abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58727049
Werkelijk om te KOTSEN hoe sommige mensen (lees SCH, Gelly en de rest van die stinkende kutbende) het allemaal maar ok vinden. Dit soort figuren gooien het land te grabbel aan iedereen met een beetje grote bek.

Al die smoesjes met "structureel beledigen" enzo komen me ook de strot uit. Beledigen zou namelijk NOOIT strafbaar moeten/mogen zijn. Belediging is namelijk subjectief.

Om te KOTSEN
pi_58727121
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:04 schreef SCH het volgende:
Dat van die 3 jaar is geen argument milagro.

Nu wordt wel alles erbij gesleept.

Waar gaat het nu om? Dat deze cartoons misschien niet mogen toch? Dat is de crux.

Al het andere (10 agenten, nachtje vast, drie jaar later) wordt er bijgesleept om de zaak kracht bij te zetten en van de man een martelaar te maken. Terwijl dat niet nodig is. Het simpele feit of de plaatjes al dan niet door de beugel kunnen volgens de wet daar gaat het om. Gregorius wist dat hij op de grens balanceerde, een advocaat had hem al ingefluisterd dat in ieder geval 3 van zijn cartoons wel eens te ver voor de wet zouden kunnen gaan.

Bert Wagendorp heeft trouwens een fantastische column over deze kwestie vandaag in de Volkskrant, ik ben het met alle letters eens. Eens kijken of ik hem online kan vinden.
het is wel degelijk een argument, omdat Hirsch Balin dat zelf als argument gebruikt ... drie jaar na dato omdat het OM zogenaamd drie jaar nodig had om Nekschots identiteit te achterhalen, hetgeen natuurlijke blatante onzin is, en waarom verkopen ze die onzin? vanwege de timing, HB wil de godslastering aanpakken.

in welke zin verschilt het (subjectieve) beledigen van moslims met het beledigen van homo's?
het een is cynisme, een punt dat de maker tracht te maken, satire... het ander een geloofsovertuiging, regeltjes uit een boek dat zogenaamd gods woord zou zijn.

wat is het verschil tussen homo's minder dan varkens noemen, homoseksualiteit een smerige ziekte, praktiserende homo's volgens sharia law van het dak gegooid willen zien worden, een uiting, nog geen daad en een smakeloze cartoon, ook een uiting, geen daad?

waarom zou een dergelijke mening, praktiserende homo's verdienen de dood, van een geestelijk leider die wekelijks preekt, nota bene volgelingen heeft, geen haatzaaien zijn, niet aanzetten tot geweld, en een cartoon wel?

precies , er is geen verschil, enkel Hirsch Balin en gelijkgestemden vinden van wel, blijkbaar is de ziel van een gelovige kwetsbaarder en dient die beschermd te worden, puur en alleen omdat het hier om een geloofsovertuiging gaat, zeg EAXCT hetzelfde over moslims, gebaseerd op EIGEN overtuiging, of teken het slechts, als een statement, een vinger op de zere plek, en de rapen zijn spreekwoordelijk gaar.

de prenten van Nekschot zijn niets beledigender dan menig passage uit de Bijbel of Koran...

cartoons die zouden aanzetten tot haat? tot geweld? sorry, hoor maar WIE worden er nu bedreigd sinds die cartoons in Denemarken, sinds De Duivelsverzen, sinds Submission, de moslims?

de enige aanzet tot haat of geweld die verzilverd is tot nu toe is die van de moslims naar de makers van betreffende boeken/films/cartoons , laten we dat vooral niet vergeten.

de enige slachtoffers die tot nu toe gevallen zijn, onder moeten duiken, bij wie bedreigingen dagelijks hun deel zijn, de dood gevonden hebben zijn hen die zouden aanzetten tot haat en geweld, om vervolgens ten onder te gaan, soms letterlijk , aan de haat en het geweld van hen die claimen gevaar te lopen, dus laat me niet lachen, zeg.

Theo van Gogh zette aan tot haat en geweld? Theo is dood, afgeslacht, door een beledigde, vanwege een film, die zou aanzetten tot haat, geweld, die beledigend zou zijn.
Salman Rushdie, heeft jarenlang moeten vrezen voor ZIJN leven, omdat hij ooit eens een boek schreef met 1 enkele passage die beledigend zou zijn.
Ayaan deed wat uitspraken en onderduiken moest ze, want ze beledigde, ze zette aan tot haat?
Jami idem, Ellian idem, WIlders idem, de Deense cartoonist idem en nu doen wellicht Nekschot....

De beledigden bepalen en de beledigden verhalen VERMEEND aanzetten tot geweld en haat MET geweld en haat... en Velleman maakt zich druk om die beledigden, laat een belediger, na Rushdie, na Ayaan, na Theo, na Pim, na Jami, na Westergaard oppakken, als ware het een staatsgevaarlijke?

lachwekkend zou het zijn als die ontwikkeling niet dood en doodeng was.

maar goed, het Midden Oosten kan tevreden zijn, binnenkort koppen de kranten daar "NLse cartoonist opgepakt en vastgezet vanwege beledigen moslims".... Ah Allahuakbar, zijn wil geschiede, de infidels gestraft, hulde aan Hirsch Balin, de gelovigen beschermd, en moge de infidels branden in de eeuwige hel en tot die tijd lijden aan een vreselijke kanker en moge een langzame dood hun deel zijn, en uiteraard de flikkers met de kop naar beneden van de flat af, en de ongehoorzame vrouw met een corrigerende tik tot de orde geroepen worden of zonodig gedood opdat de familie eer gered is... zwart op wit , het staat geschreven, beledigend? welnee, een pure geloofsovertuiging , dus respect alstublieft
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_58727265
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:48 schreef Refragmental het volgende:
Werkelijk om te KOTSEN hoe sommige mensen (lees SCH, Gelly en de rest van die stinkende kutbende) het allemaal maar ok vinden. Dit soort figuren gooien het land te grabbel aan iedereen met een beetje grote bek.

Al die smoesjes met "structureel beledigen" enzo komen me ook de strot uit. Beledigen zou namelijk NOOIT strafbaar moeten/mogen zijn. Belediging is namelijk subjectief.

Om te KOTSEN
Doe niet zo druk. Wat vind ik okay? Lees anders mijn posts even.
pi_58727324
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah ok, dus als iemand iets gedaan heeft dat niet door de beugel kan, is de manier waarop hij terecht wordt geroepen niet meer van belang?
Oh zeker wel, al hoor ik daar van de meesten vaak niet zoveel over als het om een moslim gaat die ten onrechte wordt verdacht van betrokkenheid bij het een of ander maar dat terzijde. Alleen zie ik het probleem niet zozeer. 8 agenten klinkt wel als veel, ben benieuwd wat de reden daarvan was. Iemand die niet mee wil werken aan het onderzoek en een nachtje moet blijven, dat is niet zo gek en alhoewel het neit prettig is, is het min of meer een keuze.

Wat milagro schrijft is dus ook niet waar. Hij is niet vastgezet vanwege de cartoons maar omdat hij niet mee wilde werken aan het onderzoek.

Voor de rest ben ik het trouwens grotendeels met milagro's post eens, beetje emotioneel en onbeholpen genoteerd maar dat terzijde, laat dat duidelijk zijn.
pi_58727365
quote:

Dus als iemand jou een notoire kinderverkrachter noemt, met naam en toenaam in de krant b.v., dan vind jij dat je diegene niet moet kunnen aanpakken op legale wijze, je vindt het dan wel best zegmaar. Of niet ?
pi_58727405
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:07 schreef gelly het volgende:

[..]

Dus als iemand jou een notoire kinderverkrachter noemt, met naam en toenaam in de krant b.v., dan vind jij dat je diegene niet moet kunnen aanpakken op legale wijze, je vindt het dan wel best zegmaar. Of niet ?
Verbaast mij ook. Sommige users staan al op hun achterste benen als je uberhaupt zegt dat ze kinderen hebben
  zaterdag 17 mei 2008 @ 16:18:28 #157
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_58727564
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:04 schreef SCH het volgende:
Nu wordt wel alles erbij gesleept.

Waar gaat het nu om? Dat deze cartoons misschien niet mogen toch? Dat is de crux.

Al het andere (10 agenten, nachtje vast, drie jaar later) wordt er bijgesleept om de zaak kracht bij te zetten en van de man een martelaar te maken. Terwijl dat niet nodig is. Het simpele feit of de plaatjes al dan niet door de beugel kunnen volgens de wet daar gaat het om.
Nee, dat is imo juist niet de crux.

Kijk, dat er aangifte wordt gedaan tegen Nekschot omdat zijn cartoons mogelijk beledigend of discriminerend zijn, dat is allemaal prima alhoewel ik daar persoonlijk ook wel een mening over heb. Het OM denkt een zaak te hebben, en vervolgens is het aan de rechter om te bepalen of hij ook echt over de schreef is gegaan. Zo behoort het ook te werken in Nederland.

De crux is nu juist de manier waarop er met die aangifte wordt omgesprongen: na 3 jaar met veel bombarie zijn huis binnenstormen, Nekschot anderhalve dag in de cel en al zijn prive-zaken meegenomen voor verder onderzoek. En vervolgens nog een triomfantelijk persbericht de deur uitdoen als toetje.

Kom op, dit soort fratsen verwacht je bij een inval op een woonwagenkamp of bij het aanhouden van een mogelijk staatsgevaarlijk persoon, niet bij een cartoonist wiens enige wapen het potlood is.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zaterdag 17 mei 2008 @ 16:22:56 #158
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58727629
Wat een gedoe weer.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_58727705
We moeten er ook het positieve van inzien. Dit is gewoon weer een overwinning voor Geert Wilders, en het zoveelste verlies voor de PvdA.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 16:29:10 #160
3542 Gia
User under construction
pi_58727746
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 13:22 schreef gelly het volgende:
Wat ik me dan wel afvraag he, vinden de mensen die zo lopen te steigeren over deze aanhouding dat je altijd en overal alles mag en moet kunnen zeggen/tekenen ?
Nee, ik geloof dat ik daar al duidelijk in ben geweest.

Een cartoon maken waarin je een moslim afbeeldt als geitenneuker of kinderverkrachter slaat bijvoorbeeld nergens op. Maar als je een cartoon maakt van een predikende ayatollah met een spraakwolkje waarin een moslim een geit neukt, met op de achtergrond een vrouw met hoofdpijn op bed, dan is dat humor. En dat moet kunnen.

Als je zegt dat mohammed een vieze vuile pedofiel was, dan vind ik dat behoorlijk over de schreef, maar als je zegt dat mohammed volgens huidige Westerse maatstaven als pedofiel veroordeeld zou worden, dan moet dat kunnen.

Je mag als imam zeggen dat volgens de islam homofilie een grote zonde is, maar daarbij beweren dat alle homo's beter gedood kunnen worden, gaat te ver.

Er is dus nuance in wat wel en wat niet kan. En die nuance moet en mag er ook zijn binnen de wet.
pi_58727748

Nu ook slavernijmonument voor de blanke autochtone belastingbetaler

nou. leg maar uit, wat is hier zo erg aan dat het van internet af moet?
a priori, zonder gerechtelijke uitspraak nog?

is dat de kant die "we" op willen, om zo een handje vol lange tenen te beschermen?
pi_58727764
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:27 schreef RonaldRegen het volgende:
We moeten er ook het positieve van inzien. Dit is gewoon weer een overwinning voor Geert Wilders, en het zoveelste verlies voor de PvdA.
Wat heeft de PvdA hier in godsnaam mee te maken? Dit is het CDA hoor.
pi_58727781
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:29 schreef milagro het volgende:
[ afbeelding ]
Nu ook slavernijmonument voor de blanke autochtone belastingbetaler

nou. leg maar uit, wat is hier zo erg aan dat het van internet af moet?
a priori, zonder gerechtelijke uitspraak nog?

is dat de kant die "we" op willen, om zo een handje vol lange tenen te beschermen?
Is dit een van 8?
pi_58727802
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:22 schreef popolon het volgende:
Wat een gedoe weer.
Ja, het land moet iets hebben om zich druk over te maken. Terwijl het in China en Birma prima gaat hoor
pi_58727823
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Er is dus nuance in wat wel en wat niet kan. En die nuance moet en mag er ook zijn binnen de wet.
Wat is dan nu precies het probleem nog ?
pi_58727857
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, ik geloof dat ik daar al duidelijk in ben geweest.

Een cartoon maken waarin je een moslim afbeeldt als geitenneuker of kinderverkrachter slaat bijvoorbeeld nergens op. Maar als je een cartoon maakt van een predikende ayatollah met een spraakwolkje waarin een moslim een geit neukt, met op de achtergrond een vrouw met hoofdpijn op bed, dan is dat humor. En dat moet kunnen.

Als je zegt dat mohammed een vieze vuile pedofiel was, dan vind ik dat behoorlijk over de schreef, maar als je zegt dat mohammed volgens huidige Westerse maatstaven als pedofiel veroordeeld zou worden, dan moet dat kunnen.

Je mag als imam zeggen dat volgens de islam homofilie een grote zonde is, maar daarbij beweren dat alle homo's beter gedood kunnen worden, gaat te ver.

Jij bent het dus vrijwel eens met Hirsch Ballin, maar je hebt dat zelf niet in de gaten
pi_58727863
quote:

Om te KOTSEN
Die SCH moet even een keertje in een moskee de maggot gaan uit hangen, dan beseft hij misschien wat realiteit is.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_58727869
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat heeft de PvdA hier in godsnaam mee te maken? Dit is het CDA hoor.
Och, wat maakt het uit, PvdA, CDA, één pot nat, allebei kut met peren. In elk geval vind ik de PvdA met hun moslimgeknuffel ernstig medeverantwoordelijk voor het laten ontstaan van het fascistische sfeertje waarin arrestaties als deze mogelijk zijn.
pi_58727887
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Die SCH moet even een keertje in een moskee de maggot gaan uit hangen, dan beseft hij misschien wat realiteit is.
Maggot?
pi_58727908
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:35 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

Och, wat maakt het uit, PvdA, CDA, één pot nat, allebei kut met peren. In elk geval vind ik de PvdA met hun moslimgeknuffel ernstig medeverantwoordelijk voor het laten ontstaan van het fascistische sfeertje waarin arrestaties als deze mogelijk zijn.
Oh weer zo'n iemand die niks van politiek weet maar gewoon maar wat loopt te blaten. Wat fijn toch dat het volk tegenwoordig zo bij de politiek is betrokken
  zaterdag 17 mei 2008 @ 16:42:25 #171
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58728036
Ik hoop dat Danny een platform geeft voor de heer Nekschot...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 mei 2008 @ 16:43:08 #172
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_58728058
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh zeker wel, al hoor ik daar van de meesten vaak niet zoveel over als het om een moslim gaat die ten onrechte wordt verdacht van betrokkenheid bij het een of ander maar dat terzijde. Alleen zie ik het probleem niet zozeer. 8 agenten klinkt wel als veel, ben benieuwd wat de reden daarvan was. Iemand die niet mee wil werken aan het onderzoek en een nachtje moet blijven, dat is niet zo gek en alhoewel het neit prettig is, is het min of meer een keuze.
Ik vind dat nogal dubieus en een hellend vlak eerlijk gezegd. Jij als journalist zou je daar toch ook zorgen over moeten maken. Ik zou wel in jouw columns die je ooit voor fok hebt geschreven discirminatie kunnen zien. Vervolgens wordt je door 10 personen uit je bed getilt en een nacht opgesloten.

Want een nacht opsluiten komt namelijk maar zelden voor bij dit soort lichte vergrijpen.

Anyway, we zijn het er in ieder geval over eens dat de manier waarop deze meneer is opgepakt wel degelijk er toe doet?
quote:
Wat milagro schrijft is dus ook niet waar. Hij is niet vastgezet vanwege de cartoons maar omdat hij niet mee wilde werken aan het onderzoek.
Dan is het dus wel waar. Hij werd in eerste instantie opgepakt wegens zijn cartoons. En kom op zeg... onderzoek? Welk onderzoek?
quote:
Voor de rest ben ik het trouwens grotendeels met milagro's post eens, beetje emotioneel en onbeholpen genoteerd maar dat terzijde, laat dat duidelijk zijn.
Dan begrijp ik eerlijk gezegd niet wat je wil zeggen.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 16:45:32 #173
3542 Gia
User under construction
pi_58728092
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:10 schreef Meki het volgende:
Toen de demonstranten met de Geert Wilders-poster gearresteerd werden bleef het, afgezien van mijn interventie, muisstil. Dit keer struikelen politici over elkaar heen om schande te spreken.
Nekschot roept niet op tot het doden van een mens.
Dat gebeurde met die GW posters wel, en nu weer met 'ruim Rita op'.

Dat is heel wat anders dan een tekeningetje van iemand die al eeuwen dood is.

Als dit soort cartoons wettelijk verboden gaan worden, dan ben ik het helemaal met Milagro en GW eens dat er heel wat passages uit de bijbel en koran verwijderd moeten worden. Want een overtuiging geeft je niet meer recht dan iemand die niet gelooft in een opperwezen.
pi_58728116
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh weer zo'n iemand die niks van politiek weet maar gewoon maar wat loopt te blaten. Wat fijn toch dat het volk tegenwoordig zo bij de politiek is betrokken
Ah, weer zo'n figuur die na twee strikes zonder argumenten komt te zitten. Je moet nog even doorgaan hoor, zo win je nóóit wat.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 16:49:29 #175
3542 Gia
User under construction
pi_58728174
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij bent het dus vrijwel eens met Hirsch Ballin, maar je hebt dat zelf niet in de gaten
Nee, ik dacht het niet. Cartoons worden meestal gemaakt naar aanleiding van maatschappelijke en actuele gebeurtenissen. Zo ook de meeste cartoons van GN. Dus moet dat mogen. Ze zijn niet discriminerend, want er wordt niemand overgeslagen, ze zetten niet aan tot haat en geweld, behoudens wat lange tenen en tere zieltjes die er wel weer op willen meppen en ze zijn niet godslasterlijk, want mo was nog steeds geen god.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 16:50:53 #176
3542 Gia
User under construction
pi_58728200
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:36 schreef SCH het volgende:
Wat fijn toch dat het volk tegenwoordig zo bij de politiek is betrokken
Want daar hoor jij niet bij, hè? Daar ben jij ver boven verheven.
pi_58728266
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Want daar hoor jij niet bij, hè? Daar ben jij ver boven verheven.
Inderdaad. Is daar wat mis mee? Het wordt tijd dat de elite weer terugkomt in Nederland.
pi_58728276
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:46 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

Ah, weer zo'n figuur die na twee strikes zonder argumenten komt te zitten. Je moet nog even doorgaan hoor, zo win je nóóit wat.
Jij begint over de PVdA en moet na 1 post al constateren dat je er naast zit. Wie zit er nou zonder argumenten?
pi_58728345
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik vind dat nogal dubieus en een hellend vlak eerlijk gezegd. Jij als journalist zou je daar toch ook zorgen over moeten maken. Ik zou wel in jouw columns die je ooit voor fok hebt geschreven discirminatie kunnen zien. Vervolgens wordt je door 10 personen uit je bed getilt en een nacht opgesloten.
Dat ben ik met je eens. Ik ben wel benieuwd waarom er zo veel mensen bij betrokken waren.
quote:
Want een nacht opsluiten komt namelijk maar zelden voor bij dit soort lichte vergrijpen.
Hij wil niet meewerken, zich niet bekend maken enz. Dat is geen licht vergrijp meer.
quote:
Anyway, we zijn het er in ieder geval over eens dat de manier waarop deze meneer is opgepakt wel degelijk er toe doet?
Nee, ik vind het maar matig relevant.
quote:
Dan is het dus wel waar. Hij werd in eerste instantie opgepakt wegens zijn cartoons. En kom op zeg... onderzoek? Welk onderzoek?
Er wordt toch onderzoek naar hem gedaan?
pi_58728378
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Nekschot roept niet op tot het doden van een mens.
Dat gebeurde met die GW posters wel, en nu weer met 'ruim Rita op'.
Meen je dat serieus? Dat dat een oproep tot doden is?
pi_58728463
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij begint over de PVdA en moet na 1 post al constateren dat je er naast zit. Wie zit er nou zonder argumenten?
Als dat werkelijk zo zou zijn, dan hoeft het toch ook niet zo moeilijk te zijn om het fatsoenlijk 'af te maken', ipv meteen met persoonlijke sneren te gaan strooien.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 17:12:51 #182
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58728646
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 14:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Ok. Dus als iemand mij met naam en toenaam uitmaakt voor oplichter of kinderverkrachter dan rest mij niks anders dan dat maar te accepteren wat jou betreft ?
Dat heeft toch niets met belediging te maken?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 17 mei 2008 @ 17:12:56 #183
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58728650
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:57 schreef SCH het volgende:
Hij wil niet meewerken, zich niet bekend maken enz. Dat is geen licht vergrijp meer.
Hij wil niet meewerken? Waar baseer je dat op? Waar baseer je op dat hij zich ook voor justitie niet bekend wilde maken als ze het officieel hadden gevraagd?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 17:14:36 #184
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58728684
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:12 schreef Iblis het volgende:

[..]

Hij wil niet meewerken? Waar baseer je dat op? Waar baseer je op dat hij zich ook voor justitie niet bekend wilde maken als ze het officieel hadden gevraagd?
Dat heeft-ie nota bene zelf gezegd, in een interview (IIRC) met de NOS.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_58728748
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:14 schreef gronk het volgende:

[..]

Dat is pertinent niet waar.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 17:18:43 #186
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58728766
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:14 schreef gronk het volgende:

[..]

Nadat ze een inval hadden gedaan. Hadden ze hem eerst gevraagd zich te melden op het politiebureau?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 17:19:09 #187
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58728777
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:17 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

Dat is pertinent niet waar.
Jij loopt pertinent uit je nek te lullen:

http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-377370

3:00 en verder:

'Want u heeft een nacht in de cel doorgebracht, u bent verhoord, of-eh, gehoord..'
'ja, tweemaal'
'tweemaal; wat wilden ze dan van u weten?'
'nou ja, ze gingen verifieren of ik inderdaad de persoon was die zij meenden voor zich te hebben, enne, omdat ze mijn doopceel hadden gelicht stelden ze allemaal gerichte vragen, nou, ja, eh, ik had mij voorgenomen om op geen enkele manier mee te werken aan het verhoor dus ik heb mij voortdurend beroepen om mijn zwijgrecht, dus ik heb gewoon geen enkel antwoord gegeven, dus het enige wat ik weet aan de hand van de vragen die mij werden gesteld was dat men voornamelijk bezig was met mijn identiteit, om die bevestigd te krijgen. '
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_58728829
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 14:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, het gaat erom dat iemand stelselmatig kwetsende en discriminerende cartoons maakt, met maar 1 doel : mensen kwetsen. Iemand doet daar aangifte van en het OM pakt de zaak op. Wat is er meer aan de hand ?
Hoe kom je er bij dat hij stelselmatig mensen wil kwetsen?

Misschien maakt hij die tekeningen wel uit sarcasme over de achterlijke samenleving waarin men om het minste of geringste al beledigd of gekwest is. (met name de religieuze medemensch)
٩๏̯͡๏)۶
pi_58728852
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:19 schreef gronk het volgende:

[..]

Jij loopt pertinent uit je nek te lullen:
Kun je ook normaal antwoorden?
quote:
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-377370

3:00 en verder:

'Want u heeft een nacht in de cel doorgebracht, u bent verhoord, of-eh, gehoord..'
'ja, tweemaal'
'tweemaal; wat wilden ze dan van u weten?'
'nou ja, ze gingen verifieren of ik inderdaad de persoon was die zij meenden voor zich te hebben, enne, omdat ze mijn doopceel hadden gelicht stelden ze allemaal gerichte vragen, nou, ja, eh, ik had mij voorgenomen om op geen enkele manier mee te werken aan het verhoor dus ik heb mij voortdurend beroepen om mijn zwijgrecht, dus ik heb gewoon geen enkel antwoord gegeven, dus het enige wat ik weet aan de hand van de vragen die mij werden gesteld was dat men voornamelijk bezig was met mijn identiteit, om die bevestigd te krijgen. '
Je hebt het nu over iets anders. Nogal wiedes dat hij niet meer meewerkte nadat ze hem eenmaal opgepakt hadden, zou ik ook niet doen. Als ze het zo willen spelen, dan zoeken ze het zelf maar uit ook.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 17:30:23 #190
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58728972
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:23 schreef RonaldRegen het volgende:

Kun je ook normaal antwoorden?
Vrijheid van meningsuiting, jongetje.

En begin nou niet te eikelen over 'fatsoensnormen'. Ik zie hier de nodige fok!kers die denken dat het fatsoenlijk is om, zodra het woord 'moslim' valt, meteen beginnen te jermieren over profeten die 9-jarige kindertjes in de reet te nemen. Fatsoen werkt twee kanten op.
quote:
Je hebt het nu over iets anders. Nogal wiedes dat hij niet meer meewerkte nadat ze hem eenmaal opgepakt hadden, zou ik ook niet doen. Als ze het zo willen spelen, dan zoeken ze het zelf maar uit ook.
Dus, als-ie op het bureau officieel wordt gevraagd om aan te geven wie GN is, met als consequentie dat-ie anderhalve dag op bureau moet blijven als-ie daar niet aan mee wil werken, dan is dat OK want die politie is onaardig geweest; met een dagvaarding in de bus (met als dreigmiddel: als u niet op het bureau komt, dan komen we u ophalen en krijgt-u dezelfde behandeling als hiervoor als u niet wilt meewerken), had-ie wel braaf op bureau komen zeggen dat hij GN was?

[ Bericht 3% gewijzigd door gronk op 17-05-2008 17:35:32 ]
pi_58729076
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:30 schreef gronk het volgende:

[..]

En begin nou niet te eikelen over 'fatsoensnormen'. Ik zie hier de nodige fok!kers die denken dat het fatsoenlijk is om, zodra het woord 'moslim' valt, meteen beginnen te jermieren over profeten die 9-jarige kindertjes in de reet te nemen. Fatsoen werkt twee kanten op.
Waar heb je het over knul (knul, want ik weet 100% zeker dat ik veel ouder ben dan jij)? Wat heb ik te maken met "de nodige fok!kers en hun gejemmer over profeten die 9-jarige kindertjes in de reet nemen"? Ik heb nu met jou te maken.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 17:36:16 #192
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58729090
quote:
Dus, als-ie op het bureau officieel wordt gevraagd om aan te geven wie GN is, dan hoeft-ie niet mee te werken, met als consequentie dat-ie anderhalve dag op bureau moet blijven, en een dagvaarding in de bus (met als dreigmiddel: als u niet op het bureau komt, dan komen we u ophalen en krijgt-u dezelfde behandeling als hiervoor als u niet wilt meewerken), dan had-ie 't wel gedaan?
Misschien dat jij geen verschil zou ervaren tussen een brief die je vraagt je op het politiebureau te melden en een clubje politieagenten dat een huiszoeking komt doen en je spullen meeneemt. Ik wel. Het eerste zou ik kunnen begrijpen, en ik zou ook kunnen begrijpen als hij daar geen verhoor aan geeft dat ze hem komen halen. Dat ze hem direct al komen halen vind ik bizar. En dat is het punt. Waarom kon hem niet gevraagd worden zich te melden op het politiebureau?
pi_58729175
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:36 schreef Iblis het volgende:

[..]

Misschien dat jij geen verschil zou ervaren tussen een brief die je vraagt je op het politiebureau te melden en een clubje politieagenten dat een huiszoeking komt doen en je spullen meeneemt. Ik wel. Het eerste zou ik kunnen begrijpen, en ik zou ook kunnen begrijpen als hij daar geen verhoor aan geeft dat ze hem komen halen. Dat ze hem direct al komen halen vind ik bizar. En dat is het punt. Waarom kon hem niet gevraagd worden zich te melden op het politiebureau?
Ja, leg het hem nog maar een keer stapje voor stapje uit. Anders begrijpt hij het niet.
pi_58729202
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:36 schreef Iblis het volgende:

[..]

Waarom kon hem niet gevraagd worden zich te melden op het politiebureau?
Gebrek aan bewijs dat hij daadwerkelijk GN was ? Daarom was de inval ook noodzakelijk he ...
  zaterdag 17 mei 2008 @ 17:50:26 #195
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58729341
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Gebrek aan bewijs dat hij daadwerkelijk GN was ? Daarom was de inval ook noodzakelijk he ...
Stel, misschien is dat een bizar idee hoor, ze vragen hem eerst: Bent u degene die onder het pseudoniem Gregorius Nekschot publiceert. En dan kijken ze eens of hij ‘ja’ zegt. En als hij dan ‘nee’ zegt, dan wordt er actie ondernomen.
pi_58729510
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:50 schreef Iblis het volgende:

[..]

Stel, misschien is dat een bizar idee hoor, ze vragen hem eerst: Bent u degene die onder het pseudoniem Gregorius Nekschot publiceert. En dan kijken ze eens of hij ‘ja’ zegt. En als hij dan ‘nee’ zegt, dan wordt er actie ondernomen.
Waarom doe je alsof het ongebruikelijk is een huiszoeking te doen bij iemand die verdacht wordt van een strafbaar feit met als doel aanvullend bewijsmateriaal te vergaren dat de verdachte anders mogelijk kan verbergen indien er voor een andere aanpak wordt gekozen ?
pi_58729576
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:59 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom doe je alsof het ongebruikelijk is een huiszoeking te doen bij iemand die verdacht wordt van een strafbaar feit met als doel aanvullend bewijsmateriaal te vergaren dat de verdachte anders mogelijk kan verbergen indien er voor een andere aanpak wordt gekozen ?
Niemand doet alsof het ongebruikelijk is om het zo te doen. Maar erg handig was het in dit geval niet.
pi_58729603
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:53 schreef milagro het volgende:

[..]

het is wel degelijk een argument, omdat Hirsch Balin dat zelf als argument gebruikt ... drie jaar na dato omdat het OM zogenaamd drie jaar nodig had om Nekschots identiteit te achterhalen, hetgeen natuurlijke blatante onzin is, en waarom verkopen ze die onzin? vanwege de timing, HB wil de godslastering aanpakken.

in welke zin verschilt het (subjectieve) beledigen van moslims met het beledigen van homo's?
het een is cynisme, een punt dat de maker tracht te maken, satire... het ander een geloofsovertuiging, regeltjes uit een boek dat zogenaamd gods woord zou zijn.

wat is het verschil tussen homo's minder dan varkens noemen, homoseksualiteit een smerige ziekte, praktiserende homo's volgens sharia law van het dak gegooid willen zien worden, een uiting, nog geen daad en een smakeloze cartoon, ook een uiting, geen daad?

waarom zou een dergelijke mening, praktiserende homo's verdienen de dood, van een geestelijk leider die wekelijks preekt, nota bene volgelingen heeft, geen haatzaaien zijn, niet aanzetten tot geweld, en een cartoon wel?

precies , er is geen verschil, enkel Hirsch Balin en gelijkgestemden vinden van wel, blijkbaar is de ziel van een gelovige kwetsbaarder en dient die beschermd te worden, puur en alleen omdat het hier om een geloofsovertuiging gaat, zeg EAXCT hetzelfde over moslims, gebaseerd op EIGEN overtuiging, of teken het slechts, als een statement, een vinger op de zere plek, en de rapen zijn spreekwoordelijk gaar.

de prenten van Nekschot zijn niets beledigender dan menig passage uit de Bijbel of Koran...

cartoons die zouden aanzetten tot haat? tot geweld? sorry, hoor maar WIE worden er nu bedreigd sinds die cartoons in Denemarken, sinds De Duivelsverzen, sinds Submission, de moslims?

de enige aanzet tot haat of geweld die verzilverd is tot nu toe is die van de moslims naar de makers van betreffende boeken/films/cartoons , laten we dat vooral niet vergeten.

de enige slachtoffers die tot nu toe gevallen zijn, onder moeten duiken, bij wie bedreigingen dagelijks hun deel zijn, de dood gevonden hebben zijn hen die zouden aanzetten tot haat en geweld, om vervolgens ten onder te gaan, soms letterlijk , aan de haat en het geweld van hen die claimen gevaar te lopen, dus laat me niet lachen, zeg.

Theo van Gogh zette aan tot haat en geweld? Theo is dood, afgeslacht, door een beledigde, vanwege een film, die zou aanzetten tot haat, geweld, die beledigend zou zijn.
Salman Rushdie, heeft jarenlang moeten vrezen voor ZIJN leven, omdat hij ooit eens een boek schreef met 1 enkele passage die beledigend zou zijn.
Ayaan deed wat uitspraken en onderduiken moest ze, want ze beledigde, ze zette aan tot haat?
Jami idem, Ellian idem, WIlders idem, de Deense cartoonist idem en nu doen wellicht Nekschot....

De beledigden bepalen en de beledigden verhalen VERMEEND aanzetten tot geweld en haat MET geweld en haat... en Velleman maakt zich druk om die beledigden, laat een belediger, na Rushdie, na Ayaan, na Theo, na Pim, na Jami, na Westergaard oppakken, als ware het een staatsgevaarlijke?

maar goed, het Midden Oosten kan tevreden zijn, binnenkort koppen de kranten daar "NLse cartoonist opgepakt en vastgezet vanwege beledigen moslims".... Ah Allahuakbar, zijn wil geschiede, de infidels gestraft, hulde aan Hirsch Balin, de gelovigen beschermd, en moge de infidels branden in de eeuwige hel en tot die tijd lijden aan een vreselijke kanker en moge een langzame dood hun deel zijn, en uiteraard de flikkers met de kop naar beneden van de flat af, en de ongehoorzame vrouw met een corrigerende tik tot de orde geroepen worden of zonodig gedood opdat de familie eer gered is... zwart op wit , het staat geschreven, beledigend? welnee, een pure geloofsovertuiging , dus respect alstublieft
En hierbij weer een schitterend voorbeeld van hoe men omgaat op fok met gefundeerde en zeer goede posts. Negeren. kop in zand techniek.

Van alle boe roeperts die het allemaal normaal vinden dat ozne vrijheid in het gedrag komt, geen enkele reactie op je geweldige post Milagro. Het tekent helaas het niveau van een groot deel van dit forum gebruikers. Heel erg jammer aka Kansloos.
pi_58729611
quote:

[..]

Waarom loop je alles te bagatalliseren wat niet oke is.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 18:06:27 #200
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58729633
quote:
De tekeningen staan notabene op z’n website en zijn talloze malen verspreid en door de politie gedownload en bekeken, et cetera. Dat bewijs hebben ze dus al lang binnen. Ik kan me niet voorstellen dat ze gerede verdenking hadden dat hij snel al z'n schijven zou wissen en serverlogs zou verwijderen en op magische wijze alle gedownloade tekeningen van de aardbodem zou doen verdwijnen.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 18:08:13 #201
pi_58729669
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:49 schreef Gia het volgende:

[..]
en ze zijn niet godslasterlijk,
En al waren ze godslasterlijk. Als ik op het CDA en sommige moslims af moet gaan is God een smerige klootzak.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 17 mei 2008 @ 18:09:49 #202
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58729688
dus op welke uitspraken kan men Jabbahut van der Ven aanklagen... daar is vast wel materiaal van?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_58729743
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:09 schreef Re het volgende:
dus op welke uitspraken kan men Jabbahut van der Ven aanklagen... daar is vast wel materiaal van?
Wil je dat graag, Jabba de Veenhut aanklagen? Ik heb liever dat er helemaal niemand om z'n mening wordt aangeklaagd. Enige uitzonderingen zijn voor mij bedreigingen of oproepen iemand iets aan te doen.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 18:15:53 #204
pi_58729780
quote:

[..]

Het bewijsmateriaal was al gepubliceerd hoor.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 18:35:46 #205
pi_58730031
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:09 schreef Re het volgende:
Had hij geen mensen dood gewenst?
pi_58730152

© Martin Lodewijk
pi_58730387
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Volgens mij alleen maar Homo's... die tellen niet.
pi_58730780
quote:

[..]

Hulde. Het is niet verwonderlijk dat de blatende urkels die achter Ballin en Velleman staan dit stuk negeren want ze weten dat ze onzin praten.
pi_58731350
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hij heeft bij Knevel iets gezegd in de trant van dat ie het niet erg zou vinden als Wilders omgelegd zou worden.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 20:29:24 #210
pi_58731808
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 20:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij heeft bij Knevel iets gezegd in de trant van dat ie het niet erg zou vinden als Wilders omgelegd zou worden.
Oooooooh van mij mag ie dat zeggen hoor.

Maar moet ie niet zeiken als iemand grappige tekeningetjes van hem maakt.
pi_58731866
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 20:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Oooooooh van mij mag ie dat zeggen hoor.

Maar moet ie niet zeiken als iemand grappige tekeningetjes van hem maakt.
Precies.

Alhoewel ik de tekeningen niet grappig vind. Ik heb nog geen 1 x moeten lachen om een tekening van die man terwijl ik toch wel van die groffe stijl houd, bv. Gummbah.
pi_58732221
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 20:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Precies.

Alhoewel ik de tekeningen niet grappig vind. Ik heb nog geen 1 x moeten lachen om een tekening van die man terwijl ik toch wel van die groffe stijl houd, bv. Gummbah.
Gaan we weer, DAAR GAAT HET NIET OM !!!!

Luister hier naar een links maatje van je, misschien snap je het dan beter...............

http://www.dumpert.nl/med(...)tall_op_radio_1.html
  zaterdag 17 mei 2008 @ 20:52:49 #213
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58732255
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 20:32 schreef SCH het volgende:

En da's dan ook de vraag die de rechter zal moeten beantwoorden: gaat het om een cartoonist die 'foute grappen' maakt, of gaat het om iemand die zichzelf als cartoonist profileert om zo racistische en discriminerende teksten uit te venten?
pi_58732396
Ik heb net zijn site bekeken en moet eerlijk zeggen: ik vind het een triest figuur. Echt zo een sukkeltje dat in zijn jeugd te weinig aandacht heeft gehad en nu compensatie zoekt. Ik kan me trouwens wel voorstellen dat hier op fok hij op handen gedragen wordt, genoeg gelijkgestemden zeg maar

Ik heb trouwens geen cartoons of stukjes (die ik vaak fouter vind dan de cartoons) gezien die over de rand waren. Ik denk dat het OM ook weinig kans maakt bij een vervolging, maar och ze screwen het toch wel op, zoals altijd (hells angels etc.)
pi_58732942
ik word weer kotsmisselijk van die leugenachtige Ballin die weer misbruik maakt van z'n aanwijzingsbevoegdheid.
eerder ook al dat gelieg en gedraai over dat filmpje met dat vodje papier.
maar de regering kan zich vanalles veroorloven want geen partij, op een paar na, wil dit kabinet laten vallen want een volgende regeringsformatie is onmogelijk volgens de peilingen.
het CDA aarzelt niet om misbruik te maken van zo'n situatie.
geduld van de PvdA is groot nu ze op 10 zetels minder staan dan 2006.
maar een keer zullen ze het toch echt te bont maken bij het CDA.

[ Bericht 0% gewijzigd door Caesu op 17-05-2008 21:35:18 ]
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_58733511
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 20:51 schreef salutem het volgende:

[..]

Gaan we weer, DAAR GAAT HET NIET OM !!!!

Luister hier naar een links maatje van je, misschien snap je het dan beter...............

http://www.dumpert.nl/med(...)tall_op_radio_1.html
Daar gaat het wel om. Het gaat toch om de cartoons? Waar anders over?
pi_58733560
Het is inderdaad een vreemde politieke situatie op dit moment in Nederland waar het CDA misbruik van lijkt te willen maken en waar het eigenlijk al mee begonnen is. De Nederlandse bevolking gaat toch niet en masse demonstreren dus wat dat betreft heeft het CDA vrij spel met hun pogingen om het christendom/religie veilig te stellen. En eerlijk gezegd zie ik ze er wel mee wegkomen ook als de economische malaise niet toeslaat, that is. Vandaar dat het kabinet er ook als de kippen bij is om eventuele geruchten over een verslappende economie de kop in te drukken. Elke vorm van dissidentie nu, zou kunnen leiden tot het aftreden van het huidige kabinet waarna er voor de zittende partijen wel eens een zeer ongunstige verkiezingsuitslag uit zou kunnen rollen. Nederland is een democratie maar alleen als de oude, gezetelde partijen het pluche warm kunnen houden.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_58733581
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 21:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of ze leuk zijn of niet. Iedereen heeft een andere smaak. Ik vind GTST een kutserie. Moeten we de makers van GTST dan zomaar in 't cachot gooien?
  zaterdag 17 mei 2008 @ 22:04:07 #219
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58733644
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 21:56 schreef SCH het volgende:
Om de intimiderende wijze en het tijdstip waarop het OM aan het werk is gegaan.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 22:18:27 #220
3542 Gia
User under construction
pi_58733907
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En al waren ze godslasterlijk. Als ik op het CDA en sommige moslims af moet gaan is God een smerige klootzak.
Tja, dat kun jij vinden, maar vooralsnog is smalende godslastering strafbaar. Zeggen dat je God een klootzak vindt is niet smalend genoeg, dus niet strafbaar.

Probeer het nog eens.

Vooralsnog zijn ook de tekeningen van GN niet godslasterlijk, omdat er geen god wordt beledigd.
pi_58734021
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 22:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, dat kun jij vinden, maar vooralsnog is smalende godslastering strafbaar. Zeggen dat je God een klootzak vindt is niet smalend genoeg, dus niet strafbaar.

Probeer het nog eens.

Vooralsnog zijn ook de tekeningen van GN niet godslasterlijk, omdat er geen god wordt beledigd.
Godslastering zou in zijn geheel uit de wet moeten. Het strookt namelijk tevens niet met het idee van de christenen zelf dat God oordeelt over ons. Daar heeft God de wet niet voor nodig. Derhalve zou er ook geen passage m.b.t. God in moeten staan.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 22:29:39 #222
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_58734094
Ik ben benieuwd naar het debat in de tweede kamer.
Een hoop politici hebben de gang van zaken al sterk veroordeeld.

Maar Bos (PvdA) huppelt netjes achter Hirsch Ballin (CDA) aan.

Tijd voor een motie van wantrouwen tegen Hirsch Ballin.
pi_58734175
meerderheid van de kamer is er ook voor om artikel 147 van de opa van Piet Hein Donner te schrappen.
CDA en CU waren tegen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zaterdag 17 mei 2008 @ 23:02:26 #224
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_58734759
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 22:29 schreef HarryP het volgende:
Maar Bos (PvdA) huppelt netjes achter Hirsch Ballin (CDA) aan.
Gezien de peilingen heeft hij weinig keuze. Het enige wat dit kabinet bij elkaar houdt is de angst voor nieuwe verkiezingen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zaterdag 17 mei 2008 @ 23:03:00 #225
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_58734770
quote:

[..]

Prachtig stuk tekst en opzeker nog een quote waard
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_58735209
Die tekst van milagro zou moeten worden gespammed in alle mogelijke mailboxen ter wereld, vertaald naar alle talen. Het is een schande hoe erg er met 2 maten wordt gemeten.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 mei 2008 @ 23:26:41 #227
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_58735221
quote:

[..]

[..]

De argumentatie weer van gronk.
pi_58735877
quote:

[..]

Niet dat ik hier veel post, dat doe mijn lieftallige echtgenote wel, maar ik wil me wel aansluiten bij alle vorige quoters! Hulde!

M.i. reageert men doorgaans niet op postings waar men het mee eens is, dus kan ik er dan gemakshalve van uitgaan dat elke poster in dit topic het met de posting van Milagro eens is?

Mooi
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_58737355
quote:

[..]

Milagro and again !!!! Top meid/dame ga zo door (berk, klinkt dat lagere school achtig)

NEe echt again, top stukkie ! Dikke SMakkerd X
pi_58737920
Ik houd er niet van om te slijmen en mensen te prijzen omdat ze de waarheid zeggen, maar Hij(Foutje) slaat de spijker op zn kop.

[ Bericht 5% gewijzigd door intraxz op 18-05-2008 04:38:51 ]
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
pi_58737989
respect voor milagro's post..:)
pi_58738009
quote:
Op zondag 18 mei 2008 04:08 schreef intraxz het volgende:
Ik houd er niet van om te slijmen en mensen te prijzen omdat ze de waarheid zeggen, maar Hij ze (foutje..) slaat de spijker op zn kop.
pi_58738012
quote:
Op zondag 18 mei 2008 04:08 schreef intraxz het volgende:
Ik houd er niet van om te slijmen en mensen te prijzen omdat ze de waarheid zeggen, maar Hijze(Foutje) slaat de spijker op zn kop.
Tja die kutknop staat ook recht naast de edit knop
  zondag 18 mei 2008 @ 05:17:14 #234
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_58738156
Mooie post Milagro, blijkbaar te sterk want geen van de linkse kliek probeert hem te ontkrachten.
mai pen rai
  zondag 18 mei 2008 @ 08:07:33 #235
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_58738426
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 22:29 schreef HarryP het volgende:
Tijd voor een motie van wantrouwen tegen Hirsch Ballin.
Afkeuring!
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
pi_58738661
Milagro 4 President !
  zondag 18 mei 2008 @ 09:46:31 #237
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_58738772
quote:
Op zondag 18 mei 2008 09:29 schreef salutem het volgende:
Milagro 4 President !
Dat roep ik al jaren, maar ze wil niet.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
pi_58738801
quote:
Op zondag 18 mei 2008 05:17 schreef niet_links het volgende:
Mooie post Milagro, blijkbaar te sterk want geen van de linkse kliek probeert hem te ontkrachten.
Ik denk dat je even goed moet kijken wie er hier precies ageren tegen deze situatie. Veel mensen uit de "linkse kliek" hebben ook niet veel op met dit geëikel van HB/OM.

Mooi stuk milagro!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_58738844
quote:
Op zondag 18 mei 2008 05:17 schreef niet_links het volgende:
Walt valt er te ontkrachten ? Dat er moslimextremisten zijn die critici om zeep willen helpen is toch wel algemeen bekend. Ik zie alleen niet zo wat het nogal melodramatisch ingestelde stukje proza van Milagro met het onderwerp van doen heeft, een cartoonist die na aangifte wordt opgepakt omdat zijn krabbels mogelijk in strijd met wetgeving zijn.

Juist niet, omdat deze keer gewoon de legale weg wordt gekozen. Die bedreigingen zijn dus helemaal niet relevant in deze. Het staat een ieder vrij om aangifte te doen mocht hij of zij zich beledigd of gekwetst voelen, zo werkt dat in dit land. Kennelijk verwachten sommigen dat moslims alles maar over kun kant moeten laten gaan, dat terwijl men dat zelf niet doet. Sterker nog, veel van die figuren roepen als eerste dat een moslim maar het land uitgezet moet worden mocht deze een mening verkondigen die hen niet aanstaat. Tijd voor een beetje zelfreflectie ?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2008 09:59:20 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 mei 2008 @ 09:59:54 #240
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_58738872
quote:
Op zondag 18 mei 2008 09:56 schreef gelly het volgende:
Kennelijk verwachten sommigen dat moslims alles maar over kun kant moeten laten gaan, dat terwijl men dat zelf niet doet. Tijd voor een beetje zelfreflectie ?
Je bedoelt zoals scherpe columns van van gogh, die moslims lijdzaam over hun kant liet gaan?
Inderdaad is het tijd voor een beetje zelfreflectie ja.
pi_58738924
quote:
Op zondag 18 mei 2008 09:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals scherpe columns van van gogh, die moslims lijdzaam over hun kant liet gaan?
Inderdaad is het tijd voor een beetje zelfreflectie ja.
Scherpe columns ?
quote:
Toen Theo van Gogh de joden beledigde, gebeurde het wel. Televisiepresentatrice Sonja Barend en Ronnie Naftaniël van het Centrum voor Informatie en Documentatie Israël (CIDI) deden aangifte tegen Van Gogh toen hij in het filmblaadje Moviola schreef over schrijver Leon de Winter die zijn joodse identiteit misbruikte om rijk te worden, over 'copulerende gele sterren in de gaskamer' en over de 'lucht van caramel' die ontstond door de verbranding van suikerzieke joden. De Hoge raad veroordeelde Van Gogh tot een boete van duizend gulden. Dat was in 1991. Toen hij hetzelfde stuk weer publiceerde, deed Richard Stein van de Stichting Bestrijding Antisemitisme aangifte. De politierechter veroordeelde Van Gogh, maar het gerechtshof sprak hem vrij.
http://www.cidi.nl/media/2004/nrc.051104.html
  zondag 18 mei 2008 @ 10:08:00 #242
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58738939
quote:
Walt valt er te ontkrachten ? Dat er moslimextremisten zijn die critici om zeep willen helpen is toch wel algemeen bekend. Ik zie alleen niet zo wat het nogal melodramatisch ingestelde stukje proza van Milagro met het onderwerp van doen heeft, een cartoonist die na aangifte wordt opgepakt omdat zijn krabbels mogelijk in strijd met wetgeving zijn.
Drie jaar na aangifte nota bene, op een moment dat Balkenende tegen Opinio ageert, dat een brief van Hirsch-Balin uitgelekt is die het verbod op de godslastering wil uitbreiden om zaken als Fitna te kunnen verbieden en dat dit dan toevallig samenvalt met het moment waarop Gregorius Nekschot van z'n bed wordt gelicht.
quote:
Juist niet, omdat deze keer gewoon de legale weg wordt gekozen. Die bedreigingen zijn dus helemaal niet relevant in deze. Het staat een ieder vrij om aangifte te doen mocht hij of zij zich beledigd of gekwetst voelen, zo werkt dat in dit land. Kennelijk verwachten sommigen dat moslims alles maar over kun kant moeten laten gaan, dat terwijl men dat zelf niet doet. Sterker nog, veel van die figuren roepen als eerste dat een moslim maar het land uitgezet moet worden mocht deze een mening verkondigen die hen niet aanstaat. Tijd voor een beetje zelfreflectie ?
Het is ook de legale weg, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat er meerdere legale wegen zijn, maar dat ditmaal is gekozen voor eentje die flink intimiderend is; waarbij de cartoonist niet verzocht wordt op het bureau te komen, maar direct thuis bezocht wordt, apparatuur in beslag genomen wordt, een agent naar verluidt opmerkt ‘dat-ie nu z’n anonimiteit wel kwijt is’ en dan vastgehouden wordt.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 mei 2008 @ 10:10:04 #243
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_58738957
quote:
Op zondag 18 mei 2008 10:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Scherpe columns ?
Ja vooral alleen daar op in gaan
quote:
Kijk... zo moet het.
pi_58738963
quote:
Op zondag 18 mei 2008 10:08 schreef Iblis het volgende:

[..]

Drie jaar na aangifte nota bene, op een moment dat Balkenende tegen Opinio ageert, dat een brief van Hirsch-Balin uitgelekt is die het verbod op de godslastering wil uitbreiden om zaken als Fitna te kunnen verbieden en dat dit dan toevallig samenvalt met het moment waarop Gregorius Nekschot van z'n bed wordt gelicht.

Vergeet je niet je aluminium hoedje op te zetten ?
  zondag 18 mei 2008 @ 10:13:32 #245
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_58738989
quote:
Op zondag 18 mei 2008 09:50 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik denk dat je even goed moet kijken wie er hier precies ageren tegen deze situatie. Veel mensen uit de "linkse kliek" hebben ook niet veel op met dit geëikel van HB/OM.

Mooi stuk milagro!
He laat mij nu lekker afgeven op links. Tuurlijk weet dat er ook mensen uit de linkse hoek dit belachelijk vinden. Het is ook belachelijk.
mai pen rai
pi_58739014
quote:
Op zondag 18 mei 2008 10:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kijk... zo moet het.
Zo gaat het ook meestal. Maar weet je wat het is ? Het is helemaal niet leuk als er niet op provocaties wordt gereageerd. Dus wat doe je dan, je gaat net een stapje verder. Totdat iemand aangifte doet, en dan speel je de vermoorde onschuld en beroep je je op de vrijheid van meningsuiting. Gewoon op een volwassen en fatsoenlijk niveau met elkaar communiceren is kennelijk geen optie. En het treurige is nog wel dat men van moslims verwacht dergelijke provocaties te negeren. Ik doe dat niet, jij waarschijnlijk niet en het grootste deel van de mensheid niet. Iedereen heeft een punt waarop het genoeg is geweest.

Daarom vroeg ik eerder ook in hoeverre de voorstanders van Nekschot hier zelf met beledigingen om zouden gaan, zou je alles pikken ? Het bleef aardig stil.
  zondag 18 mei 2008 @ 10:18:30 #247
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58739031
quote:
Op zondag 18 mei 2008 10:10 schreef gelly het volgende:
Vergeet je niet je aluminium hoedje op te zetten ?
Vergeet jij niet inhoudelijk te reageren? Lijkt me een stuk belangrijker.
pi_58739097
@Iblis, met alle respect, maar negeer die djellie gewoon. Die gast kan niet eens inhoudelijk reageren, hetzelfde kaliber als SCH. Zuigen, drammen, janken. Maar inhoudelijk reageren? Ho maar .
  zondag 18 mei 2008 @ 10:29:05 #249
pi_58739113
quote:
Op zondag 18 mei 2008 10:16 schreef gelly het volgende:

Daarom vroeg ik eerder ook in hoeverre de voorstanders van Nekschot hier zelf met beledigingen om zouden gaan, zou je alles pikken ? Het bleef aardig stil.
Alleen omdat jij mijn posts negeerde zeker
  zondag 18 mei 2008 @ 10:36:58 #250
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_58739192
Dit is trouwens hét moment voor voor de PvdA om uit de regering te stappen.
pi_58739229
quote:

[..]

Zo gaat het ook meestal. Maar weet je wat het is ? Het is helemaal niet leuk als er niet op provocaties wordt gereageerd. Dus wat doe je dan, je gaat net een stapje verder. Totdat iemand aangifte doet, en dan speel je de vermoorde onschuld en beroep je je op de vrijheid van meningsuiting. Gewoon op een volwassen en fatsoenlijk niveau met elkaar communiceren is kennelijk geen optie. En het treurige is nog wel dat men van moslims verwacht dergelijke provocaties te negeren. Ik doe dat niet, jij waarschijnlijk niet en het grootste deel van de mensheid niet. Iedereen heeft een punt waarop het genoeg is geweest.

en dan blijft het drie jaar stil omdat ze druk zijn met NAW van die Nekschot te achterhalen en opeens moet hij gearresteerd worden en wordt z'n huis doorzocht waar dus ook niet gepubliceerde cartoons aanwezig zijn.

lekker is dat als ze ook drie jaar nodig zouden hebben om een terrorist op het internet te achterhalen.

maar het is natuurlijk weer een geintje van het CDA. benieuwd met wat voor vodjes ze nu weer aankomen als er een spoeddebat over komt.
Donner die het liefst nog op justitie zou zitten en denkt dat het zijn roeping is om art. 147 van z'n opa te behouden of liefst nog aangescherpt terwijl een meerderheid van kamer dit artikel geschrapt wil hebben zal er ook wel weer mee te maken hebben gehad.
  zondag 18 mei 2008 @ 10:44:57 #252
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58739272
quote:

ja sorry, ik ben net weer een beetje bij kennis, na een enorme emotionele zelfkastijdingshuilpartij, bij het lezen van jouw uitstekende teksten...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_58739291
quote:

[..]

Heb je wel eens van een dagvaarding gehoord, gelly, zo'n brief die je thuis krijgt, waarin je uittgelegd wordt, dat er een aanklacht ingediend is tegen je, en je gewoon thuis in afwachting van je je kunt voorbereiden?

we hebben het hier niet over wapenbezit, drugs, kinderporno, maar over cartoons, die al sinds jaar en dag volkomen openlijk getoond worden, geen ondergrondse enge pamfletjes, nee, gewoon op internet, en nota bene in BOEKVORM al uitgebracht, waar drie jaar lang geen HAAN naar kraaide, behalve dan een enge rabiate haatbaard, die op nationale tv een politicus een dodelijke slopende ziekte toewenste, dat in een serieus praatprogramma, een politicus die al sinds tijden bedreigd wordt door lieden uit diezelfde enge religieuze haathoek.

In Zandvoort worden meisjes en vrouwen lastig gevallen, er is er 1 verkracht, net zo openlijk als de cartoons van Nekschot, alleen die knullen worden niet van hun bed gelicht, als het even mee of tegen zit, zo je wil, worden ze niet eens opgepakt, want de politie schitterde in eerste instantie, 2 DAGEN lang, door afwezigheid, daar waar ze wel met tien man konden opdraven om huiszoeking te doen bij een cartoonist, wiens cartoons gewoon ALLEMAAL te zien zijn op zijn website, in 2 uitgegeven boekwerkjes.

Welke bewijzen dachten ze daar nog te vinden dan, de cartoons zijn bekend bij een ieder, zelfs bij rabiate moslims blijkbaar, die zich helemaal niet bezig zouden moeten houden met het duivelse internet, vergeven als het is met zondige rotzooi.
Er is NIETS normaals aan deze handelswijze, zeker niet zolang DAADWERKELIJKE haatzaaiers, met DAADWERKELIJKE invloed, zoals imams Ahmad Salam, Suhayb Salam en Fawaz met alle egards behandeld worden, hen geen strobreed in de weg gelegd wordt, ook niet als er aanklachten tegen hen lopen. Zij worden niet van hun bed gelicht, hun huis wordt niet over hoop gehaald, hun pc's niet in beslag genomen, zij kunnen vrolijk doorprediken, en hun invloed, op lange termijn, reikt heel wat verder dan die van welke cartoonist dan ook.
  zondag 18 mei 2008 @ 10:58:04 #254
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58739411
quote:
Zo gaat het ook meestal. Maar weet je wat het is ? Het is helemaal niet leuk als er niet op provocaties wordt gereageerd. Dus wat doe je dan, je gaat net een stapje verder. Totdat iemand aangifte doet, en dan speel je de vermoorde onschuld en beroep je je op de vrijheid van meningsuiting.
Nee. Nogmaals. Het gaat niet eens zozeer over het feit dát een aangifte tegen hem in behandeling is genomen als wel hóé ermee omgegaan wordt. Als je je op de grenzen van de vrijheid van meningsuiting bevindt, dan kun je inderdaad een aanklacht verwachten. Door intimidatie wordt echter gepoogd mensen die grenzen niet eens op te laten zoeken. Hetzij vanwege angst voor een aanslag op je leven, hetzij vanwege de overheid die met veel tamtam een inval doet. Dit is m.i. onwenselijk omdat het tot zelfcensuur leidt, en tot een effectieve inperking van een groot goed, via buitenrechterlijke middelen.
quote:
Gewoon op een volwassen en fatsoenlijk niveau met elkaar communiceren is kennelijk geen optie. En het treurige is nog wel dat men van moslims verwacht dergelijke provocaties te negeren. Ik doe dat niet, jij waarschijnlijk niet en het grootste deel van de mensheid niet. Iedereen heeft een punt waarop het genoeg is geweest.
Het is met name dat Balkenende c.s. op het moment een punt heeft waarop zij het genoeg vinden voor anderen. Het is de betuttelende houding die Balkenende tegenover Opinio toont. ‘Het is niet duidelijk dat het satire is voor anderen, en dan denken moslims misschien wel, etc.’ of ‘Moslims gaan heel beledigd zijn door Fitna’, etc. Dit alles omdat Hirsch-Ballin ‘godsdienst zo‘n groot goed vindt’, en het op het moment met name over de moslimgemeenschap gespeeld kan worden, waar de Christenen er garen bij spinnen.
quote:
Je moet beledigingen niet verwarren met laster. Als iemand leugens over jou verspreidt, dan is het niet okay. In cartoons worden echter altijd karikaturen van groepen gemaakt; hetzij van socialisten, van kapitalisten, van Rita-Verdonk-aanhangers, van moslims, van Christenen, van Oranje-fans, en van bekende personen. Natuurlijk verlies je daar nuance, en dat geeft je ook de ruimte om je niets van zo’n cartoon aan te trekken.
  zondag 18 mei 2008 @ 11:00:27 #255
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58739445
krijgen we straks dan écht weer kleine drukpersjes in kelders op geheime lokaties die kritisch zijn en hier een tekeningetje van maken?
  zondag 18 mei 2008 @ 11:00:56 #256
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_58739449
Heeft het zo lang geduurd voordat de politie deze haatzaaier en racist te pakken heeft gekregen? Wat een amateurs bij de sterke arm.

En nu krijgt deze haatpropagandist zeker een opgestoken vingertje ("niet meer doen he?)

Rechtvaardigheid bestaat niet in Nederland als het gaat om hatecrimes. Zo duidelijk is het weer wel.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_58739507
Laster is gewoon een vorm van meningsuiting. En zoals ik het begrijp van menigeen hier dient die onbeperkt te zijn. Totdat men zelf slachtoffer wordt uiteraard. En waarom zou je je niet aangesproken kunnen voelen als een groep waartoe jij behoort beledigd of belasterd wordt ? Het punt is ook dat het niet iets eenmalige betrof maar dat er van stelselmatigheid sprake is. Ik vind het persoonlijk vrij bizar dat men van mening is dat als je je mening maar in een tekening of een andere kunstuiting verpakt het nooit strafbaar dient te zijn.
  zondag 18 mei 2008 @ 11:06:26 #258
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58739509
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:00 schreef Super7fighter het volgende:
Heeft het zo lang geduurd voordat de politie deze haatzaaier en racist te pakken heeft gekregen? Wat een amateurs bij de sterke arm.
Waar zaait hij precies haat? Ik heb alleen spotprentjes van hem gezien, geen oproepen om hele groepen te haten. Stel dat hij zoiets gezegd had: Jullie die niet geloven! Strijdt tegen de gelovigen die dicht bij jullie zijn en laat hen strengheid bij jullie vinden; dan was het m.i. wat anders.
quote:
En nu krijgt deze haatpropagandist zeker een opgestoken vingertje ("niet meer doen he?)
Net als degenen die homo’s beledigen zeker.
quote:
Rechtvaardigheid bestaat niet in Nederland als het gaat om hatecrimes. Zo duidelijk is het weer wel.
Ja, het is wat. Wat versta je eigenlijk precies onder hatecrimes?
  zondag 18 mei 2008 @ 11:09:50 #259
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58739552
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:06 schreef gelly het volgende:
Laster is gewoon een vorm van meningsuiting.
Dat is zo. Maar daar zit onder de Nederlandse wet een grens aan de vrijheid.
quote:
En zoals ik het begrijp van menigeen hier dient die onbeperkt te zijn. Totdat men zelf slachtoffer wordt uiteraard.
Ik vind het prima om slachtoffer te worden, volgens mij wordt iedereen dat wel die gelovig/ongelovig/vegetariër/veganist/vleeseter/man/vrouw/oranje-fan/niet-fan/fietser/automobilist is.
quote:
En waarom zou je je niet aangesproken kunnen voelen als een groep waartoe jij behoort beledigd of belasterd wordt ? Het punt is ook dat het niet iets eenmalige betrof maar dat er van stelselmatigheid sprake is. Ik vind het persoonlijk vrij bizar dat men van mening is dat als je je mening maar in een tekening of een andere kunstuiting verpakt het nooit strafbaar dient te zijn.
Dat is ook niet zo. Je moet het in een heilig boek verpakken. Dán is het niet strafbaar.
pi_58739653
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:09 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat is zo. Maar daar zit onder de Nederlandse wet een grens aan de vrijheid.
[..]
Idd, precies de reden waarom Nekschot werd opgepakt.
quote:
Dat is ook niet zo. Je moet het in een heilig boek verpakken. Dán is het niet strafbaar.
Nee, citeren uit een geloofsboek (of welk boek ook) is niet strafbaar. Als je als dominee zegt dat homo's lager dan dieven zijn, en je baseert die uitspraak op een passage uit de bijbel, dan is het niet strafbaar. Het zijn immers niet je eigen woorden, of je eigen mening, maar die van God. Zo kun je ook zeggen dat de Joden een parasiterend stel oplichters zijn, volgens Hitler in Mein Kampf.
  zondag 18 mei 2008 @ 11:22:24 #261
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58739702
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:06 schreef gelly het volgende:
Laster is gewoon een vorm van meningsuiting. En zoals ik het begrijp van menigeen hier dient die onbeperkt te zijn. Totdat men zelf slachtoffer wordt uiteraard. En waarom zou je je niet aangesproken kunnen voelen als een groep waartoe jij behoort beledigd of belasterd wordt ? Het punt is ook dat het niet iets eenmalige betrof maar dat er van stelselmatigheid sprake is. Ik vind het persoonlijk vrij bizar dat men van mening is dat als je je mening maar in een tekening of een andere kunstuiting verpakt het nooit strafbaar dient te zijn.
prima. dan denk ik dat er heel wat mensen zijn die per vandaag samenkomen om te eisen dat haatzaaiende teksten uit de koran, bijbel en talmoed verdwijnen. want als ongelovige zie ik teksten, zonder enige vorm van spot, waarin ik mij direct bedreigd voel.
pi_58739717
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:18 schreef gelly het volgende:

[..]

[..]

Nee, citeren uit een geloofsboek (of welk boek ook) is niet strafbaar. Als je als dominee zegt dat homo's lager dan dieven zijn, en je baseert die uitspraak op een passage uit de bijbel, dan is het niet strafbaar. Het zijn immers niet je eigen woorden, of je eigen mening, maar die van God. Zo kun je ook zeggen dat de Joden een parasiterend stel oplichters zijn, volgens Hitler in Mein Kampf.
Oh... dus Nekschot hoeft alleen maar te zeggen dat ie geinspireerd is door god, en dan is het niet meer strafbaar?

Of is dit weer zo'n achterlijke "doublethink" methode van je om met 2 maten te meten? Één of andere manier om het geloof weer wat extra "bescherming" te geven.
  zondag 18 mei 2008 @ 11:23:42 #263
pi_58739722
quote:

[..]

[..]

Nee, citeren uit een geloofsboek (of welk boek ook) is niet strafbaar. Als je als dominee zegt dat homo's lager dan dieven zijn, en je baseert die uitspraak op een passage uit de bijbel, dan is het niet strafbaar.
En zeer onterecht gezien de laatste ontwikkelingen.
quote:
Het zijn immers niet je eigen woorden, of je eigen mening, maar die van God.
Het bestaan van God is niet bewezen, dus wat in de "heilige"boeken staat is gewoon een mening. En blijkbaar zijn vanaf gisteren meningen strafbaar.
quote:
Zo kun je ook zeggen dat de Joden een parasiterend stel oplichters zijn, volgens Hitler in Mein Kampf.
Dat kan je zeggen. Moet dat strafbaar zijn? Dan ben je met het citeren van de koran dus ook strafbaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Papierversnipperaar op 18-05-2008 11:29:33 ]
pi_58739730
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

prima. dan denk ik dat er heel wat mensen zijn die per vandaag samenkomen om te eisen dat haatzaaiende teksten uit de koran, bijbel en talmoed verdwijnen. want als ongelovige zie ik teksten, zonder enige vorm van spot, waarin ik mij direct bedreigd voel.
Nee... dat mag niet.
Dat zijn de woorden van God, en dus niet strafbaar.

Aldus Gelly.

pi_58739794
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:09 schreef Iblis het volgende:

Deze quote ik even, deze vette QED.... El Moumni is vrijgesproken precies op die gronden, zijn uitspraken over homo's logen er niet om, en toch mocht hij ze zeggen, want gebaseerd op een heilig boek, ergo 's mans diepste overtuiging en slechts volgzaamheid wat betreft de geloofsregels, hoor je het, gelly, GELOOFSREGELS die voor hem en de zijnen gelden, haat zwart op wit, met een goddelijk randje.

Verpak je haat in een religieus papiertje dan kan het ineens allemaal wel, en mag je zeggen dat homo's minder dan varkens zijn, je je kinderen weg moet houden bij homo's, omdat homoseksualiteit een smerige en besmettelijke ziekte is, mag je zeggen dat vrouwen van nature zondige wezens zijn, dan vrouwen die zich niet zedelijk kleden gelijk een hoer zijn, dat vrouwen die niet gehoorzamen een corrigerende tik gegeven mag worden, dat de hel niet voor niets vol zit met vooral vrouwen en mannen er zijn om vrouwen op het rechte pad te houden, mag je door ALLE vrouwen langs de salafistische meetlat te leggen, het gros wegzetten als verderfelijk, omdat ze niet aan jouw rigide pakketje eisen voldoen, mag je hen de hand weigeren, omdat vrouwen mannen zouden verleiden met een orgaan dat zich blijkbaar in de vrouwelijke handpalm bevindt, mag je eisen dat je amper menstruerende dochtertje van tien een hoofddoek draagt, omdat ze anders mannen zou uitnodigen zich aan haar te vergrijpen, mag je zeggen dat alle ongelovigen verwerpelijke wezens zijn, mag je roepen dat er geen onschuldige joden zijn, mag je..... ach, er is een alleraardigst boekwerkje "Islam voor varkens, apen, ezels en andere beesten" , lees het eens door, geen fictie, maar pure feiten, daar is netjes op een rij gezet hoe rabiate moslims over jou en mij, over homoseksuelen, andersgelovigen, andersdenkenden, joden denken.... wees er echter snel bij, want als het aan Hirsch Balin ligt, wordt dit boek ook morgen van de schappen gehaald, beledigend als het ZOU KUNNNEN zijn naar moslims toe, en dat terwijl dat boekje gewoon de Koran quote, het handboek van hen die beschermd zouden moeten worden, hoe ironisch wil je het hebben.
pi_58739831
quote:
Op zondag 18 mei 2008 10:46 schreef milagro het volgende:

[..]

Heb je wel eens van een dagvaarding gehoord, gelly, zo'n brief die je thuis krijgt, waarin je uittgelegd wordt, dat er een aanklacht ingediend is tegen je, en je gewoon thuis in afwachting van je je kunt voorbereiden?

we hebben het hier niet over wapenbezit, drugs, kinderporno, maar over cartoons, die al sinds jaar en dag volkomen openlijk getoond worden, geen ondergrondse enge pamfletjes, nee, gewoon op internet, en nota bene in BOEKVORM al uitgebracht, waar drie jaar lang geen HAAN naar kraaide, behalve dan een enge rabiate haatbaard, die op nationale tv een politicus een dodelijke slopende ziekte toewenste, dat in een serieus praatprogramma, een politicus die al sinds tijden bedreigd wordt door lieden uit diezelfde enge religieuze haathoek.

In Zandvoort worden meisjes en vrouwen lastig gevallen, er is er 1 verkracht, net zo openlijk als de cartoons van Nekschot, alleen die knullen worden niet van hun bed gelicht, als het even mee of tegen zit, zo je wil, worden ze niet eens opgepakt, want de politie schitterde in eerste instantie, 2 DAGEN lang, door afwezigheid, daar waar ze wel met tien man konden opdraven om huiszoeking te doen bij een cartoonist, wiens cartoons gewoon ALLEMAAL te zien zijn op zijn website, in 2 uitgegeven boekwerkjes.

Welke bewijzen dachten ze daar nog te vinden dan, de cartoons zijn bekend bij een ieder, zelfs bij rabiate moslims blijkbaar, die zich helemaal niet bezig zouden moeten houden met het duivelse internet, vergeven als het is met zondige rotzooi.
Er is NIETS normaals aan deze handelswijze, zeker niet zolang DAADWERKELIJKE haatzaaiers, met DAADWERKELIJKE invloed, zoals imams Ahmad Salam, Suhayb Salam en Fawaz met alle egards behandeld worden, hen geen strobreed in de weg gelegd wordt, ook niet als er aanklachten tegen hen lopen. Zij worden niet van hun bed gelicht, hun huis wordt niet over hoop gehaald, hun pc's niet in beslag genomen, zij kunnen vrolijk doorprediken, en hun invloed, op lange termijn, reikt heel wat verder dan die van welke cartoonist dan ook.
Iedere keer weer verbaas ik me erover hoe mooi en helder jij alles kunt verwoorden

Alleen jammer dat diegene waar jij dit aan richt toch geen reactie zal geven, of slechts een heel klein stukje uit je post compleet uit de context zal rukken. Want zo is hij dan ook weer.
pi_58739872
Gregorius N. kan dus beter een godsdienst beginnen, dan kan hij weer vrijuit cartoons publiceren.
pi_58739912
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het bestaan van God is niet bewezen, dus wat in de "heilige"boeken staat is gewoon een mening. En blijkbaar zijn vanaf gisteren meningen strafbaar.
Bepaalde meningen, wettelijk bepaald, zijn altijd al strafbaar geweest. Discriminerende en haatzaaiende b.v. Het gaat erom of het je eigen mening is. Voor gelovigen bestaat dat niet, het is immers de mening van God, niet hun eigen.
quote:
Dat kan je zeggen. Moet dat strafbaar zijn? Dan ben je met het citeren van de koran dus ook strafbaar.
Nee, als je zegt dat in de koran staat dat homo's lager dan varkens zijn dan is dat niet strafbaar, evenmin dat het strafbaar is als je zegt dat in Mein Kampf staat dat Joden de pest van de wereld zijn.

Je zal een dominee ook nooit horen zeggen "naar mijn mening zijn homo's lager dan dieven !" maar eerder "We lezen prediker vers zoveel en zoveel en lezen daar dat etc. etc."
  zondag 18 mei 2008 @ 11:38:06 #269
pi_58739929
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:34 schreef Caesu het volgende:
Gregorius N. kan dus beter een godsdienst beginnen, dan kan hij weer vrijuit cartoons publiceren.
Verbied de "heilige" boeken.
pi_58739942
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:23 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Oh... dus Nekschot hoeft alleen maar te zeggen dat ie geinspireerd is door god, en dan is het niet meer strafbaar?

Of is dit weer zo'n achterlijke "doublethink" methode van je om met 2 maten te meten? Één of andere manier om het geloof weer wat extra "bescherming" te geven.
Ik vertel hoe het juridisch zit, wat jij er verder van bakt boeit mij niet zoveel.
  zondag 18 mei 2008 @ 11:39:46 #271
pi_58739953
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:37 schreef gelly het volgende:

[..]

Bepaalde meningen, wettelijk bepaald, zijn altijd al strafbaar geweest. Discriminerende en haatzaaiende b.v. Het gaat erom of het je eigen mening is. Voor gelovigen bestaat dat niet, het is immers de mening van God, niet hun eigen.
Een ridicule omweg. Puur bedrog.
quote:
Nee, als je zegt dat in de koran staat dat homo's lager dan varkens zijn dan is dat niet strafbaar, evenmin dat het strafbaar is als je zegt dat in Mein Kampf staat dat Joden de pest van de wereld zijn.
Dan moet je ook niet zeuren over cartoons.
quote:
Je zal een dominee ook nooit horen zeggen "naar mijn mening zijn homo's lager dan dieven !" maar eerder "We lezen prediker vers zoveel en zoveel en lezen daar dat etc. etc."
En dus is hij het er wel of niet mee eens?
pi_58739979
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:31 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Iedere keer weer verbaas ik me erover hoe mooi en helder jij alles kunt verwoorden

Alleen jammer dat diegene waar jij dit aan richt toch geen reactie zal geven, of slechts een heel klein stukje uit je post compleet uit de context zal rukken. Want zo is hij dan ook weer.
Nee, ik krijg hoofdpijn van MENSEN die hun mening denken KRACHT bij te ZETTEN door bepaalde woorden IN HOOFDLETTERS te schrijven. Bovendien doet het helemaal niet ter zake wat anderen doen of niet doen.
pi_58740031
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

En dus is hij het er wel of niet mee eens?
Voor een gelovige bestaat er niet eens of niet mee eens, het is zijn mening niet. Het is immers het woord van God. En sja, dat is niet strafbaar, hoe absurd het ook mag zijn.
pi_58740069
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:41 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, ik krijg hoofdpijn van MENSEN die hun mening denken KRACHT bij te ZETTEN door bepaalde woorden IN HOOFDLETTERS te schrijven. Bovendien doet het helemaal niet ter zake wat anderen doen of niet doen.
Dat krijg jij wel erg snel hoofdpijn.

Die met "harde hand" van jou zal wel zo'n slap mietjes handje zijn als je al hoofdpijn krijgt van HOOFDLETTERS

Inhoudelijk ga je in ieder geval niet in op de posts van haar. Ik had ook niet anders van je verwacht hoor
  zondag 18 mei 2008 @ 11:50:18 #275
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58740099
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Voor een gelovige bestaat er niet eens of niet mee eens, het is zijn mening niet. Het is immers het woord van God. En sja, dat is niet strafbaar, hoe absurd het ook mag zijn.
Nee, de gelovige vindt dat ook want dat staat in zijn heilige boek. De SGP zegt niet alleen: ‘Volgens de Bijbel mogen vrouwen geen politiek voeren’, ze voeren dit ook uit. Hetgeen in de Bijbel staat is voor hen maatgevend. Ze zijn geen doorgeefluik. Ze zijn personen die zich actief opstellen.

Bovendien is eenzelfde truc bij boeken die men niet als heilig beschouwd niet mogelijk.
  zondag 18 mei 2008 @ 11:53:37 #276
pi_58740152
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:50 schreef Iblis het volgende:

Bovendien is eenzelfde truc bij boeken die men niet als heilig beschouwd niet mogelijk.
Kunnen we naar aanleiding van Lord of the Rings het dragen van ringen niet verbieden? Vooral trouwringen zijn levensgevaarlijk!
pi_58740236
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:00 schreef zoalshetis het volgende:
krijgen we straks dan écht weer kleine drukpersjes in kelders op geheime lokaties die kritisch zijn en hier een tekeningetje van maken?
En voedselbonnen.

Gaan wij samen in het verzet?
pi_58740262
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:50 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nee, de gelovige vindt dat ook want dat staat in zijn heilige boek. De SGP zegt niet alleen: ‘Volgens de Bijbel mogen vrouwen geen politiek voeren’, ze voeren dit ook uit. Hetgeen in de Bijbel staat is voor hen maatgevend. Ze zijn geen doorgeefluik. Ze zijn personen die zich actief opstellen.

Ze voeren de wil van God uit, onderbouwd met bijbelpassages. Je kan eigenlijk stellen dat ze niet toerekeningsvatbaar zijn, geen eigen mening hebben.... Het lastige is natuurlijk de bewijslast, hoe bewijs je dat er geen God is en dus hetgeen waar ze zich op beroepen op flauwekul berust ?
pi_58740275
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:28 schreef milagro het volgende:

[..]

Deze quote ik even, deze vette QED.... El Moumni is vrijgesproken precies op die gronden, zijn uitspraken over homo's logen er niet om, en toch mocht hij ze zeggen, want gebaseerd op een heilig boek, ergo 's mans diepste overtuiging en slechts volgzaamheid wat betreft de geloofsregels, hoor je het, gelly, GELOOFSREGELS die voor hem en de zijnen gelden, haat zwart op wit, met een goddelijk randje.
El Moumni is dus wel vervolgd en inderdaad vrijgesproken. Dat kan bij Nekschot natuurlijk ook gebeuren en dan gaat het hele lange verhaal van je niet op. Je post mooie teksten hoor maar je doet iets teveel alsof Nekschot al veroordeeld is.
pi_58740292
quote:

[..]

Nee, ik krijg hoofdpijn van MENSEN die hun mening denken KRACHT bij te ZETTEN door bepaalde woorden IN HOOFDLETTERS te schrijven.
  zondag 18 mei 2008 @ 12:04:13 #281
pi_58740324
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:00 schreef gelly het volgende:
Het lastige is natuurlijk de bewijslast, hoe bewijs je dat er geen God is en dus hetgeen waar ze zich op beroepen op flauwekul berust ?
Dat hoeft niet. Zolang het bestaan van God niet bewezen is, is het de mening van gelovigen. De gelovigen mogen bewijzen dat er:

a. überhaupt een god is.
B. Dat zijn mening in de heilig boeken staat.
  zondag 18 mei 2008 @ 12:04:22 #282
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58740327
quote:
Ze voeren de wil van God uit, onderbouwd met bijbelpassages. Je kan eigenlijk stellen dat ze niet toerekeningsvatbaar zijn, geen eigen mening hebben.... Het lastige is natuurlijk de bewijslast, hoe bewijs je dat er geen God is en dus hetgeen waar ze zich op beroepen op flauwekul berust ?
Die troef kan iedereen spelen. En dat wordt niet goedgekeurd. Er zijn ook seriemoordenaars die beweren dat ze van God opdracht kregen te moorden. Bovendien hoeven ze niet de wil van God uit te voeren. Het is dat God ze dan bedreigt als ze dood gaan, maar goed.
pi_58740329
quote:

[..]

En dan kom ik weer....

Nekschot hoeft zich dus enkel te beroepen op het feit dat hij geinspireerd was (of ingesproken was) door god. Dan is het allemaal goed? Bewijs je namelijk maar eens dat hij niet door god was ingesproken.

Want dat is precies wat je hier zegt. Zolang je je op god kunt beroepen is het allemaal goed.
pi_58740377
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:01 schreef SCH het volgende:

[..]

El Moumni is dus wel vervolgd en inderdaad vrijgesproken. Dat kan bij Nekschot natuurlijk ook gebeuren en dan gaat het hele lange verhaal van je niet op. Je post mooie teksten hoor maar je doet iets teveel alsof Nekschot al veroordeeld is.
Was die gast ook van zijn bed gelicht door 10 agenten?
pi_58740416
quote:

[..]

Wat MAAK jij JE dan DRUK over de tere zieltjes van ANDEREN of de vileine cartoon VAN nekSCHOT?
Pas je ondertitel dan ook even aan, daar staan minsten TWEE overbodige hoofdletters.

Misschien kun je even voorbij die hoofdletters kijken , gelly, en gewoon ingaan op de inhoud?
Het gaat nogmaals niet om de aanklacht, het gaat om de aanpak, en de twee maten waarmee gemeten wordt.
Als je van mening bent dat het van bed lichten en een overdonderende huiszoeking bij een plaatjesmaker een normale werkwijze is, waarom blijft die werkwijze dan uit bij rabiate enge pRaatjesmakers, die dagelijks met alle invloed van dien, hun moskeeën zitten immers vol, hun haatzaaierij prediken, fuck, er komt jaaaaaaren na dato pas uit dat het hele gedoe rond de bouw van een Westermoskee een en al louche, dubieuze zaakjes betreft, met schimmige geldschieters met dubbele agenda's, spaarcentjes van goedgelovige moslims naar kingdom never never come weggesluist, en hoor jij de hanen kraaien? ja, een christendemocratisch haan kraait drie jaar nadat een salafisctische hypocriete kankertoewensende haan kraaide, en laat dientengevolge een plaatjesmaker oppakken als ware het Holleeder, ach wat, zelfs Holleeder is netter behandeld dan dit :

Je mist het grote plaatje en staart je blind gelijk een overgevoelige gelovige op het enkele plaatje van een cartoonist... zijn vrijheid van meningsuiting, verbaal of beeldend, is dezelfde vrijheid waarvan jij kan genieten, waarvan de El Moumnies van deze wereld hier in Nederland kunnen genieten, zolang die laatsten dat kunnen, en mogen, ook met jouw goedkeuring, moet je niet zeuren over een paar luizige cartoons, vermijdbaar als ze zijn , door ze eenvoudigweg niet op te zoeken op internet, iets wat wel wat anders ligt met de homohaat die bij menig moslim woekert, daar vinden dagelijks, anders wel wekelijks menig homo hinder van, om maar niet te spreken van de oversextheid van menig mannelijke moslimspruit, waardoor al sinds jaar en dag menig zwembad om gesloten is, dagelijks in de zomer vrouwen en meisjes hinder van ondervinden.

Daar zou Hirsch Balin zich sterk voor moeten maken, dat soort terreur, ipv in te zetten op zoiets compleet onschuldigs als een cartoon om daarmee het precedent te scheppen dat de vrijheid van een IEDERS (oei, sorry) meningsuiting sterk aan banden zal leggen, een groot goed, gelly, als je wat verder kijkt dan de tere zieltjes van gelovigen, van welke pluimage dan ook.
  zondag 18 mei 2008 @ 12:09:30 #286
pi_58740427
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:04 schreef Refragmental het volgende:

[..]

En dan kom ik weer....

Nekschot hoeft zich dus enkel te beroepen op het feit dat hij geinspireerd was (of ingesproken was) door god zijn geloof.
Gelovigen blijven volhouden dat Atheïsme "ook maar een geloof is". Voor deze ene keer wil ik het wel met ze eens zijn. Gregorius Nekschot publiceert zijn mening gebaseerd op "Het Atheïstische geloof" en verdient dus dezelfde religieuze voordelen als Gristenen of moslims.
pi_58740547
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:01 schreef SCH het volgende:

[..]

El Moumni heeft een dagvaarding gekregen, dat zeg ik dus de hele tijd, aanklacht, zaak, in afwachting daarvan thuis gezeten en gewoon zijn ongoddelijke gang kunnen gaan en vrijgesproken omdat hij zich op Gods woord baseerde, met al zijn haat tegen homoseksuelen.

Ik doe dus niet alsof Nekschot veroordeeld is, ik heb het , voor de tigste keer over de aanpak, iets waar menigeen hier je al evenzoveel keer op gewezen heeft, het gaat niet om de aanklacht, en vooralsnog niet om de uitspraak, het gaat nu om de aanpak, de wijze waarop, de prenten die nu al op toekomstig, lees je wel mee, toekomstig straffe van, verwijderd zijn van internet.

het OM bepaalt dus blijkbaar zonder gerechtelijke uitspraak al, wat mag en wat niet mag, en doet dat door middel van een schandalige intimiderende aanpak, huiszoeking, in beslagname en dringend verzoeken in het kader van evt strafvermindering de prenten te verwijderen... en een ieder die die prenten hier of elders toch plaatst, wordt meegenomen in de zaak, mocht die ontvankelijk verklaard worden.

cartoons, we hebben het over plaatjes, daar waar praatjes, zolang ze maar uit een devote koker komen, frank en vrij gedebiteerd mogen worden.

is toch verdomme van de zotte, dat je haat mag zaaien zolang het gods woord zou zijn, terwijl het bestaan van die god totaal niet vast staat.
  zondag 18 mei 2008 @ 12:17:21 #288
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58740562
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:59 schreef SCH het volgende:

[..]

En voedselbonnen.

Gaan wij samen in het verzet?
ik denk dat ik best met je zou kunnen onderduiken, maar dan geen poep aan de stengel hé!
pi_58740572
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:00 schreef Super7fighter het volgende:

Wees blij, anders had jij allang in een tbs-kliniek mogen vertoeven
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 18 mei 2008 @ 12:18:32 #290
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58740574
quote:

[..]

ha! nu heb ik je.
  zondag 18 mei 2008 @ 12:21:11 #291
3542 Gia
User under construction
pi_58740612
quote:

[..]

[..]

Dus het ligt er aan hoe oud de tekst is, om je daarop te mogen beroepen?

Waarom mag haat zaaien middels een boek van 1500 jaar oud wel, en mbv 3 jaar oude cartoons niet?

Wat is de meerwaarde van dat boek? 't Is ook maar gewoon ooit geschreven.
pi_58740618
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. Zolang het bestaan van God niet bewezen is, is het de mening van gelovigen. De gelovigen mogen bewijzen dat er:

a. überhaupt een god is.
B. Dat zijn mening in de heilig boeken staat.
precies, dat is wat geloof is, een mening, niet minder waard maar zeker ook niets meer waard dan iedere andere mening, ook als het in de vorm van een overtuiging is.

dat gaat er bij sommigen maar niet in, geloof heeft en verdiend geen uitzonderingspositie, al dreigt er met Hirsch Balin , zou zijn wil geschieden (......) verandering in te komen.

een hele enge gevaarlijke ontwikkeling.
  zondag 18 mei 2008 @ 12:22:51 #293
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58740636
sterker nog. ik vind geloof minder belangrijk dan, al dan niet leuke, spottende feiten.
pi_58740700
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:16 schreef milagro het volgende:

[..]

El Moumni heeft een dagvaarding gekregen, dat zeg ik dus de hele tijd, aanklacht, zaak, in afwachting daarvan thuis gezeten en gewoon zijn ongoddelijke gang kunnen gaan en vrijgesproken omdat hij zich op Gods woord baseerde, met al zijn haat tegen homoseksuelen.

Ik doe dus niet alsof Nekschot veroordeeld is, ik heb het , voor de tigste keer over de aanpak, iets waar menigeen hier je al evenzoveel keer op gewezen heeft, het gaat niet om de aanklacht, en vooralsnog niet om de uitspraak, het gaat nu om de aanpak, de wijze waarop, de prenten die nu al op toekomstig, lees je wel mee, toekomstig straffe van, verwijderd zijn van internet.

het OM bepaalt dus blijkbaar zonder gerechtelijke uitspraak al, wat mag en wat niet mag, en doet dat door middel van een schandalige intimiderende aanpak, huiszoeking, in beslagname en dringend verzoeken in het kader van evt strafvermindering de prenten te verwijderen... en een ieder die die prenten hier of elders toch plaatst, wordt meegenomen in de zaak, mocht die ontvankelijk verklaard worden.

cartoons, we hebben het over plaatjes, daar waar praatjes, zolang ze maar uit een devote koker komen, frank en vrij gedebiteerd mogen worden.

is toch verdomme van de zotte, dat je haat mag zaaien zolang het gods woord zou zijn, terwijl het bestaan van die god totaal niet vast staat.
Als het over de aan pak gaat dan snap ik het 2e gedeelte van je post niet waarin je toch weer over de plaatjes begint. Laten we nou eerst maar eens inhoudelijk afwachten waar de aanklacht uit bestaat.

Bovendien snap ik die gefixeerd op de islam niet zo want wie zegt dat de 8 cartoons daar (allemaal) over gaan. De plaatjes waarvan nu iets bekend is, gaan daar niet over.

De aanpak komt bruut over maar zoals al eerder gezegd. Het lijjkt mij niet zin vol te snel conclusies zonder dat we er al te veel over weten. Want we moeten nou ook weer niet doen alsof er een legertank zijn huis is binnengereden en bovendien kennen we het verhaal maar van 1 kant.
  zondag 18 mei 2008 @ 12:26:33 #295
pi_58740708
Hoe zit het met het "toonaangevende" Buitenhof? Ik geloof niet dat ze het over dit onderwerp gaan hebben? Heeeeeel bijzonder......
  zondag 18 mei 2008 @ 12:27:10 #296
3542 Gia
User under construction
pi_58740721
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:37 schreef gelly het volgende:

Maar dan kan ik dus ook zeggen:

"Volgens cartoons van Nekschot.....etc......" En vervolgens die cartoons afbeelden.

Dat is hetzelfde als:

"Volgens de Koran.....etc....." En vervolgens de letterlijke tekst quoten.

Waarom zijn die cartoons slecht en de koranteksten goed?
pi_58740760
Ik denk niet dat we nog van Gelly horen.

In het volgende topic komt ie pas weer terug en kunnen we waarschijnlijk weer van voor af aan beginnen.
  zondag 18 mei 2008 @ 12:30:10 #298
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58740767
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Als het over de aan pak gaat dan snap ik het 2e gedeelte van je post niet waarin je toch weer over de plaatjes begint. Laten we nou eerst maar eens inhoudelijk afwachten waar de aanklacht uit bestaat.

Bovendien snap ik die gefixeerd op de islam niet zo want wie zegt dat de 8 cartoons daar (allemaal) over gaan. De plaatjes waarvan nu iets bekend is, gaan daar niet over.

De aanpak komt bruut over maar zoals al eerder gezegd. Het lijjkt mij niet zin vol te snel conclusies zonder dat we er al te veel over weten. Want we moeten nou ook weer niet doen alsof er een legertank zijn huis is binnengereden en bovendien kennen we het verhaal maar van 1 kant.
even een aansluitende vraag. hoe belangrijk vind jij het dat iemand die anoniem wilt blijven en kritische tekeningen maakt, anoniem moet kunnen blijven?
  zondag 18 mei 2008 @ 12:31:16 #299
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58740788
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hoe zit het met het "toonaangevende" Buitenhof? Ik geloof niet dat ze het over dit onderwerp gaan hebben? Heeeeeel bijzonder......
komt nog wel, op een gegeven moment kunnen ze er niet meer onderuit en zal die hele kliek een stuk minder links gaan worden.
  zondag 18 mei 2008 @ 12:35:32 #300
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_58740840
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:04 schreef Refragmental het volgende:

[..]

En dan kom ik weer....

Nekschot hoeft zich dus enkel te beroepen op het feit dat hij geinspireerd was (of ingesproken was) door god. Dan is het allemaal goed? Bewijs je namelijk maar eens dat hij niet door god was ingesproken.

Want dat is precies wat je hier zegt. Zolang je je op god kunt beroepen is het allemaal goed.
Daar gaat het ook een beetje fout.
Het beroepen op vrijheid van meningsuiting hoe abject dan ook is een verweven recht in Nederland.
Hetzelfde is van toepassing voor vrijheid van godsdienst.

Beide zijn maatschappelijke fundamenten en nu wordt het geloof hoger gesteld dan de vrijheid van meningsuiting. Waar moet je nu nog de grens leggen tussen satire en belediging. Dit is een afglijdende schaal.

Maar ik denk dat GN, best wel een leuke civiele zaak heeft tegen het OM. Maar zijn identiteit en vrijheid van werk (als kunstenaar) ligt nu wel in duigen, vertrapt door een CDA-fundi-christen die van geen wijken wil weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')