de integro die ik vandaag mee had:quote:Op maandag 24 december 2007 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
Heb vandaag weer verschillende xx bussen zien rijden in Fryslân en zonder uitzondering zagen ze er erg, erg smerig uit van buiten.
jezusquote:Op maandag 24 december 2007 21:38 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
de integro die ik vandaag mee had:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wasstraat in leeuwarden zal wel kapot zijn geweest.
Dan moet je toch dromen, want die bus (op hetzelfde cassis gebaseerd dan die Volvo gelede bussen) is alweer een tijdje uit de running. Was een gele met beige achtige bus. Die overigens als zeer prettig ervaren werd omdat je tegenover elkaar kon zitten in de lange weg, dus niet vis-vis maar gewoon van de ene kant van het raam naar de andere kant. Het waren overigens Zwitserse bussen, twee stuks, waarvan er eentje vrij snel uit de dienst ging en de ander als ondersteuning een klein jaartje of anderhalf in dienst was. Maar inmiddels zijn ze allebei afgevoerd.quote:Op zondag 23 december 2007 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:Wat dan veel merkwaardiger is, is dat er ook ergens EEN gelede bus van de Luxemburgse Spoorwegen (!!) rondrijdt door Utrecht. Ik zie hem 's avonds weleens rijden in de Uithof.
Mijn Zaanse Citaro's, wat doet Connexxion?quote:Op zondag 23 december 2007 17:55 schreef Gnittoo het volgende:
over citaro's gesproken, in leeuwarden staan sinds deze week 2 gelede citaro's voor de stadsdienst
[ afbeelding ]
Volgens mij doen de oudere Citaro's het ook. Bij de gelede versies hoor je dat 'scheetgeluid' het duidelijkst.quote:Op maandag 24 december 2007 20:00 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Toen ik voor het eerst in die nieuwe MB Citaro van het GVB (kijkt op dit moment naar de TT en realiseert zich dat hij nu een grote overtreding begaat...) zat vroeg ik me voor de gein af hoelang die dingen schoon zouden blijven. Het heeft niet lang geduurt zo te zien.
![]()
Die bussen maken trouwens tijdens het rijden af en toe een vreemd geluid, net alsof de bus een scheet laat (ik heb het niet over het "tss" geluid dat volgens mij vrijwel elke bus maakt), dat is me nog niet eerder opgevallen bij de Mercedes Citaro bussen van Arriva/Connexxion.
Dat is dan ook tegen de regels, want GVU zet in de regel alleen lagevloersbussen in in de avonduren en op zon- en feestdagen.quote:Op zondag 23 december 2007 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Xx 0wnt GVU min of meer, de laatste tijd. Zoiets is het. Wat dan veel merkwaardiger is, is dat er ook ergens EEN gelede bus van de Luxemburgse Spoorwegen (!!) rondrijdt door Utrecht. Ik zie hem 's avonds weleens rijden in de Uithof.
Hier wordt niet over het GVB en Citaro's gepraatquote:Op vrijdag 28 december 2007 16:14 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Ik dacht dat die nieuwe GVB citaro's alleen vanuit noord ingezet werden
Ik dacht dat de MB Citaro's alleen vanuit noord rijdenquote:Op vrijdag 28 december 2007 16:07 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vandaag was ik van plan om met de 34 naar Amsterdam CS te reizen. Totdat er echter een bus van het merk Wright van Arriva verscheen (lijn 173 naar Amsterdam CS), wat volgens mij een vrij zeldzame inzet is. Een aantal zitvlakken van een paar stoelen zaten los, waaronder de mijne, waardoor ik tijdens het remmen bijna op de grond belandde met zitvlak en al. Gelukkig had ik me nog net vast kunnen grijpen.
Het ging om dit type bus:
[ afbeelding ]
Oja, vandaag trouwens een MB Citaro op lijn 18 en 22 gespot, het zal niet lang meer duren denk ik voordat de Volvo`s en gehuurde bussen hun laatste rondjes hebben gereden.
geen uitstapdeur?quote:
De 5942 en 5943 rijden tegenwoordig vast in Waterland. Deze bussen heeft Arriva nog vrij kunnen maken om het tekort aan bussen in Waterland nog enigszins te compenseren.quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:07 schreef kip_zonder-kop het volgende:
-knip-
AHA!quote:Op vrijdag 28 december 2007 19:27 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
geen uitstapdeur?
gisteren gespot in bolsward, een MAN bus voorzien van kerstverlichten en een aanhanger met slee.![]()
[ afbeelding ]
Sinds wanneer heeft Arriva een materieeltekort? Ik weet wel dat ze laatst 1 bus uit de huurbussen serie, bedoeld voor het GVB hadden gehuurd, ook zie ik meestal in de ochtendspits wat vage wagens voorbij komen. (TCR ook weleens gespot).quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De 5942 en 5943 rijden tegenwoordig vast in Waterland. Deze bussen heeft Arriva nog vrij kunnen maken om het tekort aan bussen in Waterland nog enigszins te compenseren.
Die bus op de foto is toch een Wright Renown, want die heeft een Volvo B10BLE-chassis.quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:07 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vandaag was ik van plan om met de 34 naar Amsterdam CS te reizen. Totdat er echter een bus van het merk Wright van Arriva verscheen (lijn 173 naar Amsterdam CS), wat volgens mij een vrij zeldzame inzet is. Een aantal zitvlakken van een paar stoelen zaten los, waaronder de mijne, waardoor ik tijdens het remmen bijna op de grond belandde met zitvlak en al. Gelukkig had ik me nog net vast kunnen grijpen.
Het ging om dit type bus:
[ afbeelding ]
Oja, vandaag trouwens een MB Citaro op lijn 18 en 22 gespot, het zal niet lang meer duren denk ik voordat de Volvo`s en gehuurde bussen hun laatste rondjes hebben gereden.
Gelukkig zijn de nieuwe bussen voor Hoeksche Waard nog net op tijd ingestroomd, het was anders nog veel leuker geworden.quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De 5942 en 5943 rijden tegenwoordig vast in Waterland. Deze bussen heeft Arriva nog vrij kunnen maken om het tekort aan bussen in Waterland nog enigszins te compenseren.
Het tekort ontstaat idd door veel te krap in te plannen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 22:45 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft Arriva een materieeltekort? Ik weet wel dat ze laatst 1 bus uit de huurbussen serie, bedoeld voor het GVB hadden gehuurd, ook zie ik meestal in de ochtendspits wat vage wagens voorbij komen. (TCR ook weleens gespot).
Hoogstens hebben ze een zelf gecreeerd materieeltekort, door krap te plannen.
TCR had die O405GN gehuurd. Die was bij GVB administratief ingeschreven als 1225, maar een gelede Citaro van GVB vloog in lichterlaaie voorbij de Schipholtunnel.quote:Op vrijdag 28 december 2007 22:45 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft Arriva een materieeltekort? Ik weet wel dat ze laatst 1 bus uit de huurbussen serie, bedoeld voor het GVB hadden gehuurd, ook zie ik meestal in de ochtendspits wat vage wagens voorbij komen. (TCR ook weleens gespot).
Hoogstens hebben ze een zelf gecreeerd materieeltekort, door krap te plannen.
TCR is ook actief in Zeeuws-Vlaanderen voor Veolia en zal misschien ook Arriva ondersteunen in Hoeksche Waard.quote:Op vrijdag 28 december 2007 23:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het tekort ontstaat idd door veel te krap in te plannen.
TCR is voor Arriva een subcontractor en voert al dan niet met eigen bussen diensten uit in Waterland, maar ook wel in andere concessies. Onder de noemer TCR rijden erg veel verschillende soorten bussen.
Die ondersteuning gaat TCR zeker verlenen, omdat ze 14 amba's aangeschaft hebben alsmede enkele andere bussen. Ze gaan in ieder geval de scholierenlijnen voor Arriva uitvoeren.quote:Op zaterdag 29 december 2007 00:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
TCR is ook actief in Zeeuws-Vlaanderen voor Veolia en zal misschien ook Arriva ondersteunen in Hoeksche Waard.
Valt nog wel mee, als ik af en toe andere maatschappijen zie rondtuffen, Veolia die met een B89 de weg nog op durft bijvoorbeeld (wel onder BBA vlag maar toch!)quote:Op donderdag 27 december 2007 10:22 schreef Dr_Flash het volgende:
regels regelsJe mag bij GVU al vaak genoeg blij zijn DAT er wat rijdt. te vroeg, te laat of voorzien van de meest uiteenlopende technische mankementen, dat maakt allemaal niet uit. Regels?
Inderdaad.quote:Op zaterdag 29 december 2007 00:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die ondersteuning gaat TCR zeker verlenen, omdat ze 14 amba's aangeschaft hebben alsmede enkele andere bussen. Ze gaan in ieder geval de scholierenlijnen voor Arriva uitvoeren.
En over die uitgebrande bus bij de Schipholtunnel: bedoel je niet de TCR91 die op de A4 in de brand heeft gestaan?
Tegenwoordig schijn ik in mijn hoofd een logboek bij te houden van rariteiten van het rollend materieel bij GVB en Connexxion.quote:Op zaterdag 29 december 2007 01:32 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Valt nog wel mee, als ik af en toe andere maatschappijen zie rondtuffen, Veolia die met een B89 de weg nog op durft bijvoorbeeld (wel onder BBA vlag maar toch!)
Maar 't valt me wel op dat kleine 'vervelende' mankementen niet meer snel opgelost worden. Op veel AG300's hangen bijvoorbeeld stukken voor de verlichting van de film, die kun je makkelijk weghalen, maar dat gebeurd niet. Of defecte film verlichting, en soms loszittende zittingen in de LPG bussen. Ook rommelen sommige LPG bussen wel verdacht aan de achterkant.
Dat is eigenlijk pas sinds de verzelfstandiging van GVU dat 't zo is.
Overigens rijden de Volvo's ook nog wel eens spitsdiensten hoor. Dat mogen ze zolang de gehele vloot nog niet uitgerust is met laagvloersbussen. Uitzondering voor de Volvo's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |