CFL is anders de LUXEMBURGSE spoorwegclub. Weinig Zwitsers aan dacht ikquote:
Amsterdam my ass, of ze moeten sinds gisteren een ritje Hengelo erin gezet hebben, Zie rechter vertrektijdenbordquote:Op zondag 20 januari 2008 14:07 schreef Erasmo het volgende:
Een Twents-bus gespot
[ afbeelding ]
In Amsterdam
En de foto staat op Wikipedia.orgquote:Op maandag 21 januari 2008 16:50 schreef Gutz het volgende:
[..]
Amsterdam my ass, of ze moeten sinds gisteren een ritje Hengelo erin gezet hebben, Zie rechter vertrektijdenbord
ja teveel fryskers op mn stamlijntjes! :/quote:Op maandag 21 januari 2008 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zei ik idd ook al. Zeker vanwege de inbouw van de chipkaart apparatuur kan het dus voorkomen dat de bussen buiten hun werkgebied ingezet worden. xx schuift momenteel namelijk behoorlijk met bussen
Nee, bij ex ZT bussen heeft 1 bus werkende knopjes, de rest geen of niet werkendequote:Op zaterdag 26 januari 2008 07:56 schreef zwahiel het volgende:
Alle GVU bussen hebben door passagiers van de binnenkant te openen deuren.
De meeste bussen hebben ook van die knoppen aan de buitenkant, zelfs sommige Volvo's hebben die! 't Wordt alleen nooit gebruikt, alleen bij de dubbelgeledes zijn die knoppen bruikbaar.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 07:56 schreef zwahiel het volgende:
Alle GVU bussen hebben door passagiers van de binnenkant te openen deuren. Alleen aan de buitenkant kan dat niet.
Bij alle bussen die InfoXX hebben werkt dat, door de inbouw van het OVC gebeuren worden dat er steeds meerquote:Op zondag 27 januari 2008 13:26 schreef ReisT het volgende:
't Viel me bij de ZT-bus wel meteen op dat dat led-display binnen wel netjes alle haltes aankondigde, da's toch vrij bijzonder voor 'n Utrechtse bus.
De reden dat alleen bij de dubbelgelede bussen de knoppen aan de buitenkant werken, is dat op de lijnen 11, 12 en 12squote:Op zondag 27 januari 2008 13:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
De meeste bussen hebben ook van die knoppen aan de buitenkant, zelfs sommige Volvo's hebben die! 't Wordt alleen nooit gebruikt, alleen bij de dubbelgeledes zijn die knoppen bruikbaar.
Ja, maar dus alleen als er een dubbelgelede bus rijdt, als er kortere bussen rijden ('s avonds, weekend enzo) is er dan weer geen open instap, ook al hebben die bussen wel knoppen aan de buitenkant.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:38 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
De reden dat alleen bij de dubbelgelede bussen de knoppen aan de buitenkant werken, is dat op de lijnen 11, 12 en 12s
een open instapregime heeft.
Passagiers mogen ook achter instappen, en zijn ook de enige bussen met stempelautomaten.
Dat zijn inderdaad de bussen waar ik het over had. Ze beginnen het van de oude Volvo's te winnen als het gaat om de meeste bussen met niet-werkende lijnaanduiding.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:03 schreef zwahiel het volgende:
Die hele ZT bussen vallen bijna van ellende uit elkaar...
Sorry, maar ik wordt daar helemaal maf van, superveel dingen werken bij die krengen niet. Let maar 's op de lijnfilms die vaker niet te zien zijn dan wel door de defecte verlichting of gewoon blanco rol.
Het werkt niet altijd en het is ook niet altijd even nauwkeurig helaas.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:56 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Bij alle bussen die InfoXX hebben werkt dat, door de inbouw van het OVC gebeuren worden dat er steeds meer
Tegenwoordig rijden de dubbelgelede bussen de hele avond ook door.quote:Op maandag 28 januari 2008 17:51 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ja, maar dus alleen als er een dubbelgelede bus rijdt, als er kortere bussen rijden ('s avonds, weekend enzo) is er dan weer geen open instap, ook al hebben die bussen wel knoppen aan de buitenkant.
Die dubbelgelede bussen rijden de hele dag van maandag t/m vrijdag van de eerste tot de laatste bus.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:58 schreef gek_kuikentje het volgende:
Ik vraag me ook af hoe ze dat doen bij een eventuele controle van een geleden bus op lijn 11/12/12s, die worden namelijk zelfs in de spits op een werkdag wel eens ingezet.
Vorige week in Amsterdam meegemaakt dat een gelede bus een lange stationnement hield zodat de controleurs rustig de tijd namen om iedereen te controleren.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 01:49 schreef zwahiel het volgende:
@ bovenstaand...
da's dus niet zo. Er rijden helemaal niet van begin tot eind dienstregeling dubbelgelede bussen. Tussendoor ergens overdag en 's avonds worden er vaak genoeg enkel gelede ingezet ipv de AGG's. Ook komt wel vaker een verdwaalde Volvo B88 als 12 de Uithof opgeboemeld.
Controleurs in de bus is echt een zeldzaamheid. Meestal staan ze bij het station, op de Uithof of bij de Bleekstraat. Maar vaak bij 't station. Als ze er al staan. En idd uitstappen is vervoersbewijs laten zien.
Overigens ligt het zoals al gezegd aan de chauffeur of je een open instap regime hebt. Hij bepaald dat. Ook bij de B88's is dat zo.
Dat vond ik ook altijd onhandig.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:43 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Nee, bij ex ZT bussen heeft 1 bus werkende knopjes, de rest geen of niet werkende
Wat betreft die andere boemels die je ziet rijden, dat zijn dan ws de lijnen 211 en 212.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 01:49 schreef zwahiel het volgende:
@ bovenstaand...
da's dus niet zo. Er rijden helemaal niet van begin tot eind dienstregeling dubbelgelede bussen. Tussendoor ergens overdag en 's avonds worden er vaak genoeg enkel gelede ingezet ipv de AGG's. Ook komt wel vaker een verdwaalde Volvo B88 als 12 de Uithof opgeboemeld.
Controleurs in de bus is echt een zeldzaamheid. Meestal staan ze bij het station, op de Uithof of bij de Bleekstraat. Maar vaak bij 't station. Als ze er al staan. En idd uitstappen is vervoersbewijs laten zien.
Overigens ligt het zoals al gezegd aan de chauffeur of je een open instap regime hebt. Hij bepaald dat. Ook bij de B88's is dat zo.
Dat de chauffeurt dan alle deuren opent om toch zoveel mogelijk mensen in te laten stappen zie ik als een goede service verlening.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:51 schreef gek_kuikentje het volgende:
Wat ik bedoelde, is dat op dubbelgelede bussen een open-instap mogelijk is, omdat reizigers daar zelf kunnen stempelen bij elke deur. Bij gelede bussen kan dat niet, terwijl er toch soms een open-instapregime wordt gehanteerd. Wat wil je, als je om vijf uur 's middags met een Volvo lijn 11 rijdt.
Mijn punt is, dat reizigers met strippenkaart in een drukke gelede bus niet kunnen stempelen (tenzij ze voorin instappen) en dus wel moeten zwartrijden.
Maar het is praktisch onmogelijk om met gestempelde strippenkaart te reizen. Beetje lullig dus.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:15 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Dat de chauffeurt dan alle deuren opent om toch zoveel mogelijk mensen in te laten stappen zie ik als een goede service verlening.
Wat betreft dat je moet zwartrijden dan, is een keus die je dan op dat moment zelf bepaald.
Uiteindelijk is het gewoon zo dat je verantwoordelijk bent voor je eigen plaatsbewijs.
Dus dat verhaal zal geen stand houden áls je gecontroleerd zou worden.
quote:Op zaterdag 2 februari 2008 10:11 schreef Dj-Flash het volgende:
http://www.openbaarvervoe(...)09-01-2008)._048.jpg
Nope, de laatste drie a vier weken rijdt er standaard minimaal een gewone enkelgelede bus op lijn 11 of lijn 12 (zelfs 12s). Volvo's verschijnen de laatste tijd ook ineens weer op de Uithof en zelfs een oude LPG bus laat wel 's haar gezicht zien.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:11 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Wat betreft die andere boemels die je ziet rijden, dat zijn dan ws de lijnen 211 en 212.
En het kan wel eens voorkomen dat er een gewone gelede ingezet word als er te weinig dubbelgelede zijn, ivm reparaties en onderhoud.
Ik ben het met je eens dat er te weinig gecontroleerd wordt op deze lijnen, het risico om gepakt te worden is erg klein.
Daartegenover staat dat 90% van de reizigers in het bezit zijn van een ov-studentenkaart, week of weekend kaart.
Arriva is zowiezo wazig bezig :]quote:Op zondag 3 februari 2008 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva is de laatste tijd erg vreemd bezig met de inzet van bussen in Groningen. Gister is er een Q-liner ipv een normale gelede gespot op de stadse streeklijn 11
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |