Ik ben elders opgegroeid en heb nooit binding met NL gehad. Verder ben ik fervent voorstander van eigen verantwoordelijkheid en een kleine overheid, iets wat het totaal tegenovergestelde is van NL.quote:Op maandag 26 maart 2007 11:44 schreef Individual het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, maar waarom ben je eigenlijk zo boos op Nederland?
TX roeltquote:
Je kunt het sowieso 90 dagen voordat je op 5 jaar zit beginnen met aanvragen, dus voor jou zo rond Januari 2012.....quote:Op maandag 26 maart 2007 19:29 schreef StefanP het volgende:
Nog 5 jaar o.i.d. tot het paspoort inderdaad, hoewel het schijnt dat je de de 6 maanden in i-485 status daarvan kunt aftrekken.
Wat betekend dat precies voor jou? Is je Green Card nu 3 jaar geldig, of meteen 5 jaar? En wordt de huidige tijd er wel/niet bij opgeteld?quote:This category covers those with knowledge of the company's products/services, research, systems, proprietary techniques, management, or procedures. Staff in this category are issued an L1B visa, initially for three years extendible to a maximum of five years.
On completing the maximum allowable period in L-1 status, the employee must be employed outside the United States for a minimum of one year before a new application is made for L or H status.
Als je eenmaal zover bent, dan is het inderdaad bijna zeker. Het "interview" stelt ook niets voor eigenlijk, men gaat alleen even door de papieren heen, even verificatie of je naam goed gespeld is en dat soort dingetjes.... Zolang je geen strafblad hebt en geen enge ziektes mag je naar de VS vertrekken zonder problemen.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:31 schreef compier het volgende:
morgen AIDS-test en long X-rayen dan wachten tot 16 april, en aangezien ik alle formulieren heb, krijg ik dat visum 99.999% zeker (dat zei de US consul in amsterdam ook)
15 juni vlieg ik het land uit
Jup, heb ook al een ticket voor 15 juniquote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Als je eenmaal zover bent, dan is het inderdaad bijna zeker. Het "interview" stelt ook niets voor eigenlijk, men gaat alleen even door de papieren heen, even verificatie of je naam goed gespeld is en dat soort dingetjes.... Zolang je geen strafblad hebt en geen enge ziektes mag je naar de VS vertrekken zonder problemen.
Eigen verantwoordelijkheid in de US? "Boohoo I burned my legs when I stupidly spilt my coffee! Not my responsibility, I want $2.9 million compensation!"quote:Op maandag 26 maart 2007 19:29 schreef StefanP het volgende:
Verder ben ik fervent voorstander van eigen verantwoordelijkheid en een kleine overheid, iets wat het totaal tegenovergestelde is van NL.
OK dat kan, maar wat doe je dan op een NL forum meneer Pietersen?quote:Ik ben elders opgegroeid en heb nooit binding met NL gehad.
Een Green Card is een verblijfsvergunning. Een paspoort kun je alleen krijgen als je naturaliseert tot staatsburger. Dat werkt hetzelfde als in Nederland eigenlijk, na 5 jaar een verblijfsvergunning kom je in aanmerking voor naturalisatie, en na naturalisatie kun je een paspoort halen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:40 schreef BIQUOTA het volgende:
Wat is het verschil tussen een Green Card en een paspoort?
Ligt eraan. Als je veroordeeld wordt voor een misdrijf waarvoor gevangenisstraf staat, en je hebt een Green Card, dan wordt je voor 99.9% zeker na het uitzetten van de straf op een vliegtuig naar Nederland gezet, en kom je de eerste 10 jaar de VS niet meer in. Als je niet tot gevangenisstraf wordt veroordeeld maar een flinke boete krijgt, dan is de kans groot dat je mag blijven. Een DUI (Driving Under Influence) kan al lijden tot uitzetting. Een verkeersboete natuurlijk niet.quote:Als je felonies pleegt, wordt je GC ingetrokken en wordt je de VS uitgetrapt, wat niet het geval is bij een paspoort, of wat?
Tja, in Nederland legt men de verantwoordelijkheid bij de regering, en in de VS gaat men verantwoordelijkheid halen bij bedrijven met miljoenen claims.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:33 schreef Individual het volgende:
Eigen verantwoordelijkheid in de US? "Boohoo I burned my legs when I stupidly spilt my coffee! Not my responsibility, I want $2.9 million compensation!"![]()
Maarten, bedankt voor je heldere reply.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 01:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Een Green Card is een verblijfsvergunning. Een paspoort kun je alleen krijgen als je naturaliseert tot staatsburger. Dat werkt hetzelfde als in Nederland eigenlijk, na 5 jaar een verblijfsvergunning kom je in aanmerking voor naturalisatie, en na naturalisatie kun je een paspoort halen.
[..]
Ligt eraan. Als je veroordeeld wordt voor een misdrijf waarvoor gevangenisstraf staat, en je hebt een Green Card, dan wordt je voor 99.9% zeker na het uitzetten van de straf op een vliegtuig naar Nederland gezet, en kom je de eerste 10 jaar de VS niet meer in. Als je niet tot gevangenisstraf wordt veroordeeld maar een flinke boete krijgt, dan is de kans groot dat je mag blijven. Een DUI (Driving Under Influence) kan al lijden tot uitzetting. Een verkeersboete natuurlijk niet.
Verder kun je met een strafblad de Amerikaanse nationaliteit niet aannemen als je niet minstens 7 jaar zonder strafblad aantekeningen door het leven kan gaan. Dat houdt dus in dat als je een keer de fout in gaat, dat je zolang je je maar gedraagt uiteindelijk wel weer in aanmerking kan komen voor naturalisatie, maar dat je je wel eerst 7 jaar heel netjes moet gedragen.
Als je de Amerikaanse nationaliteit bezit wordt je nooit meer uitgezet, dan ga je gewoon de bak in, en na uitzitten van je straf wordt je net als iedere andere Amerikaan weer op straat gegooid.Hierbij mag worden opgemerkt dat als je alleen een Green Card bezit je je als Nederland kunt beroepen op diplomatieke overeenkomsten tussen Nederland en de VS zodat je de straf misschien in Nederland kunt uitzitten, maar als je eenmaal genaturaliseerd bent tot Amerikaan kan dat niet meer en zit je de straf gewoon in de VS uit.
Dat is alleen het geval met illegalen, niet met buitenlanders die alleen nog een verblijfsvergunning hebben, volgens mijquote:Zo ongeveer zal het trouwens met vrijwel alle landen zijn overigens..... Als je misdaden begaat, vlieg je eruitDat gebeurd in Nederland ook gewoon met allochtonen die geen Nederlander zijn.
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 03:20 schreef wonderer het volgende:
Krijg nou wat, had hier nog niet eens gepost...
Ik vind het jammer dat de ziekenzorg hier zo duur isIk heb nog niet eens een huisarts, als ik iets heb moet ik naar de eerste hulp en dat kost klauwen met geld
Helaas wel. Het bijkomende probleem is dat er advocaten zijn die op "no cure no pay" basis werken, maw als ze niet winnen dan gaan ze door totdat ze WEL winnen, en dan krijgen ze uiteindelijk 20% van het totaal ofzo.... de advocaten worden daar ook weer rijk van natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 03:26 schreef BIQUOTA het volgende:
Btw, Maartena, hebben zulke rechtszaken waarin miljoenen geëist worden ook vaak succes?
En daar draait het uiteindelijk om.
Heeft je man geen ziekenkostenverzekering waarop je mee kan leunen? Mijn vrouw werkt ook niet (alleen een dag ofzo per week voor haarzelf, eigen zaakje, waar ze een beetje mee verdiend) maar die leunt gewoon mee op mijn verzekering.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 03:20 schreef wonderer het volgende:
Ik vind het jammer dat de ziekenzorg hier zo duur isIk heb nog niet eens een huisarts, als ik iets heb moet ik naar de eerste hulp en dat kost klauwen met geld
Nee hoor, mensen met een verblijfsvergunning worden na een significante misdaad ook gewoon uitgezet. Alleen zijn Marokkanen en Turken etc veel minder crimineel dan mensen denken. (Surinamers en Antilianen zijn veel crimineler maar zijn gewoon Nederlander). Er zitten iets van 1200 Marokkanen en 700 Turken in de gevangenis (CBS, 2005) en die bijna 2000 worden na hun straf gewoon uitgezet naar hun thuisland. (Althans, het deel dat GEEN Nederlander is door naturalisatie). Alleen komen er jaarlijks ook weer zo'n 5000 Marokkanen en Turken bij als nieuwe immigranten, dus je merkt er niet zoveel van.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 03:12 schreef BIQUOTA het volgende:
Dat is alleen het geval met illegalen, niet met buitenlanders die alleen nog een verblijfsvergunning hebben, volgens mij
Self-employedquote:Op dinsdag 27 maart 2007 03:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Heb je nog geen werk dan?
Ik heb geluk, ik werk in de IT gezondheidszorg en m'n werkgever neemt de hele zooi voor z'n rekening.
Heb net een broodje tartaar met peper, ui en zout op dus dat komt misschien wel goed van pas.
Ja dan kun je ook een huisarts nemen lijkt me.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 03:39 schreef wonderer het volgende:
[..]
Self-employedEn ik ben meeverzekerd met mijn vent dus dat ik op zich het probleem niet. Verder, zie antwoord aan Maarten.
Hmm, ik heb gewoon een Engels formulier gekregen van m'n arts. Dossier opvraag formulier of zoiets. Krijg ik verder niet meer te zien, gaat van NL weer terug naar de VS.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 04:06 schreef wonderer het volgende:
Ik heb het hier zelfs liggen... maar het is allemaal in het Nederlands, maakt dat niet uit dan? Anders ga ik wel een keer langs, ik weet welke info ze verder moeten hebben enzo.
quote:Op maandag 26 maart 2007 23:31 schreef compier het volgende:
morgen AIDS-test en long X-rayen dan wachten tot 16 april, en aangezien ik alle formulieren heb, krijg ik dat visum 99.999% zeker (dat zei de US consul in amsterdam ook)
15 juni vlieg ik het land uit
Kun je twee dingen niet uit elkaar houden? 1. Mongolen die alles aanklagen. 2. Een overheid die je grotendeels vrij laat om je leven zelf uit te zoeken.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:33 schreef Individual het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid in de US? "Boohoo I burned my legs when I stupidly spilt my coffee! Not my responsibility, I want $2.9 million compensation!"![]()
Vergelijk het eens met NL, zou ik zeggen.quote:
Ach ja, ik lul maar wat uit mijn nek natuurlijk.quote:De US is een puik land (heb er zelf gewoond), maar je moet natuurlijk wel weten waar je over praat.![]()
[..]
Sinds wanneer mag dat niet? Wat een onzin zeg, dezelfde prietpraat die al die pubertjes altijd opratelen. Je woont niet meer in NL, wat doe je dan nog op Fok! Boehoe!quote:OK dat kan, maar wat doe je dan op een NL forum meneer Pietersen?![]()
Een huisarts hoef je je niet voor in te schrijven hoor. Ik ben nog nooit geweest hier maar het zal wel hetzelfde gaan als bij de tandarts. Gewoon bellen en langsgaan als je uiteindelijk eens moet. Zonder verzekering is het wel duur, maar zolang het bij normale behandelingen en recepten blijft is het wel te betalen. Anders wordt het als je over ingrepen gaat spreken.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 03:20 schreef wonderer het volgende:
MIsschien is het per staat verschillend, hier willen ze wel dat je je inschrijft. Waarschijnlijk om beter te kunnen garanderen dat je geen conflicterende medicijnen krijgt voorgeschreven of zo.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 05:28 schreef StefanP het volgende:
[..]
Een huisarts hoef je je niet voor in te schrijven hoor. Ik ben nog nooit geweest hier maar het zal wel hetzelfde gaan als bij de tandarts. Gewoon bellen en langsgaan als je uiteindelijk eens moet. Zonder verzekering is het wel duur, maar zolang het bij normale behandelingen en recepten blijft is het wel te betalen. Anders wordt het als je over ingrepen gaat spreken.
Dat doen ze vanaf je 35e of 40e pas dacht ik.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 05:58 schreef wonderer het volgende:
Krijg je dan ook een prostaat-controle?
Hehe, ik had het tegen Byte_Me. Maar had jij het er ook nog staan dan. Kennelijk zijn Eindhovenaren heel trots op hun roots.quote:
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 05:55 schreef popolon het volgende:
Vlak voor de deur van de dokter ging ik trouwens gigantisch op m'n bek, glee zo uit in de sneeuw die er toen lag. Zat meteen te denken om hem aan te klagen maar da's ook weer zo'n extreme start van een dokter-patient relatie eigenlijk.
Nee hoor, dat is gewoon goede integratiequote:Op dinsdag 27 maart 2007 05:55 schreef popolon het volgende:
[...]
Zat meteen te denken om hem aan te klagen maar da's ook weer zo'n extreme start van een dokter-patient relatie eigenlijk.
misschien kom ik daar ook in de buurt wonen (Berkeley). Niet dat er al iets vast staat of zo, maar het is een streven.quote:Op donderdag 22 maart 2007 04:49 schreef Walrik het volgende:
[..]
Sergei bedoel je? Google is nu onderhand wel startup-af, hoor!
[..]
Doen we! Wordt mijn eerst e Fok meet dan!![]()
Nog meer Fokkers zin in een dagje San Francisco? Meldt u aan!![]()
Het mag wel en ik woon ook al geruime tijd niet meer in NL, maar als je 'geen binding' hebt met NL en je er diep gefrustreerd over voelt vind ik het lichtelijk vreemd dat je hier post en je er nog zo druk over maakt.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 05:13 schreef StefanP het volgende:
Sinds wanneer mag dat niet? Wat een onzin zeg, dezelfde prietpraat die al die pubertjes altijd opratelen. Je woont niet meer in NL, wat doe je dan nog op Fok! Boehoe!
quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:07 schreef qwerty_x het volgende:
ojee, van de frontpage:
Braziliaanse biologen waarschuwen voor een groeiend aantal giftige slangen in de steden. In de stad Niteroi is het aantal zeer giftige slangen in de laatste twintig jaar vertienvoudigd
mocht ik jullie binnenkort niet meer zien: het was me een genoegen !
Nog geen gezien hier in Sao Paulo, denk ook dat ze hier eerder platgereden worden voordat ze een gevaar kunnen wordenquote:Op woensdag 28 maart 2007 19:07 schreef qwerty_x het volgende:
ojee, van de frontpage:
Braziliaanse biologen waarschuwen voor een groeiend aantal giftige slangen in de steden. In de stad Niteroi is het aantal zeer giftige slangen in de laatste twintig jaar vertienvoudigd
mocht ik jullie binnenkort niet meer zien: het was me een genoegen !
ooh haha..quote:Op dinsdag 27 maart 2007 06:20 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Hehe, ik had het tegen Byte_Me. Maar had jij het er ook nog staan dan. Kennelijk zijn Eindhovenaren heel trots op hun roots.
Oh uh... ik ben ook net dertig. Maar ik heb nog geen huisarts, laat staan verzekering. Misschien moet ik dat eerst een gaan regelen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 05:55 schreef popolon het volgende:
Schijnt normaal te zijn dat je een jaarlijkse simpele check krijgt na je 30e.
Ik had nou niet echt veel zin maar 't was meer voor de gemoedsrust voor m'n vrouw.
Vlak voor de deur van de dokter ging ik trouwens gigantisch op m'n bek, glee zo uit in de sneeuw die er toen lag. Zat meteen te denken om hem aan te klagen maar da's ook weer zo'n extreme start van een dokter-patient relatie eigenlijk.
Het hoeft ook niet.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:04 schreef Shivo het volgende:
[..]
Oh uh... ik ben ook net dertig. Maar ik heb nog geen huisarts, laat staan verzekering. Misschien moet ik dat eerst een gaan regelen.
Lijkt me verstandig. Want als je dat doet NAdat je wat krijgt, dan kan een verzekering je gewoon weigeren op "preexisting condition". Of de premie flink omhoog schroeven, en ze zijn al zo laag....quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:04 schreef Shivo het volgende:
Oh uh... ik ben ook net dertig. Maar ik heb nog geen huisarts, laat staan verzekering. Misschien moet ik dat eerst een gaan regelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |