abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46700386
Wat is nou handiger als je af wilt vallen. 's Avonds eerst sporten en dan eten of eerst eten, het eten laten zakken en na een uur ofzo gaan sporten?

Ik heb nl het idee dat als je na het eten sport je alleen verbrand wat je gegeten hebt en als je ervoor sport dat je dan ook je vetreserves verbrand, of klopt dat niet?
pi_46700644
Volgens mij niet helemaal. Want je kan dan ook zeggen dat je het gene wat je hebt verbrand er gelijk weer "aan" eet.
Gewoon minder en verantwoord eten en daarbij regelmatig sporten, dan val je heus af.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_46700657
voor mij werkt dat het beste....: eerst een kleine hap eten (voorbeeld een bruine boterham met kipfilet)...daarna sporten...maar niet meteen na het sporten gaan eten...ik laat mijn lchaam eerst tot rust komen...
pi_46700716
Mijn hongergevoel gaat sowieso weg op 't moment dat ik sport. Duurt ook altijd eventjes voordat ie weer dubbel zo hard terugslaat
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_46704674
Eten voor het sporten is klote, dan krijg je steken in je maag enzovoorst, dat sport niet fijn. Hangt ervanaf hoe hard je sport natuurlijk.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_46705254
Nee, zo simpel is het niet. Het maakt in principe niet uit voor het vet verbranden. Alleen is je parasympathicus (zenuwstelsel) actief als je eet (en nog een paar uur daarna) en je sympathicus als je sport. Je parasympathicus zorgt ervoor dat er genoeg bloed (zuurstof) naar je spijsverteringsorganen gaat voor het verteren van het voedsel. De sympathicus zorgt ervoor dat er genoeg bloed naar de spieren en je hart e.d. gaat tijdens beweging. Maar dan wordt de parasympathicus dus weer geremd: er kan niet overal veel bloed naartoe gaan. Het is dus beter om te wachten totdat je eten voor een groot deel verwerkt is en dan te gaan sporten (2 uurtjes ofzo wachten na het eten): dan voel je je ook veel beter en gaat het sporten beter. Het ligt er ook een beetje aan welke sport je doet.
pi_46710625
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:38 schreef Swowie het volgende:
Nee, zo simpel is het niet. Het maakt in principe niet uit voor het vet verbranden. Alleen is je parasympathicus (zenuwstelsel) actief als je eet (en nog een paar uur daarna) en je sympathicus als je sport. Je parasympathicus zorgt ervoor dat er genoeg bloed (zuurstof) naar je spijsverteringsorganen gaat voor het verteren van het voedsel. De sympathicus zorgt ervoor dat er genoeg bloed naar de spieren en je hart e.d. gaat tijdens beweging. Maar dan wordt de parasympathicus dus weer geremd: er kan niet overal veel bloed naartoe gaan. Het is dus beter om te wachten totdat je eten voor een groot deel verwerkt is en dan te gaan sporten (2 uurtjes ofzo wachten na het eten): dan voel je je ook veel beter en gaat het sporten beter. Het ligt er ook een beetje aan welke sport je doet.
Thnx voor je antwoord. Vanavond in de sportschool gevraagd en die zeiden idd ook dat het beter is om na het eten ff te wachten en dan te sporten. Ik doe vooral fitness/cardio dus.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:46:06 #8
167723 sanni
Acima de seu
pi_46728597
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:38 schreef Swowie het volgende:
Nee, zo simpel is het niet. Het maakt in principe niet uit voor het vet verbranden.
Alleen is je parasympathicus (zenuwstelsel) actief als je eet (en nog een paar uur daarna)
en je sympathicus als je sport. Je parasympathicus zorgt ervoor dat er genoeg bloed
(zuurstof) naar je spijsverteringsorganen gaat voor het verteren van het voedsel.
De sympathicus zorgt ervoor dat er genoeg bloed naar de spieren en je hart e.d.
gaat tijdens beweging. Maar dan wordt de parasympathicus dus weer geremd:
er kan niet overal veel bloed naartoe gaan. Het is dus beter om te wachten totdat
je eten voor een groot deel verwerkt is en dan te gaan sporten (2 uurtjes ofzo
wachten na het eten): dan voel je je ook veel beter en gaat het sporten beter.
Het ligt er ook een beetje aan welke sport je doet.
pi_46730224
Niet eten
pi_46734733
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:33 schreef hardromacore het volgende:
Niet eten
Hoef je ook niet te sporten
pi_46738829
quote:
Op maandag 26 februari 2007 17:26 schreef juon_jacket1 het volgende:
voor mij werkt dat het beste....: eerst een kleine hap eten (voorbeeld een bruine boterham met kipfilet)...daarna sporten...maar niet meteen na het sporten gaan eten...ik laat mijn lchaam eerst tot rust komen...
het is beter om direct na het sporten iets te eten om je bloedsuiker op peil te houden en je reserves aan te vullen.
Anders krijg je te hoge pieken en te lage dalen ..
pi_46739080
dat heb ik gisteravond ook gedaan, eerst warm gegeten, 1,5 uur gewacht, gesport en na het sporten bakje sla gegeten met komkommer en cherrytomaatjes enzo
  woensdag 6 mei 2009 @ 15:22:46 #13
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68732060
Ik zit ook een beetje met hetzelfde probleem. Ik sport zo'n 3x in de week, 2xfitness en 1xsquash. Bij squashen eet ik altijd erna, bij fitness net hoe het uitkomt. Een beetje ervoor eten en een beetje erna is voor mij niet echt een optie uit praktisch opzicht. Ik doe zowel cardio als krachttraining.

Als je spiermassa wilt aanmaken zou je toch moeten zeggen dat er ook iets 'omzetbaars' aanwezig moet zijn als je gaat sporten. En als je gaat hardlopen zul je ook energie moeten hebben. Met een lege maag kan ik echt niet sporten. Maar waarom is een volledige maaltijd, ruim een uur-anderhalf uur voor het sporten dan niet helemaal oke?
  Trouwste user 2022 woensdag 6 mei 2009 @ 20:23:53 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_68744627
Ik at voor een wedstrijd niks. Slecht natuurlijk, maar net als bij verliefdheid kreeg ik voor een wedstrijd niks door mijn strot.

Voor trainingen at ik wel natuurlijk

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:53:01 #15
153954 NZYM
Genosha Records
pi_68764171
quote:
Op maandag 26 februari 2007 17:19 schreef Sylvana het volgende:
Wat is nou handiger als je af wilt vallen. \'s Avonds eerst sporten en dan eten of eerst eten, het eten laten zakken en na een uur ofzo gaan sporten?

Ik heb nl het idee dat als je na het eten sport je alleen verbrand wat je gegeten hebt en als je ervoor sport dat je dan ook je vetreserves verbrand, of klopt dat niet?
Voor afvallen: Eerst trainen, dan je avondeten.

Bij krachttraining is dat weer een ander verhaal maar dat is niet van toepassing.
Waarom makkelijk doen als je moeilijk bent?
pi_69198006
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:27 schreef ellos het volgende:

[..]

het is beter om direct na het sporten iets te eten om je bloedsuiker op peil te houden en je reserves aan te vullen.
Anders krijg je te hoge pieken en te lage dalen ..

Niet iets eten, gewoon dextrose nemen.
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
pi_69198654
De vraag is wat je wilt verbranden. Suikers of vet. Ik weet niet hoe een training bij jou eruit ziet, maar in de meeste sporttrainingen verbrand je suikers, als je heel diep gaat een klein beetje vet, maar voornamelijk lactose (verzuring). Om af te vallen moet je veel wandelen en/of laag tempo zwemmen. Als je intensief gaat trainen moet je gewoon goed eten. Verse groente, biefstuk, beetje pasta, prima.
Thus, what is of supreme importance in war is to attack the enemy's strategy. - SUN TZU
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')