Lijkt me erg irritant, om dat allemaal echt te moeten weten. Ik probeer het maar gewoon te vermijden, zit hier tijdelijk en in Ierland is de overschakeling gelukkig zo goed als gedaan.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 07:31 schreef StefanP het volgende:
Het ergste zijn gewichten en volumes. Recepten met tablespoons, quarts en cups krijg ik een rolberoerte van. Ik weet inmiddels redelijk hoeveel ounces ik moet hebben van iets, maar meer dan dat... pfff.
De 50 klopt exact, bij de 90 wordt de afwijking wat groot (is zo'n 32 centigrades).quote:Ik denk dat ik een beetje de volgende lijst in mijn hoofd heb:
[...]
quote:Op zondag 11 maart 2007 09:56 schreef Rex_Mundi het volgende:
. Het is hier al wekenlang een strakblauwe lucht met een graadje of 22. Ik zit hier niet verkeerd![]()
In welk gedeelte van NZ ligt dat? Ik wil over anderhalf jaar naar NZ of Australië gaan, ik denk dat de cultuur daar mij wel bevalt en het klimaat is daar vast beter als hier in Finland.quote:Op zondag 11 maart 2007 10:32 schreef Basekid_NZ het volgende:
Nou ik kom er ook lekker bij. Ik woon nu 3 jaar en nog wat in Nieuw-Zeeland. Kom me gerust opzoeken in Dunedin!
Leuke plek om te wonen (afgezien van de geur van dat gefermenteerde sojaspul overal op straatquote:Op zondag 11 maart 2007 09:56 schreef Rex_Mundi het volgende:
Ik meld me ook maar eens. Woon nu al weer 1,5 jaar in Kunming (china), City of Eternal Spring. De stad doet zeker deze tijd zijn naam eer aan. Het is hier al wekenlang een strakblauwe lucht met een graadje of 22. Ik zit hier niet verkeerd![]()
nee, omdat het formulier er zo goed als vanuit gaat dat je je belasting in NL betaald.quote:Op maandag 12 maart 2007 03:03 schreef tim2308 het volgende:
Heeft iemand ervaring met het M formulier? Ik snap er weer niets van. Het schijnt dat ik mag kiezen of ik in Nederland belasting betaal of in Frankrijk, maar in het formulier komt dat helemaal niet naar voren..
Jazeker mag dat, sinds ik het volgende op Schiphol zag:quote:Op maandag 12 maart 2007 10:48 schreef Kreator het volgende:
Ik woon in Enschede. Mag ik ook in het lijstje?
het hangt een beetje van je salaris af. wanneer je het echte minimum hebt betaal je geen impots. wel je tax d'habitation!!! en dat is per gemeente weer verschillend. vraag het na bij je prefecture (indien je zin hebt om lang te wachtenquote:Op maandag 12 maart 2007 10:48 schreef tim2308 het volgende:
Nu we het toch over belasting hebben: Weet je ook hoeveel belasting een SMICard (minimumloner) moet betalen. Frankrijk is zo'n beetje het enige EU land dat wel de sociale premies int van/via de werkgever, maar de belasting (impots) mag je later zelf regelen. Ik hoor verhalen van 1200 euro bijbetalen tot 300 euro terugkrijgen ("omdat je werkt")
Voor de sociale premies in Nederland is een heffingsdrempel. Wordt hier ook een evenredig deel van genomen (dagen in buitenland vs dagen in Nederland)? Zie ook http://www.belastingdiens(...)rticulieren-185.html
Bah, ik snap er niets meer van
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:48 schreef popolon het volgende:
Van -10°C naar 21°C binnen een week.
Het komende weekend nog een paar sneeuwbuien maar dat hoort bij maart.
Ik heb de korte broek al aan, 't is me nu al te warm.
ik snap niet waar de hoogte van de tax van af hangt.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:14 schreef tim2308 het volgende:
Die tax d'habitation zit gelukkig al verwerkt in mijn huur. Ook daar hoor ik gruwelverhalen over...
Wonen bevalt hier inderdaad goed. Ik zit hier in de planten.quote:Op maandag 12 maart 2007 01:53 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Leuke plek om te wonen (afgezien van de geur van dat gefermenteerde sojaspul overal op straat)! Wat doe je er?
hier ook lekker bier, gewoon een lekker koud pilsje is voor mij voldoende. Het komt gewoon uit de lokale fabriek, maar gemaakt onder Heineken.quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:50 schreef Byte_Me het volgende:
als je een hekel hebt aan belasting (wie niet), kun je duitsland maar beter vermijden. gore bloedzuigers hier. verder wel lekker bier en zo hoor.
ja hoor, je NL rijbewijs is gewoon geldig in de VS (of er moet iets veranderd zijn). er wordt geloof ik wel aangeraden zo'n internationaal rijbewijs aan te vragen, maar dat heb je helemaal niet nodig.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:48 schreef PeuRac het volgende:
Als je wel een rijbewijs hebt, mag je dan met je NL rijbewijs in Amerika rond rijden?
Is er sowiezo een lijst te vinden waar je het NL rijbewijs mag gebruiken?
Haha ja ranzig he dat Amerikaanse brood?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:47 schreef LintuxCx het volgende:
Maar toch moet ik wel zeggen dat ik blij ben dat ik over twee maanden weer terugkeer naar Dublin. Het is hier zo ver bij Europa vandaan en het brood smaakt hier zo gek.Wat dat betreft, ben je daar aan gewend of heb je een plaats gevonden waar de bakker niet altijd uitschiet met de suiker?
Je zal in SF toch wel eenOrganic of Farmers Supermarket hebben?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:47 schreef LintuxCx het volgende:
Hehehe, ik ben geen steden man verder.Maar je zou maar zo eens gelijk kunnen hebben hoor.
Dank je! Ja, het is dus tijdelijk, maar drie maanden vind ik lang genoeg om het in mijn profiel te zetten in elk geval. 't Is allemaal heel leuk om te zien, ik baal alleen dat ik zelf geen auto (en/of rijbewijs) heb. Ga nog een fiets regelen, kan ik in elk geval een beetje rondreizen.
Maar toch moet ik wel zeggen dat ik blij ben dat ik over twee maanden weer terugkeer naar Dublin. Het is hier zo ver bij Europa vandaan en het brood smaakt hier zo gek.Wat dat betreft, ben je daar aan gewend of heb je een plaats gevonden waar de bakker niet altijd uitschiet met de suiker?
Maar goed, tot ik terug ga hoop ik hier nog wel een mooie tijd te hebben!
Wat doe jij in SF eigenlijk? Heb daar genoeg collega's wonen, reizen voor werk houdt men hier ook wel van kennelijk.
Gewoon je rijbewijs HIER halen, heb ik ook gedaan!! Je kunt hier echt niet zonder auto (ja in San Fran wel maar daar zit jij dus niet)quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:47 schreef LintuxCx het volgende:
Hehehe, ik ben geen steden man verder.Maar je zou maar zo eens gelijk kunnen hebben hoor.
Dank je! Ja, het is dus tijdelijk, maar drie maanden vind ik lang genoeg om het in mijn profiel te zetten in elk geval. 't Is allemaal heel leuk om te zien, ik baal alleen dat ik zelf geen auto (en/of rijbewijs) heb. Ga nog een fiets regelen, kan ik in elk geval een beetje rondreizen.
Dat is juist het interessante hier! SF is supercosmopolitaans, Californie zelf is sowieso multicultureler dan welk land in Europa ook met uitzondering van Londen misschien, meer dan de helft van de bevolking hier is NIET blank. Sowieso veel chinezen, Afghanen, Indiers, noem maar op. EEN derde van de tech startups hier is opgericht door een minderheid/buitenlander. Bovendien is Californie azie-georienteerd, dat is interessanter dan de oost kust van Amerika, waar ze allemaal Europa proberen na te doenquote:Maar toch moet ik wel zeggen dat ik blij ben dat ik over twee maanden weer terugkeer naar Dublin. Het is hier zo ver bij Europa vandaan
haha ik weet wat je bedoelt maar ik heb hier in SF een geweldige bakker in de buurt.quote:en het brood smaakt hier zo gek.Wat dat betreft, ben je daar aan gewend of heb je een plaats gevonden waar de bakker niet altijd uitschiet met de suiker?
ik zit in het venture capital/startup wereldje, dus ik reis ook vrij veel. En jij? Kom een keer langs in SF als ik er ben, laat ik je 'MIJN' stad zien als je dat leuk vindt!quote:Wat doe jij in SF eigenlijk?
Klopt. Dat hele Organic gedoe is hier zo ongeveer uitgevondenquote:Op woensdag 21 maart 2007 00:33 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je zal in SF toch wel eenOrganic of Farmers Supermarket hebben?
nu zit je in Bogota toch of heb ik dat verkeerd?quote:Ik was bijna naar SF gegaan, stond voor tweede helft april gepland. Maar ik heb nu een niuewe baan, dus ze zullen iemand anders moeten vinden die naar SF wil.
dus jij ligt al lang en breed in je zwembad?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:48 schreef popolon het volgende:
Van -10°C naar 21°C binnen een week.
Het komende weekend nog een paar sneeuwbuien maar dat hoort bij maart.
Ik heb de korte broek al aan, 't is me nu al te warm.
Hehe, ik heb erover gedacht ja. Het is ietwat verleidelijk om dat inderdaad te doen. Maar goed, zo snel zal dat niet gaan, denk dat ik er dan uiteindelijk nog geen maand plezier van kan hebben. Moet overdag gewoon werken enzo, waar houd ik dan tijd over voor rijles enzo?quote:Op woensdag 21 maart 2007 06:14 schreef Walrik het volgende:
Gewoon je rijbewijs HIER halen, heb ik ook gedaan!! Je kunt hier echt niet zonder auto (ja in San Fran wel maar daar zit jij dus niet)
Yep, waaronder "mijn" startup. Één van de oprichters is een Rus, als ik 't goed heb.quote:Dat is juist het interessante hier! SF is supercosmopolitaans, Californie zelf is sowieso multicultureler dan welk land in Europa ook met uitzondering van Londen misschien, meer dan de helft van de bevolking hier is NIET blank. Sowieso veel chinezen, Afghanen, Indiers, noem maar op. EEN derde van de tech startups hier is opgericht door een minderheid/buitenlander.
Inderdaad, heb tegenwoordig dus vaak warm eten rond de middag en zo af en toe frommel ik voor ik naar huis ga nog even een burrito naar binnen. Bevalt ook wel.quote:Over t algemeen is men hier niet zo "boterham-voor-ontbijt-en-tussendemiddag" georienteerd dat is inderdaad een feit, t is hier meestal uit eten en dan California cuisine met veel gezonde spullen of Mexicaans, Italiaans, Vietnamees, etc. etc.
Klinkt leuk! Ik zit hier nog wel een maand of twee dus daar is vast wel tijd voor. Ik heb nu even een lange reis, hierna zal het wel een beetje meevallen, dan moet ik aan het werk in het Europese hoofdkwartier te Dublin. Ik werk sinds zo'n anderhalf maand voor een groot Internet bedrijf met een kleurrijk logo, zullen we maar zeggen.quote:ik zit in het venture capital/startup wereldje, dus ik reis ook vrij veel. En jij? Kom een keer langs in SF als ik er ben, laat ik je 'MIJN' stad zien als je dat leuk vindt!![]()
Je mag in een land BUITEN de EU meestal voor 3 tot 6 maanden rijden op een Nederlands rijbewijs. Meestal komt dat overeen met de periode dat een toeristenvisum mogelijk is. Ga je op vakantie, dan kun je dus gewoon in Amerika, Canada, etc rondrijden zonder probleem.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:48 schreef PeuRac het volgende:
Als je wel een rijbewijs hebt, mag je dan met je NL rijbewijs in Amerika rond rijden?
Is er sowiezo een lijst te vinden waar je het NL rijbewijs mag gebruiken?
Behalve de parken is het sowieso wel leuk met al die heuvels. Ik kijk dagelijks regen de heuvels aan in de buurt (500, 600 meter hoog misschien) en als het helder weer is kan ik de Los Angeles mountains zien, met toppen van rond de 4 kilometer enzo. Ik vind dat toch mooi, berglandschappen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 05:58 schreef LintuxCx het volgende:
Dit weekend naar Yosemite Park geweest. Best gaaf zeg, dan merk je pas hoe saai het platte kleine volgebouwde Nederland is.
serieus? ik ben al anderhalf jaar in duitsland met een nederlands rijbewijsquote:Op woensdag 21 maart 2007 17:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Je mag in een land BUITEN de EU meestal voor 3 tot 6 maanden rijden op een Nederlands rijbewijs. Meestal komt dat overeen met de periode dat een toeristenvisum mogelijk is. Ga je op vakantie, dan kun je dus gewoon in Amerika, Canada, etc rondrijden zonder probleem.
Emigreer je echter, dan moet je een rijbewijs halen. Binnen de EU is dat heel simpel, je gaat naar de lokale oveheid en wisselt je rijbewijs om. Buiten de EU is het afhankelijk per land. Sommige landen erkennen het Nederlands rijbewijs wel, en kun je het zo omwisselen, in andere landen moet je gewoon weer examen doen.
Sterker nog, binnen de EU MOET je het rijbewijs bij de lokale overheid omwisselen voor een rijbewijs van het lokale land als in dat land woont. Verder ook geen problemen als je weer terug gaat naar Nederland, dan wissel je het weer gewoon om voor een Nederlands rijbewijs.quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:30 schreef Byte_Me het volgende:
serieus? ik ben al anderhalf jaar in duitsland met een nederlands rijbewijs![]()
Nee, die denken gewoon dat je een Nederlandse toerist bent verder. Nu zul je in Duitsland er denk ik niet heel veel problemen mee krijgen, maar mocht je in een ongeluk terecht komen, en er volgen allerlei legale handelingen en papierwinkels etc, dan KAN het een probleem zijn.quote:nou is het wel zo dat ik alleen af en toe een auto huur en dus niet regelmatig rij. maar bij de verhuur hebben ze er nooit iets van gezegd.
onhandig eigenlijk, je zou verwachten dat zulke dingen overbodig worden door de EU. mja, ik ben hier nog een halfjaartje, ik denk niet dat ik het nog ga omwisselen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Sterker nog, binnen de EU MOET je het rijbewijs bij de lokale overheid omwisselen voor een rijbewijs van het lokale land als in dat land woont. Verder ook geen problemen als je weer terug gaat naar Nederland, dan wissel je het weer gewoon om voor een Nederlands rijbewijs.
[..]
Nee, die denken gewoon dat je een Nederlandse toerist bent verder. Nu zul je in Duitsland er denk ik niet heel veel problemen mee krijgen, maar mocht je in een ongeluk terecht komen, en er volgen allerlei legale handelingen en papierwinkels etc, dan KAN het een probleem zijn.
Aangezien je in Duitsland woont, gewoon even omwisselen, dan ben je van het gezeur af. Je kunt er nog gewoon als toerist mee in Nederland rijden, en als je weer naar Nederland verhuisd kun je bij de gemeente je Duitse rijbewijs weer omzetten naar een Nederlands rijbewijs.
Nee, dan heeft het ook weinig zin. Maar tot de EU een EU rijbewijs en een EU burgeradministratie heeft zul je nog wel jaren tegen dit soort bureaucratie aanlopen. En alle landen willen niets van hun eigen systemen opgeven en 1 enkel EU systeem invoeren. De EU werkt eigenlijk alleen maar fatsoenlijk als iedereen meewerkt natuurlijk.quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:28 schreef Byte_Me het volgende:
onhandig eigenlijk, je zou verwachten dat zulke dingen overbodig worden door de EU. mja, ik ben hier nog een halfjaartje, ik denk niet dat ik het nog ga omwisselen.
Ik was vorige week in Bogota, nu in Sao Paulo en 31 maart weer terug naar London, waar ik inderdaad woonquote:Op woensdag 21 maart 2007 06:19 schreef Walrik het volgende:
[..]
Klopt. Dat hele Organic gedoe is hier zo ongeveer uitgevonden
http://en.wikipedia.org/wiki/Alice_Waters
[..]
nu zit je in Bogota toch of heb ik dat verkeerd?![]()
edit: ik zie het al, heb het dus verkeerd: je staat op t lijstje als 'zetelend' in London![]()
![]()
Oh wat lijkt me dat heerlijkquote:Op woensdag 21 maart 2007 23:40 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik was vorige week in Bogota, nu in Sao Paulo en 31 maart weer terug naar London, waar ik inderdaad woon![]()
Ik reis nogal veel voor mijn werk.
wat voor werk doe je dan, als ik vragen mag?quote:Op woensdag 21 maart 2007 23:40 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik was vorige week in Bogota, nu in Sao Paulo en 31 maart weer terug naar London, waar ik inderdaad woon![]()
Ik reis nogal veel voor mijn werk.
Als je ervaring hebt met het geven van software training en Engels, Spaans en Portugees spreekt zit mijn bedrijf om je te springen! (ik ga namelijk per 10 april weg, hetzelfde doen voor een ander bedrijf dat me beter betaaltquote:Op donderdag 22 maart 2007 03:46 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
wat voor werk doe je dan, als ik vragen mag?
(verkapte ik wil ook zo'n baan vraag)
Sergei bedoel je? Google is nu onderhand wel startup-af, hoor!quote:Op woensdag 21 maart 2007 07:13 schreef LintuxCx het volgende:
Yep, waaronder "mijn" startup. Één van de oprichters is een Rus, als ik 't goed heb.![]()
Doen we! Wordt mijn eerst e Fok meet dan!quote:Klinkt leuk! Ik zit hier nog wel een maand of twee dus daar is vast wel tijd voor. Ik heb nu even een lange reis, hierna zal het wel een beetje meevallen, dan moet ik aan het werk in het Europese hoofdkwartier te Dublin. Ik werk sinds zo'n anderhalf maand voor een groot Internet bedrijf met een kleurrijk logo, zullen we maar zeggen.
dat Spaans en Portugees van me is niet zo sterkquote:Op donderdag 22 maart 2007 04:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als je ervaring hebt met het geven van software training en Engels, Spaans en Portugees spreekt zit mijn bedrijf om je te springen! (ik ga namelijk per 10 april weg, hetzelfde doen voor een ander bedrijf dat me beter betaalt)
Ik ben dus software trainer![]()
Yeps, Sergey. Goed, 't is niet echt meer een startup hè? Ja, tenzij je Steve Ballmer moet geloven natuurlijk, maarja.quote:Op donderdag 22 maart 2007 04:49 schreef Walrik het volgende:
Sergei bedoel je? Google is nu onderhand wel startup-af, hoor!
Hehe, geen idee of er verder veel Fokkers in deze omgeving zitten, AFAIK hebben we verder alleen een maartena ergens rond LA, de anderen zitten niet eens in CA.quote:Doen we! Wordt mijn eerst e Fok meet dan!![]()
Nog meer Fokkers zin in een dagje San Francisco? Meldt u aan!![]()
Ik heb t ff heel slecht gedaan, maar omdat ik in januari weer terug verhuis naar NL, heb ik me niet uitgeschreven, puur om die belastingzooi te ontwijken.quote:Op donderdag 22 maart 2007 07:47 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Yeps, Sergey. Goed, 't is niet echt meer een startup hè? Ja, tenzij je Steve Ballmer moet geloven natuurlijk, maarja.
Hij is overigens jood las ik net, maar is idd wel in Rusland geboren. Maar goed.
[..]
Hehe, geen idee of er verder veel Fokkers in deze omgeving zitten, AFAIK hebben we verder alleen een maartena ergens rond LA, de anderen zitten niet eens in CA.![]()
[edit] Had overigens net mij ma aan de lijn, kennelijk heeft de belastingdienst me een fikse vragenlijst toegestuurd. Kan me zo gauw even geen vraag bedenken die er niet op stond.
Volgens mij valt het met het MOETEN wel mee als ik de website van de ambassade in Parijs bekijkquote:Op woensdag 21 maart 2007 18:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Sterker nog, binnen de EU MOET je het rijbewijs bij de lokale overheid omwisselen voor een rijbewijs van het lokale land als in dat land woont. Verder ook geen problemen als je weer terug gaat naar Nederland, dan wissel je het weer gewoon om voor een Nederlands rijbewijs.
[..]
Volgens mij kan wonderer je daarbij helpen. In de meeste staten van de VS ben je voor minder dan $50 klaar, of het nu een autorijbewijs of motorrijbewijs is.quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:50 schreef Shivo het volgende:
Kan iemand me nog advies geven hoe het halen van je motorrijbewijs in zijn werk gaat in de US/Massachusetts?
mn vader woont erquote:Op donderdag 22 maart 2007 15:56 schreef plae het volgende:
En wat ga je daar dan doen. Wat maakt het leven in zo'n klein plaatsje in the middle of nowhere beter dan in r'dam?![]()
Helaas, dan gaat deze baan voor jou niet door..quote:Op donderdag 22 maart 2007 05:56 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat Spaans en Portugees van me is niet zo sterk
Niet echt.... alleen is het een beetje afhankelijk van waar je gewoond hebt. Veel gemeenten heffen namelijk gemeentebelasting op de gezinsgrootte (meer gezinsleden, meer afval, etc) en dat doen ze gewoon op hoeveel personen er ingeschreven staan op een bepaald adres. Nu stelt dat weinig voor (hooguit een paar tientallen euro per jaar ofzo, ook een beetje afhankelijk van e.e.a.), maar tis maar dat je het weet.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 02:41 schreef Skeffie het volgende:
Wie weet trouwens of je jezelf MOET uitschrijven als je in het buitenland woont? Ik sta nog altijd ineschreven in NL bij mijn gemeente... kan dit complicaties opleveren?
Hier ook ja. Officieel woon ik nog steeds in Nederland. Dat wil dus zeggen dat ik niet ben opgenomen in de statistieken van het Centraal Bureau voor de Staatspropaganda. Ik heb ooit projecten voor ze gedaan, dus ik neem CBS cijfers met een vrachtwagen vol zout.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 02:41 schreef Skeffie het volgende:
Wie weet trouwens of je jezelf MOET uitschrijven als je in het buitenland woont? Ik sta nog altijd ineschreven in NL bij mijn gemeente... kan dit complicaties opleveren?
Je wilt toch niet beweren dat het CBS niet zorgvuldig werkt!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:00 schreef Individual het volgende:
[..]
Hier ook ja. Officieel woon ik nog steeds in Nederland. Dat wil dus zeggen dat ik niet ben opgenomen in de statistieken van het Centraal Bureau voor de Staatspropaganda. Ik heb ooit projecten voor ze gedaan, dus ik neem CBS cijfers met een vrachtwagen vol zout.![]()
klopt ja, voor zover ik weet, zijn er niet al te veel Fokkers hier in Nor Calquote:Op donderdag 22 maart 2007 07:47 schreef LintuxCx het volgende:
Hehe, geen idee of er verder veel Fokkers in deze omgeving zitten, AFAIK hebben we verder alleen een maartena ergens rond LA, de anderen zitten niet eens in CA.![]()
Bahasa Indonesia is niet vreselijk moeilijk om te spreken, maar officiele brieven en dergelijke is een ander verhaal. Het spreken met een flink basis-pakket woorden lukt me al aardig, maar ik leer nog altijd bij natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 04:08 schreef Viajero het volgende:
[..]
Helaas, dan gaat deze baan voor jou niet door..![]()
Spreek je wel Maleis/Bahasa? (noemen ze het daar trouwens inderdaad Bahasa Indonesia?) staat nog steeds op mijn verlangslijstje van talen die ik wil leren, schijnt ook niet zo moeilijk te zijn. Als je het spreekt, is het waar dat het niet zo heel moeilijk is?
Ben je ook al Amerikaan?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 01:15 schreef Walrik het volgende:
ik ook! maar zit intussen alweer sinds 1995 in de Us of A![]()
![]()
de tijd vliegt he.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 01:15 schreef Walrik het volgende:
[..]
ik ook! maar zit intussen alweer sinds 1995 in de Us of A![]()
![]()
quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:53 schreef LintuxCx het volgende:
Waarom staat er trouwens nog Eindhoven in je profiel?
Gefeliciteerd, maar waarom ben je eigenlijk zo boos op Nederland?quote:Op maandag 26 maart 2007 07:29 schreef StefanP het volgende:
Eindelijk! Mijn GC is "ordered for production." Nederland, tot nooit meer ziens!
* veel bier gaat drinken
quote:Op maandag 26 maart 2007 11:44 schreef Individual het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, maar waarom ben je eigenlijk zo boos op Nederland?
Oh boy....quote:Op maandag 26 maart 2007 11:44 schreef Individual het volgende:
Ga je ook je FOK!-account opzeggen?quote:Op maandag 26 maart 2007 07:29 schreef StefanP het volgende:
Eindelijk! Mijn GC is "ordered for production." Nederland, tot nooit meer ziens!
* veel bier gaat drinken
Nee natuurlijk niet....quote:
Nou gefeliciteerd dan maarquote:Op maandag 26 maart 2007 07:29 schreef StefanP het volgende:
* veel bier gaat drinken
Ik ben elders opgegroeid en heb nooit binding met NL gehad. Verder ben ik fervent voorstander van eigen verantwoordelijkheid en een kleine overheid, iets wat het totaal tegenovergestelde is van NL.quote:Op maandag 26 maart 2007 11:44 schreef Individual het volgende:
[..]
TX roeltquote:
Je kunt het sowieso 90 dagen voordat je op 5 jaar zit beginnen met aanvragen, dus voor jou zo rond Januari 2012.....quote:Op maandag 26 maart 2007 19:29 schreef StefanP het volgende:
Nog 5 jaar o.i.d. tot het paspoort inderdaad, hoewel het schijnt dat je de de 6 maanden in i-485 status daarvan kunt aftrekken.
Wat betekend dat precies voor jou? Is je Green Card nu 3 jaar geldig, of meteen 5 jaar? En wordt de huidige tijd er wel/niet bij opgeteld?quote:This category covers those with knowledge of the company's products/services, research, systems, proprietary techniques, management, or procedures. Staff in this category are issued an L1B visa, initially for three years extendible to a maximum of five years.
On completing the maximum allowable period in L-1 status, the employee must be employed outside the United States for a minimum of one year before a new application is made for L or H status.
Als je eenmaal zover bent, dan is het inderdaad bijna zeker. Het "interview" stelt ook niets voor eigenlijk, men gaat alleen even door de papieren heen, even verificatie of je naam goed gespeld is en dat soort dingetjes.... Zolang je geen strafblad hebt en geen enge ziektes mag je naar de VS vertrekken zonder problemen.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:31 schreef compier het volgende:
morgen AIDS-test en long X-rayen dan wachten tot 16 april, en aangezien ik alle formulieren heb, krijg ik dat visum 99.999% zeker (dat zei de US consul in amsterdam ook)
15 juni vlieg ik het land uit
Jup, heb ook al een ticket voor 15 juniquote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Als je eenmaal zover bent, dan is het inderdaad bijna zeker. Het "interview" stelt ook niets voor eigenlijk, men gaat alleen even door de papieren heen, even verificatie of je naam goed gespeld is en dat soort dingetjes.... Zolang je geen strafblad hebt en geen enge ziektes mag je naar de VS vertrekken zonder problemen.
Eigen verantwoordelijkheid in de US? "Boohoo I burned my legs when I stupidly spilt my coffee! Not my responsibility, I want $2.9 million compensation!"quote:Op maandag 26 maart 2007 19:29 schreef StefanP het volgende:
Verder ben ik fervent voorstander van eigen verantwoordelijkheid en een kleine overheid, iets wat het totaal tegenovergestelde is van NL.
OK dat kan, maar wat doe je dan op een NL forum meneer Pietersen?quote:Ik ben elders opgegroeid en heb nooit binding met NL gehad.
Een Green Card is een verblijfsvergunning. Een paspoort kun je alleen krijgen als je naturaliseert tot staatsburger. Dat werkt hetzelfde als in Nederland eigenlijk, na 5 jaar een verblijfsvergunning kom je in aanmerking voor naturalisatie, en na naturalisatie kun je een paspoort halen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:40 schreef BIQUOTA het volgende:
Wat is het verschil tussen een Green Card en een paspoort?
Ligt eraan. Als je veroordeeld wordt voor een misdrijf waarvoor gevangenisstraf staat, en je hebt een Green Card, dan wordt je voor 99.9% zeker na het uitzetten van de straf op een vliegtuig naar Nederland gezet, en kom je de eerste 10 jaar de VS niet meer in. Als je niet tot gevangenisstraf wordt veroordeeld maar een flinke boete krijgt, dan is de kans groot dat je mag blijven. Een DUI (Driving Under Influence) kan al lijden tot uitzetting. Een verkeersboete natuurlijk niet.quote:Als je felonies pleegt, wordt je GC ingetrokken en wordt je de VS uitgetrapt, wat niet het geval is bij een paspoort, of wat?
Tja, in Nederland legt men de verantwoordelijkheid bij de regering, en in de VS gaat men verantwoordelijkheid halen bij bedrijven met miljoenen claims.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:33 schreef Individual het volgende:
Eigen verantwoordelijkheid in de US? "Boohoo I burned my legs when I stupidly spilt my coffee! Not my responsibility, I want $2.9 million compensation!"![]()
Maarten, bedankt voor je heldere reply.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 01:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Een Green Card is een verblijfsvergunning. Een paspoort kun je alleen krijgen als je naturaliseert tot staatsburger. Dat werkt hetzelfde als in Nederland eigenlijk, na 5 jaar een verblijfsvergunning kom je in aanmerking voor naturalisatie, en na naturalisatie kun je een paspoort halen.
[..]
Ligt eraan. Als je veroordeeld wordt voor een misdrijf waarvoor gevangenisstraf staat, en je hebt een Green Card, dan wordt je voor 99.9% zeker na het uitzetten van de straf op een vliegtuig naar Nederland gezet, en kom je de eerste 10 jaar de VS niet meer in. Als je niet tot gevangenisstraf wordt veroordeeld maar een flinke boete krijgt, dan is de kans groot dat je mag blijven. Een DUI (Driving Under Influence) kan al lijden tot uitzetting. Een verkeersboete natuurlijk niet.
Verder kun je met een strafblad de Amerikaanse nationaliteit niet aannemen als je niet minstens 7 jaar zonder strafblad aantekeningen door het leven kan gaan. Dat houdt dus in dat als je een keer de fout in gaat, dat je zolang je je maar gedraagt uiteindelijk wel weer in aanmerking kan komen voor naturalisatie, maar dat je je wel eerst 7 jaar heel netjes moet gedragen.
Als je de Amerikaanse nationaliteit bezit wordt je nooit meer uitgezet, dan ga je gewoon de bak in, en na uitzitten van je straf wordt je net als iedere andere Amerikaan weer op straat gegooid.Hierbij mag worden opgemerkt dat als je alleen een Green Card bezit je je als Nederland kunt beroepen op diplomatieke overeenkomsten tussen Nederland en de VS zodat je de straf misschien in Nederland kunt uitzitten, maar als je eenmaal genaturaliseerd bent tot Amerikaan kan dat niet meer en zit je de straf gewoon in de VS uit.
Dat is alleen het geval met illegalen, niet met buitenlanders die alleen nog een verblijfsvergunning hebben, volgens mijquote:Zo ongeveer zal het trouwens met vrijwel alle landen zijn overigens..... Als je misdaden begaat, vlieg je eruitDat gebeurd in Nederland ook gewoon met allochtonen die geen Nederlander zijn.
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 03:20 schreef wonderer het volgende:
Krijg nou wat, had hier nog niet eens gepost...
Ik vind het jammer dat de ziekenzorg hier zo duur isIk heb nog niet eens een huisarts, als ik iets heb moet ik naar de eerste hulp en dat kost klauwen met geld
Helaas wel. Het bijkomende probleem is dat er advocaten zijn die op "no cure no pay" basis werken, maw als ze niet winnen dan gaan ze door totdat ze WEL winnen, en dan krijgen ze uiteindelijk 20% van het totaal ofzo.... de advocaten worden daar ook weer rijk van natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 03:26 schreef BIQUOTA het volgende:
Btw, Maartena, hebben zulke rechtszaken waarin miljoenen geëist worden ook vaak succes?
En daar draait het uiteindelijk om.
Heeft je man geen ziekenkostenverzekering waarop je mee kan leunen? Mijn vrouw werkt ook niet (alleen een dag ofzo per week voor haarzelf, eigen zaakje, waar ze een beetje mee verdiend) maar die leunt gewoon mee op mijn verzekering.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 03:20 schreef wonderer het volgende:
Ik vind het jammer dat de ziekenzorg hier zo duur isIk heb nog niet eens een huisarts, als ik iets heb moet ik naar de eerste hulp en dat kost klauwen met geld
Nee hoor, mensen met een verblijfsvergunning worden na een significante misdaad ook gewoon uitgezet. Alleen zijn Marokkanen en Turken etc veel minder crimineel dan mensen denken. (Surinamers en Antilianen zijn veel crimineler maar zijn gewoon Nederlander). Er zitten iets van 1200 Marokkanen en 700 Turken in de gevangenis (CBS, 2005) en die bijna 2000 worden na hun straf gewoon uitgezet naar hun thuisland. (Althans, het deel dat GEEN Nederlander is door naturalisatie). Alleen komen er jaarlijks ook weer zo'n 5000 Marokkanen en Turken bij als nieuwe immigranten, dus je merkt er niet zoveel van.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 03:12 schreef BIQUOTA het volgende:
Dat is alleen het geval met illegalen, niet met buitenlanders die alleen nog een verblijfsvergunning hebben, volgens mij
Self-employedquote:Op dinsdag 27 maart 2007 03:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Heb je nog geen werk dan?
Ik heb geluk, ik werk in de IT gezondheidszorg en m'n werkgever neemt de hele zooi voor z'n rekening.
Heb net een broodje tartaar met peper, ui en zout op dus dat komt misschien wel goed van pas.
Ja dan kun je ook een huisarts nemen lijkt me.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 03:39 schreef wonderer het volgende:
[..]
Self-employedEn ik ben meeverzekerd met mijn vent dus dat ik op zich het probleem niet. Verder, zie antwoord aan Maarten.
Hmm, ik heb gewoon een Engels formulier gekregen van m'n arts. Dossier opvraag formulier of zoiets. Krijg ik verder niet meer te zien, gaat van NL weer terug naar de VS.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 04:06 schreef wonderer het volgende:
Ik heb het hier zelfs liggen... maar het is allemaal in het Nederlands, maakt dat niet uit dan? Anders ga ik wel een keer langs, ik weet welke info ze verder moeten hebben enzo.
quote:Op maandag 26 maart 2007 23:31 schreef compier het volgende:
morgen AIDS-test en long X-rayen dan wachten tot 16 april, en aangezien ik alle formulieren heb, krijg ik dat visum 99.999% zeker (dat zei de US consul in amsterdam ook)
15 juni vlieg ik het land uit
Kun je twee dingen niet uit elkaar houden? 1. Mongolen die alles aanklagen. 2. Een overheid die je grotendeels vrij laat om je leven zelf uit te zoeken.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:33 schreef Individual het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid in de US? "Boohoo I burned my legs when I stupidly spilt my coffee! Not my responsibility, I want $2.9 million compensation!"![]()
Vergelijk het eens met NL, zou ik zeggen.quote:
Ach ja, ik lul maar wat uit mijn nek natuurlijk.quote:De US is een puik land (heb er zelf gewoond), maar je moet natuurlijk wel weten waar je over praat.![]()
[..]
Sinds wanneer mag dat niet? Wat een onzin zeg, dezelfde prietpraat die al die pubertjes altijd opratelen. Je woont niet meer in NL, wat doe je dan nog op Fok! Boehoe!quote:OK dat kan, maar wat doe je dan op een NL forum meneer Pietersen?![]()
Een huisarts hoef je je niet voor in te schrijven hoor. Ik ben nog nooit geweest hier maar het zal wel hetzelfde gaan als bij de tandarts. Gewoon bellen en langsgaan als je uiteindelijk eens moet. Zonder verzekering is het wel duur, maar zolang het bij normale behandelingen en recepten blijft is het wel te betalen. Anders wordt het als je over ingrepen gaat spreken.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 03:20 schreef wonderer het volgende:
MIsschien is het per staat verschillend, hier willen ze wel dat je je inschrijft. Waarschijnlijk om beter te kunnen garanderen dat je geen conflicterende medicijnen krijgt voorgeschreven of zo.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 05:28 schreef StefanP het volgende:
[..]
Een huisarts hoef je je niet voor in te schrijven hoor. Ik ben nog nooit geweest hier maar het zal wel hetzelfde gaan als bij de tandarts. Gewoon bellen en langsgaan als je uiteindelijk eens moet. Zonder verzekering is het wel duur, maar zolang het bij normale behandelingen en recepten blijft is het wel te betalen. Anders wordt het als je over ingrepen gaat spreken.
Dat doen ze vanaf je 35e of 40e pas dacht ik.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 05:58 schreef wonderer het volgende:
Krijg je dan ook een prostaat-controle?
Hehe, ik had het tegen Byte_Me. Maar had jij het er ook nog staan dan. Kennelijk zijn Eindhovenaren heel trots op hun roots.quote:
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 05:55 schreef popolon het volgende:
Vlak voor de deur van de dokter ging ik trouwens gigantisch op m'n bek, glee zo uit in de sneeuw die er toen lag. Zat meteen te denken om hem aan te klagen maar da's ook weer zo'n extreme start van een dokter-patient relatie eigenlijk.
Nee hoor, dat is gewoon goede integratiequote:Op dinsdag 27 maart 2007 05:55 schreef popolon het volgende:
[...]
Zat meteen te denken om hem aan te klagen maar da's ook weer zo'n extreme start van een dokter-patient relatie eigenlijk.
misschien kom ik daar ook in de buurt wonen (Berkeley). Niet dat er al iets vast staat of zo, maar het is een streven.quote:Op donderdag 22 maart 2007 04:49 schreef Walrik het volgende:
[..]
Sergei bedoel je? Google is nu onderhand wel startup-af, hoor!
[..]
Doen we! Wordt mijn eerst e Fok meet dan!![]()
Nog meer Fokkers zin in een dagje San Francisco? Meldt u aan!![]()
Het mag wel en ik woon ook al geruime tijd niet meer in NL, maar als je 'geen binding' hebt met NL en je er diep gefrustreerd over voelt vind ik het lichtelijk vreemd dat je hier post en je er nog zo druk over maakt.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 05:13 schreef StefanP het volgende:
Sinds wanneer mag dat niet? Wat een onzin zeg, dezelfde prietpraat die al die pubertjes altijd opratelen. Je woont niet meer in NL, wat doe je dan nog op Fok! Boehoe!
quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:07 schreef qwerty_x het volgende:
ojee, van de frontpage:
Braziliaanse biologen waarschuwen voor een groeiend aantal giftige slangen in de steden. In de stad Niteroi is het aantal zeer giftige slangen in de laatste twintig jaar vertienvoudigd
mocht ik jullie binnenkort niet meer zien: het was me een genoegen !
Nog geen gezien hier in Sao Paulo, denk ook dat ze hier eerder platgereden worden voordat ze een gevaar kunnen wordenquote:Op woensdag 28 maart 2007 19:07 schreef qwerty_x het volgende:
ojee, van de frontpage:
Braziliaanse biologen waarschuwen voor een groeiend aantal giftige slangen in de steden. In de stad Niteroi is het aantal zeer giftige slangen in de laatste twintig jaar vertienvoudigd
mocht ik jullie binnenkort niet meer zien: het was me een genoegen !
ooh haha..quote:Op dinsdag 27 maart 2007 06:20 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Hehe, ik had het tegen Byte_Me. Maar had jij het er ook nog staan dan. Kennelijk zijn Eindhovenaren heel trots op hun roots.
Oh uh... ik ben ook net dertig. Maar ik heb nog geen huisarts, laat staan verzekering. Misschien moet ik dat eerst een gaan regelen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 05:55 schreef popolon het volgende:
Schijnt normaal te zijn dat je een jaarlijkse simpele check krijgt na je 30e.
Ik had nou niet echt veel zin maar 't was meer voor de gemoedsrust voor m'n vrouw.
Vlak voor de deur van de dokter ging ik trouwens gigantisch op m'n bek, glee zo uit in de sneeuw die er toen lag. Zat meteen te denken om hem aan te klagen maar da's ook weer zo'n extreme start van een dokter-patient relatie eigenlijk.
Het hoeft ook niet.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:04 schreef Shivo het volgende:
[..]
Oh uh... ik ben ook net dertig. Maar ik heb nog geen huisarts, laat staan verzekering. Misschien moet ik dat eerst een gaan regelen.
Lijkt me verstandig. Want als je dat doet NAdat je wat krijgt, dan kan een verzekering je gewoon weigeren op "preexisting condition". Of de premie flink omhoog schroeven, en ze zijn al zo laag....quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:04 schreef Shivo het volgende:
Oh uh... ik ben ook net dertig. Maar ik heb nog geen huisarts, laat staan verzekering. Misschien moet ik dat eerst een gaan regelen.
Ik hoop van harte dat ie het speelt iddquote:Op vrijdag 30 maart 2007 15:44 schreef popolon het volgende:
Ach SteefP heeft een dikke huid en weet verdomde goed dat 'ie zulke reacties uitlokt.
Krijg wel eens het idee dat het juist daarom gaat.
Zo echt niet. Ik heb zo'n hekel aan die kerel. Echt een asociale egoistische eikel die StefanPquote:Op vrijdag 30 maart 2007 15:42 schreef qwerty_x het volgende:
ze moeten je wel hebben de laatste tijd Stefan !
ik zou bijna medelijden krijgen ...![]()
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 04:59 schreef StefanP het volgende:
Zo echt niet. Ik heb zo'n hekel aan die kerel. Echt een asociale egoistische eikel die StefanP![]()
Dit heet toch schizofrenie?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 04:59 schreef StefanP het volgende:
Zo echt niet. Ik heb zo'n hekel aan die kerel. Echt een asociale egoistische eikel die StefanP![]()
Waar? Teheran?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 14:30 schreef wikwakka2 het volgende:
Hoi, vanuit het Midden Oosten.
sommigen onder ons doen hard ons best daar het nodige tegengas in te gevenquote:Op zaterdag 31 maart 2007 17:10 schreef indahnesia.com het volgende:
Het werd bijna een VS-onderonsje hier, maar ik kom ook eens even zwaaien..
i zwaai met je mee vanuit Indonesiequote:Op zaterdag 31 maart 2007 19:35 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
sommigen onder ons doen hard ons best daar het nodige tegengas in te geven
wees solidair: non-Yankees aller landen, verenigt u
of zwaai
Goed, ik ben nu derdejaars student van de universteit in Bochum. Bekostigd wordt dit door de IB-Groep.quote:Op zondag 1 april 2007 04:49 schreef Gaoxing het volgende:
*proest* Je kunt er tenminste om lachen Igen. Vertel eens wat meer: hoe lang, wat doe je, bevalt het (afgezien van de boodschappen)?
Oh god... Er schieten nou allemaal "comedy" scenes door mijn hoofd...quote:Op zondag 1 april 2007 22:38 schreef PeuRac het volgende:
yeah, nog 5 dagen dan vlieg ik weer naar mn vriendinnetje2 maanden haar niet gezien.
Ze denkt trouwens dat ik pas 5 dagen later kom, ik kon niet meer wachten en heb de vlucht wat naar voren geschovenga haar lekker verrassen op dr werk
Haar vader en haar baas weten ervan, dus dat komt wel goedquote:Op zondag 1 april 2007 23:01 schreef wonderer het volgende:
[..]
Oh god... Er schieten nou allemaal "comedy" scenes door mijn hoofd...
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 2 april 2007 11:35 schreef Prego het volgende:
gisteren werkbespreking gehad en ik krijg salarisverhoging![]()
eigenlijk gedoemd fout te gaan zoiets.quote:Op zondag 1 april 2007 23:01 schreef wonderer het volgende:
[..]
Oh god... Er schieten nou allemaal "comedy" scenes door mijn hoofd...
Gaat lekker.quote:Op dinsdag 3 april 2007 03:08 schreef indahnesia.com het volgende:
= edit: dubbel, fijn internetten vanuit Indonesie=
Staat op de kaartquote:
daar is nog niets concreets over besloten. dat er relatief weinig werk is voor 'nieuwe' op de arbeidsmarkt is, klopt. de protesten hebben daarintegen niet veel opgeleverd. wanneer ségo presidente wordt zal er wat meer vaart in komen denk ik. jobhoppen komt hier wel voor maar ik denk relatief niet zo veel. je leert je vak, vind je geen passende baan neem je genoeg met mider en zoek je door totdat je iets gevonden hebt wat bij je past.quote:Op maandag 2 april 2007 12:03 schreef Individual het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Hoe zit dat nu met de job-for-life instelling waar je zoveel van hoort in Frankrijk? Die studenten protesten om de arbeidsmarkt zo inflexibel mogelijk te houden bijvoorbeeld.
Kan je job-hoppen en daardoor hogerop komen in Frankrijk?
Whaha.. dan heb ik het hier een stuk beter inderdaad. Als de stroom uitvalt ka ik nog ongeveer 2.5 uur laptoppen zonder al te veel problemen. Maar zolang heb ik nog maar 1 keer meegemaakt in de tijd dat ik hier nu zit.quote:Op dinsdag 3 april 2007 08:51 schreef maartena het volgende:
[..]
Gaat lekker.
Mijn zusje op Oost Timor heeft ook altijd last van een trage verbinding..... ze kan ook alleen internetten in het UN compound waar een internetverbinding met glasvezel aanwezig is (die dan weer aangesloten zit op een uiters trage backbone enzo). Maar dan ALLEEN als zowel het ministerie van communicatie als het UN compound tegelijk stroom hebben..... en die staan op verschillende plekken in de stad, en het ontbreekt wel eens aan stroom in alle delen van de stad tegelijk vanwege een generator die al 3 maanden kapot is en die niemand wil maken.
Als je echt 3e wereld wil zien, is Oost Timor een mooi begin volgens mij.....
Mexico isquote:Op dinsdag 3 april 2007 22:53 schreef Vogue het volgende:
Meldt
Ik woon in Playa del Carmen, Mexico. Ik ben hier vorige week aangekomen, gisteren met mijn nieuwe baan begonnen en blijf als het goed is een jaartje of 3. En het is hier heerlijk![]()
Ze hebben hier blikjes Spam in de supermarkt. Het ziet er zo goor uit dat ik het maar niet gekocht heb
nu al?quote:Op woensdag 4 april 2007 17:24 schreef popolon het volgende:
Ik kreeg gisteren een CDROM van de b-dienst voor aangifte over 2006.!!!
Heb jij dan in 2006 geld verdiend in Nederland?quote:Op woensdag 4 april 2007 17:24 schreef popolon het volgende:
Ik kreeg gisteren een CDROM van de b-dienst voor aangifte over 2006.!!!
I still own property there (klinkt heerlijk Amerikaans)quote:Op woensdag 4 april 2007 19:41 schreef wonderer het volgende:
Ik verdien nog steeds geld in Nederland...
Moet gewoon werken (alleen maar joden in Boston...)quote:Op vrijdag 6 april 2007 03:30 schreef vicz het volgende:
Goede vrijdag vrij!
Dat weet ik allemaal maar de administratie in Apeldoorn is een zooitje.quote:Op woensdag 4 april 2007 19:37 schreef maartena het volgende:
[..]
Heb jij dan in 2006 geld verdiend in Nederland?
Ik heb in 2002 het emigratiepakket opgevraagd bij de belastingdienst, dat is een ander formulier dan je gewone belasting, waarmee je in principe alle belasting voor Nederland afhandelt cq afrond. In 2003 moest ik dan nog wel een aangifte doen voor het jaar 2002 (immers, van Jan. tot Maart heb ik in NL gewerkt) maar daarna heb ik nooit meer wat gekregen.
Je moet ook officieel de emigratieformulieren van de belasting gebruiken als je vertrekt, anders weet de belastingdienst niet dat je vertrokken bent, en krijg ieder jaar weer gezeik enzo
ja, hier ook, met 85% moslimsquote:Op vrijdag 6 april 2007 03:30 schreef vicz het volgende:
Goede vrijdag vrij!
Hier ook niet, met 1,3 miljard Chinezenquote:
Hier niet met 90% Christenenquote:Op vrijdag 6 april 2007 05:57 schreef indahnesia.com het volgende:
ja, hier ook, met 85% moslims
Mjah, ik kan dat ook wel zelf bepalen, ben niet aan een tijdsklok verbonden..... Ik ga denk ik wat eerder naar huis vandaag als het even kan. (Heb nog zooo veel te doen....)quote:Op vrijdag 6 april 2007 16:05 schreef popolon het volgende:
Ik neem ook eerder vrij, best fijn als je dat zelf kan bepalen.
Sneeuwt het daar nu NOG? Ik eet tijdens de lunch heerlijk buiten, en in het weekend zit ik ook vaak buitenquote:Op vrijdag 6 april 2007 16:34 schreef wonderer het volgende:
Mijn vent moet gewoon werken. Hebben jullie mijn mooie sneeuwfoto's van gisteren al gezien?
http://gallery.nietoverdrijven.com/thumbnails.php?album=27
De mooiste winterfoto's maak je in de lente!
Concord, NH. Anderhalf uur met de bus van Boston South Stationquote:Op vrijdag 6 april 2007 18:21 schreef Shira het volgende:
wonderer, waar in de US woon je (kon je niet vinden in de op)
Hier is het rond het vriespunt op het moment, wel zonnetje erbij, en windstil dus zo heeeeeel erg koud is het gelukkig niet meer.
Het is hier nog niet echt warm geweest. Voor de vorige storing wel, graad of 18, maar sindsdien hooguit 12.quote:Op vrijdag 6 april 2007 17:37 schreef popolon het volgende:
klein storinkje (van een week) denk ik.
Vorige week was het ook al 20-25 graden.
quote:
Yep, alweer bijna 8 jaar getrouwd en alweer bijna 10 jaar samen. Zij kwam eerst naar Nederland, en het was eigenlijk ook de bedoeling dat we gewoon in Nederland zouden blijven.... althans een stuk langer dan gebeurd is in ieder geval. Echter na 9/11 vroeg mijn schoonmoeder of we wilden overwegen naar de VS te komen, dus hebben we de beslissing genomen om naar de VS te gaan. Omdat we in 1999 al getrouwd waren kreeg ik meteen een 10-year greencard en niet eentje van 2 jaar met conditions.quote:Op vrijdag 6 april 2007 19:28 schreef Shira het volgende:
Jij bent getrouwd met een Amerikaanse begrijp ik?
Nou ja, Cambridge to be precise. Maar dat is alleen maar de andere kant van de Charles rivier. Ik heb geen idee waar dit is waar jij zit, maar het klinkt dichtbij! En hier sneeuwde het gister en 's nachts vriest het! Waarom heb ik geen universiteit in Florida of Californie uitgeezochtquote:Op vrijdag 6 april 2007 05:03 schreef wonderer het volgende:
Zit jij serieus in Boston? Dan zijn we bijna buren
Thailand = geweldig. Lekker naar Koh Samui of Koh Lanta.quote:Op woensdag 4 april 2007 07:45 schreef Skeffie het volgende:
De Meivakantie staat alweer om de hoek hier in China... Ben nog aan het twijfelen tussen:
1. Thailand
2. Zuid-China
3. Gewoon lekker thuis blijven
Ben helaas nog steeds niet in Thailand geweest... wordt nu toch wel eens tijd dat ik daar een week lang voor pampus op het strand ga liggen! (En zo'n pingppong show bijwonen)
Hier sneeuwde het ookquote:Op vrijdag 6 april 2007 19:44 schreef Shivo het volgende:
[..]
Nou ja, Cambridge to be precise. Maar dat is alleen maar de andere kant van de Charles rivier. Ik heb geen idee waar dit is waar jij zit, maar het klinkt dichtbij! En hier sneeuwde het gister en 's nachts vriest het! Waarom heb ik geen universiteit in Florida of Californie uitgeezocht
Vandaag een stukje in de Boston Globe over de Nederlandse aanpak in Uruzgan; algemene conclusies: liberal softies. We rennen weg voor het gevecht en zorgen voor een safe haven voor de Taliban. Dat Jaap het maar in zijn oren knoopt.
Ik zie dat het inderdaad erg dichtbij is. Je zit ook niet ver af van de skigebieden en de White Mountains, daar ben ik vorige zomer/voorjaar een aantal keer geweest, erg prettig. Wat doe je daar?quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:04 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hier sneeuwde het ookHeb nog mooie foto's gemaakt.
Van de zomer piep je wel anders, denk ikBoston heeft ook van die leuke stormen enzo.
Concord NH heeft een goeie busverbinding met Boston South Station, duurt anderhalf uur of zo. Ben er van de zomer nog geweest om iemand uit Nederland te meeten, is goed te doen
Boeken schrijvenquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:18 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik zie dat het inderdaad erg dichtbij is. Je zit ook niet ver af van de skigebieden en de White Mountains, daar ben ik vorige zomer/voorjaar een aantal keer geweest, erg prettig. Wat doe je daar?
Wat voor soort boeken? Fictie? Poltiek? Kookboeken?quote:
Nope, Nederlands. Ik ga die fantasy denk ik wel (laten) vertalen omdat daarvoor hier ook wel een markt is, maar ik denk niet dat er veel Amerikanen geinteresseerd zijn in een jongen die opgroeit in de vroege jaren tachtig in Nederlandquote:Op vrijdag 6 april 2007 21:34 schreef popolon het volgende:
In het Engels? Je zou mij geen boek moeten laten schrijven in het Engels, dat gaat helemaal fout.
Met spraak gaat het vaak fout ja, maar het leuke van tikken is dat je er goed over na kunt denkenquote:Op vrijdag 6 april 2007 21:50 schreef popolon het volgende:
Ik zoek dagelijks nog naar woorden, de zinsopbouw kan af en toe ook wat beter.
And you know what? I don't give a flying fuck.
Ja, de flora en fauna is een stuk interessanter hierquote:Op vrijdag 6 april 2007 23:03 schreef popolon het volgende:
Vies beest.
We hebben in de tuin regelmatig wasberen. kolibri's en eekhoorntjes. De stinkdieren zijn niet meer teruggekomen sinds we die gevangen en uitgezet hebben. Die wil je niet in je tuin.
Black widowquote:Op vrijdag 6 april 2007 23:14 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, de flora en fauna is een stuk interessanter hierHelaas vallen daar legio enge insekten ook onder
Hier vliegt/loopt een bug rond waarvan ik de naam alweer vergeten ben, maar hij kruipt via spleten in de ramen enzo naar binnen en zoemt dan door de kamer (ongeveer 2-3 cm lang) en als je ernaar slaat van schrik, sprietst ie een stinkend goedje over je heenquote:Op vrijdag 6 april 2007 23:19 schreef popolon het volgende:
[..]
Black widowDe muggen en andere rotinsecten zijn niet echt meer (eerder minder) hier. Ook niet echt groter gelukkig. Er lopen hier ook wel eens verdwaalde herten in de wijken.
Pas is er nog een poema (cougar) gesignaleerd 10 km bij ons vandaan.Ze leven normaal gesproken iets noordelijker in de rimboe.
Hm, da's wel een goed punt ja. Nou ja, dan maar bij de schoonouders op de veranda zitten wachten met de cameraquote:Op vrijdag 6 april 2007 23:31 schreef popolon het volgende:
Die komen zo'n beetje in heel Noord America voor, wel in de wat beboste gebieden. Dus als je in het 'stadse' gedeelte woont wordt 't wat lastiger.
kolibri's leven in een wat warmer klimaat volgens mij..... ik zie ze hier wel regelmatig. Leuk om te zien, ik moest ook maar eens wat foto's maken. Volgens mij komen ze voornamelijk in de zuidelijke helft van de VS voor.... maar er zijn ook een hoop verschillende soorten. Ik heb me wel eens laten vertellen dat de hummingbird die je vaak in CA zien voornamelijk voorkomt in de driehoek Oregon - California - New Mexico, dus de zuidwest-hoek zegmaar....quote:Op vrijdag 6 april 2007 23:22 schreef wonderer het volgende:
Ik vraag me af of de kolibrietjes hier ook voorkomen, dan ga ik een dingetje met sap op het balkon zetten en met de camera in de aanslag wachten
Ze komen zelfs voor in het zuiden van Canada.quote:Op zaterdag 7 april 2007 00:27 schreef maartena het volgende:
[..]
kolibri's leven in een wat warmer klimaat volgens mij..... ik zie ze hier wel regelmatig. Leuk om te zien, ik moest ook maar eens wat foto's maken. Volgens mij komen ze voornamelijk in de zuidelijke helft van de VS voor.... maar er zijn ook een hoop verschillende soorten. Ik heb me wel eens laten vertellen dat de hummingbird die je vaak in CA zien voornamelijk voorkomt in de driehoek Oregon - California - New Mexico, dus de zuidwest-hoek zegmaar....
Ik heb ze sowieso al bij mijn schoonouders gezien, dus ze komen hier wel voorquote:Op zaterdag 7 april 2007 00:27 schreef maartena het volgende:
[..]
kolibri's leven in een wat warmer klimaat volgens mij..... ik zie ze hier wel regelmatig. Leuk om te zien, ik moest ook maar eens wat foto's maken. Volgens mij komen ze voornamelijk in de zuidelijke helft van de VS voor.... maar er zijn ook een hoop verschillende soorten. Ik heb me wel eens laten vertellen dat de hummingbird die je vaak in CA zien voornamelijk voorkomt in de driehoek Oregon - California - New Mexico, dus de zuidwest-hoek zegmaar....
voor kolibries moet je hier zijnquote:Op vrijdag 6 april 2007 23:22 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de kolibrietjes hier ook voorkomen, dan ga ik een dingetje met sap op het balkon zetten en met de camera in de aanslag wachten
Ga dan ook in een warmere staat wonenquote:
Daar zijn de huizen onbetaalbaar.quote:Op zondag 8 april 2007 00:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Ga dan ook in een warmere staat wonen
Dat probleem heb ik ookquote:
TX FTW!quote:
Ga weg engerd !!!quote:
Yep. California is een prachtige staat, maar het is onbetaalbaar geworden. Bij mij in de straat waar ik huur gaan de huizen nu voor $900.000 - en dan heb je net 3 slaapkamers, 2 badkamers. Zo'n zelfde huis gaat in Oregon nog voor $300.000 over de toonbank. In Idaho kun je zelfs voor $150.000 nog iets in die orde van grootte kopen. Maar ja, in Idaho wonen alleen maar hicks en rednecksquote:Op maandag 9 april 2007 04:25 schreef popolon het volgende:
Oregan speelt nog steeds dus een beetje?
Begrijpelijk, en het is ook niet leuk dat je in NH property-taxes moet betalen en in MA inkomstenbelastingquote:Op maandag 9 april 2007 20:21 schreef Shivo het volgende:
Goed idee maar ik zie een beetje op tegen de dagelijkste commute![]()
Yeah, je kan hier zoveel doen aan buitensport, echt tof. We gaan met mooi weer wel eens de bergen in, die uitzichtenquote:Op maandag 9 april 2007 20:21 schreef Shivo het volgende:
Goed idee maar ik zie een beetje op tegen de dagelijkste commute![]()
Een van mijn huisgenoten is nog wezen Telemark-skieen in NH dit weekend; jullie state is wel prima wat dat betreft.
mijn heldquote:Op maandag 9 april 2007 20:24 schreef wonderer het volgende:
Je moet er alleen wel een goeie conditie voor hebben en dat eh... schort er nog een beetje aan
Wat noordelijker zijn goeie fietspaden in de bergen en we hebben onszelf beloofd dat we dat zouden gaan doen. Ben benieuwd...quote:Op maandag 9 april 2007 20:42 schreef Prego het volgende:
[..]
mijn held
wij gaan in de winter hier langlufen (ik kan niet skien) en ben na een paar uur ook op
Heb je misschien vieze buren?quote:Op maandag 9 april 2007 22:35 schreef Vogue het volgende:
Kolibrietjes heb je hier ook veelHelaas ook kakkerlakken. Vieze smerige beesten zijn ´t. Ik laat geen deur of raam meer openstaan, ben er als de dood voor. Stom he, terwijl een slang of tarantula me niets doen (bij wijze van).
Termieten leven doorgaans onder de grond. Met een goed fundament, beton bijv., zou ik me er niet zo'n zorgen om maken. Een beetje huis staat natuurlijk op beton (heb je ook nog een basementquote:Op dinsdag 10 april 2007 03:28 schreef wonderer het volgende:
Hier is het te koud voor dat soort ongedierte (hoop ik).
Wat me wel angst aanjaagt zijn termieten in de muren... kuthout, beton en baksteen, veel beter!
Alaska.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:01 schreef wonderer het volgende:
Zat me trouwens af te vragen welke staat er dan geen last van had
Maarten, hebben jullie nog ruimte voor mij daaro?quote:Winter storm warning in effect from 4 am Wednesday to 1 am cdt thursday,
The NWS in milwaukee/sullivan has issued a winter storm warning, which is in effect from 4 am Wednesday to 1 am cdt Thursday.
Snow or a cold rain is expected to develop over southwest wisconsin this evening, before spreading into parts of southeast wisconsin late tonight. The precipitation will turn to all snow by late tonight and last into Wednesday evening.
8 to 10 inches of heavy wet snow is expected by early Wednesday evening. Up to a foot of snow is possible along the kettle moraine ridge in waukesha county. The heaviest snow should fall from late tonight through Wednesday. East to northeast winds of 20 to 30 mph with gusts to 40 mph may create blowing and drifting snow as well.
A winter storm warning is issued when snow is expected to combine with strong winds of 20 mph or more. This will make travel dangerous and power outages may result.
Ja, zover was ik intussen, vandaar dequote:
quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:45 schreef Shira het volgende:
Maarten, hebben jullie nog ruimte voor mij daaro?
![]()
Dat komt donderdag ook onze kant op jaquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:45 schreef Shira het volgende:
[..]
Maarten, hebben jullie nog ruimte voor mij daaro?
![]()
Misschien toch maar gaan skieen dan, dit weekend.quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:48 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat komt donderdag ook onze kant op ja
Ben het nou wel zat.
Nee, maar niet van LAX gelukkigquote:Op woensdag 11 april 2007 01:42 schreef wonderer het volgende:
Directe vlucht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |