Neejoh, die gast lult maar wat. Ik ken maar één persoon in heel Groningen, nog van vroeger. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat deze persoon is, want daar komt 'ie veel te dom voor over.quote:
.. Dries van Agt als usericon.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:00 schreef zwambtenaar het volgende:
En FuifDuif heeft hier niets mee te maken.
quote:Op maandag 12 maart 2007 12:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Neejoh, die gast lult maar wat. Ik ken maar één persoon in heel Groningen, nog van vroeger. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat deze persoon is, want daar komt 'ie veel te dom voor over.
Maar even alle gekheid op een stokje, je beweert dat je me kent. En waar denk je me van te kennen? Want iedereen kan dit beweren.quote:
quote:Op maandag 12 maart 2007 12:15 schreef Oksel het volgende:
Ik ga afstuderen en neem mijn afgestudeerde vriendinnetje mee naar Australie. Weer een technisch persoon en lerares minder in Nederland.
Ik wil kinderen, én in een stad wonen.. in een leuk huis, in een leuke buurt, in een lekker klimaat, in een land met een leuke sfeer en leuke mensen. Ik wil niet in een stad wonen met 50% allochtonen. De multiculturele samenleving heeft het tweezijdig verneukt voor mij: ze trekken heel veel uitkering, én ze verneuken de samenleving. Oftewel; ik betaal belasting voor degenen die mijn leefomgeving voor mij verneuken.
Wat is er mis met Van Agt?quote:Op maandag 12 maart 2007 12:10 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
.. Dries van Agt als usericon.![]()
Vind je het goed dat we 25% van je vermogen afnemen omdat je de benen neemt?quote:Op maandag 12 maart 2007 12:15 schreef Oksel het volgende:
Ik ga afstuderen en neem mijn afgestudeerde vriendinnetje mee naar Australie. Weer een technisch persoon en lerares minder in Nederland.
Ik wil kinderen, én in een stad wonen.. in een leuk huis, in een leuke buurt, in een lekker klimaat, in een land met een leuke sfeer en leuke mensen. Ik wil niet in een stad wonen met 50% allochtonen. De multiculturele samenleving heeft het tweezijdig verneukt voor mij: ze trekken heel veel uitkering, én ze verneuken de samenleving. Oftewel; ik betaal belasting voor degenen die mijn leefomgeving voor mij verneuken.
Graag zelfs.. Ik sta namelijk rood. Overigens betaal ik keurig belasting, en werk ik mee aan de samenleving, iets wat goed is voor Nederland.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:21 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Vind je het goed dat we 25% van je vermogen afnemen omdat je de benen neemt?
Jij wil ook graag een Supraquote:Op maandag 12 maart 2007 12:03 schreef Lemmeb het volgende:
Echt serieus, ik heb respect voor StefanP, die gedaan heeft wat we eigenlijk stiekem allemaal wel zouden willen, maar de meesten van ons niet durven. Hij heeft me het juiste pad laten zien.
Wat is een Supra?quote:
HAHAHAquote:Op maandag 12 maart 2007 10:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je zat (in je schotelbuurtje) te wachten op iemand die je kon overtuigen..
Nee, in je jonge jaren profiteer je doorgaans vooral van de staat. Je staat inderdaad nog behoorlijk rood bij de overheid. Je zult meer moeten inleveren om de investeringen van de staat in jou af te lossen.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:22 schreef Oksel het volgende:
[..]
Graag zelfs.. Ik sta namelijk rood. Overigens betaal ik keurig belasting, en werk ik mee aan de samenleving, iets wat goed is voor Nederland.
emigratiebelasting.. is zoiets niet in strijd met de rechten van de mens waarin toch redelijk duidelijk vermeld staat dat een ieder vrij is om te gaan en staan waar hij wil. (vrije vertaling)quote:Op maandag 12 maart 2007 09:52 schreef zwambtenaar het volgende:
En nogmaals, zo heel slecht zou een soort van emigratiebelasting niet zijn. Iedereen die uit dit land vertrekt zou bijvoorbeeld 25% van het eigen vermogen moeten afstaan aan de staat. Deze kan men wel terugvorderen bij terugkeer naar Nederland overigens. Ook kan men geen aanspraak meer maken op Nederlandse uitkeringsregelingen, zoals de AOW. Waar het hierbij om gaat is dat het profiteursgedrag aangepakt dient te worden. Hier wel de lusten willen ontvangen, maar niet de lasten? Zo werkt dat natuurlijk niet.
Ik heb gister nog geholpen het land te verbeteren. STelletje tering jeugd even bestraffend toegesproken toen ze druk aan het spelen waren en elkaar steeds tegen auto's aanduwden enzo. Je hebt er zo een kras of deuk in.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:06 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Waarom zouden de meesten van ons het niet durven? Wat is er zo bijzonder aan? Het getuigt van meer lef, wanneer je helpt het land te verbeteren. Dat is moediger dan als een laffe hond met de staart tussen de benen ervandoor te gaan.
Oh, nee, ik zou een andere auto nemen. Een grote family-BMW ofzo.quote:
Nou, komt er nog wat van? Of heb je altijd zo lang nodig om een simpele vraag te beantwoorden?quote:Op maandag 12 maart 2007 12:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Maar even alle gekheid op een stokje, je beweert dat je me kent. En waar denk je me van te kennen? Want iedereen kan dit beweren.
Die is zelfs met BPM hier goedkoper, nog slimmer is om deze in Belgie of Duitsland te kopen.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:36 schreef Lemmeb het volgende:
Een grote family-BMW ofzo.
Och, dat maakt dan toch niet meer uit.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
Die is zelfs met BPM hier goedkoper, nog slimmer is om deze in Belgie of Duitsland te kopen.
Ach ik denk dat als je echt iets kunt je ook prima in Nederland/EU aan de bak kunt komen, voor mij zou het zelfs financieel ongunstig zijn om met mijn vakkennis naar de VS te verhuizen wat dat betreft zou ik nog beter richting Azie kunnen vertrekken.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:45 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Och, dat maakt dan toch niet meer uit.
als je ambtenaar bent zou ik ook voor nederland kiezenquote:Op zondag 11 maart 2007 23:32 schreef du_ke het volgende:
Ik zou geen land weten waar ik momenteel liever zou willen wonen.
Ben jij soms Freek de Jonge in het echt of zoquote:Op zondag 11 maart 2007 23:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik ook niet, al lijkt mij een ervaring in het buitenland wel leuk om mee te maken. Maar ach, ik krijg het idee bij mensen als de TS dat al het geld een bepaalde sociale leegte invult die ze hier hadden. Wat heb je aan spullen als je het met niemand kan delen ? Lijkt mij nogal een beperkt bestaan. Nou ja, ieder z'n ding.
Ik ben geen ambtenaar en heb voorlopig geen plannen om dat te worden.quote:Op maandag 12 maart 2007 13:36 schreef Corelli het volgende:
[..]
als je ambtenaar bent zou ik ook voor nederland kiezen
New Orleans needs you!quote:Op maandag 12 maart 2007 14:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik ben geen ambtenaar en heb voorlopig geen plannen om dat te worden.
Maar in mijn vakgebied (waterbeheer) gebeurt in Nederland wel veel en die kennis is prima te exporteren naar het buitenland.
Welke investering van de staat? Als je uit een fatsoenlijk gezin komt hebben je ouders niet alleen jouw opleiding via de belasting betaald, maar ook die van minstens vijf anderen. Ik zie geen enkele morele verplichting naar de overheid.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:30 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Nee, in je jonge jaren profiteer je doorgaans vooral van de staat. Je staat inderdaad nog behoorlijk rood bij de overheid. Je zult meer moeten inleveren om de investeringen van de staat in jou af te lossen.
Daar verdienen Nederlanders voor Nederlandse bedrijven dan ook goed geld momenteel.quote:
Je hebt geen keuze in dit systeem. Zoals jij het wilt maken is het dus vergelijkbaar met een lening waarbij je die met een pistool op je kop moet ondertekenen.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:30 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Nee, in je jonge jaren profiteer je doorgaans vooral van de staat. Je staat inderdaad nog behoorlijk rood bij de overheid. Je zult meer moeten inleveren om de investeringen van de staat in jou af te lossen.
Is dat nou echt steen? of ook spaanplaat?quote:Op zondag 11 maart 2007 23:27 schreef StefanP het volgende:
[..]
[afbeelding]
Foto van de auto van TS. Leuk huisje trouwens, niet? Ietsje beter dan het gemiddelde grijze rijtjeshuis in NL... oh, en er is geen BPM betaald over die auto.
dat huis is trouwens niet van mij, maar het ligt wel in mijn bereik mocht ik het willen
Life is good als eigen verantwoordelijkheid beloond wordt
us? gipswandjes denk ik...quote:Op maandag 12 maart 2007 15:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Is dat nou echt steen? of ook spaanplaat?
Dat is niet slecht, zeker niet voor Amerikaanse begrippen. Ik heb dan standaard al 44 dagen, bijna 9 weken, maargoed, dat is dan weer absurd, zelfs voor Nederlands begrippenquote:Op maandag 12 maart 2007 11:45 schreef StefanP het volgende:
Net even gechekt...
[ code verwijderd ]
200 uur dus, als je de volunteer, kin care en ilness niet eens meetelt. 5 weken vakantie dus, excl. de +-5 verplichte nationale feestdagen (die krijg je altijd vrij, zelfs als het in het weekend valt schuift het door naar de eerste werkdag!) Niet slecht toch
Nou ja, dat is ook niet helemaal waar, volgens mij zou ik me kunnen vinden in een bewoording als de volgende:quote:Verder ontleen ik mijn geluk niet aan geld hoor, maar ik begrijp dat dat misschien zo overkomt. Ik ontleen mijn geluk aan hoe ik mijn leven zelf kan indelen zonder dat betuttelende kut-ambtenaartjes daar alles over proberen te zeggen. Die mij als een rat in een grijze, lelijke rijtjeswoning willen proppen en al mijn geld afpakken om het aan allerlei onzin te geven. Ik wil vrij zijn, met rust gelaten worden en zelf bepalen wat ik met mijn leven doe. Die vrijheid heb je in Nederland net. Je bent een slaaf van de collectieve staat. Een koe om uitgemolken te worden door de overheid. Alles van je leven tot je dood is voor je bepaald en zelfs de kleinste, meest pietluttige onzin staat wel ergens in een wetje vastgelegd en er is altijd wel een ambtenaartje die jou vertelt wat je wel en niet mag doen. In de VS kun je zo oneindig veel vrijer leven, dat geloof je gewoon niet.
Pcies, zo heb ik het niet op milieuverwoestende Amerikanen, hun nationalisme, verwoestingsdrang, oorlogszucht en arrogantiequote:Verder heb ik het niet zo op kloteweer en regen of op deprimerende weilanden die zogenaamd 'natuurgebied' zijn. Of op chagrijnige mensen, overvolle wegen, gebrek aan echte natuur, heikneuterigheid, jaloezie, het poldermodel, de Nederlandse politiek, de verzorgingsstaat, kutmarokkanen en nog veel meer.
In ruil voor je vrijheid geef je ook weer veel op, ook al zie jij dat niet zo. In het land van de kansen kan het tij ook snel tegen je keren en is het verschil tussen de mensen die alles hebben en de mensen die niets hebben oneindig veel groter. Ergens geeft het niet dat veel van mijn geld op gaat aan mensen die anders geen normaal leven konden leiden. Wel stoor ook ik me aan een heel aantal zaken waar jij je ook aan stoort - zelfs zo erg dat we best op zoek geweest zijn naar andere landen. Toch is het hier lang zo slecht nog nietquote:Maar laat het bij deze dus duidelijk zijn dat mijn drijfveer vrijheid is. Om mijn eigen leven in te richten, zonder betuttelende kloteambtenaartjes.
En binnenkort nog goedkopere huizen in de VS!quote:Hypotheekverstrekker New Century dieper in zorgen
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: maandag 12 maart 2007 @ 18:22
De Amerikaanse hypotheekverstrekker New Century Financial raakt steeds dieper in de problemen. Een aantal belangrijke schuldeisers weigert nog langer geld te steken in het concern en heeft per brief opheldering gevraagd over openstaande schulden.
Dat maakte New Century, dat dichtbij een faillisement lijkt te komen, maandag bekend. New Century is in de problemen geraakt door de zwakke Amerikaanse huizenmarkt. Bovendien is het bedrijf onderwerp van een strafrechtelijk onderzoek naar mogelijk geknoei met de boeken. Door de problemen verloor New Century vorige week ruim driekwart van zijn beurswaarde. In de elektronische voorhandel maandag ging het aandeel opnieuw bijna 50 procent onderuit.
De New York Stock Exchange heeft daarop besloten de handel in het aandeel New Century stil te leggen. Volgens bronnen bij de beursuitbater wordt zelfs overwogen het bedrijf van de beurs te verwijderen. Aandelen New Century zijn nog krap anderhalve dollar waard, terwijl ze minder dan een jaar geleden nog op 51 dollar stonden.
Tot overmaat van ramp maakten maandag twee advocatenkantoren bekend dat zij namens gedupeerde aandeelhouders een rechtszaak aanspannen tegen de hypotheekbank. Zij eisen schadevergoeding voor personen die tussen april 2006 en maart 2007 aandelen hebben gekocht in New Century. In die periode zou het bedrijf gesjoemeld hebben om verliezen buiten de boeken te houden.
New Century is de op een na grootste hypotheekverstrekker in de Verenigde Staten. In het segment waar de leners een lagere kredietwaardigheid hebben is het bedrijf marktleider. Juist op die markt vallen echter harde klappen omdat veel Amerikanen hun hypotheek niet meer kunnen aflossen.
Als ik het zo mag geloven gaan de Telegraaflezers ook allemaal emigreren, wat een volk.quote:
Goed nieuwsquote:Op maandag 12 maart 2007 18:54 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
En binnenkort nog goedkopere huizen in de VS!
Zullen we dan ook al die kosten waarmee je de Nederlandse Staat eens bij je komen verhalen? Profiteur!quote:Op maandag 12 maart 2007 17:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik ben 5 jaar geleden ook vertrokken uit NL. Nog geen enkele dag spijt van gehad. We wonen in een geweldig mooi vrijstaand bungalow aan een bosrand met aan de achterzijde kilometers uitzicht over weilanden.
Uiteraard zijn er vele nadelen want je kan zeggen wat je wil maar NL is 1 van de beste landen ter wereld om te wonen. Maar de vrijheid, natuur, geen files en nog vele andere pré's. De enorme drukte van NL mis ik als kiespijn. Ik kom regelmatig zakelijk in NL maar na 3 dagen houd ik het wel voor gezien en ben blij dat ik weer weg kan gaan. Voor geen goud wil ik meer wonen in NL.
Dat valt jou dan op, mij valt op dat heel veelal gelul in de ruimte is. Veel mensen weten niet eens wat een emigratie inhoudt en denken dat je dat wel even voor elkaar hebt in een half jaartje.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:04 schreef Lemmeb het volgende:
Tsja, popolon, het zal je verbazen hoeveel geld er bij sommige van die typische Telegraaflezers zit. Dat krijg je er nou van, door al die door links opgedrongen nivellering.
Welke kosten?quote:Op maandag 12 maart 2007 19:10 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Zullen we dan ook al die kosten waarmee je de Nederlandse Staat eens bij je komen verhalen? Profiteur!
Een half jaartjequote:Op maandag 12 maart 2007 19:11 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat valt jou dan op, mij valt op dat heel veelal gelul in de ruimte is. Veel mensen weten niet eens wat een emigratie inhoudt en denken dat je dat wel even voor elkaar hebt in een half jaartje.
De kosten toen je hier als kind naar school ging, de bescherming die je genoot van de Nederlandse staat, wellicht je studie enzovoort.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:13 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Welke kosten?
Hoe kom je erbij dat ik een profiteur ben want dat zou ik graag van je vernemen.
Ach joh, laat hem lekker lullen, hij kan niet anders. Hierboven noemde hij mij al een imbeciel omdat ik zo enthousiast reageerde op StefanP's posts. Wie is hier dan eigenlijk de verzuurde imbeciel, vraag ik me dan af?quote:Op maandag 12 maart 2007 19:13 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Welke kosten?
Hoe kom je erbij dat ik een profiteur ben want dat zou ik graag van je vernemen.
Drie maanden, inclusief verkoop huis.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:11 schreef popolon het volgende:
Dat valt jou dan op, mij valt op dat heel veelal gelul in de ruimte is. Veel mensen weten niet eens wat een emigratie inhoudt en denken dat je dat wel even voor elkaar hebt in een half jaartje.
Je bent goed op de hoogte van de enorm trage werkwijze van de USCIS.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:13 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Een half jaartje. Sorry hoor, maar als goedverdienende single heb je dat echt in notime voor elkaar, zeker naar landen waar men zit te springen om hoogopgeleide westerlingen.
De VS is inderdaad een beetje een apart verhaal. Maar als je naar Dubai wilt bijvoorbeeld heb je dat binnen een week geregeld.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:17 schreef popolon het volgende:
[..]
Je bent goed op de hoogte van de enorm trage werkwijze van de USCIS.Ik spreek dan over de VS.
En wat dacht je aan de voorbereidingen? Al met al ben je zo een half jaar kwijt, makkelijk.
Probeer maar eens alles op te zeggen in Nederland en je zaken netjes af te handelen. Je loopt tegen zoveel muren aan, da's gewoon niet grappig meer.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
De VS is inderdaad een beetje een apart verhaal. Maar als je naar Dubai wilt bijvoorbeeld heb je dat binnen een week geregeld.
Dan had je maar in Nederland moeten blijven, zeurkous.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:24 schreef popolon het volgende:
[..]
Probeer maar eens alles op te zeggen in Nederland en je zaken netjes af te handelen. Je loopt tegen zoveel muren aan, da's gewoon niet grappig meer.![]()
Ik moest de belastingdienst uitleggen wat emigratie was. Ik dacht dat ik vrij duidelijk was in de eerste aangetekende brief maar blijkbaar moet je het vierhonderd keer vertellen.
Dan blijf ik tegen die muren aanlopen gekkie.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:25 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Dan had je maar in Nederland moeten blijven, zeurkous.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |