Maatschappij?KLM Cityhopper
Traject?Trondheim-Amsterdam-Trondheim
Prijs?Bij elkaar ongeveer 550¤, waarvan iets onder de 300¤ voor mij en ruim 250¤ voor mijn dochter (2.5 jaar).
Vertraging?Nee, alles op tijd. Op de heenweg zat ik zelfs al 14 minuten na scheduled time in de trein, zelfs al waren we op de Polderbaan geland. Heb zelfs tijd gehad om tussendoor een kroketje te pakken!
Load factor?Heen 100%
Terug meer dan 100%, twee mensen hebben zich vrijwillig gemeld om de volgende vlucht te pakken en kregen 150¤ in vouchers ieder.
Voor de kenners: zijn deze bedragen naar beneden bijgesteld de laatste tijd? Ik kreeg een poos terug nog 350¤ voor Amsterdam-Oslo, wat korter is dan Amsterdam-Trondheim (en daarbij had ik maar iets meer dan 2 uur vertraging, terwijl deze mensen 1 nacht en totaal 13.5u later konden vertrekken).
Vriendelijk personeel?In de vliegtuigen: Vriendelijk en voor de afwisseling Nederlands, zowel heen als terug!
Op de grond: in Trondheim mogen ze wel eens op servicecursus gestuurd worden... dezelfde maatschappij is handling agent voor Norwegian (low-cost) en KLM, maar volgens mij hebben ze niet helemaal door dat ze als 'gezicht van de KLM' zich fatsoenlijk(er) moeten gedragen.
Op Schiphol ben ik geholpen door een vriendelijke dame, zoals het hoort.
Lekker eten?Vier stukjes brood ingepakt als een dubbele driehoek. Op de heenweg pastrami met 'iets' op bruin brood en een soort van kaas met bieslook op wit brood. Op de terugweg ham met pesto op bruin brood en een of andere tomaat/paprika drap op wit brood.
De stukjes brood met vlees waren lekker, en mijn dochter vond de kaas ook lekker. De tomaat/paprika was smerig.
De mini-stroopwafels smaakten weer prima.
Entertainment?Naar buiten kijken en proberen mijn dochter te overtuigen dat ze moet gaan slapen (en nee, ze heeft geen herrie gemaakt tijdens de vlucht, ze heeft zelfs tegen een ander kind wat wel zat te krijsen gezegd dat ie stil moest zijn).
Verder was het op de terugweg wel grappig om te horen dat de stewardess zo subtiel mogelijk een man probeerde duidelijk te maken dat hij te dik was om bij de nooduitgang te zitten en dat hij met andere passagiers van plek moest wisselen...
Algehele indruk?Algehele indruk is prima, maar er zijn een paar punten waar ik me normaal gesproken niet aan zou storen wat ik nu toch irritant vond (omdat ik het nooit nodig heb, want ik slaap niet in vliegtuigen en ik vlieg vaker zonder dan met kinderen). Op de heenweg hadden ze geen kussens (wel een deken) en op de terugweg geen dekens en geen kussen. Dat was erg jammer want het was de bedoeling dat mijn dochter zou slapen, en dat is nu eenmaal wat comfortabeler met een kussen en deken. Verder hadden ze op de terugweg geen rietjes, wat erin resulteerde dat een kwart beker met appelsap over mijn broek heen ging omdat mijn dochter de beker uit haar handen liet vallen (ja, dat is de fout van mijn dochter en niet van de KLM, maar rietjes horen toch echt wel in de 'bar'trolley te zitten). Ook waren er geen kleurplaten of ander soort van vermaak voor kinderen op zowel de heen als terugweg, iets waar SAS veel beter in is (voor de oplettende lezer, ja ik zei iets positiefs over SAS...

)
Iets over de luchthavens?Trondheim en Schiphol, zie vele eerdere posts
[ Bericht 5% gewijzigd door Fogel op 04-12-2007 23:33:25 ]