En zo ja? tof? En nog gelijkenissen met Buffy?quote:Based on Jim Butcher's best-selling novels, The Dresden Files tells the story of Harry Dresden (Paul Blackthorne), a regular-guy private detective with extraordinary abilities. While most people see assaults, kidnappings or murders as the work of people with a depraved indifference for human pain, Harry is as likely as not to see the work of supernatural villains.
That's because he's a wizard. The real thing (and the only one listed in the Chicago phone directory). Whether consulting for the police on seemingly inexplicable crimes or following his own cases, he battles dark forces with a wry sense of humor.
Dit soort opmerkingen snap ik nooit echtquote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:14 schreef -Marc- het volgende:
No offence, maar ik denk niet dat dit gaat werken...
Wordt veel te onoverzichtelijk, ik prefereer dan ook één topic per serie.
Het nut van dit topic is wat mij betreft drieledig:quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik snap het ook niet echt helemaal. De meeste - populairste series - hebben al een eigen topic. Voor het nieuws over series heb ik al een topic geopend waarin dat allemaal bediscussieerd kan worden.
Dan gaan er tig series door elkaar lopen en zie je absoluut niet meer wie waar over post, wanneer je wel of niet zonder spoilers kan praten. Wel een prachtige OP en zal vast veel werk in hebben gezeten, maar ik snap niet waarom je 1 topic voor alle series wil wanneer je allemaal aparte topics al hebt.
Stel je mist een ep en je kijkt niet direct, hoe moet je dan in godsnaam bijlezen en hoe blijf je bij met de discussie? Of populaire series en minder populair? Voor Prison Break is een topic per ep ongeveer - dat gaat dus nooit werken mijn inziens.
Ik zou gewoon een nieuw topic openen per serie voor degene die je mist, al zal dat er maar 1 of 2 zijn volgens mij. Jammer van je werk in de OP.
Dat is volgens mij alleen bij de 12 jarige pubers die Prison Break en 24 volgen. Bij de meeste series waar je het normaal onderbouwt en beargumenteerd kan het prima in het normale serie topic. Verder is het natuurlijk aan de modjes om te zorgen dat dat wel kan. Verder snap ik niet waarom je uberhaupt een serie gaat kijken - zeker wanneer je het eerst moet zien te krijgen - om het dan lekker af te kunnen zeiken. Wellicht krijgt iemand er een kick van, lekker laten gaan dan.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:44 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Het nut van dit topic is wat mij betreft drieledig:
1 – ongegeneerd series afbranden (iets dat in de individuele topics niet gewaardeerd wordt) en verdedigen
US TV Series nieuws topicquote:2 – tips opdoen wat betreft series die je nog niet (goed) kent (iets dat in de individuele topics off-topic zou zijn)
Ja leuk. Ik vraag me af of daar een grote belangstelling voor is - ik zou er niet in gaan posten, maar dat is uiteraard verre van een reden om het niet te hebbenquote:3 – series vanuit een breder perspectief bekijken, door ze te vergelijken/combineren/enz., bijvoorbeeld:Als je van de series uit de OP een team van vijf mensen mocht samenstellen om de wereld te redden van een diabolisch meesterbein, hoe zou dat team eruit zien?
Wie zou een fistfight winnen: Jack van 24 of Jack van Lost? (Vanzelfsprekend zou Jack Bauer winnen , maar dat terzijde)
Hoe zouden de Desperate Housewives zich in Jericho handhaven? In welke fictieve serieplaats zou je het liefste wonen? Wie van de karakters uit Scrubs verdenk je er het meest van een Cylon te zijn?
Enzovoorts…
Ik denk eerder dat het een SC topic met een hoop onzin gaat worden.quote:Kortom: een topic waarin de users hun enthousiasme voor, haat jegens en kennis van series en hun personages op een breder vlak kunnen uitdragen op een (hopelijk) leuke, creatieve manier.
Jolijt zegquote:En met veel kotssmileys natuurlijk.![]()
Succes!quote:Wel denk ik dat het topic vooralsnog een beetje stuurloos is. De meeste users zullen hier niet verder komen dan "[insert random serie]
" . Er is wel enige aansporing/sturing nodig. Als er daar iets op verzonnen kan worden, dan zou dit best een toffe reeks kunnen worden
![]()
![]()
Thanxquote:Op dinsdag 13 maart 2007 08:44 schreef Zhenar het volgende:
Ehm... moet Prison Break niet in de OP?Ik volg die serie niet, maar Prison Break & 24 & Lost in de OP moet toch voor wat verbaal vuurwerk zorgen van de respectievelijke fans
![]()
Verder: complimenten voor alweer een prachtige OP, NX!![]()
Ik vind alleen de banner bovenaan niet zo - Verder wil ik alleen nog toevoegen dat Heroes heerscht![]()
Thanx! Maak maar een beginquote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:12 schreef Spekk het volgende:
Prachtige OP NX! Nu ga ik eens rustig bedenken welke serie ik ga flamen
Ik weet wat je bedoelt, ik heb ook zitten twijfelen maar dit is een algemeen topic, hierin kan worden gediscussieerd over series die geen topic hebben. Tips kunnen worden meegegeven, ontvangen, etc. De bedoeling is niet dat we hierin de series individueel gaan behandelen (en ook nieuwe aflevering niet maar het mag), maar algemeen. Zoals;quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:14 schreef -Marc- het volgende:
No offence, maar ik denk niet dat dit gaat werken...
Wordt veel te onoverzichtelijk, ik prefereer dan ook één topic per serie.
Ja, daar heb ik ook aan gedacht, deze topic is eigenlijk zoiets als 33 Nieuwe TV Series in dat topic werd het nieuwe sezioen besproken.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:42 schreef PeRi het volgende:
Beetje zoiets als US TV Series nieuws topic maar dan voor alles? Wordt een beetje te veel van het goede denk ik. Kunt het beter opsplitsen per land (VS en UK)..
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:54 schreef Fir3fly het volgende:
Mooie OP. En verder ben ik het eens met Zhenar.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:39 schreef RandomReader het volgende:
Mooie OP weer NX, we zijn niet anders gewend van je
Prison Break moet er wel in naar mijn mening.
Family Guy ook
Dus dan kan je 99% van de series weglaten - want die hebben allemaal een eigen topic. Echt allemaal!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:59 schreef NX het volgende:
[..]
Ik weet wat je bedoelt, ik heb ook zitten twijfelen maar dit is een algemeen topic, hierin kan worden gediscussieerd over series die geen topic hebben. Tips kunnen worden meegegeven, ontvangen, etc.
Gooi dan een eerste stelling in de discussie, want dat is totaal niet duidelijk als je je OP leest.quote:De bedoeling is zoals Zhenar dat hierboven heeft omschreven!
Heb je uberhaupt het topic doorgelezen? Wat lees je daar? Niets over pilots, nieuwe series, nieuwe tijden, etc?quote:[..]
Ja, daar heb ik ook aan gedacht, deze topic is eigenlijk zoiets als 33 Nieuwe TV Series in dat topic werd het nieuwe sezioen besproken.
Dat was toch niet je plan? Het was toch wat Zhenar zei met rare onzinstellingen en daar lekker over fantaseren? Boston Legal, nog een advocatenserie. Eigen topic, dus kan mooi daarquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:03 schreef NX het volgende:
@RandomReader,
wil je nog een keer bedanken, volgens mij had ik van je de tip meegekregen om Boston Legal te gaan kijken.
De laatste week (alle 3 seizoenen) heb ik erg genoten van de serie, "Denny Crane, Denny Crane, Denny Crane"
Het is een hele gave serie, goed in elkaar gezet en niet alleen is het komedie maar er worden ook serieuze topics behandeld. Voor een lange tijd heb ik niet zo gelachen om een serie, Madcow! Een echte aanrader!!!![]()
Het Amerikaanse systeem (je weet wel, pilot maken, zien of het aanslaat, nog wat afleveringen maken, afwachten wat de ratings zijn, hopen dat je het seizoen kan afwerken) komt de kwaliteit van de serie niet ten goede. Ziedaar mijn stellingquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Gooi dan een eerste stelling in de discussie, want dat is totaal niet duidelijk als je je OP leest.
[..]
Ik snap ook niet dat mensen een serie die ze haten blijven kijken, maar ik vind het wel rete amusant om dat soort discussies te lezen – noem het een guilty pleasurequote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat is volgens mij alleen bij de 12 jarige pubers die Prison Break en 24 volgen. Bij de meeste series waar je het normaal onderbouwt en beargumenteerd kan het prima in het normale serie topic. Verder is het natuurlijk aan de modjes om te zorgen dat dat wel kan. Verder snap ik niet waarom je uberhaupt een serie gaat kijken - zeker wanneer je het eerst moet zien te krijgen - om het dan lekker af te kunnen zeiken. Wellicht krijgt iemand er een kick van, lekker laten gaan dan.
OK, mijn punt 2 valt dus afquote:US TV Series nieuws topic
Goed he?. Voor nieuws, tippen van nieuwe series, kijkcijfers, etc. Het is zelfs al deel 2
!
Tja, misschien wel. En misschien levert het juist een onverwacht gaaf topic op. Er is maar één manier om daar achter te komen, en dat is het te proberen.quote:Ja leuk. Ik vraag me af of daar een grote belangstelling voor is - ik zou er niet in gaan posten, maar dat is uiteraard verre van een reden om het niet te hebben. Maar dat is niet de reden waarom hij dit topic had geopend.
Ik denk eerder dat het een SC topic met een hoop onzin gaat worden.
De makers van Heroes hebben ook de ellende gezien die volgde bij Prison Break en Lost. De kijkcijfers van Lost zijn enorm aan het dalen. In een interview met een van de makers van Heroes gaf deze aan dat ze zullen zorgen voor afgeronde verhaallijnen zodat seizoen twee kan beginnen met een nieuw verhaal.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb een licht vermoeden dat Heroes ook die kant zal opgaan.
Daar geloof ik niet veel van. OK, ze zullen wel eindigen met de ontknoping die ze al in de eerste aflevering aankondigden, maar allerlei twists en intriges zullen wel worden opengelaten voor seizoen 2. Makers van series hebben wel vaker mooie praatjesquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:25 schreef Mike het volgende:
[..]
De makers van Heroes hebben ook de ellende gezien die volgde bij Prison Break en Lost. De kijkcijfers van Lost zijn enorm aan het dalen. In een interview met een van de makers van Heroes gaf deze aan dat ze zullen zorgen voor afgeronde verhaallijnen zodat seizoen twee kan beginnen met een nieuw verhaal.
Er zal ongetwijfeld weer een nieuwe cliffhanger komen, maar er worden in ieder geval zaken opgelost. Bij Lost blijft alles maar 1 grote wazige zooi. Alias en Twin Peaks kregen daar ook last van in volgende seizoenen. Om nog maar te zwijgen over het uitrekken van X-Files.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daar geloof ik niet veel van. OK, ze zullen wel eindigen met de ontknoping die ze al in de eerste aflevering aankondigden, maar allerlei twists en intriges zullen wel worden opengelaten voor seizoen 2. Makers van series hebben wel vaker mooie praatjes.
Hetzelfde als ze bij Dexter hebben gedaan. Ze hebben het werkelijke verhaal laten aflopen zodat niemand "verplicht" is seizoen twee te kijken om te weten hoe het gaat aflopen. Aan de andere kant hebben ze een paar losse verhaal lijnen toch een soort van cliffhanger gegeven, zodat de echte fans wel kunnen uitkijken naar een tweede seizoen. Ik snap dat dit niet voor iedere serie even makkelijk is, maar het is beter dan het eindeloos rekken van verhaal lijnen om er maar geld uit te kunnen slaan.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:25 schreef Mike het volgende:
[..]
De makers van Heroes hebben ook de ellende gezien die volgde bij Prison Break en Lost. De kijkcijfers van Lost zijn enorm aan het dalen. In een interview met een van de makers van Heroes gaf deze aan dat ze zullen zorgen voor afgeronde verhaallijnen zodat seizoen twee kan beginnen met een nieuw verhaal.
Dude, ik word er moe van om mezelf steeds te gaan verdedigen. Ik had simpelweg behoefte aan een topic waar men over verschillende (alle soorten en maten) series gediscussieerd werd.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dus dan kan je 99% van de series weglaten - want die hebben allemaal een eigen topic. Echt allemaal!
Er zijn geen regels, iedereen mag lullen wat die wil!quote:Gooi dan een eerste stelling in de discussie, want dat is totaal niet duidelijk als je je OP leest.
Als jij uberhaupt het topic had doorgelezen zie je dat ik daar meer dan 1 post heb staan. Wij hebben in dit topic geen behoefte aan nieuwe tijden, etc. We hebben wel behoefte aan pilots, en na het zien van een pilot zou ik daar gerust over willen discussieren, meningen uitwisselen (en ik weet dat er al zo'n topic bestaat).quote:Heb je uberhaupt het topic doorgelezen? Wat lees je daar? Niets over pilots, nieuwe series, nieuwe tijden, etc?.
Nee, nog een keer. Ik heb niet gezegd dat dat mijn plan was. Ik gaf aan dat zoals Zhenar dat aangaf, het ook op die manier kan! Je hoeft niet steeds over een serie serieus te discussieeren, je kunt het ook in een algemeen aspect bekijken.quote:Dat was toch niet je plan? Het was toch wat Zhenar zei met rare onzinstellingen en daar lekker over fantaseren? Boston Legal, nog een advocatenserie. Eigen topic, dus kan mooi daar.
Daar heb je wel gelijk in, maar hoe moet je anders erachter komen of de serie die je gaat produceren aal zal gaan slaan. Ik heb daar eigenlijk nooit over nagedacht. Aan de ene kant vind ik het Amerikaanse systeem niet erg, en wat ik van harte steun zijn de Pilots (jammer dat wij daar geen invloed op kunnen uitoefenenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het Amerikaanse systeem (je weet wel, pilot maken, zien of het aanslaat, nog wat afleveringen maken, afwachten wat de ratings zijn, hopen dat je het seizoen kan afwerken) komt de kwaliteit van de serie niet ten goede. Ziedaar mijn stelling.
Ik moet eerlijk zeggen, ik verwacht dat niet. Zij weten wat ze willen en ze weten ook heel goed wat wij willen en daar zullen ze natuurlijk op in spelen aan de andere kant heef scrhijver Tim Kring duidelijk gemaakt dat Heroes geen rare taferelen zal hebben als The 4400, Lost en of Prison Break.quote:Ik heb een licht vermoeden dat Heroes ook die kant zal opgaan.
quote:Zie ook 24, die zijn zeker van hun slot, moeten zich daar niet om bekommeren en halen wel elke keer min of meer hetzelfde niveau.
Twin Peaks? Nooit van gehoord, wat voor serie is dat?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Twin Peaks had moeten ophouden met de onthulling en arrestatie van de moordenaar. Die hele mystieke afhandeling was niet nodig geweest.
Het is natuurlijk ook een beetje een afweging:quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:25 schreef Mike het volgende:
[..]
Wat ik wel grappig vind, is dat dit nu opeens als een "bijzondere aanpak" wordt beschouwd, terwijl dat voorheen bij mijn weten een standaard aanpak was bij series: in één seizoen wordt er een verhaal verteld, waarbij er aan het einde iets gebeurt dat de aanzet geeft voor het volgende verhaal. Denk aan Deep Space Nine, Buffy, Angel, Charmed, enz. Ook het nog steeds lopende Smallville gebruikt deze welbekende aanpak.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:05 schreef Spekk het volgende:
[..]
Hetzelfde als ze bij Dexter hebben gedaan. Ze hebben het werkelijke verhaal laten aflopen zodat niemand "verplicht" is seizoen twee te kijken om te weten hoe het gaat aflopen. Aan de andere kant hebben ze een paar losse verhaal lijnen toch een soort van cliffhanger gegeven, zodat de echte fans wel kunnen uitkijken naar een tweede seizoen. Ik snap dat dit niet voor iedere serie even makkelijk is, maar het is beter dan het eindeloos rekken van verhaal lijnen om er maar geld uit te kunnen slaan.
Ik vind het toch prettiger als series stoppen op hun hoogtepunt. Ik was verslaafd aan The X-Files, maar heb de laatste seizoenen nooit gezien omdat de serie zo ingezakt was. Bij Alias gebeurde precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:37 schreef Zhenar het volgende:
Ook een voordeel van het systeem, is simpelweg dat goede series langer kunnen blijven leven zolang het publiek er mee wegloopt (en er reclame inkomsten zijn natuurlijk). Dit terwijl goede series in het Nederlandse systeem naar mijn mening altijd te weinig seizoenen hebben (denk aan Pleidooi, Oud Geld, Fort Alpha, enz. - met Baantjer als uitzondering op de regel).
Ik ga dus voor het Amerikaanse systeem![]()
Ik ben zo iemand die ook voorbij het hoogtepunt nog van een serie kan genieten.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:52 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vind het toch prettiger als series stoppen op hun hoogtepunt. Ik was verslaafd aan The X-Files, maar heb de laatste seizoenen nooit gezien omdat de serie zo ingezakt was. Bij Alias gebeurde precies hetzelfde.
Amerikaanse zenders moeten gewoon niet al te bang zijn en ook eens een serie durven stoppen op een natuurlijk moment. Al die series die hun hoogtepunt gehad hebben, houden ook goede nieuwe series (en nieuwe schrijvers) tegen.![]()
Alle extra verhaallijnen maken - en zeker in dit geval wat een poging is als een realistische serie - de serie juist totaal ongeloofwaardiger en minder boeiend en minder spannend. Dat is jammer. Las Vegas gaat nu ook zo enorm over de top. In de laatste aflevering 4 redelijke climaxen en een hele grote. Ja, dat is debiel veel natuurlijk en slaat nergens opquote:No, Scheuring knows that unlike an E.R. or a CSI or a Law & Order, shows that can just reload whenever an unusual case hits the news, Prison Break is finite. Those wacky convicts couldn't take forever to escape and they can't really stay on the run forever, can they? In fact, the feature-trained scribe told the adoring audience that his plan had always been to tell the entire Prison Break story in two seasons ("That was with the assumption that nobody would watch at all," he says), but that the practical considerations of the industry will probably prevent that.
"The long and short of it is that if [executive producer Matt Olmstead] and I said, 'The show is over in 44 episodes,' they'd say 'You're over in 44 episodes.'"
Instead, Scheuring says that while he will still tie up most of the main plotlines in the season's final three upcoming episodes, there will be sufficient connective tissue to move into a third season, assuming that FOX decides to renew the series.
Bron en rest van stukje
Ik denk juist dat het bij 24 goed is dat characters weggaan en anderen er voor in de plaats komen. Sommigen moeten uiteraard blijven, maar dat Kim er bijv in de laatste paar amper in voorkomt, dat is alleen maar goed, omdat je anders verhaallijnen gaat lopen zoeken wat het minder geloofwaardig maakt of het saaier maakt en het echte verhaal gaat lopen rekken. Ik ben niet ver met seizoen 6 dus ik weet niet in hoeverre Kim er nu in zit, maar het was gewoon een voorbeeld.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:37 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het wel zo fijn om elk seizoen een afgerond verhaal te kunnen vertellen, zodat je de vaart in het verhaal kunt houden. Nadeel hiervan is, dat het verhaal vaak wat minder "diep" gaat, omdat de main story telkens verandert. Bovendien vind ik het toch wel een nadeel als de cast elk seizoen zo drastisch wijzigt, zoals bij 24 en dus mogelijk ook bij Heroes.
Talpa/Tien heeft hetzelfde gedaan hoor met al die Nederlandse comedies en soaps die ze in het begin hadden. Samen kan ik me nog herinneren en er waren er nog 2 of 3 meer die na 4 afleveringen van de buis zijn gehaald. Niet dat het goede series warenquote:Ook een voordeel van het systeem, is simpelweg dat goede series langer kunnen blijven leven zolang het publiek er mee wegloopt (en er reclame inkomsten zijn natuurlijk). Dit terwijl goede series in het Nederlandse systeem naar mijn mening altijd te weinig seizoenen hebben (denk aan Pleidooi, Oud Geld, Fort Alpha, enz. - met Baantjer als uitzondering op de regel).
Ik denk dat The Sopranos wel op het goede moment gaat stoppen, om een voorbeeld te geven. Ik ben bang dat 24 te lang door zal gaan, maar dat zal puur afhangen van verhaallijnen en nieuwe characters. Prison Break had na 2 seizoenen gewoon echt afgesloten moeten zijn.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:52 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vind het toch prettiger als series stoppen op hun hoogtepunt. Ik was verslaafd aan The X-Files, maar heb de laatste seizoenen nooit gezien omdat de serie zo ingezakt was. Bij Alias gebeurde precies hetzelfde.
Amerikaanse zenders moeten gewoon niet al te bang zijn en ook eens een serie durven stoppen op een natuurlijk moment. Al die series die hun hoogtepunt gehad hebben, houden ook goede nieuwe series (en nieuwe schrijvers) tegen.![]()
Je bedoelt zoals Last of the Summer Wine?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
De BBC is daar vaak toch veel handiger in, die series mogen het nog zo goed doen, gedaan is gedaan, ze bedenken wel iets nieuws.
quote:Last of the Summer Wine, written by Roy Clarke, is a British television sitcom. As of 2007 it is about to begin its 28th series, making it the longest-running comedy series in the world.
HBO heeft ook talloze langlopende series die telkens weer zijn vernieuwd: Six Feet Under, Sex and the City, the Sopranos en nu hebben ze Rome ook een tweede seizoen gegeven...quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:31 schreef Mike het volgende:
Maar je hebt natuurlijk wel gelijk. Als Gervais maar 12 afkeveringen van The Office wil maken, dan maakt-ie er maar twaalf.
In Amerika zit je al snel aan 22 afleveringen per seizoen vast, als je niet op HBO of Showtime zit met je serie.
Dat kan ik niet ontkennen; HBO maakt prachtseriesquote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:04 schreef Dos37 het volgende:
HBO is gewoon allerbeste met TV serie's echt alles wat hun maken veranderd in goud
The Sopranos, Band of Brother niet echt TV seri e maar wel van HBO, The Wire, Rome
Het is ook geen schande om wat te vernieuwen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:57 schreef Zhenar het volgende:
[..]
HBO heeft ook talloze langlopende series die telkens weer zijn vernieuwd: Six Feet Under, Sex and the City, the Sopranos en nu hebben ze Rome ook een tweede seizoen gegeven...
Denk ook eens aan het alternatief. Eerder is gezegd dat er door al die uitgerekte series geen plaats is voor nieuwe kwaliteitsseries. Maar dat klopt dus niet: hoeveel nieuwe series worden er jaarlijks wel niet gemaakt die utter crap zijn? En dat is ná een voorselectie van een nog groter aanbod aan pilots, en daar gaat weer een grote voorselectie aan vooraf van ingediende ideeën voor series (pitches). Door series korter te laten lopen, zouden er inderdaad meer nieuwe series op de buis komen, maar dat zijn dan wel de series die in eerse instantie werden afgewezen. Natuurlijk zal daar af en toe wel een verrassing bij zitten, maar het merendeel zal toch echt wel kut zijn. Dan heb ik liever een goede serie die wordt uitgemolken, dan een groot aantal slechte series die na een tijdje toch weer plaats moeten maken voor andere (overwegend slechte) series.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:16 schreef Mike het volgende:
[..]
Het is ook geen schande om wat te vernieuwen.Niet elke serie is klaar na 1 seizoen. Het gaat er alleen om dat de Amerikaanse networks de series vaak alleen maar vernieuwen omdat er nog geld aan te verdienen valt, niet omdat het nog zo'n goede serie is. Hun goed recht natuurlijk, ze leven van reclame.
Mutant Xquote:Op woensdag 14 maart 2007 17:24 schreef NX het volgende:
Ik heb 5 weken de tijd voordat heroes weer verder gaat...
Iemand een tip voor tijdelijke vervanging van Heroes?
Het verhaal lijkt wel wat op dat van Heroes, maar het is een ongelooflijke kut seriequote:" MUTANT X " chronicles the adventures of MUTANT-X , a team of human mutants possessing extraordinary powers as a result of genetic engineering. Like hundreds of other unsuspecting subjects, these new mutants were altered in secret experiments conducted in a covert government project. Realizing that events have spun out of control, the organization that created them is now hunting them...
Hehe, waarom raad je het me dan aanquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:05 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Mutant X
[..]
Het verhaal lijkt wel wat op dat van Heroes, maar het is een ongelooflijke kut serie![]()
Wat ik werkelijk zou aanraden, is Buffy, mocht je dat nog niet gezien hebben. Heerlijke serie, prachtige humor, meeslepende verhaallijnen, mijn favoriete serie aller tijden![]()
Ken ik ook niet, maar iemand die Buffy kinderachtig noemt geef ik geen tips meerquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:19 schreef NX het volgende:
[..]
Hehe, waarom raad je het me dan aan
Buffty, heb ik in mijn jongere tijden gekeken, leuk en aardig maar nu is het me te kinderachtig. Psych bijvoorbeeld, ken ik niet, is dat wat?
Battlestar Galactica is overigens ook een briljante seriequote:Op woensdag 14 maart 2007 18:19 schreef NX het volgende:
[..]
Hehe, waarom raad je het me dan aan
Buffty, heb ik in mijn jongere tijden gekeken, leuk en aardig maar nu is het me te kinderachtig. Psych bijvoorbeeld, ken ik niet, is dat wat?
Dat een serie door een van de networks wordt afgewezen, wil niet zeggen dat het niks is. Ze kiezen daar meestal voor de grote gemene deler en dat zorgt er juist voor dat wij die crap op tv te zien krijgen. HBO kiest z'n series op kwaliteit. NBC probeert dat voor een deel dit seizoen ook te doen, maar helaas zie je dan dat kwaliteit vaak niet op prijs wordt gesteld (Studio 60, Friday Night Lights, The Black Donnelly's) door het grote publiek. Toch heb ik liever dat ze net zolang proberen tot er iets wel gewaardeerd wordt (Heroes).quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:01 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Denk ook eens aan het alternatief. Eerder is gezegd dat er door al die uitgerekte series geen plaats is voor nieuwe kwaliteitsseries. Maar dat klopt dus niet: hoeveel nieuwe series worden er jaarlijks wel niet gemaakt die utter crap zijn? En dat is ná een voorselectie van een nog groter aanbod aan pilots, en daar gaat weer een grote voorselectie aan vooraf van ingediende ideeën voor series (pitches). Door series korter te laten lopen, zouden er inderdaad meer nieuwe series op de buis komen, maar dat zijn dan wel de series die in eerse instantie werden afgewezen. Natuurlijk zal daar af en toe wel een verrassing bij zitten, maar het merendeel zal toch echt wel kut zijn. Dan heb ik liever een goede serie die wordt uitgemolken, dan een groot aantal slechte series die na een tijdje toch weer plaats moeten maken voor andere (overwegend slechte) series.
Psych is troepquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:19 schreef NX het volgende:
Psych bijvoorbeeld, ken ik niet, is dat wat?
En zin heb ik nooit gevondenquote:Op zondag 25 februari 2007 11:54 schreef PeRi het volgende:
Mwah heb nu de pilot gezien en ik vind er niks aan. Dit moet wat mij betreft of een comedy zijn en dan hooguit van een halfuur per ep of ze moeten de serieuze kant opgaan. De manier van filmen, de ' humor', de semiserieusheid tussendoor en de hele set, het klopt gewon niet en is niet prettig om naar te kijken. Ze konden de personages net zo goed in een ziekenhuis neerzetten, en het zou net zo (on)geloofwaardig zijn als het nu is. Ik heb met moeite de pilot half gekeken en de rest op de achtergrond aan laten staan, eens kijken of zin heb in de 2e ep deze week, wellicht als ik echt niks te doen heb.
Allicht worden er ook series afgewezen die potentieel briljant zijn, maar niet door de massa geaccepteerd zal worden. Maar dat heeft niets te maken met het systeem waarin series langer uitgemolken worden; dat heeft te maken met de criteria aan de hand waarvan nieuwe series worden uitgekozen en is een heel andere discussiequote:Op woensdag 14 maart 2007 18:41 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat een serie door een van de networks wordt afgewezen, wil niet zeggen dat het niks is. Ze kiezen daar meestal voor de grote gemene deler en dat zorgt er juist voor dat wij die crap op tv te zien krijgen. HBO kiest z'n series op kwaliteit. NBC probeert dat voor een deel dit seizoen ook te doen, maar helaas zie je dan dat kwaliteit vaak niet op prijs wordt gesteld (Studio 60, Friday Night Lights, The Black Donnelly's) door het grote publiek. Toch heb ik liever dat ze net zolang proberen tot er iets wel gewaardeerd wordt (Heroes).
Hehe, ik zei niet dat Buffy kinderachtig was, maar naar mijn gevoel wel!quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:35 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ken ik ook niet, maar iemand die Buffy kinderachtig noemt geef ik geen tips meer![]()
Dexter is ook behoorlijk briljantquote:Op woensdag 14 maart 2007 19:10 schreef NX het volgende:
[..]
Hehe, ik zei niet dat Buffy kinderachtig was, maar naar mijn gevoel wel!Vergeef me
Battlestar GalacticaDie volg ik al een tijdje, en wat een prachtserie! Juweeltje!
![]()
Andere tips?![]()
@Peri, thanx
Da's niet eerlijk, je kijkt al het toffe al!quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:25 schreef NX het volgende:
Haha, Dexter heb ik ook gezien, ook een prachtserie. Psychotisch maar zeer goed...
[afbeelding]
Hahaha, ik ben film & tv series gek. Mijn droombaan zou zoiets kunnen zijn; geld verdienen door films & tv series te kijken, beoordelen of iets in die richting voor een tijdschrift (ik verzin maar wat)!quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:43 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Da's niet eerlijk, je kijkt al het toffe al!![]()
Ohw, ik dacht Dr Who had toegevoegdquote:Op donderdag 15 maart 2007 14:01 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Torchwood wel i/d OP maar Doctor Who niet?
quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:38 schreef NX het volgende:
Hahaha, ik ben film & tv series gek. Mijn droombaan zou zoiets kunnen zijn; geld verdienen door films & tv series te kijken, beoordelen of iets in die richting voor een tijdschrift (ik verzin maar wat)!![]()
Zal ze effe toevoegenquote:Op donderdag 15 maart 2007 17:36 schreef -Franktastic- het volgende:
waar zijn de 3 csi-series?
&Cocksquote:Op donderdag 15 maart 2007 17:53 schreef Spekk het volgende:
Rome is veel Tits&Ass.
Grey's Anatomy heeft hogere kijkcijfers?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 00:29 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ja, ik denk dat ABC harder lacht om de kijkcijfers
Hmmm, laten we het eens in de gaten houden. Moet er eerlijk over zijn, heb de trailer en nog wat meer vids gezien, en tot nu toe ziet het er goedkoop uit, laten we hopen dat ik het mis heb.quote:Op zondag 18 maart 2007 18:28 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[USA] Drive: The Race for Your Life
Dit gaat gaaf worden
Ik heb er hoge verwachtingen van, laat ons hopen dat FOX het niet na 3 eps canceled.
Van mij mag het, als er maar een nieuwe verhaallijn komt, ik vond de laatste aflevering wel heel erg kewl...quote:'Prison Break' gets third season
Wednesday, March 21 2007, 09:37 GMT
By James Welsh, International Editor
Warning: This article contains spoilers that some readers may prefer to avoid.
Fox has confirmed that a third season of Prison Break is in the works.
"It essentially will be a new chapter," explained creator and executive producer Paul Scheuring. "It's going to return to the fundamental conceit, to the roots of what the show was about."
Precise details about what season three will entail are being kept under wraps but Scheuring has indicated that both Wentworth Miller (Michael) and Dominic Purcell (Lincoln) will return for at least the initial episodes of the new run. Options on the actors involved come up for renewal in May and more details are expected then.
Production on season three will be based in Dallas, according to The Hollywood Reporter, with auxiliary locations in Florida and Louisiana.
Prison Break, which wins its timeslot in the adults 18-49 demographic, joins Bones and House among Fox shows receiving relatively early renewals. The show airs on Mondays at 10pm on Five in the UK.
quote:The much-talked-about "Grey's Anatomy" spin-off will be set in Los Angeles, according to TVGuide.com's Michael Ausiello.
In February, it was reported that Kate Walsh (who plays sexy neonatal surgeon Dr. Addison Montgomery) would be leaving "Grey'" to spearhead the spin-off.
According to Ausiello, plastic surgery and psychiatry will play prominent roles in the new series. And another L.A. staple will also play a major part – sex!
A source reportedly told Ausiello, "There's sex, sex and more sex. I thought I was reading an episode of 'Nip/Tuck.'"
Of course, as she departs Seattle Grace, Dr. Montgomery will bring some good ol' fashioned guy candy with her – Tim Daly and Taye Diggs are also reportedly attached to the project.
The pilot has yet to be finalized and "Grey's" creator Shonda Rhimes has yet to decide on a title. However, Rhimes recently filled the cast in on the idea and revealed she will write a special two-hour episode to serve as the pilot, with a likely debut in May.
Walsh joined the "Grey's" cast in May 2005, appearing towards the end of the season one finale.
Geen idee eigenlijkquote:Op donderdag 22 maart 2007 13:46 schreef Zhenar het volgende:
Wat was de eerste televisieserie die meer dan één jaar liep en een echte langlopende storyarc had? (soaps tellen niet mee)
Twin Peaks was eerder.quote:
Hmmm, ik zal effe goed nadenken...quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:01 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Twin Peaks was eerder.
Maar was er daarvoor nog iets?
= Soapquote:Op donderdag 22 maart 2007 14:07 schreef NX het volgende:
19-Feb-1985 EastEnders 01x01 Tue 19 Feb, 1985
22-Mar-2007 EastEnders 23x47 Thur March 22, 2007 (Episode 2)?
Volgens mij niet, maar kan wel zo zijn. Het is een BBC productie. (ik haat soaps, vies, ieuk, ieuuuww!!!)quote:
Soaps, soaps, ik snap ze niet en ik vind ze echt fucking niets aan... Raarste shit ooitquote:Op donderdag 22 maart 2007 15:09 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Eastenders is een soap ja
Niet de langstlopende, maar de eerste.quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:28 schreef NX het volgende:
[..]
@Zhenar,
waarom wil je dat weten? Welke serie de langst lopende storyarc heeft/had?
Holy crap! Twintig seizoenen!quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gunsmoke!
Maar is dit niet gewoon een westernsoap?quote:The show is about a Marshal who doesn't allow guns in Dodge City. He always tries to show people different ways to solve things before getting angry.
Idd, The Fugitive http://www.imdb.com/title/tt0056757/quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:46 schreef Zhenar het volgende:
Wat was de eerste televisieserie die meer dan één jaar liep en een echte langlopende storyarc had? (soaps tellen niet mee)
quote:One of the earliest attempts at a long-term story arc was in the 1960s TV series The Fugitive. Though the series consisted of self-contained episodes, the protagonist Richard Kimble's primary motivation was finding the mysterious "One-Armed Man" who framed him for murder (giving him the impetus to appear in a different town each week). A small handful of episodes devoted themselves almost entirely to the search for the "One-Armed Man" or Kimble's attempt to stay a step ahead of his primary police pursuer, Inspector Gerard. The series proved influential, with the The Incredible Hulk being the best-known imitator.
A new type of arc-based television storytelling was introduced in the early 1980s, when several dramas, notably Hill Street Blues and St. Elsewhere, began to use a format of overlapping story arcs; that is, in any given episode one new arc might be starting, while a second was ongoing, and yet another might be concluding. These story arcs were typically resolved much more quickly than in a soap opera show, and they might be of varying lengths and were often combined with additional storylines that were contained within a single episode. The early 1990s David Lynch-Mark Frost-produced ABC series Twin Peaks used this method extensively, which, despite critical acclaim and extensive media attention, contributed to its cancellation after two seasons. The technique proved highly influential and was adopted for later, even more successful dramas including L.A. Law and ER, as well as for some comedies.
A noted pioneer of the use of sweeping story arcs in American television, and more notably American science fiction television, was J. Michael Straczynski. His series, Babylon 5, relied almost exclusively on arcs starting at the end of its second season, at the same time that Straczynski would begin to write every single episode. Up to that point, science fiction television in the U.S. was often associated with the reset button technique, where individual episodes dominated a series' run and consequences were rarely far-reaching. Soon after, Chris Carter developed The X-Files, which was a mixture of stand-alone episodes and a long running story arc dubbed by Carter as "the mythology." Carter and Straczynski proved the concept was viable for science fiction and would pave the way for current arc-heavy genre shows where events within the story have lasting consequence, such as Buffy the Vampire Slayer and the new Battlestar Galactica. The central storyline of such series is often called the "mytharc".
In recent years, American viewers have become increasingly more accepting of story arcs, with arc-based series such as Alias, Six Feet Under, 24, Desperate Housewives, Heroes, and Lost (which are based on huge, long-running story arcs, that intertwine and can also revert backwards and forwards in time during an episode) finding critical acclaim and ratings success, and the release of arc-heavy TV series on DVD generating huge sales. The tide has turned to the point where arcs have become expected elements of dramatic series, and shows that rely upon stand-alone episodes are now quite often held up for criticism (a good example being Star Trek: Enterprise which enjoyed fan and critical acceptance only after adopting an arc-based format after two seasons of mostly stand-alone episodes).
While it is uncommon to see a story arc in sitcoms, many comedies have tried their hand at it. One example is seasons 4 and 7 of the NBC hit Seinfeld. Season 4 involved Jerry and George writing their script for their own television pilot, and Elaine's relationship with "Crazy" Joe Davola. Season 7 dealt with George becoming engaged to Susan Ross, then regretting it and trying to break it off, eventually leading to her accidental death in the season finale.
Aha, nu snap ik het... Interessante gedachte...quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:31 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Niet de langstlopende, maar de eerste.
Volgens mij waren series vroeger veel formulaïscher, veel meer standalone. Denk aan the A-Team, M*A*S*H, Baywatch, McGyver, enz... Ik wil weten waar de ommeslag was naar de huidige trend van series met een doorlopend verhaal.![]()
quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:47 schreef Illyria het volgende:
[..]
Idd, The Fugitive http://www.imdb.com/title/tt0056757/
[..]
Hehe, ja waarom niet, je vader zou het moeten proberen, misschien vind ie het toch wat en kijkt hij het gehele seizoen af.quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:20 schreef Zhenar het volgende:
Grappig, als ik dat stukje zo lees, dan zijn de storyarcs pas echt ontstaan in de jaren negentig en in de jaren 2000 zijn ze "mainstream" geworden. Het is alsof de kijker zomaar veranderd is: ik vind persoonlijk standalone series ook nogal saai om naar te kijken tegenwoordig, terwijl ik vroeger McGyver geweldig vond!
Ook grappig hoe oudere generaties er tegenover staan. Mijn vader vertelde over "iets dat hij op tv gezien had en heel leuk was", namelijk Lost. Maar zodra hij hoorde dat het een "lange serie" was (meer dan zes afleveringen) hoefde hij het niet meer te zien, want daar heeft hij een hekel aan.
Dat is volgens mij nu al begonnen (bestaat al). Als je kijkt naar 24 waar een dag centraal staat, en in Six Degrees staat de belevenis van (een) mens(en) en zijn omgeving centraal.quote:Doet me afvragen wat de kenmerkende eigenschappen worden van de series van de toekomst.
Misschien dat het heel hip wordt om niet een specifieke groep personages, maar een specifieke soort belevenissen, of een bepaald gebouw, of een bepaald voorwerp centraal te stellen in een serie. Wie weet![]()
Dat Six Degrees klinkt wel als een leuk concept, ik zal het eens gaan proberenquote:Op donderdag 22 maart 2007 19:55 schreef NX het volgende:
[..]
Dat is volgens mij nu al begonnen (bestaat al). Als je kijkt naar 24 waar een dag centraal staat, en in Six Degrees staat de belevenis van (een) mens(en) en zijn omgeving centraal.
Six Degrees gaat over, hoe zou ik dat nu kunnen verwoorden, dat elk persoon een aantal vrienden heeft en zijn vrienden hebben weer vrienden en die hebben weer vrienden, iedereen is met elkaar op een of andere manier verbonden, en de belevenissen die ze in hun dagelijkse leven meemaken, verbind deze personen/mensen met elkaar. Leuke serie btw
Nooit gecanceld geweest, alleen een tijdje van de buis voor herstructurering.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Six Degrees was gecanceld
Nee, Six Degrees was niet geannuleerd, maar tijdelijk van de buis gehaald. Eerste paar afleveringen haalden goede kijkcijfers, en daarna ineens wat minder.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Six Degrees was gecanceld, en gaat nu toch weer verder. Ik kon me er nooit echt doorheen worstelen na de eerste 2 eps, het is redelijk zwaar om het zo te zeggen. Wil het nog wel een keer kijken.
Check ook Six Degrees: Everyone is connected.
Klopt, zal in het juiste topic reageren.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:20 schreef Mike het volgende:
Dat lijkt me nou een post voor het Battlestar Galactica-topic en niet zozeer voor hier.
Stargate is een goede serie, de film was ook goed, maar al een tijdje niet meer gevolgdquote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:20 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ik ben nu bezig aan Stargate Atlantis op DVD maar echt ze steken zoveel werk in die DVDs.
Er staat voor elke ep een commentaar op, meestal 2/3 specials per schijf_O_
Maar is het beter dan andere SciFi? Ik noem een Battlestar Galactica, een Star Trek, een Farscape, een Babylon 5... of Heroes, The 4400 of zelfs Smallville. Blinkt Atlantis in enig opzicht uit boven deze series?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 18:13 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ik vind Atlantis erg gaaf.
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 18:19 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Atlantis Voyager heeft Mckay The Doctor, een team met geweldige dialogen en de Wraith The Borg zijn best een gave enemy.
Ook het feit dat ze 'vastzitten' in een onbekende stad kwadrant vol onbekende technologie ipv een schip universum dat ze door en door kennen vind ik tof.
McDreamy vs. McSteamyquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:50 schreef Zhenar het volgende:
Na de SciFi vergelijkingen is het een beetje doodgebloed.
Iemand nog een leuk discussiepunt?![]()
Dat is meer iets voor het GA-topicquote:
Raar zegquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:18 schreef NX het volgende:
Hej, leeft iemand nog ?
Wat is er met deze topic gebeurd? Ik hoorde van vele kanten een request voor een algemene topic, nou hier is tie![]()
Ik heb afleveringen op bepaalde sites langs zien komen, maar nog niets gedownload. Ik heb een aantal boeken waarop de serie is gebaseerd wel gelezen en ik twijfel. Op zich zit er veel potentie in qua achtergrond en personages, maar of dat naar een serie formaat te vertalen is weet ik zo net nog niet.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 02:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
Kijkt er nog iemand The Dresden Files?
[afbeelding]
[..]
En zo ja? tof? En nog gelijkenissen met Buffy?
Heb er wel eens wat van gehoord maar tot nu nog niet gezien.quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:24 schreef drexciya het volgende:
Ik heb afleveringen op bepaalde sites langs zien komen, maar nog niets gedownload. Ik heb een aantal boeken waarop de serie is gebaseerd wel gelezen en ik twijfel. Op zich zit er veel potentie in qua achtergrond en personages, maar of dat naar een serie formaat te vertalen is weet ik zo net nog niet.
Als ik de site zo bekijk zou het mogelijk toch wel wat kunnen zijn; toch maar eens gaan zoeken op bepaalde sites.
Raar, nee hoor. Vond het gewoon vreemd, hier kun je het over alles hebbenquote:
McDreamy, definetlyquote:
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:03 schreef Zhenar het volgende:
Ik wil een tournament organiseren voor het gaafste televisiemoment van het afgelopen Amerikaanse seizoen (06/07). Eerst een nominatieronde, daarna stemrondes.
Is dat wat?![]()
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:06 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik zou dan alleen niet op al te veel deelnemers rekenen, want vrijwel niemand ziet alles.
Bij deze.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:14 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Dat geldt voor zoveel tournaments - wat je niet hebt gezien, daar stem je niet op.
Maar ik voorzie wel het probleem dat iedereen dan simpelweg gaat stemmen op zijn favo serie, wat het doel van het tournament idd wel zou ondermijnen...Hm, misschien toch niet zo'n handig idee.
Of ik probeer het in het "Algemene topic" voor series![]()
Supernatural (VS) #2 All hell will break loose!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:43 schreef Hopey het volgende:
Kijkt er ook iemand hier Supernatural? Ik kan er maar geen topic over vinden.
Vertrouwen op de zoekfunctiequote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:30 schreef Hopey het volgende:
Hoe ken dat nou. Die zoek functie! Ik snap het nie hoor
Ik zweer, d'r kwam maar niks uit
![]()
Kan toch? Waarvoor is die zoekfunctie anders.. show?quote:
Geen idee, maar het werkt bijna nooit.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:23 schreef Hopey het volgende:
[..]
Kan toch? Waarvoor is die zoekfunctie anders.. show?![]()
Ja, ze zullen alle 12 afleveringen (als ik het me goed herinner) uitzenden.quote:Op maandag 28 mei 2007 23:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik zie net dat Daybreak vanaf juni wordt uitgezonden op de NL'se televisie. Zouden ze nu gewoon alle afleveringen uitzenden ook degene die niet in Amerika uitgezonden zijn? Aangezien die serie ook al vroegtijdig gecancelled was..
Alias heb ik zeg maar door elkaar gezien... Zou eigenlijk wel lachen zijn om gewoon vanaf eerste aflevering te beginne!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:19 schreef philipp het volgende:
Alias is op zich wel een leuke serie. Niet zo goed als b.v. Lost, maar zeker leuk om de tijd mee te doden :p The O.C, One Tree Hill en Psych vind ik zelf ook wel goed.
Van house heb ik maar 1 aflevering gezien, vond het niet echt wat, maar zal een nieuwe gok wagenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:40 schreef philipp het volgende:
House is trouwens ook een hele goede serie, moet je zeker eens kijken!
FRASIER, dat waren eens geweldige tijden... ben het met je helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:34 schreef Dos37 het volgende:
Ze moeten in Amerika weer is met een goede comedie komen van het kaliber Friends, will and Grace, Frasier.
Alles behalve HOUSE volg ik zelf alquote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:36 schreef Nuna het volgende:
House, Lost, Heroes, Prison Break, Grey's Anatomy, etc. Genoeg om te kijkenGeen OC
Eureka volg ik ook ja, dat was vorig jaar toen ik tip kreeg van iemand, in de 33 nieuwe tv series topic. Vond het wel wat hebben en nu kijk ik seizoen 2quote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:11 schreef Zhenar het volgende:
Ik vond Eureka vorig jaar best vermakelijk. En volgens mij is seizoen 2 net begonnen![]()
Niet hoogstaande kwaliteit, maar wel amusant![]()
Sorry, ken beide programma's nietquote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:43 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Kijken er mensen naar Don't Forget The Lyrics en The Singing Bee?
Ik vind DFTL erg leuk, net een Weekend Miljonairs maar dan met karaoke met al die hulplijnen.
TSB is net Cash & Carlo en een beetje onduidelijk.
Maar tering wat zingen die kandidaten vals! haha
Ik zal het eens in de gaten houden, thanx!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:43 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Beide progamma's zijn deze week begonne. Don't Forget The Lyrics was wel lollig, zou ook best hier op TV kunnen.
Die ben ik al met een vriend aan het kijken op dvd; had ik nog niets van gezien. Vind het niet heel erg geweldig eerlijk gezegdquote:Op donderdag 19 juli 2007 15:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
Volgens mij is de enige serie die nu draait en de moeite waard is The 4400..
Entourage is toch net afgelopen?quote:Op donderdag 19 juli 2007 15:12 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Entourage? Burn Notice? The Starter Wife(beetje Desp. Housewives miniserie met Debra Messing)?
Een paar weken daarna is er weer een nieuw seizoen begonnen.quote:
Ik was van plan om Don't Forget The Lyrics te kijken ivm WAYNE BRADYquote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:43 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Kijken er mensen naar Don't Forget The Lyrics en The Singing Bee?
Ik vind DFTL erg leuk, net een Weekend Miljonairs maar dan met karaoke met al die hulplijnen.
TSB is net Cash & Carlo en een beetje onduidelijk.
Maar tering wat zingen die kandidaten vals! haha
Ik vind Kyke XY ook nog de moeite waard. Ook de pilot van Greek ziet er best goed uit.quote:Op donderdag 19 juli 2007 15:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
Volgens mij is de enige serie die nu draait en de moeite waard is The 4400..
Is dat een nieuwe serie of een nieuwe aflevering van een serie?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:50 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ah, de eerste pilot voor t nieuwe seizoen is uitgelekt: Reaper. Vanavond eens kijken.
FTW! Echt?!quote:Op donderdag 19 juli 2007 15:28 schreef Mike het volgende:
[..]
Een paar weken daarna is er weer een nieuw seizoen begonnen.
Jawel maar ik dacht dat je bedoelde; van het nieuwe (2e) seizoen is er een aflevering gelekt...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:43 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Een nieuwe serie. Duh. Een pilot is de allereerste aflevering, dat weet je toch wel?
De oude...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:11 schreef -Mo- het volgende:
Welke versie is het van Reaper was het?
De oude pilot met:
[afbeelding]
Vet! Ik ben een die hard fan van The Terminator, en ik wacht/hoop op een laatste film... (die volgens mij ook zal komen...quote:Op zondag 22 juli 2007 17:24 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
de originele pilot van The Sarah Connor Chronicles (FOX) is ook gelekt ondertussen, ga hem vnv eens kijken.
Het zit niet bij ABC en is al helemaal niet als The O.C.quote:Op maandag 23 juli 2007 14:21 schreef NX het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat Chuck het niet zo lang zal volhouden, en het zit ook nog eens bij ABC... Aan de ene kant wie heeft er behoefte aan een soortgelijke serie als The O.C. (is wel een leuke serie maar tja, drama he). Ik geef Pushing Daisies meer kans
Nee ik had het echt over Chuck... (ik zit net The Sarah Connor Chronicles te kijkenquote:Op maandag 23 juli 2007 21:23 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
NX had het volgens mij ook over Greek, maar tikfoutje
quote:Op maandag 23 juli 2007 21:22 schreef Kokstra het volgende:
Het zit niet bij ABC en is al helemaal niet als The O.C.
Je hebt gelijk, ik las erover heen, maar zit wel bij ABC en het is een drama serie, ik dacht dat het een drama serie ging worden als THE O.C.quote:The O.C. creator Josh Schwartz, and director McG ( We Are Marshall ), bring us Chuck , a new drama pilot at ABC, laced with humor about young twenty-something spies. Zachary Levi ( Less Than Perfect ) plays Chuck, a nerdy computer tech who has a database of government secrets downloaded into his brain. Chuck soon finds himself recruited by John Casey (Adam Baldwin of Day Break ), a...
Nee, het zit niet bij ABC. http://www.nbc.com/Chuck/quote:Op maandag 23 juli 2007 22:51 schreef NX het volgende:
[..]
Nee ik had het echt over Chuck... (ik zit net The Sarah Connor Chronicles te kijken)
[..]
[..]
Je hebt gelijk, ik las erover heen, maar zit wel bij ABC en het is een drama serie, ik dacht dat het een drama serie ging worden als THE O.C.![]()
http://www.nbc.com/Chuck/quote:Op maandag 23 juli 2007 22:51 schreef NX het volgende:
[..]
Nee ik had het echt over Chuck... (ik zit net The Sarah Connor Chronicles te kijken)
[..]
[..]
Je hebt gelijk, ik las erover heen, maar zit wel bij ABC en het is een drama serie, ik dacht dat het een drama serie ging worden als THE O.C.![]()
Ach verstand op nul en het kijkt wel lekker weg, maar qua verhaal en suspensequote:Op maandag 23 juli 2007 23:37 schreef NX het volgende:
Wat vonden jullie van de aflevering?
Ja, dat gevoel had ik ook, een B-Film, vooral de openingsscene, aan de ene kant, het is een pilot, het kan nog interessant worden.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 00:24 schreef Ogala het volgende:
[..]
Ach verstand op nul en het kijkt wel lekker weg, maar qua verhaal en suspenseen het had ook wat trekjes van een B-film.
Moest zelf trouwens de hele tijd denken aan Firefly en Serenity en daar zal deze serie natuurlijk nooit aan tippen.
Bedankt voor tip... er is wel een ander serie, weet niet of je die kent, wordt op dit moment in nederland op net5 uitgezonden, The Nine. Gaat ook over een bankoverval die helemaal de verkeerde richting gaat maar er wordt vooral geconcenteerd op wat er na de bankoverval gebeurtquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
The Kill Point: US Soldiers robbing a bank.
Misschien ook wel interessant voor sommigen.
Ik had er wat over gelezen. Ga een kijkje nemenquote:Op woensdag 25 juli 2007 06:27 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Bionic Woman is ook uitgelektDaar zat ik al op te wachten, vanmiddag kijken
Is dit iets zoals de 6 Million Dollar Man?quote:Op woensdag 25 juli 2007 06:27 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Maar dan een chickquote:Op woensdag 25 juli 2007 15:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Is dit iets zoals de 6 Million Dollar Man?
Ja dus..
en?quote:Op woensdag 25 juli 2007 06:27 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Reaper is tof jaquote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:28 schreef NX het volgende:
Hahahahahah![]()
Vette serie, REAPER... Ik moest heel hard lachen, mooie twist enzo, wil graag de rest zien...
Precies, Reaper was geweldig en Pushing Daisies meer op een laag pitje, vond de hoofdrolspeler niet echt in zijn rol passen, maar het kan nog interessant worden...quote:Op zondag 29 juli 2007 14:22 schreef Xrenity het volgende:
Reaper is tof ja
Pushing Daisies... Dunno. Vond er niet heel veel aan.
Ik ga nu Californication kijken. Ben benieuwd of dat wat is.
Hehe, dan ga ik zeker kijken...quote:Op zondag 29 juli 2007 14:55 schreef Xrenity het volgende:
Net gekeken, heeft z'n momenten maar vind ik niet echt boeiend om te volgen.
Wel een hoop tieten in die serie
Straks eens Chuck proberen
Chuck was ook leuk... Origineel idee tenminste, maar uitvoering mag wel iets beter...quote:Op zondag 29 juli 2007 19:39 schreef Xrenity het volgende:
Chuck is awesome!
De beste pilot die ik heb gezien tot nu toe. Iets beter dan Reaper denk ik.
Ik vond Pushing Daisies juist beter dan Chuck. En veel beter dan Californication.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:38 schreef NX het volgende:
Hehe, ik moet eerlijk toegeven... Chuck was veel leuker dan Pushing Daisies... veel beter... Geef het toch een beter kans...!
Thanx Symer, ik zal ze eens bekijken...quote:Op woensdag 5 september 2007 15:34 schreef Symer het volgende:
Er zijn twee nieuwe preairs beschikbaar: Life en Journeyman![]()
Straks even checken![]()
Niet met elkaar te vergelijken vindt ik, Desperate Housewives is een soap met daarbij horende overdreven verhaallijnen, Mad Men is stoer en realistischquote:Op vrijdag 7 september 2007 19:45 schreef NX het volgende:
[..]
Thanx Symer, ik zal ze eens bekijken...
Ook een tip van mijn kant, drama serie: Mad Men, best wel goed en volwassen, beetje Desperate Housewives achtig maar dan met volwassene mannen!![]()
Ja sorry, zo bedoelde ik het eigenlijk ook. Beetje meer een mannen serie met mannen en vooral de retro thingquote:Op vrijdag 7 september 2007 20:20 schreef Kokstra het volgende:
[..]
Niet met elkaar te vergelijken vindt ik, Desperate Housewives is een soap met daarbij horende overdreven verhaallijnen, Mad Men is stoer en realistisch![]()
Kijk je al "My Name Is Earl"? dat is een geweldige (komedie) serie... Naast Scrubs is "Grey's Anatomy" ook goedquote:Op zondag 9 september 2007 17:04 schreef Hephaistos. het volgende:
Welke series raden jullie aan voor iemand die The Office (US), Scrubs en How I Met Your Mother geweldig vindt?
Welke series volg je op dit moment?quote:Op zondag 9 september 2007 17:17 schreef Tim86 het volgende:
nice OP..teveel series alleen...kan echt niet kiezen..
Heroesquote:
Ja dat is meestal vervelend als een serie wordt gecanncelled, vind ik altijd kut als het om een goede serie gaat.quote:Op zondag 9 september 2007 17:27 schreef Tim86 het volgende:
En heb Oz, One Tree Hill, Nip/Tuck, Veronica mars op de to watch list staan..
Daarnaast was ik van plan Day Break, John From Cincinatti en Traveler te gaan kijken maarja die zijn allemaal gecancelled en zit niet echt op cliffhangers na een paar eps te wachten..
Nog tips?
Day Break kan ik toch wel aanraden, want het heeft geen echte cliffhangers. Daar zou namelijk maar 1 seizoen van gemaakt worden en die is ook afgemaakt. Alleen als het heel populair zou blijken zou er een tweede seizoen worden gemaakt.quote:Op zondag 9 september 2007 17:27 schreef Tim86 het volgende:
...
Daarnaast was ik van plan Day Break, John From Cincinatti en Traveler te gaan kijken maarja die zijn allemaal gecancelled en zit niet echt op cliffhangers na een paar eps te wachten..
Nog tips?
wow mooi lijstje haha..ken ze ook zeker niet allemaalquote:Op zondag 9 september 2007 18:52 schreef NX het volgende:
[..]
Ja dat is meestal vervelend als een serie wordt gecanncelled, vind ik altijd kut als het om een goede serie gaat.
Maar zo te zien bekijk je alle top series
Mijn tips aan jou:
- Boston Legal (geweldige serie, had ik ook als tip ontvangen)
- 'Til Death (zijn nu bij seizoen 2, begint binnenkort maar seizoen 1 was zeer goed)
- Californication (geweldige nieuwe serie, echt een aanrader)
- DEXTER (nivo ligt bij Heroes, volwassen en geweldig serie, krijg elke aflevering wel kippenvel)
- Chuck (is een nieuwe serie, erg leuk, beetje apart verhaal)
- Eureka! (hele leuke serie, sciencefiction)
- How I Met Your Mother (ook een hele leuke serie)
- House (twijfel ik of dat wel wat voor jou is, probeer het maar eens)
- Jericho (gaat binnenkort weer verder, goede serie)
- Nip/Tuck (blijft een van mijn favorieten)
- The Shield (blijft een vette serie)
- The Wire (is nu bij zijn laatste seizoen nummer 5 maar alle voorgaande seizoenen waren zeer goed)
- Weeds (is gewoonweg lachen)
- Reaper (ook een nieuwe serie, leuk maar kan beter worden)
Ik hoop dat dit genoeg is...
Dat is nou een vergelijking die ik zelf niet zo snel zou makenquote:Op zondag 9 september 2007 18:52 schreef NX het volgende:
- DEXTER (nivo ligt bij Heroes, volwassen en geweldig serie, krijg elke aflevering wel kippenvel)
Graag gedaan, elk serie die ik heb geadviseerd volg ik allemaal zelf en ik kan je zeggen elke serie is best wel goed..quote:Op zondag 9 september 2007 19:26 schreef Tim86 het volgende:
[..]
wow mooi lijstje haha..ken ze ook zeker niet allemaal
Ga denk ik binnenkort al die pilots maar eens binnenslepen en kijken wat bevalt..bedankt in ieder geval![]()
Wat dan ?quote:Op zondag 9 september 2007 21:20 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Dat is nou een vergelijking die ik zelf niet zo snel zou maken![]()
Heb inmiddels de tijd gehad om alle trailers etc een beetje door te werken..quote:Op zondag 9 september 2007 18:52 schreef NX het volgende:
[..]
Ja dat is meestal vervelend als een serie wordt gecanncelled, vind ik altijd kut als het om een goede serie gaat.
Maar zo te zien bekijk je alle top series
Mijn tips aan jou:
- Boston Legal (geweldige serie, had ik ook als tip ontvangen)
- 'Til Death (zijn nu bij seizoen 2, begint binnenkort maar seizoen 1 was zeer goed)
- Californication (geweldige nieuwe serie, echt een aanrader)
- Chuck (is een nieuwe serie, erg leuk, beetje apart verhaal)
- Eureka! (hele leuke serie, sciencefiction)
- How I Met Your Mother (ook een hele leuke serie)
- House (twijfel ik of dat wel wat voor jou is, probeer het maar eens)
- Jericho (gaat binnenkort weer verder, goede serie)
- Nip/Tuck (blijft een van mijn favorieten)
- The Shield (blijft een vette serie)
- The Wire (is nu bij zijn laatste seizoen nummer 5 maar alle voorgaande seizoenen waren zeer goed)
- Weeds (is gewoonweg lachen)
- Reaper (ook een nieuwe serie, leuk maar kan beter worden)
Ik hoop dat dit genoeg is...
How I Met Your Daughter, dat lijkt me best een leuk nieuw concept...quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:55 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Heb inmiddels de tijd gehad om alle trailers etc een beetje door te werken..
Ik ga in ieder geval voor Reaper, Jericho en Dexter denk ik..Eureka, How I met your daughter, Til Death, Nip/Tuck en Californication zet ik daar in achter aan in de wachtrij
Ben nu eerst nog met That 70's Show, The 4400, Entourage bezig en zodra die weer bij zijn gewerkt/af zijn gerond ga ik weer verder![]()
oops per ongeluk mijn nieuwe concept verklapt...snel even alles met copyrights regelen danquote:Op dinsdag 11 september 2007 23:57 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
How I Met Your Daughter, dat lijkt me best een leuk nieuw concept...![]()
Mooiquote:Op dinsdag 11 september 2007 23:55 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Heb inmiddels de tijd gehad om alle trailers etc een beetje door te werken..
Ik ga in ieder geval voor Reaper, Jericho en Dexter denk ik..Eureka, How I met your mother, Til Death, Nip/Tuck en Californication zet ik daar in achter aan in de wachtrij
Ben nu eerst nog met That 70's Show, The 4400, Entourage bezig en zodra die weer bij zijn gewerkt/af zijn gerond ga ik weer verder![]()
Hej Symer, wzzp?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:13 schreef Symer het volgende:
Inmiddels is week twee van het nieuwe seizoen aangebroken.
Ik vind Chuck na ep 2 leuk genoeg om te blijven kijken. Ik voel niet echt een drang om Journeyman te blijven kijken, maar die is wel leuk voor als ik een keer niks te doen heb.
The Big Bang Theory alf 2 vond ik briljantIk heb me rotgelachen om die sarcasm-sign bijv
![]()
Heroes balanceert op het randje bij mij, als dat nog slechter wordt stop ik met kijken [afbeelding]
Californication is super, ik raad het je zeker aan. Journeyman is leuk, heeft potentieel om geheel te groeien maar Chuck vind ik weer wat minder... Southparkquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 23:17 schreef Tim86 het volgende:
Ik kijk momenteel wekelijks Prison Break, Heroes, Chuck, Journeyman, Reaper, South Park en straks 24 en Lost. Daarnaast heb ik Supernatural en Family Guy als series die ik koop zodra ze op dvd uitkomen en waarvan ik tot die tijd niets kijk (weet niet waarom het zo is gekomen eigenlijk haha)
Ga daarnaast waarschijnlijk ook Californication bekijken en van bovengenoemde 3 nieuwe series moet ik even kijken of ik het leuk ga/blijf vinden
Ik vond er eigenlijk niet zo veel verschil zitten tussen afl 1 en 2 en vond ze allebei leuk genoeg (goeie muziek ook, The New Pornographersquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 23:34 schreef NX het volgende:
[..]
Hej Symer, wzzp?
Ja het klopt, en het wordt drukker met de series, veels te veel
Ik moet eerlijk zeggen, episode 1 van Chuck vond ik het kijken waard, daarom wachtte ik vooral op episode 2 en wat was dat een slechte aflevering zeg, helemaal niet verwacht. Het was me te kinderachtig en vond het best wel jammer eigenlijk, tis niet echt een volwassen serie (maar ja, dat is weer mijn mening)
Die stond ook al in de planning ja..gebrek aan tijd haha...Entourage en 4400 heb ik hier ook nog liggen op dvd (entourage inmiddels t/m 3.1 gezien).quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 23:34 schreef NX het volgende:
[..]
Californication is super, ik raad het je zeker aan. Journeyman is leuk, heeft potentieel om geheel te groeien maar Chuck vind ik weer wat minder... Southpark![]()
Wanneer begint 24 weer ?![]()
vind het ook een hele leuke serie nu al..beter dan Chuckquote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Reaper afl. 2 was ook weer erg leuk. Vooral het vervangen van Nikki Reed door Missy Peregrym was een enorme vooruitgang. Ray Wise was weer prachtig als duivel.
Heel goed gecast die duivel.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Reaper afl. 2 was ook weer erg leuk. Vooral het vervangen van Nikki Reed door Missy Peregrym was een enorme vooruitgang. Ray Wise was weer prachtig als duivel.
Waar gaat Dirty Sexy Money over? Is het wat ?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 23:06 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ik heb Back To You, Reaper en Journeyman al gedag gezegd.
Dirty Sexy Money daarentegen mag zich nog even bewijzen.
Ik vind em ook best goed, het is anders dan dat we gewend zijn... Life is leukquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:16 schreef popolon het volgende:
Washington Post:
"Life," starring Damian Lewis as an LAPD detective just out of the slammer, where he spent a dozen years for a crime he did not commit, also won its time slot among 18-to-49-year-old viewers. It beat ABC's new "Dirty Sexy Money" and the season debut of CBS's "CSI: Miami".
Hopen dat Life een blijver is. Ik ben fan.
Jammergenoeg is dit bericht al meer dan een week oud, inmiddels staat het op de laatste plaats van die drie series.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:16 schreef popolon het volgende:
Washington Post:
"Life," starring Damian Lewis as an LAPD detective just out of the slammer, where he spent a dozen years for a crime he did not commit, also won its time slot among 18-to-49-year-old viewers. It beat ABC's new "Dirty Sexy Money" and the season debut of CBS's "CSI: Miami".
Hopen dat Life een blijver is. Ik ben fan.
what the fuck...hoe groot is die kans dat dit doorgaat?quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:17 schreef Symer het volgende:
De komende staking in Hollywood kan slecht nieuws betekenen voor veel series.
Als de staking doorgaat zal productie stoppen bij vrijwel alle scripted tv-shows, waardoor zenders alleen nog maar de afleveringen uit kunnen zenden die al klaar zijn. Dat betekent dat vanaf december Amerikaanse tv overgenomen zal worden door herhalingen, reality shows, quizzen en buitenlandse series.
Als de vorige staking van 1988 (die 5 maanden duurde) enige indicatie is qua lengte komt het erop neer dat series als Heroes, Prison Break en alle andere series die in dit topic genoemd zijn dan ongeveer rond december stoppen met het huidige seizoen en niet eerder weer beginnen dan september 2008.
Voor series die later zouden beginnen als 24 en Lost betekent het dat Fox en ABC het moeten doen met de afleveringen die op dit moment klaar zijn. Het seizoen van Lost bijvoorbeeld zou na 6 afleveringen stoppen.
Hopelijk komen de producenten en schrijvers een beetje op tijd met een overeenkomst, want om na 8 maanden wachten slechts 6 Lost-afleveringen te krijgen trek ik natuurlijk niet![]()
Laatst bleek dat de producenten niet van plan zijn om zonder slag of stoot toe te geven aan de schrijvers, dus de kans dat er een staking komt is behoorlijk. Hoe lang dat gaat duren is koffiedik kijken, maar alle zenders schijnen al een plan B te hebben (de herhalingen en quizzen, enz). Het lijkt er dus op dat ze niet verwachten dat het binnen korte tijd opgelost is.quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:24 schreef Tim86 het volgende:
[..]
what the fuck...hoe groot is die kans dat dit doorgaat?![]()
Dat is het probleem juist. In de nieuwe media gaat veel geld om, de producenten willen dat zelf houden, maar de schrijvers willen er ook een aanzienlijk deel van.quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:26 schreef Xrenity het volgende:
Daar gaat toch zo veel geld in om. Lijkt me stug dat dat tegenwoordig nog gaat gebeuren?
Helemaal met je eens, als de series "tijdelijk stoppen" dan betekent dat ineens veel tijd overquote:Op zondag 21 oktober 2007 19:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
Heb ik eindelijk tijd om alle films van 2006 en 2007 te kijken, want daar heb je geen tijd voor met al die series.
Maar het is wel goed kut.
Zoekfunctie gebruikt? Anders mag het hier ookquote:Op maandag 22 oktober 2007 15:17 schreef Just_Shut_Up het volgende:
Waar zit hier het 'the shield' topic godverdomme!
Zoekfunctie en fok! gaan niet samenquote:Op maandag 22 oktober 2007 15:43 schreef NX het volgende:
[..]
Zoekfunctie gebruikt? Anders mag het hier ook
quote:As for the TV biz, the programming schedules of broadcast networks would be hugely disrupted were a strike to be called soon.
A prolonged stoppage would lead to abbreviated 10-episode seasons of scripted series, forcing the networks to fill primetime with repeats, unscripted fare and occasional acquisitions. Already, webheads are prepping their alternatives: NBC, for example, is considering running the original British production of "The Office" as strike-replacement programming.
While fall series have already started their seasons, midseason shows have the option to air a short season or not.
Indications are that both Fox and ABC are sticking to their original plan to launch "24" and "Lost" in January and February, respectively. Fox's "24," which started production late and was affected by the recent wildfires, is working on episodes seven and eight, one-third of its 24-episode season. "Lost" has almost reached the 10-episode mark, closer to the show's 16-episode season order.
A strike in November would also hurt the networks' development for fall 2008. Only 30% to 50% of all commissioned scripts -- normally due by year's end -- have been turned in to date. So in the event of a stoppage, network execs will have to make their pilot picks from a smaller pool, and hundreds of writers who couldn't finish their scripts on time won't be paid or will be paid only a fraction for their efforts.
A strike longer than six to eight weeks also would trigger the force majeure clause in TV writers' deals, giving studios free rein to drop expensive contracts.
By contrast, a writers strike called in January would have a lesser effect on the networks, triggering 18-episode seasons of the existing series instead of the usual 22 installments.
Nog even wachten tot de dag aanbreekt in Hollywood dus.quote:WGA strike captains are making calls this morning telling their scribbling membership to clean out the offices today -- though the town has yet to hear an official strike declaration. It's the proverbial quiet before the...total silence.
De staking kan vandaag beginnen. Sowieso komt de WGA met z'n leden pas vanavond bij elkaar en dit artikel zou de staking best volgende week pas kunnen beginnen om meer druk uit te oefenen.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:00 schreef Symer het volgende:
Het is nu 1 november, de dag dat de staking zou kunnen beginnen aangezien de contracten tot 31 oktober liepen.
Klopt, maar tot er officieel bericht is is het allemaal slechts nattevingerwerk.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:47 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
De staking kan vandaag beginnen. Sowieso komt de WGA met z'n leden pas vanavond bij elkaar en dit artikel zou de staking best volgende week pas kunnen beginnen om meer druk uit te oefenen.
Nu maar hopen dat de staking niet zo lang duurt, maar gezien de koppigheid van beide partijen heb ik er een zwaar hoofd in.quote:Hold Onto Your Couch Cushions: The Strike Is Here
The Writers' Guild of America announced this evening that the scribes behind our favorite TV shows (and movies) will indeed go on strike, after the Alliance of Motion Picture and Television Producers refused to budge on the crucial issue of broadband and internet profits.
Funny enough, I heard this news tonight while sitting at a table at a Children's Defense Fund dinner with Lost producer Damon Lindelof and Heroes producer Tim Kring, whose Blackberries (along with other writers, producers and directors in the room) simultaneous buzzed about 7:30 with the news that "It's on."
My heart it heavy. Not so much for the lack of television we fans will have to endure (we'll get to that in a moment), but for the ripple effect this strike will have on the Hollywood industry and community, trickling down from the likes of executive producers to writers to actors to caterers to dry cleaners to office-supply workers to janitors to the wives and children of all of the above. I'm not trying to get sappy here, but it needs to be said: When Hollywood shuts down, it shuts down for everyone--not just the writers themselves.
I'm told that sometime in the 24 hours, WGA members will be given instructions for when the strike will begin, and handed red WGA T-shirts that they will wear as they picket.
And as of this very moment, TV as we know it is no longer moving forward. It's an oddly disturbing feeling.
Many of you fans have been writing in to ask: What does this mean for our favorite shows? I have to admit, I'm still wrapping my own head around it, but here's what I can tell you:
The effects of the strike will be felt first for nighttime shows such as Leno, Letterman, Kimmel and (this one's hard to stomach) The Daily Show, which obviously write scripts on a daily basis.
Up next, soap opera scripts will run dry.
And then, somewhere around January or February, most of the series currently on the air will run out their completed episodes and be replaced by reality and news programming, reruns or that burning log in the fireplace normally reserved for Christmas day. (Whatever the nets can muster.)
So, when we're talking about Heroes, Grey's, Ugly Betty, The Office, etc., you can expect to get weepy about January. But, of course, it also depends upon how long the strike lasts. It could be as short as five days or as long as the last strike in '88, five months, or even longer.
From all appearances, Lost may have the best advantage of all series, given that it has been stockpiling new scripts since June and not a single episode has yet aired. At this point, 14 of 16 episodes have been written. And if the strike does last long enough to really affect other series, Lost could very well be the only quality scripted dramas on television in February (along with perhaps 24, though it's far more behind in its scripts due to a major overhaul of location and storyline).
Heroes also might not have it quite so bad. This year, producers decided to break up the season into "volumes," and the first volume is set to come to an end the first week of December. It's likely that the wait for the second volume would simply extend until after the strike is over, so at least fans would have a natural break in the storyline.
And then you have the more depressing scenarios. For starters, there are producers like Joss Whedon, whose new series Dollhouse has been catapulting forward with lightning speed, only to be derailed for the time being from the strike. "I will be busy picketing," Whedon told me yesterday. "I support the guild, and I think what we are doing is unfortunate, but necessary. And that means I don't get to have my fun, but that isn't the point."
It's also a grim story for new series and especially Chuck and Gossip Girl boss Josh Schwartz, whose two new series have been gaining serious momentum and buzz--but must come to a screeching halt. Sources tell me that Gossip Girl lost a cover of Entertainment Weekly because of the strike (it might not be on the air when the cover would come out) and that Chuck will not receive news of a full-season pickup until after the strike is over. "I support the guild," Schwartz told me. "But it's unfortunate for everyone, all the way around."
Bottom line: We'll have our shows all this month for November sweeps, then notice a noticeable dip in new programming (as usual) in December, and will really start to see the affects of this strike in January or February.
So...anyone have any ideas on what we TV fans are gonna do to survive it? DVDs? Reruns? Books? Video games? Anger management? Knitting circles?
I'm honestly not sure. But I do know that this strike is necessary and I personally support the writers. Here's hoping this strike ends in a swift and just manner--and before Fox brings back The Littlest Groom.
Ik weet niet of dat wel helemaal klopt. Vorige week zouden ze namelijk net aflevering 6 af hebben gemaakt en nu hebben ze ineens nog eens 8 afleveringen klaar?quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:10 schreef Addict89 het volgende:
Gelukkig is Lost aardig ver. En verder inderdaad hopen dat het snel voorbij is.
Info komt van Kristin, die a/d tafel zat bij Damon Lindelof.quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:15 schreef Symer het volgende:
Ik weet niet of dat wel helemaal klopt. Vorige week zouden ze namelijk net aflevering 6 af hebben gemaakt en nu hebben ze ineens nog eens 8 afleveringen klaar?
Lijkt me sterk.
Ik trok even de conclusie uit haar stuk dat Lost weinig problemen heeft omdat 14 vd 16 afleveringen al geschreven zijn. Dat is onzin omdat alle productie stopt zodra de schrijvers stoppen, dus ook de opnames.quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:20 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Info komt van Kristin, die a/d tafel zat bij Damon Lindelof.
Zover ik begrijp zijn ze nu bezig met aflevering 7 opnemen maar is aflevering 14 net geschreven.
Dat ook nog idd. Vooral bij Lost werd als argument voor de kortere seizoenen gezegd dat ze nu veel tijd hebben om alle verhaallijnen zorgvuldig uit te werken. En voor andere series geldt dat natuurlijk net zo goed.quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Trouwens, het hoeft geen goed teken te zijn dat serie X wel al een hoop afleveringen klaar heeft. Dat betekent dat ze hebben geanticipeerd door sneller te werken om de deadline te halen. Snelheid bij het schrijven van scripts is bijna altijd omgekeerd evenredig met kwaliteit.
Klopt. Maar alle schrijvers hebben aangegeven wel als producers/regisseurs te werken maar niets te doen aan scripts omdat contracten via de Directors Guild etc een strike no-strike policy hebben en anders flinke boetes e.d. krijgen. De shows kunnen dus nog wel even doorgaan qua opnames etc alleen idd geen herschrijvingen aan het script.quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:26 schreef Symer het volgende:
Ik trok even de conclusie uit haar stuk dat Lost weinig problemen heeft omdat 14 vd 16 afleveringen al geschreven zijn. Dat is onzin omdat alle productie stopt zodra de schrijvers stoppen, dus ook de opnames.
Lindelof en Cuse zijn namelijk niet alleen schrijvers, maar ook showrunners. Zonder hen geen show. Bovendien zijn schrijvers ook op de set nodig voor herschrijvingen.
Heb je een link naar een artikel daarover? Ik las namelijk dat een aantal writer-producers/directors helemaal thuis blijven. Carlton Cuse was daar erg strikt in bijvoorbeeld omdat hij ook in de commissie zit die de onderhandelingen doet. Hij vond dat als hij de helft van zijn werk zou blijven doen hij zijn eigen glazen zou ingooien. Datzelfde geldt dan denk ik ook voor de writer-producers van Desperate Housewives, CSI en Law & Order die ook in dat comité zitten. Ook Olmstead van Prison Break zei helemaal te stoppen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:30 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Klopt. Maar alle schrijvers hebben aangegeven wel als producers/regisseurs te werken maar niets te doen aan scripts omdat contracten via de Directors Guild etc een strike no-strike policy hebben en anders flinke boetes e.d. krijgen.
Als ze hun producer taken wel zouden doen, zou dat ten koste gaan van flink wat kwaliteit. Maar ik weet niet of netwerkbazen dat iets interesseert. Die zijn vast allang blij als ze een nieuwe aflevering kunnen uitzenden.quote:The WGA has banned "writing services" such as cutting for time; bridging material; changes in stage directions; assignment of lines to other characters caused by cast changes; changes caused by unforeseen contingencies; minor adjustments before or during principal photography; and instruction, directions or suggestions made to a writer.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 2 november 2007 16:30 schreef Symer het volgende:
Hoe dan ook, de kijker wordt genaaid.
Nou ik merk het a.s. of volgende week zondag al als er geen SNL is.quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:57 schreef Kokstra het volgende:
Bleh, ze staken nog niet, maak je niet zo druk, pas in januari zul je er wat van gaan merken als ze gaan staken.
quote:UPDATE: The Writers Guild of America has announced that its 12,000 members will go on strike Monday morning against studios and networks, but left the door open for new talks.
Guild leaders, speaking at a Friday afternoon news conference at WGA West headquarters, stressed that they want to negotiate with the companies this weekend -- as long as the companies will back off their insistence that residuals for DVDs cannot be increased.
Wow, dat zijn heel wat mensen, en ik lees net dat de eerste serie is gevallen, 24 is voor onbepaalde tijd uitgesteld!quote:Op zaterdag 3 november 2007 00:08 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
http://www.variety.com/article/VR1117975256.html?categoryid=2821&cs=1
[..]
quote:ABC
Big Shots: 9 episodes completed; production on 4 more scripts winding down. Episode 8 scheduled to air November 29, leaving 1 new episode remaining before hiatus. Season order was for 13 episodes.
Boston Legal: 15 episodes completed out of 22 episode order. Episode 7 to air tonight; episode 8 to go out December 4.
Brothers and Sisters: 12 episodes recorded. Episode 9 to air December 2.
Cashmere Mafia: Launch held back until end of strike.
Carpoolers: 13 out of 13 in the can.
Cavemen: 12 episodes out of 13 ordered taped. Episode 6 to air tonight.
Dancing with the Stars: Production continues.
Desperate Housewives: Production shut down. 10 episodes recorded; episode 9 to air December 2. Show expected to go on hiatus with 1 episode held back.
Dirty Sexy Money: 11 of 13 episodes taped. Next new episode goes out November 28.
Grey's Anatomy: 11 episodes recorded; production shut down. Episode 10 to air December 6.
Jimmy Kimmel Live: On hiatus.
Lost: 8 episodes out of 16 ordered taped. In event of protracted dispute, the 8 in the can could run as a mini-season starting in the New Year with remaining shows held back for 2008-09.
Men in Trees: 19 episodes taped, some held back from last season. Episode 8 to air December 7.
Private Practice: 11 episodes taped. Production shutdown. Episode 7 to air November 21.
Samantha Who?: 12 episodes taped out of 22 episode season order. Episode 7 to air December 3.
Ugly Betty: 13 out of 24 episodes taped. Episode 10 to go out December 6.
CBS
Cane: Production on 13 episodes expected to be completed successfully. CBS plans to air episode 10 on November 27.
Cold Case: 10 episodes out of 24 ordered taped.
Criminal Minds: 12 episodes of 22 episode order taped. Episode 10 scheduled for December 12.
CSI: 9 episodes of 24 episode order taped. Episode 9 currently scheduled for December 6.
CSI: Miami: 13 episodes of 24 episode order taped. Episode 10 scheduled for November 26.
CSI: New York: 14 episodes of 24 episode order taped. Episode 10 scheduled for November 28.
Ghost Whisperer: 9 episodes out of 22 ordered taped. Episode 9 scheduled for November 23.
Jericho: Production completed on 7 episode order.
NCIS: 10 episodes out of 24 ordered taped. Episode 10 to air November 27.
Numb3rs: 12 episodes out of 24 ordered taped. Episode 9 to air November 23.
Rules of Engagement: Production shut down with 9 episodes completed. Episode 9 scheduled to air November 19.
Shark: 11 episodes of 22 episode order taped. Episode 10 scheduled to air November 25.
The Big Bang Theory: Production shut down with 9 episodes in the can.
The Late Show with David Letterman: On hiatus.
The Late Late Show with Craig Ferguson: On hiatus.
The New Adventures of Old Christine: Production shut down.
Two and a Half Men: Production shut down. Show expected to go on hiatus November 26.
Fox
24: Production shut down with 8 episodes taped. Show on hiatus.
Back to You: Production shut down with 9 episodes taped. On hiatus.
Bones: 12 episodes of 22 episode order taped. Episode 9 scheduled to air November 27.
Family Guy: Production shut down.
House: Repeats to air after American Idol in January.
K-Ville: Production shut down. 5 episodes aired, 3 more first-run episodes scheduled; however, show's future uncertain and it is not scheduled for spring.
Prison Break: On hiatus until January 14.
'Til Death: Production shut down.
NBC
30 Rock: 10 episodes of a 22 episode season taped. Production shut down. Episode 7 scheduled for November 29.
Bionic Woman: 9 episodes of 13 episode order completed. Episode 8 scheduled for November 28.
Heroes: Heroes: Origins spinoff suspended. December 3 episode to serve as finale of volume two.
Journeyman: 13 episodes of 13 ordered taped. Episode 11 scheduled for December 3.
Law and Order: SVU: 14 episodes taped. Episode 9 to air November 27.
Medium: 9 episodes out of a 22 episode order completed.
My Name Is Earl: All season 3 episodes completed.
Saturday Night Live: On hiatus.
Scrubs: 11 episodes shot. Non-WGA staff editing 12th episode. NBC rumoured to have wanted 12th episode to serve as series finale; creator Bill Lawrence refuses to wrap series early.
The Office: Production shut down - actors refused to cross picket lines. Show to go on hiatus effective November 15.
The Tonight Show with Jay Leno: On hiatus. NBC considering plan to bring show back with guest hosts beginning November 19. Jay Leno refuses to cross picket lines.
The CW
Gossip Girl: 13 episodes of 22 episode order taped. Episode 8 scheduled to air November 28.
Smallville: 15 episodes of 22 episode order taped. Episode 8 scheduled to air November 15.
Supernatural: 11 episodes in the can; 5 scripts available for production. Episode 8 scheduled to air November 15.
Comedy Central
South Park: Writers not members of the WGA; production continues.
The Colbert Report: On hiatus.
The Daily Show with Jon Stewart: On hiatus.
HBO
Real Time with Bill Maher: On hiatus.
FX
Dirt: Second season expected to be truncated.
Nip/Tuck: 14 episodes in the can; filming on 8 more postponed. Episode 5 scheduled to air November 27.
Rescue Me: 22 episodes ordered; production had been scheduled for early 2008 start.
Idioot eigenlijk hoeveel Amerikaanse shows er op de Nederlandse tv te zien zijn... Zo'n beetje alle shows van CBS in dat rijtje worden hier uitgezonden.quote:Op woensdag 14 november 2007 14:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
Misschien wel handig voor degene die een update willen of een serie nu wel doorgaat of dat de productie is stil gelegd van series
[..]
Dat zou mooi zijn idd, dat er niemand naar die goedkope reality-/game-shows gaat kijkenquote:Op woensdag 14 november 2007 15:35 schreef Nuna het volgende:
[..]
Eigenlijk zou de kijker voor de grap ook maar eens moeten staken en gewoon niet kijken.
Laatste info van 9 november..quote:Op woensdag 14 november 2007 15:00 schreef Tim86 het volgende:
thnx Mr Noodle..handig
Weet iemand wat er met Chuck, the 4400, entourage en Reaper gaat gebeuren?
Maar ik denk dat het tijd word om eens andere series te gaan kijken, alle series die ik nu kijk stoppen er binnenkort mee, zolang die staking nog voortduurt...quote:Chuck: Thirteen episodes will be produced. Seven episodes have aired, so there are six left.
Reaper: Ten to 12 episodes will be produced. Seven episodes have aired, so there are three to five left.
Ja, dat zie ik ook niet zo snel gebeuren helaasquote:Op woensdag 14 november 2007 15:46 schreef Symer het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn idd, dat er niemand naar die goedkope reality-/game-shows gaat kijken![]()
De producenten weten dan niet hoe snel ze die schrijvers weer terug moeten halen.
Ik denk echter niet dat iemand al die huisvrouwen daar kan overtuigen om niet meer naar American Idol en Survivor te gaan kijken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Picketingquote:Op woensdag 5 december 2007 15:36 schreef Tommeh het volgende:
Kan iemand me even kort uitleggen wat
"actors refused to cross picket lines"
betekent?
( En niemand die hier Friday Night Lights kijkt? )
Ohw... nu snap ik em...quote:Op donderdag 6 december 2007 07:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Picketing
Life absoluut de beste van het seizoen. Chuck heeft me ook elke week kunnen boeien. The Big Bang Theory kijkt leuk weg. Pushing Daisies gaat af en toe nog aan als ik verder niets meer te doen heb, maar dat is nietquote:Op donderdag 13 december 2007 23:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Zo nu alle series hun min of meer verplichte tussenstop hebben, wat is volgens jullie de tussenstand? Wat was leuk? Wat heb je toch maar gedumpt?
Californication was imo de beste nieuwe serie van het seizoen.
De enige twee nieuwe series, die ik elke week trouw volgde en echt naar uitzag, zijn Chuck en Reaper. Beiden erg leuke vermakelijke series. Hopelijk keren die snel terug.
yep, helaasquote:Op maandag 17 december 2007 12:55 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Is Sleeper Cell nou na 2 seizoenen helemaal gestopt voor altijd??
Je hebt gelijk Zhenar.quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:11 schreef Zhenar het volgende:
Bedoel je niet Eureka? Leuke serie wel, lekker luchtig
wat is precies het verschil tussen die miniserie en de gewone afleveringen? (niet dat ik zometeen een samenvatting zit te kijkenquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:39 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Battlestar Galactica is overigens ook een briljante serie![]()
Eerst de miniserie downloaden uit 2003; als je dan niet hooked bent, weet ik het ook niet meer![]()
Nee, de miniserie is echt het begin van het verhaal. De gewone afleveringen gaan verder waar de miniserie ophoudt. Het geniet dus echt de voorkeur om éérst de miniserie te kijken!quote:Op woensdag 2 januari 2008 09:46 schreef wipes66 het volgende:
[..]
wat is precies het verschil tussen die miniserie en de gewone afleveringen? (niet dat ik zometeen een samenvatting zit te kijken)
Ok Ik ben benieuwdquote:Op woensdag 2 januari 2008 10:48 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Nee, de miniserie is echt het begin van het verhaal. De gewone afleveringen gaan verder waar de miniserie ophoudt. Het geniet dus echt de voorkeur om éérst de miniserie te kijken!
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
Gaat iemand The Border kijken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 32% gewijzigd door kleinzusje op 08-01-2008 21:14:19 (niet goed gekeken ) ]All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
Babylon 5 is dus iets te oud om nog leuk te zijn om naar te kijkenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:21 schreef wipes66 het volgende:
Battlestar Galactica in zijn geheel gezien. Zeer goede serie!![]()
Ik ga denk nu beginnen aan Babylon 5Weet iemand hoe het zit qua volgorder met al die Babylon films die er zijn? Is het na elk seizoen een film of zo?
Ik denk dat je Rome wel leuk zal vinden. Twee seizoenen; prachtige seriequote:Op maandag 11 februari 2008 23:17 schreef wipes66 het volgende:
[..]
Babylon 5 is dus iets te oud om nog leuk te zijn om naar te kijkenIemand nog een suggestie voor een leuke serie?
Deze heb ik al gezien:
- Heroes
- Dexter
- Battlestar Galactica
- Stargate SG1/Atlantis
- Prison Break
- the 4400
- That 70's Show
- Jericho
Californication,quote:Op maandag 11 februari 2008 23:17 schreef wipes66 het volgende:
[..]
Babylon 5 is dus iets te oud om nog leuk te zijn om naar te kijkenIemand nog een suggestie voor een leuke serie?
Deze heb ik al gezien:
- Heroes
- Dexter
- Battlestar Galactica
- Stargate SG1/Atlantis
- Prison Break
- the 4400
- That 70's Show
- Jericho
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |