Die dubbelgelede bussen rijden de hele dag van maandag t/m vrijdag van de eerste tot de laatste bus.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:58 schreef gek_kuikentje het volgende:
Ik vraag me ook af hoe ze dat doen bij een eventuele controle van een geleden bus op lijn 11/12/12s, die worden namelijk zelfs in de spits op een werkdag wel eens ingezet.
Vorige week in Amsterdam meegemaakt dat een gelede bus een lange stationnement hield zodat de controleurs rustig de tijd namen om iedereen te controleren.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 01:49 schreef zwahiel het volgende:
@ bovenstaand...
da's dus niet zo. Er rijden helemaal niet van begin tot eind dienstregeling dubbelgelede bussen. Tussendoor ergens overdag en 's avonds worden er vaak genoeg enkel gelede ingezet ipv de AGG's. Ook komt wel vaker een verdwaalde Volvo B88 als 12 de Uithof opgeboemeld.
Controleurs in de bus is echt een zeldzaamheid. Meestal staan ze bij het station, op de Uithof of bij de Bleekstraat. Maar vaak bij 't station. Als ze er al staan. En idd uitstappen is vervoersbewijs laten zien.
Overigens ligt het zoals al gezegd aan de chauffeur of je een open instap regime hebt. Hij bepaald dat. Ook bij de B88's is dat zo.
Dat vond ik ook altijd onhandig.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:43 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Nee, bij ex ZT bussen heeft 1 bus werkende knopjes, de rest geen of niet werkende
Wat betreft die andere boemels die je ziet rijden, dat zijn dan ws de lijnen 211 en 212.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 01:49 schreef zwahiel het volgende:
@ bovenstaand...
da's dus niet zo. Er rijden helemaal niet van begin tot eind dienstregeling dubbelgelede bussen. Tussendoor ergens overdag en 's avonds worden er vaak genoeg enkel gelede ingezet ipv de AGG's. Ook komt wel vaker een verdwaalde Volvo B88 als 12 de Uithof opgeboemeld.
Controleurs in de bus is echt een zeldzaamheid. Meestal staan ze bij het station, op de Uithof of bij de Bleekstraat. Maar vaak bij 't station. Als ze er al staan. En idd uitstappen is vervoersbewijs laten zien.
Overigens ligt het zoals al gezegd aan de chauffeur of je een open instap regime hebt. Hij bepaald dat. Ook bij de B88's is dat zo.
Dat de chauffeurt dan alle deuren opent om toch zoveel mogelijk mensen in te laten stappen zie ik als een goede service verlening.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:51 schreef gek_kuikentje het volgende:
Wat ik bedoelde, is dat op dubbelgelede bussen een open-instap mogelijk is, omdat reizigers daar zelf kunnen stempelen bij elke deur. Bij gelede bussen kan dat niet, terwijl er toch soms een open-instapregime wordt gehanteerd. Wat wil je, als je om vijf uur 's middags met een Volvo lijn 11 rijdt.
Mijn punt is, dat reizigers met strippenkaart in een drukke gelede bus niet kunnen stempelen (tenzij ze voorin instappen) en dus wel moeten zwartrijden.
Maar het is praktisch onmogelijk om met gestempelde strippenkaart te reizen. Beetje lullig dus.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:15 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Dat de chauffeurt dan alle deuren opent om toch zoveel mogelijk mensen in te laten stappen zie ik als een goede service verlening.
Wat betreft dat je moet zwartrijden dan, is een keus die je dan op dat moment zelf bepaald.
Uiteindelijk is het gewoon zo dat je verantwoordelijk bent voor je eigen plaatsbewijs.
Dus dat verhaal zal geen stand houden áls je gecontroleerd zou worden.
quote:Op zaterdag 2 februari 2008 10:11 schreef Dj-Flash het volgende:
http://www.openbaarvervoe(...)09-01-2008)._048.jpg
Nope, de laatste drie a vier weken rijdt er standaard minimaal een gewone enkelgelede bus op lijn 11 of lijn 12 (zelfs 12s). Volvo's verschijnen de laatste tijd ook ineens weer op de Uithof en zelfs een oude LPG bus laat wel 's haar gezicht zien.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:11 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Wat betreft die andere boemels die je ziet rijden, dat zijn dan ws de lijnen 211 en 212.
En het kan wel eens voorkomen dat er een gewone gelede ingezet word als er te weinig dubbelgelede zijn, ivm reparaties en onderhoud.
Ik ben het met je eens dat er te weinig gecontroleerd wordt op deze lijnen, het risico om gepakt te worden is erg klein.
Daartegenover staat dat 90% van de reizigers in het bezit zijn van een ov-studentenkaart, week of weekend kaart.
Arriva is zowiezo wazig bezig :]quote:Op zondag 3 februari 2008 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva is de laatste tijd erg vreemd bezig met de inzet van bussen in Groningen. Gister is er een Q-liner ipv een normale gelede gespot op de stadse streeklijn 11
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |