abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70342110
Nog maar even een vraagje: op de Ryanair-website staat dat als je bagage wil inchecken je het beste twee uur voor vertrektijd kan komen. Is dat echt het geval, of maakt anderhalf uur tot een uur van te voren geen probleem uit? Het is een enkele koffer; de check-in is wel online, maar die koffer niet, dus. Dat is geen handbaggage, voor de duidelijkheid.
  donderdag 25 juni 2009 @ 09:17:10 #102
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70349023
http://www.spitsnieuws.nl(...)_passagiers_bag.html
quote:
Ryanair wil dat passagiers bagage zelf dragen
De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair wil nog meer geld besparen door haar passagiers zelf hun bagage tot het vliegtuig te laten dragen. Ryanair wil dat passagiers enkel nog handbagage meenemen.
De hoeveelheid handbagage die passagiers mogen meenemen zou dan weer onbeperkt zijn, in zoverre de koffers limieten voor de grootte ervan niet overschrijden. Door de maatregelen wil Ryanair jaarlijks 20 miljoen euro besparen, meldt De Standaard.

'We gaan evolueren van check-in bagage naar carry-on bagage', zei O'Leary tijdens een persbriefing in Londen. Vanaf 1 oktober zullen Ryanair's incheckbalies verdwijnen. Klanten zullen dan zelf thuis online moeten inchecken.
Da's wel handig; kun je tenminste je eigen bom aan boord dragen .

Ben benieuwd hoe ze dit weer menen te kunnen uitvoeren. Alsof er geen mannetje nodig is om die bagage aan te nemen en in het vliegtuig te plaatsen.
  donderdag 25 juni 2009 @ 09:27:04 #103
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_70349264
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 09:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)_passagiers_bag.html
[..]

Da's wel handig; kun je tenminste je eigen bom aan boord dragen .

Ben benieuwd hoe ze dit weer menen te kunnen uitvoeren. Alsof er geen mannetje nodig is om die bagage aan te nemen en in het vliegtuig te plaatsen.
wil dat trouwens zeggen dat je nu ook geen normale bussen scheerschuim en shampoo in de koffer kunt doen? ben 3 keer op weeze geweest en toen kon het wel in de koffer maar niet in de handbagage. en 1x was ik te laat en moest ik mn koffer meenemen totaan het vliegtuig maar werden (logisch) wel alle grote bussen eruit gehaald. Neem aan dat je met dat nieuwe systeem ook met koffer door de poortjes moet..
pi_70350633
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 09:27 schreef dRobje het volgende:

[..]

wil dat trouwens zeggen dat je nu ook geen normale bussen scheerschuim en shampoo in de koffer kunt doen? ben 3 keer op weeze geweest en toen kon het wel in de koffer maar niet in de handbagage. en 1x was ik te laat en moest ik mn koffer meenemen totaan het vliegtuig maar werden (logisch) wel alle grote bussen eruit gehaald. Neem aan dat je met dat nieuwe systeem ook met koffer door de poortjes moet..
Die onzin vloeistoffenregel wordt binnenkort vast afgeschaft
quote:
Nog maar even een vraagje: op de Ryanair-website staat dat als je bagage wil inchecken je het beste twee uur voor vertrektijd kan komen. Is dat echt het geval, of maakt anderhalf uur tot een uur van te voren geen probleem uit? Het is een enkele koffer; de check-in is wel online, maar die koffer niet, dus. Dat is geen handbaggage, voor de duidelijkheid.
Het hangt er vanaf of er een rij is bij het bagage drop off point of niet. Ryanair zet 2 uur op haar website zodat jij als consument nooit kan zeggen "er stond niks op de website". 1,5 uur is ook goed, maar minder dan 1 uur zou ik niet doen!
pi_70385670
Hoe zit het eigenlijk met de teveel betaalde vliegtax? Gaan we dat nog terug zien of zijn we die gewoon kwijt?
pi_70387149
Ryanair kennende zullen ze ¤20 administratiekosten en ¤5 payment fee willen hebben om het terug te betalen.

Dus of je nog even ¤13,75 wilt overmaken
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 26 juni 2009 @ 10:43:02 #107
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_70388364
Moet je nog wat betalen als je aankomt op het vliegveld en online hebt ingechecked? Ik vind het ook nog wel eens iets voor ryain-air om "verwerkingskosten" te vragen bij de bagage drop-off
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_70424226
7 Juli vertrek vanaf Weeze naar Trapani. Alleen deze Oen heeft een foutje gemaakt bij het online inchecken. Ipv 26-07-2010 heb ik 25-07-2010 als vervaldatum van mijn paspoort ingevoerd stom stom....drie keer gecontroleerd maar steeds overheen gekeken.

Kan ik dit het beste wijzigen aan de incheckbalie in Weeze of moet ik hiervoor bellen naar Ryanair? Op andere fora las ik al dat veel mensen het er gewoon op gokte en 99 van de 100 keer gewoon voorbij de gate kwamen omdat het toch niet gecontroleerd werd, maar ik wil liever niet mijn vakantie op het spel zetten.

Excuses in ieder geval als het hier al eerder vermeldt is, maar ik kon het niet vinden mbv de zoekfunctie.
"it's better to burn out than to fade away,"
pi_70433482
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 14:56 schreef BuffaloSpringinhetveld het volgende:
7 Juli vertrek vanaf Weeze naar Trapani. Alleen deze Oen heeft een foutje gemaakt bij het online inchecken. Ipv 26-07-2010 heb ik 25-07-2010 als vervaldatum van mijn paspoort ingevoerd stom stom....drie keer gecontroleerd maar steeds overheen gekeken.

Kan ik dit het beste wijzigen aan de incheckbalie in Weeze of moet ik hiervoor bellen naar Ryanair? Op andere fora las ik al dat veel mensen het er gewoon op gokte en 99 van de 100 keer gewoon voorbij de gate kwamen omdat het toch niet gecontroleerd werd, maar ik wil liever niet mijn vakantie op het spel zetten.

Excuses in ieder geval als het hier al eerder vermeldt is, maar ik kon het niet vinden mbv de zoekfunctie.
Kun je niet je ticket opnieuw uitprinten maar dan voor het uitprinten de 5 in een 6 wijzigen?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70442437
29 Juli tot 3 Augustus naar London voor ¤12.00
4 t/m 12 Augustus Cagliari (Sardinie) voor ¤42.00
Ryanair
pi_70443198
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 14:56 schreef BuffaloSpringinhetveld het volgende:

Als je het internationale Ryanair nummer belt (lokaal Iers nummer, dus gratis met bv VoIP Buster) dan wijzigen zij dat (misschien wel gratis!) voor je. En de datum verschilt maar 1 dag, grote kans dat ze het helemaal niet zien!!
pi_70444025
quote:
Op zondag 28 juni 2009 11:38 schreef korting het volgende:

[..]

Als je het internationale Ryanair nummer belt (lokaal Iers nummer, dus gratis met bv VoIP Buster) dan wijzigen zij dat (misschien wel gratis!) voor je. En de datum verschilt maar 1 dag, grote kans dat ze het helemaal niet zien!!
Bedankt, ik ga het inderdaad maar eens eerst proberen dmv een telefoontje en anders valt er denk ik op het vliegveld wel iets te regelen. Nu zijn de desks er in ieder geval nog.

update: ik heb met het magische programma Paint de 5 in een 6 getoverd, dus volgens mij gaat het zo ook wel lukken, zo streng zal het nu ook weer niet zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door BuffaloSpringinhetveld op 28-06-2009 18:37:57 ]
pi_70473052
Ook wat leuks geboekt:

Weeze - Berlijn
Berlijn - Stockholm
Stockholm - Riga
Riga - Weeze

Totale schade: ¤ 70 pp
2011: Groezrock - Pinkpop - Hurricane - Summerfestival - Exit - Parade - Dour - Rock Werchter - Sziget - Lowlands - Laundry Day - Iceland Airwaves
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_70474333
Zo mijn probleempje is ook opgelost. Even gratis met Voipbuster naar ryanair gebeld (thanks voor de tip!). Een aardige mevrouw met een mooi Russisch accent heeft het vervolgens kosteloos prima voor me in orde gemaakt.

Dat mag ook gezegd worden.
pi_70474631
Weeze - Berlijn? Is dat 10 minuten vliegen ofzo?
pi_70474761
Zoiets

Wilde eigenlijk alleen Berlijn en Riga doen, maar aangezien er geen directe (goedkope) vluchten gaan, bied Ryanair via Stockholm een interessante tussenstop!

Ryanair! Kan mij het verotten dat ik m'n toilettas zelf moet dragen...
2011: Groezrock - Pinkpop - Hurricane - Summerfestival - Exit - Parade - Dour - Rock Werchter - Sziget - Lowlands - Laundry Day - Iceland Airwaves
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_70476549
quote:
Op maandag 29 juni 2009 12:25 schreef BuffaloSpringinhetveld het volgende:
Zo mijn probleempje is ook opgelost. Even gratis met Voipbuster naar ryanair gebeld (thanks voor de tip!). Een aardige mevrouw met een mooi Russisch accent heeft het vervolgens kosteloos prima voor me in orde gemaakt.

Dat mag ook gezegd worden.
Shit! Ik heb nu zelf 10-10-2009 als vervaldatum ingevuld

In plaats van 18-10-2009

Nu moet ik zelf ook bellen. Ik dacht dat het mij niet zou overkomen... Dat krijg je als je 12 vluchten na elkaar inchekt, dan ga je fouten maken. Ik ga zo eens bellen, ik hoop dat ze tegen mij ook zo aardig zijn als tegen jou.

#Update: Het is weer gelukt!

[ Bericht 2% gewijzigd door korting op 30-06-2009 08:34:51 ]
pi_70507150
De vliegtax wordt dus morgen afgeschaft, (no shit)

Maar neem aan dat dit dus morgen pas verwerkt wordt?

Het is namelijk qua tijden aantrekkelijker om vanuit eindhoven naar Pisa te vliegen als vriendjelief mij straks komt bezoeken in Florence.
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2009 @ 10:39:50 #119
230491 Zith
pls tip
pi_70507208
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:37 schreef Yashaaaaa het volgende:
De vliegtax wordt dus morgen afgeschaft, (no shit)

Maar neem aan dat dit dus morgen pas verwerkt wordt?

Het is namelijk qua tijden aantrekkelijker om vanuit eindhoven naar Pisa te vliegen als vriendjelief mij straks komt bezoeken in Florence.
Ik geloof dat als je voor een datum _na_ de afschaffing kiest, het er niet bij komt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_70507257
Vliegtaks is al een maand of 2 nietmeer in de prijs verwerkt bij vertrek vanaf 1 juli.

Genoeg ¤5 fares vanuit Eindhoven,Maastricht,Charleroi,Weeze richting PSA in elk geval weer nu
pi_70507315
Is de 28 euro dan de standaardprijs? want ik heb alleen nog maar naar data na 1 juli gekeken
pi_70507404
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:41 schreef Thetallguy het volgende:
Vliegtaks is al een maand of 2 nietmeer in de prijs verwerkt bij vertrek vanaf 1 juli.

Genoeg ¤5 fares vanuit Eindhoven,Maastricht,Charleroi,Weeze richting PSA in elk geval weer nu
Mja ik zit ermee dat ik 31 augustus in Pisa moet zijn. Maar vlieg nu voor 20 euro vanaf weeze wss. Dat is namelijk vakantie en dan telt die actie niet.. En vriendje wil in de herfstvakantie langskomen, dus ja dan geldt dat ook niet..

En weeze gaat nog steeds maar tot 24 oktober en niet verder
pi_70507456
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:43 schreef Yashaaaaa het volgende:
Is de 28 euro dan de standaardprijs? want ik heb alleen nog maar naar data na 1 juli gekeken
Ja. Voor 1 juli was de standaardprijs 40 euro (vanaf Eindhoven).
(nja, standaardprijs... Belastingen en toeslagen).
quote:
Mja ik zit ermee dat ik 31 augustus in Pisa moet zijn. Maar vlieg nu voor 20 euro vanaf weeze wss. Dat is namelijk vakantie en dan telt die actie niet.. En vriendje wil in de herfstvakantie langskomen, dus ja dan geldt dat ook niet..
Soms geld het wel in de vakantie, hangt er vanaf hoe vol de vliegtuigen geboekt zijn. Goed zoeken! Soms zit er nog iets tussen.
pi_70507478
Sowieso loopt die actie tot maart of wat?

Als je er op klikt staat er namelijk:
quote:
Boekingsperiode: 30.06.09 - 02.07.09
Reisperiode: 14.07.09 - 27.03.10
Reisdagen: Mon - Sun (subject to availability)
Reserveren: 14
Periodieke onderbreking: 22.10.09 - 03.11.09 vanaf /to Ireland/UK
04.12.09 - 09.12.09 vanaf /to Italy/Spain
20.12.09 - 06.01.10 alle routes
12.02.10 - 22.02.10 vanaf /to Ireland/UK
12.03.10 - 18.03.10 vanaf /to Ireland
T.A.V dit tarief: Iedere vakantie, schoolvakanties en grote sport evenementen zijn uitgesloten van deze aanbieding
pi_70507529
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:47 schreef korting het volgende:

[..]

Ja. Voor 1 juli was de standaardprijs 40 euro (vanaf Eindhoven).
(nja, standaardprijs... Belastingen en toeslagen).
Heh gadver, mijn theorie Naja dan af en toe maar wat duurder uit.. Het is namelijk veel fijner dat hij er om 10 uur is in plaats van 16.00 uur, en ook vliegt eindhoven iedere dag dus dat scheelt ook weer een boel..
pi_70507582
Alles is t/m het einde van het winterseizoen ingevoerd, en dat is idd eind maart.

Weeze - Pisa is dan waarschijnlijk een route die alleen in de zomer gevlogen wordt, dus die stopt dan ergens in oktober.
pi_70507657
Zoiets had ik al verwacht ja
pi_70507730
Hoe zit het nou met die bagage dropoff point in Weeze? Is dat een gewone incheckbalie die daarvoor is bedoelt of moet ik ergens anders zoeken?

Zaterdag Italië
pi_70508164
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:55 schreef Rookert het volgende:
Hoe zit het nou met die bagage dropoff point in Weeze? Is dat een gewone incheckbalie die daarvoor is bedoelt of moet ik ergens anders zoeken?

Zaterdag Italië
Het is wat vroeger een incheckbalie heette.

Dat is nu een drop off point. Kijk op de schermen bij welke je moet zijn.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:11:47 #130
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_70508228
Gisteren Reus - Eindhoven gedaan. Online ingechecked, maar dat sloeg nergens op, want er was maar één balie. Maar dat zegt misschien meer over Spanje dan over Ryanair.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_70509500
Hmm, heb een vlucht gevonden op mijn verjaardag voor 5 euro maar als ze dan weer voor 5 euro terug willen vliegen ze al om 6.30 vanuit Pisa.. Wat niet haalbaar is, (ben je net zo veel geld kwijt aan een hostel ofzo) Dus dan maar zondag voor wat duurder tarief terug, totaal zou dan nog 46 euro P.P zijn dus valt mee voor een retour

Maar op zondag kunnen ze dan de trein om half 7 nemen, en dan zijn ze om 8 uur op pisa airport. en daarna gaat de volgende pas om 8 uur en die is er pas om half 10. En de vlucht gaat om 10.10..

Hoelang moet je minimaal van te voren aanwezig zijn?
quote:
U dient ten minste 30 minuten voor het vertrek bij de gate aanwezig te zijn. 20 minuten voor vertrek gaat de balie dicht. U dient een geldig reisdocument en een boardingkaart te overleggen bij de boardinggate.
Ah dat wordt dus een close call dan.. Want ze moeten dus echt dan om 9.50 bij de gate zijn.
Alhoewel pisa dus weer niet groot is en je dan dus 20 minuten zou hebben.. twijfelgevalletje

[ Bericht 20% gewijzigd door Yashaaaaa op 30-06-2009 11:58:09 ]
pi_70511501
En de treinen tussen Pisa en Florence rijden nou ook weer niet op de minuut nauwkeurig heb ik gemerkt afgelopen weekend
pi_70512229
Nog 1 domme vraag

Als je nu boekt via ryanair, krijg je het bedrag in euro's, maar je moet met die electron kaart in ponden betalen? Hoe krijg ik dat voor elkaar dat hij ryanair het in ponden weergeeft?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:17:15 #134
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_70514047
Hoe hebben jullie het geregeld met een naamswijziging? Een collega van mij heeft per abuis de naam van haar man ingetypt en is niet officieel getrouwd, heeft wel uit haar land een bewijs en dat is hier in Nederland omgezet in een soort van samenlevingscertificaat.
Ik heb 2 keer gebeld met dat 0900 nummer maar krijg alleen maar te horen dat het ¤ 150,- kost.
Ik las toch dat het een aantal van jullie is gelukt...
pi_70514591
Ik krijg mijn electron kaart niet geladen

Ah, mijn cc is nog geblokkeerd. Heb hem nog nooit gebruikt dus denk dat ik er even mee langs een geldautomaat moet.

[ Bericht 31% gewijzigd door Yashaaaaa op 30-06-2009 16:43:26 ]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 16:57:43 #136
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_70518867
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:17 schreef Yashaaaaa het volgende:
Nog 1 domme vraag

Als je nu boekt via ryanair, krijg je het bedrag in euro's, maar je moet met die electron kaart in ponden betalen? Hoe krijg ik dat voor elkaar dat hij ryanair het in ponden weergeeft?
dat kan volgens mij bij Ryanair niet bij het afrekenen. Dat moet je dus vantevoren uitrekenen/schatten.

Het betalen in ponden gaan dus automatisch als je Electron kaart in ponden is.
pi_70518975
Bij het laden van je Entropay card zit ook een omrekentooltje, kan je invullen hoeveel je in euro's nodig hebt en dan rekent hij dat om in hoeveel pond je er dan op moet zetten

Ik weet niet hoe nauwkeurig deze is dus heb dit zelf ook altijd nog een beetje naar boven afgerond.
pi_70522969
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:52 schreef Thetallguy het volgende:
En de treinen tussen Pisa en Florence rijden nou ook weer niet op de minuut nauwkeurig heb ik gemerkt afgelopen weekend
Van Florence naar Pisa Airport en terug, kun je veel beter de bus nemen. Rijden vaker, sneller en zijn iets goedkoper ook nog als je je kaartje in het vliegtuig koopt.
pi_70523424
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:26 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Van Florence naar Pisa Airport en terug, kun je veel beter de bus nemen. Rijden vaker, sneller en zijn iets goedkoper ook nog als je je kaartje in het vliegtuig koopt.
¤16 (bus) om ¤11,20 (trein) ?
pi_70523559
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:41 schreef Thetallguy het volgende:
Is die bus zo duur geworden? Ik heb twee jaar terug maar 6 euro enkele reis betaald.

Maar voor die 5 euro prijsverschil de bus nog altijd wel aan te raden.
pi_70523634
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:45 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Is die bus zo duur geworden? Ik heb twee jaar terug maar 6 euro enkele reis betaald.

Maar voor die 5 euro prijsverschil de bus nog altijd wel aan te raden.
Enkele reis met bus is 10, retour 16 (als je het bij Ryanair aan boord koopt, om het even ontopic te houden )

Trein was ook maar 1u5mins, vond het opzich wel een relaxt ritje
pi_70537644
Mijn CC was geblokkeer door de rabobank omdat er een transactie van 1,50 was vanuit entropay.. en ze dat niet vertrouwde
pi_70537668
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:41 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ik heb treinkaartjes gevonden van 5,60

www.trenitalia.it en dan kan je hem ook gewoon engelstalig zetten
pi_70537903
Let goed op met Italiaanse treinkaartjes... Het is een woud van rare klasses, verschillen tussen enkel en retour en nog meer verwarring.
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_70538617
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 09:29 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik heb treinkaartjes gevonden van 5,60
En hoeveel is 2x 5,60
pi_70538662
het was nog vroeg

Maar dan nog is het niet duur.. In Nederland betaal je dat voor Nijmegen - Arnhem

Maar goed mijn enkeltje naar Pisa is geboekt.. Nu het bezoekje van vriendlief in de herfstvakantie
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:10:20 #148
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70538723
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 10:06 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

En hoeveel is 2x 5,60
.
pi_70539200
Ow en helemaal onderaan waar je je gegevens moet invullen heeft Ryanair een converter staan
pi_70540303
Ik ben nu voor mijn ouders aan het boeken.. Maar moet ik mijn moeders achternaam de meisjesnaam doen of nu haar naam?
  woensdag 1 juli 2009 @ 12:01:08 #151
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_70542132
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik ben nu voor mijn ouders aan het boeken.. Maar moet ik mijn moeders achternaam de meisjesnaam doen of nu haar naam?
gewoon haar naam zoals het ook in haar paspoort staat.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_70542500
Ja, mijn vader zei dat het er in stond als : meisjesnaam en dan echtgenote van achternaam vader

Maar goed ik wacht anders wel even tot vanavond
pi_70577871
Vanaf 4 september 4x in de week vanaf Eindhoven naar Porto, tarieven staan nu vanaf ¤34 enkele reis op de site.

