abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 december 2007 @ 01:49:15 #51
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55565094
quote:
Op zondag 23 december 2007 17:55 schreef Gnittoo het volgende:
over citaro's gesproken, in leeuwarden staan sinds deze week 2 gelede citaro's voor de stadsdienst

[ afbeelding ]
Mijn Zaanse Citaro's, wat doet Connexxion?
  donderdag 27 december 2007 @ 01:53:56 #52
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55565167
quote:
Op maandag 24 december 2007 20:00 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Toen ik voor het eerst in die nieuwe MB Citaro van het GVB (kijkt op dit moment naar de TT en realiseert zich dat hij nu een grote overtreding begaat... ) zat vroeg ik me voor de gein af hoelang die dingen schoon zouden blijven. Het heeft niet lang geduurt zo te zien.

Die bussen maken trouwens tijdens het rijden af en toe een vreemd geluid, net alsof de bus een scheet laat (ik heb het niet over het "tss" geluid dat volgens mij vrijwel elke bus maakt), dat is me nog niet eerder opgevallen bij de Mercedes Citaro bussen van Arriva/Connexxion.
Volgens mij doen de oudere Citaro's het ook. Bij de gelede versies hoor je dat 'scheetgeluid' het duidelijkst.
  donderdag 27 december 2007 @ 01:57:09 #53
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55565223
quote:
Op zondag 23 december 2007 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Xx 0wnt GVU min of meer, de laatste tijd. Zoiets is het. Wat dan veel merkwaardiger is, is dat er ook ergens EEN gelede bus van de Luxemburgse Spoorwegen (!!) rondrijdt door Utrecht. Ik zie hem 's avonds weleens rijden in de Uithof.
Dat is dan ook tegen de regels, want GVU zet in de regel alleen lagevloersbussen in in de avonduren en op zon- en feestdagen.
pi_55567400
regels regels Je mag bij GVU al vaak genoeg blij zijn DAT er wat rijdt. te vroeg, te laat of voorzien van de meest uiteenlopende technische mankementen, dat maakt allemaal niet uit. Regels?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 december 2007 @ 13:19:12 #55
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55570712
GVU heeft volgens mij de regels met de gemeente Utrecht opgesteld.
pi_55603094
Vandaag was ik van plan om met de 34 naar Amsterdam CS te reizen. Totdat er echter een bus van het merk Wright van Arriva verscheen (lijn 173 naar Amsterdam CS), wat volgens mij een vrij zeldzame inzet is. Een aantal zitvlakken van een paar stoelen zaten los, waaronder de mijne, waardoor ik tijdens het remmen bijna op de grond belandde met zitvlak en al. Gelukkig had ik me nog net vast kunnen grijpen.
Het ging om dit type bus:


Oja, vandaag trouwens een MB Citaro op lijn 18 en 22 gespot, het zal niet lang meer duren denk ik voordat de Volvo`s en gehuurde bussen hun laatste rondjes hebben gereden.
Tok.
pi_55603229
[quote]Op vrijdag 28 december 2007 16:07 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vandaag was ik van plan om met de 34 naar Amsterdam CS te reizen. Totdat er echter een bus van het merk Wright van Arriva verscheen (lijn 173 naar Amsterdam CS), wat volgens mij een vrij zeldzame inzet is. Een aantal zitvlakken van een paar stoelen zaten los, waaronder de mijne, waardoor ik tijdens het remmen bijna op de grond belandde met zitvlak en al. Gelukkig had ik me nog net vast kunnen grijpen.
Het ging om dit type bus:
[ afbeelding ]

[ Bericht 19% gewijzigd door Dj-Flash op 28-12-2007 17:29:14 ]
  vrijdag 28 december 2007 @ 16:26:26 #58
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_55603524
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 16:14 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

Ik dacht dat die nieuwe GVB citaro's alleen vanuit noord ingezet werden
Hier wordt niet over het GVB en Citaro's gepraat
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_55604904
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 16:07 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vandaag was ik van plan om met de 34 naar Amsterdam CS te reizen. Totdat er echter een bus van het merk Wright van Arriva verscheen (lijn 173 naar Amsterdam CS), wat volgens mij een vrij zeldzame inzet is. Een aantal zitvlakken van een paar stoelen zaten los, waaronder de mijne, waardoor ik tijdens het remmen bijna op de grond belandde met zitvlak en al. Gelukkig had ik me nog net vast kunnen grijpen.
Het ging om dit type bus:
[ afbeelding ]

Oja, vandaag trouwens een MB Citaro op lijn 18 en 22 gespot, het zal niet lang meer duren denk ik voordat de Volvo`s en gehuurde bussen hun laatste rondjes hebben gereden.
Ik dacht dat de MB Citaro's alleen vanuit noord rijden
pi_55606793
Wrights vallen nieuw ook al van ellende uit elkaar.. das niets nieuws :w
  vrijdag 28 december 2007 @ 19:27:58 #61
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_55607496
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 16:07 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[ afbeelding ]
geen uitstapdeur?

gisteren gespot in bolsward, een MAN bus voorzien van kerstverlichten en een aanhanger met slee.



[ Bericht 0% gewijzigd door Gnittoo op 28-12-2007 19:47:10 ]
pi_55608555
Ja, een uitstapdeur zat er nog wel in hoor. Hoewel de chauffeur een probleem met het openen daarvan had toen iemand met kinderwagen erin wilde. Maar goed, ik hoor dat Wrights toch niet de beste bussen zijn, het zorgt in ieder geval wel voor een beetje afwisseling.
Tok.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 december 2007 @ 20:20:10 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55608592
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 16:07 schreef kip_zonder-kop het volgende:
-knip-
De 5942 en 5943 rijden tegenwoordig vast in Waterland. Deze bussen heeft Arriva nog vrij kunnen maken om het tekort aan bussen in Waterland nog enigszins te compenseren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55609197
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 19:27 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

geen uitstapdeur?

gisteren gespot in bolsward, een MAN bus voorzien van kerstverlichten en een aanhanger met slee.

[ afbeelding ]
AHA!

die heb ik dus eerder hier in Joure gezien bij de benzine pomp
pi_55612375
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 20:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De 5942 en 5943 rijden tegenwoordig vast in Waterland. Deze bussen heeft Arriva nog vrij kunnen maken om het tekort aan bussen in Waterland nog enigszins te compenseren.
Sinds wanneer heeft Arriva een materieeltekort? Ik weet wel dat ze laatst 1 bus uit de huurbussen serie, bedoeld voor het GVB hadden gehuurd, ook zie ik meestal in de ochtendspits wat vage wagens voorbij komen. (TCR ook weleens gespot).
Hoogstens hebben ze een zelf gecreeerd materieeltekort, door krap te plannen.
  vrijdag 28 december 2007 @ 23:23:28 #66
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55613476
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 16:07 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vandaag was ik van plan om met de 34 naar Amsterdam CS te reizen. Totdat er echter een bus van het merk Wright van Arriva verscheen (lijn 173 naar Amsterdam CS), wat volgens mij een vrij zeldzame inzet is. Een aantal zitvlakken van een paar stoelen zaten los, waaronder de mijne, waardoor ik tijdens het remmen bijna op de grond belandde met zitvlak en al. Gelukkig had ik me nog net vast kunnen grijpen.
Het ging om dit type bus:
[ afbeelding ]

Oja, vandaag trouwens een MB Citaro op lijn 18 en 22 gespot, het zal niet lang meer duren denk ik voordat de Volvo`s en gehuurde bussen hun laatste rondjes hebben gereden.
Die bus op de foto is toch een Wright Renown, want die heeft een Volvo B10BLE-chassis.

De Wright Commander heeft een achterzijde dat enigszins lijkt op die van een VDL Berkhof Diplomat.

Inmiddels is de Wright Commander afgelost door de Wright Pulsar, die qua technische verbeteringen in het chassis en de motor te vergelijken valt met de ALE-120 (de nieuwe Berkhof Ambassador 200).
  vrijdag 28 december 2007 @ 23:25:45 #67
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55613559
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 20:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De 5942 en 5943 rijden tegenwoordig vast in Waterland. Deze bussen heeft Arriva nog vrij kunnen maken om het tekort aan bussen in Waterland nog enigszins te compenseren.
Gelukkig zijn de nieuwe bussen voor Hoeksche Waard nog net op tijd ingestroomd, het was anders nog veel leuker geworden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 december 2007 @ 23:40:19 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55613958
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 22:45 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Sinds wanneer heeft Arriva een materieeltekort? Ik weet wel dat ze laatst 1 bus uit de huurbussen serie, bedoeld voor het GVB hadden gehuurd, ook zie ik meestal in de ochtendspits wat vage wagens voorbij komen. (TCR ook weleens gespot).
Hoogstens hebben ze een zelf gecreeerd materieeltekort, door krap te plannen.
Het tekort ontstaat idd door veel te krap in te plannen.

TCR is voor Arriva een subcontractor en voert al dan niet met eigen bussen diensten uit in Waterland, maar ook wel in andere concessies. Onder de noemer TCR rijden erg veel verschillende soorten bussen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 29 december 2007 @ 00:07:54 #69
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55614699
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 22:45 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Sinds wanneer heeft Arriva een materieeltekort? Ik weet wel dat ze laatst 1 bus uit de huurbussen serie, bedoeld voor het GVB hadden gehuurd, ook zie ik meestal in de ochtendspits wat vage wagens voorbij komen. (TCR ook weleens gespot).
Hoogstens hebben ze een zelf gecreeerd materieeltekort, door krap te plannen.
TCR had die O405GN gehuurd. Die was bij GVB administratief ingeschreven als 1225, maar een gelede Citaro van GVB vloog in lichterlaaie voorbij de Schipholtunnel.
  zaterdag 29 december 2007 @ 00:09:57 #70
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55614753
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 23:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het tekort ontstaat idd door veel te krap in te plannen.

TCR is voor Arriva een subcontractor en voert al dan niet met eigen bussen diensten uit in Waterland, maar ook wel in andere concessies. Onder de noemer TCR rijden erg veel verschillende soorten bussen.
TCR is ook actief in Zeeuws-Vlaanderen voor Veolia en zal misschien ook Arriva ondersteunen in Hoeksche Waard.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 december 2007 @ 00:36:19 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55615476
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 00:09 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

TCR is ook actief in Zeeuws-Vlaanderen voor Veolia en zal misschien ook Arriva ondersteunen in Hoeksche Waard.
Die ondersteuning gaat TCR zeker verlenen, omdat ze 14 amba's aangeschaft hebben alsmede enkele andere bussen. Ze gaan in ieder geval de scholierenlijnen voor Arriva uitvoeren.

En over die uitgebrande bus bij de Schipholtunnel: bedoel je niet de TCR91 die op de A4 in de brand heeft gestaan?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 29 december 2007 @ 01:32:58 #72
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_55616723
quote:
Op donderdag 27 december 2007 10:22 schreef Dr_Flash het volgende:
regels regels Je mag bij GVU al vaak genoeg blij zijn DAT er wat rijdt. te vroeg, te laat of voorzien van de meest uiteenlopende technische mankementen, dat maakt allemaal niet uit. Regels?
Valt nog wel mee, als ik af en toe andere maatschappijen zie rondtuffen, Veolia die met een B89 de weg nog op durft bijvoorbeeld (wel onder BBA vlag maar toch!)

Maar 't valt me wel op dat kleine 'vervelende' mankementen niet meer snel opgelost worden. Op veel AG300's hangen bijvoorbeeld stukken voor de verlichting van de film, die kun je makkelijk weghalen, maar dat gebeurd niet. Of defecte film verlichting, en soms loszittende zittingen in de LPG bussen. Ook rommelen sommige LPG bussen wel verdacht aan de achterkant.

Dat is eigenlijk pas sinds de verzelfstandiging van GVU dat 't zo is.

Overigens rijden de Volvo's ook nog wel eens spitsdiensten hoor. Dat mogen ze zolang de gehele vloot nog niet uitgerust is met laagvloersbussen. Uitzondering voor de Volvo's.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zaterdag 29 december 2007 @ 02:08:07 #73
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55617392
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 00:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die ondersteuning gaat TCR zeker verlenen, omdat ze 14 amba's aangeschaft hebben alsmede enkele andere bussen. Ze gaan in ieder geval de scholierenlijnen voor Arriva uitvoeren.

En over die uitgebrande bus bij de Schipholtunnel: bedoel je niet de TCR91 die op de A4 in de brand heeft gestaan?
Inderdaad.
  zaterdag 29 december 2007 @ 02:10:35 #74
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55617430
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 01:32 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Valt nog wel mee, als ik af en toe andere maatschappijen zie rondtuffen, Veolia die met een B89 de weg nog op durft bijvoorbeeld (wel onder BBA vlag maar toch!)

Maar 't valt me wel op dat kleine 'vervelende' mankementen niet meer snel opgelost worden. Op veel AG300's hangen bijvoorbeeld stukken voor de verlichting van de film, die kun je makkelijk weghalen, maar dat gebeurd niet. Of defecte film verlichting, en soms loszittende zittingen in de LPG bussen. Ook rommelen sommige LPG bussen wel verdacht aan de achterkant.

Dat is eigenlijk pas sinds de verzelfstandiging van GVU dat 't zo is.

Overigens rijden de Volvo's ook nog wel eens spitsdiensten hoor. Dat mogen ze zolang de gehele vloot nog niet uitgerust is met laagvloersbussen. Uitzondering voor de Volvo's.
Tegenwoordig schijn ik in mijn hoofd een logboek bij te houden van rariteiten van het rollend materieel bij GVB en Connexxion.

De 7819 die voor het eerst vanuit de Sluispolder werd ingezet, heeft nu nog steeds een defect LCD-scherm aan de achterzijde en daar is helemaal niets aan gedaan tot nu toe.
pi_55619284
Btje wazig verhaal:
In de nieuwe GVB Citaro's hoorde ik in 1 wagen (nr niet opgeschreven) door de omroep installatie dat bekende geluid van ale je met een mobiel bij een spieker van een radio gaat bellen.
Dan hoor je zo 'piep, piep, etc'
btje wazig
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:51:33 #76
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_55621766
't valt me wel steeds meer op, dat bussen steeds meer opgekalefaterd worden maar daarna steeds meer zichtbare defecten vertonen voor reizigers.

LCD's die niet werken, losse stoelen, verlichting die niet werk, niet werkende film. Een film die niet te lezen is, doordat de verlichting erachter niet werkt. Dat soort dingen zijn gewoon storend en vervelend. En ik heb steeds meer 't idee dat er steeds minder naar gekeken wordt.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_55622679
Bekend verhaal. Defecte displays etc zijn zwaar bekend en irritant. Voor de dagelijkse reiziger nog wel uit te komen. Voor de toerist en de gelegenheids ov gebruiker ronduit afschrikwekkend.
Kijk eens naar de metro, op lijn 53, 54 staan standaard niks ingesteld. Op de displays boven het perron dan weer wel.
Maar hoe weet een toerist dat een metro waar lijn 53 opstaat en een display boven het perron 54 aangeeft, lijn 54 is.
  zaterdag 29 december 2007 @ 16:15:46 #78
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_55626075
idd, nou vind ik dat bij metro's nog wel mee vallen, je mag er vanuit gaan dat wat op het display boven je staat ook aankomt zeg maar. Daar gaat men over 't algemeen vanuit. Maar op een bus in het donker is dat stierlijk vervelend, zo'n haltefilm die niet belicht is. Of aan de films aan de zij- of achterkant die niet belicht zijn of soms helemaal niet werken. Dat is gewoon hinderlijk.

Ook zie je vaker dat de lampjes aan de zijkant eraf gereden zijn. Die worden wel bij een beurt gemaakt, maar feitelijk mag het niet kunnen.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_55627562
Bij de metro vind ik het dan helemaal niet meevallen. Wat vaak gebeurt is dat er het GVB logo voorop staat en op de andere kopbak van hetzelfde stel bv lijn 53 en op het andere stel staat dan lijn 54 en achterop bv niet instappen.
Dat heb ik vaker dan eens gezien. De displays boven de perron zijn (inprinciepe ) altijd juist maar als incidentele reiziger of toerist lijkt me dat toch niet.
Als je ziet hoeveel bussen er rondrijden met defecte lijnen displays gewoon zwaar irritant.
Bv op een halte waar 2 lijnen halteren zie je een bus staan, als het de bus is die je niet moet hebben wandel je rustig verder anders trek je een sprintje, maar je ziet het dus niet
Af en toe vraag ik me echt af hoe de mens ooit een raket naar de maan heeft geschoten zulke rocket technologie is een lijnendisplay toch niet.
Voorts krijgen alle metro's cq sneltrams die naar Amstelveen rijden: deze dus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Metro_Amsterdam#Serie_S1_en_S2
nieuwe deuren van de firma Ventura, na de proef is Alstom/Hubner afgevallen.

Verder voor de geinstresseerden van de Citaro's geledes vandaag op de lijnen: 18, 22, 33, 34, 35
edit: de wasmachines in Noord zijn blijkbaar ook gemaakt. Het ziet er weer redelijk toonbaar uit.
  zaterdag 29 december 2007 @ 18:34:43 #80
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55629127
Mijn broertje zag ook een Citaro op lijn 21, de 337.
pi_55629555
Yep, ik heb vandaag ook een Citaro op lijn 21 gespot. Gaat hard zeg, worden er eigenlijk ook gelede DAF/Jonckheere vervangen?

De displays schijnt het GVB inderdaad niet erg snel te maken. Vandaag ook een tram zonder lijnnummer gezien (aan de voorkant) en dat is geen uitzondering.
Tok.
  zaterdag 29 december 2007 @ 19:25:41 #82
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_55630286
quote:
Bustopic #9 - Zonder GVB, zonder Citaro's, ZONDER lijn 41
van de topictitel blijft maar weinig over
  zaterdag 29 december 2007 @ 20:25:50 #83
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55631930
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:57 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Yep, ik heb vandaag ook een Citaro op lijn 21 gespot. Gaat hard zeg, worden er eigenlijk ook gelede DAF/Jonckheere vervangen?

De displays schijnt het GVB inderdaad niet erg snel te maken. Vandaag ook een tram zonder lijnnummer gezien (aan de voorkant) en dat is geen uitzondering.
Het zijn Volvo B7LA's, maar die muteren als konijnen. Je weet nooit op welke lijn ze komen.
  zaterdag 29 december 2007 @ 20:30:47 #84
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55632099
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 19:27 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

geen uitstapdeur?
In Groot-Brittanië (uitgezonderd Londen) is het normaal dat alle ongelede bussen geen uitstapdeur hebben en dat gelede bussen slechts twee deuren hebben.

Zodoende is het zwartrijdersprobleem minder erg dan in Nederland, maar de bestuurderscabines zijn wel zo geconstrueerd zodat buschauffeurs niet beroofd kunnen worden.
  zaterdag 29 december 2007 @ 20:32:04 #85
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55632144
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:25 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

van de topictitel blijft maar weinig over
Die TT is bewust gekozen, omdat een zekere user iedereen begon lastig te vallen over de Citaro's.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 december 2007 @ 20:40:54 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55632470
Arriva blijft tot 1-1-2009 het vervoer op de Friese waddeneilanden verzorgen. In de tussentijd worden opnieuw de wensen van de provincies en gemeenten geïnventariseerd en wordt er een nieuwe aanbestedingsprocedure uitgeschreven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55633134
En waarom blijft Arriva dat doen? Ik geef zelf maar antwoord want het is oud nieuws: niemand zag brood in die consessies en geen enkele firma heeft ingeschreven.
Het is natuurlijk niet erg winstgevend consessies met die grote aantallen reizigers en bussen daar, uhm.
Ik zeg; maak van heel Friesland 1bus consessie.
pi_55633238
ik vond het leuk om op Vlieland destijds een bus van Taxi Centrale Renesse te zien De drie dagen dat ik er was, heeft de bus geen een passagier gehad
pi_55633406
Kunnen ze daar beter niet de taxi heel goedkoop maken ofzo. Dat lijkt me dan goedkoper.nl
pi_55634181
Wat plaatjes uit London . Wat blijkt, ze hebben daar 6500 bussen dat is niet te kort zou ik zeggen















Btje wazig, op het ene plaatje gaan er 6 miljoen mensen per dag met de bus op de andere 5.5.
  zaterdag 29 december 2007 @ 21:42:51 #91
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55634471
De gelede Citaro's (Chariots of Fire) schijnen de ergste vijanden van de Londenaren te zijn, maar de meeste argumenten die gebruikt worden om de gelede bussen uit Londen te verbannen zijn louter het product van opgekropte emotie en onderbuikgevoelens.

Gelede bussen hebben zich kunnen bewijzen op het Europese vasteland, maar de Britten houden star vast aan Routemasters en dubbeldekkers.
pi_55634552
Toch leuk, de liefde voor 'hun' bus. Wat ik dan niet snap is dat daar helemaal geen dubbeldekstreinen rijden en bijna geen enkeldeks bussen. Precies omgekeerd aan hier.
pi_55635120
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 21:12 schreef Willy84 het volgende:
Kunnen ze daar beter niet de taxi heel goedkoop maken ofzo. Dat lijkt me dan goedkoper.nl
1 Frysker heen sturen en belbus van maken
pi_55638923
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 22:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

1 Frysker heen sturen en belbus van maken
Kunnen ze niet alle fryskers er heen sturen?
  zondag 30 december 2007 @ 01:48:26 #95
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55642826
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 21:45 schreef Willy84 het volgende:
Toch leuk, de liefde voor 'hun' bus. Wat ik dan niet snap is dat daar helemaal geen dubbeldekstreinen rijden en bijna geen enkeldeks bussen. Precies omgekeerd aan hier.
In Groot-Brittanië geldt een kleiner omgrenzingsprofiel dat de inzet van dubbeldekkers onmogelijk maakt.

Bij een explosieve reizigerstoename moeten de perrons verlengd worden, elk viaduct verhogen levert alleen maar financiële en infrastructurele ellende op.

Als ik echter zou moeten kiezen tussen een gelede bus of een dubbeldekker, dan ga ik voor het eerste.
pi_55656590
nog niet eens zo heel lang geleden, maar dit was echt een mooi straatbeeld in zwolle.. vetter dan de ambassadors...

pi_55658571
Moet eerlijk zeggen dat ik hem niet zo vind

Vanmiddag om een uur of 14.00 was er een bericht dat er een vechtpartij gaande was in een tram waarbij de conducteur betrokken was (!).
Om de prijsverhogingen voorlopig te omzeilen heb ik alvast een voorraadje ingeslagen

verkoper van het GVB was niet eens verbaasd

Vandaag lijn 48 trouwens, net als vorige week, niet geleed. Ben benieuwd of dit permanent is.
pi_55659675
quote:
Op zondag 30 december 2007 18:05 schreef Willy84 het volgende:
Moet eerlijk zeggen dat ik hem niet zo vind

Vanmiddag om een uur of 14.00 was er een bericht dat er een vechtpartij gaande was in een tram waarbij de conducteur betrokken was (!).
Om de prijsverhogingen voorlopig te omzeilen heb ik alvast een voorraadje ingeslagen
[ afbeelding ]
verkoper van het GVB was niet eens verbaasd

Vandaag lijn 48 trouwens, net als vorige week, niet geleed. Ben benieuwd of dit permanent is.
Hoeveel gaan ze dan om hoog?
............................
pi_55659749
whehe, herkenbaar, eind december lam kopen aan buskaarten

Maar goed ik heb nu eenjaar en een dag een autootje
pi_55660019
Heej dat is voor t eerst dat ik hoor dat jij een auto hebt! Dat is geen goede actie! Je moet op de Frysker wachten die 1 x per uur gaat!
btw strippenkaarten gaan 20 cent ps omhoog, althans de roze. De andere weet ik niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')