abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47175091

Het enige echte vervolg op Slank de lente in # 55!

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-de-zomer-in-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilotjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben.
Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Fok Dieetclub deel 141.
Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een pm sturen dat je in dit lijstje wilt van slank de lente in, want iedereen komt automatisch in het dieetclubtopic.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Miss_S = Saskia
Viking84 = Renske
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Guppyfriend = Linda
Roosjeroosje1988 = Roosje
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke

[ Bericht 1% gewijzigd door Thrilled op 12-03-2007 16:04:42 ]
pi_47175160
Dat is snel

Weekendje bij mn ouders niet echt normaal patroon gehad zoals thuis, is gewoon niet echt te doen hier, maar vanaf morgen weer lekker in mn eigen huisje en dan kan ik gewoon weer verder met mn m patroon dat ik daar heb opgebouwd en weer lekker sporten morgenavond en normaal eten enzo en dan komt het wel weer goed
  zondag 11 maart 2007 @ 23:30:11 #3
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_47175173
Ik sta al niet eens meer in het lijstje zie ik omdat ik een poosje stilsta.... vandaag friet gehad dus er zal morgen wel wat bij zijn nou ja, dan maar morgen weer even updaten
Bernie en ik zijn tof.
pi_47175225
Miss_S = Saskia
Viking84 = Renske
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia

Wow, it's a small step for a man, but a giant leap for mankind...
pi_47175243
quote:
Op zondag 11 maart 2007 23:30 schreef mordradead het volgende:
Ik sta al niet eens meer in het lijstje zie ik omdat ik een poosje stilsta.... vandaag friet gehad dus er zal morgen wel wat bij zijn nou ja, dan maar morgen weer even updaten
ik sta ook stil, maar dan update ik gewoon elke week hetzelfde gewicht zodat ik wel in het lijstje blijf staan
pi_47175268
Jep gaat zeker snel maar ik ben kapot, en kruip lekker mn bedje in kom je mee sylvana?

voor de rest, tot morgen!!
pi_47175295
quote:
Op zondag 11 maart 2007 23:32 schreef Thrilled het volgende:
Jep gaat zeker snel maar ik ben kapot, en kruip lekker mn bedje in kom je mee sylvana?

voor de rest, tot morgen!!
offcourse

slaap lekker mensen
pi_47175756
De volgende kilo laat bij mij ook al behoorlijk op zich wachten.
Niet dat ik klaag want ik ben wel cm's verloren.
Maar ik zal toch ff een updateje doen....als ik mijn inlog van die site weer heb gevonden.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  zondag 11 maart 2007 @ 23:52:42 #9
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_47175969
Ik heb me vanavond nogal laten gaan. Maar het was wel goddelijk. Ik heb eigenlijk geen zin meer om hier dagelijks m'n eetpatroon neer te zetten. Nee, niet dat ik weer in m'n oude patroon terug ga maar ik raak er behoorlijk gefrustreerd door door het steeds te posten en ik irriteer er jullie door.

En weet iemand misschien waardoor een opgezette buik komt? Mijn buik is momenteel namelijk zo extreem opgezet.
pi_47175972
quote:
Op zondag 11 maart 2007 23:46 schreef Spacehamster het volgende:
De volgende kilo laat bij mij ook al behoorlijk op zich wachten.
Niet dat ik klaag want ik ben wel cm's verloren.
Maar ik zal toch ff een updateje doen....als ik mijn inlog van die site weer heb gevonden.
Tja, en dat is bij mij dus ook niet te merken, dat ik cm's verlies, dus das erg frustrerend

En ik laat mn wachtwoorden altijd gewoon onthouden, zelf onthou ik het ook nooit allemaal

Nu echt Thrilled's bed in duikt
pi_47176275

ik sta boven aan in het lijstje
  maandag 12 maart 2007 @ 00:03:30 #12
157031 roosjeroosje1988
pi_47176349
quote:
Op maandag 12 maart 2007 00:01 schreef Miss_S het volgende:

ik sta boven aan in het lijstje
En ik sta er helemaal niet in.

pi_47176391
is iedereen naar bed..... *kruipt er bij sylvana en kevin gezellig bij*
  maandag 12 maart 2007 @ 00:10:06 #14
157031 roosjeroosje1988
pi_47176553
Waarom word ik eigenlijk steeds buitengesloten? Het zal je misschien verbazen maar deze egoistische kwal heeft ook gevoelens. Ik wil wel normaal doen maar als men tegen mij niet normaal doet gaat normaal doen wel wat moeilijker hè.

En het is nooit mijn bedoeling geweest om de sfeer hier te verpesten.

Ik zal hier wel af en toe nog vermelden hoe het gaat. (Niet dat jullie daar in geinteresseerd zijn. )
  Moderator maandag 12 maart 2007 @ 06:46:32 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_47179687
quote:
Op zondag 11 maart 2007 23:52 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb me vanavond nogal laten gaan. Maar het was wel goddelijk. Ik heb eigenlijk geen zin meer om hier dagelijks m'n eetpatroon neer te zetten. Nee, niet dat ik weer in m'n oude patroon terug ga maar ik raak er behoorlijk gefrustreerd door door het steeds te posten en ik irriteer er jullie door.

En weet iemand misschien waardoor een opgezette buik komt? Mijn buik is momenteel namelijk zo extreem opgezet.
Activia van Danone
en dat je niet in het lijstje staat komt misschein omdat je je profiel al heel lang niet meer aangepast hebt?

oh, en trouwens, ik heet Linda, mag ik dan ook in het echte namenlijstje, Kevin mogen jullie ook in mn fotoboek kijken!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 12 maart 2007 @ 07:44:58 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47179863
quote:
Op maandag 12 maart 2007 06:46 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Activia van Danone
en dat je niet in het lijstje staat komt misschein omdat je je profiel al heel lang niet meer aangepast hebt?

oh, en trouwens, ik heet Linda, mag ik dan ook in het echte namenlijstje, Kevin mogen jullie ook in mn fotoboek kijken!
quote jij niet de verkeerde persoon? . Je post sluit inhoudelijk niet aan op die van Roosjeroosje.

@ Roosjeroosje: als je een opgezette buik hebt, houd je teveel vocht vast. Betekent: 1) je neemt teveel zout tot je of 2) je wordt ongesteld (en dan kom je waarschijnlijk ook weer een kilo aan die er daarna weer af gaat).

