En zo ja? tof? En nog gelijkenissen met Buffy?quote:Based on Jim Butcher's best-selling novels, The Dresden Files tells the story of Harry Dresden (Paul Blackthorne), a regular-guy private detective with extraordinary abilities. While most people see assaults, kidnappings or murders as the work of people with a depraved indifference for human pain, Harry is as likely as not to see the work of supernatural villains.
That's because he's a wizard. The real thing (and the only one listed in the Chicago phone directory). Whether consulting for the police on seemingly inexplicable crimes or following his own cases, he battles dark forces with a wry sense of humor.
Dit soort opmerkingen snap ik nooit echtquote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:14 schreef -Marc- het volgende:
No offence, maar ik denk niet dat dit gaat werken...
Wordt veel te onoverzichtelijk, ik prefereer dan ook één topic per serie.
Het nut van dit topic is wat mij betreft drieledig:quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik snap het ook niet echt helemaal. De meeste - populairste series - hebben al een eigen topic. Voor het nieuws over series heb ik al een topic geopend waarin dat allemaal bediscussieerd kan worden.
Dan gaan er tig series door elkaar lopen en zie je absoluut niet meer wie waar over post, wanneer je wel of niet zonder spoilers kan praten. Wel een prachtige OP en zal vast veel werk in hebben gezeten, maar ik snap niet waarom je 1 topic voor alle series wil wanneer je allemaal aparte topics al hebt.
Stel je mist een ep en je kijkt niet direct, hoe moet je dan in godsnaam bijlezen en hoe blijf je bij met de discussie? Of populaire series en minder populair? Voor Prison Break is een topic per ep ongeveer - dat gaat dus nooit werken mijn inziens.
Ik zou gewoon een nieuw topic openen per serie voor degene die je mist, al zal dat er maar 1 of 2 zijn volgens mij. Jammer van je werk in de OP.
Dat is volgens mij alleen bij de 12 jarige pubers die Prison Break en 24 volgen. Bij de meeste series waar je het normaal onderbouwt en beargumenteerd kan het prima in het normale serie topic. Verder is het natuurlijk aan de modjes om te zorgen dat dat wel kan. Verder snap ik niet waarom je uberhaupt een serie gaat kijken - zeker wanneer je het eerst moet zien te krijgen - om het dan lekker af te kunnen zeiken. Wellicht krijgt iemand er een kick van, lekker laten gaan dan.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:44 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Het nut van dit topic is wat mij betreft drieledig:
1 – ongegeneerd series afbranden (iets dat in de individuele topics niet gewaardeerd wordt) en verdedigen
US TV Series nieuws topicquote:2 – tips opdoen wat betreft series die je nog niet (goed) kent (iets dat in de individuele topics off-topic zou zijn)
Ja leuk. Ik vraag me af of daar een grote belangstelling voor is - ik zou er niet in gaan posten, maar dat is uiteraard verre van een reden om het niet te hebbenquote:3 – series vanuit een breder perspectief bekijken, door ze te vergelijken/combineren/enz., bijvoorbeeld:Als je van de series uit de OP een team van vijf mensen mocht samenstellen om de wereld te redden van een diabolisch meesterbein, hoe zou dat team eruit zien?
Wie zou een fistfight winnen: Jack van 24 of Jack van Lost? (Vanzelfsprekend zou Jack Bauer winnen , maar dat terzijde)
Hoe zouden de Desperate Housewives zich in Jericho handhaven? In welke fictieve serieplaats zou je het liefste wonen? Wie van de karakters uit Scrubs verdenk je er het meest van een Cylon te zijn?
Enzovoorts…
Ik denk eerder dat het een SC topic met een hoop onzin gaat worden.quote:Kortom: een topic waarin de users hun enthousiasme voor, haat jegens en kennis van series en hun personages op een breder vlak kunnen uitdragen op een (hopelijk) leuke, creatieve manier.
Jolijt zegquote:En met veel kotssmileys natuurlijk.![]()
Succes!quote:Wel denk ik dat het topic vooralsnog een beetje stuurloos is. De meeste users zullen hier niet verder komen dan "[insert random serie]
" . Er is wel enige aansporing/sturing nodig. Als er daar iets op verzonnen kan worden, dan zou dit best een toffe reeks kunnen worden
![]()
![]()
Thanxquote:Op dinsdag 13 maart 2007 08:44 schreef Zhenar het volgende:
Ehm... moet Prison Break niet in de OP?Ik volg die serie niet, maar Prison Break & 24 & Lost in de OP moet toch voor wat verbaal vuurwerk zorgen van de respectievelijke fans
![]()
Verder: complimenten voor alweer een prachtige OP, NX!![]()
Ik vind alleen de banner bovenaan niet zo - Verder wil ik alleen nog toevoegen dat Heroes heerscht![]()
Thanx! Maak maar een beginquote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:12 schreef Spekk het volgende:
Prachtige OP NX! Nu ga ik eens rustig bedenken welke serie ik ga flamen
Ik weet wat je bedoelt, ik heb ook zitten twijfelen maar dit is een algemeen topic, hierin kan worden gediscussieerd over series die geen topic hebben. Tips kunnen worden meegegeven, ontvangen, etc. De bedoeling is niet dat we hierin de series individueel gaan behandelen (en ook nieuwe aflevering niet maar het mag), maar algemeen. Zoals;quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:14 schreef -Marc- het volgende:
No offence, maar ik denk niet dat dit gaat werken...
Wordt veel te onoverzichtelijk, ik prefereer dan ook één topic per serie.
Ja, daar heb ik ook aan gedacht, deze topic is eigenlijk zoiets als 33 Nieuwe TV Series in dat topic werd het nieuwe sezioen besproken.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:42 schreef PeRi het volgende:
Beetje zoiets als US TV Series nieuws topic maar dan voor alles? Wordt een beetje te veel van het goede denk ik. Kunt het beter opsplitsen per land (VS en UK)..
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:54 schreef Fir3fly het volgende:
Mooie OP. En verder ben ik het eens met Zhenar.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:39 schreef RandomReader het volgende:
Mooie OP weer NX, we zijn niet anders gewend van je
Prison Break moet er wel in naar mijn mening.
Family Guy ook
Dus dan kan je 99% van de series weglaten - want die hebben allemaal een eigen topic. Echt allemaal!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:59 schreef NX het volgende:
[..]
Ik weet wat je bedoelt, ik heb ook zitten twijfelen maar dit is een algemeen topic, hierin kan worden gediscussieerd over series die geen topic hebben. Tips kunnen worden meegegeven, ontvangen, etc.
Gooi dan een eerste stelling in de discussie, want dat is totaal niet duidelijk als je je OP leest.quote:De bedoeling is zoals Zhenar dat hierboven heeft omschreven!
Heb je uberhaupt het topic doorgelezen? Wat lees je daar? Niets over pilots, nieuwe series, nieuwe tijden, etc?quote:[..]
Ja, daar heb ik ook aan gedacht, deze topic is eigenlijk zoiets als 33 Nieuwe TV Series in dat topic werd het nieuwe sezioen besproken.
Dat was toch niet je plan? Het was toch wat Zhenar zei met rare onzinstellingen en daar lekker over fantaseren? Boston Legal, nog een advocatenserie. Eigen topic, dus kan mooi daarquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:03 schreef NX het volgende:
@RandomReader,
wil je nog een keer bedanken, volgens mij had ik van je de tip meegekregen om Boston Legal te gaan kijken.
De laatste week (alle 3 seizoenen) heb ik erg genoten van de serie, "Denny Crane, Denny Crane, Denny Crane"
Het is een hele gave serie, goed in elkaar gezet en niet alleen is het komedie maar er worden ook serieuze topics behandeld. Voor een lange tijd heb ik niet zo gelachen om een serie, Madcow! Een echte aanrader!!!![]()
Het Amerikaanse systeem (je weet wel, pilot maken, zien of het aanslaat, nog wat afleveringen maken, afwachten wat de ratings zijn, hopen dat je het seizoen kan afwerken) komt de kwaliteit van de serie niet ten goede. Ziedaar mijn stellingquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Gooi dan een eerste stelling in de discussie, want dat is totaal niet duidelijk als je je OP leest.
[..]
Ik snap ook niet dat mensen een serie die ze haten blijven kijken, maar ik vind het wel rete amusant om dat soort discussies te lezen – noem het een guilty pleasurequote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat is volgens mij alleen bij de 12 jarige pubers die Prison Break en 24 volgen. Bij de meeste series waar je het normaal onderbouwt en beargumenteerd kan het prima in het normale serie topic. Verder is het natuurlijk aan de modjes om te zorgen dat dat wel kan. Verder snap ik niet waarom je uberhaupt een serie gaat kijken - zeker wanneer je het eerst moet zien te krijgen - om het dan lekker af te kunnen zeiken. Wellicht krijgt iemand er een kick van, lekker laten gaan dan.
OK, mijn punt 2 valt dus afquote:US TV Series nieuws topic
Goed he?. Voor nieuws, tippen van nieuwe series, kijkcijfers, etc. Het is zelfs al deel 2
!
Tja, misschien wel. En misschien levert het juist een onverwacht gaaf topic op. Er is maar één manier om daar achter te komen, en dat is het te proberen.quote:Ja leuk. Ik vraag me af of daar een grote belangstelling voor is - ik zou er niet in gaan posten, maar dat is uiteraard verre van een reden om het niet te hebben. Maar dat is niet de reden waarom hij dit topic had geopend.
Ik denk eerder dat het een SC topic met een hoop onzin gaat worden.
De makers van Heroes hebben ook de ellende gezien die volgde bij Prison Break en Lost. De kijkcijfers van Lost zijn enorm aan het dalen. In een interview met een van de makers van Heroes gaf deze aan dat ze zullen zorgen voor afgeronde verhaallijnen zodat seizoen twee kan beginnen met een nieuw verhaal.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb een licht vermoeden dat Heroes ook die kant zal opgaan.
Daar geloof ik niet veel van. OK, ze zullen wel eindigen met de ontknoping die ze al in de eerste aflevering aankondigden, maar allerlei twists en intriges zullen wel worden opengelaten voor seizoen 2. Makers van series hebben wel vaker mooie praatjesquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:25 schreef Mike het volgende:
[..]
De makers van Heroes hebben ook de ellende gezien die volgde bij Prison Break en Lost. De kijkcijfers van Lost zijn enorm aan het dalen. In een interview met een van de makers van Heroes gaf deze aan dat ze zullen zorgen voor afgeronde verhaallijnen zodat seizoen twee kan beginnen met een nieuw verhaal.
Er zal ongetwijfeld weer een nieuwe cliffhanger komen, maar er worden in ieder geval zaken opgelost. Bij Lost blijft alles maar 1 grote wazige zooi. Alias en Twin Peaks kregen daar ook last van in volgende seizoenen. Om nog maar te zwijgen over het uitrekken van X-Files.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daar geloof ik niet veel van. OK, ze zullen wel eindigen met de ontknoping die ze al in de eerste aflevering aankondigden, maar allerlei twists en intriges zullen wel worden opengelaten voor seizoen 2. Makers van series hebben wel vaker mooie praatjes.
Hetzelfde als ze bij Dexter hebben gedaan. Ze hebben het werkelijke verhaal laten aflopen zodat niemand "verplicht" is seizoen twee te kijken om te weten hoe het gaat aflopen. Aan de andere kant hebben ze een paar losse verhaal lijnen toch een soort van cliffhanger gegeven, zodat de echte fans wel kunnen uitkijken naar een tweede seizoen. Ik snap dat dit niet voor iedere serie even makkelijk is, maar het is beter dan het eindeloos rekken van verhaal lijnen om er maar geld uit te kunnen slaan.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:25 schreef Mike het volgende:
[..]
De makers van Heroes hebben ook de ellende gezien die volgde bij Prison Break en Lost. De kijkcijfers van Lost zijn enorm aan het dalen. In een interview met een van de makers van Heroes gaf deze aan dat ze zullen zorgen voor afgeronde verhaallijnen zodat seizoen twee kan beginnen met een nieuw verhaal.
Dude, ik word er moe van om mezelf steeds te gaan verdedigen. Ik had simpelweg behoefte aan een topic waar men over verschillende (alle soorten en maten) series gediscussieerd werd.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dus dan kan je 99% van de series weglaten - want die hebben allemaal een eigen topic. Echt allemaal!
Er zijn geen regels, iedereen mag lullen wat die wil!quote:Gooi dan een eerste stelling in de discussie, want dat is totaal niet duidelijk als je je OP leest.
Als jij uberhaupt het topic had doorgelezen zie je dat ik daar meer dan 1 post heb staan. Wij hebben in dit topic geen behoefte aan nieuwe tijden, etc. We hebben wel behoefte aan pilots, en na het zien van een pilot zou ik daar gerust over willen discussieren, meningen uitwisselen (en ik weet dat er al zo'n topic bestaat).quote:Heb je uberhaupt het topic doorgelezen? Wat lees je daar? Niets over pilots, nieuwe series, nieuwe tijden, etc?.
Nee, nog een keer. Ik heb niet gezegd dat dat mijn plan was. Ik gaf aan dat zoals Zhenar dat aangaf, het ook op die manier kan! Je hoeft niet steeds over een serie serieus te discussieeren, je kunt het ook in een algemeen aspect bekijken.quote:Dat was toch niet je plan? Het was toch wat Zhenar zei met rare onzinstellingen en daar lekker over fantaseren? Boston Legal, nog een advocatenserie. Eigen topic, dus kan mooi daar.
Daar heb je wel gelijk in, maar hoe moet je anders erachter komen of de serie die je gaat produceren aal zal gaan slaan. Ik heb daar eigenlijk nooit over nagedacht. Aan de ene kant vind ik het Amerikaanse systeem niet erg, en wat ik van harte steun zijn de Pilots (jammer dat wij daar geen invloed op kunnen uitoefenenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het Amerikaanse systeem (je weet wel, pilot maken, zien of het aanslaat, nog wat afleveringen maken, afwachten wat de ratings zijn, hopen dat je het seizoen kan afwerken) komt de kwaliteit van de serie niet ten goede. Ziedaar mijn stelling.
Ik moet eerlijk zeggen, ik verwacht dat niet. Zij weten wat ze willen en ze weten ook heel goed wat wij willen en daar zullen ze natuurlijk op in spelen aan de andere kant heef scrhijver Tim Kring duidelijk gemaakt dat Heroes geen rare taferelen zal hebben als The 4400, Lost en of Prison Break.quote:Ik heb een licht vermoeden dat Heroes ook die kant zal opgaan.
quote:Zie ook 24, die zijn zeker van hun slot, moeten zich daar niet om bekommeren en halen wel elke keer min of meer hetzelfde niveau.
Twin Peaks? Nooit van gehoord, wat voor serie is dat?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Twin Peaks had moeten ophouden met de onthulling en arrestatie van de moordenaar. Die hele mystieke afhandeling was niet nodig geweest.
Het is natuurlijk ook een beetje een afweging:quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:25 schreef Mike het volgende:
[..]
Wat ik wel grappig vind, is dat dit nu opeens als een "bijzondere aanpak" wordt beschouwd, terwijl dat voorheen bij mijn weten een standaard aanpak was bij series: in één seizoen wordt er een verhaal verteld, waarbij er aan het einde iets gebeurt dat de aanzet geeft voor het volgende verhaal. Denk aan Deep Space Nine, Buffy, Angel, Charmed, enz. Ook het nog steeds lopende Smallville gebruikt deze welbekende aanpak.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:05 schreef Spekk het volgende:
[..]
Hetzelfde als ze bij Dexter hebben gedaan. Ze hebben het werkelijke verhaal laten aflopen zodat niemand "verplicht" is seizoen twee te kijken om te weten hoe het gaat aflopen. Aan de andere kant hebben ze een paar losse verhaal lijnen toch een soort van cliffhanger gegeven, zodat de echte fans wel kunnen uitkijken naar een tweede seizoen. Ik snap dat dit niet voor iedere serie even makkelijk is, maar het is beter dan het eindeloos rekken van verhaal lijnen om er maar geld uit te kunnen slaan.
Ik vind het toch prettiger als series stoppen op hun hoogtepunt. Ik was verslaafd aan The X-Files, maar heb de laatste seizoenen nooit gezien omdat de serie zo ingezakt was. Bij Alias gebeurde precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:37 schreef Zhenar het volgende:
Ook een voordeel van het systeem, is simpelweg dat goede series langer kunnen blijven leven zolang het publiek er mee wegloopt (en er reclame inkomsten zijn natuurlijk). Dit terwijl goede series in het Nederlandse systeem naar mijn mening altijd te weinig seizoenen hebben (denk aan Pleidooi, Oud Geld, Fort Alpha, enz. - met Baantjer als uitzondering op de regel).
Ik ga dus voor het Amerikaanse systeem![]()
Ik ben zo iemand die ook voorbij het hoogtepunt nog van een serie kan genieten.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:52 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vind het toch prettiger als series stoppen op hun hoogtepunt. Ik was verslaafd aan The X-Files, maar heb de laatste seizoenen nooit gezien omdat de serie zo ingezakt was. Bij Alias gebeurde precies hetzelfde.
Amerikaanse zenders moeten gewoon niet al te bang zijn en ook eens een serie durven stoppen op een natuurlijk moment. Al die series die hun hoogtepunt gehad hebben, houden ook goede nieuwe series (en nieuwe schrijvers) tegen.![]()
Alle extra verhaallijnen maken - en zeker in dit geval wat een poging is als een realistische serie - de serie juist totaal ongeloofwaardiger en minder boeiend en minder spannend. Dat is jammer. Las Vegas gaat nu ook zo enorm over de top. In de laatste aflevering 4 redelijke climaxen en een hele grote. Ja, dat is debiel veel natuurlijk en slaat nergens opquote:No, Scheuring knows that unlike an E.R. or a CSI or a Law & Order, shows that can just reload whenever an unusual case hits the news, Prison Break is finite. Those wacky convicts couldn't take forever to escape and they can't really stay on the run forever, can they? In fact, the feature-trained scribe told the adoring audience that his plan had always been to tell the entire Prison Break story in two seasons ("That was with the assumption that nobody would watch at all," he says), but that the practical considerations of the industry will probably prevent that.
"The long and short of it is that if [executive producer Matt Olmstead] and I said, 'The show is over in 44 episodes,' they'd say 'You're over in 44 episodes.'"
Instead, Scheuring says that while he will still tie up most of the main plotlines in the season's final three upcoming episodes, there will be sufficient connective tissue to move into a third season, assuming that FOX decides to renew the series.
Bron en rest van stukje
Ik denk juist dat het bij 24 goed is dat characters weggaan en anderen er voor in de plaats komen. Sommigen moeten uiteraard blijven, maar dat Kim er bijv in de laatste paar amper in voorkomt, dat is alleen maar goed, omdat je anders verhaallijnen gaat lopen zoeken wat het minder geloofwaardig maakt of het saaier maakt en het echte verhaal gaat lopen rekken. Ik ben niet ver met seizoen 6 dus ik weet niet in hoeverre Kim er nu in zit, maar het was gewoon een voorbeeld.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:37 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het wel zo fijn om elk seizoen een afgerond verhaal te kunnen vertellen, zodat je de vaart in het verhaal kunt houden. Nadeel hiervan is, dat het verhaal vaak wat minder "diep" gaat, omdat de main story telkens verandert. Bovendien vind ik het toch wel een nadeel als de cast elk seizoen zo drastisch wijzigt, zoals bij 24 en dus mogelijk ook bij Heroes.
Talpa/Tien heeft hetzelfde gedaan hoor met al die Nederlandse comedies en soaps die ze in het begin hadden. Samen kan ik me nog herinneren en er waren er nog 2 of 3 meer die na 4 afleveringen van de buis zijn gehaald. Niet dat het goede series warenquote:Ook een voordeel van het systeem, is simpelweg dat goede series langer kunnen blijven leven zolang het publiek er mee wegloopt (en er reclame inkomsten zijn natuurlijk). Dit terwijl goede series in het Nederlandse systeem naar mijn mening altijd te weinig seizoenen hebben (denk aan Pleidooi, Oud Geld, Fort Alpha, enz. - met Baantjer als uitzondering op de regel).
Ik denk dat The Sopranos wel op het goede moment gaat stoppen, om een voorbeeld te geven. Ik ben bang dat 24 te lang door zal gaan, maar dat zal puur afhangen van verhaallijnen en nieuwe characters. Prison Break had na 2 seizoenen gewoon echt afgesloten moeten zijn.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:52 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vind het toch prettiger als series stoppen op hun hoogtepunt. Ik was verslaafd aan The X-Files, maar heb de laatste seizoenen nooit gezien omdat de serie zo ingezakt was. Bij Alias gebeurde precies hetzelfde.
Amerikaanse zenders moeten gewoon niet al te bang zijn en ook eens een serie durven stoppen op een natuurlijk moment. Al die series die hun hoogtepunt gehad hebben, houden ook goede nieuwe series (en nieuwe schrijvers) tegen.![]()
Je bedoelt zoals Last of the Summer Wine?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
De BBC is daar vaak toch veel handiger in, die series mogen het nog zo goed doen, gedaan is gedaan, ze bedenken wel iets nieuws.
quote:Last of the Summer Wine, written by Roy Clarke, is a British television sitcom. As of 2007 it is about to begin its 28th series, making it the longest-running comedy series in the world.
HBO heeft ook talloze langlopende series die telkens weer zijn vernieuwd: Six Feet Under, Sex and the City, the Sopranos en nu hebben ze Rome ook een tweede seizoen gegeven...quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:31 schreef Mike het volgende:
Maar je hebt natuurlijk wel gelijk. Als Gervais maar 12 afkeveringen van The Office wil maken, dan maakt-ie er maar twaalf.
In Amerika zit je al snel aan 22 afleveringen per seizoen vast, als je niet op HBO of Showtime zit met je serie.
Dat kan ik niet ontkennen; HBO maakt prachtseriesquote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:04 schreef Dos37 het volgende:
HBO is gewoon allerbeste met TV serie's echt alles wat hun maken veranderd in goud
The Sopranos, Band of Brother niet echt TV seri e maar wel van HBO, The Wire, Rome
Het is ook geen schande om wat te vernieuwen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:57 schreef Zhenar het volgende:
[..]
HBO heeft ook talloze langlopende series die telkens weer zijn vernieuwd: Six Feet Under, Sex and the City, the Sopranos en nu hebben ze Rome ook een tweede seizoen gegeven...
Denk ook eens aan het alternatief. Eerder is gezegd dat er door al die uitgerekte series geen plaats is voor nieuwe kwaliteitsseries. Maar dat klopt dus niet: hoeveel nieuwe series worden er jaarlijks wel niet gemaakt die utter crap zijn? En dat is ná een voorselectie van een nog groter aanbod aan pilots, en daar gaat weer een grote voorselectie aan vooraf van ingediende ideeën voor series (pitches). Door series korter te laten lopen, zouden er inderdaad meer nieuwe series op de buis komen, maar dat zijn dan wel de series die in eerse instantie werden afgewezen. Natuurlijk zal daar af en toe wel een verrassing bij zitten, maar het merendeel zal toch echt wel kut zijn. Dan heb ik liever een goede serie die wordt uitgemolken, dan een groot aantal slechte series die na een tijdje toch weer plaats moeten maken voor andere (overwegend slechte) series.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:16 schreef Mike het volgende:
[..]
Het is ook geen schande om wat te vernieuwen.Niet elke serie is klaar na 1 seizoen. Het gaat er alleen om dat de Amerikaanse networks de series vaak alleen maar vernieuwen omdat er nog geld aan te verdienen valt, niet omdat het nog zo'n goede serie is. Hun goed recht natuurlijk, ze leven van reclame.
Mutant Xquote:Op woensdag 14 maart 2007 17:24 schreef NX het volgende:
Ik heb 5 weken de tijd voordat heroes weer verder gaat...
Iemand een tip voor tijdelijke vervanging van Heroes?
Het verhaal lijkt wel wat op dat van Heroes, maar het is een ongelooflijke kut seriequote:" MUTANT X " chronicles the adventures of MUTANT-X , a team of human mutants possessing extraordinary powers as a result of genetic engineering. Like hundreds of other unsuspecting subjects, these new mutants were altered in secret experiments conducted in a covert government project. Realizing that events have spun out of control, the organization that created them is now hunting them...
Hehe, waarom raad je het me dan aanquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:05 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Mutant X
[..]
Het verhaal lijkt wel wat op dat van Heroes, maar het is een ongelooflijke kut serie![]()
Wat ik werkelijk zou aanraden, is Buffy, mocht je dat nog niet gezien hebben. Heerlijke serie, prachtige humor, meeslepende verhaallijnen, mijn favoriete serie aller tijden![]()
Ken ik ook niet, maar iemand die Buffy kinderachtig noemt geef ik geen tips meerquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:19 schreef NX het volgende:
[..]
Hehe, waarom raad je het me dan aan
Buffty, heb ik in mijn jongere tijden gekeken, leuk en aardig maar nu is het me te kinderachtig. Psych bijvoorbeeld, ken ik niet, is dat wat?
Battlestar Galactica is overigens ook een briljante seriequote:Op woensdag 14 maart 2007 18:19 schreef NX het volgende:
[..]
Hehe, waarom raad je het me dan aan
Buffty, heb ik in mijn jongere tijden gekeken, leuk en aardig maar nu is het me te kinderachtig. Psych bijvoorbeeld, ken ik niet, is dat wat?
Dat een serie door een van de networks wordt afgewezen, wil niet zeggen dat het niks is. Ze kiezen daar meestal voor de grote gemene deler en dat zorgt er juist voor dat wij die crap op tv te zien krijgen. HBO kiest z'n series op kwaliteit. NBC probeert dat voor een deel dit seizoen ook te doen, maar helaas zie je dan dat kwaliteit vaak niet op prijs wordt gesteld (Studio 60, Friday Night Lights, The Black Donnelly's) door het grote publiek. Toch heb ik liever dat ze net zolang proberen tot er iets wel gewaardeerd wordt (Heroes).quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:01 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Denk ook eens aan het alternatief. Eerder is gezegd dat er door al die uitgerekte series geen plaats is voor nieuwe kwaliteitsseries. Maar dat klopt dus niet: hoeveel nieuwe series worden er jaarlijks wel niet gemaakt die utter crap zijn? En dat is ná een voorselectie van een nog groter aanbod aan pilots, en daar gaat weer een grote voorselectie aan vooraf van ingediende ideeën voor series (pitches). Door series korter te laten lopen, zouden er inderdaad meer nieuwe series op de buis komen, maar dat zijn dan wel de series die in eerse instantie werden afgewezen. Natuurlijk zal daar af en toe wel een verrassing bij zitten, maar het merendeel zal toch echt wel kut zijn. Dan heb ik liever een goede serie die wordt uitgemolken, dan een groot aantal slechte series die na een tijdje toch weer plaats moeten maken voor andere (overwegend slechte) series.
Psych is troepquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:19 schreef NX het volgende:
Psych bijvoorbeeld, ken ik niet, is dat wat?
En zin heb ik nooit gevondenquote:Op zondag 25 februari 2007 11:54 schreef PeRi het volgende:
Mwah heb nu de pilot gezien en ik vind er niks aan. Dit moet wat mij betreft of een comedy zijn en dan hooguit van een halfuur per ep of ze moeten de serieuze kant opgaan. De manier van filmen, de ' humor', de semiserieusheid tussendoor en de hele set, het klopt gewon niet en is niet prettig om naar te kijken. Ze konden de personages net zo goed in een ziekenhuis neerzetten, en het zou net zo (on)geloofwaardig zijn als het nu is. Ik heb met moeite de pilot half gekeken en de rest op de achtergrond aan laten staan, eens kijken of zin heb in de 2e ep deze week, wellicht als ik echt niks te doen heb.
Allicht worden er ook series afgewezen die potentieel briljant zijn, maar niet door de massa geaccepteerd zal worden. Maar dat heeft niets te maken met het systeem waarin series langer uitgemolken worden; dat heeft te maken met de criteria aan de hand waarvan nieuwe series worden uitgekozen en is een heel andere discussiequote:Op woensdag 14 maart 2007 18:41 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat een serie door een van de networks wordt afgewezen, wil niet zeggen dat het niks is. Ze kiezen daar meestal voor de grote gemene deler en dat zorgt er juist voor dat wij die crap op tv te zien krijgen. HBO kiest z'n series op kwaliteit. NBC probeert dat voor een deel dit seizoen ook te doen, maar helaas zie je dan dat kwaliteit vaak niet op prijs wordt gesteld (Studio 60, Friday Night Lights, The Black Donnelly's) door het grote publiek. Toch heb ik liever dat ze net zolang proberen tot er iets wel gewaardeerd wordt (Heroes).
Hehe, ik zei niet dat Buffy kinderachtig was, maar naar mijn gevoel wel!quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:35 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ken ik ook niet, maar iemand die Buffy kinderachtig noemt geef ik geen tips meer![]()
Dexter is ook behoorlijk briljantquote:Op woensdag 14 maart 2007 19:10 schreef NX het volgende:
[..]
Hehe, ik zei niet dat Buffy kinderachtig was, maar naar mijn gevoel wel!Vergeef me
Battlestar GalacticaDie volg ik al een tijdje, en wat een prachtserie! Juweeltje!
![]()
Andere tips?![]()
@Peri, thanx
Da's niet eerlijk, je kijkt al het toffe al!quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:25 schreef NX het volgende:
Haha, Dexter heb ik ook gezien, ook een prachtserie. Psychotisch maar zeer goed...
[afbeelding]
Hahaha, ik ben film & tv series gek. Mijn droombaan zou zoiets kunnen zijn; geld verdienen door films & tv series te kijken, beoordelen of iets in die richting voor een tijdschrift (ik verzin maar wat)!quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:43 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Da's niet eerlijk, je kijkt al het toffe al!![]()
Ohw, ik dacht Dr Who had toegevoegdquote:Op donderdag 15 maart 2007 14:01 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Torchwood wel i/d OP maar Doctor Who niet?
quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:38 schreef NX het volgende:
Hahaha, ik ben film & tv series gek. Mijn droombaan zou zoiets kunnen zijn; geld verdienen door films & tv series te kijken, beoordelen of iets in die richting voor een tijdschrift (ik verzin maar wat)!![]()
Zal ze effe toevoegenquote:Op donderdag 15 maart 2007 17:36 schreef -Franktastic- het volgende:
waar zijn de 3 csi-series?
&Cocksquote:Op donderdag 15 maart 2007 17:53 schreef Spekk het volgende:
Rome is veel Tits&Ass.
Grey's Anatomy heeft hogere kijkcijfers?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 00:29 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ja, ik denk dat ABC harder lacht om de kijkcijfers
Hmmm, laten we het eens in de gaten houden. Moet er eerlijk over zijn, heb de trailer en nog wat meer vids gezien, en tot nu toe ziet het er goedkoop uit, laten we hopen dat ik het mis heb.quote:Op zondag 18 maart 2007 18:28 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[USA] Drive: The Race for Your Life
Dit gaat gaaf worden
Ik heb er hoge verwachtingen van, laat ons hopen dat FOX het niet na 3 eps canceled.
Van mij mag het, als er maar een nieuwe verhaallijn komt, ik vond de laatste aflevering wel heel erg kewl...quote:'Prison Break' gets third season
Wednesday, March 21 2007, 09:37 GMT
By James Welsh, International Editor
Warning: This article contains spoilers that some readers may prefer to avoid.
Fox has confirmed that a third season of Prison Break is in the works.
"It essentially will be a new chapter," explained creator and executive producer Paul Scheuring. "It's going to return to the fundamental conceit, to the roots of what the show was about."
Precise details about what season three will entail are being kept under wraps but Scheuring has indicated that both Wentworth Miller (Michael) and Dominic Purcell (Lincoln) will return for at least the initial episodes of the new run. Options on the actors involved come up for renewal in May and more details are expected then.
Production on season three will be based in Dallas, according to The Hollywood Reporter, with auxiliary locations in Florida and Louisiana.
Prison Break, which wins its timeslot in the adults 18-49 demographic, joins Bones and House among Fox shows receiving relatively early renewals. The show airs on Mondays at 10pm on Five in the UK.
quote:The much-talked-about "Grey's Anatomy" spin-off will be set in Los Angeles, according to TVGuide.com's Michael Ausiello.
In February, it was reported that Kate Walsh (who plays sexy neonatal surgeon Dr. Addison Montgomery) would be leaving "Grey'" to spearhead the spin-off.
According to Ausiello, plastic surgery and psychiatry will play prominent roles in the new series. And another L.A. staple will also play a major part – sex!
A source reportedly told Ausiello, "There's sex, sex and more sex. I thought I was reading an episode of 'Nip/Tuck.'"
Of course, as she departs Seattle Grace, Dr. Montgomery will bring some good ol' fashioned guy candy with her – Tim Daly and Taye Diggs are also reportedly attached to the project.
The pilot has yet to be finalized and "Grey's" creator Shonda Rhimes has yet to decide on a title. However, Rhimes recently filled the cast in on the idea and revealed she will write a special two-hour episode to serve as the pilot, with a likely debut in May.
Walsh joined the "Grey's" cast in May 2005, appearing towards the end of the season one finale.
Geen idee eigenlijkquote:Op donderdag 22 maart 2007 13:46 schreef Zhenar het volgende:
Wat was de eerste televisieserie die meer dan één jaar liep en een echte langlopende storyarc had? (soaps tellen niet mee)
Twin Peaks was eerder.quote:
Hmmm, ik zal effe goed nadenken...quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:01 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Twin Peaks was eerder.
Maar was er daarvoor nog iets?
= Soapquote:Op donderdag 22 maart 2007 14:07 schreef NX het volgende:
19-Feb-1985 EastEnders 01x01 Tue 19 Feb, 1985
22-Mar-2007 EastEnders 23x47 Thur March 22, 2007 (Episode 2)?
Volgens mij niet, maar kan wel zo zijn. Het is een BBC productie. (ik haat soaps, vies, ieuk, ieuuuww!!!)quote:
Soaps, soaps, ik snap ze niet en ik vind ze echt fucking niets aan... Raarste shit ooitquote:Op donderdag 22 maart 2007 15:09 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Eastenders is een soap ja
Niet de langstlopende, maar de eerste.quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:28 schreef NX het volgende:
[..]
@Zhenar,
waarom wil je dat weten? Welke serie de langst lopende storyarc heeft/had?
Holy crap! Twintig seizoenen!quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gunsmoke!
Maar is dit niet gewoon een westernsoap?quote:The show is about a Marshal who doesn't allow guns in Dodge City. He always tries to show people different ways to solve things before getting angry.
Idd, The Fugitive http://www.imdb.com/title/tt0056757/quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:46 schreef Zhenar het volgende:
Wat was de eerste televisieserie die meer dan één jaar liep en een echte langlopende storyarc had? (soaps tellen niet mee)
quote:One of the earliest attempts at a long-term story arc was in the 1960s TV series The Fugitive. Though the series consisted of self-contained episodes, the protagonist Richard Kimble's primary motivation was finding the mysterious "One-Armed Man" who framed him for murder (giving him the impetus to appear in a different town each week). A small handful of episodes devoted themselves almost entirely to the search for the "One-Armed Man" or Kimble's attempt to stay a step ahead of his primary police pursuer, Inspector Gerard. The series proved influential, with the The Incredible Hulk being the best-known imitator.
A new type of arc-based television storytelling was introduced in the early 1980s, when several dramas, notably Hill Street Blues and St. Elsewhere, began to use a format of overlapping story arcs; that is, in any given episode one new arc might be starting, while a second was ongoing, and yet another might be concluding. These story arcs were typically resolved much more quickly than in a soap opera show, and they might be of varying lengths and were often combined with additional storylines that were contained within a single episode. The early 1990s David Lynch-Mark Frost-produced ABC series Twin Peaks used this method extensively, which, despite critical acclaim and extensive media attention, contributed to its cancellation after two seasons. The technique proved highly influential and was adopted for later, even more successful dramas including L.A. Law and ER, as well as for some comedies.
A noted pioneer of the use of sweeping story arcs in American television, and more notably American science fiction television, was J. Michael Straczynski. His series, Babylon 5, relied almost exclusively on arcs starting at the end of its second season, at the same time that Straczynski would begin to write every single episode. Up to that point, science fiction television in the U.S. was often associated with the reset button technique, where individual episodes dominated a series' run and consequences were rarely far-reaching. Soon after, Chris Carter developed The X-Files, which was a mixture of stand-alone episodes and a long running story arc dubbed by Carter as "the mythology." Carter and Straczynski proved the concept was viable for science fiction and would pave the way for current arc-heavy genre shows where events within the story have lasting consequence, such as Buffy the Vampire Slayer and the new Battlestar Galactica. The central storyline of such series is often called the "mytharc".
In recent years, American viewers have become increasingly more accepting of story arcs, with arc-based series such as Alias, Six Feet Under, 24, Desperate Housewives, Heroes, and Lost (which are based on huge, long-running story arcs, that intertwine and can also revert backwards and forwards in time during an episode) finding critical acclaim and ratings success, and the release of arc-heavy TV series on DVD generating huge sales. The tide has turned to the point where arcs have become expected elements of dramatic series, and shows that rely upon stand-alone episodes are now quite often held up for criticism (a good example being Star Trek: Enterprise which enjoyed fan and critical acceptance only after adopting an arc-based format after two seasons of mostly stand-alone episodes).
While it is uncommon to see a story arc in sitcoms, many comedies have tried their hand at it. One example is seasons 4 and 7 of the NBC hit Seinfeld. Season 4 involved Jerry and George writing their script for their own television pilot, and Elaine's relationship with "Crazy" Joe Davola. Season 7 dealt with George becoming engaged to Susan Ross, then regretting it and trying to break it off, eventually leading to her accidental death in the season finale.
Aha, nu snap ik het... Interessante gedachte...quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:31 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Niet de langstlopende, maar de eerste.
Volgens mij waren series vroeger veel formulaïscher, veel meer standalone. Denk aan the A-Team, M*A*S*H, Baywatch, McGyver, enz... Ik wil weten waar de ommeslag was naar de huidige trend van series met een doorlopend verhaal.![]()
quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:47 schreef Illyria het volgende:
[..]
Idd, The Fugitive http://www.imdb.com/title/tt0056757/
[..]
Hehe, ja waarom niet, je vader zou het moeten proberen, misschien vind ie het toch wat en kijkt hij het gehele seizoen af.quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:20 schreef Zhenar het volgende:
Grappig, als ik dat stukje zo lees, dan zijn de storyarcs pas echt ontstaan in de jaren negentig en in de jaren 2000 zijn ze "mainstream" geworden. Het is alsof de kijker zomaar veranderd is: ik vind persoonlijk standalone series ook nogal saai om naar te kijken tegenwoordig, terwijl ik vroeger McGyver geweldig vond!
Ook grappig hoe oudere generaties er tegenover staan. Mijn vader vertelde over "iets dat hij op tv gezien had en heel leuk was", namelijk Lost. Maar zodra hij hoorde dat het een "lange serie" was (meer dan zes afleveringen) hoefde hij het niet meer te zien, want daar heeft hij een hekel aan.
Dat is volgens mij nu al begonnen (bestaat al). Als je kijkt naar 24 waar een dag centraal staat, en in Six Degrees staat de belevenis van (een) mens(en) en zijn omgeving centraal.quote:Doet me afvragen wat de kenmerkende eigenschappen worden van de series van de toekomst.
Misschien dat het heel hip wordt om niet een specifieke groep personages, maar een specifieke soort belevenissen, of een bepaald gebouw, of een bepaald voorwerp centraal te stellen in een serie. Wie weet![]()
Dat Six Degrees klinkt wel als een leuk concept, ik zal het eens gaan proberenquote:Op donderdag 22 maart 2007 19:55 schreef NX het volgende:
[..]
Dat is volgens mij nu al begonnen (bestaat al). Als je kijkt naar 24 waar een dag centraal staat, en in Six Degrees staat de belevenis van (een) mens(en) en zijn omgeving centraal.
Six Degrees gaat over, hoe zou ik dat nu kunnen verwoorden, dat elk persoon een aantal vrienden heeft en zijn vrienden hebben weer vrienden en die hebben weer vrienden, iedereen is met elkaar op een of andere manier verbonden, en de belevenissen die ze in hun dagelijkse leven meemaken, verbind deze personen/mensen met elkaar. Leuke serie btw
Nooit gecanceld geweest, alleen een tijdje van de buis voor herstructurering.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Six Degrees was gecanceld
Nee, Six Degrees was niet geannuleerd, maar tijdelijk van de buis gehaald. Eerste paar afleveringen haalden goede kijkcijfers, en daarna ineens wat minder.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Six Degrees was gecanceld, en gaat nu toch weer verder. Ik kon me er nooit echt doorheen worstelen na de eerste 2 eps, het is redelijk zwaar om het zo te zeggen. Wil het nog wel een keer kijken.
Check ook Six Degrees: Everyone is connected.
Klopt, zal in het juiste topic reageren.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:20 schreef Mike het volgende:
Dat lijkt me nou een post voor het Battlestar Galactica-topic en niet zozeer voor hier.
Stargate is een goede serie, de film was ook goed, maar al een tijdje niet meer gevolgdquote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:20 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ik ben nu bezig aan Stargate Atlantis op DVD maar echt ze steken zoveel werk in die DVDs.
Er staat voor elke ep een commentaar op, meestal 2/3 specials per schijf_O_
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |