quote:Op zaterdag 17 mei 2008 17:30 schreef gronk het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting, jongetje.![]()
En begin nou niet te eikelen over 'fatsoensnormen'. Ik zie hier de nodige fok!kers die denken dat het fatsoenlijk is om, zodra het woord 'moslim' valt, meteen beginnen te jermieren over profeten die 9-jarige kindertjes in de reet te nemen. Fatsoen werkt twee kanten op.
[..]
Niet dat ik hier veel post, dat doe mijn lieftallige echtgenote wel, maar ik wil me wel aansluiten bij alle vorige quoters! Hulde!quote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:53 schreef milagro het volgende:
[..]
het is wel degelijk een argument, omdat Hirsch Balin dat zelf als argument gebruikt ... drie jaar na dato omdat het OM zogenaamd drie jaar nodig had om Nekschots identiteit te achterhalen, hetgeen natuurlijke blatante onzin is, en waarom verkopen ze die onzin? vanwege de timing, HB wil de godslastering aanpakken.
in welke zin verschilt het (subjectieve) beledigen van moslims met het beledigen van homo's?
het een is cynisme, een punt dat de maker tracht te maken, satire... het ander een geloofsovertuiging, regeltjes uit een boek dat zogenaamd gods woord zou zijn.
wat is het verschil tussen homo's minder dan varkens noemen, homoseksualiteit een smerige ziekte, praktiserende homo's volgens sharia law van het dak gegooid willen zien worden, een uiting, nog geen daad en een smakeloze cartoon, ook een uiting, geen daad?
waarom zou een dergelijke mening, praktiserende homo's verdienen de dood, van een geestelijk leider die wekelijks preekt, nota bene volgelingen heeft, geen haatzaaien zijn, niet aanzetten tot geweld, en een cartoon wel?
precies , er is geen verschil, enkel Hirsch Balin en gelijkgestemden vinden van wel, blijkbaar is de ziel van een gelovige kwetsbaarder en dient die beschermd te worden, puur en alleen omdat het hier om een geloofsovertuiging gaat, zeg EAXCT hetzelfde over moslims, gebaseerd op EIGEN overtuiging, of teken het slechts, als een statement, een vinger op de zere plek, en de rapen zijn spreekwoordelijk gaar.
de prenten van Nekschot zijn niets beledigender dan menig passage uit de Bijbel of Koran...
cartoons die zouden aanzetten tot haat? tot geweld? sorry, hoor maar WIE worden er nu bedreigd sinds die cartoons in Denemarken, sinds De Duivelsverzen, sinds Submission, de moslims?
de enige aanzet tot haat of geweld die verzilverd is tot nu toe is die van de moslims naar de makers van betreffende boeken/films/cartoons , laten we dat vooral niet vergeten.
de enige slachtoffers die tot nu toe gevallen zijn, onder moeten duiken, bij wie bedreigingen dagelijks hun deel zijn, de dood gevonden hebben zijn hen die zouden aanzetten tot haat en geweld, om vervolgens ten onder te gaan, soms letterlijk , aan de haat en het geweld van hen die claimen gevaar te lopen, dus laat me niet lachen, zeg.
Theo van Gogh zette aan tot haat en geweld? Theo is dood, afgeslacht, door een beledigde, vanwege een film, die zou aanzetten tot haat, geweld, die beledigend zou zijn.
Salman Rushdie, heeft jarenlang moeten vrezen voor ZIJN leven, omdat hij ooit eens een boek schreef met 1 enkele passage die beledigend zou zijn.
Ayaan deed wat uitspraken en onderduiken moest ze, want ze beledigde, ze zette aan tot haat?
Jami idem, Ellian idem, WIlders idem, de Deense cartoonist idem en nu doen wellicht Nekschot....
De beledigden bepalen en de beledigden verhalen VERMEEND aanzetten tot geweld en haat MET geweld en haat... en Velleman maakt zich druk om die beledigden, laat een belediger, na Rushdie, na Ayaan, na Theo, na Pim, na Jami, na Westergaard oppakken, als ware het een staatsgevaarlijke?
lachwekkend zou het zijn als die ontwikkeling niet dood en doodeng was.
maar goed, het Midden Oosten kan tevreden zijn, binnenkort koppen de kranten daar "NLse cartoonist opgepakt en vastgezet vanwege beledigen moslims".... Ah Allahuakbar, zijn wil geschiede, de infidels gestraft, hulde aan Hirsch Balin, de gelovigen beschermd, en moge de infidels branden in de eeuwige hel en tot die tijd lijden aan een vreselijke kanker en moge een langzame dood hun deel zijn, en uiteraard de flikkers met de kop naar beneden van de flat af, en de ongehoorzame vrouw met een corrigerende tik tot de orde geroepen worden of zonodig gedood opdat de familie eer gered is... zwart op wit , het staat geschreven, beledigend? welnee, een pure geloofsovertuiging , dus respect alstublieft
Milagro and again !!!! Top meid/dame ga zo door (berk, klinkt dat lagere school achtig)quote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:53 schreef milagro het volgende:
[..]
het is wel degelijk een argument, omdat Hirsch Balin dat zelf als argument gebruikt ... drie jaar na dato omdat het OM zogenaamd drie jaar nodig had om Nekschots identiteit te achterhalen, hetgeen natuurlijke blatante onzin is, en waarom verkopen ze die onzin? vanwege de timing, HB wil de godslastering aanpakken.
in welke zin verschilt het (subjectieve) beledigen van moslims met het beledigen van homo's?
het een is cynisme, een punt dat de maker tracht te maken, satire... het ander een geloofsovertuiging, regeltjes uit een boek dat zogenaamd gods woord zou zijn.
wat is het verschil tussen homo's minder dan varkens noemen, homoseksualiteit een smerige ziekte, praktiserende homo's volgens sharia law van het dak gegooid willen zien worden, een uiting, nog geen daad en een smakeloze cartoon, ook een uiting, geen daad?
waarom zou een dergelijke mening, praktiserende homo's verdienen de dood, van een geestelijk leider die wekelijks preekt, nota bene volgelingen heeft, geen haatzaaien zijn, niet aanzetten tot geweld, en een cartoon wel?
precies , er is geen verschil, enkel Hirsch Balin en gelijkgestemden vinden van wel, blijkbaar is de ziel van een gelovige kwetsbaarder en dient die beschermd te worden, puur en alleen omdat het hier om een geloofsovertuiging gaat, zeg EAXCT hetzelfde over moslims, gebaseerd op EIGEN overtuiging, of teken het slechts, als een statement, een vinger op de zere plek, en de rapen zijn spreekwoordelijk gaar.
de prenten van Nekschot zijn niets beledigender dan menig passage uit de Bijbel of Koran...
cartoons die zouden aanzetten tot haat? tot geweld? sorry, hoor maar WIE worden er nu bedreigd sinds die cartoons in Denemarken, sinds De Duivelsverzen, sinds Submission, de moslims?
de enige aanzet tot haat of geweld die verzilverd is tot nu toe is die van de moslims naar de makers van betreffende boeken/films/cartoons , laten we dat vooral niet vergeten.
de enige slachtoffers die tot nu toe gevallen zijn, onder moeten duiken, bij wie bedreigingen dagelijks hun deel zijn, de dood gevonden hebben zijn hen die zouden aanzetten tot haat en geweld, om vervolgens ten onder te gaan, soms letterlijk , aan de haat en het geweld van hen die claimen gevaar te lopen, dus laat me niet lachen, zeg.
Theo van Gogh zette aan tot haat en geweld? Theo is dood, afgeslacht, door een beledigde, vanwege een film, die zou aanzetten tot haat, geweld, die beledigend zou zijn.
Salman Rushdie, heeft jarenlang moeten vrezen voor ZIJN leven, omdat hij ooit eens een boek schreef met 1 enkele passage die beledigend zou zijn.
Ayaan deed wat uitspraken en onderduiken moest ze, want ze beledigde, ze zette aan tot haat?
Jami idem, Ellian idem, WIlders idem, de Deense cartoonist idem en nu doen wellicht Nekschot....
