Ik kan iets vergelijkbaars vertellen over het traject Amsterdam - Bratislava en terug. Letisko Bratislava is ook een klein vliegveldje, perfect. SkyEurope is echt prima, ik ben fan van ze, nooit problemen gehad. Ze vliegen sinds kort overigens ook op Wenen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:54 schreef Adik het volgende:Maatschappij?
SkyEurope AirlinesTraject?
AMS - BUD - AMS
enz.
De beste rookruimte is nog steeds in Singaporequote:Op donderdag 17 mei 2007 01:40 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Vegas heb je een rookruimte van glas waar het teer letterlijk van af druipt![]()
Ik dacht dat het alleen SAS Denemarken was die zulk onvriendelijk personeel heeft. SAS Noorwegen vond ik nog wel ok eigenlijk... Maar ik snap écht niet waarom het zo moeilijk is voor dat SAS volk om een glimlach te voorschijn te toveren...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:44 schreef Fogel het volgende:
# Vriendelijk personeel?
SAS: Nee, zoals gewoonlijk, een bevestiging van waarom ik ze boycot.
Widerøe: het was voor het eerst sinds zeer lange tijd dat een stewardess echt zin in haar werk leek te hebben en de hele vlucht met een glimlach rondliep terwijl ze haar taken uitvoerde! Dikke plus!
# Algehele indruk?
SAS ziet me alleen in hun vliegtuigen als ik echt geen andere mogelijkheid heb.
Widerøe vlieg ik zeer graag nog eens!
Shit.. is SAS zo slecht dan? Met een beetje pech zit ik volgend jaar een paar weekeinden in Kopenhagen.... en moet ik op en neer.. ik ben geen van fan Transvertragia, zeker geen fan van KLM.. dus had gedacht met SAS te vliegen, die hebben ook redelijk aantrekelijke tarieven...quote:Op woensdag 6 juni 2007 07:46 schreef Keksi het volgende:
[..]
Ik dacht dat het alleen SAS Denemarken was die zulk onvriendelijk personeel heeft. SAS Noorwegen vond ik nog wel ok eigenlijk... Maar ik snap écht niet waarom het zo moeilijk is voor dat SAS volk om een glimlach te voorschijn te toveren...
Dan is er ook nog KLM (= Transavia) of www.sterlingticket.com . Ik had overigens geen problemen met SAS op de routes AMS - CPH en CPH - HAM. Behalve dan dat ik niet de op mijn ticket beloofde snack kreeg, maar moest kopen. (maar dat kan komen omdat ze me niet op de juiste plek in het vliegtuig hadden ingecheckt)quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:45 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Shit.. is SAS zo slecht dan? Met een beetje pech zit ik volgend jaar een paar weekeinden in Kopenhagen.... en moet ik op en neer.. ik ben geen van fan Transvertragia, zeker geen fan van KLM.. dus had gedacht met SAS te vliegen, die hebben ook redelijk aantrekelijke tarieven...![]()
Heerlijk zitten is wat anders dat goed behandeld worden door het personeel. Maar OK, business class van de SAS is stukken beter dan die van de KLM.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:55 schreef Thetallguy het volgende:
Niks mis met SAS, ik zat heerlijk in de MD82jesAMS-ARN-CPH-AMS
Buiten dat de vliegtuigen een stel afstandse ouwe kisten zijn, waarin je ZEKER niet op rij 24 of daarachter wilt zitten maar eerder op rij 9 of 10, is er niks mis met het vliegen an sich.quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:45 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Shit.. is SAS zo slecht dan? Met een beetje pech zit ik volgend jaar een paar weekeinden in Kopenhagen.... en moet ik op en neer.. ik ben geen van fan Transvertragia, zeker geen fan van KLM.. dus had gedacht met SAS te vliegen, die hebben ook redelijk aantrekelijke tarieven...![]()
Wel eens die A319 van SAS uitgeprobeerd? Ik ben 1.83 meter lang maar ik kon niet fatsoenlijk zitten! Zo krap was 't daar... Mijn vriendin, 1.63, zat daarintegen wel lekker.quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:24 schreef Fogel het volgende:
Heerlijk zitten is wat anders dat goed behandeld worden door het personeel. Maar OK, business class van de SAS is stukken beter dan die van de KLM.
Ja, vorige week nog. En ik ben niet degene die beweert dat je heerlijk kan zitten....quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:13 schreef Keksi het volgende:
[..]
Wel eens die A319 van SAS uitgeprobeerd? Ik ben 1.83 meter lang maar ik kon niet fatsoenlijk zitten! Zo krap was 't daar... Mijn vriendin, 1.63, zat daarintegen wel lekker.
Ik vond die stoelen zo been hard! Was alsof ik op een betonnenplaat zat... Nou ja misschien had ik gewoon pech deze keer. Zal vast binnenkort nog wel eens SAS vliegen, we zien wel wat we dan voorgeschoteld krijgen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:16 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, vorige week nog. En ik ben niet degene die beweert dat je heerlijk kan zitten....
Van Praag naar Amsterdam met CSA over de Alpenquote:Op donderdag 7 juni 2007 14:50 schreef Remco_h het volgende:
Traject?
Amsterdam-praag-amsterdam
Entertainment?
over de alpen vliegen...verders niks...
Gelukkig bieden de obers je maar al te graag een slechte wisselkoers voor je euro's aanquote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Opvallend dat de prijzen in de terminal allemaal zonder 9% belasting staan aangegeven, welke je vervolgens wel moet betalen. dat is onhandig als je net je laatste kronen op wil maken en je het precies gepast hebt
Dat kun je hier opzoeken:quote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:01 schreef Michiel72 het volgende:
Ik wil met Delta naar New York.
Iemand een idee of zij eigen schermpjes in de stoelen hebben? Da's altijd wel een goort pluspunt...
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 17:33 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Even een vraag over SkyEurope. Krijg je bij het inchecken een plaats toegewezen, of is het op z'n Easyjets? Dus, zie maar waar je gaat zitten?
Ik ben met Delta naar New York gevlogen, en ze hadden helaas geen eigen schermpjes, en voorlopig wordt dit ook nog niet geïnstalleerd.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:01 schreef Michiel72 het volgende:
Ik wil met Delta naar New York.
Iemand een idee of zij eigen schermpjes in de stoelen hebben? Da's altijd wel een goort pluspunt...
Andere topic over het hoofd gezienquote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:40 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Je vraag hoort eigenlijk thuis in [Centraal] Vragen over vliegen #2 maar ik kan je melden dat Sky Europe gelukkig zitplaatsen bij het inchecken geeft.
Bestemming? Maatschappij? Vliegtuig? Verwachtingen? Reistijdquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:01 schreef Sport_Life het volgende:
over 4 uur zit ik in 't vliegtuig!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vliegen beiden niet met 700NG's maar met -300's en -500'squote:Op woensdag 1 augustus 2007 01:13 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Maatschappij?
Thompson Fly
Maatschappij?
BMI Baby
Vliegtuig
Boeing 737-700NG 149 seats
Thompsonfly vliegt met 738's hoor, dus wel NG's ;-).quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:35 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Vliegen beiden niet met 700NG's maar met -300's en -500's![]()
Zweedse airline met vier MD-83's uit eind jaren 80, begin jaren 90. Zullen wel redelijk afgetrapte kisten zijn, mits ze geen refurbishment hebben gedaan.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:38 schreef Professional het volgende:
Iemand ervaring met Viking Airlines?
Ik kon de hele maatschappij niet eens, maar we vliegen ermee naar Kos.
Die kisten hebben zeer veel operators gehad, van een van de md83's zijn ze zelfs de 10e operator. De rest heeft rond de 6/7 verschillende operators gehad.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:02 schreef Professional het volgende:
Precies, die info had ik ook al gevonden.
Voor de rest is er erg weinig bekend over deze maatschappij.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:48 schreef knuppelhout het volgende:
wij staan op het punt om via atp.nl (advanced travel partner) een ticket te boeken naar chili, en terug vanaf brazilie. Deze vlucht zou dan grotendeels via TAM gaan, zijn er mensen met ervaringen?
boeken zou dus via atp.nl (=tickettracker.nl =vliegticketszoeken.nl) gaan, lijkt me een grote en betrouwbare site, maar zijn er mensen met ervaringen?
Dat is niet helemaal waar, het schijnt pilot error geweest te zijn. (ook al is het vliegveld wat krapjes) Had een reverse thrust lever niet helemaal goed getrokken schijnt het) Wel is het waar dat ATC erg brak is in Brazilië.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:21 schreef DutchTrain het volgende:
zoals gezegd lag het aan de verkeersleiding plus het vliegveld.
Actie prijzen gok ik zo.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:03 schreef Palomar het volgende:
Zijn dat normale prijzen of een soort last-minute-wie-wil-er-nog-mee-prijzen?
Clickair is goedkoop, maar inderdaad de beenruimte is rampzalig, alleen met een beetje geluk in het voorseizoen is het vliegtuig niet vol en heb je met 3 plekken wel genoeg ruimte! (Ter informatie, Clickair heeft gekozen voor het maximaal aantal stoelen toegestaan in de A320....quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:43 schreef Friebo het volgende:
Maatschappij?
Clickair
Vliegtuig
Airbus A320, trombose editie
Sky Europe
Iets over de luchthavens?
Amsterdam: H- pier: Overzichtelijk![]()
Wenen (terminal 2): Redelijk modern, wel wat aan de kleine kant bij de incheckbalies. Gratis Wifi.
we hebben alsnog geswitched naar lufthansa heen, TAP terug.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:21 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, het schijnt pilot error geweest te zijn. (ook al is het vliegveld wat krapjes) Had een reverse thrust lever niet helemaal goed getrokken schijnt het) Wel is het waar dat ATC erg brak is in Brazilië.
Laat je er trouwens zeker niet van weerhouden om te kiezen voor TAM vanwege dat ongeluk, de KLM heeft bijv. nog altijd het meest dodelijke ongeval op zijn naam staan.
Tja high-density lay-out hehquote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:56 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ter informatie, Clickair heeft gekozen voor het maximaal aantal stoelen toegestaan in de A320....)
M pier Klopt.. even ge-edit. Skyeurope was redelijk vroeg geboekt idd. Clickair 6 dagen van te voren pas. Gewoon mazzel gehad dus..quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:56 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Clickair is goedkoop, maar inderdaad de beenruimte is rampzalig, alleen met een beetje geluk in het voorseizoen is het vliegtuig niet vol en heb je met 3 plekken wel genoeg ruimte! (Ter informatie, Clickair heeft gekozen voor het maximaal aantal stoelen toegestaan in de A320....)
Sky Europe, vloog je vanaf Amsterdan niet vanaf de M-pier, zelfde idee als de H-pier, je mag dan alleen niet in het niet-schengen gebied komen en komt ook niet langs de paspoortcontrole, alleen de security check, welke je bereikt helemaal aan de linkerkant van de incheckbalies.
Dat moet je me toch eens uitleggen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 01:40 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Algehele indruk?
Als je voorin zit vlieg je achteruit!! Net alsof je in een trein zit
stoelen denk ik omgedraaid..?quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:52 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat moet je me toch eens uitleggen.![]()
![]()
Is dat nieuw? Dat was bij mij nog niet.quote:Op donderdag 17 mei 2007 07:50 schreef ontzettendeprutser het volgende:
Incheon: 16 uur is lang, en de banken slapen slecht. Pluspunt: gratis internet en films. Minpunt: 10 euro voor een douche.
Misschien een maatschappij die z'n personeel goedkoper mee laat vliegen op de niet in gebruik zijnde crewseats voorinquote:Op zondag 19 augustus 2007 01:53 schreef Sport_Life het volgende:
stoelen denk ik omgedraaid..?![]()
(lijkt me ook irritant)
business class bij British Airways heeft ook een configuratie waarbij in een rij twee stoelen naar voren gericht zijn, en twee naar achter.quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:53 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
stoelen denk ik omgedraaid..?![]()
(lijkt me ook irritant)
quote:Op zaterdag 1 september 2007 10:31 schreef moz het volgende:
Vraagje over easyjet:
Ik heb een retour geboekt voor 25 oktober, en betaald met creditcard. Nu is dat bedrag nog niet afgeschreven. Wanneer wordt dat bedrag normaal gesproken afgeschreven? Ook het bedrag van de reservering van booking.com is niet afgeschreven. Weet iemand daar meer van?
Hmm, ik heb wel dik voor de 25ste geboekt. Maar ik kijk volgende maand wel even af.quote:Op zaterdag 1 september 2007 10:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Het ligt eraan wanneer je geboekt hebt.
Als je dit bijvoobeeld op 25 augustus hebt gedaan zit je waarschijnlijk net op de splitsing en hoef je het niet deze maand te betalen maar pas volgende maand.
Heb je het voor 25 augustus gedaan en na 25 juli zal het eerdaags worden afgeschreven.
Komt er dus op neer dat het bedrag wel meteen belast wordt, maar afhankelijk van de data van boeking kan het binnen 1 week danwel 6 weken worden afgeschreven. (De truuk is om zo te boeken dat je die volledig lange termijn krijgt).
Thanks voor de info. Zit dat in ieder geval goedquote:en booking.com dingen betaal je pas ter plaatse in het hotel. CC is alleen ter verificatie of voor als je niet op komt dagen
Hangt ervan af waarom er vertraging was. Waarschijnlijk roepen ze een bla bla verhaal, dat het voor hen overmacht was, dus vrees ik dat het afgewezen zal worden. Een ander kutexcuus zal kunnen zijn, dat je op Schiphol je meteen had moeten melden bij de groundcrew etc. bla bla bla.quote:Op donderdag 6 september 2007 09:23 schreef computergirl het volgende:
Vraagje: ik ben gisteren met Transavia tergu gevlogen. We hadden ruim een uur vertraging, dat is niet zoveel op zich, maar ik kwam nu pas om 01.00 aan ipv 23.40. Dat betekent dus dat ik met de taxi naar huis moest ipv de trein.
Kan je dat declareren bij Transavia?
quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:23 schreef computergirl het volgende:
update: Transavia is niet verantwoordelijk voor vervolgschade na vertraging volgens de reisvoorwaardes. Of zo iets
Ach nou ja, Nice was in ieder geval leuk
quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:23 schreef Masanga het volgende:
# Maatschappij?
Malaysia Airlines
# Traject?
Kota Kinabalu-Bandar Seri Begawan (175km, al was het dat, of een dag op boten, wat ik extreem haat
)
# Algehele indruk?
-pax load: 40% denk ik
-prima, verzorgd, aan de details merk je dat het geen low cost-airline is.
Okee relaxed dat je dan bij een BC balie mag inchecken.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:19 schreef Dynia het volgende:
neuh, dat niet..(Op de binnenlandse vlucht de buggy wel trouwens, die lag gewoon business class op 3 stoelen...:) ) Maar het is wel handig, Sheremetyevo was echt f**king druk, maar wij hebben niet in de rij gestaan...
roger that!quote:Op zaterdag 15 september 2007 09:11 schreef Zaphod82 het volgende:
# Lekker eten?
Alleen de koffie was smerig, maar dat lijkt iets Russisch te zijn...
klinkt erg bekend...quote:# Iets over de luchthavens?
Zowel SVO-1 in Moskou als de terminal Kazan was weinig bijzonder, redelijk spartaans. Voordeel is wel dat de weg van de voordeur van het gebouw naar het vliegtuig en vv. erg kort is, dus alles gaat redelijk snel. Het twee-terminal stelsel van SVO in Moskou is trouwens wel een drama, op de terugweg waren we een meer dan een half uur onderweg om met de bus van SVO-1 naar SVO-2 te komen, omdat de bus maar bleef staan bij SVO-1 en er dus maar steeds mensen bleven instappen. Gelukkig waren we nog net op tijd voor de aansluitende vlucht naar A'dam.
quote:Op zaterdag 15 september 2007 10:38 schreef Dynia het volgende:
klinkt erg bekend...
Ik zag trouwens wel tatarstan vliegtuigen staan op moskou, vloog jij met zo'n apparaat met zo'n " geschutskoepel" als neus?...
Yeps, those are the onesquote:Op zaterdag 15 september 2007 15:14 schreef The_stranger het volgende:
[..]
[afbeelding]
Tu134
[afbeelding]
Yak42
Zolang het goed onderhouden wordt, kan het niet kapot.![]()
Nederlandse Identiteits kaartquote:Op zondag 16 september 2007 12:50 schreef Koploperkopper het volgende:
Omdat ik het zonde vind er een nieuw topic voor te hoeven openen, sluis ik stiekem deze vraag hier; Bij de boeking (KLM) ben ik vergeten een FB-nummer in te vullen, dus vul ik deze achteraf in, nu staat er alleen bij 'soort identificatie'; 'NI-card', maar ik heb dus geen flauw benul wat NI-card is en/of wat het betekent. Help?
quote:Op zondag 16 september 2007 12:53 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nederlandse Identiteits kaart
Wat ik vreselijk vond aan Miami (ik was in transit tussen vluchten uit St Maarten en richting London Heathrow) was het feit dat alles in het Spaans aangeduid stond en dat ik bijgod (ondanks zelfde maatschappij enzo) mijn bagage ergens moest gaan afhalen om dan elders weer af te leveren. Bovendien kon op dat deel van de luchthaven mij niemand die daar werkte in het Engels zeggen wat ik moest doen. Ik vond dat nogal freaky in Amerika, zeker omdat ik een erg korte connectietijd had.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:59 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[# Iets over de luchthavens?
Miami heeft een vrij groot en ruim terminal gebouw. Was lekker rustig toen wij aankwamen en vertrokken. Ziet er goed uit
Heb bij Mythbusters gezien dat dat veel gevaarlijker is bij een crash.....quote:Op donderdag 17 mei 2007 01:40 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Algehele indruk?
Als je voorin zit vlieg je achteruit!! Net alsof je in een trein zit
Ach, in walibi moet je voor zo'n attractie betalen, nu zat het in de prijs inbegrepen...quote:Op woensdag 10 oktober 2007 23:15 schreef knuppelhout het volgende:
oef, gisteren met ryanair london - endhoven tijdens snelheid maken, redelijk vlak voor takeoff ineens heel hard remmen, was er een lampje gaan branden over een open deur ofzo. na 20 min checken konden we verder. leuk is anders!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |