abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juli 2007 @ 15:11:21 #1
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_51168807


Handige links SimCity 4

  • Officiele SimCity 4 website
  • Officiele SimCity 4 Rush Hour website
  • Simtropolis.com (voor al je plugins)
  • SC4 Devotion (plugins van onder andere jeronij, BSC en anderen)
  • SimCityCentral.net
  • Officiele Pegasus Productions (PEG) website
  • SOMY site (Japanse BATS)
  • Meer Japanse BATS
  • Meer BATS
  • Volledige Strategy Gids


    Vorige delen:
    01 | 02 | 03 | 04 |05 | 06 |07 | 08 |09 | 10 |11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |

    Tips/Hints:

    - Als je het introfilmpje weg wil hebben moet je dit doen:
  • Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
  • Rechtermuisklik, eigenschappen;
  • Bij doel het volgende neerzetten:
    "C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off""

    Veel grafische kaarten hebben geen ondersteuning voor een 'backing store', waardoor gebouwen en andere dingen, zoals wegen en golven, raar gaan doen tijdens het scrollen. Een oplossing voor dit probleem is een kleine wijziging in het bestand "Graphic Rules.sgr". Open dit bestand met een tekstverwerker (bijvoorbeeld kladblok), zoek deze regel op en verander false in true.
    quote:
    property noPartialBackingStoreCopies false
    Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.

    Dual Core processors:

    Uit eigen ervaring is gebleken dat Simcity 4 niet helemaal lekker werkt met Dual Core processors. Het spel wil dan nog weleens last hebben van plotselinge versnellingen.

    Om dit probleem te kunnen omzeilen moet je als het spel eenmaal is opgestart via Ctrl+Alt+Del naar Windows Taakbeheer gaan. Dan ga je naar processen en klik je met de rechtermuisknop op 'Simcity4.exe'. Dan ga je naar 'affiniteit instellen' en vink je bijvoorbeeld 'CPU 1' uit en klik je op 'OK'. Nu zou je geen last meer moeten hebben van plotselingen versnellingen.
    quote:
    Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
    Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:

    - Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit .
    - Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
    - Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
    - Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
    - Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
    - Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen .
    - Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen .
    - Ik creëer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
    - Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
    - Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
    - Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
    - Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek .
    - Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
    - Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen .
    Meest gevraagde Plugins

    Hole Diggin Lot + Uitleg

    Voordat je dit gaat doen, egaliseer je grond, dit doe je met losse stukjes weg Als jullie denken van: Wat lullen die mafkezen nou met stukjes weg Nou, kijk dan maar hier.Zoals je hieronder op het plaatje kan zien, moet je een aantal van die 'lots' aanleggen (om-en-om). Daarna leg je in de richting van de pijltjes een weg aan. Je ziet daarna de grond inzakken/verhogen. Daarna verwijder je alles (inclusief weg), en leg je het nogmaals aan. Wil je dieper/hoger, dan doe je het precies zoals hierboven gemeldt is. Download hier

    Pond & Stream Kit


    PEG Pond Kit Deluxe Edition
    PEG Stream Kit Deluxe Edition

    Onderstaande patch voor de Pond & Stream Kit is eigenlijk alleen nodig als je een Terrain Mod gebruikt.

    PEG Pond Kit Transparent Patch

    Meer Pegasus

    Network Addon Mod

    Via deze kan je de Network Addon Mod downloaden.

    Jeronji Slope & Tunnel Mod

    Slope en Tunnel Mod

    SC4 Datapacker

    Zeker aan te raden als je last hebt van crashes. Maakt het spel ook sneller als je met veel plugins speelt.
    SC4 Datapacker

    Cleanitol

    Ook aan te raden bij het gebruik van vele plugins. Hiermee kan je voorkomen dat je dubbele dependencies.
    Cleanitol


    Verder voor het maken van maps zijn SC4mapper en SC4terraformer aan te raden


    Tutorials

    Gameplay Tutorials
    Overige Tutorials

    Image Hosting

    Aangezien Imageshack weer eens de leukste thuis is, zijn hier twee alternatieven om je plaatjes te kunnen hosten.
  • XS.to
  • ImageVenue

    Deze OP is hier te vinden


    Eerst topic dat ik ooit gepost hebt dus hoop dat het goed is

    [ Bericht 1% gewijzigd door BlaZ op 05-07-2007 15:16:29 ]
  • Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_51168983
    tvp
    History became legend, legend became myth.
      donderdag 5 juli 2007 @ 15:18:43 #3
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_51169075
    oh hier nog mijn plaatjes na editen van mijn map met SC4terraformer



    Overview met behulp van regionsensus

    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      donderdag 5 juli 2007 @ 15:23:43 #4
    147338 miss_schaapje
    schaapjes zijn lief..
    pi_51169255
    is er ook een sims dierenverhaal lijn topic???
    miss_schaapje
    pi_51169397
    Ik speel ook weer
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      donderdag 5 juli 2007 @ 15:28:49 #6
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_51169450
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 15:23 schreef miss_schaapje het volgende:
    is er ook een sims dierenverhaal lijn topic???
    Sims Dierenverhaal ??
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      donderdag 5 juli 2007 @ 15:29:14 #7
    147338 miss_schaapje
    schaapjes zijn lief..
    pi_51169460
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 15:28 schreef BlaZ het volgende:

    [..]

    Sims Dierenverhaal ??
    uhh ja ???
    miss_schaapje
    pi_51171692
    Ben weer is begonnen met sim city 4, heb nu een region met 400k inwoners, mooi begin denk ik zo kan iemand mij misschien vertellen wat de must have plugins/mods zijn en de must-read guides? ben zelf nog een beginner maar tot nu toe gaat het goed met mijn region/steden, alleen mis ik de grote wolkenkrabbers
    .mwep
      donderdag 5 juli 2007 @ 17:27:28 #9
    166007 HL_Dog43
    Knowledge is free
    pi_51173268
    op een region advies van uh.. (naam vergeten .. )
    quote:
    Ik heb exact gedaan wat hier staat.Daarvoor veel dank maar probleem 2.. ik laad de regio.En wat zie ik? Geen water alleen loeihoge bergen en een zeer diep dal waar eigenlijk water zou moeten zijn.
    2e regio hetzelfde. (alleen dan een ontzettend hoog landschap)
    ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
      donderdag 5 juli 2007 @ 17:34:41 #10
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_51173509
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 17:27 schreef HL_Dog43 het volgende:
    op een region advies van uh.. (naam vergeten .. )
    [..]
    Gewoon ff editen met sc4terraformer.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_51174230
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 15:11 schreef BlaZ het volgende:
    Eerst topic dat ik ooit gepost hebt dus hoop dat het goed is
    Ik zal de links die jij hebt toegevoegd ook gelijk op de Wiki zetten.
      donderdag 5 juli 2007 @ 18:11:55 #12
    166007 HL_Dog43
    Knowledge is free
    pi_51174483
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 17:34 schreef BlaZ het volgende:

    [..]

    Gewoon ff editen met sc4terraformer.
    Er is geen vista versie.....
    ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
    pi_51174601
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 18:11 schreef HL_Dog43 het volgende:

    [..]

    Er is geen vista versie.....
    Werkt wel met Vista. Je moet alleen een dll-bestand downloaden en in de map zetten van SC4Terraformer. Link naar dat bestand staat in de readme.
      donderdag 5 juli 2007 @ 18:24:43 #14
    166007 HL_Dog43
    Knowledge is free
    pi_51174805
    ow.. ff checken dan.
    ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
      donderdag 5 juli 2007 @ 18:52:15 #15
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_51175572
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 16:38 schreef got.rice het volgende:
    Ben weer is begonnen met sim city 4, heb nu een region met 400k inwoners, mooi begin denk ik zo kan iemand mij misschien vertellen wat de must have plugins/mods zijn en de must-read guides? ben zelf nog een beginner maar tot nu toe gaat het goed met mijn region/steden, alleen mis ik de grote wolkenkrabbers
    Wat mij betrefd zijn dit de must have plugins : gebouwen laat ik achterwege want dat is gewoon wat je leuke gebouwen vind.

    NAM June + rural highway mod
    Expanded UI Mod
    Hole Digging Lots
    Zoningmod
    Dataviewmodd
    Industry Quadrupler
    Cul de Sac mod
    Functional landmarks mod
    Tunnel & Slope mod
    BSC Park set
    Deadwoods Highwall walls (gebruik ik het meeste deze)
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      donderdag 5 juli 2007 @ 19:05:26 #16
    166007 HL_Dog43
    Knowledge is free
    pi_51175936
    Ik denk dat ik gek word. Ik kan geen sc4 terraformer vinden.
    ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
    pi_51176157
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 18:52 schreef BlaZ het volgende:

    [..]

    Wat mij betrefd zijn dit de must have plugins : gebouwen laat ik achterwege want dat is gewoon wat je leuke gebouwen vind.

    NAM June + rural highway mod
    Expanded UI Mod
    Hole Digging Lots
    Zoningmod
    Dataviewmodd
    Industry Quadrupler
    Cul de Sac mod
    Functional landmarks mod
    Tunnel & Slope mod
    BSC Park set
    Deadwoods Highwall walls (gebruik ik het meeste deze)
    Waar kan ik deze mods vinden? ik kan ze op sc4devotion en simtropolis niet vinden, ik heb alleen de zoningmod kunnen vinden die uit 2004 dateert (of is er een nieuwere?)

    Ik zie dus allerlei type mods zoals BSC, NAM etc.. kan iemand mij inlichten wat die termen inhouden en of je bepaalde plugins nodig hebt om die mods te kunnen gebruiken..?
    .mwep
      donderdag 5 juli 2007 @ 20:41:30 #18
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_51178945
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 19:14 schreef got.rice het volgende:

    [..]

    Waar kan ik deze mods vinden? ik kan ze op sc4devotion en simtropolis niet vinden, ik heb alleen de zoningmod kunnen vinden die uit 2004 dateert (of is er een nieuwere?)

    Ik zie dus allerlei type mods zoals BSC, NAM etc.. kan iemand mij inlichten wat die termen inhouden en of je bepaalde plugins nodig hebt om die mods te kunnen gebruiken..?
    Nam = Network addon mod , zeer veel omvattende mod, bijv rotondes, bruggen voor alle transport netwerken etc, nieuwe interchanges.

    Meeste BSC zijn gewoon gebouwen of dependencies . Dat zijn textures of props waardoor gebouwen werken.

    http://www.simtropolis.com/modding/index.cfm?page=1&view=all voor mods. Hier staat ook SC4terraformer voor wie dat vroeg.

    Als je begint met downloaden trwnz zou ik beginnen met alles van simtropolis. Mijn ftp werkt niet meer dus van mij kan je helaas niet meer downloaden...
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_51186853
    Bedankt! over dependencies gesproken, zijn er websites met dependencies packs? want ik word echt gek van t telkens zoeken naar de dependencies packs voor 1 gebouw
    .mwep
      vrijdag 6 juli 2007 @ 01:59:51 #20
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_51189055
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 00:11 schreef got.rice het volgende:
    Bedankt! over dependencies gesproken, zijn er websites met dependencies packs? want ik word echt gek van t telkens zoeken naar de dependencies packs voor 1 gebouw
    Ehm ik zou gewoon alle mega packs van SC4devotion downloaden en gewoon dan miss je niet zoveel meer naderhand.
    Wel ff cleanitol ook downloaden zodat je niet met dubbele files komt te zitten.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      vrijdag 6 juli 2007 @ 16:57:36 #21
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_51206046
    Niet-verkapte tvp.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
      vrijdag 6 juli 2007 @ 18:26:08 #22
    166007 HL_Dog43
    Knowledge is free
    pi_51208769
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 20:41 schreef BlaZ het volgende:

    http://www.simtropolis.com/modding/index.cfm?page=1&view=all voor mods. Hier staat ook SC4terraformer voor wie dat vroeg.
    Jezus zo makkelijk is het dus. Top 50 en ik vind hem niet.

    Thanx mate.
    ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
      vrijdag 6 juli 2007 @ 19:14:33 #23
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_51210272
    oh trwnz bij gebruik sc4terraformer ff je regio map in mijndocumenten > backuppen.

    Ik was lui en heb dus heel stuk map verneukt
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      vrijdag 6 juli 2007 @ 19:20:42 #24
    166007 HL_Dog43
    Knowledge is free
    pi_51210495
    Aight thanx for da headz up.
    Ik zal komend weekend eens wat gaan proberen (als ik geen andere game binnenkrijg waar ik mee aan de slag ga )
    ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
    pi_51246055
    *meld*

    Stage en hertentamens, mijn stad wordt voorlopig nog niet groter dus ik lurk nog even.
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')