Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.quote:property noPartialBackingStoreCopies false
Meest gevraagde Pluginsquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen.
- Ik creëer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
Sims Dierenverhaal ??quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:23 schreef miss_schaapje het volgende:
is er ook een sims dierenverhaal lijn topic???
quote:Ik heb exact gedaan wat hier staat.Daarvoor veel dank maar probleem 2.. ik laad de regio.En wat zie ik? Geen water alleen loeihoge bergen en een zeer diep dal waar eigenlijk water zou moeten zijn.
2e regio hetzelfde. (alleen dan een ontzettend hoog landschap)
Gewoon ff editen met sc4terraformer.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:27 schreef HL_Dog43 het volgende:
op een region advies van uh.. (naam vergeten ..)
[..]
Ik zal de links die jij hebt toegevoegd ook gelijk op de Wiki zetten.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:11 schreef BlaZ het volgende:
Eerst topic dat ik ooit gepost hebt dus hoop dat het goed is
Werkt wel met Vista. Je moet alleen een dll-bestand downloaden en in de map zetten van SC4Terraformer. Link naar dat bestand staat in de readme.quote:
Wat mij betrefd zijn dit de must have plugins : gebouwen laat ik achterwege want dat is gewoon wat je leuke gebouwen vind.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:38 schreef got.rice het volgende:
Ben weer is begonnen met sim city 4, heb nu een region met 400k inwoners, mooi begin denk ik zokan iemand mij misschien vertellen wat de must have plugins/mods zijn en de must-read guides? ben zelf nog een beginner maar tot nu toe gaat het goed met mijn region/steden, alleen mis ik de grote wolkenkrabbers
Waar kan ik deze mods vinden? ik kan ze op sc4devotion en simtropolis niet vinden, ik heb alleen de zoningmod kunnen vinden die uit 2004 dateert (of is er een nieuwere?)quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat mij betrefd zijn dit de must have plugins : gebouwen laat ik achterwege want dat is gewoon wat je leuke gebouwen vind.
NAM June + rural highway mod
Expanded UI Mod
Hole Digging Lots
Zoningmod
Dataviewmodd
Industry Quadrupler
Cul de Sac mod
Functional landmarks mod
Tunnel & Slope mod
BSC Park set
Deadwoods Highwall walls (gebruik ik het meeste deze)
Nam = Network addon mod , zeer veel omvattende mod, bijv rotondes, bruggen voor alle transport netwerken etc, nieuwe interchanges.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:14 schreef got.rice het volgende:
[..]
Waar kan ik deze mods vinden? ik kan ze op sc4devotion en simtropolis niet vinden, ik heb alleen de zoningmod kunnen vinden die uit 2004 dateert (of is er een nieuwere?)
Ik zie dus allerlei type mods zoals BSC, NAM etc.. kan iemand mij inlichten wat die termen inhouden en of je bepaalde plugins nodig hebt om die mods te kunnen gebruiken..?
Ehm ik zou gewoon alle mega packs van SC4devotion downloaden en gewoon dan miss je niet zoveel meer naderhand.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:11 schreef got.rice het volgende:
Bedankt! over dependencies gesproken, zijn er websites met dependencies packs? want ik word echt gek van t telkens zoeken naar de dependencies packs voor 1 gebouw
Jezus zo makkelijk is het dus. Top 50 en ik vind hem niet.quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:41 schreef BlaZ het volgende:
http://www.simtropolis.com/modding/index.cfm?page=1&view=all voor mods. Hier staat ook SC4terraformer voor wie dat vroeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |