abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 mei 2008 @ 18:08:13 #201
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58729669
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:49 schreef Gia het volgende:

[..]
en ze zijn niet godslasterlijk,
En al waren ze godslasterlijk. Als ik op het CDA en sommige moslims af moet gaan is God een smerige klootzak.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 17 mei 2008 @ 18:09:49 #202
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58729688
dus op welke uitspraken kan men Jabbahut van der Ven aanklagen... daar is vast wel materiaal van?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_58729743
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:09 schreef Re het volgende:
dus op welke uitspraken kan men Jabbahut van der Ven aanklagen... daar is vast wel materiaal van?
Wil je dat graag, Jabba de Veenhut aanklagen? Ik heb liever dat er helemaal niemand om z'n mening wordt aangeklaagd. Enige uitzonderingen zijn voor mij bedreigingen of oproepen iemand iets aan te doen.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 18:15:53 #204
pi_58729780
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:59 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom doe je alsof het ongebruikelijk is een huiszoeking te doen bij iemand die verdacht wordt van een strafbaar feit met als doel aanvullend bewijsmateriaal te vergaren dat de verdachte anders mogelijk kan verbergen indien er voor een andere aanpak wordt gekozen ?
Het bewijsmateriaal was al gepubliceerd hoor.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 17 mei 2008 @ 18:35:46 #205
pi_58730031
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:09 schreef Re het volgende:
Had hij geen mensen dood gewenst?
pi_58730152

© Martin Lodewijk
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_58730387
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Volgens mij alleen maar Homo's... die tellen niet.
pi_58730780
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:53 schreef milagro het volgende:

[..]

het is wel degelijk een argument, omdat Hirsch Balin dat zelf als argument gebruikt ... drie jaar na dato omdat het OM zogenaamd drie jaar nodig had om Nekschots identiteit te achterhalen, hetgeen natuurlijke blatante onzin is, en waarom verkopen ze die onzin? vanwege de timing, HB wil de godslastering aanpakken.

in welke zin verschilt het (subjectieve) beledigen van moslims met het beledigen van homo's?
het een is cynisme, een punt dat de maker tracht te maken, satire... het ander een geloofsovertuiging, regeltjes uit een boek dat zogenaamd gods woord zou zijn.

wat is het verschil tussen homo's minder dan varkens noemen, homoseksualiteit een smerige ziekte, praktiserende homo's volgens sharia law van het dak gegooid willen zien worden, een uiting, nog geen daad en een smakeloze cartoon, ook een uiting, geen daad?

waarom zou een dergelijke mening, praktiserende homo's verdienen de dood, van een geestelijk leider die wekelijks preekt, nota bene volgelingen heeft, geen haatzaaien zijn, niet aanzetten tot geweld, en een cartoon wel?

precies , er is geen verschil, enkel Hirsch Balin en gelijkgestemden vinden van wel, blijkbaar is de ziel van een gelovige kwetsbaarder en dient die beschermd te worden, puur en alleen omdat het hier om een geloofsovertuiging gaat, zeg EAXCT hetzelfde over moslims, gebaseerd op EIGEN overtuiging, of teken het slechts, als een statement, een vinger op de zere plek, en de rapen zijn spreekwoordelijk gaar.

de prenten van Nekschot zijn niets beledigender dan menig passage uit de Bijbel of Koran...

cartoons die zouden aanzetten tot haat? tot geweld? sorry, hoor maar WIE worden er nu bedreigd sinds die cartoons in Denemarken, sinds De Duivelsverzen, sinds Submission, de moslims?

de enige aanzet tot haat of geweld die verzilverd is tot nu toe is die van de moslims naar de makers van betreffende boeken/films/cartoons , laten we dat vooral niet vergeten.

de enige slachtoffers die tot nu toe gevallen zijn, onder moeten duiken, bij wie bedreigingen dagelijks hun deel zijn, de dood gevonden hebben zijn hen die zouden aanzetten tot haat en geweld, om vervolgens ten onder te gaan, soms letterlijk , aan de haat en het geweld van hen die claimen gevaar te lopen, dus laat me niet lachen, zeg.

Theo van Gogh zette aan tot haat en geweld? Theo is dood, afgeslacht, door een beledigde, vanwege een film, die zou aanzetten tot haat, geweld, die beledigend zou zijn.
Salman Rushdie, heeft jarenlang moeten vrezen voor ZIJN leven, omdat hij ooit eens een boek schreef met 1 enkele passage die beledigend zou zijn.
Ayaan deed wat uitspraken en onderduiken moest ze, want ze beledigde, ze zette aan tot haat?
Jami idem, Ellian idem, WIlders idem, de Deense cartoonist idem en nu doen wellicht Nekschot....

De beledigden bepalen en de beledigden verhalen VERMEEND aanzetten tot geweld en haat MET geweld en haat... en Velleman maakt zich druk om die beledigden, laat een belediger, na Rushdie, na Ayaan, na Theo, na Pim, na Jami, na Westergaard oppakken, als ware het een staatsgevaarlijke?

lachwekkend zou het zijn als die ontwikkeling niet dood en doodeng was.

maar goed, het Midden Oosten kan tevreden zijn, binnenkort koppen de kranten daar "NLse cartoonist opgepakt en vastgezet vanwege beledigen moslims".... Ah Allahuakbar, zijn wil geschiede, de infidels gestraft, hulde aan Hirsch Balin, de gelovigen beschermd, en moge de infidels branden in de eeuwige hel en tot die tijd lijden aan een vreselijke kanker en moge een langzame dood hun deel zijn, en uiteraard de flikkers met de kop naar beneden van de flat af, en de ongehoorzame vrouw met een corrigerende tik tot de orde geroepen worden of zonodig gedood opdat de familie eer gered is... zwart op wit , het staat geschreven, beledigend? welnee, een pure geloofsovertuiging , dus respect alstublieft
Hulde. Het is niet verwonderlijk dat de blatende urkels die achter Ballin en Velleman staan dit stuk negeren want ze weten dat ze onzin praten.
pi_58731350
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hij heeft bij Knevel iets gezegd in de trant van dat ie het niet erg zou vinden als Wilders omgelegd zou worden.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 20:29:24 #210
pi_58731808
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 20:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij heeft bij Knevel iets gezegd in de trant van dat ie het niet erg zou vinden als Wilders omgelegd zou worden.
Oooooooh van mij mag ie dat zeggen hoor.

Maar moet ie niet zeiken als iemand grappige tekeningetjes van hem maakt.
pi_58731866
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 20:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Oooooooh van mij mag ie dat zeggen hoor.

Maar moet ie niet zeiken als iemand grappige tekeningetjes van hem maakt.
Precies.

Alhoewel ik de tekeningen niet grappig vind. Ik heb nog geen 1 x moeten lachen om een tekening van die man terwijl ik toch wel van die groffe stijl houd, bv. Gummbah.
pi_58732221
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 20:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Precies.

Alhoewel ik de tekeningen niet grappig vind. Ik heb nog geen 1 x moeten lachen om een tekening van die man terwijl ik toch wel van die groffe stijl houd, bv. Gummbah.
Gaan we weer, DAAR GAAT HET NIET OM !!!!

Luister hier naar een links maatje van je, misschien snap je het dan beter...............

http://www.dumpert.nl/med(...)tall_op_radio_1.html
  zaterdag 17 mei 2008 @ 20:52:49 #213
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58732255
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 20:32 schreef SCH het volgende:

En da's dan ook de vraag die de rechter zal moeten beantwoorden: gaat het om een cartoonist die 'foute grappen' maakt, of gaat het om iemand die zichzelf als cartoonist profileert om zo racistische en discriminerende teksten uit te venten?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_58732396
Ik heb net zijn site bekeken en moet eerlijk zeggen: ik vind het een triest figuur. Echt zo een sukkeltje dat in zijn jeugd te weinig aandacht heeft gehad en nu compensatie zoekt. Ik kan me trouwens wel voorstellen dat hier op fok hij op handen gedragen wordt, genoeg gelijkgestemden zeg maar

Ik heb trouwens geen cartoons of stukjes (die ik vaak fouter vind dan de cartoons) gezien die over de rand waren. Ik denk dat het OM ook weinig kans maakt bij een vervolging, maar och ze screwen het toch wel op, zoals altijd (hells angels etc.)
pi_58732942
ik word weer kotsmisselijk van die leugenachtige Ballin die weer misbruik maakt van z'n aanwijzingsbevoegdheid.
eerder ook al dat gelieg en gedraai over dat filmpje met dat vodje papier.
maar de regering kan zich vanalles veroorloven want geen partij, op een paar na, wil dit kabinet laten vallen want een volgende regeringsformatie is onmogelijk volgens de peilingen.
het CDA aarzelt niet om misbruik te maken van zo'n situatie.
geduld van de PvdA is groot nu ze op 10 zetels minder staan dan 2006.
maar een keer zullen ze het toch echt te bont maken bij het CDA.

[ Bericht 0% gewijzigd door Caesu op 17-05-2008 21:35:18 ]
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_58733511
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 20:51 schreef salutem het volgende:

[..]

Gaan we weer, DAAR GAAT HET NIET OM !!!!

Luister hier naar een links maatje van je, misschien snap je het dan beter...............

http://www.dumpert.nl/med(...)tall_op_radio_1.html
Daar gaat het wel om. Het gaat toch om de cartoons? Waar anders over?
pi_58733560
Het is inderdaad een vreemde politieke situatie op dit moment in Nederland waar het CDA misbruik van lijkt te willen maken en waar het eigenlijk al mee begonnen is. De Nederlandse bevolking gaat toch niet en masse demonstreren dus wat dat betreft heeft het CDA vrij spel met hun pogingen om het christendom/religie veilig te stellen. En eerlijk gezegd zie ik ze er wel mee wegkomen ook als de economische malaise niet toeslaat, that is. Vandaar dat het kabinet er ook als de kippen bij is om eventuele geruchten over een verslappende economie de kop in te drukken. Elke vorm van dissidentie nu, zou kunnen leiden tot het aftreden van het huidige kabinet waarna er voor de zittende partijen wel eens een zeer ongunstige verkiezingsuitslag uit zou kunnen rollen. Nederland is een democratie maar alleen als de oude, gezetelde partijen het pluche warm kunnen houden.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_58733581
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 21:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of ze leuk zijn of niet. Iedereen heeft een andere smaak. Ik vind GTST een kutserie. Moeten we de makers van GTST dan zomaar in 't cachot gooien?
  zaterdag 17 mei 2008 @ 22:04:07 #219
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58733644
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 21:56 schreef SCH het volgende:
Om de intimiderende wijze en het tijdstip waarop het OM aan het werk is gegaan.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 22:18:27 #220
3542 Gia
User under construction
pi_58733907
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En al waren ze godslasterlijk. Als ik op het CDA en sommige moslims af moet gaan is God een smerige klootzak.
Tja, dat kun jij vinden, maar vooralsnog is smalende godslastering strafbaar. Zeggen dat je God een klootzak vindt is niet smalend genoeg, dus niet strafbaar.

Probeer het nog eens.

Vooralsnog zijn ook de tekeningen van GN niet godslasterlijk, omdat er geen god wordt beledigd.
pi_58734021
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 22:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, dat kun jij vinden, maar vooralsnog is smalende godslastering strafbaar. Zeggen dat je God een klootzak vindt is niet smalend genoeg, dus niet strafbaar.

Probeer het nog eens.

Vooralsnog zijn ook de tekeningen van GN niet godslasterlijk, omdat er geen god wordt beledigd.
Godslastering zou in zijn geheel uit de wet moeten. Het strookt namelijk tevens niet met het idee van de christenen zelf dat God oordeelt over ons. Daar heeft God de wet niet voor nodig. Derhalve zou er ook geen passage m.b.t. God in moeten staan.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 22:29:39 #222
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_58734094
Ik ben benieuwd naar het debat in de tweede kamer.
Een hoop politici hebben de gang van zaken al sterk veroordeeld.

Maar Bos (PvdA) huppelt netjes achter Hirsch Ballin (CDA) aan.

Tijd voor een motie van wantrouwen tegen Hirsch Ballin.
pi_58734175
meerderheid van de kamer is er ook voor om artikel 147 van de opa van Piet Hein Donner te schrappen.
CDA en CU waren tegen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zaterdag 17 mei 2008 @ 23:02:26 #224
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_58734759
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 22:29 schreef HarryP het volgende:
Maar Bos (PvdA) huppelt netjes achter Hirsch Ballin (CDA) aan.
Gezien de peilingen heeft hij weinig keuze. Het enige wat dit kabinet bij elkaar houdt is de angst voor nieuwe verkiezingen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zaterdag 17 mei 2008 @ 23:03:00 #225
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_58734770
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:53 schreef milagro het volgende:

[..]

het is wel degelijk een argument, omdat Hirsch Balin dat zelf als argument gebruikt ... drie jaar na dato omdat het OM zogenaamd drie jaar nodig had om Nekschots identiteit te achterhalen, hetgeen natuurlijke blatante onzin is, en waarom verkopen ze die onzin? vanwege de timing, HB wil de godslastering aanpakken.

in welke zin verschilt het (subjectieve) beledigen van moslims met het beledigen van homo's?
het een is cynisme, een punt dat de maker tracht te maken, satire... het ander een geloofsovertuiging, regeltjes uit een boek dat zogenaamd gods woord zou zijn.

wat is het verschil tussen homo's minder dan varkens noemen, homoseksualiteit een smerige ziekte, praktiserende homo's volgens sharia law van het dak gegooid willen zien worden, een uiting, nog geen daad en een smakeloze cartoon, ook een uiting, geen daad?

waarom zou een dergelijke mening, praktiserende homo's verdienen de dood, van een geestelijk leider die wekelijks preekt, nota bene volgelingen heeft, geen haatzaaien zijn, niet aanzetten tot geweld, en een cartoon wel?

precies , er is geen verschil, enkel Hirsch Balin en gelijkgestemden vinden van wel, blijkbaar is de ziel van een gelovige kwetsbaarder en dient die beschermd te worden, puur en alleen omdat het hier om een geloofsovertuiging gaat, zeg EAXCT hetzelfde over moslims, gebaseerd op EIGEN overtuiging, of teken het slechts, als een statement, een vinger op de zere plek, en de rapen zijn spreekwoordelijk gaar.

de prenten van Nekschot zijn niets beledigender dan menig passage uit de Bijbel of Koran...

cartoons die zouden aanzetten tot haat? tot geweld? sorry, hoor maar WIE worden er nu bedreigd sinds die cartoons in Denemarken, sinds De Duivelsverzen, sinds Submission, de moslims?

de enige aanzet tot haat of geweld die verzilverd is tot nu toe is die van de moslims naar de makers van betreffende boeken/films/cartoons , laten we dat vooral niet vergeten.

de enige slachtoffers die tot nu toe gevallen zijn, onder moeten duiken, bij wie bedreigingen dagelijks hun deel zijn, de dood gevonden hebben zijn hen die zouden aanzetten tot haat en geweld, om vervolgens ten onder te gaan, soms letterlijk , aan de haat en het geweld van hen die claimen gevaar te lopen, dus laat me niet lachen, zeg.

Theo van Gogh zette aan tot haat en geweld? Theo is dood, afgeslacht, door een beledigde, vanwege een film, die zou aanzetten tot haat, geweld, die beledigend zou zijn.
Salman Rushdie, heeft jarenlang moeten vrezen voor ZIJN leven, omdat hij ooit eens een boek schreef met 1 enkele passage die beledigend zou zijn.
Ayaan deed wat uitspraken en onderduiken moest ze, want ze beledigde, ze zette aan tot haat?
Jami idem, Ellian idem, WIlders idem, de Deense cartoonist idem en nu doen wellicht Nekschot....

De beledigden bepalen en de beledigden verhalen VERMEEND aanzetten tot geweld en haat MET geweld en haat... en Velleman maakt zich druk om die beledigden, laat een belediger, na Rushdie, na Ayaan, na Theo, na Pim, na Jami, na Westergaard oppakken, als ware het een staatsgevaarlijke?

lachwekkend zou het zijn als die ontwikkeling niet dood en doodeng was.

maar goed, het Midden Oosten kan tevreden zijn, binnenkort koppen de kranten daar "NLse cartoonist opgepakt en vastgezet vanwege beledigen moslims".... Ah Allahuakbar, zijn wil geschiede, de infidels gestraft, hulde aan Hirsch Balin, de gelovigen beschermd, en moge de infidels branden in de eeuwige hel en tot die tijd lijden aan een vreselijke kanker en moge een langzame dood hun deel zijn, en uiteraard de flikkers met de kop naar beneden van de flat af, en de ongehoorzame vrouw met een corrigerende tik tot de orde geroepen worden of zonodig gedood opdat de familie eer gered is... zwart op wit , het staat geschreven, beledigend? welnee, een pure geloofsovertuiging , dus respect alstublieft
Prachtig stuk tekst en opzeker nog een quote waard
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')