abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 mei 2008 @ 11:34:21 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58739869
God bestaat niet. Wat in de heilige boeken staat is dus niet meer dan een mening.

Sinds gisteren, met de arrestatie van Gregorius Nekschot, zijn meningen verboden. Meningen zijn gevaarlijk, opruiend, polariserend, schadelijk, racistisch en seksistisch, en dat kunnen we niet hebben. De gevaarlijkste meningen, namelijk religieuze, moeten dus onmiddellijk verboden worden.

quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

prima. dan denk ik dat er heel wat mensen zijn die per vandaag samenkomen om te eisen dat haatzaaiende teksten uit de koran, bijbel en talmoed verdwijnen. want als ongelovige zie ik teksten, zonder enige vorm van spot, waarin ik mij direct bedreigd voel.
Conclusie: Verbied alle "heilige" boeken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 18 mei 2008 @ 11:37:54 #2
213270 TheWanderer
With the wanderlust you fight.
pi_58739921
verbied alle meningen
wat zullen we dan een leuke *stille* wereld hebben
  zondag 18 mei 2008 @ 11:42:07 #3
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58739986
ik zou het fijn vinden als dit topic niet alleen reacties krijgt, maar dat er ook echt een club humanisten opstaat die bereid is een rechtzaak aan te spannen tegen alle haatzaaiende en bedreigende passages uit alle 'heilige' boeken.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 18 mei 2008 @ 11:44:07 #4
pi_58740016
Kost dat geld, zo'n rechtszaak?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_58740080
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:42 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou het fijn vinden als dit topic niet alleen reacties krijgt, maar dat er ook echt een club humanisten opstaat die bereid is een rechtzaak aan te spannen tegen alle haatzaaiende en bedreigende passages uit alle 'heilige' boeken.
Ja, uhm, wie wil je precies gaan aanklagen dan, God ?

Geweldig en doordacht initiatief natuurlijk, boeken verbieden in de strijd voor vrijheid van meningsuiting.
  zondag 18 mei 2008 @ 11:48:33 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58740082
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kost dat geld, zo'n rechtszaak?
ja dat is heel duur. zeker ook omdat het moeilijk te achterhalen is wie verantwoordelijk gesteld moet worden. voor bill gates is het wel te doen.
  zondag 18 mei 2008 @ 11:56:26 #7
pi_58740189
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Geweldig en doordacht initiatief natuurlijk, boeken verbieden in de strijd voor vrijheid van meningsuiting.
Was jij niet voor het verbieden van bepaalde cartoons?
  zondag 18 mei 2008 @ 11:57:18 #8
pi_58740200
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja dat is heel duur. zeker ook omdat het moeilijk te achterhalen is wie verantwoordelijk gesteld moet worden. voor bill gates is het wel te doen.
God is ook verantwoordelijk voor drugs, maar die hebben ze ook verboden. Dus wat is het probleem nu?
  zondag 18 mei 2008 @ 11:59:12 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58740238
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

God is ook verantwoordelijk voor drugs, maar die hebben ze ook verboden. Dus wat is het probleem nu?
"war on god!". neuhhh. lijkt me niet wenselijk.
  zondag 18 mei 2008 @ 11:59:41 #10
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58740251
Een site als http://www.bijbelenkoran.nl/ is in staat om haatzaaiende teksten als:
quote:
Loop niet in een en hetzelfde span met ongelovigen. Wat is de verwantschap tussen gerechtigheid en wetteloosheid? Wat heeft licht met duisternis te maken? Waarin lijken Christus en Beliar op elkaar? Wat hebben een gelovige en een ongelovige gemeen? Wat heeft de tempel van God met afgoden te maken? Wijzelf zijn de tempel van de levende God, zoals God heeft gezegd: ‘Ik zal bij hen wonen en in hun midden verkeren, ik zal hun God zijn en zij mijn volk. Daarom zegt de Heer: Ga weg bij de ongelovigen, zonder je van hen af en raak niets aan dat onrein is.
Online te zetten. Waarin Christenen wordt opgeroepen zich niet met ongelovigen op te houden. Hiermee promoten ze segregatie op basis van godsdienst.

Ook mensen die kritiek uitoefenen op het Christendom, en daardoor mogelijkerwijs mensen afvallig doen worden worden bedreigd, en er wordt opgeroepen jegens hen geweld te plegen:
quote:
Wanneer iemand – uw volle broer, uw zoon of uw dochter, of de vrouw die u bemint, of uw beste vriend – u in het geheim probeert over te halen om andere goden te dienen, goden die u nog niet kende en ook uw voorouders niet, goden van de naburige volken, vlakbij of ver weg of waar ook ter wereld, luister dan niet naar zo iemand en geef niet toe; wees onverbiddelijk, heb geen medelijden met hem en houd hem niet de hand boven het hoofd. U moet hem ter dood brengen; samen met uw volksgenoten moet u hem stenigen tot de dood erop volgt, en zelf moet u de eerste steen werpen.
Dit is echter niet het enige, ook de Koran staat erop, die hetzelfde stelt:
quote:
Zij zouden graag willen dat jullie ongelovig werden, zoals zij dat zijn; dan zouden jullie gelijk zijn. Neemt van hen dus niemand als medestander zolang zij niet uitwijken op Gods weg. Als zij zich afkeren, grijpt hen dan en doodt hen waar jullie hen vinden. Neemt van hen niemand als medestander of als helper.
Er staat verder op de site dat de Koran het onfeilbaar woord van God is, en dat God via de Bijbel tot de Christenen spreekt. Op deze manier wordt geprobeerd Christenen en Moslims op te zetten tegen hen die niet geloven en hen te haten.

Zoiets?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 18 mei 2008 @ 12:00:34 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58740265
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:48 schreef gelly het volgende:

[..]

klopt het wordt moeilijk, but nobody said dificculty is an easy word.
  zondag 18 mei 2008 @ 12:00:42 #12
pi_58740268
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

"war on god!". neuhhh. lijkt me niet wenselijk.
War on drugs = war on heilige boeken.
  zondag 18 mei 2008 @ 12:01:57 #13
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_58740285
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
God bestaat niet. Wat in de heilige boeken staat is dus niet meer dan een mening.

Sinds gisteren, met de arrestatie van Gregorius Nekschot, zijn meningen verboden. Meningen zijn gevaarlijk, opruiend, polariserend, schadelijk, racistisch en seksistisch, en dat kunnen we niet hebben. De gevaarlijkste meningen, namelijk religieuze, moeten dus onmiddellijk verboden worden.

[ afbeelding ]
[..]

Conclusie: Verbied alle "heilige" boeken.
Ben jij bang voor de waarheid? Wil jij via het stemhokje graag horen dat jouw leven goed is, terwijl in het meest gelezen boek ter wereld staat dat jij slecht bent.
Er is één lichtpuntje, God wil een ieder vergeven die berouw toont. Er is hoop. Verbeter jezelf en God's liefde zal tot je komen.
Je kan natuurlijk ook Wilders stemmen, zodat het bij wet wordt toegestaan om te beledigen vrijheid van meningsuiting te hebben, maar op de Dag des Oordeels zal je je moeten verantwoorden.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zondag 18 mei 2008 @ 12:03:42 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58740312
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

War on drugs = war on heilige boeken.
ik heb gewoon liever dat er een hele grote groep niet-gelovigen en mensen die sympathiseren met niet-gelovigen opstaat en laat zien dat bedreigingen, ook in heilige boeken, niet alleen voorkomen, maar ook nageleeft worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoalshetis op 18-05-2008 12:09:49 ]
  zondag 18 mei 2008 @ 12:05:29 #15
pi_58740345
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:01 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Ben jij bang voor de waarheid?
Bewijs eerst maar dat God bestaat, dan praten we verder over "zijn" mening.
  zondag 18 mei 2008 @ 12:12:12 #16
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58740476
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:01 schreef ouderejongere het volgende:
Je kan natuurlijk ook Wilders stemmen, zodat het bij wet wordt toegestaan om te beledigen vrijheid van meningsuiting te hebben, maar op de Dag des Oordeels zal je je moeten verantwoorden.
Wanneer kwam Jezus ook al weer terug? Ik las iets van:
quote:
Ik verzeker jullie: sommige van de hier aanwezigen zullen niet sterven voor ze de komst van de Mensenzoon en zijn koninklijke heerschappij hebben meegemaakt.’
In Matteüs 16, vers 28. Maar de laatste keer dat ik checkte was dat al zo'n 1900 jaar geleden verlopen, dus ik vroeg me af of hij vertraging had.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 18 mei 2008 @ 12:12:17 #17
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_58740478
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Bewijs eerst maar dat God bestaat, dan praten we verder over "zijn" mening.
Bewijs maar eens dat God niet bestaat. Er zijn talloze getuigenverklaringen dat Jezus wonderen heeft verricht en dat hij uit de dood is opgestaan. Wat zou het ultime bewijs zijn dat God bestaat?
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zondag 18 mei 2008 @ 12:14:14 #18
213270 TheWanderer
With the wanderlust you fight.
pi_58740518
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:59 schreef Iblis het volgende:
Een site als http://www.bijbelenkoran.nl/ is in staat om haatzaaiende teksten als:
[..]

Online te zetten. Waarin Christenen wordt opgeroepen zich niet met ongelovigen op te houden. Hiermee promoten ze segregatie op basis van godsdienst.

Ook mensen die kritiek uitoefenen op het Christendom, en daardoor mogelijkerwijs mensen afvallig doen worden worden bedreigd, en er wordt opgeroepen jegens hen geweld te plegen:
[..]

Dit is echter niet het enige, ook de Koran staat erop, die hetzelfde stelt:
[..]

Er staat verder op de site dat de Koran het onfeilbaar woord van God is, en dat God via de Bijbel tot de Christenen spreekt. Op deze manier wordt geprobeerd Christenen en Moslims op te zetten tegen hen die niet geloven en hen te haten.

Zoiets?
Jezus at met tollenaars terwijl de farizeën hem daarvoor veroordeelden.
ook was het Jezus die een groep mensen tegenhield die een hoer wouden stenigen met de woorden 'Gij die zonder zonde bent werpe de 1e steen'
  zondag 18 mei 2008 @ 12:15:59 #19
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_58740536
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:12 schreef Iblis het volgende:

[..]

Wanneer kwam Jezus ook al weer terug? Ik las iets van:
[..]

In Matteüs 16, vers 28. Maar de laatste keer dat ik checkte was dat al zo'n 1900 jaar geleden verlopen, dus ik vroeg me af of hij vertraging had.
In Lucas 18:20-21 staat: ‘De komst van het koninkrijk van God laat zich niet aanwijzen, en men kan niet zeggen: “Kijk, hier is het!” of: “Daar is het!” Maar weet wel: het koninkrijk van God ligt binnen uw bereik.’
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zondag 18 mei 2008 @ 12:16:22 #20
pi_58740545
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:12 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Bewijs maar eens dat God niet bestaat.
Zwak, heel zwak. Ik claim niet dat er een God is, dus ik hoef niets te bewijzen.
quote:
Er zijn talloze getuigenverklaringen dat Jezus wonderen heeft verricht en dat hij uit de dood is opgestaan.
Er werd ook gezegd dat er massavernietigingswapens waren in Irak. Dat was ook niet waar.
quote:
Wat zou het ultime bewijs zijn dat God bestaat?
Wetenschappelijk fysiek falsificeerbaar bewijs.

EN NU ON-TOPIC!
  zondag 18 mei 2008 @ 12:19:32 #21
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58740587
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:14 schreef TheWanderer het volgende:

[..]

Jezus at met tollenaars terwijl de farizeën hem daarvoor veroordeelden.
ook was het Jezus die een groep mensen tegenhield die een hoer wouden stenigen met de woorden 'Gij die zonder zonde bent werpe de 1e steen'
Dus? Het gaat erom dat bovenstaande teksten haatdragend zijn. Volkert hield ook heel erg van diertjes. Ze doen geen enkele moeite om die teksten toe te lichten, of door te linken, of van commentaar te voorzien. Ze staan er gewoon zo, in al hun wrede haatdragendheid.
  zondag 18 mei 2008 @ 12:23:01 #22
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58740639
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:15 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

In Lucas 18:20-21 staat: ‘De komst van het koninkrijk van God laat zich niet aanwijzen, en men kan niet zeggen: “Kijk, hier is het!” of: “Daar is het!” Maar weet wel: het koninkrijk van God ligt binnen uw bereik.’
Lukas 17. Maar wat is nu belangrijker? Lukas 17 of Mat 16? Volgens mij loopt Jezus een beetje de boel op te lichten.
  zondag 18 mei 2008 @ 12:23:32 #23
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_58740644
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:37 schreef TheWanderer het volgende:
verbied alle meningen
wat zullen we dan een leuke *stille* wereld hebben

verbied muziek
verbied SBS 6
verbied Fok!
je zou iemand kunnen kwetsen hiermee.

Ik lees de Bijbel voor mezelf, maar als mijn Heilige Boek wordt aangevallen zal ik die verdedigen. Ik ga niet bij mensen langs de deur om Het Boek door de strot te duwen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zondag 18 mei 2008 @ 13:07:55 #24
151835 SuperbDeLux
Een ietwat hautain.
pi_58741336
Men probeert radicale islamistische retoriek en andere terroristisch getinte lulkoek aan te pakken. Nekschot's arrestatie is een politiek gebaar; het mes snijdt aan twee kanten.
He wept for there were no more worlds to conquer.
  zondag 18 mei 2008 @ 13:09:48 #25
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58741367
quote:
Op zondag 18 mei 2008 13:07 schreef SuperbDeLux het volgende:
Men probeert radicale islamistische retoriek en andere terroristisch getinte lulkoek aan te pakken. Nekschot's arrestatie is een politiek gebaar; het mes snijdt aan twee kanten.
het goede voorbeeld geven? nou maar hopen dat er duidelijk navolg komt dan. of mischien eigenlijk stiekem wel niet, mensen moeten hier boven staan en niet ergernissen met ergernissen bestrijden.

de verantwoordelijken, zoals vellens, hirsch en balkie moeten misschien maar eens gaan inzien dat aftreden het best is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')