Thnx voor je antwoord. Vanavond in de sportschool gevraagd en die zeiden idd ook dat het beter is om na het eten ff te wachten en dan te sporten. Ik doe vooral fitness/cardio dus.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:38 schreef Swowie het volgende:
Nee, zo simpel is het niet. Het maakt in principe niet uit voor het vet verbranden. Alleen is je parasympathicus (zenuwstelsel) actief als je eet (en nog een paar uur daarna) en je sympathicus als je sport. Je parasympathicus zorgt ervoor dat er genoeg bloed (zuurstof) naar je spijsverteringsorganen gaat voor het verteren van het voedsel. De sympathicus zorgt ervoor dat er genoeg bloed naar de spieren en je hart e.d. gaat tijdens beweging. Maar dan wordt de parasympathicus dus weer geremd: er kan niet overal veel bloed naartoe gaan. Het is dus beter om te wachten totdat je eten voor een groot deel verwerkt is en dan te gaan sporten (2 uurtjes ofzo wachten na het eten): dan voel je je ook veel beter en gaat het sporten beter. Het ligt er ook een beetje aan welke sport je doet.
quote:Op maandag 26 februari 2007 19:38 schreef Swowie het volgende:
Nee, zo simpel is het niet. Het maakt in principe niet uit voor het vet verbranden.
Alleen is je parasympathicus (zenuwstelsel) actief als je eet (en nog een paar uur daarna)
en je sympathicus als je sport. Je parasympathicus zorgt ervoor dat er genoeg bloed
(zuurstof) naar je spijsverteringsorganen gaat voor het verteren van het voedsel.
De sympathicus zorgt ervoor dat er genoeg bloed naar de spieren en je hart e.d.
gaat tijdens beweging. Maar dan wordt de parasympathicus dus weer geremd:
er kan niet overal veel bloed naartoe gaan. Het is dus beter om te wachten totdat
je eten voor een groot deel verwerkt is en dan te gaan sporten (2 uurtjes ofzo
wachten na het eten): dan voel je je ook veel beter en gaat het sporten beter.
Het ligt er ook een beetje aan welke sport je doet.
Hoef je ook niet te sportenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:33 schreef hardromacore het volgende:
Niet eten
het is beter om direct na het sporten iets te eten om je bloedsuiker op peil te houden en je reserves aan te vullen.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:26 schreef juon_jacket1 het volgende:
voor mij werkt dat het beste....: eerst een kleine hap eten (voorbeeld een bruine boterham met kipfilet)...daarna sporten...maar niet meteen na het sporten gaan eten...ik laat mijn lchaam eerst tot rust komen...![]()
Voor afvallen: Eerst trainen, dan je avondeten.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:19 schreef Sylvana het volgende:
Wat is nou handiger als je af wilt vallen. \'s Avonds eerst sporten en dan eten of eerst eten, het eten laten zakken en na een uur ofzo gaan sporten?
Ik heb nl het idee dat als je na het eten sport je alleen verbrand wat je gegeten hebt en als je ervoor sport dat je dan ook je vetreserves verbrand, of klopt dat niet?
Niet iets eten, gewoon dextrose nemen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:27 schreef ellos het volgende:
[..]
het is beter om direct na het sporten iets te eten om je bloedsuiker op peil te houden en je reserves aan te vullen.
Anders krijg je te hoge pieken en te lage dalen ..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |