Misschien dat je een universitaire studie doet, ook om jezelf geestelijk, analytisch en wetenschappelijk te ontwikkelen? Er is meer in het leven dan geld.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:03 schreef Corelli het volgende:
Ik erger me er ook zo aan dat je als pas afgestudeerde het zelfde salaris hebt als iemand die al een paar jaar niet al te hoog geschool werk doet. Ik snap het echt niet. Ik doe die universitaire opleiding toch niet voor niets. Kan me hier echt boos om maken. Alles moet maar gelijk zijn
En waarom kun je in Nederland geen geld verdienen? Weet je wel hoeveel mensen er in Nederland wonen die een riant salaris hebben?quote:Op maandag 12 maart 2007 01:32 schreef TE-61 het volgende:
Ik krijg wel het idee dat velen hier een soort wraak willen nemen. Het is een gedachte van: dit land is vervelend met regels, veel allochtone nietsnutten die zometeen van mijn geld gaan leven, belastingen waar je gek van wordt en ik niet wil betalen, lage(re) lonen, altijd regen, benauwd gevoel... Weet je wat ik doe? Ik ga lekker emigreren met me HBO> diploma'tje op zak, laat ze allemaal maar de tering krijgen. Ik kom nooit meer terug, en jullie zullen mij gaan missen....en ik hoop dat iedere hooggeschoolde persoon dit doet zodat jullie ooit nog... etc etc
Maar ik ben het opzich wel met een dergelijke gedachtengang eens. Ik mag zelf niet klagen want thuis heb ik het prima, en Nederland is echt geen slecht land om in te leven. Maar wil je geld verdienen, ruimte, en geen bepaalde volkeren om je heen... tja, dan moet je maar emigreren.
quote:Op zondag 11 maart 2007 23:27 schreef StefanP het volgende:
[..]
[afbeelding]
Foto van de auto van TS. Leuk huisje trouwens, niet? Ietsje beter dan het gemiddelde grijze rijtjeshuis in NL... oh, en er is geen BPM betaald over die auto.
dat huis is trouwens niet van mij, maar het ligt wel in mijn bereik mocht ik het willen
Life is good als eigen verantwoordelijkheid beloond wordt
Het zijn vooral naieve mensen met weinig ervaring in het buitenland die denken dat dergelijke zaken in andere landen beter liggen dan in Nederland...quote:Op maandag 12 maart 2007 08:43 schreef SCH het volgende:
Het toenemende racisme en het populistische klimaat is ook voor veel jonge mensen een reden om eens na te denken over Nederland, merk ik om me heen. Als zo'n Wilders echt oprukt dan zie ik nog wel een beweging ontstaan.
Inderdaad, het is een soort van paniekreactie. Ook op fora van verschillende actualiteitenprogramma's zie je vaak dat naar aanleiding van één of ander negatief bericht over Nederland, mensen kreten beginnen uit te kramen als:quote:Op maandag 12 maart 2007 09:56 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het zijn vooral naieve mensen met weinig ervaring in het buitenland die denken dat dergelijke zaken in andere landen beter liggen dan in Nederland...
Je zat (in je schotelbuurtje) te wachten op iemand die je kon overtuigen.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:57 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Sjezus Stefan, je maakt zelfs mij enthousiast zo!
Krijg lekker allemaal de beriberi in dit middelmatige kutland met je middelmatige prutopleidinkjes en je middelmatige prutsalarisjes, kromliggend voor figuren die er de kantjes vanaf lopen! Ik ga naar Amerika!
Wat ben jij voor een imbeciel?quote:Op zondag 11 maart 2007 23:57 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Sjezus Stefan, je maakt zelfs mij enthousiast zo!
Krijg lekker allemaal de beriberi in dit middelmatige kutland met je middelmatige prutopleidinkjes en je middelmatige prutsalarisjes, kromliggend voor figuren die er de kantjes vanaf lopen! Ik ga naar Amerika!
O, ja?quote:Op maandag 12 maart 2007 10:16 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Niet opletten. Ik ken Lemmeb persoonlijk, hij is privé heel anders.
Maar eh je bent wel een groupie van Steef, of niet?quote:Op zondag 11 maart 2007 23:41 schreef ConQuestator het volgende:
StefanP laat al die linkse profiteurs hier een poepie ruiken.
StefanP![]()
Dat ligt toch in Canada? Of zit ik nu fout?quote:Op maandag 12 maart 2007 10:22 schreef Godslasteraar het volgende:
Tja, als ik de gelegenheid zou krijgen om in Vancouver te gaan wonen zou ik onmiddellijk mijn spulletjes pakken. Je zou wel gek zijn om niet te vertrekken. Wat lastig blijft is het achterlaten van familieleden die je dierbaar zijn (niet zoveel eigenlijk) en uiteraard vrienden en vriendinnen. Die moeten dan maar mee. Maar de rest van Nederland![]()
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het slecht heb hier, dat het mij niet bevalt, zeker niet, maar genoeg plaatsen op de wereld waar het (aanzienlijk) aangenamer toeven is.
Zo werkt dat vaak met die rechtse figuren. Ze betichten links ervan ruifeters te zijn, terwijl ze zelf de grootste aasgieren zijn. Ik walg er van en wat mij betreft het mes erin.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:26 schreef Dodecahedron het volgende:
Haha! Dezelfde mensen die de loyaliteit van types als Albayrak en Aboutaleb betwijfelen, zijn zo loyaal aan ons land dat ze zo snel mogelijk willen emigreren.
Nee je zit niet fout en Canada zie ik afgezien van de ruimte ook niet als verbetering. Zeker niet als je af wil van een overheersende overheid.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat ligt toch in Canada? Of zit ik nu fout?
Juist! Aan de oostkant, en zowel aan zee als tegen de bergen aan.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat ligt toch in Canada? Of zit ik nu fout?
Klopt, Canada ljkt wel wat op de West-Europese landen, daarom vroeg ik het.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee je zit niet fout en Canada zie ik afgezien van de ruimte ook niet als verbetering. Zeker niet als je af wil van een overheersende overheid.
`quote:Op maandag 12 maart 2007 10:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, Canada ljkt wel wat op de West-Europese landen, daarom vroeg ik het.
Mm.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:33 schreef Godslasteraar het volgende:
[afbeelding]
http://en.wikipedia.org/wiki/Vancouver%2C_British_Columbia
Lijkt me mooi vakantieland idd, als de kinderen wat ouder zijn en niet meer meegaan. Maar ik ben idd niet zo'n stadsmens, toch.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:44 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ben nu eenmaal een stadmens.Maar als je natuur zoekt kom je in Canada zéker aan je trekken.
Als dat soort plannen er komen ben ik hier direct weg. Een beetje de grens naar buiten dichttimmeren zeg, wat voor Stasipraktijken zijn dat?quote:Op maandag 12 maart 2007 09:52 schreef zwambtenaar het volgende:
En nogmaals, zo heel slecht zou een soort van emigratiebelasting niet zijn. Iedereen die uit dit land vertrekt zou bijvoorbeeld 25% van het eigen vermogen moeten afstaan aan de staat. Deze kan men wel terugvorderen bij terugkeer naar Nederland overigens. Ook kan men geen aanspraak meer maken op Nederlandse uitkeringsregelingen, zoals de AOW. Waar het hierbij om gaat is dat het profiteursgedrag aangepakt dient te worden. Hier wel de lusten willen ontvangen, maar niet de lasten? Zo werkt dat natuurlijk niet.
Als jij buurman van StefanP wordt, dan wordt dat nogwel lachen ja.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:53 schreef thabit het volgende:
[..]
Als dat soort plannen er komen ben ik hier direct weg. Een beetje de grens naar buiten dichttimmeren zeg, wat voor Stasipraktijken zijn dat?
Momenteel ben ik aio en dat verdient in Nederland veel beter dan in de meeste andere landen. Maar als ik straks gepromoveerd ben, dan heb ik hier niet veel meer te zoeken. Een dr.-titel is in Nederland niks waard en in de meeste andere landen wel. Het is toch van de zotte dat een eerstegraads leraar op de middelbare school hier meer verdient dan een UD, om maar een voorbeeld te noemen.
quote:Op maandag 12 maart 2007 08:43 schreef SCH het volgende:
Het toenemende racisme en het populistische klimaat is ook voor veel jonge mensen een reden om eens na te denken over Nederland, merk ik om me heen. Als zo'n Wilders echt oprukt dan zie ik nog wel een beweging ontstaan.
Het zal in de toekomst veel gewoner worden om een tijdje ergens anders belasting te betalen en de sfeer van een ander land te proevenquote:Op maandag 12 maart 2007 09:52 schreef zwambtenaar het volgende:
En nogmaals, zo heel slecht zou een soort van emigratiebelasting niet zijn. Iedereen die uit dit land vertrekt zou bijvoorbeeld 25% van het eigen vermogen moeten afstaan aan de staat. Deze kan men wel terugvorderen bij terugkeer naar Nederland overigens. Ook kan men geen aanspraak meer maken op Nederlandse uitkeringsregelingen, zoals de AOW. Waar het hierbij om gaat is dat het profiteursgedrag aangepakt dient te worden. Hier wel de lusten willen ontvangen, maar niet de lasten? Zo werkt dat natuurlijk niet.
Moet wel kwijt dat je onwijs egocentrisch over komt in dit topicquote:Op maandag 12 maart 2007 11:08 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk precies het tegenovergestelde: het toenemende racisme jegens autochtonen en het haatzaaiende moslim klimaat, gekoppeld aan een overheid en belangenorganisaties die dat enkel erger willen maken?
Dus het enige waar het jou om gaat is hoeveel je verdient? Dat bedoel ik dus, voor mensen zoals jij zou zo'n belastinghek een goede oplossing zijn. En ik denk dat je de waarde van het doctoraat in Nederland erg onderschat.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:53 schreef thabit het volgende:
[..]
Als dat soort plannen er komen ben ik hier direct weg. Een beetje de grens naar buiten dichttimmeren zeg, wat voor Stasipraktijken zijn dat?
Momenteel ben ik aio en dat verdient in Nederland veel beter dan in de meeste andere landen. Maar als ik straks gepromoveerd ben, dan heb ik hier niet veel meer te zoeken. Een dr.-titel is in Nederland niks waard en in de meeste andere landen wel. Het is toch van de zotte dat een eerstegraads leraar op de middelbare school hier meer verdient dan een UD, om maar een voorbeeld te noemen.
Het lijkt mij juist wel een mooie actie: nu Wilders alle moslims het land uit wil hebben, dat dan zoveel mogelijk autochtonen wegtrekken zodat minister-president Wilders straks aan het hoofd staat van een land vol moslimsquote:Op maandag 12 maart 2007 09:56 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het zijn vooral naieve mensen met weinig ervaring in het buitenland die denken dat dergelijke zaken in andere landen beter liggen dan in Nederland...
Inderdaad en als ik daty huis zo bekijk ben ik blij dat we in Nederland welstandscommissies hebbenquote:
Als je veel had willen verdienen had je niet moeten studeren.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:53 schreef thabit het volgende:
[..]
En al helemaal niet werkzaam willen zijn als wetenschappelijk onderzoeker aan een universiteit.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:42 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Als je veel had willen verdienen had je niet moeten studeren.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | From To Quota Number Remaining 01/01/2007 12/31/2007 01 Floating Holiday 16.00000 16.00000 01/01/2007 12/31/2007 02 Personal Business 24.00000 24.00000 01/01/2007 12/31/2007 03 Illness 40.00000 40.00000 01/01/2007 12/31/2007 04 Kin Care 40.00000 40.00000 01/01/2007 12/31/2007 05 Vacation 160.00000 160.00000 01/01/2007 12/31/2007 06 Volunteer 8.00000 8.00000 |
Wat een nonsens.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:45 schreef StefanP het volgende:
Verder ontleen ik mijn geluk niet aan geld hoor, maar ik begrijp dat dat misschien zo overkomt. Ik ontleen mijn geluk aan hoe ik mijn leven zelf kan indelen zonder dat betuttelende kut-ambtenaartjes daar alles over proberen te zeggen. Die mij als een rat in een grijze, lelijke rijtjeswoning willen proppen en al mijn geld afpakken om het aan allerlei onzin te geven. Ik wil vrij zijn, met rust gelaten worden en zelf bepalen wat ik met mijn leven doe. Die vrijheid heb je in Nederland net. Je bent een slaaf van de collectieve staat. Een koe om uitgemolken te worden door de overheid. Alles van je leven tot je dood is voor je bepaald en zelfs de kleinste, meest pietluttige onzin staat wel ergens in een wetje vastgelegd en er is altijd wel een ambtenaartje die jou vertelt wat je wel en niet mag doen. In de VS kun je zo oneindig veel vrijer leven, dat geloof je gewoon niet.
Ben je er al mee naar de psychiater geweest? Tjonge jonge, wat een brok frustratie lees ik in jou bericht en als die dan nog ergens op een waarheid was gebaseerd, ala, maar het slaat werkelijk nergens op.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:45 schreef StefanP het volgende:
Net even gechekt...
[ code verwijderd ]
200 uur dus, als je de volunteer, kin care en ilness niet eens meetelt. 5 weken vakantie dus, excl. de +-5 verplichte nationale feestdagen (die krijg je altijd vrij, zelfs als het in het weekend valt schuift het door naar de eerste werkdag!) Niet slecht toch
Verder ontleen ik mijn geluk niet aan geld hoor, maar ik begrijp dat dat misschien zo overkomt. Ik ontleen mijn geluk aan hoe ik mijn leven zelf kan indelen zonder dat betuttelende kut-ambtenaartjes daar alles over proberen te zeggen. Die mij als een rat in een grijze, lelijke rijtjeswoning willen proppen en al mijn geld afpakken om het aan allerlei onzin te geven. Ik wil vrij zijn, met rust gelaten worden en zelf bepalen wat ik met mijn leven doe. Die vrijheid heb je in Nederland net. Je bent een slaaf van de collectieve staat. Een koe om uitgemolken te worden door de overheid. Alles van je leven tot je dood is voor je bepaald en zelfs de kleinste, meest pietluttige onzin staat wel ergens in een wetje vastgelegd en er is altijd wel een ambtenaartje die jou vertelt wat je wel en niet mag doen. In de VS kun je zo oneindig veel vrijer leven, dat geloof je gewoon niet.
Verder heb ik het niet zo op kloteweer en regen of op deprimerende weilanden die zogenaamd 'natuurgebied' zijn. Of op chagrijnige mensen, overvolle wegen, gebrek aan echte natuur, heikneuterigheid, jaloezie, het poldermodel, de Nederlandse politiek, de verzorgingsstaat, kutmarokkanen en nog veel meer.
Maar laat het bij deze dus duidelijk zijn dat mijn drijfveer vrijheid is. Om mijn eigen leven in te richten, zonder betuttelende kloteambtenaartjes.
Lariekoek. Nederlandse opleidingen zijn ondanks alles gewoon erg goed. Zelfs het middelbare onderwijs kun je niet aan tippen, tenminste niet het VWO van mijn tijd. Als je de high school examens in de VS ziet, weet je niet of je moet lachen of huilen zo triest zijn die. De VS heeft dan wel de beste universiteiten, maar het gros haalt het niet bij die in Nederland. 'Die mensen' aan wie je refereert zijn w.s. gemiddeld met een zesje geslaagd en hebben gewoon niet het intellect of de persoonlijke kwaliteiten zoals inzet en discipline om zich te redden.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:43 schreef zwambtenaar het volgende:
En wat trouwens nog helemaal niet ter sprake is gekomen, is het feit dat hoogopgeleid zijn in Nederland heel wat anders betekent, dan hoogopgeleid zijn in bijvoorbeeld de VS. De meeste van die laffe hoogopgeleide emigranten komen na niet al te lange tijd vaak weer met hangende pootjes thuis, omdat ze niet het niveau hebben dat van hen wordt verwacht. Hier zijn ze heel wat (kijk ook eens na die grote instroom MBO'ers in het HBO, dat is toch van de zotte???) met hun HBO of WO diploma op zak, maar het stelt geen ene ruk voor.
Nogal ja, net als alle die wannabe-emigranten, maar dan had ik je inderdaad verkeerd begrepen.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:45 schreef StefanP het volgende:
Verder ontleen ik mijn geluk niet aan geld hoor, maar ik begrijp dat dat misschien zo overkomt.
dat heeft uiteraard alles te maken met middelbare scholieren, en een risico-premie voor de docentquote:Op maandag 12 maart 2007 10:53 schreef thabit het volgende:
...... Het is toch van de zotte dat een eerstegraads leraar op de middelbare school hier meer verdient dan een UD ...
Volgens mij is dat eerder andersom. Er zijn maar een paar topuniversiteiten in de VS en de rest is niet meer dan middelmaat.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:43 schreef zwambtenaar het volgende:
En wat trouwens nog helemaal niet ter sprake is gekomen, is het feit dat hoogopgeleid zijn in Nederland heel wat anders betekent, dan hoogopgeleid zijn in bijvoorbeeld de VS. De meeste van die laffe hoogopgeleide emigranten komen na niet al te lange tijd vaak weer met hangende pootjes thuis, omdat ze niet het niveau hebben dat van hen wordt verwacht. Hier zijn ze heel wat (kijk ook eens na die grote instroom MBO'ers in het HBO, dat is toch van de zotte???) met hun HBO of WO diploma op zak, maar het stelt geen ene ruk voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |