SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.............................
Mja dat is ook goed. Hoe minder Fryskerbarrels ik hier in Fryslân zie rijden hoe beter het isquote:Op woensdag 12 december 2007 22:14 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ik zag er gister 1 op Amsterdam Bijlmer Arena op de sneldienst naar Almere
Waarom ook niet.quote:Op woensdag 12 december 2007 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Moet ik die Zweedse Volvo's hier nou weer posten?
Voor deze keer dan. Hebben we meteen wat inhoudelijkheid bij den kop hmmquote:Op woensdag 12 december 2007 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
Waarom ook niet.
Die bussen moeten eerst allemaal verbouwd worden. Enkele weken geleden was er al eentje gereed, maar ja misschien vindt xx het nog geen tijd om ze in te zetten of is het toeval dat jij ze nog niet gezien hebt.quote:Op woensdag 12 december 2007 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb nog niet één Zuidtangentbus in Utrecht rond zien rijden overigens Die zouden er toch al een week of wat rondrijden?
vinnik ook!quote:Op donderdag 13 december 2007 08:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoezo moeten ze verbouwd worden dan? Utrechters kunnen toch op dezelfde stoeltjes zitten als Amsterdammers? Of denk ik nu te simpel?
Ander uiterlijk en een stadsindeling ipv streekindeling, waarbij de stoelen nieuwe bekleding krijgen.quote:Op donderdag 13 december 2007 08:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoezo moeten ze verbouwd worden dan? Utrechters kunnen toch op dezelfde stoeltjes zitten als Amsterdammers? Of denk ik nu te simpel?
Met de streekindeling was niets mis mee. De capaciteit van de ZT-AG300's is (of was) 45 zit- en 93 staanplaatsen.quote:Op donderdag 13 december 2007 13:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ander uiterlijk en een stadsindeling ipv streekindeling, waarbij de stoelen nieuwe bekleding krijgen.
vandaag had ik geen bus :>quote:Op vrijdag 21 december 2007 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
Zag de 9043 vanochtend op lijn 95, jouw lijntje. Gelukkig deze week ook enkele Fryskers op die lijn gezien
Gaan we nu opscheppen over de wasmachine van Arrivaquote:Op zondag 23 december 2007 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
Zelfs het materieel bij Arriva is nog schoner
Nee, want Arriva gebruikt ook erg weinig wasmuntjes, zodat het materieel niet al te vaak gewassen wordt.quote:Op zondag 23 december 2007 18:15 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Gaan we nu opscheppen over de wasmachine van Arriva
quote:Op zondag 23 december 2007 14:38 schreef zwahiel het volgende:
WTN deed een XX Amba 200 bus in de stadsdienst van GVU gisteren. Ze probeerden met een Amba de stadslijn 2 te rijden, maar wel achter de gewone lijn 2. Ook de film klopte, op de bus stond keurig 2 - Museumkwartier.
Dacht dat de huisstijl op bussen in GVU lijnen gehandhaafd bleef. Niet dat we ineens allemaal gare Amba's in Utrecht rond hebben crossen op GVU lijnen!
Ga 's snel weg.
Ik gok dat laatste eigenlijk ja, was straks in de stad zag dezelfde Amba rondrijden maar nu achter lijn 3 aan, toen ik terug kwam bij HC kwam ie weer keurig achter lijntje drie terug gereden. Dus ik vermoed ook zoiets ja. Dan zijn lijn 1, 2 en nu dus 3 al geindexeerd voor InfoXX...quote:Op zondag 23 december 2007 18:35 schreef Battlefan het volgende:
[..]
NEEEEEEEEEEEEEEE! Geen Amba's in Utrecht! Dat mag niet!
Misschien was het voor InfoXX?
de 7800 serie bedoel je? Ik denk dat het zo blijft, zo zijn ze geprogrammeerd denk ik, zou wel lastig aan te passen zijn Als ze dingen gaan veranderen hoop ik dat het ledjes worden, die zijn erg goed leesbaarquote:Op zondag 23 december 2007 20:32 schreef zwahiel het volgende:
Trouwens weet iemand wat er gaat gebeuren met de nieuwe 9000 serie voor GVU, de oude Zuid Targent bussen. Ze zijn inmiddels voor de helft ingestroomd alleen, ze hebben een ander lettertype op de film staan. Is dat een test om te kijken welk het mooiste en best leesbare is, of blijft dat zo?
de integro die ik vandaag mee had:quote:Op maandag 24 december 2007 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
Heb vandaag weer verschillende xx bussen zien rijden in Fryslân en zonder uitzondering zagen ze er erg, erg smerig uit van buiten.
jezusquote:Op maandag 24 december 2007 21:38 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
de integro die ik vandaag mee had:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wasstraat in leeuwarden zal wel kapot zijn geweest.
Dan moet je toch dromen, want die bus (op hetzelfde cassis gebaseerd dan die Volvo gelede bussen) is alweer een tijdje uit de running. Was een gele met beige achtige bus. Die overigens als zeer prettig ervaren werd omdat je tegenover elkaar kon zitten in de lange weg, dus niet vis-vis maar gewoon van de ene kant van het raam naar de andere kant. Het waren overigens Zwitserse bussen, twee stuks, waarvan er eentje vrij snel uit de dienst ging en de ander als ondersteuning een klein jaartje of anderhalf in dienst was. Maar inmiddels zijn ze allebei afgevoerd.quote:Op zondag 23 december 2007 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:Wat dan veel merkwaardiger is, is dat er ook ergens EEN gelede bus van de Luxemburgse Spoorwegen (!!) rondrijdt door Utrecht. Ik zie hem 's avonds weleens rijden in de Uithof.
Mijn Zaanse Citaro's, wat doet Connexxion?quote:Op zondag 23 december 2007 17:55 schreef Gnittoo het volgende:
over citaro's gesproken, in leeuwarden staan sinds deze week 2 gelede citaro's voor de stadsdienst
[ afbeelding ]
Volgens mij doen de oudere Citaro's het ook. Bij de gelede versies hoor je dat 'scheetgeluid' het duidelijkst.quote:Op maandag 24 december 2007 20:00 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Toen ik voor het eerst in die nieuwe MB Citaro van het GVB (kijkt op dit moment naar de TT en realiseert zich dat hij nu een grote overtreding begaat... ) zat vroeg ik me voor de gein af hoelang die dingen schoon zouden blijven. Het heeft niet lang geduurt zo te zien.
Die bussen maken trouwens tijdens het rijden af en toe een vreemd geluid, net alsof de bus een scheet laat (ik heb het niet over het "tss" geluid dat volgens mij vrijwel elke bus maakt), dat is me nog niet eerder opgevallen bij de Mercedes Citaro bussen van Arriva/Connexxion.
Dat is dan ook tegen de regels, want GVU zet in de regel alleen lagevloersbussen in in de avonduren en op zon- en feestdagen.quote:Op zondag 23 december 2007 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Xx 0wnt GVU min of meer, de laatste tijd. Zoiets is het. Wat dan veel merkwaardiger is, is dat er ook ergens EEN gelede bus van de Luxemburgse Spoorwegen (!!) rondrijdt door Utrecht. Ik zie hem 's avonds weleens rijden in de Uithof.
Hier wordt niet over het GVB en Citaro's gepraatquote:Op vrijdag 28 december 2007 16:14 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Ik dacht dat die nieuwe GVB citaro's alleen vanuit noord ingezet werden
Ik dacht dat de MB Citaro's alleen vanuit noord rijdenquote:Op vrijdag 28 december 2007 16:07 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vandaag was ik van plan om met de 34 naar Amsterdam CS te reizen. Totdat er echter een bus van het merk Wright van Arriva verscheen (lijn 173 naar Amsterdam CS), wat volgens mij een vrij zeldzame inzet is. Een aantal zitvlakken van een paar stoelen zaten los, waaronder de mijne, waardoor ik tijdens het remmen bijna op de grond belandde met zitvlak en al. Gelukkig had ik me nog net vast kunnen grijpen.
Het ging om dit type bus:
[ afbeelding ]
Oja, vandaag trouwens een MB Citaro op lijn 18 en 22 gespot, het zal niet lang meer duren denk ik voordat de Volvo`s en gehuurde bussen hun laatste rondjes hebben gereden.
geen uitstapdeur?quote:
De 5942 en 5943 rijden tegenwoordig vast in Waterland. Deze bussen heeft Arriva nog vrij kunnen maken om het tekort aan bussen in Waterland nog enigszins te compenseren.quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:07 schreef kip_zonder-kop het volgende:
-knip-
AHA!quote:Op vrijdag 28 december 2007 19:27 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
geen uitstapdeur?
gisteren gespot in bolsward, een MAN bus voorzien van kerstverlichten en een aanhanger met slee.
[ afbeelding ]
Sinds wanneer heeft Arriva een materieeltekort? Ik weet wel dat ze laatst 1 bus uit de huurbussen serie, bedoeld voor het GVB hadden gehuurd, ook zie ik meestal in de ochtendspits wat vage wagens voorbij komen. (TCR ook weleens gespot).quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De 5942 en 5943 rijden tegenwoordig vast in Waterland. Deze bussen heeft Arriva nog vrij kunnen maken om het tekort aan bussen in Waterland nog enigszins te compenseren.
Die bus op de foto is toch een Wright Renown, want die heeft een Volvo B10BLE-chassis.quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:07 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vandaag was ik van plan om met de 34 naar Amsterdam CS te reizen. Totdat er echter een bus van het merk Wright van Arriva verscheen (lijn 173 naar Amsterdam CS), wat volgens mij een vrij zeldzame inzet is. Een aantal zitvlakken van een paar stoelen zaten los, waaronder de mijne, waardoor ik tijdens het remmen bijna op de grond belandde met zitvlak en al. Gelukkig had ik me nog net vast kunnen grijpen.
Het ging om dit type bus:
[ afbeelding ]
Oja, vandaag trouwens een MB Citaro op lijn 18 en 22 gespot, het zal niet lang meer duren denk ik voordat de Volvo`s en gehuurde bussen hun laatste rondjes hebben gereden.
Gelukkig zijn de nieuwe bussen voor Hoeksche Waard nog net op tijd ingestroomd, het was anders nog veel leuker geworden.quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De 5942 en 5943 rijden tegenwoordig vast in Waterland. Deze bussen heeft Arriva nog vrij kunnen maken om het tekort aan bussen in Waterland nog enigszins te compenseren.
Het tekort ontstaat idd door veel te krap in te plannen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 22:45 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft Arriva een materieeltekort? Ik weet wel dat ze laatst 1 bus uit de huurbussen serie, bedoeld voor het GVB hadden gehuurd, ook zie ik meestal in de ochtendspits wat vage wagens voorbij komen. (TCR ook weleens gespot).
Hoogstens hebben ze een zelf gecreeerd materieeltekort, door krap te plannen.
TCR had die O405GN gehuurd. Die was bij GVB administratief ingeschreven als 1225, maar een gelede Citaro van GVB vloog in lichterlaaie voorbij de Schipholtunnel.quote:Op vrijdag 28 december 2007 22:45 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft Arriva een materieeltekort? Ik weet wel dat ze laatst 1 bus uit de huurbussen serie, bedoeld voor het GVB hadden gehuurd, ook zie ik meestal in de ochtendspits wat vage wagens voorbij komen. (TCR ook weleens gespot).
Hoogstens hebben ze een zelf gecreeerd materieeltekort, door krap te plannen.
TCR is ook actief in Zeeuws-Vlaanderen voor Veolia en zal misschien ook Arriva ondersteunen in Hoeksche Waard.quote:Op vrijdag 28 december 2007 23:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het tekort ontstaat idd door veel te krap in te plannen.
TCR is voor Arriva een subcontractor en voert al dan niet met eigen bussen diensten uit in Waterland, maar ook wel in andere concessies. Onder de noemer TCR rijden erg veel verschillende soorten bussen.
Die ondersteuning gaat TCR zeker verlenen, omdat ze 14 amba's aangeschaft hebben alsmede enkele andere bussen. Ze gaan in ieder geval de scholierenlijnen voor Arriva uitvoeren.quote:Op zaterdag 29 december 2007 00:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
TCR is ook actief in Zeeuws-Vlaanderen voor Veolia en zal misschien ook Arriva ondersteunen in Hoeksche Waard.
Valt nog wel mee, als ik af en toe andere maatschappijen zie rondtuffen, Veolia die met een B89 de weg nog op durft bijvoorbeeld (wel onder BBA vlag maar toch!)quote:Op donderdag 27 december 2007 10:22 schreef Dr_Flash het volgende:
regels regels Je mag bij GVU al vaak genoeg blij zijn DAT er wat rijdt. te vroeg, te laat of voorzien van de meest uiteenlopende technische mankementen, dat maakt allemaal niet uit. Regels?
Inderdaad.quote:Op zaterdag 29 december 2007 00:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die ondersteuning gaat TCR zeker verlenen, omdat ze 14 amba's aangeschaft hebben alsmede enkele andere bussen. Ze gaan in ieder geval de scholierenlijnen voor Arriva uitvoeren.
En over die uitgebrande bus bij de Schipholtunnel: bedoel je niet de TCR91 die op de A4 in de brand heeft gestaan?
Tegenwoordig schijn ik in mijn hoofd een logboek bij te houden van rariteiten van het rollend materieel bij GVB en Connexxion.quote:Op zaterdag 29 december 2007 01:32 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Valt nog wel mee, als ik af en toe andere maatschappijen zie rondtuffen, Veolia die met een B89 de weg nog op durft bijvoorbeeld (wel onder BBA vlag maar toch!)
Maar 't valt me wel op dat kleine 'vervelende' mankementen niet meer snel opgelost worden. Op veel AG300's hangen bijvoorbeeld stukken voor de verlichting van de film, die kun je makkelijk weghalen, maar dat gebeurd niet. Of defecte film verlichting, en soms loszittende zittingen in de LPG bussen. Ook rommelen sommige LPG bussen wel verdacht aan de achterkant.
Dat is eigenlijk pas sinds de verzelfstandiging van GVU dat 't zo is.
Overigens rijden de Volvo's ook nog wel eens spitsdiensten hoor. Dat mogen ze zolang de gehele vloot nog niet uitgerust is met laagvloersbussen. Uitzondering voor de Volvo's.
van de topictitel blijft maar weinig overquote:Bustopic #9 - Zonder GVB, zonder Citaro's, ZONDER lijn 41
Het zijn Volvo B7LA's, maar die muteren als konijnen. Je weet nooit op welke lijn ze komen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:57 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Yep, ik heb vandaag ook een Citaro op lijn 21 gespot. Gaat hard zeg, worden er eigenlijk ook gelede DAF/Jonckheere vervangen?
De displays schijnt het GVB inderdaad niet erg snel te maken. Vandaag ook een tram zonder lijnnummer gezien (aan de voorkant) en dat is geen uitzondering.
In Groot-Brittanië (uitgezonderd Londen) is het normaal dat alle ongelede bussen geen uitstapdeur hebben en dat gelede bussen slechts twee deuren hebben.quote:
Die TT is bewust gekozen, omdat een zekere user iedereen begon lastig te vallen over de Citaro's.quote:Op zaterdag 29 december 2007 19:25 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
van de topictitel blijft maar weinig over
1 Frysker heen sturen en belbus van makenquote:Op zaterdag 29 december 2007 21:12 schreef Willy84 het volgende:
Kunnen ze daar beter niet de taxi heel goedkoop maken ofzo. Dat lijkt me dan goedkoper.nl
Kunnen ze niet alle fryskers er heen sturen?quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
1 Frysker heen sturen en belbus van maken
In Groot-Brittanië geldt een kleiner omgrenzingsprofiel dat de inzet van dubbeldekkers onmogelijk maakt.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:45 schreef Willy84 het volgende:
Toch leuk, de liefde voor 'hun' bus. Wat ik dan niet snap is dat daar helemaal geen dubbeldekstreinen rijden en bijna geen enkeldeks bussen. Precies omgekeerd aan hier.
Hoeveel gaan ze dan om hoog?quote:Op zondag 30 december 2007 18:05 schreef Willy84 het volgende:
Moet eerlijk zeggen dat ik hem niet zo vind
Vanmiddag om een uur of 14.00 was er een bericht dat er een vechtpartij gaande was in een tram waarbij de conducteur betrokken was (!).
Om de prijsverhogingen voorlopig te omzeilen heb ik alvast een voorraadje ingeslagen
[ afbeelding ]
verkoper van het GVB was niet eens verbaasd
Vandaag lijn 48 trouwens, net als vorige week, niet geleed. Ben benieuwd of dit permanent is.
Ik ben in onderhandeling over een Niva. Kom 800 tekort En dan gaat 1 van de Citroëns er uitquote:Op zondag 30 december 2007 21:13 schreef zwahiel het volgende:
Alexxxxx heeft veelsteveel auto's
Maar te weinig Lada's maar teveel Citroens en Ocults.
teweinig.. t reed gewoon doorquote:Op zondag 30 december 2007 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
Hoeveel schade had dat barrel?
die bussen hebben gewoon nog allemaal een kater...quote:Op woensdag 2 januari 2008 09:01 schreef Dr_Flash het volgende:
GVU is lekker bezig vandaag: 1e bus met eoa blonde doos aan het stuur rijdt voor mijn neus weg terwijl ik op tijd bij de halte ben, 2e bus is heul nooit op komen dagen, 3e bus reed te laat, waardoor ik uiteindelijk 12 minuten heb staan wachten op een bus die iedere 5 minuten rijdt EN de beste wensen nog he
Ja, net alsof dit soort gekut niet gewoon standaard is bij dat hoerebedrijf hequote:Op woensdag 2 januari 2008 13:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
die bussen hebben gewoon nog allemaal een kater...
trekt wel bij in de loop van de week
quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, net alsof dit soort gekut niet gewoon standaard is bij dat hoerebedrijf he
quote:Trouwens, heb jij ook nog de verhalen over alle wisselingen in de stallingen gehoord?
Op Numansdorp Wethouder v/d Veldenweg was nog geen koffie omdat de automaat van connexxion al ontkoppeld was en die van Arriva nog niet geīnstalleerd. Het hele eindpunthuisje lag bezaaid met dozen koffie...
In de stalling Heinenoord schijnen zelfs de stoelen en computers omgewisseld te zijn omdat XX dusdanige bedragen vroeg dat het voor Arriva goedkoper was nieuwe stoelen aan te schaffen...
Ieks, er staat "maxx" op dat Frysker-barrel i.p.v. Fryskerquote:Op woensdag 2 januari 2008 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
Stadsdienst Leeuwarden Nieuw:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oud:
[ afbeelding ]
maar die bus is toch officieel een frysker? gezine zn nummer ?quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:21 schreef Peterselieman het volgende:
MAXX is het stadsbusconcept van xx. Dit hoeft dus nog niet te betekenen dat die bus ook echt in Zwolle gaat rijden
die bus is gewoon een vdl procity. het vervoersconcept voor friesland heet frysker (daarom staat dat ook op de procity's en ambassadors) en voor de stad maxx.quote:maar die bus is toch officieel een frysker? gezine zn nummer ?
Het probleem is weer verholpen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:59 schreef Willy84 het volgende:
hadden jullie al op gvb.nl gekeken? Verdomme iedere bezoeker krijgt zo'n inlogscherm. Net of ik daar werk.
De nieuwe Citaro's rijden nu ook vanuit garage zuid en west maar ik weet niet op welke lijnen vanuit zuid en west ze nu rijden weet jij het ?quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het zijn Volvo B7LA's, maar die muteren als konijnen. Je weet nooit op welke lijn ze komen.
De Citaro's zijn te vinden op de lijnen 18, 19, 21, 22, 33, 34, 35 en 37.quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:21 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
De nieuwe Citaro's rijden nu ook vanuit garage zuid en west maar ik weet niet op welke lijnen vanuit zuid en west ze nu rijden weet jij het ?
scholierenlijn 249 ook hoorde ikquote:Op vrijdag 4 januari 2008 01:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De Citaro's zijn te vinden op de lijnen 18, 19, 21, 22, 33, 34, 35 en 37.
Ik ga je de nachtlijnen niet vertellen.
En nu aan iets anders denken.
gezellig toch?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:39 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hehe, gelukkig zien die dingen er nu weer een stuk schoner uit.
Gisteren zat ik trouwens in een MB Citaro met een constant haperende speaker. Ook was achterin de radio van de chauffeur via de speakers te horen, er bleek een jongetje in lijn 15 zijn moeder kwijt te zijn, was een van de berichten die voor alle passagiers hoorbaar was.
Dat komt omdat een of andere klootviool bedacht heeft dat men beter kan stickeren. Zodoende kunnen de bussen nog 's gebruikt worden. Over het algemeen is dat ineens de trend in busland.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:31 schreef ReisT het volgende:
Of die van GVU? Daarbij viel me net ook op dat ze, zoals gewoonlijk, het dak vergeten zijn: dat is nog steeds Zuidtangent-rood.
Jammer, dan heb ik dus niks meer te zoeken hier... Bedankt, Dj-Flash!quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Of de beide Flashers even normaal willen doen, dank u.
En het is voor de gemoedsrust in het topic inderdaad beter het in ieder geval dit deel niet meer over het GVB, Citaro's, en bepaalde buslijnen te hebben....
Je mag door posten in dit topic er was iemand die een beetje ruzie zat te zoeken in dit topic en dat was Dr-flash laat je niet wegjaggen door andere en voor de duidelijkheid ik had geen berichten gepost met scheldwoorden.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:17 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Jammer, dan heb ik dus niks meer te zoeken hier... Bedankt, Dj-Flash!
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:48 schreef Alexxxxx het volgende:
BUSSEN jongens.. BUSSEN...
Ja, dat het gisteren mis ging was mijn schuld. Dat is verwijderd, dat moest ook. En daarmee had het vanmorgen al afgelopen moeten zijn stelletje ramptoeristen.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:14 schreef Dr_Flash het volgende:
ja sorry, ik had moeten gaan slapen.
Bij mij dan niet, het begint focking irritant te wordenquote:
Busgerelateerde songtexten posten mag ookquote:
Duvedecquote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:16 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Duvadec
Zeldzaam, want normaal rijden daar Amba's en Citaro G's.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:16 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vanmiddag een Duvadec (eigenlijk zeg ik veel liever Volvo ) op lijn 94 richting Zaandam gespot.
Zeldzame spot of vaker voorkomend beeld nu deze bussen van de lijnen 170/171/172 zijn verdwenen?
Die had ik dus ook al gespot in Noord. Vond ik wel opvallend omdat ze op die lijnen naar Zaandam eigenlijk altijd lagevloers mat inzetten. Dan komen ze met die oude bus aanzetten. Waar overigens wel sublieme banken inzitten!quote:
Dat komt omdat lijn 11 en 15 gereden worden door Streek. En in elke dienst zit wel zo'n stadsrit.quote:Op zondag 13 januari 2008 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
Het is wel te merken dat Arriva in Groningen een nieuwe dienstregeling op 6 januari heeft ingevoerd. op heel veel stadslijnen en ook sommige streeklijnen duikt vreemd materieel op. Op stadslijnen rijden nu regelmatig standaard streekbussen en op sommige streeklijnen duiken nu opeens soms stadsgeledes op. Erg vreemd allemaal
Inleveren die Citaro. Groningen stad heeft er een schreeuwend tekort aanquote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
Arriva weet van gekkigheid ook niet meer wat ze in moeten zetten !
Gister al de SC heerenveen bus op lijndienst, vandaag veel charters, en een gelede Citaro gespot
moeten ze um maar niet op lijn 10 zettenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Inleveren die Citaro. Groningen stad heeft er een schreeuwend tekort aan
Hier in Amsterdam zijn de Volvo`s zo te zien wel al allemaal uit het straatbeeld verdwenen, jammer genoeg.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:31 schreef ReisT het volgende:
Ondertussen in Utrecht....
....zijn de Volvo's nog altijd niet uit het straatbeeld verdwenene. Blijkbaar duurt het toch langer dan verwacht tot alle Zuidtangenters hier in dienst komen. De tussenstand: 14 van de 32 'nieuwe' bussen zijn nu in dienst, van e Volvo's zijn er nog 23 over. Ondertussen zijn wel alle 14 A330's die naar Nijmegen gaan, nu vertrokken.
Lijn 11 naar Lauwersoog?quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:11 schreef vw_caddy het volgende:
Cxx-bussen in de prov. Groningen, hier ook maar even.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou, dat denk ik dan toch niet, want ik zag er vanochtend weer eentje rijden. Ze zijn / hij is overigens bordeauxrood met beige, sort of. De CFL-sticker is er inmiddels af, maar je kan nog goed zien waar hij gezeten heeft. Kenteken was BT-HG-50 geloof ik, kon het niet goed zien. BT-HB-50 kan ook.quote:Op donderdag 27 december 2007 00:29 schreef zwahiel het volgende:
Dan moet je toch dromen, want die bus (op hetzelfde cassis gebaseerd dan die Volvo gelede bussen) is alweer een tijdje uit de running. Was een gele met beige achtige bus.
Kijk, dat zijn de platenquote:Op woensdag 16 januari 2008 23:39 schreef Alexxxxx het volgende:
DIT zijn pas oude bussen
Dat is het leuke van een forum beheren voor ook veel ouderen komen... Zo nu en dan leert iemand hoe en scanner werkt, en hoe uploaden werkt, en komt iemand ineens op het idee een paar oude fotoalbums online te zetten....
issie gelede? Want anders is 't gewoon een van de oude Hanje schoolbussen die nog rond tuft. Die CFL zou in 2006 toch echt verkocht zijn en op zijn weggegaan zijn. Je kon er lekker vooraan tegenover elkaar zitten met z'n 6-en bij elkaar. Geloof dat daar nog serieus naar gekeken is om in nieuwe modellen bussen te doen. Reizigers waren daarover erg tevreden toen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 08:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, dat denk ik dan toch niet, want ik zag er vanochtend weer eentje rijden. Ze zijn / hij is overigens bordeauxrood met beige, sort of. De CFL-sticker is er inmiddels af, maar je kan nog goed zien waar hij gezeten heeft. Kenteken was BT-HG-50 geloof ik, kon het niet goed zien. BT-HB-50 kan ook.
Ja!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
Lees net dat er nu ook al 5 Fryskerbarrels in Twente op proef zijn. Laat ze ze daar maar houden
Dat gaat vast Tukkerbarrels heten danquote:Op vrijdag 18 januari 2008 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
al 5 Fryskerbarrels in Twente
Dat zou 'm wel kunnen zijn, want de HB is een Berkhof Volvo, dus niet echt een zwitser.quote:Kenteken
Voertuigsoort bedrijfsauto
Merk VOLVO
Handelsbenaming B9L
Brandstof Diesel
Vervaldatum APK 03-10-2008
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 03-10-2007
neen.. Twentsbarrel!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat gaat vast Tukkerbarrels heten dan
Die Zwitserse bussen zagen er zo uit:quote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:28 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Dat zou 'm wel kunnen zijn, want de HB is een Berkhof Volvo, dus niet echt een zwitser.
Die Zwitser is wel een B9L geloof ik.
Wel vreemd, wat hij is dus in oktober weer op NL gezet, weg issie wel geweest.
In Amsterdam vertrekt er een bus van XX naar ik meen Uithoorn via Kerkhof.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:21 schreef ghizzer het volgende:
de meest bedenkelijke schermtekst op een lijnbus vind ik trouwens nog wel
4 Schalkhaar
via Schalkhaar
bijdehandheid ten top in het Deventerse.
Die heb ik nog nooit in Utrecht gezien Maar goed, die zijn dus afgevoerd. En dat zijn dus ook niet de bussen waar ik het over had. Ik had het over CFL-bussen. Of misschien dat dat er dus inderdaad maar eentje is.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 19:10 schreef ReisT het volgende:
Die Zwitserse bussen zagen er zo uit:
[ afbeelding ]
Maar lijkt me toch sterk dat die nu ineens weer bij 't GVU zouden rijden, ze zijn inderdaad al in 2006 afgevoerd. De kentekens ervan bestaan ook niet meer.
Ah, dat zal het zijn ja.quote:Op zondag 20 januari 2008 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
Het zou best kunnen dat er zo'n bus in Amsterdam heeft gereden, omdat er nu een aantal in Haarlem staan voor inbouw van InfoXX en het plaatje zal wel zijn om even de kleurstelling te duiden
Da's typisch, voor zover hebben ze het standaard alquote:Op zondag 20 januari 2008 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
Het zou best kunnen dat er zo'n bus in Amsterdam heeft gereden, omdat er nu een aantal in Haarlem staan voor inbouw van InfoXX en het plaatje zal wel zijn om even de kleurstelling te duiden
Foto is iddvan wikipedia, voor mensen die Twents niet kennen, als ik hem zo zie is het in Apeldoornquote:Op zondag 20 januari 2008 19:55 schreef Willy84 het volgende:
Vraag ik me toch af waar dat in Amsterdam is? Lijkt meer op Amstelveen ofzo. Ken namelijk geen enkel xx busstation in Amsterdam op de Marnixstraat en CS na.
Ik vergis me. Het is natuurlijk voor de inbouw van ov-chipkaart apparatuurquote:Op zondag 20 januari 2008 22:53 schreef Erasmo het volgende:
Da's typisch, voor zover hebben ze het standaard al
Apeldoorn? Dit lijkt meer op Almelo. Apeldoorn heeft een busstation met gele steentjes.quote:Op zondag 20 januari 2008 22:53 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Foto is iddvan wikipedia, voor mensen die Twents niet kennen, als ik hem zo zie is het in Apeldoorn
dat is dus een CFL busquote:Op zondag 20 januari 2008 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die heb ik nog nooit in Utrecht gezien Maar goed, die zijn dus afgevoerd. En dat zijn dus ook niet de bussen waar ik het over had. Ik had het over CFL-bussen. Of misschien dat dat er dus inderdaad maar eentje is.
CFL is anders de LUXEMBURGSE spoorwegclub. Weinig Zwitsers aan dacht ikquote:Op maandag 21 januari 2008 13:55 schreef zwahiel het volgende:
dat is dus een CFL bus
Amsterdam my ass, of ze moeten sinds gisteren een ritje Hengelo erin gezet hebben, Zie rechter vertrektijdenbordquote:Op zondag 20 januari 2008 14:07 schreef Erasmo het volgende:
Een Twents-bus gespot
[ afbeelding ]
In Amsterdam
En de foto staat op Wikipedia.orgquote:Op maandag 21 januari 2008 16:50 schreef Gutz het volgende:
[..]
Amsterdam my ass, of ze moeten sinds gisteren een ritje Hengelo erin gezet hebben, Zie rechter vertrektijdenbord
ja teveel fryskers op mn stamlijntjes! :/quote:Op maandag 21 januari 2008 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zei ik idd ook al. Zeker vanwege de inbouw van de chipkaart apparatuur kan het dus voorkomen dat de bussen buiten hun werkgebied ingezet worden. xx schuift momenteel namelijk behoorlijk met bussen
Nee, bij ex ZT bussen heeft 1 bus werkende knopjes, de rest geen of niet werkendequote:Op zaterdag 26 januari 2008 07:56 schreef zwahiel het volgende:
Alle GVU bussen hebben door passagiers van de binnenkant te openen deuren.
De meeste bussen hebben ook van die knoppen aan de buitenkant, zelfs sommige Volvo's hebben die! 't Wordt alleen nooit gebruikt, alleen bij de dubbelgeledes zijn die knoppen bruikbaar.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 07:56 schreef zwahiel het volgende:
Alle GVU bussen hebben door passagiers van de binnenkant te openen deuren. Alleen aan de buitenkant kan dat niet.
Bij alle bussen die InfoXX hebben werkt dat, door de inbouw van het OVC gebeuren worden dat er steeds meerquote:Op zondag 27 januari 2008 13:26 schreef ReisT het volgende:
't Viel me bij de ZT-bus wel meteen op dat dat led-display binnen wel netjes alle haltes aankondigde, da's toch vrij bijzonder voor 'n Utrechtse bus.
De reden dat alleen bij de dubbelgelede bussen de knoppen aan de buitenkant werken, is dat op de lijnen 11, 12 en 12squote:Op zondag 27 januari 2008 13:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
De meeste bussen hebben ook van die knoppen aan de buitenkant, zelfs sommige Volvo's hebben die! 't Wordt alleen nooit gebruikt, alleen bij de dubbelgeledes zijn die knoppen bruikbaar.
Ja, maar dus alleen als er een dubbelgelede bus rijdt, als er kortere bussen rijden ('s avonds, weekend enzo) is er dan weer geen open instap, ook al hebben die bussen wel knoppen aan de buitenkant.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:38 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
De reden dat alleen bij de dubbelgelede bussen de knoppen aan de buitenkant werken, is dat op de lijnen 11, 12 en 12s
een open instapregime heeft.
Passagiers mogen ook achter instappen, en zijn ook de enige bussen met stempelautomaten.
Dat zijn inderdaad de bussen waar ik het over had. Ze beginnen het van de oude Volvo's te winnen als het gaat om de meeste bussen met niet-werkende lijnaanduiding.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:03 schreef zwahiel het volgende:
Die hele ZT bussen vallen bijna van ellende uit elkaar...
Sorry, maar ik wordt daar helemaal maf van, superveel dingen werken bij die krengen niet. Let maar 's op de lijnfilms die vaker niet te zien zijn dan wel door de defecte verlichting of gewoon blanco rol.
Het werkt niet altijd en het is ook niet altijd even nauwkeurig helaas.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:56 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Bij alle bussen die InfoXX hebben werkt dat, door de inbouw van het OVC gebeuren worden dat er steeds meer
Tegenwoordig rijden de dubbelgelede bussen de hele avond ook door.quote:Op maandag 28 januari 2008 17:51 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ja, maar dus alleen als er een dubbelgelede bus rijdt, als er kortere bussen rijden ('s avonds, weekend enzo) is er dan weer geen open instap, ook al hebben die bussen wel knoppen aan de buitenkant.
Die dubbelgelede bussen rijden de hele dag van maandag t/m vrijdag van de eerste tot de laatste bus.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:58 schreef gek_kuikentje het volgende:
Ik vraag me ook af hoe ze dat doen bij een eventuele controle van een geleden bus op lijn 11/12/12s, die worden namelijk zelfs in de spits op een werkdag wel eens ingezet.
Vorige week in Amsterdam meegemaakt dat een gelede bus een lange stationnement hield zodat de controleurs rustig de tijd namen om iedereen te controleren.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 01:49 schreef zwahiel het volgende:
@ bovenstaand...
da's dus niet zo. Er rijden helemaal niet van begin tot eind dienstregeling dubbelgelede bussen. Tussendoor ergens overdag en 's avonds worden er vaak genoeg enkel gelede ingezet ipv de AGG's. Ook komt wel vaker een verdwaalde Volvo B88 als 12 de Uithof opgeboemeld.
Controleurs in de bus is echt een zeldzaamheid. Meestal staan ze bij het station, op de Uithof of bij de Bleekstraat. Maar vaak bij 't station. Als ze er al staan. En idd uitstappen is vervoersbewijs laten zien.
Overigens ligt het zoals al gezegd aan de chauffeur of je een open instap regime hebt. Hij bepaald dat. Ook bij de B88's is dat zo.
Dat vond ik ook altijd onhandig.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:43 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Nee, bij ex ZT bussen heeft 1 bus werkende knopjes, de rest geen of niet werkende
Wat betreft die andere boemels die je ziet rijden, dat zijn dan ws de lijnen 211 en 212.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 01:49 schreef zwahiel het volgende:
@ bovenstaand...
da's dus niet zo. Er rijden helemaal niet van begin tot eind dienstregeling dubbelgelede bussen. Tussendoor ergens overdag en 's avonds worden er vaak genoeg enkel gelede ingezet ipv de AGG's. Ook komt wel vaker een verdwaalde Volvo B88 als 12 de Uithof opgeboemeld.
Controleurs in de bus is echt een zeldzaamheid. Meestal staan ze bij het station, op de Uithof of bij de Bleekstraat. Maar vaak bij 't station. Als ze er al staan. En idd uitstappen is vervoersbewijs laten zien.
Overigens ligt het zoals al gezegd aan de chauffeur of je een open instap regime hebt. Hij bepaald dat. Ook bij de B88's is dat zo.
Dat de chauffeurt dan alle deuren opent om toch zoveel mogelijk mensen in te laten stappen zie ik als een goede service verlening.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:51 schreef gek_kuikentje het volgende:
Wat ik bedoelde, is dat op dubbelgelede bussen een open-instap mogelijk is, omdat reizigers daar zelf kunnen stempelen bij elke deur. Bij gelede bussen kan dat niet, terwijl er toch soms een open-instapregime wordt gehanteerd. Wat wil je, als je om vijf uur 's middags met een Volvo lijn 11 rijdt.
Mijn punt is, dat reizigers met strippenkaart in een drukke gelede bus niet kunnen stempelen (tenzij ze voorin instappen) en dus wel moeten zwartrijden.
Maar het is praktisch onmogelijk om met gestempelde strippenkaart te reizen. Beetje lullig dus.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:15 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Dat de chauffeurt dan alle deuren opent om toch zoveel mogelijk mensen in te laten stappen zie ik als een goede service verlening.
Wat betreft dat je moet zwartrijden dan, is een keus die je dan op dat moment zelf bepaald.
Uiteindelijk is het gewoon zo dat je verantwoordelijk bent voor je eigen plaatsbewijs.
Dus dat verhaal zal geen stand houden áls je gecontroleerd zou worden.
zonder naam te lezen wist ik al dat t Terneuzen moest zijnquote:Op zaterdag 2 februari 2008 10:11 schreef Dj-Flash het volgende:
http://www.openbaarvervoe(...)09-01-2008)._048.jpg
Nope, de laatste drie a vier weken rijdt er standaard minimaal een gewone enkelgelede bus op lijn 11 of lijn 12 (zelfs 12s). Volvo's verschijnen de laatste tijd ook ineens weer op de Uithof en zelfs een oude LPG bus laat wel 's haar gezicht zien.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:11 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Wat betreft die andere boemels die je ziet rijden, dat zijn dan ws de lijnen 211 en 212.
En het kan wel eens voorkomen dat er een gewone gelede ingezet word als er te weinig dubbelgelede zijn, ivm reparaties en onderhoud.
Ik ben het met je eens dat er te weinig gecontroleerd wordt op deze lijnen, het risico om gepakt te worden is erg klein.
Daartegenover staat dat 90% van de reizigers in het bezit zijn van een ov-studentenkaart, week of weekend kaart.
Arriva is zowiezo wazig bezig :]quote:Op zondag 3 februari 2008 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva is de laatste tijd erg vreemd bezig met de inzet van bussen in Groningen. Gister is er een Q-liner ipv een normale gelede gespot op de stadse streeklijn 11
Dat er wel eens een gewone gelede bus rijdt, heb ik al uitgelegd, maar het is geen regel dat deze bussen standaardquote:Op zondag 3 februari 2008 03:21 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Nope, de laatste drie a vier weken rijdt er standaard minimaal een gewone enkelgelede bus op lijn 11 of lijn 12 (zelfs 12s). Volvo's verschijnen de laatste tijd ook ineens weer op de Uithof en zelfs een oude LPG bus laat wel 's haar gezicht zien.
Die enkel geleden blijft de gehele dag door rijden. Eerst begint ie volgens mij als een 212 of 211 maar daarna blijft ie als gewone 12 of 11 rijden.
[..]
't is wel opvallend dat de laatste aantal weken er telkens gewone gelede rijden, je zou er zo vanuit kunnen gaan dat 't een wijziging is in de dienstregeling. Aangezien ze meestal niet alleen maar een ritje doen. Of is dat om de nieuwe bestuurders de route te laten wennen?quote:Op maandag 4 februari 2008 02:22 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Dat er wel eens een gewone gelede bus rijdt, heb ik al uitgelegd, maar het is geen regel dat deze bussen standaard
op de lijnen 11 en 12 (12s) worden ingezet.
De lijnen 211 en 212 zijn spitslijnen.
Deze rijden enkel alleen in de ochtend en middag uren.
Deze diensten beginnen en eindigen in de garage aan de Europalaan.
Ik heb het voor de zekerheid nog eens nagekeken in het dienstenboek, dus je kan uitgaan dat dit klopt.
Ik werk namelijk bij deze firma.
Wat betreft het 2e, de storing, dat is iets waar in de opleiding van nieuwe bestuurders(sters) geen aandacht
aan word geschonken.
Misschien heeft Arriva in Groningen een tekort aan gelede Citaro's. In ieder geval zijn de 7813 en 7817 tijdelijk in Waterland (samen met de 5943) vanwege de software-update van de Albatros aldaar.quote:Op zondag 3 februari 2008 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva is de laatste tijd erg vreemd bezig met de inzet van bussen in Groningen. Gister is er een Q-liner ipv een normale gelede gespot op de stadse streeklijn 11
dan wordt t in de pauze ff tanken :pquote:Op donderdag 7 februari 2008 08:17 schreef Peterselieman het volgende:
Dat heeft zeker invloed ja. De 5942 zit momenteel ook in Waterland. Ik heb wel gehoord dat de 7813 en 7817 wel bevallen in Waterland, maar dat het probleem is dat ze een te kleine tankinhoud hebben, waardoor ze niet de gehele dag op dienst kunnen zitten daar.
Het is toch wel even wennen, een gelede Citaro met een Voith-versnellingsbak. Maar ze doen qua rijkwaliteit niet onder voor de 7900's.quote:Op donderdag 7 februari 2008 08:17 schreef Peterselieman het volgende:
Dat heeft zeker invloed ja. De 5942 zit momenteel ook in Waterland. Ik heb wel gehoord dat de 7813 en 7817 wel bevallen in Waterland, maar dat het probleem is dat ze een te kleine tankinhoud hebben, waardoor ze niet de gehele dag op dienst kunnen zitten daar.
klopt!quote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:11 schreef Ofyles2 het volgende:
En zelfs een abri die idiotproof is helpt niet meer.
hehe vind die bushalte die ze hier bij de rotonde gezet hebben maar apart :/quote:Op zaterdag 9 februari 2008 13:41 schreef Socios het volgende:
Over bushokjes gesproken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog een bushalte.
[ afbeelding ]
Rode bus van de PTT.
Lees de sticker nog eensquote:Op zaterdag 9 februari 2008 13:41 schreef Socios het volgende:
Over bushokjes gesproken:
[ afbeelding ]
Rode bus van de PTT.
dat was op een enkelbaans brug toch?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
xx gaat het weer eens proberen met de parkshuttles. In april moeten ze weer volledig gaan rijden. In 2005 knalden er twee karretjes op elkaar na een menselijke fout. Nu eens kijken of de karretjes het langer uithouden
bijna goedquote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
Dat was idd een enkelbaans brug. 1 shuttle had groen licht, maar ging door een technische storing niet rijden. Toen heeft na 20 minuten een operator besloten de shuttle die aan de andere kant van de brug stond ook maar groen licht te geven en op dat moment ging die 'defecte' shuttle ook weer rijden met als gevolg dat ze op elkaar knalden
Haha, gisteren heb ik een van die bushokjes inderdaad gezien vanuit de bus. Ach ja, de jeugd uit Noord was zich kennelijk weer aan het vervelen.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 18:49 schreef Willy84 het volgende:
Ja dan heb je soms bij smalle wegen. In Nood is echt alles naar de tyfus geholpen. Niet normaal meer, gewoon alle ruiten eruit van meerdere hokjes inclusief drgl info, kaarten en dat reclamebord. 2 hokjes op de Kamperfoelieweg zijn compleet in de hens gezet.
Triestheid, get a life
achquote:Op zondag 10 februari 2008 11:43 schreef Willy84 het volgende:
Haltedienst
Zag gister een XX taxibusje in Amsterdam rijden. Eronder waren nog duidelijk de sporen te zien van een verwijderde sticker. Iets met aanvullend openbaar vervoer Maastricht stond er. Was een sprinter.
en nog vol in de hermes kleurenquote:ach van de week reed er ook nog een parkstad limburg bus door leeuwarden..
Beter dan die 8 meter rammelbakken hequote:Op woensdag 13 februari 2008 20:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Een prachtige Den Oudsten hogevloersbus iig
wat kun in godsnaam stelen uit een bus?quote:Een 16- en 17-jarige jongen uit Enschede zijn dinsdag aangehouden op verdenking van diefstal bij Connexxion Enschede.
Na bijna drie maanden politieonderzoek voor de diefstal uit een tiental bussen kwam de politie op 11 januari al uit bij een 20-jarige man uit Overdinkel. Alle drie de verdachten zijn voor verder onderzoek in verzekering gesteld.
Bron: http://rtvoost.nl/nieuws/?page=1&cat=1&id=81603
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |