Of zoiets als de Oosterparkrellen in 97.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:04 schreef Tiemie het volgende:
http://nl.wikipedia.org/w(...)nbosch_december_2000
Is niet voor 't eerst dat er rellen uitbreken. Maar zo als parijs is het nou ookweer niet.
Hey kornuit!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:06 schreef SpecialK het volgende:
Er valt helemaal niks te rellen in utrecht. Wat een saaie kutstad.
Hoi! Hoes't met je baard?quote:
Terug neerschieten???????quote:deze discussie gaat dus niet over het wel of niet terug neerschieten van die man
Hihi mallert.quote:
Jahoor, in parijs waren het studenten die boos waren op de overheid omdat ze shit voor hun verneuken en hier is er iemand doodgeschoten. Ik zie bijna geen verschilquote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:04 schreef Lariekoek het volgende:
Wat zijn de overeenkomsten met de rellen in Parijs dan?
Lezen blijft lastig.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:15 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Jahoor, in parijs waren het studenten die boos waren op de overheid omdat ze shit voor hun verneuken en hier is er iemand doodgeschoten. Ik zie bijna geen verschil![]()
![]()
Wijk is totaal niet vergelijkbaar met die kansloze buitenwijken van Parijs.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:39 schreef Mutant01 het volgende:
Het speelt zich volgens mij wel af in een kansloze wijk. Althans, zo zeggen een aantal Utrechters.
Nee dat zeker niet, wat dat betreft hebben wij in Nederland nog geen echte achterstandswijken/no-go area's .quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:46 schreef Againzender het volgende:
[..]
Wijk is totaal niet vergelijkbaar met die kansloze buitenwijken van Parijs.
Mwah zo kansloos is die wijk ook weer niet. Er zijn ergere wijken te vinden in Utrecht.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:39 schreef Mutant01 het volgende:
Het speelt zich volgens mij wel af in een kansloze wijk. Althans, zo zeggen een aantal Utrechters.
Ook niet in rotterdam daarquote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee dat zeker niet, wat dat betreft hebben wij in Nederland nog geen echte achterstandswijken/no-go area's .
Ook die zijn volgens mij lang niet zo troosteloos als bepaalde wijken van de voorsteden van Parijs.quote:
Tis een oude wij k waar veel huizen op het punt staan gesloopt te worden en plaats te maken voor nieuwbouw. Geloof dat er wel een groot gedeelte sociale huurwoningen staan dus, en nu zeg ik het voorzichtig, de sjiek woont niet in Ondiepquote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:39 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit iets verschrikkelijks heb meegemaakt.. en ik zit dan nog op Zuid...alles is zo lekker gehyped m.b.t achterstandswijken e.d. Tuurlijk zijn er problemen met hangjeugd e.d. Maar men doet in de media alsof het wijken zijn waar de politie niet kan komen, waar oude oma'tjes berooft worden om de 3 minuten en waar de kogels om je oren vliegen / lijken overal verspreid liggen.quote:
Het zoveelste doodgewone buurtrelletje waar vervolgens wat reltoeristen op afkomen. En jij vergelijkt dat met wat er in Frankrijk is gebeurd?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:00 schreef zure_apple het volgende:
Zoals de meeste mensen wel zullen weten zijn er gisteravond rellen uitgebroken naar aanleiding van het doodschieten van een man, nadat hij de politie met een mes bedreigt had.
De rellen doen mij enigzins denken aan Parijs, een aantal maanden terug. Zal dit ook in Nederland gaan gebeuren, of zijn wij daar te nuchter voor?
Ik heb er ook een jaartje of 8 gewoond, er is niks kansloos aan die wijk, zo goed als iedereen werkt daar gewoon, en zolang je werk hebt, ben je alles behalve kansloos. Een volksbuurt is per definitie geen tokkiebuurt, dat is veel te kort door de bocht. er heerst daar wel een bepaald soort saamhorigheidsgevoel, ons kent ons en zo, s'zomers van die straatfeesten, best gezellig. Als dat niet je ding is dan loop je toch effe een blokkie om.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:46 schreef Sjakkert het volgende:
Die buurt zit helemaal niet vol met tokkies, ik heb er zelf gewoond en het valt best mee. Wijken als Sterrenwijk en Betonbuurt zijn erger dan Ondiep. Maar nu gebeurt er zoiets als dit, die man was zelf ook geen tokkie, hij werd alleen gek gemaakt door die hangjongeren, en nu is het ineens een Tokkiewijk.
lowlife is dat net zoiets als untermensch?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Keihard optreden tegen relschoppers lijkt me een goede zaak! Gewoon de kop in drukken, dit zijn gewoon lowlifes die niets te doen hebben.
De moskee zal inderdaad verdomde goed bewaakt worden vanavond.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:18 schreef RoaRRR het volgende:
Ěk denk dat de politie ook wel op de hoogte is van dit soort plannen. En bovendien gaan ze vanavond op voorzorg al politie inzetten.
* RoaRRR pakt brandblusser en wacht af
Ja, dat snap ik in Hilversum, al die hang BN'ers, brrrrrr.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:44 schreef Scylla het volgende:
[..]
Inderdaad, ik durf echt de straat niet op
![]()
Aanwezig hierquote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:37 schreef PDOA het volgende:
Leuk als je een bovenwoning hebt. Stoel voor het raam, zak chips erbij en geniet van het schouwspel!
quote:Burgemeester Brouwer bezoekt Ondiep
Burgemeester Brouwer van Utrecht brengt vandaag een bezoek aan de wijk Ondiep. Daar braken gisteravond rellen uit nadat dit weekend een buurtbewoner was doodgeschoten door een politieagent.
Brouwer wil van de bewoners zelf horen wat er aan de hand zit. Ze gaat samen met de wijkwethouder en districtchef van de politie de wijk in. Later op de dag volgt een besloten informatiebijeenkomst.
Nieuwe rellen
Om nieuwe rellen te voorkomen, houdt de politie vanavond extra toezicht in de Utrechtse wijk Ondiep. Hoeveel agenten worden ingezet, is niet bekend gemaakt.
Brandjes
Volgens de politie begonnen de rellen maandagavond nadat een grote groep jongeren zich had verzameld rond het Boerhaaveplein. Ze liepen met stenen door de wijk en stichtten verschillende brandjes. Zo werd het bureau Halt in brand gestoken en werden verschillende ruiten ingegooid. De politie zegt dat een groot deel van de jongeren niet uit de wijk afkomstig was.
Later richtte de verzamelde meute zich tegen de aanwezige mobiele eenheid van de politie. Een agent raakte lichtgewond door stenen die door de ruiten van een politieauto werden gegooid. Rond middernacht keerde de rust in de wijk terug.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:08 schreef Sjakkert het volgende:
Maar was die agent nou ook een marokkaan of is dat gelul?
Ook leuk voor de rellers als het rellete effe stilvalt. Effe die eikel daar op dat balkon een paar flessen naar z'n harses slingerenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:37 schreef PDOA het volgende:
Leuk als je een bovenwoning hebt. Stoel voor het raam, zak chips erbij en geniet van het schouwspel!
Ze is dus niet op komen dagen.quote:Burgemeester haakt af voor bijeenkomst Ondiep
Uitgegeven: 13 maart 2007 17:41
Laatst gewijzigd: 13 maart 2007 17:42
AMSTERDAM - Burgemeester Brouwer is dinsdag niet op komen dag bij een bijeenkomst in de Utrechtse wijk Ondiep, meldt RTL Nieuws. Ze zou de bewoners van de wijk, waar maandagavond ongeregeldheden plaatsvonden, bijpraten over de relletjes in de volkswijk.
Volgens de nieuwszender noemden de bewoners het afhaken van de burgemeester 'schandalig'. Vooral het feit dat ze dit via de lokale media aankondigde zette kwaad bloed.Nu.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |