Tournament voor het Gaafste Televisieseriemoment 2006/2007*PAS OP! Dit topic staat bomvol spoilers over afgelopen televisieseizoen! Als je die wilt vermijden, maar wel wilt nomineren: gewoon snel met dichte ogen doorscrollen en je nominatie invullen!
Als alle nominaties bekend zijn, zal ik in de OP een lijst plaatsen met series die (nog) in het tournament meedoen, zodat verdwaalde gasten weten of ze al dan niet veilig kunnen doorlezenDit tournament is bedoeld voor al die fanatieke serievolgers die het afgelopen, helaas bijna beëindigde televisieseizoen hebben gevolgd, al dan niet met hulp van de verre oom uit Kentucky die elke week ladingen videobanden uit Amerika naar Nederland stuurt.
Afgelopen televisieseizoen stond weer bol van verschillende televisiemomenten. Waar we naar op zoek zijn, is het
gaafste televisiemoment. Misschien was dat een briljante one-liner van een tof personage, of misschien een extreem cool gevecht, of wie weet was er een emotionele bekentenis in een dramaserie waarvan je de rillingen over je rug voelde lopen. De definitie van “gaaf” is vrij breed, dus laten we de Van Dale erbij pakken:
quote:
gaaf (bn.)
1 heel, zonder beschadiging => gezond, intact, onaangetast, onbedorven, onbeschadigd, ongekreukt, ongeschonden, onverkort
2 [inf.] geweldig
3 [biol.] (van de rand van bladeren) zonder insnijdingen <=> ingesneden
In dit tournament hanteren we definitie 2.
![]()
Dit laat nog steeds veel interpretatieruimte over, dus wees niet te beroerd om out-of-the-box te denken! Houd wel in gedachten, dat dit niet een verkiezing van de beste televisieserie is! Zelfs de meest waardeloze serie kan nog altijd een extreem gaaf moment bevatten. Zet dus al je totaaloordelen opzij en laat je meeslepen in the heat of the moment!
Het gaat in dit tournament uitsluitend om de zogeheten
“scripted” series: geen reality rotzooi dus!
![]()
We richten ons bovendien alleen op series uit Amerika. Laat alle series die je het afgelopen seizoen hebt gevolgd dus nog eens in gedachten de revue passeren: drama, comedy, science fiction, actie... alle genres kunnen wel een of ander gaaf moment bevatten.
De gaafste momenten kun je nomineren in dit topic. Noem hierbij de naam en geef de scene een duidelijke naam. Eventuele toelichting kan tussen haakjes. Linkjes, plaatjes etc. zijn altijd welkom, zolang het maar niet in strijd is met de policy van Fok! Elke nominatie die drie steunbetuigingen krijgt, gaat door naar de eerste ronde. In deze ronde worden alle nominaties in paren tegenover elkaar gezet middels het welbekende tournament systeem. Vanaf dan is het simpelweg keuzes maken: stem bij elk paar op het moment dat jij het gaafste vond, door je keuze
vetgedrukt weer te geven. De nominaties met de meeste stemmen gaan door naar de volgende ronde, net zolang totdat er één winnaar is.
Bij gelijk spel volgt er een shootout, waarbij de eerste met drie stemmen wint.
Alles duidelijk? Vergeet ik iets? Zijn de regels niet in orde? Laat het me weten, dan pas ik het aan.
Laat het nomineren beginnen!
Nominatieronde blijft nog sowieso één week open en sluit vervolgens op een nog nader te bepalen moment[ Bericht 0% gewijzigd door Zhenar op 25-05-2007 21:25:39 ]
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(