abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 14 mei 2009 @ 22:43:58 #1
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_69037098




"Lost" is een serie die vijf jaar geleden is begonnen in de Verenigde Staten en na een paar episodes op de Nederlandse tv is gekomen. Deze serie heeft onder andere de Emmy gewonnen voor "beste drama serie".

Het gaat over een 40-tal mensen die een vliegtuigramp/crash hebben overleefd en op een (zo lijkt het) onbewoond eiland terechtkomen. Dit klinkt misschien wat cliché maar dat is het totaal niet. Het verhaal is doorweven met verfijnde character-builds, plots, mysteries en meer vreemde dingen. Niets is wat het lijkt, en alles kan met elkaar te maken hebben.

Nu het bekend is dat er personages van het eiland afkomen, zien we nu hoe deze zich ontwikkelen in het leven na het eiland. Dit zien we door het gebruik van flash forwards. Hierdoor is Lost vanaf het vierde seizoen een andere serie geworden; wie komt er van het eiland af, en wie niet?




Jack Shephard
Jack is arts. Als de enige dokter op het eiland, helpt hij iedereen die ziek/zwak/gewond is, en wordt hierdoor is hij min of meer de leider van de groep geworden. Daarbij bezit hij enorm veel communicatieve vaardigheden waardoor hij met de meesten van de groep goed kan opschieten.


Kate Austen
Kate is een beeldschone vrouw, al heeft ze wel een verleden. Ze is namelijk voortvluchtig vanwege het vermoorden van haar stiefvader en reisde onder begeleiding van een US Marshall toen het vliegtuig crashte.


James "Sawyer" Ford
Sawyer is een temperamentvol persoon. Niet op zijn mondje gevallen, en nooit bang voor niets en niemand. Verzamelt spullen van slachtoffers van de crash, en verhandelt ze. Dit maakt hem niet populair onder de groep... Samen met Michael, Walt en Jin is hij op weg gegaan om de bewoonde wereld te bereiken, maar dat liep niet zo goed af. Sawyer heeft er nu voor gezorgd dat hij alle wapens in het kamp heeft door zijn 'con-skills' te gebruiken.


John Locke
Locke is een mysterieuze man, met een rare achtergrond. In het vliegtuig zat hij in een rolstoel, toen het gecrasht was kon hij op wonderbaarlijke wijze weer lopen. Dit heeft hij nog niet verteld, en zo zijn er wel meer dingen die hij achterhoudt voor de groep. Locke heeft veel kennis van survival-technieken, en komt heel berustend over, dit soms tot woede van Jack.


Hugo "Hurley" Reyes
Hurley is erg dik... bevriend met iedereen. Zeker niet te beroerd om te helpen, totdat hij bloed ziet. Daar kan hij namelijk niet tegen, en dat breekt hem soms wel eens op. Hurley heeft de loterij gewonnen met de nummers 4-8-15-16-23-42, maar sindsdien hebben die nummers hem alleen ongeluk gebracht. Nu ze op het eiland veelvuldig terugkomen is de situatie er niet veel duidelijker op geworden...


Sayid Jarrah
Sayid is een voormalig lid van de Irakese Republikeinse Garde. Hij heeft gevochten in de Golf Oorlog en heeft daar ook als communicatie-officier gewerkt. Daar heeft hij veel technische kennis aan overgehouden, die op het eiland nog wel eens van pas wil komen. Hij had een romance met Shannon, zij is onder ongelukkige omstandigheden echter gestorven door een kogel van Ana-Lucia.


Benjamin Linus
Benjamin Linus is de leider van the Others. Hij is niet, zoals hij eerst beweerde, op het eiland geboren, maar is ten tijde van Dharma op het eiland gekomen met zijn vader. Met "the purge" heeft Ben al het Dharma personeel (incl. zijn vader) vermoord om vervolgens leider te worden van de oorspronkelijke bewoners.


Juliet Burke
Dr. Juliet Burke was één van de Others, maar heeft haar plek nu gevonden bij de survivors. Aan haar tijd bij de Others lijkt ze een beginnende romance met Jack overgehouden te hebben.


Desmond David Hume
Desmond is tijdens een race om de wereld met zijn zeilboot terecht gekomen op het eiland. Hij heeft een tijd doorgebracht in het Swan-station totdat deze ontdekt werd door de overlevende van de vliegtuigcrash. Hij maakte van die gelegenheid gebruik om zich te laten aflossen en is naar zijn zeilboot gevlucht om te proberen de bewoonde wereld te bereiken. Dit bleek niet mogelijk en zo is hij weer terechtgekomen bij de overlevenden van de crash.


Miles Straume
Miles is spiritualist die net als Daniel en Charlotte van het vrachtschip afkomstig is. Hij lijkt er snel opgefokt en erg eigenwijs. Miles heeft als doel om Ben te vinden, en te chanteren voor 3,2 miljoen dollar. Of dit zijn enige doel is, is nog onbekend.


Daniel Faraday
Daniel is een fysicus die ook met een parachute op het eiland geland is, afkomstig van het vrachtschip. Hij doet allerlei proefjes op eiland waardoor hij oa er achter is gekomen dat het eiland een andere tijd weergeeft. Ook lijkt hij last te hebben van geheugenverlies.


Charlotte Lewis
Charlotte is een antropoloog die net als Daniel en Miles op het eiland gestrand is. Voordat ze op het eiland kwam heeft ze in Tunesië een ijsbeer met Dharma halsband gevonden. Wat haar precieze doelen op het eiland zijn is nog niet bekend.


Jin Kwon
Jin is een Koreaan, getrouwd met Sun. Na zich erg afzijdig te hebben gehouden vanwege de taalbarrière, heeft hij zich toch aangepast en gaat uiteindelijk zelfs met Michael, Walt en Sawyer mee op het vlot. Hij spreekt geen woord Engels en dat zorgt voor een hoop confrontaties, al wordt hij steeds beter opgenomen in de groep.


Sun Kwon
Sun is de vrouw van Jin, en staat veel meer open voor de groep. Dit werd echter niet zo gewaardeerd door Jin, die haar liever bij zich houdt. In tegenstelling tot Jin, spreekt Sun wel Engels.


Claire Littleton
Claire was onderweg naar Los Angeles om haar kind af te staan, maar kon het niet over haar hart krijgen. Op het eiland is ze bevallen, en daarna gebeurden er eigenaardige dingen met Claire en de baby...



Seizoen 6 (verwacht)
Januari 2010



Officiële sites van ABC:
Lost op ABC
Oceanic Air 815
The Fuselage

Informatieve sites:
Lost op IMDb
Lost op TV.com

Overige sites:
http://www.lostpedia.com
http://darkufo.blogspot.com/
http://www.4815162342.com/forum/
http://losteastereggs.blogspot.com
http://spoilerslost.blogspot.com
http://www.lost-tv.com/
http://www.lostvideo.net
http://www.lost-media.com
http://www.livejournal.com/community/lost_tv/
http://lostfic.com/
http://lost.pagina.nl

Nieuwste promo na iedere ep
Latest Lost Trailers
YouTube

Vorige Topics
Seizoen 1||01|02|03|04|05|06|07|
Seizoen 2||08|09|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|
Seizoen 3||35|36|37|38|39|40|41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60|61|62|63|64|65|66|
Seizoen 4||67|68|69|70|71|72|73|74|75|76|77|78|79|80|81|82|83|84|85|86|87|
Seizoen 5||88|89|90|91|92|93|94|95|96|97|97|98|99|100|101|102|103


***Deze openingspost is hier te vinden!***

Met dank aan InTre, Miguel, Symer en Haunter
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_69037154
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:43 schreef Rossdale het volgende:
OP in aanbouw
Een nieuwe? Top
  donderdag 14 mei 2009 @ 22:44:58 #3
66083 Platina
78th Element
pi_69037167
Ik denk niet dat Esau Smokey is. Want hoe kon Ben Smokey dan oproepen?

En wat hierboven gezegd werd. Er zijn nog zat vragen die beantwoord moeten worden in de komende 17 afleveringen. Bijvoorbeeld hoe die ijsbeer in Tunesie terecht kwam en wat Dharma daar deed etc.

Waarom is Richard eigenlijk zo oud? En ik weet nog steeds niet waarom Sun niet meegeflitst is, iemand die het wel weet?

ps. http://lostpedia.wikia.com/wiki/Rob_Kyker < hij speelde Jacob toen we hem voor het eerst zagen.
pi_69037174
Wat een toffe finale. Jammer dat we nu moeten wachten
pi_69037243
Nog zo lang voor Lost.S06E01.720p.HDTV.X264-DIMENSION
pi_69037342
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:44 schreef Platina het volgende:
Ik denk niet dat Esau Smokey is. Want hoe kon Ben Smokey dan oproepen?

En wat hierboven gezegd werd. Er zijn nog zat vragen die beantwoord moeten worden in de komende 17 afleveringen. Bijvoorbeeld hoe die ijsbeer in Tunesie terecht kwam en wat Dharma daar deed etc.

Waarom is Richard eigenlijk zo oud? En ik weet nog steeds niet waarom Sun niet meegeflitst is, iemand die het wel weet?

ps. http://lostpedia.wikia.com/wiki/Rob_Kyker < hij speelde Jacob toen we hem voor het eerst zagen.
De ijsbeer kwam er op dezelfde manier terecht als Ben en Locke.. Aan het donkey-wiel draaien.
Richard is zo oud omdat Jacob 'm onsterfelijk gemaakt heeft?
pi_69037346
De aflevering toen John Lock uit dat gebouw werd geduwd door zijn vader. Hadden we toen Jacob ook al gezien? Of waren al deze scenes voor het eerst?
pi_69037410
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:44 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Een nieuwe? Top
Nee jammer zou wel een keer tijd worden.
pi_69037453
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:44 schreef Platina het volgende:
Ik denk niet dat Esau Smokey is. Want hoe kon Ben Smokey dan oproepen?

Het was wel Smokey die Ben vertelde dat hij alles moest doen wat Locke hem vertelde. Smokey helpt daarmee dus met de dood van Jacob, en staat op zijn minst aan de kant van Esau.

Die ijsbeer in Tunesië is al bekend, dat was de plek waar je heen gezapt werd als je het rad ronddraaide.
pi_69038894
Toffe finale, hoewel het einde echt zwaar onbevredigend was
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_69039235
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:37 schreef Chaos210 het volgende:
Daar word het ook echt beter van.
Ja joh, lekker ff filmen met mini-DV cameraatjes, Casio keyboard om een beetje te scoren, vervolgens editen en gaaaan met die banaan
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_69039258
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:44 schreef Platina het volgende:
Ik denk niet dat Esau Smokey is. Want hoe kon Ben Smokey dan oproepen?

En wat hierboven gezegd werd. Er zijn nog zat vragen die beantwoord moeten worden in de komende 17 afleveringen. Bijvoorbeeld hoe die ijsbeer in Tunesie terecht kwam en wat Dharma daar deed etc.
Daar was de 'exit', zo kwamen Ben en Locke ook van het eiland.
pi_69039298
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:47 schreef Chuphinh het volgende:
De aflevering toen John Lock uit dat gebouw werd geduwd door zijn vader. Hadden we toen Jacob ook al gezien? Of waren al deze scenes voor het eerst?
Wat denk je zelf?
  donderdag 14 mei 2009 @ 23:20:27 #14
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_69039638
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:49 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Het was wel Smokey die Ben vertelde dat hij alles moest doen wat Locke hem vertelde. Smokey helpt daarmee dus met de dood van Jacob, en staat op zijn minst aan de kant van Esau.
Daarnaast is Smokey verantwoordelijk van het sturen van andere mensen in een bepaalde richting door ze dingen te laten zien of zelfs te 'infecteren'.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  donderdag 14 mei 2009 @ 23:22:38 #15
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_69039777
Wel erg toffe eindtitel btw, in negatief!
pi_69039945
Was zeker een spannende aflsluiter! Alleen het einde is zo onbevredigend inderdaad...
pi_69040216
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:15 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Lijkt mij tof als het allemaal als een puzzelstukje in elkaar valt. Zoals vroeger hoe al die levens van de mensen een connectie met elkaar hadden. Dunno, ik kan mij de vorige seizoenen niet meer zo goed de details herinneren.
pi_69040241
Vette finale
pi_69040655
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:31 schreef Chuphinh het volgende:

[..]

Lijkt mij tof als het allemaal als een puzzelstukje in elkaar valt. Zoals vroeger hoe al die levens van de mensen een connectie met elkaar hadden. Dunno, ik kan mij de vorige seizoenen niet meer zo goed de details herinneren.
Maar je snapt toch ook wel dat dat zo niet gaat met series.
pi_69040743
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:40 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Maar je snapt toch ook wel dat dat zo niet gaat met series.
Babylon 5 wel. Maar goed. Blijkbaar heb ik iets heel dom gezegd waar jij niet tegen kan
pi_69041132
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:42 schreef Chuphinh het volgende:

[..]

Babylon 5 wel. Maar goed. Blijkbaar heb ik iets heel dom gezegd waar jij niet tegen kan
Huren ze daar een redelijk bekende acteur in voor een figuranten-stukje van een seconde, om hem dan 2 jaar later terug te laten komen in een hele belangrijke rol?

Daarbij is het nogal wiedes dat de schrijvers toen nog lang niet in dergelijk detail met het script voor twee seizoenen later bezig waren....
pi_69041137
Even de finale en alle info hier laten bezinken. En ik wil dat seizoen 6 NU begint.
pi_69041239
blinde tvp Hij is nog niet binnen
  Lieve Belg donderdag 14 mei 2009 @ 23:57:51 #24
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_69041379
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:51 schreef Ceehaa het volgende:
Even de finale en alle info hier laten bezinken. En ik wil dat seizoen 6 NU begint.
Ik ook
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_69041548
Pff hou het nooit vol om tot februari te wachten!
pi_69041796
Stiekem verwacht je toch iets meer closure in de season final van het een-na-laatste seizoen.
Tot over 9 maanden .
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_69042831
Hele vette finale .. Ik dacht eerst van the incident van "is dit het nou?" Maar blijkbaar moest Juliet er nog een schepje bovenop doen
pi_69043238
Ok vandaag de finale gezien maar zit met een vraag.

Op het moment dat Miles zegt dat de bom weleens de oorzaak kon zijn van het neerstorten van het vliegtuig leek het mij dat de andere losties zich begonnen te realiseren dat het laten ontploffen van de bom niets zou veranderen aan het verleden.

Waarom heeft Juliet uiteindelijk toch die bom laten ontploffen? Dacht zij hierdoor toch dat het verleden ongedaan zou worden gemaakt of was haar motivatie juist om het vliegtuig toch te laten neerstorten?

Ik kon dit niet uit de finale halen, jullie wel?
I've seen your flag on the marble arch. Love is not a victory march. It's a cold and it's a broken Hallelujah...
pi_69043572
Voor zover dit al niet geopperd was, weet ik denk ik waarom ze per sé in Tunesië uitkomen na het draaien aan het wiel: dat ligt namelijk exact aan de andere kant van de aarde als waar het eiland zich bevind. Qua coordinaten zou het eiland dan grofweg ten noordoosten van het bovenste eiland van Nieuw Zeeland liggen.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_69043666
pff net de 2 laatste afleveringen gezien van seizoen 5... wat een einde zeg... :/
pi_69043691
Finale. . Nieuw topic. . Tien maanden wachten. .
pi_69043868
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:44 schreef Platina het volgende:

Waarom is Richard eigenlijk zo oud?
Die dude die samen op het eiland met Jacob zat in 18zoveel had het over een loophole. Ik denk dat Jacob en Richard in een soort mini-tijdlus zitten waardoor ze niet ouder kunnen worden. Die dude (Ik neem aan dat het hij is, die Lockes lichaam heeft overgenomen) heeft dus kennelijk een gat in de loop ontdekt waardoor hij Jacob kan doden.
pi_69043873
Gave finale, al moet ik wel zeggen dat die flashbacks met Jacob een beetje onbevredigend waren, ze waren er zo snel even bijgetrokken vond ik. Voor de rest wel heel erg gaaf
  vrijdag 15 mei 2009 @ 03:28:53 #34
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_69043929
Ai, februari is wel heel ver weg
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_69043992
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 03:28 schreef Harajuku. het volgende:
Ai, februari is wel heel ver weg
Ja. . En hopen dat Juliet er nog is en niet genuked. .
  vrijdag 15 mei 2009 @ 04:07:02 #36
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_69044046
Ik was in gedachten al op haar graf aan het dansen, doet ze haar ogen natuurlijk weer open
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_69044063
Mijn Juliet! Wat doe je!!?
pi_69044254
Vond 'm beetje tegenvallen. Dat gedoe met Jacob is er idd beetje bijgegooid en boeide niet echt, op een gegeven moment raak je natuurlijk wel nieuwschierig naar of ze de boel echt gaan opblazen, maar de uitvoering van hoe dat uiteindelijk gebeurde had ook weinig impact op me. All in all had het niet de juiste feel allemaal.
pi_69044329
Nog steeds aan het nagenieten van gisteren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 07:19:02 #40
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_69044367
Grappig dat jullie dat Jacob-gedoe maar matig vinden. Voor mij is dat juis onwijs gaaf omdat we nu veel meer snappen van Smokey/Jacob enz.
Ben erg benieuwd naar seizoen 6, maar eerst alles nog een keer kijken.
pi_69044419
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 06:47 schreef Espabilado het volgende:
Vond 'm beetje tegenvallen. Dat gedoe met Jacob is er idd beetje bijgegooid en boeide niet echt, op een gegeven moment raak je natuurlijk wel nieuwschierig naar of ze de boel echt gaan opblazen, maar de uitvoering van hoe dat uiteindelijk gebeurde had ook weinig impact op me. All in all had het niet de juiste feel allemaal.
ja ik ook
looooooooooooooooool lol
pi_69044720
quote:
Perhaps some insight can be gleaned by looking at Jacob’s opponent. Who exactly is this guy and how come Jacob didn’t mention his name? Well, if Jacob is Sobek, according to the popular vote on the Lost boards, that would make the other guy Seth — the Egyptian god of chaos and infertility. This would again explain the problem pregnancies assuming he comes to power after the statue crumbles. So, maybe Seth is actually the bad guy after all, or maybe they both are, or maybe it doesn’t even really matter. In fact, I’m not so sure that any of this will ever be spelled out for us, or if any of it is even relevant to the ultimate plot. Like Trading Places, Lost is about the pawns, not the players. The pawns are who we are meant to relate to. We may all be a part of God, but in this illusionary world we live in, we’re just the characters playing out the game of life. The best we can hope for is to win.
http://www.docarzt.com/lo(...)h-in-jacob-and-lost/
pi_69045651
quote:
Waarom heeft Juliet uiteindelijk toch die bom laten ontploffen? Dacht zij hierdoor toch dat het verleden ongedaan zou worden gemaakt of was haar motivatie juist om het vliegtuig toch te laten neerstorten?
Wat zij dacht maakt verder niet uit. Het stond toch al vast wat ze zou doen.

Maar vanaf het moment dat Miles zei dat die bom the incident kon zijn, werd iedereen opeens fanatiek. En Juliet zal ook wel geweten hebben dat ze niets kan veranderen en dat wat ze doet niets uitmaakt of iets verandert.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:30:51 #44
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_69046129
Wat zei Richard nou tegen Elana als antwoord?

Op het einde met die witte flash zat ik echt "Godverdomme, klootzakken!":D
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_69046245
He who will save us all.
pi_69046652
Heet die man nou echt Esau of hebben we dat hier zelf verzonnen?
Ik betwijfel trouwens of Jacob echt dood is. Die man leeft al ik weet niet hoeveel jaar en heeft kennelijk iets goddelijks, of een genezende werking... is zo iemand met wat messteken en een vuur te te doden...?
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:55:31 #47
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_69046778
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 07:19 schreef Jovatov het volgende:
Grappig dat jullie dat Jacob-gedoe maar matig vinden. Voor mij is dat juis onwijs gaaf omdat we nu veel meer snappen van Smokey/Jacob enz.
Ben erg benieuwd naar seizoen 6, maar eerst alles nog een keer kijken.
Ik dacht ook wel YEHAAAWWW, EINDELIJK IS DAAR JACOB. Maar wat we dan kregen viel toch wel wat tegen, ja.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_69046972
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 09:51 schreef Pyttpytt het volgende:
Heet die man nou echt Esau of hebben we dat hier zelf verzonnen?
Ik betwijfel trouwens of Jacob echt dood is. Die man leeft al ik weet niet hoeveel jaar en heeft kennelijk iets goddelijks, of een genezende werking... is zo iemand met wat messteken en een vuur te te doden...?
Niemand weet hoe die man echt heet. Esau is net zo'n goede naam als elke andere. We kunnen hem ook 'die man met wie Jacob praatte aan het begin van aflevering 5.16 The Incident' noemen
pi_69047007
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 10:02 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Niemand weet hoe die man echt heet. Esau is net zo'n goede naam als elke andere. We kunnen hem ook 'die man met wie Jacob praatte aan het begin van aflevering 5.16 The Incident' noemen
Ok! Ik viel iets te laat in bij de ep, dus ik dacht dat ik misschien iets gemist had
pi_69047459
Hier staat een schema. Als je dat volgt kun je elke week ongeveer 3 afleveringen Lost zien (beginnend bij S01e01), precies tot aan de Pilot van seizoen 6
  vrijdag 15 mei 2009 @ 10:28:44 #51
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_69047776
Heel cool dat Vincent, Rose en Bernard er eventjes in zaten! Het lijkt me eigenlijk overduidelijk dat ze dat puur gedaan hebben doordat er al maanden wordt gevraagd waar de fuck die alledrie zitten

Iemand vroeg wat over de podcasts: Darlton doet er geen meer, dus we moeten tot 2010 wachten voor de volgende... wel gaat Michael Emerson een rehash podcast doen van "The Incident" In ieder geval, dat zeiden ze tijdens de vorige podcast!

Toch wel heel cool hoe de in LOST-mythe zo belangrijke karakters zijn ontwikkeld in de afgelopen paar afleveringen:
  • Übercoole Locke is niet eens Locke, het is Anti-Jacob die zich als Locke voordoet.
  • Richard is helemaal niet zo über als we allemaal altijd dachten, hij weet ook maar weinig en het enige bijzondere aan hem is dat hij niet ouder wordt.
  • Ben was ook nooit bijzonder en is eigenlijk ook maar vol fail, net als de echte Locke dat uiteindelijk was [aangezien hij alleen als speciaal werd gezien door iedereen dankzij Anti-Jacob's plan]*

    *Al moet er toch wel iets bijzonders aan Locke zijn, aangezien hij op het eiland wel ineens weer kon lopen... of zou dat puur het genezende van het eiland zijn, zoals veel anderen die ook hebben meegemaakt? Ik kan me eigenlijk nu even geen andere dingen voor de geest halen waardoor Locke bijzonder zou moeten zijn geweest.

    Ben had ook een meesterlijke scène waar hij met Jacob ging praten Die gast kan echt zó goed acteren! Alleen jammer dat hij Jacob neerstak "like a girl"
  • pi_69048021
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 06:47 schreef Espabilado het volgende:
    Vond 'm beetje tegenvallen. Dat gedoe met Jacob is er idd beetje bijgegooid en boeide niet echt,
    Jacobs verhaal = Lost. Dat is waar de hele serie om draait. De mythologie achter Lost is in deze aflevering door dat gedoe met Jacob veel meer uit de doeken gedaan dan ooit tevoren.
    quote:
    op een gegeven moment raak je natuurlijk wel nieuwschierig naar of ze de boel echt gaan opblazen, maar de uitvoering van hoe dat uiteindelijk gebeurde had ook weinig impact op me.
    Dat Sawyer Julliet verliest en Juliet zichzelf uiteindelijk opoffert voor de rest vond ik een van de mooiste momenten van de hele serie, wat uitvoering betreft. Qua karakterontwikkeling was dit toch wel een hoogtepunt.

    Lost bestaat uit die 2 dingen: mythologie en karakterontwikkeling. Als beide je niet boeien ben ik benieuwd hoe je het zo lang vol hebt gehouden. Vind je de muziek mooi ofzo?
    pi_69048101
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 10:28 schreef Xurk het volgende:
    Heel cool dat Vincent, Rose en Bernard er eventjes in zaten! Het lijkt me eigenlijk overduidelijk dat ze dat puur gedaan hebben doordat er al maanden wordt gevraagd waar de fuck die alledrie zitten

    Iemand vroeg wat over de podcasts: Darlton doet er geen meer, dus we moeten tot 2010 wachten voor de volgende... wel gaat Michael Emerson een rehash podcast doen van "The Incident" In ieder geval, dat zeiden ze tijdens de vorige podcast!

    Toch wel heel cool hoe de in LOST-mythe zo belangrijke karakters zijn ontwikkeld in de afgelopen paar afleveringen:
  • Übercoole Locke is niet eens Locke, het is Anti-Jacob die zich als Locke voordoet.
  • Richard is helemaal niet zo über als we allemaal altijd dachten, hij weet ook maar weinig en het enige bijzondere aan hem is dat hij niet ouder wordt.
  • Ben was ook nooit bijzonder en is eigenlijk ook maar vol fail, net als de echte Locke dat uiteindelijk was [aangezien hij alleen als speciaal werd gezien door iedereen dankzij Anti-Jacob's plan]*

    *Al moet er toch wel iets bijzonders aan Locke zijn, aangezien hij op het eiland wel ineens weer kon lopen... of zou dat puur het genezende van het eiland zijn, zoals veel anderen die ook hebben meegemaakt? Ik kan me eigenlijk nu even geen andere dingen voor de geest halen waardoor Locke bijzonder zou moeten zijn geweest.

    Ben had ook een meesterlijke scène waar hij met Jacob ging praten Die gast kan echt zó goed acteren! Alleen jammer dat hij Jacob neerstak "like a girl"
  • Ja, ik denk dat je gerust mag zeggen dat dit het karakter van John Locke 180 graden omdraait. In het begin leek hij speciaal doordat hij weer kon lopen, hij leek een soort band met het eiland te hebben, hij kon met Jacob praten (die nooit Jacob was dus, maar zijn nemesis). Seizoen vijf leek te bevestigen dat Locke dus inderdaad speciaal was, doordat hij uit de dood opstond, en doordat hij een hernieuwde band met het eiland had. Maar dat was Locke dus helemaal niet. Locke was eigenlijk gewoon een zielige oude man, die niet meer dan een pion was, en gemanipuleerd werd in het idee dat er iets bijzonder aan hem is. Dat is ook de reden dat de tests die Richard met de jonge Locke deed mislukten, hij was nooit voorbestemd om de leider van de Others te worden.

    Ik had eerst nog gedacht dat het zesde seizoen over een soort strijd zou gaan tussen Ben en Widmore, maar dat is eigenlijk maar klein bier vergeleken met de machten die nu in het spel zijn. Ben sowieso benieuwd wat nou eigenlijk de rol van Widmore is in dit geheel.
    pi_69048158
    Tvp.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 10:43:25 #55
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_69048254
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 10:36 schreef Symer het volgende:
    Dat Sawyer Julliet verliest en Juliet zichzelf uiteindelijk opoffert voor de rest vond ik een van de mooiste momenten van de hele serie, wat uitvoering betreft. Qua karakterontwikkeling was dit toch wel een hoogtepunt.
    Inderdaad, erg mooi! Tijdens het kijken ervan kwam het meer op me over als een wanhoopsdaad, aangezien ze daar nooit meer levend ging wegkomen en daardoor maar meteen "een eind" eraan wilde maken - maar de hele aflevering in acht nemend, is het natuurlijk logischer dat ze gewoon een laatste poging deed om hun plan toch nog te laten slagen.
    De anti-climax na het droppen van de bom vond ik ook prachtig Als-ie uiteindelijk niet meer was ontploft was het wel storend geweest, maar omdat we ervan overtuigd waren dat de bom op impact zou ontploffen, gepaard met de dichtgeknepen ogen van alle Losties - en er uiteindelijk he-le-maal niets gebeurde, zorgde dat moment dat iedereen de ogen opendeed en zo keek van "What the...?" erg leuk was!
      vrijdag 15 mei 2009 @ 11:01:17 #56
    12888 Skull-splitter
    your selection of the finest
    pi_69048981
    FukcingAwes0mE!
    I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
    Steam: Skullsplitter
    Origin-naam:013skullsplitter
    pi_69049021
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 10:43 schreef Xurk het volgende:
    De anti-climax na het droppen van de bom vond ik ook prachtig Als-ie uiteindelijk niet meer was ontploft was het wel storend geweest, maar omdat we ervan overtuigd waren dat de bom op impact zou ontploffen, gepaard met de dichtgeknepen ogen van alle Losties - en er uiteindelijk he-le-maal niets gebeurde, zorgde dat moment dat iedereen de ogen opendeed en zo keek van "What the...?" erg leuk was!


    Hoe ze daar met betraande ogen afscheid van iedereen stonden te nemen door knikjes naar elkaar te geven vond ik erg mooi gedaan.

    En dan natuurlijk de chaos die losbrak na dat moment van stilte
      vrijdag 15 mei 2009 @ 11:07:55 #58
    12888 Skull-splitter
    your selection of the finest
    pi_69049233
    Maar: the cycle has been broken.
    Getuige de aftiteling.
    I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
    Steam: Skullsplitter
    Origin-naam:013skullsplitter
    pi_69049333
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 11:07 schreef Skull-splitter het volgende:
    Maar: the cycle has been broken.
    Getuige de aftiteling.
    Zouden we vanaf nu altijd zwarte letters op een witte achtergrond krijgen?
    pi_69049473
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 11:10 schreef Symer het volgende:

    [..]

    Zouden we vanaf nu altijd zwarte letters op een witte achtergrond krijgen?
    Haha dat zou wel erg grappig zijn

    Zou wel laf zijn als ze in het begin van volgend seizoen landen in LAX en dat vervolgens het laatste seizoen zich volledig buiten het eiland om speelt.
    pi_69049582
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 10:02 schreef Ereinion het volgende:

    [..]

    Niemand weet hoe die man echt heet. Esau is net zo'n goede naam als elke andere. We kunnen hem ook 'die man met wie Jacob praatte aan het begin van aflevering 5.16 The Incident' noemen
    Op Lostpedia heet ie gewoon Jacob's enemy.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 11:17:48 #62
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_69049607
    Niiiiiiiiiiiiiiiiice

    goeie theorien hier over het goed en kwaad op het eiland.
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
      vrijdag 15 mei 2009 @ 11:39:58 #63
    133369 Jivis
    Critikut
    pi_69050463
    Aardige finale, jammer dat maar 20% echt besteedt werd aan wat interessant was, namelijk het Jacob-verhaal. Dat gezeik met die bom kon me verder weinig boeien, evenals de matige cliffhanger. Hier hadden ze wel iets draaglijkers voor mogen verzinnen aangezien we 9 maanden moeten wachten .

    Ik vind het wel vet dat het merendeel van de theorieen over Jacob in de prullenbak kunnen verdwijnen. Knap dat de makers iets origineels hebben weten te verzinnen .

    [ Bericht 14% gewijzigd door Jivis op 15-05-2009 11:46:12 ]
    Amen.
    pi_69051517
    Whoohoo!
    In het begin was het geluid heel slecht, dus ik heb pas hier gelezen dat anti-Jacob Jacob wilde vermoorden (dus eigenlijk, dat hij anti-Jacob was).

    Dat zorgt er bij mij voor dat ik de finale tóch heel vet vind. Ik vond de chaos ook weer seizoen-één-ig, ik kreeg in elk geval helemaal het Lost gevoel.

    En ja ik vond ook sommige delen wat.. traag of suf. En ik vond het einde ook wat onbevredigend. Maar het naspeculeren en het bedenken van theorieën is weer spannender dan ooit, en dat is ook het unieke aan Lost, dus ik ben tevreden.

    Mijn god wat een theorieën hebben jullie al, ik heb echt zitten smullen vanmorgen. En nu wachten op Erika's recap. Ze is nu nog aant huilen namelijk.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 12:39:52 #65
    144937 Shrien
    OHMAHGADS
    pi_69052564
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 10:18 schreef Xrenity het volgende:
    Hier staat een schema. Als je dat volgt kun je elke week ongeveer 3 afleveringen Lost zien (beginnend bij S01e01), precies tot aan de Pilot van seizoen 6
    Leuk idee Ik denk dat ik mee doe
      vrijdag 15 mei 2009 @ 12:42:38 #66
    133369 Jivis
    Critikut
    pi_69052662
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 12:39 schreef Shrien het volgende:

    [..]

    Leuk idee Ik denk dat ik mee doe
    Ik misschien ook wel, lijkt me best interessant om alles weer eens opnieuw te kijken. Alleen moet ik dan wel door het fillerseizoen 2 bijten .
    Amen.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 12:45:45 #67
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_69052757
    Heeft E ondertussen al zelfmoord gepleegd nu blijkt dat Locke toch best dood is?
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 12:48:30 #68
    87680 Mirel
    Mirel wil een bongophone.
    pi_69052837
    Loop is iets anders dan een loophole................ > . <
    When all else fails, you always have delusion.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 12:48:41 #69
    144937 Shrien
    OHMAHGADS
    pi_69052846
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 12:45 schreef Harajuku. het volgende:
    Heeft E ondertussen al zelfmoord gepleegd nu blijkt dat Locke toch best dood is?
    De LONGLIVELOCKE recap staat wel online
    http://longlivelocke.blogspot.com/
    pi_69052861
    Nog geen zelfmoord gepleegd, maar ze heeft wel een rotdag
    En wat er nu staat is een soort filler, want ze denkt wel een week nodig te hebben om de recap te kunnen maken.

    Ik kan me er zo niets bij voorstellen, ik vind mezelf al een freakje, laat staan als je er bijna je baan van maakt. Maar ik ben haar wel dankbaar hoor, het verduidelijkt voor mij soms toch best wat dingen!

    Wij hier thuis gaan ook meekijken met het schema! Kunnen we ook in het gat tussen de Lost seizoenen deze topics weer volkletsen,
      vrijdag 15 mei 2009 @ 12:50:11 #71
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_69052891
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 12:48 schreef Shrien het volgende:

    [..]

    De LONGLIVELOCKE recap staat wel online
    http://longlivelocke.blogspot.com/
    quote:
    I realized less than a half-hour into "The Incident" that my final Season Five post is going to take me a loooong time to pull together -- as in, more than a week. I may divide it into two parts (one for each hour)... I'm just not sure right now.

    In the meantime, I'm breaking with tradition and have decided to share a few of my initial, not very well rationalized thoughts with you on this depressing Morning After.
    pi_69053227
    Wat is Michael Emerson toch een briljant acteur he.
    pi_69053348
    Eensch.



    Zelfs als ie lacht is hij een beetje eng..
      vrijdag 15 mei 2009 @ 13:06:27 #74
    20103 FoXje
    opgezegd@fok.nl
    pi_69053388
    Is They're coming niet een betere titel voor het topic?
    Ik denk trouwens dat Jacob het had over Jack, Sawyer, ed. Die are coming, en gaan afrekenen met die nep Locke!
    opgezegd@fok.nl
      vrijdag 15 mei 2009 @ 13:32:41 #75
    144937 Shrien
    OHMAHGADS
    pi_69054312
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 12:50 schreef pfaf het volgende:

    [..]


    [..]


    Haha ik las het net ja
      vrijdag 15 mei 2009 @ 13:56:30 #76
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_69055211
    Drie random comments die net in me opkwamen:

  • Volgens mij wordt er echt in iedere finale eindeloos gewandeld In seizoen 1 van het strand weg omdat ze dachten dat The Others eraan kwamen; in seizoen 2 naar het kamp van The Others; in seizoen 3 naar de "Radio Tower"; in seizoen 4 naar de Orchid Station; in seizoen 5 naar de Swan Station; waar zouden ze in seizoen 6 heen gaan lopen? Maar ik denk dat dit ook gewoon een manier is van de schrijvers om de 80 minuten die de finales altijd omvatten, te vullen.
  • Zou met de s5 finale nu eindelijk zijn bewezen dat "[man of] faith" het wint van "[man of] science"? Ze wilden de electromagnetisme counteren met een waterstof-bom en Faraday sprak constant over constanten en variabelen [>> science], maar dat blijkt niet het probleem op te lossen. En alhoewel ik nu even geen concrete voorbeelden van "faith" kan bedenken zijn die er volgens mij wel en hebben die veel meer invloed op het verloop van de serie.
  • Wat is er nu ooit gebeurd met de stewardess en die kinderen, die bij de Taillies weggeplukt zijn door The Others?? We zagen de stewardess [Cindy?] nog één keer volgens mij, toen Jack in een kooi opgesloten zat. En toen deed ze echt enorm vaag "We're here to watch." Maar ik denk dat we hier geen informatie meer over krijgen in seizoen 6 aangezien het te irrelevant lijkt, mede doordat ik het idee heb dat veel van wat er onder Ben's bewind door The Others gedaan is, tamelijk onbelangrijk is.
  •   vrijdag 15 mei 2009 @ 14:08:15 #77
    133369 Jivis
    Critikut
    pi_69055648
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 13:56 schreef Xurk het volgende:
  • Wat is er nu ooit gebeurd met de stewardess en die kinderen, die bij de Taillies weggeplukt zijn door The Others?? We zagen de stewardess [Cindy?] nog één keer volgens mij, toen Jack in een kooi opgesloten zat. En toen deed ze echt enorm vaag "We're here to watch." Maar ik denk dat we hier geen informatie meer over krijgen in seizoen 6 aangezien het te irrelevant lijkt, mede doordat ik het idee heb dat veel van wat er onder Ben's bewind door The Others gedaan is, tamelijk onbelangrijk is.
  • Denk wel dat ze er nog op terugkomen, zelf denk ik dat ze in de tempel zitten. Het houdt waarschijnlijk verband met die fluisterstemmen, die ook nog niet verklaard zijn. Verder hebben ze die 3-year gap misschien ook wel toegevoegd zodat ze het ouder worden van de kinderen realistisch kunnen verklaren. Maar dat is gissen natuurlijk. Bedenk dat ze nog niet in de tempel zijn geweest, zelfs Jacob zat daar niet. Er is natuurlijk ook een reden waarom ze dat mysterieus houden.

    Bedenk me trouwens dat Cindy zich net zo raar gedroeg als die man van Danielle toen hij in de tempel geweest was...
    Amen.
    pi_69056171
    Gave theorieën hier weer! Echt leuk om al die verschillende interpretaties te lezen.
    Ik ga er ook nog even over nadenken.
    En ik doe ook mee met opnieuw kijken tot aan seizoen 6.
    Ik heb tot nu toe alle afleveringen op m'n laptopje gekeken, maar wil eigenlijk een nieuwe tv.
    Lijkt me toch wel het allerallerleukst om alles opnieuw te zien op een grote flatscreen. (M'n huidige tv is net zo groot als m'n laptop )
      vrijdag 15 mei 2009 @ 14:23:39 #79
    22352 Ascaroth
    sitting out.
    pi_69056210
    Volgens mij zie je Cindy nog een keer als Locke zich bij The Others voegt in seizoen drie.
    Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
    "I call, I call your tits."
    Last.fm
    pi_69056580
    Het is me niet helemaal duidelijk wat er nu in de tussentijd met Daniel Faraday is gebeurd. Toen met die Tijdjitter is hij bij die ginger achtergebleven. En toen ineens kwam ie een aantal afleveringen later in Dharmaville aan met de sub. Heb ik ergens iets niet helemaal meegekregen?
      vrijdag 15 mei 2009 @ 14:43:03 #81
    133369 Jivis
    Critikut
    pi_69056900
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 14:23 schreef Ascaroth het volgende:
    Volgens mij zie je Cindy nog een keer als Locke zich bij The Others voegt in seizoen drie.
    Ja klopt, ze zit bij de hostiles. Richard zei dat een deel van hen in de tempel zit. Dus het lijkt me duidelijk dat zij daar dus ook zit, samen met de kinderen.
    Amen.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 14:47:26 #82
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_69057068
    Op een gegeven moment nadat de flashes ophielden zijn Sawyer en co. Faraday weer tegengekomen. Toen is hij [helemaal van slag] meegegaan naar Dharmaville en we zagen dat hij een klein meisje die op Charlotte leek in slow-mo voorbij zag huppelen, waarna hij helemaal geschokt keek. Volgens mij moeten we aannemen dat hij in tegenstelling tot Juliet wél op de sub is gestapt na die eerste twee weken
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 14:08 schreef Jivis het volgende:
    Denk wel dat ze er nog op terugkomen, zelf denk ik dat ze in de tempel zitten. Het houdt waarschijnlijk verband met die fluisterstemmen, die ook nog niet verklaard zijn. Verder hebben ze die 3-year gap misschien ook wel toegevoegd zodat ze het ouder worden van de kinderen realistisch kunnen verklaren. Maar dat is gissen natuurlijk. Bedenk dat ze nog niet in de tempel zijn geweest, zelfs Jacob zat daar niet. Er is natuurlijk ook een reden waarom ze dat mysterieus houden.

    Bedenk me trouwens dat Cindy zich net zo raar gedroeg als die man van Danielle toen hij in de tempel geweest was...
    Klinkt plausibel allemaal! En je hebt gelijk over de Temple, ik denk dat ze daar ook nog wel meer van gaan laten zien volgend seizoen
    En ik kan me inderdaad wel iets vaag herinneren over Cindy die bij The Others was toen Locke aan kwam zetten, maar weet niet of dat idd op dat grasveld in s3 was of op het strand in s5..
      vrijdag 15 mei 2009 @ 14:52:06 #83
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_69057236
    Ik vond Rose en Bernard maar stom trouwens. "Oh well, dan worden we maar opgeblazen, we dont care want we are soooooo in love en we houden van het leven en bla bla bla" Dan hoef je nog niet dood
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 14:52:16 #84
    133369 Jivis
    Critikut
    pi_69057242
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 14:47 schreef Xurk het volgende:

    [..]

    Klinkt plausibel allemaal! En je hebt gelijk over de Temple, ik denk dat ze daar ook nog wel meer van gaan laten zien volgend seizoen
    En ik kan me inderdaad wel iets vaag herinneren over Cindy die bij The Others was toen Locke aan kwam zetten, maar weet niet of dat idd op dat grasveld in s3 was of op het strand in s5..
    Heb het even nagelezen op Lostpedia net, Locke was samen met Cindy een tent aan het opzetten op het grasveld.
    Amen.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 15:06:36 #85
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_69057756
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 14:52 schreef Harajuku. het volgende:
    Ik vond Rose en Bernard maar stom trouwens. "Oh well, dan worden we maar opgeblazen, we dont care want we are soooooo in love en we houden van het leven en bla bla bla" Dan hoef je nog niet dood
    idd. Beetje egotrippers. Als ons maar niets overkomt is het goed. Jullie altijd met dat vechten enzo

    Maar misschien is dat wel de essentie van de ruzie tussen jacob en zijn tegenstander....
    Hoe dan ook, ik hoef die 2 niet meer terug te zien, ze irriteerde me al vanaf het begin en bovendien zijn het matige acteurs
      vrijdag 15 mei 2009 @ 15:11:01 #86
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_69057924
    Maak je niet zo druk om rose en bernard. Dat was gewoon een loose-end en dat is nu klaar.
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
    pi_69058004
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 01:28 schreef Jarno88 het volgende:

    Waarom heeft Juliet uiteindelijk toch die bom laten ontploffen? Dacht zij hierdoor toch dat het verleden ongedaan zou worden gemaakt of was haar motivatie juist om het vliegtuig toch te laten neerstorten?

    Ik kon dit niet uit de finale halen, jullie wel?
    1) Dat was het plan, dat zij alleen nog even afgemaakt had
    2) ik denk dat ze wel redelijk aan dr eindje was, dit was vast een goede oplossing
    3) áls het echt werkt, is dit allemaal niet gebeurd, en zou ze dus weer gewoon leven, als Other, op het eiland, zonder Flight 815 perikelen
    pi_69058042
    Oeioeioei.... deze season finale is me flink tegengevallen...paar zeer slechte twists (kate-jack en sawyer-juliette), die je normaal wel accepteert, maar nu niet meer, Live together die alone... *gaap*

    En ik dacht dat de schrijvers in seizoen 1 al wisten hoe het seizoen 5 zou verlopen, maar nu heb ik sterk het idee dat ze maar dingen erbij verzinnen hoe verder we komen...

    Nee, heb hier geen goed gevoel aan over gehouden. Hoop dat seizoen 6 het tegendeel bewijst.
    pi_69058159
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 15:11 schreef One_conundrum het volgende:
    Maak je niet zo druk om rose en bernard. Dat was gewoon een loose-end en dat is nu klaar.
    Ik denk dat er nu idd nog maar weinig vragen zijn over R&B. Zij doen hun ding gewoon, worden samen oud en sterven in een grot waar Jack ze 30 jaar later vindt en waar ze Adam & Eve genoemd worden.

    De laatste vraag die ik nog heb is wat er met die zwart/witte steentjes is die bij de lijken van Rose & Bernard lagen en waarom Jack dat geheim wilde houden voor de rest.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 15:17:42 #90
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_69058180
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 15:11 schreef One_conundrum het volgende:
    Maak je niet zo druk om rose en bernard. Dat was gewoon een loose-end en dat is nu klaar.
    Dan nog was het stom
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_69058269
    Volgens mij hadden de schrijvers wel een idee hoor. Het gaat vanaf het begin al om goed/kwaad, en dat hele Jacob gebeuren waar naartoe werd gewerkt hebben ze echt niet zomaar uit hun duim gezogen.

    Ik kan mij nietvoorstellen dat ze de serie zijn begonnen zonder een idee of rode draad met Jacob en zijn tegenpool.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 15:30:19 #92
    133369 Jivis
    Critikut
    pi_69058643
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 15:19 schreef Unhuman het volgende:
    Volgens mij hadden de schrijvers wel een idee hoor. Het gaat vanaf het begin al om goed/kwaad, en dat hele Jacob gebeuren waar naartoe werd gewerkt hebben ze echt niet zomaar uit hun duim gezogen.

    Ik kan mij nietvoorstellen dat ze de serie zijn begonnen zonder een idee of rode draad met Jacob en zijn tegenpool.
    En denk ook aan die droom van Claire, met die evil Locke erin. Toen hadden we het al kunnen weten. Of dat spelletje dat Locke steeds speelde met die zwartwitte steentjes. Allemaal verwijzingen. Toch wel knap geschreven.

    In die droom zegt Locke ook al dat Claire Aaron heeft weggegeven. Dit gaat dus ongetwijfeld over het feit dat Kate hem heeft geadopteerd en dat dat eigenlijk niet de bedoeling was. Ik denk dus dat vantevoren wel degelijk in grote lijnen is vastgesteld hoe de serie zou verlopen.

    [ Bericht 4% gewijzigd door Jivis op 15-05-2009 15:36:34 ]
    Amen.
    pi_69059597
    Nice, die droom kan ik mij helemaal niet meer herinneren. Eigenlijk zou ik de komende maanden heel de serie weer opnieuw moeten kijken, voor alle details
      vrijdag 15 mei 2009 @ 16:05:09 #94
    144937 Shrien
    OHMAHGADS
    pi_69060102
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 15:53 schreef Unhuman het volgende:
    Nice, die droom kan ik mij helemaal niet meer herinneren. Eigenlijk zou ik de komende maanden heel de serie weer opnieuw moeten kijken, voor alle details
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 10:18 schreef Xrenity het volgende:
    Hier staat een schema. Als je dat volgt kun je elke week ongeveer 3 afleveringen Lost zien (beginnend bij S01e01), precies tot aan de Pilot van seizoen 6
    pi_69060305
    Zeer vermakelijke finale. Maar kan me wel vinden in de meeste reacties hier.
    De cliffhanger viel inderdaad een beetje tegen. Omdat er bijna het halve seizoen wordt toegewerkt naar the incident voelt het einde toch een beetje als een anticlimax.

    Ook dat Juliet ineens van gedachte verandert en toch Jack gaat helpen was een beetje lame.
    Al met al was het wel een waardige seizoensfinale en nu heeeeeeeel lang wachten

    Btw: ben ik de enige die vond dat Jacob zich wel erg makkelijk door Ben liet omleggen?
    pi_69060347
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 16:10 schreef Paul99 het volgende:


    Btw: ben ik de enige die vond dat Jacob zich wel erg makkelijk door Ben liet omleggen?
    Voor mij had het personage Jacob wel een beetje afgedaan als hij de vuisten had gebald
      vrijdag 15 mei 2009 @ 16:14:05 #97
    144937 Shrien
    OHMAHGADS
    pi_69060456
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 16:10 schreef Paul99 het volgende:
    Btw: ben ik de enige die vond dat Jacob zich wel erg makkelijk door Ben liet omleggen?
    Je bent niet de enige, maar ik heb me er niet eens echt aan gestoord.
    Wel raar inderdaad, een 'God' die zo makkelijk kapot gemaakt kan worden..
    pi_69060605
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 16:14 schreef Shrien het volgende:

    [..]

    Je bent niet de enige, maar ik heb me er niet eens echt aan gestoord.
    Wel raar inderdaad, een 'God' die zo makkelijk kapot gemaakt kan worden..
    Makkelijk? Die nemesis heeft er op zn minst al sinds de 19de eeuw over gedaan.
    pi_69060843
    Ja, en Jacob ging niet over het commanderen, maar juist de mensen duidelijk maken dat ze een keuze hebben.

    Vandaar ook dat ik sterk geloof dat de mensen op het eiland al die tijd naar de orders van de nemesis hebben geluisterd die zich voordeed als Jacob, en niet naar Jacob zelf. Op die manier heeft de nemesis ook gedurende een hele lange periode ervoor gezorgd dat Ben een hekel aan jacob zou krijgen en hem dus op een dag zou vermoorden.
    pi_69061330
    Haal Charlotte en Claire eens weg ofzo...
    Unbowed, Unbent, Unbroken.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 16:43:21 #101
    22352 Ascaroth
    sitting out.
    pi_69061383
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 16:14 schreef Shrien het volgende:

    [..]

    Je bent niet de enige, maar ik heb me er niet eens echt aan gestoord.
    Wel raar inderdaad, een 'God' die zo makkelijk kapot gemaakt kan worden..
    Jacob wist voordat hij in vlammen opging nog even They're coming te zeggen, ik denk dat zijn trukendoos nog niet leeg is. Zou hij het over Jack en co hebben?
    Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
    "I call, I call your tits."
    Last.fm
      vrijdag 15 mei 2009 @ 16:45:19 #102
    20103 FoXje
    opgezegd@fok.nl
    pi_69061444
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 14:52 schreef Harajuku. het volgende:
    Ik vond Rose en Bernard maar stom trouwens. "Oh well, dan worden we maar opgeblazen, we dont care want we are soooooo in love en we houden van het leven en bla bla bla" Dan hoef je nog niet dood
    Jawel, dood, DOOD, alle stomme karakters DOOOOOOOOOOOOOD.
    Lost draait om Jack, Kate, en Sawyer
    opgezegd@fok.nl
    pi_69062344
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 16:45 schreef FoXje het volgende:

    [..]

    Jawel, dood, DOOD, alle stomme karakters DOOOOOOOOOOOOOD.
    Lost draait om Jack, Kate, en Sawyer
    Hell no.
    pi_69062583
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 16:41 schreef BeyondTheGreen het volgende:
    Haal Charlotte en Claire eens weg ofzo...
    Wat let je?

    Van mij mag iedereen wel weg trouwens, is er iemand die dat ooit leest?

    Een castfoto voldoet prima imho.
    pi_69062759
    Aan het begin van de ep. zag je ook de black rock aan komen varen. Waar Jacob's nemesis speciaal voor naar het strand kwam. Ik ben er vrij zeker van dat de mensen die met de black rock kwamen het begin van nemesis' loophole pad gaan vormen.

    Iedereen lijkt gestuurd te zijn door de nemisis. Van Ben tot Locke. De enige die wél wist wie de echte Jacob was, was Richard. Ik denk dat Richard om die reden een van de eerste inwoners is, die dus met de black rock kwamen. Wellicht de enige mens die oorspronkelijk aan de kant van Jacob stond.
    graag verwijderen
    pi_69062835
    Aan de andere kant, het kunnen ook niet echt de eerste mensen op het eiland zijn. Waar komen anders die hiërogliefen vandaan.
    graag verwijderen
      Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 15 mei 2009 @ 17:45:37 #107
    206731 Mortaxx
    Doomer
    pi_69063109
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 17:31 schreef fyah het volgende:
    Aan het begin van de ep. zag je ook de black rock aan komen varen. Waar Jacob's nemesis speciaal voor naar het strand kwam. Ik ben er vrij zeker van dat de mensen die met de black rock kwamen het begin van nemesis' loophole pad gaan vormen.

    Iedereen lijkt gestuurd te zijn door de nemisis. Van Ben tot Locke. De enige die wél wist wie de echte Jacob was, was Richard. Ik denk dat Richard om die reden een van de eerste inwoners is, die dus met de black rock kwamen. Wellicht de enige mens die oorspronkelijk aan de kant van Jacob stond.
    kijk de aflevering nog eens
    Jacob haalde iedereen naar het eiland, z'n nemesis was hier juist tegen
    Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
    Jij bent het zonnetje!!!
      vrijdag 15 mei 2009 @ 17:53:36 #108
    87680 Mirel
    Mirel wil een bongophone.
    pi_69063319
    Hij zegt dat ook niet. Lees de post nog eens.
    When all else fails, you always have delusion.
    pi_69063541
    Iemand ideeën over waar Lapidus een kandidaat voor is eigenlijk?

    Ilana's groep hoort bij Jacob, waar heeft Jacob op dit moment een kandidaat voor nodig? Zal Jacob een nieuw lichaam nodig hebben nu z'n oude verbrand is?
      vrijdag 15 mei 2009 @ 18:04:27 #110
    87680 Mirel
    Mirel wil een bongophone.
    pi_69063575
    Jacob deed ook niet echt moeite om tegen te stribbelen.
    When all else fails, you always have delusion.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 18:04:32 #111
    87936 Rossdale
    #MaximumAttack
    pi_69063576
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 18:02 schreef Symer het volgende:
    Iemand ideeën over waar Lapidus een kandidaat voor is eigenlijk?

    Ilana's groep hoort bij Jacob, waar heeft Jacob op dit moment een kandidaat voor nodig? Zal Jacob een nieuw lichaam nodig hebben nu z'n oude verbrand is?
    Dat was wel mijn gedachte inderdaad
    Please sir. When moon? When Mustang?
    pi_69063698
    Ik kan me Lapidus eigenlijk niet zo goed voorstellen als alleswetende Jacob. Maar goed, het is dan aan de acteur om ons te verbazen natuurlijk.

    Ik vraag me wel af wie eventuele andere kandidaten zijn. Sawyer zou wel een goeie Jacob maken denk ik
    pi_69063807
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 18:04 schreef Rossdale het volgende:

    [..]

    Dat was wel mijn gedachte inderdaad
    omg

    Lapidus is zo'n held, ben benieuwd
      vrijdag 15 mei 2009 @ 18:17:17 #114
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_69063876
    Zo, vijf episodes in twee dagen bekeken, geweldige seasonfinal
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 02:06 schreef Malebolgia het volgende:
    Voor zover dit al niet geopperd was, weet ik denk ik waarom ze per sé in Tunesië uitkomen na het draaien aan het wiel: dat ligt namelijk exact aan de andere kant van de aarde als waar het eiland zich bevind. Qua coordinaten zou het eiland dan grofweg ten noordoosten van het bovenste eiland van Nieuw Zeeland liggen.
    Die link met Tunesië is er vast niet zomaar, ik denk dat Jacob en Antijacob (en waarschijnlijk Richard) oorspronkelijk zo op het eiland gekomen zijn uit het historische Egyptische Rijk (waarschijnlijk ten tijde van Cleopatra, toen er al behoorlijke romeinse invloeden waren).

    Daar gaan we vast nog meer over horen volgend seizoen.
    pi_69064104
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 17:34 schreef fyah het volgende:
    Aan de andere kant, het kunnen ook niet echt de eerste mensen op het eiland zijn. Waar komen anders die hiërogliefen vandaan.
    Buiten dat, tijdens hun gesprek komt het ook al naar boven dat dat schip niet de eerste is. Zo gaat het waarschijnlijk al eeuwenlang, Jacob probeert mensen naar het eiland te halen en gelooft in hun goedheid, en hoopt dat het uitmoorden ooit op een dag zal stoppen.

    De nemesis kan daar niet tegen en wilt Jacob vermoorden. Maar dat kan hij niet zelf dus moet hij op zoek naar een loophole. En na al die eeuwen heeft hij er in 2007 dus eindelijk een gevonden.
    pi_69064120
    Op een ander forum zag ik dit plaatje:



    Wat vinden jullie, lijken ze op elkaar? De bovenste is de vader van Julliet, de onderste is de vader van Kate.
    pi_69064246
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 18:09 schreef Symer het volgende:
    Sawyer zou wel een goeie Jacob maken denk ik
    Een Jacob met leuke one liners.
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 18:27 schreef Symer het volgende:
    Op een ander forum zag ik dit plaatje:

    [ afbeelding ]

    Wat vinden jullie, lijken ze op elkaar? De bovenste is de vader van Julliet, de onderste is de vader van Kate.
    Het was volgens mij ook de enige flashback waarin Jacob niet voor kwam?
      vrijdag 15 mei 2009 @ 18:48:32 #118
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_69064699
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 18:09 schreef Symer het volgende:
    Ik vraag me wel af wie eventuele andere kandidaten zijn.
    Wat dacht je van Locke
    z'n lichaam ligt er toch al in de buurt dus waarom niet. Leuke strijd, locke vs locke
    pi_69064866
    Klinkt heel redelijk idd. Maar toch vind ik 2 levende Locke's net een stap te ver gaan.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 18:55:29 #120
    144937 Shrien
    OHMAHGADS
    pi_69064923
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 18:48 schreef planethugo het volgende:

    [..]

    Wat dacht je van Locke
    z'n lichaam ligt er toch al in de buurt dus waarom niet. Leuke strijd, locke vs locke
    pi_69065072
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 17:53 schreef Mirel het volgende:
    Hij zegt dat ook niet. Lees de post nog eens.
    Hm nee, maar hij heeft wel gelijk hoor. Had ik over het hoofd gezien. Maar dat is ook nog te vaag op dit punt.. Wie heeft Jacob wel naar het eiland geholpen? Blijkbaar heeft Jacob helemaal geen nut aan Ben, dus is Ben door de nemesis (hij heeft echt een naam nodig ) naar het eiland gehaald? Dat Ben er 'toevallig' was lijkt me ook onaannemelijk, na een seizoen lang dat geblaat over destiny

    Maar dan nog is het vaag. Ik bedoel.. Voor zover wij nu weten was er nooit een concrete bedreiging voor Jacob. Locke was er nog niet om Ben om te praten, Ben had niet eens de kennis over wie Jacob uberhaupt was. Waarom zijn Jack, Locke, etc dan door Jacob naar het eiland gehaald? Dat ze zijn teruggehaald is de schuld van nemesis.

    [ Bericht 17% gewijzigd door fyah op 15-05-2009 19:04:22 ]
    graag verwijderen
    pi_69065411
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 18:54 schreef Symer het volgende:
    Klinkt heel redelijk idd. Maar toch vind ik 2 levende Locke's net een stap te ver gaan.
    Dat héb je al gezien he, toen Richard dat kompas ging geven aan de rondflitsende John
    graag verwijderen
      vrijdag 15 mei 2009 @ 19:10:07 #123
    131889 Ladylicious
    Want more? Good luck.
    pi_69065478
    Stop eens met al dat gepost, ik kan de topics niet meer bijhouden zo.
    Therapy has taught me that nothing is my fault.
    pi_69065494
    Jacob wordt hier veelal vereenzelvigd met de Bijbelse figuur Jacob, en daarom gekoppeld aan Esau om de scenes op het strand in het begin van EP 16/17 te interpreteren van strijd tussen twee broers. Zou kunnen, maar die twee waren tweelingbroers in de historie, en dat is hier niet het geval qua gelijkenis (ook al kan daar ook wel van alles voor verzonnen worden dat dit in hun huidige lichaam qua gelijkenis niet hoeft op te gaan).

    Dat statue heeft overigens qua looks meer van 'Sobek the croco' weg dan van die dikke/zwangere kleerloze Tawaret nijlpaard Goddess. Tawares wordt in de egyptische literatuur altijd als duidelijk ogende dieren-mix afgebeeld (Nijlpaardhoofd + leeuwensromp en armen + zwanger ) terwijl Sobek duidelijk een menselijke body heeft met crocohoofd. Zoals de statue er in Lost bij staat.

    Zijn eigenschappen:

    "Sobek was a repairer of evil that had been done, rather than a force for good in itself"
    "Restore damage done to the dead as a result of their form of death. He was also said to call on suitable gods and goddesses required for protecting people in situation, effectively having a more distant role, nudging things along, rather than taking an active part."

    Bovenste omschrijving heeft ook raakvlakken met Jacob in al zijn hoedanigheden in zijn rol in Lost. Het statue heeft in twee handen de Ankh vast, symbool voor de eigenschap van het ongedaan maken van 'evil' en symbool voor het genezen van ziektes. Jacob genas o.a. Locke na zijn val.

    Ook al komt Tawaret wel makkelijk uit in het verhaal m.b.t. de vruchtbaarheid en kinderen op het eiland, ik ben er door de looks niet van overtuigd.

    Ik snap overigens niet waarom een dubbele Lock nu wel een onmogelijkheid is bij velen, terwijl in de afgelopen episodes sinds timetravel is begonnen al heel veel keren 2 dezlefde personen mekaar kruisten (Locke die zichzelf zag bij het kompas geven aan zichzelf, Miles die zich als baby zag etc)
    pi_69066075
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 10:36 schreef Symer het volgende:

    [..]

    Jacobs verhaal = Lost. Dat is waar de hele serie om draait. De mythologie achter Lost is in deze aflevering door dat gedoe met Jacob veel meer uit de doeken gedaan dan ooit tevoren.
    [..]

    Dat Sawyer Julliet verliest en Juliet zichzelf uiteindelijk opoffert voor de rest vond ik een van de mooiste momenten van de hele serie, wat uitvoering betreft. Qua karakterontwikkeling was dit toch wel een hoogtepunt.

    Lost bestaat uit die 2 dingen: mythologie en karakterontwikkeling. Als beide je niet boeien ben ik benieuwd hoe je het zo lang vol hebt gehouden. Vind je de muziek mooi ofzo?


    Naja wat ik er aan miste valt moeilijk uit te leggen in woorden. Feitelijk zijn de gebeurtenissen interessant, en boeiend, maar de manier waarop het gebracht wordt bestaat uit talloze elementen, elementen die samen de juiste snaar moeten raken, en dat gebeurde niet. Ik weet niet of je House kijkt maar daar komt dan wel weinig karakterontwikkeling aan te pas, en is elke aflevering vrijwel hetzelfde liedje, maar het einde van de finale daarvan was zo goed uitgevoerd dat je er gewoon kippenvel van krijgt, en met mond open zit te kijken... terwijl het verhaal-technisch nou weer niet zo heel origineel was.

    Maar goed de magie daarvan valt niet echt uit te leggen in woorden dus, dus een discussie heeft weinig zin. Hoewel ik wel kan zeggen dat ik de Juliet - Sawyer scene maar uitermate cliche vond bedacht en uitgevoerd.

    En kijk, als dat hele Jacob gebeuren al vanaf begin bedacht was, en we bv Jacob echt al hadden gezien bij de gebeurtenissen van bv Lock dan was het al heel anders geweest, maar nu is het er zo ingestopt en dat voelt dan een stuk minder shockend.
    pi_69066135
    Nog even voor de mensen die denken dat de hele verhaallijn pas na een paar jaar is bedacht. Vanaf de pilot zijn er al verwijzingen naar black&white. Ze zijn de serie echt met een achterliggende gedachte ala Jacob begonnen, kan bijna niet anders

    pi_69066337
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 15:06 schreef planethugo het volgende:

    [..]

    idd. Beetje egotrippers. Als ons maar niets overkomt is het goed. Jullie altijd met dat vechten enzo

    Maar misschien is dat wel de essentie van de ruzie tussen jacob en zijn tegenstander....
    Hoe dan ook, ik hoef die 2 niet meer terug te zien, ze irriteerde me al vanaf het begin en bovendien zijn het matige acteurs
    Sam Anderson is allesbehalve een matige acteur, maar deze scene was wel tenenkrommend ja, nogal out of character, sowieso on-realistisch gedrag overigens, en veels te hippy.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 19:33:19 #128
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_69066371
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 19:27 schreef Unhuman het volgende:
    Nog even voor de mensen die denken dat de hele verhaallijn pas na een paar jaar is bedacht. Vanaf de pilot zijn er al verwijzingen naar black&white. Ze zijn de serie echt met een achterliggende gedachte ala Jacob begonnen, kan bijna niet anders

    [ afbeelding ]
    in welke context liet hij die steentjes zien, en aan wie?
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
      vrijdag 15 mei 2009 @ 19:35:54 #129
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_69066466
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 18:54 schreef Symer het volgende:
    Klinkt heel redelijk idd. Maar toch vind ik 2 levende Locke's net een stap te ver gaan.
    Waarom? Er zijn toch ook twee levende Miles? In "Follow the Leader" ziet de volwassen Miles zichzelf zelfs als baby.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 19:46:39 #130
    52841 TomHoofd
    Rehab Is for Quitters
    pi_69066887
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 19:33 schreef One_conundrum het volgende:

    [..]

    in welke context liet hij die steentjes zien, en aan wie?
    Backgammon spelen met Walt geloof ik? Dat is wel al een tijd geleden zeg
    Grijp je kans, grijp die fles en aan de slag!
      vrijdag 15 mei 2009 @ 19:50:03 #131
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_69067019
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 19:10 schreef LuukBes het volgende:
    Jacob wordt hier veelal vereenzelvigd met de Bijbelse figuur Jacob, en daarom gekoppeld aan Esau om de scenes op het strand in het begin van EP 16/17 te interpreteren van strijd tussen twee broers. Zou kunnen, maar die twee waren tweelingbroers in de historie, en dat is hier niet het geval qua gelijkenis (ook al kan daar ook wel van alles voor verzonnen worden dat dit in hun huidige lichaam qua gelijkenis niet hoeft op te gaan).

    Dat statue heeft overigens qua looks meer van 'Sobek the croco' weg dan van die dikke/zwangere kleerloze Tawaret nijlpaard Goddess. Tawares wordt in de egyptische literatuur altijd als duidelijk ogende dieren-mix afgebeeld (Nijlpaardhoofd + leeuwensromp en armen + zwanger ) terwijl Sobek duidelijk een menselijke body heeft met crocohoofd. Zoals de statue er in Lost bij staat.

    Zijn eigenschappen:

    "Sobek was a repairer of evil that had been done, rather than a force for good in itself"
    "Restore damage done to the dead as a result of their form of death. He was also said to call on suitable gods and goddesses required for protecting people in situation, effectively having a more distant role, nudging things along, rather than taking an active part."

    Bovenste omschrijving heeft ook raakvlakken met Jacob in al zijn hoedanigheden in zijn rol in Lost. Het statue heeft in twee handen de Ankh vast, symbool voor de eigenschap van het ongedaan maken van 'evil' en symbool voor het genezen van ziektes. Jacob genas o.a. Locke na zijn val.

    Ook al komt Tawaret wel makkelijk uit in het verhaal m.b.t. de vruchtbaarheid en kinderen op het eiland, ik ben er door de looks niet van overtuigd.

    Ik snap overigens niet waarom een dubbele Lock nu wel een onmogelijkheid is bij velen, terwijl in de afgelopen episodes sinds timetravel is begonnen al heel veel keren 2 dezlefde personen mekaar kruisten (Locke die zichzelf zag bij het kompas geven aan zichzelf, Miles die zich als baby zag etc)
    Er klopt wel meer niet aan Tawaret, voor mij is Tawaret iig geen optie.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_69067059
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 18:27 schreef Symer het volgende:
    Op een ander forum zag ik dit plaatje:

    [ afbeelding ]

    Wat vinden jullie, lijken ze op elkaar? De bovenste is de vader van Julliet, de onderste is de vader van Kate.
    Ik denk dat ik er naast zit maar ik dachts zelfs even dat de kleine Kate die in de winkel probeerde iets te jatten in de flashback van Juliet naast Juliet op de bank zat en het dus ms zussen zijn? Maar zal er wel gewoon op geleken hebben, al die kids lijken op elkaar
    pi_69067229
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 19:46 schreef TomHoofd het volgende:

    [..]

    Backgammon spelen met Walt geloof ik? Dat is wel al een tijd geleden zeg
    Klopt, en het is inderdaad een tijd terug. Namelijk Aflevering 1, Seizoen 1
      vrijdag 15 mei 2009 @ 19:55:48 #134
    144937 Shrien
    OHMAHGADS
    pi_69067232
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 19:46 schreef TomHoofd het volgende:

    [..]

    Backgammon spelen met Walt geloof ik? Dat is wel al een tijd geleden zeg
    Inderdaad ja, en daar zegt hij ook dat het het oudste spelletje op de wereld is. Wat ook duidt op het spelletje wat Jacob en 'Nemesis' spelen, zwart tegen wit, goed tegen kwaad.
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 19:50 schreef Espabilado het volgende:

    [..]

    Ik denk dat ik er naast zit maar ik dachts zelfs even dat de kleine Kate die in de winkel probeerde iets te jatten in de flashback van Juliet naast Juliet op de bank zat en het dus ms zussen zijn? Maar zal er wel gewoon op geleken hebben, al die kids lijken op elkaar
    Die zus die naast haar zit heeft problemen met de geboorte van haar kind gehad, of ze had kanker ofzo. Ze is iig in het verhaal voorgekomen.. Dus geen Kate
    pi_69067304
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 19:55 schreef Shrien het volgende:

    [..]

    Inderdaad ja, en daar zegt hij ook dat het het oudste spelletje op de wereld is. Wat ook duidt op het spelletje wat Jacob en 'Nemesis' spelen, zwart tegen wit, goed tegen kwaad.
    Je kan ook te ver doorschieten
    quote:
    Die zus die naast haar zit heeft problemen met de geboorte van haar kind gehad, of ze had kanker ofzo. Ze is iig in het verhaal voorgekomen.. Dus geen Kate
    Ah ja klopt.
    pi_69067361
    Dit werpt wel ineens een heel ander licht op de scene waarin nepLocke Richard gebiedt echteLocke te vertellen dat hij móet sterven
    pi_69067392
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 19:27 schreef Unhuman het volgende:
    Nog even voor de mensen die denken dat de hele verhaallijn pas na een paar jaar is bedacht. Vanaf de pilot zijn er al verwijzingen naar black&white. Ze zijn de serie echt met een achterliggende gedachte ala Jacob begonnen, kan bijna niet anders

    [ afbeelding ]

    http://lostpedia.wikia.com/wiki/Black_and_white

    Nog een hele lijst waarin Black and White voorkomen.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 20:00:50 #138
    144937 Shrien
    OHMAHGADS
    pi_69067398
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 19:57 schreef Espabilado het volgende:

    [..]

    Je kan ook te ver doorschieten
    [..]

    Ah ja klopt.

    Zie je de verbanden niet ?
    pi_69067450
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 20:00 schreef tralalala het volgende:

    [..]

    http://lostpedia.wikia.com/wiki/Black_and_white

    Nog een hele lijst waarin Black and White voorkomen.
    Vooral die van Locke zijn wat mij betreft bewijs dat de makers dit van te voren allemaal erg goed geschreven hebben, ik hoop dat er nog meer zaken in seizoen 6 aan bod komen die dit punt nog meer versterken.
    pi_69067453
    Mja waarom zou jacob vlak voordat hij dood gaat zijn vijand waarschuwen dat de vijand(vriend) eraan komt?
    misschien was dit het hele plan van jacob om zich op te offeren
    pi_69067577
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 20:00 schreef Shrien het volgende:

    [..]

    Zie je de verbanden niet ?


    Black and White kan ms wel het thema zijn van de serie, maar om nu hele specifieke dingen terug te gaan koppelen aan kleinigheden van 5 jaar geleden Alsof de schrijvers bij de pilot, waar ze geen idee hadden hoe succesvol de serie zou zijn en of er ooit 5 seizoenen zouden komen, dat al helemaal uitgepland hebben
      vrijdag 15 mei 2009 @ 20:08:06 #142
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_69067655
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 20:06 schreef Espabilado het volgende:

    [..]

    Volgens mij heb jij de verkeerde ava
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_69067682
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 20:08 schreef Harajuku. het volgende:

    [..]

    Volgens mij heb jij de verkeerde ava
    Nee ik heb de goede hoor. Argumentatie bijgevoegd overigens.
    pi_69067994
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 20:06 schreef Espabilado het volgende:

    [..]



    Black and White kan ms wel het thema zijn van de serie, maar om nu hele specifieke dingen terug te gaan koppelen aan kleinigheden van 5 jaar geleden Alsof de schrijvers bij de pilot, waar ze geen idee hadden hoe succesvol de serie zou zijn en of er ooit 5 seizoenen zouden komen, dat al helemaal uitgepland hebben
    Ik geloof er wel in als ze zeggen dat ze een general idea hadden. Dat we nu in seizoen 5 achter die verwijzingen komen is natuurlijk idd omdat we tot seizoen 5 zijn gekomen, was de serie minder succesvol geweest hadden die verwijzingen nog wel bestaan maar hadden ze gewoon geen kans gehad er op terug te slaan.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 20:17:18 #145
    230788 n8n
    Pragmatisch
    pi_69068021
    Locke == Smokey die eerder de dochter van Ben was en hem indertijd vertelde alles te moeten doen wat 'Locke' hem op zou dragen, ik vond het toen al verdacht dat Locke 'net even' weg was en weer op kwam dagen na de verdwijning van Ben's dochter.

    Locke was dus al dood en heeft als pion van Smokey dienst gedaan om iedereen van (persoon) Locke's band met het eiland en dus leiderschap te overtuigen, waarna smokey het zelf in de vorm van Locke overnam en zodoende zijn rivaal Jacob uit te schakelen, waar hij dan blijkbaar Ben voor nodig had.

    Dit is gewoon wat los geintrepeteer maar het leek mij logisch daar al meer ongewone personages op het eiland waren verschenen (vader van Locke en Christian, de vader van Jack). Was dat stuk met Jacob op het strand en dat zeilschip (het schip dat op het eiland lag?) trouwens niet heel ver terug, want zo ja, waar kwam Jacob aan haarwax/gel?
    Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
      vrijdag 15 mei 2009 @ 20:17:23 #146
    144937 Shrien
    OHMAHGADS
    pi_69068029
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 20:06 schreef Espabilado het volgende:

    [..]



    Black and White kan ms wel het thema zijn van de serie, maar om nu hele specifieke dingen terug te gaan koppelen aan kleinigheden van 5 jaar geleden Alsof de schrijvers bij de pilot, waar ze geen idee hadden hoe succesvol de serie zou zijn en of er ooit 5 seizoenen zouden komen, dat al helemaal uitgepland hebben
    Nee
    Maar
    Je ziet wel dat het een steeds terugkerend thema is in de serie, dat vind ik er zo mooi aan

    Constant ' ' gebruiken maakt je trouwens niet cool en versterkt je standpunt ook niet.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 20:20:06 #147
    72691 T3rr0r
    Technoofsow!
    pi_69068124
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 19:10 schreef LuukBes het volgende:
    Jacob wordt hier veelal vereenzelvigd met de Bijbelse figuur Jacob, en daarom gekoppeld aan Esau om de scenes op het strand in het begin van EP 16/17 te interpreteren van strijd tussen twee broers. Zou kunnen, maar die twee waren tweelingbroers in de historie, en dat is hier niet het geval qua gelijkenis (ook al kan daar ook wel van alles voor verzonnen worden dat dit in hun huidige lichaam qua gelijkenis niet hoeft op te gaan).

    Dat statue heeft overigens qua looks meer van 'Sobek the croco' weg dan van die dikke/zwangere kleerloze Tawaret nijlpaard Goddess. Tawares wordt in de egyptische literatuur altijd als duidelijk ogende dieren-mix afgebeeld (Nijlpaardhoofd + leeuwensromp en armen + zwanger ) terwijl Sobek duidelijk een menselijke body heeft met crocohoofd. Zoals de statue er in Lost bij staat.

    Zijn eigenschappen:

    "Sobek was a repairer of evil that had been done, rather than a force for good in itself"
    "Restore damage done to the dead as a result of their form of death. He was also said to call on suitable gods and goddesses required for protecting people in situation, effectively having a more distant role, nudging things along, rather than taking an active part."

    Bovenste omschrijving heeft ook raakvlakken met Jacob in al zijn hoedanigheden in zijn rol in Lost. Het statue heeft in twee handen de Ankh vast, symbool voor de eigenschap van het ongedaan maken van 'evil' en symbool voor het genezen van ziektes. Jacob genas o.a. Locke na zijn val.

    Ook al komt Tawaret wel makkelijk uit in het verhaal m.b.t. de vruchtbaarheid en kinderen op het eiland, ik ben er door de looks niet van overtuigd.

    Ik snap overigens niet waarom een dubbele Lock nu wel een onmogelijkheid is bij velen, terwijl in de afgelopen episodes sinds timetravel is begonnen al heel veel keren 2 dezlefde personen mekaar kruisten (Locke die zichzelf zag bij het kompas geven aan zichzelf, Miles die zich als baby zag etc)
    Na het zien van hoe het beeld er echt uit zag heb ik ook het idee gekregen dat het Jacob 'Sobek' kan zijn. Vooral de beschrijving van de krachten van 'Sobek' komt erg overeen met de hetgeen wat Jacob doet.

    Ik denk dat de Nemesis dus een Egyptische god is die een tegenstander van 'Sobek' is.
    It's about being boss, not being the boss...
    pi_69068155
    Dat schema om precies voor seizoen 6 uit te komen . Volgens mij is het best gaaf om alles nu terug te kijken met alles wat we nu weten.
    So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 20:35:07 #149
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_69068622
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 20:21 schreef Addict89 het volgende:
    Dat schema om precies voor seizoen 6 uit te komen . Volgens mij is het best gaaf om alles nu terug te kijken met alles wat we nu weten.
    Het is inderdaad erg verleidelijk het te gaan volgen
    pi_69069685
    weet iemand nog wat Walt tegen Locke zei toen laatstgenoemde hem kwam opzoeken in de bewoonde wereld? Walt vertelde toen dat ie over Locke had gedroomd ofzo


    ik vind het trouwens raar dat het lichaam van Locke gewoon in de kist ligt terwijl het lichaam van Jack's vader verdwenen was (in seizoen 1)


    edit:
    ik heb het zelf al gevonden
    quote:
    "You were on the island wearing a suit and there were people all around you. They wanted to hurt you John."
      vrijdag 15 mei 2009 @ 21:42:57 #151
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_69071077
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 19:25 schreef Espabilado het volgende:

    [..]



    Naja wat ik er aan miste valt moeilijk uit te leggen in woorden. Feitelijk zijn de gebeurtenissen interessant, en boeiend, maar de manier waarop het gebracht wordt bestaat uit talloze elementen, elementen die samen de juiste snaar moeten raken, en dat gebeurde niet. Ik weet niet of je House kijkt maar daar komt dan wel weinig karakterontwikkeling aan te pas, en is elke aflevering vrijwel hetzelfde liedje, maar het einde van de finale daarvan was zo goed uitgevoerd dat je er gewoon kippenvel van krijgt, en met mond open zit te kijken... terwijl het verhaal-technisch nou weer niet zo heel origineel was.

    Maar goed de magie daarvan valt niet echt uit te leggen in woorden dus, dus een discussie heeft weinig zin. Hoewel ik wel kan zeggen dat ik de Juliet - Sawyer scene maar uitermate cliche vond bedacht en uitgevoerd.
    Helemaal eens. Ik snap ook niet wat sommigen/de meesten in de sterfscene van Julliet zien, ik vond dat echt tenenkrommend vervelend, overdreven en slecht geacteerd. Vergelijk dat inderdaad eens met de finales van House van de afgelopen twee jaar, waar ik beide wel een brok in de keel van kreeg....
      vrijdag 15 mei 2009 @ 21:45:22 #152
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_69071165
    http://longlivelocke.blogspot.com/
    quote:
    I HATED how Jack and Sawyer and Kate and Juliet were changing their minds and making important decisions based on their freaking love lives. Awful. All while poor Sayid is bleeding out. In my notepad I wrote, "The Love Quadrangle Is Responsible for Blowing Up the Island."
    Inderdaad, dit was echt TE slecht
    pi_69072220
    Finale van House.. Tsja.

    Lost vind een super serie door de karakterontwikkeling, en hoe diep er op de karakters wordt ingegaan door flashbacks/flashforwards, en je daardoor telkens meer te weten komt over de karakters en hun keuzes. Daarbij heb je ook nog het mysterieuze van het verhaal rond Jacob.

    Ik vind allebei de aspecten echt super leuk om te zien en LOST is voor mij dan ook de beste serie. House is ook wel leuk maar wel enorm repetitief.

    LOST
      vrijdag 15 mei 2009 @ 22:19:02 #154
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_69072313
    't Is ook geen wedstrijd. Het zijn ook geen vergelijkbare series. Maar de House finale's doen we wel tien minuten stomgeslagen, met kippenvel in het luchtledige kijken, die van Lost deze keer verre van.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 22:19:55 #155
    133369 Jivis
    Critikut
    pi_69072345
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 21:45 schreef SnuggLe het volgende:
    http://longlivelocke.blogspot.com/
    [..]

    Inderdaad, dit was echt TE slecht
    Eens. Als dat gezeik er niet in had gezeten had ik de aflevering zeker een 9 gegeven. Ik zat me steeds te verbijten toen we van Locke overschakelden naar opnieuw een tenenkrommend slechte scene in het Dharma tijdperk. Dat van Juliet was niet eens het enige lame, die hele shoot out sloeg ook nergens op en zag er vooral lachtwekkend uit.
    Amen.
    pi_69072487
    Ik ga dat schema nog eens volgen ook
    Lijkt me wel tof. Ik heb seizoen 3+4 in 3 weekenden gedaan, dus dit is wat rustiger.

    Jacob waarschuwt voor "ze". Jack en co? En Walt waarschuwde Locke voor mensen die hem kwaad zouden doen op het strand. Gaat hij nog een rol betekenen? Ze hadden steeds over het feit dat hij bijzondere krachten had in seizoen 2, we hebben hem ook verscheidene keren als vage geest gezien. Smokey of Walt die wat regelde?

    Claire bleef op het eiland, een (un) dode Christian doet zich voor als vervanger van Jacob. Ilana zegt ook dat het huisje door iemand anders (christian) gebruikt is en de hens erin Wordt het Christian, jack etc vs the gods? Christian zegt ook dat er nog een lange weg voro SUn is om Jin weer te zien. Wtf bedoelde hij daarmee? Gaan we weer flitsen? En waarom deed Jacob zo raar in dat huis waar Locke en ben waren in seizoen 4? Half zichtbaar, dingen in het rond smijten, het is gewoon een erg oude, maar gezonde kerel in een loophole. Of wilt hij uit die loophole? En waarom dan?

    Waarom moesten de nieuwe losties mee op dat schip van Widmore, die duidelijk weet dat er een oorlog tussen ? en ? komt. Miles en Lapidus zijn de enige overlevenden en Miles kan met doden praten. Wat weet Widmore over de schaduw van het beeld? en wat (of wie) daar ligt?
    Waarom is Miles daar eigenlijk heengebracht?

    Argh! vragen!!!

    Het wordt weer lang wachten....

    [ Bericht 23% gewijzigd door Pheno op 15-05-2009 22:38:29 ]
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_69074287
    Toch knap dat Julliet die val + die lading metaal op haar bakkes heeft overleefd.
    pi_69074668
    Ligt eraan.. het zou me niets verbazen als tijdens die hele scene iets essentieels is achtergehouden voor volgend seizoen.

    En trouwens, die bom heeft die val ook overleefd terwijl hij door een kleine klap van een steen wél opeens kan ontploffen. Gewoon een spannendmakertje, of iets wat gewoon niet klopt en verder niks. Net zoals dat Sawyer, Kate en Juliet opeens een prachtige rubberboot hebben terwijl ze net uit een onderzeeër zijn gestapt Even snel opgeblazen?
      vrijdag 15 mei 2009 @ 23:38:37 #159
    133369 Jivis
    Critikut
    pi_69074815
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 23:34 schreef Unhuman het volgende:

    Net zoals dat Sawyer, Kate en Juliet opeens een prachtige rubberboot hebben terwijl ze net uit een onderzeeër zijn gestapt Even snel opgeblazen?
    Waarom zou die sub geen opblaasboot voor noodgevallen aan boord kunnen hebben?
    Amen.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 23:41:40 #160
    87936 Rossdale
    #MaximumAttack
    pi_69074936
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 23:34 schreef Unhuman het volgende:
    Ligt eraan.. het zou me niets verbazen als tijdens die hele scene iets essentieels is achtergehouden voor volgend seizoen.

    En trouwens, die bom heeft die val ook overleefd terwijl hij door een kleine klap van een steen wél opeens kan ontploffen. Gewoon een spannendmakertje, of iets wat gewoon niet klopt en verder niks. Net zoals dat Sawyer, Kate en Juliet opeens een prachtige rubberboot hebben terwijl ze net uit een onderzeeër zijn gestapt Even snel opgeblazen?
    Uhm... Dat is wel de bedoeling van een reddingsbootje he? Niet dat je eerst 3 uur moet staan blazen enzo

    Sub komt naar de oppervlakte, mensen stappen uit de sub op de romp, trap naar beneden naar waterniveau, gooien opgevouwen boot richting het water net nadat ze aan "het koordje" trekken om hem automatisch te laten opblazen.

    Er wordt overigens nergens gezegd dat die flits op het einde de ontploffing van de bom was. Het kan ook een "tijd-zap-flits" zijn. Bijvoorbeeld dat ze ineens worden weggeflitst omdat ze op het punt stonden het verleden te veranderen, wat de whatever happened happened theorie onderuit zou halen. Omdat dit niet kan (er is nooit een bom ontploft) hebben ze hun "taak" in de tijdslijn voltooid en flitsen ze terug naar hun eigen tijd voordat ze de bom tot ontploffing hebben kunnen laten gaan.
    Please sir. When moon? When Mustang?
    pi_69075247
    Ik geef je 500 euro als jij uit een gat met een diameter van 1 meter kan klimmen, terwijl je buiten de onderzeeboot even de reddingsboot klaarmaakt, en vervolgens mij zijn drieën instapt zonder 1 druppel water op je lichaam te krijgen. Het zag er in ieder geval niet echt geloofwaardig uit
    quote:
    Het kan ook een "tijd-zap-flits" zijn
    Dat sowieso. Want het zag er precies hetzelfde uit als met alle andere tijdreis-gevallen.
      zaterdag 16 mei 2009 @ 00:12:32 #162
    131456 Klummie
    Sterker door Strijd
    pi_69076086
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 23:49 schreef Unhuman het volgende:
    Ik geef je 500 euro als jij uit een gat met een diameter van 1 meter kan klimmen, terwijl je buiten de onderzeeboot even de reddingsboot klaarmaakt, en vervolgens mij zijn drieën instapt zonder 1 druppel water op je lichaam te krijgen. Het zag er in ieder geval niet echt geloofwaardig uit
    [..]

    Dat sowieso. Want het zag er precies hetzelfde uit als met alle andere tijdreis-gevallen.
    De rest van Lost of welke tvserie dan ook is dan ook zeer geloofwaardig

    Wat een gemiep
    pi_69076212
    Op dit moment zit ik bij aflevering 6 van seizoen 1 volgens mij lig ik iets te ver voor op het schema
    Ik krijg nog geld van je.
    pi_69076289
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 23:49 schreef Unhuman het volgende:
    Ik geef je 500 euro als jij uit een gat met een diameter van 1 meter kan klimmen, terwijl je buiten de onderzeeboot even de reddingsboot klaarmaakt, en vervolgens mij zijn drieën instapt zonder 1 druppel water op je lichaam te krijgen. Het zag er in ieder geval niet echt geloofwaardig uit
    [..]

    Dat sowieso. Want het zag er precies hetzelfde uit als met alle andere tijdreis-gevallen.
    Op een onderzeeër kun je in sommige gevallen toch ook gewoon staan?
    pi_69076486


    jacob's enemy vs. jacob?
    Black vs White?
    Kwaad vs. Goed?

    Ik kan fucking niet wachten op seizoen 6
    Ik krijg nog geld van je.
      zaterdag 16 mei 2009 @ 00:50:00 #166
    151400 EvilMarc
    , gekkie!
    pi_69077202
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 00:25 schreef Rnie het volgende:
    [ afbeelding ]

    jacob's enemy vs. jacob?
    Black vs White?
    Kwaad vs. Goed?

    Ik kan fucking niet wachten op seizoen 6
    Alleen daarom?
    Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
      zaterdag 16 mei 2009 @ 01:03:36 #167
    1234 HiZ
    Istanbullu
    pi_69077503
    De loophole is toch gewoon dat de pseudo-Locke Benjamin laat geloven dat hij is gepasseerd, terwijl hij gewoon nog steeds 'The Leader' is? Want alleen de leader mag naar Jacob, Benjamin dus, en Locke kan alleen naar Jacob omdat hij met Benjamin meegaat. Alleen denkt Ben dat het andersom is.

    Overigens heeft Niles wel een goede, dat zat ik dus ook te denken dat misschien die bom wel het incident is dat tot alles leidt.
      zaterdag 16 mei 2009 @ 02:00:58 #168
    87680 Mirel
    Mirel wil een bongophone.
    pi_69078412
    When all else fails, you always have delusion.
      zaterdag 16 mei 2009 @ 02:17:30 #169
    130755 Kinga
    versier hier
    pi_69078548
    Wtf is 'little Ben'?

    We zien iedereen, zelfs Vincent en Jacob, maar hem zien we niet 1 keer. Heel raar...
    pi_69079556
    Dat komt omdat hij is meegenomen door the others en voor de rest niets. Hij groeit op in het midden van de others, pleegt een aanslag met the others op Dharma en joepi en zo.

    Dat plakaat lijkt op smokey vs jacob. Smokey zorgt ervoor dat jack en co geleid worden door jacks vaders verschijning, the others gaan jacob/jacobs enemy helpen. Sun vs Jin, round 1, fight
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_69079594
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 21:45 schreef SnuggLe het volgende:
    http://longlivelocke.blogspot.com/
    [..]

    Inderdaad, dit was echt TE slecht
    Haha ja dat vond ik ook lachwekkend

    Eerst: al die mensen gaan dood, dat kan ik niet laten gebeuren
    ff later: Ik zag wel hoe je naar Kate keek! laat al die mensen hier maar dood gaan, wat veel belangrijker is, is dat ik geen liefdesverdriet op loop!
      zaterdag 16 mei 2009 @ 08:53:44 #172
    87680 Mirel
    Mirel wil een bongophone.
    pi_69079899
    Locke keek ooit in het zwarte monster en zei tegen Eko dat hij in het oog van het eiland keek en dat het prachtig was.
    When all else fails, you always have delusion.
    pi_69081662
    Misschien was dat wel een wit monster of een pimpelpaars monster.
      zaterdag 16 mei 2009 @ 11:36:00 #174
    72691 T3rr0r
    Technoofsow!
    pi_69082280
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 00:12 schreef Klummie het volgende:

    [..]

    De rest van Lost of welke tvserie dan ook is dan ook zeer geloofwaardig

    Wat een gemiep
    Echt he. Gaan zeiken over de 'ongeloofwaardigheid' van een opblaasbootje terwijl de serie o.a. over tijdsreizen gaat. Niet echt het helderste licht..
    It's about being boss, not being the boss...
      zaterdag 16 mei 2009 @ 11:39:28 #175
    87680 Mirel
    Mirel wil een bongophone.
    pi_69082392
    Als het goed te verklaren is met de regels die de serie zelf opzet, dan vind ik het geloofwaardig.
    When all else fails, you always have delusion.
    pi_69082945
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 00:50 schreef EvilMarc het volgende:

    [..]

    Alleen daarom?
    Dat heb ik nooit gezegd
    Ik krijg nog geld van je.
    pi_69083108
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 11:36 schreef T3rr0r het volgende:

    Echt he. Gaan zeiken over de 'ongeloofwaardigheid' van een opblaasbootje terwijl de serie o.a. over tijdsreizen gaat. Niet echt het helderste licht..
    En jij snapt er helemaal niks van. Als ze bijvoorbeeld eerst in een onderzeeboot zitten en daarna op magische wijze in een kano zitten, is het een andere soort ongeloofwaardigheid dan tijdreizen etc. Het heeft er helemaal niet mee te maken, gewoon iets wat opvalt binnen de serie. Dat bijvoorbeeld bij Spiderman Peter Parker eerst in New York is, en 10 minuten later in Los Angeles. Ja, het gaat over iemand die spinnenweb kan schieten uit zijn onderarm, maar dat verklaart nog niet hoe hij in 10 minuten 4000 kilometer af kan leggen.
    pi_69083806


    Locke in de droom van Claire in seizoen 1. Black & White

    Zit nog te twijfelen of ik nog een keer alles opnieuw ga kijken of alleen seizoen 5.
    Seizoen 1 en 2 heb ik al 3x gezien en seizoen 3 en 4 ook wel 2x.
    Wacht wel tot seizoen 6 is afgelopen. en dan de complete Lost kopen.

    [ Bericht 19% gewijzigd door tralalala op 16-05-2009 12:46:45 ]
      zaterdag 16 mei 2009 @ 13:02:32 #179
    230110 Itisbanging
    De Eckte Eckte!
    pi_69084509
    Mooi die theorieën hier over wat we allemaal hebben gezien. Zeer goed leesvoer.
    Waar ik nu tegenaan hik... is het feit dat we een 'witte' aftiteling kregen en dat in de mini promo voor s6... we alles in het wit zien... 'destiny' voorbij komt en dat Jack weer wakker gaat worden op het eiland.

    Mijn gevoel zegt: 815 crasht alleen weten ze nu wél wat ze moeten doen.

    Ook denk ik trouwens dat je Anti-Jacob, Jacob & Smokey hebt. Smokey staat denk ik niet aan een kant maar die 'judged' zo nu en dan de bewoners van het eiland.

    En heel tof dat de as-ring is doorbroken en dat er ook ineens een loop-hole is.
    Crookers ruined my life!
    pi_69084622
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 13:02 schreef Itisbanging het volgende:
    Mijn gevoel zegt: 815 crasht alleen weten ze nu wél wat ze moeten doen.
    Zo'n gevoel had ik ook, maar wat willen ze doen dan? De acteurs voor Boone, Shannon, Michael, Walt, Charlie etc. allemaal terug laten komen?
    pi_69084695
    Wow...Die scene waar Juliet gepakt word door die kettingen is echt een van de mooiste scenes van Lost
    I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
    pi_69084780
    Waarom zal 815 nog een keer crashen? Dan zou heel de theorie toch niet meer kloppen of wel? En dan hebben we eigenlijk voor jan lul naar seizoen 1 tot en met 5 gekeken. Lijkt me echt dom als ze dat gaan doen.

    Die witte achtergrond met zwarte tekst heeft volgens mij meer te maken met het feit dat Jacob nu dood is door de gevonden loophole.
      zaterdag 16 mei 2009 @ 13:19:29 #183
    87936 Rossdale
    #MaximumAttack
    pi_69084920
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 13:02 schreef Itisbanging het volgende:
    Mooi die theorieën hier over wat we allemaal hebben gezien. Zeer goed leesvoer.
    Waar ik nu tegenaan hik... is het feit dat we een 'witte' aftiteling kregen en dat in de mini promo voor s6... we alles in het wit zien... 'destiny' voorbij komt en dat Jack weer wakker gaat worden op het eiland.

    Mijn gevoel zegt: 815 crasht alleen weten ze nu wél wat ze moeten doen.

    Ook denk ik trouwens dat je Anti-Jacob, Jacob & Smokey hebt. Smokey staat denk ik niet aan een kant maar die 'judged' zo nu en dan de bewoners van het eiland.

    En heel tof dat de as-ring is doorbroken en dat er ook ineens een loop-hole is.
    Aangezien Smokey via de gedaante van Alex tegen Ben verteld dat hij alles moet doen wat Locke/"Anti-Jacob" doet, lijkt het me dat zowel smokey als alle spookverschijningen zoals bijvoorbeeld ook Christian allemaal gedaantes zijn van Anti-Jacob om alle mensen op het eiland zo te sturen dat de tijdslijn precies zo verloopt dat Anti-Jacob samen met Ben bij Jacob aankomen en Ben hem vermoord.

    De loophole is dan dat Anti-Jacob Jacob niet kan vermoorden maar dat hij dat door manipilatie van anderen wel kan, hij zorgt ervoor dat niet hij maar juist een "sterveling" Jacob vermoord.
    Please sir. When moon? When Mustang?
    pi_69085079
    Wat is precies het verhaal van die as-ring dan?
    pi_69085437
    Daar heeft anti-Jacob zich waarschijnlijk al die tijd voorgedaan als Jacob. En waarschijnlijk is hij daar opgesloten door Jacob. Want de persoon in die hut had magische krachten (kan de hele hut laten schudden, voorwerpen laten vliegen, brand blussen), en waarschijnlijk was die as-ring een soort van tralies voor hem. Toen Ben en Locke op bezoek gingen, kon Ben niemand zien of horen, maar Locke zag iemand in de stoel zitten en die zei tegen Locke: 'Help me'.

    En al die tijd heeft hij zich voorgedaan als Jacob om zo Ben te manipuleren zodat Ben uiteindelijk de échte Jacob zal vermoorden.
    pi_69085489


    Ik blijf denken dat dit shot nog een keer in beeld komt in seizoen 6. (Eerste shot van Lost)
    Misschien wel in de final , er is nooit verklaard waarom Jack helemaal in de jungle lag, misschien wel een tripje tijdreizen?
    Zou echt iets voor Lost zijn.
    pi_69085761
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 13:07 schreef Zwoerd het volgende:

    [..]

    Zo'n gevoel had ik ook, maar wat willen ze doen dan? De acteurs voor Boone, Shannon, Michael, Walt, Charlie etc. allemaal terug laten komen?
    Mijn god, het allerallervetste zou zijn als ze dat al jaren geleden hebben opgenomen... dat het allemaal al bedacht was.

    Maar ik gok van niet.
      zaterdag 16 mei 2009 @ 14:03:38 #188
    87936 Rossdale
    #MaximumAttack
    pi_69085996
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 13:42 schreef tralalala het volgende:
    [ afbeelding ]

    Ik blijf denken dat dit shot nog een keer in beeld komt in seizoen 6. (Eerste shot van Lost)
    Misschien wel in de final , er is nooit verklaard waarom Jack helemaal in de jungle lag, misschien wel een tripje tijdreizen?
    Zou echt iets voor Lost zijn.
    In dit shot is hij strak in het pak, terwijl hij in de finale van seizoen 5 een dharma pak aan heeft. Dus dat precieze shot zullen we waarschijnlijk niet als gevolg van de knal/flits zien
    Please sir. When moon? When Mustang?
    pi_69086018
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 14:03 schreef Rossdale het volgende:

    [..]

    In dit shot is hij strak in het pak, terwijl hij in de finale van seizoen 5 een dharma pak aan heeft. Dus dat precieze shot zullen we waarschijnlijk niet als gevolg van de knal/flits zien
    Behalve als hij door de knal/flits nooit bij Dharma gezeten heeft
      zaterdag 16 mei 2009 @ 14:04:54 #190
    87936 Rossdale
    #MaximumAttack
    pi_69086032
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 13:53 schreef Guppi het volgende:

    [..]

    Mijn god, het allerallervetste zou zijn als ze dat al jaren geleden hebben opgenomen... dat het allemaal al bedacht was.

    Maar ik gok van niet.
    Aangezien ze tijdens de eerste twee seizoenen echt nog niet het groene licht hadden gekregen van ABC voor een seizoen 6 lijkt me dat erg stug
    Please sir. When moon? When Mustang?
      zaterdag 16 mei 2009 @ 14:07:20 #191
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_69086097
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 13:42 schreef tralalala het volgende:
    [ afbeelding ]

    Ik blijf denken dat dit shot nog een keer in beeld komt in seizoen 6. (Eerste shot van Lost)
    Misschien wel in de final , er is nooit verklaard waarom Jack helemaal in de jungle lag, misschien wel een tripje tijdreizen?
    Zou echt iets voor Lost zijn.
    Net als deze

    pi_69086255
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 01:03 schreef HiZ het volgende:
    De loophole is toch gewoon dat de pseudo-Locke Benjamin laat geloven dat hij is gepasseerd, terwijl hij gewoon nog steeds 'The Leader' is? Want alleen de leader mag naar Jacob, Benjamin dus, en Locke kan alleen naar Jacob omdat hij met Benjamin meegaat. Alleen denkt Ben dat het andersom is.

    Overigens heeft Niles wel een goede, dat zat ik dus ook te denken dat misschien die bom wel het incident is dat tot alles leidt.
    Nee, de loophole is dat Esau Jacob niet direct kan doden, maar dus wel als hij iemand anders zover krijgt.
    pi_69086296
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 13:26 schreef FrituurVetPet het volgende:
    Wat is precies het verhaal van die as-ring dan?
    Dat is iets uit de hekserij, om entiteiten ergens vast te houden, maar soms ook juist om ze ergens buiten te houden.
    pi_69086410
    Iemand een wallapaper van de HDversie van 't eindshot (de witte "Lost") ?

    edit - natuurlijk, op lostpedia
    Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
    Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
    pi_69086514
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 13:42 schreef tralalala het volgende:
    er is nooit verklaard waarom Jack helemaal in de jungle lag, misschien wel een tripje tijdreizen?
    Er zijn wel enorm veel andere dingen niet verklaard, dus ach. Waarom lag Desmond helemaal naakt in het gras? Hoe zijn de overlevenden van elkaar gesplitst in vlucht 316, en hoe komt het dat ook zij helemaal verspreid door de jungle zijn beland?

    En trouwens, de kop, romp en staart van het vliegtuig waren ook over het hele eiland verspreid. De man die Kate gevangen had genomen lag ook ergens op de bodem van een meer.. dus hoezo zou jack niet ergens in het gras kunnen liggen? Dat zal echt niet zo'n groot verband hebben. Want dan zouden ze ook wel eens moeten verklaren hoe het kan dat tientallen mensen een val van honderden meters in een neerstortend vliegtuig kunnen overleven
    pi_69086615
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 14:28 schreef Unhuman het volgende:

    [..]

    De man die Kate gevangen had genomen lag ook ergens op de bodem van een meer..
    alleen zn koffer
    pi_69086785
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 14:28 schreef Unhuman het volgende:

    [..]
    We zullen zien ...over 9 maanden.
    pi_69087240
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 14:33 schreef FrituurVetPet het volgende:

    [..]

    alleen zn koffer
    Oja klopt. Maar ik kan mij ook herinneren dat ze er een lichaam van iemand tegenkwamen terwijl ze die koffer zochten?
    pi_69087354
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 15:02 schreef Unhuman het volgende:

    [..]

    Oja klopt. Maar ik kan mij ook herinneren dat ze er een lichaam van iemand tegenkwamen terwijl ze die koffer zochten?
    Gewoon wat dode passagiers...
    pi_69087455
    Ja daarom, iedereen was sowieso verspreid door de crash.. Dus dat Jack in de jungle lag zal weinig met tijdreizen te maken hebben.
    pi_69087552
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 15:12 schreef Unhuman het volgende:
    Ja daarom, iedereen was sowieso verspreid door de crash.. Dus dat Jack in de jungle lag zal weinig met tijdreizen te maken hebben.
    Alle andere passagiers uit de mid-section zijn wel allemaal bij elkaar neergestort
    pi_69087641
    Inderdaad en er is helemaal geen rotzooi te vinden rondom Jack, de bomen boven hem zijn ook niet beschadigd.
      zaterdag 16 mei 2009 @ 15:32:45 #203
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_69087884
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 19:27 schreef Unhuman het volgende:
    Nog even voor de mensen die denken dat de hele verhaallijn pas na een paar jaar is bedacht. Vanaf de pilot zijn er al verwijzingen naar black&white. Ze zijn de serie echt met een achterliggende gedachte ala Jacob begonnen, kan bijna niet anders

    [ afbeelding ]
    Kan wel makkelijk anders. Het hele gedoe met Jacob is pas in seizoen 3 bedacht, weet ik vrij zeker. Locke die een zwart en wit steentje beet houdt zegt natuurlijk niks, 'black and white' kan aan talloze dingen refereren. Sowieso snap ik eigenlijk niet wat dit met Jacob en de finale te maken heeft. Jacob en zijn vijand zitten samen vast in een time loop en zijn boos op elkaar, en daarom zwart en wit, yin en yang?
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_69088223
    Hoezo zitten ze vast in een time loop? Waar maak je dat uit op? We zien hun voor het eerst bij de aankomst van de black rock, en uit hun gesprek blijkt dat ze al eeuwen bezig zijn, en daarna telt de tijd gewoon door tot aan het heden, wat nu 2007 is. Dus hoezo timeloop?
      zaterdag 16 mei 2009 @ 16:03:36 #205
    87680 Mirel
    Mirel wil een bongophone.
    pi_69088639
    ja idd. Een loop van gebeurtenissen, niet in de tijd.
    When all else fails, you always have delusion.
      zaterdag 16 mei 2009 @ 16:06:30 #206
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_69088718
    Oké, geen time-loop, maar wel iets met de tijd waardoor ze al honderden jaren op het eiland zijn.
    Ten percent faster with a sturdier frame
      zaterdag 16 mei 2009 @ 17:28:30 #207
    87680 Mirel
    Mirel wil een bongophone.
    pi_69090881
    Er is geen reden om dat merkwaardig te vinden.
    When all else fails, you always have delusion.
      zaterdag 16 mei 2009 @ 17:34:06 #208
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_69091006
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 16:06 schreef TC03 het volgende:
    Oké, geen time-loop, maar wel iets met de tijd waardoor ze al honderden jaren op het eiland zijn.
    Waarom niet "gewoon" net als Richard, het niet ouder worden?
    pi_69091841
    Ze konden/mochten elkaar niet vermoorden, tegen de regels ofzo.

    Zoals bijvoorbeeld Locke die zijn eigen vader niet kon vermoorden, en daarvoor Sawyer inschakelde (zie je de link ).
      zaterdag 16 mei 2009 @ 18:24:31 #210
    134538 chansadres
    Black & White
    pi_69092139
    Goede finale. Nog zo lang wachten...
    We are young but getting old before our time
    We'll leave the T.V. and the radio behind
    Don't you wonder what we'll find
    Steppin out tonight
      zaterdag 16 mei 2009 @ 18:25:47 #211
    213335 Breekfast
    Ondertitel
    pi_69092179
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 19:10 schreef LuukBes het volgende:
    Jacob wordt hier veelal vereenzelvigd met de Bijbelse figuur Jacob, en daarom gekoppeld aan Esau om de scenes op het strand in het begin van EP 16/17 te interpreteren van strijd tussen twee broers. Zou kunnen, maar die twee waren tweelingbroers in de historie, en dat is hier niet het geval qua gelijkenis (ook al kan daar ook wel van alles voor verzonnen worden dat dit in hun huidige lichaam qua gelijkenis niet hoeft op te gaan).

    Dat statue heeft overigens qua looks meer van 'Sobek the croco' weg dan van die dikke/zwangere kleerloze Tawaret nijlpaard Goddess. Tawares wordt in de egyptische literatuur altijd als duidelijk ogende dieren-mix afgebeeld (Nijlpaardhoofd + leeuwensromp en armen + zwanger ) terwijl Sobek duidelijk een menselijke body heeft met crocohoofd. Zoals de statue er in Lost bij staat.

    Zijn eigenschappen:

    "Sobek was a repairer of evil that had been done, rather than a force for good in itself"
    "Restore damage done to the dead as a result of their form of death. He was also said to call on suitable gods and goddesses required for protecting people in situation, effectively having a more distant role, nudging things along, rather than taking an active part."

    Bovenste omschrijving heeft ook raakvlakken met Jacob in al zijn hoedanigheden in zijn rol in Lost. Het statue heeft in twee handen de Ankh vast, symbool voor de eigenschap van het ongedaan maken van 'evil' en symbool voor het genezen van ziektes. Jacob genas o.a. Locke na zijn val.

    Ook al komt Tawaret wel makkelijk uit in het verhaal m.b.t. de vruchtbaarheid en kinderen op het eiland, ik ben er door de looks niet van overtuigd.

    Ik snap overigens niet waarom een dubbele Lock nu wel een onmogelijkheid is bij velen, terwijl in de afgelopen episodes sinds timetravel is begonnen al heel veel keren 2 dezlefde personen mekaar kruisten (Locke die zichzelf zag bij het kompas geven aan zichzelf, Miles die zich als baby zag etc)
    Sobek lijkt me logsicher inderdaad, lijkt er veel meer op, krokodillenhoofd,lichaam.
    quote:
    He was portrayed as a man with the head of a crocodile, or sometimes simply as one. In the Book of the Dead, he assists in the birth of Horus and helps to destroy Seth. He also retrieved the Four Sons of Horus from the waters of Nun was the request of Re.
    Stuk Over Seth van wiki:
    quote:
    Seth werd gezien als de god van de woestijn, chaos, onvruchtbaarheid, van stof en kale grond en als een vijand van de mens
      zaterdag 16 mei 2009 @ 18:56:58 #212
    144937 Shrien
    OHMAHGADS
    pi_69092917
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 18:11 schreef Unhuman het volgende:
    Ze konden/mochten elkaar niet vermoorden, tegen de regels ofzo.

    Zoals bijvoorbeeld Locke die zijn eigen vader niet kon vermoorden, en daarvoor Sawyer inschakelde (zie je de link ).
    Haha, goeie
    pi_69093576
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 18:11 schreef Unhuman het volgende:
    Ze konden/mochten elkaar niet vermoorden, tegen de regels ofzo.

    Zoals bijvoorbeeld Locke die zijn eigen vader niet kon vermoorden, en daarvoor Sawyer inschakelde (zie je de link ).
    Heeft misschien iets te maken met dat hele 'ieder persoon heeft een ander persoon als constante'. Dat je je constante niet kan doden?
    graag verwijderen
    pi_69093640
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 15:21 schreef tralalala het volgende:
    Inderdaad en er is helemaal geen rotzooi te vinden rondom Jack, de bomen boven hem zijn ook niet beschadigd.
    Hij had wel een wonde die toen door Kate moest worden dichtgenaaid. Voor zo ver ik me kan herinneren heeft verder nog niemand een wonde overgehouden aan tijdreizen/rondflitsen
    graag verwijderen
    pi_69093838
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 19:21 schreef fyah het volgende:

    [..]

    Heeft misschien iets te maken met dat hele 'ieder persoon heeft een ander persoon als constante'. Dat je je constante niet kan doden?
    Denk het niet, want waarom zou indirect iemand vermoorden dan wel mogen?
      zaterdag 16 mei 2009 @ 19:50:54 #216
    144937 Shrien
    OHMAHGADS
    pi_69094414
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 19:23 schreef fyah het volgende:

    [..]

    Hij had wel een wonde die toen door Kate moest worden dichtgenaaid. Voor zo ver ik me kan herinneren heeft verder nog niemand een wonde overgehouden aan tijdreizen/rondflitsen
    Ben had n kapotte arm
    Locke had kapotte benen
    pi_69094895
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 19:10 schreef LuukBes het volgende:
    Jacob wordt hier veelal vereenzelvigd met de Bijbelse figuur Jacob, en daarom gekoppeld aan Esau om de scenes op het strand in het begin van EP 16/17 te interpreteren van strijd tussen twee broers. Zou kunnen, maar die twee waren tweelingbroers in de historie, en dat is hier niet het geval qua gelijkenis (ook al kan daar ook wel van alles voor verzonnen worden dat dit in hun huidige lichaam qua gelijkenis niet hoeft op te gaan).

    Dat statue heeft overigens qua looks meer van 'Sobek the croco' weg dan van die dikke/zwangere kleerloze Tawaret nijlpaard Goddess. Tawares wordt in de egyptische literatuur altijd als duidelijk ogende dieren-mix afgebeeld (Nijlpaardhoofd + leeuwensromp en armen + zwanger ) terwijl Sobek duidelijk een menselijke body heeft met crocohoofd. Zoals de statue er in Lost bij staat.

    Zijn eigenschappen:

    "Sobek was a repairer of evil that had been done, rather than a force for good in itself"
    "Restore damage done to the dead as a result of their form of death. He was also said to call on suitable gods and goddesses required for protecting people in situation, effectively having a more distant role, nudging things along, rather than taking an active part."

    Bovenste omschrijving heeft ook raakvlakken met Jacob in al zijn hoedanigheden in zijn rol in Lost. Het statue heeft in twee handen de Ankh vast, symbool voor de eigenschap van het ongedaan maken van 'evil' en symbool voor het genezen van ziektes. Jacob genas o.a. Locke na zijn val.

    Ook al komt Tawaret wel makkelijk uit in het verhaal m.b.t. de vruchtbaarheid en kinderen op het eiland, ik ben er door de looks niet van overtuigd.
    Ik vond de Bijbelse Jacob en Esau niet zover gezocht, ik noem hem in ieder geval Esau omdat hij toch een naam moet hebben de komende 9 maanden Het zou ook best kunnen dat het Bijbelse verhaal geen inspiratiebron was voor de karakters.

    Ik ben verder niet zo bekend met Sobek, had hij ook een 'nemesis'?
    quote:
    Ik snap overigens niet waarom een dubbele Lock nu wel een onmogelijkheid is bij velen, terwijl in de afgelopen episodes sinds timetravel is begonnen al heel veel keren 2 dezlefde personen mekaar kruisten (Locke die zichzelf zag bij het kompas geven aan zichzelf, Miles die zich als baby zag etc)
    Ik denk toch dat dit anders is, ik vond het vrij duidelijk dat 'Esau' zich voordeed als Locke. De echte Locke is dood, "dead is dead".
    pi_69094946
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 19:50 schreef Shrien het volgende:

    [..]

    Ben had n kapotte arm
    Locke had kapotte benen
    Die kapotte arm was toch doordat hij viel (ofzo) bij zijn tocht naar dat wiel? Maar als dat wakker worden in de jungle in s1e1 van Jack tijdreizen zou zijn zouden de andere losties ook mee moeten zijn gegaan lijkt me.. En die waren dan weer wel allememaal op het strand
    graag verwijderen
    pi_69095007
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 20:09 schreef fyah het volgende:

    [..]

    Die kapotte arm was toch doordat hij viel (ofzo) bij zijn tocht naar dat wiel? Maar als dat wakker worden in de jungle in s1e1 van Jack tijdreizen zou zijn zouden de andere losties ook mee moeten zijn gegaan lijkt me.. En die waren dan weer wel allememaal op het strand
    Kate kwam volgens mij ook uit de jungle.
    Sawyer en Jin weet ik niet meer en Hurley stond een beetje stom op het strand te kijken.
    Maarja, dan zouden ze alles vergeten zijn en dat gaat natuurlijk niet gebeuren of het moet 1 of andere timeloop zijn.

    Edit: Sawyer zie je niet en ook Jin is niet te zien, Kate zie je pas wanneer ze de wond moet hechten.

    [ Bericht 3% gewijzigd door tralalala op 16-05-2009 20:22:27 ]
      zaterdag 16 mei 2009 @ 20:17:11 #220
    144937 Shrien
    OHMAHGADS
    pi_69095183
    Locke is trouwens echt dood, gelooft de acteur zelf..
    quote:
    In the season cliffhanger, a bomb, which could prevent Flight 815 from ever crashing on the mysterious island, was detonated.

    As for his character, O’Quinn says he’s really gone. Locke’s dead body was rolled out of a metal box toward the end of the two-hour episode, baffling islanders who had been following a Locke imposter. Exactly who is now occupying Locke’s body wasn’t revealed. O’Quinn said it would be “a good guess” to assume it’s a man seen with the infamous Jacob in the beginning of the episode.

    “I think, unfortunately, I think it’s ended for Locke. But I’m still there, as far as I know,” O’Quinn said. “I don’t know how it’s going to end for this other guy. I’m sad. I miss John Locke, poor guy. He was a pawn.”

    O’Quinn is gearing up to play a new character when the sixth season begins next year. As for the rest of the story line, he swears he has no idea.

    “Your guess is honestly as good as mine is,” he said. “There’s going to be some confrontation that will somehow, I’m guessing, have to do with Jack or Locke or something like that. I think these guys are just setting up good and evil. It’s the way Locke said in the very beginning of the show: One is light and one is dark. Two sides. I think that’s what we’ve got.”
    pi_69096918
    Toen het Volkswagenbusje met Losties de shootout binnen reed had ik een enorm TATADADA A-team gevoel. Men.
    pi_69096957
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 21:06 schreef Geqxon het volgende:
    Toen het Volkswagenbusje met Losties de shootout binnen reed had ik een enorm TATADADA A-team gevoel. Men.
    Dat zei ik ook al toen ik aan het kijken was!
    pi_69097626
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 20:11 schreef tralalala het volgende:

    [..]

    Kate kwam volgens mij ook uit de jungle.
    Sawyer en Jin weet ik niet meer en Hurley stond een beetje stom op het strand te kijken.
    Maarja, dan zouden ze alles vergeten zijn en dat gaat natuurlijk niet gebeuren of het moet 1 of andere timeloop zijn.

    Edit: Sawyer zie je niet en ook Jin is niet te zien, Kate zie je pas wanneer ze de wond moet hechten.
    Sawyer en Jin zijn beiden wel te zien
    pi_69098544
    Zó lang wachten..
      zaterdag 16 mei 2009 @ 22:10:34 #225
    63388 tass
    There Can Be Only One!
    pi_69099636
    Sobek het standbeeld heeft de Ankh vast en de Ankh staat voor het eeuwige leven en heeft niks te maken met het ongedaan maken van evil of zo.
    Ook kan de Ankh gezien worden als een symbool voor vruchtbaarheid. Een issue van het eiland dus....
    pi_69103524
    Dus Ben had Jacob nooit ontmoet? Waarom zei hij dan altijd dat Jacob daar was (hij wist van de ht af, hoe?). Hij zei zelfs tegen Locke in seizoen 3 dat hij de zaklamp weg moest doen want Jacob houdt niet van technologie. Hoe kon Ben dit weten als hij Jacob nooit ontmoet had en hij dacht dat er niemand in de huit zat?
    Unbowed, Unbent, Unbroken.
      zaterdag 16 mei 2009 @ 23:50:46 #227
    133369 Jivis
    Critikut
    pi_69103879
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 23:42 schreef BeyondTheGreen het volgende:
    Dus Ben had Jacob nooit ontmoet? Waarom zei hij dan altijd dat Jacob daar was (hij wist van de ht af, hoe?). Hij zei zelfs tegen Locke in seizoen 3 dat hij de zaklamp weg moest doen want Jacob houdt niet van technologie. Hoe kon Ben dit weten als hij Jacob nooit ontmoet had en hij dacht dat er niemand in de huit zat?
    Waarschijnlijk informatie van Richard.
    Amen.
    pi_69103916
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 23:42 schreef BeyondTheGreen het volgende:
    Dus Ben had Jacob nooit ontmoet? Waarom zei hij dan altijd dat Jacob daar was (hij wist van de ht af, hoe?). Hij zei zelfs tegen Locke in seizoen 3 dat hij de zaklamp weg moest doen want Jacob houdt niet van technologie. Hoe kon Ben dit weten als hij Jacob nooit ontmoet had en hij dacht dat er niemand in de huit zat?
    Idd Ben liegt en manipuleert nooit!
      zaterdag 16 mei 2009 @ 23:53:44 #229
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_69104020
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 23:42 schreef BeyondTheGreen het volgende:
    Dus Ben had Jacob nooit ontmoet? Waarom zei hij dan altijd dat Jacob daar was (hij wist van de ht af, hoe?). Hij zei zelfs tegen Locke in seizoen 3 dat hij de zaklamp weg moest doen want Jacob houdt niet van technologie. Hoe kon Ben dit weten als hij Jacob nooit ontmoet had en hij dacht dat er niemand in de huit zat?
    edit: verkeerd begrepen
      Moderator zondag 17 mei 2009 @ 00:19:34 #230
    9859 crew  Karina
    Woman
    pi_69105073
    Het volgende seizoen is gewoon 1 aflevering: het vliegtuig landt veilig in Los Angeles, einde.
    Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
    niet zo tof doen
      zondag 17 mei 2009 @ 00:20:08 #231
    133369 Jivis
    Critikut
    pi_69105087
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 00:19 schreef Karina het volgende:
    Het volgende seizoen is gewoon 1 aflevering: het vliegtuig landt veilig in Los Angeles, einde.
    Hehe goeie
    Amen.
      zondag 17 mei 2009 @ 01:54:14 #232
    1484 kastanova
    Ah mên..
    pi_69107637
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 00:19 schreef Karina het volgende:
    Het volgende seizoen is gewoon 1 aflevering: het vliegtuig landt veilig in Los Angeles, einde.
    Zou een behoorlijke stunt zijn voor een regionale omroep ofzo, beetje jammer dat de Amerikaanse zenderbaasjes zoiets nooit toe zouden staan .
    I was an atheist until I realized I was God
      zondag 17 mei 2009 @ 01:59:22 #233
    133369 Jivis
    Critikut
    pi_69107757
    Lostpedia is wel een fijn geheugensteuntje trouwens . Lees net ook dat Mr. Eko in seizoen 3 al voorspelde dat Locke dood zou gaan, nadat hij zelf dood was gemaakt door het monster. Hij zei toen tegen Locke: "You're next."

    Toch leuk .
    Amen.
      zondag 17 mei 2009 @ 04:47:33 #234
    1234 HiZ
    Istanbullu
    pi_69109413
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 01:59 schreef Jivis het volgende:
    Lostpedia is wel een fijn geheugensteuntje trouwens . Lees net ook dat Mr. Eko in seizoen 3 al voorspelde dat Locke dood zou gaan, nadat hij zelf dood was gemaakt door het monster. Hij zei toen tegen Locke: "You're next."

    Toch leuk .
    Ik geloof inmiddels dat alle dode mensen op het eiland gewoon de anti-Jacob/smokey zijn. Dus 'mr Eko' gaf geen waarschuwing maar bedreigde Locke. Mijn theorie is dat de anti-Jacob/smokey alleen de vorm kan aannemen van mensen die dood zijn.
    pi_69109713
    Wat ik mij alleen wel af vroeg, misschien dat ik het gemist heb.

    De normale mensen van flight 316 zijn dus gecrashed in 200(5-9). Op een eiland met een vage kale dude, iemand genaamd Richard die er al was, een vage Jacob, en dat vinden ze allemaal wel oke? Niemand die even vraagt wat er aan de hand is?
    pi_69110350
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 07:59 schreef Geqxon het volgende:
    Wat ik mij alleen wel af vroeg, misschien dat ik het gemist heb.

    De normale mensen van flight 316 zijn dus gecrashed in 200(5-9). Op een eiland met een vage kale dude, iemand genaamd Richard die er al was, een vage Jacob, en dat vinden ze allemaal wel oke? Niemand die even vraagt wat er aan de hand is?
    Vast wel, alleen vonden de schrijvers dat er interessantere dingen waren om de afleveringen mee te vullen. Overigens zag je wel een glimps van de verwarring bij Ceasar die eiste dat Locke hem ging vertellen wat er aan de hand was, waarna Ben hem neerschoot.
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 19:35 schreef remlof het volgende:

    [..]

    Waarom? Er zijn toch ook twee levende Miles? In "Follow the Leader" ziet de volwassen Miles zichzelf zelfs als baby.
    Ja, dat is een logisch gevolg van tijdreizen. En tijdreizen is inmiddels wel geaccepteerd. Dat er in de huidige tijd twee klonen van Locke de strijd met elkaar aangaan terwijl hij eigenlijk dood is vind ik heel iets anders.
    pi_69110360
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 07:59 schreef Geqxon het volgende:
    Wat ik mij alleen wel af vroeg, misschien dat ik het gemist heb.

    De normale mensen van flight 316 zijn dus gecrashed in 200(5-9). Op een eiland met een vage kale dude, iemand genaamd Richard die er al was, een vage Jacob, en dat vinden ze allemaal wel oke? Niemand die even vraagt wat er aan de hand is?
    Die andere passagiers zitten nog gewoon op het kleine eiland te chillen, die weten niks van Jacob of Richard.
    pi_69110395
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 09:38 schreef Zwoerd het volgende:

    [..]

    Die andere passagiers zitten nog gewoon op het kleine eiland te chillen, die weten niks van Jacob of Richard.
    Dus de mensen die Locke, Ben en Richard volgen zijn niet de gecrashde passagiers?
    pi_69110444
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 09:42 schreef Geqxon het volgende:

    [..]

    Dus de mensen die Locke, Ben en Richard volgen zijn niet de gecrashde passagiers?
    Nee, dat zijn gewoon overgebleven others/hostiles.
    pi_69110460
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 09:47 schreef Zwoerd het volgende:

    [..]

    Nee, dat zijn gewoon overgebleven others/hostiles.
    O god, ik dacht dus dat het de gecrashde passagiers waren, dat snapte ik al niet.

    Zit ik wel in de goede richting dat ik meteen door had dat de levende Locke eigenlijk Smokey is?
    pi_69110480
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 09:48 schreef Geqxon het volgende:

    [..]

    O god, ik dacht dus dat het de gecrashde passagiers waren, dat snapte ik al niet.

    Zit ik wel in de goede richting dat ik meteen door had dat de levende Locke eigenlijk Smokey is?
    De levende Locke is de vijand van Jacob, die je in het begin van deze ep zag, het is nog niet bekend, maar ik denk ook dat dat dezelfde persoon is als Smokey.
    pi_69110509
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 09:50 schreef Zwoerd het volgende:

    [..]

    De levende Locke is de vijand van Jacob, die je in het begin van deze ep zag, het is nog niet bekend, maar ik denk ook dat dat dezelfde persoon is als Smokey.
    Want daarom zei Smokey tegen Ben dat hij Locke moest volgen. Omdat Locke eigenlijk Smokey is.
    pi_69110530
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 09:54 schreef Geqxon het volgende:

    [..]

    Want daarom zei Smokey tegen Ben dat hij Locke moest volgen. Omdat Locke eigenlijk Smokey is.
    denk ik ook
    pi_69110549
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 09:56 schreef Zwoerd het volgende:

    [..]

    denk ik ook
    We zullen het zien.

    Ik ben trouwens in eerste instantie met Lost gestopt na de eerste paar afleveringen van seizoen 5, omdat ik er gek van werd dat er zoveel vragenstuken bij kwamen. Maar gelukkig heb ik het recent weer opgepikt, want na het begin van seizoen 5 kwam er een stortvloed aan antwoorden.

    Het hele Dharma initiative gedeelte heeft een hoop dingen duidelijk gemaakt.
    pi_69110672
    Hoe kwam het Dharma Initiatief dan op het eiland? En waarom wisten zij dat er energie op het eiland was dat tijdreizen mogelijk zou maken? Nee, het Dharma Initiatief is mij nog wat vaag. Duidelijker is het geworden wat ze er deden door seizoen 5, maar er wordt niet uitgelegd waarom Horace en co daar nu waren. Of door wie? Ik ga er vanuit dat Jacobs tegenstander dat geregeld heeft, om zo Ben uiteindelijk op te kunnen zetten tegen Jacob. Maar dat zou betekenen dat Charles Widmore dat ook wilde, want anders had hij er geen Gi Joe team naar toe gestuurd dat uiteindelijk zo ver ging om zijn dochter te doden. Hij weet ook van Smokey en wat het monster kan aanrichten. En het beest kan aardig tegen kogels

    Seizoen 6 moet haast wel over de tempel gaan, want dat ding hebben we maar al te weinig gezien.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_69111356
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 10:08 schreef Pheno het volgende:
    Hoe kwam het Dharma Initiatief dan op het eiland? En waarom wisten zij dat er energie op het eiland was dat tijdreizen mogelijk zou maken? Nee, het Dharma Initiatief is mij nog wat vaag. Duidelijker is het geworden wat ze er deden door seizoen 5, maar er wordt niet uitgelegd waarom Horace en co daar nu waren. Of door wie? Ik ga er vanuit dat Jacobs tegenstander dat geregeld heeft, om zo Ben uiteindelijk op te kunnen zetten tegen Jacob. Maar dat zou betekenen dat Charles Widmore dat ook wilde, want anders had hij er geen Gi Joe team naar toe gestuurd dat uiteindelijk zo ver ging om zijn dochter te doden. Hij weet ook van Smokey en wat het monster kan aanrichten. En het beest kan aardig tegen kogels

    Seizoen 6 moet haast wel over de tempel gaan, want dat ding hebben we maar al te weinig gezien.
    Dat wordt een beetje uitgelegd met de Sri Lanka video, Dharma was daar om de wereld te redden.
    pi_69111412
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 04:47 schreef HiZ het volgende:

    [..]

    Ik geloof inmiddels dat alle dode mensen op het eiland gewoon de anti-Jacob/smokey zijn. Dus 'mr Eko' gaf geen waarschuwing maar bedreigde Locke. Mijn theorie is dat de anti-Jacob/smokey alleen de vorm kan aannemen van mensen die dood zijn.
    Niet per se, Boone had toch ook een keer een verschijning van zijn zus gezien, terwijl ze nog leefde?
    pi_69111442
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 19:27 schreef Unhuman het volgende:
    Nog even voor de mensen die denken dat de hele verhaallijn pas na een paar jaar is bedacht. Vanaf de pilot zijn er al verwijzingen naar black&white. Ze zijn de serie echt met een achterliggende gedachte ala Jacob begonnen, kan bijna niet anders

    [ afbeelding ]
    Ik geloof best dat ze de grote lijnen al die tijd al wisten, maar het is niet alsof het hele script al klaar lag vanaf dag 1.
    pi_69111454
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 10:53 schreef JohnLocke het volgende:

    [..]

    Niet per se, Boone had toch ook een keer een verschijning van zijn zus gezien, terwijl ze nog leefde?
    Dat kwam toch gewoon door die drugs van Locke?
    pi_69111499
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 10:55 schreef Zwoerd het volgende:

    [..]

    Dat kwam toch gewoon door die drugs van Locke?
    Ohja, das waar ook. Maar het was wel echt een "eiland" visioen, en dat doet me toch denken dat Smokey er iets mee te maken had.
    pi_69111626
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 10:51 schreef JohnLocke het volgende:

    [..]

    Dat wordt een beetje uitgelegd met de Sri Lanka video, Dharma was daar om de wereld te redden.
    Maar iemand moest toch weten dat het eiland er was? Heeft jacob ze dat ingefluisterd, zoals hij ook mensen van de Black Rock naar het eiland heeft gehaald? Gewoon om te spelen?
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_69111661
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 11:03 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Maar iemand moest toch weten dat het eiland er was? Heeft jacob ze dat ingefluisterd, zoals hij ook mensen van de Black Rock naar het eiland heeft gehaald? Gewoon om te spelen?
    Ik gok wel dat Jacob en/of anti-Jacob mensen naar het eiland toe lokken ja, mogelijk als vermaak, maar misschien ook met een hoger doel.
    pi_69112336
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 09:42 schreef Geqxon het volgende:

    [..]

    Dus de mensen die Locke, Ben en Richard volgen zijn niet de gecrashde passagiers?
    Woooow, dan was je wel heel erg van de kaart
    pi_69112464
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 10:08 schreef Pheno het volgende:
    Hoe kwam het Dharma Initiatief dan op het eiland? En waarom wisten zij dat er energie op het eiland was dat tijdreizen mogelijk zou maken? Nee, het Dharma Initiatief is mij nog wat vaag. Duidelijker is het geworden wat ze er deden door seizoen 5, maar er wordt niet uitgelegd waarom Horace en co daar nu waren. Of door wie?

    Seizoen 6 moet haast wel over de tempel gaan, want dat ding hebben we maar al te weinig gezien.
    Blijkbaar wist er al iemand van het eiland af, of is iemand er achter gekomen door een meting te doen ofzo. Aan het eind van seizoen 2 bijvoorbeeld zijn er die portugezen op antarctica die een meting doen van de electro-magnetische golf (?) die vrijkomt nadat er niet binnen 108 minuten op de knop gedrukt is.

    Op die manier kunnen researchers dus ook het eiland hebben opgezocht, en ook door middel van het onderzoeksstation in Los Angeles (met dat vliegende krijt, dat op de grond een coordinaat aanwijst). Toen hebben ze het eiland gevonden en zijn ze de bijzondere aspecten gaan onderzoeken en zo zijn ze op de electromagnetische kern gekomen, en doen ze daarna ook meer onderzoeken. Zoals de konijnen, poolberen etc.

    Ik zie het als weer 'een groep' die naar het eiland is gehaald door Jacob. Net zoals hij deed met de black rock, rousseau, the freighter, 815, 316, etc.
    quote:
    The purpose of the DHARMA Initiative on the Island was to use scientific research to manipulate the environment in order to change any one of the core factors of the Valenzetti Equation which, in turn, would change the Equation's result and thus change mankind's destiny. They were also interested in researching the unique properties on the Island found nowhere else in the world, again for the betterment of humanity.
      zondag 17 mei 2009 @ 13:19:57 #255
    133369 Jivis
    Critikut
    pi_69115193
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 04:47 schreef HiZ het volgende:

    [..]

    Ik geloof inmiddels dat alle dode mensen op het eiland gewoon de anti-Jacob/smokey zijn. Dus 'mr Eko' gaf geen waarschuwing maar bedreigde Locke. Mijn theorie is dat de anti-Jacob/smokey alleen de vorm kan aannemen van mensen die dood zijn.
    Klinkt plausibel maar wat was die verschijning van Walt dan, die achterstevoren praatte en Shannon steeds de stuipen op het lijf jaagde? Walt leeft namelijk gewoon nog.
    Amen.
    pi_69115957
    Maar Walt is 'special'.
      zondag 17 mei 2009 @ 13:59:16 #257
    1234 HiZ
    Istanbullu
    pi_69116346
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 13:19 schreef Jivis het volgende:

    [..]

    Klinkt plausibel maar wat was die verschijning van Walt dan, die achterstevoren praatte en Shannon steeds de stuipen op het lijf jaagde? Walt leeft namelijk gewoon nog.
    Shoot. Walt vergeten.
    pi_69117690
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 13:46 schreef Unhuman het volgende:
    Maar Walt is 'special'.
    Walt wist ook dat Locke op het eiland bij terugkomst een probleem zou krijgen. Het vreemde is dan weer dat hij niet weet dat dat Locke niet is.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_69118121
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 14:41 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Walt wist ook dat Locke op het eiland bij terugkomst een probleem zou krijgen. Het vreemde is dan weer dat hij niet weet dat dat Locke niet is.
    Dat is niet vreemd, Walt beschreef gewoon een visioen waarin hij Locke in een pak zag en mensen wilden hem pijn doen. Locke in pak=dode Locke.
    pi_69118346
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 13:19 schreef Jivis het volgende:

    [..]

    Klinkt plausibel maar wat was die verschijning van Walt dan, die achterstevoren praatte en Shannon steeds de stuipen op het lijf jaagde? Walt leeft namelijk gewoon nog.
    En de verschijning van het paard van Kate
    pi_69118762
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 14:54 schreef FrituurVetPet het volgende:

    [..]

    Dat is niet vreemd, Walt beschreef gewoon een visioen waarin hij Locke in een pak zag en mensen wilden hem pijn doen. Locke in pak=dode Locke.
    En dat stond toevallig in de outlookcalender van Locke dat dat zou gebeuren?
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_69119131
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 15:12 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    En dat stond toevallig in de outlookcalender van Locke dat dat zou gebeuren?
    Nee, het is een visioen van Walt, en dat betekent niet dat hij dan meteen zou moeten kunnen zien dat het Locke niet echt was, Walt zei immers zelf dat hij het niet zo goed begreep.
      zondag 17 mei 2009 @ 15:32:24 #263
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_69119412
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 10:08 schreef Pheno het volgende:
    Hoe kwam het Dharma Initiatief dan op het eiland? En waarom wisten zij dat er energie op het eiland was dat tijdreizen mogelijk zou maken? Nee, het Dharma Initiatief is mij nog wat vaag. Duidelijker is het geworden wat ze er deden door seizoen 5, maar er wordt niet uitgelegd waarom Horace en co daar nu waren. Of door wie? Ik ga er vanuit dat Jacobs tegenstander dat geregeld heeft, om zo Ben uiteindelijk op te kunnen zetten tegen Jacob. Maar dat zou betekenen dat Charles Widmore dat ook wilde, want anders had hij er geen Gi Joe team naar toe gestuurd dat uiteindelijk zo ver ging om zijn dochter te doden. Hij weet ook van Smokey en wat het monster kan aanrichten. En het beest kan aardig tegen kogels

    Seizoen 6 moet haast wel over de tempel gaan, want dat ding hebben we maar al te weinig gezien.
    Dharma werd toch gesponsord door de Hanso Foundation? En Hanso was een deense wapenbobo met geitenwollen sokken.
    pi_69119587
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 15:23 schreef FrituurVetPet het volgende:

    [..]

    Nee, het is een visioen van Walt, en dat betekent niet dat hij dan meteen zou moeten kunnen zien dat het Locke niet echt was, Walt zei immers zelf dat hij het niet zo goed begreep.
    Het gaat mij om het feit dat hij visioenen heeft
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_69119635
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 15:32 schreef remlof het volgende:

    [..]

    Dharma werd toch gesponsord door de Hanso Foundation? En Hanso was een deense wapenbobo met geitenwollen sokken.
    In welk seizoen werd dat vermeld? Of is dat weer voor de mensen die van Lost hun dagtaak hebben gemaakt en al die internethints af gingen? Als kijker weet ik niets van Dharma: hun motieven en hoe ze daar zijn gekomen.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_69119689
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 15:37 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Het gaat mij om het feit dat hij visioenen heeft
    Dat wordt hopelijk nog eens meer verklaard dan simpelweg door te zeggen: 'he's special'.

    Maar ik kaartte slechts aan waarom het niet vreemd was dat Walt het Locke-->Nemesis gedoe niet doorzien had
      zondag 17 mei 2009 @ 18:38:42 #267
    1234 HiZ
    Istanbullu
    pi_69125248
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 15:32 schreef remlof het volgende:

    [..]

    Dharma werd toch gesponsord door de Hanso Foundation? En Hanso was een deense wapenbobo met geitenwollen sokken.
    Hanso? Die was toch van de Black Rock?
    pi_69125895
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 15:39 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    In welk seizoen werd dat vermeld? Of is dat weer voor de mensen die van Lost hun dagtaak hebben gemaakt en al die internethints af gingen? Als kijker weet ik niets van Dharma: hun motieven en hoe ze daar zijn gekomen.
    Seizoen 2, in de Orientation filmpjes.
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 18:38 schreef HiZ het volgende:

    [..]

    Hanso? Die was toch van de Black Rock?
    Dat was Magnus Hanso, de (over)grootvader van Alvar Hanso (de man achter Dharma).
    pi_69127093
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 15:39 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    In welk seizoen werd dat vermeld? Of is dat weer voor de mensen die van Lost hun dagtaak hebben gemaakt en al die internethints af gingen? Als kijker weet ik niets van Dharma: hun motieven en hoe ze daar zijn gekomen.
    De orientation filmpjes maakten eigenlijk alles 100% al duidelijk. En Magnus Hanso is inderdaad van de Black Rock, maar Alvas Hanso is van de Hanso Foundation, die Dharma heeft gefinancierd.

      maandag 18 mei 2009 @ 00:07:11 #270
    1234 HiZ
    Istanbullu
    pi_69137632
    Ja ok, Magnus Hanso, Alvar Hanso, feit is dat het geen toevel is dat Dharma op het eiland terecht gekomen is.
      maandag 18 mei 2009 @ 01:30:26 #271
    182560 krioro
    no span
    pi_69139062
    Ja nu wil ik weten wat er gebeurt na de ontploffing ook.
    full stops and exclamation marks
    pi_69139379
    iemand enig idee waarom Jacob een gitaarkoffer aan Hurley heeft meegegeven?
      maandag 18 mei 2009 @ 07:18:15 #273
    20103 FoXje
    opgezegd@fok.nl
    pi_69140215
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 02:06 schreef Rijpie het volgende:
    iemand enig idee waarom Jacob een gitaarkoffer aan Hurley heeft meegegeven?
    Misschien komt Charlie terug
    opgezegd@fok.nl
    pi_69140640
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 10:36 schreef Symer het volgende:

    [..]
    Vind je de muziek mooi ofzo?
    Aflevering 16 en 17 hadden inderdaad mooie cello muziek En goede beelden van het eiland en omgeving ect. (moet je wel de 720 versie hebben)

    Vreemd einde zo, beetje raar gevoel
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 02:06 schreef Rijpie het volgende:
    iemand enig idee waarom Jacob een gitaarkoffer aan Hurley heeft meegegeven?
    Ik had het idee dat hij iedereen iets gaf om een verbinding met ze te krijgen.
    pi_69144048
    Dharma vond het eiland door de lamp post. Dit was uitgelegd. Hoe wist dharma van het eiland af? Geen idee maar waarschijnlijk hebben zij documenten van het leger gekregen aangezien er een U.S militairy foto van het eiland in dat station was.
    Unbowed, Unbent, Unbroken.
    pi_69144510
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 15:39 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    In welk seizoen werd dat vermeld? Of is dat weer voor de mensen die van Lost hun dagtaak hebben gemaakt en al die internethints af gingen? Als kijker weet ik niets van Dharma: hun motieven en hoe ze daar zijn gekomen.
    pi_69144727
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 02:06 schreef Rijpie het volgende:
    iemand enig idee waarom Jacob een gitaarkoffer aan Hurley heeft meegegeven?
    Iedereen moest terug naar het eiland en omdat Charlie immers al dood was werd het dus zijn gitaarkoffer die terugging. Tenminste, dat is wat ik er uit begrepen had.
    pi_69146197
    Ik denk zelf steeds meer dat het zo o.a. in elkaar zit :
    quote:
    I think that maybe both Jacob and his Adversary are monsters. We’ve seen the black smoke monster many times, but in season two Locke described the monster that he saw (during season one) as a “beautiful white light.” Jacob wore white, and maybe the monster that Locke saw was actually Jacob, showing himself to Locke to help cement Locke’s faith in the island. The smoke monster we’re used to is the black-clad adversary, who took on several forms in order to accomplish his goal of killing Jacob: he was Yemi, and killed Eko so that Locke would receive the sign from Eko’s stick; he was Walt, to talk John out of the Dharma grave and into killing Naomi; he was Christian, accomplishing, among other things, making sure that Locke turned the frozen wheel; and he was Alex, ensuring that Ben would follow not-Locke and do whatever he said.
    http://www.docarzt.com/lo(...)lation-the-incident/
      maandag 18 mei 2009 @ 12:48:50 #279
    1234 HiZ
    Istanbullu
    pi_69147639
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 10:58 schreef BeyondTheGreen het volgende:
    Dharma vond het eiland door de lamp post. Dit was uitgelegd. Hoe wist dharma van het eiland af? Geen idee maar waarschijnlijk hebben zij documenten van het leger gekregen aangezien er een U.S militairy foto van het eiland in dat station was.
    Hanso Foundation... follow the yellow brick road en vind The Black Rock.
      maandag 18 mei 2009 @ 13:54:12 #280
    176873 marcel-o
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_69149774
    omg 2 topics doorlezen

    wel dikke actie deze laatste 2 ep's
    ik verwachte geen nuke explosie maar een flash met zn allen naar t heden

    Alleen dat blondie nog leefde helemaal onder in dat boorgat, vond k wat onwerkelijk ze viel sneller dan 10m2 gezien de magnetische kracht en ketting.

    Hoe Ben, Jacob neerstak, vond k zo knullig als een klein kind.

    nu ff lezen
    | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |&lt;-- draai zelf je platen
    pi_69149962
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 10:58 schreef BeyondTheGreen het volgende:
    Dharma vond het eiland door de lamp post. Dit was uitgelegd. Hoe wist dharma van het eiland af? Geen idee maar waarschijnlijk hebben zij documenten van het leger gekregen aangezien er een U.S militairy foto van het eiland in dat station was.
    Of gewoon de elektromagnetische afwijkingen ontdekt, net zoals die Portugese onderzoekers op Antarctica aan het eind van seizoen 2.
    pi_69151471
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 13:54 schreef marcel-o het volgende:

    ik verwachte geen nuke explosie maar een flash met zn allen naar t heden

    Alleen dat blondie nog leefde helemaal.
    Goeie van jou. Ik hoop het want dan kan blondie nog gered worden
    pi_69151991
    Ik denk dat Julliet echt dood is. Past mooi bij het terugkerende element van de vorige seizoenen waar steeds iemand in de finale zijn of haar leven opoffert om de rest te redden (Charlie, Michael en nu Julliet). Bovendien zou ik die scène wat overdreven zwaar aangezet vinden als het geen sterfscène blijkt te zijn.
    pi_69152209
    Castingspoiler, niet lezen als je fris het volgende seizoen in wil gaan:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      maandag 18 mei 2009 @ 15:06:26 #285
    22352 Ascaroth
    sitting out.
    pi_69152229
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 13:54 schreef marcel-o het volgende:
    Alleen dat blondie nog leefde helemaal onder in dat boorgat, vond k wat onwerkelijk ze viel sneller dan 10m2 gezien de magnetische kracht en ketting.
    Ze viel sneller dan tien vierkante meter? Come again?
    Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
    "I call, I call your tits."
    Last.fm
    pi_69152424
    Zat die ketting nog aan haar vast toen ze viel?

    Toen de camera naar die ketting ging zag je dat die zich steeds strakker vast trok. Ineens sprong de camera naar een pijnlijke blik op haar gezicht.

    Ik kreeg de indruk dat de ketting Julliets benen eraf getrokken had.
    pi_69153521
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 15:06 schreef Ascaroth het volgende:

    [..]

    Ze viel sneller dan tien vierkante meter? Come again?
    Hij bedoelt sneller dan de valversnelling van +- 10 meter per seconde kwadraat.
      maandag 18 mei 2009 @ 16:04:46 #288
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_69154134
    gave finale!

    nu 7 maanden wachten
    Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
    [..]
    Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
    U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
      maandag 18 mei 2009 @ 16:09:10 #289
    22352 Ascaroth
    sitting out.
    pi_69154263
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 15:47 schreef Godspeed. het volgende:

    [..]

    Hij bedoelt sneller dan de valversnelling van +- 10 meter per seconde kwadraat.
    Ah.
    Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
    "I call, I call your tits."
    Last.fm
      maandag 18 mei 2009 @ 16:11:45 #290
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_69154368
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 16:09 schreef Ascaroth het volgende:

    [..]

    Ah.
    Maar alsnog slaat het nergens op, waaruit blijkt dat de aantrekkingskracht van de elektromagnetische straling groter is dan die van de zwaartekracht? En hoewel dat waar zou kunnen zijn betekent het niet dat je automatisch dood hoeft te zijn.
    2000 light years from home
    pi_69154568
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 16:11 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    Maar alsnog slaat het nergens op, waaruit blijkt dat de aantrekkingskracht van de elektromagnetische straling groter is dan die van de zwaartekracht? En hoewel dat waar zou kunnen zijn betekent het niet dat je automatisch dood hoeft te zijn.
    Hij bedoelt dat mevrouw omwikkeld was met een ketting. Dus ze werd nog harder dan de normale zwaarte kracht naar de grond getrokken. Moet je in denken dat er complete kranen kapot werden getrokken met die magneet.
      maandag 18 mei 2009 @ 16:24:59 #292
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_69154869
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 16:17 schreef Chuphinh het volgende:

    [..]

    Hij bedoelt dat mevrouw omwikkeld was met een ketting. Dus ze werd nog harder dan de normale zwaarte kracht naar de grond getrokken. Moet je in denken dat er complete kranen kapot werden getrokken met die magneet.
    Ja, maar dat zegt nog altijd weinig over de valsnelheid. Valsnelheid en kracht is niet hetzelfde.
    2000 light years from home
    pi_69155053
    Misschien was ze niet op slag dood omdat die magneet de bron van de genezende werking van het eiland is, net als die dingen die ze bij TellSell verkopen.

    Of misschien was ze niet op slag dood omdat ze gewoon goed terecht kwam. Een stewardess heeft ooit een val uit een exploderend vliegtuig op 10 km hoogte overleefd, dan kan Julliet haar val ook wel overleven, magneet of geen magneet.
    pi_69155237
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 16:24 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    Ja, maar dat zegt nog altijd weinig over de valsnelheid. Valsnelheid en kracht is niet hetzelfde.
    Hèh?!
    Oh ok al mijn natuurkunde-kennis zo de deur uit
    Je zou een Paper uit moeten brengen voor scientific now.

    Maar goed, ze hoeft natuurlijk niet dood te zijn. Lock viel ook van kei hoog maar ging niet dood en tig andere mensen ook niet.
      maandag 18 mei 2009 @ 16:38:48 #295
    27454 InTrePidIvity
    Looks like it's broken...
    pi_69155351
    Als Juliet dood is, is ze dus eigenlijk niet dood Als de theorie van Faraday klopt tenminste, want dan zit ze gewoon weer in het kamp met Ben.
    ...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
    [Tournament] Beste Remake
      maandag 18 mei 2009 @ 16:52:18 #296
    133369 Jivis
    Critikut
    pi_69155796
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 12:05 schreef dapluiz het volgende:
    Ik denk zelf steeds meer dat het zo o.a. in elkaar zit :
    [..]

    http://www.docarzt.com/lo(...)lation-the-incident/
    Hmmm... dan zou Ben dus die vijand van Jacob kunnen oproepen, aangezien hij dat deed om die commando's te laten vermoorden en zichzelf te laten judgen.

    En wat up in die cabin met het as eromheen, waar dus blijkbaar iets in vast zat? Zat daar dan toch echt Jacob in?
    Amen.
    pi_69156463
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 16:52 schreef Jivis het volgende:

    [..]

    Hmmm... dan zou Ben dus die vijand van Jacob kunnen oproepen, aangezien hij dat deed om die commando's te laten vermoorden en zichzelf te laten judgen.

    En wat up in die cabin met het as eromheen, waar dus blijkbaar iets in vast zat? Zat daar dan toch echt Jacob in?

    Ik vraag me af of Jacob daar uberhaupt ooit geleefd heeft, daar:

    1) hij in het begin van de ep op het strand te zien was, en de nemesis vanuit landinwaarts kwam
    2) de groepering als spreuk hanteert what lies in the shadow of the statue, en Richard hier in het Latijn (wat m.i. duidt op een oude spreuk, een soort legende) op antwoordt (Waarmee ik dus bedoel dat Jacob blijkbaar al lang in the shadow of the statue ligt)
    3) Richard expliceert 'that's were he lives' en niet live now oid
    4) Ben Jacob in the Cabin nooit is tegengekomen
    5) Groep Llana vanwege de spreuk dus al wisten dat Jacob in "the shadow of the statue" huist en toch eerst, met wapens en al, naar the cabin togen.

    Correct me if I'm wrong maar op basis van deze punten denk ik dat de nemesis altijd al in het huisje huisde en het doorbreken van de as-lijn betekent dat hij vrijgekomen is.
    pi_69156525
    dubbel
      maandag 18 mei 2009 @ 17:15:18 #299
    133369 Jivis
    Critikut
    pi_69156568
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 17:11 schreef FrituurVetPet het volgende:

    [..]

    Correct me if I'm wrong maar op basis van deze punten denk ik dat de nemesis altijd al in het huisje huisde en het doorbreken van de as-lijn betekent dat hij vrijgekomen is.
    Maar dat haalt die hele theorie dat hij de black smoke zou zijn onderuit, aangezien hij dan toch tot seizoen 3 vastgezeten heeft in dat hutje.
    Amen.
    pi_69156669
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 17:15 schreef Jivis het volgende:

    [..]

    Maar dat haalt die hele theorie dat hij de black smoke zou zijn onderuit, aangezien hij dan toch tot seizoen 3 vastgezeten heeft in dat hutje.
    The black smoke kan toch ook een soort entiteit zijn die hij controleert maar niet één-op-één fysisch is.
    pi_69156815
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 16:38 schreef InTrePidIvity het volgende:
    Als Juliet dood is, is ze dus eigenlijk niet dood Als de theorie van Faraday klopt tenminste, want dan zit ze gewoon weer in het kamp met Ben.
    Als ze dood is, is ze dood. Dat was in 1977 gebeurde is haar 'heden'.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')