Ik kan iets vergelijkbaars vertellen over het traject Amsterdam - Bratislava en terug. Letisko Bratislava is ook een klein vliegveldje, perfect. SkyEurope is echt prima, ik ben fan van ze, nooit problemen gehad. Ze vliegen sinds kort overigens ook op Wenen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:54 schreef Adik het volgende:Maatschappij?
SkyEurope AirlinesTraject?
AMS - BUD - AMS
enz.
De beste rookruimte is nog steeds in Singapore , lekker buiten in een mooie tuinquote:Op donderdag 17 mei 2007 01:40 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Vegas heb je een rookruimte van glas waar het teer letterlijk van af druipt
Ik dacht dat het alleen SAS Denemarken was die zulk onvriendelijk personeel heeft. SAS Noorwegen vond ik nog wel ok eigenlijk... Maar ik snap écht niet waarom het zo moeilijk is voor dat SAS volk om een glimlach te voorschijn te toveren...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:44 schreef Fogel het volgende:
# Vriendelijk personeel?
SAS: Nee, zoals gewoonlijk, een bevestiging van waarom ik ze boycot.
Widerøe: het was voor het eerst sinds zeer lange tijd dat een stewardess echt zin in haar werk leek te hebben en de hele vlucht met een glimlach rondliep terwijl ze haar taken uitvoerde! Dikke plus!
# Algehele indruk?
SAS ziet me alleen in hun vliegtuigen als ik echt geen andere mogelijkheid heb.
Widerøe vlieg ik zeer graag nog eens!
Shit.. is SAS zo slecht dan? Met een beetje pech zit ik volgend jaar een paar weekeinden in Kopenhagen.... en moet ik op en neer.. ik ben geen van fan Transvertragia, zeker geen fan van KLM.. dus had gedacht met SAS te vliegen, die hebben ook redelijk aantrekelijke tarieven...quote:Op woensdag 6 juni 2007 07:46 schreef Keksi het volgende:
[..]
Ik dacht dat het alleen SAS Denemarken was die zulk onvriendelijk personeel heeft. SAS Noorwegen vond ik nog wel ok eigenlijk... Maar ik snap écht niet waarom het zo moeilijk is voor dat SAS volk om een glimlach te voorschijn te toveren...
Dan is er ook nog KLM (= Transavia) of www.sterlingticket.com . Ik had overigens geen problemen met SAS op de routes AMS - CPH en CPH - HAM. Behalve dan dat ik niet de op mijn ticket beloofde snack kreeg, maar moest kopen. (maar dat kan komen omdat ze me niet op de juiste plek in het vliegtuig hadden ingecheckt)quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:45 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Shit.. is SAS zo slecht dan? Met een beetje pech zit ik volgend jaar een paar weekeinden in Kopenhagen.... en moet ik op en neer.. ik ben geen van fan Transvertragia, zeker geen fan van KLM.. dus had gedacht met SAS te vliegen, die hebben ook redelijk aantrekelijke tarieven...
Heerlijk zitten is wat anders dat goed behandeld worden door het personeel. Maar OK, business class van de SAS is stukken beter dan die van de KLM.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:55 schreef Thetallguy het volgende:
Niks mis met SAS, ik zat heerlijk in de MD82jes AMS-ARN-CPH-AMS
Buiten dat de vliegtuigen een stel afstandse ouwe kisten zijn, waarin je ZEKER niet op rij 24 of daarachter wilt zitten maar eerder op rij 9 of 10, is er niks mis met het vliegen an sich.quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:45 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Shit.. is SAS zo slecht dan? Met een beetje pech zit ik volgend jaar een paar weekeinden in Kopenhagen.... en moet ik op en neer.. ik ben geen van fan Transvertragia, zeker geen fan van KLM.. dus had gedacht met SAS te vliegen, die hebben ook redelijk aantrekelijke tarieven...
Wel eens die A319 van SAS uitgeprobeerd? Ik ben 1.83 meter lang maar ik kon niet fatsoenlijk zitten! Zo krap was 't daar... Mijn vriendin, 1.63, zat daarintegen wel lekker.quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:24 schreef Fogel het volgende:
Heerlijk zitten is wat anders dat goed behandeld worden door het personeel. Maar OK, business class van de SAS is stukken beter dan die van de KLM.
Ja, vorige week nog. En ik ben niet degene die beweert dat je heerlijk kan zitten....quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:13 schreef Keksi het volgende:
[..]
Wel eens die A319 van SAS uitgeprobeerd? Ik ben 1.83 meter lang maar ik kon niet fatsoenlijk zitten! Zo krap was 't daar... Mijn vriendin, 1.63, zat daarintegen wel lekker.
Ik vond die stoelen zo been hard! Was alsof ik op een betonnenplaat zat... Nou ja misschien had ik gewoon pech deze keer. Zal vast binnenkort nog wel eens SAS vliegen, we zien wel wat we dan voorgeschoteld krijgen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:16 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, vorige week nog. En ik ben niet degene die beweert dat je heerlijk kan zitten....
Van Praag naar Amsterdam met CSA over de Alpenquote:Op donderdag 7 juni 2007 14:50 schreef Remco_h het volgende:
Traject?
Amsterdam-praag-amsterdam
Entertainment?
over de alpen vliegen...verders niks...
Gelukkig bieden de obers je maar al te graag een slechte wisselkoers voor je euro's aanquote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Opvallend dat de prijzen in de terminal allemaal zonder 9% belasting staan aangegeven, welke je vervolgens wel moet betalen. dat is onhandig als je net je laatste kronen op wil maken en je het precies gepast hebt
Dat kun je hier opzoeken:quote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:01 schreef Michiel72 het volgende:
Ik wil met Delta naar New York.
Iemand een idee of zij eigen schermpjes in de stoelen hebben? Da's altijd wel een goort pluspunt...
Je vraag hoort eigenlijk thuis in [Centraal] Vragen over vliegen #2 maar ik kan je melden dat Sky Europe gelukkig zitplaatsen bij het inchecken geeft.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 17:33 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Even een vraag over SkyEurope. Krijg je bij het inchecken een plaats toegewezen, of is het op z'n Easyjets? Dus, zie maar waar je gaat zitten?
Ik ben met Delta naar New York gevlogen, en ze hadden helaas geen eigen schermpjes, en voorlopig wordt dit ook nog niet geïnstalleerd.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:01 schreef Michiel72 het volgende:
Ik wil met Delta naar New York.
Iemand een idee of zij eigen schermpjes in de stoelen hebben? Da's altijd wel een goort pluspunt...
Andere topic over het hoofd gezienquote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:40 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je vraag hoort eigenlijk thuis in [Centraal] Vragen over vliegen #2 maar ik kan je melden dat Sky Europe gelukkig zitplaatsen bij het inchecken geeft.
Bestemming? Maatschappij? Vliegtuig? Verwachtingen? Reistijdquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:01 schreef Sport_Life het volgende:
over 4 uur zit ik in 't vliegtuig!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vliegen beiden niet met 700NG's maar met -300's en -500'squote:Op woensdag 1 augustus 2007 01:13 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Maatschappij?
Thompson Fly
Maatschappij?
BMI Baby
Vliegtuig
Boeing 737-700NG 149 seats
Thompsonfly vliegt met 738's hoor, dus wel NG's ;-).quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:35 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Vliegen beiden niet met 700NG's maar met -300's en -500's
Zweedse airline met vier MD-83's uit eind jaren 80, begin jaren 90. Zullen wel redelijk afgetrapte kisten zijn, mits ze geen refurbishment hebben gedaan.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:38 schreef Professional het volgende:
Iemand ervaring met Viking Airlines?
Ik kon de hele maatschappij niet eens, maar we vliegen ermee naar Kos.
Die kisten hebben zeer veel operators gehad, van een van de md83's zijn ze zelfs de 10e operator. De rest heeft rond de 6/7 verschillende operators gehad.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:02 schreef Professional het volgende:
Precies, die info had ik ook al gevonden.
Voor de rest is er erg weinig bekend over deze maatschappij.
192 mensen aan boord van het vliegtuig in juli kunnen de reis niet meer navertellen van TAM airlines.....quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:48 schreef knuppelhout het volgende:
wij staan op het punt om via atp.nl (advanced travel partner) een ticket te boeken naar chili, en terug vanaf brazilie. Deze vlucht zou dan grotendeels via TAM gaan, zijn er mensen met ervaringen?
boeken zou dus via atp.nl (=tickettracker.nl =vliegticketszoeken.nl) gaan, lijkt me een grote en betrouwbare site, maar zijn er mensen met ervaringen?
Dat is niet helemaal waar, het schijnt pilot error geweest te zijn. (ook al is het vliegveld wat krapjes) Had een reverse thrust lever niet helemaal goed getrokken schijnt het) Wel is het waar dat ATC erg brak is in Brazilië.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:21 schreef DutchTrain het volgende:
zoals gezegd lag het aan de verkeersleiding plus het vliegveld.
Actie prijzen gok ik zo.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:03 schreef Palomar het volgende:
Zijn dat normale prijzen of een soort last-minute-wie-wil-er-nog-mee-prijzen?
Clickair is goedkoop, maar inderdaad de beenruimte is rampzalig, alleen met een beetje geluk in het voorseizoen is het vliegtuig niet vol en heb je met 3 plekken wel genoeg ruimte! (Ter informatie, Clickair heeft gekozen voor het maximaal aantal stoelen toegestaan in de A320.... )quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:43 schreef Friebo het volgende:
Maatschappij?
Clickair
Vliegtuig
Airbus A320, trombose editie
Sky Europe
Iets over de luchthavens?
Amsterdam: H- pier: Overzichtelijk
Wenen (terminal 2): Redelijk modern, wel wat aan de kleine kant bij de incheckbalies. Gratis Wifi.
we hebben alsnog geswitched naar lufthansa heen, TAP terug.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:21 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, het schijnt pilot error geweest te zijn. (ook al is het vliegveld wat krapjes) Had een reverse thrust lever niet helemaal goed getrokken schijnt het) Wel is het waar dat ATC erg brak is in Brazilië.
Laat je er trouwens zeker niet van weerhouden om te kiezen voor TAM vanwege dat ongeluk, de KLM heeft bijv. nog altijd het meest dodelijke ongeval op zijn naam staan .
Tja high-density lay-out hehquote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:56 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ter informatie, Clickair heeft gekozen voor het maximaal aantal stoelen toegestaan in de A320.... )
M pier Klopt.. even ge-edit. Skyeurope was redelijk vroeg geboekt idd. Clickair 6 dagen van te voren pas. Gewoon mazzel gehad dus.. Overigens kreeg ik al argwaan toen ik bij het inchecken zag dat we op rij 31 zaten..quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:56 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Clickair is goedkoop, maar inderdaad de beenruimte is rampzalig, alleen met een beetje geluk in het voorseizoen is het vliegtuig niet vol en heb je met 3 plekken wel genoeg ruimte! (Ter informatie, Clickair heeft gekozen voor het maximaal aantal stoelen toegestaan in de A320.... )
Sky Europe, vloog je vanaf Amsterdan niet vanaf de M-pier, zelfde idee als de H-pier, je mag dan alleen niet in het niet-schengen gebied komen en komt ook niet langs de paspoortcontrole, alleen de security check, welke je bereikt helemaal aan de linkerkant van de incheckbalies.
Dat moet je me toch eens uitleggen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 01:40 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Algehele indruk?
Als je voorin zit vlieg je achteruit!! Net alsof je in een trein zit
stoelen denk ik omgedraaid..? (lijkt me ook irritant)quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:52 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat moet je me toch eens uitleggen.
Is dat nieuw? Dat was bij mij nog niet.quote:Op donderdag 17 mei 2007 07:50 schreef ontzettendeprutser het volgende:
Incheon: 16 uur is lang, en de banken slapen slecht. Pluspunt: gratis internet en films. Minpunt: 10 euro voor een douche.
Misschien een maatschappij die z'n personeel goedkoper mee laat vliegen op de niet in gebruik zijnde crewseats voorinquote:Op zondag 19 augustus 2007 01:53 schreef Sport_Life het volgende:
stoelen denk ik omgedraaid..? (lijkt me ook irritant)
business class bij British Airways heeft ook een configuratie waarbij in een rij twee stoelen naar voren gericht zijn, en twee naar achter.quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:53 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
stoelen denk ik omgedraaid..? (lijkt me ook irritant)
Het ligt eraan wanneer je geboekt hebt.quote:Op zaterdag 1 september 2007 10:31 schreef moz het volgende:
Vraagje over easyjet:
Ik heb een retour geboekt voor 25 oktober, en betaald met creditcard. Nu is dat bedrag nog niet afgeschreven. Wanneer wordt dat bedrag normaal gesproken afgeschreven? Ook het bedrag van de reservering van booking.com is niet afgeschreven. Weet iemand daar meer van?
Hmm, ik heb wel dik voor de 25ste geboekt. Maar ik kijk volgende maand wel even af.quote:Op zaterdag 1 september 2007 10:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het ligt eraan wanneer je geboekt hebt.
Als je dit bijvoobeeld op 25 augustus hebt gedaan zit je waarschijnlijk net op de splitsing en hoef je het niet deze maand te betalen maar pas volgende maand.
Heb je het voor 25 augustus gedaan en na 25 juli zal het eerdaags worden afgeschreven.
Komt er dus op neer dat het bedrag wel meteen belast wordt, maar afhankelijk van de data van boeking kan het binnen 1 week danwel 6 weken worden afgeschreven. (De truuk is om zo te boeken dat je die volledig lange termijn krijgt).
Thanks voor de info. Zit dat in ieder geval goedquote:en booking.com dingen betaal je pas ter plaatse in het hotel. CC is alleen ter verificatie of voor als je niet op komt dagen
Hangt ervan af waarom er vertraging was. Waarschijnlijk roepen ze een bla bla verhaal, dat het voor hen overmacht was, dus vrees ik dat het afgewezen zal worden. Een ander kutexcuus zal kunnen zijn, dat je op Schiphol je meteen had moeten melden bij de groundcrew etc. bla bla bla.quote:Op donderdag 6 september 2007 09:23 schreef computergirl het volgende:
Vraagje: ik ben gisteren met Transavia tergu gevlogen. We hadden ruim een uur vertraging, dat is niet zoveel op zich, maar ik kwam nu pas om 01.00 aan ipv 23.40. Dat betekent dus dat ik met de taxi naar huis moest ipv de trein.
Kan je dat declareren bij Transavia?
Ze kunnen zoveel in de voorwaarden zetten, daarom hoeven ze nog niet bindend te zijn als ze niet voldoen aan de EU regelgeving!quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:23 schreef computergirl het volgende:
update: Transavia is niet verantwoordelijk voor vervolgschade na vertraging volgens de reisvoorwaardes. Of zo iets
Ach nou ja, Nice was in ieder geval leuk
Je hebt overigens geluk dat het nu weer MAS is, niet zolang geleden was het nog FAX (dochtermaatschappij Air Asia) en vertrokken de vluchten te laat, of helemaal niet omdat er niet genoeg mensen gingen....quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:23 schreef Masanga het volgende:
# Maatschappij?
Malaysia Airlines
# Traject?
Kota Kinabalu-Bandar Seri Begawan (175km , al was het dat, of een dag op boten, wat ik extreem haat )
# Algehele indruk?
-pax load: 40% denk ik
-prima, verzorgd, aan de details merk je dat het geen low cost-airline is.
Okee relaxed dat je dan bij een BC balie mag inchecken.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:19 schreef Dynia het volgende:
neuh, dat niet..(Op de binnenlandse vlucht de buggy wel trouwens, die lag gewoon business class op 3 stoelen...:) ) Maar het is wel handig, Sheremetyevo was echt f**king druk, maar wij hebben niet in de rij gestaan...
roger that!quote:Op zaterdag 15 september 2007 09:11 schreef Zaphod82 het volgende:
# Lekker eten?
Alleen de koffie was smerig, maar dat lijkt iets Russisch te zijn...
klinkt erg bekend...quote:# Iets over de luchthavens?
Zowel SVO-1 in Moskou als de terminal Kazan was weinig bijzonder, redelijk spartaans. Voordeel is wel dat de weg van de voordeur van het gebouw naar het vliegtuig en vv. erg kort is, dus alles gaat redelijk snel. Het twee-terminal stelsel van SVO in Moskou is trouwens wel een drama, op de terugweg waren we een meer dan een half uur onderweg om met de bus van SVO-1 naar SVO-2 te komen, omdat de bus maar bleef staan bij SVO-1 en er dus maar steeds mensen bleven instappen. Gelukkig waren we nog net op tijd voor de aansluitende vlucht naar A'dam.
quote:Op zaterdag 15 september 2007 10:38 schreef Dynia het volgende:
klinkt erg bekend...
Ik zag trouwens wel tatarstan vliegtuigen staan op moskou, vloog jij met zo'n apparaat met zo'n " geschutskoepel" als neus?...
Yeps, those are the ones Dat glazen koepeltje op de Tu134 werd trouwens vroeger gebruikt voor de navigatie.quote:Op zaterdag 15 september 2007 15:14 schreef The_stranger het volgende:
[..]
[afbeelding]
Tu134
[afbeelding]
Yak42
Zolang het goed onderhouden wordt, kan het niet kapot.
Nederlandse Identiteits kaartquote:Op zondag 16 september 2007 12:50 schreef Koploperkopper het volgende:
Omdat ik het zonde vind er een nieuw topic voor te hoeven openen, sluis ik stiekem deze vraag hier; Bij de boeking (KLM) ben ik vergeten een FB-nummer in te vullen, dus vul ik deze achteraf in, nu staat er alleen bij 'soort identificatie'; 'NI-card', maar ik heb dus geen flauw benul wat NI-card is en/of wat het betekent. Help?
quote:Op zondag 16 september 2007 12:53 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nederlandse Identiteits kaart
Wat ik vreselijk vond aan Miami (ik was in transit tussen vluchten uit St Maarten en richting London Heathrow) was het feit dat alles in het Spaans aangeduid stond en dat ik bijgod (ondanks zelfde maatschappij enzo) mijn bagage ergens moest gaan afhalen om dan elders weer af te leveren. Bovendien kon op dat deel van de luchthaven mij niemand die daar werkte in het Engels zeggen wat ik moest doen. Ik vond dat nogal freaky in Amerika, zeker omdat ik een erg korte connectietijd had.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:59 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[# Iets over de luchthavens?
Miami heeft een vrij groot en ruim terminal gebouw. Was lekker rustig toen wij aankwamen en vertrokken. Ziet er goed uit
Heb bij Mythbusters gezien dat dat veel gevaarlijker is bij een crash.....quote:Op donderdag 17 mei 2007 01:40 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Algehele indruk?
Als je voorin zit vlieg je achteruit!! Net alsof je in een trein zit
Ach, in walibi moet je voor zo'n attractie betalen, nu zat het in de prijs inbegrepen...quote:Op woensdag 10 oktober 2007 23:15 schreef knuppelhout het volgende:
oef, gisteren met ryanair london - endhoven tijdens snelheid maken, redelijk vlak voor takeoff ineens heel hard remmen, was er een lampje gaan branden over een open deur ofzo. na 20 min checken konden we verder. leuk is anders!
Betalen voor een rookhok ?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:48 schreef unagii het volgende:
. Verder heeft Johannesburg een kickass rookhol met relaxte stoelen en bediening zonder dat je je helemaal gek betaalt.
Vond je KLIA mooi. Ik vond het echt niets, niets te doen niets te zien. Tuurlijk zag het er strak uit maar vond Singapore veel gaver en mooier, als ik weer naar Australië ga zou ik eerst gaan kijken naar de mogelijkheid via Singapore.quote:# Iets over de luchthavens?
Mjah Schiphol, wat kan je daar nog over zeggen? KLIA was echt een openbaring, schitterende luchthaven en alles is heel strak geregeld. Shuttle van het ene deel naar het andere is ook best geinig en alles is gewoon heel schoon, modern en heel (dat soort vervoer bijv. zou bij ons nog geen dag intact blijven). Ngurah Rai is weer hele andere koek, eerste aanblik: oud en armoedig vergeken met KLIA en Schiphol. Wel grappig dat de landingsbaan "in zee" is gebouwd. De rijen voor de visa doen oost europees aan en het personeel op de luchthaven hoeft niet te solliciteren voor een prodent reclame. Het verschil tussen Maleisie en Indonesie is enorm als je afgaat op de luchthavens.
Nee, niet betalen voor het rookhok. Ik bedoel dat er bediening was en je geen belachelijke prijzen voor een biertje betaaldequote:
Ik vond KLIA inderdaad heel mooi. Er is een KFC en een Mac om wat te eten als je dat wil en verder weinig tot geen overbodige poespas. Mooie vertrekhal en gates die grotendeels van glas zijn zodat je nog wat naar buiten kan kijken in relaxstoelen, wat wil je nog meer? Als je je verveelt kun je de KL express pakken, sta je na een half uur op KL central.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:24 schreef Dos37 het volgende:
Vond je KLIA mooi. Ik vond het echt niets, niets te doen niets te zien. Tuurlijk zag het er strak uit maar vond Singapore veel gaver en mooier, als ik weer naar Australië ga zou ik eerst gaan kijken naar de mogelijkheid via Singapore.
Nog nooit met Arkefly gevlogen, maar hou maar vast rekening met vertragingquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:54 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Iemand ervaringen met ArkeFly met een 767 naar Curacao?
Waarom?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 11:01 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Nog nooit met Arkefly gevlogen, maar hou maar vast rekening met vertraging
Niet om je bang te maken. Maar hun toestellen staan regelmatig stuk aan de grond, waardoor het hele schema in de soep loopt.quote:
Het is niet zozeer dat hun toestellen vaker kapot gaan dan bij andere maatschappijen, echter als er wat gebeurd, hebben ze te weinig toestellen om de problemen op te vangen en zijn de gevolgen groter...quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 11:19 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Niet om je bang te maken. Maar hun toestellen staan regelmatig stuk aan de grond, waardoor het hele schema in de soep loopt.
Volgens mij iets meer beenruimte en een dvd speler. Kan er naast zitten hoor.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:54 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Toch niet die optie met de KLM genomen. We gaan nu met Martinair (767-300). Ze vroeg of we economy of comfort class wilde vliegen. Het verschil was 49 euro per persoon. Er is geboekt voor de economy class maar ik kan het altijd nog upgraden.
Wat houd dat verschil bij Martinair in?
Schijnt dat je daarvoor veel geld kan terugvragen!quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:48 schreef unagii het volgende:
Entertainment?
In tegenstelling tot het eten heel goed, zo'n ding in de stoel voor je met een behoorlijk aanbod aan films enzo. Helaas presteerde de walvis die naast me zat op de terugweg het haar scherm alsmede die van mij en mijn buurman te slopen.
Waarvoor.. Dat het scherm het niet deed? Ik heb nlk heen en terug daar last van gehad naar Jordanie..quote:Op donderdag 15 november 2007 23:43 schreef WebForce het volgende:
[..]
Schijnt dat je daarvoor veel geld kan terugvragen!
Iemand vertelde mij dat hij $150 had gekregen in de vorm van een check! Maar dat zal aan de vliegmaatschappij liggen , was ook een erg lange vlucht...quote:Op vrijdag 16 november 2007 10:56 schreef Thetallguy het volgende:
voucher van $50 dollar te besteden bij een volgende vlucht krijg je dan weleens ofzo
Ik las vandaag iets in een Noorse krant dat er een proefproject aan de gang is in Praag, en indien dat geslaagd is, wordt het ook in Noorwegen ingevoerd. Dan mag je inderdaad gewoon je vloeistoffen meenemen, want de scanner 'ziet' gewoon de gevaarlijke vloeistoffen.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1025675/2/100#54853397]maandag 26 november 2007
De vloeistofregels zijn klaarblijkelijk veranderd, ten eerste werd er zowel op Schiphol als Praag niet gevraagd om de vloeistoffen apart aan te leveren, mocht gewoon in de tas blijven, konden meerdere mensen het flesje water in Amsterdam gewoon in het bakje leggen en werd gechecked en kon mee aan boord woden genomen.
Niet dat ik de vloeistofregels iets vindt toevoegen aan de veiligheid overigens, het geeft alleen wat extra inhoud aan het bericht dat ik las op luchtvaartnieuws dat de nieuwe EU security regels niet overal even strict worden nageleefd.
Ben wel benieuwd naar de bron. Overigens, in bijvoorbeeld Israel mag je wel gewoon vloeistoffen mee aan boord nemen, de scanners daar zijn ook toegerust op het controleren op vloeistoffen, maar belangrijker, de mensen die erachter staan zijn ook beter getrained hierin. (En toen mijn flesje shampoo als verdacht werd aangemerkt moest deze dan ook door een andere speciaal toegeruste scanner).quote:Op maandag 26 november 2007 20:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik las vandaag iets in een Noorse krant dat er een proefproject aan de gang is in Praag, en indien dat geslaagd is, wordt het ook in Noorwegen ingevoerd. Dan mag je inderdaad gewoon je vloeistoffen meenemen, want de scanner 'ziet' gewoon de gevaarlijke vloeistoffen.
Zal zo eens kijken of ik de bron nog kan vinden.
quote:[b]Op dinsdag 4 december 2007 22:52 (voor de oplettende lezer, ja ik zei iets positiefs over SAS... )
Op de clickairsite kan je tijdens het boeken ook je stoelplaats aangeven, dit is gratis voor de normale stoelen, en er zijn een paar stoelen die extra kosten, voorin, bij de nooduitgang, en voorin aan het gangpad.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:13 schreef arrebar het volgende:
Maatschappij?
Clickair
Traject?
Amsterdam - Sevilla en terug
Clickair brengt je van a naar b zonder teveel franje. Online inchecken en een stoel reserveren kost niks extra (alleen mogelijk als je via Iberia boekt). Bagage meenemen kost ook niks extra's. (desondanks vlogen we slechts mt handbagage.). Wel is het niet al te duidelijk als je via de iberia site boekt dat je bij en budgetmaatschappij komt,en ik kan me voorstellen dat sommigen zich daar niet bewust van zijn.
aha, ik zag nergens de online checkin op de clickair site dus ik ging er vanuit dat dat niet ging maar wel dus.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 08:34 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Op de clickairsite kan je tijdens het boeken ook je stoelplaats aangeven, dit is gratis voor de normale stoelen, en er zijn een paar stoelen die extra kosten, voorin, bij de nooduitgang, en voorin aan het gangpad.
Op het moment dat je hebt geboekt ben je gelijk 'ingechecked'.
Wel is het inderdaad zo dat Clickair codeshare vliegt voor Iberia, en je daardoor best bekocht kan voelen als je opeens de clickairkist ziet staan in de sardinecan uitvoering qua beenruimte.
Martinair is één van de weinige maatschappijen die in de Boeing 767-300 waarmee ze vliegen de stoellayout 2 - 4 - 2 heeft.... Normaal is dit 2 - 3 - 2 voor elke zichzelf respecterende maatschappij. (Ik durf bijna zover te gaan dat er in Europa geen andere maatschappij is die voor deze sardinecan uitvoering gaat....) (Nou ja, misschien Arke Fly, maar bij deze maatschappij is het altijd de vraag hoe laat je uberhaubt vertrekt )quote:Op zondag 27 januari 2008 12:00 schreef Anubis1984 het volgende:
Iemand ervaring met Martinair op een lange vlucht?
Wij vliegen in April van Amsterdam naar Miami met Martinair, een vlucht van zo'n 10 uur, en als ik de comments over beenruimte lees zakt de moed me wel in mijn schoenen.
Malaysia Airlines heeft bijvoorbeeld een stuk meer beenruimte dan de meeste maatschappijen, en op een vlucht van 12 uur wist ik echt niet meer hoe ik moest zitten na een uurtje of 6.
Als Martinair dan écht zo weinig beenruimte heeft....Pfoe....
Upgraden naar comfort class, kost je 60 euro voor een retour ofzo, maar je hebt meer beenruimte.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:00 schreef Anubis1984 het volgende:
Iemand ervaring met Martinair op een lange vlucht?
Wij vliegen in April van Amsterdam naar Miami met Martinair, een vlucht van zo'n 10 uur, en als ik de comments over beenruimte lees zakt de moed me wel in mijn schoenen.
Malaysia Airlines heeft bijvoorbeeld een stuk meer beenruimte dan de meeste maatschappijen, en op een vlucht van 12 uur wist ik echt niet meer hoe ik moest zitten na een uurtje of 6.
Als Martinair dan écht zo weinig beenruimte heeft....Pfoe....
Inderdaad, geen twijfel mogelijk. Als je naar Miami op reis gaat zou die 60¤ het verschil niet mogen maken.quote:Op maandag 28 januari 2008 00:13 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Upgraden naar comfort class, kost je 60 euro voor een retour ofzo, maar je hebt meer beenruimte.
Maar dan stoot iedereen die door het gangpad loopt tegen je voeten aan.quote:Op maandag 28 januari 2008 01:39 schreef arrebar het volgende:
Wat ook helpt is een stoel bij het gangpad nemen, kan je wat makkelijker de benen strekken zonder dat je eerst de mensen naast je omver moet lopen.
sorry, slechte woordkeuze, maar met benen strekken bedoelde ik eventjes heen en weer lopen...quote:Op maandag 28 januari 2008 08:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar dan stoot iedereen die door het gangpad loopt tegen je voeten aan.
Elk vliegtuig moet bij het aangaan van de landing op de geplande luchthaven genoeg brandstof hebben om het nog een keer te kunnen proberen mocht het mis gaan, en genoeg brandstof hebben om naar de alternate (uitwijk) luchthaven te vliegen om daar te landen mocht er om wat voor reden dan ook niet op de geplande luchthaven geland worden.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:04 schreef mr.marcus het volgende:
vlucht Bogotá - Parijs CDG
omdat de brandstof op was moesten we een tussenlanding maken in Brest.
Vond ik dubieus want dan heb je namelijk al meer dan 95 % van de vlucht erop zitten.
Als je dan nog even stopt om te tanken moet de nood wel vrij hoog zijn geweest.
Daarna natuurlijk wel aansluiting in Parijs gemist.
Maar toen kreeg ik een bon voor vreterij en kon ik met de volgende vlucht alsnog naar NL
Klopt helemaal, ze hadden voor 90% zeker prima door kunnen vliegen, kunnen landen en dan nog voor 30 minuten brandstof in hun tanks gehad hebben. Echter dat is volgens de regels niet genoeg. Mocht het fout gaan tijdens de landing en men moet uitwijken naar een ander vliegveld, waarbij men door de drukte extreme vertragingen oploopt, dan komt de bodem van de tank wel erg snel dichtbij en kan die ruime hoeveelheid die ze in normale situaties nog aan boord hadden, ineens te weinig worden. Dus er is en grote marge afgesproken, die je altijd aan boord moet hebben (tenzij het gaat afwijken van de normale situatie). Voorzie je dat die hoeveelheid er niet meer in zit op een punt van je vlucht, dan zul je bij moeten tanken, ook al heb je meer dan genoeg om door te vliegen naar je bestemming onder normale omstandigheden.quote:Op maandag 28 januari 2008 19:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Elk vliegtuig moet bij het aangaan van de landing op de geplande luchthaven genoeg brandstof hebben om het nog een keer te kunnen proberen mocht het mis gaan, en genoeg brandstof hebben om naar de alternate (uitwijk) luchthaven te vliegen om daar te landen mocht er om wat voor reden dan ook niet op de geplande luchthaven geland worden.
Het is al een aantal keer vaker voorgekomen dat maatschappijen vanaf de VS naar het Europese vasteland een ongeplande tussenlanding moeten maken in Ierland als blijkt dat het brandstofpeil te laag is. Het zou bijzonder vervelend zijn als ze toch door zouden vliegen, de landing op de geplande luchthaven niet kunnen uitvoeren en dan maar in een weiland gaan landen.
Ik ben 2 jaar geleden met Martinair naar Cuba gevlogen (was ook zo'n 9u vliegen volgens mij).quote:Op zondag 27 januari 2008 12:00 schreef Anubis1984 het volgende:
Iemand ervaring met Martinair op een lange vlucht?
Wij vliegen in April van Amsterdam naar Miami met Martinair, een vlucht van zo'n 10 uur, en als ik de comments over beenruimte lees zakt de moed me wel in mijn schoenen.
Malaysia Airlines heeft bijvoorbeeld een stuk meer beenruimte dan de meeste maatschappijen, en op een vlucht van 12 uur wist ik echt niet meer hoe ik moest zitten na een uurtje of 6.
Als Martinair dan écht zo weinig beenruimte heeft....Pfoe....
Daar is een goeie remedie voor, omdat ik zelf ook redelijk lang ben, en het niet nodig vond dat er een inimiene Aziatische vrouw van hooguit 1,50 vol naar achteren kwam heb ik razendsnel m'n knie voor de stoel geschoven, zodat ze niet meer verder kon.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:31 schreef Jack. het volgende:
[..]
Ik ben 2 jaar geleden met Martinair naar Cuba gevlogen (was ook zo'n 9u vliegen volgens mij).
Verder heb ik enkel ervaring met Ryanair in een ver verleden, SN Brussels Airlines (vlucht naar Senegal) en KLM (verschillende keren vlucht naar Aruba) om te vergelijken.
Martinair is op zich wel een goede maatschappij. Je kan het vergelijken met een KLM, maar dan met minder service. Het eten is wat mindere kwaliteit dan KLM, het entertainment on board aanbod is ook wat minder, je krijgt geen bier/wijn bij het eten (tenzij je extra betaalt). En wat betreft de stoelruimte hebben ze inderdaad een kutsysteem met die comfort class waar je extra voor moet betalen. Wanneer je aan de balie vraagt of je eventueel een exit seat kan scoren, is het standaard antwoord dat dat niet kan maar dat er wel nog plaatsen vrij zijn in de comfort class en dat je je ticket probleemloos kan upgraden mits bijbetaling. Ik heb dat uiteindelijk niet gedaan uit principe, en ben dus gewoon economy naar daar gevlogen. Ik ben 1m94, maar heb het zonder problemen overleefd. Het zit ietsje krapper dan KLM maar het is niet zo dat je geblokkeerd zit gedurende 9u ofzo, je kan altijd vragen om een zitje aan de gang, daar doen ze niet moeilijk over mits ze beschikbaar zijn. Het wordt pas moeilijk wanneer je zo'n aso voor je hebt die zonder pardon z'n stoel achterover klapt (maar dat heb je net zo goed bij KLM).
Edit"Terwijl ik het typ denk ik al bij mezelf: Jij domme gleuf.... Dat 2-4-2 systeem is natuurlijk in de breedte en niet in de lengtequote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:24 schreef Anubis1984 het volgende:
Mja, dat upgraden doe ik in eerste instantie ook niet. Tis allemaal al duur zat, en voor die 200 euro die we kwijt zijn aan 10 cm extra ruimte kunnen we een hoop leuks doen in Florida.
Wat wel zo is met dat 2-4-2-4-2 etc systeem...Als je de 2 stoelen aan het gangpad hebt op een rij van 4 stoelen, dan heb je toch enorm veel beenruimte? Of zie ik dat nou weer helemaal verkeerd.
Hoe dan ook zal je ook voor die stoelen ws extra moeten betalen. Vliegen....Wordt nooit een hobby van me
Ik heb afgelopen week op mijn vlucht naar Miami Martinair special gemeden, had liever een overstap in de States. Heb nogal slechte ervaringen met Martinair op longhaul bestemmingen, en die oude 763's trek ik ook niet echt. (op mijn vlucht met US Airways kwamen ze de emergency exit seats zelfs aanbieden! Mijn Pa en ik hadden op beide vluchten meerdere seats!) De vlucht was ook nog een stuk goedkoper dan Martinair, dus dat was helemaal mooi...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:25 schreef Anubis1984 het volgende:
[..]
Edit"Terwijl ik het typ denk ik al bij mezelf: Jij domme gleuf.... Dat 2-4-2 systeem is natuurlijk in de breedte en niet in de lengte
Ik raad overigens aan, om de stoelen aan de raamkant te kiezen, want dat zit gewoon prettiger, je kan dan een beetje naar buiten kijken, en er toch gemakkelijk uit.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:25 schreef Anubis1984 het volgende:
[..]
Edit"Terwijl ik het typ denk ik al bij mezelf: Jij domme gleuf.... Dat 2-4-2 systeem is natuurlijk in de breedte en niet in de lengte
Wij hebben geen losse vlucht geboekt, maar een complete vakantie. Vluchten, autohuur en hotels zitten er dus bij. En tja, dat is Martinair. Ook wel even gekeken om het eventueel zelf te regelen, maar dat is ten eerste duurder, en ten tweede zitten wij er met Springbreak, dus dan is het al lastig een kamer te vinden.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:21 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen week op mijn vlucht naar Miami Martinair special gemeden, had liever een overstap in de States. Heb nogal slechte ervaringen met Martinair op longhaul bestemmingen, en die oude 763's trek ik ook niet echt. (op mijn vlucht met US Airways kwamen ze de emergency exit seats zelfs aanbieden! Mijn Pa en ik hadden op beide vluchten meerdere seats!) De vlucht was ook nog een stuk goedkoper dan Martinair, dus dat was helemaal mooi...
Nou duurder hoeft het niet te zijn hoor. Bij mij was het goedkoper in verhouding naar wat ik kreeg, door het zelf te boeken. Met springbreak kan het idd lastig zijn qua kamers, vooral in de toeristenoorden. Als je met een familie gaat lijkt me een directe vlucht ook makkelijker eigenlijk, ons maakte het niet zoveel uit omdat we wel goede ervaringen hadden met overstappen op Philadelphia.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:48 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Wij hebben geen losse vlucht geboekt, maar een complete vakantie. Vluchten, autohuur en hotels zitten er dus bij. En tja, dat is Martinair. Ook wel even gekeken om het eventueel zelf te regelen, maar dat is ten eerste duurder,
Ja dat doe ik ook altijd, tot je er iem voor je zit die het allemaal niet zo goed snapt en een half uur ligt te beuken om die stoel toch maar naar achteren te krijgen. Doet niet goed aan je knieschijven. En dan nog kwaad kijken ook als je er wat op zegt. Ze zouden gewoon die stoelen vast moeten zetten, als ze de ruimte niet bieden hoeven die stoelen ook niet naar achteren te kunnen. Boeken al die mensen die perse hun stoeltje naar achteren willen maar een duurder ticket (in een class waar dat wel kan) ipv ik die er niets aan kan doen dat ik zo lang benquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:26 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Daar is een goeie remedie voor, omdat ik zelf ook redelijk lang ben, en het niet nodig vond dat er een inimiene Aziatische vrouw van hooguit 1,50 vol naar achteren kwam heb ik razendsnel m'n knie voor de stoel geschoven, zodat ze niet meer verder kon.
Misschien niet helemaal netjes, maar ik vind 't ook niet netjes om je stoel vol in z'n achteruit te gooien zonder dat je weet of je iemand helemaal klem zet.
Idd. Al hebben ze 't gelukkig snel opgegeven bij mij.quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:14 schreef Jack. het volgende:
[..]
Ja dat doe ik ook altijd, tot je er iem voor je zit die het allemaal niet zo goed snapt en een half uur ligt te beuken om die stoel toch maar naar achteren te krijgen. Doet niet goed aan je knieschijven. En dan nog kwaad kijken ook als je er wat op zegt. Ze zouden gewoon die stoelen vast moeten zetten, als ze de ruimte niet bieden hoeven die stoelen ook niet naar achteren te kunnen. Boeken al die mensen die perse hun stoeltje naar achteren willen maar een duurder ticket (in een class waar dat wel kan) ipv ik die er niets aan kan doen dat ik zo lang ben
Ik ben net terug uit Cuba (vlucht MP621 en MP622) maar in deze Martinair 767-300 was de indeling toch echt 2-3-2, zowel in economy als in Comfort Class, en niet 2-4-2. Het is zeker aan te raden Comfort Class te boeken (¤ 49 per enkeltje), dan heb je een service en stoelafstand die je op zo'n afstand zou mogen verwachten. Overigens is anders dan in dit topic eerder vermeld de wijn of het bier bij de maaltijd wel gratis, maar niet als je van de "open bar" gebruikmaakt.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:21 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Martinair is één van de weinige maatschappijen die in de Boeing 767-300 waarmee ze vliegen de stoellayout 2 - 4 - 2 heeft.... Normaal is dit 2 - 3 - 2 voor elke zichzelf respecterende maatschappij. (Ik durf bijna zover te gaan dat er in Europa geen andere maatschappij is die voor deze sardinecan uitvoering gaat....) (Nou ja, misschien Arke Fly, maar bij deze maatschappij is het altijd de vraag hoe laat je uberhaubt vertrekt )
De beenruimte, dus de afstand tot de stoel voor je is meer dan bij 'easyjet' maar minder dan Malaysia Airlines, ik denk redelijk vergelijkbaar met KLM Long Haul, maar dat moet ook wel, gezien de krappe stoelen.....
Mixed configuration is simpelweg dat je meerdere klassen hebt, dus business class en economy.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:25 schreef GoodGawd het volgende:
tvp. Van de zomer naar de Molukken.
Dus:
AMS --> Jakarta 747-400 (Mixed configuarion, wat houdt dat in?)
Van, Jakarta met één of andere lokale naar Ambon(Molukken)
TERUG
Ambon --> Jakarta (lokale iets)
Jakarta--> Singapore (777-300)
Singapore --> AMS (777-200ER)
Dus. Wat zit trouwens beter op longhaul? 777 of 747
Onur air is mijn enige kut ervaring met vliegen. De airco deed het fukking niet, het stonk en het was snik heet.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:49 schreef dutchdevil het volgende:
Ga eind april voor het eerst met Pegasus Airlines. Iemand daar toevallig recentelijk ervaring mee?
Heb wel eerder met Turkse maatschappijen gevlogen (paar keer met Onur Air, ondanks de slechte verhalen in de media erg goed bevallen, en Air Anatolia, dat was een ramp overigens want de luchtdruk in de cabine was op de heen EN terugreis niet goed wat zorgde voor behoorlijke oorpijn) maar nog nooit met Pegasus.
Ik heb afgelopen zomer met Pegasus gevlogen, is redelijk goed. Alleen deed de airco het in het begin niet op Schiphol, dus het was erg warm. En bij de landing daalde hij iets te snel waardoor je flink wat pijn in je oren had... Maar over het algemeen best oke.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:49 schreef dutchdevil het volgende:
Ga eind april voor het eerst met Pegasus Airlines. Iemand daar toevallig recentelijk ervaring mee?
Heb wel eerder met Turkse maatschappijen gevlogen (paar keer met Onur Air, ondanks de slechte verhalen in de media erg goed bevallen, en Air Anatolia, dat was een ramp overigens want de luchtdruk in de cabine was op de heen EN terugreis niet goed wat zorgde voor behoorlijke oorpijn) maar nog nooit met Pegasus.
Wat een BS, dat klem zetten zit in je hoofd. De ruimte die wordt ingenomen door de stoel naar achter te schuiven zit niet bij je benen maar ter hoogte van je armen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:26 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Daar is een goeie remedie voor, omdat ik zelf ook redelijk lang ben, en het niet nodig vond dat er een inimiene Aziatische vrouw van hooguit 1,50 vol naar achteren kwam heb ik razendsnel m'n knie voor de stoel geschoven, zodat ze niet meer verder kon.
Misschien niet helemaal netjes, maar ik vind 't ook niet netjes om je stoel vol in z'n achteruit te gooien zonder dat je weet of je iemand helemaal klem zet.
Dat is wel afhankelijk van de layout van het toestel, bij KLM heb ik daadwerkelijk last als iemand de stoel naar achteren zet qua beenruimte, als ik dan zelf de stoel niet naar achteren zet zit ik redelijk klem. Bij Singapore Airlines is dit niet het geval, maar de beenruimte is hier ook stukken meer.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:00 schreef Shivo het volgende:
[..]
Wat een BS, dat klem zetten zit in je hoofd. De ruimte die wordt ingenomen door de stoel naar achter te schuiven zit niet bij je benen maar ter hoogte van je armen.
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:00 schreef Shivo het volgende:
[..]
Wat een BS, dat klem zetten zit in je hoofd. De ruimte die wordt ingenomen door de stoel naar achter te schuiven zit niet bij je benen maar ter hoogte van je armen.
Staat ergens wel aangegeven wanneer ze het afschrijven. Volgens mij werd het bij mij precies 7 dagen voor vertrek afgeschreven.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:49 schreef jeoren het volgende:
Ik heb een vlucht geboekt bij Airberlin en aangegeven dat het geld automatisch kan worden afgeschreven van mijn rekening. Nu is het inmiddels 3 weken geleden dat ik heb geboekt en het geld is nog niet afgeschreven. Moet ik het geld nou zelf overboeken of boeken ze het vlak voor de daadwerkelijke vlucht af? Ik heb ze gemaild, maar geen reactie.
Want, die wijzen ze aan? of juist niet?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:08 schreef Thetallguy het volgende:
# Algehele indruk?
Ik heb nog nooit zo krap gezeten in een vliegtuig, ook bij Ryanair niet . Verder hou ik er wel van als lowcost maatschappijen stoelen aanwijzen
juist wel, dat was ik even vergeten erbij te zetten.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:25 schreef arrebar het volgende:
[..]
Want, die wijzen ze aan? of juist niet?
Vueling en Clickair wijzen inderaad allebei de stoelen aan, sterker nog, je kan ze bij het boeken al selecteren, het enige nadeel van deze maatschappijen is dat ze allebei het vliegtuig (A320) in de sardinecanuitvoering vliegen...quote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:30 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
juist wel, dat was ik even vergeten erbij te zetten.
Haha, heb geprobeerd zo'n zelfde foto te maken toen ik twee weken terug met Vueling naar Valencia vloog. 33 rijen in zo'n Airbus is toch wat teveel van het goede, zeker omdat ze nog van die stoelen met tijdschrifvakken hebben. Wel leuk overigens dat er per rij 3 verschillende tijdschriften zijn over wonen, films en mode.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:17 schreef Thetallguy het volgende:
Achja opzich ging het wel Dit was voordat ik schuin over 2 plaatsen ging zitten omdat het niet helemaal vol zat. Terug wel 100% bezetting
Viel me toen ook al op, zat me op een gegeven moment te verheugen op het etenquote:Op maandag 3 maart 2008 09:02 schreef Zephyrus het volgende:
# Maatschappij?
Qatar Airways
# Lekker eten?
Ontzettend goed te eten
En dan niet zo'n klein beetje ook. Best veel, dat je zoiets hebt van 'alweer?' als ze weer aankomen zetten met een maaltijd. Maar wel lekkerquote:Op maandag 3 maart 2008 09:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Viel me toen ook al op, zat me op een gegeven moment te verheugen op het eten
Vloog je toevallig ten tijde van de harde wind? Dat zou wel de overboeking verklaren..quote:Op donderdag 6 maart 2008 11:03 schreef SaskiaR het volgende:
# Algehele indruk?
Slechte beurt voor KLM met die overboeking Maar toen we eenmaal vlogen ging het prima.
Ach, overboeken gaat een aantal keer (bijna) fout en als compensatie zat je in business class... Leuk is anders, maar ja..quote:Op donderdag 6 maart 2008 11:34 schreef SaskiaR het volgende:
Nee, niet echt... ze zeiden zelf dat ze er ook geen verklaring voor hadden.
KLM flikte dat meerdere keren op mijn intercontinentale vluchten naar Azië, dit was wel voor het tijdperk van online inchecken, elke keer weer in stress of ik wel of niet meekon, en daar wordt je niet blij van.quote:Op donderdag 6 maart 2008 12:14 schreef Thetallguy het volgende:
Overboeken is redelijk normaal, maatschappijen gokken altijd op een aantal no-shows en overboeken de meeste vluchten ook standaard.
In vergelijking met de rest van de wereld zijn Maar NYCAmerikaanse vluigtuigmaatschappijen erg matig.Maar NYC is een vlucht van niks dus dat overleef je wel.quote:Op donderdag 6 maart 2008 23:15 schreef =HellFire= het volgende:
Vueling was vreselijk. Worst flight ever. Hoe zit het eigenlijk met Delta Airlines? Ik ga volgende week dinsdag naar NYC en vlieg met Delta 81. Iemand daar ervaringen mee? Ik zit gelukkig aan het raam heen en op de terugreis aan het gangpad dus een beetje ruimte is er nog wel. Bovendien is het heel enorm rustig dus dat moet helemaal goedkomen.
Lijkt mij dat 't een codeshare is.quote:Op zondag 30 maart 2008 01:25 schreef Telates het volgende:
Ik ga in september naar Zuid-Afrika. Heb de keuze tussen Emirates of KLM (beide van Dusseldorf, want dat is bij KLM goedkoper dan dezelfde vlucht direct van Amsterdam nemen ).
Wat rade jullie aan? En weet iemand met wat voor vliegtuigen KLM naar Johannesburg en Kaapstad gaat?
Emirates en KLM doen niet aan Codeshare. De goedkopere prijs vanaf Dusseldorf komt omdat de regering vindt dat als je vanaf Amsterdam vertrekt 45 euro moet betalen, maar als je dat vanaf Dusseldorf doet niet, omdat je dan wordt gezien als transitpassagier.quote:Op zondag 30 maart 2008 03:14 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Lijkt mij dat 't een codeshare is.
KLM vliegt op Kaapstad met een 777, Johannesburg wel met een 747.quote:Op zondag 30 maart 2008 10:06 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik zou gaan voor Emirates, deze vliegen namelijk in toestellen met eigen schermpjes (AVOD) voor je neus, en KLM vliegt met 747-Combi kisten met kleine schermen in het gangpad.
KLM probeert ook van de Duitse markt passagiers af te snoepen, gezien ze concurrentie hebben van Lufthansa (rechtstreeks) en Emirates (ook met tussenstop) moeten zij wel in die prijsklasse gaan zitten om nog mensen aan boord te krijgen. (KLM moet het niet echt hebben van de kwaliteit aan boord, eerder van de prijs in het buitenland).quote:Op zondag 30 maart 2008 12:47 schreef Telates het volgende:
Thanks voor de reactie. Het bizarre is echt dat wanneer je vanaf Dusseldorf gaat het ticket zelf 200 euro goedkoper is (dus meer dan die 45 euro vliegtax). De belasting die je betaald is ongeveer gelijk.
Nou heb ik nooit veel begrepen van hoe maatschappijen hun tarieven berekenen (heb eens voor $5 van New York naar Boston kunnen vliegen) maar twee extra vluchten bij eenzelfde vlucht aanplakken en dan 200 euro minder betalen heb ik nog niet eerder gezien :s
Probeer voor de gein eens te boeken naar Almaty (kazachstan) is 580 euro als je vanaf berlijn vertrekt, en 1030 euro als je pas op Amsterdam opstapt....quote:Op zondag 30 maart 2008 13:38 schreef Jaguarized het volgende:
Vanuit Duitsland via Amsterdam naar bv Dubai is veel en veel goedkoper. Ik heb dat eens lopen uitzoeken en als ik vanaf Bremen of Düsseldorf vlieg met de KLM via Amsterdam, dan scheelt mij dat ruim 250 euro ten opzichte van dezelfde vlucht pakken vanuit Amsterdam.
Ik hoop dat we nog wat van je zullen horenquote:Op maandag 31 maart 2008 16:58 schreef Shivo het volgende:
Ik heb woensdag een binnenlandse vlucht in Indonesie met Garuda Air, dat wordt vast een feest. Iemand ervaring mee?
Jakarta - Jayapura. Ik geloof dat er wel meer vlucht opties zijn maar volgens mijn lokale (Nederlandse) kontakt was Garuda de beste optiequote:Op maandag 31 maart 2008 22:40 schreef Apache4U het volgende:
Garuda? Ik heb zakelijk veel gevlogen afgelopen jaar voor een Nederlandse multinational.
We mochten niet met Garuda vliegen, was intern blacklisted, haha. Dat zegt misschien genoeg? Dus nee, geen ervaring mee, maar laat wel even weten hoe het was...ben wel benieuwd, want zoals collega's ook al vertelden, soms heb je geen keus als je in Indonesie binnenlands vliegt. Jakarta-Yogyakarta toevallig?
Welkom op de polderbaan...quote:Op dinsdag 1 april 2008 07:11 schreef lizardtattoo het volgende: maar aangezien we vervolgens ruim twinitig minuten naar een slurf moesten taxiën schoten we daar niks mee op.
Om een of andere reden land ik altijd op die baan en ik vind dat altijd zo'n teleurstelling; dan denk je dat je er bent, moet je nog 20 mnts.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |