abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56933401
Ook bij KLM heb ik daar nooit last van. En ik ben niet bepaald klein. Het beperkt alleen de ruimte voor je laptopscherm.
Jesus saves but death prevails.
  zondag 24 februari 2008 @ 09:15:08 #252
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_56941619
Maatschappij?
KLM/Air NewZealand

Traject?
Amsterdam - Osaka (Kansai KIX) - Christchurch - Auckland

Vertraging?
Door problemen boven Denemarken (zo werd ons verteld) vertrokken we twintig minuten te laat. De piloot zei verder dat hij ging proberen wat harder te vliegen om de verloren tijd in te halen maar dat was door matig weer onderweg niet gelukt. Geen probleem aangezien ik een stopover van zeven uur voor de boeg had. Laatste stuk prima op tijd.

Vriendelijk personeel?
Perfect in orde, een stewardess had zelfs een opmerking over hoe lekker mijn maaltijd eruit zag. Op het stuk van Christchurch naar Auckland hadden ze niet veel te doen omdat er zo weinig pax aan boord waren (zie verderop), in het staartstuk waar ik zat kwamen ze dus gewoon een praatje maken.

Lekker eten?
Had vegetarisch besteld, door een foutje van het reisbureau was dit veganistisch geworden. Ik was dus bang voor tofu en zeewier maar het viel reuze mee. Veel gesmoorde en gebakken groente en rijst, fruitsalades en dergelijke. Een eitje of omeletje was wel welkom geweest, maar ach.

Entertainment?
Op beide 'legs' een eigen scherm met de keuze uit een heel scala aan nieuwe en oudere films. Heb er een stuk of acht gekeken (ik kan niet slapen in zich voortbewegende voertuigen, of dit nu een auto, een boot of een vliegtuig is).

Algehele indruk?
Op het stuk van Christchurch naar Auckland waren er in de economy class 150 lege stoelen. Ik zat in het achterste gedeelte (als ik het goed heb rij 53 - 65) waar we de rijen onder ons twaalven konden verdelen. Hoewel ik normaal een aisle seat prefereer omdat ik niet constant over mensen heen wil klauteren als ik naar het toilet wil of mijn benen even wil strekken was dit de perfecte gelegenheid om eens uit het raam te kijken. En het uitzicht is geweldig in het luchtruim boven Christchurch! De Southern Alps en Mount Cook en later de bergen rond Lake Taupo (een paar jaar geleden nog de Tongariro Crossing gedaan).

Iets over de luchthavens?
Schiphol moge bekend zijn. Osaka onderging een verbouwing, er waren louter Cartierwinkels, parfumwinkels en een paar restaurantjes open. Ik was eigenlijk van plan een PlayStation Portable te kopen, maar die was nergens voorhanden. Omdat het vliegveld op een kunstmatig eiland ligt kost het ongeveer twee uur om naar de dichtstbijzijnde stad te reizen. Omdat ik overstapte naar een andere vliegmaatschappij moest ik wederom drie uur voor vertrek inchecken, te weinig tijd dus om op en neer te reizen om daar inkopen te gaan doen. Door de verbouwing is het lastig om de goede weg te vinden voor international transfer. Een rustig plekje gezocht en een uurtje of anderhalf geslapen.
Christchurch is een klein vliegveld met voor de verandering leuke winkels bijvoorbeeld een CD/DVD winkel, een boekwinkel en een winkel met allerlei Nieuw-Zeelandse spulletjes in plaats van de eeuwige parfum/drank/sieraden. Had hier maar een uurtje stopover dus dat was zo om.
Auckland is ook niet bijzonder groot voor een internationaal vliegveld in een stad met meer dan een miljoen inwoners. Sinds de laatste keer dat ik hier was, is de aankomstprocedure wel een stuk strenger geworden. De honden die je bagage doorzoeken voor meegesmokkelde etenswaren zijn schattig om te zien.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_57080538
Ik heb een vlucht geboekt bij Airberlin en aangegeven dat het geld automatisch kan worden afgeschreven van mijn rekening. Nu is het inmiddels 3 weken geleden dat ik heb geboekt en het geld is nog niet afgeschreven. Moet ik het geld nou zelf overboeken of boeken ze het vlak voor de daadwerkelijke vlucht af? Ik heb ze gemaild, maar geen reactie.
pi_57080666
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 13:49 schreef jeoren het volgende:
Ik heb een vlucht geboekt bij Airberlin en aangegeven dat het geld automatisch kan worden afgeschreven van mijn rekening. Nu is het inmiddels 3 weken geleden dat ik heb geboekt en het geld is nog niet afgeschreven. Moet ik het geld nou zelf overboeken of boeken ze het vlak voor de daadwerkelijke vlucht af? Ik heb ze gemaild, maar geen reactie.
Staat ergens wel aangegeven wanneer ze het afschrijven. Volgens mij werd het bij mij precies 7 dagen voor vertrek afgeschreven.
pi_57083065
# Maatschappij?
Vueling

# Toestel?
A320

# Traject?
Amsterdam - Barcelona - Amsterdam

# Vertraging?
Half uur op de heenweg, kwartier op de terugweg

# Vriendelijk personeel?
Niks op aan te merken

# Lekker eten?
Snoepje bij de landing op de terugweg

# Entertainment?
Raampje, iPod

# Algehele indruk?
Ik heb nog nooit zo krap gezeten in een vliegtuig, ook bij Ryanair niet . Verder hou ik er wel van als lowcost maatschappijen stoelen aanwijzen

# Iets over de luchthavens?
Schiphol: is wel bekend
El Prat: Netjes, vond het er vrij nieuw uitzien en ze zijn nog een 2e grote terminal aan het bouwen ook
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_57083385
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 16:08 schreef Thetallguy het volgende:
# Algehele indruk?
Ik heb nog nooit zo krap gezeten in een vliegtuig, ook bij Ryanair niet . Verder hou ik er wel van als lowcost maatschappijen stoelen aanwijzen
Want, die wijzen ze aan? of juist niet?
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
pi_57083486
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 16:25 schreef arrebar het volgende:

[..]

Want, die wijzen ze aan? of juist niet?
juist wel, dat was ik even vergeten erbij te zetten.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 1 maart 2008 @ 17:04:34 #258
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_57084249
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 16:30 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

juist wel, dat was ik even vergeten erbij te zetten.
Vueling en Clickair wijzen inderaad allebei de stoelen aan, sterker nog, je kan ze bij het boeken al selecteren, het enige nadeel van deze maatschappijen is dat ze allebei het vliegtuig (A320) in de sardinecanuitvoering vliegen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_57084475


Achja opzich ging het wel Dit was voordat ik schuin over 2 plaatsen ging zitten omdat het niet helemaal vol zat. Terug wel 100% bezetting
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_57106394
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 17:17 schreef Thetallguy het volgende:

Achja opzich ging het wel Dit was voordat ik schuin over 2 plaatsen ging zitten omdat het niet helemaal vol zat. Terug wel 100% bezetting
Haha, heb geprobeerd zo'n zelfde foto te maken toen ik twee weken terug met Vueling naar Valencia vloog. 33 rijen in zo'n Airbus is toch wat teveel van het goede, zeker omdat ze nog van die stoelen met tijdschrifvakken hebben. Wel leuk overigens dat er per rij 3 verschillende tijdschriften zijn over wonen, films en mode.

Ook handig dat je je plaats van tevoren kan aanwijzen op de website, waarbij je meteen kan zien welke stoelen bezet en geblokt zijn. Ik had uit voorzorg al gekozen voor een stoel achter een geblokte rij met niemand naast me.
pi_57120295
# Maatschappij?
Qatar Airways

# Traject?
London - Doha - Jakarta

# Vertraging?
Geen.

# Vriendelijk personeel?
Ja. Personeel was zeer attent op beide vluchten. 5 seconden nadat het belletje ingedrukt was stonden ze naast je. Verder was hun Engels uitstekend.

# Lekker eten?
Ontzettend goed te eten

# Entertainment?
Persoonlijke tv met on-demand systeem. Vlucht van Londen naar Doha was in een nieuwer type vliegtuig met grotere tv's

# Algehele indruk?
Qatar Airways is, net als al die andere Arabische carriers, een top maatschappij voor best weinig geld. Bemanning is zeer attent en de beenruimte is zeer ruim.

# Iets over de luchthavens?
London - Groot donker gat en heeft meer weg van een doolhof dan een luchthaven.
Doha - Klein luchthavengebouw, best groot terrein en modern. Trouwens, ze hebben daar hetzelfde omroepgeluid en dezelfde vrouwenstem als op Schiphol.
Jakarta - Indonesische stijl en best schoon.
pi_57120367
quote:
Op maandag 3 maart 2008 09:02 schreef Zephyrus het volgende:
# Maatschappij?
Qatar Airways


# Lekker eten?
Ontzettend goed te eten
Viel me toen ook al op, zat me op een gegeven moment te verheugen op het eten
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_57121591
quote:
Op maandag 3 maart 2008 09:08 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Viel me toen ook al op, zat me op een gegeven moment te verheugen op het eten
En dan niet zo'n klein beetje ook. Best veel, dat je zoiets hebt van 'alweer?' als ze weer aankomen zetten met een maaltijd. Maar wel lekker
pi_57192830
# Maatschappij?
KLM

# Traject?
heen Schiphol-Newcastle, terug Heathrow-Schiphol

# Vertraging?
Op de heenweg niet zozeer vertraging, maar wel problemen met overboeking. Daardoor was ten eerste zelf inchecken niet mogelijk en moest ik drie kwartier in de rij staan, en vervolgens was er geen stoel voor mij beschikbaar (terwijl ik al twee maanden van tevoren geboekt had en 3 uur van tevoren op Schiphol was, mij een raadsel waarom ik geen stoel kreeg en veel andere mensen wel). En ik was niet de enige, er waren ongeveer 10 mensen die 'op de wachtlijst' stonden. De baliestewardess zei letterlijk dat het een 'disastrous' flight zou worden Uiteindelijk kon toch iedereen mee, in de business class, maar je zit wel een uur in de stress omdat je misschien niet mee mag. Dit ben ik niet van KLM gewend
Op de terugweg bij vertrek een half uur wegens drukte, maar op tijd geland.

# Vriendelijk personeel?
Prima.

# Lekker eten?
Op de heenweg zat ik business class, dus het eten was wat luxer dan normaal; helaas was er geen keuze voor vegetarisch, waardoor ik de helft niet kon eten
Terug alleen een koekje gehad.

# Entertainment?
alleen het standaard tijdschrift en uitzicht, gelukkig had ik een boek mee.

# Algehele indruk?
Slechte beurt voor KLM met die overboeking Maar toen we eenmaal vlogen ging het prima.

# Iets over de luchthavens?
London - Prima, veel winkels, duidelijk alles aangegeven. Wachttijd bij security was wel vrij lang.
Newcastle - Klein en overzichtelijk, en snelle verbinding met de stad. Wel heel vaak erg winderig in dit gebied, dus verwacht turbulentie bij het landen
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_57192875
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:03 schreef SaskiaR het volgende:
# Algehele indruk?
Slechte beurt voor KLM met die overboeking Maar toen we eenmaal vlogen ging het prima.
Vloog je toevallig ten tijde van de harde wind? Dat zou wel de overboeking verklaren..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_57193565
Nee, niet echt... ze zeiden zelf dat ze er ook geen verklaring voor hadden.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_57193641
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:34 schreef SaskiaR het volgende:
Nee, niet echt... ze zeiden zelf dat ze er ook geen verklaring voor hadden.
Ach, overboeken gaat een aantal keer (bijna) fout en als compensatie zat je in business class... Leuk is anders, maar ja..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_57194436
Overboeken is redelijk normaal, maatschappijen gokken altijd op een aantal no-shows en overboeken de meeste vluchten ook standaard.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 6 maart 2008 @ 20:19:31 #269
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_57205067
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:14 schreef Thetallguy het volgende:
Overboeken is redelijk normaal, maatschappijen gokken altijd op een aantal no-shows en overboeken de meeste vluchten ook standaard.
KLM flikte dat meerdere keren op mijn intercontinentale vluchten naar Azië, dit was wel voor het tijdperk van online inchecken, elke keer weer in stress of ik wel of niet meekon, en daar wordt je niet blij van.

Tegenwoordig check ik als ik met KLM vlieg thuis online op het moment dat het kan in (30 uur van tevoren), waardoor ik tegenwoordig geen stress meer heb voor overboekingen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_57210282
Vueling was vreselijk. Worst flight ever. Hoe zit het eigenlijk met Delta Airlines? Ik ga volgende week dinsdag naar NYC en vlieg met Delta 81. Iemand daar ervaringen mee? Ik zit gelukkig aan het raam heen en op de terugreis aan het gangpad dus een beetje ruimte is er nog wel. Bovendien is het heel enorm rustig dus dat moet helemaal goedkomen.
  Moderator donderdag 6 maart 2008 @ 23:34:15 #271
45833 crew  Fogel
pi_57210823
Delta heb ik 6 vluchten mee gehad en heb er genoeg van. Afgeragde vliegtuigen en slechte service. Nee, geen Delta voor mij.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zondag 9 maart 2008 @ 13:26:51 #272
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_57261148
Maatschappij?
Clickair

Traject?
Amsterdam - Barcelona - Amsterdam

Vliegtuig
Airbus 320

Prijs
66,50 euro

Load factor?
Heen 79%
Terug 71%

Vertraging?
Er is 2 uur en 10 minuten gereserveerd voor een vlucht met een daadwerkelijke vliegtijd van 1 uur 40 minuten heen, en 1 uur en 50 minuten terug, dus de opgelopen vertraging bij het vertrek werd weer ingelopen.

Vriendelijk personeel
Redelijk, Stewardess gewoon normaal, piloot op de heenweg niet gehoord, terug wel, en na het verhaal in het Spaans vlak voor het opstijgen ging zijn mobiel af, (duidelijk gezien de reactie die dit gaf op de intercom ten tijde van zijn verhaal), dat hij gauw het systeem uitzette.

Lekker eten?
Vrij prijzig, blikje cola 2,50 euro, al is dat wel normaal voor een budgetairliner. Ik had al een flesje in de vertrekhal gekocht, en gezien dit Europese vluchten zijn wordt je niet meer aan de gate gecontroleerd.

Entertainment?
Een raamplaats en een inflight magazine, maar dat was niet echt veel bijzonders.

Algehele indruk?
Redelijke maatschappij, de loadfactor was in ieder geval beter dan 1 jaar geleden, maar toen begonnen ze ook net. De beenruimte is wel rampzalig, gelukkig had ik heen en terug niemand naast mij zitten, want anders had ik een serieus probleem met de bloedsomloop gehad.

Iets over de luchthavens?
Amsterdam inchecken bij Clickair, om 08.15 stond er een gigantische rij, om 09.10 dat ik terugkwam stond er niemand meer. (Normaal kom ik ook ongeveer 1 uur voor vertrek, maar ik moest nog wat dingen regelen met Sky Europe en Lufthansa waardoor ik er wat eeder wilde zijn).
Na de Security kan je bij de B en C gates alles kopen en aan boord nemen, en heb je geen check bij de gate, wat een stuk relaxter aan boord gaan is in mijn beleving.
In Barcelona, niemand bij de incheckbalies, kon zo doorlopen, en ook de security was rustig, en hoewel je de liquids officieël nog in zo'n zakje moet doen ben ik daar inmiddels mee gestopt, en ook bij deze controle (als op Schiphol), wordt er niets meer van gezegd. (Al haalden ze bij anderen wel de te grote flessen eruit).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 9 maart 2008 @ 13:58:13 #273
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_57261796
Een kleine explosie ervaren ze als niet zo erg denk ik
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  maandag 17 maart 2008 @ 19:32:35 #274
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_57437419
Maatschappij?
Sky Europe

Traject?
Amsterdam - Wenen - Amsterdam

Vliegtuig
Boeing 737-700 (Winglets)

Prijs
50 euro

Load factor?
Heen 77% (114 passagiers)
Terug 87% (130 passagiers)

Vertraging?
Op de heenweg was het toestel te laat aan de gate, en er werd begonnen met boarding op de oorspronkelijke vertrektijd, maar uiteindelijk toch maar 5 minuten te laat aangekomen.
Terug 10 minuten te vroeg aan de gate. (10 belangrijke minuten die mij in staat stellen de trein naar Utrecht wel te halen).

Vriendelijk personeel
Prima, uiteraard wel Oost-Europese crew, maar daar is verder niet op af te dingen. (Of het moet zijn dat ze de cockpitdeur waren vergeten te sluiten bij het vertrek uit Wenen.

Lekker eten?
Ik heb niks genomen, had een flesje water en appel bij me. En gelukkig niet te hoeven kopen op Amsterdam of Wenen airport, want 2,90 / 3,20 euro voor een flesje water van 0,5 liter is gewoon diefstal. (Aan boord was dit overigens wel redelijk geprijsd voor 2,00 euro zag ik).

Entertainment?
Een raamplaats en een inflight magazine, en terug seat 1a waardoor ik tenminste wat met de stewardessen kon babbelen.

Algehele indruk?
Puike maatschappij, mijn favoriet, uiteraard zit op plek 1A niemand voor je, maar ook op een normale plaats heb je prima beenruimte, niet minder dan bij een reguliere maatschappij. (Op Europees vluchtnivo gezien).
Het enige nadeel was dat online inchecken niet werkte waardoor ik genoodzaakt was om een eerdere trein te nemen omdat ik anders aankwam als de incheckbalies al gesloten waren.
Goed opgelost overigens, telefonisch contact opgenomen, gaven aan dat er problemen waren, en als pleister op de wonde werd zitplaats 1a kosteloos gereserveerd.

Iets over de luchthavens?
Amsterdam vanaf de M terminal, veiligheidscontrole net zoals bij de H-gates aan het begin zodat je daarna rustig aan boord kan.
Op Wenen heb je een check-inn terminal waar je kan inchecken als je alleen handbagage hebt, dit gedaan, waardoor het inchecken in totaal maar 1 minuut duurde. (Al waren de rijen aan de reguliere balie ook niet bijzonder lang).
Wenen heeft een goede busverbinding met Bratislava of met het centrum. Neem in geen geval de CAT trein, de normale S-bahn trein gaat bijna net zo snel, en is 6 euro per persoon goedkoper!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_57438004
Maatschappij?
Volareweb

Toestel?
A320

Traject?
Maastricht - Milaan - Maastricht

Vertraging?
Heenreis een kwartier te laat vertrokken, maar dat is tijdens de vlucht weer ingehaald. Terugreis tien minuten te laat vertrokken en ook weer ingehaald. Netjes voor een vlucht van ruim een uur.

Vriendelijk personeel?
Niets op aan te merken.

Lekker eten?
N.v.t.

Entertainment?
Afgezien van een paar flight magazines vol met reclame was er niet zoveel.

Algehele indruk?
Prima vlucht met Volareweb. Plaatsen worden toegewezen bij het inchecken, dus twee maal bij de nooduitgang kunnen zitten. Ideaal met mijn postuur. Al met al goed voor elkaar, helemaal als je bedenkt dat deze vlucht mij 5 euro en 2 cent (!) heeft gekost. Niet zo vreemd dat deze verbinding er binnenkort uit gaat.

Iets over de luchthavens?
Maastricht: alles doet wat ouderwets aan. Erg kleinschalig en daardoor wat saai, maar verder wel lekker snel door de douane, etc
Malpensa: Eveneens geen erg nieuw vliegveld, althans, die indruk wekt het niet. Wel behoorlijk groot. Terminals liggen een eind uit elkaar, maar er gaat vrij vaak een shuttlebus van 1 naar 2. Treinen vertrekken overigens alleen vanaf 2, terwijl bussen juist meestal vanaf 1 rijden.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')