abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56933401
Ook bij KLM heb ik daar nooit last van. En ik ben niet bepaald klein. Het beperkt alleen de ruimte voor je laptopscherm.
Jesus saves but death prevails.
  zondag 24 februari 2008 @ 09:15:08 #252
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_56941619
Maatschappij?
KLM/Air NewZealand

Traject?
Amsterdam - Osaka (Kansai KIX) - Christchurch - Auckland

Vertraging?
Door problemen boven Denemarken (zo werd ons verteld) vertrokken we twintig minuten te laat. De piloot zei verder dat hij ging proberen wat harder te vliegen om de verloren tijd in te halen maar dat was door matig weer onderweg niet gelukt. Geen probleem aangezien ik een stopover van zeven uur voor de boeg had. Laatste stuk prima op tijd.

Vriendelijk personeel?
Perfect in orde, een stewardess had zelfs een opmerking over hoe lekker mijn maaltijd eruit zag. Op het stuk van Christchurch naar Auckland hadden ze niet veel te doen omdat er zo weinig pax aan boord waren (zie verderop), in het staartstuk waar ik zat kwamen ze dus gewoon een praatje maken.

Lekker eten?
Had vegetarisch besteld, door een foutje van het reisbureau was dit veganistisch geworden. Ik was dus bang voor tofu en zeewier maar het viel reuze mee. Veel gesmoorde en gebakken groente en rijst, fruitsalades en dergelijke. Een eitje of omeletje was wel welkom geweest, maar ach.

Entertainment?
Op beide 'legs' een eigen scherm met de keuze uit een heel scala aan nieuwe en oudere films. Heb er een stuk of acht gekeken (ik kan niet slapen in zich voortbewegende voertuigen, of dit nu een auto, een boot of een vliegtuig is).

Algehele indruk?
Op het stuk van Christchurch naar Auckland waren er in de economy class 150 lege stoelen. Ik zat in het achterste gedeelte (als ik het goed heb rij 53 - 65) waar we de rijen onder ons twaalven konden verdelen. Hoewel ik normaal een aisle seat prefereer omdat ik niet constant over mensen heen wil klauteren als ik naar het toilet wil of mijn benen even wil strekken was dit de perfecte gelegenheid om eens uit het raam te kijken. En het uitzicht is geweldig in het luchtruim boven Christchurch! De Southern Alps en Mount Cook en later de bergen rond Lake Taupo (een paar jaar geleden nog de Tongariro Crossing gedaan).

Iets over de luchthavens?
Schiphol moge bekend zijn. Osaka onderging een verbouwing, er waren louter Cartierwinkels, parfumwinkels en een paar restaurantjes open. Ik was eigenlijk van plan een PlayStation Portable te kopen, maar die was nergens voorhanden. Omdat het vliegveld op een kunstmatig eiland ligt kost het ongeveer twee uur om naar de dichtstbijzijnde stad te reizen. Omdat ik overstapte naar een andere vliegmaatschappij moest ik wederom drie uur voor vertrek inchecken, te weinig tijd dus om op en neer te reizen om daar inkopen te gaan doen. Door de verbouwing is het lastig om de goede weg te vinden voor international transfer. Een rustig plekje gezocht en een uurtje of anderhalf geslapen.
Christchurch is een klein vliegveld met voor de verandering leuke winkels bijvoorbeeld een CD/DVD winkel, een boekwinkel en een winkel met allerlei Nieuw-Zeelandse spulletjes in plaats van de eeuwige parfum/drank/sieraden. Had hier maar een uurtje stopover dus dat was zo om.
Auckland is ook niet bijzonder groot voor een internationaal vliegveld in een stad met meer dan een miljoen inwoners. Sinds de laatste keer dat ik hier was, is de aankomstprocedure wel een stuk strenger geworden. De honden die je bagage doorzoeken voor meegesmokkelde etenswaren zijn schattig om te zien.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_57080538
Ik heb een vlucht geboekt bij Airberlin en aangegeven dat het geld automatisch kan worden afgeschreven van mijn rekening. Nu is het inmiddels 3 weken geleden dat ik heb geboekt en het geld is nog niet afgeschreven. Moet ik het geld nou zelf overboeken of boeken ze het vlak voor de daadwerkelijke vlucht af? Ik heb ze gemaild, maar geen reactie.
pi_57080666
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 13:49 schreef jeoren het volgende:
Ik heb een vlucht geboekt bij Airberlin en aangegeven dat het geld automatisch kan worden afgeschreven van mijn rekening. Nu is het inmiddels 3 weken geleden dat ik heb geboekt en het geld is nog niet afgeschreven. Moet ik het geld nou zelf overboeken of boeken ze het vlak voor de daadwerkelijke vlucht af? Ik heb ze gemaild, maar geen reactie.
Staat ergens wel aangegeven wanneer ze het afschrijven. Volgens mij werd het bij mij precies 7 dagen voor vertrek afgeschreven.
pi_57083065
# Maatschappij?
Vueling

# Toestel?
A320

# Traject?
Amsterdam - Barcelona - Amsterdam

# Vertraging?
Half uur op de heenweg, kwartier op de terugweg

# Vriendelijk personeel?
Niks op aan te merken

# Lekker eten?
Snoepje bij de landing op de terugweg

# Entertainment?
Raampje, iPod

# Algehele indruk?
Ik heb nog nooit zo krap gezeten in een vliegtuig, ook bij Ryanair niet . Verder hou ik er wel van als lowcost maatschappijen stoelen aanwijzen

# Iets over de luchthavens?
Schiphol: is wel bekend
El Prat: Netjes, vond het er vrij nieuw uitzien en ze zijn nog een 2e grote terminal aan het bouwen ook
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_57083385
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 16:08 schreef Thetallguy het volgende:
# Algehele indruk?
Ik heb nog nooit zo krap gezeten in een vliegtuig, ook bij Ryanair niet . Verder hou ik er wel van als lowcost maatschappijen stoelen aanwijzen
Want, die wijzen ze aan? of juist niet?
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
pi_57083486
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 16:25 schreef arrebar het volgende:

[..]

Want, die wijzen ze aan? of juist niet?
juist wel, dat was ik even vergeten erbij te zetten.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 1 maart 2008 @ 17:04:34 #258
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_57084249
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 16:30 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

juist wel, dat was ik even vergeten erbij te zetten.
Vueling en Clickair wijzen inderaad allebei de stoelen aan, sterker nog, je kan ze bij het boeken al selecteren, het enige nadeel van deze maatschappijen is dat ze allebei het vliegtuig (A320) in de sardinecanuitvoering vliegen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_57084475


Achja opzich ging het wel Dit was voordat ik schuin over 2 plaatsen ging zitten omdat het niet helemaal vol zat. Terug wel 100% bezetting
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_57106394
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 17:17 schreef Thetallguy het volgende:

Achja opzich ging het wel Dit was voordat ik schuin over 2 plaatsen ging zitten omdat het niet helemaal vol zat. Terug wel 100% bezetting
Haha, heb geprobeerd zo'n zelfde foto te maken toen ik twee weken terug met Vueling naar Valencia vloog. 33 rijen in zo'n Airbus is toch wat teveel van het goede, zeker omdat ze nog van die stoelen met tijdschrifvakken hebben. Wel leuk overigens dat er per rij 3 verschillende tijdschriften zijn over wonen, films en mode.

Ook handig dat je je plaats van tevoren kan aanwijzen op de website, waarbij je meteen kan zien welke stoelen bezet en geblokt zijn. Ik had uit voorzorg al gekozen voor een stoel achter een geblokte rij met niemand naast me.
pi_57120295
# Maatschappij?
Qatar Airways

# Traject?
London - Doha - Jakarta

# Vertraging?
Geen.

# Vriendelijk personeel?
Ja. Personeel was zeer attent op beide vluchten. 5 seconden nadat het belletje ingedrukt was stonden ze naast je. Verder was hun Engels uitstekend.

# Lekker eten?
Ontzettend goed te eten

# Entertainment?
Persoonlijke tv met on-demand systeem. Vlucht van Londen naar Doha was in een nieuwer type vliegtuig met grotere tv's

# Algehele indruk?
Qatar Airways is, net als al die andere Arabische carriers, een top maatschappij voor best weinig geld. Bemanning is zeer attent en de beenruimte is zeer ruim.

# Iets over de luchthavens?
London - Groot donker gat en heeft meer weg van een doolhof dan een luchthaven.
Doha - Klein luchthavengebouw, best groot terrein en modern. Trouwens, ze hebben daar hetzelfde omroepgeluid en dezelfde vrouwenstem als op Schiphol.
Jakarta - Indonesische stijl en best schoon.
pi_57120367
quote:
Op maandag 3 maart 2008 09:02 schreef Zephyrus het volgende:
# Maatschappij?
Qatar Airways


# Lekker eten?
Ontzettend goed te eten
Viel me toen ook al op, zat me op een gegeven moment te verheugen op het eten
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_57121591
quote:
Op maandag 3 maart 2008 09:08 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Viel me toen ook al op, zat me op een gegeven moment te verheugen op het eten
En dan niet zo'n klein beetje ook. Best veel, dat je zoiets hebt van 'alweer?' als ze weer aankomen zetten met een maaltijd. Maar wel lekker
pi_57192830
# Maatschappij?
KLM

# Traject?
heen Schiphol-Newcastle, terug Heathrow-Schiphol

# Vertraging?
Op de heenweg niet zozeer vertraging, maar wel problemen met overboeking. Daardoor was ten eerste zelf inchecken niet mogelijk en moest ik drie kwartier in de rij staan, en vervolgens was er geen stoel voor mij beschikbaar (terwijl ik al twee maanden van tevoren geboekt had en 3 uur van tevoren op Schiphol was, mij een raadsel waarom ik geen stoel kreeg en veel andere mensen wel). En ik was niet de enige, er waren ongeveer 10 mensen die 'op de wachtlijst' stonden. De baliestewardess zei letterlijk dat het een 'disastrous' flight zou worden Uiteindelijk kon toch iedereen mee, in de business class, maar je zit wel een uur in de stress omdat je misschien niet mee mag. Dit ben ik niet van KLM gewend
Op de terugweg bij vertrek een half uur wegens drukte, maar op tijd geland.

# Vriendelijk personeel?
Prima.

# Lekker eten?
Op de heenweg zat ik business class, dus het eten was wat luxer dan normaal; helaas was er geen keuze voor vegetarisch, waardoor ik de helft niet kon eten
Terug alleen een koekje gehad.

# Entertainment?
alleen het standaard tijdschrift en uitzicht, gelukkig had ik een boek mee.

# Algehele indruk?
Slechte beurt voor KLM met die overboeking Maar toen we eenmaal vlogen ging het prima.

# Iets over de luchthavens?
London - Prima, veel winkels, duidelijk alles aangegeven. Wachttijd bij security was wel vrij lang.
Newcastle - Klein en overzichtelijk, en snelle verbinding met de stad. Wel heel vaak erg winderig in dit gebied, dus verwacht turbulentie bij het landen
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_57192875
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:03 schreef SaskiaR het volgende:
# Algehele indruk?
Slechte beurt voor KLM met die overboeking Maar toen we eenmaal vlogen ging het prima.
Vloog je toevallig ten tijde van de harde wind? Dat zou wel de overboeking verklaren..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_57193565
Nee, niet echt... ze zeiden zelf dat ze er ook geen verklaring voor hadden.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_57193641
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:34 schreef SaskiaR het volgende:
Nee, niet echt... ze zeiden zelf dat ze er ook geen verklaring voor hadden.
Ach, overboeken gaat een aantal keer (bijna) fout en als compensatie zat je in business class... Leuk is anders, maar ja..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_57194436
Overboeken is redelijk normaal, maatschappijen gokken altijd op een aantal no-shows en overboeken de meeste vluchten ook standaard.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 6 maart 2008 @ 20:19:31 #269
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_57205067
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:14 schreef Thetallguy het volgende:
Overboeken is redelijk normaal, maatschappijen gokken altijd op een aantal no-shows en overboeken de meeste vluchten ook standaard.
KLM flikte dat meerdere keren op mijn intercontinentale vluchten naar Azië, dit was wel voor het tijdperk van online inchecken, elke keer weer in stress of ik wel of niet meekon, en daar wordt je niet blij van.

Tegenwoordig check ik als ik met KLM vlieg thuis online op het moment dat het kan in (30 uur van tevoren), waardoor ik tegenwoordig geen stress meer heb voor overboekingen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_57210282
Vueling was vreselijk. Worst flight ever. Hoe zit het eigenlijk met Delta Airlines? Ik ga volgende week dinsdag naar NYC en vlieg met Delta 81. Iemand daar ervaringen mee? Ik zit gelukkig aan het raam heen en op de terugreis aan het gangpad dus een beetje ruimte is er nog wel. Bovendien is het heel enorm rustig dus dat moet helemaal goedkomen.
  Moderator donderdag 6 maart 2008 @ 23:34:15 #271
45833 crew  Fogel
pi_57210823
Delta heb ik 6 vluchten mee gehad en heb er genoeg van. Afgeragde vliegtuigen en slechte service. Nee, geen Delta voor mij.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zondag 9 maart 2008 @ 13:26:51 #272
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_57261148
Maatschappij?
Clickair

Traject?
Amsterdam - Barcelona - Amsterdam

Vliegtuig
Airbus 320

Prijs
66,50 euro

Load factor?
Heen 79%
Terug 71%

Vertraging?
Er is 2 uur en 10 minuten gereserveerd voor een vlucht met een daadwerkelijke vliegtijd van 1 uur 40 minuten heen, en 1 uur en 50 minuten terug, dus de opgelopen vertraging bij het vertrek werd weer ingelopen.

Vriendelijk personeel
Redelijk, Stewardess gewoon normaal, piloot op de heenweg niet gehoord, terug wel, en na het verhaal in het Spaans vlak voor het opstijgen ging zijn mobiel af, (duidelijk gezien de reactie die dit gaf op de intercom ten tijde van zijn verhaal), dat hij gauw het systeem uitzette.

Lekker eten?
Vrij prijzig, blikje cola 2,50 euro, al is dat wel normaal voor een budgetairliner. Ik had al een flesje in de vertrekhal gekocht, en gezien dit Europese vluchten zijn wordt je niet meer aan de gate gecontroleerd.

Entertainment?
Een raamplaats en een inflight magazine, maar dat was niet echt veel bijzonders.

Algehele indruk?
Redelijke maatschappij, de loadfactor was in ieder geval beter dan 1 jaar geleden, maar toen begonnen ze ook net. De beenruimte is wel rampzalig, gelukkig had ik heen en terug niemand naast mij zitten, want anders had ik een serieus probleem met de bloedsomloop gehad.

Iets over de luchthavens?
Amsterdam inchecken bij Clickair, om 08.15 stond er een gigantische rij, om 09.10 dat ik terugkwam stond er niemand meer. (Normaal kom ik ook ongeveer 1 uur voor vertrek, maar ik moest nog wat dingen regelen met Sky Europe en Lufthansa waardoor ik er wat eeder wilde zijn).
Na de Security kan je bij de B en C gates alles kopen en aan boord nemen, en heb je geen check bij de gate, wat een stuk relaxter aan boord gaan is in mijn beleving.
In Barcelona, niemand bij de incheckbalies, kon zo doorlopen, en ook de security was rustig, en hoewel je de liquids officieël nog in zo'n zakje moet doen ben ik daar inmiddels mee gestopt, en ook bij deze controle (als op Schiphol), wordt er niets meer van gezegd. (Al haalden ze bij anderen wel de te grote flessen eruit).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 9 maart 2008 @ 13:58:13 #273
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_57261796
Een kleine explosie ervaren ze als niet zo erg denk ik
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  maandag 17 maart 2008 @ 19:32:35 #274
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_57437419
Maatschappij?
Sky Europe

Traject?
Amsterdam - Wenen - Amsterdam

Vliegtuig
Boeing 737-700 (Winglets)

Prijs
50 euro

Load factor?
Heen 77% (114 passagiers)
Terug 87% (130 passagiers)

Vertraging?
Op de heenweg was het toestel te laat aan de gate, en er werd begonnen met boarding op de oorspronkelijke vertrektijd, maar uiteindelijk toch maar 5 minuten te laat aangekomen.
Terug 10 minuten te vroeg aan de gate. (10 belangrijke minuten die mij in staat stellen de trein naar Utrecht wel te halen).

Vriendelijk personeel
Prima, uiteraard wel Oost-Europese crew, maar daar is verder niet op af te dingen. (Of het moet zijn dat ze de cockpitdeur waren vergeten te sluiten bij het vertrek uit Wenen.

Lekker eten?
Ik heb niks genomen, had een flesje water en appel bij me. En gelukkig niet te hoeven kopen op Amsterdam of Wenen airport, want 2,90 / 3,20 euro voor een flesje water van 0,5 liter is gewoon diefstal. (Aan boord was dit overigens wel redelijk geprijsd voor 2,00 euro zag ik).

Entertainment?
Een raamplaats en een inflight magazine, en terug seat 1a waardoor ik tenminste wat met de stewardessen kon babbelen.

Algehele indruk?
Puike maatschappij, mijn favoriet, uiteraard zit op plek 1A niemand voor je, maar ook op een normale plaats heb je prima beenruimte, niet minder dan bij een reguliere maatschappij. (Op Europees vluchtnivo gezien).
Het enige nadeel was dat online inchecken niet werkte waardoor ik genoodzaakt was om een eerdere trein te nemen omdat ik anders aankwam als de incheckbalies al gesloten waren.
Goed opgelost overigens, telefonisch contact opgenomen, gaven aan dat er problemen waren, en als pleister op de wonde werd zitplaats 1a kosteloos gereserveerd.

Iets over de luchthavens?
Amsterdam vanaf de M terminal, veiligheidscontrole net zoals bij de H-gates aan het begin zodat je daarna rustig aan boord kan.
Op Wenen heb je een check-inn terminal waar je kan inchecken als je alleen handbagage hebt, dit gedaan, waardoor het inchecken in totaal maar 1 minuut duurde. (Al waren de rijen aan de reguliere balie ook niet bijzonder lang).
Wenen heeft een goede busverbinding met Bratislava of met het centrum. Neem in geen geval de CAT trein, de normale S-bahn trein gaat bijna net zo snel, en is 6 euro per persoon goedkoper!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_57438004
Maatschappij?
Volareweb

Toestel?
A320

Traject?
Maastricht - Milaan - Maastricht

Vertraging?
Heenreis een kwartier te laat vertrokken, maar dat is tijdens de vlucht weer ingehaald. Terugreis tien minuten te laat vertrokken en ook weer ingehaald. Netjes voor een vlucht van ruim een uur.

Vriendelijk personeel?
Niets op aan te merken.

Lekker eten?
N.v.t.

Entertainment?
Afgezien van een paar flight magazines vol met reclame was er niet zoveel.

Algehele indruk?
Prima vlucht met Volareweb. Plaatsen worden toegewezen bij het inchecken, dus twee maal bij de nooduitgang kunnen zitten. Ideaal met mijn postuur. Al met al goed voor elkaar, helemaal als je bedenkt dat deze vlucht mij 5 euro en 2 cent (!) heeft gekost. Niet zo vreemd dat deze verbinding er binnenkort uit gaat.

Iets over de luchthavens?
Maastricht: alles doet wat ouderwets aan. Erg kleinschalig en daardoor wat saai, maar verder wel lekker snel door de douane, etc
Malpensa: Eveneens geen erg nieuw vliegveld, althans, die indruk wekt het niet. Wel behoorlijk groot. Terminals liggen een eind uit elkaar, maar er gaat vrij vaak een shuttlebus van 1 naar 2. Treinen vertrekken overigens alleen vanaf 2, terwijl bussen juist meestal vanaf 1 rijden.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  maandag 17 maart 2008 @ 23:31:10 #276
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_57443266
Maatschappij?
SkyEurope

Toestel?
737-700

Traject?
Praag-Brussel

Vertraging?
Neen, zelfs 5 minuten te vroeg vertrokken!

Vriendelijk personeel?
Wederom (bij SkyEurope) weinig van ze gezien. Lijkt me wel logisch op zo een korte vlucht, maar die mensen verdienen zo wel erg makkelijk geld.

Lekker eten?
Geen eten

Entertainment?
Een magazine, mijn boek die ik aan het lezen was en een Spaanse buurman die aan het gamen was.

Algehele indruk?
Er stond wel wat turbulentie en het opstijgen noch het dalen verliep daardoor perfect "smooth", wat sommige passagiers duidelijk op hun ongemak deden voelen, voor de rest ok. Zonder meer.
Toch even een opmerking jegens 2 Nederlanders die mee op de vlucht waren: de ene, een man van 1m80 die ook liet uitschijnen goed veel zelfvertrouwen te hebben, vroeg een emergency seat (terwijl hij, als hij even achter zich keek, zag dat de meeste mannen een pak groter dan hem waren). Ik vind dat niet kunnen, maar dat is mijn mening.
De andere zat luidop te telefoneren net voor boarden waarbij hij een personeelslid van zijn bedrijf in Nederland (vermoed ik)aan het uitmaken was tegen een zijn gesprekspartner. Sja, enerzijds erg leuk natuurlijk,maar ik voelde plaatsvervangende schaamte! Dat doe je in prive, niet tussen 100 aanschuivende mensen.

Iets over de luchthavens?
Praag beviel me prima: ruim, verzorgd en toch het gevoel gevend dat alles vlakbij is, Mooi!
Brussel: als vanouds: prima.

Maatschappij?
Brussels Airlines

Toestel?
734

Traject?
Brussel-Wenen

Vertraging?
De traditionele 10 minuten

Vriendelijk personeel?
hmmm, erg onattentvol personeel: mensen keken op hun laptop naar een film zonder koptelefoon: vond ik bijzonder storend en kwam geen reactie op.

Lekker eten?
Geen eten

Entertainment?
Een magazine

Algehele indruk?
Zie personeel. Ook het feit dat er geen mapje verscheen met gegevens zoals snelheid, afstand, actuele plaats,.. vond ik jammer. Brussels Airlines onderscheidt zich hierdoor niet van budget airlines lijkt me.

Iets over de luchthavens?
Brussel: als vanouds: prima.
Wenen:erg vlotte doorgang! Ik was uit de luchthaven 13 minuten na landen.
When all things seem to end, the future still remains..
  Moderator dinsdag 18 maart 2008 @ 18:40:46 #277
45833 crew  Fogel
pi_57458292
Maatschappij?

Widerøe, uitgevoerd door BlueLine

Toestel?

Fokker 100

Traject?

Trondheim-Kopenhagen

Vertraging?

Nee

Vriendelijk personeel?

Weinig van het personeel gemerkt, was druk aan het werken.

Lekker eten?

Geen eten, wel een (gratis) kop thee.

Entertainment?

Nee.

Algehele indruk?

Ik ben blij dat Widerøes Dash 8 Q400 vervangen is door een Fokker 100, de eerstgenoemde maakt namelijk een enorme takkeherrie omdat het een propellorvliegtuig is.
Blueline is een Franse maatschappij en ook de bemanning is Frans. Niks mis mee.

Iets over de luchthavens?

Trondheim, zie eerdere posts.
Kopenhagen, zie eerdere posts, maar met een toevoeging. Mijn collega heeft een gold card van de SAS, dus zijn we even de lounge in gegaan. Lekker ruim en een "warme" atmosfeer.
De terminal op zich waren ze aan het verbouwen.


Maatschappij?
SAS Danmark

Toestel?

Een echte raket, MD 81/82

Traject?

Kopenhagen-Amsterdam

Vertraging?

Een half uur. Om de een of andere reden was het vliegtuig niet aan de slurf gekoppeld en dus moest iedereen via de nooduitgang de tarmac op, rond de vleugel van het toestel lopen om vervolgens achterin te stappen. Erg onhandig.

Vriendelijk personeel?

Nier onvriendelijk in ieder geval, een vooruitgang!

Lekker eten?

Een kop thee, geen eten.

Entertainment?

Nee.

Algehele indruk?

Tja... SAS is niet wat het geweest is (en zal er waarschijnlijk ook nooit bovenop komen).

Iets over de luchthavens?

Kopenhagen, zie boven.
Schiphol kent iedereen wel.


Maatschappij?

KLM

Toestel?
Fokker 70

Traject?
Amsterdam-Trondheim

Vertraging?
Ja, een uur!
Een raam in de cockpit bleek tijdens de check niet helemaal dicht te kunnen. Deze moest uiteraard vervangen worden voor vertrek.

Vriendelijk personeel?
Zekers. Zeer blij en attent, maar professioneel.

Lekker eten?
Ja: "Savoury pastries with humus, date wrapped in bacon and Parmesan cream accompanied by a green pesto.
Lemon cheesecake with orange coulis and crushed pistachio nuts"

Ook een champagne, een bloody mary en een gin-tonic op.

Entertainment?

Nee.

Algehele indruk?

Prima! Maar dat mag ook wel als je 450¤ kwijt bent voor een enkelte. Verder zaten er maar 2 personen in Europe Select, mijn collega en ik, dus het personeel had voldoende tijd.

Iets over de luchthavens?

Dit was de eerste keer dat ik van Schiphol vertrok met een 'business class' ticket (ik vind Europe Select eigenlijk de naam BC niet waardig, maar dat is een andere discussie). De fast track door de security check was erg aangenaam, slechts 1 persoon voor me in de rij ipv tientallen/honderden.
De lounge van KLM is erg 'kil' in het interieur, maar heeft ongeveer hetzelfde aanbod als de SAS lounge in Kopenhagen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 18 maart 2008 @ 21:33:48 #278
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_57462620
# Maatschappij?
Ryanair

# Toestel?
B737-800

# Traject?
Weeze - London Stansted - Weeze

# Vertraging?
Heenweg gingen de deuren 15 min vantevoren dicht, en 10 minuten voor op schema geland. Op de terugweg was het ietsje drukker maar toch 20 minuten voor op het schema geland.

# Bezetting?
Heen: nog geen 40%, het was 06.50 `s morgens, en bijna geen hond aan boord.
Terug: 90%, niet geheel gevuld.

# Vriendelijk personeel?
Normaal, maar hoe vaker ik met Ryanair reis, hoe meer mooie dames ik te zien krijg. Ze zijn wel allemaal Oost-Europees, maar hoor je daar iemand over klagen?

# Lekker eten?
Niks gepakt, alleen een kop koffie en dat was best een grote kop. Kreeg hem met moeite op.

# Entertainment?
16 teamgenoten naast me en de Sportweek.

# Algehele indruk?
Normale vluchten, alleen op de terugweg beetje turbulentie gehad bij het landen. Storm was toen in aankomst, maar gelukkig niks van gemerkt.

# Iets over de luchthavens?
Weeze is klein, maar alles gaat lekker snel. Stansted wordt elke keer erger, waar ze je echt bijna willen uitkleden voor je aan boord mag. Eenmaal na de security ben je zo vrij als een vogeltje, maar het is er altijd druk, ongeacht welk tijdstip.
  maandag 24 maart 2008 @ 13:48:40 #279
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_57578118
Maatschappij?
KLM.

Toestel?
Boeing 737-800.

Traject?
Amsterdam - Londen Heathrow.

Vertraging?
5 minuten te laat het vliegtuig uit omdat er geen personeel was voor de trap. Jammer genoeg met een bus naar de terminal.

Vriendelijk personeel?
Ja prima, niks op aan te merken.

Lekker eten?
Een zakje mini-Tucjes en een kop koffie. Jammer dat op vluchten naar Londen de KLM geen broodjes meer doet.

Entertainment?
Holland Herald.

Algehele indruk?
Niks mis mee, jammer dat de incheckzuil geen boarding pass uitgaf terwijl ik thuis al had ingechecked. Hierdoor 20 minuten in de rij bij balie 16 moeten staan. Onnodig tijdverlies. Ik zat op de eerste rij na Europe Select en was dus lekker snel het vliegtuig uit. M'n tas kwam ook als eerste van de band afrollen dus binnen 15 minuten na aankomst bij de terminal zat ik al in de trein.

Iets over de luchthavens?
Schiphol kent iedereen wel. Heathrow is lekker snel.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 24 maart 2008 @ 13:52:39 #280
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_57578182
Maatschappij?
KLM.

Toestel?
Boeing 737-400.

Traject?
Londen Heathrow - Amsterdam.

Vertraging?
Geen.

Vriendelijk personeel?
Ja prima, niks op aan te merken.

Lekker eten?
Een zakje met 6 Tucjes, kop koffie en jus. Jammer dat op vluchten van/naar Londen de KLM geen broodjes meer doet.

Entertainment?
M'n magazines gekocht op Heathrow.

Algehele indruk?
En nog steeds werken de zuilen op Heathrow bij de KLM nog niet. De vorige keer in september kreeg ik ook al geen boarding pass en toen was ik niet eens online ingechecked. Nu wel en had ik een stoel bij de nooduitgang. Lekker veel beenruimte dus. Twee rijen achter me zat Jort Kelder overigens.

Overigens mag je nu weer meer dan 1 stuk handbagage meenemen, dat was in september nog anders.

Iets over de luchthavens?
Schiphol kent iedereen wel. Mijn tas was als derde op de band dus ik was snel bij de trein. Heathrow is wederom snel.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_57592657
Maatschappij?
Delta

Toestel?
Geen idee

Traject?
Boston - Raleigh

Vertraging?
Geen.

Vriendelijk personeel?
Ja prima, niks op aan te merken.

Lekker eten?
Een kopje koffie.

Entertainment?
geen

Algehele indruk?
Standaard vlucht, zo goed of slecht als ieder ander. Baggage afhandeling was snel.
Jesus saves but death prevails.
pi_57592660
Maatschappij?
Continental

Toestel?
Geen idee

Traject?
Raleigh - Boston

Vertraging?
Twee uur.
Ik had mazzel, de vlucht na die van mij werd gecancelled. Schijnt redelijk normaal op vrijdagmiddag.

Vriendelijk personeel?
ach, overal hetzelfde.

Lekker eten?
Een kopje koffie.

Entertainment?
geen

Algehele indruk?
Vervelende vertraging.
Jesus saves but death prevails.
pi_57592663
Maatschappij?
Us Airways

Toestel?
Geen idee

Traject?
Boston - Washington

Vertraging?
Geen,

Vriendelijk personeel?
ach, overal hetzelfde.

Lekker eten?
Een kopje koffie.

Entertainment?
geen

Algehele indruk?
Goed, mocht al mijn carry-on luggage ook meenemen aan boord wat altijd weer wat sneller is (op de meeste binnenlandse vluchten moet je je weekendtas afgeven voordat je aan boord gaat waarna hij alsnog het ruim in gaat).
Jesus saves but death prevails.
pi_57592668
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:15 schreef =HellFire= het volgende:
Vueling was vreselijk. Worst flight ever. Hoe zit het eigenlijk met Delta Airlines? Ik ga volgende week dinsdag naar NYC en vlieg met Delta 81. Iemand daar ervaringen mee? Ik zit gelukkig aan het raam heen en op de terugreis aan het gangpad dus een beetje ruimte is er nog wel. Bovendien is het heel enorm rustig dus dat moet helemaal goedkomen.
In vergelijking met de rest van de wereld zijn Maar NYCAmerikaanse vluigtuigmaatschappijen erg matig.Maar NYC is een vlucht van niks dus dat overleef je wel.
Jesus saves but death prevails.
  zondag 30 maart 2008 @ 01:25:15 #285
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_57708559
Ik ga in september naar Zuid-Afrika. Heb de keuze tussen Emirates of KLM (beide van Dusseldorf, want dat is bij KLM goedkoper dan dezelfde vlucht direct van Amsterdam nemen ).

Wat rade jullie aan? En weet iemand met wat voor vliegtuigen KLM naar Johannesburg en Kaapstad gaat?
pi_57709114
quote:
Op zondag 30 maart 2008 01:25 schreef Telates het volgende:
Ik ga in september naar Zuid-Afrika. Heb de keuze tussen Emirates of KLM (beide van Dusseldorf, want dat is bij KLM goedkoper dan dezelfde vlucht direct van Amsterdam nemen ).

Wat rade jullie aan? En weet iemand met wat voor vliegtuigen KLM naar Johannesburg en Kaapstad gaat?
Lijkt mij dat 't een codeshare is.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zondag 30 maart 2008 @ 10:06:12 #287
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_57710973
quote:
Op zondag 30 maart 2008 03:14 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Lijkt mij dat 't een codeshare is.
Emirates en KLM doen niet aan Codeshare. De goedkopere prijs vanaf Dusseldorf komt omdat de regering vindt dat als je vanaf Amsterdam vertrekt 45 euro moet betalen, maar als je dat vanaf Dusseldorf doet niet, omdat je dan wordt gezien als transitpassagier.

Ik zou gaan voor Emirates, deze vliegen namelijk in toestellen met eigen schermpjes (AVOD) voor je neus, en KLM vliegt met 747-Combi kisten met kleine schermen in het gangpad.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_57711168
quote:
Op zondag 30 maart 2008 10:06 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik zou gaan voor Emirates, deze vliegen namelijk in toestellen met eigen schermpjes (AVOD) voor je neus, en KLM vliegt met 747-Combi kisten met kleine schermen in het gangpad.
KLM vliegt op Kaapstad met een 777, Johannesburg wel met een 747.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 30 maart 2008 @ 12:47:16 #289
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_57712646
Thanks voor de reactie. Het bizarre is echt dat wanneer je vanaf Dusseldorf gaat het ticket zelf 200 euro goedkoper is (dus meer dan die 45 euro vliegtax). De belasting die je betaald is ongeveer gelijk.

Nou heb ik nooit veel begrepen van hoe maatschappijen hun tarieven berekenen (heb eens voor $5 van New York naar Boston kunnen vliegen) maar twee extra vluchten bij eenzelfde vlucht aanplakken en dan 200 euro minder betalen heb ik nog niet eerder gezien :s
  zondag 30 maart 2008 @ 12:59:36 #290
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_57712854
quote:
Op zondag 30 maart 2008 12:47 schreef Telates het volgende:
Thanks voor de reactie. Het bizarre is echt dat wanneer je vanaf Dusseldorf gaat het ticket zelf 200 euro goedkoper is (dus meer dan die 45 euro vliegtax). De belasting die je betaald is ongeveer gelijk.

Nou heb ik nooit veel begrepen van hoe maatschappijen hun tarieven berekenen (heb eens voor $5 van New York naar Boston kunnen vliegen) maar twee extra vluchten bij eenzelfde vlucht aanplakken en dan 200 euro minder betalen heb ik nog niet eerder gezien :s
KLM probeert ook van de Duitse markt passagiers af te snoepen, gezien ze concurrentie hebben van Lufthansa (rechtstreeks) en Emirates (ook met tussenstop) moeten zij wel in die prijsklasse gaan zitten om nog mensen aan boord te krijgen. (KLM moet het niet echt hebben van de kwaliteit aan boord, eerder van de prijs in het buitenland).
De markt van alleen Nederland is te klein om rendabel te kunnen vliegen niet voor niets bestaat ongeveer 50% van de passagiers van KLM uit transitpassagiers.

Dit gebeurd uiteraard bij alle maatschappijen en in alle landen, de europese routes van de europese maatschappijen zijn dan ook vaak feeder vluchten voor de intercontinentale vluchten.

Al is het verschil bij KLM wel heel erg, rechtstreeks vanaf Amsterdam kost op 8 april heen en 15 april terug 849 euro. Vlieg ik vanaf Dusseldorf via Amsterdam is dat 567 euro... een verschil van 282 euro...

[ Bericht 5% gewijzigd door ozzietukker op 30-03-2008 13:06:59 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 30 maart 2008 @ 13:38:43 #291
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_57713584
Vanuit Duitsland via Amsterdam naar bv Dubai is veel en veel goedkoper. Ik heb dat eens lopen uitzoeken en als ik vanaf Bremen of Düsseldorf vlieg met de KLM via Amsterdam, dan scheelt mij dat ruim 250 euro ten opzichte van dezelfde vlucht pakken vanuit Amsterdam.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_57715940
quote:
Op zondag 30 maart 2008 13:38 schreef Jaguarized het volgende:
Vanuit Duitsland via Amsterdam naar bv Dubai is veel en veel goedkoper. Ik heb dat eens lopen uitzoeken en als ik vanaf Bremen of Düsseldorf vlieg met de KLM via Amsterdam, dan scheelt mij dat ruim 250 euro ten opzichte van dezelfde vlucht pakken vanuit Amsterdam.
Probeer voor de gein eens te boeken naar Almaty (kazachstan) is 580 euro als je vanaf berlijn vertrekt, en 1030 euro als je pas op Amsterdam opstapt....
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
pi_57739149
Maatschappij?
British Airways
Toestel?
Boeing 777/747-400

Traject?
Boston - Singapore

Vertraging?
Geen,

Vriendelijk personeel?
ach, overal hetzelfde.

Lekker eten?
Niet slecht; ik neem altijd de vegetarische heb en het ging wel. Niet om over naar huis te schrijven.
Entertainment?
Eigen schermpje, diverse films. Wel gebonden aan een programma en wat vervelend was: ze startten de film in het midden, waardoor ik de indruk had dat "no country for old men' maar 50 minuten duurde.

Algehele indruk?
Goed, mazzel gehad dat ik geen transit had op de nieuwe terminal 5 die die dag open ging (en wat een drama was). Geen vertraging en Singpore Chanti Airport is een genot kwa efficientie.
Jesus saves but death prevails.
pi_57739877
Ik heb woensdag een binnenlandse vlucht in Indonesie met Garuda Air, dat wordt vast een feest. Iemand ervaring mee?
Jesus saves but death prevails.
pi_57748487
Garuda? Ik heb zakelijk veel gevlogen afgelopen jaar voor een Nederlandse multinational.
We mochten niet met Garuda vliegen, was intern blacklisted, haha. Dat zegt misschien genoeg? Dus nee, geen ervaring mee, maar laat wel even weten hoe het was...ben wel benieuwd, want zoals collega's ook al vertelden, soms heb je geen keus als je in Indonesie binnenlands vliegt. Jakarta-Yogyakarta toevallig?
  maandag 31 maart 2008 @ 23:57:10 #296
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_57750859
quote:
Op maandag 31 maart 2008 16:58 schreef Shivo het volgende:
Ik heb woensdag een binnenlandse vlucht in Indonesie met Garuda Air, dat wordt vast een feest. Iemand ervaring mee?
Ik hoop dat we nog wat van je zullen horen
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_57753895
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:40 schreef Apache4U het volgende:
Garuda? Ik heb zakelijk veel gevlogen afgelopen jaar voor een Nederlandse multinational.
We mochten niet met Garuda vliegen, was intern blacklisted, haha. Dat zegt misschien genoeg? Dus nee, geen ervaring mee, maar laat wel even weten hoe het was...ben wel benieuwd, want zoals collega's ook al vertelden, soms heb je geen keus als je in Indonesie binnenlands vliegt. Jakarta-Yogyakarta toevallig?
Jakarta - Jayapura. Ik geloof dat er wel meer vlucht opties zijn maar volgens mijn lokale (Nederlandse) kontakt was Garuda de beste optie
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 1 april 2008 @ 07:11:06 #298
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_57754008
Maatschappij?
Air NewZealand/KLM

Traject?
Auckland - Shanghai - Amsterdam

Vertraging?
Een beetje te laat vertrokken en daardoor ook iets te laat in Shanghai. Piloot van tweede leg verwachtte sneller te kunnen vliegen en ruim een half uur te vroeg in Amsterdam te kunnen landen. Dat lukte ook wel, maar aangezien we vervolgens ruim twinitig minuten naar een slurf moesten taxiën schoten we daar niks mee op.

Vriendelijk personeel?
Niks op aan te merken. KLM-personeel is wel heel erg herkenbaar aan het zware accent als ze Engels praten. Dus een paar keer in het Nederlands geantwoord als ze mij in het Engels probeerden aan te spreken bij de koffie- of maaltijdrondes.

Lekker eten?
Nog steeds veganistisch in plaats van vegetarisch, al kwamen ze als snack rond met naar keuze chicken-noodles of een Magnum-achtig ijsje op basis van zuivel.

Entertainment?
Op het eerste stuk eigen schermen dus volop keuze uit films en series. Vanaf Shanghai alleen een klein scherm in het gangpad waar dus constant mensen voor staan. Het geluid was tenenkrommend slecht, bij buiten-scenes of scenes waar water stroomde was de ruis oorverdovend. Bovendien haperde het beeld (blokjes en freezes). Dus maar een boek gaan lezen.

Algehele indruk?
Mede door het vulpercentage ws ik blij weer thuis te zijn, ik ga deze route proberen te mijden.

Iets over de luchthavens?
Shanghai doet zijn best om schoner en moderner over te komen, dus men mag nu niet meer rochelen en spugen in het openbaar. Dat doet iedereen dus nu 'discreet' in een zakdoek of krant in plaats van op de grond, maar nog wel gewoon in een volle mensenmenigte in plaats van op het toilet ofzo Er wordt wel goed gelet op zwervers/bedelaars. Qua winkels is er niks te doen, een paar eetstalletjes en wat reisartikel-winkels. Let wel op dat Shanghai geen transit-luchthaven is. Hoewel je bagage keurig wordt doorgelabeld moet je deze toch zelf op de bagage-band ophalen en weer bij het inchecken inleveren. Ook moet je een transitvisum halen (simpel genoeg, gewoon je ticket voor de tweede leg tonen en je krijgt een stempel).
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_57755805
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 07:11 schreef lizardtattoo het volgende: maar aangezien we vervolgens ruim twinitig minuten naar een slurf moesten taxiën schoten we daar niks mee op.
Welkom op de polderbaan...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_57756130
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:11 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Welkom op de polderbaan...
Om een of andere reden land ik altijd op die baan en ik vind dat altijd zo'n teleurstelling; dan denk je dat je er bent, moet je nog 20 mnts.
Jesus saves but death prevails.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')