quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:27 schreef RonaldRegen het volgende:
We moeten er ook het positieve van inzien. Dit is gewoon weer een overwinning voor Geert Wilders, en het zoveelste verlies voor de PvdA.
Is dit een van 8?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:29 schreef milagro het volgende:
[ afbeelding ]
Nu ook slavernijmonument voor de blanke autochtone belastingbetaler
nou. leg maar uit, wat is hier zo erg aan dat het van internet af moet?
a priori, zonder gerechtelijke uitspraak nog?
is dat de kant die "we" op willen, om zo een handje vol lange tenen te beschermen?
Ja, het land moet iets hebben om zich druk over te maken. Terwijl het in China en Birma prima gaat hoorquote:
Wat is dan nu precies het probleem nog ?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is dus nuance in wat wel en wat niet kan. En die nuance moet en mag er ook zijn binnen de wet.
Jij bent het dus vrijwel eens met Hirsch Ballin, maar je hebt dat zelf niet in de gatenquote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, ik geloof dat ik daar al duidelijk in ben geweest.
Een cartoon maken waarin je een moslim afbeeldt als geitenneuker of kinderverkrachter slaat bijvoorbeeld nergens op. Maar als je een cartoon maakt van een predikende ayatollah met een spraakwolkje waarin een moslim een geit neukt, met op de achtergrond een vrouw met hoofdpijn op bed, dan is dat humor. En dat moet kunnen.
Als je zegt dat mohammed een vieze vuile pedofiel was, dan vind ik dat behoorlijk over de schreef, maar als je zegt dat mohammed volgens huidige Westerse maatstaven als pedofiel veroordeeld zou worden, dan moet dat kunnen.
Je mag als imam zeggen dat volgens de islam homofilie een grote zonde is, maar daarbij beweren dat alle homo's beter gedood kunnen worden, gaat te ver.
Er is dus nuance in wat wel en wat niet kan. En die nuance moet en mag er ook zijn binnen de wet.
Die SCH moet even een keertje in een moskee de maggot gaan uit hangen, dan beseft hij misschien wat realiteit is.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:48 schreef Refragmental het volgende:
Werkelijk om te KOTSEN hoe sommige mensen (lees SCH, Gelly en de rest van die stinkende kutbende) het allemaal maar ok vinden. Dit soort figuren gooien het land te grabbel aan iedereen met een beetje grote bek.
Al die smoesjes met "structureel beledigen" enzo komen me ook de strot uit. Beledigen zou namelijk NOOIT strafbaar moeten/mogen zijn. Belediging is namelijk subjectief.
Om te KOTSEN
Och, wat maakt het uit, PvdA, CDA, één pot nat, allebei kut met peren. In elk geval vind ik de PvdA met hun moslimgeknuffel ernstig medeverantwoordelijk voor het laten ontstaan van het fascistische sfeertje waarin arrestaties als deze mogelijk zijn.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat heeft de PvdA hier in godsnaam mee te maken? Dit is het CDA hoor.
Maggot?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die SCH moet even een keertje in een moskee de maggot gaan uit hangen, dan beseft hij misschien wat realiteit is.
Oh weer zo'n iemand die niks van politiek weet maar gewoon maar wat loopt te blaten. Wat fijn toch dat het volk tegenwoordig zo bij de politiek is betrokkenquote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:35 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Och, wat maakt het uit, PvdA, CDA, één pot nat, allebei kut met peren. In elk geval vind ik de PvdA met hun moslimgeknuffel ernstig medeverantwoordelijk voor het laten ontstaan van het fascistische sfeertje waarin arrestaties als deze mogelijk zijn.
Ik vind dat nogal dubieus en een hellend vlak eerlijk gezegd. Jij als journalist zou je daar toch ook zorgen over moeten maken. Ik zou wel in jouw columns die je ooit voor fok hebt geschreven discirminatie kunnen zien. Vervolgens wordt je door 10 personen uit je bed getilt en een nacht opgesloten.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh zeker wel, al hoor ik daar van de meesten vaak niet zoveel over als het om een moslim gaat die ten onrechte wordt verdacht van betrokkenheid bij het een of ander maar dat terzijde. Alleen zie ik het probleem niet zozeer. 8 agenten klinkt wel als veel, ben benieuwd wat de reden daarvan was. Iemand die niet mee wil werken aan het onderzoek en een nachtje moet blijven, dat is niet zo gek en alhoewel het neit prettig is, is het min of meer een keuze.
Dan is het dus wel waar. Hij werd in eerste instantie opgepakt wegens zijn cartoons. En kom op zeg... onderzoek? Welk onderzoek?quote:Wat milagro schrijft is dus ook niet waar. Hij is niet vastgezet vanwege de cartoons maar omdat hij niet mee wilde werken aan het onderzoek.
Dan begrijp ik eerlijk gezegd niet wat je wil zeggen.quote:Voor de rest ben ik het trouwens grotendeels met milagro's post eens, beetje emotioneel en onbeholpen genoteerd maar dat terzijde, laat dat duidelijk zijn.
Nekschot roept niet op tot het doden van een mens.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:10 schreef Meki het volgende:
Toen de demonstranten met de Geert Wilders-poster gearresteerd werden bleef het, afgezien van mijn interventie, muisstil. Dit keer struikelen politici over elkaar heen om schande te spreken.
Ah, weer zo'n figuur die na twee strikes zonder argumenten komt te zitten. Je moet nog even doorgaan hoor, zo win je nóóit wat.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh weer zo'n iemand die niks van politiek weet maar gewoon maar wat loopt te blaten. Wat fijn toch dat het volk tegenwoordig zo bij de politiek is betrokken
Nee, ik dacht het niet. Cartoons worden meestal gemaakt naar aanleiding van maatschappelijke en actuele gebeurtenissen. Zo ook de meeste cartoons van GN. Dus moet dat mogen. Ze zijn niet discriminerend, want er wordt niemand overgeslagen, ze zetten niet aan tot haat en geweld, behoudens wat lange tenen en tere zieltjes die er wel weer op willen meppen en ze zijn niet godslasterlijk, want mo was nog steeds geen god.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij bent het dus vrijwel eens met Hirsch Ballin, maar je hebt dat zelf niet in de gaten
Want daar hoor jij niet bij, hè? Daar ben jij ver boven verheven.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:36 schreef SCH het volgende:
Wat fijn toch dat het volk tegenwoordig zo bij de politiek is betrokken
Inderdaad. Is daar wat mis mee? Het wordt tijd dat de elite weer terugkomt in Nederland.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Want daar hoor jij niet bij, hè? Daar ben jij ver boven verheven.
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:46 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Ah, weer zo'n figuur die na twee strikes zonder argumenten komt te zitten. Je moet nog even doorgaan hoor, zo win je nóóit wat.
Dat ben ik met je eens. Ik ben wel benieuwd waarom er zo veel mensen bij betrokken waren.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal dubieus en een hellend vlak eerlijk gezegd. Jij als journalist zou je daar toch ook zorgen over moeten maken. Ik zou wel in jouw columns die je ooit voor fok hebt geschreven discirminatie kunnen zien. Vervolgens wordt je door 10 personen uit je bed getilt en een nacht opgesloten.
Hij wil niet meewerken, zich niet bekend maken enz. Dat is geen licht vergrijp meer.quote:Want een nacht opsluiten komt namelijk maar zelden voor bij dit soort lichte vergrijpen.
Nee, ik vind het maar matig relevant.quote:Anyway, we zijn het er in ieder geval over eens dat de manier waarop deze meneer is opgepakt wel degelijk er toe doet?
quote:Dan is het dus wel waar. Hij werd in eerste instantie opgepakt wegens zijn cartoons. En kom op zeg... onderzoek? Welk onderzoek?
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Nekschot roept niet op tot het doden van een mens.
Dat gebeurde met die GW posters wel, en nu weer met 'ruim Rita op'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |