abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47147052
Je kan jezelf ook op de Kaart zetten!

Voor alle fokkers buiten de Lage Landen (NL en BE dus )

Oude lijst
Buiten Europa:
Jikpunth, Adelaide, Australië
Basekid_NZ, Dunedin, Nieuw-Zeeland
Indira, Dhaka, Bangladesh
qwerty_x, São Paulo, Brazilie
ErwinRommel, São José dos Campos, Brazilie
Little_Meanie, Rio de Janeiro, Brazilie
Skeffie(bert), Shanghai, China
Appie_HK, Hongkong, China
mirage_one, Hong Kong, China
Rex_Mundi, Kunming, China
Knak, Bangalore, India
indahnesia.com, Yogyakarta, Indonesië
brrrrrrt, Eilat, Israël
Oscar-Wilde, Kyoto, Japan
Libris, Singapore
Se Lang (aka Aernhout), Taipei, Taiwan
vicz, Huntsville, Alabama, USA
maartena, Orange, CA, USA
Vampier, Anaheim, CA, USA
-Pepe-, Denver, CO, USA
jesmarus, New York, USA
LookItsme, Dubai, Verenigde Arabische Emiraten
Popo(lon), Michigan, USA.
StefanP, Dallas, Texas, USA.
Glasbak, Manila, Filippijnen.
MIssMenita, Philadelphia, PA, USA.
jeroen1976, Regina, Canada
Bosbeetle, Cold Spring Harbour, NY, USA
Denocorp, Willemstad, Nederlandse Antillen
Walrik, San Francisco, CA, USA
LintuxCx, Mountain View, CA, USA
Shivo, Boston, MA, USA
devzero, Tallahasee, Florida, USA
Frenkyboy, Cambridge, MA, USA
Castor, Oranjestad, Aruba
wonderer, Concord, NH, USA
Rene29, Cagayan de Oro, Filippijnen
Plastic_Power, Minneapolis, MN, USA
ZeroVince, Washington, DC, USA

In Europa:
Drive-r, Londen, Engeland
NIels25, Londen, Engeland
Individual, Londen, Engeland
Razzmatazz, Londen, Engeland
Finlandia, Helsinki, Finland
rameijer, Athene, Griekenland
Marty, Milaan, Italie
CANARIS, wenen, Oostenrijk
Koenz0r, Zeven, Duitsland
Jochem8, Málaga, Spanje
ennuik, Stockholm, Zweden
LeBaguette, Grenoble, Frankrijk
Prego, Lyon, Frankrijk
tim2308, Serris (nabij Parijs), Frankrijk
Maggie, La Linéa de la Concepcíon, Spanje
ElizabethR, County Galway, Ierland
I.R.Baboon, Maynooth, Ierland
ScienceFriction, Dublin, Ierland
Byte_Me, Jena, Duitsland
Viajero, Londen, Engeland
Troma78, Shannon, Ierland
z80, Duitsland
keesjeislief, Frankfurt am Main, Duitsland
ThE-FuNkY, Alicante, Spanje
Big_yin , County Durham , England
ne0c0rt3xX, Pilar Del Horadada (provincie Alicante), Spanje
ETA, Como, Italie
Drammers, Genoa, Italië
mistinguett, massif-central, Frankrijk
PeuRac, Helsinki, Finland
Bramito, Maria de Huerva, Spanje

En de kaart die Popolon heeft gemaakt
Fok-Wereldkaart

Link naar vorige delen:
Deel 01: Voor alle Fokkers die niet in Nederland verblijven.
Deel 02: Voor alle Fokkers die niet in Nederland wonen - Deel 2
Deel 03: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - Deel 3
Deel 04: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - Deel 4
Deel 05: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - Deel 5
Deel 06: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - Deel 6
Deel 07: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - Deel 7
Deel 08: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - Deel 8
Deel 09: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - deel 9
Deel 10: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - deel 10
Deel 11: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - Deel 11
Deel 12: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen (deel 12)
Deel 13: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen (deel 13)
Deel 14: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen (deel 14)
Deel 15: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen (deel 15)

En we hebben nu ook een pagina in Wiki zodat iedereen zichzelf makkelijk in het lijstje kan toevoegen: klik

Graag updates als er anderen in het buitenland wonen, of er mensen weer terug naar Nederland zijn gegaan.

En in plaats van een TVP, vertel waar je zit, zou willen zitten en waarom..
Rock On

Woei, en nou ben ik eens TS!

[ Bericht 2% gewijzigd door LintuxCx op 11-03-2007 19:11:11 (Nieuwkomers toegevoegd. :)) ]
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_47147053
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 07:31 schreef StefanP het volgende:
Het ergste zijn gewichten en volumes. Recepten met tablespoons, quarts en cups krijg ik een rolberoerte van. Ik weet inmiddels redelijk hoeveel ounces ik moet hebben van iets, maar meer dan dat... pfff.
Lijkt me erg irritant, om dat allemaal echt te moeten weten. Ik probeer het maar gewoon te vermijden, zit hier tijdelijk en in Ierland is de overschakeling gelukkig zo goed als gedaan.
quote:
Ik denk dat ik een beetje de volgende lijst in mijn hoofd heb:
[...]
De 50 klopt exact, bij de 90 wordt de afwijking wat groot (is zo'n 32 centigrades).

San Francisco is best een leuke stad. Vandaag geweest, de golden gate bridge nog niet eens gezien, maar wel Alcatraz van een afstandje. Je wordt wel constant voor de voeten gelopen door toeristen daar.
pi_47147208
plat op de bek tvp
pi_47147259
Ik meld me ook maar eens. Woon nu al weer 1,5 jaar in Kunming (china), City of Eternal Spring. De stad doet zeker deze tijd zijn naam eer aan. Het is hier al wekenlang een strakblauwe lucht met een graadje of 22. Ik zit hier niet verkeerd
我要飞得更高 !
pi_47147295
quote:
Op zondag 11 maart 2007 09:56 schreef Rex_Mundi het volgende:
. Het is hier al wekenlang een strakblauwe lucht met een graadje of 22. Ik zit hier niet verkeerd
ik kan niet wachten. hie ris het bijna zo ver
pi_47147712
Nou ik kom er ook lekker bij. Ik woon nu 3 jaar en nog wat in Nieuw-Zeeland. Kom me gerust opzoeken in Dunedin!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 11 maart 2007 @ 10:42:54 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_47147885
Hier zijn wij wannabee buitenlanders weer. Vrijdag hebben we getekend, en 15 juni krijgen we de sleutel van ons huis in Goch-Pfalzdorf. Duitsland dus
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 11 maart 2007 @ 10:52:03 #8
74480 VicEd
Kenya Njema!
pi_47148029
Nog even 2 maandjes geduld en dat kan ik een extra stip in Afrika zetten, want Fok! is in Afrika maar erg slecht vertegenwoordigd.
pi_47148347
ZeroVince reporting for duty from Washington DC!

(International Legal Studies @ American University)
pi_47149862
quote:
Op zondag 11 maart 2007 10:32 schreef Basekid_NZ het volgende:
Nou ik kom er ook lekker bij. Ik woon nu 3 jaar en nog wat in Nieuw-Zeeland. Kom me gerust opzoeken in Dunedin!
In welk gedeelte van NZ ligt dat? Ik wil over anderhalf jaar naar NZ of Australië gaan, ik denk dat de cultuur daar mij wel bevalt en het klimaat is daar vast beter als hier in Finland.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 11 maart 2007 @ 23:19:15 #11
46960 StefanP
polemicist
pi_47174785
tvp
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 12 maart 2007 @ 01:38:08 #12
111528 Viajero
Who dares wins
pi_47178377
Groeten vanuit Bogota!

Nog even over het bezoek van Bush hier:

Ze hebben in zijn eer de hele dag "ley seca" oftewel er mag vandaag in de hele stad geen alcohol verkocht worden!
Het is ook rustiger op straat dan anders, de meeste mensen blijven thuis.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 12 maart 2007 @ 01:53:23 #13
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_47178606
quote:
Op zondag 11 maart 2007 09:56 schreef Rex_Mundi het volgende:
Ik meld me ook maar eens. Woon nu al weer 1,5 jaar in Kunming (china), City of Eternal Spring. De stad doet zeker deze tijd zijn naam eer aan. Het is hier al wekenlang een strakblauwe lucht met een graadje of 22. Ik zit hier niet verkeerd
Leuke plek om te wonen (afgezien van de geur van dat gefermenteerde sojaspul overal op straat )! Wat doe je er?
pi_47179213
Heeft iemand ervaring met het M formulier? Ik snap er weer niets van. Het schijnt dat ik mag kiezen of ik in Nederland belasting betaal of in Frankrijk, maar in het formulier komt dat helemaal niet naar voren..
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_47179573
Toch mezelf maar even melden.

Gisteren eens contact gemaakt met een band hier in een soort club/cafe. Ze spelen covers, maar ze doen het toch zeker niet slecht. Gelukkig herkennen ze me al van de vorige keer.. maar goed, zo gaat dat hier, want veel blanken zien ze niet eigenlijk.

Nu heb ik het idee om volgend jaar een feest te organiseren op het strand. Wordt hier nog niet veel gedaan, maar dat moet toch te organiseren zijn met wat sponsors (tabaksreclame mag hier gewoon) Nou ja, volgend jaar dus, niet nu.
  maandag 12 maart 2007 @ 04:58:48 #16
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_47179580
telt het ook als ik er nu zit en waarschijnlijk snel naartoe verhuis? (typ uit sparta, MO, USA )
16 april afspraak bij amerikaans consulaat amsterdam voor permanentje & verbllijfsvergunning
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_47182391
quote:
Op maandag 12 maart 2007 03:03 schreef tim2308 het volgende:
Heeft iemand ervaring met het M formulier? Ik snap er weer niets van. Het schijnt dat ik mag kiezen of ik in Nederland belasting betaal of in Frankrijk, maar in het formulier komt dat helemaal niet naar voren..
nee, omdat het formulier er zo goed als vanuit gaat dat je je belasting in NL betaald.
mijn ervaring met het M-formulier? 2 keer opgestuurd (braaf, elk jaar) en nooit meer iets van gehoord...
pi_47182731
Nu we het toch over belasting hebben: Weet je ook hoeveel belasting een SMICard (minimumloner) moet betalen. Frankrijk is zo'n beetje het enige EU land dat wel de sociale premies int van/via de werkgever, maar de belasting (impots) mag je later zelf regelen. Ik hoor verhalen van 1200 euro bijbetalen tot 300 euro terugkrijgen ("omdat je werkt")

Voor de sociale premies in Nederland is een heffingsdrempel. Wordt hier ook een evenredig deel van genomen (dagen in buitenland vs dagen in Nederland)? Zie ook http://www.belastingdiens(...)rticulieren-185.html

Bah, ik snap er niets meer van
  Official ESF Kreviewer maandag 12 maart 2007 @ 10:48:46 #19
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47182744
Ik woon in Enschede. Mag ik ook in het lijstje?
pi_47217028
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:48 schreef Kreator het volgende:
Ik woon in Enschede. Mag ik ook in het lijstje?
Jazeker mag dat, sinds ik het volgende op Schiphol zag:

Daar moest ik gewoon een foto van maken.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 13 maart 2007 @ 09:17:22 #21
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47219657
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:48 schreef tim2308 het volgende:
Nu we het toch over belasting hebben: Weet je ook hoeveel belasting een SMICard (minimumloner) moet betalen. Frankrijk is zo'n beetje het enige EU land dat wel de sociale premies int van/via de werkgever, maar de belasting (impots) mag je later zelf regelen. Ik hoor verhalen van 1200 euro bijbetalen tot 300 euro terugkrijgen ("omdat je werkt")

Voor de sociale premies in Nederland is een heffingsdrempel. Wordt hier ook een evenredig deel van genomen (dagen in buitenland vs dagen in Nederland)? Zie ook http://www.belastingdiens(...)rticulieren-185.html

Bah, ik snap er niets meer van
het hangt een beetje van je salaris af. wanneer je het echte minimum hebt betaal je geen impots. wel je tax d'habitation!!! en dat is per gemeente weer verschillend. vraag het na bij je prefecture (indien je zin hebt om lang te wachten
pi_47226117
Die tax d'habitation zit gelukkig al verwerkt in mijn huur. Ook daar hoor ik gruwelverhalen over...
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:48:31 #24
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47247678
Van -10°C naar 21°C binnen een week.

Het komende weekend nog een paar sneeuwbuien maar dat hoort bij maart.

Ik heb de korte broek al aan, 't is me nu al te warm.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 14 maart 2007 @ 01:27:52 #25
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_47253028
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:48 schreef popolon het volgende:

hier ook, het was toen ik aankwam -7 ofzo, en nu heerlijk 25 graden
(zit nu bij mn vader in sparta ( ) Missouri (usa)..
16 april afspraak bij USA consulaat in a'dam
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_47254602
Hier is t ook in 2 weken van -25 naar +10 gegaan

gisteren was t zelfs al 13 graden in Helsinki
pi_47257814
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 13:14 schreef tim2308 het volgende:
Die tax d'habitation zit gelukkig al verwerkt in mijn huur. Ook daar hoor ik gruwelverhalen over...
ik snap niet waar de hoogte van de tax van af hangt.
ik woonde voorheen in een dorpje ten noorden van lyon. per jaar betaalde ik 390¤ aan tax. nu woon ik in het centrum van lyon en ik betaal 200¤. een vriend van ons in parijs betaald maar 100¤.
pi_47257931
als je een hekel hebt aan belasting (wie niet ), kun je duitsland maar beter vermijden. gore bloedzuigers hier. verder wel lekker bier en zo hoor.
pi_47293889
dit weekend in lyon 18 graden en zon, ga ik naar NL dit weekend gaat het regenen
pi_47301715
quote:
Op maandag 12 maart 2007 01:53 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Leuke plek om te wonen (afgezien van de geur van dat gefermenteerde sojaspul overal op straat )! Wat doe je er?
Wonen bevalt hier inderdaad goed. Ik zit hier in de planten.
我要飞得更高 !
pi_47390005
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 10:50 schreef Byte_Me het volgende:
als je een hekel hebt aan belasting (wie niet ), kun je duitsland maar beter vermijden. gore bloedzuigers hier. verder wel lekker bier en zo hoor.
hier ook lekker bier, gewoon een lekker koud pilsje is voor mij voldoende. Het komt gewoon uit de lokale fabriek, maar gemaakt onder Heineken.
pi_47391524
Ik woon nu alweer 2 jaar in Macau (China), en het bevalt mij allemaal nog prima.
  zondag 18 maart 2007 @ 16:30:09 #34
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_47402711
Er is alweer een nieuw topic!

Individual is niet weg te branden uit London. Nu in het 7e jaar en denk nog vele te gaan.

Ben wel alweer 2x in NL geweest dit jaar.
reset
pi_47402845
Morgen hier een nationale vrije dag omdat een stelletje Hindu's per se op een vreemde dag nieuwjaar moeten vieren. Vooruit dan maar.
pi_47460569
Dit weekend naar Yosemite Park geweest. Best gaaf zeg, dan merk je pas hoe saai het platte kleine volgebouwde Nederland is.
pi_47461481
..ben een beetje laat hiermee misschien maar..LintuxCx, Welkom in de Bay Area (zit hier zelf sinds 1998! In San Francisco)! T bevalt je wel hier? Jammer dat dit jaar een slecht sneeuwjaar is in Tahoe..

enne..San Fran "best een leuke stad?" Ga weg man, t is met stip een van de mooiste steden ter wereld. So there!
pi_47474802
Hehehe, ik ben geen steden man verder. Maar je zou maar zo eens gelijk kunnen hebben hoor. Dank je! Ja, het is dus tijdelijk, maar drie maanden vind ik lang genoeg om het in mijn profiel te zetten in elk geval. 't Is allemaal heel leuk om te zien, ik baal alleen dat ik zelf geen auto (en/of rijbewijs) heb. Ga nog een fiets regelen, kan ik in elk geval een beetje rondreizen.

Maar toch moet ik wel zeggen dat ik blij ben dat ik over twee maanden weer terugkeer naar Dublin. Het is hier zo ver bij Europa vandaan en het brood smaakt hier zo gek. Wat dat betreft, ben je daar aan gewend of heb je een plaats gevonden waar de bakker niet altijd uitschiet met de suiker?

Maar goed, tot ik terug ga hoop ik hier nog wel een mooie tijd te hebben!

Wat doe jij in SF eigenlijk? Heb daar genoeg collega's wonen, reizen voor werk houdt men hier ook wel van kennelijk.
pi_47474846
Als je wel een rijbewijs hebt, mag je dan met je NL rijbewijs in Amerika rond rijden?

Is er sowiezo een lijst te vinden waar je het NL rijbewijs mag gebruiken?
pi_47475625
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 15:48 schreef PeuRac het volgende:
Als je wel een rijbewijs hebt, mag je dan met je NL rijbewijs in Amerika rond rijden?

ja hoor, je NL rijbewijs is gewoon geldig in de VS (of er moet iets veranderd zijn). er wordt geloof ik wel aangeraden zo'n internationaal rijbewijs aan te vragen, maar dat heb je helemaal niet nodig.
pi_47475997
In sommige landen heb je het internationale rijbewijs nodig als je er niet tijdelijk bent. Na een jaar moet je er dan een hebben.

Tenminste, zoiets begreep ik dit weekend. Maar dat ging over Ierland. Kan dus ook voor andere landen gelden misschien.
pi_47476185
De komende 5 jaar blijf ik toch nergens langer dan een jaar, maar als ik terug ben in NL voor de zekerheid maar een internationaal rijbewijs aanvragen.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:00:52 #43
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_47477668
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 15:47 schreef LintuxCx het volgende:
Maar toch moet ik wel zeggen dat ik blij ben dat ik over twee maanden weer terugkeer naar Dublin. Het is hier zo ver bij Europa vandaan en het brood smaakt hier zo gek. Wat dat betreft, ben je daar aan gewend of heb je een plaats gevonden waar de bakker niet altijd uitschiet met de suiker?
Haha ja ranzig he dat Amerikaanse brood?

Als je lekker brood wil moet je idd naar een 'warme bakker' of een deli oid, niet de supermarkt. Na een tijdje raak je er wel aan gewend, maar als je dan weer 'echt' brood eet merk je het wel.
reset
  woensdag 21 maart 2007 @ 00:33:28 #44
111528 Viajero
Who dares wins
pi_47496182
quote:
Hehehe, ik ben geen steden man verder. Maar je zou maar zo eens gelijk kunnen hebben hoor. Dank je! Ja, het is dus tijdelijk, maar drie maanden vind ik lang genoeg om het in mijn profiel te zetten in elk geval. 't Is allemaal heel leuk om te zien, ik baal alleen dat ik zelf geen auto (en/of rijbewijs) heb. Ga nog een fiets regelen, kan ik in elk geval een beetje rondreizen.

Maar goed, tot ik terug ga hoop ik hier nog wel een mooie tijd te hebben!

Wat doe jij in SF eigenlijk? Heb daar genoeg collega's wonen, reizen voor werk houdt men hier ook wel van kennelijk.
Je zal in SF toch wel eenOrganic of Farmers Supermarket hebben?

Ik was bijna naar SF gegaan, stond voor tweede helft april gepland. Maar ik heb nu een niuewe baan, dus ze zullen iemand anders moeten vinden die naar SF wil.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_47498226
Ja, ik eet nu dus maar gewoon zo goed als geen brood. Zou de Whole Foods geen goed brood hebben? Die supermarkt lijkt verder iig vrij goed te zijn. 'k Zit overigens in Mountain View, niet in San Francisco. Toch niet helemaal in de buurt dus.
pi_47498306
Brood is ook hier in Indonesie een echte ramp. Maar ik heb nu iets gevonden die bruine hompen brood verkopen. Echt lekker bruin brood met sesamzaad en zonnebloempitten erop. Het enige vreemde is dat het brood dagenlang vers blijft, dus wat erin zit wil ik niet weten eigenlijk
pi_47498317
quote:
Gewoon je rijbewijs HIER halen, heb ik ook gedaan!! Je kunt hier echt niet zonder auto (ja in San Fran wel maar daar zit jij dus niet)
quote:
Maar toch moet ik wel zeggen dat ik blij ben dat ik over twee maanden weer terugkeer naar Dublin. Het is hier zo ver bij Europa vandaan
Dat is juist het interessante hier! SF is supercosmopolitaans, Californie zelf is sowieso multicultureler dan welk land in Europa ook met uitzondering van Londen misschien, meer dan de helft van de bevolking hier is NIET blank. Sowieso veel chinezen, Afghanen, Indiers, noem maar op. EEN derde van de tech startups hier is opgericht door een minderheid/buitenlander. Bovendien is Californie azie-georienteerd, dat is interessanter dan de oost kust van Amerika, waar ze allemaal Europa proberen na te doen
quote:
en het brood smaakt hier zo gek. Wat dat betreft, ben je daar aan gewend of heb je een plaats gevonden waar de bakker niet altijd uitschiet met de suiker?
haha ik weet wat je bedoelt maar ik heb hier in SF een geweldige bakker in de buurt.

De Safeway supermarkt keten hier heeft ook enkele bakkers 'in huis' in hun eigen bakkerijen, daar wil nog wel eens iets lekkers uitkomen. Over t algemeen is men hier niet zo "boterham-voor-ontbijt-en-tussendemiddag" georienteerd dat is inderdaad een feit, t is hier meestal uit eten en dan California cuisine met veel gezonde spullen of Mexicaans, Italiaans, Vietnamees, etc. etc.
quote:
Wat doe jij in SF eigenlijk?
ik zit in het venture capital/startup wereldje, dus ik reis ook vrij veel. En jij? Kom een keer langs in SF als ik er ben, laat ik je 'MIJN' stad zien als je dat leuk vindt!
pi_47498328
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 00:33 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je zal in SF toch wel eenOrganic of Farmers Supermarket hebben?
Klopt. Dat hele Organic gedoe is hier zo ongeveer uitgevonden

http://en.wikipedia.org/wiki/Alice_Waters
quote:
Ik was bijna naar SF gegaan, stond voor tweede helft april gepland. Maar ik heb nu een niuewe baan, dus ze zullen iemand anders moeten vinden die naar SF wil.
nu zit je in Bogota toch of heb ik dat verkeerd?

edit: ik zie het al, heb het dus verkeerd: je staat op t lijstje als 'zetelend' in London
pi_47498335
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:48 schreef popolon het volgende:

dus jij ligt al lang en breed in je zwembad?
pi_47498432
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 06:14 schreef Walrik het volgende:
Gewoon je rijbewijs HIER halen, heb ik ook gedaan!! Je kunt hier echt niet zonder auto (ja in San Fran wel maar daar zit jij dus niet)
Hehe, ik heb erover gedacht ja. Het is ietwat verleidelijk om dat inderdaad te doen. Maar goed, zo snel zal dat niet gaan, denk dat ik er dan uiteindelijk nog geen maand plezier van kan hebben. Moet overdag gewoon werken enzo, waar houd ik dan tijd over voor rijles enzo?
quote:
Dat is juist het interessante hier! SF is supercosmopolitaans, Californie zelf is sowieso multicultureler dan welk land in Europa ook met uitzondering van Londen misschien, meer dan de helft van de bevolking hier is NIET blank. Sowieso veel chinezen, Afghanen, Indiers, noem maar op. EEN derde van de tech startups hier is opgericht door een minderheid/buitenlander.
Yep, waaronder "mijn" startup. Één van de oprichters is een Rus, als ik 't goed heb. Heb sowieso veel positiefs over Calfornië en vooral SF gehoord ja. Deze week hoorde ik tijdens de lunch dat er in SF een straat is waar men regelmatig in het openbaar seks heeft. Toen ik me hardop afvroeg of ik nou echt in het Amerika van schijnheil Bush zat werd me ook al uitgelegd dat San Francisco ook echt zo ongeveer de enige plaats is waar zoiets kan.
quote:
Over t algemeen is men hier niet zo "boterham-voor-ontbijt-en-tussendemiddag" georienteerd dat is inderdaad een feit, t is hier meestal uit eten en dan California cuisine met veel gezonde spullen of Mexicaans, Italiaans, Vietnamees, etc. etc.
Inderdaad, heb tegenwoordig dus vaak warm eten rond de middag en zo af en toe frommel ik voor ik naar huis ga nog even een burrito naar binnen. Bevalt ook wel.
quote:
ik zit in het venture capital/startup wereldje, dus ik reis ook vrij veel. En jij? Kom een keer langs in SF als ik er ben, laat ik je 'MIJN' stad zien als je dat leuk vindt!
Klinkt leuk! Ik zit hier nog wel een maand of twee dus daar is vast wel tijd voor. Ik heb nu even een lange reis, hierna zal het wel een beetje meevallen, dan moet ik aan het werk in het Europese hoofdkwartier te Dublin. Ik werk sinds zo'n anderhalf maand voor een groot Internet bedrijf met een kleurrijk logo, zullen we maar zeggen.
pi_47500871
het sneeuwt en alles is wit! maar volgens mij in nederland ook
pi_47513476
Waarom staat er trouwens nog Eindhoven in je profiel?
pi_47515052
luiheid

en ik ben regelmatig in eindhoven, zo ver is het niet
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:05:22 #54
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47516546
Ik vroeg me al af waar dit topic gebleven was..... wist niet deeltje 15 alweer vol zat.

Intussen zit ik alweer 5 jaar in de Verenigde Staten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:23:44 #55
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47517318
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 15:48 schreef PeuRac het volgende:

Je mag in een land BUITEN de EU meestal voor 3 tot 6 maanden rijden op een Nederlands rijbewijs. Meestal komt dat overeen met de periode dat een toeristenvisum mogelijk is. Ga je op vakantie, dan kun je dus gewoon in Amerika, Canada, etc rondrijden zonder probleem.

Emigreer je echter, dan moet je een rijbewijs halen. Binnen de EU is dat heel simpel, je gaat naar de lokale oveheid en wisselt je rijbewijs om. Buiten de EU is het afhankelijk per land. Sommige landen erkennen het Nederlands rijbewijs wel, en kun je het zo omwisselen, in andere landen moet je gewoon weer examen doen.

In de VS en Canada kun je je Nederlandse rijbewijs NIET omwisselen en moet je opnieuw rijexamen doen. Gelukkig is dat vrij goedkoop, ik was in 2002 iets van $25 kwijt voor theorie, praktijk, en het rijbewijs zelf. Nu kun je in California voor iets van $45 helemaal klaar zijn. Rijbewijs vernieuwen kost $25, elke 4 jaar. Een prikkie dus, vergeleken bij Nederland. Als je al een Nederlands rijbewijs hebt is het rijexamen een fluitje van een cent. Ik was nog geen 10 minuten op de weg, en mijn examinator had zoiets van.... Nah, jij kunt gewoon rijden dus laten we onze tijd niet verder verdoen, rij maar weer terug naar het DMV kantoor. Ik moest voor de officiële papieren nog wel even langs een 4-way stop, en even achteruit inparkeren, want dat moet hij aanstrepen op het examen formulier. 15 minuten na vertrek stond ik weer bij de DMV met een foutloos examen.

Op de theorie had ik 1 fout, ik was zelf wat strenger met het promillage alcohol dat toegestaan is, en streepte 0.5 aan ipv de toegestane 0.7. Eigenlijk kan ik dat ook geen echte fout noemen natuurlijk, want als ik 0.5 in mijn hoofd hou zit ik altijd goed bij de wet!

Mijn Nederlandse rijbewijs is trouwens in 2005 verlopen. En het is echt een enorme doffe bureaucratische ellende om dat verlengd te krijgen vanuit het buitenland. Gelukkig mag je verlopen rijbewijzen nog gewoon omwisselen verder.... ik denk dat ik het nog 1 keer doe voor 10 jaar, maar waarschijnlijk ga ik mijn Nederlandse rijbewijs ook gewoon niet meer nodig hebben.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:26:46 #56
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47517442
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 05:58 schreef LintuxCx het volgende:
Dit weekend naar Yosemite Park geweest. Best gaaf zeg, dan merk je pas hoe saai het platte kleine volgebouwde Nederland is.
Behalve de parken is het sowieso wel leuk met al die heuvels. Ik kijk dagelijks regen de heuvels aan in de buurt (500, 600 meter hoog misschien) en als het helder weer is kan ik de Los Angeles mountains zien, met toppen van rond de 4 kilometer enzo. Ik vind dat toch mooi, berglandschappen.
-
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:28:50 #57
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_47517548
iets ten zuiden van de USA is het officieel het zelfde,
officieus kun je met je NL rijbewijs echter een locaal exemplaar bemachtigen.

en helaas: sinds vandaag is het herfst
maar gelukkig nog steeds met 30+
zonnig Brasil
pi_47517635
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Je mag in een land BUITEN de EU meestal voor 3 tot 6 maanden rijden op een Nederlands rijbewijs. Meestal komt dat overeen met de periode dat een toeristenvisum mogelijk is. Ga je op vakantie, dan kun je dus gewoon in Amerika, Canada, etc rondrijden zonder probleem.

Emigreer je echter, dan moet je een rijbewijs halen. Binnen de EU is dat heel simpel, je gaat naar de lokale oveheid en wisselt je rijbewijs om. Buiten de EU is het afhankelijk per land. Sommige landen erkennen het Nederlands rijbewijs wel, en kun je het zo omwisselen, in andere landen moet je gewoon weer examen doen.
serieus? ik ben al anderhalf jaar in duitsland met een nederlands rijbewijs

nou is het wel zo dat ik alleen af en toe een auto huur en dus niet regelmatig rij. maar bij de verhuur hebben ze er nooit iets van gezegd.
  woensdag 21 maart 2007 @ 18:24:06 #59
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47519763
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:30 schreef Byte_Me het volgende:
serieus? ik ben al anderhalf jaar in duitsland met een nederlands rijbewijs
Sterker nog, binnen de EU MOET je het rijbewijs bij de lokale overheid omwisselen voor een rijbewijs van het lokale land als in dat land woont. Verder ook geen problemen als je weer terug gaat naar Nederland, dan wissel je het weer gewoon om voor een Nederlands rijbewijs.
quote:
nou is het wel zo dat ik alleen af en toe een auto huur en dus niet regelmatig rij. maar bij de verhuur hebben ze er nooit iets van gezegd.
Nee, die denken gewoon dat je een Nederlandse toerist bent verder. Nu zul je in Duitsland er denk ik niet heel veel problemen mee krijgen, maar mocht je in een ongeluk terecht komen, en er volgen allerlei legale handelingen en papierwinkels etc, dan KAN het een probleem zijn.

Aangezien je in Duitsland woont, gewoon even omwisselen, dan ben je van het gezeur af. Je kunt er nog gewoon als toerist mee in Nederland rijden, en als je weer naar Nederland verhuisd kun je bij de gemeente je Duitse rijbewijs weer omzetten naar een Nederlands rijbewijs.
-
pi_47519918
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:24 schreef maartena het volgende:

[..]

Sterker nog, binnen de EU MOET je het rijbewijs bij de lokale overheid omwisselen voor een rijbewijs van het lokale land als in dat land woont. Verder ook geen problemen als je weer terug gaat naar Nederland, dan wissel je het weer gewoon om voor een Nederlands rijbewijs.
[..]

Nee, die denken gewoon dat je een Nederlandse toerist bent verder. Nu zul je in Duitsland er denk ik niet heel veel problemen mee krijgen, maar mocht je in een ongeluk terecht komen, en er volgen allerlei legale handelingen en papierwinkels etc, dan KAN het een probleem zijn.

Aangezien je in Duitsland woont, gewoon even omwisselen, dan ben je van het gezeur af. Je kunt er nog gewoon als toerist mee in Nederland rijden, en als je weer naar Nederland verhuisd kun je bij de gemeente je Duitse rijbewijs weer omzetten naar een Nederlands rijbewijs.
onhandig eigenlijk, je zou verwachten dat zulke dingen overbodig worden door de EU. mja, ik ben hier nog een halfjaartje, ik denk niet dat ik het nog ga omwisselen.
  woensdag 21 maart 2007 @ 19:32:55 #61
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47522278
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:28 schreef Byte_Me het volgende:
onhandig eigenlijk, je zou verwachten dat zulke dingen overbodig worden door de EU. mja, ik ben hier nog een halfjaartje, ik denk niet dat ik het nog ga omwisselen.
Nee, dan heeft het ook weinig zin. Maar tot de EU een EU rijbewijs en een EU burgeradministratie heeft zul je nog wel jaren tegen dit soort bureaucratie aanlopen. En alle landen willen niets van hun eigen systemen opgeven en 1 enkel EU systeem invoeren. De EU werkt eigenlijk alleen maar fatsoenlijk als iedereen meewerkt natuurlijk.

Volgens mij zijn er wel plannen voor een EU rijbewijs.
-
  woensdag 21 maart 2007 @ 23:40:50 #62
111528 Viajero
Who dares wins
pi_47533035
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 06:19 schreef Walrik het volgende:

[..]

Klopt. Dat hele Organic gedoe is hier zo ongeveer uitgevonden

http://en.wikipedia.org/wiki/Alice_Waters
[..]

nu zit je in Bogota toch of heb ik dat verkeerd?

edit: ik zie het al, heb het dus verkeerd: je staat op t lijstje als 'zetelend' in London
Ik was vorige week in Bogota, nu in Sao Paulo en 31 maart weer terug naar London, waar ik inderdaad woon

Ik reis nogal veel voor mijn werk.
pi_47536214
die euro is voor mij erg handig hier in Indonesie, verder heeft de EU volgens mij geen voordelen voor mij hier.
pi_47536333
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 23:40 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik was vorige week in Bogota, nu in Sao Paulo en 31 maart weer terug naar London, waar ik inderdaad woon

Oh wat lijkt me dat heerlijk
enge ziektes sucks :'(
pi_47536543
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 23:40 schreef Viajero het volgende:

[..]

wat voor werk doe je dan, als ik vragen mag?

(verkapte ik wil ook zo'n baan vraag)
  donderdag 22 maart 2007 @ 04:00:07 #66
111528 Viajero
Who dares wins
pi_47536570
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 03:46 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

wat voor werk doe je dan, als ik vragen mag?

(verkapte ik wil ook zo'n baan vraag)
Als je ervaring hebt met het geven van software training en Engels, Spaans en Portugees spreekt zit mijn bedrijf om je te springen! (ik ga namelijk per 10 april weg, hetzelfde doen voor een ander bedrijf dat me beter betaalt )

Ik ben dus software trainer
pi_47536646
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 07:13 schreef LintuxCx het volgende:

Yep, waaronder "mijn" startup. Één van de oprichters is een Rus, als ik 't goed heb.
Sergei bedoel je? Google is nu onderhand wel startup-af, hoor!
quote:
Klinkt leuk! Ik zit hier nog wel een maand of twee dus daar is vast wel tijd voor. Ik heb nu even een lange reis, hierna zal het wel een beetje meevallen, dan moet ik aan het werk in het Europese hoofdkwartier te Dublin. Ik werk sinds zo'n anderhalf maand voor een groot Internet bedrijf met een kleurrijk logo, zullen we maar zeggen.
Doen we! Wordt mijn eerst e Fok meet dan!
Nog meer Fokkers zin in een dagje San Francisco? Meldt u aan!
pi_47536704
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 04:00 schreef Viajero het volgende:

[..]

Als je ervaring hebt met het geven van software training en Engels, Spaans en Portugees spreekt zit mijn bedrijf om je te springen! (ik ga namelijk per 10 april weg, hetzelfde doen voor een ander bedrijf dat me beter betaalt )

Ik ben dus software trainer
dat Spaans en Portugees van me is niet zo sterk
pi_47536975
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 04:49 schreef Walrik het volgende:
Yeps, Sergey. Goed, 't is niet echt meer een startup hè? Ja, tenzij je Steve Ballmer moet geloven natuurlijk, maarja.

Hij is overigens jood las ik net, maar is idd wel in Rusland geboren. Maar goed.
quote:
Hehe, geen idee of er verder veel Fokkers in deze omgeving zitten, AFAIK hebben we verder alleen een maartena ergens rond LA, de anderen zitten niet eens in CA.

[edit] Had overigens net mij ma aan de lijn, kennelijk heeft de belastingdienst me een fikse vragenlijst toegestuurd. Kan me zo gauw even geen vraag bedenken die er niet op stond.
pi_47537288
De Belastingdienst... leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker.
pi_47537355
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 07:47 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Yeps, Sergey. Goed, 't is niet echt meer een startup hè? Ja, tenzij je Steve Ballmer moet geloven natuurlijk, maarja.

Hij is overigens jood las ik net, maar is idd wel in Rusland geboren. Maar goed.
[..]

Hehe, geen idee of er verder veel Fokkers in deze omgeving zitten, AFAIK hebben we verder alleen een maartena ergens rond LA, de anderen zitten niet eens in CA.

[edit] Had overigens net mij ma aan de lijn, kennelijk heeft de belastingdienst me een fikse vragenlijst toegestuurd. Kan me zo gauw even geen vraag bedenken die er niet op stond.
Ik heb t ff heel slecht gedaan, maar omdat ik in januari weer terug verhuis naar NL, heb ik me niet uitgeschreven, puur om die belastingzooi te ontwijken.
pi_47540417
Ik meld me ook maar weer hier. Komende dinsdag is het zover en verhuis ik definitief naar Boston (tenminste, in elk geval voor drie jaar ). Kan iemand me nog advies geven hoe het halen van je motorrijbewijs in zijn werk gaat in de US/Massachusetts?
Jesus saves but death prevails.
pi_47540427
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:24 schreef maartena het volgende:

[..]

[..]
Volgens mij valt het met het MOETEN wel mee als ik de website van de ambassade in Parijs bekijk
http://www.amb-pays-bas.f(...)_frankrijk#RIJBEWIJS
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:52:39 #74
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_47550309
Als mn gesprek bij het amerikaans consulaat 16 april goed gaat enzo, ga ik 15 juni verhuizen naar de USA (naar een klein dorpje in missouri).
Ik zit er nu ook, ga zaterdag ochtend weer terug naar rotterdam
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_47550443
En wat ga je daar dan doen. Wat maakt het leven in zo'n klein plaatsje in the middle of nowhere beter dan in r'dam?
enge ziektes sucks :'(
  donderdag 22 maart 2007 @ 17:01:55 #76
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47552913
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:50 schreef Shivo het volgende:
Kan iemand me nog advies geven hoe het halen van je motorrijbewijs in zijn werk gaat in de US/Massachusetts?
Volgens mij kan wonderer je daarbij helpen. In de meeste staten van de VS ben je voor minder dan $50 klaar, of het nu een autorijbewijs of motorrijbewijs is.

In California was het stappenplan ongeveer zo:

1) theorie halen.
2) "learning permit" halen waarmee je als leerling de weg op mag met een volwassene of rijschool. Hoe dit precies gaat met een motor weet ik trouwens niet.
3) met de "learning permit" kun je vervolgens toegevoegd worden aan de verzekering van de auto/motor waarmee je examen gaat doen. (examen in verzekerde auto of motor is verplicht, maar het mag ook een gehuurde motor of auto zijn, mits de hoofdbestuurder een volwassen Amerikaan is, 25 jaar of ouder)
4) examen doen.
5) rijbewijs halen.

Voor een motor zal het misschien net ietsje anders liggen. Ik geloof dat je in sommige staten eerst een autorijbewijs moet hebben voor je een motorrijbewijs mag halen, maar in California is het een apart rijbewijs net als in Nederland.

Kijk eens rond op http://www.mass.gov/rmv/

In California heet het DMV, in Massachusetts blijkbaar RMV
-
  donderdag 22 maart 2007 @ 20:30:59 #77
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_47559802
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:56 schreef plae het volgende:

En wat ga je daar dan doen. Wat maakt het leven in zo'n klein plaatsje in the middle of nowhere beter dan in r'dam?
mn vader woont er
Mijn stiefmoeder is Amerikaanse, en ze wonen hier nu iets langer dan 4 of 5 jaar volgens mij,
En hier heb ik de ruimte om te doen wat ik wil (binnen bepaalde grenzen natuurlijk ), en ik mis/miste mijn vader heel erg enzo.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 02:41:25 #78
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_47569960
Wie weet trouwens of je jezelf MOET uitschrijven als je in het buitenland woont? Ik sta nog altijd ineschreven in NL bij mijn gemeente... kan dit complicaties opleveren?
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
pi_47570266
Je moet niets qua uitschrijven, maar je moet er dan wel rekening mee houden dat er verzekeringen en belastingen zijn die je moet betalen als je ingeschreven staat.

Ikzelf ben ook niet uitgeschreven, kennis van me die al 40 jaar in het buitenland woont staat ook nog gewoon ingeschreven. Moeten? Nee dus. Is het handig? Zelf bekijken wat je voor en nadelen zijn en dan de beslissing maken.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 04:08:06 #80
111528 Viajero
Who dares wins
pi_47570290
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 05:56 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

dat Spaans en Portugees van me is niet zo sterk
Helaas, dan gaat deze baan voor jou niet door..

Spreek je wel Maleis/Bahasa? (noemen ze het daar trouwens inderdaad Bahasa Indonesia?) staat nog steeds op mijn verlangslijstje van talen die ik wil leren, schijnt ook niet zo moeilijk te zijn. Als je het spreekt, is het waar dat het niet zo heel moeilijk is?
  vrijdag 23 maart 2007 @ 04:35:04 #81
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47570334
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 02:41 schreef Skeffie het volgende:
Wie weet trouwens of je jezelf MOET uitschrijven als je in het buitenland woont? Ik sta nog altijd ineschreven in NL bij mijn gemeente... kan dit complicaties opleveren?
Niet echt.... alleen is het een beetje afhankelijk van waar je gewoond hebt. Veel gemeenten heffen namelijk gemeentebelasting op de gezinsgrootte (meer gezinsleden, meer afval, etc) en dat doen ze gewoon op hoeveel personen er ingeschreven staan op een bepaald adres. Nu stelt dat weinig voor (hooguit een paar tientallen euro per jaar ofzo, ook een beetje afhankelijk van e.e.a.), maar tis maar dat je het weet.

Verder kun je niet vanuit het buitenland stemmen, hiervoor moet je uitgeschreven staan (en eigenlijk ingeschreven als "Nederlander in het buitenland" in Den Haag. Verder kloppen de CBS statistiekjes dan weer niet, want die halen ook gegevens uit de burgerlijke stand om te bepalen hoeveel Nederlanders per jaar vertrekken etc....

Voor jezelf heeft het weinig gevolgen. Je hebt geen inkomen in Nederland, dus geen belasting etc, dus dat gaat meestal wel goed enzo.
-
pi_47570669
Het heeft vooral als groot voordeel dat je niet elke keer die belasting zooi hebt, als je (net als ik) dan weer een jaar hier, ff naar Nederland, een jaartjes daar, weer naar Nederland, weer een jaartje weg.

Dat is erg veel gedoe als je elke keer alles weer opnieuw moet invullen en regelen.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 11:00:23 #83
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_47574447
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 02:41 schreef Skeffie het volgende:
Hier ook ja. Officieel woon ik nog steeds in Nederland. Dat wil dus zeggen dat ik niet ben opgenomen in de statistieken van het Centraal Bureau voor de Staatspropaganda. Ik heb ooit projecten voor ze gedaan, dus ik neem CBS cijfers met een vrachtwagen vol zout.
reset
pi_47580345
Ik "woon" ook nog altijd in Amsterdam
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_47583288
terug van een klein weekje NL
erg nederlands, het waaide, het is er koud, we hebben sneeuw regen en hagel gehad
bijgekletst met m'n ouders, m'n broer en zijn vriendin. m'n moeder herstelt van een hernia dus die kon helaas niet veel doen. bossebol, kroketten, een vaasje bavaria en veel uit eten. daarna een goede joint in de coffeeshop en slapen
wat is fatsoenlijk uit eten trouwens duur in NL eigenlijk. dan moet je ook nog betalen voor het brood dat je bestelt en je betaalt 15¤ voor een fles rode château migraine nederlandse wiet of hash doet altijd goed. ik rook hier nooit meer iets nadat ik het idee had dat ik een autoband op zat te roken

prochaine visite : sensation white met m'n vriend en 2 vrienden uit parijs
pi_47584371
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 11:00 schreef Individual het volgende:

[..]

Hier ook ja. Officieel woon ik nog steeds in Nederland. Dat wil dus zeggen dat ik niet ben opgenomen in de statistieken van het Centraal Bureau voor de Staatspropaganda. Ik heb ooit projecten voor ze gedaan, dus ik neem CBS cijfers met een vrachtwagen vol zout.
Je wilt toch niet beweren dat het CBS niet zorgvuldig werkt!
Ik ben trouwens bezig om te kijken of ik voor 3 jaar naar Luxemburg kan.
pi_47602968
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 07:47 schreef LintuxCx het volgende:

klopt ja, voor zover ik weet, zijn er niet al te veel Fokkers hier in Nor Cal

..maartena zit inderdaad So Cal met nog enkele andere fokkers (iemand in San Diego dacht ik)
pi_47602990
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 14:02 schreef rameijer het volgende:
Ik "woon" ook nog altijd in Amsterdam
ik ook! maar zit intussen alweer sinds 1995 in de Us of A
pi_47603553
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 04:08 schreef Viajero het volgende:

[..]

Helaas, dan gaat deze baan voor jou niet door..

Spreek je wel Maleis/Bahasa? (noemen ze het daar trouwens inderdaad Bahasa Indonesia?) staat nog steeds op mijn verlangslijstje van talen die ik wil leren, schijnt ook niet zo moeilijk te zijn. Als je het spreekt, is het waar dat het niet zo heel moeilijk is?
Bahasa Indonesia is niet vreselijk moeilijk om te spreken, maar officiele brieven en dergelijke is een ander verhaal. Het spreken met een flink basis-pakket woorden lukt me al aardig, maar ik leer nog altijd bij natuurlijk.

Maleis is voor Maleisie zelf. Het zijn twee aparte talen. Ze zullen elkaar wel verstaan trouwens, zeker de mensen uit westelijk Indonesie.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 02:51:52 #90
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47603921
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 01:15 schreef Walrik het volgende:
Ben je ook al Amerikaan?
-
pi_47604180
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 01:15 schreef Walrik het volgende:

[..]

de tijd vliegt he.
  maandag 26 maart 2007 @ 07:29:53 #92
46960 StefanP
polemicist
pi_47662097
Eindelijk! Mijn GC is "ordered for production." Nederland, tot nooit meer ziens!

* veel bier gaat drinken
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_47662528
GC = greencard?

In dat geval gefeliciteerd dan

Ik drink er vanavond ook 1e voor je (meer omdat ik 250 dagen in het buitenland zit, maar toch)
pi_47662603
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:53 schreef LintuxCx het volgende:
Waarom staat er trouwens nog Eindhoven in je profiel?

nu niet meer
  maandag 26 maart 2007 @ 11:44:42 #95
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_47666677
quote:
Op maandag 26 maart 2007 07:29 schreef StefanP het volgende:
Eindelijk! Mijn GC is "ordered for production." Nederland, tot nooit meer ziens!

* veel bier gaat drinken
Gefeliciteerd, maar waarom ben je eigenlijk zo boos op Nederland?
reset
pi_47669517
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:44 schreef Individual het volgende:

[..]

Breek z'n bek niet open, want dan is dit topic gelijk vol.
  maandag 26 maart 2007 @ 15:58:44 #97
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47675509
quote:
Oh boy....

StefanP is een Texaan die op het verkeerde continent geboren is.
-
pi_47675537
quote:

* veel bier gaat drinken
Ga je ook je FOK!-account opzeggen?

the shore
  maandag 26 maart 2007 @ 18:50:55 #99
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47681644
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:59 schreef rameijer het volgende:
Ga je ook je FOK!-account opzeggen?
Nee natuurlijk niet....

.nl websites zijn niet "echt" Nederlands natuurlijk.
-
  maandag 26 maart 2007 @ 18:51:48 #100
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47681668
quote:

* veel bier gaat drinken
Nou gefeliciteerd dan maar . Over 5 jaar een paspoort?

Wat voor type visum heb je eigenlijk?
-
  maandag 26 maart 2007 @ 19:29:24 #101
46960 StefanP
polemicist
pi_47683078
quote:

[..]