Grr . Ik heb een lekker luchtig bloesje aan, maar de katten zijn erop uit om het te slopen ofzo. Vanochtend sprong er één op m'n schouder, een (gelukkig) piepklein gaat achterlatend (ik kon aan zijn gedrag merken dat 'ie in me wilde springen dus ook m'n eigen schuld ) en nummer twee wil steeds op schoot bij m'n yoghurt met cruesli en probeert te blijven hangen in m'n blouse als ik haar wegduw.

Vanochtend niet weer afgevallen helaas , maar goed, dat viel te verwachten. Heb iets van 3,5 tot 4 liter water gedronken gisteren (waarvan heel weinig eruit is gekomen), ik moet binnenkort ook ongesteld worden en verder blijft het afvallen niet rap gaan helaas .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 12 maart 2007 @ 07:58:17 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47179931
Fok!Dieetclub deel 142

hm, ze hebben daar wat kritiek op spacehamster .
Niet meer actief op Fok!
pi_47180293
ik woog vanmorgen weer 1,5 kilo meer
ik neem het niet al te serieus want dit is na het weekend en mijn officiele weegdag is pas over een paar dagen

ik heb vanmorgen wel al weer hardgelopen
3x3 minuten hardlopen en 3x2 minuten lopen
morgen maar eens 4x3 minuten hardlopen en 4x1 minuut lopen proberen want dit vandaag ging wel erg makkelijk

[ Bericht 40% gewijzigd door Miss_S op 12-03-2007 09:51:55 ]
pi_47181472
hai allemaal

Ik ben ook druk bezig, zodra ik weer bij mijn vader ben ga ik ook even op de weegschaal om mn gewicht te meten zodat ik ook in het lijstje kan (als ik hier natuurlijk ook welkom ben )

net al lekker hardgelopen, lente
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_47181517
natuurlijk ben je welkom
zeker als je doet hardlopen
pi_47181603
Hebben jullie het mooie weer ook gevierd met ijs? (en een halve fles wijn )
Ik merk vooral het laatste heel goed, heb verschrikkkkkelijke dorst vanochtend. Het lijkt erop dat ik vandaag wel 4 liter mag om weer op een normale vochtbalans te zitten.
En ondanks dat ik niet zoveel post en niet zo klef ben als sommigen hier, ik ben Marianne, aangenaam allen!
Het mooi kotsende meisje.
pi_47181794
aangenaam Marianne
en ik heb niet gevierd met ijs maar wel met wijn

ik zat net oude dieetclub posts van mij door te lezen
precies een jaar geleden woog ik 10 kilo meer dan nu
voel ik me meteen weer iets beter
pi_47181895
quote:
Op maandag 12 maart 2007 09:55 schreef Miss_S het volgende:
natuurlijk ben je welkom
zeker als je doet hardlopen
yay

Ja, ik doe mijn best! ik loop 3x per week hard en ik heb gister 30km gefietst!

ennuh, goed dat je het hebt volgehouden!

(ik ben Maarten trouwens )
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
  maandag 12 maart 2007 @ 10:18:06 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47182006
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:08 schreef Miss_S het volgende:
aangenaam Marianne
en ik heb niet gevierd met ijs maar wel met wijn

ik zat net oude dieetclub posts van mij door te lezen
precies een jaar geleden woog ik 10 kilo meer dan nu
voel ik me meteen weer iets beter
en tussendoor geen terugval gehad?
Niet meer actief op Fok!
pi_47182013
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:13 schreef Tangarine het volgende:

[..]

yay

Ja, ik doe mijn best! ik loop 3x per week hard en ik heb gister 30km gefietst!

ennuh, goed dat je het hebt volgehouden!

(ik ben Maarten trouwens )
ik moet wel erg veel namen gaan onthouden
ik heb besloten deze week elke dag te gaan hardlopen maarja ik loop dan ook niet zo heel lang
pi_47182042
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

en tussendoor geen terugval gehad?
nee maarja volgend sommige is 10 kilo in een jaar afvallen ook niet echt veel, eerder frustrerend
en een terugval krijgen heeft volgens mij ook nog steeds met dat knopje in je hoofd te maken
  maandag 12 maart 2007 @ 10:21:44 #27
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47182095
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:19 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nee maarja volgend sommige is 10 kilo in een jaar afvallen ook niet echt veel, eerder frustrerend
en een terugval krijgen heeft volgens mij ook nog steeds met dat knopje in je hoofd te maken
als je 'maar' 85 kg weegt en nu al 75, zou ik dat niet echt frustrerend willen noemen, hoewel ik 10 kg per jaar ook wel weinig vind (mijn diëtiste ried mij aan 1 kg per maand af te vallen).

Als je meer dan 100 weegt en je valt dan maar 10 kg af, dát is pas frustrerend .
Niet meer actief op Fok!
pi_47182178
ja je moet inderdaad ook naar je gewicht kijken
ik zou nu nog graag 10 kilo in een jaar afvallen maar als dat niet gebeurt ben ik eerlijk gezegt toch gelukkig
ik ben van 98 afgevallen naar bijna 75

ik wil me nu gewoon bezig houden met fitter worden en hopelijk betekent dat ook slanker maar als ik naar mijn bouw kijk denk ik dat ik wel erg slank ben als ik 65 kilo weeg
je kan nu al mijn ribben tellen
pi_47182253
je moet maar zo denken, van vel over been worden we ook niet echt blij
pi_47182652
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:28 schreef Tangarine het volgende:
je moet maar zo denken, van vel over been worden we ook niet echt blij
nee daar heb je gelijk in
pi_47182786
Pffff mensen wat gaat dit topic hard! Soms een beetje te hard... Ben ik een paar dagen thuis (en mijn FOKww ff kwijt), lig ik direct 3 topics achter! Ik vind veel posts een beetje overbodig, en erg offtopic. Ook dat Roosjeroosje gedoe ben ik nu wel zat, volgens mij heeft ze nu wel aardig door dat ze irritant is en hopelijk wordt het nu beter. Misschien moeten we wat meer ontopic blijevn naar mijn idee.

Enfin, hier gaat het ogenschijnlijk nog steeds slecht sinds verjaardag, omdat ik thuis was kom ik onbedoeld allemaal lekkere dingen tegen, en ja dan eet je nog wel eens een gevulde koek, paasei, stukje cake en chocoladevla als toetje. Maar nu ben ik weer op mijn kamer, en kan ik mijn patroon weer veel beter volhouden. Het begint namelijk bij het boodschappen doen, alles wat ik niet koop kan ik ook niet eten.
Gelukkig kan ik nu ook weer veel fokken, en raak ik weer helemaal gemotiveerd van dit topic. Morgen maar eens ff wegen, kijken wat de schade is.
En straks ga ik lekker hardlopen! Voor iedereen die daar ook mee wil beginnen: ik ben gewoon begonnen met lopen zover als ik kon, en daarna ging ik ff wandelen. Weer lopen, dan weer stukje wandelen, en dat ongeveer een half uurtje lang. Ik kon eerst maar amper een minuut lopen en het is dan erg zwaar, maar nu (na een paar weekjes al) loop ik gemakkelijk een half uur achter elkaar en ben ik nog maar amper moe. Ik moet zelfs een nieuwe, langere route vinden, het is echt leuk om te doen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Plukie86 op 12-03-2007 10:55:59 ]
pi_47182861
www.hardloopschema.nl is wel handig, je kunt daar gewoon een kant en klaar schema van afhalen
  maandag 12 maart 2007 @ 10:58:42 #33
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47182999
Sylvana heeft ook al een schema uitgetikt.

@ Plukie: je lijkt wel een oud wijf joh! . Wat maakt het uit dat we zo nu en dan offtopic gaan? Er ontstaat nu wel een gezellig kliekje hier .
Niet meer actief op Fok!
pi_47183151
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:58 schreef Viking84 het volgende:

@ Plukie: je lijkt wel een oud wijf joh! . Wat maakt het uit dat we zo nu en dan offtopic gaan? Er ontstaat nu wel een gezellig kliekje hier .
Pffff ben 21 en nu al een oud wijf?

Ik vind het ook gezellig in dit topic hoor, maar ik moet een heel topic bijlezen als ik een dagje niet online ben! Ik kan bij mijn ouders niet de hele dag op comp, op mijn kamer wel. Een dag is dan lang, ik heb het idee dat sommige mensen elke dag de hele dag door posten ( ik soms ook wel, maar niet ELKE dag, maar daar gaat het verder niet echt om)
Beetje jammer dat ik me dan door een berg onzin moet worstelen voordat ik weer bij een interessante post kom. Prima dat er veel gepost wordt, als het merendeel maar over afvallen gaat. En dat is nu niet zo.
pi_47183293
quote:

sylvana

en plukie doe je een half uur lang hardlopen?
pi_47183328
quote:
Op maandag 12 maart 2007 07:58 schreef Viking84 het volgende:
Fok!Dieetclub deel 142
hm, ze hebben daar wat kritiek op spacehamster .
Was ff zoeken....maar ik heb maar ff gereageerd in het pudding topic.
Ik vind gelatine pudding lekker....en leuk om te maken.
Wat wordt daar moeilijk over gedaan..rare mensen..

De weegschaal was me trouwens vanochtend genadig.
Er is een kilo af. Halleluja!
Had ik gelijk een echte reden om dieetweb bij te werken.
Opgehangen in de slaapkamer en woonkamer hangen 2 broeken naar me te lonken en ik pas er biiiiiijjjjjjna in!
pi_47183342
quote:

Volgens mij bedoel je Saskia hoor

Ik vind de weegschaal van mn ouders een stuk liever dan mn eigen weegschaal, hier woog ik weer net onder de 55 kg Kijken wat mn eigen weegschaal morgen zegt, zou wel fijn zijn als hij het met de weegschaal hier eens is

Vanavond weer lekker sporten En tis nog steeds mooi weer, dus ga vanmiddag wel weer een uurtje in de stad lopen op zoek naar werk.

Welkom Maarten En veel succes Wat een boel hardlopers opeens hier zeg
pi_47183376
ik begrijp niet waarom er altijd zoveel verschil zit tussen weegschalen.....
  maandag 12 maart 2007 @ 11:15:29 #39
157031 roosjeroosje1988
pi_47183427
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:13 schreef Miss_S het volgende:
ik begrijp niet waarom er altijd zoveel verschil zit tussen weegschalen.....
Inderdaad, ik weeg overal altijd meer dan thuis. En het ligt er ook maar net aan hoe je op de weegschaal gaat staan.
  maandag 12 maart 2007 @ 11:18:41 #40
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47183522
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:10 schreef Miss_S het volgende:

[..]

sylvana
.

Sorry . Ik zit op stage, vandaar .
Niet meer actief op Fok!
pi_47183586
ik zal het je voor deze keer vergeven
  maandag 12 maart 2007 @ 11:30:39 #42
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47183864
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:15 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Inderdaad, ik weeg overal altijd meer dan thuis. En het ligt er ook maar net aan hoe je op de weegschaal gaat staan.
mijn huisgenoot houdt zichzelf aan de muur vast .
Niet meer actief op Fok!
pi_47183907
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

mijn huisgenoot houdt zichzelf aan de muur vast .
handig

Ik doe het op de manier die ik heb geleerd toen ik voor een onderzoek honderden kinderen moest meten en wegen en buikomtrek moest meten. Hadden we toen hele protecollen voor en zo doe ik het nu thuis ook altijf.
pi_47183985
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:04 schreef Plukie86 het volgende:ik heb het idee dat sommige mensen elke dag de hele dag door posten
Wie de hele dag door kan posten kan ook de hele dag door eten....volgens mij zit hier een verband in.
Voor mij persoonlijk geldt dat ik heel veel pauzetjes neem. En dan kan ik beter tiepen dan snoepen.
  maandag 12 maart 2007 @ 11:36:18 #45
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47184038
Ik heb al mijn dingetjes voor de ochtend al op . Twee evergreen koekjes, een banaan, twee flesjes water... over 25 minuten mag ik mijn tanden in een boterham met kipfilet zetten .
Niet meer actief op Fok!
pi_47184875
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:34 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Wie de hele dag door kan posten kan ook de hele dag door eten....volgens mij zit hier een verband in.
Voor mij persoonlijk geldt dat ik heel veel pauzetjes neem. En dan kan ik beter tiepen dan snoepen.
Dat zou kunnen ja, maar dat doe ik niet

Ook al zit ik de hele dag thuis, hou het gewoon op 3 maaltijden en 2/3 tussendoortjes per dag en neem ook geen dingen in huis waar ik de hele dag van zou kunnen eten ofzo. Beetje discipline kan geen kwaad hoor
  maandag 12 maart 2007 @ 12:01:06 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47184921
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:59 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat zou kunnen ja, maar dat doe ik niet

Ook al zit ik de hele dag thuis, hou het gewoon op 3 maaltijden en 2/3 tussendoortjes per dag en neem ook geen dingen in huis waar ik de hele dag van zou kunnen eten ofzo. Beetje discipline kan geen kwaad hoor
het komt niet eens in me op om een zak chips mee te nemen uit de winkel .
Niet meer actief op Fok!
pi_47184945
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:18 schreef Miss_S het volgende:
ik heb besloten deze week elke dag te gaan hardlopen maarja ik loop dan ook niet zo heel lang
Poeh, iedere dag is wel veel zeg, maar knap als je dat vol kan houden Ik loop nu 3 dagen in de week, en 2 dagen in de week doe ik iets wat lijkt op krachttraining Dan heb ik 2 daagjes rust tussendoor en dat vind ik toch wel erg lekker!
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:34 schreef Spacehamster het volgende:
Haha...helemaal waar Als ik een dagje vrij heb en de hele dag thuis zit is het zo verleidelijk om even naar de koelkast te lopen. Ik eet ook snel uit verveling, ik moet mezelf echt goed bezig houden dan. (het scheelt natuurlijk wel dat ik nu alleen maar gezonde dingen in de kast heb liggen)
pi_47184990
quote:
Op maandag 12 maart 2007 12:01 schreef Viking84 het volgende:

[..]

het komt niet eens in me op om een zak chips mee te nemen uit de winkel .
Same here, ik haal ook alleen nog maar gezonde dingen in huis. Soms heb ik het even moeilijk bijvoorbeeld met een voetbalwedstrijd, dat was echt mijn snaaitijd dan, hele zakken pistachenootjes/cashewnootjes/prepsels opeten enzo, maar kan me nu goed inhouden En dan koop ik ipv een zak pistachenootjes een paprika ofzo die ik lekker oppeuzel
  maandag 12 maart 2007 @ 12:13:42 #50
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47185339
quote:
Op maandag 12 maart 2007 12:03 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Same here, ik haal ook alleen nog maar gezonde dingen in huis. Soms heb ik het even moeilijk bijvoorbeeld met een voetbalwedstrijd, dat was echt mijn snaaitijd dan, hele zakken pistachenootjes/cashewnootjes/prepsels opeten enzo, maar kan me nu goed inhouden En dan koop ik ipv een zak pistachenootjes een paprika ofzo die ik lekker oppeuzel
zelfs de behoefte om bij een film te snaaien is verdwenen. Het is echt hélemaal weg, maar ik doorzie nu gewoon de psychologie erachter . Eten uit verveling, eten omdat het gezellig is = uit den boze .
Niet meer actief op Fok!
pi_47185487
quote:
Op maandag 12 maart 2007 12:13 schreef Viking84 het volgende:

[..]

zelfs de behoefte om bij een film te snaaien is verdwenen. Het is echt hélemaal weg, maar ik doorzie nu gewoon de psychologie erachter . Eten uit verveling, eten omdat het gezellig is = uit den boze .
Idd en in het begin is het lastig om die 2 dingen los te koppelen, op een verjaardag niet mee te eten enzo met iedereen, maar hoe vaker je het doet hoe makkelijker het wordt En nu komt het idd ook niet eens meer in me op, alleen als ik vrienden op bezoek krijg vinden ze het soms niet echt fijn dat ik niks lekkers in huis heb, dus zeg nu gewoon altijd als je iets lekkers wil moet je het maar zelf meenemen
  maandag 12 maart 2007 @ 12:23:45 #52
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47185721
, dat is niet echt gastvrij, Sylvana .

Maar je kunt ook doen alsof je hen een dienst bewijst . Jij helpt hen te voorkomen overwicht te krijgen en je kunt ook nog eens haarfijn het verschil tussen echte honger en emotionele honger uitleggen, waarbij je er keurig op wijst dat 'chips eten tijdens de film' onder emotionele honger valt .
Niet meer actief op Fok!
pi_47185814
quote:
Op maandag 12 maart 2007 12:23 schreef Viking84 het volgende:
, dat is niet echt gastvrij, Sylvana .

Maar je kunt ook doen alsof je hen een dienst bewijst . Jij helpt hen te voorkomen overwicht te krijgen en je kunt ook nog eens haarfijn het verschil tussen echte honger en emotionele honger uitleggen, waarbij je er keurig op wijst dat 'chips eten tijdens de film' onder emotionele honger valt .
haha tja, ik kan het wel uitleggen, maar heeft toch weinig zin, dus het is gewoon kiezen, of gezonde dingen met mij mee-eten, of zelf meenemen en wat er niet op is nemen ze maar weer mooi mee naar huis, ik wil het niet meer hebben
pi_47186177
quote:
Op zondag 11 maart 2007 23:52 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb het zelf vaak als ik erg vet gegeten heb, vooral gefrituurde dingen of chips, of als ik veel frisdrank met koolzuur gedronken heb. Kan het zoiets zijn?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_47186322
quote:
Op maandag 12 maart 2007 00:10 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Waarom word ik eigenlijk steeds buitengesloten? Het zal je misschien verbazen maar deze egoistische kwal heeft ook gevoelens. Ik wil wel normaal doen maar als men tegen mij niet normaal doet gaat normaal doen wel wat moeilijker hè.

En het is nooit mijn bedoeling geweest om de sfeer hier te verpesten.

Ik zal hier wel af en toe nog vermelden hoe het gaat. (Niet dat jullie daar in geinteresseerd zijn. )
Ik vind zelf dat mensen hier nogal overdreven reageren, maar goed. Niet iedereen is even gedisciplineerd. Zeker de ouderen onder ons zouden toch wat verstandiger mogen reageren.
Het is moeilijk genoeg om die discipline vast te houden, totdat je eenmaal een soort ritme hebt opgebouwd. Daarna wordt het steeds makkelijker, maar dat heeft tijd nodig. Ze moesten mijn eetpatroon van vorige week eens zien, dan zou ik gelijk verbannen worden.
Maar goed, ik hoop dat het je lukt om op je eigen manier je streefgewicht te bereiken.
pi_47186386
quote:
Op maandag 12 maart 2007 07:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

@ Roosjeroosje: als je een opgezette buik hebt, houd je teveel vocht vast. Betekent: 1) je neemt teveel zout tot je of 2) je wordt ongesteld (en dan kom je waarschijnlijk ook weer een kilo aan die er daarna weer af gaat).
Dat kan het natuurlijk ook zijn. Ik had het meteen over dat ongezonde eten want als mijn buik opgezet is, zijn het duidelijk mijn darmen. Het voelt dan helemaal hard en soms doet het ook pijn. Sommige mensen reageren erg sterk op slecht eten, zeker als je lichaam net gewend is aan minder ongezond eten.
pi_47186420
quote:
Op maandag 12 maart 2007 09:59 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Hebben jullie het mooie weer ook gevierd met ijs? (en een halve fles wijn )
Ik merk vooral het laatste heel goed, heb verschrikkkkkelijke dorst vanochtend. Het lijkt erop dat ik vandaag wel 4 liter mag om weer op een normale vochtbalans te zitten.
En ondanks dat ik niet zoveel post en niet zo klef ben als sommigen hier, ik ben Marianne, aangenaam allen!
Ik heb het wel gevierd, maar ik heb me weten te beperken tot een biertje op een terrasje.

Mijn naam is trouwens Marijke.
Zo, en dat was het einde van mijn monoloog. Post iemand anders ook eens wat!
pi_47186484
Zooo, weer thuis! (van weekend weg).
Ik snap nu waarom mijn vriendin zo traag afvalt.. Ze is echt te zwaar (100 kilo oid, 1,70 m, bmi van boven de 30), en is helemaal bezig met afvallen, heeft begeleiding van een dietist en alles. En af en toe hoor ik haar mopperen dat ze toch is aangekomen, of niks is afgevallen ofzo. Ze is een jaar bezig en is nu 8 kilo kwijt. Maar als je ziet hoe ze eet..'ja, het is vakantie hoor, een paar koekjes mogen wel'. En een paar koekjes wordt een pak koekjes. 'het is vakantie hoor, ik mag best een Big Mac'. 'Ja, de spekkies waren in de aanbieding dus ik kon het echt niet laten' -> kilozak spek.
Is best lastig, want ik hoef een stuk minder af te vallen dan zij, en ik weiger alle koek, chips, snoep e.d. en ik ben in een paar maanden al 5 kilo kwijt. Beetje pijnlijk soms...ofzo.

Verder natuurlijk allerlei troep gegeten, want 'dat hoort zo op vakantie', en dan op een dag dat er gekookt wordt 'want dat is gezond' eten we natuurlijk alsnog burrito's.
Maar goed, qua ontbijt-lunch-tussendoor ben ik gewoon een ontiegelijk zeikwijf geweest (ja, ze vonden het echt irritant, maar dikke pech dan) en heb ik het zo gezond mogelijk gehouden. Slechts 1 handje chips en 3 glazen wijn op het hele weekend

En ook niet onbelangrijk: het was gezellig
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  maandag 12 maart 2007 @ 12:44:15 #59
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47186501
.
Ik ben uitgepost . Ga zo naar Drachten voor m'n rijles (zit nu in Groningen). Hopelijk zit ik niet weer zo te baggeren als vorige week .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 12 maart 2007 @ 12:46:25 #60
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47186597
Heel goed, Alcarin .

Mensen denken nog steeds dat chips een noodzakelijke voorwaarde is om het gezellig te kunnen hebben.
En je vriendin doet me aan mezelf denken een paar maanden terug (toen ik nog niet begonnen was).
Als ik een keer kookte ipv pizza of patat te eten, dan maakte ik burrito's. Ja ik kóók toch? .
Niet meer actief op Fok!
pi_47186867
quote:
Op maandag 12 maart 2007 12:43 schreef Alcarin het volgende:
Zooo, weer thuis! (van weekend weg).
Ik snap nu waarom mijn vriendin zo traag afvalt.. Ze is echt te zwaar (100 kilo oid, 1,70 m, bmi van boven de 30), en is helemaal bezig met afvallen, heeft begeleiding van een dietist en alles. En af en toe hoor ik haar mopperen dat ze toch is aangekomen, of niks is afgevallen ofzo. Ze is een jaar bezig en is nu 8 kilo kwijt. Maar als je ziet hoe ze eet..'ja, het is vakantie hoor, een paar koekjes mogen wel'. En een paar koekjes wordt een pak koekjes. 'het is vakantie hoor, ik mag best een Big Mac'. 'Ja, de spekkies waren in de aanbieding dus ik kon het echt niet laten' -> kilozak spek.
Is best lastig, want ik hoef een stuk minder af te vallen dan zij, en ik weiger alle koek, chips, snoep e.d. en ik ben in een paar maanden al 5 kilo kwijt. Beetje pijnlijk soms...ofzo.
Natuurlijk wil je haar niet aftroeven, maar je hoeft je ook niet te schamen voor het feit dat jij het wel volhoudt. Misschien kun je haar juist inspireren! Lekker samen sporten ofzo.

Ik weet nog dat ik een paar familieleden en kennissen vorig jaar een aantal tips heb gegeven over afvallen. Ik was toen net 10 kilo verloren, en zij hadden al tig dingen geprobeerd zonder succes. Het is heel moeilijk om te voorkomen dat zij het gevoel krijgen dat je ze niet serieus neemt, of dat je denigrerend overkomt, maar uiteindelijk had ik zoiets van: hey, het is niet mijn schuld dat het mij wel lukt en jou niet! Je kunt met jouw ervaring iemand proberen te helpen, maar je hoeft je echt niet ongemakkelijk te voelen over het feit dat jij meer succes hebt. Als iemand daar niet tegen kan, is dat niets anders dan jaloezie.
Bovendien, misschien voelt je vriendin dat wel helemaal niet zo en zit jij je druk te maken om niets!
pi_47187584
Het is heerlijk weer en in mijn achterhoofd hing de opmerking van hier rond dat het zulk lekker ijsjesweer is.
Eigenlijk heb ik meer trek in een broodje, zo'n legecalorieenwitmeelhartig broodje.
Maar het is maar trek....het is geen honger het is trek. Niets meer.
Hoe lang duurt zo'n broodje? Als ik het rek doe ik er misschien 20 minuten mee. En dan is het WEG! Weg is de smaak....maar de onwijze berg vetten en koolhydraten zitten dan nog heel lang in mijn lichaam.
Voor ik tegenwoordig nog aan iets bezwijk moet het wel heel erg lekker zijn (of veel kindersentiment aan vast zitten). Dit is niet lekker genoeg, dat is niet lekker genoeg...
En zo liep ik langs al het lekkers heen...
De turkse super is al helemaal erg. Het is daar echt het suikerpaleis. En als je suiker wilt vermijden dan zijn er schappen vol met heerlijk gedroogd fruit. Lekker, veel beter dan snoepjes en chips.
Maar wat past er echt bij een zomerse dag?
Zomers is warm en fris. Zomer is de dorst willen lessen en planten proeven en ruiken.
Dus mijn boodschappen bestonden uit (naast het dagelijkse miniflesje wijn) uit peterselie, munt, gemengde salade en grapefruit.
Die grapefruit was lekker rijp!!!
En de cavia's hebben de peterselie alweer voor de helft gesloopt.

Zomer is geen ijs en snoepjes. Zomer is sappig fris fruit.
Zomer is ook lekkere geurtjes, dus es kijken welk luchtje ik vandaag ga dragen en lekker af en toe aan ruiken (mijn neus snoept graag)
pi_47187889
quote:
Op maandag 12 maart 2007 12:53 schreef Mini_rulez het volgende:
Natuurlijk wil je haar niet aftroeven, maar je hoeft je ook niet te schamen voor het feit dat jij het wel volhoudt. Misschien kun je haar juist inspireren! Lekker samen sporten ofzo.

Ik weet nog dat ik een paar familieleden en kennissen vorig jaar een aantal tips heb gegeven over afvallen. Ik was toen net 10 kilo verloren, en zij hadden al tig dingen geprobeerd zonder succes. Het is heel moeilijk om te voorkomen dat zij het gevoel krijgen dat je ze niet serieus neemt, of dat je denigrerend overkomt, maar uiteindelijk had ik zoiets van: hey, het is niet mijn schuld dat het mij wel lukt en jou niet! Je kunt met jouw ervaring iemand proberen te helpen, maar je hoeft je echt niet ongemakkelijk te voelen over het feit dat jij meer succes hebt. Als iemand daar niet tegen kan, is dat niets anders dan jaloezie.
Bovendien, misschien voelt je vriendin dat wel helemaal niet zo en zit jij je druk te maken om niets!
Nou, zij voelt dat wel zo, ik ken haar behoorlijk goed en ik zie aan haar gezicht dat ze een beetje baalt als ik de snoepjes afsla waar zij van zit te eten. Bovendien hebben we nog een 'cashewnoten-incident' gehad: we hadden cashewnoten over, en die at ik op. En toen kreeg ik commentaar: 'daar zit heel veel vet in hoor! Past dat wel in je dieet?' (vals toontje erbij denken).
Ja, dat past in mijn dieet, vet uit noten is namelijk gezond. Bovendien heb je vet nodig om je vertering op gang te houden Zeur niet, ik val tenminste af

Anyway, irritaties dus Maar afgezien van die paar irritante momenten was het gewoon leuk hoor
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_47187961
quote:
Op maandag 12 maart 2007 12:43 schreef Alcarin het volgende:Ze is een jaar bezig en is nu 8 kilo kwijt.
Dan doet ze dat beter dan ik vorig jaar.
Vorig jaar ben ik 2 kilo afgevallen en heb het er in december weer bijgegeten.
Iedere dag had ik wel een smoesje en verleidingen kon ik niet weerstaan....
Speciale gelegenheid (de zon schijnt), aanbiedingen, feestdagen, gewoon trek, culinaire inspiratie...oeioeioei.

Ongeveer toen ik een tijd geleden broeken ging passen bij de tweedehands knapte er iets in me (en de broeken bijna ook). Ik paste niet in een maat groter dan ik van vroeger gewend was, niet in 2 maten groter, niet eens in 3 maten groter en die van 4 maten zat al krap!
Toen kon ik bijna wel janken en zag ik onder ogen dat ik bezig was mezelf langzaam tot een vet monster te vreten. Ik ging lijken op al degenen waar ik niet op wilde lijken
Dus toen hield ik op met snoepen en maakte mijn eetschema strakker en mijn sportschema regelmatiger en een paar kilo later zat ik hier.
pi_47187988
quote:
Op maandag 12 maart 2007 13:14 schreef Spacehamster het volgende:
Zomer is geen ijs en snoepjes. Zomer is sappig fris fruit.
Oeh je brengt me op een geweldig idee.
Ik ga zo afreizen naar verweggistan, naar mijn vriend...En dan heel veel fruit inslaan zodat hij thuiskomt van zijn werk en dan 1. mij en 2. een berg fruit vindt! Vriendjes blij maken is leuk
pi_47190410
Zo, ik ben weer in Deventer, wat een stralend weer is het zeg Ik ga zo ff boodschappen doen en lekker veel vers fruit kopen (ananas ) en dan lekker een uurtje wandelen ofzo Als ik gewoon langs de IJssel loop dan moet het lukken om niet te verdwalen, gewoon de IJssel weer volgen en dan kom ik wel weer thuis

En dan vanavond lekker naar de sportschool

Alcarin, kan me voorstellen dat er zo iritaties komen ja, maar hopelijk kun jij haar motiveren om toch een gezond patroon aan te leren zodat ze wel afvalt
pi_47191866
zooo ik ben ook weer terug van school.. ik ga dood van de nekpijn geen idee waar het vandaan komt, waarschijnlijk verkeerd gelegen Vanavond beginnen met mn "nieuwe" schema met fitness, alleen maar cardio.. wordt waarschijnlijk een uur RPM, dan kwartiertje hardlopen en misschien nog even bijkomen op de ligfiets ofzo... ik ga met de fiets naar de sportschool geloof ik, dus nog extra beweging ook

Even een vraagje ik ga nu elke avond (doordeweeks) naar de sportschool, en wat is dan beter? Dat je eerst de hele dag eet en drinkt, en savonds calorieen verbrand, of dat je sochtends gaat fitnessen en daarna weer alle calorieen er aan eet? of maakt het niet uit?
pi_47192085
quote:
Op maandag 12 maart 2007 15:10 schreef Thrilled het volgende:
zooo ik ben ook weer terug van school.. ik ga dood van de nekpijn geen idee waar het vandaan komt, waarschijnlijk verkeerd gelegen Vanavond beginnen met mn "nieuwe" schema met fitness, alleen maar cardio.. wordt waarschijnlijk een uur RPM, dan kwartiertje hardlopen en misschien nog even bijkomen op de ligfiets ofzo... ik ga met de fiets naar de sportschool geloof ik, dus nog extra beweging ook

Even een vraagje ik ga nu elke avond (doordeweeks) naar de sportschool, en wat is dan beter? Dat je eerst de hele dag eet en drinkt, en savonds calorieen verbrand, of dat je sochtends gaat fitnessen en daarna weer alle calorieen er aan eet? of maakt het niet uit?
Daar heb ik pas nog een topic in Sport over geopend, moet je maar ff doorlezen dan

Eerst eten of eerst sporten?

*nekmassage geeft*

en nu ga ik lekker naar de IJssel
pi_47195160
Jeetje, bijna 5 kwartier niemand gepost hier

Ik ben weer terug van het wandelen echt heerlijk was het zeg

Langs de IJssel, over spoorbrug over de IJssel heen, door het park weer naar over andere brug en dan weer langs IJssel naar huis. Rondje van zo'n 5 km gok ik, rustig aan gedaan, maar was erg lekker, muziekje erbij, in park beetje gekletst met een lief jongetje met leuke hond, dit is wel iets wat ik vanaf nu vaker ga doen En van de week blijft het wel mooi weer, dus elke dag als het mooi weer is ga ik maar lekker wandelen denk ik En dan daarnaast op maandag-dinsdag-donderdag naar sportschool en dan hoop ik toch dat ik wat afval. Want denk dat het daar aan ligt, dat ik overdag gewoon te weinig beweeg en dat hoop ik dan met dat wandelen op te lossen, kijken of het werkt
pi_47196034
nu al 6 kwartier

het valt een beetje deaud..
pi_47196151
Komt door het mooie weer natuurlijk, dan is iedereen opeens lekker buiten bezig zoals ik

Zo mn voetjes maar ff laten rusten, eten en dan weer naar de sportschool toe

Alhoewel ik nu ook al wel aardig moe ben van al dat gewandel
pi_47196169
Het is inderdaad heerlijk weer. Vandaag moest ik door het veld naar "school" fietsen (eigenlijk naar een gebouw waar we dieren moesten gaan observeren), ik werd er helemaal vrolijk van.

Vanavond weer lekker sporten. Het is alweer een tijdje geleden omdat er twee tentamens en een weekend tussen zaten, dus het moet echt weer eens. Toen ik vorige week geweest was, wilde ik de volgende dag meteen weer gaan. Hopelijk heb ik dat morgen ook weer.

Ik heb eens op www.valtaf.nl ingevuld wat ik zoal doe op een dag (incl. naar college fietsen en een uurtje sporten), nog redelijk pessimistisch geteld naar mijn idee, en dan kom ik op iets meer dan 2100kcal op een dag. Als ik alles invul wat ik van plan ben te eten, kom ik net onder de 1600. Ziet er goed uit.
pi_47196188
Sylvana:Ik denk dat wandelen zeker wel werkt! Ik zit zelf ook de hele dag op mijn kont in de collegebanken of achter de computer, en ik merk dat ik ondanks het sporten gewoon te weinig beweeg. Zonet wel heeeeeeerlijk hardgelopen! Hopelijk blijft het nog ff mooi weer.
Voor Miss_s: ja ik loop een half uur achterelkaar (beetje trots op zichzelf is).

Andere oplossing voor bewegingstekort: morgen ben ik vrij en ga ik mijn kamertje even een grote voorjaarsschoonmaak geven!

Joehoe! Het is lente!

Het offtopic gehalte van de meeste berichten is gelukkig weer gedaald.
pi_47196211
Dat ziet er zeker goed uit dan Mini-Rulez

Plukie86, idd, denk ook echt dat het daar aan ligt, ik ga dan wel 3 keer per week 1,5 uur naar de sportschool, maar als ik dan de rest van de week alleen maar achter de pc zit dan schiet het nog niet echt op heb ik dus gemerkt. Dus ben benieuwd En misschien dat ik ooit dat wandelen ook wel verander in hardlopen, maar eerst hou ik het wel gewoon bij wandelen

Ik was trouwens wel de enige zonder hond in dat park mensen keken me wel beetje raar aan, net alsof mn hond was weggelopen ofzo
pi_47196370
Tja mooi weer he...hoe kun je dan aldoor binnenzitten?
Zo te lezen hebben we allemaal weer extra calorietjes verbruikt. Meer dan we met tiepen zouden doen.

Nou heb ik jullie es zitten bekijken....(pauze terwijl lezers de gelegenheid krijgen zich bekeken te voelen ).... en er valt me op dat de meeste mensen hier van rond 1985 zijn!!
Aaaaargh!!!
Nou voel ik me oud...
Oud en dik... (geintjuh)
pi_47196463
quote:
Op maandag 12 maart 2007 16:56 schreef Spacehamster het volgende:
Tja mooi weer he...hoe kun je dan aldoor binnenzitten?
Zo te lezen hebben we allemaal weer extra calorietjes verbruikt. Meer dan we met tiepen zouden doen.

Nou heb ik jullie es zitten bekijken....(pauze terwijl lezers de gelegenheid krijgen zich bekeken te voelen ).... en er valt me op dat de meeste mensen hier van rond 1985 zijn!!
Aaaaargh!!!
Nou voel ik me oud...
Oud en dik... (geintjuh)
Geboortedatum: 00-00-0000

kan me voorstellen dat je je dan oud voelt ja
pi_47196726
Ik ben net terug van een fietstocht van 2 uur. Het was zulk lekker weer dat ik het niet kon laten. Tot woensdag kan ik toch niet zoveel doen (wacht op feedback op mijn scriptie), dus het was een mooie gelegenheid.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_47196779
Niet iedereen hoeft te weten dat ik zowat dubbel zo oud ben als de gemiddelde fokker.
Maar ik zal het hier vertellen: ik ben (drumroll) 31 jaar oud!
Toen de meesten van jullie nog geboren moesten worden had ik al een minderwaardigheidscomplex van mijn "dikke" kont (ik was een beetje erg vroeg puber).
pi_47196882
31 is toch niks joh!
pi_47196932
quote:
Op maandag 12 maart 2007 17:09 schreef Spacehamster het volgende:
Niet iedereen hoeft te weten dat ik zowat dubbel zo oud ben als de gemiddelde fokker.
De gemiddelde FOK!ker wordt steeds ouder...
pi_47197041
quote:
Op maandag 12 maart 2007 17:09 schreef Spacehamster het volgende:
Maar ik zal het hier vertellen: ik ben (drumroll) 31 jaar oud!
Toen de meesten van jullie nog geboren moesten worden had ik al een minderwaardigheidscomplex van mijn "dikke" kont (ik was een beetje erg vroeg puber).
Broekie, ik ben 37!
pi_47197070

Ik heb nu het rode rondje gelopen, daar deed ik dus bijna 5 kwartier over, maar zou het dus eventueel ook nog kunnen uitbreiden met het groene gedeelte, dan zou ik ongeveer 1,5 uur bezig zijn denk ik

Nu maar ff eten koken ( roerbakmie) en dan richting sportschool en vanavond komt er nog een vriend, dus weer drukke avond
pi_47197211
quote:
Op maandag 12 maart 2007 17:16 schreef conleche het volgende:

[..]

Broekie, ik ben 37!
Gelukkig maar, dan ben ik niet de oudste.
pi_47197241
Hey de Ijssel, daar woon ik ook bij in de buurt maar dan meer naar het zuiden.
pi_47197353
quote:
Op maandag 12 maart 2007 17:21 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Gelukkig maar, dan ben ik niet de oudste.
Ik was ook nooit van plan het te vertellen, maar Mezel was zo goochem om het op te zoeken . Nu moet ik er maar m'n handelsmerk van maken: Conleche; de oma van FOK o.i.d....
  Moderator maandag 12 maart 2007 @ 18:33:17 #86
155227 crew  Guppy
dus
pi_47199408
quote:
Op maandag 12 maart 2007 07:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

quote jij niet de verkeerde persoon? . Je post sluit inhoudelijk niet aan op die van Roosjeroosje.
jawel, "activia van danone, voor een opgeblazen gevoel" vandaar
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_47200141
ik heb in de pauze ff een half uurtje gelopen
niet echt makkelijk op hoge hakken

verder weer weinig gegeten overdag zoals elke stage dag bij mij
pi_47200196
Tis maar goed dat ik vanmiddag ruim een uur gewandeld heb, kan niet naar de sportschool aangezien fiets weer vernield is Dus die morgen maar gelijk weer ff laten maken en dan ipv ma-di-do maar di-wo-do naar sportschool
pi_47200257
vernield lekker is dat

trouwens lopen op hoge hakken verbrand wel meer kcal heb ik ooit eens gehoord omdat je je balans moet houden
maar goed morgen toch maar gympen aan
pi_47200361
quote:
Op maandag 12 maart 2007 18:55 schreef Miss_S het volgende:
vernield lekker is dat

trouwens lopen op hoge hakken verbrand wel meer kcal heb ik ooit eens gehoord omdat je je balans moet houden
Ik ben er inmiddels wel aangewend, kutzooi

ik heb ook op (lage) hakken gelopen dat rondje, maar morgen idd maar platte laarzen aan, want nu voel ik mn voeten wel heel erg
pi_47200424
ik had vanmorgen ookal hardgelopen zonder sokken aan dus mijn voeten zijn echt niet blij vandaag
pi_47200426
quote:
Op maandag 12 maart 2007 18:55 schreef Miss_S het volgende:
vernield lekker is dat

Het is maar net hoe je het bekijkt: meer calorieën verbranden door je balans te moeten houden, of meer calorieën verbranden doordat je sneller en verder kunt lopen. Ik ga voor het 2e...
pi_47200453
quote:
Op maandag 12 maart 2007 19:00 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Het is maar net hoe je het bekijkt: meer calorieën verbranden door je balans te moeten houden, of meer calorieën verbranden doordat je sneller en verder kunt lopen. Ik ga voor het 2e...
ik loop net zo hard op hoge hakken als op gympen
ik liep zelfs sneller vandaag omdat ik inderdaad wel wat wou verbranden
pi_47201547
quote:
Op maandag 12 maart 2007 19:01 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik loop net zo hard op hoge hakken als op gympen
ik liep zelfs sneller vandaag omdat ik inderdaad wel wat wou verbranden
Dat vind ik knap! Ik kan dat echt niet, dan struikel ik over mijn eigen voeten.

Ik ben sinds kort de eigenaar van het Fokke en Sukkekookboek, en de recepten daarin zijn best wel gezond! Nouja, niet allemaal hoor, maar over het algemeen wel. En een bijkomend punt: nu kan ik zeggen dat ik kan koken, want nu kan ik iets op tafel zetten zonder pakjes! Wat volgens mij wel gezonder is, omdat er minder toevoegingen/conserveermiddelen/suikers/vetten in zitten.
Ik ben blij!
pi_47201631
een fokke en sukke kookboek wat moet ik me daarbij voorstellen?
ik houd het maar bij mijn kinder kook boek
pi_47201751
quote:
Op maandag 12 maart 2007 19:27 schreef Miss_S het volgende:
een fokke en sukke kookboek wat moet ik me daarbij voorstellen?
ik houd het maar bij mijn kinder kook boek
Haha nee het is niet voor kinderen, maar voor studenten! Recepten opgedeeld in verschillende hoofdstukken, zoals Blut, Sjans enzovoort. Allemaal redelijk simpele maar toch culinair verantwoorde gerechten. Er is één hoofdstuk wat moeilijkers bij. En natuurlijk met Fokke en Sukke plaatjes erbij. Echt ideaal voor mensen die lekker willen koken zonder pakjes te gebruiken (maar dat zonder dat beok dus niet kunnen).
pi_47203378
het fok/suk kookboek is echt geweldig, omdat er ook een heleboel dingen voor 1 a 2 personen instaan

vanmiddag na college nog 1.5 uur gewandeld... en een nieuwe weegschaal gekocht, hoef ik niet telkens naar huis... 90.8, ben dit jaar al bijna 10kg kwijt Straks even een account aanmaken!
  maandag 12 maart 2007 @ 20:26:19 #98
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47204087
,

ik ben weer thuis.
Tangarine: elk recept is geschikt voor 1 tot 2 personen. Gewoon de hoeveelheden aanpassen .
Niet meer actief op Fok!
pi_47204167
hey renske
ik zag dat je nog niet in dit lijstje mocht
pi_47204196
ik ben dan wel alleen, kook gewoon voor 3/4 personen en dan gaat wat overblijft in de vriezer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')