Leuke bestemming
  donderdag 2 juli 2009 @ 13:26:15 #154
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_70578162
Ik wil weer eens een ticket kopen.
Kom ik op zaterdagavond (aankomsttijd 22:05) vanaf Airport Charleroi nog verder dan treinstation Charleroi-sud met de trein of bus? Het lijkt erop dat Nederland halen onmogeljik is dan!
pi_70578358
Dan kom je echt niet meer verder. Laatste trein gaat om 2200u naar NL. (Breda of Maastricht)
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_70609116
edit: slecht gelezen, laat maar
pi_70669792
Heren en dames van het ryanair topic! Ik heb vandaag een stortregen van commentaar gekregen toen ik vertelde dat ik met Ryanair zou vliegen. Er zouden allerlei haken en ogen en weetikveelwat aan zitten. Nu weet ik ook wel dat het niet zo is, en het staat zelfs in de OP natuurlijk, maar het heeft me wel een nare nasmaak gegeven.
Zijn er tips of dingen die ik echt niet moet vergeten? En ik heb een beetje moeite met het bagageverhaal. Ik kan één tas meenemen van een bepaalde afmeting en maximaal tien kilo, toch?
  zondag 5 juli 2009 @ 16:45:39 #158
74461 Dutch_Courage
@ Praha, CZ
pi_70671047
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 13:17 schreef Thetallguy het volgende:
Vanaf 4 september 4x in de week vanaf Eindhoven naar Porto, tarieven staan nu vanaf ¤34 enkele reis op de site.

Leuke bestemming
Da's idd leuk ja. Tot nu hadden ze alleen Faro vanaf Weeze, en dat was idioot duur. Porto stond al op mijn lijstje om een keer heen te gaan. Goed nieuws dus.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  zondag 5 juli 2009 @ 16:48:36 #159
74461 Dutch_Courage
@ Praha, CZ
pi_70671132
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:10 schreef Coraline. het volgende:
Heren en dames van het ryanair topic! Ik heb vandaag een stortregen van commentaar gekregen toen ik vertelde dat ik met Ryanair zou vliegen. Er zouden allerlei haken en ogen en weetikveelwat aan zitten. Nu weet ik ook wel dat het niet zo is, en het staat zelfs in de OP natuurlijk, maar het heeft me wel een nare nasmaak gegeven.
Zijn er tips of dingen die ik echt niet moet vergeten? En ik heb een beetje moeite met het bagageverhaal. Ik kan één tas meenemen van een bepaalde afmeting en maximaal tien kilo, toch?
Er zitten niet méér haken en ogen aan dan bij andere maatschappijen. Als je alleen handbagage heb kan je idd maar 10 kilo meenemen in één tas. De afmetingen zijn 50x40x20 cm geloof ik. Gewoon even nakijken op de site.

Ryanair is gewoon prima, alleen bij het boeken moet je opletten dat je opties als "reisverzekering" e.d. niet aanvinkt, want die maken het duurder.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_70683260
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:45 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Da's idd leuk ja. Tot nu hadden ze alleen Faro vanaf Weeze, en dat was idioot duur. Porto stond al op mijn lijstje om een keer heen te gaan. Goed nieuws dus.
¤ 270 retour voor 2 personen, vindt ik niet idioot duur...
Dit heb ik medio februari geboekt voor het hoogseizoen.
Lawa mena hau lala!
pi_70683879
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:22 schreef Rubstah het volgende:
¤ 270 retour voor 2 personen, vindt ik niet idioot duur...
Dit heb ik medio februari geboekt voor het hoogseizoen.
Voor Ryanair begrippen is dat wel duur. En voor dezelfde prijs kun je ook vanaf een luchthaven in de buurt vliegen.
pi_70692234
Echt supertof dat je tegenwoordig op verschillende vluchten (en vanaf volgend jaar op alle) kan bellen Heel vreemd om smsjes te versturen en te bellen vanuit een vliegtuig

Afgelopen zaterdag zat ik op de terugweg vanaf Palma de Mallorca in een 737 waar 'mobile phone use permitted' was, gelijk even getest natuurlijk:

Check het netwerk

GPS werkte ook trouwens

Even ontopic over Ryanair. Ik vlieg regelmatig met Ryanair en aangezien ik ongeveer 2 meter ben, zit ik het liefst bij de één van de vleugels op de nooduitgangplaatsen. Ik verbaas me er elke keer weer over dat er echt 20 a 30 mensen per vlucht zijn met priority die vervolgens niet op die lekkere grote plekken gaan zitten? Waarom koop je dan precies priority?

Ik kan eigenlijk altijd bij de vleugels zitten, terwijl het vliegtuig al 3kwart gevuld is ofzo. Hoe kan dat? Weten mensen het niet? Schrikt de steward(ess) die op die plekken staan (en vraagt of je wil helpen tijdens een noodgeval) deze mensen af ofzo?
pi_70692407
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:30 schreef kikoooooo het volgende:
Echt supertof dat je tegenwoordig op verschillende vluchten (en vanaf volgend jaar op alle) kan bellen Heel vreemd om smsjes te versturen en te bellen vanuit een vliegtuig

Afgelopen zaterdag zat ik op de terugweg vanaf Palma de Mallorca in een 737 waar 'mobile phone use permitted' was, gelijk even getest natuurlijk:

[ afbeelding ]

Check het netwerk

GPS werkte ook trouwens

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Was dat een vliegtuig van Ryanair waar 'mobile phone use permitted' was?
pi_70692452
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Was dat een vliegtuig van Ryanair waar 'mobile phone use permitted' was?

Nee KLM, maar ik zet het voor de lol in het Ryanair topic
pi_70692559
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:37 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Nee KLM, maar ik zet het voor de lol in het Ryanair topic
Je zegt na dat stukje van wat ik quote: "Even ontopic over Ryanair"
Dan neem ik aan dat het over een andere maatschappij gaat.
pi_70702215
quote:

Even ontopic over Ryanair. Ik vlieg regelmatig met Ryanair en aangezien ik ongeveer 2 meter ben, zit ik het liefst bij de één van de vleugels op de nooduitgangplaatsen. Ik verbaas me er elke keer weer over dat er echt 20 a 30 mensen per vlucht zijn met priority die vervolgens niet op die lekkere grote plekken gaan zitten? Waarom koop je dan precies priority?

Ik kan eigenlijk altijd bij de vleugels zitten, terwijl het vliegtuig al 3kwart gevuld is ofzo. Hoe kan dat? Weten mensen het niet? Schrikt de steward(ess) die op die plekken staan (en vraagt of je wil helpen tijdens een noodgeval) deze mensen af ofzo?
Dat heb ik ook bijna altijd Vind het wel prima dat de meeste mensen het niet durven, kan ik lekker languit zitten
pi_70705107
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:37 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Voor Ryanair begrippen is dat wel duur. En voor dezelfde prijs kun je ook vanaf een luchthaven in de buurt vliegen.
Sorry hoor maar ik vindt ¤135 euro p.p. retour naar Faro niet duur in het hoogseizoen.
Incl. koffer en creditcardkosten.
Oke tis geen ¤5 aanbieding maar om het duur te noemen...

Verder weet ik niet wat jij "in de buurt" noemt maar ikzelf studeer in Maastricht en dus is Weeze of Brussel dichterbij dan als ik via Amsterdam ga. Tenzij ik vanaf m'n ouders(Alkmaar) zou gaan.

Verder zit ik ook bijna altijd in het nooduitgangpad. Of mensen weten het niet of willen het niet.
Ik vind het prima dan heb ik relaxt de ruimte.
Lawa mena hau lala!
pi_70708248
DUBLIN - De Ierse prijsvechter Ryanair heeft de Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing gevraagd om zijn toestellen zodanig aan te passen dat een aantal passagiers staand kunnen worden vervoerd.

Met de maatregel wil Ryanair meer passagiers in zijn toestellen krijgen, zo liet het maandag weten. Boeing zou hiertoe speciale ''verticale stoelen'' moeten ontwikkelen.

"Passagiers hoeven niet volledig rechtop te staan, ze krijgen een soort kruk waar ze op kunnen leunen'', aldus een woordvoerder van Ryanair.

De lowbudgetvliegmaatschappij wil vier rijen, ofwel twaalf stoelen, verwijderen om ruimte te maken voor de staanplaatsen.

www.nu.nl
pi_70708329
Geniaal toch? ik zou best een uurtje of twee willen staan hoor
pi_70709745
quote:

Mwoh, ik kan mij bijv. voorstellen dat mensen met priority zo ver mogelijk voorin gaan zitten, om dan na de landing ook zo snel mogelijk weer uit het vliegtuig te zijn, en een voorsprong te hebben op de rest van de groep bij de douane etc. en dan vervolgens als eerste het vliegveld uit zijn. Als ik bij andere maatschappijen binnen Europa vooraf kan inchecken met het bepalen van een zitplaats kies ik dan meestal ook een stoel op de eerste zes rijen. Die voorsprong is echter wel verwaarloosbaar bij intercontinentale vluchten dus dan heb ik toch ook liever wat meer beenruimte .
pi_70709804
Ja en vervolgens sta je gezellig met zijn allen op de koffers te wachten, dus heb je er nog niet aan. Als je alleen HB hebt snap ik het nog wel, anders niet.
pi_70710102
Elke keer als je denkt dat het niet gekker kan, verzinnen ze weer iets nieuws.
Ryanair zal absoluut aan strenge controles onderworpen zijn, maar staand vliegen? Ik krijg er niet echt een veilig gevoel van...

Ik vlieg daarom niet meer met ze. German Wings vind ik prettiger voor eigenlijk dezelfde prijzen.
pi_70715524
Denk je niet dat Ryanair door dit soort proefballonetjes juist strenger in de gaten gehouden wordt?
Al is het alleen al door KLM/Martinair/Transavia e.d. om ervoor te zorgen dat ze hun concurrentie een hak kunnen zetten.
Lawa mena hau lala!
pi_70718242
quote:

[ afbeelding ]

Check het netwerk

GPS werkte ook trouwens

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Geweldig die gps
is dat gratis?
  maandag 6 juli 2009 @ 22:22:51 #175
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70720268
Ryanair wil passagiers staand vervoeren
quote:
Ryanair wil passagiers staand vervoeren

Uitgegeven: 6 juli 2009 17:26
Laatst gewijzigd: 6 juli 2009 17:28

DUBLIN - De Ierse prijsvechter Ryanair heeft de Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing gevraagd om zijn toestellen zodanig aan te passen dat een aantal passagiers staand kunnen worden vervoerd.

Met de maatregel wil Ryanair meer passagiers in zijn toestellen krijgen, zo liet het maandag weten. Boeing zou hiertoe speciale ''verticale stoelen'' moeten ontwikkelen.

"Passagiers hoeven niet volledig rechtop te staan, ze krijgen een soort kruk waar ze op kunnen leunen'', aldus een woordvoerder van Ryanair.

De lowbudgetvliegmaatschappij wil vier rijen, ofwel twaalf stoelen, verwijderen om ruimte te maken voor de staanplaatsen.

Vetbelasting
Ryanair speelde onlangs met het idee om een extra heffing voor zware passagiers, een zogenaamde 'vetbelasting', in te voeren. Dit plan ging om praktische redenen van tafel.

Ook willen de Ieren mensen laten betalen die op het vliegtuig gebruikmaken van het toilet.
pi_70720388
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:44 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Geweldig die gps
is dat gratis?
Ja hoor. Dat is gewoon een soort tomtom, maar dan op je mobiel (in mijn geval een Nokia N95 8GB)
pi_70765016
Afgelopen vluchten altijd op rij 1 kunnen zitten met extra beenruimte, terwijl ik als een van de laatsten aan boord ging. Toch wel een voordeel als je alleen reist.
Stop rockin' the boat.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:56:43 #178
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_70765174
Omdat ik nog geen antwoord op mijn vraag heb hierbij nogmaals:
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 10:43 schreef monsterd. het volgende:
Moet je nog wat betalen als je aankomt op het vliegveld en online hebt ingechecked? Ik vind het ook nog wel eens iets voor ryain-air om "verwerkingskosten" te vragen bij de bagage drop-off
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_70765319
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:56 schreef monsterd. het volgende:
Omdat ik nog geen antwoord op mijn vraag heb hierbij nogmaals:
[..]
Zolang je netjes binnen de bagage-quota van Ryanair blijft, hoef je niks extra's te betalen. Mits je bij je reservering hebt aangegeven dat je bagage wilt inchecken.
Stop rockin' the boat.
  woensdag 8 juli 2009 @ 08:21:33 #180
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_70768382
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 00:00 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Zolang je netjes binnen de bagage-quota van Ryanair blijft, hoef je niks extra's te betalen. Mits je bij je reservering hebt aangegeven dat je bagage wilt inchecken.
Oké, bedankt!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_70769016
Ik heb trouwens vaker mensen hele hutkoffers als handbagage mee zien nemen, die absoluut groter waren dan 55 cm x 40 cm x 20 cm. Dat terwijl ze aankondigen hier streng op te letten. Wat zou nu precies de regel cq. reden zijn?
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_70769437
Iedereen om me heen vertelt me dat je 'toch echt zonder CC kan betalen bij Ryanair'. Zijn zij nu fout of lees ik ergens gigantisch overheen? Zo verwarrend, al die mensen die denken dat ze het beter weten.
pi_70769690
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:12 schreef MB88 het volgende:
Ik heb trouwens vaker mensen hele hutkoffers als handbagage mee zien nemen, die absoluut groter waren dan 55 cm x 40 cm x 20 cm. Dat terwijl ze aankondigen hier streng op te letten. Wat zou nu precies de regel cq. reden zijn?
De reden is dat de baggagebakken niet groter zijn én maximaal 70 kilo per bak mogen dragen (6 stoelen voor 1 baggagebak)

Afgelopen weekend controleerden ze op Palma de Mallorca er echt op. Elke tas die groter zou kunnen zijn, moest eerst in die testbak. Ook mochten mensen echt maar één tas meenemen. Een losse fotocamara, of plastic tas werd niet gedoogd. Alles moest in één tas/koffer
pi_70769697
@Coraline.
In de startpost kun je iets lezen over entropay.
Je kan daar een account aanmaken voor een virtuele visa. Vervolgens kun je bij Ryanair met Visa electron betalen. Kosten 0 euro.

Het is op dit moment trouwens mogelijk om vanaf Weeze - Turijn te vliegen voor 1 euro incl belastingen en inchecken. Nu gaat het wel heel erg kriebelen. Ook al vind ik het oncomfortabel.

[ Bericht 1% gewijzigd door alexis_ op 08-07-2009 10:07:28 ]
pi_70769876
Ik zie het, maar daar kon ik geen kaas van maken.
quote:
Zet er 10 pond op met je gewone creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Dus dan heb je alsnog een gewone CC nodig? Ik heb m'n schoonzus gevraagd of ik haar cc mocht lenen maar ze is zo huiverig voor online betalen dat dat er helaas niet in zit.
pi_70769937
Ja, je hebt nog steeds een gewone CC nodig.
pi_70769965
Waarom neem je niet gewoon een CC? Kost geen drol en het is superhandig, zoals met dit soort dingen.
pi_70770032
Ja, maar helaas zijn de verwerkingstijden langer dan ik me kan permitteren. De reden dat ik vroeg of er nog steeds een cc nodig is, is omdat op de entropay website staat
quote:
Load your EntroPay Virtual Card with funds from your personal credit or debit card

Overigens heb ik nu ruzie met het validatiesysteem van entropay. Ik kan gewoon een maestrocard kiezen. Alleen vraagt hij dan om mijn card number. Het is een pinpas van de SNSbank en bij card number staat 001, alleen vindt entropay dat geen geldig nummer. Moet ik dan m'n rekeningnummer invullen? Ook vraagt hij om een Card Security Code die ik natuurlijk niet kan vinden . Iemand hier ervaring mee of weet wat ik nu moet doen?

[ Bericht 22% gewijzigd door Coraline. op 08-07-2009 10:13:00 ]
  woensdag 8 juli 2009 @ 10:29:55 #189
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_70770687
quote:
Op maandag 6 juli 2009 18:39 schreef alexis_ het volgende:
Elke keer als je denkt dat het niet gekker kan, verzinnen ze weer iets nieuws.
Ryanair zal absoluut aan strenge controles onderworpen zijn, maar staand vliegen? Ik krijg er niet echt een veilig gevoel van...

Ik vlieg daarom niet meer met ze. German Wings vind ik prettiger voor eigenlijk dezelfde prijzen.
Joh dat is gewoon slimme marketing. Het gaat uiteindelijk niet door, maar hun naam is wel meerdere keren (gratis) genoemd.
pi_70770821
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:03 schreef Coraline. het volgende:
Ja, maar helaas zijn de verwerkingstijden langer dan ik me kan permitteren. De reden dat ik vroeg of er nog steeds een cc nodig is, is omdat op de entropay website staat
[..]

Overigens heb ik nu ruzie met het validatiesysteem van entropay. Ik kan gewoon een maestrocard kiezen. Alleen vraagt hij dan om mijn card number. Het is een pinpas van de SNSbank en bij card number staat 001, alleen vindt entropay dat geen geldig nummer. Moet ik dan m'n rekeningnummer invullen? Ook vraagt hij om een Card Security Code die ik natuurlijk niet kan vinden . Iemand hier ervaring mee of weet wat ik nu moet doen?
Je kunt je betaalpas er niet voor gebruiken. Ook die electronische CC moet je opladen met een echte CC.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_70771017
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:12 schreef MB88 het volgende:
Beetje afhankelijk van de local security/groundhandlers. In Eindhoven en Stockholm zijn ze niet zo streng. In Weeze daarentegen wel weer wat strenger. Volgens mij in London ook.
Stop rockin' the boat.
pi_70780486
Een vriend van mij wou enkele dagen geleden dezelfde vlucht boeken als ik, de heen vlucht was toen ~115 euro. Maar door wat rare omstandigheden kon hij pas vandaag boeken en nu is de heen vlucht ~270 euro.. Bestaat er nog een kans dat dit daalt in prijs want ik heb weleens ergens gelezen dat op sommige dagen boeken duurder is dan op andere dagen? Het gaat alleen om een vlucht van volgende week donderdag...

We hebben al enkele vliegtickets gevonden via andere maatschappijen voor ~160 euro, de terug vlucht kunnen we dan nog wel via ryanair boeken zodat we samen op dat toestel zitten. Maar het zou toch handig zijn als we het zelfde vliegtuig heen nemen. Dus iemand een idee of dit nog kan zakken of kunnen we beter nu die andere tickets voor hem gaan boeken?
  woensdag 8 juli 2009 @ 15:08:29 #193
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_70780556
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:56 schreef Coraline. het volgende:
[..]

Dus dan heb je alsnog een gewone CC nodig? Ik heb m'n schoonzus gevraagd of ik haar cc mocht lenen maar ze is zo huiverig voor online betalen dat dat er helaas niet in zit.
Waarom neem je dan in hemelsnaam een CC.
pi_70781537
Volgens mij had Zwansen het over je schoonzus.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_70781561
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:06 schreef ins187 het volgende:
Een vriend van mij wou enkele dagen geleden dezelfde vlucht boeken als ik, de heen vlucht was toen ~115 euro. Maar door wat rare omstandigheden kon hij pas vandaag boeken en nu is de heen vlucht ~270 euro.. Bestaat er nog een kans dat dit daalt in prijs want ik heb weleens ergens gelezen dat op sommige dagen boeken duurder is dan op andere dagen? Het gaat alleen om een vlucht van volgende week donderdag...

We hebben al enkele vliegtickets gevonden via andere maatschappijen voor ~160 euro, de terug vlucht kunnen we dan nog wel via ryanair boeken zodat we samen op dat toestel zitten. Maar het zou toch handig zijn als we het zelfde vliegtuig heen nemen. Dus iemand een idee of dit nog kan zakken of kunnen we beter nu die andere tickets voor hem gaan boeken?
Zo kort van tevoren hoef je er denk ik niet op te rekenen dat de prijs gaat zakken.
  woensdag 8 juli 2009 @ 15:37:01 #197
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70781628
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:56 schreef Coraline. het volgende:
[..]

Waarom toch die debiele angst voor online betalen met een CC? Tering! En maar klagen dat normale winkels duur zijn, maar ondertussen niet online veel goedkoper aankopen durven te doen. ALS er met je kaart gefraudeerd zou worden, krijg je tenminste je geld terug. Je contante geld is stukken minder goed 'verzekerd'.
pi_70781893
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:34 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Zo kort van tevoren hoef je er denk ik niet op te rekenen dat de prijs gaat zakken.
Daar was ik dus al bang voor.. Mischien wist iemand er meer over hoe de prijs berekening daar een beetje werkt. Ik heb de prijzen al omhoog en omlaag zien schieten afgelopen week. Maar ik ben er bang voor dat de prijs nu zo hoog blijft tenzij hij niet verkocht wordt.
pi_70782375
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:34 schreef Cat22 het volgende:
Volgens mij had Zwansen het over je schoonzus.
Je hebt gelijk, ik kan zelf niet lezen Excuses!
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:37 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Waarom toch die debiele angst voor online betalen met een CC? Tering! En maar klagen dat normale winkels duur zijn, maar ondertussen niet online veel goedkoper aankopen durven te doen. ALS er met je kaart gefraudeerd zou worden, krijg je tenminste je geld terug. Je contante geld is stukken minder goed 'verzekerd'.
De argumenten zijn aangevoerd, maar ze zegt dat die angst er toch blijft. Ik snap het ook niet.
pi_70784479
Zojuist even ingecheckt voor mijn vlucht van Eindhoven naar Stansted komende maandag. Het is wellicht wat obvious, maar ik heb nog nooit zonder ruimbagage gereisd: ik kan nu bij aankomst direct door de beveiliging naar de gate lopen toch? En zou dat betekenen dat ik maar zo'n half uur - drie kwartier voor het sluiten van de gate aanwezig hoef te zijn?
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')