Laatste posts:quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:54 schreef henkway het volgende:
Net in 18.00 uur journaal. Geen pensionados die onze AOW premies in Spanje gaan besteden. Nee, volgend jaar zulllen +- 170.000 jonge hoogopgeleidde Nederlanders hun biezen pakken
gelokt door de \"goedkope\" huizen, leefruimte, lage belastingen, geen ziektekosten maffia en een overheid die zich niet bemoeit met hoe een dopje op de fles gedraaid moet worden
. Dus na de immigratiestop nu de emigratiestop ?? Wat gaat de overheid doen om het huidig leefklimaat van hardwerkende Nederlanders te verbeteren, of wacht ze tot iedereen op de PVV gaat stemmen
.??
quote:Op zondag 11 maart 2007 16:10 schreef ChRoNiC het volgende:
Mij ook..
Dat in combinatie met andere dingen is al meer dan genoeg reden om te vertrekken
edit
Wat me nog te binnen schiet waar ik ook gestoord van wordt is dat zodra je maar enigszins nationalistisch bent dat je hier meteen een nazi bent. Wat is dat voor iets debiels. Heb je wel eens op de schooltas van de gemiddelde turk gekeken? Of in zn kamer? Hangt vol met Turkse vlaggen. Zodra je een Nederlandse vlag ophangt ben je meteen een neo nazi. Wat is dat voor een ontzettende bullshit..![]()
quote:Op zondag 11 maart 2007 21:08 schreef Tup het volgende:
[..]
Wacht even, dat is toch die "achterlijke cultuur" waar mensen met een dubbele loyaliteit vandaan komen? Ik vind dat altijd zo ontzettend dubbel - en in het geheel niet lberaal/libertarisch - eerst afgeven op die achterlijke moslims en daarna komen met een "hullie-zullie" bak die er op neer komt dat "zij het toch ook doen"...
quote:Op zondag 11 maart 2007 21:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Mwaw, daar heb ik toch weinig last van eerlijk gezegd....
Dat zegt niets omdat er altijd een periode is voordat je je greencard krijgt. Als je daarvoor een L1 hebt en je wordt ontslagen, dan ben je gewoon de lul. Dat kan mij ook overkomen en doet helemaal niets af aan het statement 'dat alles voor hoogopgeleiden beter is in de vs'. Als je eenmaal permanent resident bent, vind je als hoger opgeleide echt wel weer een baan.quote:Op zondag 11 maart 2007 11:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bull zeg, ik ken een knakker, gozer was mega ir-igenieur werkte bij Lucent, woonde in Chicago, werd er zo even uit gebonjourd, via de kaasschaafmethode, anno 2003. Downsizing, weet je wel. Geen permit, geen green card meer, is maar weer geremigreerd, naar Almere, is wel weer goed op z'n pootjes terecht gekomen natuurlijk, mind you, hier in Holland, met inmiddels een huisje van ca. ¤ 500K, maar toch, het is allemaal redelijk betrekkelijk hoor.
Dus elke Ir komt de top 200 van Philips uiteindelijk binnen? Elke Ir woont op z'n 52e in Wassenaar? Sta me even toe je wakker te schudden? Ik kende, en ken, volop technici omdat ik er zelf eentje ben en laat ik je vertellen dat er van 'redelijk vrij snel rijker en rijker worden' helemaal geen sprake is. Die kennissen werken dus bij verschillende bedrijven en er is niemand die hard op weg is om snel rijker te worden. Integendeel - met een gemiddeld loontje rond de 3000/maand op je 31e met uitschieters naar de 2700 en 3500 heb je het echt wel gehad. De gemiddelde HR of marketing medewerker verdient nog meer, en dat vind ik een zeer kwalijke zaak. Al die blabla jongetjes en meisjes die op het VWO net een 6je binnen wisten te slepen en een flutstudie gingen doen, verdienen evenveel of meer dan de technici die het echte zware werk doen. Ik ben cum laude afgestudeerd en zat na 4 jaar werken nog in het ziekenfonds, zo belachelijk was mijn loon.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is geouwehoer natuurlijk. Die loverboys en allerhande criminelen blijven allemaal arm hoor, daarom gaan ze met hun praktijken door, ze hopen er rijk mee te worden, maar dat lukt niet en dus blijven ze crimineel doen. Die Ir-Ingenieurs worden rijker en rijker en dat gaat allemaal redelijk vrij snel. Je kan niet verwachten de je tot de top behoort van je bedrijf als je net begint immers. Als je begint, dan begint je studie pas echt. Ondertussen trouw je, krijg je kinderen en behoor je na een tijdje van zelf tot de top 200 van Philips of zo. Huis, auto en weet ik veel allemaal included.
Geldt ook voor mindere goden btw.
Waarom niet? Waarom zou je na jarenlang hard studeren niet boos zijn als je op je 23e minder verdient dan je neef die op z'n 18e van school ging om ergens met een heftruck te rijden of in dienst ging? Eer je 40K/jaar verdient ben je 40, en dan mag je door alle belabberde belastingen ook nog eens veel meer betalen dan je neef waardoor het uiteindelijke verschil in loon helemaal zoveel niet is.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:34 schreef DaDude1987 het volgende:
Ipv dat de hoogopgeleide mensen wat gaan doen aan de oorzaken van de leegloop van Nederland, gaan ze het grote geld achterna. Laf, andere mensen met problemen opzadelen, de staat heeft jarenlang je studie bekostigd en krijgt er 0,0 voor terug...waarom ? omdat je perse meer geld wilt verdienen, egoïstisch kutvolk.....
Ik heb alles zwart op wit op papier, in tegenstelling tot die uitgeholde collectieve regelingen waar jij -verplicht, natuurlijk, en zonder enige inspraak- gebruik van maakt. Dus we zullen zien wie er het laatst lacht - ik weet het wel.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:51 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Dwaas, je weet helemaal niets van mij. Ik ben academisch geschoold en heb een goede baan, een goed salaris en net als jij regel ik mijn zaakjes voor de oude dag allemaal zelf. Ik ben daarentegen niet zo'n lafbek, dat ik mijn land de rug toekeer als het even wat minder gaat. In dit soort situaties onderscheiden de ware trouwe gabbers zich van de laffe angsthazen. Dat is het enige waar ik op wijs.
[..]
'Mijn land'Kerel, ik heb helemaal niets met Nederland. Niets. Mijn loyaliteit lig bij mezelf. Alles wat Nederland ooit voor mij gedaan heeft, heb ik ruim en breed terugbetaald in de vorm van belachelijke belastingen gedurende 5 jaar tijd. Alsof ik enige trots zou moeten hebben op een land dat niet eens trots op zichzelf is. Alsof ik dankbaar zou moeten zijn voor een land waar je uitgezogen wordt
Als ik het over de grens beter heb, dan ben ik weg. Ik heb niets met dat koude, natte kutland vol chagrijnige mensen, ambtenaartjes in de berm en bemoeizieke bestuurders. Maar goed, jij ontleent je geluk natuurlijk aan het feit dat je weet dat je met je 'ware trouwe gabbers' (lees: kutmarokkanen, luilakken en zogenaamd zieken) achterblijft.
[quote]
En welke garanties denk je nu werkelijk te hebben met dit soort regelingen? Ik zie het vooral zo, dat je nogal een naïef vertrouwen hebt in particuliere pensioenverzekeraars! Ik zou zeggen, stuur jij mij maar een kaartje, wanneer je door allerlei dubieuze voorwaarden helemaal geen aanspraak kunt maken op je pensioenuitkering
!
Het grote probleem is denk ik een beetje dat de gemiddelde jongere een beetje onrealistische eisen heeft, hoelang hebben je ouders gewerkt voor ze dat huis konden kopen ? Als net afgestudeerde kun je ook weinig tot niks, je kost de baas in principe geld, waarom dan wel een hoog loon eisen ? Bewijs jezelf eerst maar, zoals die arbeiders met tig jaar werkervaring al gedaan hebben.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:13 schreef Corelli het volgende:
Ik wil het net zo goed krijgen als mijn ouders die in de beste buurt van de stad wonen maar ik heb er geen vertrouwen in. Dat ligt niet aan mij (capaciteiten zat) maar gewoon aan hoe dit land is ingericht. Als ik naar de USA ga kan ik waarschijnlijk voor mijn 30ste in een huis wonen minstens zo mooi als dat van mijn ouders. In Nederland gebeurt dat heel misschien pas op mijn 40ste.
Oh maar dat snap ik wel. Als pas afgestudeerde moet je eigenlijk alles nog leren. En als je dat goed doet dan stijgt je salaris vanzelf naar een niveau dat een stuk hoger ligt.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:03 schreef Corelli het volgende:
Ik erger me er ook zo aan dat je als pas afgestudeerde het zelfde salaris hebt als iemand die al een paar jaar niet al te hoog geschool werk doet. Ik snap het echt niet. Ik doe die universitaire opleiding toch niet voor niets. Kan me hier echt boos om maken. Alles moet maar gelijk zijn
Je ouders konden op hun 22e een groot huis in de beste wijk van de stad kopen?quote:Op zondag 11 maart 2007 23:13 schreef Corelli het volgende:
Ik wil het net zo goed krijgen als mijn ouders die in de beste buurt van de stad wonen maar ik heb er geen vertrouwen in. Dat ligt niet aan mij (capaciteiten zat) maar gewoon aan hoe dit land is ingericht. Als ik naar de USA ga kan ik waarschijnlijk voor mijn 30ste in een huis wonen minstens zo mooi als dat van mijn ouders. In Nederland gebeurt dat heel misschien pas op mijn 40ste.
Net of zo'n papier gelijk zaligmakend is. Bewijs eerst maar eens je meerwaarde op de werkvloer. Maak je je papiertje ook in de praktijk waar dan verdien je binnen een paar jaar meer dan die ander ooit zal gaan verdienen.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:03 schreef Corelli het volgende:
Ik erger me er ook zo aan dat je als pas afgestudeerde het zelfde salaris hebt als iemand die al een paar jaar niet al te hoog geschool werk doet. Ik snap het echt niet. Ik doe die universitaire opleiding toch niet voor niets. Kan me hier echt boos om maken. Alles moet maar gelijk zijn
Nee dat is niet waar, je hebt een marktwaarde met je studie en die kan je opeisen zoals een teler een prijs krijgt voor zijn bloemkool en het geeft geen pas mensen die een opleiding hebben gedaan die goed in de markt ligt klein te houden. Die tijd hebben we gehad. De wereld is klein en het internet laat grenzen verdwijnen.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Het grote probleem is denk ik een beetje dat de gemiddelde jongere een beetje onrealistische eisen heeft, hoelang hebben je ouders gewerkt voor ze dat huis konden kopen ? Als net afgestudeerde kun je ook weinig tot niks, je kost de baas in principe geld, waarom dan wel een hoog loon eisen ? Bewijs jezelf eerst maar, zoals die arbeiders met tig jaar werkervaring al gedaan hebben.
Kortom, je zeurt. Get a life.
quote:Op zondag 11 maart 2007 23:13 schreef Corelli het volgende:
Hoog?quote:Op zondag 11 maart 2007 23:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Het grote probleem is denk ik een beetje dat de gemiddelde jongere een beetje onrealistische eisen heeft, hoelang hebben je ouders gewerkt voor ze dat huis konden kopen ? Als net afgestudeerde kun je ook weinig tot niks, je kost de baas in principe geld, waarom dan wel een hoog loon eisen ? Bewijs jezelf eerst maar, zoals die arbeiders met tig jaar werkervaring al gedaan hebben.
Kortom, je zeurt. Get a life.
Wat houd je tegen?quote:Op zondag 11 maart 2007 23:30 schreef havefun het volgende:
Nee ik weet het wel als ik kon zou ik ook zo vertrekken.
Het lessysteem in België is heel anders. Dat scheelt nogal.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:32 schreef furious_rage het volgende:
nou mijn ervaring met nederlanders is dat ze alleen maar lullen dat ze slimmer zijn. Ze komen in belgië effe een opleiding bijvolgen om vervolgens op al hun 'tentamens' te falen. En dat is zogenaamd de hoger opgeleide Nederlander, dat snap ik toch niet...
Jij kent ook geen ander land.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:32 schreef du_ke het volgende:
Ik zou geen land weten waar ik momenteel liever zou willen wonen.
Ik ook niet, al lijkt mij een ervaring in het buitenland wel leuk om mee te maken. Maar ach, ik krijg het idee bij mensen als de TS dat al het geld een bepaalde sociale leegte invult die ze hier hadden. Wat heb je aan spullen als je het met niemand kan delen ? Lijkt mij nogal een beperkt bestaan. Nou ja, ieder z'n ding.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:32 schreef du_ke het volgende:
quote:Op zondag 11 maart 2007 22:58 schreef StefanP het volgende:
Dus elke Ir komt de top 200 van Philips uiteindelijk binnen? Elke Ir woont op z'n 52e in Wassenaar? Sta me even toe je wakker te schudden? Ik kende, en ken, volop technici omdat ik er zelf eentje ben en laat ik je vertellen dat er van 'redelijk vrij snel rijker en rijker worden' helemaal geen sprake is. Die kennissen werken dus bij verschillende bedrijven en er is niemand die hard op weg is om snel rijker te worden. Integendeel - met een gemiddeld loontje rond de 3000/maand op je 31e met uitschieters naar de 2700 en 3500 heb je het echt wel gehad. De gemiddelde HR of marketing medewerker verdient nog meer, en dat vind ik een zeer kwalijke zaak. Al die blabla jongetjes en meisjes die op het VWO net een 6je binnen wisten te slepen en een flutstudie gingen doen, verdienen evenveel of meer dan de technici die het echte zware werk doen. Ik ben cum laude afgestudeerd en zat na 4 jaar werken nog in het ziekenfonds, zo belachelijk was mijn loon.
[...]
Laat Nederland al dat gezeur over een 'kenniseconomie' maar eens waarmaken en hoger opgeleiden echt belonen voor hun gezwoeg op school en op hun werk, in plaats van ze af te schepen met een fooi en continu geld over de balk te gooien voor, bij voorbaat tot mislukking gedoemde, kansloze initiatieven als 'een slimme meid is op haar toekomst voorbereid' of 'studeer techniek!'. Holle kreten die niets betekenen als je Ir. door de eerste de beste brallende WER afgestudeerde die van toeten noch blazen weet, 'leiding' krijgt en 500 euro p.m. minder verdient. Technici in NL hebben helemaal geen aanzien, je bent de vloermat, de nerd, de sukkel. Dat hebben ze in andere landen gelukkig beter door, dus vertrekken uit NL is een hele slimme zet.
Ik zeg niet dat ik er per sé een probleem mee heb, maar ik heb wel een probleem met het feit dat ik meteen een nazi ben als ik een Nederlandse vlag op hang maar een turk dat maar lekker moet doen zonder allerhande commentaar over zich heen te krijgen.quote:Wacht even, dat is toch die "achterlijke cultuur" waar mensen met een dubbele loyaliteit vandaan komen? Ik vind dat altijd zo ontzettend dubbel - en in het geheel niet lberaal/libertarisch - eerst afgeven op die achterlijke moslims en daarna komen met een "hullie-zullie" bak die er op neer komt dat "zij het toch ook doen"...
Ja, in België moet je namelijk daadwerkelijk iets weten en je niet alleen maar uit een situatie lullen.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het lessysteem in België is heel anders. Dat scheelt nogal.
Da's heel mooi natuurlijk maar als er jaarlijks meer dan 150.000 hooggeschoolden hun biezen pakken mag men toch wel eens afvragen waarom.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:32 schreef du_ke het volgende:
Sjezus Stefan, je maakt zelfs mij enthousiast zo!quote:Op zondag 11 maart 2007 23:27 schreef StefanP het volgende:
[..]
[afbeelding]
Foto van de auto van TS. Leuk huisje trouwens, niet? Ietsje beter dan het gemiddelde grijze rijtjeshuis in NL... oh, en er is geen BPM betaald over die auto.
dat huis is trouwens niet van mij, maar het ligt wel in mijn bereik mocht ik het willen
Life is good als eigen verantwoordelijkheid belood wordt
En dat is belangrijk, omdat???quote:Op maandag 12 maart 2007 00:06 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vraag me af of al die zgn. jonge hoog-opgeleiden die hier massaal het land verlaten ook hun Nederlandse paspoort houden als ze zich in een ander land vestigen!
Omdat met name die hoog-opgeleide jongeren die het hardste roepen dat ze weg willen uit Nederland het vaak hoog in hun bol hebben, en menen af te moeten geven op het feit dat ze belasting moeten betalen, of op alles dat 'minder' is dan henzelf, onder andere op zogenaamde 'profiteurs' en moslims, en de laatste tijd is er zo'n ophef over allochtonen in Nederland met een dubbel paspoort.quote:
Volgens mij klets je maar wat en ken je helemaal niemand die vertrokken is uit Nederland. Meestal zijn dat juist de mensen met veel initiatief, mensen die je nodig hebt om de economie draaiende houden. En dat laatste kun je van al die dubbele-nationaliteit-paupers die Nederland rijk is bepaald niet zeggen.quote:Op maandag 12 maart 2007 00:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Omdat met name die hoog-opgeleide jongeren het vaak hoog in hun bol hebben, en menen af te moeten geven op alles dat 'minder' is dan henzelf, onder andere op zogenaamde 'profiteurs' en moslims, en de discussie die zo actueel is omtrent de dubbele paspoorten.
Ik vindt de mensen die vertrekken uit Nederland, om wat voor reden dan ook, vaak onwijs hypocriet.
Nou ja, ik ken wel een aantal mensen die zijn vertrokken uit Nederland, maar die zijn om hele andere redenen vertrokken uit Nederland.quote:Op maandag 12 maart 2007 00:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Volgens mij klets je maar wat en ken je helemaal niemand die vertrokken is uit Nederland. Meestal zijn dat juist de mensen met veel initiatief, mensen die je nodig hebt om de economie draaiende houden. En dat laatste kun je van al die dubbele-nationaliteit-paupers die Nederland rijk is bepaald niet zeggen.
In mijn geval doe ik daar niet aan. Zodra ik de kans krijg, word ik Amerikaan. Persoonlijk vind een dubbele nationaliteit grote onzin. Of je nu trouwt, emigreert of wat dan ook, je maakt maar een keuze: als immigrant/echtgeno(o)t(e) in een land blijven wonen zonder dat paspoort aan te vragen, of je oude nationaliteit opgeven en een nieuwe aanvragen. Maar niet beide. Een paspoort aanvragen is een bewuste keuze - om dan je oude te willen behouden, is onzin. Ik zou je hard uitlachen als ik de persoon was die paspoorten uitdeelde: kom maar terug als je zeker van je zaak bent, of houd lekker je oude paspoort.quote:Op maandag 12 maart 2007 00:06 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vraag me af of al die zgn. jonge hoog-opgeleiden die hier massaal het land verlaten ook hun Nederlandse paspoort houden als ze zich in een ander land vestigen!
Andere landen doen meestal niet zo moeilijk over dubbelenationaliteit als je kennis komt brengenquote:Op maandag 12 maart 2007 00:06 schreef Tomatenboer het volgende:
Le-zenquote:Op maandag 12 maart 2007 01:50 schreef ErikN het volgende:
Klinkt allemaal reuze interessant hoor.
Maar...
Kan iemand bedragen noemen? Waar is het goedkoper leven? En hoeveel goedkoper?
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:26 schreef StefanP het volgende:
Tsja, waarom niet? Laat ik een vergelijking maken...
Huis in Nederland: 250K euro (en dan heb je niet eens een vrijstaand model)
Huis in Amerika, Australie, Canada o.i.d.: 125K euro
Huis in Duitsland of Belgie: 150K euro
Salaris HBO'er/WO'er in NL op 35-jarige leeftijd: 37K euro
Salaris HBO'er/WO'er in Amerika op 35-jarige leeftijd: 60K euro
Belasting Nederland: 20% BTW, 40% loonbelasting, gemeentelijke heffingen en nog 100 andere belastingen
Belasting VS: 6% BTW, 25% loonbelasting
Kosten auto in NL: 25K euro
Kosten diezelfde auto in de VS: 12K
Nederland: plat, nat, koud en lelijk
Andere landen: mooi weer, ruimte, prachtige natuur
Nederland: chagrijnige mensen die als ratten op elkaar leven en dus agressief zijn
Andere landen: vriendelijke, fatsoenlijke mensen
Nederland: overrompeld door niet-westerse figuren die de welvaartsstaat leegzuigen en niets bijdragen
Andere landen: nog niet overrompeld door die groep, omdat er een beter toelatingsbeleid is
Enz.
Het enige voordeel aan NL is dat je er goedkoop naar school kunt. Dus: studeer iets zinnigs, en pak daarna je biezen en vertrek
Je kunt er lacherig over doen en het wegwuiven, maar vergeet niet dat de groep emigranten juist de mensen zijn van wie een land het moet hebben: met initiatief, hoogopgeleid en met lef. Als er daar jaarlijks heel veel van vertrekken, dan is dat GEEN goede zaak voor de achterblijvers!
StefanP, de oppervlakkige.
Misschien dat je een universitaire studie doet, ook om jezelf geestelijk, analytisch en wetenschappelijk te ontwikkelen? Er is meer in het leven dan geld.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:03 schreef Corelli het volgende:
En waarom kun je in Nederland geen geld verdienen? Weet je wel hoeveel mensen er in Nederland wonen die een riant salaris hebben?quote:Op maandag 12 maart 2007 01:32 schreef TE-61 het volgende:
Ik krijg wel het idee dat velen hier een soort wraak willen nemen. Het is een gedachte van: dit land is vervelend met regels, veel allochtone nietsnutten die zometeen van mijn geld gaan leven, belastingen waar je gek van wordt en ik niet wil betalen, lage(re) lonen, altijd regen, benauwd gevoel... Weet je wat ik doe? Ik ga lekker emigreren met me HBO> diploma'tje op zak, laat ze allemaal maar de tering krijgen. Ik kom nooit meer terug, en jullie zullen mij gaan missen....en ik hoop dat iedere hooggeschoolde persoon dit doet zodat jullie ooit nog... etc etc
Maar ik ben het opzich wel met een dergelijke gedachtengang eens. Ik mag zelf niet klagen want thuis heb ik het prima, en Nederland is echt geen slecht land om in te leven. Maar wil je geld verdienen, ruimte, en geen bepaalde volkeren om je heen... tja, dan moet je maar emigreren.
quote:Op zondag 11 maart 2007 23:27 schreef StefanP het volgende:
[..]
[afbeelding]
Foto van de auto van TS. Leuk huisje trouwens, niet? Ietsje beter dan het gemiddelde grijze rijtjeshuis in NL... oh, en er is geen BPM betaald over die auto.
dat huis is trouwens niet van mij, maar het ligt wel in mijn bereik mocht ik het willen
Life is good als eigen verantwoordelijkheid beloond wordt
Het zijn vooral naieve mensen met weinig ervaring in het buitenland die denken dat dergelijke zaken in andere landen beter liggen dan in Nederland...quote:Op maandag 12 maart 2007 08:43 schreef SCH het volgende:
Het toenemende racisme en het populistische klimaat is ook voor veel jonge mensen een reden om eens na te denken over Nederland, merk ik om me heen. Als zo'n Wilders echt oprukt dan zie ik nog wel een beweging ontstaan.
Inderdaad, het is een soort van paniekreactie. Ook op fora van verschillende actualiteitenprogramma's zie je vaak dat naar aanleiding van één of ander negatief bericht over Nederland, mensen kreten beginnen uit te kramen als:quote:Op maandag 12 maart 2007 09:56 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het zijn vooral naieve mensen met weinig ervaring in het buitenland die denken dat dergelijke zaken in andere landen beter liggen dan in Nederland...
Je zat (in je schotelbuurtje) te wachten op iemand die je kon overtuigen.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:57 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Sjezus Stefan, je maakt zelfs mij enthousiast zo!
Krijg lekker allemaal de beriberi in dit middelmatige kutland met je middelmatige prutopleidinkjes en je middelmatige prutsalarisjes, kromliggend voor figuren die er de kantjes vanaf lopen! Ik ga naar Amerika!
Wat ben jij voor een imbeciel?quote:Op zondag 11 maart 2007 23:57 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Sjezus Stefan, je maakt zelfs mij enthousiast zo!
Krijg lekker allemaal de beriberi in dit middelmatige kutland met je middelmatige prutopleidinkjes en je middelmatige prutsalarisjes, kromliggend voor figuren die er de kantjes vanaf lopen! Ik ga naar Amerika!
O, ja?quote:Op maandag 12 maart 2007 10:16 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Niet opletten. Ik ken Lemmeb persoonlijk, hij is privé heel anders.
Maar eh je bent wel een groupie van Steef, of niet?quote:Op zondag 11 maart 2007 23:41 schreef ConQuestator het volgende:
StefanP laat al die linkse profiteurs hier een poepie ruiken.
StefanP![]()
Dat ligt toch in Canada? Of zit ik nu fout?quote:Op maandag 12 maart 2007 10:22 schreef Godslasteraar het volgende:
Tja, als ik de gelegenheid zou krijgen om in Vancouver te gaan wonen zou ik onmiddellijk mijn spulletjes pakken. Je zou wel gek zijn om niet te vertrekken. Wat lastig blijft is het achterlaten van familieleden die je dierbaar zijn (niet zoveel eigenlijk) en uiteraard vrienden en vriendinnen. Die moeten dan maar mee. Maar de rest van Nederland![]()
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het slecht heb hier, dat het mij niet bevalt, zeker niet, maar genoeg plaatsen op de wereld waar het (aanzienlijk) aangenamer toeven is.
Zo werkt dat vaak met die rechtse figuren. Ze betichten links ervan ruifeters te zijn, terwijl ze zelf de grootste aasgieren zijn. Ik walg er van en wat mij betreft het mes erin.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:26 schreef Dodecahedron het volgende:
Haha! Dezelfde mensen die de loyaliteit van types als Albayrak en Aboutaleb betwijfelen, zijn zo loyaal aan ons land dat ze zo snel mogelijk willen emigreren.
Nee je zit niet fout en Canada zie ik afgezien van de ruimte ook niet als verbetering. Zeker niet als je af wil van een overheersende overheid.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat ligt toch in Canada? Of zit ik nu fout?
Juist! Aan de oostkant, en zowel aan zee als tegen de bergen aan.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat ligt toch in Canada? Of zit ik nu fout?
Klopt, Canada ljkt wel wat op de West-Europese landen, daarom vroeg ik het.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee je zit niet fout en Canada zie ik afgezien van de ruimte ook niet als verbetering. Zeker niet als je af wil van een overheersende overheid.
`quote:Op maandag 12 maart 2007 10:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, Canada ljkt wel wat op de West-Europese landen, daarom vroeg ik het.
Mm.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:33 schreef Godslasteraar het volgende:
[afbeelding]
http://en.wikipedia.org/wiki/Vancouver%2C_British_Columbia
Lijkt me mooi vakantieland idd, als de kinderen wat ouder zijn en niet meer meegaan. Maar ik ben idd niet zo'n stadsmens, toch.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:44 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ben nu eenmaal een stadmens.Maar als je natuur zoekt kom je in Canada zéker aan je trekken.
Als dat soort plannen er komen ben ik hier direct weg. Een beetje de grens naar buiten dichttimmeren zeg, wat voor Stasipraktijken zijn dat?quote:Op maandag 12 maart 2007 09:52 schreef zwambtenaar het volgende:
En nogmaals, zo heel slecht zou een soort van emigratiebelasting niet zijn. Iedereen die uit dit land vertrekt zou bijvoorbeeld 25% van het eigen vermogen moeten afstaan aan de staat. Deze kan men wel terugvorderen bij terugkeer naar Nederland overigens. Ook kan men geen aanspraak meer maken op Nederlandse uitkeringsregelingen, zoals de AOW. Waar het hierbij om gaat is dat het profiteursgedrag aangepakt dient te worden. Hier wel de lusten willen ontvangen, maar niet de lasten? Zo werkt dat natuurlijk niet.
Als jij buurman van StefanP wordt, dan wordt dat nogwel lachen ja.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:53 schreef thabit het volgende:
[..]
Als dat soort plannen er komen ben ik hier direct weg. Een beetje de grens naar buiten dichttimmeren zeg, wat voor Stasipraktijken zijn dat?
Momenteel ben ik aio en dat verdient in Nederland veel beter dan in de meeste andere landen. Maar als ik straks gepromoveerd ben, dan heb ik hier niet veel meer te zoeken. Een dr.-titel is in Nederland niks waard en in de meeste andere landen wel. Het is toch van de zotte dat een eerstegraads leraar op de middelbare school hier meer verdient dan een UD, om maar een voorbeeld te noemen.
quote:Op maandag 12 maart 2007 08:43 schreef SCH het volgende:
Het toenemende racisme en het populistische klimaat is ook voor veel jonge mensen een reden om eens na te denken over Nederland, merk ik om me heen. Als zo'n Wilders echt oprukt dan zie ik nog wel een beweging ontstaan.
Het zal in de toekomst veel gewoner worden om een tijdje ergens anders belasting te betalen en de sfeer van een ander land te proevenquote:Op maandag 12 maart 2007 09:52 schreef zwambtenaar het volgende:
En nogmaals, zo heel slecht zou een soort van emigratiebelasting niet zijn. Iedereen die uit dit land vertrekt zou bijvoorbeeld 25% van het eigen vermogen moeten afstaan aan de staat. Deze kan men wel terugvorderen bij terugkeer naar Nederland overigens. Ook kan men geen aanspraak meer maken op Nederlandse uitkeringsregelingen, zoals de AOW. Waar het hierbij om gaat is dat het profiteursgedrag aangepakt dient te worden. Hier wel de lusten willen ontvangen, maar niet de lasten? Zo werkt dat natuurlijk niet.
Moet wel kwijt dat je onwijs egocentrisch over komt in dit topicquote:Op maandag 12 maart 2007 11:08 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk precies het tegenovergestelde: het toenemende racisme jegens autochtonen en het haatzaaiende moslim klimaat, gekoppeld aan een overheid en belangenorganisaties die dat enkel erger willen maken?
Dus het enige waar het jou om gaat is hoeveel je verdient? Dat bedoel ik dus, voor mensen zoals jij zou zo'n belastinghek een goede oplossing zijn. En ik denk dat je de waarde van het doctoraat in Nederland erg onderschat.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:53 schreef thabit het volgende:
[..]
Als dat soort plannen er komen ben ik hier direct weg. Een beetje de grens naar buiten dichttimmeren zeg, wat voor Stasipraktijken zijn dat?
Momenteel ben ik aio en dat verdient in Nederland veel beter dan in de meeste andere landen. Maar als ik straks gepromoveerd ben, dan heb ik hier niet veel meer te zoeken. Een dr.-titel is in Nederland niks waard en in de meeste andere landen wel. Het is toch van de zotte dat een eerstegraads leraar op de middelbare school hier meer verdient dan een UD, om maar een voorbeeld te noemen.
Het lijkt mij juist wel een mooie actie: nu Wilders alle moslims het land uit wil hebben, dat dan zoveel mogelijk autochtonen wegtrekken zodat minister-president Wilders straks aan het hoofd staat van een land vol moslimsquote:Op maandag 12 maart 2007 09:56 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het zijn vooral naieve mensen met weinig ervaring in het buitenland die denken dat dergelijke zaken in andere landen beter liggen dan in Nederland...
Inderdaad en als ik daty huis zo bekijk ben ik blij dat we in Nederland welstandscommissies hebbenquote:
Als je veel had willen verdienen had je niet moeten studeren.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:53 schreef thabit het volgende:
[..]
En al helemaal niet werkzaam willen zijn als wetenschappelijk onderzoeker aan een universiteit.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:42 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Als je veel had willen verdienen had je niet moeten studeren.
1 2 3 4 5 6 7 8 | From To Quota Number Remaining 01/01/2007 12/31/2007 01 Floating Holiday 16.00000 16.00000 01/01/2007 12/31/2007 02 Personal Business 24.00000 24.00000 01/01/2007 12/31/2007 03 Illness 40.00000 40.00000 01/01/2007 12/31/2007 04 Kin Care 40.00000 40.00000 01/01/2007 12/31/2007 05 Vacation 160.00000 160.00000 01/01/2007 12/31/2007 06 Volunteer 8.00000 8.00000 |
Wat een nonsens.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:45 schreef StefanP het volgende:
Verder ontleen ik mijn geluk niet aan geld hoor, maar ik begrijp dat dat misschien zo overkomt. Ik ontleen mijn geluk aan hoe ik mijn leven zelf kan indelen zonder dat betuttelende kut-ambtenaartjes daar alles over proberen te zeggen. Die mij als een rat in een grijze, lelijke rijtjeswoning willen proppen en al mijn geld afpakken om het aan allerlei onzin te geven. Ik wil vrij zijn, met rust gelaten worden en zelf bepalen wat ik met mijn leven doe. Die vrijheid heb je in Nederland net. Je bent een slaaf van de collectieve staat. Een koe om uitgemolken te worden door de overheid. Alles van je leven tot je dood is voor je bepaald en zelfs de kleinste, meest pietluttige onzin staat wel ergens in een wetje vastgelegd en er is altijd wel een ambtenaartje die jou vertelt wat je wel en niet mag doen. In de VS kun je zo oneindig veel vrijer leven, dat geloof je gewoon niet.
Ben je er al mee naar de psychiater geweest? Tjonge jonge, wat een brok frustratie lees ik in jou bericht en als die dan nog ergens op een waarheid was gebaseerd, ala, maar het slaat werkelijk nergens op.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:45 schreef StefanP het volgende:
Net even gechekt...
[ code verwijderd ]
200 uur dus, als je de volunteer, kin care en ilness niet eens meetelt. 5 weken vakantie dus, excl. de +-5 verplichte nationale feestdagen (die krijg je altijd vrij, zelfs als het in het weekend valt schuift het door naar de eerste werkdag!) Niet slecht toch
Verder ontleen ik mijn geluk niet aan geld hoor, maar ik begrijp dat dat misschien zo overkomt. Ik ontleen mijn geluk aan hoe ik mijn leven zelf kan indelen zonder dat betuttelende kut-ambtenaartjes daar alles over proberen te zeggen. Die mij als een rat in een grijze, lelijke rijtjeswoning willen proppen en al mijn geld afpakken om het aan allerlei onzin te geven. Ik wil vrij zijn, met rust gelaten worden en zelf bepalen wat ik met mijn leven doe. Die vrijheid heb je in Nederland net. Je bent een slaaf van de collectieve staat. Een koe om uitgemolken te worden door de overheid. Alles van je leven tot je dood is voor je bepaald en zelfs de kleinste, meest pietluttige onzin staat wel ergens in een wetje vastgelegd en er is altijd wel een ambtenaartje die jou vertelt wat je wel en niet mag doen. In de VS kun je zo oneindig veel vrijer leven, dat geloof je gewoon niet.
Verder heb ik het niet zo op kloteweer en regen of op deprimerende weilanden die zogenaamd 'natuurgebied' zijn. Of op chagrijnige mensen, overvolle wegen, gebrek aan echte natuur, heikneuterigheid, jaloezie, het poldermodel, de Nederlandse politiek, de verzorgingsstaat, kutmarokkanen en nog veel meer.
Maar laat het bij deze dus duidelijk zijn dat mijn drijfveer vrijheid is. Om mijn eigen leven in te richten, zonder betuttelende kloteambtenaartjes.
Lariekoek. Nederlandse opleidingen zijn ondanks alles gewoon erg goed. Zelfs het middelbare onderwijs kun je niet aan tippen, tenminste niet het VWO van mijn tijd. Als je de high school examens in de VS ziet, weet je niet of je moet lachen of huilen zo triest zijn die. De VS heeft dan wel de beste universiteiten, maar het gros haalt het niet bij die in Nederland. 'Die mensen' aan wie je refereert zijn w.s. gemiddeld met een zesje geslaagd en hebben gewoon niet het intellect of de persoonlijke kwaliteiten zoals inzet en discipline om zich te redden.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:43 schreef zwambtenaar het volgende:
En wat trouwens nog helemaal niet ter sprake is gekomen, is het feit dat hoogopgeleid zijn in Nederland heel wat anders betekent, dan hoogopgeleid zijn in bijvoorbeeld de VS. De meeste van die laffe hoogopgeleide emigranten komen na niet al te lange tijd vaak weer met hangende pootjes thuis, omdat ze niet het niveau hebben dat van hen wordt verwacht. Hier zijn ze heel wat (kijk ook eens na die grote instroom MBO'ers in het HBO, dat is toch van de zotte???) met hun HBO of WO diploma op zak, maar het stelt geen ene ruk voor.
Nogal ja, net als alle die wannabe-emigranten, maar dan had ik je inderdaad verkeerd begrepen.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:45 schreef StefanP het volgende:
Verder ontleen ik mijn geluk niet aan geld hoor, maar ik begrijp dat dat misschien zo overkomt.
dat heeft uiteraard alles te maken met middelbare scholieren, en een risico-premie voor de docentquote:Op maandag 12 maart 2007 10:53 schreef thabit het volgende:
...... Het is toch van de zotte dat een eerstegraads leraar op de middelbare school hier meer verdient dan een UD ...
Volgens mij is dat eerder andersom. Er zijn maar een paar topuniversiteiten in de VS en de rest is niet meer dan middelmaat.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:43 schreef zwambtenaar het volgende:
En wat trouwens nog helemaal niet ter sprake is gekomen, is het feit dat hoogopgeleid zijn in Nederland heel wat anders betekent, dan hoogopgeleid zijn in bijvoorbeeld de VS. De meeste van die laffe hoogopgeleide emigranten komen na niet al te lange tijd vaak weer met hangende pootjes thuis, omdat ze niet het niveau hebben dat van hen wordt verwacht. Hier zijn ze heel wat (kijk ook eens na die grote instroom MBO'ers in het HBO, dat is toch van de zotte???) met hun HBO of WO diploma op zak, maar het stelt geen ene ruk voor.
Ik ken maar één persoon in Groningen, maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat jij dat bent. Dus volgens mij lul je maar wat.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:16 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Niet opletten. Ik ken Lemmeb persoonlijk, hij is privé heel anders.
Niet helemaal natuurlijk. Mijn ouders proberen al een decenium lang een carpot te bouwen, maar probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen in NL...quote:
Ja, de waarheid is hard he.quote:
Frustratie? Integendeel, want ik ben niet meer in Nederland (en ben daar nog dagelijks heel blij over). Eerder leedvermaak voor degenen die er nog wel zitten en beweren dat het allemaal fantastisch gaat, zoals jijzelf.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:50 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Ben je er al mee naar de psychiater geweest? Tjonge jonge, wat een brok frustratie lees ik in jou bericht en als die dan nog ergens op een waarheid was gebaseerd, ala, maar het slaat werkelijk nergens op.
Nou dat komt op mij wel over als een flinke brok frustratie.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:56 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ja, de waarheid is hard he.
[..]
Frustratie? Integendeel, want ik ben niet meer in Nederland (en ben daar nog dagelijks heel blij over).
Ik ben totaal niet gefrustreerd. Ik zeg enkel hoe de vork in de steel zit en ja, daar is harde taal voor nodig. En FuifDuif heeft hier niets mee te maken.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:56 schreef StefanP het volgende:
Frustratie? Integendeel, want ik ben niet meer in Nederland (en ben daar nog dagelijks heel blij over). Eerder leedvermaak voor degenen die er nog wel zitten en beweren dat het allemaal fantastisch gaat, zoals jijzelf.
Ga trouwens eens bij jezelf te rade, want de meest gefrustreerde hier ben je zelf met dat geschuimbek over laffe emigranten die afgeschoten dienen te worden, die emigreren bij wet onmogelijk gemaakt dient te worden en die met 25% belast dienen te worden als ze het land verlaten. Wat een opgekropte woede en haat zeg en dan heb ik het nog niet eens over je sekstopics toen je nog Fuifduif heette.
Slaap lekker en je zult ongetwijfeld mooi dromen over je vaderland, want diep van binnen wil je maar al te graag terug.quote:
Als je bovenmodaal verdient en je bent aangewezen op lenen.nl om je budget rond te krijgen elke maand doe je iets niet goed hoorquote:Op zondag 11 maart 2007 23:10 schreef henkway het volgende:
Ja, is alleen zo dom dat je hier niks, netto overhoud om te besteden, alles gaat op aan IB, WOZ, ECOtax en ZVW en OZB en BPM en AOW en VUT, Opcenten en weet ik veel. Dit is een heel verkeerde zaak. En velen in Nederland zijn aangewezen op Lenen.nl om de maand af te sluiten. Ook al verdien je bovenmodaal.
quote:Op maandag 12 maart 2007 12:03 schreef Lemmeb het volgende:
Echt serieus, ik heb respect voor StefanP, die gedaan heeft wat we eigenlijk stiekem allemaal wel zouden willen, maar de meesten van ons niet durven. Hij heeft me het juiste pad laten zien.
Waarom zouden de meesten van ons het niet durven? Wat is er zo bijzonder aan? Het getuigt van meer lef, wanneer je helpt het land te verbeteren. Dat is moediger dan als een laffe hond met de staart tussen de benen ervandoor te gaan.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:03 schreef Lemmeb het volgende:
Echt serieus, ik heb respect voor StefanP, die gedaan heeft wat we eigenlijk stiekem allemaal wel zouden willen, maar de meesten van ons niet durven. Hij heeft me het juiste pad laten zien.
Nou ennorrum - ik heb dagelijks een ambtenaar in mijn nek, kan echt helemaal niets doen van wat ik graag zou willen. Het is een gruwel hieroquote:
En jij bepaald voor anderen dat zij het niet goed hebben?quote:Op maandag 12 maart 2007 11:56 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ja, de waarheid is hard he.
[..]
Frustratie? Integendeel, want ik ben niet meer in Nederland (en ben daar nog dagelijks heel blij over). Eerder leedvermaak voor degenen die er nog wel zitten en beweren dat het allemaal fantastisch gaat, zoals jijzelf.
Jij bent wel een heel doorzichtige troll.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:03 schreef Lemmeb het volgende:
Juist Heel juistquote:Op maandag 12 maart 2007 12:03 schreef Lemmeb het volgende:
Neejoh, die gast lult maar wat. Ik ken maar één persoon in heel Groningen, nog van vroeger. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat deze persoon is, want daar komt 'ie veel te dom voor over.quote:
.. Dries van Agt als usericon.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:00 schreef zwambtenaar het volgende:
En FuifDuif heeft hier niets mee te maken.
quote:Op maandag 12 maart 2007 12:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Neejoh, die gast lult maar wat. Ik ken maar één persoon in heel Groningen, nog van vroeger. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat deze persoon is, want daar komt 'ie veel te dom voor over.
Maar even alle gekheid op een stokje, je beweert dat je me kent. En waar denk je me van te kennen? Want iedereen kan dit beweren.quote:
quote:Op maandag 12 maart 2007 12:15 schreef Oksel het volgende:
Ik ga afstuderen en neem mijn afgestudeerde vriendinnetje mee naar Australie. Weer een technisch persoon en lerares minder in Nederland.
Ik wil kinderen, én in een stad wonen.. in een leuk huis, in een leuke buurt, in een lekker klimaat, in een land met een leuke sfeer en leuke mensen. Ik wil niet in een stad wonen met 50% allochtonen. De multiculturele samenleving heeft het tweezijdig verneukt voor mij: ze trekken heel veel uitkering, én ze verneuken de samenleving. Oftewel; ik betaal belasting voor degenen die mijn leefomgeving voor mij verneuken.
Wat is er mis met Van Agt?quote:Op maandag 12 maart 2007 12:10 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
.. Dries van Agt als usericon.![]()
Vind je het goed dat we 25% van je vermogen afnemen omdat je de benen neemt?quote:Op maandag 12 maart 2007 12:15 schreef Oksel het volgende:
Ik ga afstuderen en neem mijn afgestudeerde vriendinnetje mee naar Australie. Weer een technisch persoon en lerares minder in Nederland.
Ik wil kinderen, én in een stad wonen.. in een leuk huis, in een leuke buurt, in een lekker klimaat, in een land met een leuke sfeer en leuke mensen. Ik wil niet in een stad wonen met 50% allochtonen. De multiculturele samenleving heeft het tweezijdig verneukt voor mij: ze trekken heel veel uitkering, én ze verneuken de samenleving. Oftewel; ik betaal belasting voor degenen die mijn leefomgeving voor mij verneuken.
Graag zelfs.. Ik sta namelijk rood. Overigens betaal ik keurig belasting, en werk ik mee aan de samenleving, iets wat goed is voor Nederland.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:21 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Vind je het goed dat we 25% van je vermogen afnemen omdat je de benen neemt?
Jij wil ook graag een Supraquote:Op maandag 12 maart 2007 12:03 schreef Lemmeb het volgende:
Wat is een Supra?quote:
HAHAHAquote:Op maandag 12 maart 2007 10:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je zat (in je schotelbuurtje) te wachten op iemand die je kon overtuigen..
Nee, in je jonge jaren profiteer je doorgaans vooral van de staat. Je staat inderdaad nog behoorlijk rood bij de overheid. Je zult meer moeten inleveren om de investeringen van de staat in jou af te lossen.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:22 schreef Oksel het volgende:
[..]
Graag zelfs.. Ik sta namelijk rood. Overigens betaal ik keurig belasting, en werk ik mee aan de samenleving, iets wat goed is voor Nederland.
emigratiebelasting.. is zoiets niet in strijd met de rechten van de mens waarin toch redelijk duidelijk vermeld staat dat een ieder vrij is om te gaan en staan waar hij wil. (vrije vertaling)quote:Op maandag 12 maart 2007 09:52 schreef zwambtenaar het volgende:
Ik heb gister nog geholpen het land te verbeteren. STelletje tering jeugd even bestraffend toegesproken toen ze druk aan het spelen waren en elkaar steeds tegen auto's aanduwden enzo. Je hebt er zo een kras of deuk in.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:06 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Waarom zouden de meesten van ons het niet durven? Wat is er zo bijzonder aan? Het getuigt van meer lef, wanneer je helpt het land te verbeteren. Dat is moediger dan als een laffe hond met de staart tussen de benen ervandoor te gaan.
Oh, nee, ik zou een andere auto nemen. Een grote family-BMW ofzo.quote:
Nou, komt er nog wat van? Of heb je altijd zo lang nodig om een simpele vraag te beantwoorden?quote:Op maandag 12 maart 2007 12:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Maar even alle gekheid op een stokje, je beweert dat je me kent. En waar denk je me van te kennen? Want iedereen kan dit beweren.
Die is zelfs met BPM hier goedkoper, nog slimmer is om deze in Belgie of Duitsland te kopen.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:36 schreef Lemmeb het volgende:
Een grote family-BMW ofzo.
Och, dat maakt dan toch niet meer uit.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
Die is zelfs met BPM hier goedkoper, nog slimmer is om deze in Belgie of Duitsland te kopen.
Ach ik denk dat als je echt iets kunt je ook prima in Nederland/EU aan de bak kunt komen, voor mij zou het zelfs financieel ongunstig zijn om met mijn vakkennis naar de VS te verhuizen wat dat betreft zou ik nog beter richting Azie kunnen vertrekken.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:45 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Och, dat maakt dan toch niet meer uit.
als je ambtenaar bent zou ik ook voor nederland kiezenquote:Op zondag 11 maart 2007 23:32 schreef du_ke het volgende:
Ben jij soms Freek de Jonge in het echt of zoquote:Op zondag 11 maart 2007 23:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik ook niet, al lijkt mij een ervaring in het buitenland wel leuk om mee te maken. Maar ach, ik krijg het idee bij mensen als de TS dat al het geld een bepaalde sociale leegte invult die ze hier hadden. Wat heb je aan spullen als je het met niemand kan delen ? Lijkt mij nogal een beperkt bestaan. Nou ja, ieder z'n ding.
Ik ben geen ambtenaar en heb voorlopig geen plannen om dat te worden.quote:Op maandag 12 maart 2007 13:36 schreef Corelli het volgende:
[..]
als je ambtenaar bent zou ik ook voor nederland kiezen
New Orleans needs you!quote:Op maandag 12 maart 2007 14:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik ben geen ambtenaar en heb voorlopig geen plannen om dat te worden.
Maar in mijn vakgebied (waterbeheer) gebeurt in Nederland wel veel en die kennis is prima te exporteren naar het buitenland.
Welke investering van de staat? Als je uit een fatsoenlijk gezin komt hebben je ouders niet alleen jouw opleiding via de belasting betaald, maar ook die van minstens vijf anderen. Ik zie geen enkele morele verplichting naar de overheid.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:30 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Nee, in je jonge jaren profiteer je doorgaans vooral van de staat. Je staat inderdaad nog behoorlijk rood bij de overheid. Je zult meer moeten inleveren om de investeringen van de staat in jou af te lossen.
Daar verdienen Nederlanders voor Nederlandse bedrijven dan ook goed geld momenteel.quote:
Je hebt geen keuze in dit systeem. Zoals jij het wilt maken is het dus vergelijkbaar met een lening waarbij je die met een pistool op je kop moet ondertekenen.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:30 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Nee, in je jonge jaren profiteer je doorgaans vooral van de staat. Je staat inderdaad nog behoorlijk rood bij de overheid. Je zult meer moeten inleveren om de investeringen van de staat in jou af te lossen.
Is dat nou echt steen? of ook spaanplaat?quote:Op zondag 11 maart 2007 23:27 schreef StefanP het volgende:
[..]
[afbeelding]
Life is good als eigen verantwoordelijkheid beloond wordt
us? gipswandjes denk ik...quote:Op maandag 12 maart 2007 15:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Is dat nou echt steen? of ook spaanplaat?
Dat is niet slecht, zeker niet voor Amerikaanse begrippen. Ik heb dan standaard al 44 dagen, bijna 9 weken, maargoed, dat is dan weer absurd, zelfs voor Nederlands begrippenquote:Op maandag 12 maart 2007 11:45 schreef StefanP het volgende:
Net even gechekt...
[ code verwijderd ]
200 uur dus, als je de volunteer, kin care en ilness niet eens meetelt. 5 weken vakantie dus, excl. de +-5 verplichte nationale feestdagen (die krijg je altijd vrij, zelfs als het in het weekend valt schuift het door naar de eerste werkdag!) Niet slecht toch
Nou ja, dat is ook niet helemaal waar, volgens mij zou ik me kunnen vinden in een bewoording als de volgende:quote:Verder ontleen ik mijn geluk niet aan geld hoor, maar ik begrijp dat dat misschien zo overkomt. Ik ontleen mijn geluk aan hoe ik mijn leven zelf kan indelen zonder dat betuttelende kut-ambtenaartjes daar alles over proberen te zeggen. Die mij als een rat in een grijze, lelijke rijtjeswoning willen proppen en al mijn geld afpakken om het aan allerlei onzin te geven. Ik wil vrij zijn, met rust gelaten worden en zelf bepalen wat ik met mijn leven doe. Die vrijheid heb je in Nederland net. Je bent een slaaf van de collectieve staat. Een koe om uitgemolken te worden door de overheid. Alles van je leven tot je dood is voor je bepaald en zelfs de kleinste, meest pietluttige onzin staat wel ergens in een wetje vastgelegd en er is altijd wel een ambtenaartje die jou vertelt wat je wel en niet mag doen. In de VS kun je zo oneindig veel vrijer leven, dat geloof je gewoon niet.
Pcies, zo heb ik het niet op milieuverwoestende Amerikanen, hun nationalisme, verwoestingsdrang, oorlogszucht en arrogantiequote:Verder heb ik het niet zo op kloteweer en regen of op deprimerende weilanden die zogenaamd 'natuurgebied' zijn. Of op chagrijnige mensen, overvolle wegen, gebrek aan echte natuur, heikneuterigheid, jaloezie, het poldermodel, de Nederlandse politiek, de verzorgingsstaat, kutmarokkanen en nog veel meer.
In ruil voor je vrijheid geef je ook weer veel op, ook al zie jij dat niet zo. In het land van de kansen kan het tij ook snel tegen je keren en is het verschil tussen de mensen die alles hebben en de mensen die niets hebben oneindig veel groter. Ergens geeft het niet dat veel van mijn geld op gaat aan mensen die anders geen normaal leven konden leiden. Wel stoor ook ik me aan een heel aantal zaken waar jij je ook aan stoort - zelfs zo erg dat we best op zoek geweest zijn naar andere landen. Toch is het hier lang zo slecht nog nietquote:Maar laat het bij deze dus duidelijk zijn dat mijn drijfveer vrijheid is. Om mijn eigen leven in te richten, zonder betuttelende kloteambtenaartjes.
En binnenkort nog goedkopere huizen in de VS!quote:Hypotheekverstrekker New Century dieper in zorgen
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: maandag 12 maart 2007 @ 18:22
De Amerikaanse hypotheekverstrekker New Century Financial raakt steeds dieper in de problemen. Een aantal belangrijke schuldeisers weigert nog langer geld te steken in het concern en heeft per brief opheldering gevraagd over openstaande schulden.
Dat maakte New Century, dat dichtbij een faillisement lijkt te komen, maandag bekend. New Century is in de problemen geraakt door de zwakke Amerikaanse huizenmarkt. Bovendien is het bedrijf onderwerp van een strafrechtelijk onderzoek naar mogelijk geknoei met de boeken. Door de problemen verloor New Century vorige week ruim driekwart van zijn beurswaarde. In de elektronische voorhandel maandag ging het aandeel opnieuw bijna 50 procent onderuit.
De New York Stock Exchange heeft daarop besloten de handel in het aandeel New Century stil te leggen. Volgens bronnen bij de beursuitbater wordt zelfs overwogen het bedrijf van de beurs te verwijderen. Aandelen New Century zijn nog krap anderhalve dollar waard, terwijl ze minder dan een jaar geleden nog op 51 dollar stonden.
Tot overmaat van ramp maakten maandag twee advocatenkantoren bekend dat zij namens gedupeerde aandeelhouders een rechtszaak aanspannen tegen de hypotheekbank. Zij eisen schadevergoeding voor personen die tussen april 2006 en maart 2007 aandelen hebben gekocht in New Century. In die periode zou het bedrijf gesjoemeld hebben om verliezen buiten de boeken te houden.
New Century is de op een na grootste hypotheekverstrekker in de Verenigde Staten. In het segment waar de leners een lagere kredietwaardigheid hebben is het bedrijf marktleider. Juist op die markt vallen echter harde klappen omdat veel Amerikanen hun hypotheek niet meer kunnen aflossen.
Als ik het zo mag geloven gaan de Telegraaflezers ook allemaal emigreren, wat een volk.quote:
Goed nieuwsquote:Op maandag 12 maart 2007 18:54 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
En binnenkort nog goedkopere huizen in de VS!
Zullen we dan ook al die kosten waarmee je de Nederlandse Staat eens bij je komen verhalen? Profiteur!quote:Op maandag 12 maart 2007 17:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik ben 5 jaar geleden ook vertrokken uit NL. Nog geen enkele dag spijt van gehad. We wonen in een geweldig mooi vrijstaand bungalow aan een bosrand met aan de achterzijde kilometers uitzicht over weilanden.
Uiteraard zijn er vele nadelen want je kan zeggen wat je wil maar NL is 1 van de beste landen ter wereld om te wonen. Maar de vrijheid, natuur, geen files en nog vele andere pré's. De enorme drukte van NL mis ik als kiespijn. Ik kom regelmatig zakelijk in NL maar na 3 dagen houd ik het wel voor gezien en ben blij dat ik weer weg kan gaan. Voor geen goud wil ik meer wonen in NL.
Dat valt jou dan op, mij valt op dat heel veelal gelul in de ruimte is. Veel mensen weten niet eens wat een emigratie inhoudt en denken dat je dat wel even voor elkaar hebt in een half jaartje.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:04 schreef Lemmeb het volgende:
Tsja, popolon, het zal je verbazen hoeveel geld er bij sommige van die typische Telegraaflezers zit. Dat krijg je er nou van, door al die door links opgedrongen nivellering.
Welke kosten?quote:Op maandag 12 maart 2007 19:10 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Zullen we dan ook al die kosten waarmee je de Nederlandse Staat eens bij je komen verhalen? Profiteur!
Een half jaartjequote:Op maandag 12 maart 2007 19:11 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat valt jou dan op, mij valt op dat heel veelal gelul in de ruimte is. Veel mensen weten niet eens wat een emigratie inhoudt en denken dat je dat wel even voor elkaar hebt in een half jaartje.
De kosten toen je hier als kind naar school ging, de bescherming die je genoot van de Nederlandse staat, wellicht je studie enzovoort.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:13 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Welke kosten?
Hoe kom je erbij dat ik een profiteur ben want dat zou ik graag van je vernemen.
Ach joh, laat hem lekker lullen, hij kan niet anders. Hierboven noemde hij mij al een imbeciel omdat ik zo enthousiast reageerde op StefanP's posts. Wie is hier dan eigenlijk de verzuurde imbeciel, vraag ik me dan af?quote:Op maandag 12 maart 2007 19:13 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Welke kosten?
Hoe kom je erbij dat ik een profiteur ben want dat zou ik graag van je vernemen.
Drie maanden, inclusief verkoop huis.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:11 schreef popolon het volgende:
Dat valt jou dan op, mij valt op dat heel veelal gelul in de ruimte is. Veel mensen weten niet eens wat een emigratie inhoudt en denken dat je dat wel even voor elkaar hebt in een half jaartje.
Je bent goed op de hoogte van de enorm trage werkwijze van de USCIS.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:13 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Een half jaartje. Sorry hoor, maar als goedverdienende single heb je dat echt in notime voor elkaar, zeker naar landen waar men zit te springen om hoogopgeleide westerlingen.
De VS is inderdaad een beetje een apart verhaal. Maar als je naar Dubai wilt bijvoorbeeld heb je dat binnen een week geregeld.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:17 schreef popolon het volgende:
[..]
Je bent goed op de hoogte van de enorm trage werkwijze van de USCIS.Ik spreek dan over de VS.
En wat dacht je aan de voorbereidingen? Al met al ben je zo een half jaar kwijt, makkelijk.
Probeer maar eens alles op te zeggen in Nederland en je zaken netjes af te handelen. Je loopt tegen zoveel muren aan, da's gewoon niet grappig meer.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
De VS is inderdaad een beetje een apart verhaal. Maar als je naar Dubai wilt bijvoorbeeld heb je dat binnen een week geregeld.
Dan had je maar in Nederland moeten blijven, zeurkous.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:24 schreef popolon het volgende:
[..]
Probeer maar eens alles op te zeggen in Nederland en je zaken netjes af te handelen. Je loopt tegen zoveel muren aan, da's gewoon niet grappig meer.![]()
Ik moest de belastingdienst uitleggen wat emigratie was. Ik dacht dat ik vrij duidelijk was in de eerste aangetekende brief maar blijkbaar moet je het vierhonderd keer vertellen.
Dan blijf ik tegen die muren aanlopen gekkie.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:25 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Dan had je maar in Nederland moeten blijven, zeurkous.
1. Doe even normaal zeg om anderen voor profiteur, debiel achterlijk e.d. uit te maken. Je hebt jij geen idee van hoe oud ik ben, hoeveel en hoelang ik gewerkt heb in NL plus de bijdragen die ik geleverd heb.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:13 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
De kosten toen je hier als kind naar school ging, de bescherming die je genoot van de Nederlandse staat, wellicht je studie enzovoort.
Die gozer is niet goed snik.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:14 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ach joh, laat hem lekker lullen, hij kan niet anders. Hierboven noemde hij mij al een imbeciel omdat ik zo enthousiast reageerde op StefanP's posts. Wie is hier dan eigenlijk de verzuurde imbeciel, vraag ik me dan af?
Ik begaf mij even op jouw niveau wat je constant ongenuanceerd etaleert.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:31 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Misschien kun je zelf ook nog veel leren van het door jou genoemde punt 1?
Ik heb hard gestudeerd en heb nu een goede baan. Ik draag mijn belastingen vol trots af en ben positief over de toekomst. Ik ben niet zo van het eerst graaien en vervolgens er snel vandoor. Ik ben niet zo van het landverraad, wat overigens een misdaad is.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
3. Voordat je weer je bek opentrekt, vertel eens, wat beteken jij voor NL en wat heb je zoal gepresteerd behalve afgeven op anderen?
Wat kan jou de belastingdienst nou verrotten? Je doet gewoon toedeledokiequote:Op maandag 12 maart 2007 19:24 schreef popolon het volgende:
[..]
Probeer maar eens alles op te zeggen in Nederland en je zaken netjes af te handelen. Je loopt tegen zoveel muren aan, da's gewoon niet grappig meer.![]()
Ik moest de belastingdienst uitleggen wat emigratie was. Ik dacht dat ik vrij duidelijk was in de eerste aangetekende brief maar blijkbaar moet je het vierhonderd keer vertellen.
Ach joh, het is kwestie van tijd. Het is even zo'n hype. Net als toen in de jaren 60 er van die hippies waren die op stroschoenen gingen lopen enzovoort. Dat duurt even een paar jaar en dan komt men weer tot bezinning.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:38 schreef Fastmatti het volgende:
Laten we emigratie gelijk stellen aan landverraad. Dan halen we deze emigratieaantallen niet in één jaar, maar in één week.
Tja, in dat geval vraag je er om om geliquideerd te worden door de BVD.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:39 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat kan jou de belastingdienst nou verrotten? Je doet gewoon toedeledokie
Hey, daar hebben we dat figuur weer dat beweert dat hij mij IRL kent!quote:Op maandag 12 maart 2007 19:40 schreef Dodecahedron het volgende:
Pffff, wat een toon hier.
Wat is dan überhaupt je probleem?quote:Op maandag 12 maart 2007 19:40 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Ach joh, het is kwestie van tijd. Het is even zo'n hype. Net als toen in de jaren 60 er van die hippies waren die op stroschoenen gingen lopen enzovoort. Dat duurt even een paar jaar en dan komt men weer tot bezinning.
Maar geen baan op niveau die 200K per jaar betaalt.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:42 schreef zwambtenaar het volgende:
En voor die mensen die vertrekken omdat ze bang zijn voor een paar moslims, waarom gaan die niet verhuizen naar Drenthe, Groningen of Friesland? Ruimte zat daar en weinig allochtonen.
Laat me raden: dit is echt he? Dit meen je serieus he?quote:Op maandag 12 maart 2007 19:41 schreef zwambtenaar het volgende:
Tja, in dat geval vraag je er om om geliquideerd te worden door de BVD.
Ga toch weg man, gierige wrek.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:44 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Maar geen baan op niveau die 200K per jaar betaalt.
Om eerlijk te zijn wel ja. Het is misdadig in mijn ogen.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Laat me raden: dit is echt he? Dit meen je serieus he?
Echt gedaan: lange rij bij de Primafoon, geen tijd, dus voorgedrongen, de hele handel aan gehuurde shit op de balie gedumpt, en weggelopen. Je had die gezichten moeten zien!quote:Op maandag 12 maart 2007 19:24 schreef popolon het volgende:
Volgens jou heb ik dus geen baan gehad, geen belastingen betaald, heb ik gegraaid en ben ervandoor gegaan. Bovendien ben ik nog een landverrader ook.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:37 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Ik heb hard gestudeerd en heb nu een goede baan. Ik draag mijn belastingen vol trots af en ben positief over de toekomst. Ik ben niet zo van het eerst graaien en vervolgens er snel vandoor. Ik ben niet zo van het landverraad, wat overigens een misdaad is.
En dan zijn die Marokkanen onbeschoft?quote:Op maandag 12 maart 2007 19:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Echt gedaan: lange rij bij de Primafoon, geen tijd, dus voorgedrongen, de hele handel aan gehuurde shit op de balie gedumpt, en weggelopen. Je had die gezichten moeten zien!
En terecht. Je hebt toch zeker niet de fukking hele dag de tijd om tussen het domme klootjesvolk in de rij te staan?quote:Op maandag 12 maart 2007 19:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Echt gedaan: lange rij bij de Primafoon, geen tijd, dus voorgedrongen, de hele handel aan gehuurde shit op de balie gedumpt, en weggelopen. Je had die gezichten moeten zien!
En je hebt het over de hufterigheid waar je vanaf wilt? Hypocriet!quote:Op maandag 12 maart 2007 19:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat is er onbeschoft aan? Moet KPN maar service leveren.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:49 schreef Dodecahedron het volgende:
En dan zijn die Marokkanen onbeschoft?
Nou prima toch? Blijf jij toch lekker hier, als je het zo gezellig vindt?quote:Op maandag 12 maart 2007 19:52 schreef zwambtenaar het volgende:
Het hoort ook wel weer een beetje bij Nederland. In andere landen zijn burgers trots op hun land, maar nee hoor, de Nederlanders zijn weer van die heikneuters die als pubers trappen tegen hun eigen heilige huisjes. Het begint onderhand echt zielige vormen aan te nemen.
En jij blijft ook hier, als je leven je lief is.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:53 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nou prima toch? Blijf jij toch lekker hier, als je het zo gezellig vindt?
Ja, ik snap hem ook niet helemaal. Ze denken daar bij de KPN zeker nog steeds dat we afhankelijk van ze zijn ofzo? Een winkel waar ik langer dan 5 minuten moet wachten schrap ik van m'n lijst.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat is er onbeschoft aan? Moet KPN maar service leveren.
Jezus, Mary and Joseph, wat ben jij érg!quote:Op maandag 12 maart 2007 19:53 schreef zwambtenaar het volgende:
En je hebt het over de hufterigheid waar je vanaf wilt? Hypocriet!
Stoer hoorquote:Op maandag 12 maart 2007 19:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Kun je dat motiveren, of hou je van op de man spelen?quote:Op maandag 12 maart 2007 19:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jezus, Mary and Joseph, wat ben jij érg!![]()
Wat een onzin. Als je in de VS woont, word je dan ter plekke chagerijnig als je buurman weer eens zijn auto die 1 op 6 rijdt tevoorschijn haalt? Word je depressief omdat de regering enigzins oorlogszuchtig is? Denk je echt dat alle Amerikanen arrogant zijn?quote:Op maandag 12 maart 2007 17:50 schreef NiGeLaToR het volgende:
Pcies, zo heb ik het niet op milieuverwoestende Amerikanen, hun nationalisme, verwoestingsdrang, oorlogszucht en arrogantie![]()
Tuurlijk, de ruimte is heerlijk, de huizen mooi en de auto's fantastisch, maar een land om trots op te zijn? Neu, absoluut niet. Misschien Canada dan ofzo.
Dan moet je er maar niet kopen. Je kan toch wel netjes in de rij staan.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat is er onbeschoft aan? Moet KPN maar service leveren.
Wachtrijen zijn typisch Nederlands?quote:Op maandag 12 maart 2007 19:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hallo zeg... iemand die vind dat emigranten afgeknald dienen te worden door de BVD... tering jantje zeg.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:56 schreef zwambtenaar het volgende:
Kun je dat motiveren, of hou je van op de man spelen?
Nu je het zegt, eik wel ja.quote:
Nee. Bovendien maakte KPN het noodzakelijk om in die rij te staan, niet mijn ingewikkelde wensen of zo.quote:Voordringen wel, valt me een beetje tegen van je.
Had je niet op een rustiger tijdstip kunnen gaan?![]()
Nee man. Het is Brits.quote:
quote:Nee. Bovendien maakte KPN het noodzakelijk om in die rij te staan, niet mijn ingewikkelde wensen of zo.
Hallo, doe even normaal.....quote:Op maandag 12 maart 2007 19:45 schreef zwambtenaar het volgende:
Om eerlijk te zijn wel ja. Het is misdadig in mijn ogen.
Man, ik heb in het moderne VK nog nooit een ouderwetse queu gezien.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:04 schreef Dodecahedron het volgende:
Nee man. Het is Brits.
Ik wilde die troep graag opsturen. Bovendien ging het deels om een oude draaischijf die toch weggegooid zou worden. KPN dwong mij in die rij te staan, en dat valt niet onder mijn begrip van "service".quote:
Je redeneert als een SP'er. KPN dwong jou om in de rij te gaan staan?
Je had die spullen toch zelf gehuurd?
Als het aan sommige links georrienteerde mensen ligt welquote:Op maandag 12 maart 2007 20:06 schreef Vampier het volgende:
Tjah... het schijnt dat als je hier een opleiding gevolgd hebt je niet weg mag uit Nederland. Laten we even realistisch zijn.... Nederland is geen gevangenis.
Inderdaad. De StefanP's zijn we toch liever kwijt dan rijk hier.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:06 schreef Vampier het volgende:
Tjah... het schijnt dat als je hier een opleiding gevolgd hebt je niet weg mag uit Nederland. Laten we even realistisch zijn.... Nederland is geen gevangenis.
Ja joh. Hardwerkende hoogopgeleiden, weg ermee.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Inderdaad. De StefanP's zijn we toch liever kwijt dan rijk hier.
Je kunt wel blijven zeiken op mensen die weg willen of al weg zijn maar kan er ook wat aan gedaan worden? Dat lijkt me toch het meest wenselijk?quote:Da's heel mooi natuurlijk maar als er jaarlijks meer dan 150.000 hooggeschoolden hun biezen pakken mag men toch wel eens afvragen waarom.
Of hoe die mensen te behouden.
Je maakt gebruik van geweld, omdat je vindt dat je niet "eerlijk" behandeld wordt. Terwijl je er gewoon voor had gekozen om die draaischijf terug te brengen en gebruik te maken van de diensten van KPN.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Man, ik heb in het moderne VK nog nooit een ouderwetse queu gezien.
[..]
Ik wilde die troep graag opsturen. Bovendien ging het deels om een oude draaischijf die toch weggegooid zou worden. KPN dwong mij in die rij te staan, en dat valt niet onder mijn begrip van "service".
Damn, wat een gezeur om zo'n anekdote.![]()
Ik ben ook hoog opgeleid en werk ook hard, maar ik ben ook iemand die niet wegloopt bij ieder probleempje dat hij tegenkomt.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja joh. Hardwerkende hoogopgeleiden, weg ermee.
Er blijven er genoeg, maar van die zeikerds als StefanP die denken dat zij alles voor het zeggen hebben en op anderen neerkijken, die hebben we echt niet nodig hier.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja joh. Hardwerkende hoogopgeleiden, weg ermee.
Ik heb liever realisten die van aanpakken weten dan zweverige nietsnutten.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Inderdaad. De StefanP's zijn we toch liever kwijt dan rijk hier.
Precies!!! Ik ook. Daarom zijn we die StefanP's - die teren op het geld van hun rijke papa liever kwijt, en jij zit daar ook prima in het buitenland.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik heb liever realisten die van aanpakken weten dan zweverige nietsnutten.
Hoog opgeleid en zo kinderlijk jaloers?quote:Op maandag 12 maart 2007 20:17 schreef zwambtenaar het volgende:
StefanP, is dat die gast met zo'n huisje van snoepgoed? Doet me denken aan Hans en Grietje. Of moet het zijn: StefanP en Gierige?
Waar is dat op gebaseerd?quote:Op maandag 12 maart 2007 20:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies!!! Ik ook. Daarom zijn we die StefanP's - die teren op het geld van hun rijke papa liever kwijt, en jij zit daar ook prima in het buitenland.
We willen alleen popolon terug, maar da's dan weer de liefde
Ah arme jongenquote:Op maandag 12 maart 2007 19:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik zit prima hier. Nog een paar jaartjes en dan hef ik de bijkantoren op in NL, DE, AU, en BE, jammer voor de 50 werknemers die brodeloos worden, het wordt eens tijd dat we aan onszelf denken.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies!!! Ik ook. Daarom zijn we die StefanP's - die teren op het geld van hun rijke papa liever kwijt, en jij zit daar ook prima in het buitenland.
We willen alleen popolon terug, maar da's dan weer de liefde
"Geweld". Langs een rij lopen is opeens geweld. Het moet niet gekker worden!quote:Op maandag 12 maart 2007 20:14 schreef Dodecahedron het volgende:
Je maakt gebruik van geweld, omdat je vindt dat je niet "eerlijk" behandeld wordt. Terwijl je er gewoon voor had gekozen om die draaischijf terug te brengen en gebruik te maken van de diensten van KPN.
Klinkt als een bolsjewiek.
Zónder geweld voordringen! Nog veel erger. Een soort stille parasiet dus.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
"Geweld". Langs een rij lopen is opeens geweld. Het moet niet gekker worden!
Het wordt nog gekker als de minder bedeelden achterblijven op het zinkend schip dat straks Hollandistan heet.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
"Geweld". Langs een rij lopen is opeens geweld. Het moet niet gekker worden!
Planet of the apes.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
Het wordt nog gekker als de minder bedeelden achterblijven op het zinkend schip dat straks Hollandistan heet.
Denk dat je het veel te negatief zietquote:Op maandag 12 maart 2007 20:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het wordt nog gekker als de minder bedeelden achterblijven op het zinkend schip dat straks Hollandistan heet.
Mwoah.......... moslims bakken er niks van in hun uppie, nergens ter wereld.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Denk dat je het veel te negatief ziet. Nederland is en blijft een land met ongekende mogelijkheden voor iedereen
.
Ze lijken de boel hier dan ook bepaald nog niet over te nemenquote:Op maandag 12 maart 2007 20:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Mwoah.......... moslims bakken er niks van in hun uppie, nergens ter wereld.
Voor 50+érs is Nederland het mooiste land ter wereld, de 50-érs mogen voor het gelach betalen.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:40 schreef du_ke het volgende:
Denk dat je het veel te negatief ziet. Nederland is en blijft een land met ongekende mogelijkheden voor iedereen
.
Ja, ja, lul er maar overheen.quote:
en geestelijke vermogensquote:Op maandag 12 maart 2007 20:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze lijken de boel hier dan ook bepaald nog niet over te nemen. Ze hebben zelfs de demografie tegen
.
Och hou toch eens op. In Singapore wonen er meer moslims dan christenen. Meer moslims dan hier, procentueel gezien, volgens mij. Daar gaat t toch vrij redelijk dacht ik.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Mwoah.......... moslims bakken er niks van in hun uppie, nergens ter wereld.
Wie trekken aan de touwtjes?quote:Op maandag 12 maart 2007 21:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Och hou toch eens op. In Singapore wonen er meer moslims dan christenen. Meer moslims dan hier, procentueel gezien, volgens mij. Daar gaat t toch vrij redelijk dacht ik.
Wel een halve dictatuur, maar toch.
Is dat relevant? Voor dit topic?quote:
Je haalde singapore zelf aan en daar kreeg je netjes antwoord op. Dat het de realiteit is en dit jou niet zint kan ik verder niets aan doen.quote:Op maandag 12 maart 2007 21:29 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Is dat relevant? Voor dit topic?
Ik neem namelijk even aan dat je doel op aanwezigheid van moslims in bijvoorbeeld Nederland.
Kick je daar nu op? Op discriminatie bedoel ik? Een beetje meer respect voor de apen, gaarne.quote:
Waarom beweer je dan dat er een Holandistan zou ontstaanquote:
Een heerlijke benaming voor een gestaag verislamitiserend land. Het zal nu wel wat sneller gaan met deze regering als het niet de rol aanneemt van de stervende zwaan.quote:Op maandag 12 maart 2007 21:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarom beweer je dan dat er een Holandistan zou ontstaan?
U heeft het niet over zichzelf neem ik aanquote:Op maandag 12 maart 2007 21:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
Geen wonder dat de intelligentie zijn toevlucht zoekt elders.
Laat ik ten eerste StefanP felicteren met de geweldige OP. Ook ik kan iedereen aanraden om naar het buitenland te gaan, al is het maar voor een paar jaar.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:57 schreef TC03 het volgende:
Toch wil ik mijn kanttekeningen bij StefanP's verhaal plaatsen. Ik geloof best dat hij het voor elkaar heeft, maar hij is dan ook iemand met meer kwaliteiten dan gemiddeld, aangezien hij cum laude afgestudeerd is. Ik vraag me af hoe de 'gemiddelde' hoogopgeleide het in de VS doet.
Je laat je teveel beinvloeden door doemtelevisie en -opinie. Het valt reuze mee met de islamisering van Nederland en iedereen lijkt ook voorbij te gaan aan Europa. Als het hier echt een probleem begint te worden, denk je dan serieus dat Europa niet zal ingrijpen?quote:Op maandag 12 maart 2007 21:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Een heerlijke benaming voor een gestaag verislamitiserend land. Het zal nu wel wat sneller gaan met deze regering als het niet de rol aanneemt van de stervende zwaan.
Je zegt net dat je het ermee eens bent dat ze de demografie tegen hebben en toch zouden we gestaag Islamitiseren?quote:Op maandag 12 maart 2007 21:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Een heerlijke benaming voor een gestaag verislamitiserend land. Het zal nu wel wat sneller gaan met deze regering als het niet de rol aanneemt van de stervende zwaan.
Tel daarbij op dat je nog van die linkse/ rechtse hippie's hebt die de expats met hoge diploma's het zo lastig mogelijk maken, ja, dan heb je een niet-zo-handige combinatie.quote:Op maandag 12 maart 2007 21:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Intelligentie kent geen grenzen.quote:Op maandag 12 maart 2007 21:49 schreef SCH het volgende:
[..]
U heeft het niet over zichzelf neem ik aan![]()
Nee hoor, kan vele jaren duren.quote:Op maandag 12 maart 2007 21:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je zegt net dat je het ermee eens bent dat ze de demografie tegen hebben en toch zouden we gestaag Islamitiseren?
Dat is toch wel erg krom?
Sja, de meesten blijven ook in NL, velen hebben het lef, middelen en de capaciteiten niet om ergens anders iets te proberen.quote:En verreweg de meeste slimme mensen blijven gewoon in Nederland omdat dit een prima land is en blijft om te wonen. Het zijn toch vaak de zeikstralen die vertrekken. En een deel zal hier gemist worden maar een aanzienlijk deel zeker niet.
quote:Op maandag 12 maart 2007 17:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik ben 5 jaar geleden ook vertrokken uit NL. Nog geen enkele dag spijt van gehad. We wonen in een geweldig mooi vrijstaand bungalow aan een bosrand met aan de achterzijde kilometers uitzicht over weilanden.
Uiteraard zijn er vele nadelen want je kan zeggen wat je wil maar NL is 1 van de beste landen ter wereld om te wonen. Maar de vrijheid, natuur, geen files en nog vele andere pré's. De enorme drukte van NL mis ik als kiespijn. Ik kom regelmatig zakelijk in NL maar na 3 dagen houd ik het wel voor gezien en ben blij dat ik weer weg kan gaan. Voor geen goud wil ik meer wonen in NL.
Of de behoefte niet omdat het leven hier gewoon prima is.quote:Op maandag 12 maart 2007 22:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
Sja, de meesten blijven ook in NL, velen hebben het lef, middelen en de capaciteiten niet om ergens anders iets te proberen.
Wat ben jij ontzettend sneu. Dat je zelf bent gevlucht is je eigen pakkie an, maar projecteer jouw frustraties niet op anderen. Sommige mensen hebben het hier naar hun zin en hebben geen last van dat doemdenken van jou en genieten hier in Nederland met volle teugen. Heeft niets met lef, middelen en capaciteiten te maken (wat een loze kreten overigens), maar met enige realiteitszin. Maar ga jij maar lekker vertoeven in dat communistische oord van jequote:Op maandag 12 maart 2007 22:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
Sja, de meesten blijven ook in NL, velen hebben het lef, middelen en de capaciteiten niet om ergens anders iets te proberen.
Jouw vorige account was toch commie?quote:Op maandag 12 maart 2007 22:13 schreef zwambtenaar het volgende:
Maar ga jij maar lekker vertoeven in dat communistische oord van je.
Gevlucht? Nee hoor, gewoon geremigreerd.quote:Op maandag 12 maart 2007 22:13 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Wat ben jij ontzettend sneu. Dat je zelf bent gevlucht is je eigen pakkie an, maar projecteer jouw frustraties niet op anderen. Sommige mensen hebben het hier naar hun zin en hebben geen last van dat doemdenken van jou en genieten hier in Nederland met volle teugen. Heeft niets met lef, middelen en capaciteiten te maken (wat een loze kreten overigens), maar met enige realiteitszin. Maar ga jij maar lekker vertoeven in dat communistische oord van je.
Het kan aan mij liggen hoor, maar Australië lijkt me nou een land bij uitstek met veel allochtonen. Westers dan wel niet-westers.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:15 schreef Oksel het volgende:
Ik wil kinderen, én in een stad wonen.. in een leuk huis, in een leuke buurt, in een lekker klimaat, in een land met een leuke sfeer en leuke mensen. Ik wil niet in een stad wonen met 50% allochtonen.
Ik ben absoluut niet gefrustreerd. Ik wijs je enkel met de neus op de feiten en aangezien je niet inhoudelijk op mijn post ingaat, kan ik concluderen dat je door je argumenten heen bent en nu alleen nog maar met modder kunt gooien.quote:Op maandag 12 maart 2007 22:23 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Gevlucht? Nee hoor, gewoon geremigreerd.
Je bent echt zwaar gefrustreerd hè? Zijn tegenwoordig goede medicijnen voor hoor!
Een broeinest van verbannelingen.quote:Op maandag 12 maart 2007 22:25 schreef freako het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen hoor, maar Australië lijkt me nou een land bij uitstek met veel allochtonen. Westers dan wel niet-westers.
Welke argumenten?quote:Op maandag 12 maart 2007 22:25 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Ik ben absoluut niet gefrustreerd. Ik wijs je enkel met de neus op de feiten en aangezien je niet inhoudelijk op mijn post ingaat, kan ik concluderen dat je door je argumenten heen bent en nu alleen nog maar met modder kunt gooien.
En het feit dat men zelf allochtoon isquote:Op maandag 12 maart 2007 22:25 schreef freako het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen hoor, maar Australië lijkt me nou een land bij uitstek met veel allochtonen. Westers dan wel niet-westers.
Deze staat nog voor je open, Zwammie.quote:Op maandag 12 maart 2007 22:15 schreef PJORourke het volgende:
Jouw vorige account was toch commie?
Mijn argumenten heb ik gegeven. Maar waar moest ik dan op ingaan? Op onderstaande puberale scheldkannonade?quote:
quote:Op maandag 12 maart 2007 22:13 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Wat ben jij ontzettend sneu. Dat je zelf bent gevlucht is je eigen pakkie an, maar projecteer jouw frustraties niet op anderen. Sommige mensen hebben het hier naar hun zin en hebben geen last van dat doemdenken van jou en genieten hier in Nederland met volle teugen. Heeft niets met lef, middelen en capaciteiten te maken (wat een loze kreten overigens), maar met enige realiteitszin. Maar ga jij maar lekker vertoeven in dat communistische oord van je.
If you can't beat them, join themquote:Op maandag 12 maart 2007 22:33 schreef gelly het volgende:
[..]
En het feit dat men zelf allochtoon is
quote:Op maandag 12 maart 2007 22:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Goede ontwikkeling. Hoe minder weerstand, hoe beter.
Ze hebben geen problemen met minderheden. Dáár gaat het om.quote:Op maandag 12 maart 2007 22:25 schreef freako het volgende:
[..]
quote:Op maandag 12 maart 2007 23:21 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ze hebben geen problemen met minderheden. Dáár gaat het om.
En in Melbourne zie je geen Moslims. Wel wat Italianen, Chinezen, Grieken etc. Maar dat is allemaal al 2e/3e generatie, en die zijn wél geintregreerd.
In Noord West-Australie hebben ze wel wat problemen met een minderheid; namelijk met de Abo's. Drank, werkloosheid, en geweld. Maar dat maakt niet uit, die hebben hun eigen reservaat, gesponsoord door de blanken.
Verklaar je nader, en leg uit waarom je me uitlacht.. Als je het kan.quote:
Het is één van de redenen. Niet de enige reden. En Ijsland? Goed argument. En waarom zou ik geen hersenen hebben?quote:Op maandag 12 maart 2007 23:21 schreef gelly het volgende:
Hoe debiel is het om te verkassen omdat je vindt dat er hier teveel allochtonen zijn![]()
Ga je naar Ijsland emigreren ofzo ? Je zou toch denken dat mensen die een studie hebben afgemaakt wel wat hersens hebben, maar kennelijk zegt het niet zoveel over realiteitszin.
Wacht even hoor; je kraakt mensen af, maar je gaat niet inhoudelijk in op hun argumentenquote:Op maandag 12 maart 2007 23:21 schreef gelly het volgende:
Hoe debiel is het om te verkassen omdat je vindt dat er hier teveel allochtonen zijn![]()
Ga je naar Ijsland emigreren ofzo ? Je zou toch denken dat mensen die een studie hebben afgemaakt wel wat hersens hebben, maar kennelijk zegt het niet zoveel over realiteitszin.
http://www.gtba.nl/index.php?page=nieuws&show=toon&newsid=332quote:Op maandag 12 maart 2007 23:25 schreef Oksel het volgende:
[..]
Verklaar je nader, en leg uit waarom je me uitlacht.. Als je het kan.
Ik heb er ruim een half jaar gewoond (Melbourne), en woon nu in Rotterdam. Kan dus prima vergelijken.. En jij?
Datum : 13-12-2005quote:Op maandag 12 maart 2007 23:28 schreef gelly het volgende:
[..]
http://www.gtba.nl/index.php?page=nieuws&show=toon&newsid=332
De demografie schuift rap in elkaar. Na 2 generaties zitten immigrantengroepen over het algemeen gewoon op autochtonen niveau qua geboortecijfers.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:31 schreef Oksel het volgende:
Okay, ik overdrijf. Misschien. Misschien ook niet. Het is zeker dat Moslims meer kinderen baren dan blanken. En dat ze in alles een stuk fanatieker zijn dan wij.
Ik kan niet meer trots zijn op NL of Nederlanders, omdat "zij" het ook verkloot hebben door kanker toe te laten. Ik zal dan ook al weg zijn.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:31 schreef Oksel het volgende:
[..]
Datum : 13-12-2005
En tevens deden de Australiers iets wat Nederlanders niet durven/doen; Voor zichzelf opkomen. Trots zijn op hun land. Het "Wij" gevoel. Iets wat in Nederland pas weer terugkomt als de eerste burgeroorlog uitbreekt. Burgeroorlog? Parijs, anyone?
Okay, ik overdrijf. Misschien. Misschien ook niet. Het is zeker dat Moslims meer kinderen baren dan blanken. En dat ze in alles een stuk fanatieker zijn dan wij.
Ik heb gestemd. Meer kun je niet doen tegen bepaalde dingen op dit niveau waar je het niet mee eens bent. (VVD).quote:Op maandag 12 maart 2007 23:33 schreef gelly het volgende:
En jij bent zo trots op je land dat je gaat emigreren ? Makes sense.
Personen als jij.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:36 schreef gelly het volgende:
Ik vraag me af wat jullie allemaal tegenhoudt ?
Nee, je bent gewoon te mieterig om daadwerkelijk de stap te maken, zoals de meeste "ik ga emigreren" huillies. Je zeurt liever, lekker makkelijk. Of is het omdat het buitenland ook totaal niet op jou zit te wachten ?quote:
Op de ruimte wonen bij een stad in nederland vind ik ook wel ok. Nee niet de randstad, aar groningen friesland drenthe noordholland? relatief kleine files (lanzaam rijdend alleen als er ongelukjes gebeuren is het wel eens mis)quote:Op maandag 12 maart 2007 23:23 schreef Oksel het volgende:
Daarbij optellend deze feiten:
- Prachtige natuur.
- In een stad wonen, maar wél de ruimte hebben.
- Schone lucht.
- Goedkopere auto's.
- Groeiende economie.
- Lekker weer.
- Lievere / hartelijkere mensen.
- Ruimte.
Dan vind ik de keus niet moeilijk.
Nee, de planning is al gemaakt, maar jij denkt toch niet dat ik dit land zo maar opgeef aan een stel verraders en profiteurs?quote:Op maandag 12 maart 2007 23:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, je bent gewoon te mieterig om daadwerkelijk de stap te maken, zoals de meeste "ik ga emigreren" huillies. Je zeurt liever, lekker makkelijk. Of is het omdat het buitenland ook totaal niet op jou zit te wachten ?
Nee, je gaat eerst nog een aantal jaar op internetfora je gal spuien ? Patriot.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, de planning is al gemaakt, maar jij denkt toch niet dat ik dit land zo maar opgeef aan een stel verraders en profiteurs?
O.a. en politiek aktief zijn en op Wilders stemmen!quote:Op maandag 12 maart 2007 23:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, je gaat eerst nog een aantal jaar op internetfora je gal spuien ? Patriot.
Jij ook al?quote:Op maandag 12 maart 2007 23:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
O.a. en politiek aktief zijn en op Wilders stemmen!![]()
En dan razzia's houden om Gelly weg te krijgen.quote:
Ja! Lebensraum creeren in Drente.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
En dan razzia's houden om Gelly weg te krijgen.![]()
KANKERTURKquote:Op maandag 12 maart 2007 22:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
terbiyeli ol lan biraz bu toplima, salak sende ekmek yeyorsin bu ulkede. durmadan bos bos karsicikma sunlara aminakoydim gotten cikmis arablarla yaragliyorsin. salak sey.quote:Op maandag 12 maart 2007 22:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Echt steen. Austin stone heet het.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Is dat nou echt steen? of ook spaanplaat?
Ik was anders vrij snel klaar... paspoort en rijbewijs vernieuwd, me uitgeschreven bij de gemeente, alle verzekeringen e.d. opgezegd, 1x naar het consulaat in Amsterdan en hoppa het vliegtuig in. De belastingdienst zal me een worst wezen. Het lastigste was al mijn spullen doorzoeken, dingen weggooien, proberen te verkopen, enz, enz. Oh ja en de spiksplinternieuwe vloerbedekking t.w.v. 1750 euro in mijn huurappartement eruit halen en naar de stort brengen omdat je dat niet mag laten zitten. Da's weer iets wat hier in de VS beter geregeld is - appartementen hebben tenminste vloerbedekking, een wasmachine e.d.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:24 schreef popolon het volgende:
[..]
Je draait het wel een beetje om he? In Nederland mag je niet eens trots zijn op je land. Probeer eens een vlaggetje op je jas of tas te hebben als je nog op school zit. Of probeer eens een goed woord over de ondernemingszucht ten tijde van de VOC/WIC te zeggen. Je wordt ter plekke afgebrand. Nee, het enige wat je tegenwoordig in Nederland mag is praten over hoe goed de multiculturele samenleving is.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:52 schreef zwambtenaar het volgende:
Het hoort ook wel weer een beetje bij Nederland. In andere landen zijn burgers trots op hun land, maar nee hoor, de Nederlanders zijn weer van die heikneuters die als pubers trappen tegen hun eigen heilige huisjes. Het begint onderhand echt zielige vormen aan te nemen.
Voorlopig heb ik mijn baan opgezegd, mijn woning opgezegd, de helft van mijn spullen verkocht en met niets dan een koffer een nieuw bestaan opgebouwd in een vreemd land. In mijn eentje. Met het risico dat ik op elk moment door een slechte economie of een nieuwe baas ontslagen kan worden en terug moet, na alle pijn, kosten en moeite. Zoals zoveel emigranten. Maar dan wel met opgeheven hoofd, want ik heb het geprobeerd. Dus wat nou luie, verwende papkindjes? Ik denk dat jij een heel erg verkeerd beeld hebt van de mensen die emigreren. Ik zei het al eerder: dat zijn juist degenen die Nederland moet behouden. Maar ach, wat weet jij nou, wonend in je boerderijtje ergens buiten Groningen met je veeleisende baan als journalist. Ben je ooit al verder dan 50km van je geboorteplaats geweest? Het lef om emigranten luie, verwende papkindjes te noemen...quote:Op maandag 12 maart 2007 20:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Er blijven er genoeg, maar van die zeikerds als StefanP die denken dat zij alles voor het zeggen hebben en op anderen neerkijken, die hebben we echt niet nodig hier.
Die zinnetjes met hardwerkend er in, die komen doorgaans van hele luie verwende papkindjes
Ik ben begonnen met niets en heb elke euro en dollar zelf verdiend, door hard te werken, te sparen en het niet aan triviale onzin uit te geven. Laf, afgunstig figuur dat je bent...quote:Op maandag 12 maart 2007 20:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik kreeg elk jaar een voorlopige aanslag ivm auto van de zaak en dat soort toestanden. Had echt geen zin om die 2000 euro te betalen over een jaar waarvan ik niet in Nederland zou wonen. Vandaar dat ik er vanaf wou zijn.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 03:06 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik was anders vrij snel klaar... paspoort en rijbewijs vernieuwd, me uitgeschreven bij de gemeente, alle verzekeringen e.d. opgezegd, 1x naar het consulaat in Amsterdan en hoppa het vliegtuig in. De belastingdienst zal me een worst wezen.
Zollang Jesus en Jorge de tuin voor me doen voor $5,-/h ben ik blij. Mexikanen werken tenminste nog voor hun centen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 03:27 schreef popolon het volgende:
Californie stroomt ook aardig vol met Mexicanen vampier, heb je je cursus Spaans al achter de rug?
Ik ga zometeen weer vers Turks brood halen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 05:38 schreef Vampier het volgende:
[..]
Zollang Jesus en Jorge de tuin voor me doen voor $5,-/h ben ik blij. Mexikanen werken tenminste nog voor hun centen.
Ik vraag me af of jij die tijd dat jij een gefinancierde studie hebt genoten ook geparasiteerd hebt? M.a.w. eerst op kosten van de gemeenschap studeren, NU klagen.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:10 schreef Corelli het volgende:
Het idee dat er zo op je geparasiteerd wordt vind ik ook moeilijk te verkroppen. Als je werkt betaal je voor het salaris van Paul Witteman, dure reclame foldertjes van de provincies waar staat dat provincies echt wel nuttig werk doen, zorgboerderijen, frauderende gastarbeiders die geremigreerd zijn naar Turkije, uit het raam starende ambtenaren (raamambtenaren). Bah
Kijk jij snapt het... laat dat volk maar voor ons werken ipv andersom. hun werken en wij betalen, willen ze niet werken dan betalen we ook niet.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 05:41 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik ga zometeen weer vers Turks brood halen.![]()
Daar zit wat in en ik leef midden tussen ze zonder me druk te maken om wie er nu parasiet is of niet. Is best gezellig hoor in een wijk met mensen vanuit vele verschillende roots en dan toch tof ieder zijn eigen ruimte om ook een werkende medelander te kunnen worden.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 06:25 schreef Vampier het volgende:
[..]
Kijk jij snapt het... laat dat volk maar voor ons werken ipv andersom. hun werken en wij betalen, willen ze niet werken dan betalen we ook niet.
Werkende mensen![]()
Ach over de steeds weer nieuwe logés 3 deuren verder bij de landgenoten van Ayaan Hirsi Ali maak ik me ook niet zoveel zorgen, zolang ze mijn auto weer voor een prima prijs goed repareren .quote:Op dinsdag 13 maart 2007 06:34 schreef Vampier het volgende:
ik heb aziatische buren.... alleen die mexi's hier in de buurt maken teveel herrie... maar dat is pas wat tegen gedaan... nu zijn zelfs hun 12 kutkoters stil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |