Maatschappij?
Widerøe, uitgevoerd door BlueLine
Toestel?
Fokker 100
Traject?
Trondheim-Kopenhagen
Vertraging?
Nee
Vriendelijk personeel?
Weinig van het personeel gemerkt, was druk aan het werken.
Lekker eten?
Geen eten, wel een (gratis) kop thee.
Entertainment?
Nee.
Algehele indruk?
Ik ben blij dat Widerøes Dash 8 Q400 vervangen is door een Fokker 100, de eerstgenoemde maakt namelijk een enorme takkeherrie omdat het een propellorvliegtuig is.
Blueline is een Franse maatschappij en ook de bemanning is Frans. Niks mis mee.
Iets over de luchthavens?
Trondheim, zie eerdere posts.
Kopenhagen, zie eerdere posts, maar met een toevoeging. Mijn collega heeft een gold card van de SAS, dus zijn we even de lounge in gegaan. Lekker ruim en een "warme" atmosfeer.
De terminal op zich waren ze aan het verbouwen.
Maatschappij?
SAS Danmark
Toestel?
Een echte raket, MD 81/82
Traject?
Kopenhagen-Amsterdam
Vertraging?
Een half uur. Om de een of andere reden was het vliegtuig niet aan de slurf gekoppeld en dus moest iedereen via de nooduitgang de tarmac op, rond de vleugel van het toestel lopen om vervolgens achterin te stappen. Erg onhandig.
Vriendelijk personeel?
Nier onvriendelijk in ieder geval, een vooruitgang!
Lekker eten?
Een kop thee, geen eten.
Entertainment?
Nee.
Algehele indruk?
Tja... SAS is niet wat het geweest is (en zal er waarschijnlijk ook nooit bovenop komen).
Iets over de luchthavens?
Kopenhagen, zie boven.
Schiphol kent iedereen wel.
Maatschappij?
KLM
Toestel?
Fokker 70
Traject?
Amsterdam-Trondheim
Vertraging?
Ja, een uur!
Een raam in de cockpit bleek tijdens de check niet helemaal dicht te kunnen. Deze moest uiteraard vervangen worden voor vertrek.
Vriendelijk personeel?
Zekers. Zeer blij en attent, maar professioneel.
Lekker eten?
Ja: "Savoury pastries with humus, date wrapped in bacon and Parmesan cream accompanied by a green pesto.
Lemon cheesecake with orange coulis and crushed pistachio nuts"
Ook een champagne, een bloody mary en een gin-tonic op.
Entertainment?
Nee.
Algehele indruk?
Prima! Maar dat mag ook wel als je 450¤ kwijt bent voor een enkelte. Verder zaten er maar 2 personen in Europe Select, mijn collega en ik, dus het personeel had voldoende tijd.
Iets over de luchthavens?
Dit was de eerste keer dat ik van Schiphol vertrok met een 'business class' ticket (ik vind Europe Select eigenlijk de naam BC niet waardig, maar dat is een andere discussie). De fast track door de security check was erg aangenaam, slechts 1 persoon voor me in de rij ipv tientallen/honderden.
De lounge van KLM is erg 'kil' in het interieur, maar heeft ongeveer hetzelfde aanbod als de SAS lounge in Kopenhagen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta