abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47175091

Het enige echte vervolg op Slank de lente in # 55!

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-de-zomer-in-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilotjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben.
Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Fok Dieetclub deel 141.
Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een pm sturen dat je in dit lijstje wilt van slank de lente in, want iedereen komt automatisch in het dieetclubtopic.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Miss_S = Saskia
Viking84 = Renske
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Guppyfriend = Linda
Roosjeroosje1988 = Roosje
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke

[ Bericht 1% gewijzigd door Thrilled op 12-03-2007 16:04:42 ]
pi_47175160
Dat is snel

Weekendje bij mn ouders niet echt normaal patroon gehad zoals thuis, is gewoon niet echt te doen hier, maar vanaf morgen weer lekker in mn eigen huisje en dan kan ik gewoon weer verder met mn m patroon dat ik daar heb opgebouwd en weer lekker sporten morgenavond en normaal eten enzo en dan komt het wel weer goed
  zondag 11 maart 2007 @ 23:30:11 #3
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_47175173
Ik sta al niet eens meer in het lijstje zie ik omdat ik een poosje stilsta.... vandaag friet gehad dus er zal morgen wel wat bij zijn nou ja, dan maar morgen weer even updaten
Bernie en ik zijn tof.
pi_47175225
Miss_S = Saskia
Viking84 = Renske
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia

Wow, it's a small step for a man, but a giant leap for mankind...
pi_47175243
quote:
Op zondag 11 maart 2007 23:30 schreef mordradead het volgende:
Ik sta al niet eens meer in het lijstje zie ik omdat ik een poosje stilsta.... vandaag friet gehad dus er zal morgen wel wat bij zijn nou ja, dan maar morgen weer even updaten
ik sta ook stil, maar dan update ik gewoon elke week hetzelfde gewicht zodat ik wel in het lijstje blijf staan
pi_47175268
Jep gaat zeker snel maar ik ben kapot, en kruip lekker mn bedje in kom je mee sylvana?

voor de rest, tot morgen!!
pi_47175295
quote:
Op zondag 11 maart 2007 23:32 schreef Thrilled het volgende:
Jep gaat zeker snel maar ik ben kapot, en kruip lekker mn bedje in kom je mee sylvana?

voor de rest, tot morgen!!
offcourse

slaap lekker mensen
pi_47175756
De volgende kilo laat bij mij ook al behoorlijk op zich wachten.
Niet dat ik klaag want ik ben wel cm's verloren.
Maar ik zal toch ff een updateje doen....als ik mijn inlog van die site weer heb gevonden.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  zondag 11 maart 2007 @ 23:52:42 #9
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_47175969
Ik heb me vanavond nogal laten gaan. Maar het was wel goddelijk. Ik heb eigenlijk geen zin meer om hier dagelijks m'n eetpatroon neer te zetten. Nee, niet dat ik weer in m'n oude patroon terug ga maar ik raak er behoorlijk gefrustreerd door door het steeds te posten en ik irriteer er jullie door.

En weet iemand misschien waardoor een opgezette buik komt? Mijn buik is momenteel namelijk zo extreem opgezet.
pi_47175972
quote:
Op zondag 11 maart 2007 23:46 schreef Spacehamster het volgende:
De volgende kilo laat bij mij ook al behoorlijk op zich wachten.
Niet dat ik klaag want ik ben wel cm's verloren.
Maar ik zal toch ff een updateje doen....als ik mijn inlog van die site weer heb gevonden.
Tja, en dat is bij mij dus ook niet te merken, dat ik cm's verlies, dus das erg frustrerend

En ik laat mn wachtwoorden altijd gewoon onthouden, zelf onthou ik het ook nooit allemaal

Nu echt Thrilled's bed in duikt
pi_47176275

ik sta boven aan in het lijstje
  maandag 12 maart 2007 @ 00:03:30 #12
157031 roosjeroosje1988
pi_47176349
quote:
Op maandag 12 maart 2007 00:01 schreef Miss_S het volgende:

ik sta boven aan in het lijstje
En ik sta er helemaal niet in.

pi_47176391
is iedereen naar bed..... *kruipt er bij sylvana en kevin gezellig bij*
  maandag 12 maart 2007 @ 00:10:06 #14
157031 roosjeroosje1988
pi_47176553
Waarom word ik eigenlijk steeds buitengesloten? Het zal je misschien verbazen maar deze egoistische kwal heeft ook gevoelens. Ik wil wel normaal doen maar als men tegen mij niet normaal doet gaat normaal doen wel wat moeilijker hè.

En het is nooit mijn bedoeling geweest om de sfeer hier te verpesten.

Ik zal hier wel af en toe nog vermelden hoe het gaat. (Niet dat jullie daar in geinteresseerd zijn. )
  Moderator maandag 12 maart 2007 @ 06:46:32 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_47179687
quote:
Op zondag 11 maart 2007 23:52 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb me vanavond nogal laten gaan. Maar het was wel goddelijk. Ik heb eigenlijk geen zin meer om hier dagelijks m'n eetpatroon neer te zetten. Nee, niet dat ik weer in m'n oude patroon terug ga maar ik raak er behoorlijk gefrustreerd door door het steeds te posten en ik irriteer er jullie door.

En weet iemand misschien waardoor een opgezette buik komt? Mijn buik is momenteel namelijk zo extreem opgezet.
Activia van Danone
en dat je niet in het lijstje staat komt misschein omdat je je profiel al heel lang niet meer aangepast hebt?

oh, en trouwens, ik heet Linda, mag ik dan ook in het echte namenlijstje, Kevin mogen jullie ook in mn fotoboek kijken!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 12 maart 2007 @ 07:44:58 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47179863
quote:
Op maandag 12 maart 2007 06:46 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Activia van Danone
en dat je niet in het lijstje staat komt misschein omdat je je profiel al heel lang niet meer aangepast hebt?

oh, en trouwens, ik heet Linda, mag ik dan ook in het echte namenlijstje, Kevin mogen jullie ook in mn fotoboek kijken!
quote jij niet de verkeerde persoon? . Je post sluit inhoudelijk niet aan op die van Roosjeroosje.

@ Roosjeroosje: als je een opgezette buik hebt, houd je teveel vocht vast. Betekent: 1) je neemt teveel zout tot je of 2) je wordt ongesteld (en dan kom je waarschijnlijk ook weer een kilo aan die er daarna weer af gaat).

Grr . Ik heb een lekker luchtig bloesje aan, maar de katten zijn erop uit om het te slopen ofzo. Vanochtend sprong er één op m'n schouder, een (gelukkig) piepklein gaat achterlatend (ik kon aan zijn gedrag merken dat 'ie in me wilde springen dus ook m'n eigen schuld ) en nummer twee wil steeds op schoot bij m'n yoghurt met cruesli en probeert te blijven hangen in m'n blouse als ik haar wegduw.

Vanochtend niet weer afgevallen helaas , maar goed, dat viel te verwachten. Heb iets van 3,5 tot 4 liter water gedronken gisteren (waarvan heel weinig eruit is gekomen), ik moet binnenkort ook ongesteld worden en verder blijft het afvallen niet rap gaan helaas .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 12 maart 2007 @ 07:58:17 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47179931
Fok!Dieetclub deel 142

hm, ze hebben daar wat kritiek op spacehamster .
Niet meer actief op Fok!
pi_47180293
ik woog vanmorgen weer 1,5 kilo meer
ik neem het niet al te serieus want dit is na het weekend en mijn officiele weegdag is pas over een paar dagen

ik heb vanmorgen wel al weer hardgelopen
3x3 minuten hardlopen en 3x2 minuten lopen
morgen maar eens 4x3 minuten hardlopen en 4x1 minuut lopen proberen want dit vandaag ging wel erg makkelijk

[ Bericht 40% gewijzigd door Miss_S op 12-03-2007 09:51:55 ]
pi_47181472
hai allemaal

Ik ben ook druk bezig, zodra ik weer bij mijn vader ben ga ik ook even op de weegschaal om mn gewicht te meten zodat ik ook in het lijstje kan (als ik hier natuurlijk ook welkom ben )

net al lekker hardgelopen, lente
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_47181517
natuurlijk ben je welkom
zeker als je doet hardlopen
pi_47181603
Hebben jullie het mooie weer ook gevierd met ijs? (en een halve fles wijn )
Ik merk vooral het laatste heel goed, heb verschrikkkkkelijke dorst vanochtend. Het lijkt erop dat ik vandaag wel 4 liter mag om weer op een normale vochtbalans te zitten.
En ondanks dat ik niet zoveel post en niet zo klef ben als sommigen hier, ik ben Marianne, aangenaam allen!
Het mooi kotsende meisje.
pi_47181794
aangenaam Marianne
en ik heb niet gevierd met ijs maar wel met wijn

ik zat net oude dieetclub posts van mij door te lezen
precies een jaar geleden woog ik 10 kilo meer dan nu
voel ik me meteen weer iets beter
pi_47181895
quote:
Op maandag 12 maart 2007 09:55 schreef Miss_S het volgende:
natuurlijk ben je welkom
zeker als je doet hardlopen
yay

Ja, ik doe mijn best! ik loop 3x per week hard en ik heb gister 30km gefietst!

ennuh, goed dat je het hebt volgehouden!

(ik ben Maarten trouwens )
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
  maandag 12 maart 2007 @ 10:18:06 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47182006
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:08 schreef Miss_S het volgende:
aangenaam Marianne
en ik heb niet gevierd met ijs maar wel met wijn

ik zat net oude dieetclub posts van mij door te lezen
precies een jaar geleden woog ik 10 kilo meer dan nu
voel ik me meteen weer iets beter
en tussendoor geen terugval gehad?
Niet meer actief op Fok!
pi_47182013
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:13 schreef Tangarine het volgende:

[..]

yay

Ja, ik doe mijn best! ik loop 3x per week hard en ik heb gister 30km gefietst!

ennuh, goed dat je het hebt volgehouden!

(ik ben Maarten trouwens )
ik moet wel erg veel namen gaan onthouden
ik heb besloten deze week elke dag te gaan hardlopen maarja ik loop dan ook niet zo heel lang
pi_47182042
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

en tussendoor geen terugval gehad?
nee maarja volgend sommige is 10 kilo in een jaar afvallen ook niet echt veel, eerder frustrerend
en een terugval krijgen heeft volgens mij ook nog steeds met dat knopje in je hoofd te maken
  maandag 12 maart 2007 @ 10:21:44 #27
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47182095
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:19 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nee maarja volgend sommige is 10 kilo in een jaar afvallen ook niet echt veel, eerder frustrerend
en een terugval krijgen heeft volgens mij ook nog steeds met dat knopje in je hoofd te maken
als je 'maar' 85 kg weegt en nu al 75, zou ik dat niet echt frustrerend willen noemen, hoewel ik 10 kg per jaar ook wel weinig vind (mijn diëtiste ried mij aan 1 kg per maand af te vallen).

Als je meer dan 100 weegt en je valt dan maar 10 kg af, dát is pas frustrerend .
Niet meer actief op Fok!
pi_47182178
ja je moet inderdaad ook naar je gewicht kijken
ik zou nu nog graag 10 kilo in een jaar afvallen maar als dat niet gebeurt ben ik eerlijk gezegt toch gelukkig
ik ben van 98 afgevallen naar bijna 75

ik wil me nu gewoon bezig houden met fitter worden en hopelijk betekent dat ook slanker maar als ik naar mijn bouw kijk denk ik dat ik wel erg slank ben als ik 65 kilo weeg
je kan nu al mijn ribben tellen
pi_47182253
je moet maar zo denken, van vel over been worden we ook niet echt blij
pi_47182652
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:28 schreef Tangarine het volgende:
je moet maar zo denken, van vel over been worden we ook niet echt blij
nee daar heb je gelijk in
pi_47182786
Pffff mensen wat gaat dit topic hard! Soms een beetje te hard... Ben ik een paar dagen thuis (en mijn FOKww ff kwijt), lig ik direct 3 topics achter! Ik vind veel posts een beetje overbodig, en erg offtopic. Ook dat Roosjeroosje gedoe ben ik nu wel zat, volgens mij heeft ze nu wel aardig door dat ze irritant is en hopelijk wordt het nu beter. Misschien moeten we wat meer ontopic blijevn naar mijn idee.

Enfin, hier gaat het ogenschijnlijk nog steeds slecht sinds verjaardag, omdat ik thuis was kom ik onbedoeld allemaal lekkere dingen tegen, en ja dan eet je nog wel eens een gevulde koek, paasei, stukje cake en chocoladevla als toetje. Maar nu ben ik weer op mijn kamer, en kan ik mijn patroon weer veel beter volhouden. Het begint namelijk bij het boodschappen doen, alles wat ik niet koop kan ik ook niet eten.
Gelukkig kan ik nu ook weer veel fokken, en raak ik weer helemaal gemotiveerd van dit topic. Morgen maar eens ff wegen, kijken wat de schade is.
En straks ga ik lekker hardlopen! Voor iedereen die daar ook mee wil beginnen: ik ben gewoon begonnen met lopen zover als ik kon, en daarna ging ik ff wandelen. Weer lopen, dan weer stukje wandelen, en dat ongeveer een half uurtje lang. Ik kon eerst maar amper een minuut lopen en het is dan erg zwaar, maar nu (na een paar weekjes al) loop ik gemakkelijk een half uur achter elkaar en ben ik nog maar amper moe. Ik moet zelfs een nieuwe, langere route vinden, het is echt leuk om te doen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Plukie86 op 12-03-2007 10:55:59 ]
pi_47182861
www.hardloopschema.nl is wel handig, je kunt daar gewoon een kant en klaar schema van afhalen
  maandag 12 maart 2007 @ 10:58:42 #33
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47182999
Sylvana heeft ook al een schema uitgetikt.

@ Plukie: je lijkt wel een oud wijf joh! . Wat maakt het uit dat we zo nu en dan offtopic gaan? Er ontstaat nu wel een gezellig kliekje hier .
Niet meer actief op Fok!
pi_47183151
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:58 schreef Viking84 het volgende:

@ Plukie: je lijkt wel een oud wijf joh! . Wat maakt het uit dat we zo nu en dan offtopic gaan? Er ontstaat nu wel een gezellig kliekje hier .
Pffff ben 21 en nu al een oud wijf?

Ik vind het ook gezellig in dit topic hoor, maar ik moet een heel topic bijlezen als ik een dagje niet online ben! Ik kan bij mijn ouders niet de hele dag op comp, op mijn kamer wel. Een dag is dan lang, ik heb het idee dat sommige mensen elke dag de hele dag door posten ( ik soms ook wel, maar niet ELKE dag, maar daar gaat het verder niet echt om)
Beetje jammer dat ik me dan door een berg onzin moet worstelen voordat ik weer bij een interessante post kom. Prima dat er veel gepost wordt, als het merendeel maar over afvallen gaat. En dat is nu niet zo.
pi_47183293
quote:

sylvana

en plukie doe je een half uur lang hardlopen?
pi_47183328
quote:
Op maandag 12 maart 2007 07:58 schreef Viking84 het volgende:
Fok!Dieetclub deel 142
hm, ze hebben daar wat kritiek op spacehamster .
Was ff zoeken....maar ik heb maar ff gereageerd in het pudding topic.
Ik vind gelatine pudding lekker....en leuk om te maken.
Wat wordt daar moeilijk over gedaan..rare mensen..

De weegschaal was me trouwens vanochtend genadig.
Er is een kilo af. Halleluja!
Had ik gelijk een echte reden om dieetweb bij te werken.
Opgehangen in de slaapkamer en woonkamer hangen 2 broeken naar me te lonken en ik pas er biiiiiijjjjjjna in!
pi_47183342
quote:

Volgens mij bedoel je Saskia hoor

Ik vind de weegschaal van mn ouders een stuk liever dan mn eigen weegschaal, hier woog ik weer net onder de 55 kg Kijken wat mn eigen weegschaal morgen zegt, zou wel fijn zijn als hij het met de weegschaal hier eens is

Vanavond weer lekker sporten En tis nog steeds mooi weer, dus ga vanmiddag wel weer een uurtje in de stad lopen op zoek naar werk.

Welkom Maarten En veel succes Wat een boel hardlopers opeens hier zeg
pi_47183376
ik begrijp niet waarom er altijd zoveel verschil zit tussen weegschalen.....
  maandag 12 maart 2007 @ 11:15:29 #39
157031 roosjeroosje1988
pi_47183427
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:13 schreef Miss_S het volgende:
ik begrijp niet waarom er altijd zoveel verschil zit tussen weegschalen.....
Inderdaad, ik weeg overal altijd meer dan thuis. En het ligt er ook maar net aan hoe je op de weegschaal gaat staan.
  maandag 12 maart 2007 @ 11:18:41 #40
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47183522
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:10 schreef Miss_S het volgende:

[..]

sylvana
.

Sorry . Ik zit op stage, vandaar .
Niet meer actief op Fok!
pi_47183586
ik zal het je voor deze keer vergeven
  maandag 12 maart 2007 @ 11:30:39 #42
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47183864
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:15 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Inderdaad, ik weeg overal altijd meer dan thuis. En het ligt er ook maar net aan hoe je op de weegschaal gaat staan.
mijn huisgenoot houdt zichzelf aan de muur vast .
Niet meer actief op Fok!
pi_47183907
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

mijn huisgenoot houdt zichzelf aan de muur vast .
handig

Ik doe het op de manier die ik heb geleerd toen ik voor een onderzoek honderden kinderen moest meten en wegen en buikomtrek moest meten. Hadden we toen hele protecollen voor en zo doe ik het nu thuis ook altijf.
pi_47183985
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:04 schreef Plukie86 het volgende:ik heb het idee dat sommige mensen elke dag de hele dag door posten
Wie de hele dag door kan posten kan ook de hele dag door eten....volgens mij zit hier een verband in.
Voor mij persoonlijk geldt dat ik heel veel pauzetjes neem. En dan kan ik beter tiepen dan snoepen.
  maandag 12 maart 2007 @ 11:36:18 #45
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47184038
Ik heb al mijn dingetjes voor de ochtend al op . Twee evergreen koekjes, een banaan, twee flesjes water... over 25 minuten mag ik mijn tanden in een boterham met kipfilet zetten .
Niet meer actief op Fok!
pi_47184875
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:34 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Wie de hele dag door kan posten kan ook de hele dag door eten....volgens mij zit hier een verband in.
Voor mij persoonlijk geldt dat ik heel veel pauzetjes neem. En dan kan ik beter tiepen dan snoepen.
Dat zou kunnen ja, maar dat doe ik niet

Ook al zit ik de hele dag thuis, hou het gewoon op 3 maaltijden en 2/3 tussendoortjes per dag en neem ook geen dingen in huis waar ik de hele dag van zou kunnen eten ofzo. Beetje discipline kan geen kwaad hoor
  maandag 12 maart 2007 @ 12:01:06 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47184921
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:59 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat zou kunnen ja, maar dat doe ik niet

Ook al zit ik de hele dag thuis, hou het gewoon op 3 maaltijden en 2/3 tussendoortjes per dag en neem ook geen dingen in huis waar ik de hele dag van zou kunnen eten ofzo. Beetje discipline kan geen kwaad hoor
het komt niet eens in me op om een zak chips mee te nemen uit de winkel .
Niet meer actief op Fok!
pi_47184945
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:18 schreef Miss_S het volgende:
ik heb besloten deze week elke dag te gaan hardlopen maarja ik loop dan ook niet zo heel lang
Poeh, iedere dag is wel veel zeg, maar knap als je dat vol kan houden Ik loop nu 3 dagen in de week, en 2 dagen in de week doe ik iets wat lijkt op krachttraining Dan heb ik 2 daagjes rust tussendoor en dat vind ik toch wel erg lekker!
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:34 schreef Spacehamster het volgende:
Haha...helemaal waar Als ik een dagje vrij heb en de hele dag thuis zit is het zo verleidelijk om even naar de koelkast te lopen. Ik eet ook snel uit verveling, ik moet mezelf echt goed bezig houden dan. (het scheelt natuurlijk wel dat ik nu alleen maar gezonde dingen in de kast heb liggen)
pi_47184990
quote:
Op maandag 12 maart 2007 12:01 schreef Viking84 het volgende:

[..]

het komt niet eens in me op om een zak chips mee te nemen uit de winkel .
Same here, ik haal ook alleen nog maar gezonde dingen in huis. Soms heb ik het even moeilijk bijvoorbeeld met een voetbalwedstrijd, dat was echt mijn snaaitijd dan, hele zakken pistachenootjes/cashewnootjes/prepsels opeten enzo, maar kan me nu goed inhouden En dan koop ik ipv een zak pistachenootjes een paprika ofzo die ik lekker oppeuzel
  maandag 12 maart 2007 @ 12:13:42 #50
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47185339
quote:
Op maandag 12 maart 2007 12:03 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Same here, ik haal ook alleen nog maar gezonde dingen in huis. Soms heb ik het even moeilijk bijvoorbeeld met een voetbalwedstrijd, dat was echt mijn snaaitijd dan, hele zakken pistachenootjes/cashewnootjes/prepsels opeten enzo, maar kan me nu goed inhouden En dan koop ik ipv een zak pistachenootjes een paprika ofzo die ik lekker oppeuzel
zelfs de behoefte om bij een film te snaaien is verdwenen. Het is echt hélemaal weg, maar ik doorzie nu gewoon de psychologie erachter . Eten uit verveling, eten omdat het gezellig is = uit den boze .
Niet meer actief op Fok!
pi_47185487
quote:
Op maandag 12 maart 2007 12:13 schreef Viking84 het volgende:

[..]

zelfs de behoefte om bij een film te snaaien is verdwenen. Het is echt hélemaal weg, maar ik doorzie nu gewoon de psychologie erachter . Eten uit verveling, eten omdat het gezellig is = uit den boze .
Idd en in het begin is het lastig om die 2 dingen los te koppelen, op een verjaardag niet mee te eten enzo met iedereen, maar hoe vaker je het doet hoe makkelijker het wordt En nu komt het idd ook niet eens meer in me op, alleen als ik vrienden op bezoek krijg vinden ze het soms niet echt fijn dat ik niks lekkers in huis heb, dus zeg nu gewoon altijd als je iets lekkers wil moet je het maar zelf meenemen
  maandag 12 maart 2007 @ 12:23:45 #52
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47185721
, dat is niet echt gastvrij, Sylvana .

Maar je kunt ook doen alsof je hen een dienst bewijst . Jij helpt hen te voorkomen overwicht te krijgen en je kunt ook nog eens haarfijn het verschil tussen echte honger en emotionele honger uitleggen, waarbij je er keurig op wijst dat 'chips eten tijdens de film' onder emotionele honger valt .
Niet meer actief op Fok!
pi_47185814
quote:
Op maandag 12 maart 2007 12:23 schreef Viking84 het volgende:
, dat is niet echt gastvrij, Sylvana .

Maar je kunt ook doen alsof je hen een dienst bewijst . Jij helpt hen te voorkomen overwicht te krijgen en je kunt ook nog eens haarfijn het verschil tussen echte honger en emotionele honger uitleggen, waarbij je er keurig op wijst dat 'chips eten tijdens de film' onder emotionele honger valt .
haha tja, ik kan het wel uitleggen, maar heeft toch weinig zin, dus het is gewoon kiezen, of gezonde dingen met mij mee-eten, of zelf meenemen en wat er niet op is nemen ze maar weer mooi mee naar huis, ik wil het niet meer hebben
pi_47186177
quote:
Op zondag 11 maart 2007 23:52 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb het zelf vaak als ik erg vet gegeten heb, vooral gefrituurde dingen of chips, of als ik veel frisdrank met koolzuur gedronken heb. Kan het zoiets zijn?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_47186322
quote:
Op maandag 12 maart 2007 00:10 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Waarom word ik eigenlijk steeds buitengesloten? Het zal je misschien verbazen maar deze egoistische kwal heeft ook gevoelens. Ik wil wel normaal doen maar als men tegen mij niet normaal doet gaat normaal doen wel wat moeilijker hè.

En het is nooit mijn bedoeling geweest om de sfeer hier te verpesten.

Ik zal hier wel af en toe nog vermelden hoe het gaat. (Niet dat jullie daar in geinteresseerd zijn. )
Ik vind zelf dat mensen hier nogal overdreven reageren, maar goed. Niet iedereen is even gedisciplineerd. Zeker de ouderen onder ons zouden toch wat verstandiger mogen reageren.
Het is moeilijk genoeg om die discipline vast te houden, totdat je eenmaal een soort ritme hebt opgebouwd. Daarna wordt het steeds makkelijker, maar dat heeft tijd nodig. Ze moesten mijn eetpatroon van vorige week eens zien, dan zou ik gelijk verbannen worden.
Maar goed, ik hoop dat het je lukt om op je eigen manier je streefgewicht te bereiken.
pi_47186386
quote:
Op maandag 12 maart 2007 07:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

@ Roosjeroosje: als je een opgezette buik hebt, houd je teveel vocht vast. Betekent: 1) je neemt teveel zout tot je of 2) je wordt ongesteld (en dan kom je waarschijnlijk ook weer een kilo aan die er daarna weer af gaat).
Dat kan het natuurlijk ook zijn. Ik had het meteen over dat ongezonde eten want als mijn buik opgezet is, zijn het duidelijk mijn darmen. Het voelt dan helemaal hard en soms doet het ook pijn. Sommige mensen reageren erg sterk op slecht eten, zeker als je lichaam net gewend is aan minder ongezond eten.
pi_47186420
quote:
Op maandag 12 maart 2007 09:59 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Hebben jullie het mooie weer ook gevierd met ijs? (en een halve fles wijn )
Ik merk vooral het laatste heel goed, heb verschrikkkkkelijke dorst vanochtend. Het lijkt erop dat ik vandaag wel 4 liter mag om weer op een normale vochtbalans te zitten.
En ondanks dat ik niet zoveel post en niet zo klef ben als sommigen hier, ik ben Marianne, aangenaam allen!
Ik heb het wel gevierd, maar ik heb me weten te beperken tot een biertje op een terrasje.

Mijn naam is trouwens Marijke.
Zo, en dat was het einde van mijn monoloog. Post iemand anders ook eens wat!
pi_47186484
Zooo, weer thuis! (van weekend weg).
Ik snap nu waarom mijn vriendin zo traag afvalt.. Ze is echt te zwaar (100 kilo oid, 1,70 m, bmi van boven de 30), en is helemaal bezig met afvallen, heeft begeleiding van een dietist en alles. En af en toe hoor ik haar mopperen dat ze toch is aangekomen, of niks is afgevallen ofzo. Ze is een jaar bezig en is nu 8 kilo kwijt. Maar als je ziet hoe ze eet..'ja, het is vakantie hoor, een paar koekjes mogen wel'. En een paar koekjes wordt een pak koekjes. 'het is vakantie hoor, ik mag best een Big Mac'. 'Ja, de spekkies waren in de aanbieding dus ik kon het echt niet laten' -> kilozak spek.
Is best lastig, want ik hoef een stuk minder af te vallen dan zij, en ik weiger alle koek, chips, snoep e.d. en ik ben in een paar maanden al 5 kilo kwijt. Beetje pijnlijk soms...ofzo.

Verder natuurlijk allerlei troep gegeten, want 'dat hoort zo op vakantie', en dan op een dag dat er gekookt wordt 'want dat is gezond' eten we natuurlijk alsnog burrito's.
Maar goed, qua ontbijt-lunch-tussendoor ben ik gewoon een ontiegelijk zeikwijf geweest (ja, ze vonden het echt irritant, maar dikke pech dan) en heb ik het zo gezond mogelijk gehouden. Slechts 1 handje chips en 3 glazen wijn op het hele weekend

En ook niet onbelangrijk: het was gezellig
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  maandag 12 maart 2007 @ 12:44:15 #59
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47186501
.
Ik ben uitgepost . Ga zo naar Drachten voor m'n rijles (zit nu in Groningen). Hopelijk zit ik niet weer zo te baggeren als vorige week .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 12 maart 2007 @ 12:46:25 #60
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47186597
Heel goed, Alcarin .

Mensen denken nog steeds dat chips een noodzakelijke voorwaarde is om het gezellig te kunnen hebben.
En je vriendin doet me aan mezelf denken een paar maanden terug (toen ik nog niet begonnen was).
Als ik een keer kookte ipv pizza of patat te eten, dan maakte ik burrito's. Ja ik kóók toch? .
Niet meer actief op Fok!
pi_47186867
quote:
Op maandag 12 maart 2007 12:43 schreef Alcarin het volgende:
Zooo, weer thuis! (van weekend weg).
Ik snap nu waarom mijn vriendin zo traag afvalt.. Ze is echt te zwaar (100 kilo oid, 1,70 m, bmi van boven de 30), en is helemaal bezig met afvallen, heeft begeleiding van een dietist en alles. En af en toe hoor ik haar mopperen dat ze toch is aangekomen, of niks is afgevallen ofzo. Ze is een jaar bezig en is nu 8 kilo kwijt. Maar als je ziet hoe ze eet..'ja, het is vakantie hoor, een paar koekjes mogen wel'. En een paar koekjes wordt een pak koekjes. 'het is vakantie hoor, ik mag best een Big Mac'. 'Ja, de spekkies waren in de aanbieding dus ik kon het echt niet laten' -> kilozak spek.
Is best lastig, want ik hoef een stuk minder af te vallen dan zij, en ik weiger alle koek, chips, snoep e.d. en ik ben in een paar maanden al 5 kilo kwijt. Beetje pijnlijk soms...ofzo.
Natuurlijk wil je haar niet aftroeven, maar je hoeft je ook niet te schamen voor het feit dat jij het wel volhoudt. Misschien kun je haar juist inspireren! Lekker samen sporten ofzo.

Ik weet nog dat ik een paar familieleden en kennissen vorig jaar een aantal tips heb gegeven over afvallen. Ik was toen net 10 kilo verloren, en zij hadden al tig dingen geprobeerd zonder succes. Het is heel moeilijk om te voorkomen dat zij het gevoel krijgen dat je ze niet serieus neemt, of dat je denigrerend overkomt, maar uiteindelijk had ik zoiets van: hey, het is niet mijn schuld dat het mij wel lukt en jou niet! Je kunt met jouw ervaring iemand proberen te helpen, maar je hoeft je echt niet ongemakkelijk te voelen over het feit dat jij meer succes hebt. Als iemand daar niet tegen kan, is dat niets anders dan jaloezie.
Bovendien, misschien voelt je vriendin dat wel helemaal niet zo en zit jij je druk te maken om niets!
pi_47187584
Het is heerlijk weer en in mijn achterhoofd hing de opmerking van hier rond dat het zulk lekker ijsjesweer is.
Eigenlijk heb ik meer trek in een broodje, zo'n legecalorieenwitmeelhartig broodje.
Maar het is maar trek....het is geen honger het is trek. Niets meer.
Hoe lang duurt zo'n broodje? Als ik het rek doe ik er misschien 20 minuten mee. En dan is het WEG! Weg is de smaak....maar de onwijze berg vetten en koolhydraten zitten dan nog heel lang in mijn lichaam.
Voor ik tegenwoordig nog aan iets bezwijk moet het wel heel erg lekker zijn (of veel kindersentiment aan vast zitten). Dit is niet lekker genoeg, dat is niet lekker genoeg...
En zo liep ik langs al het lekkers heen...
De turkse super is al helemaal erg. Het is daar echt het suikerpaleis. En als je suiker wilt vermijden dan zijn er schappen vol met heerlijk gedroogd fruit. Lekker, veel beter dan snoepjes en chips.
Maar wat past er echt bij een zomerse dag?
Zomers is warm en fris. Zomer is de dorst willen lessen en planten proeven en ruiken.
Dus mijn boodschappen bestonden uit (naast het dagelijkse miniflesje wijn) uit peterselie, munt, gemengde salade en grapefruit.
Die grapefruit was lekker rijp!!!
En de cavia's hebben de peterselie alweer voor de helft gesloopt.

Zomer is geen ijs en snoepjes. Zomer is sappig fris fruit.
Zomer is ook lekkere geurtjes, dus es kijken welk luchtje ik vandaag ga dragen en lekker af en toe aan ruiken (mijn neus snoept graag)
pi_47187889
quote:
Op maandag 12 maart 2007 12:53 schreef Mini_rulez het volgende:
Natuurlijk wil je haar niet aftroeven, maar je hoeft je ook niet te schamen voor het feit dat jij het wel volhoudt. Misschien kun je haar juist inspireren! Lekker samen sporten ofzo.

Ik weet nog dat ik een paar familieleden en kennissen vorig jaar een aantal tips heb gegeven over afvallen. Ik was toen net 10 kilo verloren, en zij hadden al tig dingen geprobeerd zonder succes. Het is heel moeilijk om te voorkomen dat zij het gevoel krijgen dat je ze niet serieus neemt, of dat je denigrerend overkomt, maar uiteindelijk had ik zoiets van: hey, het is niet mijn schuld dat het mij wel lukt en jou niet! Je kunt met jouw ervaring iemand proberen te helpen, maar je hoeft je echt niet ongemakkelijk te voelen over het feit dat jij meer succes hebt. Als iemand daar niet tegen kan, is dat niets anders dan jaloezie.
Bovendien, misschien voelt je vriendin dat wel helemaal niet zo en zit jij je druk te maken om niets!
Nou, zij voelt dat wel zo, ik ken haar behoorlijk goed en ik zie aan haar gezicht dat ze een beetje baalt als ik de snoepjes afsla waar zij van zit te eten. Bovendien hebben we nog een 'cashewnoten-incident' gehad: we hadden cashewnoten over, en die at ik op. En toen kreeg ik commentaar: 'daar zit heel veel vet in hoor! Past dat wel in je dieet?' (vals toontje erbij denken).
Ja, dat past in mijn dieet, vet uit noten is namelijk gezond. Bovendien heb je vet nodig om je vertering op gang te houden Zeur niet, ik val tenminste af

Anyway, irritaties dus Maar afgezien van die paar irritante momenten was het gewoon leuk hoor
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_47187961
quote:
Op maandag 12 maart 2007 12:43 schreef Alcarin het volgende:Ze is een jaar bezig en is nu 8 kilo kwijt.
Dan doet ze dat beter dan ik vorig jaar.
Vorig jaar ben ik 2 kilo afgevallen en heb het er in december weer bijgegeten.
Iedere dag had ik wel een smoesje en verleidingen kon ik niet weerstaan....
Speciale gelegenheid (de zon schijnt), aanbiedingen, feestdagen, gewoon trek, culinaire inspiratie...oeioeioei.

Ongeveer toen ik een tijd geleden broeken ging passen bij de tweedehands knapte er iets in me (en de broeken bijna ook). Ik paste niet in een maat groter dan ik van vroeger gewend was, niet in 2 maten groter, niet eens in 3 maten groter en die van 4 maten zat al krap!
Toen kon ik bijna wel janken en zag ik onder ogen dat ik bezig was mezelf langzaam tot een vet monster te vreten. Ik ging lijken op al degenen waar ik niet op wilde lijken
Dus toen hield ik op met snoepen en maakte mijn eetschema strakker en mijn sportschema regelmatiger en een paar kilo later zat ik hier.
pi_47187988
quote:
Op maandag 12 maart 2007 13:14 schreef Spacehamster het volgende:
Zomer is geen ijs en snoepjes. Zomer is sappig fris fruit.
Oeh je brengt me op een geweldig idee.
Ik ga zo afreizen naar verweggistan, naar mijn vriend...En dan heel veel fruit inslaan zodat hij thuiskomt van zijn werk en dan 1. mij en 2. een berg fruit vindt! Vriendjes blij maken is leuk
pi_47190410
Zo, ik ben weer in Deventer, wat een stralend weer is het zeg Ik ga zo ff boodschappen doen en lekker veel vers fruit kopen (ananas ) en dan lekker een uurtje wandelen ofzo Als ik gewoon langs de IJssel loop dan moet het lukken om niet te verdwalen, gewoon de IJssel weer volgen en dan kom ik wel weer thuis

En dan vanavond lekker naar de sportschool

Alcarin, kan me voorstellen dat er zo iritaties komen ja, maar hopelijk kun jij haar motiveren om toch een gezond patroon aan te leren zodat ze wel afvalt
pi_47191866
zooo ik ben ook weer terug van school.. ik ga dood van de nekpijn geen idee waar het vandaan komt, waarschijnlijk verkeerd gelegen Vanavond beginnen met mn "nieuwe" schema met fitness, alleen maar cardio.. wordt waarschijnlijk een uur RPM, dan kwartiertje hardlopen en misschien nog even bijkomen op de ligfiets ofzo... ik ga met de fiets naar de sportschool geloof ik, dus nog extra beweging ook

Even een vraagje ik ga nu elke avond (doordeweeks) naar de sportschool, en wat is dan beter? Dat je eerst de hele dag eet en drinkt, en savonds calorieen verbrand, of dat je sochtends gaat fitnessen en daarna weer alle calorieen er aan eet? of maakt het niet uit?
pi_47192085
quote:
Op maandag 12 maart 2007 15:10 schreef Thrilled het volgende:
zooo ik ben ook weer terug van school.. ik ga dood van de nekpijn geen idee waar het vandaan komt, waarschijnlijk verkeerd gelegen Vanavond beginnen met mn "nieuwe" schema met fitness, alleen maar cardio.. wordt waarschijnlijk een uur RPM, dan kwartiertje hardlopen en misschien nog even bijkomen op de ligfiets ofzo... ik ga met de fiets naar de sportschool geloof ik, dus nog extra beweging ook

Even een vraagje ik ga nu elke avond (doordeweeks) naar de sportschool, en wat is dan beter? Dat je eerst de hele dag eet en drinkt, en savonds calorieen verbrand, of dat je sochtends gaat fitnessen en daarna weer alle calorieen er aan eet? of maakt het niet uit?
Daar heb ik pas nog een topic in Sport over geopend, moet je maar ff doorlezen dan

Eerst eten of eerst sporten?

*nekmassage geeft*

en nu ga ik lekker naar de IJssel
pi_47195160
Jeetje, bijna 5 kwartier niemand gepost hier

Ik ben weer terug van het wandelen echt heerlijk was het zeg

Langs de IJssel, over spoorbrug over de IJssel heen, door het park weer naar over andere brug en dan weer langs IJssel naar huis. Rondje van zo'n 5 km gok ik, rustig aan gedaan, maar was erg lekker, muziekje erbij, in park beetje gekletst met een lief jongetje met leuke hond, dit is wel iets wat ik vanaf nu vaker ga doen En van de week blijft het wel mooi weer, dus elke dag als het mooi weer is ga ik maar lekker wandelen denk ik En dan daarnaast op maandag-dinsdag-donderdag naar sportschool en dan hoop ik toch dat ik wat afval. Want denk dat het daar aan ligt, dat ik overdag gewoon te weinig beweeg en dat hoop ik dan met dat wandelen op te lossen, kijken of het werkt
pi_47196034
nu al 6 kwartier

het valt een beetje deaud..
pi_47196151
Komt door het mooie weer natuurlijk, dan is iedereen opeens lekker buiten bezig zoals ik

Zo mn voetjes maar ff laten rusten, eten en dan weer naar de sportschool toe

Alhoewel ik nu ook al wel aardig moe ben van al dat gewandel
pi_47196169
Het is inderdaad heerlijk weer. Vandaag moest ik door het veld naar "school" fietsen (eigenlijk naar een gebouw waar we dieren moesten gaan observeren), ik werd er helemaal vrolijk van.

Vanavond weer lekker sporten. Het is alweer een tijdje geleden omdat er twee tentamens en een weekend tussen zaten, dus het moet echt weer eens. Toen ik vorige week geweest was, wilde ik de volgende dag meteen weer gaan. Hopelijk heb ik dat morgen ook weer.

Ik heb eens op www.valtaf.nl ingevuld wat ik zoal doe op een dag (incl. naar college fietsen en een uurtje sporten), nog redelijk pessimistisch geteld naar mijn idee, en dan kom ik op iets meer dan 2100kcal op een dag. Als ik alles invul wat ik van plan ben te eten, kom ik net onder de 1600. Ziet er goed uit.
pi_47196188
Sylvana:Ik denk dat wandelen zeker wel werkt! Ik zit zelf ook de hele dag op mijn kont in de collegebanken of achter de computer, en ik merk dat ik ondanks het sporten gewoon te weinig beweeg. Zonet wel heeeeeeerlijk hardgelopen! Hopelijk blijft het nog ff mooi weer.
Voor Miss_s: ja ik loop een half uur achterelkaar (beetje trots op zichzelf is).

Andere oplossing voor bewegingstekort: morgen ben ik vrij en ga ik mijn kamertje even een grote voorjaarsschoonmaak geven!

Joehoe! Het is lente!

Het offtopic gehalte van de meeste berichten is gelukkig weer gedaald.
pi_47196211
Dat ziet er zeker goed uit dan Mini-Rulez

Plukie86, idd, denk ook echt dat het daar aan ligt, ik ga dan wel 3 keer per week 1,5 uur naar de sportschool, maar als ik dan de rest van de week alleen maar achter de pc zit dan schiet het nog niet echt op heb ik dus gemerkt. Dus ben benieuwd En misschien dat ik ooit dat wandelen ook wel verander in hardlopen, maar eerst hou ik het wel gewoon bij wandelen

Ik was trouwens wel de enige zonder hond in dat park mensen keken me wel beetje raar aan, net alsof mn hond was weggelopen ofzo
pi_47196370
Tja mooi weer he...hoe kun je dan aldoor binnenzitten?
Zo te lezen hebben we allemaal weer extra calorietjes verbruikt. Meer dan we met tiepen zouden doen.

Nou heb ik jullie es zitten bekijken....(pauze terwijl lezers de gelegenheid krijgen zich bekeken te voelen ).... en er valt me op dat de meeste mensen hier van rond 1985 zijn!!
Aaaaargh!!!
Nou voel ik me oud...
Oud en dik... (geintjuh)
pi_47196463
quote:
Op maandag 12 maart 2007 16:56 schreef Spacehamster het volgende:
Tja mooi weer he...hoe kun je dan aldoor binnenzitten?
Zo te lezen hebben we allemaal weer extra calorietjes verbruikt. Meer dan we met tiepen zouden doen.

Nou heb ik jullie es zitten bekijken....(pauze terwijl lezers de gelegenheid krijgen zich bekeken te voelen ).... en er valt me op dat de meeste mensen hier van rond 1985 zijn!!
Aaaaargh!!!
Nou voel ik me oud...
Oud en dik... (geintjuh)
Geboortedatum: 00-00-0000

kan me voorstellen dat je je dan oud voelt ja
pi_47196726
Ik ben net terug van een fietstocht van 2 uur. Het was zulk lekker weer dat ik het niet kon laten. Tot woensdag kan ik toch niet zoveel doen (wacht op feedback op mijn scriptie), dus het was een mooie gelegenheid.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_47196779
Niet iedereen hoeft te weten dat ik zowat dubbel zo oud ben als de gemiddelde fokker.
Maar ik zal het hier vertellen: ik ben (drumroll) 31 jaar oud!
Toen de meesten van jullie nog geboren moesten worden had ik al een minderwaardigheidscomplex van mijn "dikke" kont (ik was een beetje erg vroeg puber).
pi_47196882
31 is toch niks joh!
pi_47196932
quote:
Op maandag 12 maart 2007 17:09 schreef Spacehamster het volgende:
Niet iedereen hoeft te weten dat ik zowat dubbel zo oud ben als de gemiddelde fokker.
De gemiddelde FOK!ker wordt steeds ouder...
pi_47197041
quote:
Op maandag 12 maart 2007 17:09 schreef Spacehamster het volgende:
Maar ik zal het hier vertellen: ik ben (drumroll) 31 jaar oud!
Toen de meesten van jullie nog geboren moesten worden had ik al een minderwaardigheidscomplex van mijn "dikke" kont (ik was een beetje erg vroeg puber).
Broekie, ik ben 37!
pi_47197070

Ik heb nu het rode rondje gelopen, daar deed ik dus bijna 5 kwartier over, maar zou het dus eventueel ook nog kunnen uitbreiden met het groene gedeelte, dan zou ik ongeveer 1,5 uur bezig zijn denk ik

Nu maar ff eten koken ( roerbakmie) en dan richting sportschool en vanavond komt er nog een vriend, dus weer drukke avond
pi_47197211
quote:
Op maandag 12 maart 2007 17:16 schreef conleche het volgende:

[..]

Broekie, ik ben 37!
Gelukkig maar, dan ben ik niet de oudste.
pi_47197241
Hey de Ijssel, daar woon ik ook bij in de buurt maar dan meer naar het zuiden.
pi_47197353
quote:
Op maandag 12 maart 2007 17:21 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Gelukkig maar, dan ben ik niet de oudste.
Ik was ook nooit van plan het te vertellen, maar Mezel was zo goochem om het op te zoeken . Nu moet ik er maar m'n handelsmerk van maken: Conleche; de oma van FOK o.i.d....
  Moderator maandag 12 maart 2007 @ 18:33:17 #86
155227 crew  Guppy
dus
pi_47199408
quote:
Op maandag 12 maart 2007 07:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

quote jij niet de verkeerde persoon? . Je post sluit inhoudelijk niet aan op die van Roosjeroosje.
jawel, "activia van danone, voor een opgeblazen gevoel" vandaar
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_47200141
ik heb in de pauze ff een half uurtje gelopen
niet echt makkelijk op hoge hakken

verder weer weinig gegeten overdag zoals elke stage dag bij mij
pi_47200196
Tis maar goed dat ik vanmiddag ruim een uur gewandeld heb, kan niet naar de sportschool aangezien fiets weer vernield is Dus die morgen maar gelijk weer ff laten maken en dan ipv ma-di-do maar di-wo-do naar sportschool
pi_47200257
vernield lekker is dat

trouwens lopen op hoge hakken verbrand wel meer kcal heb ik ooit eens gehoord omdat je je balans moet houden
maar goed morgen toch maar gympen aan
pi_47200361
quote:
Op maandag 12 maart 2007 18:55 schreef Miss_S het volgende:
vernield lekker is dat

trouwens lopen op hoge hakken verbrand wel meer kcal heb ik ooit eens gehoord omdat je je balans moet houden
Ik ben er inmiddels wel aangewend, kutzooi

ik heb ook op (lage) hakken gelopen dat rondje, maar morgen idd maar platte laarzen aan, want nu voel ik mn voeten wel heel erg
pi_47200424
ik had vanmorgen ookal hardgelopen zonder sokken aan dus mijn voeten zijn echt niet blij vandaag
pi_47200426
quote:
Op maandag 12 maart 2007 18:55 schreef Miss_S het volgende:
vernield lekker is dat

Het is maar net hoe je het bekijkt: meer calorieën verbranden door je balans te moeten houden, of meer calorieën verbranden doordat je sneller en verder kunt lopen. Ik ga voor het 2e...
pi_47200453
quote:
Op maandag 12 maart 2007 19:00 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Het is maar net hoe je het bekijkt: meer calorieën verbranden door je balans te moeten houden, of meer calorieën verbranden doordat je sneller en verder kunt lopen. Ik ga voor het 2e...
ik loop net zo hard op hoge hakken als op gympen
ik liep zelfs sneller vandaag omdat ik inderdaad wel wat wou verbranden
pi_47201547
quote:
Op maandag 12 maart 2007 19:01 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik loop net zo hard op hoge hakken als op gympen
ik liep zelfs sneller vandaag omdat ik inderdaad wel wat wou verbranden
Dat vind ik knap! Ik kan dat echt niet, dan struikel ik over mijn eigen voeten.

Ik ben sinds kort de eigenaar van het Fokke en Sukkekookboek, en de recepten daarin zijn best wel gezond! Nouja, niet allemaal hoor, maar over het algemeen wel. En een bijkomend punt: nu kan ik zeggen dat ik kan koken, want nu kan ik iets op tafel zetten zonder pakjes! Wat volgens mij wel gezonder is, omdat er minder toevoegingen/conserveermiddelen/suikers/vetten in zitten.
Ik ben blij!
pi_47201631
een fokke en sukke kookboek wat moet ik me daarbij voorstellen?
ik houd het maar bij mijn kinder kook boek
pi_47201751
quote:
Op maandag 12 maart 2007 19:27 schreef Miss_S het volgende:
een fokke en sukke kookboek wat moet ik me daarbij voorstellen?
ik houd het maar bij mijn kinder kook boek
Haha nee het is niet voor kinderen, maar voor studenten! Recepten opgedeeld in verschillende hoofdstukken, zoals Blut, Sjans enzovoort. Allemaal redelijk simpele maar toch culinair verantwoorde gerechten. Er is één hoofdstuk wat moeilijkers bij. En natuurlijk met Fokke en Sukke plaatjes erbij. Echt ideaal voor mensen die lekker willen koken zonder pakjes te gebruiken (maar dat zonder dat beok dus niet kunnen).
pi_47203378
het fok/suk kookboek is echt geweldig, omdat er ook een heleboel dingen voor 1 a 2 personen instaan

vanmiddag na college nog 1.5 uur gewandeld... en een nieuwe weegschaal gekocht, hoef ik niet telkens naar huis... 90.8, ben dit jaar al bijna 10kg kwijt Straks even een account aanmaken!
  maandag 12 maart 2007 @ 20:26:19 #98
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47204087
,

ik ben weer thuis.
Tangarine: elk recept is geschikt voor 1 tot 2 personen. Gewoon de hoeveelheden aanpassen .
Niet meer actief op Fok!
pi_47204167
hey renske
ik zag dat je nog niet in dit lijstje mocht
pi_47204196
ik ben dan wel alleen, kook gewoon voor 3/4 personen en dan gaat wat overblijft in de vriezer
  maandag 12 maart 2007 @ 20:28:20 #101
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47204201
idd . Maar ik wil graag bij jullie, dus nu ga ik extra hard m'n best doen .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 12 maart 2007 @ 20:29:00 #102
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47204234
quote:
Op maandag 12 maart 2007 20:28 schreef Sylvana het volgende:
ik ben dan wel alleen, koko gewoon voor 3/4 personen en dan gaat wat overblijft in de vriezer
en zeg maar toedeloe tegen alle vitamientjes . Ik heb alles het liefst zo veel mogelijk vers, maar ik ga geen halve paprika weggooien als ik die niet meteen nodig heb .
Niet meer actief op Fok!
pi_47204246
Wow, dit valt wel op ineens zeg:
quote:
Op maandag 12 maart 2007 16:29 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben weer terug van het wandelen echt heerlijk was het zeg
quote:
Op maandag 12 maart 2007 17:07 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ik ben net terug van een fietstocht van 2 uur.
quote:
Op maandag 12 maart 2007 18:51 schreef Miss_S het volgende:
ik heb in de pauze ff een half uurtje gelopen
quote:
Op maandag 12 maart 2007 19:00 schreef Miss_S het volgende:
ik had vanmorgen ookal hardgelopen
quote:
Op maandag 12 maart 2007 20:10 schreef Tangarine het volgende:
vanmiddag na college nog 1.5 uur gewandeld...
Het goede weer van vandaag zet iedereen wel goed aan het wandelen/fietsen zeg!

Het was ook echt superlekker, ik heb in mijn pauze eventjes buiten gezeten (ja, op mijn luie reet gezeten en helemaal niets gedaan ). Strakjes ga ik weer verder met mijn hardloopschema, 2 keer 2 minuten en 3 keer 3 minuten hardlopen (met evenveel minuten rust ertussen)
quote:
Op maandag 12 maart 2007 17:26 schreef conleche het volgende:
Ik was ook nooit van plan het te vertellen, maar Mezel was zo goochem om het op te zoeken . Nu moet ik er maar m'n handelsmerk van maken: Conleche; de oma van FOK o.i.d....
Haha...je blijft het er wel inwrijven he Serieus: er lopen hier veeeel oudere users rond dan jij hier, met 37 ben je nog niet eens FOK-mamma, laat staan oma
pi_47204317
dit weer helpt ook echt wel om lekker te gaan lopen of fietsen
en Renske ik je zal snel genoeg onder de 27 zitten
pi_47204319
quote:
Op maandag 12 maart 2007 20:29 schreef Viking84 het volgende:

[..]

en zeg maar toedeloe tegen alle vitamientjes . Ik heb alles het liefst zo veel mogelijk vers, maar ik ga geen halve paprika weggooien als ik die niet meteen nodig heb .
als jij mij dan meer geld geeft dat ik elke dag/2 dagen vers eten kan koken

ik heb het ook het liefst zo vers mogelijk, maar helaas niet altijd een optie hier
  maandag 12 maart 2007 @ 20:34:59 #106
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47204534
quote:
Op maandag 12 maart 2007 20:30 schreef Sylvana het volgende:

[..]

als jij mij dan meer geld geeft dat ik elke dag/2 dagen vers eten kan koken

ik heb het ook het liefst zo vers mogelijk, maar helaas niet altijd een optie hier
leef je van stufi / uitkering?

Ik geef veel te veel geld uit volgens mij . Ik reken wel altijd uit wat ik van mijn huisgenoot moet krijgen (we doen alles samen), maar ik kijk dan voor het gemak maar even niet hoeveel ik zelf eigenlijk aan eten uitgeef per maand .
Eerlijk = eerlijk: voorheen aten we elke week én pizza én patat en dat doen we nu niet meer (patatje 1 keer in de 2 á 3 weken en dan niet met 3 dingen erbij en ook geen ijs ). Dus ik denk dat ik niet meer zoveel uitgeef als eerst.

M'n ouders vonden me ook afgeslankt, maar wezen me er wel op dat ik de 50 kg nooit zou halen. Joh . Ik zat de hele dag een beetje te pimpen met mijn (bijna dan) goddelijke nieuwe lijf .
Niet meer actief op Fok!
pi_47204553
Pffft, wat een tempo hebben jullie zeg.. Ik kan het gewoon echt niet meer bijhouden. Een tvp plaatsen om later te lezen is al overbodig geworden, want als ik tijd heb om bij te lezen is het topic al weer vol!

Kga nu nog even een poging doen voor dit topic.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  maandag 12 maart 2007 @ 20:36:15 #108
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47204592
Oh ja, Conleche en Spacehamster: ik houd wel van "oudere" vrouwen, hoor, dus ik vind jullie nog wel lief .

sorry, pukie, moest het even kwijt
Niet meer actief op Fok!
pi_47204946
---------offtopic---------
quote:
Op maandag 12 maart 2007 20:34 schreef Viking84 het volgende:

[..]

leef je van stufi / uitkering?
ja, stufi ja

inkomsten: 750 euro
huur: 325,-
zorgverzekering: 118,-
sportschool: 40,-
telefoon: 50,- ( gemiddeld, vorige maand was het 92)
verjaardagen: 20,- (gemiddeld, meestal wel 1/2 per maand)
treinkaartjes in het weekend: 20,- (gemiddeld)
internet: 10,-

Meestal rond de 150 euro per maand over, waar ik dus mn boodschappen van moet doen en onverwachte uitgaven/leuke dingen.

Ik heb gewoon af en toe nieuwe kleren nodig enzo, dus deze maand voor 40 euro kleren gekocht ( 2 rokjes en een shirtje) en dat gaat dus weer van het boodschappengeld af. maar goed, nou dus gewoon steeds elk weekend naar mn ouders toe, dat scheelt weer paar dagen eten kopen

En dan per augustus wordt mn stufi 50 euro minder omdat ik MBO ga doen en krijg ik wel weer extra kosten voor school ( schoolgeld/boeken enzo) dus hoop toch dat ik snel een baantje vind, want kom nou al amper uit en dan zou ik dus al helemaal niet meer uitkomen
  maandag 12 maart 2007 @ 20:44:40 #110
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47204996
Chips...mijn vriend wil nog geen avondeten en ik voelde me wat flauwtjes dus nou ben ik aan de cupasoup tagliatelle.... Zit wel erg veel carbs in...maarja het kan nog net in mijn schema.

Uhmz...ben ik nou een "oudere vrouw"?
Ik voel me al zo oud als mensen "mevrouw" tegen me zeggen.
pi_47205349
age is all in the mind, right? en zolang je een nickname als Spacehamster hebt, zal ik je niet oud noemen
pi_47205429
Kheb dit topic even bijgelezen, en ik heb er niks aan toe te voegen . Ben dit weekend alleen even op en neer naar de Ijssel gefietst om te kijken hoe hoog ie stond (hoog!) en verder weinig gedaan omdat ik me niet echt lekker voelde. Ik ga zo nog wel ff een 50 min. steppen.
quote:
Op maandag 12 maart 2007 20:43 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Mag ik me ermee bemoeien? (met het risico dat je het al 1000 keer hebt uitgelegd hoor, dan moet je het ook gewoon zeggen!)
Ik vraag me af waar je verzekerd bent, die verzekering ziet er zo duur uit. En ik zou meteen op telefoonkosten besparen. Als je zo relatief veel thuis bent kun je toch skypen/mailen etc? Daar zou ik veel liever op besparen dan op eten, eerlijk gezegd. Maar misschien bemoei ik me wel met dingen waar ik me niet mee moet bemoeien hoor.
pi_47205542
quote:
Op maandag 12 maart 2007 20:28 schreef Sylvana het volgende:
ik ben dan wel alleen, kook gewoon voor 3/4 personen en dan gaat wat overblijft in de vriezer
Ik ook, lekker makkelijk! Als ik geen zin heb om te koken tover ik een bakje nasi uit de diepvries! Van de 4 avonden dat ik op mijn kamer ben (andere 3 bij ouders/vriend) kook ik er meestal 2, soms 3 en soms 1, afhankelijk van de inhoud van de diepvries.

Viking84: geefnie
pi_47205555
quote:
Op maandag 12 maart 2007 20:54 schreef Quinazoline het volgende:
Kheb dit topic even bijgelezen, en ik heb er niks aan toe te voegen . Ben dit weekend alleen even op en neer naar de Ijssel gefietst om te kijken hoe hoog ie stond (hoog!) en verder weinig gedaan omdat ik me niet echt lekker voelde. Ik ga zo nog wel ff een 50 min. steppen.
[..]

Mag ik me ermee bemoeien? (met het risico dat je het al 1000 keer hebt uitgelegd hoor, dan moet je het ook gewoon zeggen!)
Ik vraag me af waar je verzekerd bent, die verzekering ziet er zo duur uit. En ik zou meteen op telefoonkosten besparen. Als je zo relatief veel thuis bent kun je toch skypen/mailen etc? Daar zou ik veel liever op besparen dan op eten, eerlijk gezegd. Maar misschien bemoei ik me wel met dingen waar ik me niet mee moet bemoeien hoor.
Ik ben bij Delta Lloyd verzekerd, maar heb dure premie omdat ik dure aanvullende verzekering nodig had voor psycholoog enzo. En besparen op telefoonkosten, de ene maand gaat het beter dan de andere maand, maar ben een beetje smsverslaafd En soms heb ik rekening van 30 euro, en zoals vorige maand ( waarin ik ook veel naar instanties heb moeten bellen) was het dus 90 euro, maar das wel hoge uitzondering
pi_47205740
Ik woon trouwens ook alleen, maar ik heb helaas geen diepvries zodat koken en de helft in de diepvries gooien niet gaat.

@sylvana: dan zou ik het ook niet weten. Stoppen met smsverslaafd zijn had je vast zelf ook kunnen bedenken .
pi_47205753
quote:
Op maandag 12 maart 2007 20:57 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik ben bij Delta Lloyd verzekerd, maar heb dure premie omdat ik dure aanvullende verzekering nodig had voor psycholoog enzo. En besparen op telefoonkosten, de ene maand gaat het beter dan de andere maand, maar ben een beetje smsverslaafd En soms heb ik rekening van 30 euro, en zoals vorige maand ( waarin ik ook veel naar instanties heb moeten bellen) was het dus 90 euro, maar das wel hoge uitzondering
Smsen via Hi.nl is gratis! En wat is nu belangrijker, goed eten of smsen?

Argh dit is ook een beetje offtopic
pi_47205792
quote:
Op maandag 12 maart 2007 20:34 schreef Viking84 het volgende:

[..]
Ik zat de hele dag een beetje te pimpen met mijn (bijna dan) goddelijke nieuwe lijf .
dat doet me aan mij denken vandaag
had een kort spijkerrokje aan en corset
  maandag 12 maart 2007 @ 21:03:33 #118
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47205832
quote:
Op maandag 12 maart 2007 21:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat doet me aan mij denken vandaag
had een kort spijkerrokje aan en corset
. Een kort rokje is voor mij al 2 maten geleden . Toen werd ik nog nagekeken op straat. Lijkt me wel humor om dat rokje ooit weer aan te kunnen .
Niet meer actief op Fok!
pi_47205899
het rokje was niet het probleem vandaag
het corset vonden de kinderen wel interessant behalve de opmerkingen 'wat ben je bloot van boven' en de vraag of ik een bh aan had
pi_47205949
quote:
Op maandag 12 maart 2007 21:04 schreef Miss_S het volgende:
het corset vonden de kinderen wel interessant behalve de opmerkingen 'wat ben je bloot van boven' en de vraag of ik een bh aan had
corsetten

ik kan ze alleen niet aan vanwege mn rug

lijkt me wel fijn, dmv een corset mn taille een cm of 15 smaller te maken ofzo
  maandag 12 maart 2007 @ 21:06:59 #121
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47205996
Hey wie hebben hier allemaal een valtaf.nl profiel?
Dan kunnen we ons met elkaars vreetgewoontes bemoeien.
Ik heet natuurlijk weer Spacehamster.
pi_47206295
quote:
Op maandag 12 maart 2007 21:04 schreef Miss_S het volgende:
foto's?
pi_47206333
ik heb er ook eentje
saskia1988
maar update niet vaak

en sylvana dit was meer een gala corset dus werd niet erg veel van mijn taille afgehaalt
pi_47206370
quote:
Op maandag 12 maart 2007 21:13 schreef Tangarine het volgende:

[..]

foto's?
dat hebben er al meer gevraagd
op het moment niet maar zal waarschijnlijk binnenkort wel op de foto zetten
pi_47206481
quote:
Op maandag 12 maart 2007 21:15 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat hebben er al meer gevraagd
op het moment niet maar zal waarschijnlijk binnenkort wel op de foto zetten
Ik ben benieuwd

Ik ben echt zo moe gewoon, van hele tijd in de zon lopen toch wel aardig soezelig geworden. Zo komt er nog een vriend langs, dan als die weg is nog ff msnen en dan lekker slapen

Ik zit er ook over na te denken om een weblog te maken over mn afvalperikelen, alleen dan niet bij valt.af maar gewoon bij web-log, waar ik mn andere weblog ook heb
pi_47206589
ik wil ook altijd overal weblogs van bij houden maar uiteindelijk word het niets
maar lijkt me leuk sylvana, zal het zeker lezen
pi_47206991
Zooo. Ik heb in elk geval dít deel weer even bijgelezen.
In het weekend internet ik nauwelijks (of eigenlijk afgerond gewoon niet). Met het lekkere weer is de toon hier meteen optimistisch, fijn! Ik loop sinds vorige week naar de universiteit en met dit weer is dat geweldig. Vandaag nieuwe schoenen gekocht (platte, loopt toch iets gemakkelijker .

Toen ik net in de spiegel keek werd ik echt blij. Het zal wel aan mijn bui gelegen hebben, want mijn broeken zitten geloof ik nog niet echt strakker. Ach. Het 'idee' motiveert ook wel weer.

Deze week heb ik trouwens weer mooi beschikking over internet, dus kan ik het hier wat beter bijhouden. Dat babbelt makkelijker mee.
Always shoot for the moon!
Even if you miss, you'll land among the stars.
pi_47207002
nog even een glas roosvicee en dan naar bed, morgen de hele dag werken aan mijn bachelorscriptie..... Om 17.00u nog maar een uurtje gaan fietsen i guess
  maandag 12 maart 2007 @ 21:30:08 #129
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47207055
quote:
Op maandag 12 maart 2007 21:29 schreef Tangarine het volgende:
nog even een glas roosvicee en dan naar bed, morgen de hele dag werken aan mijn bachelorscriptie..... Om 17.00u nog maar een uurtje gaan fietsen i guess
* viking84 heeft bachelorscriptie in 4 weken afgerond in oktober 2006. Resultaat een 8
Niet meer actief op Fok!
  maandag 12 maart 2007 @ 21:30:51 #130
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47207093
quote:
Op maandag 12 maart 2007 21:14 schreef Miss_S het volgende:
ik heb er ook eentje
saskia1988
maar update niet vaak
Ik heb je als buddy toegevoegd. Heb ik daar eindelijk een buddy.
Die 21.5 kilo is een mooie score zeg!
Jammer dat je geen caloriedagboek doet want er valt vast veel van te leren.
quote:
en sylvana dit was meer een gala corset dus werd niet erg veel van mijn taille afgehaalt
Die zijn wel ontzettend styley (en ontzettend duuuur!)
Misschien koop ik er ooit ook es eentje.
Zo eentje die zachtjes aangesnoerd wordt, niet hard, voor een beetje extra taille.
pi_47207200
caloriedagboek vind ik altijd zoveel werk
en ik weet nu wel wanneer ik teveel of te weinig eet

het was een tweedehands corset dus niet zo heel duur
donderdag maar weer eens kijken bij laura dols in amsterdam
pi_47208392
quote:
Op maandag 12 maart 2007 21:20 schreef Miss_S het volgende:
ik wil ook altijd overal weblogs van bij houden maar uiteindelijk word het niets
maar lijkt me leuk sylvana, zal het zeker lezen
Ik heb 1 weblog, en toen ik daarmee begon dacht ik ook dat ik het nooit zou volhouden om er regelmatig op te loggen, maar nou toch al 1,5 jaar nu die weblog Als ik hem ga maken dan zal ik wel ff linkje geven
  maandag 12 maart 2007 @ 22:03:41 #133
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47208651
Ik heb ook een stuk of 10 weblogs, maar overal zet ik 1 of 2 keer wat neer en dan houd ik er weer mee op .

Ik denk dat ik wel weer een web-log zou gaan bijhouden als ik echt iets leuks / interessants te melden heb en zeker weet dat anderen het ook interessant vinden. Bijv als ik een wereldreis zou gaan maken oid .
Niet meer actief op Fok!
pi_47208774
ik post ook alleen maar als ik wat leuks heb gedaan of wat interessants heb meegemaakt, maar das dus wel zo'n 1-2 keer per week

ik ga zo nog maar ff een paprika aanvallen
pi_47209582
heeeey ben weer terug van het fitnessen.. ik had ontzettende last van mn nek dus de enige cardio die ik gedaan heb is de ligfiets dus we hebben het even omgedraaid, morgen hardlopen, rpm, etc etc.. vandaag dus kracht getraind.. in een redelijk strak t-shirtje en voelde me gewoon goed, ik ga de goede kant op
  dinsdag 13 maart 2007 @ 07:55:32 #136
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47217530
Goeiemorgen ,

fitnessen op een ligfiets? .

Het is weer een lekker weertje. Zometeen weer lopend naar stage . Voorheen douchte ik 's ochtends, maar tegenwoordig 's avonds omdat ik niet met natte haren naar stage wilde gaan en het in de loop van de dag zo knoperig wordt. Bovendien heb ik nu meer tijd 's ochtends .

's Avonds douchen en met natte haren gaan slapen is echter ook niet alles. Werd vanochtend wakker met een pruik waar Jon Bon Jovi in de jaren '80 U tegen zou zeggen .
Niet meer actief op Fok!
pi_47218035
Goeiemorgen
ik laat mijn haar altijd drogen terwijl ik slaap gelukkig nooit last van dat effect

zometeen maar gaan hardlopen ookal ben ik een beetje verkouden
pi_47218155
Goeiemorgen,

Ik ga zometeen ook hardlopen, maar dan moet eerst de mist hier opgetrokken zijn. Eerst huisje maar ff gondig schoonmaken. Miss_S, schijnt bij jou wel de zon?

Na mijn taart-eetweekje ben ik nu weer 67,2, gewoon 0,3 aangekomen . Maar t valt me nog mee. Hopelijk heb ik het er volgende week weer af.

Vraagje over drinken: Ik heb nu zo'n mooie 0,75l spafles, en die moet twee keer leeg vandaag. Gaat me lukken hoop ik. Maar als ik nu iets anders wil drinken dan thhe of water of roosvicee? Wat kan ik dan het beste nemen?
Ik wil geen gewone frisdrank of vruchtensap, want dat zijn caloriebommen. De light versies trekken me ook niet zo aan na alle aspartaam-hongergevoel verhalen. Ik heb nu roosvicee miltivit in een pak. Best lekker spul, met maar 14kcal, maar daar zit ook zoetstof in kom ik net achter.
Is dat roosvicee 50/50 iets? Heb het gister ff bestudeerd, het bevat 26 kcal per 100ml, maar geen suiker en geen aspartaam. Klinkt wel goed dus?
Of heeft iemand nog andere tips om te drinken en toch af te vallen?
pi_47218234
hier schijnt lekker de zon

en ik weet niet wat je verder het beste kan drinken ik drink alleen nog maar water en heel afentoe thee
pi_47218667
Het sporten is er gisteren een beetje bij ingeschoten, dus ik ga nu maar. Het is nog lekker vroeg, dus hopelijk is het rustig in de sportschool.
Eigenlijk had ik vandaag van 9 tot 3 college (en vanaf 4 uur moet ik iemand bijles geven), maar gisteren heb ik er ook al van voor 9 uur tot na 4 uur gezeten, morgen weer van 9 tot 5 (en 's avonds weer bijles en eigenlijk ook nog een koorrepetitie maar dat overlapt elkaar) en donderdag en vrijdag hetzelfde verhaal, dus ik doe het liever even rustig aan vanochtend. Ik wil altijd veel te veel, om er vervolgens op een niet zo fijne manier achter te komen dat ik niet zo stressbestendig ben als ik zou willen.

Dadelijk dus lekker sporten, en als ik terug ben ga ik weer eens een groentesoepje maken.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 09:36:41 #141
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_47219095
kut gaat het!
weeg nog steeds 71 kilo..
gister lekker gerend buiten daarna hop fitness. eerst effe 10 min gefietst daarna krachttraining en daarna nog 3 kwartier gerend op de loopbaan..
en dit heb ik allemaal vorig weer ook gedaan en niks 0 komma 0!!!!! niks eraf!

damn! motivatie gaat echt enorm omlaag!
The girl that lost her mind
pi_47219950
*zucht* het is zulk lekker weer.... weinig activiteit vandaag voor mij *wishes it was 5 o'clock already Dan kan ik tenminste even lekker een eind gaan wandelen/fietsen
pi_47220414
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 10:07 schreef Tangarine het volgende:
*zucht* het is zulk lekker weer.... weinig activiteit vandaag voor mij *wishes it was 5 o'clock already Dan kan ik tenminste even lekker een eind gaan wandelen/fietsen
gelukkig is de zon dan nog niet helemaal weg
ik heb net ff hardgelopen blijft toch lekker
  dinsdag 13 maart 2007 @ 10:47:06 #144
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47221092
Zulk lekker weer, maar ik begin het druk te krijgen.
Gelukkig heb ik gister de tijd genomen om de raam van mijn computerkamer schoon te maken en nou kan ik er weer fatsoenlijk doorheen kijken en er valt veel meer licht naar binnen. (Van de winter is dat raam heel vaak beslagen geweest en in combinatie met dode blaadjes was het daardoor flink goor geworden).
Maar zo eerst ff naar de winkel lopen om wat zonlicht op te slaan en de benen te strekken.
En daarna wat uurtjes op mijn kont zitten.

Vreemd is dat ik ongesteld ben maar me niet opgeblazen voel... Ben beniewd naar de weegschaal als ik weer "gesteld" ben.
pi_47221529
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 09:36 schreef Zeeltje het volgende:
kut gaat het!
weeg nog steeds 71 kilo..
gister lekker gerend buiten daarna hop fitness. eerst effe 10 min gefietst daarna krachttraining en daarna nog 3 kwartier gerend op de loopbaan..
en dit heb ik allemaal vorig weer ook gedaan en niks 0 komma 0!!!!! niks eraf!

damn! motivatie gaat echt enorm omlaag!
Same here, ook veel gesport en goed gegeten en vanochtend was er maar 100 gr. af. Nou dan kan die bikini in de kast blijven tot st. Juttemis als dat zo door gaat. Misschien dat ik eens een fruitdagje of zo tussndoor moet doen, iets waardoor 'het lichaam' weer in de war raakt. Ik heb zo'n gevoel dat bij alles wat ik probeer 'het lichaam' probeert om NIET af te vallen. Eet ik maar 1500 cal.? Vindt 'het lichaam' een manier om daar lekker op te kunnen voortbestaan. Ga ik 5x in de week sporten? 'Het lichaam', hoewel even uit het veld geslagen, hergroepeert zich snel en jawel hoor 't lukt 'm om de schade beperkt te houden en maar 100 gr. prijs te geven.
pi_47221555
ik merk nooit verschil als ik ongesteld ben
ik moet zometeen gaan werk en daarna na stage en als ik dan thuis kom is het weer donker
  dinsdag 13 maart 2007 @ 11:01:38 #147
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47221589
Ik moet ook mijn ramen maar eens schoonmaken binnenkort. Het balkon is er ook verschrikkelijk aan toe, maar ik ga daar pas even mee bezig als het een tijdje langer mooi weer blijft . Er liggen allemaal kranten, waarvan de inkt uitgelopen is door de regen . We hebben dus een roestkleurig balkon nu .
Ik ben hier lekker bezig. Ik merkte gisterochtend en vanochtend dat ik ineens op gang moet komen 's ochtends. Gistermiddag was ik heel vlot, maar vanochtend en gisterochtend was ik dus enorm duf en traag. Lopen is al een gewoonte geworden, though .

Ik zal ook wel ongesteld worden deze week. Ik wil het toch eens precies bij houden, anders schrik ik me een hoedje als er ineens een kilo bij is .
Niet meer actief op Fok!
pi_47221607
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 10:59 schreef conleche het volgende:

[..]

Same here, ook veel gesport en goed gegeten en vanochtend was er maar 100 gr. af. Nou dan kan die bikini in de kast blijven tot st. Juttemis als dat zo door gaat. Misschien dat ik eens een fruitdagje of zo tussndoor moet doen, iets waardoor 'het lichaam' weer in de war raakt. Ik heb zo'n gevoel dat bij alles wat ik probeer 'het lichaam' probeert om NIET af te vallen. Eet ik maar 1500 cal.? Vindt 'het lichaam' een manier om daar lekker op te kunnen voortbestaan. Ga ik 5x in de week sporten? 'Het lichaam', hoewel even uit het veld geslagen, hergroepeert zich snel en jawel hoor 't lukt 'm om de schade beperkt te houden en maar 100 gr. prijs te geven.
ik zou niet te snel iets veranderen
gewoon vol blijven houden
  dinsdag 13 maart 2007 @ 11:03:19 #149
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47221661
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 10:59 schreef conleche het volgende:

[..]

Niet te snel opgeven, hoor . Ik stond ook een maand stil tot ik iets deed wat m'n lichaam niet gewend was: lopen .
Maar ik ben het afgelopen weekend ook niets meer afgevallen, dus misschien denkt mijn lichaam nu ook wel: "Ik vind het wel goed zo". We zullen eerst maar even afwachten tot volgend weekend alvorens een conclusie te trekken .
Niet meer actief op Fok!
pi_47221766
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 11:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Niet te snel opgeven, hoor . Ik stond ook een maand stil tot ik iets deed wat m'n lichaam niet gewend was: lopen .
Maar ik ben het afgelopen weekend ook niets meer afgevallen, dus misschien denkt mijn lichaam nu ook wel: "Ik vind het wel goed zo". We zullen eerst maar even afwachten tot volgend weekend alvorens een conclusie te trekken .
en zelfs misschien wachten tot het weekend daarna
  dinsdag 13 maart 2007 @ 11:08:17 #151
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47221846
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 11:06 schreef Miss_S het volgende:

[..]

en zelfs misschien wachten tot het weekend daarna
nee . Ik wil onder de 80 komen .

.
Niet meer actief op Fok!
pi_47221916
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 11:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nee . Ik wil onder de 80 komen .

.
geduld is altijd goed
maar ik begrijp wat je bedoelt ik hik nu al paar maanden tegen de 75kilo aan en wil er graag onder
pi_47222143
Ik ga nu maar lekker het zonnetje in met een kopje koffie. (daar drink ik nog wel sloten van, zwart weliswaar, dus ik kom er niet van aan, maar gezond is natuurlijk anders)
  dinsdag 13 maart 2007 @ 11:17:13 #154
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47222177
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 11:09 schreef Miss_S het volgende:

[..]

geduld is altijd goed
maar ik begrijp wat je bedoelt ik hik nu al paar maanden tegen de 75kilo aan en wil er graag onder
een paar maanden . Ik zal het woord 'frusterend' maar niet gebruiken . Alles wat ik afval is mooi meegenomen en uiteindelijk kom ik er wel .
Niet meer actief op Fok!
pi_47222280
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 11:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

een paar maanden . Ik zal het woord 'frusterend' maar niet gebruiken . Alles wat ik afval is mooi meegenomen en uiteindelijk kom ik er wel .
je mag het frustrerend noemen maar dat zou ik niet slim vinden voor jezelf als je het dan ooit eens bij jou gebeurd grote kans dat het dan fout gaat
  dinsdag 13 maart 2007 @ 11:36:18 #156
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47222843
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 11:19 schreef Miss_S het volgende:

[..]

je mag het frustrerend noemen maar dat zou ik niet slim vinden voor jezelf als je het dan ooit eens bij jou gebeurd grote kans dat het dan fout gaat
want dan val ik weer terug in m'n oude patroon? Dat sws niet. Ik zou hooguit gaan zitten kniezen .
Niet meer actief op Fok!
pi_47225010
Wat jammer zeg, word het mooi weer en moet ik keihard gaan leren!!!
Maar ja, anders wordt het 'Slank hertentamens maken, deel #1' voor mij, (in de zomervakantie dus )
Ik ga zo maar een zak worteltjes kopen ofzo, dat ik zonder schuldgevoel wat weg kan snaaien...
Ben toe aan vakantie, zeker met dit weer
pi_47226143
op de helft van de opdracht die ik moet maken, en college 1 achter de rug.... even snel de opdracht afmaken, dan kan ik nog een uurtje wandelen en iets eten voordat het 2e college begint
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:23:38 #159
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47226450
Hoe erg mis jij de jaren 90?

ik begin me af te vragen of Roosjeroosje geen kloon is. Ze houdt bij hoog en bij laag vol dat ze Kabouter Plop erg leuk vindt...

.

Nou ja, ik ben onverwacht eerder klaar met m'n werk en heb pas om 15:15 college. Dus wat ga ik nu doen? Juist, de stad in . Even kijken of ik een leuke zomerjas kan vinden . Ik heb nu een 8 jaar oude Brunotti die zogenaamd maat M is, maar haast tot op m'n knieën hangt. Dan kan ik nu misschien wel een brunotti maat XS aan .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:27:13 #160
157031 roosjeroosje1988
pi_47226597
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 13:23 schreef Viking84 het volgende:
Hoe erg mis jij de jaren 90?

ik begin me af te vragen of Roosjeroosje geen kloon is. Ze houdt bij hoog en bij laag vol dat ze Kabouter Plop erg leuk vindt...
Je bent al de zoveelste die dat denkt maar nee ik ben geen kloon. Ik ben gewoon niet zo'n achterlijke standaard meeloper als jij.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:27:47 #161
157031 roosjeroosje1988
pi_47226624
En laat me anders toch gewoon met rust.
pi_47226775
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 13:27 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
En laat me anders toch gewoon met rust.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:34:11 #163
157031 roosjeroosje1988
pi_47226838
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 13:32 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Ik kan nergens iets neerzetten of mensen hebben al commentaar op mij. Je moet mensen in hun waarde laten maar blijkbaar heeft de gemiddele fokker daar nogal moeite mee.
pi_47227132
nou hè, hou deze ruzie nou ff hierbuiten, en ga in een ander forum lekker ruzieën
pi_47228788
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 08:48 schreef Plukie86 het volgende:

Vraagje over drinken: Ik heb nu zo'n mooie 0,75l spafles, en die moet twee keer leeg vandaag. Gaat me lukken hoop ik. Maar als ik nu iets anders wil drinken dan thhe of water of roosvicee? Wat kan ik dan het beste nemen?
Ik wil geen gewone frisdrank of vruchtensap, want dat zijn caloriebommen. De light versies trekken me ook niet zo aan na alle aspartaam-hongergevoel verhalen. Ik heb nu roosvicee miltivit in een pak. Best lekker spul, met maar 14kcal, maar daar zit ook zoetstof in kom ik net achter.
Is dat roosvicee 50/50 iets? Heb het gister ff bestudeerd, het bevat 26 kcal per 100ml, maar geen suiker en geen aspartaam. Klinkt wel goed dus?
Of heeft iemand nog andere tips om te drinken en toch af te vallen?
Heeft iemand nog tips voor mij wat betreft voldoende drinken? Ik zit nu aan mijn spafles te lurken, maar ik wordt altijd zo klotserig van water, het is gewoon niet lekker....
pi_47229321
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 14:38 schreef Plukie86 het volgende:
Heeft iemand nog tips voor mij wat betreft voldoende drinken? Ik zit nu aan mijn spafles te lurken, maar ik wordt altijd zo klotserig van water, het is gewoon niet lekker....
Citroentje persen/raspen en erdoorheen mengen? Ik heb ook heel erg moeten wennen aan het drinken van water, het is zo smaakloos Maar vooral van de zomer, als het erg heet is buiten is een glaasje ijskoud water toch wel lekker.

Ik heb net een uurtje fitness gedaan, ging wel lekker Het is nu tijd voor mijn sinaasappeltje, maar...Er is in de tussentijd ook 1 snoepje mijn mond in gevlogen Maar ach, het was er maar eentje, ik heb al een week lang helemaal *niets* gesnoept en ik heb er zooooo van genoten (Stom zeg, dat ik nu zo kan genieten van 1 simpel snoepje terwijl ik vroeger achter elkaar een hele hand vol in mijn mond propte en niet eens de tijd nam om het echt te proeven (hap, slik, volgende!)
pi_47230791
Kan iemand mij vertellen hoe ik het makkelijkst afval op bij bovenbenen en kont?

Ik wil die voor de zomer namelijk wat strakker hebben, de rest ben ik tevreden mee. Oja, ik ben een man.
pi_47230887
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 15:36 schreef el_cornholio het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ik het makkelijkst afval op bij bovenbenen en kont?

Ik wil die voor de zomer namelijk wat strakker hebben, de rest ben ik tevreden mee. Oja, ik ben een man.
Oja, ik ben 1.78 m lang en weeg 62,4 (vanmorgen nog gekeken, wel met pijama, (maar die weegt toch niks)
  dinsdag 13 maart 2007 @ 15:59:10 #169
157031 roosjeroosje1988
pi_47231580
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 15:39 schreef el_cornholio het volgende:

[..]

Oja, ik ben 1.78 m lang en weeg 62,4 (vanmorgen nog gekeken, wel met pijama, (maar die weegt toch niks)
OMG en je weegt al zo weinig vergeleken je lengte.
pi_47231657
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 15:59 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

OMG en je weegt al zo weinig vergeleken je lengte.
Ja, dat kan best, mijn buik is superdun, maar mijn bovenbenen en kont niet Best raar.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 16:04:14 #171
157031 roosjeroosje1988
pi_47231762
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 16:01 schreef el_cornholio het volgende:

[..]

Ja, dat kan best, mijn buik is superdun, maar mijn bovenbenen en kont niet Best raar.
Misschien moet je gaan steppen ofzo.
pi_47231957
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 16:04 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Misschien moet je gaan steppen ofzo.
Kan dat ook zonder apparatuur?

Heb namelijk geen apparatuur hier thuis.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 16:11:36 #173
157031 roosjeroosje1988
pi_47232022
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 16:09 schreef el_cornholio het volgende:

[..]

O dat weet ik niet maar ik heb zo'n ding gewoon een keer voor 30 euro bij de Blokker gekocht.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 16:13:30 #174
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47232086
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 16:09 schreef el_cornholio het volgende:

[..]

met een bankje. Leuk muziekje aan en dan hop erop, hop eraf .
Maar das leuker met een groep.

Ik heb een fitnessmatje gekocht .
Niet meer actief op Fok!
pi_47232398
@ El cornholio: Je bent niet te dik, eerder te dun! Maar om je kont en omstreken wat meer te shapen kun je beter gaan sporten dan afvallen, dat werkt beter. Je valt namelijk nooit plaatselijk af. Hardlopen, skeeleren, of naar de sportschool! Zonder sport wordt je kont niet dunner.

@ Viking84: Wat ga je met dat fitnessmatje doen? of stel ik nu een hele domme vraag?
pi_47233356
Jee, wat is mijn múis vervelend zeg. Hij wil overal klikken, behalve waar ík dat wil.
Misschien toch maar eens een nieuwe kopen...

@ Mezel: dat van dat genieten van 1 dingetje heb ik ook steeds meer gelukkig. Niet altíjd, maar goed, dat komt vast wel.
Lopen met dit weer is héérlijk.
Eigenlijk moet ik een hardloopschema gaan maken, maar ik woon zo vervelend. Midden in de stad. Ik kan wel wát rondjes door het park gaan rennen, maar dat gaat ook vervelen. En continu stoppen voor stoplichten, overstekende auto's en ander wild is ook niet geweldig.

Of toch maar dat touwtjespringen. Maar ik ben m'n touw kwijt.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 17:04:52 #177
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47233835
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 16:21 schreef Plukie86 het volgende:
@ El cornholio: Je bent niet te dik, eerder te dun! Maar om je kont en omstreken wat meer te shapen kun je beter gaan sporten dan afvallen, dat werkt beter. Je valt namelijk nooit plaatselijk af. Hardlopen, skeeleren, of naar de sportschool! Zonder sport wordt je kont niet dunner.

@ Viking84: Wat ga je met dat fitnessmatje doen? of stel ik nu een hele domme vraag?
koprollen op maken .

Nee, ik wil er wat oefeningen op doen . Voor m'n benen vooral welteverstaan, want moet eerst het vet bij mijn buik even weg hebben voordat oefeningen daar zinvol zijn .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 17:08:13 #178
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_47233939
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 15:39 schreef el_cornholio het volgende:

[..]

Volgens mij heb je geeneens een kont dan.
pi_47234039
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 17:08 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Nou, echt wel hoor. Ik ga geen foto's maken, het is ook geen dienblad ofzo, maar ik wil hem dunner hebben.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 17:42:48 #180
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_47235082
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 17:11 schreef el_cornholio het volgende:

[..]

Nou, echt wel hoor. Ik ga geen foto's maken, het is ook geen dienblad ofzo, maar ik wil hem dunner hebben.
Ik ben niet helemaal overtuigd, maar oke

Als je thuis oefeningen wil doen en je weet niet veel van krachttraining, dan zijn de boeken van Robert Wolters heel handig (en goedkoop), bv. "krachttraining voor iedereen" en "afvallen met krachttraining".
Het enige dat je nodig hebt zijn dumbells (en eventueel een swiss ball). In die boeken staan duidelijke foto's van de oefeningen en de oefeningen zijn ingedeeld op spiergroep. Voor je bilspieren kun je bijvoorbeeld squats doen.

Ik heb ook wat online voorbeelden gevonden:
Lunges - http://www.thefitmap.co.uk/exercise/tools/videos/lunge.htm
Squats - http://www.thefitmap.co.u(...)s/barbell-squats.htm (kan natuurlijk ook met losse gewichten)

[ Bericht 19% gewijzigd door _Boo_ op 13-03-2007 17:50:13 ]
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:32:01 #181
157031 roosjeroosje1988
pi_47236818
quote:
Op maandag 12 maart 2007 20:43 schreef Sylvana het volgende:
[..]

ja, stufi ja

Meestal rond de 150 euro per maand over, waar ik dus mn boodschappen van moet doen en onverwachte uitgaven/leuke dingen.

Ik heb gewoon af en toe nieuwe kleren nodig enzo, dus deze maand voor 40 euro kleren gekocht ( 2 rokjes en een shirtje) en dat gaat dus weer van het boodschappengeld af. maar goed, nou dus gewoon steeds elk weekend naar mn ouders toe, dat scheelt weer paar dagen eten kopen

En dan per augustus wordt mn stufi 50 euro minder omdat ik MBO ga doen en krijg ik wel weer extra kosten voor school ( schoolgeld/boeken enzo) dus hoop toch dat ik snel een baantje vind, want kom nou al amper uit en dan zou ik dus al helemaal niet meer uitkomen
Wow jij verdient evenveel als mijn moeder en wij moeten er met z'n 2en mee doen. Gisteren zei ze dat het budget voor de boodschappen voor de week op was, tss koop dan ook niet zo veel pringles dacht ik.
pi_47237058
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 17:42 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Ik ben niet helemaal overtuigd, maar oke

Als je thuis oefeningen wil doen en je weet niet veel van krachttraining, dan zijn de boeken van Robert Wolters heel handig (en goedkoop), bv. "krachttraining voor iedereen" en "afvallen met krachttraining".
Het enige dat je nodig hebt zijn dumbells (en eventueel een swiss ball). In die boeken staan duidelijke foto's van de oefeningen en de oefeningen zijn ingedeeld op spiergroep. Voor je bilspieren kun je bijvoorbeeld squats doen.

Ik heb ook wat online voorbeelden gevonden:
Lunges - http://www.thefitmap.co.uk/exercise/tools/videos/lunge.htm
Squats - http://www.thefitmap.co.u(...)s/barbell-squats.htm (kan natuurlijk ook met losse gewichten)
Hmm, zal ik er eens een foto van maken?

Dank voor je tips!!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:44:27 #183
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47237199
hoi allemaal,

ik heb sinds vandaag een college laten vallen, waardoor ik nu veel meer vrije tijd heb. Omdat ik er tegenop zie om niets te doen te hebben, zit ik erover te denken om me toch weer in te schrijven bij een sportschool. Er zit een goedkope hier: Fit for free. 9,95 per maand, onbeperkt in het weekend en door de week van 7 tot 17. Heeft iemand hier toevallig ervaring met deze keten?

Ik ben wel eerder lid geweest van sportscholen, maar het probleem was altijd dat ik niet zo goed wist wat ik moest doen. Ik klooide maar wat aan. Even op de loopband, even fietsen, even beetje krachttraining... Dat wil ik dit keer anders doen. Eerst met een instructeur overleggen over wat een goed trainingsplan voor mij is en dat dan zo uitvoeren.

Hebben jullie nog goede tips? . Ik wil trouwens 3 keer per week gaan. Mijn stagedagen zijn vrij flexibel, dus ik kan wel wat omwisselen, zodat ik ook rustdagen heb tussendoor . Ik hoop alleen dat er niet overal spiegels hangen, want daar heb ik de pest aan .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:44:54 #184
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47237212
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:32 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Wow jij verdient evenveel als mijn moeder en wij moeten er met z'n 2en mee doen. Gisteren zei ze dat het budget voor de boodschappen voor de week op was, tss koop dan ook niet zo veel pringles dacht ik.
ze verdient niet, ze krijgt studiefinanciering.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:46:24 #185
157031 roosjeroosje1988
pi_47237266
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ze verdient niet, ze krijgt studiefinanciering.
Ja ook goed. Ik had dus beter kunnen zeggen: 'Jouw inkomsten zijn even hoog als...'
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:50:46 #186
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47237381
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:46 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Ja ook goed. Ik had dus beter kunnen zeggen: 'Jouw inkomsten zijn even hoog als...'
rustig, denk om je hart .
Niet meer actief op Fok!
pi_47237422
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:32 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Nou, verdienen... Ze krijgt studiefinanciering, en daarnaast moet ze volgens mij een heleboel bijlenen om rond te komen. Dat moet allemaal ooit met rente terugbetaald worden.
Ik heb er veel respect voor dat Sylvana het op deze manier in haar eentje redt.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:53:20 #188
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_47237464
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:44 schreef Viking84 het volgende:
hoi allemaal,

ik heb sinds vandaag een college laten vallen, waardoor ik nu veel meer vrije tijd heb. Omdat ik er tegenop zie om niets te doen te hebben, zit ik erover te denken om me toch weer in te schrijven bij een sportschool. Er zit een goedkope hier: Fit for free. 9,95 per maand, onbeperkt in het weekend en door de week van 7 tot 17. Heeft iemand hier toevallig ervaring met deze keten?

Ik ben wel eerder lid geweest van sportscholen, maar het probleem was altijd dat ik niet zo goed wist wat ik moest doen. Ik klooide maar wat aan. Even op de loopband, even fietsen, even beetje krachttraining... Dat wil ik dit keer anders doen. Eerst met een instructeur overleggen over wat een goed trainingsplan voor mij is en dat dan zo uitvoeren.

Hebben jullie nog goede tips? . Ik wil trouwens 3 keer per week gaan. Mijn stagedagen zijn vrij flexibel, dus ik kan wel wat omwisselen, zodat ik ook rustdagen heb tussendoor . Ik hoop alleen dat er niet overal spiegels hangen, want daar heb ik de pest aan .
Als dat je probleem is, kun je misschien beter lessen volgen?
Die 9,95 kun je verder ook niet echt een bult aan vallen.
Watvoor tips bedoel je precies?
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:54:22 #189
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47237504
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:52 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Nou, verdienen... Ze krijgt studiefinanciering, en daarnaast moet ze volgens mij een heleboel bijlenen om rond te komen. Dat moet allemaal ooit met rente terugbetaald worden.
Ik heb er veel respect voor dat Sylvana het op deze manier in haar eentje redt.
Dan heb je ook respect voor mij , want ik doe het ook zo, maar dan met 700 euro per maand en ik houd vaak nog over. Maar m'n huur is dan ook 'iets' minder hoog dan die van Sylvana --> 250 euro voor 16m2 in Groningen.
Niet meer actief op Fok!
pi_47237523
Ontopic!

Lekker dagje gehad vandaag. Vanochtend wezen sporten, en toen ik terugkwam uit de sportschool kreeg ik een sms'je van een studiegenootje of ik meeging koffiedrinken. Dat heb ik gedaan, en daarna ben ik spontaan in plaats van college met 2 studiegenootjes de stad in geweest. Na het sporten ben ik dus nog naar de stad gefietst, daar een hele tijd rondgelopen, daarna nog naar mijn bijlesleerling gefietst, langs AH geweest en daarna weer met een volle boodschappentas een half uur naar huis gefietst. Al met al heb ik dus zo'n anderhalf uur gefietst vandaag, een uur of 2 door de stad gelopen en een uur gefitnesst. Niet slecht, dacht ik zo.

Nu alleen nog mijn eten invoeren. Ik heb vanmiddag alleen een broodje met (veel ) brie gegeten in de stad, en daarna kreeg ik bij mijn bijlesleerling nog vlaai omdat ze zulke goede punten had gehaald. Niet echt gezond dus. Maarja, het kan toch nooit meer zijn dan ik heb verbruikt.
pi_47237560
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 17:08 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Hier zie je het.

Toch maar niet, sorry

[ Bericht 25% gewijzigd door el_cornholio op 13-03-2007 19:01:10 ]
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:56:50 #192
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47237601
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:53 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Als dat je probleem is, kun je misschien beter lessen volgen?
Die 9,95 kun je verder ook niet echt een bult aan vallen.
Watvoor tips bedoel je precies?
Nee, ik bedoel: ik neem aan dat daar mensen rondlopen die met mij een trainingsschema kunnen vaststellen? Ze hebben daar ook verschillende schema's liggen, wellicht heb ik daar wat aan?
Ik wil iig nu echt doelgericht te werk gaan. Zo lang lopen, zo lang fietsen, zo veel reps van dit, zoveel reps van dat. Je kunt ook een uurtje 1 op 1 boeken en er is een fysio. Het klinkt wel erg goed, hoor.
Morgen ga ik even langs om te kijken of er geen spiegels hangen . Ben wel ongesteld nu (en val 2 kg af ipv 1 kg aan te komen ), dus sporten zit er morgen sowieso niet in. Hopelijk vrijdag.
Niet meer actief op Fok!
pi_47237624
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:54 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dan heb je ook respect voor mij , want ik doe het ook zo, maar dan met 700 euro per maand en ik houd vaak nog over. Maar m'n huur is dan ook 'iets' minder hoog dan die van Sylvana --> 250 euro voor 16m2 in Groningen.
Ik leef zelf ook van zo'n 700 euro per maand, soms iets meer nu ik een bijbaantje heb. Ik betaal zo'n 300 euro huur (en ik zou 50 euro huurtoeslag moeten krijgen maar de Belastingdienst schiet maar niet op met het verwerken van mijn aanvraag ).
Het is niet zo veel, maar daar ben je student voor. Alleen krijg ik 200 euro per maand van mijn ouders, waardoor ik minder bij hoef te lenen. Scheelt een hoop op je uiteindelijke studieschuld. Verder betaalt mijn vriendje regelmatig de boodschappen omdat hij een eigen bedrijf heeft waar hij geld mee verdient, dus leven wij best luxe voor studenten.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:58:05 #194
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47237647
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:54 schreef Mini_rulez het volgende:
Ontopic!

Lekker dagje gehad vandaag. Vanochtend wezen sporten, en toen ik terugkwam uit de sportschool kreeg ik een sms'je van een studiegenootje of ik meeging koffiedrinken. Dat heb ik gedaan, en daarna ben ik spontaan in plaats van college met 2 studiegenootjes de stad in geweest. Na het sporten ben ik dus nog naar de stad gefietst, daar een hele tijd rondgelopen, daarna nog naar mijn bijlesleerling gefietst, langs AH geweest en daarna weer met een volle boodschappentas een half uur naar huis gefietst. Al met al heb ik dus zo'n anderhalf uur gefietst vandaag, een uur of 2 door de stad gelopen en een uur gefitnesst. Niet slecht, dacht ik zo.

Nu alleen nog mijn eten invoeren. Ik heb vanmiddag alleen een broodje met (veel ) brie gegeten in de stad, en daarna kreeg ik bij mijn bijlesleerling nog vlaai omdat ze zulke goede punten had gehaald. Niet echt gezond dus. Maarja, het kan toch nooit meer zijn dan ik heb verbruikt.
dat zou je nog wel eens tegen kunnen vallen. Maar ik zal je euforische bui niet verpesten .

Mijn huisgenoot at gisteren ovenfriet + 5 (!!) frikandellen. Resultaat: 1 kg erbij vanochtend .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:59:41 #195
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47237690
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:57 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik leef zelf ook van zo'n 700 euro per maand, soms iets meer nu ik een bijbaantje heb. Ik betaal zo'n 300 euro huur (en ik zou 50 euro huurtoeslag moeten krijgen maar de Belastingdienst schiet maar niet op met het verwerken van mijn aanvraag ).
Het is niet zo veel, maar daar ben je student voor. Alleen krijg ik 200 euro per maand van mijn ouders, en betaalt mijn vriendje regelmatig de boodschappen omdat hij een eigen bedrijf heeft waar hij geld mee verdient, dus leven wij best luxe voor studenten en hoef ik minder bij te lenen. Scheelt een hoop op je uiteindelijke studieschuld.
Ja. Ik heb niet het idee dat ik er zo krapjes bij zit. Ik heb 5 jaar stufi gehad (ivm handicap) en leen pas sinds oktober. Daarvoor ook al wel eens een paar maanden wat geleend om een dure aankoop te financieren . Ik hoop volgend voorjaar af te studeren, dus dan heb ik 1,5 jaar puur geleend = toch alweer bijna 11000 euro .
Niet meer actief op Fok!
pi_47237699
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 11:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

want dan val ik weer terug in m'n oude patroon? Dat sws niet. Ik zou hooguit gaan zitten kniezen .
sorry zo bedoelde ik het niet maar kniezen is ook niet fijn
gewoon door blijven gaan

vanmiddag niet gaan wandelen maar wel wezen winkelen dus dat telt ook
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:05:32 #197
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47237910
Haha, ja ik ben ook aan het shoppen geweest . Maar ik liep niet echt vlot door de stad. Beetje slenteren . Ik had zo'n enórme glimlach op m'n gezicht, was er gewoon niet vanaf te branden. En het werkte ook aanstekelijk volgens mij, want ik moest naar een winkel waar iemand achter de balie stond die normaal nooit lacht, maar nu wel.
Nu merk ik wat het uitmaakt of je je gelukkig voelt of niet. Ik moet vanmiddag een positieve uitstraling hebben gehad .
Niet meer actief op Fok!
pi_47238035
ik moest wel snel lopen want had maar 20 minuten parkeergeld erin gegooit
gelukkig voelen is erg belangrijk en dat bedoelde ik eigenlijk ook met dat gefrustreerd, als je je zo voelt val je makkelijker terug in je oude patroon
pi_47238217
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

dat zou je nog wel eens tegen kunnen vallen. Maar ik zal je euforische bui niet verpesten .
Ik heb het nog redelijk pessimistisch ingevuld (vanaf nu de hele avond alleen maar stilzitten, terwijl ik nog moet koken en afwassen etc.) en dan kom ik op iets meer dan 2400kcal. Mijn eten komt alles bij elkaar op iets meer dan 1900, dus dat scheelt nog altijd 500kcal.
pi_47238321
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:13 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik heb het nog redelijk pessimistisch ingevuld (vanaf nu de hele avond alleen maar stilzitten, terwijl ik nog moet koken en afwassen etc.) en dan kom ik op iets meer dan 2400kcal. Mijn eten komt alles bij elkaar op iets meer dan 1900, dus dat scheelt nog altijd 500kcal.
dat is wel een erg actief leven inderdaad
met mijn half uur hardlopen en 4 uur achter kinderen aan rennen verbrand ik dat nog eens niet
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:17:05 #201
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47238379
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:13 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

wat doe je dan allemaal op een dag? .
Niet meer actief op Fok!
pi_47238549
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:15 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat is wel een erg actief leven inderdaad
met mijn half uur hardlopen en 4 uur achter kinderen aan rennen verbrand ik dat nog eens niet
Toch heb ik alles naar waarheid ingevuld op pijkje.valtaf.nl. Mijn dagboek daar kunnen jullie ook zien als het goed is. Voor alles waar ik het niet precies wist, heb ik "zitten" ingevuld, da's zo'n beetje het laagste dat er bij zit. Dat is nog redelijk pessimistisch.

-edit- zoals ik zei heb ik dus alles bij elkaar een uur gefitnesst, 2 uur gelopen en anderhalf uur gefietst, bovenop mijn rustmetabolisme. Dan kan het toch best dat je 500 kcal meer verbrandt dan op een rustige dag?
pi_47238740
Zeg trouwens maar niks over mijn eetpatroon van afgelopen zaterdag en zondag, ik weet het.
pi_47238779
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:20 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Toch heb ik alles naar waarheid ingevuld op pijkje.valtaf.nl. Mijn dagboek daar kunnen jullie ook zien als het goed is. Voor alles waar ik het niet precies wist, heb ik "zitten" ingevuld, da's zo'n beetje het laagste dat er bij zit. Dat is nog redelijk pessimistisch.

-edit- zoals ik zei heb ik dus alles bij elkaar een uur gefitnesst, 2 uur gelopen en anderhalf uur gefietst, bovenop mijn rustmetabolisme. Dan kan het toch best dat je 500 kcal meer verbrandt dan op een rustige dag?
ik heb het gelezen maar vind het toch erg veel
maarja zal wel
pi_47239744
zoo, lekker nog een uur gewandeld tussen colleges en na college... het werd koud ineens!
pi_47242281
eyy weer terug van fitness.. vandaag was de 'rustdag' voor mn spieren dus mn cardio gedaan, 15 minuten fietsen, 10 minuten "lig" fiets, 7 minuten hardlopen, en 10 minuutjes fietsen (heen en terug naar fitness) .. 3 kwartier beweging.. helaas niet zo heel veel maar khad er toch al niet zo'n zin in vandaag
pi_47242298
Ik heb maar wat minder gegeten dan ik van plan was, dan weet ik zeker dat ik onder mijn verbruik zit.
pi_47242464
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 20:51 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb maar wat minder gegeten dan ik van plan was, dan weet ik zeker dat ik onder mijn verbruik zit.
dat idee had ik ook vandaag
pi_47242512
ik zag vanavond toen ik zelf een uur aan het fietsen was allemaal mensen hardlopen!
misschien wel iemand van hiero ertussen. Leuk om te zien, dat iedereen weer actief wordt nu het weer weer beter wordt.

hier gaat het nog neit zo met afvalllen, de koekjes kan ik momenteel niet weerstaan...
pi_47242571
en als je geen koekjes in huis haalt?
pi_47242739
90.3! w00t!
pi_47243113
Oja, ik moet nog steeds een nieuwe batterij voor mijn weegschaal kopen. Toch maar eens doen, anders kan ik me alleen maar in het weekend wegen.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 21:22:08 #213
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_47243326
jeej 1 kg afgevallen in een week ?
veni vidi gebanned
pi_47243475
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 21:22 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
jeej 1 kg afgevallen in een week ?
jij?
pi_47244044
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 20:59 schreef Miss_S het volgende:
en als je geen koekjes in huis haalt?
je weet misschien zelf hoe moeilijk dit is... en dan koop ik een klein pakje, zodat ik in elk geval geen halve kilo koek naar binnen stouw...

ik ren tegenwoordig bijna door de winkel, in de hoop geen koekjes te zien (werkt dus niet altijd)
pi_47244125
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 21:38 schreef vrijevogel het volgende:

[..]

je weet misschien zelf hoe moeilijk dit is... en dan koop ik een klein pakje, zodat ik in elk geval geen halve kilo koek naar binnen stouw...

ik ren tegenwoordig bijna door de winkel, in de hoop geen koekjes te zien (werkt dus niet altijd)
heb al een paar jaar geen koekjes meer in huis of snoep
pi_47244400
hmm heel goed zeg. ik krijg mij niet aan de wortles en tomaatjes als ik lekkere trek krijg
  dinsdag 13 maart 2007 @ 21:46:55 #218
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47244456
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 21:40 schreef Miss_S het volgende:

[..]

heb al een paar jaar geen koekjes meer in huis of snoep
nee ik ook niet. Zo moeilijk is dat niet. Gewoon niet naar de winkel gaan als je trek hebt. Eerst je buikje rond eten (figuurlijk dan ) en dán boodschappen doen. Wedden dat je die koekjes straal voorbij loopt?
En als je ze niet kunt laten liggen wil je blijkbaar niet graag genoeg afvallen .
Niet meer actief op Fok!
pi_47244480
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 21:45 schreef vrijevogel het volgende:
hmm heel goed zeg. ik krijg mij niet aan de wortles en tomaatjes als ik lekkere trek krijg
maar je zal wel moeten als je geen koekjes hebt
ookal heb ik liever komkommer en paprika in plaats van wortels en tomaatjes
  dinsdag 13 maart 2007 @ 21:48:54 #220
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47244547
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 21:47 schreef Miss_S het volgende:

[..]

maar je zal wel moeten als je geen koekjes hebt
ookal heb ik liever komkommer en paprika in plaats van wortels en tomaatjes
nou, ik vind mensen die zeggen dat ze paprika en worteltjes lekkerder vinden dan chips oid een beetje doorgeslagen . Maar als je ze bewust niet neemt, omdat het beter is voor gezondheid en lijf ben je iets geloofwaardiger bezig . Tot de laatste categorie behoor ik .
Niet meer actief op Fok!
pi_47244684
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 21:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nou, ik vind mensen die zeggen dat ze paprika en worteltjes lekkerder vinden dan chips oid een beetje doorgeslagen . Maar als je ze bewust niet neemt, omdat het beter is voor gezondheid en lijf ben je iets geloofwaardiger bezig . Tot de laatste categorie behoor ik .
maar zelfs 'vroeger' vond ik snoep en chips niet echt lekker net zoals friet, daarom heb ik daar ook geen moeite mee
maar ben ook gestoord hoor
pi_47244710
hmm ik heb geen koelkast en daarom moet ik elke avond vers eten halen... met een hongerige buik
* ik moet harder zijn!!*
pi_47244905
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 21:52 schreef vrijevogel het volgende:
hmm ik heb geen koelkast en daarom moet ik elke avond vers eten halen... met een hongerige buik
* ik moet harder zijn!!*
geen koelkast dat is inderdaad wel erg vervelend
pi_47244939
geen gebrek aan geld hoor, meer aan tijd. en mijn hoofd staat er nog niet naar om er eentje te regelen
pi_47245051
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 21:57 schreef vrijevogel het volgende:
geen gebrek aan geld hoor, meer aan tijd. en mijn hoofd staat er nog niet naar om er eentje te regelen
ja je moet het natuurlijk wel willen
echt gezond willen leven
pi_47245205
ik heb mezelf tot dit weekend gegeven... ik wil graag een 2e handse en als ik die dan niet heb, ga ik een winkel binnen rennen
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:04:24 #227
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47245313
Hangt er wel van af welke chips je ermee vergelijkt he..
Ik vind paprika en worteltjes idd lekkerder dan goedkope chips.

Vandaag ging niet zo goed.
Vanwege het zonnige weer ging ik lopend de stad in...een goede zet.
Maar ik dacht er niet aan dat ik ongesteld ben en dus trek in chocola kan krijgen. Het medicijn hiervoor is een kopje ongezoete cacao zetten. Da's wat bitter maar treft gelijk doel voor de trek in cacao.
Dus ik ging naar een biowinkel en kocht een klein reepje chocola, met rietsuiker ipv geraffineerde suiker. Ik heb er de helft van opgegeten.....valt nog mee....maar niet helemaal de bedoeling.
Toen kwam ik in de supermarkt avocado's tegen en raakte geinspireerd tot guacamole.
Ingevoerd in het caloriedagboek viel de voedingswaarde van avocado erg tegen....oeps!
Oppassen met avocado's dus..
Gelukkig lijk ik wel alles er weer af bewogen te hebben (mag wel met de pijn die ik nu in mijn kuiten heb), dus al met al heb ik vandaag niets bereikt en alsnog niets verklooit.

Morgen neem ik gelijk ongezoete cacao bij het ontbijt, dat voorkomt een hoop gedoe.
pi_47246513
De dag begon vandaag zo goed, gezond ontbijt, gezonde lunch en veel beweging.
Tot het 5 uur werd en ik naar een afspraak moest. Vantevoren nog wat crackers en ontbijtkoek gehad, want ik zou laat eten. Een beetje teveel ontbijtkoek gehad. Vervolgens waren er op mijn afspraak ook nog paaseitjes aanwezig, recht voor mijn neus. Stuk of 7 gehad . Waarom deed ik dat nou?
Daarna avondeten: Kip Madras. Pak ff bestudeerd, en daar blijken dus ladingen suiker in te zitten. Ook moest er creme fraiche door. Maar het was wel lekker! Morgen eet ik het ook, en dan ga ik donderdag weer iets calorie-arms maken. Morgen maar dubbel zo hard sporten, ik ga lekker een uur zwemmen en moet daarvoor een halfuur heen en een halfuur terug fietsen. Hopelijk zal ik de kipmadras dan wel weer verbrand hebben.
pi_47246851
in die instant pakken zit bijna allemaal heel veel suiker (en vaak ook te veel zout) wel jammer, want veel zijn best lekker!
k denk wel dat je het verbrand morgen hoor
pi_47247362
ik kruip lekker mn bedje in, ben dood op en morgen weer 8 uur naar een schermpje staren ... truste mensjes!!!!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 23:14:21 #231
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47248867
Het is een schande die paaseitjes.
Ze zijn overal!
Het lijkt wel of ze de macht willen grijpen en een coup plegen!
Ze zijn evil!!
En daarvan heb ik vandaag juist lekkers NIETS gekocht.
(zelfs al waren er eitjes gevuld met...zucht...marsepein)

Waarom ben ik er zo gevoelig voor? Waarom voel ik een drang ze te kopen en te eten als ik weet dat er altijd chocola zal zijn en die vullingen ook al niets bijzonders zijn. Zelfs marsepein want de beste marsepein ligt het hele jaar door bij de biowinkel (40% amandelen! Dat is pas marsepein)
De paaseitjes zijn bijna altijd ook helemaal geen kwaliteitschocola.
Gewoon goedkope troep en niets bijzonders.
pi_47251170
Ik ga denk ik met pasen wel een keer naar de Jamin om paaseitjes te kopen. Ze hebben daar 40 smaken. Dan kies ik lekker 150 gram van de lekkerste smaken uit en daar doe ik dan de hele week mee. Af en toe zondigen kan ik wel, zonder meteen mijn hele gezonde voedingspatroon op te geven.
  woensdag 14 maart 2007 @ 07:02:08 #233
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47254209
Mij vallen de paaseitjes niet eens op in de winkel . Is het al bijna Pasen dan? .

Ik was om 6:15 al wakker, terwijl ik pas om 12 uur naar een workshop hoef. Ik heb enorme buikpijn. Bleh, op zulke momenten is het niet leuk om een vrouw te zijn. Nu ga ik maar een beetje wachten tot 9:30. Dan gaan de winkels open . Kan ik naar de bieb en een trainingsbroek kopen enzo.
Niet meer actief op Fok!
pi_47254761
Paaseitjes? Nog geeneen gehad

Nu zo even lekker een halfuurtje hardlopen om een beetje wakker te worden
  Moderator woensdag 14 maart 2007 @ 08:43:23 #235
155227 crew  Guppy
dus
pi_47254889
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 08:32 schreef Tangarine het volgende:
Paaseitjes? Nog geeneen gehad

Nu zo even lekker een halfuurtje hardlopen om een beetje wakker te worden
ikke ééntje! bij mn vriendin, voor de gezelligheid. das voor mij ook al een hele prestatie, want normaal vrat ik heel t bakje leeg
pi_47255037
Volgens mij ben ik oostindisch blind aan het worden voor chocolade dingen in de supermarkt, want ze vielen me niet eens op Dus allemaal behoorlijk gezonde dingen gekocht eigenlijk!
Nu wordt m'n balkon gerepareerd dat maakt dus lekkere herrie
pi_47255095
heb vorige week een stuk of 20 chocolade paaseitjes met de kinderen op mijn stage verstopt en daarna mocht iedereen er een paar mee naar huis nemen maar dat heb ik natuurlijk niet gedaan

woog trouwens vanmorgen weer 75,5 dus die 77 van maandag zal wel een vergissing zijn geweest

zo meteen weer lekker hardlopen week 8
  woensdag 14 maart 2007 @ 09:07:19 #238
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_47255290
Goedemorgen!

Gister was een ramp! Ben uit eten geweest en ja natuurlijk heb ik weer eens teveel gegeten!
Als voorgerecht salade met rode kool en eendeborst. en als hoofdgerecht gamba's gegrild in knoflook. En ja ik kon het niet laten, ik heb een dame blanch als nagerecht gepakt..

Weeg nu nog steeds 71 kg! Vanavond weer lekker sporten. Ik geniet wel bij het sporten maar het schiet gewoon niet op. Ik wil eind juni onder de 60 wegen!

( ps als je troel moet pm is dat gewoon troel als gebruikersnaam? )

Oh en ik heb zo'n loopschema van een belgische site. Kun je elke les op je mp3 speler zetten. Loopt wel lekker met muziek enz.

weet niet of jullie die al kennen maar dit is het:
http://www.vub.ac.be/sport/podcast.html
pi_47255330
mmm dame blanch altijd lekker
eendeborst trouwens ook

als het niet op schiet met sporten zal je je eetpatroon moeten aanpassen

als dat dezelfde is als eerder gepost is dat nog een redelijk moeilijke schema voor echte beginners (met overgewicht)
  woensdag 14 maart 2007 @ 09:12:07 #240
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47255369
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 09:07 schreef Zeeltje het volgende:
( ps als je troel moet pm is dat gewoon troel als gebruikersnaam? )
yep .

Ik zit een beetje te twijfelen of ik wel of niet naar de sportschool zal gaan. Ik zit er wel meteen een jaar aan vast en ik ben bang dat ik aan kom ipv afval. Ook al zijn het spieren --> ik wil geen 80 kg wegen, met of zonder vet.

Ik heb ook geen idee wat ik daar allemaal zou kunnen doen. Ja fietsen en hardlopen, maar dat kan thuis ook wel (al ben ik weer bang dat m'n fiets het begeeft in de middle of nowhere of dat ik m'n enkel verstuik, ben je toch wat kwetsbaarder dan in de sportschool).

Lastig hoor. Wel / niet / wel / niet. En ik ben bang dat ik het te saai ga vinden.

Aan de andere kant. Ik heb echt té veel vrije tijd. Ik móet iets gaan doen.
Niet meer actief op Fok!
  Moderator woensdag 14 maart 2007 @ 09:13:22 #241
155227 crew  Guppy
dus
pi_47255393
kan je niet een kwartaalabonnement nemen? dat kan bij ons ook iig
  woensdag 14 maart 2007 @ 09:15:07 #242
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47255426
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 09:13 schreef Guppyfriend het volgende:
kan je niet een kwartaalabonnement nemen? dat kan bij ons ook iig
nee, dat kan niet. Ik kan wel per kwartaal betalen, maar geen kwartaalabbo nemen. En een andere sportschool is geen optie. Dit is een goedkope sportschool en het alternatief is de ACLO, maar daar voel ik me niet prettig, oa door alle spiegels die er hangen.
Niet meer actief op Fok!
pi_47255492
je moet er inderdaad goed over nadenken renske anders is het zonde van het geld
maar de reden dat je dan alleen maar zwaarder word is niet zo
als je gewoon cardio doet val je sneller af dan dat je zwaarder word van de spieren

maar als je fietsen en hardlopen thuis kan doen kan je misschien nadenken om een crosstrainer voor thuis te kopen?
  woensdag 14 maart 2007 @ 09:19:11 #244
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_47255510
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 09:09 schreef Miss_S het volgende:
mmm dame blanch altijd lekker
eendeborst trouwens ook

als het niet op schiet met sporten zal je je eetpatroon moeten aanpassen

als dat dezelfde is als eerder gepost is dat nog een redelijk moeilijke schema voor echte beginners (met overgewicht)
mijn eetpatroon is normaal denk ik.
ochtend
1 boterham met smeerkaas 40+ met thee
tussendoor een fruitsoort ( elke keer verschillend )

s'middags
3 boterhamen vaak of met ham of met kaas
tussendoor of 1 cup a soup of fruit

s'avonds
normaal eten. altijd in olijfolie. Niet echt vet ( mijn moeder is dun en wil dun blijven. die let daar enorm goed op )
en s'avonds eet ik vaak niks meer. Alleen thee drink ik.

Dus volgens mij valt dat wel mee. Maar ik heb het idee dat ik zo stevig ben ivm met mijn jeugd.. veel stiekem snoep enz.
denk dat het tijd nodig heeft om het eraf te schrappen.
pi_47255540
als ik wil afvallen kan ik echt niet meer dan 2 boterhammen op een dag eten maarja dat is per persoon anders
verder ziet je eetpatroon er goed uit zeeltje
  woensdag 14 maart 2007 @ 09:22:57 #246
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47255592
ik eet ook 2 boterhammen of 3 crackers per dag.

Ik ga inderdaad eens nadenken over de sportschool. Heb ik wel zin om daar 3 keer per week naartoe te fietsen (zeker als het weer mooi weer wordt is het logischer om buiten te sporten), voel ik me wel prettig daar...

crosstrainer is geen optie. Te groot ding in mijn kleine huisje . Ik denk dat ik toch zal moeten gaan hardlopen binnenkort en ik wil een mountainbike aanschaffen. En dan maar hopen dat ik geen blessures krijg in the middle of nowhere .
Niet meer actief op Fok!
pi_47256214
Blah! Kom ik net terug van hardlopen (1.5 schema gelopen, wilde even kijken hoever het zou lukken ), ben ik een verplicht college vergeten wat om 9 uur begon! Nu maar snel douchen en alsnog die kant op rennen!

Over dat sportschool gebeuren: Je kunt hier in Groningen als student bijvoorbeeld ook goedkoop fitnessen enzo, maar ik ga toch liever mijn eigen gang, op de tijden wanneer ik zin heb enzo... en als je gewoon buiten hardloopt/fietst, hoef je ook nooit te wachten tot een toestel vrij is oid.
pi_47256251
kan er iemand mee met je naar de sportschool? dat helpt altijd wel om te gaan
en je moet echt beginnen met hardlopen is echt zo lekker net ook weer hardgelopen
week 8 van het schema dat ik had uitgetypt
morgen maar weer week 9
  woensdag 14 maart 2007 @ 09:45:56 #249
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_47256272
Oh nog een vraagje:
hoe krijg ik mijn kuiten minder dik. Want ik heb het gevoel dat met lopen dat ze dikker worden.
pi_47256291
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 09:44 schreef Tangarine het volgende:
Blah! Kom ik net terug van hardlopen (1.5 schema gelopen, wilde even kijken hoever het zou lukken ), ben ik een verplicht college vergeten wat om 9 uur begon! Nu maar snel douchen en alsnog die kant op rennen!
hardlopen is toch ook belangrijker
en ging het hardlopen wel lekker?
  woensdag 14 maart 2007 @ 10:06:47 #251
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47256852
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 09:45 schreef Miss_S het volgende:
kan er iemand mee met je naar de sportschool? dat helpt altijd wel om te gaan
en je moet echt beginnen met hardlopen is echt zo lekker net ook weer hardgelopen
week 8 van het schema dat ik had uitgetypt
morgen maar weer week 9
ja kan wel iemand mee, maar dan ben ik ook snel afgeleid. Ga ik bij hem kijken enzo . Hebben we al eerder geprobeerd. Kan ik beter alleen gaan .

Ik ga morgenmiddag waarschijnlijk even in de stad kijken naar fietsen. Ik heb het plan opgevat om een fitnessfiets te gaan aanschaffen, alleen die zijn niet overal te koop. Ze zijn zo licht als een racefiets, maar zien er qua vorm meer als een mountainbike uit. Ze zijn echt bedoeld voor snelheid en conditietraining. Ideaal voor mij dus . Ik moet eens ophouden met praten over 'ik ga dit kopen, dat kopen etc', maar het gewoon eens dóen .
Niet meer actief op Fok!
pi_47256897
idd en weer een goed excuus om te gaan winkelen dus

ik zou trouwens al 2 weken geleden een roeiapparaat gaan komen maar we hebbn daar ook nog geen tijd voor gehad
  woensdag 14 maart 2007 @ 10:20:11 #253
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_47257157
Ik had een vraag over kuiten. kent iemand een oefening om kuiten minder dik te maken. want met lopen lijkt het of ze opblazen...

ik heb een bmi van 25 bij een lengte van 1.67 en gewicht van 71 kg. Dus net overgewicht. Volgens zo'n bmi test moet ik 1 kilo afvallen en dan ben ik "gezond"..
maar als ik mijn buikomtrek meet, dan ben ik weer gezond. ( is 80cm. )
pi_47257242
ja dat van die kuiten weet ik ook niet
zat aan pilates te denken misschien dat dat helpt

en 80cm is inderdaad net gezond
met een bmi 25 hoef je eigenlijk ook niet af te vallen maar het is maar net wat bij je bouw hoort
  woensdag 14 maart 2007 @ 10:29:06 #255
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_47257373
nja ik denk dat met mijn lengte en bouw dat ik onder de 60 kg moet wegen..

dankje voor je reactie op de kuiten. pilates doen ze wel waar ik sport maar dat is alleen op vrijdag ochtends als ik dus stage heb
pi_47257452
en hoe ben je van plan af te gaan vallen?
  woensdag 14 maart 2007 @ 10:33:29 #257
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_47257492
ben al een tijdje bezig met sporten..
niet dat ik het idee heb dat ik afval.. maar ja
pi_47257526
en wat voor sport dan
pi_47257547
Maar misschien wordt je wel gespierder 'strakker' ? Dat is ook heel wat waard hoor, dat zie je niet in je gewicht, maar wel in je kledingmaat!!
  woensdag 14 maart 2007 @ 10:36:34 #260
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_47257573
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 09:19 schreef Zeeltje het volgende:

[..]

mijn eetpatroon is normaal denk ik.
ochtend
1 boterham met smeerkaas 40+ met thee
tussendoor een fruitsoort ( elke keer verschillend )

s'middags
3 boterhamen vaak of met ham of met kaas
tussendoor of 1 cup a soup of fruit

s'avonds
normaal eten. altijd in olijfolie. Niet echt vet ( mijn moeder is dun en wil dun blijven. die let daar enorm goed op )
en s'avonds eet ik vaak niks meer. Alleen thee drink ik.

Dus volgens mij valt dat wel mee. Maar ik heb het idee dat ik zo stevig ben ivm met mijn jeugd.. veel stiekem snoep enz.
denk dat het tijd nodig heeft om het eraf te schrappen.
ja ben nu ook meer aan het opmeten mijn omtrekken enz dan gewicht.. word gewoon depri van elke keer die 71kg
pi_47257694
het is toch zo dat je met hardlopen alle overtollige vet en spieren verbrand?

hardlopen is toch back to the basics en alles wat je niet nodig hebt verbrand je lichaam(mits je lang genoeg loopt) dus ook dikke kuiten lijkt mij?
pi_47257763
Spieren worden juist opgebouwd door lichaamsbeweging, voor afbreken zou je eiwitarm moeten eten of een of andere enge ziekte hebben denk ik.
Misschien vallen de dikke kuiten minder op als de rest van de beenspieren ook wat getrainder zijn (je ziet er heus niet meteen uit als miss bodybuilder )
  woensdag 14 maart 2007 @ 10:47:13 #263
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_47257831
nou ik ben nu net als een varken.. dikke bovenbenen en dikke kuiten.. ziet er niet uit in een 3 kwartsbroek
pi_47258036
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 10:41 schreef pimtenbrinke het volgende:

hardlopen is toch back to the basics en alles wat je niet nodig hebt verbrand je lichaam(mits je lang genoeg loopt) dus ook dikke kuiten lijkt mij?
ik hoop toch niet dat ik mijn spieren aan het verbranden ben
overtollige vet hopelijk wel
  woensdag 14 maart 2007 @ 10:55:41 #265
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47258085
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 10:08 schreef Miss_S het volgende:
idd en weer een goed excuus om te gaan winkelen dus

ik zou trouwens al 2 weken geleden een roeiapparaat gaan komen maar we hebbn daar ook nog geen tijd voor gehad
oh, tijd te over hier, maar ik wil me eerst van alle kanten goed laten voorlichten ipv zomaar iets te kopen en dat kost even tijd . Niet zelden blijken de producten die ik koop achteraf als beste uit de tests van de Consumentenbond te komen .
Niet meer actief op Fok!
pi_47258174
ik moet nu eerst een sportbh gaan bestellen voordat ik het weer vergeet
  woensdag 14 maart 2007 @ 11:32:13 #267
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47259329
Aankomen van spieren is juist helemaal jofel!
Daar krijgt je lichaam mooie vormen van en bovendien helpt spiermassa om meer calorieen te verbranden.
Van squatten wordt het achterwerk een mooie vorm van rond. Niet het slappe druppelrond maar rondrond. Een meer spieren op de rug accentueert de taille mooi. Bredere schouders doen de bovenarmen minder vet lijken.
Etc!
En de instructeurs die er rondlopen worden van het abbonementsgeld betaald om nuttig te zijn dus gebruik ze!
Ik beweeg veel meer sinds ik op fitness zit omdat ik hetgevoel heb bekeken te worden (is niet echt zo, maar whatever) en dus meer mijn best doe.
Bovendien hebben ze hier een lekkere sauna om na afloop lekker in te relaksen en een mooie huid van te krijgen.
pi_47259480
hardlopen vanmorgen was inderdaad lekker, wel even tof om in plaats van het schema door te lopen tot ik echt niet meer kon... alleen jammer dat ik me daarna moest haasten naar college! Vanmiddag denk ik even naar het centrum wandelen om nieuwe (normale) schoenen te kopen

Hopen dat het morgen nog zulk mooi weer is, dan ga ik lekker een dagje fietsen (Groningen-Assen, via Zuidlaren ofzo)
pi_47259530
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 10:47 schreef Zeeltje het volgende:
nou ik ben nu net als een varken.. dikke bovenbenen en dikke kuiten.. ziet er niet uit in een 3 kwartsbroek
Naar mijn bescheiden mening zien driekwartsbroeken er sws niet uit!

(enkelbroeken zoals Audrey Hepburn droeg, met ballerina's dat kan dan weer wel, maar alleen als je slank bent.)

Was vanochtend eindelijk weer onder de 70. ( 69,9). dus het gaat echt heel langzaam, maar iedere dag 100 gr. eraf daar zou ik mee kunnen leven!
pi_47259612
69,9 staat toch heel anders dan 70
pi_47259652
Elke dag 100 gram is heus zo traag niet hoor! 0,5 tot 1 kg per week is het advies vh voedingscentrum om gezond af te vallen. Het is mooi als je dat kan volhouden hoor.
pi_47259805
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:40 schreef Miss_S het volgende:
69,9 staat toch heel anders dan 70
Ja dat vind ik nou ook!!

Even off-topic: was gister bij de kapper en hebben jullie nu ook dat je nooit weet wat je tegen die mensen moet zeggen? Af en toe heb je er eentje tussen die heel gezellig is en dan klets ik ook wel mee, maar die van gister zei geen stom woord, nou dan kom ik ook niet veel verder als: mooi weertje hè? Misschien maken die afgeknipte haren wel het verschil tussen 70 en 69,9!
pi_47261760
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 09:20 schreef Miss_S het volgende:
als ik wil afvallen kan ik echt niet meer dan 2 boterhammen op een dag eten maarja dat is per persoon anders
verder ziet je eetpatroon er goed uit zeeltje
En met twee boterhammen op een dag bedoel je één 's ochtends en één 's middags? Dat lijkt mij juist weer te weinig, vooral omdat je zoveel sport. Maar ik kan me ook voorstellen dat je niet meer afvalt als je meer gaat eten, aangezien je lichaam dit nu eenmaal gewend is. Ik zou echter iemand die nu 4 boterhammen op een dag eet zeker niet aanraden om minder boterhammen te gaan eten (al zou ik er bijvoorbeeld niet 4 keer 48+ kaas op doen). Één bij het ontbijt en drie als lunch lijkt me erg netjes. Ik heb sowieso het idee dat mensen te gauw hun calorie-inname drastisch omlaag brengen. Hoe zwaarder je bent, hoe meer energie je nodig hebt. Is het niet veel logischer om steeds een beetje minder te gaan eten (en je lichaam daarmee prikkels te blijven geven)?

Voor Viking84: Misschien is het projectie van me, maar ik zou je sterk af willen raden om nu aan de sportschool te beginnen. Het wordt lekker weer, er valt buiten zoveel te doen! Lekker lopen (eventueel hardlopen) en fietsen, zoals je zelf al aangeeft te willen doen. Ik zou pas serieus over de sportschool na gaan denken als de winter aanbreekt en het moeilijker wordt om buiten aan je beweging te komen. Tegen die tijd weet je ook beter of het niet een bevlieging is om serieus met de lijn bezig te zijn. Het is zó zonde om een jaar lang geld af te moeten dragen aan iets waar je geen gebruik meer van maakt. Ik voel me er al maanden schuldig over.

Is het misschien handig om zo'n standaard te kopen bij een mountainbike zodat je er ook binnen mee kunt fietsen? Toegegeven, het is veel saaier dan buiten fietsen, maar dan heb je meteen een semi-hometrainer zodat je ook voorzieningen hebt getroffen voor de barre wintermaanden. En heb je geen (potentiële) hobby waar je je tijd mee kunt vullen en waar je tegelijkertijd beweging mee krijgt? Als je bijvoorbeeld van fotografie houdt, dan kun je op pad gaan om foto's te maken en gelijktijdig calorieen verbranden. Op die manier staat je dag ook wat minder expliciet in het teken van lijnen en kun je het veel langer volhouden om van beweging een gewoonte te maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_47262000
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 10:41 schreef pimtenbrinke het volgende:

Ik ben geen expert, maar vergelijk de duurlopers maar eens met de sprinters. De sprinters zijn mannen en vrouwen met ongelooflijk gespierde lichamen. Bij marathonlopers heb ik zelden 'dikke kuiten' kunnen ontwaren. Dus er zal toch een verschil zitten in explosieve krachtinspanning en langdurige cardio.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:20:27 #275
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_47262923
oei net een softijs gehad...
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:33:53 #276
157031 roosjeroosje1988
pi_47263345
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:20 schreef Zeeltje het volgende:
oei net een softijs gehad...
Ah joh, geniet ervan. Ik heb alweer zin in een Cafe Gelato. Zolang je er maar geen 3 hebt genomen valt het vast wel mee.
pi_47264524
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:46 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja dat vind ik nou ook!!

Even off-topic: was gister bij de kapper en hebben jullie nu ook dat je nooit weet wat je tegen die mensen moet zeggen? Af en toe heb je er eentje tussen die heel gezellig is en dan klets ik ook wel mee, maar die van gister zei geen stom woord, nou dan kom ik ook niet veel verder als: mooi weertje hè? Misschien maken die afgeknipte haren wel het verschil tussen 70 en 69,9!
dat heb ik bij sommige kappers ook
ik hoop binnenkort onder de 75 te zitten want dat is toch ook heel anders dan 75,5

en claudia ik eet meestal crackers 2 of 3 in de avond
als ontbijt cruesli en lunch een appel
het is weinig maarja
pi_47266153
vraagje over fruit:

Hoe slecht zijn bananen? Tis vast al eerder gevraagd, maar goed

(Heb namelijk heeeel veel zin in een banaan die hier vlakbij me in mijn fruitschaal ligt!)
pi_47267039
Minder slecht dan koekjes en ijsjes in elk geval.

Ik heb gisteravond een paar uur gefietst. Wel leuk. Maar ik was compleet de weg kwijt.

Nu zou ik graag ook weer naar buiten gaan, voor weet-ik-wat, maar ik moet hard werken aan een opdracht die ik morgen moet inleveren. Blah.
  woensdag 14 maart 2007 @ 15:25:04 #280
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_47267169
afvallen? hou je dan aan de drie basis elementen;

1. spiermassa kweken
Spieren verbranden je eten/vetmassa, met meer spieren kun je meer calorieën verbranden. hou het wel op niveau, een vrouw hoeft er niet als een bodybuilder bij te lopen natuurlijk.

Wat betreft krachttraining zou je 3x per week een training op kunnen stellen waarbij je op elke dag één van de drie grote spiergroepen neemt (Borst, Benen & Rug) plus de 'helpende' spieren. Voor borst is dat triceps, voor rug biceps en benen zou ik dan schouders doen. Buik kun je elke morgen wat bijhouden. Zo heb je in drie dagen je hele lijf getrained!

2. let op je voeding
Elk pondje gaat echt door het mondje; probeer dus gewoon gezonde voeding naar binnen te krijgen en let op het snoepen (geldt ook voor frisdrank, zoete yoghurtjes, zoet beleg etc.) probeer ongeveer 1/3 van je eten uit koolhydraten te laten bestaam, 1/3 uit eiwitten en 1/3 uit onverzadigde vetten (uit bijv. olijfolie en vette vis). Normaal zou dat ongeveer 40/40/20% verdeling moeten zijn overigens. Zorg er daarnaast voor dat je goed ontbijt, regelmatig iets eet en voldoende water drinkt; dit zorgt ervoor dat je verbranding op gang blijft. Minder/te weinig eten zorgt er alleen maar voor dat je lichaam op reservestand gaat wat er voor zorgt dat je verbranding omlaag gaat en das juist wat je niet wil. Let ook op dat je niet TE veel fruit naar binnen werkt. 3 stuks is wel het max. Je hebt dan namelijk kans dat je teveel fructose binnen krijgt wat je ook niet wilt als je af wilt vallen.

3. Beweging!
Zorg voor voldoende beweging. Probeer elke dag minimaal een half uur iets te doen. Regelmaat is the keywoord. Voor vetverbranding is cardio natuurlijk ideaal. Na ongeveer 20 minuten begint je lijf zijn vetreserves aan te spreken, dus 10 minuten crosstrainen is niet ideaal; probeer het echt een uurtje vol te houden.

Verder:
Staar je niet blind op gewicht! spieren wegen 2x zoveel als vet! dus tijdens het afvallen op bovenstaande manier zou het zomaar kunnen zijn dat je aankomt terwijl je vetmassa naar beneden gaat! Het belangrijkste is natuurlijk dat je je lekker in je vel voelt. Maar stel realistische doelen en probeer niet 10kg in een maand af te vallen, want das haast onmogelijk zonder jezelf op een of ander ongezond dieet te zetten...

[ Bericht 10% gewijzigd door beschuit op 14-03-2007 15:30:52 ]
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:08:54 #281
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_47268672
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 10:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ja kan wel iemand mee, maar dan ben ik ook snel afgeleid. Ga ik bij hem kijken enzo . Hebben we al eerder geprobeerd. Kan ik beter alleen gaan .

Ik ga morgenmiddag waarschijnlijk even in de stad kijken naar fietsen. Ik heb het plan opgevat om een fitnessfiets te gaan aanschaffen, alleen die zijn niet overal te koop. Ze zijn zo licht als een racefiets, maar zien er qua vorm meer als een mountainbike uit. Ze zijn echt bedoeld voor snelheid en conditietraining. Ideaal voor mij dus . Ik moet eens ophouden met praten over 'ik ga dit kopen, dat kopen etc', maar het gewoon eens dóen .
Is dat niet zo'n crosshybride? En wat Claudia_x zegt is zo'n trainer ook wel handig... ik heb er ook een en dat is best wel ideaal
Ik heb net kiezen laten trekken aan de rechterkant dus ik verwacht wel afgevallen te zijn
Bernie en ik zijn tof.
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:09:34 #282
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47268701
,

sorry hoor, beschuit, maar ik vind het een beetje irritant als hier mensen komen die dan 1 keer even vertellen hoe we moeten afvallen (alsof wij dat niet weten) en zich dan niet meer laten zien.

zo, ik ben weer terug van m'n workshop (over werken met een functiebeperking).
Claudia X, bedankt voor je tips . Ik ben idd al van het plan afgestapt om naar een sportschool te gaan. Het is idd te gek voor woorden om naar een sportschool te gaan, terwijl er buiten zoveel te doen is .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:11:11 #283
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47268743
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:08 schreef mordradead het volgende:

[..]

Is dat niet zo'n crosshybride? En wat Claudia_x zegt is zo'n trainer ook wel handig... ik heb er ook een en dat is best wel ideaal
Ik heb net kiezen laten trekken aan de rechterkant dus ik verwacht wel afgevallen te zijn
ik weet niet of het een crosshybride is . Overal noemen ze het anders en die dingen zien er ook overal weer anders uit. Het is gewoon een soort racefiets, maar met recht stuur en je zit meer rechtop, zodat je minder last krijgt van je rug. Ik ga nog even op een fietsforum informeren over de mogelijkheden. Ik wil in ieder geval met hoge snelheid lange afstanden kunnen afleggen en dat gaat op mijn stadsfietsje met terugtraprem wat moeilijker .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:20:52 #284
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_47269042
ik heb net even lekker een half uurtje gewandeld in tilburg

met een softijsje
pi_47269198
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 14:55 schreef Tangarine het volgende:
vraagje over fruit:

Hoe slecht zijn bananen? Tis vast al eerder gevraagd, maar goed

(Heb namelijk heeeel veel zin in een banaan die hier vlakbij me in mijn fruitschaal ligt!)
als je echt op wilt letten hoeveel er in zit
kan je beter een appel of peer nemen
maar goed over fruit moet je nooit zo moeilijk doen

en Beschuit volgens mij weet ik best hoe je moet afvallen

weet alleen niet hoe ik deuren open moet doen mijn hand doet pijn en denk toch dat er misschien iets gekneusd is of iets
pi_47269411
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:20 schreef Zeeltje het volgende:

met een softijsje
2e softijsje van de dag?
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:37:24 #287
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_47269539
nee nee dat was dezelfde... maar wou ook even mededelen dat ik wel iets gezonds had gedaan ( dat wandelen dan )
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:52:31 #288
157031 roosjeroosje1988
pi_47270057
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:20 schreef Zeeltje het volgende:

met een softijsje
Ik heb vandaag ook een ijsje op. M'n moeder wou perse een ijsje op een horentje gaan halen. Ik had liever een Cafe Gelato gehad maar ze wou niet op het terrasje gaan zitten. Ik ben sinds ik hier m'n eetpatroon niet meer post eigenlijk nogal de mist in gegaan met m'n eetpatroon. Eigenlijk diezelfde avond nog, de laatste keer dat ik het hier postte (en de avond dus niet meer had aangevuld hier). Maar goed, daar ga ik jullie verder niet meer mee lastigvallen, ik heb toch wel dingen geleerd hier. Kipfilet en smeerkaas bijvoorbeeld. Oja vanavond eten we ravioli.
pi_47270158
dus je moest een ijsje eten van je moeder

en zeeltje een softijsje is inderdaad wel erg lekker gelukkig woon ik nergens in de buurt van waar ze dat verkopen (tenminste niet de echt lekkere)
pi_47270688
Kom ik net aan in Amsterdam, (was weer een week in Belgie) ga ik hier op de weegschaal staan, want dit is mijn "officiele" weegschaal. Weeg ik 69,3 i.p.v. 69,9! Daar dit mijn officiele weegschaal is heb ik natuurlijk direct mijn gewicht upgedate

(Ik wist dat ik op de weegschaal in Belgie meer woog, maar ik had in het begin het verschil eraf getrokken, dus ik dacht dat hij dan weer synchroon zou lopen, maar niet dus)
pi_47270781
dat is lekker colette
pi_47271188
nice! en dat ijsje klinkt wel erg lekker
pi_47271301
Weer een dagje gefietst, en nu echt een dagje. Vanochtend heb ik mijn 'goede' fiets helemaal schoongemaakt. Daarna ben ik vertrokken voor een soort zwerftocht die 5 uur heeft geduurd. De batterij van mijn fietscomputer is leeg, maar ik gok dat ik wel zo'n 70 km heb afgelegd. Dit allemaal op:

Ontbijt: drie boterhammen (2 vruchtenhagel, 1 chocopasta) en drie kopjes thee
Lunch: drie boterhammen (2 ham/sandwichspread, 1 chocopasta) en een pakje sap
Tussendoor: halve liter limolight en een appel

Normaal eet ik een broodje minder, maar ik had het gevoel dat ik het wel kon gebruiken vandaag.

Hoe zit het eigenlijk met ijs? Roomijs zal wel vet zijn, maar hoe zit het met de rest? Je hebt ook yoghurtijs, sorbetijs en softijs.
pi_47271800
Hoe kunnen jullie allemaal zo makkelijk tijd vrijmaken om overdag te sporten, en dan ook nog zo lang?

Ik heb gisterochtend een college moeten missen om überhaupt te kunnen gaan sporten, omdat het er maandag, vandaag, morgen of vrijdag helemaal niet in zat.
pi_47271804
product eenheid kcal. eiwit koolh. vet
ijs 100 gr. 186 3.0 19.7 10.6
ijs (conotop) 100 gr. 246 6.0 24.0 14.0
ijs (Magnum - Ola) 1 stuk 300 4.0 26.0 20.0
ijs (met chocolade) 100 gr. 218 3.2 22.8 12.7
ijs (room) 100 gr. 181 3.0 22.0 9.1
ijs (yoghurt) 100 gr. 107 4.0 16.0 3.0
ijscoupe met likeur 100 gr. 164 2.3 21.2 7.8
ijslolly-waterijs 100 gr. 73 0.0 18.2 0.0
ijssorbet 100 gr. 106 0.5 26.0 0.0
ijswafeltje (koekje) 100 gr. 433 8.8 76.7 10.1
pi_47271826
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:50 schreef Mini_rulez het volgende:
Hoe kunnen jullie allemaal zo makkelijk tijd vrijmaken om overdag te sporten, en dan ook nog zo lang?

Ik heb gisterochtend een college moeten missen om überhaupt te kunnen gaan sporten, omdat het er maandag, vandaag, morgen of vrijdag helemaal niet in zat.
ik heb daar ook alleen smorgens vroeg en savonds laat te tijd voor
ben wel jaloers
pi_47272121
Ik heb ook niet elke dag tijd om overdag te sporten. Maar gelukkig ben ik student, en dus wel eens vrij. Morgen ook, en ik ben van plan een soort zwerftocht (niet van Unihoc afgekeken hoor) op skeelers te gaan maken in het Amsterdamse bos! Weet iemand of je daar wat kunt skeeleren? Er is wel een hardlooproute van 21 km, ik wil die doen en dan nog een paar km eraan tot 25-30 km (is niet overdreven hoor, ik ben een aardig goede skeeleraar met 5 wieltjes)

Vandaag zat ik echter van 9 tot half 6 op de uni, en heb dus niet gesport. Ik kan vanavond nog zwemmen, maar weet niet of ik daar nog zin in heb... Anders wordt het een halfuurtje steppen. Oftewel, jullie moeten mij ff naar de zwembad schoppen.

Over die kuiten: Door hardlopen worden je spieren korten, daardoor zouden je kuiten dikker kunnen lijken. Een oplossing is om je kuitslpieren langer te maken, door strechten, yoga of pilates ofzo. Krijg je een mooi figuur van.
pi_47272164
Dit
quote:
Na ongeveer 20 minuten begint je lijf zijn vetreserves aan te spreken, dus 10 minuten crosstrainen is niet ideaal; probeer het echt een uurtje vol te houden.
is echt bullshit. Ik sportte vorig jaar elke dag ongeveer 20 minuten, iets langer soms en ben er keistrak door geworden, dus dat minimaal een uur hoeft echt niet per se.
pi_47272187
zat ik toch goed met mijn pilates
pi_47273021
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:50 schreef Mini_rulez het volgende:

Ik ben bezig met mijn afstudeerscriptie, dus ik kan mijn tijd wat vrij indelen (geen colleges). Omdat ik graag 's avonds werk houd ik overdag tijd over voor hardlopen, wandelen en fietsen. Ook handig ivm daglicht. Vandaag kon ik niet zoveel doen, omdat ik wacht op feedback op de (hopelijk) laatste versie van mijn verslag. Vandaar de lange fietstocht.
  woensdag 14 maart 2007 @ 18:37:36 #301
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47273250
Ik heb 2 dagen stage en kan zelf bepalen wanneer ik m'n uren maak, dus ik heb ook veel tijd. Als het mooi weer is, wil ik gaan sporten, regent het, ga ik naar stage .

Aangezien ik zelf een fiets wil kopen (wat moeilijk zeg! ik zie door de bomen het bos niet meer!) ook maar even vragen waar jullie hier op fietsen.

Ik zal blij zijn als het langer licht is 's avonds. Dan kan ik om 19 uur nog een flink stuk fietsen .
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')