abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70910221
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:15 schreef Coraline. het volgende:
Zojuist m'n allereerste vlucht geboekt. Vind het maar spannend
Nu zit ik nog met één ding, ik kan er niets over vinden. Mijn toilettas. Ik neem geen extra bagage mee, alleen de handbagage dus. Mag de toilettas daar gewoon in? Omdat er natuurlijk vloeistoffen en prutjes en dergelijke in zitten.
Ik heb de afgelopen 2 maanden 10 keer gevlogen en daarbij had ik telkens een toilettas in mijn handbagage. Je moet wel opletten dat er niet te grote verpakkingen in zitten. Wat ik meeneem is standaard deodorant (50ml) en tandpasta (75ml), die dus sowieso onder de 100ml grens zouden vallen. De afgelopen keren had ik ook 2 potjes zonnebrand bij me van 80ml (babyvoerpotjes).

Die doe ik nooit in zo'n doorzichtige zak, het gebruik van zo'n zak is wat mij betreft af te raden want niemand doet er moeilijk over. Op Eindhoven in elk geval niet en ook op Bergamo, Ciampino en Stansted!

Neem in elk geval geen shampoo mee ofzo of anders zo'n speciale reisverpakking van 100ml
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70912784
Dankjewel! Ik stop al mijn bagage namelijk in de handbagage en dat veroorzaakt een beetje verwarring, maar dankjewel
pi_70913374
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:26 schreef JohnDDD het volgende:
Die doe ik nooit in zo'n doorzichtige zak, het gebruik van zo'n zak is wat mij betreft af te raden want niemand doet er moeilijk over. Op Eindhoven in elk geval niet en ook op Bergamo, Ciampino en Stansted!

Neem in elk geval geen shampoo mee ofzo of anders zo'n speciale reisverpakking van 100ml
Mijn ervaring is, dat er in Eindhoven, Liverpool en Manchester en een enkele keer op Schiphol de afgelopen maanden wel nog specifiek op gecontroleerd werd. Zolang je je spullen maar in zo'n plastic zakje of iets anders dat ze bijelkaar houdt, hebt, is het geen probleem.

Wel weer gezien dat er potten honing, grote flacons shampoo en literflessen wodka werden ingenomen ondanks de vele waarschuwingen en uitleg op de luchthavens
pi_70914813
ja heb ik ook gezien, meestal italianen
pi_70915209
Even een vraagje over het inchecken.
Ik heb al meerdere malen gevlogen met ryanair. Dat ging allemaal goed, maar voor deze vlucht moest ik online inchecken wat ik inmiddels dus gedaan heb.
Mijn vraag is nu hoe nu verder. Nadat ik online had ingecheckt moest ik een ticket uitprinten. Ik heb dit ticket nooit eerder gezien. Er staan van die barcodes op, "1 cabin bag only" staat tussen groene lijnen. Natuurlijk staat ook mijn naam, paspoort nummer etc erop.
Vroegâh hoefde ik alleen m'n reservation number te laten zien + ID, tas inleveren, boardingpass krijgen en klaar.
Maar wat moet ik nu met dat 'speciale' ticket wat ik moest uitprinten? Ik heb nu dus een email met een Reservation number én ik heb dus dat speciale ticket..
Iemand die weet hoe & wat?
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_70915453
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:03 schreef Onderbroek het volgende:
Even een vraagje over het inchecken.
Ik heb al meerdere malen gevlogen met ryanair. Dat ging allemaal goed, maar voor deze vlucht moest ik online inchecken wat ik inmiddels dus gedaan heb.
Mijn vraag is nu hoe nu verder. Nadat ik online had ingecheckt moest ik een ticket uitprinten. Ik heb dit ticket nooit eerder gezien. Er staan van die barcodes op, "1 cabin bag only" staat tussen groene lijnen. Natuurlijk staat ook mijn naam, paspoort nummer etc erop.
Vroegâh hoefde ik alleen m'n reservation number te laten zien + ID, tas inleveren, boardingpass krijgen en klaar.
Maar wat moet ik nu met dat 'speciale' ticket wat ik moest uitprinten? Ik heb nu dus een email met een Reservation number én ik heb dus dat speciale ticket..
Iemand die weet hoe & wat?
Je kunt gewoon meteen door de security check, mits je geen ruimbagage hebt.
Je gaat op het vliegveld meteen richting de security, laat je boarding pass zien, wacht bij de gate, laat daar nogmaals je boarding pass zien, ze scheuren één deel eraf bij het stippellijntje, het deel dat je overhoudt laat je bij het instappen nogmaals zien en klaar.
pi_70916491
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:10 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Je kunt gewoon meteen door de security check, mits je geen ruimbagage hebt.
Je gaat op het vliegveld meteen richting de security, laat je boarding pass zien, wacht bij de gate, laat daar nogmaals je boarding pass zien, ze scheuren één deel eraf bij het stippellijntje, het deel dat je overhoudt laat je bij het instappen nogmaals zien en klaar.
Stel dat je wél ingechekte bagage hebt, ga je in de rij staan bij het Drop-off point (wat vroeger incheckbalies waren). Dan laat je dat speciale papier (wat jij hebt) zien, soms met je ID kaart, en dan geef je je koffer af. Daarna ga je met dat papier naar de security.

Goed bewaren dus! Zonder dat papier betaal je 40 euro, ook voor de terugweg alvast uitprinten indien mogelijk (dat papier is je check-in kaart).

Vanaf nu kan je bij een Ryanair vlucht alleen nog maar online inchecken, niet meer op de luchthaven.
pi_70917844
zo weer terug van vakantie! Weeze-Edinburgh ging prima en zonder problemen. Wel weer een paar leuke dingen die me opvielen

1) Ik verdenk Ryanair er wel eens van om stiekem extra ruime vliegtijden te nemen zodat ze ook met een kwartier vertraging bij vertrek nog op tijd kunnen landen en hun muziekje kunnen spelen
2) Op Edinburgh veel controle op handbagage!!!
3) De Gates van Ryanair zijn in Edinburgh helemaal achterin dus reken op 15 min looptijd na de controle

Over een maand al weer naar Bologna

I Love Ryanair.
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_70920593
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:10 schreef secondant het volgende:
zo weer terug van vakantie! Weeze-Edinburgh ging prima en zonder problemen. Wel weer een paar leuke dingen die me opvielen

1) Ik verdenk Ryanair er wel eens van om stiekem extra ruime vliegtijden te nemen zodat ze ook met een kwartier vertraging bij vertrek nog op tijd kunnen landen en hun muziekje kunnen spelen
2) Op Edinburgh veel controle op handbagage!!!
3) De Gates van Ryanair zijn in Edinburgh helemaal achterin dus reken op 15 min looptijd na de controle

Over een maand al weer naar Bologna

I Love Ryanair.
Dat eerste is wel algemeen bekend. Hoe kunnen ze anders steevast adverteren met een zeer hoog punctualiteitscijfer.
pi_70921807
@ JohnDDD & korting: bedankt voor de uitleg
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_70927358
Die eerste is zeker bekend. Vluchttijd ligt standaard 15 minuten lager dan geplande vluchttijd (maar dat is met andere maatschappijen ook zo). Bovendien is Ryanair objectief gezien wel echt vrij punctueel.
  maandag 13 juli 2009 @ 23:49:58 #237
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_70952403
Misschien een wat algemenere vraag maar toch: Als ik eten mee wil nemen het vliegtuig in.. mag het dan? Gaat meer om het idee dat ik wat uit polen mee wil nemen, wat kleinigheidjes.

We vliegen over twee weken vanuit weeze naar bydgoszcz (polen).
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_70954618
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:49 schreef monsterd. het volgende:
Misschien een wat algemenere vraag maar toch: Als ik eten mee wil nemen het vliegtuig in.. mag het dan? Gaat meer om het idee dat ik wat uit polen mee wil nemen, wat kleinigheidjes.

We vliegen over twee weken vanuit weeze naar bydgoszcz (polen).
Ja dat mag! Maar let op dat je geen vloeistoffen in verpakkingen meer dan 100 ml mee mag nemen.

Een pot chocopasta, een pot pindakaas of pot honing zijn ook vloeistoffen!
pi_70957928
Hier een leuk geschreven artikel over de reclamecampagnes van Ryanair. http://www.flightlevel.be/334/ryanair-marketing.html

off topic Wizz air gaat ook vliegen vanaf Weeze...ben benieuwd of dit nog iets gaat betekenen voor Ryanair....mooie reclame campagnes oid?
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:57:44 #240
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_70958445
Lees ook net in dat artikel dat Koningin Sofia van Spanje soms met Ryanair vliegt (Santander-Londen). Moet Bea ook eens doen...
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:59:52 #241
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_70958488
Nu is er weer een 1 euro actie trouwens.
pi_70958662
heeft iemand nog een goede suggestie voor een goedkoop reiskoffertje voor handbagage bij Ryanair? Ik wil een nieuwe koffer kopen. Iemand een leuke en goedkope suggestie?
pi_70959403
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:32 schreef secondant het volgende:
Hier een leuk geschreven artikel over de reclamecampagnes van Ryanair. http://www.flightlevel.be/334/ryanair-marketing.html

off topic Wizz air gaat ook vliegen vanaf Weeze...ben benieuwd of dit nog iets gaat betekenen voor Ryanair....mooie reclame campagnes oid?
Grappig artikel, maar wel een beetje erg kritisch Dat betalen voor de wc is al verworpen, omdat de techniek voor muntjes/creditcard gebruik voor de wc niet zou werken, maar hier wordt het als feit gebracht.

Verder vind ik de reclamecampagnes altijd wel grappig, gewoon met een korreltje zout nemen

Iets anders nog, ik vloog eergisteren terug van Bergamo naar Weeze en er waren een stel kakkers met priority boarding die dus in een afgeschermd gedeelte van de bus zaten. Zei één van die lui: "Ja, verschil moet er zijn he " Vlieg je met een van de grootste lowbudget maatschappijen van Europa, durf je door 4 eu extra te betalen je nog verheven te voelen
pi_70959504
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:42 schreef Rookert het volgende:

[..]
Iets anders nog, ik vloog eergisteren terug van Bergamo naar Weeze en er waren een stel kakkers met priority boarding die dus in een afgeschermd gedeelte van de bus zaten. Zei één van die lui: "Ja, verschil moet er zijn he " Vlieg je met een van de grootste lowbudget maatschappijen van Europa, durf je door 4 eu extra te betalen je nog verheven te voelen
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:48:24 #245
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_70959563
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:08 schreef secondant het volgende:
heeft iemand nog een goede suggestie voor een goedkoop reiskoffertje voor handbagage bij Ryanair? Ik wil een nieuwe koffer kopen. Iemand een leuke en goedkope suggestie?
Ik heb bij Duifhuizen een koffer gekocht die precies in de afmetingen van Ryanair past. Was ¤ 15,-
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:59:15 #246
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_70959876
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 01:05 schreef korting het volgende:

[..]

Ja dat mag! Maar let op dat je geen vloeistoffen in verpakkingen meer dan 100 ml mee mag nemen.

Een pot chocopasta, een pot pindakaas of pot honing zijn ook vloeistoffen!
Zeker weten? Bron?

Ik heb in december met transavia gevlogen naar portugal en toen hadden we ook drop meegenomen. maar dat hadden we bij de ruimbagage ingegestopt..

Mag het bij ryan-air dus ook ook bij beide bagage? hand- & ruim?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_70961741
Vriendin van mij heeft wel eens een pot pindakaas moeten weggooien op Eindhoven.
De pot openmaken en op de kop houden om aan te tonen dat het geen vloeistof was hielp niet.
  Moderator dinsdag 14 juli 2009 @ 12:08:49 #248
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_70962065
wat zijn trouwens de parkeer kosten van vliegveld Weeze en is het een beetje veilig?
ik moet mijn auto daar dan bijna 4 weken laten staan.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
  Moderator dinsdag 14 juli 2009 @ 12:55:22 #249
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_70963529
oh en iets anders
als ik via de web applicitie een reis boek dan kost de bagage ¤20 euro terwijl in de faq ¤10 staat.
of is het ¤10 per vlucht (dus heen en terug ¤20?)
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:59:12 #250
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70963660
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:55 schreef Geckoo het volgende:
oh en iets anders
als ik via de web applicitie een reis boek dan kost de bagage ¤20 euro terwijl in de faq ¤10 staat.
of is het ¤10 per vlucht (dus heen en terug ¤20?)
Dat laatste dus .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')