Ik ben elders opgegroeid en heb nooit binding met NL gehad. Verder ben ik fervent voorstander van eigen verantwoordelijkheid en een kleine overheid, iets wat het totaal tegenovergestelde is van NL.
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:51 schreef maartena het volgende:

Wat voor type visum heb je eigenlijk?
TX roelt

L1. Eerst per ongeluk aangevraagd als L1-B, waardoor het 18 maanden duurde om in L1-A te veranderen. Anders had ik 'm al binnen 6 maanden gehad. Nog 5 jaar o.i.d. tot het paspoort inderdaad, hoewel het schijnt dat je de de 6 maanden in i-485 status daarvan kunt aftrekken.
-Mark Steyn
  maandag 26 maart 2007 @ 23:31:46 #102
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_47695016
morgen AIDS-test en long X-ray en dan wachten tot 16 april, en aangezien ik alle formulieren heb, krijg ik dat visum 99.999% zeker (dat zei de US consul in amsterdam ook) 15 juni vlieg ik het land uit
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  maandag 26 maart 2007 @ 23:40:00 #103
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47695428
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:29 schreef StefanP het volgende:
Nog 5 jaar o.i.d. tot het paspoort inderdaad, hoewel het schijnt dat je de de 6 maanden in i-485 status daarvan kunt aftrekken.
Je kunt het sowieso 90 dagen voordat je op 5 jaar zit beginnen met aanvragen, dus voor jou zo rond Januari 2012..... Scheelt weer 3 maandjes

Overigens:
quote:
This category covers those with knowledge of the company's products/services, research, systems, proprietary techniques, management, or procedures. Staff in this category are issued an L1B visa, initially for three years extendible to a maximum of five years.

On completing the maximum allowable period in L-1 status, the employee must be employed outside the United States for a minimum of one year before a new application is made for L or H status.
Wat betekend dat precies voor jou? Is je Green Card nu 3 jaar geldig, of meteen 5 jaar? En wordt de huidige tijd er wel/niet bij opgeteld?
-
  dinsdag 27 maart 2007 @ 00:04:33 #104
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47696537
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:31 schreef compier het volgende:
morgen AIDS-test en long X-ray en dan wachten tot 16 april, en aangezien ik alle formulieren heb, krijg ik dat visum 99.999% zeker (dat zei de US consul in amsterdam ook) 15 juni vlieg ik het land uit
Als je eenmaal zover bent, dan is het inderdaad bijna zeker. Het "interview" stelt ook niets voor eigenlijk, men gaat alleen even door de papieren heen, even verificatie of je naam goed gespeld is en dat soort dingetjes.... Zolang je geen strafblad hebt en geen enge ziektes mag je naar de VS vertrekken zonder problemen.
-
  dinsdag 27 maart 2007 @ 00:10:37 #105
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_47696798
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 00:04 schreef maartena het volgende:

[..]

Als je eenmaal zover bent, dan is het inderdaad bijna zeker. Het "interview" stelt ook niets voor eigenlijk, men gaat alleen even door de papieren heen, even verificatie of je naam goed gespeld is en dat soort dingetjes.... Zolang je geen strafblad hebt en geen enge ziektes mag je naar de VS vertrekken zonder problemen.
Jup, heb ook al een ticket voor 15 juni
en als ik AIDS zou hebben, is dat visum wel mn laatste zorg haha
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 00:33:15 #106
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_47697558
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:29 schreef StefanP het volgende:

Verder ben ik fervent voorstander van eigen verantwoordelijkheid en een kleine overheid, iets wat het totaal tegenovergestelde is van NL.
Eigen verantwoordelijkheid in de US? "Boohoo I burned my legs when I stupidly spilt my coffee! Not my responsibility, I want $2.9 million compensation!"

Kleine overheid?

De US is een puik land (heb er zelf gewoond), maar je moet natuurlijk wel weten waar je over praat.
quote:
Ik ben elders opgegroeid en heb nooit binding met NL gehad.
OK dat kan, maar wat doe je dan op een NL forum meneer Pietersen?
reset
pi_47697746
Wat is het verschil tussen een Green Card en een paspoort?

Als je felonies pleegt, wordt je GC ingetrokken en wordt je de VS uitgetrapt, wat niet het geval is bij een paspoort, of wat?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 01:36:19 #108
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47698890
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 00:40 schreef BIQUOTA het volgende:
Wat is het verschil tussen een Green Card en een paspoort?
Een Green Card is een verblijfsvergunning. Een paspoort kun je alleen krijgen als je naturaliseert tot staatsburger. Dat werkt hetzelfde als in Nederland eigenlijk, na 5 jaar een verblijfsvergunning kom je in aanmerking voor naturalisatie, en na naturalisatie kun je een paspoort halen.
quote:
Als je felonies pleegt, wordt je GC ingetrokken en wordt je de VS uitgetrapt, wat niet het geval is bij een paspoort, of wat?
Ligt eraan. Als je veroordeeld wordt voor een misdrijf waarvoor gevangenisstraf staat, en je hebt een Green Card, dan wordt je voor 99.9% zeker na het uitzetten van de straf op een vliegtuig naar Nederland gezet, en kom je de eerste 10 jaar de VS niet meer in. Als je niet tot gevangenisstraf wordt veroordeeld maar een flinke boete krijgt, dan is de kans groot dat je mag blijven. Een DUI (Driving Under Influence) kan al lijden tot uitzetting. Een verkeersboete natuurlijk niet.

Verder kun je met een strafblad de Amerikaanse nationaliteit niet aannemen als je niet minstens 7 jaar zonder strafblad aantekeningen door het leven kan gaan. Dat houdt dus in dat als je een keer de fout in gaat, dat je zolang je je maar gedraagt uiteindelijk wel weer in aanmerking kan komen voor naturalisatie, maar dat je je wel eerst 7 jaar heel netjes moet gedragen.

Als je de Amerikaanse nationaliteit bezit wordt je nooit meer uitgezet, dan ga je gewoon de bak in, en na uitzitten van je straf wordt je net als iedere andere Amerikaan weer op straat gegooid. Hierbij mag worden opgemerkt dat als je alleen een Green Card bezit je je als Nederland kunt beroepen op diplomatieke overeenkomsten tussen Nederland en de VS zodat je de straf misschien in Nederland kunt uitzitten, maar als je eenmaal genaturaliseerd bent tot Amerikaan kan dat niet meer en zit je de straf gewoon in de VS uit.

Zo ongeveer zal het trouwens met vrijwel alle landen zijn overigens..... Als je misdaden begaat, vlieg je eruit Dat gebeurd in Nederland ook gewoon met allochtonen die geen Nederlander zijn.
-
  dinsdag 27 maart 2007 @ 01:50:20 #109
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47699130
quote:
Tja, in Nederland legt men de verantwoordelijkheid bij de regering, en in de VS gaat men verantwoordelijkheid halen bij bedrijven met miljoenen claims.

Een leuk feit: 50% van de advocaten in de gehele wereld wonen in de Verenigde Staten. De helft van alle advocaten ter wereld werken dus met/voor/tegen 300 miljoen mensen, de overige 50% werken met/voor/tegen de overige 6 miljard. Toegegeven, ruim 3 miljard van die mensen wonen in landen waar je niet of nauwelijks een rechtzaak tegen iemand zou kunnen beginnen, maar toch..... de Verenigde Staten hebben de meeste advocaten, en de grootste rechtzaken. Ook weer grappig is dat ik in de staat woon met de meeste advocaten van de VS, dus ik woon op het advocaat-rijkste stukje grond ter wereld.

Met name in de medische industrie is het erg leuk om van die rechtzaken waarmee miljoenen worden ge-eist te voeren. Een dokter zet de verkeerde teen af, en wordt voor miljoenen aangeklaagd, met als gevolg dat hij zijn complete carriere gedag ken zeggen. 1 foutje, en het is gebeurd. Nu is dat op zich natuurlijk best reëel omdat je als dokter geen fouten mag maken, maar vaak gaat de benadeelde dus niet alleen achter de dokter aan, maar ook tegen het ziekenhuis waar het plaatsgevonden heeft, achter de zuster die de papieren invulde, de persoon die de verdoving regelt, de verzekeringsmaatschappij van de dokter, het ziekenhuis en de patient zelf, de persoon die de instrumenten steriliseert, tot de persoon die het medische afval weggooid etc, etc etc......kortom, letterlijk IEDEREEN die voor $0.25 verwantwoordelijk zou KUNNEN zijn wordt aangeklaagd.

Gevolg: Medicijnen en Gezondheidszorg zijn hier niet te betalen, en zo'n 25% van het land heeft daarom geen ziektekostenverzekering. En als je dan bedenkt dat om het hele land van een basis ziekenfonds-achtige verzekering te voorzien voor de komende 15 jaar, dat ongeveer evenveel kost als die 4 jaar oorlog in Irak.... tja, dan kun je je afvragen of ze hun prioriteiten op de juiste plaats hebben natuurlijk.

Politiek zit de VS erg slecht in elkaar natuurlijk, dat kan zelfs StefanP denk ik niet ontkennen. Desalniettemin heb ik het hier prima naar mijn zin, maar ik weet de politiek dan ook te scheiden van de gemiddelde Amerikanen waar ik dagelijks mee om ga.
-
pi_47699987
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 01:36 schreef maartena het volgende:

[..]

Een Green Card is een verblijfsvergunning. Een paspoort kun je alleen krijgen als je naturaliseert tot staatsburger. Dat werkt hetzelfde als in Nederland eigenlijk, na 5 jaar een verblijfsvergunning kom je in aanmerking voor naturalisatie, en na naturalisatie kun je een paspoort halen.
[..]

Ligt eraan. Als je veroordeeld wordt voor een misdrijf waarvoor gevangenisstraf staat, en je hebt een Green Card, dan wordt je voor 99.9% zeker na het uitzetten van de straf op een vliegtuig naar Nederland gezet, en kom je de eerste 10 jaar de VS niet meer in. Als je niet tot gevangenisstraf wordt veroordeeld maar een flinke boete krijgt, dan is de kans groot dat je mag blijven. Een DUI (Driving Under Influence) kan al lijden tot uitzetting. Een verkeersboete natuurlijk niet.

Verder kun je met een strafblad de Amerikaanse nationaliteit niet aannemen als je niet minstens 7 jaar zonder strafblad aantekeningen door het leven kan gaan. Dat houdt dus in dat als je een keer de fout in gaat, dat je zolang je je maar gedraagt uiteindelijk wel weer in aanmerking kan komen voor naturalisatie, maar dat je je wel eerst 7 jaar heel netjes moet gedragen.

Als je de Amerikaanse nationaliteit bezit wordt je nooit meer uitgezet, dan ga je gewoon de bak in, en na uitzitten van je straf wordt je net als iedere andere Amerikaan weer op straat gegooid. Hierbij mag worden opgemerkt dat als je alleen een Green Card bezit je je als Nederland kunt beroepen op diplomatieke overeenkomsten tussen Nederland en de VS zodat je de straf misschien in Nederland kunt uitzitten, maar als je eenmaal genaturaliseerd bent tot Amerikaan kan dat niet meer en zit je de straf gewoon in de VS uit.
Maarten, bedankt voor je heldere reply.
quote:
Zo ongeveer zal het trouwens met vrijwel alle landen zijn overigens..... Als je misdaden begaat, vlieg je eruit Dat gebeurd in Nederland ook gewoon met allochtonen die geen Nederlander zijn.
Dat is alleen het geval met illegalen, niet met buitenlanders die alleen nog een verblijfsvergunning hebben, volgens mij

[ Bericht 2% gewijzigd door BIQUOTA op 27-03-2007 03:25:05 ]
  dinsdag 27 maart 2007 @ 03:20:27 #111
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_47700014
Krijg nou wat, had hier nog niet eens gepost...

Ik vind het jammer dat de ziekenzorg hier zo duur is Ik heb nog niet eens een huisarts, als ik iets heb moet ik naar de eerste hulp en dat kost klauwen met geld
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_47700028
Btw, Maartena, hebben zulke rechtszaken waarin miljoenen geëist worden ook vaak succes?

En daar draait het uiteindelijk om.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 03:31:23 #113
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47700052
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 03:20 schreef wonderer het volgende:

Ik vind het jammer dat de ziekenzorg hier zo duur is Ik heb nog niet eens een huisarts, als ik iets heb moet ik naar de eerste hulp en dat kost klauwen met geld

Heb je nog geen werk dan?

Ik heb geluk, ik werk in de IT gezondheidszorg en m'n werkgever neemt de hele zooi voor z'n rekening.

Heb net een broodje tartaar met peper, ui en zout op dus dat komt misschien wel goed van pas.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 03:32:08 #114
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47700055
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 03:26 schreef BIQUOTA het volgende:
Btw, Maartena, hebben zulke rechtszaken waarin miljoenen geëist worden ook vaak succes?

En daar draait het uiteindelijk om.
Helaas wel. Het bijkomende probleem is dat er advocaten zijn die op "no cure no pay" basis werken, maw als ze niet winnen dan gaan ze door totdat ze WEL winnen, en dan krijgen ze uiteindelijk 20% van het totaal ofzo.... de advocaten worden daar ook weer rijk van natuurlijk.
-
  dinsdag 27 maart 2007 @ 03:33:10 #115
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47700060
quote:

Heeft je man geen ziekenkostenverzekering waarop je mee kan leunen? Mijn vrouw werkt ook niet (alleen een dag ofzo per week voor haarzelf, eigen zaakje, waar ze een beetje mee verdiend) maar die leunt gewoon mee op mijn verzekering.
-
  dinsdag 27 maart 2007 @ 03:37:31 #116
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47700078
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 03:12 schreef BIQUOTA het volgende:
Dat is alleen het geval met illegalen, niet met buitenlanders die alleen nog een verblijfsvergunning hebben, volgens mij
Nee hoor, mensen met een verblijfsvergunning worden na een significante misdaad ook gewoon uitgezet. Alleen zijn Marokkanen en Turken etc veel minder crimineel dan mensen denken. (Surinamers en Antilianen zijn veel crimineler maar zijn gewoon Nederlander). Er zitten iets van 1200 Marokkanen en 700 Turken in de gevangenis (CBS, 2005) en die bijna 2000 worden na hun straf gewoon uitgezet naar hun thuisland. (Althans, het deel dat GEEN Nederlander is door naturalisatie). Alleen komen er jaarlijks ook weer zo'n 5000 Marokkanen en Turken bij als nieuwe immigranten, dus je merkt er niet zoveel van.

Maar uitzetten, dat gebeurd in Nederland wel zeker.

Asielzoekers, die worden niet uitgezet.... want die zijn zoooo zielig enzo. Overigens worden asielzoekers in de VS ook niet uitgezet, Bush heeft na zijn inauguratie in 2005 meteen een hele zooi gratie gegeven.
-
  dinsdag 27 maart 2007 @ 03:38:36 #117
71919 wonderer
pi_47700083
Oh, ja hoor, maar dat vergoed ER dingen niet geloof ik. Nog nooit gebruik van gemaakt dus zeker weten doe ik het niet.

Ik moet echt een huisarts hebben maar die willen per se een dossier anders nemen ze je niet aan als patient en ik heb alleen een uitdraai van mijn oude huisarts. En ik durf niet te bellen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  dinsdag 27 maart 2007 @ 03:39:28 #118
71919 wonderer
pi_47700086
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 03:31 schreef popolon het volgende:

[..]

Heb je nog geen werk dan?

Ik heb geluk, ik werk in de IT gezondheidszorg en m'n werkgever neemt de hele zooi voor z'n rekening.

Heb net een broodje tartaar met peper, ui en zout op dus dat komt misschien wel goed van pas.
Self-employed En ik ben meeverzekerd met mijn vent dus dat ik op zich het probleem niet. Verder, zie antwoord aan Maarten.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 03:45:28 #119
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47700102
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 03:39 schreef wonderer het volgende:

[..]

Self-employed En ik ben meeverzekerd met mijn vent dus dat ik op zich het probleem niet. Verder, zie antwoord aan Maarten.
Ja dan kun je ook een huisarts nemen lijkt me.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 03:48:58 #120
71919 wonderer
pi_47700110
Ja, dat KAN ook.. ik heb het alleen nog niet gedaan, oa. vanwege dat dossiergedoe. Dan moet ik bellen en daar ben ik niet zo goed in, dus ik schuif het voor me uit
  dinsdag 27 maart 2007 @ 03:50:25 #121
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47700114
Dat dossier sturen ze op aanvraag gewoon op, hoef je zelf weinig voor te doen.

Formuliertje invullen en klaar.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 04:06:24 #122
71919 wonderer
pi_47700151
Ik heb het hier zelfs liggen... maar het is allemaal in het Nederlands, maakt dat niet uit dan? Anders ga ik wel een keer langs, ik weet welke info ze verder moeten hebben enzo.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 04:08:54 #123
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47700155
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 04:06 schreef wonderer het volgende:
Ik heb het hier zelfs liggen... maar het is allemaal in het Nederlands, maakt dat niet uit dan? Anders ga ik wel een keer langs, ik weet welke info ze verder moeten hebben enzo.
Hmm, ik heb gewoon een Engels formulier gekregen van m'n arts. Dossier opvraag formulier of zoiets. Krijg ik verder niet meer te zien, gaat van NL weer terug naar de VS.

Als het goed is.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 04:11:21 #124
71919 wonderer
pi_47700158
Yeah, als het goed is... gelukkig ben ik (bijna) nooit ziek
  dinsdag 27 maart 2007 @ 05:04:00 #125
46960 StefanP
polemicist
pi_47700195
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:31 schreef compier het volgende:
Dat hoefde ik helemaal niet te doen...
-Mark Steyn
  dinsdag 27 maart 2007 @ 05:13:19 #126
46960 StefanP
polemicist
pi_47700200
quote:
Kun je twee dingen niet uit elkaar houden? 1. Mongolen die alles aanklagen. 2. Een overheid die je grotendeels vrij laat om je leven zelf uit te zoeken.
quote:
Vergelijk het eens met NL, zou ik zeggen.
quote:
De US is een puik land (heb er zelf gewoond), maar je moet natuurlijk wel weten waar je over praat.
[..]
Ach ja, ik lul maar wat uit mijn nek natuurlijk.
quote:
OK dat kan, maar wat doe je dan op een NL forum meneer Pietersen?
Sinds wanneer mag dat niet? Wat een onzin zeg, dezelfde prietpraat die al die pubertjes altijd opratelen. Je woont niet meer in NL, wat doe je dan nog op Fok! Boehoe!
-Mark Steyn
  dinsdag 27 maart 2007 @ 05:28:39 #127
46960 StefanP
polemicist
pi_47700207
quote:

Een huisarts hoef je je niet voor in te schrijven hoor. Ik ben nog nooit geweest hier maar het zal wel hetzelfde gaan als bij de tandarts. Gewoon bellen en langsgaan als je uiteindelijk eens moet. Zonder verzekering is het wel duur, maar zolang het bij normale behandelingen en recepten blijft is het wel te betalen. Anders wordt het als je over ingrepen gaat spreken.
-Mark Steyn
  dinsdag 27 maart 2007 @ 05:37:43 #128
71919 wonderer
pi_47700214
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 05:28 schreef StefanP het volgende:

[..]

Een huisarts hoef je je niet voor in te schrijven hoor. Ik ben nog nooit geweest hier maar het zal wel hetzelfde gaan als bij de tandarts. Gewoon bellen en langsgaan als je uiteindelijk eens moet. Zonder verzekering is het wel duur, maar zolang het bij normale behandelingen en recepten blijft is het wel te betalen. Anders wordt het als je over ingrepen gaat spreken.
MIsschien is het per staat verschillend, hier willen ze wel dat je je inschrijft. Waarschijnlijk om beter te kunnen garanderen dat je geen conflicterende medicijnen krijgt voorgeschreven of zo.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 05:47:11 #129
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47700218
Hier hoeft 't ook niet.

Toch maar eens gegaan: Even bloedruk en cholesterol gemeten, praatje gemaakt, dat soort simpele dingen.

Alles was goed. Nog wel.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 05:48:02 #130
71919 wonderer
pi_47700219
Mmmm. Toch maar eens proberen dan.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 05:55:26 #131
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47700222
Schijnt normaal te zijn dat je een jaarlijkse simpele check krijgt na je 30e.

Ik had nou niet echt veel zin maar 't was meer voor de gemoedsrust voor m'n vrouw.

Vlak voor de deur van de dokter ging ik trouwens gigantisch op m'n bek, glee zo uit in de sneeuw die er toen lag. Zat meteen te denken om hem aan te klagen maar da's ook weer zo'n extreme start van een dokter-patient relatie eigenlijk.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 05:58:49 #132
71919 wonderer
pi_47700225
Krijg je dan ook een prostaat-controle?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 06:02:00 #133
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47700228
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 05:58 schreef wonderer het volgende:
Krijg je dan ook een prostaat-controle?
Dat doen ze vanaf je 35e of 40e pas dacht ik.

Ze gaan hun gang maar trouwens tegen die tijd.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 06:03:17 #134
71919 wonderer
pi_47700230
Ik heb net een Family Guy episode daarover gezien, echt humor.

Sommige mensen kunnen er zo "anal" ( ) over doen
pi_47700246
quote:
Op maandag 26 maart 2007 08:47 schreef indahnesia.com het volgende:

nu niet meer
Hehe, ik had het tegen Byte_Me. Maar had jij het er ook nog staan dan. Kennelijk zijn Eindhovenaren heel trots op hun roots.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 07:35:04 #136
46960 StefanP
polemicist
pi_47700386
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 05:55 schreef popolon het volgende:

Vlak voor de deur van de dokter ging ik trouwens gigantisch op m'n bek, glee zo uit in de sneeuw die er toen lag. Zat meteen te denken om hem aan te klagen maar da's ook weer zo'n extreme start van een dokter-patient relatie eigenlijk.
-Mark Steyn
pi_47702026
quote:

[...]

Zat meteen te denken om hem aan te klagen maar da's ook weer zo'n extreme start van een dokter-patient relatie eigenlijk.
Nee hoor, dat is gewoon goede integratie

Net zoals dat ik als een idioot door Athene scheur
the shore
pi_47702837
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 04:49 schreef Walrik het volgende:

[..]

[..]

misschien kom ik daar ook in de buurt wonen (Berkeley). Niet dat er al iets vast staat of zo, maar het is een streven.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:04:48 #139
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_47715325
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 05:13 schreef StefanP het volgende:

Sinds wanneer mag dat niet? Wat een onzin zeg, dezelfde prietpraat die al die pubertjes altijd opratelen. Je woont niet meer in NL, wat doe je dan nog op Fok! Boehoe!
Het mag wel en ik woon ook al geruime tijd niet meer in NL, maar als je 'geen binding' hebt met NL en je er diep gefrustreerd over voelt vind ik het lichtelijk vreemd dat je hier post en je er nog zo druk over maakt.

Disclaimer: Ik ben niet boos op je hoor!
reset
  woensdag 28 maart 2007 @ 19:07:48 #140
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_47759930
ojee, van de frontpage:

Braziliaanse biologen waarschuwen voor een groeiend aantal giftige slangen in de steden. In de stad Niteroi is het aantal zeer giftige slangen in de laatste twintig jaar vertienvoudigd

mocht ik jullie binnenkort niet meer zien: het was me een genoegen !
zonnig Brasil
  woensdag 28 maart 2007 @ 19:30:42 #141
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47760748
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:07 schreef qwerty_x het volgende:
ojee, van de frontpage:

Braziliaanse biologen waarschuwen voor een groeiend aantal giftige slangen in de steden. In de stad Niteroi is het aantal zeer giftige slangen in de laatste twintig jaar vertienvoudigd

woensdag 28 maart 2007 @ 23:40:25 #142
111528 Viajero
Who dares wins
pi_47773670
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:07 schreef qwerty_x het volgende:
ojee, van de frontpage:

Nog geen gezien hier in Sao Paulo, denk ook dat ze hier eerder platgereden worden voordat ze een gevaar kunnen worden
pi_47778264
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 06:20 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Hehe, ik had het tegen Byte_Me. Maar had jij het er ook nog staan dan. Kennelijk zijn Eindhovenaren heel trots op hun roots.
ooh haha..

Ja, en beetje trots mag je toch wel zijn op de lampendraaiers he
pi_47806264
quote:
Schijnt normaal te zijn dat je een jaarlijkse simpele check krijgt na je 30e.

Ik had nou niet echt veel zin maar 't was meer voor de gemoedsrust voor m'n vrouw.

Oh uh... ik ben ook net dertig. Maar ik heb nog geen huisarts, laat staan verzekering. Misschien moet ik dat eerst een gaan regelen.
  donderdag 29 maart 2007 @ 21:24:30 #145
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47807116
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 21:04 schreef Shivo het volgende:

[..]

Oh uh... ik ben ook net dertig. Maar ik heb nog geen huisarts, laat staan verzekering. Misschien moet ik dat eerst een gaan regelen.
Het hoeft ook niet. En huisarts tja, moet je zelf weten. Een verzekering lijkt we wel handig.
  donderdag 29 maart 2007 @ 21:43:30 #146
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_47808009
Iedereen is automatisch verzekerd hier (NHS), maar liever niet een MRSA bug oplopen..

Heb ook nog nooit een huisarts gehad nadat ik uit m'n ouderlijk huis ben vertrokken.
reset
  donderdag 29 maart 2007 @ 23:47:25 #147
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47813152
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 21:04 schreef Shivo het volgende:
Lijkt me verstandig. Want als je dat doet NAdat je wat krijgt, dan kan een verzekering je gewoon weigeren op "preexisting condition". Of de premie flink omhoog schroeven, en ze zijn al zo laag....
-
pi_47825604
Voor de Amerikanen onder ons:

Users met een Amerikaanse vlag in hun avatar.

Zie m'n post op pagina 2 of ergens daaronder.

[ Bericht 32% gewijzigd door Alabama op 30-03-2007 12:29:56 ]
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:42:45 #149
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_47833176
ze moeten je wel hebben de laatste tijd Stefan !
ik zou bijna medelijden krijgen ...
zonnig Brasil
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:44:48 #150
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47833244
Ach SteefP heeft een dikke huid en weet verdomde goed dat 'ie zulke reacties uitlokt.

Krijg wel eens het idee dat het juist daarom gaat.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:56:41 #151
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_47833655
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:44 schreef popolon het volgende:
Ach SteefP heeft een dikke huid en weet verdomde goed dat 'ie zulke reacties uitlokt.

Krijg wel eens het idee dat het juist daarom gaat.
Ik hoop van harte dat ie het speelt idd
reset
  zaterdag 31 maart 2007 @ 04:59:47 #152
46960 StefanP
polemicist
pi_47853488
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:42 schreef qwerty_x het volgende:
ze moeten je wel hebben de laatste tijd Stefan !
ik zou bijna medelijden krijgen ...
Zo echt niet. Ik heb zo'n hekel aan die kerel. Echt een asociale egoistische eikel die StefanP
-Mark Steyn
  zaterdag 31 maart 2007 @ 06:48:47 #153
29690 csar
Rock On With Yo Bad Self
pi_47853684
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 04:59 schreef StefanP het volgende:
Zo echt niet. Ik heb zo'n hekel aan die kerel. Echt een asociale egoistische eikel die StefanP

Zoek professionele hulp
Freedom is a road seldom traveled by the multitudes
  zaterdag 31 maart 2007 @ 07:47:49 #154
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47853751
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 04:59 schreef StefanP het volgende:
Dit heet toch schizofrenie?
-
  zaterdag 31 maart 2007 @ 07:58:48 #155
120443 Shira
*Free Spirit*
pi_47853761
vanuit Milwaukee

(ps.... StefanP = )
pi_47860082
Hoi, vanuit het Midden Oosten.
Cool story, Hansel.
pi_47863837
Het werd bijna een VS-onderonsje hier, maar ik kom ook eens even zwaaien..

Inmiddels is de procedure voor mijn verblijfsvergunning in gang gezet.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 17:12:08 #158
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47863896
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 14:30 schreef wikwakka2 het volgende:
Hoi, vanuit het Midden Oosten.
Waar? Teheran?
  zaterdag 31 maart 2007 @ 19:35:20 #159
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_47867783
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:10 schreef indahnesia.com het volgende:
Het werd bijna een VS-onderonsje hier, maar ik kom ook eens even zwaaien..
sommigen onder ons doen hard ons best daar het nodige tegengas in te geven

wees solidair: non-Yankees aller landen, verenigt u
of zwaai
zonnig Brasil
pi_47868167
Wat me wel hoop geeft is dat veel Amerikanen die ik hier spreek zich heel bewust zijn over wat voor mongolen ze het land soms mee delen. Ja, gelukkig zijn ze niet allemaal "stom".

Ook leuk zijn de "Impeachment is Patriotism" en "Exit Iraq" stickers op auto's. Met zo veel verstandige mensen snap ik niet hoe Schwarzenegger nou juist hier gouverneur geworden is...
pi_47878153
Dat ik me hier nog nooit gemeld heb.

Ik woon dus in Wanne-Eickel, in het Ruhrgebied.

Mijn appartement is op de 3e verdieping, zodat ik extra goed de schoorsteen van de kolencentrale kan zien en extra goed de goederentreinen kan horen die 's nachts ongeveer om de tien minuten door de stad denderen. En op de een of andere manier werkt dat heerlijk rustgevend.

Wél een behoorlijk essentieel nadeel is dat ze hier nergens bak-bacon, pindakaas of chocopasta hebben.
  zondag 1 april 2007 @ 04:49:41 #162
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_47883727
*proest* Je kunt er tenminste om lachen Igen. Vertel eens wat meer: hoe lang, wat doe je, bevalt het (afgezien van de boodschappen)?

Wikwakka (2!) wat brengt jou naar Oman?
pi_47883761
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:12 schreef popolon het volgende:

[..]

Waar? Teheran?
mooi, een correspondent ter plekke
pi_47883770
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 19:35 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

sommigen onder ons doen hard ons best daar het nodige tegengas in te geven

wees solidair: non-Yankees aller landen, verenigt u
of zwaai
i zwaai met je mee vanuit Indonesie

Lekker eindje weg van de VS trouwens
  zondag 1 april 2007 @ 11:11:03 #165
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_47885894
By St George
reset
pi_47886364
quote:
Op zondag 1 april 2007 04:49 schreef Gaoxing het volgende:
*proest* Je kunt er tenminste om lachen Igen. Vertel eens wat meer: hoe lang, wat doe je, bevalt het (afgezien van de boodschappen)?
Goed, ik ben nu derdejaars student van de universteit in Bochum. Bekostigd wordt dit door de IB-Groep.

De universiteit ligt aan de rand van de stad, en kenmerkt zich door vooral heel veel beton. Aan de andere kant van de snelweg ligt daar een winkelcentrum. Dat bestaat voornamelijk uit torenflats waar werkloze gastarbeiders wonen. Om dit winkelcentrum heen staan een aantal studentenflats.

Met de universiteit zelf is verder weinig mis. De lessen zijn opzich prima. Het was wel even wennen met de omgangs-vormen. Een professor is 'Sie', maar een student-assistent is 'Du'.

De bureaucratie valt soms enorm tegen, en soms enorm mee. Een verblijfsvergunning is als EU-lid zo geregeld. Maar toen ik een bijbaantje als student-assistent aangeboden kreeg, moest ik afzeggen omdat dan mijn basisverzekering zou vervallen, en omdat ik nu nog wel basisverzekerd ben mag ik voor de duur van mijn studie niet meer in het Duitse ziekenfonds

De eerste twee jaar heb ik bij kennissen in Bochum gewoond. Ik mocht zolang één van hun acht(!) slaapkamers huren in hun monumentale villa, vlakbij het stadscentrum, met een tuin van iets van 10 bij 25 meter.

Maar toen wilde ik toch op z'n minst een kamer die je op slot kunt doen. Ik ontdekte vrij snel dat huur-appartementen in het Ruhrgebied heel goedkoop zijn, en ik dus prima met mijn uitwonende beurs een klein appartementje kan huren.

Restte nog de vraag: Waar? Het Ruhrgebied is echt ontzettend afwisselend.

Aan de zuidgrens van de stad loopt de Ruhr, en de omgeving daar is echt prachtig. Langgestrekte weides langs de rivier, bossen op de heuvels. De woonwijken in het zuiden van de stad zijn ook mooi en rustig, alleen staan hier vooral grote vrijstaande huizen. Dat wordt dus niks.

Rond het centrum van Bochum liggen de nieuwere arbeiderswijken. Die kenmerken zich door hun jaren '50 architectuur en bijzonder kale en liefdeloos ingerichte straten. Dat is dus ook niks.

Hrmm. Ik heb alleen foto's met stralend blauwe lucht, en dan lijkt alles mooi...

Verder naar het noorden vind je de oudere arbeiderswijken. Die kenmerken zich door hun architectuur van rond 1900. Hier wisselen zich huizen, industriegebouwen, braakliggend terrein, louche autohandelaren, snelwegen en spoorlijnen elkaar ogenschijnlijk zonder planning af, en de meeste huizen zien er ook niet bijster goed onderhouden uit. Dat is dus ook niks.

De straten zijn eigenlijk overal in Bochum erg slecht onderhouden. Dat schijnt beleid te zijn, want dan kunnen de auto's minder hard en dan hoef je voor de 30km-zones geen drempels te bouwen. Dat het er niet uitziet en je huis dan op z'n grondvesten schudt als een vrachtwagen voorbij komt, dat moet je maar op de koop toe nemen.

En nog iets noordelijker sluit Wanne-Eickel direct aan Bochum aan. Toevallig heb ik daar een aantal studenten leren kennen die daar ook wonen, dus heb ik daar ook eens rondgekeken. In Wanne-Eickel lijkt men wel enigszins gepland te hebben, waar de industrie en waar de woonwijken moeten komen. Ook maakt alles hier een enigszins verzorgde indruk, vooral de straten zijn ook met de fiets gewoon bruikbaar

En toen heb ik in dit blok een woning bezichtigd, in het hoekhuis.
Omdat het appartement van binnen niet echt mooi was, heb ik nog een paar andere woningen bekeken, maar die haalden het hierbij dan toch niet.
Vlakbij het centrum van Wanne-Eickel. Een paar minuten lopen naar de LIDL. Een prachtig binnenhof. Aan de voorkant uitzicht op een prachtige basisschool uit 1905. Hemelsbreed een paar honderd meter naar het Rhein-Herne-Kanaal.

Over bijna de gehele lengte loop een fietspad erlangs. Heerlijk om daar 's zomers te fietsen, en onderweg even te pauzeren met je voeten in het koele, kristalheldere water.

Het openbaar vervoer is gelukkig heel goed geregeld. De studentenkaart is 24/7 geldig voor bijna het hele Ruhrgebied, en naar Düsseldorf, Wuppertal en totaan Venlo. Een keer gaan winkelen in Düsseldorf, een keer gaan wandelen in de bergen van het Bergische Land, het kan allemaal, en wat zelfs kan is zaterdagnacht om 3 uur met de trein terug naar huis. Gratis en voor niks voor alle studenten.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2007 11:41:13 ]
  zondag 1 april 2007 @ 20:36:51 #167
46960 StefanP
polemicist
pi_47903035
Had je geen moeite met het Duits? Ik neem aan dat het onderwijs in die taal is?
-Mark Steyn
pi_47906054
Onderwijs is zeker in het Duits, zelfs de meeste leerboeken zijn duitstalig en vaak door Duitse professoren geschreven. Gelukkig was de taal geen probleem voor mij, blijkbaar heb ik er talent voor, en in de zesde klas heb ik ook bijna elke zondag Tatort op de ARD gekeken.

Op de talentoets heb ik een score van meer dan 90% gehaald. Vanaf 66% is voldoende, en als je ziet hoe slecht sommige Chinese studenten de taal beheersen, dan is het halen van díé score niet al te moeilijk.

Dat alles Duitstalig is, is met het nieuwe bachelor-master-systeem natuurlijk wel een beetje onhandig, want als je je master dus in een ander land doet moet je alle vaktermen opnieuw leren.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2007 21:55:31 ]
pi_47908083
yeah, nog 5 dagen dan vlieg ik weer naar mn vriendinnetje 2 maanden haar niet gezien.

Ze denkt trouwens dat ik pas 5 dagen later kom, ik kon niet meer wachten en heb de vlucht wat naar voren geschoven ga haar lekker verrassen op dr werk
  zondag 1 april 2007 @ 23:01:42 #170
71919 wonderer
pi_47909156
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:38 schreef PeuRac het volgende:
yeah, nog 5 dagen dan vlieg ik weer naar mn vriendinnetje 2 maanden haar niet gezien.

Ze denkt trouwens dat ik pas 5 dagen later kom, ik kon niet meer wachten en heb de vlucht wat naar voren geschoven ga haar lekker verrassen op dr werk
Oh god... Er schieten nou allemaal "comedy" scenes door mijn hoofd...
  zondag 1 april 2007 @ 23:06:59 #171
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47909419
Ik ben gisteren naar Blades of Glory (Will Ferrel, John Heder) geweest, mijn god wat flauw.

M'n vrouw ligt helemaal dubbel om die flauwekul dus dat doen we dan af en toe, dan offer ik mezelf even op.
pi_47915016
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:01 schreef wonderer het volgende:

[..]

Haar vader en haar baas weten ervan, dus dat komt wel goed
pi_47919518
gisteren werkbespreking gehad en ik krijg salarisverhoging
  maandag 2 april 2007 @ 12:03:58 #174
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_47920620
quote:
Op maandag 2 april 2007 11:35 schreef Prego het volgende:
gisteren werkbespreking gehad en ik krijg salarisverhoging
Gefeliciteerd!

Hoe zit dat nu met de job-for-life instelling waar je zoveel van hoort in Frankrijk? Die studenten protesten om de arbeidsmarkt zo inflexibel mogelijk te houden bijvoorbeeld.

Kan je job-hoppen en daardoor hogerop komen in Frankrijk?

[ Bericht 9% gewijzigd door Individual op 02-04-2007 13:49:33 ]
reset
pi_47921159
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:01 schreef wonderer het volgende:

[..]

eigenlijk gedoemd fout te gaan zoiets.
pi_47926421
Ook goedemorgen!
pi_47951176
= edit: dubbel, fijn internetten vanuit Indonesie =

[ Bericht 30% gewijzigd door indahnesia.com op 03-04-2007 03:24:33 ]
  dinsdag 3 april 2007 @ 08:51:59 #180
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47952418
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 03:08 schreef indahnesia.com het volgende:
= edit: dubbel, fijn internetten vanuit Indonesie =
Gaat lekker.

Mijn zusje op Oost Timor heeft ook altijd last van een trage verbinding..... ze kan ook alleen internetten in het UN compound waar een internetverbinding met glasvezel aanwezig is (die dan weer aangesloten zit op een uiters trage backbone enzo). Maar dan ALLEEN als zowel het ministerie van communicatie als het UN compound tegelijk stroom hebben..... en die staan op verschillende plekken in de stad, en het ontbreekt wel eens aan stroom in alle delen van de stad tegelijk vanwege een generator die al 3 maanden kapot is en die niemand wil maken.

Als je echt 3e wereld wil zien, is Oost Timor een mooi begin volgens mij.....
-
pi_47958622
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:12 schreef popolon het volgende:

[..]

Waar? Teheran?
Staat op de kaart

Muscat, Oman ja. Ik woon er omdat mijn vader een Petroleum engineer is. Is echt een prachtig, rustig en vreedzaam land. Geen last hier van al die oorlogen en aanslagen.
Cool story, Hansel.
pi_47981581
quote:
Op maandag 2 april 2007 12:03 schreef Individual het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Hoe zit dat nu met de job-for-life instelling waar je zoveel van hoort in Frankrijk? Die studenten protesten om de arbeidsmarkt zo inflexibel mogelijk te houden bijvoorbeeld.

Kan je job-hoppen en daardoor hogerop komen in Frankrijk?
daar is nog niets concreets over besloten. dat er relatief weinig werk is voor 'nieuwe' op de arbeidsmarkt is, klopt. de protesten hebben daarintegen niet veel opgeleverd. wanneer ségo presidente wordt zal er wat meer vaart in komen denk ik. jobhoppen komt hier wel voor maar ik denk relatief niet zo veel. je leert je vak, vind je geen passende baan neem je genoeg met mider en zoek je door totdat je iets gevonden hebt wat bij je past.
ik snap niet waarom want werkervaring is "bien vu" in frankrijk. ik heb het idee dat het langzaam begint te komen...
pi_47985308
Meldt

Ik woon in Playa del Carmen, Mexico. Ik ben hier vorige week aangekomen, gisteren met mijn nieuwe baan begonnen en blijf als het goed is een jaartje of 3. En het is hier heerlijk

Ze hebben hier blikjes Spam in de supermarkt. Het ziet er zo goor uit dat ik het maar niet gekocht heb
  woensdag 4 april 2007 @ 00:52:58 #184
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47990686
Spam. American Redneck Food!

En Ik vind het trouwens niet te vreten.....
-
pi_47992209
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 08:51 schreef maartena het volgende:

[..]

Gaat lekker.

Mijn zusje op Oost Timor heeft ook altijd last van een trage verbinding..... ze kan ook alleen internetten in het UN compound waar een internetverbinding met glasvezel aanwezig is (die dan weer aangesloten zit op een uiters trage backbone enzo). Maar dan ALLEEN als zowel het ministerie van communicatie als het UN compound tegelijk stroom hebben..... en die staan op verschillende plekken in de stad, en het ontbreekt wel eens aan stroom in alle delen van de stad tegelijk vanwege een generator die al 3 maanden kapot is en die niemand wil maken.

Als je echt 3e wereld wil zien, is Oost Timor een mooi begin volgens mij.....
Whaha.. dan heb ik het hier een stuk beter inderdaad. Als de stroom uitvalt ka ik nog ongeveer 2.5 uur laptoppen zonder al te veel problemen. Maar zolang heb ik nog maar 1 keer meegemaakt in de tijd dat ik hier nu zit.

Oost Timor moet inderdaad een verschrikking zijn. Zelf nog niet geweest. Mischien kom ik nog in de buurt dit jaar (zelfde eiland), maar of ik de grens over ga? Ik betwijfel het ten zeerste.
  woensdag 4 april 2007 @ 04:22:30 #186
46960 StefanP
polemicist
pi_47992507
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 22:53 schreef Vogue het volgende:
Meldt

Ik woon in Playa del Carmen, Mexico. Ik ben hier vorige week aangekomen, gisteren met mijn nieuwe baan begonnen en blijf als het goed is een jaartje of 3. En het is hier heerlijk

Ze hebben hier blikjes Spam in de supermarkt. Het ziet er zo goor uit dat ik het maar niet gekocht heb
Mexico is Mooi land, aardige taal en vriendelijke mensen.
-Mark Steyn
  woensdag 4 april 2007 @ 04:46:38 #187
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_47992541
Ik had geen idee dat er zoveel Fokkers in het buitenland wonen, wat leuk!
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  woensdag 4 april 2007 @ 07:45:56 #189
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_47992858
De Meivakantie staat alweer om de hoek hier in China... Ben nog aan het twijfelen tussen:

1. Thailand
2. Zuid-China
3. Gewoon lekker thuis blijven

Ben helaas nog steeds niet in Thailand geweest... wordt nu toch wel eens tijd dat ik daar een week lang voor pampus op het strand ga liggen! (En zo'n pingppong show bijwonen )
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
  woensdag 4 april 2007 @ 17:24:59 #191
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48011011
Ik kreeg gisteren een CDROM van de b-dienst voor aangifte over 2006. !!!
pi_48013943
quote:
Op woensdag 4 april 2007 17:24 schreef popolon het volgende:
nu al?
ik blijf maar dingen op sturen naar ze maar zie nooit iets terug
  woensdag 4 april 2007 @ 19:37:43 #193
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48016153
quote:
Op woensdag 4 april 2007 17:24 schreef popolon het volgende:
Heb jij dan in 2006 geld verdiend in Nederland?

Ik heb in 2002 het emigratiepakket opgevraagd bij de belastingdienst, dat is een ander formulier dan je gewone belasting, waarmee je in principe alle belasting voor Nederland afhandelt cq afrond. In 2003 moest ik dan nog wel een aangifte doen voor het jaar 2002 (immers, van Jan. tot Maart heb ik in NL gewerkt) maar daarna heb ik nooit meer wat gekregen.

Je moet ook officieel de emigratieformulieren van de belasting gebruiken als je vertrekt, anders weet de belastingdienst niet dat je vertrokken bent, en krijg ieder jaar weer gezeik enzo
-
  woensdag 4 april 2007 @ 19:41:13 #194
71919 wonderer
pi_48016316
Ik verdien nog steeds geld in Nederland...
pi_48068113
quote:
Op woensdag 4 april 2007 19:41 schreef wonderer het volgende:
Ik verdien nog steeds geld in Nederland...
I still own property there (klinkt heerlijk Amerikaans)
pi_48068127
Goede vrijdag vrij!
pi_48068155
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 03:30 schreef vicz het volgende:
Goede vrijdag vrij!
Moet gewoon werken (alleen maar joden in Boston...)
  vrijdag 6 april 2007 @ 05:03:01 #198
71919 wonderer
pi_48068240
Zit jij serieus in Boston? Dan zijn we bijna buren
  vrijdag 6 april 2007 @ 05:31:15 #199
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48068255
quote:
Op woensdag 4 april 2007 19:37 schreef maartena het volgende:

[..]

Heb jij dan in 2006 geld verdiend in Nederland?

Ik heb in 2002 het emigratiepakket opgevraagd bij de belastingdienst, dat is een ander formulier dan je gewone belasting, waarmee je in principe alle belasting voor Nederland afhandelt cq afrond. In 2003 moest ik dan nog wel een aangifte doen voor het jaar 2002 (immers, van Jan. tot Maart heb ik in NL gewerkt) maar daarna heb ik nooit meer wat gekregen.

Je moet ook officieel de emigratieformulieren van de belasting gebruiken als je vertrekt, anders weet de belastingdienst niet dat je vertrokken bent, en krijg ieder jaar weer gezeik enzo
Dat weet ik allemaal maar de administratie in Apeldoorn is een zooitje.
pi_48068263
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 03:30 schreef vicz het volgende:
Goede vrijdag vrij!
ja, hier ook, met 85% moslims
  vrijdag 6 april 2007 @ 07:01:57 #201
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_48068344
Hier ook maar het heeft een andere reden.
mai pen rai
  vrijdag 6 april 2007 @ 10:24:07 #203
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_48071126
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 05:57 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Hier ook niet, met 1,3 miljard Chinezen
pi_48075292
ik moet gewoon werken
  vrijdag 6 april 2007 @ 15:42:50 #206
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48081633
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 05:57 schreef indahnesia.com het volgende:
Hier niet met 90% Christenen

Vicz zal wel weer geluk hebben, normaliter is het geen vrije dag in de VS. Tis wel zo dat veel Latino's de dag gewoon vrij nemen, die zijn toch wat meer katholiek enzo
-
  vrijdag 6 april 2007 @ 16:05:26 #207
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48082285
M'n vrouw heeft de middag vrij, volgens mij heeft het hele adoptiecircus dan een (halve) vrije dag.

Ik neem ook eerder vrij, best fijn als je dat zelf kan bepalen.
  vrijdag 6 april 2007 @ 16:34:53 #208
71919 wonderer
pi_48083185
Mijn vent moet gewoon werken. Hebben jullie mijn mooie sneeuwfoto's van gisteren al gezien?

http://gallery.nietoverdrijven.com/thumbnails.php?album=27

De mooiste winterfoto's maak je in de lente!
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:29:50 #209
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48084923
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 16:05 schreef popolon het volgende:
Ik neem ook eerder vrij, best fijn als je dat zelf kan bepalen.
Mjah, ik kan dat ook wel zelf bepalen, ben niet aan een tijdsklok verbonden..... Ik ga denk ik wat eerder naar huis vandaag als het even kan. (Heb nog zooo veel te doen....)

Was wel rustiger op de weg, ik denk dat veel latino's vrij hebben genomen vandaag
-
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:32:12 #210
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48084995
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 16:34 schreef wonderer het volgende:
Mijn vent moet gewoon werken. Hebben jullie mijn mooie sneeuwfoto's van gisteren al gezien?

http://gallery.nietoverdrijven.com/thumbnails.php?album=27

De mooiste winterfoto's maak je in de lente!
Sneeuwt het daar nu NOG? Ik eet tijdens de lunch heerlijk buiten, en in het weekend zit ik ook vaak buiten s'avonds koelt het af tot een graad of 15, dus heerlijk slapen. Overdag 25 graden zo ongeveer momenteel, heerlijk!! Bleef het maar zulk weer.... helaas is het over een paar maanden dagelijks 35 tot 40 graden ofzo.
-
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:37:22 #211
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48085157
klein storinkje (van een week) denk ik.

Vorige week was het ook al 20-25 graden.
pi_48085772
Hier in Playa is bijna iedereen vrij (heeft vrij genomen, want geen officiele vrije dag) maar wij draaien op volle toeren vandaag
  vrijdag 6 april 2007 @ 18:21:31 #213
120443 Shira
*Free Spirit*
pi_48086537
wonderer, waar in de US woon je (kon je niet vinden in de op)

Hier is het rond het vriespunt op het moment, wel zonnetje erbij, en windstil dus zo heeeeeel erg koud is het gelukkig niet meer.
  vrijdag 6 april 2007 @ 18:24:26 #214
71919 wonderer
pi_48086624
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 18:21 schreef Shira het volgende:
wonderer, waar in de US woon je (kon je niet vinden in de op)

Hier is het rond het vriespunt op het moment, wel zonnetje erbij, en windstil dus zo heeeeeel erg koud is het gelukkig niet meer.
Concord, NH. Anderhalf uur met de bus van Boston South Station

Oh, ik haalde je door de war met Shivo die het over Boston had Milwaukee is wel een beetje uit de buurt.

[ Bericht 15% gewijzigd door wonderer op 06-04-2007 19:06:52 ]
  vrijdag 6 april 2007 @ 18:25:00 #215
71919 wonderer
pi_48086645
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:37 schreef popolon het volgende:
klein storinkje (van een week) denk ik.

Vorige week was het ook al 20-25 graden.
Het is hier nog niet echt warm geweest. Voor de vorige storing wel, graad of 18, maar sindsdien hooguit 12.
pi_48087309
Ja officieel werk ik voor een Frans bedrijf... vandaar dat wij een holiday krijgen
en brrrrrr... 11C vandaag. Vorige week nog tegen de 30C aan...
  vrijdag 6 april 2007 @ 18:52:15 #217
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48087559
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 07:58 schreef Shira het volgende:
vanuit Milwaukee
vanuit California

Hoelang zit je daar al, en waarom?
-
  vrijdag 6 april 2007 @ 19:04:32 #218
120443 Shira
*Free Spirit*
pi_48087911
we wonen hier nu sinds 1 maart.
Mijn man is een Amerikaan, en werkte voorheen voor GE als "field engineer". Hij woonde officieel in Tennessee maar werkte over de hele wereld, nu een baan met vaste plek, dus niet meer reizen ed
  vrijdag 6 april 2007 @ 19:08:46 #219
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48088049
Ah

Ben je op een I-130 visum binnen gekomen net zoals ik?
-
  vrijdag 6 april 2007 @ 19:28:44 #220
120443 Shira
*Free Spirit*
pi_48088762
Ik ben hier gekomen op een I-94, en we hebben net alle papieren ingezonden voor een AOS.

We waren van plan om de DCF route te volgen later dit jaar, maar in een gekke bui besloten we om te trouwen. We hadden al het papierwerk voor een K3 visum al in huis gehaald totdat een bevriende advocaat ons wees op het feit dat ik mijn status gewoon kon wijzigen.

Jij bent getrouwd met een Amerikaanse begrijp ik?
  vrijdag 6 april 2007 @ 19:39:14 #221
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48089122
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 19:28 schreef Shira het volgende:
Jij bent getrouwd met een Amerikaanse begrijp ik?
Yep, alweer bijna 8 jaar getrouwd en alweer bijna 10 jaar samen. Zij kwam eerst naar Nederland, en het was eigenlijk ook de bedoeling dat we gewoon in Nederland zouden blijven.... althans een stuk langer dan gebeurd is in ieder geval. Echter na 9/11 vroeg mijn schoonmoeder of we wilden overwegen naar de VS te komen, dus hebben we de beslissing genomen om naar de VS te gaan. Omdat we in 1999 al getrouwd waren kreeg ik meteen een 10-year greencard en niet eentje van 2 jaar met conditions.

Ik heb toen de DCF methode met het I-130 visum gebruikt, en ben in April 2002 naar de VS verhuisd. In April 2005 kwam ik in aanmerking voor het Amerikaans staatsburgerschap (3 jaar + getrouwd), aangevraagd, en in Maart 2006 ben ik officieel Amerikaan geworden. Mijn vrouw is in 2001 trouwens ook Nederlander geworden, dus we hebben 4 paspoorten.

Ik kan dus niet meer uitgezet worden na een DUI ofzo. (Ik drink sowieso niet als ik moet rijden, maar even als voorbeeld).
-
pi_48089285
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 05:03 schreef wonderer het volgende:
Zit jij serieus in Boston? Dan zijn we bijna buren
Nou ja, Cambridge to be precise. Maar dat is alleen maar de andere kant van de Charles rivier. Ik heb geen idee waar dit is waar jij zit, maar het klinkt dichtbij! En hier sneeuwde het gister en 's nachts vriest het! Waarom heb ik geen universiteit in Florida of Californie uitgeezocht

Vandaag een stukje in de Boston Globe over de Nederlandse aanpak in Uruzgan; algemene conclusies: liberal softies. We rennen weg voor het gevecht en zorgen voor een safe haven voor de Taliban. Dat Jaap het maar in zijn oren knoopt.
pi_48090017
quote:
Op woensdag 4 april 2007 07:45 schreef Skeffie het volgende:
De Meivakantie staat alweer om de hoek hier in China... Ben nog aan het twijfelen tussen:

1. Thailand
2. Zuid-China
3. Gewoon lekker thuis blijven

Ben helaas nog steeds niet in Thailand geweest... wordt nu toch wel eens tijd dat ik daar een week lang voor pampus op het strand ga liggen! (En zo'n pingppong show bijwonen )
Thailand = geweldig. Lekker naar Koh Samui of Koh Lanta.
Ik zit nu al 3 jaar in Bangladesh en om de 4-5 maanden is Thailand mijn "great escape".
China is trouwens ook niet slecht hoor!!
sin wouldn't be so attractive, if the wages were paid immediately
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:04:53 #224
71919 wonderer
pi_48090081
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 19:44 schreef Shivo het volgende:

[..]

Nou ja, Cambridge to be precise. Maar dat is alleen maar de andere kant van de Charles rivier. Ik heb geen idee waar dit is waar jij zit, maar het klinkt dichtbij! En hier sneeuwde het gister en 's nachts vriest het! Waarom heb ik geen universiteit in Florida of Californie uitgeezocht

Vandaag een stukje in de Boston Globe over de Nederlandse aanpak in Uruzgan; algemene conclusies: liberal softies. We rennen weg voor het gevecht en zorgen voor een safe haven voor de Taliban. Dat Jaap het maar in zijn oren knoopt.
Hier sneeuwde het ook Heb nog mooie foto's gemaakt.

Van de zomer piep je wel anders, denk ik Boston heeft ook van die leuke stormen enzo.

Concord NH heeft een goeie busverbinding met Boston South Station, duurt anderhalf uur of zo. Ben er van de zomer nog geweest om iemand uit Nederland te meeten, is goed te doen
pi_48090576
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:04 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hier sneeuwde het ook Heb nog mooie foto's gemaakt.

Van de zomer piep je wel anders, denk ik Boston heeft ook van die leuke stormen enzo.

Concord NH heeft een goeie busverbinding met Boston South Station, duurt anderhalf uur of zo. Ben er van de zomer nog geweest om iemand uit Nederland te meeten, is goed te doen
Ik zie dat het inderdaad erg dichtbij is. Je zit ook niet ver af van de skigebieden en de White Mountains, daar ben ik vorige zomer/voorjaar een aantal keer geweest, erg prettig. Wat doe je daar?
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:32:58 #226
71919 wonderer
pi_48091083
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:18 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik zie dat het inderdaad erg dichtbij is. Je zit ook niet ver af van de skigebieden en de White Mountains, daar ben ik vorige zomer/voorjaar een aantal keer geweest, erg prettig. Wat doe je daar?
Boeken schrijven

En het huishouden
  vrijdag 6 april 2007 @ 21:17:27 #227
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48092411
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:32 schreef wonderer het volgende:

[..]

Boeken schrijven

En het huishouden
Wat voor soort boeken? Fictie? Poltiek? Kookboeken?
  vrijdag 6 april 2007 @ 21:32:10 #228
71919 wonderer
pi_48092857
Fictie. Heb net een "coming of age" roman afgerond dat binnenkort naar de uitgever gaat en ben nu bezig met de opzet van een fantasy.
  vrijdag 6 april 2007 @ 21:34:43 #229
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48092939
In het Engels? Je zou mij geen boek moeten laten schrijven in het Engels, dat gaat helemaal fout.
  vrijdag 6 april 2007 @ 21:37:03 #230
71919 wonderer
pi_48093021
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 21:34 schreef popolon het volgende:
In het Engels? Je zou mij geen boek moeten laten schrijven in het Engels, dat gaat helemaal fout.
Nope, Nederlands. Ik ga die fantasy denk ik wel (laten) vertalen omdat daarvoor hier ook wel een markt is, maar ik denk niet dat er veel Amerikanen geinteresseerd zijn in een jongen die opgroeit in de vroege jaren tachtig in Nederland
  vrijdag 6 april 2007 @ 21:41:08 #231
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48093141
Oh ik dacht al.
  vrijdag 6 april 2007 @ 21:43:02 #232
71919 wonderer
pi_48093202
Nou ja zeg, mijn Engels is best goed hoor

Alleen nog niet goed genoeg voor een heel boek denk ik, daar moet ik nog even op oefenen.
  vrijdag 6 april 2007 @ 21:50:27 #233
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48093438
Ik zoek dagelijks nog naar woorden, de zinsopbouw kan af en toe ook wat beter.

And you know what? I don't give a flying fuck.

vrijdag 6 april 2007 @ 21:58:17 #234
58039 Domai
heeft slaap nodig
pi_48093681
mogelijk een aanstaand lid
Tis ammoal wah. En di, da dn dieje en da is, godverdomme!
  vrijdag 6 april 2007 @ 22:03:54 #235
71919 wonderer
pi_48093850
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 21:50 schreef popolon het volgende:
Ik zoek dagelijks nog naar woorden, de zinsopbouw kan af en toe ook wat beter.

And you know what? I don't give a flying fuck.

Met spraak gaat het vaak fout ja, maar het leuke van tikken is dat je er goed over na kunt denken
  vrijdag 6 april 2007 @ 22:10:09 #236
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48094068
Ik heb Engels ook aardig onder controle, maar zo af en toe zoek ik toch nog even naar woorden. Ik heb ook wel eens dat ik bepaalde woorden niet meer in het Nederlands weet.... nou ja, eigenlijk voornamelijk met dieren die niet in Nederland voorkomen, of in ieder geval niet waar ik woonde.

Weet iemand bijvoorbeeld wat een "possum" in het Nederlands is?

Zo'n beestje dus:

-
  vrijdag 6 april 2007 @ 22:11:29 #237
71919 wonderer
pi_48094123
Is dat geen buidelrat?

Ja, buidelrat of opossum: http://nl.wikipedia.org/wiki/Buidelrat
  vrijdag 6 april 2007 @ 23:03:55 #238
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48096004
Vies beest.

We hebben in de tuin regelmatig wasberen . kolibri's en eekhoorntjes. De stinkdieren zijn niet meer teruggekomen sinds we die gevangen en uitgezet hebben. Die wil je niet in je tuin.
pi_48096066
<----Londen
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  vrijdag 6 april 2007 @ 23:14:10 #240
71919 wonderer
pi_48096401
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 23:03 schreef popolon het volgende:
Vies beest.

We hebben in de tuin regelmatig wasberen . kolibri's en eekhoorntjes. De stinkdieren zijn niet meer teruggekomen sinds we die gevangen en uitgezet hebben. Die wil je niet in je tuin.
Ja, de flora en fauna is een stuk interessanter hier Helaas vallen daar legio enge insekten ook onder
  vrijdag 6 april 2007 @ 23:19:14 #241
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48096597
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 23:14 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, de flora en fauna is een stuk interessanter hier Helaas vallen daar legio enge insekten ook onder
Black widow De muggen en andere rotinsecten zijn niet echt meer (eerder minder) hier. Ook niet echt groter gelukkig. Er lopen hier ook wel eens verdwaalde herten in de wijken.

Pas is er nog een poema (cougar) gesignaleerd 10 km bij ons vandaan. Ze leven normaal gesproken iets noordelijker in de rimboe.
  vrijdag 6 april 2007 @ 23:22:25 #242
71919 wonderer
pi_48096740
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 23:19 schreef popolon het volgende:

[..]

Black widow De muggen en andere rotinsecten zijn niet echt meer (eerder minder) hier. Ook niet echt groter gelukkig. Er lopen hier ook wel eens verdwaalde herten in de wijken.

Pas is er nog een poema (cougar) gesignaleerd 10 km bij ons vandaan. Ze leven normaal gesproken iets noordelijker in de rimboe.
Hier vliegt/loopt een bug rond waarvan ik de naam alweer vergeten ben, maar hij kruipt via spleten in de ramen enzo naar binnen en zoemt dan door de kamer (ongeveer 2-3 cm lang) en als je ernaar slaat van schrik, sprietst ie een stinkend goedje over je heen Buiten vind ik het zo erg niet, maar ik wil GEEN beesten in de slaapkamer, mijn vent is meer dan genoeg

Ik wil nog steeds een beer en een moose in het wild zien Herten en vossen enzo heb ik wel eens gezien langs de snelweg (levend, ja). Mijn schoonouders hadden laatst een wasbeer in de keuken en er woont een woodchuck (ik dacht altijd dat dat een vogel was) onder het schuurtje.

Ik vraag me af of de kolibrietjes hier ook voorkomen, dan ga ik een dingetje met sap op het balkon zetten en met de camera in de aanslag wachten
  vrijdag 6 april 2007 @ 23:31:41 #243
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48097091
Die komen zo'n beetje in heel Noord America voor, wel in de wat beboste gebieden. Dus als je in het 'stadse' gedeelte woont wordt 't wat lastiger.
  vrijdag 6 april 2007 @ 23:32:37 #244
71919 wonderer
pi_48097127
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 23:31 schreef popolon het volgende:
Die komen zo'n beetje in heel Noord America voor, wel in de wat beboste gebieden. Dus als je in het 'stadse' gedeelte woont wordt 't wat lastiger.
Hm, da's wel een goed punt ja. Nou ja, dan maar bij de schoonouders op de veranda zitten wachten met de camera
  zaterdag 7 april 2007 @ 00:12:31 #245
120443 Shira
*Free Spirit*
pi_48098347
stinkbug!
  zaterdag 7 april 2007 @ 00:27:22 #246
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48098763
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 23:22 schreef wonderer het volgende:
Ik vraag me af of de kolibrietjes hier ook voorkomen, dan ga ik een dingetje met sap op het balkon zetten en met de camera in de aanslag wachten
kolibri's leven in een wat warmer klimaat volgens mij..... ik zie ze hier wel regelmatig. Leuk om te zien, ik moest ook maar eens wat foto's maken. Volgens mij komen ze voornamelijk in de zuidelijke helft van de VS voor.... maar er zijn ook een hoop verschillende soorten. Ik heb me wel eens laten vertellen dat de hummingbird die je vaak in CA zien voornamelijk voorkomt in de driehoek Oregon - California - New Mexico, dus de zuidwest-hoek zegmaar....
-
  zaterdag 7 april 2007 @ 00:39:43 #247
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48099159
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 00:27 schreef maartena het volgende:

[..]

kolibri's leven in een wat warmer klimaat volgens mij..... ik zie ze hier wel regelmatig. Leuk om te zien, ik moest ook maar eens wat foto's maken. Volgens mij komen ze voornamelijk in de zuidelijke helft van de VS voor.... maar er zijn ook een hoop verschillende soorten. Ik heb me wel eens laten vertellen dat de hummingbird die je vaak in CA zien voornamelijk voorkomt in de driehoek Oregon - California - New Mexico, dus de zuidwest-hoek zegmaar....
Ze komen zelfs voor in het zuiden van Canada.
  zaterdag 7 april 2007 @ 01:06:24 #248
71919 wonderer
pi_48099910
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 00:27 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik heb ze sowieso al bij mijn schoonouders gezien, dus ze komen hier wel voor
pi_48104075
In mijn tuin zitten twee kameleons, een flinke familie eenvoudige hagedissen, een tokeh-familie, ook familie van de hagedis volgens mij en verder iedere dag tientallen vlinders in allerlei kleuren en maten.
  zaterdag 7 april 2007 @ 14:58:13 #250
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_48110020
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 23:22 schreef wonderer het volgende:

[..]

voor kolibries moet je hier zijn
het stikt ervan in m'n tuin - in alle soorten, maten en kleuren
zonnig Brasil
  zaterdag 7 april 2007 @ 18:15:34 #251
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_48114630
nog 9 nachtjes en dan interview @ amerikaanse consulaat
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  zaterdag 7 april 2007 @ 19:59:42 #252
120443 Shira
*Free Spirit*
pi_48117395
het sneeuwt
  zondag 8 april 2007 @ 00:29:59 #253
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48127253
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 19:59 schreef Shira het volgende:
het sneeuwt
Ga dan ook in een warmere staat wonen
-
  zondag 8 april 2007 @ 00:42:01 #254
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48127540
quote:
Op zondag 8 april 2007 00:29 schreef maartena het volgende:

[..]

Ga dan ook in een warmere staat wonen
Daar zijn de huizen onbetaalbaar.
  maandag 9 april 2007 @ 04:17:52 #256
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48136946
quote:
Op zondag 8 april 2007 00:42 schreef popolon het volgende:
Dat probleem heb ik ook Ik huur namelijk nog steeds een huis. Best een mooi plekkie, maar ik wil toch eigenlijk wel een huis kopen. Ik zit nog steeds te kijken naar Portland, Oregon.... maar ben ook weer net aan een nieuwe baan begonnen.

Santa Fe, NM schijnt ook nog betaalbaar te zijn.
-
  maandag 9 april 2007 @ 04:25:46 #257
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48136979
Oregan speelt nog steeds dus een beetje?

Ik ga hier niet meer weg of er moet wel iets heel leuks voorbij komen. Ach ieder z'n 'ding'. Wat een cliche maar wel waar.

Ik kan goed leven met vier verschillende jaargetijden, de ander moet er niet aan denken.
pi_48137002
die jaargetijden zijn me altijd goed bevallen, maar zonder koude periode is het hier ook prima te hebben.
  maandag 9 april 2007 @ 04:40:39 #259
46960 StefanP
polemicist
pi_48137037
quote:
Op zondag 8 april 2007 00:42 schreef popolon het volgende:

[..]

TX FTW!
-Mark Steyn
  maandag 9 april 2007 @ 04:42:06 #260
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48137043
quote:
Op maandag 9 april 2007 04:40 schreef StefanP het volgende:

[..]

TX FTW!
Ga weg engerd !!!
  maandag 9 april 2007 @ 04:47:22 #261
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48137060
Maar nee, ik blijf nog even in het economisch slechtgaande Michigan. Teveel lui die ik mag en waar ik plezier mee heb.

M'n baan is ook niet verkeerd en als TheDixie Chicks Texas hebben overgenomen zal ik er eens over nadenken.
  maandag 9 april 2007 @ 06:34:04 #262
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48137231
quote:
Op maandag 9 april 2007 04:25 schreef popolon het volgende:
Oregan speelt nog steeds dus een beetje?
Yep. California is een prachtige staat, maar het is onbetaalbaar geworden. Bij mij in de straat waar ik huur gaan de huizen nu voor $900.000 - en dan heb je net 3 slaapkamers, 2 badkamers. Zo'n zelfde huis gaat in Oregon nog voor $300.000 over de toonbank. In Idaho kun je zelfs voor $150.000 nog iets in die orde van grootte kopen. Maar ja, in Idaho wonen alleen maar hicks en rednecks (net als in Texas trouwens).
-
pi_48137240
allejesus wat een hoop geld. Nu mag dat in euro's tegenwoordig 25% minder zijn, maar voor een dergelijk huis is dat toch wel erg veel geld.:o
  maandag 9 april 2007 @ 07:53:42 #264
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_48137293
Libris, wat woon je toch in een fijn land. Een van mijn ukken zat gisteren op weg naar het vliegveld te sniffen: "ik wil niet weg uit Singapore"

Ons enige probleem was dat we na vier dagen echt geen eten meer konden zien Maakt niet uit waar je voor kiest.... alles was even lekker.
pi_48151167
Yeah, ben alweer een paar daagjes in NL op bezoek, ff mn meisje, vrienden en familie bezoeken met de paasdagen. In vergelijking met Finland is het weer hier echt héérlijk, ben blijk dat ik zondag pas weg ga.

Het zijn echt die hele kleine dingentjes die ik hier zie, welke ik een beetje mistte, maar gelukkig kan ik er nog eventjes van genieten. K was trouwens pas 10 weken niet in NL geweest, de volgende keer is dat 6 tot 7 weken.
  maandag 9 april 2007 @ 19:10:40 #266
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_48152430
Het is hier in Madrid ook kloteweer. Alles behalve warmte. Wordt beter in het weekend volgens weeronline, maar of het ook zo is, is altijd afwachten
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_48152796
Nog even toevoegen dat een simpele condo in Boston ook gemakkelijk $300,000 doet; een huis kopen hier blijft voor mij persoonlijk de komende jaren een droom. Sterker nog, ik ben gedegradeerd van mijn fijne bovenwoning in Rotterdam-noord naar een studentenkamer
  maandag 9 april 2007 @ 19:23:02 #268
71919 wonderer
pi_48152813
Mass is sowieso vrij duur om te wonen. Kom gezellig naar NH!
pi_48154926
Goed idee maar ik zie een beetje op tegen de dagelijkste commute

Een van mijn huisgenoten is nog wezen Telemark-skieen in NH dit weekend; jullie state is wel prima wat dat betreft.
  maandag 9 april 2007 @ 20:23:25 #270
71919 wonderer
pi_48154985
quote:
Op maandag 9 april 2007 20:21 schreef Shivo het volgende:
Begrijpelijk, en het is ook niet leuk dat je in NH property-taxes moet betalen en in MA inkomstenbelasting Dan is andersom beter.
  maandag 9 april 2007 @ 20:24:27 #271
71919 wonderer
pi_48155030
quote:
Op maandag 9 april 2007 20:21 schreef Shivo het volgende:

Een van mijn huisgenoten is nog wezen Telemark-skieen in NH dit weekend; jullie state is wel prima wat dat betreft.
Yeah, je kan hier zoveel doen aan buitensport, echt tof. We gaan met mooi weer wel eens de bergen in, die uitzichten

Je moet er alleen wel een goeie conditie voor hebben en dat eh... schort er nog een beetje aan
pi_48155823
quote:
Op maandag 9 april 2007 20:24 schreef wonderer het volgende:

Je moet er alleen wel een goeie conditie voor hebben en dat eh... schort er nog een beetje aan
mijn held

wij gaan in de winter hier langlufen (ik kan niet skien) en ben na een paar uur ook op
  maandag 9 april 2007 @ 20:53:47 #273
71919 wonderer
pi_48156228
quote:
Op maandag 9 april 2007 20:42 schreef Prego het volgende:

[..]

mijn held

wij gaan in de winter hier langlufen (ik kan niet skien) en ben na een paar uur ook op
Wat noordelijker zijn goeie fietspaden in de bergen en we hebben onszelf beloofd dat we dat zouden gaan doen. Ben benieuwd...

Skien heb ik nog nooit gedaan, denk ook niet dat het slim is met mijn zwakke knieen.
pi_48160707
Kolibrietjes heb je hier ook veel Helaas ook kakkerlakken. Vieze smerige beesten zijn ´t. Ik laat geen deur of raam meer openstaan, ben er als de dood voor. Stom he, terwijl een slang of tarantula me niets doen (bij wijze van).

Ik heb sinds ik hier ben nog geen lange mouwen gedragen, alleen vannacht heb ik wel even een laken over me heen moeten trekken omdat ik het wat frisjes had
  dinsdag 10 april 2007 @ 01:26:31 #275
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48165173
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:35 schreef Vogue het volgende:
Kolibrietjes heb je hier ook veel Helaas ook kakkerlakken. Vieze smerige beesten zijn ´t. Ik laat geen deur of raam meer openstaan, ben er als de dood voor. Stom he, terwijl een slang of tarantula me niets doen (bij wijze van).
Heb je misschien vieze buren?

De reden waarom ik dit vraag: De buren van 1 huis verderop die tot een jaar of twee geleden naast mij woonden waren ontzettend smerige mensen. Ze hielden de keuken niet schoon, de tuin lag vol met troep en afval, de garage was een letterlijke zwijnenstal, etc, etc.....

Hierdoor hadden wij dus ook last van kakkerlakken, en niet van die kleintjes ook. Wij wisten ze wel buiten te houden verder (schone keuken, etc) maar buiten hadden we hele defense-lines met Borax liggen richting de buren om die beesten weg te houden. Mijn directe buren hadden er nog meer last van, die woonden er immers pal naast.

Die buren vertrokken ineens 2 jaar geleden, het huis werd professioneel schoongemaakt en ontmest, en plotseling waren alle kakkerlakken ook uit de buurt verdwenen. Al zeker 2 jaar lang geen last meer van die beesten! - Kakkerlakken zijn enorm dol op het vuil dat mensen achter laten, en je hoeft maar 1 vuile buurman te hebben en de hele buurt heeft er last van.

Gelukkig heb ik er geen last meer van, die pokkebeesten
-
pi_48165803
kakkerlakken zijn inderdaad ranzig. Ik heb er hier 2 gezien dit jaar, kleintjes beiden. Verdelgd met wat gif waar ik volgens mij ook aan kapot ga als ik het zou inademen. De buurt hier is schoon voor Indonesische begrippen, dus dat scheelt een hoop.

Uiteraard komt er wel eens een grote rat voorbij, maar ach.. die lopen gewoon door.
  dinsdag 10 april 2007 @ 03:00:53 #277
19840 Libris
Live from Singapore
pi_48165863
Ik had vorige week nog een grote kakkerlak, ach ja, het hoort erbij als je in de tropen woont. Mijn vorige huis stond tussen de bomen en daar had ik er veel meer last van, ook van gecko's, mieren en was ander klein gespuis.
pi_48165950
Hoort zeker bij de tropen, maar niet alles uit de tropen is welkom natuurlijk

Gekko's en andere dingen heb ik geen problemen mee, alleen wordt ik nu op de een of andere manier gebeten door miertjes. Tijd om zodadelijk eens een massamoord te gaan organiseren.
  dinsdag 10 april 2007 @ 03:28:14 #279
71919 wonderer
pi_48165955
Hier is het te koud voor dat soort ongedierte (hoop ik).

Wat me wel angst aanjaagt zijn termieten in de muren... kuthout, beton en baksteen, veel beter!
pi_48166024
ja, termieten zie je vaak niet tot het te laat is.. en dan is je huis al opgegeten
  dinsdag 10 april 2007 @ 03:53:33 #281
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48166031
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 03:28 schreef wonderer het volgende:
Hier is het te koud voor dat soort ongedierte (hoop ik).

Wat me wel angst aanjaagt zijn termieten in de muren... kuthout, beton en baksteen, veel beter!
Termieten leven doorgaans onder de grond. Met een goed fundament, beton bijv., zou ik me er niet zo'n zorgen om maken. Een beetje huis staat natuurlijk op beton (heb je ook nog een basement ) , heb je geen goed fundament dan kan het vervelend zijn.

See for yourself.

[ Bericht 7% gewijzigd door popolon op 10-04-2007 04:21:34 ]
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:51:27 #282
120443 Shira
*Free Spirit*
pi_48190949
Woensdag (morgen dus) medical en vrijdag biometrics!

Gaat echt supersnel, hadden we niet verwacht.
  dinsdag 10 april 2007 @ 21:01:31 #283
71919 wonderer
pi_48191369
None to slight

Zat me trouwens af te vragen welke staat er dan geen last van had

[ Bericht 48% gewijzigd door wonderer op 10-04-2007 21:42:43 ]
  dinsdag 10 april 2007 @ 21:41:19 #284
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_48193231
moderate to heavy... maar nog niets toen ik er was
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:45:19 #285
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48197032
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 21:01 schreef wonderer het volgende:
Zat me trouwens af te vragen welke staat er dan geen last van had
Alaska.
-
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:45:23 #286
120443 Shira
*Free Spirit*
pi_48197035
quote:
Winter storm warning in effect from 4 am Wednesday to 1 am cdt thursday,

The NWS in milwaukee/sullivan has issued a winter storm warning, which is in effect from 4 am Wednesday to 1 am cdt Thursday.

Snow or a cold rain is expected to develop over southwest wisconsin this evening, before spreading into parts of southeast wisconsin late tonight. The precipitation will turn to all snow by late tonight and last into Wednesday evening.

8 to 10 inches of heavy wet snow is expected by early Wednesday evening. Up to a foot of snow is possible along the kettle moraine ridge in waukesha county. The heaviest snow should fall from late tonight through Wednesday. East to northeast winds of 20 to 30 mph with gusts to 40 mph may create blowing and drifting snow as well.

A winter storm warning is issued when snow is expected to combine with strong winds of 20 mph or more. This will make travel dangerous and power outages may result.
Maarten, hebben jullie nog ruimte voor mij daaro?
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:46:13 #287
71919 wonderer
pi_48197090
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:45 schreef maartena het volgende:

[..]

Alaska.
Ja, zover was ik intussen, vandaar de smiley Dat is natuurlijk duidelijk.
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:46:26 #288
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48197109
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:45 schreef Shira het volgende:

Ik heb een logeerkamer inderdaad..... ik werk momenteel weer gewoon in t-shirt!
-
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:48:18 #289
71919 wonderer
pi_48197235
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:45 schreef Shira het volgende:

[..]

Dat komt donderdag ook onze kant op ja

Ben het nou wel zat.
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:49:40 #290
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48197311
Bij ons zie je regelmatig dat ze een huis "tenten", dus compleet inpakken in een grote tent, en vervolgens mag je er 3 dagen niet meer in en worden al die termieten vergast. In California zijn termieten een blijvend probleem inderdaad.... en natuurlijk zijn alle huizen van hout.

Nu is hout een stuk buigzamer bij een aardbeving, dus eigenlijk wil je hier niet in een betonnen huis zitten
-
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:52:00 #291
71919 wonderer
pi_48197469
Mja, aardbevingen is wel logisch dat ze de huizen dan van hout maken, maar die hebben we hier niet. Tornado's ook niet. Enige is Sneeuw/regen overlast, eigenlijk, wat natuurrampen betreft.

Misschien dat de grond er niet zo geschikt voor is, voornamelijk graniet.
pi_48199669
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:48 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat komt donderdag ook onze kant op ja

Ben het nou wel zat.
Misschien toch maar gaan skieen dan, dit weekend.
  woensdag 11 april 2007 @ 00:01:38 #293
71919 wonderer
pi_48200428
Heheh, denk niet dat dat ervan komt Mij te koud
  woensdag 11 april 2007 @ 00:09:16 #294
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48200643

Mijn favoriete badplaats, 30 minuten rijden hooguit.
-
  woensdag 11 april 2007 @ 01:27:15 #295
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48202543
Vandaag vlucht uitgezocht: Bestemming: AMS

Van 6 September tot 24 september zit ik voor 18 dagen in Nederland. Nou ja, eigenlijk 17, want ik verlies een dag als ik naar Europa vlieg....

-
  woensdag 11 april 2007 @ 01:42:17 #296
71919 wonderer
pi_48202749
Directe vlucht?
  woensdag 11 april 2007 @ 01:45:57 #297
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_48202794
Ik vlieg 14 mei voor 2 weken naar NL

Hier gaat het straks ook sneeuwen trouwens
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_48203229
Ja, hier heb je ook een aardbeving grofweg iedere 300 jaar. Maar ja, 'kan gebeuren' zeg je dan.
  woensdag 11 april 2007 @ 02:29:19 #299
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48203234
quote:
Op woensdag 11 april 2007 01:42 schreef wonderer het volgende:
Directe vlucht?
Nee, maar niet van LAX gelukkig (ik haat dat vliegveld).

Ik vlieg via Chicago en London vanaf Orange County. Waarom twee overstaps? Omdat de tickets me $119 per stuk kosten + 60.000 airmiles van schoonmoe. Die had weer bergen airmiles gespaard en gaf ze aan ons. Orange County airport is ontzettend handig voor ons, het is lekker klein en rustig, makkelijk toegankelijk en slechts 15 minuten van mijn huis.

De overstaptijden in Chicago en London zijn erg gunstig verder, en aan gezien we in beide landen in de (korte) rij voor U.S. citizenship danwel EU resident mogen gaan staan scheelt dat ook weer in de tijd. We hebben deze vlucht al eens eerder gedaan, en American Airlines heeft lekker ruime stoelen. Alleen het laatste stukkie even met British Airways.

Als we de airmiles niet hadden gekregen hadden we gewoon KLM direct tussen LAX en AMS geboekt. Dat scheelt in prijs toch niet zoveel, iets van 800/900 per persoon met taxes, etc. Maar voor tickets van 119 per persoon (alleen de taxes en security fees dus) wil ik wel een keertje overstappen.

Ben en blijf een 'Ollander natuurlijk.
-
pi_48203753
quote:
Op maandag 9 april 2007 04:40 schreef StefanP het volgende:

[..]

TX FTW!
Mag ik Alabama aanraden
pi_48203754
30 September ben ik nog een daggie in Detroit. Genesis Concert bezoeken. Nog Fokkers die daar dicht bij zitten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')