De beledigden bepalen en de beledigden verhalen VERMEEND aanzetten tot geweld en haat MET geweld en haat... en Velleman maakt zich druk om die beledigden, laat een belediger, na Rushdie, na Ayaan, na Theo, na Pim, na Jami, na Westergaard oppakken, als ware het een staatsgevaarlijke?
lachwekkend zou het zijn als die ontwikkeling niet dood en doodeng was.
maar goed, het Midden Oosten kan tevreden zijn, binnenkort koppen de kranten daar "NLse cartoonist opgepakt en vastgezet vanwege beledigen moslims".... Ah Allahuakbar, zijn wil geschiede, de infidels gestraft, hulde aan Hirsch Balin, de gelovigen beschermd, en moge de infidels branden in de eeuwige hel en tot die tijd lijden aan een vreselijke kanker en moge een langzame dood hun deel zijn, en uiteraard de flikkers met de kop naar beneden van de flat af, en de ongehoorzame vrouw met een corrigerende tik tot de orde geroepen worden of zonodig gedood opdat de familie eer gered is... zwart op wit , het staat geschreven, beledigend? welnee, een pure geloofsovertuiging , dus respect alstublieft
quote:Op zondag 18 mei 2008 04:08 schreef intraxz het volgende:
Ik houd er niet van om te slijmen en mensen te prijzen omdat ze de waarheid zeggen, maar Hij ze (foutje..) slaat de spijker op zn kop.
Tja die kutknop staat ook recht naast de edit knopquote:Op zondag 18 mei 2008 04:08 schreef intraxz het volgende:
Ik houd er niet van om te slijmen en mensen te prijzen omdat ze de waarheid zeggen, maar Hijze(Foutje) slaat de spijker op zn kop.
Afkeuring!quote:Op zaterdag 17 mei 2008 22:29 schreef HarryP het volgende:
Tijd voor een motie van wantrouwen tegen Hirsch Ballin.
Dat roep ik al jaren, maar ze wil niet.quote:
Ik denk dat je even goed moet kijken wie er hier precies ageren tegen deze situatie. Veel mensen uit de "linkse kliek" hebben ook niet veel op met dit geëikel van HB/OM.quote:Op zondag 18 mei 2008 05:17 schreef niet_links het volgende:
Mooie post Milagro, blijkbaar te sterk want geen van de linkse kliek probeert hem te ontkrachten.
Walt valt er te ontkrachten ? Dat er moslimextremisten zijn die critici om zeep willen helpen is toch wel algemeen bekend. Ik zie alleen niet zo wat het nogal melodramatisch ingestelde stukje proza van Milagro met het onderwerp van doen heeft, een cartoonist die na aangifte wordt opgepakt omdat zijn krabbels mogelijk in strijd met wetgeving zijn.quote:Op zondag 18 mei 2008 05:17 schreef niet_links het volgende:
Mooie post Milagro, blijkbaar te sterk want geen van de linkse kliek probeert hem te ontkrachten.
Je bedoelt zoals scherpe columns van van gogh, die moslims lijdzaam over hun kant liet gaan?quote:Op zondag 18 mei 2008 09:56 schreef gelly het volgende:
Kennelijk verwachten sommigen dat moslims alles maar over kun kant moeten laten gaan, dat terwijl men dat zelf niet doet. Tijd voor een beetje zelfreflectie ?
Scherpe columns ?quote:Op zondag 18 mei 2008 09:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals scherpe columns van van gogh, die moslims lijdzaam over hun kant liet gaan?
Inderdaad is het tijd voor een beetje zelfreflectie ja.
http://www.cidi.nl/media/2004/nrc.051104.htmlquote:Toen Theo van Gogh de joden beledigde, gebeurde het wel. Televisiepresentatrice Sonja Barend en Ronnie Naftaniël van het Centrum voor Informatie en Documentatie Israël (CIDI) deden aangifte tegen Van Gogh toen hij in het filmblaadje Moviola schreef over schrijver Leon de Winter die zijn joodse identiteit misbruikte om rijk te worden, over 'copulerende gele sterren in de gaskamer' en over de 'lucht van caramel' die ontstond door de verbranding van suikerzieke joden. De Hoge raad veroordeelde Van Gogh tot een boete van duizend gulden. Dat was in 1991. Toen hij hetzelfde stuk weer publiceerde, deed Richard Stein van de Stichting Bestrijding Antisemitisme aangifte. De politierechter veroordeelde Van Gogh, maar het gerechtshof sprak hem vrij.
Drie jaar na aangifte nota bene, op een moment dat Balkenende tegen Opinio ageert, dat een brief van Hirsch-Balin uitgelekt is die het verbod op de godslastering wil uitbreiden om zaken als Fitna te kunnen verbieden en dat dit dan toevallig samenvalt met het moment waarop Gregorius Nekschot van z'n bed wordt gelicht.quote:Op zondag 18 mei 2008 09:56 schreef gelly het volgende:
Walt valt er te ontkrachten ? Dat er moslimextremisten zijn die critici om zeep willen helpen is toch wel algemeen bekend. Ik zie alleen niet zo wat het nogal melodramatisch ingestelde stukje proza van Milagro met het onderwerp van doen heeft, een cartoonist die na aangifte wordt opgepakt omdat zijn krabbels mogelijk in strijd met wetgeving zijn.
Het is ook de legale weg, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat er meerdere legale wegen zijn, maar dat ditmaal is gekozen voor eentje die flink intimiderend is; waarbij de cartoonist niet verzocht wordt op het bureau te komen, maar direct thuis bezocht wordt, apparatuur in beslag genomen wordt, een agent naar verluidt opmerkt ‘dat-ie nu z’n anonimiteit wel kwijt is’ en dan vastgehouden wordt.quote:Juist niet, omdat deze keer gewoon de legale weg wordt gekozen. Die bedreigingen zijn dus helemaal niet relevant in deze. Het staat een ieder vrij om aangifte te doen mocht hij of zij zich beledigd of gekwetst voelen, zo werkt dat in dit land. Kennelijk verwachten sommigen dat moslims alles maar over kun kant moeten laten gaan, dat terwijl men dat zelf niet doet. Sterker nog, veel van die figuren roepen als eerste dat een moslim maar het land uitgezet moet worden mocht deze een mening verkondigen die hen niet aanstaat. Tijd voor een beetje zelfreflectie ?
Vergeet je niet je aluminium hoedje op te zetten ?quote:Op zondag 18 mei 2008 10:08 schreef Iblis het volgende:
[..]
Drie jaar na aangifte nota bene, op een moment dat Balkenende tegen Opinio ageert, dat een brief van Hirsch-Balin uitgelekt is die het verbod op de godslastering wil uitbreiden om zaken als Fitna te kunnen verbieden en dat dit dan toevallig samenvalt met het moment waarop Gregorius Nekschot van z'n bed wordt gelicht.
He laat mij nu lekker afgeven op links. Tuurlijk weet dat er ook mensen uit de linkse hoek dit belachelijk vinden. Het is ook belachelijk.quote:Op zondag 18 mei 2008 09:50 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik denk dat je even goed moet kijken wie er hier precies ageren tegen deze situatie. Veel mensen uit de "linkse kliek" hebben ook niet veel op met dit geëikel van HB/OM.
Mooi stuk milagro!
Zo gaat het ook meestal. Maar weet je wat het is ? Het is helemaal niet leuk als er niet op provocaties wordt gereageerd. Dus wat doe je dan, je gaat net een stapje verder. Totdat iemand aangifte doet, en dan speel je de vermoorde onschuld en beroep je je op de vrijheid van meningsuiting. Gewoon op een volwassen en fatsoenlijk niveau met elkaar communiceren is kennelijk geen optie. En het treurige is nog wel dat men van moslims verwacht dergelijke provocaties te negeren. Ik doe dat niet, jij waarschijnlijk niet en het grootste deel van de mensheid niet. Iedereen heeft een punt waarop het genoeg is geweest.quote:
Vergeet jij niet inhoudelijk te reageren? Lijkt me een stuk belangrijker.quote:Op zondag 18 mei 2008 10:10 schreef gelly het volgende:
Vergeet je niet je aluminium hoedje op te zetten ?
Alleen omdat jij mijn posts negeerde zekerquote:Op zondag 18 mei 2008 10:16 schreef gelly het volgende:
Daarom vroeg ik eerder ook in hoeverre de voorstanders van Nekschot hier zelf met beledigingen om zouden gaan, zou je alles pikken ? Het bleef aardig stil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |