Betalen voor een rookhok ?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:48 schreef unagii het volgende:
. Verder heeft Johannesburg een kickass rookhol met relaxte stoelen en bediening zonder dat je je helemaal gek betaalt.
Vond je KLIA mooi. Ik vond het echt niets, niets te doen niets te zien. Tuurlijk zag het er strak uit maar vond Singapore veel gaver en mooier, als ik weer naar Australië ga zou ik eerst gaan kijken naar de mogelijkheid via Singapore.quote:# Iets over de luchthavens?
Mjah Schiphol, wat kan je daar nog over zeggen? KLIA was echt een openbaring, schitterende luchthaven en alles is heel strak geregeld. Shuttle van het ene deel naar het andere is ook best geinig en alles is gewoon heel schoon, modern en heel (dat soort vervoer bijv. zou bij ons nog geen dag intact blijven). Ngurah Rai is weer hele andere koek, eerste aanblik: oud en armoedig vergeken met KLIA en Schiphol. Wel grappig dat de landingsbaan "in zee" is gebouwd. De rijen voor de visa doen oost europees aan en het personeel op de luchthaven hoeft niet te solliciteren voor een prodent reclame. Het verschil tussen Maleisie en Indonesie is enorm als je afgaat op de luchthavens.
Nee, niet betalen voor het rookhok. Ik bedoel dat er bediening was en je geen belachelijke prijzen voor een biertje betaaldequote:
Ik vond KLIA inderdaad heel mooi.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:24 schreef Dos37 het volgende:
Vond je KLIA mooi. Ik vond het echt niets, niets te doen niets te zien. Tuurlijk zag het er strak uit maar vond Singapore veel gaver en mooier, als ik weer naar Australië ga zou ik eerst gaan kijken naar de mogelijkheid via Singapore.
Nog nooit met Arkefly gevlogen, maar hou maar vast rekening met vertragingquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:54 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Iemand ervaringen met ArkeFly met een 767 naar Curacao?
Waarom?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 11:01 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Nog nooit met Arkefly gevlogen, maar hou maar vast rekening met vertraging
Niet om je bang te maken. Maar hun toestellen staan regelmatig stuk aan de grond, waardoor het hele schema in de soep loopt.quote:
Het is niet zozeer dat hun toestellen vaker kapot gaan dan bij andere maatschappijen, echter als er wat gebeurd, hebben ze te weinig toestellen om de problemen op te vangen en zijn de gevolgen groter...quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 11:19 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Niet om je bang te maken. Maar hun toestellen staan regelmatig stuk aan de grond, waardoor het hele schema in de soep loopt.
Volgens mij iets meer beenruimte en een dvd speler. Kan er naast zitten hoor.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:54 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Toch niet die optie met de KLM genomen. We gaan nu met Martinair (767-300). Ze vroeg of we economy of comfort class wilde vliegen. Het verschil was 49 euro per persoon. Er is geboekt voor de economy class maar ik kan het altijd nog upgraden.
Wat houd dat verschil bij Martinair in?
Schijnt dat je daarvoor veel geld kan terugvragen!quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:48 schreef unagii het volgende:
Entertainment?
In tegenstelling tot het eten heel goed, zo'n ding in de stoel voor je met een behoorlijk aanbod aan films enzo. Helaas presteerde de walvis die naast me zat op de terugweg het haar scherm alsmede die van mij en mijn buurman te slopen.
Waarvoor.. Dat het scherm het niet deed? Ik heb nlk heen en terug daar last van gehad naar Jordanie..quote:Op donderdag 15 november 2007 23:43 schreef WebForce het volgende:
[..]
Schijnt dat je daarvoor veel geld kan terugvragen!
Iemand vertelde mij dat hij $150 had gekregen in de vorm van een check! Maar dat zal aan de vliegmaatschappij liggenquote:Op vrijdag 16 november 2007 10:56 schreef Thetallguy het volgende:
voucher van $50 dollar te besteden bij een volgende vlucht krijg je dan weleens ofzo
Ik las vandaag iets in een Noorse krant dat er een proefproject aan de gang is in Praag, en indien dat geslaagd is, wordt het ook in Noorwegen ingevoerd. Dan mag je inderdaad gewoon je vloeistoffen meenemen, want de scanner 'ziet' gewoon de gevaarlijke vloeistoffen.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1025675/2/100#54853397]maandag 26 november 2007
De vloeistofregels zijn klaarblijkelijk veranderd, ten eerste werd er zowel op Schiphol als Praag niet gevraagd om de vloeistoffen apart aan te leveren, mocht gewoon in de tas blijven, konden meerdere mensen het flesje water in Amsterdam gewoon in het bakje leggen en werd gechecked en kon mee aan boord woden genomen.
Niet dat ik de vloeistofregels iets vindt toevoegen aan de veiligheid overigens, het geeft alleen wat extra inhoud aan het bericht dat ik las op luchtvaartnieuws dat de nieuwe EU security regels niet overal even strict worden nageleefd.
quote:Op maandag 26 november 2007 20:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik las vandaag iets in een Noorse krant dat er een proefproject aan de gang is in Praag, en indien dat geslaagd is, wordt het ook in Noorwegen ingevoerd. Dan mag je inderdaad gewoon je vloeistoffen meenemen, want de scanner 'ziet' gewoon de gevaarlijke vloeistoffen.
Zal zo eens kijken of ik de bron nog kan vinden.
quote:[b]Op dinsdag 4 december 2007 22:52 (voor de oplettende lezer, ja ik zei iets positiefs over SAS...)
Op de clickairsite kan je tijdens het boeken ook je stoelplaats aangeven, dit is gratis voor de normale stoelen, en er zijn een paar stoelen die extra kosten, voorin, bij de nooduitgang, en voorin aan het gangpad.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:13 schreef arrebar het volgende:
Maatschappij?
Clickair
Traject?
Amsterdam - Sevilla en terug
Clickair brengt je van a naar b zonder teveel franje. Online inchecken en een stoel reserveren kost niks extra (alleen mogelijk als je via Iberia boekt). Bagage meenemen kost ook niks extra's. (desondanks vlogen we slechts mt handbagage.). Wel is het niet al te duidelijk als je via de iberia site boekt dat je bij en budgetmaatschappij komt,en ik kan me voorstellen dat sommigen zich daar niet bewust van zijn.
aha, ik zag nergens de online checkin op de clickair site dus ik ging er vanuit dat dat niet ging maar wel dus.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 08:34 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Op de clickairsite kan je tijdens het boeken ook je stoelplaats aangeven, dit is gratis voor de normale stoelen, en er zijn een paar stoelen die extra kosten, voorin, bij de nooduitgang, en voorin aan het gangpad.
Op het moment dat je hebt geboekt ben je gelijk 'ingechecked'.
Wel is het inderdaad zo dat Clickair codeshare vliegt voor Iberia, en je daardoor best bekocht kan voelen als je opeens de clickairkist ziet staan in de sardinecan uitvoering qua beenruimte.
quote:Op zondag 27 januari 2008 12:00 schreef Anubis1984 het volgende:
Iemand ervaring met Martinair op een lange vlucht?
Wij vliegen in April van Amsterdam naar Miami met Martinair, een vlucht van zo'n 10 uur, en als ik de comments over beenruimte lees zakt de moed me wel in mijn schoenen.
Malaysia Airlines heeft bijvoorbeeld een stuk meer beenruimte dan de meeste maatschappijen, en op een vlucht van 12 uur wist ik echt niet meer hoe ik moest zitten na een uurtje of 6.
Als Martinair dan écht zo weinig beenruimte heeft....Pfoe....
Upgraden naar comfort class, kost je 60 euro voor een retour ofzo, maar je hebt meer beenruimte.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:00 schreef Anubis1984 het volgende:
Iemand ervaring met Martinair op een lange vlucht?
Wij vliegen in April van Amsterdam naar Miami met Martinair, een vlucht van zo'n 10 uur, en als ik de comments over beenruimte lees zakt de moed me wel in mijn schoenen.
Malaysia Airlines heeft bijvoorbeeld een stuk meer beenruimte dan de meeste maatschappijen, en op een vlucht van 12 uur wist ik echt niet meer hoe ik moest zitten na een uurtje of 6.
Als Martinair dan écht zo weinig beenruimte heeft....Pfoe....
Inderdaad, geen twijfel mogelijk. Als je naar Miami op reis gaat zou die 60¤ het verschil niet mogen maken.quote:Op maandag 28 januari 2008 00:13 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Upgraden naar comfort class, kost je 60 euro voor een retour ofzo, maar je hebt meer beenruimte.
Maar dan stoot iedereen die door het gangpad loopt tegen je voeten aan.quote:Op maandag 28 januari 2008 01:39 schreef arrebar het volgende:
Wat ook helpt is een stoel bij het gangpad nemen, kan je wat makkelijker de benen strekken zonder dat je eerst de mensen naast je omver moet lopen.
sorry, slechte woordkeuze, maar met benen strekken bedoelde ik eventjes heen en weer lopen...quote:Op maandag 28 januari 2008 08:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar dan stoot iedereen die door het gangpad loopt tegen je voeten aan.
quote:Op maandag 28 januari 2008 12:04 schreef mr.marcus het volgende:
vlucht Bogotá - Parijs CDG
omdat de brandstof op was moesten we een tussenlanding maken in Brest.
Vond ik dubieus want dan heb je namelijk al meer dan 95 % van de vlucht erop zitten.
Als je dan nog even stopt om te tanken moet de nood wel vrij hoog zijn geweest.
Daarna natuurlijk wel aansluiting in Parijs gemist.
Maar toen kreeg ik een bon voor vreterij en kon ik met de volgende vlucht alsnog naar NL
Klopt helemaal, ze hadden voor 90% zeker prima door kunnen vliegen, kunnen landen en dan nog voor 30 minuten brandstof in hun tanks gehad hebben. Echter dat is volgens de regels niet genoeg. Mocht het fout gaan tijdens de landing en men moet uitwijken naar een ander vliegveld, waarbij men door de drukte extreme vertragingen oploopt, dan komt de bodem van de tank wel erg snel dichtbij en kan die ruime hoeveelheid die ze in normale situaties nog aan boord hadden, ineens te weinig worden. Dus er is en grote marge afgesproken, die je altijd aan boord moet hebben (tenzij het gaat afwijken van de normale situatie). Voorzie je dat die hoeveelheid er niet meer in zit op een punt van je vlucht, dan zul je bij moeten tanken, ook al heb je meer dan genoeg om door te vliegen naar je bestemming onder normale omstandigheden.quote:Op maandag 28 januari 2008 19:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Elk vliegtuig moet bij het aangaan van de landing op de geplande luchthaven genoeg brandstof hebben om het nog een keer te kunnen proberen mocht het mis gaan, en genoeg brandstof hebben om naar de alternate (uitwijk) luchthaven te vliegen om daar te landen mocht er om wat voor reden dan ook niet op de geplande luchthaven geland worden.
Het is al een aantal keer vaker voorgekomen dat maatschappijen vanaf de VS naar het Europese vasteland een ongeplande tussenlanding moeten maken in Ierland als blijkt dat het brandstofpeil te laag is. Het zou bijzonder vervelend zijn als ze toch door zouden vliegen, de landing op de geplande luchthaven niet kunnen uitvoeren en dan maar in een weiland gaan landen.
Ik ben 2 jaar geleden met Martinair naar Cuba gevlogen (was ook zo'n 9u vliegen volgens mij).quote:Op zondag 27 januari 2008 12:00 schreef Anubis1984 het volgende:
Iemand ervaring met Martinair op een lange vlucht?
Wij vliegen in April van Amsterdam naar Miami met Martinair, een vlucht van zo'n 10 uur, en als ik de comments over beenruimte lees zakt de moed me wel in mijn schoenen.
Malaysia Airlines heeft bijvoorbeeld een stuk meer beenruimte dan de meeste maatschappijen, en op een vlucht van 12 uur wist ik echt niet meer hoe ik moest zitten na een uurtje of 6.
Als Martinair dan écht zo weinig beenruimte heeft....Pfoe....
Daar is een goeie remedie voor, omdat ik zelf ook redelijk lang ben, en het niet nodig vond dat er een inimiene Aziatische vrouw van hooguit 1,50 vol naar achteren kwam heb ik razendsnel m'n knie voor de stoel geschoven, zodat ze niet meer verder kon.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:31 schreef Jack. het volgende:
[..]
Ik ben 2 jaar geleden met Martinair naar Cuba gevlogen (was ook zo'n 9u vliegen volgens mij).
Verder heb ik enkel ervaring met Ryanair in een ver verleden, SN Brussels Airlines (vlucht naar Senegal) en KLM (verschillende keren vlucht naar Aruba) om te vergelijken.
Martinair is op zich wel een goede maatschappij. Je kan het vergelijken met een KLM, maar dan met minder service. Het eten is wat mindere kwaliteit dan KLM, het entertainment on board aanbod is ook wat minder, je krijgt geen bier/wijn bij het eten (tenzij je extra betaalt). En wat betreft de stoelruimte hebben ze inderdaad een kutsysteem met die comfort class waar je extra voor moet betalen. Wanneer je aan de balie vraagt of je eventueel een exit seat kan scoren, is het standaard antwoord dat dat niet kan maar dat er wel nog plaatsen vrij zijn in de comfort class en dat je je ticket probleemloos kan upgraden mits bijbetaling. Ik heb dat uiteindelijk niet gedaan uit principe, en ben dus gewoon economy naar daar gevlogen. Ik ben 1m94, maar heb het zonder problemen overleefd. Het zit ietsje krapper dan KLM maar het is niet zo dat je geblokkeerd zit gedurende 9u ofzo, je kan altijd vragen om een zitje aan de gang, daar doen ze niet moeilijk over mits ze beschikbaar zijn. Het wordt pas moeilijk wanneer je zo'n aso voor je hebt die zonder pardon z'n stoel achterover klapt (maar dat heb je net zo goed bij KLM).
Edit"Terwijl ik het typ denk ik al bij mezelf: Jij domme gleuf.... Dat 2-4-2 systeem is natuurlijk in de breedte en niet in de lengtequote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:24 schreef Anubis1984 het volgende:
Mja, dat upgraden doe ik in eerste instantie ook niet. Tis allemaal al duur zat, en voor die 200 euro die we kwijt zijn aan 10 cm extra ruimte kunnen we een hoop leuks doen in Florida.
Wat wel zo is met dat 2-4-2-4-2 etc systeem...Als je de 2 stoelen aan het gangpad hebt op een rij van 4 stoelen, dan heb je toch enorm veel beenruimte? Of zie ik dat nou weer helemaal verkeerd.
Hoe dan ook zal je ook voor die stoelen ws extra moeten betalen. Vliegen....Wordt nooit een hobby van me
Ik heb afgelopen week op mijn vlucht naar Miami Martinair special gemeden, had liever een overstap in de States. Heb nogal slechte ervaringen met Martinair op longhaul bestemmingen, en die oude 763's trek ik ook niet echt. (op mijn vlucht met US Airways kwamen ze de emergency exit seats zelfs aanbieden! Mijn Pa en ik hadden op beide vluchten meerdere seats!) De vlucht was ook nog een stuk goedkoper dan Martinair, dus dat was helemaal mooi...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:25 schreef Anubis1984 het volgende:
[..]
Edit"Terwijl ik het typ denk ik al bij mezelf: Jij domme gleuf.... Dat 2-4-2 systeem is natuurlijk in de breedte en niet in de lengte
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:25 schreef Anubis1984 het volgende:
[..]
Edit"Terwijl ik het typ denk ik al bij mezelf: Jij domme gleuf.... Dat 2-4-2 systeem is natuurlijk in de breedte en niet in de lengte
Wij hebben geen losse vlucht geboekt, maar een complete vakantie. Vluchten, autohuur en hotels zitten er dus bij. En tja, dat is Martinair. Ook wel even gekeken om het eventueel zelf te regelen, maar dat is ten eerste duurder, en ten tweede zitten wij er met Springbreak, dus dan is het al lastig een kamer te vinden.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:21 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen week op mijn vlucht naar Miami Martinair special gemeden, had liever een overstap in de States. Heb nogal slechte ervaringen met Martinair op longhaul bestemmingen, en die oude 763's trek ik ook niet echt. (op mijn vlucht met US Airways kwamen ze de emergency exit seats zelfs aanbieden! Mijn Pa en ik hadden op beide vluchten meerdere seats!) De vlucht was ook nog een stuk goedkoper dan Martinair, dus dat was helemaal mooi...
Nou duurder hoeft het niet te zijn hoor. Bij mij was het goedkoper in verhouding naar wat ik kreeg, door het zelf te boeken. Met springbreak kan het idd lastig zijn qua kamers, vooral in de toeristenoorden. Als je met een familie gaat lijkt me een directe vlucht ook makkelijker eigenlijk, ons maakte het niet zoveel uit omdat we wel goede ervaringen hadden met overstappen op Philadelphia.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:48 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Wij hebben geen losse vlucht geboekt, maar een complete vakantie. Vluchten, autohuur en hotels zitten er dus bij. En tja, dat is Martinair. Ook wel even gekeken om het eventueel zelf te regelen, maar dat is ten eerste duurder,
Ja dat doe ik ook altijd, tot je er iem voor je zit die het allemaal niet zo goed snapt en een half uur ligt te beuken om die stoel toch maar naar achteren te krijgen. Doet niet goed aan je knieschijven. En dan nog kwaad kijken ook als je er wat op zegt. Ze zouden gewoon die stoelen vast moeten zetten, als ze de ruimte niet bieden hoeven die stoelen ook niet naar achteren te kunnen. Boeken al die mensen die perse hun stoeltje naar achteren willen maar een duurder ticket (in een class waar dat wel kan) ipv ik die er niets aan kan doen dat ik zo lang benquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:26 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Daar is een goeie remedie voor, omdat ik zelf ook redelijk lang ben, en het niet nodig vond dat er een inimiene Aziatische vrouw van hooguit 1,50 vol naar achteren kwam heb ik razendsnel m'n knie voor de stoel geschoven, zodat ze niet meer verder kon.
Misschien niet helemaal netjes, maar ik vind 't ook niet netjes om je stoel vol in z'n achteruit te gooien zonder dat je weet of je iemand helemaal klem zet.
quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:14 schreef Jack. het volgende:
[..]
Ja dat doe ik ook altijd, tot je er iem voor je zit die het allemaal niet zo goed snapt en een half uur ligt te beuken om die stoel toch maar naar achteren te krijgen. Doet niet goed aan je knieschijven. En dan nog kwaad kijken ook als je er wat op zegt. Ze zouden gewoon die stoelen vast moeten zetten, als ze de ruimte niet bieden hoeven die stoelen ook niet naar achteren te kunnen. Boeken al die mensen die perse hun stoeltje naar achteren willen maar een duurder ticket (in een class waar dat wel kan) ipv ik die er niets aan kan doen dat ik zo lang ben
Ik ben net terug uit Cuba (vlucht MP621 en MP622) maar in deze Martinair 767-300 was de indeling toch echt 2-3-2, zowel in economy als in Comfort Class, en niet 2-4-2. Het is zeker aan te raden Comfort Class te boeken (¤ 49 per enkeltje), dan heb je een service en stoelafstand die je op zo'n afstand zou mogen verwachten. Overigens is anders dan in dit topic eerder vermeld de wijn of het bier bij de maaltijd wel gratis, maar niet als je van de "open bar" gebruikmaakt.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:21 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Martinair is één van de weinige maatschappijen die in de Boeing 767-300 waarmee ze vliegen de stoellayout 2 - 4 - 2 heeft.... Normaal is dit 2 - 3 - 2 voor elke zichzelf respecterende maatschappij. (Ik durf bijna zover te gaan dat er in Europa geen andere maatschappij is die voor deze sardinecan uitvoering gaat....) (Nou ja, misschien Arke Fly, maar bij deze maatschappij is het altijd de vraag hoe laat je uberhaubt vertrekt
)
De beenruimte, dus de afstand tot de stoel voor je is meer dan bij 'easyjet' maar minder dan Malaysia Airlines, ik denk redelijk vergelijkbaar met KLM Long Haul, maar dat moet ook wel, gezien de krappe stoelen.....
Mixed configuration is simpelweg dat je meerdere klassen hebt, dus business class en economy.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:25 schreef GoodGawd het volgende:
tvp. Van de zomer naar de Molukken.
Dus:
AMS --> Jakarta 747-400 (Mixed configuarion, wat houdt dat in?)
Van, Jakarta met één of andere lokale naar Ambon(Molukken)
TERUG
Ambon --> Jakarta (lokale iets)
Jakarta--> Singapore (777-300)
Singapore --> AMS (777-200ER)
Dus. Wat zit trouwens beter op longhaul? 777 of 747
Onur air is mijn enige kut ervaring met vliegen. De airco deed het fukking niet, het stonk en het was snik heet.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:49 schreef dutchdevil het volgende:
Ga eind april voor het eerst met Pegasus Airlines. Iemand daar toevallig recentelijk ervaring mee?
Heb wel eerder met Turkse maatschappijen gevlogen (paar keer met Onur Air, ondanks de slechte verhalen in de media erg goed bevallen, en Air Anatolia, dat was een ramp overigens want de luchtdruk in de cabine was op de heen EN terugreis niet goed wat zorgde voor behoorlijke oorpijn) maar nog nooit met Pegasus.
Ik heb afgelopen zomer met Pegasus gevlogen, is redelijk goed. Alleen deed de airco het in het begin niet op Schiphol, dus het was erg warm. En bij de landing daalde hij iets te snel waardoor je flink wat pijn in je oren had... Maar over het algemeen best oke.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:49 schreef dutchdevil het volgende:
Ga eind april voor het eerst met Pegasus Airlines. Iemand daar toevallig recentelijk ervaring mee?
Heb wel eerder met Turkse maatschappijen gevlogen (paar keer met Onur Air, ondanks de slechte verhalen in de media erg goed bevallen, en Air Anatolia, dat was een ramp overigens want de luchtdruk in de cabine was op de heen EN terugreis niet goed wat zorgde voor behoorlijke oorpijn) maar nog nooit met Pegasus.
Wat een BS, dat klem zetten zit in je hoofd. De ruimte die wordt ingenomen door de stoel naar achter te schuiven zit niet bij je benen maar ter hoogte van je armen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:26 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Daar is een goeie remedie voor, omdat ik zelf ook redelijk lang ben, en het niet nodig vond dat er een inimiene Aziatische vrouw van hooguit 1,50 vol naar achteren kwam heb ik razendsnel m'n knie voor de stoel geschoven, zodat ze niet meer verder kon.
Misschien niet helemaal netjes, maar ik vind 't ook niet netjes om je stoel vol in z'n achteruit te gooien zonder dat je weet of je iemand helemaal klem zet.
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:00 schreef Shivo het volgende:
[..]
Wat een BS, dat klem zetten zit in je hoofd. De ruimte die wordt ingenomen door de stoel naar achter te schuiven zit niet bij je benen maar ter hoogte van je armen.
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:00 schreef Shivo het volgende:
[..]
Wat een BS, dat klem zetten zit in je hoofd. De ruimte die wordt ingenomen door de stoel naar achter te schuiven zit niet bij je benen maar ter hoogte van je armen.
Staat ergens wel aangegeven wanneer ze het afschrijven. Volgens mij werd het bij mij precies 7 dagen voor vertrek afgeschreven.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:49 schreef jeoren het volgende:
Ik heb een vlucht geboekt bij Airberlin en aangegeven dat het geld automatisch kan worden afgeschreven van mijn rekening. Nu is het inmiddels 3 weken geleden dat ik heb geboekt en het geld is nog niet afgeschreven. Moet ik het geld nou zelf overboeken of boeken ze het vlak voor de daadwerkelijke vlucht af? Ik heb ze gemaild, maar geen reactie.
Want, die wijzen ze aan? of juist niet?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:08 schreef Thetallguy het volgende:
# Algehele indruk?
Ik heb nog nooit zo krap gezeten in een vliegtuig, ook bij Ryanair niet. Verder hou ik er wel van als lowcost maatschappijen stoelen aanwijzen
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:25 schreef arrebar het volgende:
[..]
Want, die wijzen ze aan? of juist niet?
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:30 schreef Thetallguy het volgende:
[..]juist wel, dat was ik even vergeten erbij te zetten.
Haha, heb geprobeerd zo'n zelfde foto te maken toen ik twee weken terug met Vueling naar Valencia vloog. 33 rijen in zo'n Airbus is toch wat teveel van het goede, zeker omdat ze nog van die stoelen met tijdschrifvakken hebben. Wel leuk overigens dat er per rij 3 verschillende tijdschriften zijn over wonen, films en mode.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:17 schreef Thetallguy het volgende:
Achja opzich ging het welDit was voordat ik schuin over 2 plaatsen ging zitten omdat het niet helemaal vol zat. Terug wel 100% bezetting
Viel me toen ook al op, zat me op een gegeven moment te verheugen op het etenquote:Op maandag 3 maart 2008 09:02 schreef Zephyrus het volgende:
# Maatschappij?
Qatar Airways
# Lekker eten?
Ontzettend goed te eten
En dan niet zo'n klein beetje ook. Best veel, dat je zoiets hebt van 'alweer?' als ze weer aankomen zetten met een maaltijd. Maar wel lekkerquote:Op maandag 3 maart 2008 09:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Viel me toen ook al op, zat me op een gegeven moment te verheugen op het eten
Vloog je toevallig ten tijde van de harde wind? Dat zou wel de overboeking verklaren..quote:Op donderdag 6 maart 2008 11:03 schreef SaskiaR het volgende:
# Algehele indruk?
Slechte beurt voor KLM met die overboekingMaar toen we eenmaal vlogen ging het prima.
Ach, overboeken gaat een aantal keer (bijna) fout en als compensatie zat je in business class... Leuk is anders, maar ja..quote:Op donderdag 6 maart 2008 11:34 schreef SaskiaR het volgende:
Nee, niet echt... ze zeiden zelf dat ze er ook geen verklaring voor hadden.
quote:Op donderdag 6 maart 2008 12:14 schreef Thetallguy het volgende:
Overboeken is redelijk normaal, maatschappijen gokken altijd op een aantal no-shows en overboeken de meeste vluchten ook standaard.
In vergelijking met de rest van de wereld zijn Maar NYCAmerikaanse vluigtuigmaatschappijen erg matig.Maar NYC is een vlucht van niks dus dat overleef je wel.quote:Op donderdag 6 maart 2008 23:15 schreef =HellFire= het volgende:
Vueling was vreselijk. Worst flight ever. Hoe zit het eigenlijk met Delta Airlines? Ik ga volgende week dinsdag naar NYC en vlieg met Delta 81. Iemand daar ervaringen mee? Ik zit gelukkig aan het raam heen en op de terugreis aan het gangpad dus een beetje ruimte is er nog wel. Bovendien is het heel enorm rustig dus dat moet helemaal goedkomen.
Lijkt mij dat 't een codeshare is.quote:Op zondag 30 maart 2008 01:25 schreef Telates het volgende:
Ik ga in september naar Zuid-Afrika. Heb de keuze tussen Emirates of KLM (beide van Dusseldorf, want dat is bij KLM goedkoper dan dezelfde vlucht direct van Amsterdam nemen).
Wat rade jullie aan? En weet iemand met wat voor vliegtuigen KLM naar Johannesburg en Kaapstad gaat?
Emirates en KLM doen niet aan Codeshare. De goedkopere prijs vanaf Dusseldorf komt omdat de regering vindt dat als je vanaf Amsterdam vertrekt 45 euro moet betalen, maar als je dat vanaf Dusseldorf doet niet, omdat je dan wordt gezien als transitpassagier.quote:Op zondag 30 maart 2008 03:14 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Lijkt mij dat 't een codeshare is.
KLM vliegt op Kaapstad met een 777, Johannesburg wel met een 747.quote:Op zondag 30 maart 2008 10:06 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik zou gaan voor Emirates, deze vliegen namelijk in toestellen met eigen schermpjes (AVOD) voor je neus, en KLM vliegt met 747-Combi kisten met kleine schermen in het gangpad.
quote:Op zondag 30 maart 2008 12:47 schreef Telates het volgende:
Thanks voor de reactie. Het bizarre is echt dat wanneer je vanaf Dusseldorf gaat het ticket zelf 200 euro goedkoper is (dus meer dan die 45 euro vliegtax). De belasting die je betaald is ongeveer gelijk.
Nou heb ik nooit veel begrepen van hoe maatschappijen hun tarieven berekenen (heb eens voor $5 van New York naar Boston kunnen vliegen) maar twee extra vluchten bij eenzelfde vlucht aanplakken en dan 200 euro minder betalen heb ik nog niet eerder gezien :s
Probeer voor de gein eens te boeken naar Almaty (kazachstan) is 580 euro als je vanaf berlijn vertrekt, en 1030 euro als je pas op Amsterdam opstapt....quote:Op zondag 30 maart 2008 13:38 schreef Jaguarized het volgende:
Vanuit Duitsland via Amsterdam naar bv Dubai is veel en veel goedkoper. Ik heb dat eens lopen uitzoeken en als ik vanaf Bremen of Düsseldorf vlieg met de KLM via Amsterdam, dan scheelt mij dat ruim 250 euro ten opzichte van dezelfde vlucht pakken vanuit Amsterdam.
Ik hoop dat we nog wat van je zullen horenquote:Op maandag 31 maart 2008 16:58 schreef Shivo het volgende:
Ik heb woensdag een binnenlandse vlucht in Indonesie met Garuda Air, dat wordt vast een feest. Iemand ervaring mee?
Jakarta - Jayapura. Ik geloof dat er wel meer vlucht opties zijn maar volgens mijn lokale (Nederlandse) kontakt was Garuda de beste optiequote:Op maandag 31 maart 2008 22:40 schreef Apache4U het volgende:
Garuda? Ik heb zakelijk veel gevlogen afgelopen jaar voor een Nederlandse multinational.
We mochten niet met Garuda vliegen, was intern blacklisted, haha. Dat zegt misschien genoeg? Dus nee, geen ervaring mee, maar laat wel even weten hoe het was...ben wel benieuwd, want zoals collega's ook al vertelden, soms heb je geen keus als je in Indonesie binnenlands vliegt. Jakarta-Yogyakarta toevallig?
Welkom op de polderbaan...quote:Op dinsdag 1 april 2008 07:11 schreef lizardtattoo het volgende: maar aangezien we vervolgens ruim twinitig minuten naar een slurf moesten taxiën schoten we daar niks mee op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |