Dat er wel eens een gewone gelede bus rijdt, heb ik al uitgelegd, maar het is geen regel dat deze bussen standaardquote:Op zondag 3 februari 2008 03:21 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Nope, de laatste drie a vier weken rijdt er standaard minimaal een gewone enkelgelede bus op lijn 11 of lijn 12 (zelfs 12s). Volvo's verschijnen de laatste tijd ook ineens weer op de Uithof en zelfs een oude LPG bus laat wel 's haar gezicht zien.
Die enkel geleden blijft de gehele dag door rijden. Eerst begint ie volgens mij als een 212 of 211 maar daarna blijft ie als gewone 12 of 11 rijden.
[..]
't is wel opvallend dat de laatste aantal weken er telkens gewone gelede rijden, je zou er zo vanuit kunnen gaan dat 't een wijziging is in de dienstregeling. Aangezien ze meestal niet alleen maar een ritje doen. Of is dat om de nieuwe bestuurders de route te laten wennen?quote:Op maandag 4 februari 2008 02:22 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Dat er wel eens een gewone gelede bus rijdt, heb ik al uitgelegd, maar het is geen regel dat deze bussen standaard
op de lijnen 11 en 12 (12s) worden ingezet.
De lijnen 211 en 212 zijn spitslijnen.
Deze rijden enkel alleen in de ochtend en middag uren.
Deze diensten beginnen en eindigen in de garage aan de Europalaan.
Ik heb het voor de zekerheid nog eens nagekeken in het dienstenboek, dus je kan uitgaan dat dit klopt.
Ik werk namelijk bij deze firma.
Wat betreft het 2e, de storing, dat is iets waar in de opleiding van nieuwe bestuurders(sters) geen aandacht
aan word geschonken.
Misschien heeft Arriva in Groningen een tekort aan gelede Citaro's. In ieder geval zijn de 7813 en 7817 tijdelijk in Waterland (samen met de 5943) vanwege de software-update van de Albatros aldaar.quote:Op zondag 3 februari 2008 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva is de laatste tijd erg vreemd bezig met de inzet van bussen in Groningen. Gister is er een Q-liner ipv een normale gelede gespot op de stadse streeklijn 11
dan wordt t in de pauze ff tanken :pquote:Op donderdag 7 februari 2008 08:17 schreef Peterselieman het volgende:
Dat heeft zeker invloed ja. De 5942 zit momenteel ook in Waterland. Ik heb wel gehoord dat de 7813 en 7817 wel bevallen in Waterland, maar dat het probleem is dat ze een te kleine tankinhoud hebben, waardoor ze niet de gehele dag op dienst kunnen zitten daar.
Het is toch wel even wennen, een gelede Citaro met een Voith-versnellingsbak. Maar ze doen qua rijkwaliteit niet onder voor de 7900's.quote:Op donderdag 7 februari 2008 08:17 schreef Peterselieman het volgende:
Dat heeft zeker invloed ja. De 5942 zit momenteel ook in Waterland. Ik heb wel gehoord dat de 7813 en 7817 wel bevallen in Waterland, maar dat het probleem is dat ze een te kleine tankinhoud hebben, waardoor ze niet de gehele dag op dienst kunnen zitten daar.
klopt!quote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:11 schreef Ofyles2 het volgende:
En zelfs een abri die idiotproof is helpt niet meer.
hehe vind die bushalte die ze hier bij de rotonde gezet hebben maar apart :/quote:Op zaterdag 9 februari 2008 13:41 schreef Socios het volgende:
Over bushokjes gesproken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog een bushalte.
[ afbeelding ]
Rode bus van de PTT.
quote:Op zaterdag 9 februari 2008 13:41 schreef Socios het volgende:
Over bushokjes gesproken:
[ afbeelding ]
Rode bus van de PTT.
dat was op een enkelbaans brug toch?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
xx gaat het weer eens proberen met de parkshuttles. In april moeten ze weer volledig gaan rijden. In 2005 knalden er twee karretjes op elkaar na een menselijke fout. Nu eens kijken of de karretjes het langer uithouden
bijna goedquote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
Dat was idd een enkelbaans brug. 1 shuttle had groen licht, maar ging door een technische storing niet rijden. Toen heeft na 20 minuten een operator besloten de shuttle die aan de andere kant van de brug stond ook maar groen licht te geven en op dat moment ging die 'defecte' shuttle ook weer rijden met als gevolg dat ze op elkaar knalden
Haha, gisteren heb ik een van die bushokjes inderdaad gezien vanuit de bus. Ach ja, de jeugd uit Noord was zich kennelijk weer aan het vervelen.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 18:49 schreef Willy84 het volgende:
Ja dan heb je soms bij smalle wegen. In Nood is echt alles naar de tyfus geholpen. Niet normaal meer, gewoon alle ruiten eruit van meerdere hokjes inclusief drgl info, kaarten en dat reclamebord. 2 hokjes op de Kamperfoelieweg zijn compleet in de hens gezet.
Triestheid, get a life![]()
achquote:Op zondag 10 februari 2008 11:43 schreef Willy84 het volgende:
Haltedienst![]()
Zag gister een XX taxibusje in Amsterdam rijden. Eronder waren nog duidelijk de sporen te zien van een verwijderde sticker. Iets met aanvullend openbaar vervoer Maastricht stond er. Was een sprinter.
en nog vol in de hermes kleurenquote:ach van de week reed er ook nog een parkstad limburg bus door leeuwarden..
Beter dan die 8 meter rammelbakken hequote:Op woensdag 13 februari 2008 20:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Een prachtige Den Oudsten hogevloersbus iig
wat kun in godsnaam stelen uit een bus?quote:Een 16- en 17-jarige jongen uit Enschede zijn dinsdag aangehouden op verdenking van diefstal bij Connexxion Enschede.
Na bijna drie maanden politieonderzoek voor de diefstal uit een tiental bussen kwam de politie op 11 januari al uit bij een 20-jarige man uit Overdinkel. Alle drie de verdachten zijn voor verder onderzoek in verzekering gesteld.
Bron: http://rtvoost.nl/nieuws/?page=1&cat=1&id=81603
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |