Hier niet. Browt. Miskien skreefde ut wel as brawt of brouwt. Makt nie oit, ut blie gewoon mik.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:16 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Bekant goed, mer 't is 'dreug bròòd' hè!
Oke.. met dat laatste ben ik het als echte Brabander mee eens.. maar dèèrom zijn ik ok blij da me n'in 't Krabbegat Vastenavend 'ouwe en gin "carnaval"... Kiel aan, gerdijne n'en 'n zaddoek om oew nek en da d'is t.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:33 schreef Twerk het volgende:
Tenenkrommend idd. Maar ach, wat verwacht je ook in de provincies waar dorpsidioten met een piratenpakje 4 dagen op Frans Bauer-muziek staan te hossen.
Dat 't in Bergen op Zoom een andere (ouwe) naam heeft, maakt niet uit, de feestelijkheden: optocht, dweilen, kindermatinee tot aan aswoensdag, blijven hetzelfde.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:02 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Oke.. met dat laatste ben ik het als echte Brabander mee eens.. maar dèèrom zijn ik ok blij da me n'in 't Krabbegat Vastenavend 'ouwe en gin "carnaval"... Kiel aan, gerdijne n'en 'n zaddoek om oew nek en da d'is t.
Ben er ook nog nooit geweest.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:35 schreef Allure_ het volgende:
Ach, de eeuwige discussie.
Zo wordt er nu eenmaal gepraat in het zuiden des lands. Bevalt het je niet, dan moet je er vooral niet komen.
Kutklacht dus, slotjequote:
quote:
Dat is een win-win situatie inderdaad, zo'n volk hoeven we hier niet.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:55 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Gewoon zoveel mogelijk vermijden
Gaat heen!quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:32 schreef Lakitu het volgende:
Anders rotten jullie even op uit m'n topic met dat kut-taaltje en dat geneuzel over carnaval.
Je mocht willen dat er eens wat ontwikkelde Nederlanders aandacht zouden schenken aan het gedeelte onder de rivierenquote:Op woensdag 18 februari 2009 13:58 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Dat is een win-win situatie inderdaad, zo'n volk hoeven we hier niet.
Dat zou ik toejuichen. Dan zijn we namelijk meteen het welvarendste land van westeuropa, met de laagste werkeloosheidcijfers etc.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:23 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Het is een kwestie van enkele jaren hopelijk tot Vlaanderen alleen verder gaat en van Nederland als cadeautje Brabant en Limburg krijgt
Ik ben voor!quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:23 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Je mocht willen dat er eens wat ontwikkelde Nederlanders aandacht zouden schenken aan het gedeelte onder de rivieren
Het is een kwestie van enkele jaren hopelijk tot Vlaanderen alleen verder gaat en van Nederland als cadeautje Brabant en Limburg krijgt
Waarom werken er zoveel Brabanders in de randstad? De treinen en autowegen zitten dagelijks vol.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:23 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Je mocht willen dat er eens wat ontwikkelde Nederlanders aandacht zouden schenken aan het gedeelte onder de rivieren
Helemaal te gek. Dat wordt dan een superland en de de rest van Nederland gaat failliet.quote:Het is een kwestie van enkele jaren hopelijk tot Vlaanderen alleen verder gaat en van Nederland als cadeautje Brabant en Limburg krijgt
Ik denk het niet. En al dat volk wat hier nooit zegt te komen zal wrs ook maar wat graag van de Brabantse wegen gebruik maken om via het vliegveld van Brussel op vakantie te gaan, aangezien dat een stuk goedkoper is dan schiphol. Ook zie ik ze niet snel via Duitsland rijden als ze op vakantie gaan in Frankrijk.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Blijf je ook weg als de dijken het eens mochten begeven?
Denk dat de naam 'Bergen op Zoom' ouder is dan 'Krabbegat'quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat 't in Bergen op Zoom een andere (ouwe) naam heeft, maakt niet uit, de feestelijkheden: optocht, dweilen, kindermatinee tot aan aswoensdag, blijven hetzelfde.
Hmm lekker.. nee helaas niet.quote:Wij eten hier 's woensdags haring, jullie ook?
Precies.. Een Brabander is ook niet te beroerd om te werken. Hollanders zijn meer praatjesmakers...soort telefoon- en autoverkopers zeg maarquote:Op woensdag 18 februari 2009 14:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Schijnbaar is dat toch wel gewenst werkvolk. Werknemers hebben liever Brabanders dan Hollanders, blijkbaar.
Echt, dat is ook het enige positieve wat jullie elke keer kunnen bedenken he? Een totaal ongeloofwaardig fictief scenario waarom mensen vrijwillig bij jullie zouden willen wonen..quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Blijf je ook weg als de dijken het eens mochten begeven?
Geef mij 1 goed argument waarom ik naar holland zou verhuizen dan...quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Echt, dat is ook het enige positieve wat jullie elke keer kunnen bedenken he? Een totaal ongeloofwaardig fictief scenario waarom mensen vrijwillig bij jullie zouden willen wonen..
nee, heel sterk argument.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |