Jullie Piet die het toch iets mej ons hendrieke?quote:Op maandag 19 maart 2007 16:26 schreef Ladidadida het volgende:
En dan ook 'ons Piet' als het over een broer gaat, of 'ons Hendrieke' over een zusje..
Wa zin de gij?quote:Op maandag 19 maart 2007 16:28 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
Jullie Piet die het toch iets mej ons hendrieke?
Er wonen toch boeren in Brabant & Limburg, jeweets.quote:Op maandag 19 maart 2007 16:26 schreef jordeeeh het volgende:
ons mam = brabants/limburgs. Niks boers aan.
In Drenthe zeggen ze het ook, alleen dan 'oes (= onsquote:Op maandag 19 maart 2007 16:26 schreef jordeeeh het volgende:
Iets in de TS z'n jeugd ofzo. Iets met z'n moeder.quote:Op maandag 19 maart 2007 16:28 schreef Zjakkie het volgende:
wat is het probleem hiervan nou?
He'k inderdoad wel is heurd!quote:Op maandag 19 maart 2007 16:28 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
Jullie Piet die het toch iets mej ons hendrieke?
zijn er mensen die dat in limburg zeggen?quote:Op maandag 19 maart 2007 16:26 schreef jordeeeh het volgende:
Nah, iets met jouw moeder.quote:Op maandag 19 maart 2007 16:29 schreef STING het volgende:
[..]
Iets in de TS z'n jeugd ofzo. Iets met z'n moeder.
Zij praten anders dan ik, das helemaal niet leuk!quote:Op maandag 19 maart 2007 16:29 schreef STING het volgende:
[..]
Iets in de TS z'n jeugd ofzo. Iets met z'n moeder.
zullie!!quote:Op maandag 19 maart 2007 16:37 schreef Menn0 het volgende:
En jullie/hullie dan!
Jep, en in Drente, Overijsel, Noord Holland, Zuid Holland, Groningen etcquote:Op maandag 19 maart 2007 16:29 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Er wonen toch boeren in Brabant & Limburg, jeweets.
Is het dan niet onze moeder?quote:Op maandag 19 maart 2007 16:31 schreef ivetje het volgende:
Het klopt ook gewoon...ik heb een broer en ons mam is dus niet alleen mijn moeder, maar ook die van mijn broer. Als enig kind mag je mijn moeder zeggen, anders is het ons mam.
Hetzelfde met de broer...die is niet alleen van mij!! Hij is ook van ons pap en ons mam...dus ons (naam broer)
Met de 'erwww' in plaats van de 'r'.quote:Op maandag 19 maart 2007 16:38 schreef _Arual_ het volgende:
"mijn moeder", dat klinkt bekakt.
Wat is het verschil?...quote:Op maandag 19 maart 2007 16:26 schreef Aurelianus het volgende:
Dan ben je geen boer, dan ben je Brabander.
Dat kan ook, maar de moeder is van ons (mijn broer en ik)...dus ons mamquote:
Ik heb geen broers en zussen, en toch zeg ook ik "ons pap" en "ons mam".quote:Op maandag 19 maart 2007 16:31 schreef ivetje het volgende:
Het klopt ook gewoon...ik heb een broer en ons mam is dus niet alleen mijn moeder, maar ook die van mijn broer. Als enig kind mag je mijn moeder zeggen, anders is het ons mam.
Hetzelfde met de broer...die is niet alleen van mij!! Hij is ook van ons pap en ons mam...dus ons (naam broer)
Bij jou klopt het dus niet neequote:Op maandag 19 maart 2007 16:50 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb geen broers en zussen, en toch zeg ook ik "ons pap" en "ons mam".
Logisch? Nee.
Zeik niet nerd. Jij zegt ook dingen die streek afhankelijk en niet correct Nederlands zijn.quote:Op maandag 19 maart 2007 16:25 schreef Lakitu het volgende:
Daar word ik nou zo chagarijnig van, van die boeren die het vertikken om gewoon ' m'n/ mijn moeder ' of desnoods 'mijn mam' te zeggen.
Klacht: kutboeren die 'ons mam' zeggen![]()
Dus? Open er dan maar een topic over, nerd.quote:Op maandag 19 maart 2007 16:53 schreef Yay het volgende:
[..]
Zeik niet nerd. Jij zegt ook dingen die streek afhankelijk en niet correct Nederlands zijn.![]()
Dan klopt het weer wel, want dan is je moeder van jou en je pappaquote:Op maandag 19 maart 2007 16:59 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Maar ons pap zei ook "ons mam" tegen ons mam.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |