abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49466613
Het centrale topic voor al je ervaringen met luchtvaartmaatschappijen. Deel 5!
Van Easyjet tot Singapore Airlines en van KLM tot Uzbekistan Airways.

Geef het volgende even aan:

  • Maatschappij?
  • Traject?
  • Vertraging?
  • Vriendelijk personeel?
  • Lekker eten?
  • Entertainment?
  • Algehele indruk?
  • Iets over de luchthavens?

    Voor al je vragen over vliegen kun je terecht in: [Centraal] Vragen over vliegen #2
    En voor je awards, miles and more in: Frequent Flyer Programma's #1

    Vorige delen:
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #1
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #2
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #3
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #4

    Zoeken is vrij simpel in dit topic:

    Ga naar Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #4 en druk op ctrl + f en typ de maatschappij in die je zoekt

    Happy Flying
  • pi_49467438
    india binnenland: met Spicejet en Air Deccan gevlogen. Air Deccan lijkt het meest op Easyjet - overal voor betalen etcetera. Spicejet gaf, zeker gezien de lage prijzen, nog een hele behoorlijke service aan boord, plus meer beenruimte. Tickets boeken heb ik ter plekke gedaan, via reisbureaus omdat internationale creditcards niet worden geaccepteerd voor betaling. Prijzen voor vluchten van 2 tot 4 uur lagen tussen de 50 en de 100 euro.
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 17 mei 2007 @ 00:54:40 #3
    93616 Adik
    That's me!
    pi_49467732
  • Maatschappij?
    SkyEurope Airlines

  • Traject?
    AMS - BUD - AMS

  • Vertraging?
    Nope, ahead of schedule

  • Vriendelijk personeel?
    Lekkere wijven Gebroken Engels, maar wel vriendelijk

  • Lekker eten?
    Niet standaard aan boord, is een supplemental service (value meal kost 6 euro = broodje, blikke coke en twix/snicker).

  • Entertainment?
    Die stewardessen waren entertainment opzich. Voorderest geen entertainment - zorg voor een mp3 speler ofzo ;-)

  • Algehele indruk?
    Vlieg deze route bijna 25 keer per jaar (heen en terug) en van die 25 slechts 1x mega vertraging gehad. Ter vergelijking: Malev/KLM vliegt exact dezelfde route met een verschil van 10 minuten, maar dan wel 2,5 keer zo duur. SkyEurope vliegt vanaf de H pier (discounter pier) waar wat mij betreft niks mis mee is. Ik heb nog niet de meerwaarde gezien van vliegen met Malev/KLM behalve dan de miles.

    Enige nadeel is het reserveren, wat toch vaak ruim op tijd moet (ik kan alleen op maandag en vrijdag vliegen, en die zijn vaak snel vol). Reserveren via credit card op site gaat snel en makkelijk.

  • Iets over de luchthavens?
    Je landt op het oude Budapest airport, ter grootte van zestienhoven. Voordeel is dat je er zo doorheen loopt, weinig wachttijden enzo. Schoon en verzorgd vliegveld, taxis voor de deur die je voor fixed price naar het centrum brengen (dus geen gezeik met onderhandelen ofzo).
  • pi_49467752
    Maatschappij?
    Delta Airlines
    Traject?
    Amsterdam - Atlanta
    Vertraging?
    Vertraging heeft toch bijna nooit wat met de maatschappij te maken??? Maarruh, we moesten een halfuurtje wachten op een slot van Schiphol.
    Vriendelijk personeel?
    Ja hoor.
    Lekker eten?
    5x te drinken gehad, goede maaltijd, ijsje als extra, en aan het eind nog een pizzabroodje. Heel goed
    Entertainment?
    2 naar mijn mening slechte speelfilms, maar wel ok, je moet toch wat dus kijk je toch, verder wat series die ik ook wat minder boeiend vond.
    Algehele indruk?
    Goed!
    Iets over de luchthavens?
    Atlanta is heel goed geregeld, alles automatisch, snel, overzichtelijk. Heel goed geregeld.
      donderdag 17 mei 2007 @ 01:40:06 #5
    35476 FormerlyKnownAs
    http://hoggames.blogspot.com
    pi_49469166
    Maatschappij?
    South West Airlines
    Traject?
    Meerdere maar o.a. LA-Vegas
    Vertraging?
    Nee
    Vriendelijk personeel?
    Ja , heel goed
    Lekker eten?
    Korte vlucht, alleen iets te drinken
    Entertainment?
    Nee
    Algehele indruk?
    Als je voorin zit vlieg je achteruit!! Net alsof je in een trein zit
    Iets over de luchthavens?
    Vegas heb je een rookruimte van glas waar het teer letterlijk van af druipt
    Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
      donderdag 17 mei 2007 @ 01:49:37 #6
    70081 Lkw
    ²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
    pi_49469361
    quote:
    Op donderdag 17 mei 2007 00:54 schreef Adik het volgende:
  • Maatschappij?
    SkyEurope Airlines

  • Traject?
    AMS - BUD - AMS

    enz.
  • Ik kan iets vergelijkbaars vertellen over het traject Amsterdam - Bratislava en terug. Letisko Bratislava is ook een klein vliegveldje, perfect. SkyEurope is echt prima, ik ben fan van ze, nooit problemen gehad. Ze vliegen sinds kort overigens ook op Wenen.
    Stop the world, I want to get out.
    pi_49470792
    Maatschappij :Quantas
    Traject: Amsterdam-London (Britisch airways). London-Bangkok. Bangkok-Sydney.
    Vertraging: Nee
    Vriendelijk personeel: Zekers
    Lekker eten: Ja, en goed bier
    Entertainment: Super. TV on demand, goed aanbod. Muziek: zelf playlists samenstellen uit duizenden tracks
    Algehele indruk: Zeer goed.
    Iets over de luchthavens

    Amsterdam: weet je zelf ook wel
    London Heathrow: kut
    Bangkok: ziet er mooi uit
    Sydney: het op 1 na luiste personeel ooit

    Maatschappij: Korean Airs
    Traject: Hong Kong - Incheon - Brisbane
    Vertraging: gelukkig niet
    Vriendelijk personeel: ze hebben voor mij midden in de nacht mijn australische visum geregeld. Top dus.
    Lekker eten: ja
    Entertainment: nee
    Algehele indruk: het piept en kraakt, geen beenruimte en klote entertainment. Over het personeel, niets dan lof.
    Iets over de luchthavens:

    Hong Kong: Modern en efficient
    Incheon: 16 uur is lang, en de banken slapen slecht. Pluspunt: gratis internet en films. Minpunt: 10 euro voor een douche.
    Brisbane: Het luiste personeel ooit, slechte shuttle verbinding

    Maatschappij: Air Sri Lanka
    Traject: Hong Kong-Bangkok
    Vertraging: nee
    Vriendelijk personeel: vooral bloedmooi
    Lekker eten: ja
    Entertainment: mile high club
    Algehele indruk: goed dus
    Iets over de luchthavens: al verteld

    Maatschappij: British Air
    Traject: Amsterdam-London-Hong Kong
    Vertraging: de eerste vlucht: bijna mijn verbinding gemist
    Vriendelijk personeel: ja
    Lekker eten: goed ontbijt, goede wijn, matig bier
    Entertainment: goed
    Algehele indruk: goed

    Overigge maatschappijen:

    Easyjet: lekker goedkoop, niet meer dan dat
    Transavia: dito
    Jetstar: 2 uur vertraging op een vlucht van een uur
    Virgin: betalen voor je entertainment is kut


    overige vliegvelden
    Melbourne: ziet er goed uit, goede shuttle verbinding
    Eddingbrough: klein, goed beveiligd, goede shuttle verbinding
    Pisa: een zootje, maar niet al te veel gedonder, werd afgehaald

    [ Bericht 1% gewijzigd door ontzettendeprutser op 17-05-2007 08:06:43 ]
    Waltzing Mathilda!
    pi_50130893
    quote:
    Op donderdag 17 mei 2007 01:40 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
    Vegas heb je een rookruimte van glas waar het teer letterlijk van af druipt
    De beste rookruimte is nog steeds in Singapore , lekker buiten in een mooie tuin
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_50142259
    Gevlogen Kopenhagen - Heathrow - Cape Town

    CPH - LHR: SAS
    Maatschappij: is goed alleen oude toestellen
    Traject: no worries traject zullen we maar zeggen
    Personeel: het is dat je business class vliegt en je vreselijk veel voor 't lullige stukje betaal maar anders kan je omvallen.
    Eten: was ok-ish
    Entertainment: geen
    CPH: is overzichtelijk maar niet echt spectaculair, mist een goed uitkijkpunt
    LHR: wat een chaos maar in principe niks mis mee

    LHR - CPT: South African Airways
    Maatschappij: in een woord geweldig
    Traject: verliep vlekkeloos, we waren 20 minuten te vroeg
    Personeel: ik kon ze wel knuffelen ana 't eind... een verademing van SAS
    Eten: mega
    Entertainment: perfect, heerlijke stoelen en video on demand
    CPT: klein en aftands maar men herbouwt het met rasse schreden. Het nieuwe deel imponeert.
    Danmark: more usefull every day!
      Moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 21:44:07 #10
    45833 crew  Fogel
    pi_50143099
    # Maatschappij?
    SAS en Widerøe
    # Traject?
    Trondheim-Oslo (SAS Braathens), Oslo-Parijs (SAS Norge), Parijs-Kopenhagen (SAS Danmark), Kopenhagen-Trondheim (Widerøe)

    # Vertraging?
    Vliegtuigen niet, mijn koffer wel, die kwam op de terugweg een dag later thuis dan ikzelf.

    # Vriendelijk personeel?
    SAS: Nee, zoals gewoonlijk, een bevestiging van waarom ik ze boycot.
    Widerøe: het was voor het eerst sinds zeer lange tijd dat een stewardess echt zin in haar werk leek te hebben en de hele vlucht met een glimlach rondliep terwijl ze haar taken uitvoerde! Dikke plus!

    # Lekker eten?
    De cuban ciabata die op een van de vluchten te koop was, was (tegen alle verwachting in) zeer goed te eten

    # Entertainment?
    Op de vlucht CDG-CPH schermpjes met cameraview van voor en na de take-off onder het vliegtuig. Geloof dat er ook een serie uitgezonden werd, maar ik had het te druk met werken om er op te letten.

    # Algehele indruk?
    SAS ziet me alleen in hun vliegtuigen als ik echt geen andere mogelijkheid heb.
    Widerøe vlieg ik zeer graag nog eens!

    # Iets over de luchthavens?
    Trondheim: no-nonsense luchthaven, niet al te groot maar toch niet al te overzichtelijk (vooral bij buitenlandse vluchten)
    Oslo: overzichtelijk en functioneel, 35 minuten transit tijd is ruim voldoende
    Parijs CDG: betonnen hamsterkooi met de meest chaotische en verwarrende layout en gatenummer systeem die ik ooit op een vliegveld tegen ben gekomen. Om in de 'kelder' een drankje te kunnen pakken moet je eerst enkele verdiepingen omhoog om vervolgens met een zeer specifieke lift (nummer 36) weer naar beneden te kunnen.... De nummers van een bingotrekking zijn minder random dat terminal 1...
    Kopenhagen: overzichtelijk en functioneel. Het airport menu (bier en twee rode worsten en een broodje) kan ik iedereen aanbevelen
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_50152123
    quote:
    Op dinsdag 5 juni 2007 21:44 schreef Fogel het volgende:
    # Vriendelijk personeel?
    SAS: Nee, zoals gewoonlijk, een bevestiging van waarom ik ze boycot.
    Widerøe: het was voor het eerst sinds zeer lange tijd dat een stewardess echt zin in haar werk leek te hebben en de hele vlucht met een glimlach rondliep terwijl ze haar taken uitvoerde! Dikke plus!

    # Algehele indruk?
    SAS ziet me alleen in hun vliegtuigen als ik echt geen andere mogelijkheid heb.
    Widerøe vlieg ik zeer graag nog eens!
    Ik dacht dat het alleen SAS Denemarken was die zulk onvriendelijk personeel heeft. SAS Noorwegen vond ik nog wel ok eigenlijk... Maar ik snap écht niet waarom het zo moeilijk is voor dat SAS volk om een glimlach te voorschijn te toveren...
    Danmark: more usefull every day!
      woensdag 6 juni 2007 @ 19:45:08 #12
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_50174528
    quote:
    Op woensdag 6 juni 2007 07:46 schreef Keksi het volgende:

    [..]

    Ik dacht dat het alleen SAS Denemarken was die zulk onvriendelijk personeel heeft. SAS Noorwegen vond ik nog wel ok eigenlijk... Maar ik snap écht niet waarom het zo moeilijk is voor dat SAS volk om een glimlach te voorschijn te toveren...
    Shit.. is SAS zo slecht dan? Met een beetje pech zit ik volgend jaar een paar weekeinden in Kopenhagen.... en moet ik op en neer.. ik ben geen van fan Transvertragia, zeker geen fan van KLM.. dus had gedacht met SAS te vliegen, die hebben ook redelijk aantrekelijke tarieven...
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_50175014
    quote:
    Op woensdag 6 juni 2007 19:45 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Shit.. is SAS zo slecht dan? Met een beetje pech zit ik volgend jaar een paar weekeinden in Kopenhagen.... en moet ik op en neer.. ik ben geen van fan Transvertragia, zeker geen fan van KLM.. dus had gedacht met SAS te vliegen, die hebben ook redelijk aantrekelijke tarieven...
    Dan is er ook nog KLM (= Transavia) of www.sterlingticket.com . Ik had overigens geen problemen met SAS op de routes AMS - CPH en CPH - HAM. Behalve dan dat ik niet de op mijn ticket beloofde snack kreeg, maar moest kopen. (maar dat kan komen omdat ze me niet op de juiste plek in het vliegtuig hadden ingecheckt)
    pi_50177757
    Niks mis met SAS, ik zat heerlijk in de MD82jes AMS-ARN-CPH-AMS
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      Moderator woensdag 6 juni 2007 @ 23:24:25 #15
    45833 crew  Fogel
    pi_50184568
    In de luchtvaart heeft de SAS heeft na Alitalia de meeste stakingen. Vooral SAS Danmark is schuldig aan deze statistiek, maar in Noorwegen is er een jaar of twee geleden ook enorm veel geklooi geweest. Ze (zowel het grondpersoneel als het personeel in de vliegtuigen en zelfs de onderhouds ploeg) hebben gewoon niet begrepen dat de gouden tijden over zijn en dat ze -indien de niet falliet willen gaan- water bij de wijn moeten doen en niet steeds meer kunnen eisen. Het lijkt erop dat ze werken om geld te verdienen en niets meer dan dat, vandaar dat het teveel gevraagd is dat ze in ieder geval blij kijken als ze hun werk doen...
    quote:
    Op woensdag 6 juni 2007 20:55 schreef Thetallguy het volgende:
    Niks mis met SAS, ik zat heerlijk in de MD82jes AMS-ARN-CPH-AMS
    Heerlijk zitten is wat anders dat goed behandeld worden door het personeel. Maar OK, business class van de SAS is stukken beter dan die van de KLM.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_50191087
    quote:
    Op woensdag 6 juni 2007 19:45 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Shit.. is SAS zo slecht dan? Met een beetje pech zit ik volgend jaar een paar weekeinden in Kopenhagen.... en moet ik op en neer.. ik ben geen van fan Transvertragia, zeker geen fan van KLM.. dus had gedacht met SAS te vliegen, die hebben ook redelijk aantrekelijke tarieven...
    Buiten dat de vliegtuigen een stel afstandse ouwe kisten zijn, waarin je ZEKER niet op rij 24 of daarachter wilt zitten maar eerder op rij 9 of 10, is er niks mis met het vliegen an sich.

    Het probleem is (zoals hierboven ook staat) dat SAS een oude monopool is, en m.n. de stewardessen onredelijke eisen neerleggen vwb de werktijden en salarisverhogingen. De afgelopen 2 stakingen gingen over het feit dat de stewardessen vonden dat ze te vroeg begonnen met werken. Zij willen het liefst werken van 8 tot 17.... wanneer vliegen de meeste mensen? Precies... tussen 6 en 8 en tussen 16 en 19. Dan krijgen ze niet wat ze willen en worden ze boos en dat werkt door naar de klanten.
    Danmark: more usefull every day!
    pi_50191112
    quote:
    Op woensdag 6 juni 2007 23:24 schreef Fogel het volgende:
    Heerlijk zitten is wat anders dat goed behandeld worden door het personeel. Maar OK, business class van de SAS is stukken beter dan die van de KLM.
    Wel eens die A319 van SAS uitgeprobeerd? Ik ben 1.83 meter lang maar ik kon niet fatsoenlijk zitten! Zo krap was 't daar... Mijn vriendin, 1.63, zat daarintegen wel lekker.
    Danmark: more usefull every day!
      Moderator donderdag 7 juni 2007 @ 10:16:46 #18
    45833 crew  Fogel
    pi_50192767
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 09:13 schreef Keksi het volgende:

    [..]

    Wel eens die A319 van SAS uitgeprobeerd? Ik ben 1.83 meter lang maar ik kon niet fatsoenlijk zitten! Zo krap was 't daar... Mijn vriendin, 1.63, zat daarintegen wel lekker.
    Ja, vorige week nog. En ik ben niet degene die beweert dat je heerlijk kan zitten....
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_50197288
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 10:16 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Ja, vorige week nog. En ik ben niet degene die beweert dat je heerlijk kan zitten....
    Ik vond die stoelen zo been hard! Was alsof ik op een betonnenplaat zat... Nou ja misschien had ik gewoon pech deze keer. Zal vast binnenkort nog wel eens SAS vliegen, we zien wel wat we dan voorgeschoteld krijgen.
    Danmark: more usefull every day!
    pi_50198285
    Maatschappij?
    Swiss
    Traject?
    heen:Amsterdam-zurich-tel aviv
    terug:tel aviv-zurich-basel-amsterdam
    Vertraging?
    Ja, terugweg half uur op tel aviv, lastig mijn aansluitende vlucht te halen, rennen naar de gate, vlucht al van t scherm, naar de informatie balie, vlucht omgezet om via basel te vliegen via basel terug naar a'dam
    totale vertraging 1,5 uur
    Vriendelijk personeel?
    Ja
    Lekker eten?
    Terug uit tel aviv koosjer heen normaal goed binnen te houden bij t instappen een chocolaatje
    Entertainment?
    Yup, eigen scherm met films/series/spelletjes
    Algehele indruk?
    Goed, swiss ziet mij zeker terug..
    luchthavens;
    Amsterdam : best oke...
    Zurich : leuk treintje om naar je andere gate te gaan
    Tel aviv : mooi vliegveld, lekker ruim en overzichtelijk,mooie water partij,lange wachttijden en zware security checks....

    Maatschappij?
    Sleazyjet
    Traject?
    amsterdam-liverpool-amsterdam (eens per 2/3 maanden)
    Vertraging?
    Meestal wel, van half uur tot 4,5 uur
    Vriendelijk personeel?
    Nee, grond en lucht personeel zuigen bigtime
    Lekker eten?
    Nooit wat gegeten
    Entertainment?
    Nee (op maandag bezopen engelsen terug naar de uk, op donderdag/vrijdag bezopen engelsen richting nl)
    Algehele indruk?
    Beroerd, als t echt niet anders kan neem ik easyjet....
    Iets over de luchthavens?
    Amsterdam zie boven...
    liverpool ze hebben een starbucks nadeel alles is dicht om 19:30.

    zo nog een paar andere door geven
    suck my asshole taco bender
    pi_50202108
    Maatschappij?
    lufthansa
    Traject?
    Amsterdam-munchen-izmir
    Vertraging?
    Nee
    Vriendelijk personeel?
    Nee, gezeik met lufthansa over het inchecken van een fles whiskey die ik daarvoor op izmir had gekocht
    moest achter in de rij gaan staan (wachtrij van een minuut of 60 (20 minuten voor de overstap)) hun houding was van pech meneer... na een grote bek en de tekst laatste keer luftswansa liep er iemand mee en kon ik vooraansluiten
    Lekker eten?
    Eenvoudig pastatje...
    Entertainment?
    Nee
    Algehele indruk?
    Krappe zitplekken, gratis kranten bij de gate, in duitsland gratis koffie.
    wel oke niet speciaal..

    izmir : klein vliegveldje niet veel te beleven, als je vertraging hebt verveel je de tering daar...

    Maatschappij?
    KLM/Czech airlines
    Traject?
    Amsterdam-praag-amsterdam
    Vertraging?
    Terug een half uurtje
    Vriendelijk personeel?
    Best oke, niet overdreven vriendelijk
    Lekker eten?
    Korte vlucht, alleen een te droog broodje
    Entertainment?
    over de alpen vliegen...verders niks...
    Algehele indruk?
    Best oke dat klm en czech airlines...

    praag: aardige luchthaven.

    dat waren ze in 2007...

    [ Bericht 1% gewijzigd door Remco_h op 07-06-2007 15:50:54 ]
    suck my asshole taco bender
      vrijdag 8 juni 2007 @ 19:00:45 #22
    113712 Freshthinking
    Het kan áltijd decadenter
    pi_50248071
  • Maatschappij?

    Adria Airways

  • Traject?

    Amsterdam - Ljubljana (hoofdstad Slovenië) en vice versa, vlucht van precies twee uur.

  • Vertraging?

    Nee, in beide gevallen prima op tijd.

  • Vriendelijk personeel?

    Yep, zowel heen als terug één ontzettend lekker wijf en een oudere taart. Wel erg vriendelijk en behulpzaam.

  • Lekker eten?

    Mwah, heen een broodje uit plastic en terug iets dat door moest gaan voor een appelflap. Maar goed, op een vlucht van twee uur boeit dat niet vind ik.

  • Entertainment?

    Nee, klein vliegtuigje (Canadair Regional Jet) met 38 zitplaatsen. Wel opvallend veel beenruimte.

  • Algehele indruk?

    Prima.

  • Iets over de luchthavens?

    Ljubljana is erg klein. We hadden tien minuten nadat we uit het vliegtuig waren gestapt onze bagage al. Vervolgens een kleine hal door en je stond buiten
  • Let's go fucking Mental.
    pi_50249249
  • Maatschappij?
    KLM, Fokker 70

  • Traject?
    Amsterdam - Hamburg v.v.
    Vliegtijd: 45 minuten

  • Vertraging?
    Terug 40 minuten, wegens een technisch mankement

  • Vriendelijk personeel?
    Ja, gemaakt vriendelijk

  • Lekker eten?
    2 kleine broodjes. Op de terugreis koffie, die gezien de warmte en smaak, al op Schiphol was gezet


  • Entertainment?
    Nee

  • Algehele indruk?
    Erg korte vlucht. Na 20 minuten in de lucht werd de daling al ingezet. Tijd om je koffie op te drinken was er dus bijna niet.

  • Iets over de luchthavens?
    Hamburg heeft maar weinig horeca. Erg druk overal en torenhoge prijzen, Cola ¤ 3,50 per flesje
  • pi_50257431
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 14:50 schreef Remco_h het volgende:
    Traject?
    Amsterdam-praag-amsterdam

    Entertainment?
    over de alpen vliegen...verders niks...
    Van Praag naar Amsterdam met CSA over de Alpen

    Mijn ervaring met CSA op hetzelfde traject

    Vliegtuig?
    Airbus A320

    Bezetting? 95%

    Vertraging?
    Bij vertrek 20 minuten doordat het vliegtuig aan een andere pier stond, waar we eerst met 3 volle bussen naartoe moesten. Vluchttijd slechts 1u15 minuten dus netjes op tijd op Schiphol

    Vriendelijk personeel?
    Ja, zeer vriendelijk en met plezier werkend

    Lekker eten?
    Broodje ham, goed te eten. Ook nog een minuscuul chocolaatje en een blikje bier erbij.

    Entertainment?
    Het aloude Laughing Matters. Buiten niets te zien, totdat we plotseling erg laag over de dijk tussen Enkhuizen en Lelystad vlogen. Verder onverstaanbare vluchtinformatie van de gezagvoerder.

    Algehele indruk?
    Zeer goed. Duidelijk dat de zakenmensen deze vlucht prefereren boven de vlucht van KLM van een uur eerder.

    De luchthaven?
    Praag is groot, ruim, nieuw en overzichtelijk. Niet al te veel winkels, maar genoeg om je even bezig te houden. Eten kun je het beste doen voordat je door de beveiliging gaat. Opvallend dat de prijzen in de terminal allemaal zonder 9% belasting staan aangegeven, welke je vervolgens wel moet betalen. dat is onhandig als je net je laatste kronen op wil maken en je het precies gepast hebt
    pi_50257731
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 23:42 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Opvallend dat de prijzen in de terminal allemaal zonder 9% belasting staan aangegeven, welke je vervolgens wel moet betalen. dat is onhandig als je net je laatste kronen op wil maken en je het precies gepast hebt
    Gelukkig bieden de obers je maar al te graag een slechte wisselkoers voor je euro's aan
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_50296566
  • Maatschappij?
    Malaysia Airlines

  • Traject?
    AMS - KUL - DPS v.v.
    Amsterdam - Kuala Lumphur - Denpasar

  • Vertraging?
    Vier uur op heenreis. Toen we op Kuala Lumphur wachtten op de doorreis naar Denpasar, ging het enorm regenen. Desondanks mochten we op tijd inchecken. Er gebeurde alleen niks. Kleine vertraging. De piloot zat nog in een ander toestel, er werd een andere piloot opgeroepen. Vervolgens mochten we weer uit het vliegtuig, met een lunchbon. NIet echt heldere info, maar ik denk dat door de regen toestellen niet konden landen, en de beoogde crew over hun maximale uren heen gingen, waardoor ze een andere crew moesten inroosteren. Wel heerlijk lege vliegtuigen (en geslapen hebben we).

  • Vriendelijk personeel?
    Ja hoor, alleen de tweede crew was een beetje taai (maar we sliepen nog voor het opstijgen, dus niet zo veel van meegekregen...). Waarschijnlijk hebben die hun vrije dag mogen opofferen, dus kan het ze niet kwalijk nemen Voglens mij krijg personeel van Malaysian bij indiensttreding een glimlach op hun smoeltje getatoeerd

  • Lekker eten?
    standaard voer. Nee dus

  • Entertainment?
    Niet op het KUL-DPS stuk, van AMS naar KUL heeft eenieder individuele schermpjes, met een keur aan films, muziek etc.

  • Algehele indruk?
    niet bijzonders, gewoon degelijk

  • Iets over de luchthavens?
    KUL is mooi ruim en schoon. Niet oogstrelend, maar niet onaangenaam. En heeft een business lounge waar KLM frequent flyers worden toegelaten. DPS is een verlaten toeristenoord zonder klanten.
  •   donderdag 14 juni 2007 @ 18:42:16 #27
    26251 Eilanden
    Bright Mirror Still Water
    pi_50459415
    Normaal gesproken zeer goede ervaringen met Continental op het traject Amsterdam - San Juan (via Newark), maar de 'koffer-afhandeling' viel dit zwaar tegen.

    Op de heenreis raakte de koffer van zowel mijn ouders als van twee vrienden zoek, waarvan 1 koffer pas na 5 dagen werd bezorgd. Op de terugreis raakten ze de koffer van mijn vrouw kwijt. Gelukkig werd die snel gevonden en als het goed is vandaag bezorgd.
    pi_50464874
  • Maatschappij?
    KLM

  • Traject?
    Amsterdam - Beijing

  • Vertraging?
    Geen enkele vertraging, op de heenweg half uur voor schema geland en op de terugreis precies op schema vertrokken en geland.

  • Vriendelijk personeel?
    Vriendelijk personeel, alleen had men op de terugreis wel wat strenger mogen optreden tegen schreeuwend en door vliegtuig rennende kinderen die 3/4 van het vliegtuig van hun slaap beroofde. Verder niks te klagen.

  • Lekker eten?
    Was zeer goed te doen, komt misschien ook omdat ik me standaardvoedsel had voorgesteld.

  • Entertainment?
    Standaard niet leuke films, maar 1 kanaal met boeiende muziek. Heb in totaal zo'n 10 a 12 keer dezelfde muziek moeten horen omdat de andere kanalen gewoon bagger waren.

  • Algehele indruk?
    degelijk, ook niets bijzonders.

  • Iets over de luchthavens?
    Zowel in Beijing als op Schiphol waren de koffers in no-time op de rolband.
  • pi_50475800
  • Maatschappij?
    De aloude KLM

  • Traject?
    CPH - AMS - CPH

  • Vertraging?
    Niet op de heenreis maar een anderhalf uur op de terugreis. Wat er voor zorgde dat ik de snelste vlucht AMS - CPH ooit had, we deden er nog geen 50 minuten over waar een 1:10 uur normaal is.

  • Vriendelijk personeel?
    Ja, beetje moe op de terugvlucht. Maar aangezien we pas 2240 vertrokken was dat niet zo verwonderlijk.

  • Lekker eten?
    Nee, sinds wanneer zitten die snacks in 't pakket???

  • Entertainment?
    Geen, behalve turbulentie.

  • Algehele indruk?
    Gewoon goed.
  • Danmark: more usefull every day!
    pi_50477317
  • Maatschappij?
    ClickAir

  • Traject?
    Amsterdam - Barcelona - Amsterdam

  • Vertraging?
    Half uurtje op de heenweg. Maar je schijnt bij deze budget maatschappij soms wel een paar uur vertraging te kunnen hebben dus ik klaagde niet.

  • Vriendelijk personeel?
    Yep

  • Lekker eten?
    n.v.t.

  • Entertainment?
    Nope

  • Algehele indruk?
    Goed, kwam allemaal professioneel over -- je weet het bij budget airlines maar nooit Wel is het zo dat je geen vaste plaatsen hebt: op de heenweg konden mensen in groepen van 50 na elkaar boarden (op volgorde van inchecktijd), en op de terugweg was het allemaal tegelijk (!), nogal dringen dus. Het loonde wel: ik had bij m'n nooduitgang plek echt absurd veel beenruimte

  • Iets over de luchthavens?
    Barcelona is een mooie luchthaven. Wel moet je met ClickAir via bussen van/naar het vliegtuig, maar dat vind ik niet erg met die temperatuur.
  •   vrijdag 15 juni 2007 @ 16:40:22 #31
    77418 Tha_Flash
    bijna 2020 !!!
    pi_50491767
    # Maatschappij?
    KLM ( Cityhopper Fokker F 70 )

    # Traject?
    AMS - MAN ( Manchester ) Europe select

    # Vertraging?
    Nope

    # Vriendelijk personeel?
    Ja

    # Lekker eten?
    Zekers : Grilled sea bream, salmon temptation and a grilled mussel brochette served with a spicy Rouille sauce en Assortment of chocolate mousses with an apricot and orange sauce.

    # Entertainment?
    de Telegraaf

    # Algehele indruk?
    Goed, standaard cityhopper vlucht

    # Iets over de luchthavens
    Manchester is een grote maar goede luchthaven, goede bewegwijzering.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    # Maatschappij?
    KLM ( cityhopper Fokker F 70 )

    # Traject?
    Newcastle - amsterdam Europe select

    # Vertraging?
    Anderhalf uur in het vliegtuig gezeten waarna de vlucht werd gecancelled.
    Taxi en hotel werd door de KLM geregeld, was laatste vlucht vanaf Newcastle, omgeboekt naar een vlucht vanaf Durham Teevalley volgende ochtend


    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    # Maatschappij?
    KLM ( Cityhopper Fokker F 70 )

    # Traject?
    Durham Teevalley - Amsterdam Europe select

    # Vertraging?
    kwartiertje

    # Vriendelijk personeel?
    zeker, een dame en een heer beide erg aardig

    # Lekker eten?
    Jummie : Serano ham, mozzarella and a tomato skewer, served with Farmers ham creme.
    Fresh fruit with creamy vanilla rice pudding

    # Entertainment?
    De telegraaf

    # Algehele indruk?
    Goed

    # Iets over de luchthavens
    Teevalley is een kleine maar schone luchthaven.
      dinsdag 19 juni 2007 @ 13:00:05 #32
    113712 Freshthinking
    Het kan áltijd decadenter
    pi_50611142
  • Maatschappij?
    ClickAir

  • Traject?
    Amsterdam - Barcelona - Amsterdam

  • Vertraging?
    In beide gevallen een kwartiertje. Acceptabel dus voor een budgetmaatschappij.

  • Vriendelijk personeel?
    Ja, qua uiterlijk ook. Het oog wil tenslotte ook wat.

  • Lekker eten?
    n.v.t.

  • Entertainment?
    Die goed uitziende stewardessen

  • Algehele indruk?
    Goed, kwam allemaal professioneel over -- je weet het bij budget airlines maar nooit Wel is het zo dat je geen vaste plaatsen hebt: op de heenweg konden mensen in groepen van 50 na elkaar boarden (op volgorde van inchecktijd), en op de terugweg was het allemaal tegelijk (!), nogal dringen dus. Het loonde wel: ik had bij m'n nooduitgang plek echt absurd veel beenruimte

    Ik deel je mening ploppie.

  • Iets over de luchthavens?
    Barcelona is een mooie luchthaven. Wel moet je met ClickAir via bussen van/naar het vliegtuig, maar dat vind ik niet erg met die temperatuur.

    Ook hier deel ik de mening van ploppie.
  • Let's go fucking Mental.
      dinsdag 19 juni 2007 @ 20:01:08 #33
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_50626466
    Maatschappij?
    Transvertragia ehm Transavia

    Traject?
    Rotterdam - Toulon (Hieres)- Rotterdam

    Vliegtuig
    Boeing 737-700 149 seats

    Prijs?
    ¤ 135,00

    Load factor?
    Op de Heenweg 98%, op de terugweg 85 %

    Vertraging?
    Tja, ik had mij voorgenomen om nooit en te nimmer met Transavia te vliegen, echter de persoon met wie ik mee moest woonde in Rotterdam, en we moesten ook in Hieres zijn, dus er was geen mogelijkheid om een alternatief voor te stellen.
    Op de heenweg 1 uur vertraging, maar het Transvertragia personeel krijgt waarschijnlijk geld als ze dan deze vertraging proberen zo lang mogelijk te rekken, want hij stond nog 1 uur aan de grond, totale waanzin. In totaal dus 2 uur vertraging.. en eenmaal erin moest opeens alles snel snel snel omdat we anders niet meer mochten landen op Toulon...
    Op de terugweg 15 minuten te laat vertrokken maar 5 minuten te vroeg geland.

    Vriendelijk personeel?
    De stewardess aan boord was wel okee, zij kon er niet zoveel aan doen, het waren de mensen van de schoonmaakploeg en de crew voor haar welke erg rustig aan deden.

    Lekker eten?
    Alleen een flesje jus d'orange gekocht.

    Entertainment?
    Een Raamplaats, en schermpjes met een grappige reclame van Jumbo, en mr bean, welke zowel heen als terug hetzelfde was.. De inflight magazine is aardig.. en in het Nederlands!

    Algehele indruk?
    Achterin was de beenruimte krapper dan op voorin, want op de heenweg moesten mijn benen overdwars (gelukkig hadden we 3 stoelen voor 2 personen, maar op de terugweg was er meer ruimte.. en toch was het exact hetzelfde toestel.
    Al met al is het niet zo heel slecht, gezien ik uiteindelijk op de bestemming ben aangekomen en weer terug. Grootste voordeel vind ik dat je gewoon een stoelnummer krijgt toegewezen zodat het boarden tenminste een beetje geordend gaat!

    Iets over de luchthavens?
    Rotterdam Airport is klein, al heeft het wel een mooi viewing platform bij het restaurant, gelukkig kan je zien of je vliegtuig er al is of niet, zodat je niet gelijk door de security controle hoeft, maar gewoon rustig kunt wachten tot het vliegtuig aankomt en er dan doorheen gaat, dan ben je nog ruim op tijd.
    Toulon is niet veel groter dan Rotterdam, en er vertrekken vanaf daar nog minder vliegtuigen, met geluk maak je een mooie draai bij het opstijgen zodat je nog een laatste blik op Zuid-Frankrijk kan werpen!
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_50714738
  • Maatschappij?
    BMI

  • Traject?
    AMS - KUL - DPS v.v.
    Amsterdam - London

  • Vertraging?
    Paar minuten, maar niet echt de moeite waard. En we kwamen ruim 15min aan voor schema. Perfect dus

  • Vriendelijk personeel?
    Ze hadden er niet echt zin, want ze keken behoorlijk chagrijnig

  • Lekker eten?
    Betaald eten waar ik niks van heb gehad.

  • Entertainment?
    Inflight magazine.

  • Algehele indruk?
    niet bijzonders, gewoon degelijk

  • Iets over de luchthavens?
    LHR is groot en het is er saai. Terminal 3 is vooral parfumerie en dure winkels.
    ----------------------------------------------------------------
  • Maatschappij?
    Air Canada

  • Traject?
    London - Vancouver

  • Vertraging?
    Weer een paar minuten, maar ook nu kwamen we ruim van te voren aan.

  • Vriendelijk personeel?
    Ja, er werden grappen gemaakt met het personeel en ze kwamen ook zeer relax over.

  • Lekker eten?
    Tja lekker is anders, maar het was typisch vliegtuig eten

  • Entertainment?
    3 films, maar omdat ik ze alle 3 al kende ben ik maar gaan slapen. En ze hadden helaas geen schermen in de stoel.

  • Algehele indruk?
    Gewoon goed

  • Iets over de luchthaven?
    Vancouver Airport wordt flink aan gewerkt voor de Olympische Spelen. Het is een mooi en overzichtelijk vliegveld en niet zo ascociaal groot.
  • pi_50968438
    Maatschappij?
    Wizzair

    Traject?
    Eindhoven - Budapest Ferihegy Terminal 1 - Eindhoven

    Vliegtuig
    Airbus A320

    Prijs?
    ¤ 60

    Load factor?
    Heen en terug beide toch wel rond de 95%

    Vertraging?
    2x precies op tijd

    Vriendelijk personeel?
    Oost-Europese vriendelijkheid, ik vind de mensen van daar toch ietwat stug

    Lekker eten?
    Buy-on-Board, niks gekocht

    Entertainment?
    Schreeuwend en huilend kind heen, zeikende Amerikanen die elk Europees land fucking klote vonden op de weg terug

    Algehele indruk?
    Goed, nieuw vliegtuig op de terugweg, heen een iets oudere. Wizz boardt in groepen dus iets minder gedrang als bij Ryanair

    Iets over de luchthavens?
    Eindhoven is okay natuurlijk, lekker klein, met mazzel sta je binnen 10 minuten vanuit het vliegtuig bij de bushalte.
    Ferihegy Terminal 1 wordt door de Lowcosters gebruikt, beetje klein en oud maar voldoet
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      vrijdag 29 juni 2007 @ 17:33:26 #36
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_50976645
    Even een vraag over SkyEurope. Krijg je bij het inchecken een plaats toegewezen, of is het op z'n Easyjets? Dus, zie maar waar je gaat zitten?
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
    pi_50977489
    Ik wil met Delta naar New York.
    Iemand een idee of zij eigen schermpjes in de stoelen hebben? Da's altijd wel een goort pluspunt...
    pi_50978026
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 18:01 schreef Michiel72 het volgende:
    Ik wil met Delta naar New York.
    Iemand een idee of zij eigen schermpjes in de stoelen hebben? Da's altijd wel een goort pluspunt...
    Dat kun je hier opzoeken:
    http://www.seatguru.com/airlines/Delta_Airlines/information.php
      vrijdag 29 juni 2007 @ 18:40:01 #39
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_50978497
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 17:33 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
    Even een vraag over SkyEurope. Krijg je bij het inchecken een plaats toegewezen, of is het op z'n Easyjets? Dus, zie maar waar je gaat zitten?
    Je vraag hoort eigenlijk thuis in [Centraal] Vragen over vliegen #2 maar ik kan je melden dat Sky Europe gelukkig zitplaatsen bij het inchecken geeft.
    Sterker nog, voor zo'n 5 Euro kan je ook een zitplaats van tevoren bij het boeken reserveren, en anders gewoon bij het inchecken vragen voor een raamplaats / gangpadplaats.

    Om deze reden is Sky Europe mijn favoriete low cost maatschappij, omdat het geven van een zitplaats het boardingsprocess stukken minder chaotisch en zonder duw en trekwerk maakt!
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      vrijdag 29 juni 2007 @ 18:42:29 #40
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_50978549
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 18:01 schreef Michiel72 het volgende:
    Ik wil met Delta naar New York.
    Iemand een idee of zij eigen schermpjes in de stoelen hebben? Da's altijd wel een goort pluspunt...
    Ik ben met Delta naar New York gevlogen, en ze hadden helaas geen eigen schermpjes, en voorlopig wordt dit ook nog niet geïnstalleerd.
    Wil je echt een eigen schermpje, de 777 van KLM, of de toestellen van Continental hebben dat wel, al vliegt Continental naar Newark.
    Positief van Delta is dat de 767 waarmee ze vliegen wat minder 'massaal' is dan een 747 / 777 van KLM, layout is 2 - 3 - 2, ideaal dus als je met zijn 2-en reist!
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      vrijdag 29 juni 2007 @ 19:07:11 #41
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_50979311
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 18:40 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Je vraag hoort eigenlijk thuis in [Centraal] Vragen over vliegen #2 maar ik kan je melden dat Sky Europe gelukkig zitplaatsen bij het inchecken geeft.
    Andere topic over het hoofd gezien

    Maar bedankt
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
      vrijdag 29 juni 2007 @ 21:21:25 #42
    115121 Arizona
    Zeg maar Arißona
    pi_50983689
    # Maatschappij?
    Transavia

    # Traject?
    Enschede - Palma de Mallorca - Groningen (tussenlanding) - Enschede

    # Vertraging?
    Yep . Heen bijna drie kwartier, op de terugvlucht zelfs 1,5 uur. Deze laatste vertraging kwam, omdat het vliegtuig op zijn eerste vlucht van de dag al 1,5 uur vertraging had opgelopen. En dit wordt op zo'n kort pendelstukje als tussen Nederland en Mallorca nooit meer ingehaald.
    Tijdens de tussenstop in Groningen nam het personeel uitgebreid de tijd om vooral maar niet in te lopen op die 1,5 uur vertraging, we hebben een uur aan de grond gestaan.

    (En de vertraging is later nog verder opgelopen, het vliegtuig had, toen het van Enschede weer naar Mallorca vroeg, inmiddels 1 uur en 50 minuten vertraging . Gelukkig zat ik toen lekker thuis.)

    # Vriendelijk personeel?
    Jawel... gemáákt vriendelijk. Ze deden wel hun best, maar je kon merken dat ze vermoeid waren, vooral de stewardessen op de terugvlucht.

    # Lekker eten?
    Ik heb op de terugreis een sandwich gekocht, die was lekker! Samen met een cup a soup tomaat voor ¤ 5, dus niet heel idioot duur geprijsd.

    # Entertainment?
    Op de heenreis de film Night at the Museum en terug een film over het leven van Beatrix Potter
    Van Groningen naar Enschede vliegen was leuk! Dan vlieg je helemaal niet hoog, en kun je heel mooi het landschap onder je bewonderen.

    # Algehele indruk?
    Het duurde vreselijk lang voordat het afval werd opgehaald na het eten, dat vond ik jammer. Verder jammer van de vertragingen. Maar voor de rest was het een prima vliegreis

    # Iets over de luchthavens?
    - Enschede is een kleine, zeer overzichtelijke luchthaven. De bagage was 10 minuten nadat we het vliegtuig verlieten al op de bagageband. Leuk terras, van waar je de instappende en uitstappende passagiers en het vliegtuig kunt zien.
    - Mallorca is vrij groot, als je pech hebt moet je ver lopen naar je pier. Verder vond ik opvallend, de totaal wazige controle op vloeistoffen. De mensen die naast ons zaten hadden letterlijk liters appelsap en yoghurt in hun tassen meegenomen.
    Ik had echt het idee dat de medewerkers bij de handbagagecontrole maar wat dagdroomden ofzo. Mijn aanstekers (die ik was vergeten uit mijn tas te halen) zijn ze ook niet opgevallen.
    Maar ze gingen wel de babypop van mijn dochtertje "fouilleren"
    You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
    pi_50991120
    Ik ga niet alles in detail aangeven maar zal even neerzetten welke tripjes ik gemaakt heb de laatste 2 maanden en dan welke carrier mij het beste bevallen is en welke luchthaven me goed is bevallen. 1 opmerking, ik rook en dat telt mee in de luchthaven beoordeling ;-).

    AMS - Lissabon - TAP
    AMS - Madrid - KLM
    AMS - Munchen - Lufthansa
    AMS - Frankfurt - Lufthansa
    AMS - Praag - SkyEurope heen, Czech Airlines terug
    AMS - Istanbul - KLM heen, Turkish Air terug
    AMS - Helsinki - Finnair
    AMS - Kopenhagen - KLM
    AMS - Parijs - KLM
    AMS - Bristol - KLM
    AMS - Liverpool - KLM
    AMS - Dublin - Air Lingus
    AMS - Nuremberg - KLM
    Helsinki - Turku - Finnair
    Helsinki - Oslo - SAS
    Oslo - Stockholm - SAS
    Munchen - Wroclow (polen) - Lufthansa
    Frankfurt - Salzburg - Austrian Air
    AMS - Warsaw - KLM
    Parijs - Athene - Air Olympic

    Beste carrier:
    Finnair - Echt gaaf dat ze een soort van webcams in de cockpit en onder het vliegtuig hebben hangen. Tijdens het taxien zie jij wat de piloot ziet. ik vond dat erg vermakelijk. Beenruimte is niks mis mee.

    Beste luchthaven:
    Zonder chauvinistisch te zijn: Schiphol dus. Snelle baggage handling voor zo'n grote luchthaven en er is genoeg te doen. Buiten NL om zou ik Munchen zeggen.. ziet er mooi en modern uit, overal gratis koffie en veel rookplaatsen.

    Mooiste stewardozen:
    Uit algemeen oogpunt ga ik voor KLM alhoewel de griekse dames van Air Olympic van die net iets te strakke bloesjes aan hadden...ik ga persoonlijk toch voor Air Olympic.

    Slechtste luchthaven:
    Charles de Gaulle, Terminal 1 . Tjongejonge wat een pauperzooi, onduidelijk, stom opgezet gedrocht is dat. Totaal niet klantvriendelijk..
    Terminal 2 daarentegen is wel erg goed en mooi.

    Slechtste carrier:
    KLM als ze geen toestellen meer hebben en dan een martinair kist gebruiken... echt beenruimte van 0,0 niks. Ik overdrijf niet..Je moet geen erectie krijgen daar want dan zit je je voorbuurman/vrouw in zijn/haar rug te prikken.
    Over het algemeen, als iedereen zijn eigen toestellen gebruikt, hoef ik niet meer te vliegen met Turkish Air.

    Beste eten:
    Air Olympic...Grieks, veel vlees daar hou ik van :-). (Ik laat het business-class-voer hierbij buiten beschouwing).

    Slechtste eten:
    KLM : als je een paar keer per week vliegt met ze heb je die pastasalade wel gezien. Geen warme hap dus.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Apache4U op 30-06-2007 01:38:14 (vautje) ]
    pi_51004253
    Schiphol- Istanbul- Bangkok met Turkish Airlines.

    Istanbul: Prima luchthaven, ik had 12 uur wachttijd dus lekker de stad bezocht. S'avonds nog even achter de douane bij de Burger King gegeten en toen vertrokken. ZIjn opzich niet veel winkels dus als je 3-4 uur moet wachten en niet de lounge in kan ben je het bokkie.

    Bangkok: Top, alleen de wachtrij bij de douane duurde 1.5 uur. Rugzak stond braaf bij de band al te wachten met een bewaker erbij.

    Eten: In tegenstelling tot de KLM compleet ontbijt naar Istanbul en niet zo'n klef kalkoen broodje. Van Istanbul naar Bangkok hadden we 2 maaltijden die ook tip top waren. Beter dan de standaard KLM Heinz pasta maaltijd vond ik.

    Entertainment: Naar Istanbul kleine schermpjes door de cabine met alleen maar turkse reclame en af en toe vluchtinformatie. Van Istanbul naar Bangkok eigen entertainment on demand wat echt perfect was. Bij de landing en start switchen die schermen automatisch naar het zicht van de piloot.

    Bediening: Gewoon heel zakelijk maar niet lui of onaardig.

    Vloot: De boeing 737-800 naar Istanbul was degelijk, de Airbus a330 naar Bangkok was echt super, heel mooi paars en roze licht de hele vlucht. Had nog nooit zoiets gezien aan boord. Toestel leek echt net 2 maanden oud zo fris rook het.
    pi_51134036
    # Maatschappij?
    China Airlines

    # Traject?
    Amsterdam - Bangkok - Amsterdam

    # Vertraging?
    Geen.

    # Vriendelijk personeel?
    Ja, niets mis mee.

    # Lekker eten?
    Redelijk op de heenweg, op de terugweg heb ik niets gegeten.

    # Entertainment?
    Films, alleen waren die niet erg interessant en erg moeilijk te volgen vanaf mijn stoel.

    # Algehele indruk?
    De heenweg was de beenruimte erg slecht, terugweg was wel beter. De Boeing 747's zijn echt aan een upgrade toe qua entertainment maar daar zijn ze al mee bezig. Had zowel heen als terugweg 2 stoelen waardoor het wel redelijk goed te vertoeven was.

    # Iets over de luchthavens?
    - Schiphol het gebruikelijke .
    - Het vliegveld van Bangkok is splinternieuw en redelijk groot.
    pi_51224013
    Maatschappij?
    Qatar Airways

    Traject?
    Munchen - Doha - Manila

    Vliegtuig
    Airbus nog wat

    Prijs?
    Mijn baas kennende zal het wel de goedkoopste zijn geweest

    Load factor?
    Mwa, ik schat 80 % gevuld.

    Vertraging?
    Netjes op tijd

    Vriendelijk personeel?
    Gewoon aardig. Afkomstig uit alle landen. Tussen Munchen en Doha, werd ik door een Duitse stewardess consequent in het Duits aangesproken, wat wat lastig is aangezien mijn Duits wat roestig is.

    Lekker eten?
    Buitengewoon , voor het eerst dat ik netjes mijn bordje heb leeggegeten.

    Entertainment?
    Entertainments system met van alles en nog wat. Alleen de films vond ik maar zozo maar dat heeft ook met het aanbod van nieuwe films uit Hollywood te maken.

    Algehele indruk?
    Eerste keer met Qatar Airways maar ik kan het iedereeen aanraden.

    Iets over de luchthavens?
    Munchen is op zich wel een aardig vliegveld. Doha ook wel. Maar met 1 minpuntje. Je moet met een bus van en naar het vliegtuig. Nu is dat niet zo' n probleem, wel dat het bijna 15 minuten rijden is. Nu was het in mijn geval 's avonds, maar ik zou het overdag in de woestijnhitte niet willen aanraden.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      zondag 22 juli 2007 @ 20:55:52 #47
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_51729296
    Maatschappij?
    Sky Europe Airlines

    Traject?
    Amsterdam - Wenen - Amsterdam (AMS-VIE-AMS)

    Vliegtuig
    Boeing 737-700NG 149 seats

    Prijs
    ¤ 56,87

    Load factor?
    Op de Heenweg 98%, op de terugweg 99 %

    Vertraging?
    Nee hoor, de vlucht was ruim te vroeg. (25 minuten) en het is dat door de maffe beveiliging degene in de rolstoel niet met de lift vanuit de M-gates mocht, maar dat dit vanuit de H-Gates moest (Onzin, want het is slechts door een glazen wand gescheiden dat we 10 minuten te laat vertrokken, maar dat werd prima in de lucht ingehaald).

    Vriendelijk personeel?
    Prima, ondanks dat ze nu een basis hebben op Wenen Airport was er slechts één oostenrijkse stewardess, de rest was gewoon slowaaks. (Dat komt de Engelse taal dan weer niet ten goede).

    Lekker eten?
    Niks gekocht, ik had een flesje water bij me.

    Entertainment?
    Een Raamplaats, en een inflight magazine, en het was gewoon leuk om te zien dat naarmate je in de buurt van Wenen kwam er geen wolkje meer te bekennen was!

    Algehele indruk?
    Blijft een goede maatschappij, en ondanks dat ik geboekt had Amsterdam - Bratislava - Amsterdam, kon ik gemakkelijk via de email mijn vlucht wijzigen naar Amsterdam - Wenen - Amsterdam, de oorspronkelijke vlucht was komen te vervallen. (Ook wel logisch gezien je niet op dezelfde tijden 2 vluchten naar bestemmingen gaat uitvoeren die nog geen 35 km van elkaar verwijderd zijn). Het feit dat ik de keus kreeg om op andere dagen te vliegen, mijn geld terug kon krijgen, of een andere willekeurige retourvlucht boeken geeft mij veel vertrouwen in de maatschappij.
    (En aangezien ik toch in Wenen moest zijn was het voor mij zelfs beter).

    Iets over de luchthavens?
    De M-gates op Schiphol waren nieuw voor mij, het is de 'H-gate' maar je komt niet meer door de paspoortcontrole maar gaat via de incheckbalies gelijk naar de M-pier. Er is dan wel niet zoveel te doen, er zijn maar 2 winkels, er zijn wel toiletvoorzieningen aanwezig, in tegenstelling tot de H-gates wat lange rijen bij de security veroorzaakt omdat mensen zo lang mogelijk wachten met door de beveiliging te gaan. (Hoewel de H en M pier dezelfde PIER zijn blijven deze wel gescheiden met het 'niet-schengen' gedeelte).
    Op Wenen airport ga je met de bus van en naar het vliegtuig, voordeel is wel dat als je er inzit je gelijk de startbaan oprijdt en dus zo in de lucht zit!


    Sky Europe gaat binnenkort de frequentie naar Wenen opvoeren, begrijpelijk sinds de vluchten (ook van bronnen van binnenuit begrepen) steeds helemaal vol zitten, en het dus zeer zeker rendabel zal zijn om er een extra frequentie aan toe te voegen. Sterker nog, alle vliegtuigen welke vanuit Wenen vertrekken van Sky Europe hebben een gemiddelde bezettingsgraad van 80% (!)
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      zondag 22 juli 2007 @ 21:08:34 #48
    113712 Freshthinking
    Het kan áltijd decadenter
    pi_51729655
  • Maatschappij?
    Malév Airlines

  • Traject?
    Amsterdam - Budapest - Amsterdam

  • Vertraging?
    Nee, mooi op tijd.

  • Vriendelijk personeel?
    Ja, en ze zagen er leuk uit. Met name op de terugweg.. Poeh..

  • Lekker eten?
    In beide gevallen een opgewarmd broodje Was niet slecht.

  • Entertainment?
    Die goed uitziende stewardessen..

  • Algehele indruk?
    Goed. Verder weinig over op te merken.

  • Iets over de luchthavens?
    Budapest is een kleine maar mooie luchthaven. Ons vliegtuig (Fokker 70) was te klein om aan de slurf te gaan, daarom het laatste stukje met de bus. Doordat het vliegveld daar niet zo groot is, zag ik direct na de paspoortcontrole mijn tas al op de band. Pluspunt dus.
  • Let's go fucking Mental.
    pi_51730498
    Maatschappij?
    KLM

    Traject?
    Amsterdam - St.Petersburg vv

    Prijs
    368 euro incl.

    Vliegtuig
    Heen 737 - 8k2 met winglets (het nieuwste vliegtuig uit de KLM vloot, aldus de gezagvoerder)
    Terug 737-400
    Beide 100% vol

    Vertraging?
    Heen 30min te vroeg geland
    Terug precies op tijd, ondanks computerstoring bij check-in

    Vriendelijk personeel?
    Heen erg vriendelijk en netjes, terug de bekende KLM arrogantie door een snelle reactie belandde de mij toegeworpen snackbox net niet op de grond

    Lekker eten?
    Ja, verrassend alhoewel wel 2x hetzelfde. Heinz Pittige Balsamico pasta salade, stukje kaas, warm broodje en wat crackers. Op de terugvlucht ook nog een candybar.

    Entertainment?
    Helemaal niets. Op heenweg wel 2x uitgebreide info van de gezagvoerder. Zelfs geen schermpjes of hoofdtelefoonaansluitingen meer.


    Algehele indruk?
    Met de gesponsorde maaltijden en bekertjes, het totale gebrek aan entertainment moet KLM het hebben van betrouwbaarheid en vriendelijkheid. Die waren dit keer aanwezig, maar voor veel minder geld vlieg je met Germanwings vanuit Keulen of eventueel met Pulkovo vanaf Schiphol.

    Iets over de luchthavens?
    St.Petersburg is veel te klein. Voor je kan inchecken moet je met bagage door een controle. De KLM desk had last van een computerstoring waardoor inchecken erg lang duurde (ruim 1 uur), daarna nog door paspoortcontrole (40 minuten) en bij de gate door nog een controle voor het boarden (20 minuten). Met tien minuten vertraging vertrokken hierdoor, maar als het echt druk is (dit was één van de vier vluchten in 1,5 uur), dan kan ik me voorstellen dat er nauwelijks een vliegtuig op tijd vertrekt.
    Opvallend wel dat bij aankomst alle grensformaliteiten, bagage etc in 10 minuten geregeld was, waar we al op het tijdstip dat het vliegtuig had moeten landen, buiten stonden.
    pi_52000830
    Maatschappij?
    TAP Portugal

    Traject?
    Amsterdam-Lissabon en weer terug

    Vertraging?
    Heen een half uur/drie kwartier, terug een kwartiertje.

    Vriendelijk personeel?
    Niets op aan te merken. Leuke stewardessen.

    Lekker eten?
    Het blijft natuurlijk vliegtuigvoer, maar het was best te eten. Een warm broodje met een soort ham, een yoghurtje, een Twix en wat drinken. En koffie.

    Entertainment?
    Van die uitklapschermpjes uit het plafond met waarop tijdens de halve reis Cirque de Soleil en Just Joking (belachelijk flauwe verborgen camera grappen) te zien was. Verder wat reclame, maar echt entertainment was er dus niet.

    Algehele indruk?
    Heenweg was heel goed, terug was een stuk minder. Op de heenweg hadden we gewoon een normaal toestel, op de terugweg een belachelijk oude kist, nota bene nog met de oude print die vanaf 2005 al niet meer gebruikt wordt. Heb ook nog nooit zo'n harde landing meegemaakt, het vliegtuig wiegde helemaal op en neer vlak voor de landing.

    Iets over de luchthavens?
    Portela Airport in Lissabon is best klein. Op de heenweg moesten we ruim een uur op onze bagage wachten, dat was echt drama. Op de terugweg moesten we ook wachten tot het grondpersoneel de koffers had ingeladen voor we wegkonden, wat dus het kwartiertje vertraging veroorzaakte. Op het grondpersoneel na is het een goede luchthaven, het inchecken enzo gaat best snel, en ook achter de paspoortcontrole zijn genoeg winkels en restaurantjes om te tijd door te komen.
    AZ LANDSKAMPIOEN 2008-2009
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')