Jullie Piet die het toch iets mej ons hendrieke?quote:Op maandag 19 maart 2007 16:26 schreef Ladidadida het volgende:
En dan ook 'ons Piet' als het over een broer gaat, of 'ons Hendrieke' over een zusje..
Wa zin de gij?quote:Op maandag 19 maart 2007 16:28 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
Jullie Piet die het toch iets mej ons hendrieke?
Er wonen toch boeren in Brabant & Limburg, jeweets.quote:Op maandag 19 maart 2007 16:26 schreef jordeeeh het volgende:
ons mam = brabants/limburgs. Niks boers aan.
In Drenthe zeggen ze het ook, alleen dan 'oes (= onsquote:Op maandag 19 maart 2007 16:26 schreef jordeeeh het volgende:
Iets in de TS z'n jeugd ofzo. Iets met z'n moeder.quote:Op maandag 19 maart 2007 16:28 schreef Zjakkie het volgende:
wat is het probleem hiervan nou?
He'k inderdoad wel is heurd!quote:Op maandag 19 maart 2007 16:28 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
Jullie Piet die het toch iets mej ons hendrieke?
zijn er mensen die dat in limburg zeggen?quote:Op maandag 19 maart 2007 16:26 schreef jordeeeh het volgende:
Nah, iets met jouw moeder.quote:Op maandag 19 maart 2007 16:29 schreef STING het volgende:
[..]
Iets in de TS z'n jeugd ofzo. Iets met z'n moeder.
Zij praten anders dan ik, das helemaal niet leuk!quote:Op maandag 19 maart 2007 16:29 schreef STING het volgende:
[..]
Iets in de TS z'n jeugd ofzo. Iets met z'n moeder.
zullie!!quote:Op maandag 19 maart 2007 16:37 schreef Menn0 het volgende:
En jullie/hullie dan!
Jep, en in Drente, Overijsel, Noord Holland, Zuid Holland, Groningen etcquote:Op maandag 19 maart 2007 16:29 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Er wonen toch boeren in Brabant & Limburg, jeweets.
Is het dan niet onze moeder?quote:Op maandag 19 maart 2007 16:31 schreef ivetje het volgende:
Het klopt ook gewoon...ik heb een broer en ons mam is dus niet alleen mijn moeder, maar ook die van mijn broer. Als enig kind mag je mijn moeder zeggen, anders is het ons mam.
Hetzelfde met de broer...die is niet alleen van mij!! Hij is ook van ons pap en ons mam...dus ons (naam broer)
Met de 'erwww' in plaats van de 'r'.quote:Op maandag 19 maart 2007 16:38 schreef _Arual_ het volgende:
"mijn moeder", dat klinkt bekakt.
Wat is het verschil?...quote:Op maandag 19 maart 2007 16:26 schreef Aurelianus het volgende:
Dan ben je geen boer, dan ben je Brabander.
Dat kan ook, maar de moeder is van ons (mijn broer en ik)...dus ons mamquote:
Ik heb geen broers en zussen, en toch zeg ook ik "ons pap" en "ons mam".quote:Op maandag 19 maart 2007 16:31 schreef ivetje het volgende:
Het klopt ook gewoon...ik heb een broer en ons mam is dus niet alleen mijn moeder, maar ook die van mijn broer. Als enig kind mag je mijn moeder zeggen, anders is het ons mam.
Hetzelfde met de broer...die is niet alleen van mij!! Hij is ook van ons pap en ons mam...dus ons (naam broer)
Bij jou klopt het dus niet neequote:Op maandag 19 maart 2007 16:50 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb geen broers en zussen, en toch zeg ook ik "ons pap" en "ons mam".
Logisch? Nee.
Zeik niet nerd. Jij zegt ook dingen die streek afhankelijk en niet correct Nederlands zijn.quote:Op maandag 19 maart 2007 16:25 schreef Lakitu het volgende:
Daar word ik nou zo chagarijnig van, van die boeren die het vertikken om gewoon ' m'n/ mijn moeder ' of desnoods 'mijn mam' te zeggen.
Klacht: kutboeren die 'ons mam' zeggen![]()
Dus? Open er dan maar een topic over, nerd.quote:Op maandag 19 maart 2007 16:53 schreef Yay het volgende:
[..]
Zeik niet nerd. Jij zegt ook dingen die streek afhankelijk en niet correct Nederlands zijn.![]()
Dan klopt het weer wel, want dan is je moeder van jou en je pappaquote:Op maandag 19 maart 2007 16:59 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Maar ons pap zei ook "ons mam" tegen ons mam.
![]()
Jealousy indeed is a Motherf*cker!!quote:Op maandag 19 maart 2007 17:06 schreef LENUS het volgende:
ons mam![]()
![]()
Heb dan altijd het gevoel dat die mensen een chromosoompje teveel hebben![]()
Genoeg accenten van boven de rivieren zijn pas kutquote:Op maandag 19 maart 2007 17:20 schreef STING het volgende:
Onder de rivieren deugt het gewoon echt niet.
Hey, ons mam zegt dè ge es normoal moet doenquote:Op maandag 19 maart 2007 17:26 schreef GekkeMat het volgende:
Hey ons moeder zegt dat ge normaal moet doen!
Ja hey ik mag dan een brabander zijn maar ben nog wel beschaafd he! vuillak!quote:Op maandag 19 maart 2007 17:28 schreef ivetje het volgende:
[..]
Hey, ons mam zegt dè ge es normoal moet doen
Maar hoe jij het zei klinkt het gewoon niet...dan is het net een ballo die brabants praatquote:Op maandag 19 maart 2007 17:30 schreef GekkeMat het volgende:
[..]
Ja hey ik mag dan een brabander zijn maar ben nog wel beschaafd he! vuillak!
Dan voelen de limburgers zich ook weer thuisquote:Op maandag 19 maart 2007 17:31 schreef ivetje het volgende:
[..]
Maar hoe jij het zei klinkt het gewoon niet...dan is het net een ballo die brabants praat
brrr mensen die proberen brabants te praten maar dat je toch overduidelijk hoort dat ze uit 't noorden komenquote:Op maandag 19 maart 2007 17:31 schreef ivetje het volgende:
[..]
Maar hoe jij het zei klinkt het gewoon niet...dan is het net een ballo die brabants praat
quote:Op maandag 19 maart 2007 17:42 schreef dork22 het volgende:
[..]
brrr mensen die proberen brabants te praten maar dat je toch overduidelijk hoort dat ze uit 't noorden komen![]()
Ah nee, das Antwoarps.. Das nog beter zenne..quote:Op maandag 19 maart 2007 17:52 schreef Poncho het volgende:
Ik wil deze nacht in de stroate verdwoale
De klank van de stad moakt mijn ziel amoreus
Al heb ik geen geld om plezier te betoale
Ik vind wel een vrouwke noar mijn keus
quote:Op maandag 19 maart 2007 16:53 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Ik ook niet. *O* Maar ons mam wel.![]()
Die zegt Us Rie als ze het over haar zus Ria heeft.
Precies.quote:Op maandag 19 maart 2007 18:15 schreef alwaysthebest het volgende:
Zo heeft iedere streek wel zijn eigen taalgebruiken (en -misbruiken)
Ze heeft dus blijkbaar niet genoeg aan je vader?quote:Op maandag 19 maart 2007 20:47 schreef ballieking het volgende:
ONS MAM BEKT FRIKANDELLEH JEH
Voor jullie is het normaal, het klinkt gewoon foutquote:Op maandag 19 maart 2007 21:10 schreef Viswijfje het volgende:
toen ik laatst ons mam zei in een topic over mijn douchekop kreeg ik ook gelijk allemaal klachten.. is toch kats normaal om dat te zeggen?? snap echt jullie probleem nie
![]()
Nee mijn moeder danquote:Op maandag 19 maart 2007 21:13 schreef CosmoNut het volgende:
[..]
Voor jullie is het normaal, het klinkt gewoon fout
Praat dan ook gewoon Nederlands.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:32 schreef Herr_Munk het volgende:
Gaap, zoveelste Amsterdammer met een meerwaardigheids complex...
* ivetje voelt haar minderwaardigheidscomplex weer opkomenquote:Op maandag 19 maart 2007 22:34 schreef Dactus het volgende:
"Ons mam" klinkt juist kei () geil
Mits uitgesproken door een Oost-Brabants meisje en niet door die zingende zagen ten westen van Biest-Houtakker en Tilburg in het bijzonder
![]()
Gullie!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
Ook lekker compatible, boven de rivieren hebben ze een extra letter in het alfabet, de "erww" maar om het voor hun makkelijk te houden hebben ze de "r" weg gelaten uit het alfabet en schrijven ze de "erww" ook als een "r"quote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:48 schreef Sant het volgende:
hullie moeder!!!
Wij hebben tenminste een eigen taaltje... met je hoeren GGGGGGGG
Dat klinkt godverdomme net alsof je staat te rochelen...
Verschrikkelijk die erww jah.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:00 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Ook lekker compatible, boven de rivieren hebben ze een extra letter in het alfabet, de "erww" maar om het voor hun makkelijk te houden hebben ze de "r" weg gelaten uit het alfabet en schrijven ze de "erww" ook als een "r"
Den Haagquote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:14 schreef Armageddon het volgende:
Dat hele fokking brabant kan me gestolen worden.
Bij mij in de buurt zegt ook iedereen gedag. En hier heb je ook geen frikandellen en worstebroodjes nee.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:25 schreef dork22 het volgende:
Ik denk toch wel dat brabant een van de fijnste provincies is om in te wonen.
De mensen zijn sociaal (randstadzeg eens tegen een willekeurig persoon op straat 'goeiedag' en ze kijken je aan van wtf mate?)
Iedereen zuipt tenminste.
Carnaval
Frikandellen
Worstenbroodjes
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:25 schreef dork22 het volgende:
(randstadzeg eens tegen een willekeurig persoon op straat 'goeiedag' en ze kijken je aan van wtf mate?)
Ach, nog een paar jaar en dan overstromen die kustprovincies vanzelf.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:54 schreef Sant het volgende:
Voorstel...
vanaf de rivieren moeten we Nederland afsteken en de zee op duwen...
Friesland laten we echter zinken...
i can't wait!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ach, nog een paar jaar en dan overstromen die kustprovincies vanzelf.
En dan moeten ze ook wegblijven uit Brabant!!
Norse Noordhollander!quote:Op maandag 19 maart 2007 16:25 schreef Lakitu het volgende:
Daar word ik nou zo chagarijnig van, van die boeren die het vertikken om gewoon ' m'n/ mijn moeder ' of desnoods 'mijn mam' te zeggen.
Klacht: kutboeren die 'ons mam' zeggen![]()
Ja, alle mensen boven de rivieren hebben die kakker-erww, inclusief boeren uit groningen en dergelijkequote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:00 schreef SwiffMeister het volgende:
boven de rivieren hebben ze een extra letter in het alfabet, de "erww"
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:31 schreef Willewa het volgende:
fuck brabant
Indien je dit positief bedoelt:quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:32 schreef Viswijfje het volgende:
brabant boppe!!
hahaha, ik roep u uit tot domme doos van de dag!!!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:37 schreef wendytje het volgende:
weet je wat het ergste is?
als je er lange tijd inzit (limbabwe/broabant) dan hoor je het niet eens meer en denk je bij zo'n topic SHIT! zo denk ik er eigenlijk ook over, was al helemaal weggezakt
ik doe met je mee...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:09 schreef RoelRoel het volgende:
Ik kots op mensen die vanallelei dingen die niet Hollands zijn boers noemen.
Fuck Twente.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:31 schreef Willewa het volgende:
fuck brabant
Hoezo, heb je zo'n irritante moeder?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:34 schreef l3laster het volgende:
idd ons mam is gewoon ernstig irriteer me er ook aan.....
Jij zegt zeker ook altijd 'wij' ipv 'ik'quote:Op maandag 19 maart 2007 16:31 schreef ivetje het volgende:
hij quote me, hij qoute me...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:07 schreef Sant het volgende:
[..]
hahaha, ik roep u uit tot domme doos van de dag!!!![]()
![]()
zo behoor ik er over te denken, omdat andrs mijn vrienden me niet meer tof zullen vinden...
zielig x 250 ^5 = wendytje
Het is ook zo'n ramp he.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:34 schreef l3laster het volgende:
idd ons mam is gewoon ernstig irriteer me er ook aan.....
Ik zeg altijd os mam ipv ons mam, is da beter? Of nie?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:34 schreef l3laster het volgende:
idd ons mam is gewoon ernstig irriteer erger me er ook aan.....
Helmaal gelijk, joh. Ik ben zo jaloers op mensen die 'ons mam' zeggen, dat ik een KLB-topic openen als enige uitweg zag.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:10 schreef Sant het volgende:
[..]
ik doe met je mee...![]()
![]()
vandaar --> Jealousy is a Motherf*cker!!!
Ja, eh: interpunctie en spelling. Als dat in orde is mag je weer over me praten.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:29 schreef paulus1709 het volgende:
hij is gewoon jaloeers om dat hij geen dialect heeft omdat het een saaie stoffige hollander is
Ik wou net zo'n zelfde reactie gevenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:07 schreef Sant het volgende:
[..]
hahaha, ik roep u uit tot domme doos van de dag!!!![]()
![]()
zo behoor ik er over te denken, omdat andrs mijn vrienden me niet meer tof zullen vinden...
zielig x 250 ^5 = wendytje
Wat is er nou zo erg aan "ons mam" zeggen, ga je om nuttige dingen druk maken ofzo.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:47 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Helmaal gelijk, joh. Ik ben zo jaloers op mensen die 'ons mam' zeggen, dat ik een KLB-topic openen als enige uitweg zag.
[..]
Ja, eh: interpunctie en spelling. Als dat in orde is mag je weer over me praten.
Kun je nagaan hoe gemoedelijk en gezellig wij Brabanders zijnquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:37 schreef wendytje het volgende:
weet je wat het ergste is?
als je er lange tijd inzit (limbabwe/broabant) dan hoor je het niet eens meer en denk je bij zo'n topic SHIT! zo denk ik er eigenlijk ook over, was al helemaal weggezakt
In principe niet. Limburgers die Nederlands praten, zeggen gewoon: "Mijn moeder".quote:Op maandag 19 maart 2007 16:30 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
zijn er mensen die dat in limburg zeggen?![]()
Brabants voor pijpen?quote:Op maandag 19 maart 2007 20:47 schreef ballieking het volgende:
ONS MAM BEKT FRIKANDELLEH
Je motherquote:Op woensdag 21 maart 2007 09:46 schreef Armageddon het volgende:
Brabant
Guus Meeuwis
PSV
Philips
Carnaval
Friet
Dat valt zat mee. Er zijn ook Limburgers die dat doen. Volgens mij nog meer dan Brabanders. Limburgers kunnen gewoon niet zonder hun dialect en dan sluipt dat erin.quote:Op woensdag 21 maart 2007 01:16 schreef blonchi het volgende:
[..]
In principe niet. Limburgers die Nederlands praten, zeggen gewoon: "Mijn moeder".
Veel Brabo's houden het gewoon vol in het Nederlands "Ons mam" te zeggen. En dat is naar alle waarschijnlijkheid ook de klacht.
Dus als Den Haag overstroomt, kom je ook niet naar hoger gelegen gebied?quote:Op woensdag 21 maart 2007 09:46 schreef Armageddon het volgende:
Brabant
Guus Meeuwis
PSV
Philips
Carnaval
Friet
Wat is een kaa schaaf?quote:Op woensdag 21 maart 2007 07:32 schreef ballieking het volgende:
nee voor kaaschaaf
idd.. Ik zeg trouwens 's mam.. dat telt toch niet hè..quote:Op maandag 19 maart 2007 16:26 schreef jordeeeh het volgende:
Rustig? Hoezo?quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:47 schreef DjBoBkE het volgende:
[..]
idd.. Ik zeg trouwens 's mam.. dat telt toch niet hè..
Ennuh Armageddon.. Beetje Rustig hè.. Jehebt wel veel brabanders tegen.. en jah.. psv.. ieder voordeel heeft zijn nadeel
me2quote:
Nee dan ga ik naar Amersfoort, waar ik geboren ben. Amersfoort aan zee.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus als Den Haag overstroomt, kom je ook niet naar hoger gelegen gebied?
Jij gaat liever naar Twente?
Gelukkig!
En dat in 2 buitenlandse talenquote:Op woensdag 21 maart 2007 15:16 schreef Sant het volgende:
[..]
me2
I Love My Language!!!!
Brabant uber alles!!
Ten westen van Hilvarenbeek bedoel je..quote:Op maandag 19 maart 2007 22:34 schreef Dactus het volgende:
"Ons mam" klinkt juist kei () geil
Mits uitgesproken door een Oost-Brabants meisje en niet door die zingende zagen ten westen van Biest-Houtakker en Tilburg in het bijzonder
![]()
Mjah, in Hilvarenbeek valt het inderdaad nog wel mee, maar Biest-Houtakker klinkt zo mooi.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:21 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Ten westen van Hilvarenbeek bedoel je..
Beekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk de geksteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeequote:Op woensdag 21 maart 2007 20:16 schreef Dactus het volgende:
[..]
Mjah, in Hilvarenbeek valt het inderdaad nog wel mee, maar Biest-Houtakker klinkt zo mooi.
quote:Op woensdag 21 maart 2007 09:46 schreef Armageddon het volgende:
Brabant
Guus Meeuwis
PSV
Philips
Carnaval
Friet
Dat dusquote:Op maandag 16 februari 2009 13:16 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Kutkick
Zeg ik ook altijd, kutnoorderling.quote:Op maandag 19 maart 2007 16:25 schreef Lakitu het volgende:
Daar word ik nou zo chagarijnig van, van die boeren die het vertikken om gewoon \' m\'n/ mijn moeder \' of desnoods \'mijn mam\' te zeggen.
Klacht: kutboeren die \'ons mam\' zeggen![]()
Dat soort volk zegt bij de slager ook altijd 'ruwe ham', i.p.v. 'rauwe ham', alsof dat netter is!!quote:
Ik moest lachen.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:02 schreef HeatWave het volgende:
"Ons mam".
2 ons, dungesneden ofzo?.
Maar hoe zit het eigenlijk als je enig kind bent. Dan is er geen sprake van 'ons'.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:47 schreef Barcaconia het volgende:
Oja, "Mijn vaderrrr"en "Mijn moederr" klinkt kut. "Ons pap" en "Ons mam" is veul mooier. Nu nog een vrouwke zoeken die daar ook zo over denkt
Maakt niet uit, toch ons mam.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:49 schreef Schokbreker het volgende:
[..]
Maar hoe zit het eigenlijk als je enig kind bent. Dan is er geen sprake van 'ons'.
Mensen die denken dat brabants een taal is.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:48 schreef Sant het volgende:
hullie moeder!!!
Wij hebben tenminste een eigen taaltje... met je hoeren GGGGGGGG
Dat klinkt godverdomme net alsof je staat te rochelen...
zéér terechte klachtquote:Op maandag 19 maart 2007 16:25 schreef Lakitu het volgende:
Daar word ik nou zo chagarijnig van, van die boeren die het vertikken om gewoon \' m\'n/ mijn moeder \' of desnoods \'mijn mam\' te zeggen.
vieze boer...quote:Op maandag 16 februari 2009 15:09 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Maakt niet uit, toch ons mam.
Ons pap zegt ook ons mam tegen mijn moeder.
Ik zeg ook jullie mam tegen jouw moeder (en jullie pap tegen jouw vader)
Mijn broer is "ons piet"
Jouw broer is "jullie piet"
Oma is "ons opoe" of snel: z'opoe
quote:
Hier in ieder geval al een menneke die daar ook zo over denktquote:Op maandag 16 februari 2009 14:47 schreef Barcaconia het volgende:
Oja, "Mijn vaderrrr"en "Mijn moederr" klinkt kut. "Ons pap" en "Ons mam" is veul mooier. Nu nog een vrouwke zoeken die daar ook zo over denkt
Ik heb dat 10 keer liever, eigenlijk.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:47 schreef Barcaconia het volgende:
Oja, "Mijn vaderrrr"en "Mijn moederr" klinkt kut.
Neequote:Op maandag 16 februari 2009 16:16 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Ik heb dat 10 keer liever, eigenlijk.
ik haat jouw oomquote:Op maandag 16 februari 2009 16:13 schreef grizegrijn het volgende:
M'n oom neemt zelfs de telefoon op met "met ons Piet"
Ja daar heb ik toch niets aan.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:14 schreef Mr.Houdoe het volgende:
[..]
Hier in ieder geval al een menneke die daar ook zo over denkt
Ik ben niet eens een boer! Ja, mijn ouders van huis uit welquote:
Zeg je dat ook over dat platte Noord-Hollands, de Gooise R, Rotterdams, het 'Achterhoeks' enz?quote:Op maandag 16 februari 2009 16:42 schreef BRooster het volgende:
Brabants klinkt sowieso redelijk kut, alsof je te dom bent om fatsoenlijk Nederlands te praten ofzo...
Wanne kwats.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:38 schreef msnk het volgende:
Ons moeder klinkt prima, uit de mond van een 40+ jaar oude boer ofzo.
De nieuwe generatie(s) moeten zich er niet aan wagen.
waar the fuck woon jij manquote:Op maandag 16 februari 2009 16:44 schreef Walter81 het volgende:
Net als dat woordje "Kei-" dat er daar overal voorgeplakt wordt. Doen we hier ook niet.
Ik woon tegen de grens van Zeeland aan.. Westelijker dan jij.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:49 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
waar the fuck woon jij man
ik woon jammer genoeg ook in west-brabant en daar zeggen ze de hele dag niks anders als,
houdoe, kei, veul, rooi, gij, zullie etc.
Het ligt er maar net aan wat je gewend bent inderdaadquote:Op maandag 16 februari 2009 16:46 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Zeg je dat ook over dat platte Noord-Hollands, de Gooise R, Rotterdams, het 'Achterhoeks' enz?
Iedere regio heeft gewoon zijn eigen dialect (gelukkig). Weet niet uit welk gat jij komt, maar daar geldt dat ook vast voor.
TS is jaloers dat ie nooit een mam heeft gehad.. maar twee paps..quote:Op maandag 19 maart 2007 16:25 schreef Lakitu het volgende:
Zo vind ik west-Brabants weer het prettigst..zeker in m'n eigen omgeving.Omdat dat juist het bekendst klinkt.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:55 schreef BRooster het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan wat je gewend bent inderdaad![]()
De meeste duidelijk accenten vind ik vreselijk. Brabants, Limburgs, Twents, bekakt. Het 'accent' van de mensen uit de provincie Utrecht (dus niet het platte Utrechts zelf) vind ik het mooiste. Waarschijnlijk omdat ik dat ook gewend ben ja.
omgquote:Op maandag 16 februari 2009 16:48 schreef Spooky4u het volgende:
Zonder Brabant had Nederland onder Belgie gestaan op de laatste OS-medaillespiegel
Nog een kleine 10 jaar en Brabant is een strandgebied en de rest is het nieuwe Atlantis
AHAHAHHHHAHquote:Op maandag 16 februari 2009 16:56 schreef trifko het volgende:
[..]
TS is jaloers dat ie nooit een mam heeft gehad.. maar twee paps..
zij lischgshcgst (zachte g is dat) langs mij i.p.v. zij ligt naast mij.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:16 schreef wikwakka2 het volgende:
Inderdaad. Net zoiets irritants is als Limburgers "langs" zeggen in plaats van "er naast" of zo? Ik kan nu even niet op een goed voorbeeld komen maar de posthistorie van de boswachter zegt genoeg.
vreemd...quote:Op maandag 16 februari 2009 16:54 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ik woon tegen de grens van Zeeland aan.. Westelijker dan jij.
Oudoe, veul, gij en zullie zeggen wij ook. Kei niet. En rooi? Wasda?
Het is "neffe" en niet naast...quote:Op maandag 16 februari 2009 17:16 schreef wikwakka2 het volgende:
Inderdaad. Net zoiets irritants is als Limburgers "langs" zeggen in plaats van "er naast" of zo? Ik kan nu even niet op een goed voorbeeld komen maar de posthistorie van de boswachter zegt genoeg.
Goed bezigquote:Op maandag 16 februari 2009 17:32 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Het is "neffe" en niet naast...
Dan is het dus:
Ze leej neffe mèn in bed.
En omdat het bijna carnaval is hier een cadeautje:
(tevens "niet-brabanders/limburgers wegjaag post")
neefje?quote:Op maandag 16 februari 2009 17:32 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Het is "neffe" en niet naast...
Dan is het dus:
Ze leej neffe mèn in bed.
En omdat het bijna carnaval is hier een cadeautje:
(tevens "niet-brabanders/limburgers wegjaag post")
Onze buurvrouw woont langs ons ?quote:Op maandag 16 februari 2009 17:16 schreef wikwakka2 het volgende:
Nee, het is wel jouw broer en niet die van je ouders. Het is namelijk hun zoon.quote:Op maandag 19 maart 2007 16:31 schreef ivetje het volgende:
Precies. En dan moeten ze ook niet hier willen wonen. Bij mij komen ze d'r niet in.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:48 schreef Spooky4u het volgende:
Nog een kleine 10 jaar en Brabant is een strandgebied en de rest is het nieuwe Atlantis
Hee dat zeg ik ook (rond Eindhoven dus). Langs ipv naast, maar meestal "neffe".quote:Op maandag 16 februari 2009 17:16 schreef wikwakka2 het volgende:
Draadstaalquote:Op maandag 16 februari 2009 18:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. En dan moeten ze ook niet hier willen wonen. Bij mij komen ze d'r niet in.
Hedde ge dè gezeed gehad, ja minde dè werkluk woar? Hoe doede ge dè, hoe doede ge dè, hoe hedde ge dè gedoan.
Overigens is bij ons alles van ons, zelfs mijn neefjes en nichtjes noemen we 'onze' (jongetjes) en 'ons' (meisjes).
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:00 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Ook lekker compatible, boven de rivieren hebben ze een extra letter in het alfabet, de "erww" maar om het voor hun makkelijk te houden hebben ze de "r" weg gelaten uit het alfabet en schrijven ze de "erww" ook als een "r"
Heul niet.quote:Op maandag 16 februari 2009 18:33 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]Brabanders kunnen ook geen 'r' uitspreken, dat klinkt dan als een soort van kokhalzend keelgeluid dat eerder in de buurt komt van een normale 'g' dan een 'r'.
Ik neem aan dat je dat door vreselijke krakende geluid bedoelt wat die lutsers boven de rivieren uitkramen?quote:Op maandag 16 februari 2009 18:33 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]Brabanders kunnen ook geen 'r' uitspreken, dat klinkt dan als een soort van kokhalzend keelgeluid dat eerder in de buurt komt van een normale 'g' dan een 'r'.
Hier is een R gewoon een R. Niet zo'n vage rollende R die kakkerig klinkt.quote:Op maandag 16 februari 2009 18:33 schreef WHATSHESAID het volgende:
Datdus.quote:Op maandag 16 februari 2009 18:48 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hier is een R gewoon een R. Niet zo'n vage rollende R die kakkerig klinkt.
Nee. Wanneer een Brabander 'wortel' uitspreekt, klinkt dit als 'wogtel' en niet als 'wortel' en 'moeder' klinkt als 'moedeagg'. Best dat Brabanders in dat dialect van ze praten, maar ga dan alsjeblieft geen commentaar leveren op mensen die wel gewoon Nederlands sprekenquote:Op maandag 16 februari 2009 18:48 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Jij zegt zeker moedewrjjjjjjjquote:Op maandag 16 februari 2009 18:51 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Nee. Wanneer een Brabander 'wortel' uitspreekt, klinkt dit als 'wogtel' en niet als 'wortel' en 'moeder' klinkt als 'moedeagg'. Best dat Brabanders in dat dialect van ze praten, maar ga dan alsjeblieft geen commentaar leveren op mensen die wel gewoon Nederlands spreken.
Gewoon Nederlands bestaat niet. Ik vind Amsterdams oid ook kut klinken. Eigenlijk is dit dus een zinloze discussie.quote:Op maandag 16 februari 2009 18:51 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Nee. Wanneer een Brabander 'wortel' uitspreekt, klinkt dit als 'wogtel' en niet als 'wortel' en 'moeder' klinkt als 'moedeagg'. Best dat Brabanders in dat dialect van ze praten, maar ga dan alsjeblieft geen commentaar leveren op mensen die wel gewoon Nederlands spreken.
Ik kom uit Rotterdam dus ik laat m'n r lekker rollenquote:
Audio or it didn't happenquote:Op maandag 16 februari 2009 18:55 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Ik kom uit Rotterdam dus ik laat m'n r lekker rollenIk slik 'm niet in zoals mensen uit het Gooi of vervang 'm door wat gekokhals zoals in Brabant
Mee eensquote:Op maandag 16 februari 2009 18:55 schreef Rosbief het volgende:
Het is 'ons mam', iedereen zegt het dus dan hoort het zo.
hij bedoeld ook dat hij bij de familie hoort, broer/zoonlief is van "hun"quote:Op maandag 16 februari 2009 18:03 schreef henkdevlieg het volgende:
[..]
Nee, het is wel jouw broer en niet die van je ouders. Het is namelijk hun zoon.
quote:Op maandag 16 februari 2009 19:15 schreef Angelcakes het volgende:
[..]
hij bedoeld ook dat hij bij de familie hoort, broer/zoonlief is van "hun"
ons jan is dus een zoon voor de 1 en een broer voor de ander maar dat maakt niet uit, hij is
van hun.
wat een ongelooflijke suffe uitleg maar ik bedoel het goed
quote:Op maandag 19 maart 2007 16:26 schreef jordeeeh het volgende:
quote:Op maandag 19 maart 2007 16:26 schreef jordeeeh het volgende:
Godvergeten pikkentrekkerquote:Op maandag 16 februari 2009 20:05 schreef Djeez het volgende:
Eens met klacht. Limbo's/Brabo's zijnDomme carnavalvierders....
Rollende 'r' kakkerig?quote:Op maandag 16 februari 2009 18:48 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ja, dat is toch allemaal hetzelfdequote:Op maandag 16 februari 2009 21:51 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Rollende 'r' kakkerig?Juist niet. Een Leidsche 'r', dat is kak. En ik heb geen Leidsche, rollende of Belgische 'r'
Vroeger was daar een liedje over.quote:Op maandag 16 februari 2009 18:55 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Ik kom uit Rotterdam dus ik laat m'n r lekker rollenIk slik 'm niet in zoals mensen uit het Gooi of vervang 'm door wat gekokhals zoals in Brabant
Draadstaalquote:Op maandag 16 februari 2009 18:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Hedde ge dè gezeed gehad, ja minde dè werkluk woar? Hoe doede ge dè, hoe doede ge dè, hoe hedde ge dè gedoan.
Bredaas klinkt toch al weer een stukje anders dan 40km westelijker.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:24 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
vreemd...
ik woon in de buurt van breda dus niet zo heel ver van jouw vandaan,
en daar zeggen ze niks anders dan dat.
quote:Op maandag 16 februari 2009 23:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ons pap
Ons mam
Ons moeder
Ons opa
Ons oma
[ afbeelding ]
Ge moet er stokskes langs zette! Anders vèlt ut eraf.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:00 schreef flexster het volgende:
ons mam zeej dan altied "ge moet metser worden gij"
Ja, die ken ik ook. Bij ons was het ons mam die vroeger altijd de restjes opat.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:28 schreef Tezz het volgende:
Ons mam zei altijd (nog steeds trouwens) wanneer mijn vader vroeger het 'leste bietje' uit de pannen 'pitste' (want hij vond het zonde om te laten liggen): "Ge wordt nie dik van goed eten, van sund worde dik! "
Witte wè sunt is? Goei bôter aan oew gat smèère en droog brood ééte.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:28 schreef Tezz het volgende:
Ons mam zei altijd (nog steeds trouwens) wanneer mijn vader vroeger het 'leste bietje' uit de pannen 'pitste' (want hij vond het zonde om te laten liggen): "Ge wordt nie dik van goed eten, van sund worde dik! "
quote:Op maandag 16 februari 2009 20:05 schreef Djeez het volgende:
Eens met klacht. Limbo's/Brabo's zijnDomme carnavalvierders....
Die translator heb ik in gebruik.. om het spraakgebrek van boven de sloot te begrijpen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:21 schreef HeatWave het volgende:
Hey, is er iemand met een zwakzinnigentaal-translator langsgekomen hier?
*kuch* zullen we even het ABN vergelijken met het infantiele gebrabbel van hierboven?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:30 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Die translator heb ik in gebruik.. om het spraakgebrek van boven de sloot te begrijpen.
dreug browt bedoel de?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:48 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Witte wè sunt is? Goei bôter aan oew gat smèère en droog brood ééte.
Ligt er maar net aan, uit waar je vandaan komt. Jij zult meer uit de buurt van ehv komen denk ik?quote:
Goeie grap, man.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:30 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Die translator heb ik in gebruik.. om het spraakgebrek van boven de sloot te begrijpen.
Haha, nogal!! Hellemond nog wel. En trots erop!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:12 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan, uit waar je vandaan komt. Jij zult meer uit de buurt van ehv komen denk ik?
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:01 schreef SwiffMeister het volgende:
ABN = Algemene Brabantse Norm
En niets anders.
Ut leste bietje ut de pan is altèd sunt. Moar wel laekkerquote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:28 schreef Tezz het volgende:
Hier niet. Browt. Miskien skreefde ut wel as brawt of brouwt. Makt nie oit, ut blie gewoon mik.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:16 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Bekant goed, mer 't is 'dreug bròòd' hè!
Oke.. met dat laatste ben ik het als echte Brabander mee eens.. maar dèèrom zijn ik ok blij da me n'in 't Krabbegat Vastenavend 'ouwe en gin "carnaval"... Kiel aan, gerdijne n'en 'n zaddoek om oew nek en da d'is t.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:33 schreef Twerk het volgende:
Tenenkrommend idd. Maar ach, wat verwacht je ook in de provincies waar dorpsidioten met een piratenpakje 4 dagen op Frans Bauer-muziek staan te hossen.
Dat 't in Bergen op Zoom een andere (ouwe) naam heeft, maakt niet uit, de feestelijkheden: optocht, dweilen, kindermatinee tot aan aswoensdag, blijven hetzelfde.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:02 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Oke.. met dat laatste ben ik het als echte Brabander mee eens.. maar dèèrom zijn ik ok blij da me n'in 't Krabbegat Vastenavend 'ouwe en gin "carnaval"... Kiel aan, gerdijne n'en 'n zaddoek om oew nek en da d'is t.
Ben er ook nog nooit geweest.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:35 schreef Allure_ het volgende:
Ach, de eeuwige discussie.
Zo wordt er nu eenmaal gepraat in het zuiden des lands. Bevalt het je niet, dan moet je er vooral niet komen.
Kutklacht dus, slotjequote:
quote:
Dat is een win-win situatie inderdaad, zo'n volk hoeven we hier niet.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:55 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Gewoon zoveel mogelijk vermijden
Gaat heen!quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:32 schreef Lakitu het volgende:
Anders rotten jullie even op uit m'n topic met dat kut-taaltje en dat geneuzel over carnaval.
Je mocht willen dat er eens wat ontwikkelde Nederlanders aandacht zouden schenken aan het gedeelte onder de rivierenquote:Op woensdag 18 februari 2009 13:58 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Dat is een win-win situatie inderdaad, zo'n volk hoeven we hier niet.
Dat zou ik toejuichen. Dan zijn we namelijk meteen het welvarendste land van westeuropa, met de laagste werkeloosheidcijfers etc.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:23 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Het is een kwestie van enkele jaren hopelijk tot Vlaanderen alleen verder gaat en van Nederland als cadeautje Brabant en Limburg krijgt
Ik ben voor!quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:23 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Je mocht willen dat er eens wat ontwikkelde Nederlanders aandacht zouden schenken aan het gedeelte onder de rivieren
Het is een kwestie van enkele jaren hopelijk tot Vlaanderen alleen verder gaat en van Nederland als cadeautje Brabant en Limburg krijgt
Waarom werken er zoveel Brabanders in de randstad? De treinen en autowegen zitten dagelijks vol.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:23 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Je mocht willen dat er eens wat ontwikkelde Nederlanders aandacht zouden schenken aan het gedeelte onder de rivieren
Helemaal te gek. Dat wordt dan een superland en de de rest van Nederland gaat failliet.quote:Het is een kwestie van enkele jaren hopelijk tot Vlaanderen alleen verder gaat en van Nederland als cadeautje Brabant en Limburg krijgt
Ik denk het niet. En al dat volk wat hier nooit zegt te komen zal wrs ook maar wat graag van de Brabantse wegen gebruik maken om via het vliegveld van Brussel op vakantie te gaan, aangezien dat een stuk goedkoper is dan schiphol. Ook zie ik ze niet snel via Duitsland rijden als ze op vakantie gaan in Frankrijk.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Blijf je ook weg als de dijken het eens mochten begeven?
Denk dat de naam 'Bergen op Zoom' ouder is dan 'Krabbegat'quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat 't in Bergen op Zoom een andere (ouwe) naam heeft, maakt niet uit, de feestelijkheden: optocht, dweilen, kindermatinee tot aan aswoensdag, blijven hetzelfde.
Hmm lekker.. nee helaas niet.quote:Wij eten hier 's woensdags haring, jullie ook?
Precies.. Een Brabander is ook niet te beroerd om te werken. Hollanders zijn meer praatjesmakers...soort telefoon- en autoverkopers zeg maarquote:Op woensdag 18 februari 2009 14:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Schijnbaar is dat toch wel gewenst werkvolk. Werknemers hebben liever Brabanders dan Hollanders, blijkbaar.
Echt, dat is ook het enige positieve wat jullie elke keer kunnen bedenken he? Een totaal ongeloofwaardig fictief scenario waarom mensen vrijwillig bij jullie zouden willen wonen..quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Blijf je ook weg als de dijken het eens mochten begeven?
Geef mij 1 goed argument waarom ik naar holland zou verhuizen dan...quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Echt, dat is ook het enige positieve wat jullie elke keer kunnen bedenken he? Een totaal ongeloofwaardig fictief scenario waarom mensen vrijwillig bij jullie zouden willen wonen..
nee, heel sterk argument.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |