Of zoiets als de Oosterparkrellen in 97.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:04 schreef Tiemie het volgende:
http://nl.wikipedia.org/w(...)nbosch_december_2000
Is niet voor 't eerst dat er rellen uitbreken. Maar zo als parijs is het nou ookweer niet.
Hey kornuit!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:06 schreef SpecialK het volgende:
Er valt helemaal niks te rellen in utrecht. Wat een saaie kutstad.
Hoi! Hoes't met je baard?quote:
Terug neerschieten???????quote:deze discussie gaat dus niet over het wel of niet terug neerschieten van die man
Hihi mallert.quote:
Jahoor, in parijs waren het studenten die boos waren op de overheid omdat ze shit voor hun verneuken en hier is er iemand doodgeschoten. Ik zie bijna geen verschilquote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:04 schreef Lariekoek het volgende:
Wat zijn de overeenkomsten met de rellen in Parijs dan?
Lezen blijft lastig.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:15 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Jahoor, in parijs waren het studenten die boos waren op de overheid omdat ze shit voor hun verneuken en hier is er iemand doodgeschoten. Ik zie bijna geen verschil![]()
![]()
Wijk is totaal niet vergelijkbaar met die kansloze buitenwijken van Parijs.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:39 schreef Mutant01 het volgende:
Het speelt zich volgens mij wel af in een kansloze wijk. Althans, zo zeggen een aantal Utrechters.
Nee dat zeker niet, wat dat betreft hebben wij in Nederland nog geen echte achterstandswijken/no-go area's .quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:46 schreef Againzender het volgende:
[..]
Wijk is totaal niet vergelijkbaar met die kansloze buitenwijken van Parijs.
Mwah zo kansloos is die wijk ook weer niet. Er zijn ergere wijken te vinden in Utrecht.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:39 schreef Mutant01 het volgende:
Het speelt zich volgens mij wel af in een kansloze wijk. Althans, zo zeggen een aantal Utrechters.
Ook niet in rotterdam daarquote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee dat zeker niet, wat dat betreft hebben wij in Nederland nog geen echte achterstandswijken/no-go area's .
Ook die zijn volgens mij lang niet zo troosteloos als bepaalde wijken van de voorsteden van Parijs.quote:
Tis een oude wij k waar veel huizen op het punt staan gesloopt te worden en plaats te maken voor nieuwbouw. Geloof dat er wel een groot gedeelte sociale huurwoningen staan dus, en nu zeg ik het voorzichtig, de sjiek woont niet in Ondiepquote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:39 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit iets verschrikkelijks heb meegemaakt.. en ik zit dan nog op Zuid...alles is zo lekker gehyped m.b.t achterstandswijken e.d. Tuurlijk zijn er problemen met hangjeugd e.d. Maar men doet in de media alsof het wijken zijn waar de politie niet kan komen, waar oude oma'tjes berooft worden om de 3 minuten en waar de kogels om je oren vliegen / lijken overal verspreid liggen.quote:
Het zoveelste doodgewone buurtrelletje waar vervolgens wat reltoeristen op afkomen. En jij vergelijkt dat met wat er in Frankrijk is gebeurd?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:00 schreef zure_apple het volgende:
Zoals de meeste mensen wel zullen weten zijn er gisteravond rellen uitgebroken naar aanleiding van het doodschieten van een man, nadat hij de politie met een mes bedreigt had.
De rellen doen mij enigzins denken aan Parijs, een aantal maanden terug. Zal dit ook in Nederland gaan gebeuren, of zijn wij daar te nuchter voor?
Ik heb er ook een jaartje of 8 gewoond, er is niks kansloos aan die wijk, zo goed als iedereen werkt daar gewoon, en zolang je werk hebt, ben je alles behalve kansloos. Een volksbuurt is per definitie geen tokkiebuurt, dat is veel te kort door de bocht. er heerst daar wel een bepaald soort saamhorigheidsgevoel, ons kent ons en zo, s'zomers van die straatfeesten, best gezellig. Als dat niet je ding is dan loop je toch effe een blokkie om.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:46 schreef Sjakkert het volgende:
Die buurt zit helemaal niet vol met tokkies, ik heb er zelf gewoond en het valt best mee. Wijken als Sterrenwijk en Betonbuurt zijn erger dan Ondiep. Maar nu gebeurt er zoiets als dit, die man was zelf ook geen tokkie, hij werd alleen gek gemaakt door die hangjongeren, en nu is het ineens een Tokkiewijk.
lowlife is dat net zoiets als untermensch?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Keihard optreden tegen relschoppers lijkt me een goede zaak! Gewoon de kop in drukken, dit zijn gewoon lowlifes die niets te doen hebben.
De moskee zal inderdaad verdomde goed bewaakt worden vanavond.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:18 schreef RoaRRR het volgende:
Ģk denk dat de politie ook wel op de hoogte is van dit soort plannen. En bovendien gaan ze vanavond op voorzorg al politie inzetten.
* RoaRRR pakt brandblusser en wacht af
Ja, dat snap ik in Hilversum, al die hang BN'ers, brrrrrr.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:44 schreef Scylla het volgende:
[..]
Inderdaad, ik durf echt de straat niet op
![]()
Aanwezig hierquote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:37 schreef PDOA het volgende:
Leuk als je een bovenwoning hebt. Stoel voor het raam, zak chips erbij en geniet van het schouwspel!
quote:Burgemeester Brouwer bezoekt Ondiep
Burgemeester Brouwer van Utrecht brengt vandaag een bezoek aan de wijk Ondiep. Daar braken gisteravond rellen uit nadat dit weekend een buurtbewoner was doodgeschoten door een politieagent.
Brouwer wil van de bewoners zelf horen wat er aan de hand zit. Ze gaat samen met de wijkwethouder en districtchef van de politie de wijk in. Later op de dag volgt een besloten informatiebijeenkomst.
Nieuwe rellen
Om nieuwe rellen te voorkomen, houdt de politie vanavond extra toezicht in de Utrechtse wijk Ondiep. Hoeveel agenten worden ingezet, is niet bekend gemaakt.
Brandjes
Volgens de politie begonnen de rellen maandagavond nadat een grote groep jongeren zich had verzameld rond het Boerhaaveplein. Ze liepen met stenen door de wijk en stichtten verschillende brandjes. Zo werd het bureau Halt in brand gestoken en werden verschillende ruiten ingegooid. De politie zegt dat een groot deel van de jongeren niet uit de wijk afkomstig was.
Later richtte de verzamelde meute zich tegen de aanwezige mobiele eenheid van de politie. Een agent raakte lichtgewond door stenen die door de ruiten van een politieauto werden gegooid. Rond middernacht keerde de rust in de wijk terug.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:08 schreef Sjakkert het volgende:
Maar was die agent nou ook een marokkaan of is dat gelul?
Ook leuk voor de rellers als het rellete effe stilvalt. Effe die eikel daar op dat balkon een paar flessen naar z'n harses slingerenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:37 schreef PDOA het volgende:
Leuk als je een bovenwoning hebt. Stoel voor het raam, zak chips erbij en geniet van het schouwspel!
Ze is dus niet op komen dagen.quote:Burgemeester haakt af voor bijeenkomst Ondiep
Uitgegeven: 13 maart 2007 17:41
Laatst gewijzigd: 13 maart 2007 17:42
AMSTERDAM - Burgemeester Brouwer is dinsdag niet op komen dag bij een bijeenkomst in de Utrechtse wijk Ondiep, meldt RTL Nieuws. Ze zou de bewoners van de wijk, waar maandagavond ongeregeldheden plaatsvonden, bijpraten over de relletjes in de volkswijk.
Volgens de nieuwszender noemden de bewoners het afhaken van de burgemeester 'schandalig'. Vooral het feit dat ze dit via de lokale media aankondigde zette kwaad bloed.Nu.nl
Welkom in Nederland, waar bijna niemand leert voor zichzelf na te denken en dus ook bijna niemand verder komt dan het meedoen met de nieuwste hype.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:54 schreef Hathor het volgende:
Ze hebben het over een stille tocht, dat is zo onderhand een fenomeen aan het worden in Nederland. Ik heb nooit echt goed begrepen wat je daar nou wijzer van word, en als het al een boodschap met zich meedraagt, komt ie in ieder geval niet over, daarvoor heb ik inmiddels al een tocht of tig te veel gezien.
Ik ga in Murk wel effe stil aan de bar een biertje pakken, lijkt me een beter plan.
Ach, de Telegraaf...quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:01 schreef KansloosForEver het volgende:
Gaat leuk worden. Zelfs ADO-supporters zijn van plan te komen volgens de Telegraaf![]()
Je hoort het van meer kanten hoor hier..quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:02 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ach, de Telegraaf...
Waar halen ze dat vandaan, weet je dat toevallig?
Maar natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:01 schreef KansloosForEver het volgende:
Gaat leuk worden. Zelfs ADO-supporters zijn van plan te komen volgens de Telegraaf![]()
Ik ga zo wel effe in de telefooncel hier op de hoek staan. Effe politie utrecht bellen dat de joden ook komenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:05 schreef thaduck het volgende:
[..]
Je hoort het van meer kanten hoor hier..
Zal denk ik nog wel even gezellig worden
hehe, gisteren waren 2 mensen opgepakt waarvan 1 amsterdammerquote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik ga zo wel effe in de telefooncel hier op de hoek staan. Effe politie utrecht bellen dat de joden ook komen![]()
Ja, gister kreeg ik antwoordapparaat, kan kloppenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:08 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
hehe, gisteren waren 2 mensen opgepakt waarvan 1 amsterdammer![]()
![]()
Gezellig, laten we afspreken bij de Amstel Bar op de Amsterdamse Straatweg, hebben jullie ook een beetje het gevoel dat je thuis bent.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik ga zo wel effe in de telefooncel hier op de hoek staan. Effe politie utrecht bellen dat de joden ook komen![]()
Het is echt wel een superkansloze tokkie buurt. Echt een opeenstapeling van lowlife, FC Utreg brullende, SBS kijkende Wolter Kroes fans. Verbaasd me niks dat het daar uit de hand loopt. Als er 1 iemand van het buurtje wordt aangevallen, dan word meteen de hele familie opgetrommeld (en die woont daar per definitie in dezelfde straat). En aangezien het gemiddelde IQ niet bijster hoog is in die inteelt gemeenschap daar worden problemen niet met woorden opgelost, maar met honkbalknuppels.quote:Ik heb er ook een jaartje of 8 gewoond, er is niks kansloos aan die wijk, zo goed als iedereen werkt daar gewoon, en zolang je werk hebt, ben je alles behalve kansloos. Een volksbuurt is per definitie geen tokkiebuurt, dat is veel te kort door de bocht. er heerst daar wel een bepaald soort saamhorigheidsgevoel, ons kent ons en zo, s'zomers van die straatfeesten, best gezellig. Als dat niet je ding is dan loop je toch effe een blokkie om.
En hoe weet jij dat allemaal?quote:Het is echt wel een superkansloze tokkie buurt. Echt een opeenstapeling van lowlife, FC Utreg brullende, SBS kijkende Wolter Kroes fans. Verbaasd me niks dat het daar uit de hand loopt. Als er 1 iemand van het buurtje wordt aangevallen, dan word meteen de hele familie opgetrommeld (en die woont daar per definitie in dezelfde straat). En aangezien het gemiddelde IQ niet bijster hoog is in die inteelt gemeenschap daar worden problemen niet met woorden opgelost, maar met honkbalknuppels.
Je hebt helemaal gelijk, alle reden om een blokje om te lopen als je het hele alfabet kunt spellen.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:19 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Het is echt wel een superkansloze tokkie buurt. Echt een opeenstapeling van lowlife, FC Utreg brullende, SBS kijkende Wolter Kroes fans. Verbaasd me niks dat het daar uit de hand loopt. Als er 1 iemand van het buurtje wordt aangevallen, dan word meteen de hele familie opgetrommeld (en die woont daar per definitie in dezelfde straat). En aangezien het gemiddelde IQ niet bijster hoog is in die inteelt gemeenschap daar worden problemen niet met woorden opgelost, maar met honkbalknuppels.
Je hebt helemaal gelijk, alle reden om een blokje om te lopen als je het hele alfabet kunt spellen.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:19 schreef oxylus11 het volgende:
Wolter Kroes
Witte Raaf, daar hebben ze een pooltafel.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gezellig, laten we afspreken bij de Amstel Bar op de Amsterdamse Straatweg, hebben jullie ook een beetje het gevoel dat je thuis bent.![]()
Welja joh, maar er helemaal een Hollywood B production scenario van.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:23 schreef PizzaSalami het volgende:
[..].
Is er eigenlijk een noodverordening van kracht?
Maar meer dan het alfabet 'spellen' kun je ook niet he?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:19 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Het is echt wel een superkansloze tokkie buurt. Echt een opeenstapeling van lowlife, FC Utreg brullende, SBS kijkende Wolter Kroes fans. Verbaasdt me niks dat het daar uit de hand loopt. Als er 1 iemand van het buurtje wordt aangevallen, dan word meteen de hele familie opgetrommeld (en die woont daar per definitie in dezelfde straat). En aangezien het gemiddelde IQ niet bijster hoog is in die inteelt gemeenschap daar worden problemen niet met woorden opgelost, maar met honkbalknuppels.
Ik heb de popcorn al klaar staanquote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Welja joh, maar er helemaal een Hollywood B production scenario van.![]()
woon je ook in ondiep?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:29 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Ik heb de popcorn al klaar staan.
What else you got to do on a tuesday afternoon.
Ah, je bent er bekent.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:25 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Witte Raaf, daar hebben ze een pooltafel.
Ik heb er wel 8 jaar vlakbij gewoont en er dagelijks doorheen gereden. Bovendien heb ik ook nog een jaar in de wijk gewerkt dus ik heb wel een aardig beeld van de wijk hoor. En voor elkaar opkomen door met hooivorken en honkbalknuppels iemand in elkaar te slaan en buurthuizen in de fik steken, heeft wel een hoog tokkie gehalte. Je kan elkaar ook elkaar steunen door de nabestaanden proberen te steunen in emotioneel opzicht en je gelijk via de jurische weg te krijgen.quote:En hoe weet jij dat allemaal?
Volgens mij weet jij helemaal niet waar je over praat vriendelijke vriend.
Ik heb er 9 jaar gewoond en heb nog nooit problemen meegemaakt in die wijk.
Het is gewoon een normale buurt zoals alle anderen, alleen iets volkser.
En ja dan komen ze voor elkaar op, ben je dan gelijk een tokkie? De mensen die daar rellen schoppen zijn niet de ondiepers, dat zijn gewoon sensatie zoekers die van de gelegenheid gebruik maken en die komen uit heel utrecht, niet alleen uit ondiep.
Tegelijk dan maar een paar wietplantages oprollen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:28 schreef KansloosForEver het volgende:
Ze zijn de wijk aan het afsluiten nu
Straks komen er nog tanks aanrijden![]()
Zal wel, Ondiep is allang afgesloten natuurlijk hequote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:01 schreef KansloosForEver het volgende:
Mensen zijn nou eenmaal emotionele en licht ontvlambare wezens, en nogmaals, een volksbuurt is geen tokkiebuurt, ik vind dat sowieso een debiele uitdrukking. Geef het een dag of 2-3 de tijd, en dan ebt de woede vanzelf weg. Business as usual.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:31 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Ik heb er wel 8 jaar vlakbij gewoont en er dagelijks doorheen gereden. Bovendien heb ik ook nog een jaar in de wijk gewerkt dus ik heb wel een aardig beeld van de wijk hoor. En voor elkaar opkomen door met hooivorken en honkbalknuppels iemand in elkaar te slaan en buurthuizen in de fik steken, heeft wel een hoog tokkie gehalte. Je kan elkaar ook elkaar steunen door de nabestaanden proberen te steunen in emotioneel opzicht en je gelijk via de jurische weg te krijgen.
En dat niet alleen, laat die kuthagenezen lekker thuisblijven, het gat in de ozonlaag is al groot genoeg.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal wel, Ondiep is allang afgesloten natuurlijk he
Naah dan is de lol er allang vanaf johquote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:38 schreef -skippybal- het volgende:
Tvp om te kijken of ik morgen even de ramptoerist moet spelen
Je bedoeld dat mensen uit Ondiep licht onvlambaar zijn. Ik zie dit nog niet gebeuren in Blaricum of Wassenaar. De kans is klein dat daar horden mannen in het shirt van hun hockeyclub op de politie inrammen met hun golfclubs.quote:Mensen zijn nou eenmaal emotionele en licht ontvlambare wezens,
Nou noem je ook net twee plaatsen op zeg.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:39 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Je bedoeld dat mensen uit Ondiep licht onvlambaar zijn. Ik zie dit nog niet gebeuren in Blaricum of Wassenaar. De kans is klein dat daar horden mannen in het shirt van hun hockeyclub op de politie inrammen met hun golfclubs.![]()
Hij had het dan ook over volksbuurten, die hebben ze nu ook niet echt in Blaricum of Wassenaar.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:39 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Je bedoeld dat mensen uit Ondiep licht onvlambaar zijn. Ik zie dit nog niet gebeuren in Blaricum of Wassenaar. De kans is klein dat daar horden mannen in het shirt van hun hockeyclub op de politie inrammen met hun golfclubs.![]()
Als een halve wijk daar in puin ligt wil ik na school wel even genieten daarquote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Naah dan is de lol er allang vanaf joh
Wedden om een kratje Grolsch dat ik er hier in noord geen ruk van merk ?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:40 schreef Octaafdebolle het volgende:
zometeen. Het zal overslaan naar de rest van de stad.
Met dat HU gebouw net aan de andere kant schiet het al aardig op tochquote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:41 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Als een halve wijk daar in puin ligt wil ik na school wel even genieten daar![]()
Ok ok beetje niet helemaal representatief. je hebt een puntje hierquote:Nou noem je ook net twee plaatsen op zeg.
En om nog zo'n kratje voor mij in Oost?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wedden om een kratje Grolsch dat ik er hier in noord geen ruk van merk ?![]()
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:40 schreef Octaafdebolle het volgende:
zometeen. Het zal overslaan naar de rest van de stad.
Wel in de wijk, maar die kunnen geen verslag doen. Geen Wifi in de schuilkelders he, zondequote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:43 schreef tybalt2 het volgende:
zitten er ook fokkers in de wijk die live verslag kunnen doen?
Kijk vanavond maar op hart van nederland ofzo. Die besteden er vast een live uitzending aan.quote:zitten er ook fokkers in de wijk die live verslag kunnen doen?
Wacht es even...zat jij bij dat cluppie die toen vastgeketent zaten aan de hekken van het Julianapark toevallig ? Volgens mij was het de bedoeling van die jongens om ook daar uit te komen, maar de politie had ze in de smiezen.quote:
Precies!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met dat HU gebouw net aan de andere kant schiet het al aardig op toch
Is dat soms Nijenoord? Dat is de HTS waar ik nog opgezeten heb.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met dat HU gebouw net aan de andere kant schiet het al aardig op toch
Die site is al 2 jaar niet meer actueel ofzo. Bovendien hebben ze s'avonds niet zoveel aan dat ding, minder dan overdag iig.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:42 schreef Octaafdebolle het volgende:
straks zal de ZULU wel voor live beelden zorgen met een beetje mazzel.
Nee, ik was van het groepie van die hele warme laatste dag van het seizoen. Denk 2000 of 2001.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wacht es even...zat jij bij dat cluppie die toen vastgeketent zaten aan de hekken van het Julianapark toevallig ? Volgens mij was het de bedoeling van die jongens om ook daar uit te komen, maar de politie had ze in de smiezen.![]()
Ook rondom hockeyclubs gebeurt genoeg met van die dronken ballen. Asociaal gedrag is van alle tijden en groeperingen hoor.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:39 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
van de graafsche wijk toen ook wel mooie beelden. Was ook 's avonds.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:50 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Die site is al 2 jaar niet meer actueel ofzo. Bovendien hebben ze s'avonds niet zoveel aan dat ding, minder dan overdag iig.
Ach... waar niet?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:51 schreef Octaafdebolle het volgende:
vergane glorie idd.
Uiteraard niet... Maar buiten jullie danquote:
NOS langs de lijn?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:54 schreef tybalt2 het volgende:
is er nog een scanner op internet waar we het kunnen volgen?
Naar mijn persoonlijke, bescheiden mening, optie 1.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:00 schreef tybalt2 het volgende:
[..]
Ben ik nou zo dom of ben jij nou zo irritant?
Allebei juist!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:00 schreef tybalt2 het volgende:
[..]
Ga jij nou maar lekker aan je scannertje hangenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:00 schreef tybalt2 het volgende:
[..]
Want?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:45 schreef Martijn_fijn het volgende:
Kut Tokkies daar.![]()
Tijd dat in Nederland het leger of de ME de bevoegdheid krijgt om eens flink los te gaan op die lowlives en de wijk daar schoon te maken.
Vette kans op ja, tussen de ASDsestraatweg en Tuindorpquote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:49 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Is dat soms Nijenoord? Dat is de HTS waar ik nog opgezeten heb.
Lezen tokkie, ik zeg zelf ook al dat het hier niet zo relevant is. Maar dat soort commentaar heb je wel vaker bij dit soort zaken waarbij het wel relevant is. Scheelt me volgende keer weer een reactie.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:09 schreef Bullebak het volgende:
Alsof er ook maar 1% van die Tokkies aan zulke relletjes meedoet om principiele redenen![]()
Nou, dat vind ik nou aardig van SBS, dat ze die mensen de kans geven om zichzelf per direct terug te zien op de tilleviesiequote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:45 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Kijk vanavond maar op hart van nederland ofzo. Die besteden er vast een live uitzending aan.
Insgelijks. Moet jij er niet heen? Jij bent immers de self-claimed Uber Terror Rellert van Fok!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Lezen tokkie, ik zeg zelf ook al dat het hier niet zo relevant is. Maar dat soort commentaar heb je wel vaker bij dit soort zaken waarbij het wel relevant is. Scheelt me volgende keer weer een reactie.
Maar leuk geprobeerd.
En de volgende kansloze pogingquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:14 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Insgelijks. Moet jij er niet heen? Jij bent immers de self-claimed Uber Terror Rellert van Fok!![]()
Moet je ergens heen of zo?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:14 schreef -skippybal- het volgende:
Oh, de hele wijk is dus gewoon afgesloten. Wat een NSB actie
stoer. Naar wat? Naar helemaal niks?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:21 schreef Octaafdebolle het volgende:
nah ga zo toch ff kijken waarschijnlijk.
Veel plezier dan hequote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:27 schreef Octaafdebolle het volgende:
15- jarige meisjes met paarden, nerd.
Let op, er gaat wat gebeuren hoor. De politie sluit de boel af omdat op diverse fora aanwijzingen zijn gevonden dat er weer gevochten gaat worden (BRon: RTV Utrechtquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
stoer. Naar wat? Naar helemaal niks?
hey, auto in de fik = auto in de fik jaquote:
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hey, auto in de fik = auto in de fik ja
en of het er nou 1 is, of 9.000, dat boeit niet
mooi trekken we via het zuiden de wijk inquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:52 schreef Octaafdebolle het volgende:
alleen t noorden van de wijk is afgegrendeld lees ik net.
Dat waren geen ondiepers...quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:31 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Ik heb er wel 8 jaar vlakbij gewoont en er dagelijks doorheen gereden. Bovendien heb ik ook nog een jaar in de wijk gewerkt dus ik heb wel een aardig beeld van de wijk hoor. En voor elkaar opkomen door met hooivorken en honkbalknuppels iemand in elkaar te slaan en buurthuizen in de fik steken, heeft wel een hoog tokkie gehalte. Je kan elkaar ook elkaar steunen door de nabestaanden proberen te steunen in emotioneel opzicht en je gelijk via de jurische weg te krijgen.
Kom maar weer binnen kindersquote:106 Teletekst di 13 mrt
Onrustig rond Utrechtse wijk Ondiep
` Bij de Utrechtse wijk Ondiep gooien
jongeren met stenen naar de ME.De ME en
politie hebben de wijk afgesloten voor
mensen van buiten,omdat er aanwijzingen
waren dat jongeren uit andere Utrechtse
wijken weer rellen willen veroorzaken.
Op de toegangswegen zijn hekken gezet.
Volgens burgemeester Brouwer werden de
rellen van gisteren deels veroorzaakt
door 'reltoeristen'.Eerder op de dag
sprak Brouwer met bewoners van Ondiep
over de achtergronden van de problemen.
De onrust begon zondag,toen een agent
een man doodschoot die hem met een mes
bedreigde.Bij de rellen werd een pand
van het Bureau Halt in brand gestoken.
volgende nieuws financieel sport
dus het is weer begonnen ?quote:
yeps, hier aanwezigquote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:43 schreef tybalt2 het volgende:
zitten er ook fokkers in de wijk die live verslag kunnen doen?
keep us up to date!!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:06 schreef RoaRRR het volgende:
[..]
yeps, hier aanwezig
Net een hoop politie de wijk uit. Schijnt dat er stenen gegooid worden aan de rand van de wijk !
ik hoop dat ze allemaal afgeslacht worden, die rattenkoppen maken het alleen maar erger, uit pure lustquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:08 schreef Sjakkert het volgende:
Ja het is weer begonnen, en het word waarschijnlijk alleen maar erger, want als je ervandaan komt zie je groepen met mensen de kant van ondiep gaan...
whehe ja, misschien kan die nabije FOK!ker een webcam plaatsenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:12 schreef Bullebak het volgende:
Jammer dat er geen live tv-beelden zijn![]()
Roarr ?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:13 schreef mrbomb het volgende:
[..]
whehe ja, misschien kan die nabije FOK!ker een webcam plaatsen?
ja, die tegelijkertijd met mijn post postte dat ie geen webcam hadquote:
verdomme niet opgeletquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:16 schreef mrbomb het volgende:
[..]
ja, die tegelijkertijd met mijn post postte dat ie geen webcam had![]()
Er is wel RTV Utrecht, maar dat is zo ontzettend slecht. Die herhalen alleen maar vijf keer per uur oud nieuws, of er is tekst-tv.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:18 schreef Bullebak het volgende:
Hebben jullie daar geen Utrechtse AT5-achtig iets? Zenden die ook niet live uit![]()
serieusquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:20 schreef Sjakkert het volgende:
De marnixlaan is nu ook afgesloten hoor ik net, voor de mensen die weten waar dat is.
dat zijn ook alleenmaar uitlokkersquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:17 schreef Sjakkert het volgende:
Ik zag net wel allemaal camera ploegen lopen, maar waar ze van waren geen idee.
Ook Amsterdammers, Hagenezen en Rotterdammers...quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:23 schreef Bayswater het volgende:
Dar er veel van FC Utrecht tussenlopen is wel zeker hoorde ik.
sterrenwijkquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:24 schreef -skippybal- het volgende:
Als het nou ook oven in Kanaleneiland en andere pauperwijken komt...
Dat bijbehorende adres zoeken ze er natuurlijk zo bij op.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:24 schreef a_casema_user het volgende:
stream van Radio M Utrecht (al is daar (nog) niets bijzonders op te horen.
en wat is het nut van legitimeren? je adres staat toch niet op je ID ?
Die moeten gewoon allemaal ter plekke platgeschoten worden. Afgelopen met dat poldermodelgeneukquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:24 schreef Sjakkert het volgende:
[..]
Ook Amsterdammers, Hagenezen en Rotterdammers...
BMW 3-serie, jeweezszszszquote:
aangestoken of niet?quote:
blijf hopen, misschien overleven ze het!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:35 schreef Ymke het volgende:
Ik heb er vrienden en collega's wonen , sommige met kinderen , die zijn erg ongerust nu
Ja doe er maar leuk overquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:36 schreef mrbomb het volgende:
[..]
blijf hopen, misschien overleven ze het!
Daar rijden DIE ISCHLAMIETUH altijd in!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee, ja, da's VEUL erger natuluk
ah zo. nou ja morgen ff niet dan ehquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:37 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Daar rijden DIE ISCHLAMIETUH altijd in!
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:36 schreef mrbomb het volgende:
[..]
blijf hopen, misschien overleven ze het!
Jawel . ze hopen dat er geen brand gesticht gaat wordenquote:
Je zult je eigen auto maar buiten hebben staan...quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:35 schreef Ymke het volgende:
Ik heb er vrienden en collega's wonen , sommige met kinderen , die zijn erg ongerust nu
Oeh, dan krijg je echt harde rellen in de complete stad als dat echt gaat gaat gebeuren...quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:40 schreef Sjakkert het volgende:
Dan hoop ik voor ze dat ze niet bij die moskee wonen want die word waarschijnlijk gepakt vanavond, daar heeft iedereen het over in ondiep.
Recht tegenover de moskee staat een Busje ME-ers plus wegafsluiting !quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:40 schreef Sjakkert het volgende:
Dan hoop ik voor ze dat ze niet bij die moskee wonen want die word waarschijnlijk gepakt vanavond, daar heeft iedereen het over in ondiep.
Frontpagequote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:42 schreef __Saviour__ het volgende:
op de frontpage in een reactie staat dat de agent wellicht marokkaan was.
ja en op GeenStijl stond vast dat die dooie gast die agent zn moeder in dr hol geneukt had.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:42 schreef __Saviour__ het volgende:
op de frontpage in een reactie staat dat de agent wellicht marokkaan was.
daarom hecht ik er ook niet al te veel waarde aan.quote:
't zet ook helemaal geen sfeer he, door die suggestie hier te herhalen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:45 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
daarom hecht ik er ook niet al te veel waarde aan.
maar stel nou dat het waar blijkt straks, dan gaat het alleen maar verder escaleren.
Tja, allemaal als, als, als.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:45 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
daarom hecht ik er ook niet al te veel waarde aan.
maar stel nou dat het waar blijkt straks, dan gaat het alleen maar verder escaleren.
nou ja, wat dat betreft hebben we frankrijk gezien he.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:47 schreef -skippybal- het volgende:
Je kan ook als-scenarios bedenken waarbij morgen alle grote steden met rellen hebben te maken.
Jaaahaa, in den haag heeft een clubje marokkanen lachend een agent doodgestoken.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:47 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Tja, allemaal als, als, als.
Je kan ook als-scenarios bedenken waarbij morgen alle grote steden met rellen hebben te maken.
Of FOK! gaat offline!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:47 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Tja, allemaal als, als, als.
Ownee, dat dacht ik alleen maar.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:49 schreef gronk het volgende:
Jaaahaa, in den haag heeft een clubje marokkanen lachend een agent doodgestoken.
Dat ging uiteindelijk ook weer voorbijquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
nou ja, wat dat betreft hebben we frankrijk gezien he.
Wanneer?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:49 schreef gronk het volgende:
[..]
Jaaahaa, in den haag heeft een clubje marokkanen lachend een agent doodgestoken.
F5-en tot je een toffe tegenkomt (webicon) !quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
En doe eens een geilere Kristel-ava jij
Neeheequote:
De PHP openen en dan F5'en. En dan krijg je zoeen berichtje dat je een rukker bentquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ging uiteindelijk ook weer voorbij
En doe eens een geilere Kristel-ava jij
Dat bedoel ik dus he. Je bedenkt gewoon een onzinbericht waarin een marokkaan, een tokkie of een pirezier iets ergs doet, en het wordt vanzelf waar.quote:
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:51 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus he. Je bedenkt gewoon een onzinbericht waarin een marokkaan, een tokkie of een pirezier iets ergs doet, en het wordt vanzelf waar.
Kerelquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:51 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus he. Je bedenkt gewoon een onzinbericht waarin een marokkaan, een tokkie of een pirezier iets ergs doet, en het wordt vanzelf waar.
Ah gelukkigquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:51 schreef -skippybal- het volgende:
En dan krijg je zoeen berichtje dat je een rukker bent
't klopt zeker wel. Da's de manier waarop je relletjes start: je zegt 'dat de wouten/marokkanen/tokkies/whoever X hebben gedaan'. Niemand die nagaat of dat ook wel zo is, maar het is een prima reden om helemaal los te gaan. Daarbij gebeurt in eerste instantie niet zo gek veel, totdat er een ME'er, marokkaan of pirezier wordt doodgemept, of een van de relschoppers niet meer opstaat.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:52 schreef -skippybal- het volgende:
Maar het klopt wel een beetje. Vooral bij simpele mensen (niet persé dom)
Owja, da's waar ookquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Als er een Pireziėr wordt doodgemept kraait daar geen haan om hoor Gronk
Klopt. Ik zit een kilometertje of 60 ten westen van Utrecht. Wįt ik ervan weet is van het nieuws, maar als ik lees (op Teletekst) dat mensen 's avonds niet meer naar buiten durven omdat en figuren met scooters rondhangen heb ik iets van Het waterkanon d'r op, arresteren die gastjes, goed op hun flikker geven, ze daarna nog een poosje goed in de gaten houden (lekker irritant achtervolgen of zo) en als ze wéér wat flikken, gewoon een poosje de bak in. Goed dat ze die wijk vanavond hermetisch hebben afgesloten. Dit zijn van die weinige momenten dat ik denk: "Kijk, zó kan 't ook!"quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:48 schreef ShaoliN het volgende:
Gewoon schieten met scherp. Deze idioten dragen niks bij aan onze samenleving.
Fiets er iedere dag doorheen, bij dag en nacht, en woon er praktisch tegenaan, maar zo erg is het echt niet.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:10 schreef progrock het volgende:
[..]
Klopt. Ik zit een kilometertje of 60 ten westen van Utrecht. Wįt ik ervan weet is van het nieuws, maar als ik lees (op Teletekst) dat mensen 's avonds niet meer naar buiten durven omdat en figuren met scooters rondhangen heb ik iets van Het waterkanon d'r op, arresteren die gastjes, goed op hun flikker geven, ze daarna nog een poosje goed in de gaten houden (lekker irritant achtervolgen of zo) en als ze wéér wat flikken, gewoon een poosje de bak in. Goed dat ze die wijk vanavond hermetisch hebben afgesloten. Dit zijn van die weinige momenten dat ik denk: "Kijk, zó kan 't ook!"
Ja dat klopt, ik had effe een roti besteld, en normaal is die er dan binnen een half uur, maar nu bleef ie meer dan een uur weg, alle in en uitgangen zijn afgegrendeld. Die rotishop ligt aan de rand van die wijk en alle auto's worden gecontroleerd, iedereen moet kunnen aantonen dat ie ook daadwerkelijk in die buurt woont. Kreeg gotverdomme een halfkouwe roti aan mijn deur, ik ben in staat om es effe flink te gaan rellen buiten.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:52 schreef Octaafdebolle het volgende:
alleen t noorden van de wijk is afgegrendeld lees ik net.
quote:106 Teletekst di 13 mrt
Spanning Utrechtse wijk loopt op
` Rond de Utrechtse wijk Ondiep neemt
de spanning toe.Zo'n 60 supporters van
Feyenoord worden bij een toegangsweg
tot de wijk tegengehouden.Eerder werd
de ME,die de wijk afgesloten houdt,al
door jongeren met stenen bekogeld.De
wijk is met hekken afgesloten.
Volgens burgemeester Brouwer werden de
rellen van gisteren deels veroorzaakt
door 'reltoeristen'.Eerder op de dag
sprak Brouwer met bewoners van Ondiep
over de achtergronden van de problemen.
De onrust begon zondag,toen een agent
een man doodschoot die hem met een mes
bedreigde.Bij de rellen werd een pand
van het Bureau Halt in brand gestoken.
volgende nieuws financieel sport
Bij de Kuip ?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
er schijnt een clubje feyenoordhooligans tegengehouden te worden?
Waar haal je die wijsheid vandaanquote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
er schijnt een clubje feyenoordhooligans tegengehouden te worden?
[..]
Rond de Utrechtse wijk Ondiep neemtquote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:35 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Waar haal je die wijsheid vandaan.
klik edit sorryquote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:35 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Waar haal je die wijsheid vandaan.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:46 schreef KansloosForEver het volgende:
Het blijkt dat supporters van ADO, Feyenoord en Ajax het stadion van Utrecht willen slopen![]()
Bron: De telefoon![]()
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:43 schreef Octaafdebolle het volgende:
godverdomme 60 kakkerlakken en wij zijn thuis gebleven![]()
Omg waar gaat dit allemaal overquote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:46 schreef KansloosForEver het volgende:
Het blijkt dat supporters van ADO, Feyenoord en Ajax het stadion van Utrecht willen slopen![]()
Staan ze aan de verkeerde kant van de stadquote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:46 schreef KansloosForEver het volgende:
Utrecht sloopt het eigen stadion?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:47 schreef KansloosForEver het volgende:
En iemand anders zegt weer dat ADO en Feyenoord, Utrecht komen helpen
Dus alles kan, en ik verwacht vanavond nog zeker 10 verschillende verhalen te horen die telkens iets sterker worden![]()
Ja, die drie groepen zullen vast uitstekend samen door een deur kunnen, ik geloof eerder in vrede in het midden oosten, dan in een soort van overeenkomst tussen die drie.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:46 schreef KansloosForEver het volgende:
met als toppunt:quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:47 schreef KansloosForEver het volgende:
En iemand anders zegt weer dat ADO en Feyenoord, Utrecht komen helpen
Dus alles kan, en ik verwacht vanavond nog zeker 10 verschillende verhalen te horen die telkens iets sterker worden![]()
Die tomtom's zijn ook nog best moejluk hoor!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:48 schreef Ymke het volgende:
[..]
Staan ze aan de verkeerde kant van de stad![]()
Met interlands gaat dat anders wel vaker samen, tegen Duitsland en Engeland bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, die drie groepen zullen vast uitstekend samen door een deur kunnen, ik geloof eerder in vrede in het midden oosten, dan in een soort van overeenkomst tussen die drie.![]()
Wil net zeggen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:48 schreef Ymke het volgende:
[..]
Staan ze aan de verkeerde kant van de stad![]()
Nee.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:49 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Met interlands gaat dat anders wel vaker samen, tegen Duitsland en Engeland bijvoorbeeld.
het rabobankkantoor en alle flexe zakenmannetjes doen ook meequote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:49 schreef Octaafdebolle het volgende:
ach ide moskee in de fik/ poging toe en heel kanaleneiland komt ook nog ff langs.
oude tijden herlevenquote:
quote:
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:53 schreef Bullebak het volgende:
Ik heb vernomen dat ook de harde kern van AZ onderweg is.
O nee wacht, die hebben geen harde kern! Pwned!!2!1!!
Als ik nog een overgebleven rellert was, zou ik dat echt niet pikken en keihard de beuk er in gooienquote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:54 schreef a_casema_user het volgende:
zozo, ze hebben er zin in. Al 50 mensen opgepakt.
bron: teletekst
ik zag net stalin langssteppen!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:53 schreef -skippybal- het volgende:
Adolf Hiltlah schijnt nu ook de grachten onveilig te maken met een waterfiets.
Ongekend dit! Hier gaan we nog lang over napraten.
"Waar was jij op 13 maart?"
"Achter de computer, samen met m'n internetvriendjes"
stream?link?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:55 schreef Sjakkert het volgende:
Ik hoor net dat er vanaf 22.30 een live uitzending is op RTV-Utrecht vanuit Ondiep.
Ik weet alleen dat het op TV komt, als je n stream wilt moet je even kijken op www.rtvutrecht.nl .quote:
Zullen wel arrestantenbussen zijn.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:00 schreef a_casema_user het volgende:
het lijkt alsof er net 2 bussen onder politiebegeleiding via de amsterdamsestraatweg naar het gebied worden gebracht.
Grappig, kijk net naar buiten zie ze zo idd met 2 motoren erbij de Laan van Chartoise op rijdenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:00 schreef a_casema_user het volgende:
het lijkt alsof er net 2 bussen onder politiebegeleiding via de amsterdamsestraatweg naar het gebied worden gebracht.
zitten vol met dynamiet natuurlijk!!!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:00 schreef a_casema_user het volgende:
Voor de arrestantenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:00 schreef a_casema_user het volgende:
Altijd gezellig. Van links naar rechtsquote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:02 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Voor de arrestantenBussen worden gecharterd bij grotere groepen arrestanten die verplaatst moeten worden.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:03 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Altijd gezellig. Van links naar rechts.
Laat ik dan de eerste zijn met een openlijke steunbetuigingquote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:51 schreef Hathor het volgende:
Laatste nieuws: 600 Boca Juniors hooligans onderweg naar Utrecht om Henk Westbroek de tering te schoppen.
Bron: Vlaamse teletekst van 32 Februarie.
ik zag twee groene connexxion bussen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:02 schreef RoaRRR het volgende:
Net 2 politiewagens met 2 bussen van GVu erachter aan.Over Marnixlaan richting laan van Chartroise.
Zal wel een groot aantal arrestaties verricht zijn of een peleton ME-ers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |