Jullie Piet die het toch iets mej ons hendrieke?quote:Op maandag 19 maart 2007 16:26 schreef Ladidadida het volgende:
En dan ook 'ons Piet' als het over een broer gaat, of 'ons Hendrieke' over een zusje..
Wa zin de gij?quote:Op maandag 19 maart 2007 16:28 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
Jullie Piet die het toch iets mej ons hendrieke?
Er wonen toch boeren in Brabant & Limburg, jeweets.quote:Op maandag 19 maart 2007 16:26 schreef jordeeeh het volgende:
ons mam = brabants/limburgs. Niks boers aan.
In Drenthe zeggen ze het ook, alleen dan 'oes (= onsquote:Op maandag 19 maart 2007 16:26 schreef jordeeeh het volgende:
Iets in de TS z'n jeugd ofzo. Iets met z'n moeder.quote:Op maandag 19 maart 2007 16:28 schreef Zjakkie het volgende:
wat is het probleem hiervan nou?
He'k inderdoad wel is heurd!quote:Op maandag 19 maart 2007 16:28 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
Jullie Piet die het toch iets mej ons hendrieke?
zijn er mensen die dat in limburg zeggen?quote:Op maandag 19 maart 2007 16:26 schreef jordeeeh het volgende:
Nah, iets met jouw moeder.quote:Op maandag 19 maart 2007 16:29 schreef STING het volgende:
[..]
Iets in de TS z'n jeugd ofzo. Iets met z'n moeder.
Zij praten anders dan ik, das helemaal niet leuk!quote:Op maandag 19 maart 2007 16:29 schreef STING het volgende:
[..]
Iets in de TS z'n jeugd ofzo. Iets met z'n moeder.
zullie!!quote:Op maandag 19 maart 2007 16:37 schreef Menn0 het volgende:
En jullie/hullie dan!
Jep, en in Drente, Overijsel, Noord Holland, Zuid Holland, Groningen etcquote:Op maandag 19 maart 2007 16:29 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Er wonen toch boeren in Brabant & Limburg, jeweets.
Is het dan niet onze moeder?quote:Op maandag 19 maart 2007 16:31 schreef ivetje het volgende:
Het klopt ook gewoon...ik heb een broer en ons mam is dus niet alleen mijn moeder, maar ook die van mijn broer. Als enig kind mag je mijn moeder zeggen, anders is het ons mam.
Hetzelfde met de broer...die is niet alleen van mij!! Hij is ook van ons pap en ons mam...dus ons (naam broer)
Met de 'erwww' in plaats van de 'r'.quote:Op maandag 19 maart 2007 16:38 schreef _Arual_ het volgende:
"mijn moeder", dat klinkt bekakt.
Wat is het verschil?...quote:Op maandag 19 maart 2007 16:26 schreef Aurelianus het volgende:
Dan ben je geen boer, dan ben je Brabander.
Dat kan ook, maar de moeder is van ons (mijn broer en ik)...dus ons mamquote:
Ik heb geen broers en zussen, en toch zeg ook ik "ons pap" en "ons mam".quote:Op maandag 19 maart 2007 16:31 schreef ivetje het volgende:
Het klopt ook gewoon...ik heb een broer en ons mam is dus niet alleen mijn moeder, maar ook die van mijn broer. Als enig kind mag je mijn moeder zeggen, anders is het ons mam.
Hetzelfde met de broer...die is niet alleen van mij!! Hij is ook van ons pap en ons mam...dus ons (naam broer)
Bij jou klopt het dus niet neequote:Op maandag 19 maart 2007 16:50 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb geen broers en zussen, en toch zeg ook ik "ons pap" en "ons mam".
Logisch? Nee.
Zeik niet nerd. Jij zegt ook dingen die streek afhankelijk en niet correct Nederlands zijn.quote:Op maandag 19 maart 2007 16:25 schreef Lakitu het volgende:
Daar word ik nou zo chagarijnig van, van die boeren die het vertikken om gewoon ' m'n/ mijn moeder ' of desnoods 'mijn mam' te zeggen.
Klacht: kutboeren die 'ons mam' zeggen![]()
Dus? Open er dan maar een topic over, nerd.quote:Op maandag 19 maart 2007 16:53 schreef Yay het volgende:
[..]
Zeik niet nerd. Jij zegt ook dingen die streek afhankelijk en niet correct Nederlands zijn.![]()
Dan klopt het weer wel, want dan is je moeder van jou en je pappaquote:Op maandag 19 maart 2007 16:59 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Maar ons pap zei ook "ons mam" tegen ons mam.
![]()
Jealousy indeed is a Motherf*cker!!quote:Op maandag 19 maart 2007 17:06 schreef LENUS het volgende:
ons mam![]()
![]()
Heb dan altijd het gevoel dat die mensen een chromosoompje teveel hebben![]()
Genoeg accenten van boven de rivieren zijn pas kutquote:Op maandag 19 maart 2007 17:20 schreef STING het volgende:
Onder de rivieren deugt het gewoon echt niet.
Hey, ons mam zegt dè ge es normoal moet doenquote:Op maandag 19 maart 2007 17:26 schreef GekkeMat het volgende:
Hey ons moeder zegt dat ge normaal moet doen!
Ja hey ik mag dan een brabander zijn maar ben nog wel beschaafd he! vuillak!quote:Op maandag 19 maart 2007 17:28 schreef ivetje het volgende:
[..]
Hey, ons mam zegt dè ge es normoal moet doen
Maar hoe jij het zei klinkt het gewoon niet...dan is het net een ballo die brabants praatquote:Op maandag 19 maart 2007 17:30 schreef GekkeMat het volgende:
[..]
Ja hey ik mag dan een brabander zijn maar ben nog wel beschaafd he! vuillak!
Dan voelen de limburgers zich ook weer thuisquote:Op maandag 19 maart 2007 17:31 schreef ivetje het volgende:
[..]
Maar hoe jij het zei klinkt het gewoon niet...dan is het net een ballo die brabants praat
brrr mensen die proberen brabants te praten maar dat je toch overduidelijk hoort dat ze uit 't noorden komenquote:Op maandag 19 maart 2007 17:31 schreef ivetje het volgende:
[..]
Maar hoe jij het zei klinkt het gewoon niet...dan is het net een ballo die brabants praat
quote:Op maandag 19 maart 2007 17:42 schreef dork22 het volgende:
[..]
brrr mensen die proberen brabants te praten maar dat je toch overduidelijk hoort dat ze uit 't noorden komen![]()
Ah nee, das Antwoarps.. Das nog beter zenne..quote:Op maandag 19 maart 2007 17:52 schreef Poncho het volgende:
Ik wil deze nacht in de stroate verdwoale
De klank van de stad moakt mijn ziel amoreus
Al heb ik geen geld om plezier te betoale
Ik vind wel een vrouwke noar mijn keus
quote:Op maandag 19 maart 2007 16:53 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Ik ook niet. *O* Maar ons mam wel.![]()
Die zegt Us Rie als ze het over haar zus Ria heeft.
Precies.quote:Op maandag 19 maart 2007 18:15 schreef alwaysthebest het volgende:
Zo heeft iedere streek wel zijn eigen taalgebruiken (en -misbruiken)
Ze heeft dus blijkbaar niet genoeg aan je vader?quote:Op maandag 19 maart 2007 20:47 schreef ballieking het volgende:
ONS MAM BEKT FRIKANDELLEH JEH
Voor jullie is het normaal, het klinkt gewoon foutquote:Op maandag 19 maart 2007 21:10 schreef Viswijfje het volgende:
toen ik laatst ons mam zei in een topic over mijn douchekop kreeg ik ook gelijk allemaal klachten.. is toch kats normaal om dat te zeggen?? snap echt jullie probleem nie
![]()
Nee mijn moeder danquote:Op maandag 19 maart 2007 21:13 schreef CosmoNut het volgende:
[..]
Voor jullie is het normaal, het klinkt gewoon fout
Praat dan ook gewoon Nederlands.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:32 schreef Herr_Munk het volgende:
Gaap, zoveelste Amsterdammer met een meerwaardigheids complex...
* ivetje voelt haar minderwaardigheidscomplex weer opkomenquote:Op maandag 19 maart 2007 22:34 schreef Dactus het volgende:
"Ons mam" klinkt juist kei () geil
Mits uitgesproken door een Oost-Brabants meisje en niet door die zingende zagen ten westen van Biest-Houtakker en Tilburg in het bijzonder
![]()
Gullie!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |