abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54311906
Gelukkig is Lost aardig ver. En verder inderdaad hopen dat het snel voorbij is .
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  vrijdag 2 november 2007 @ 13:33:48 #252
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_54315288
Staking in Hollywood
Apart topic over de staking
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_54315318
Maar die staat in FIL .
pi_54316255
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:10 schreef Addict89 het volgende:
Gelukkig is Lost aardig ver. En verder inderdaad hopen dat het snel voorbij is .
Ik weet niet of dat wel helemaal klopt. Vorige week zouden ze namelijk net aflevering 6 af hebben gemaakt en nu hebben ze ineens nog eens 8 afleveringen klaar?

Lijkt me sterk.
  vrijdag 2 november 2007 @ 14:20:31 #255
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_54316386
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 14:15 schreef Symer het volgende:
Ik weet niet of dat wel helemaal klopt. Vorige week zouden ze namelijk net aflevering 6 af hebben gemaakt en nu hebben ze ineens nog eens 8 afleveringen klaar?

Lijkt me sterk.
Info komt van Kristin, die a/d tafel zat bij Damon Lindelof.
Zover ik begrijp zijn ze nu bezig met aflevering 7 opnemen maar is aflevering 14 net geschreven.
  vrijdag 2 november 2007 @ 14:26:21 #256
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_54316568
Trouwens, het hoeft geen goed teken te zijn dat serie X wel al een hoop afleveringen klaar heeft. Dat betekent dat ze hebben geanticipeerd door sneller te werken om de deadline te halen. Snelheid bij het schrijven van scripts is bijna altijd omgekeerd evenredig met kwaliteit.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_54316570
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 14:20 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

Info komt van Kristin, die a/d tafel zat bij Damon Lindelof.
Zover ik begrijp zijn ze nu bezig met aflevering 7 opnemen maar is aflevering 14 net geschreven.
Ik trok even de conclusie uit haar stuk dat Lost weinig problemen heeft omdat 14 vd 16 afleveringen al geschreven zijn. Dat is onzin omdat alle productie stopt zodra de schrijvers stoppen, dus ook de opnames.

Lindelof en Cuse zijn namelijk niet alleen schrijvers, maar ook showrunners. Zonder hen geen show. Bovendien zijn schrijvers ook op de set nodig voor herschrijvingen.
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 14:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Trouwens, het hoeft geen goed teken te zijn dat serie X wel al een hoop afleveringen klaar heeft. Dat betekent dat ze hebben geanticipeerd door sneller te werken om de deadline te halen. Snelheid bij het schrijven van scripts is bijna altijd omgekeerd evenredig met kwaliteit.
Dat ook nog idd. Vooral bij Lost werd als argument voor de kortere seizoenen gezegd dat ze nu veel tijd hebben om alle verhaallijnen zorgvuldig uit te werken. En voor andere series geldt dat natuurlijk net zo goed.

(Uitzonderingen daargelaten, ik noem een Heroes waar de netwerkbazen ongetwijfeld zelf de scripts kunnen gaan schrijven zonder veel merkbaar kwaliteitsverlies )
  vrijdag 2 november 2007 @ 14:30:33 #258
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_54316701
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 14:26 schreef Symer het volgende:
Ik trok even de conclusie uit haar stuk dat Lost weinig problemen heeft omdat 14 vd 16 afleveringen al geschreven zijn. Dat is onzin omdat alle productie stopt zodra de schrijvers stoppen, dus ook de opnames.

Lindelof en Cuse zijn namelijk niet alleen schrijvers, maar ook showrunners. Zonder hen geen show. Bovendien zijn schrijvers ook op de set nodig voor herschrijvingen.
Klopt. Maar alle schrijvers hebben aangegeven wel als producers/regisseurs te werken maar niets te doen aan scripts omdat contracten via de Directors Guild etc een strike no-strike policy hebben en anders flinke boetes e.d. krijgen. De shows kunnen dus nog wel even doorgaan qua opnames etc alleen idd geen herschrijvingen aan het script.
pi_54319332
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 14:30 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

Klopt. Maar alle schrijvers hebben aangegeven wel als producers/regisseurs te werken maar niets te doen aan scripts omdat contracten via de Directors Guild etc een strike no-strike policy hebben en anders flinke boetes e.d. krijgen.
Heb je een link naar een artikel daarover? Ik las namelijk dat een aantal writer-producers/directors helemaal thuis blijven. Carlton Cuse was daar erg strikt in bijvoorbeeld omdat hij ook in de commissie zit die de onderhandelingen doet. Hij vond dat als hij de helft van zijn werk zou blijven doen hij zijn eigen glazen zou ingooien. Datzelfde geldt dan denk ik ook voor de writer-producers van Desperate Housewives, CSI en Law & Order die ook in dat comité zitten. Ook Olmstead van Prison Break zei helemaal te stoppen.

Verder zag ik een lijstje van wat die showrunners dan niet meer mogen:
quote:
The WGA has banned "writing services" such as cutting for time; bridging material; changes in stage directions; assignment of lines to other characters caused by cast changes; changes caused by unforeseen contingencies; minor adjustments before or during principal photography; and instruction, directions or suggestions made to a writer.
Als ze hun producer taken wel zouden doen, zou dat ten koste gaan van flink wat kwaliteit. Maar ik weet niet of netwerkbazen dat iets interesseert. Die zijn vast allang blij als ze een nieuwe aflevering kunnen uitzenden.

Hoe dan ook, de kijker wordt genaaid.
  vrijdag 2 november 2007 @ 16:38:50 #260
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_54319519
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 16:30 schreef Symer het volgende:
Helemaal mee eens.
Ik kan me herinneren dat David Shore van House een van de voorbeelden was van iemand die wel aanbleef als producer....
Vergeet trouwens niet dat reality nu ook echt bagger word aangezien series als America's Next Top Model ook 'geschreven' worden n.a.v. het materiaal wat geschoten is.
  vrijdag 2 november 2007 @ 17:16:34 #261
116613 NX
mixin...
pi_54320339
Bron; Tweakers.net Door Dimitri Reijerman, vrijdag 2 november 2007 15:30, views: 3.291

Scenarioschrijvers uit Hollywood gaan staken uit onvrede over de royalty's die ze ontvangen. De auteurs zijn van mening dat ze onvoldoende geld ontvangen uit de verkoop van dvd's en internetdownloads.

De Writers Guild of America, de vakbond voor scenarioschrijvers, heeft voor maandag een staking aangekondigd, maar laat de deur voor onderhandelingen met televisie- en filmproducenten openstaan. Indien de staking doorgaat zullen vooral praatprogramma's als The Tonight Show with Jay Leno en de Late Show with David Letterman problemen gaan ondervinden, zo schrijft AP. Deze talkshows zijn afhankelijk van grappen die gebaseerd zijn op de actualiteit. De producenten van tv-series hebben genoeg afleveringen op de plank liggen, terwijl film- en televisiestudio's nog voldoende scenario's voor toekomstige producties op voorraad hebben.

Struikelpunt in de onderhandelingen vormt de vergoeding voor de royalty's die de scenarioschrijvers krijgen uit de verkoop van dvd's en de online verkoop van tv-programma's. Momenteel ontvangen de auteurs 3 dollarcent voor iedere verkochte dvd van twintig dollar. De Hollywood-studio's, verenigd in de Alliance of Motion Picture and Television Producers, willen dit percentage ook gaan hanteren voor de verkoop van internetdownloads.

De Writers Guild of America eist een hogere vergoeding en wijst op het feit dat de huidige regeling is gebaseerd op de begindagen van de videoband. Toen gingen beide partijen er nog van uit dat het medium zou zorgen voor hoge distributie- en productiekosten. De verkoop via internet verlaagt deze kosten echter aanzienlijk. Hoewel de vakbond toegeeft dat de omzet uit online verkoop - 158 miljoen dollar voor films en 194 miljoen dollar voor tv-series - momenteel nog achterblijft bij de 16,4 miljard dollar aan verkochte dvd's, beschouwen de scenaristen internet als het distributiekanaal van de toekomst. De Hollywood-producenten stellen op hun beurt dat het nog te vroeg is om te bepalen welke verdiensten er uit internetdownloads behaald kunnen worden. Ook zou nog onduidelijk zijn of de consument een voorkeur heeft voor het pay-per-view- of voor het advertentiemodel.
  vrijdag 2 november 2007 @ 18:57:13 #262
128635 Kokstra
Feelin' kinda Kokstra
pi_54322298
Bleh, ze staken nog niet, maak je niet zo druk, pas in januari zul je er wat van gaan merken als ze gaan staken.
  vrijdag 2 november 2007 @ 18:58:27 #263
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_54322323
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 18:57 schreef Kokstra het volgende:
Bleh, ze staken nog niet, maak je niet zo druk, pas in januari zul je er wat van gaan merken als ze gaan staken.
Nou ik merk het a.s. of volgende week zondag al als er geen SNL is.
  zaterdag 3 november 2007 @ 00:08:36 #264
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_54330048
http://www.variety.com/article/VR1117975256.html?categoryid=2821&cs=1
quote:
UPDATE: The Writers Guild of America has announced that its 12,000 members will go on strike Monday morning against studios and networks, but left the door open for new talks.
Guild leaders, speaking at a Friday afternoon news conference at WGA West headquarters, stressed that they want to negotiate with the companies this weekend -- as long as the companies will back off their insistence that residuals for DVDs cannot be increased.
pi_54458673
quote:
Wow, dat zijn heel wat mensen, en ik lees net dat de eerste serie is gevallen, 24 is voor onbepaalde tijd uitgesteld!

Serie 24 voor onbepaalde tijd uitgesteld
  Redactie Games woensdag 14 november 2007 @ 14:21:12 #266
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_54600648
Misschien wel handig voor degene die een update willen of een serie nu wel doorgaat of dat de productie is stil gelegd van series
quote:
ABC
Big Shots: 9 episodes completed; production on 4 more scripts winding down. Episode 8 scheduled to air November 29, leaving 1 new episode remaining before hiatus. Season order was for 13 episodes.
Boston Legal: 15 episodes completed out of 22 episode order. Episode 7 to air tonight; episode 8 to go out December 4.
Brothers and Sisters: 12 episodes recorded. Episode 9 to air December 2.
Cashmere Mafia: Launch held back until end of strike.
Carpoolers: 13 out of 13 in the can.
Cavemen: 12 episodes out of 13 ordered taped. Episode 6 to air tonight.
Dancing with the Stars: Production continues.
Desperate Housewives: Production shut down. 10 episodes recorded; episode 9 to air December 2. Show expected to go on hiatus with 1 episode held back.
Dirty Sexy Money: 11 of 13 episodes taped. Next new episode goes out November 28.
Grey's Anatomy: 11 episodes recorded; production shut down. Episode 10 to air December 6.
Jimmy Kimmel Live: On hiatus.
Lost: 8 episodes out of 16 ordered taped. In event of protracted dispute, the 8 in the can could run as a mini-season starting in the New Year with remaining shows held back for 2008-09.
Men in Trees: 19 episodes taped, some held back from last season. Episode 8 to air December 7.
Private Practice: 11 episodes taped. Production shutdown. Episode 7 to air November 21.
Samantha Who?: 12 episodes taped out of 22 episode season order. Episode 7 to air December 3.
Ugly Betty: 13 out of 24 episodes taped. Episode 10 to go out December 6.

CBS
Cane: Production on 13 episodes expected to be completed successfully. CBS plans to air episode 10 on November 27.
Cold Case: 10 episodes out of 24 ordered taped.
Criminal Minds: 12 episodes of 22 episode order taped. Episode 10 scheduled for December 12.
CSI: 9 episodes of 24 episode order taped. Episode 9 currently scheduled for December 6.
CSI: Miami: 13 episodes of 24 episode order taped. Episode 10 scheduled for November 26.
CSI: New York: 14 episodes of 24 episode order taped. Episode 10 scheduled for November 28.
Ghost Whisperer: 9 episodes out of 22 ordered taped. Episode 9 scheduled for November 23.
Jericho: Production completed on 7 episode order.
NCIS: 10 episodes out of 24 ordered taped. Episode 10 to air November 27.
Numb3rs: 12 episodes out of 24 ordered taped. Episode 9 to air November 23.
Rules of Engagement: Production shut down with 9 episodes completed. Episode 9 scheduled to air November 19.
Shark: 11 episodes of 22 episode order taped. Episode 10 scheduled to air November 25.
The Big Bang Theory: Production shut down with 9 episodes in the can.
The Late Show with David Letterman: On hiatus.
The Late Late Show with Craig Ferguson: On hiatus.
The New Adventures of Old Christine: Production shut down.
Two and a Half Men: Production shut down. Show expected to go on hiatus November 26.

Fox
24: Production shut down with 8 episodes taped. Show on hiatus.
Back to You: Production shut down with 9 episodes taped. On hiatus.
Bones: 12 episodes of 22 episode order taped. Episode 9 scheduled to air November 27.
Family Guy: Production shut down.
House: Repeats to air after American Idol in January.
K-Ville: Production shut down. 5 episodes aired, 3 more first-run episodes scheduled; however, show's future uncertain and it is not scheduled for spring.
Prison Break: On hiatus until January 14.
'Til Death: Production shut down.

NBC
30 Rock: 10 episodes of a 22 episode season taped. Production shut down. Episode 7 scheduled for November 29.
Bionic Woman: 9 episodes of 13 episode order completed. Episode 8 scheduled for November 28.
Heroes: Heroes: Origins spinoff suspended. December 3 episode to serve as finale of volume two.
Journeyman: 13 episodes of 13 ordered taped. Episode 11 scheduled for December 3.
Law and Order: SVU: 14 episodes taped. Episode 9 to air November 27.
Medium: 9 episodes out of a 22 episode order completed.
My Name Is Earl: All season 3 episodes completed.
Saturday Night Live: On hiatus.
Scrubs: 11 episodes shot. Non-WGA staff editing 12th episode. NBC rumoured to have wanted 12th episode to serve as series finale; creator Bill Lawrence refuses to wrap series early.
The Office: Production shut down - actors refused to cross picket lines. Show to go on hiatus effective November 15.
The Tonight Show with Jay Leno: On hiatus. NBC considering plan to bring show back with guest hosts beginning November 19. Jay Leno refuses to cross picket lines.

The CW
Gossip Girl: 13 episodes of 22 episode order taped. Episode 8 scheduled to air November 28.
Smallville: 15 episodes of 22 episode order taped. Episode 8 scheduled to air November 15.
Supernatural: 11 episodes in the can; 5 scripts available for production. Episode 8 scheduled to air November 15.

Comedy Central
South Park: Writers not members of the WGA; production continues.
The Colbert Report: On hiatus.
The Daily Show with Jon Stewart: On hiatus.

HBO
Real Time with Bill Maher: On hiatus.

FX
Dirt: Second season expected to be truncated.
Nip/Tuck: 14 episodes in the can; filming on 8 more postponed. Episode 5 scheduled to air November 27.
Rescue Me: 22 episodes ordered; production had been scheduled for early 2008 start.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_54601767
thnx Mr Noodle..handig

Weet iemand wat er met Chuck, the 4400, entourage en Reaper gaat gebeuren?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 14 november 2007 @ 15:05:05 #268
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_54601871
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
Misschien wel handig voor degene die een update willen of een serie nu wel doorgaat of dat de productie is stil gelegd van series
[..]
Idioot eigenlijk hoeveel Amerikaanse shows er op de Nederlandse tv te zien zijn... Zo'n beetje alle shows van CBS in dat rijtje worden hier uitgezonden.
pi_54602687
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 16:30 schreef Symer het volgende:

Eigenlijk zou de kijker voor de grap ook maar eens moeten staken en gewoon niet kijken .
pi_54602978
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:35 schreef Nuna het volgende:

[..]

Eigenlijk zou de kijker voor de grap ook maar eens moeten staken en gewoon niet kijken .
Dat zou mooi zijn idd, dat er niemand naar die goedkope reality-/game-shows gaat kijken

De producenten weten dan niet hoe snel ze die schrijvers weer terug moeten halen.

Ik denk echter niet dat iemand al die huisvrouwen daar kan overtuigen om niet meer naar American Idol en Survivor te gaan kijken.
pi_54603719
Niets mis met AI en Survivor.
  Redactie Games woensdag 14 november 2007 @ 16:30:58 #272
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_54604159
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:00 schreef Tim86 het volgende:
thnx Mr Noodle..handig

Weet iemand wat er met Chuck, the 4400, entourage en Reaper gaat gebeuren?
Laatste info van 9 november..
quote:
Chuck: Thirteen episodes will be produced. Seven episodes have aired, so there are six left.
Reaper: Ten to 12 episodes will be produced. Seven episodes have aired, so there are three to five left.
Maar ik denk dat het tijd word om eens andere series te gaan kijken, alle series die ik nu kijk stoppen er binnenkort mee, zolang die staking nog voortduurt...

Seizoen 3 van Veronica Mars en nog heel de BSG serie, nog genoeg te zien iig..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_54605159
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:46 schreef Symer het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn idd, dat er niemand naar die goedkope reality-/game-shows gaat kijken

De producenten weten dan niet hoe snel ze die schrijvers weer terug moeten halen.

Ik denk echter niet dat iemand al die huisvrouwen daar kan overtuigen om niet meer naar American Idol en Survivor te gaan kijken.
Ja, dat zie ik ook niet zo snel gebeuren helaas
pi_55054681
De pikol van New Amsterdam is me echt heel erg tegengevallen. Ik dacht dat het veel toffer zou zijn, is het met een hoofdpersonage die niet kan sterven oid. Ik heb het niet eens afgekeken.

Die ga ik iig niet volgen.
pi_55059052
Kan iemand me even kort uitleggen wat

"actors refused to cross picket lines"

betekent?

( En niemand die hier Friday Night Lights kijkt? )
  donderdag 6 december 2007 @ 07:57:29 #276
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_55071672
quote:
Op woensdag 5 december 2007 15:36 schreef Tommeh het volgende:
Kan iemand me even kort uitleggen wat

"actors refused to cross picket lines"

betekent?

( En niemand die hier Friday Night Lights kijkt? )
http://en.wikipedia.org/wiki/Picketing
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_55079408
quote:
Ohw... nu snap ik em...
  donderdag 13 december 2007 @ 23:53:01 #278
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_55258763
Zo nu alle series hun min of meer verplichte tussenstop hebben, wat is volgens jullie de tussenstand? Wat was leuk? Wat heb je toch maar gedumpt?

Californication was imo de beste nieuwe serie van het seizoen.
De enige twee nieuwe series, die ik elke week trouw volgde en echt naar uitzag, zijn Chuck en Reaper. Beiden erg leuke vermakelijke series. Hopelijk keren die snel terug.
pi_55260186
Van de nieuwe series idd Californication.

Oja, hate you all, nu ben ik de hele tijd Jericho aan het kijken. Niet dat het een geweldige serie is maar het maakt me wel telkens de tv weer aanzetten .
pi_55260488
heb 6 eps jericho gezien en ben echt verslaafd...puntje van mijn stoel steeds

Ikzelf ben Chuck, Reaper, Dirty Sexy Money, The Big Bang Theory en Californication gaan kijken en die zijn blijven hangen.
Journeyman vond ik eerst super maar werd steeds saaier en nu toch gecancelled.
Pushing Daisies heb ik ook een kans gegeven maar dit was niet mijn ding.
Ga daarnaast nog Life kijken.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_55323771
Hmm, zal ook eens aan The Big Bang Theory gaan beginnen. Jericho is al weer op sinds gister . Ik mis series!!
pi_55324139
Dirty Sexy Money kan ik ook echt iedereen aanraden hier..geweldige serie...heb al drie huisgenoten kunnen overtuigen ook
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_55330641
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Zo nu alle series hun min of meer verplichte tussenstop hebben, wat is volgens jullie de tussenstand? Wat was leuk? Wat heb je toch maar gedumpt?

Californication was imo de beste nieuwe serie van het seizoen.
De enige twee nieuwe series, die ik elke week trouw volgde en echt naar uitzag, zijn Chuck en Reaper. Beiden erg leuke vermakelijke series. Hopelijk keren die snel terug.
Life absoluut de beste van het seizoen. Chuck heeft me ook elke week kunnen boeien. The Big Bang Theory kijkt leuk weg. Pushing Daisies gaat af en toe nog aan als ik verder niets meer te doen heb, maar dat is niet
'wauw' zoals bij de eerste twee.

Verder niet echt aan series begonnen die me bij voorbaat al niets leken. Ik ga van de week nog wel beginnen aan Californication.
pi_55333940
TV p
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_55333994
Is Sleeper Cell nou na 2 seizoenen helemaal gestopt voor altijd ??
  maandag 17 december 2007 @ 17:05:11 #286
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_55339980
quote:
Op maandag 17 december 2007 12:55 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Is Sleeper Cell nou na 2 seizoenen helemaal gestopt voor altijd ??
yep, helaas
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_55443662
In verhouding met het vorige tv seizoen zijn er nou niet veel tv series geproduceerd die echt veel aandacht trokken, dit is duidelijk te zien aan het aantal topics en posts gerelateerd aan nieuwe series.
Californication stijgt er naar mijn mening boven uit, maar verder waren er geen nieuwe series waar ik wekelijks met spanning zat op te wachten. Gossip girl, Chuck en Private Practice keek ik wel, maar het is niet het gevoel dat ik wekelijks met Heroes of Jericho had. En ik vrees dat het volgende seizoen niet veel beter zal worden met de huidige stakingen.

Gelukkig is mijn oog nu gevallen op The L Word, The Wire en Eureka.
The L Word is zeker een blijvertje en The Wire ookwel, hoewel je bij deze serie je aandacht er aardig goed bij moet houden. Aan Eureka moet ik nog beginnen.
  vrijdag 21 december 2007 @ 16:11:14 #288
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_55443698
Bedoel je niet Eureka? Leuke serie wel, lekker luchtig
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_55443771
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 16:11 schreef Zhenar het volgende:
Bedoel je niet Eureka? Leuke serie wel, lekker luchtig
Je hebt gelijk Zhenar.
ik heb het inmiddels aangepast.
pi_55717138
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 18:39 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Battlestar Galactica is overigens ook een briljante serie
Eerst de miniserie downloaden uit 2003; als je dan niet hooked bent, weet ik het ook niet meer
wat is precies het verschil tussen die miniserie en de gewone afleveringen? (niet dat ik zometeen een samenvatting zit te kijken )
..///
  woensdag 2 januari 2008 @ 10:48:51 #291
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_55717924
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 09:46 schreef wipes66 het volgende:

[..]

wat is precies het verschil tussen die miniserie en de gewone afleveringen? (niet dat ik zometeen een samenvatting zit te kijken )
Nee, de miniserie is echt het begin van het verhaal. De gewone afleveringen gaan verder waar de miniserie ophoudt. Het geniet dus echt de voorkeur om éérst de miniserie te kijken!
pi_55718860
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:48 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Nee, de miniserie is echt het begin van het verhaal. De gewone afleveringen gaan verder waar de miniserie ophoudt. Het geniet dus echt de voorkeur om éérst de miniserie te kijken!
Ok Ik ben benieuwd
..///
pi_55875974
Gaat iemand The Border kijken?
pi_55876073
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
Gaat iemand The Border kijken?
Thx BS
Voor het linkje elders !!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 32% gewijzigd door kleinzusje op 08-01-2008 21:14:19 (niet goed gekeken ) ]
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_55876169
Friday Night Lights blijf ik toch wel een lekkere serie vinden moet ik zeggen.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 16:30:02 #296
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_55876328
FNL ga ik op DVD kopen en kijken denk..
pi_56379709
Battlestar Galactica in zijn geheel gezien. Zeer goede serie!

Ik ga denk nu beginnen aan Babylon 5 Weet iemand hoe het zit qua volgorder met al die Babylon films die er zijn? Is het na elk seizoen een film of zo?
..///
pi_56568931
Series die zeker de moeite waard zijn:

Criminal Minds
De show volgt een team profilers van de FBI's Analystische Gedragseenheid (engels: Behavorial Analasys Unit, BAU) in Quantico, Virginia. De acteur Mandy Patinkin van de serie Chicago Hope speelt Jason Gideon en verlaat eind 2007 de serie. Hoofdrolspeler Thomas Gibson speelt Aaron Hotchner. Criminal Minds onderscheidt zich van andere misdaadseries door zich op de misdadigers te richten en niet de misdaad zelf.

Bones
Temperance Brennan is als forensisch antropologe werkzaam op het Jeffersonian Institute. Samen met haar team van uitermate getalenteerde wetenschappers helpt ze de FBI om moordzaken op te lossen. Niet alleen oude, onopgeloste moordzaken worden opgelost, maar ook recente moordzaken. Tijdens haar werk voor de FBI werkt ze samen met Seeley Booth (David Boreanaz). Tussen de FBI en het Jeffersonian Institute bestaan soms onenigheden, zoals die ook tussen Brennan (en haar team) en Booth bestaan. Maar uiteindelijk lossen de twee partijen de zaken altijd weer op.

NCIS (begin is een beetje suf maar als je eenmaal in de serie zit is het wel humor)
De serie gaat over een groep speciale agenten in dienst van NCIS (Naval Criminal Investigative Service) hun doel is onderzoek te doen naar alle misdaden die gelinkt zijn aan de marine. Dit kan lopen van moord op een marinier tot spionage op militair domein, van drugsdealen tot verkrachting. Ze doen het op hun eigen onorthodoxe manier, maar ze krijgen het werk gedaan!

In tegenstelling tot de bekende serie CSI: Crime Scene Investigation focust deze serie zich niet op de zaken, of de forensische bewijzen, die er natuurlijk wel inkomen, maar hoofdzakelijk op de mensen. De serie heeft een bijzondere stijl van humor en cinematografie (met onder andere zwart-witbeelden). De zaken, verdachten en slachtoffers zijn niet steeds even goed uitgewerkt deels omdat deze zaken, niet het belangrijkste zijn in deze op mensen georiënteerde serie.

Numb3rs
FBI inspecteur Don Eppes lost misdaadzaken op met de hulp van zijn broer Charlie, een wiskundig genie.

The Unit (erg vette serie)
Een groep mannen die werken onder de naam The Unit hebben de missie om terrorisme te bestrijden. Dit team is vergelijkbaar met de Amerikaanse Delta Force. De groep bestaat uit personen die vroeger in het Amerikaanse leger zaten. Aan het hoofd is kolonel Tom Ryan.

De echtgenoten van de personen die werken in The Unit weten bijna niets over het werk dat hun mannen doen. Tijdens de missies krijgen ze dan ook niets te weten over hen. The Unit is daarnaast topgeheim over de hele wereld. Wanneer er iets mis gaat is nergens aan te merken dat het gaat om een Amerikaans team.
pi_56675554
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:21 schreef wipes66 het volgende:
Battlestar Galactica in zijn geheel gezien. Zeer goede serie!

Ik ga denk nu beginnen aan Babylon 5 Weet iemand hoe het zit qua volgorder met al die Babylon films die er zijn? Is het na elk seizoen een film of zo?
Babylon 5 is dus iets te oud om nog leuk te zijn om naar te kijken Iemand nog een suggestie voor een leuke serie?

Deze heb ik al gezien:

- Heroes
- Dexter
- Battlestar Galactica
- Stargate SG1/Atlantis
- Prison Break
- the 4400
- That 70's Show
- Jericho
..///
  maandag 11 februari 2008 @ 23:19:29 #300
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_56675618
quote:
Op maandag 11 februari 2008 23:17 schreef wipes66 het volgende:

[..]

Babylon 5 is dus iets te oud om nog leuk te zijn om naar te kijken Iemand nog een suggestie voor een leuke serie?

Deze heb ik al gezien:

- Heroes
- Dexter
- Battlestar Galactica
- Stargate SG1/Atlantis
- Prison Break
- the 4400
- That 70's Show
- Jericho
Ik denk dat je Rome wel leuk zal vinden. Twee seizoenen; prachtige serie