abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47147052
Je kan jezelf ook op de Kaart zetten!

Voor alle fokkers buiten de Lage Landen (NL en BE dus )

Oude lijst
Buiten Europa:
Jikpunth, Adelaide, Australië
Basekid_NZ, Dunedin, Nieuw-Zeeland
Indira, Dhaka, Bangladesh
qwerty_x, São Paulo, Brazilie
ErwinRommel, São José dos Campos, Brazilie
Little_Meanie, Rio de Janeiro, Brazilie
Skeffie(bert), Shanghai, China
Appie_HK, Hongkong, China
mirage_one, Hong Kong, China
Rex_Mundi, Kunming, China
Knak, Bangalore, India
indahnesia.com, Yogyakarta, Indonesië
brrrrrrt, Eilat, Israël
Oscar-Wilde, Kyoto, Japan
Libris, Singapore
Se Lang (aka Aernhout), Taipei, Taiwan
vicz, Huntsville, Alabama, USA
maartena, Orange, CA, USA
Vampier, Anaheim, CA, USA
-Pepe-, Denver, CO, USA
jesmarus, New York, USA
LookItsme, Dubai, Verenigde Arabische Emiraten
Popo(lon), Michigan, USA.
StefanP, Dallas, Texas, USA.
Glasbak, Manila, Filippijnen.
MIssMenita, Philadelphia, PA, USA.
jeroen1976, Regina, Canada
Bosbeetle, Cold Spring Harbour, NY, USA
Denocorp, Willemstad, Nederlandse Antillen
Walrik, San Francisco, CA, USA
LintuxCx, Mountain View, CA, USA
Shivo, Boston, MA, USA
devzero, Tallahasee, Florida, USA
Frenkyboy, Cambridge, MA, USA
Castor, Oranjestad, Aruba
wonderer, Concord, NH, USA
Rene29, Cagayan de Oro, Filippijnen
Plastic_Power, Minneapolis, MN, USA
ZeroVince, Washington, DC, USA

In Europa:
Drive-r, Londen, Engeland
NIels25, Londen, Engeland
Individual, Londen, Engeland
Razzmatazz, Londen, Engeland
Finlandia, Helsinki, Finland
rameijer, Athene, Griekenland
Marty, Milaan, Italie
CANARIS, wenen, Oostenrijk
Koenz0r, Zeven, Duitsland
Jochem8, Málaga, Spanje
ennuik, Stockholm, Zweden
LeBaguette, Grenoble, Frankrijk
Prego, Lyon, Frankrijk
tim2308, Serris (nabij Parijs), Frankrijk
Maggie, La Linéa de la Concepcíon, Spanje
ElizabethR, County Galway, Ierland
I.R.Baboon, Maynooth, Ierland
ScienceFriction, Dublin, Ierland
Byte_Me, Jena, Duitsland
Viajero, Londen, Engeland
Troma78, Shannon, Ierland
z80, Duitsland
keesjeislief, Frankfurt am Main, Duitsland
ThE-FuNkY, Alicante, Spanje
Big_yin , County Durham , England
ne0c0rt3xX, Pilar Del Horadada (provincie Alicante), Spanje
ETA, Como, Italie
Drammers, Genoa, Italië
mistinguett, massif-central, Frankrijk
PeuRac, Helsinki, Finland
Bramito, Maria de Huerva, Spanje

En de kaart die Popolon heeft gemaakt
Fok-Wereldkaart

Link naar vorige delen:
Deel 01: Voor alle Fokkers die niet in Nederland verblijven.
Deel 02: Voor alle Fokkers die niet in Nederland wonen - Deel 2
Deel 03: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - Deel 3
Deel 04: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - Deel 4
Deel 05: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - Deel 5
Deel 06: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - Deel 6
Deel 07: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - Deel 7
Deel 08: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - Deel 8
Deel 09: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - deel 9
Deel 10: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - deel 10
Deel 11: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - Deel 11
Deel 12: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen (deel 12)
Deel 13: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen (deel 13)
Deel 14: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen (deel 14)
Deel 15: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen (deel 15)

En we hebben nu ook een pagina in Wiki zodat iedereen zichzelf makkelijk in het lijstje kan toevoegen: klik

Graag updates als er anderen in het buitenland wonen, of er mensen weer terug naar Nederland zijn gegaan.

En in plaats van een TVP, vertel waar je zit, zou willen zitten en waarom..
Rock On

Woei, en nou ben ik eens TS!

[ Bericht 2% gewijzigd door LintuxCx op 11-03-2007 19:11:11 (Nieuwkomers toegevoegd. :)) ]
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_47147053
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 07:31 schreef StefanP het volgende:
Het ergste zijn gewichten en volumes. Recepten met tablespoons, quarts en cups krijg ik een rolberoerte van. Ik weet inmiddels redelijk hoeveel ounces ik moet hebben van iets, maar meer dan dat... pfff.
Lijkt me erg irritant, om dat allemaal echt te moeten weten. Ik probeer het maar gewoon te vermijden, zit hier tijdelijk en in Ierland is de overschakeling gelukkig zo goed als gedaan.
quote:
Ik denk dat ik een beetje de volgende lijst in mijn hoofd heb:
[...]
De 50 klopt exact, bij de 90 wordt de afwijking wat groot (is zo'n 32 centigrades).

San Francisco is best een leuke stad. Vandaag geweest, de golden gate bridge nog niet eens gezien, maar wel Alcatraz van een afstandje. Je wordt wel constant voor de voeten gelopen door toeristen daar.
pi_47147208
plat op de bek tvp
pi_47147259
Ik meld me ook maar eens. Woon nu al weer 1,5 jaar in Kunming (china), City of Eternal Spring. De stad doet zeker deze tijd zijn naam eer aan. Het is hier al wekenlang een strakblauwe lucht met een graadje of 22. Ik zit hier niet verkeerd
我要飞得更高 !
pi_47147295
quote:
Op zondag 11 maart 2007 09:56 schreef Rex_Mundi het volgende:
. Het is hier al wekenlang een strakblauwe lucht met een graadje of 22. Ik zit hier niet verkeerd
ik kan niet wachten. hie ris het bijna zo ver
pi_47147712
Nou ik kom er ook lekker bij. Ik woon nu 3 jaar en nog wat in Nieuw-Zeeland. Kom me gerust opzoeken in Dunedin!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 11 maart 2007 @ 10:42:54 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_47147885
Hier zijn wij wannabee buitenlanders weer. Vrijdag hebben we getekend, en 15 juni krijgen we de sleutel van ons huis in Goch-Pfalzdorf. Duitsland dus
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 11 maart 2007 @ 10:52:03 #8
74480 VicEd
Kenya Njema!
pi_47148029
Nog even 2 maandjes geduld en dat kan ik een extra stip in Afrika zetten, want Fok! is in Afrika maar erg slecht vertegenwoordigd.
pi_47148347
ZeroVince reporting for duty from Washington DC!

(International Legal Studies @ American University)
pi_47149862
quote:
Op zondag 11 maart 2007 10:32 schreef Basekid_NZ het volgende:
Nou ik kom er ook lekker bij. Ik woon nu 3 jaar en nog wat in Nieuw-Zeeland. Kom me gerust opzoeken in Dunedin!
In welk gedeelte van NZ ligt dat? Ik wil over anderhalf jaar naar NZ of Australië gaan, ik denk dat de cultuur daar mij wel bevalt en het klimaat is daar vast beter als hier in Finland.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 11 maart 2007 @ 23:19:15 #11
46960 StefanP
polemicist
pi_47174785
tvp
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 12 maart 2007 @ 01:38:08 #12
111528 Viajero
Who dares wins
pi_47178377
Groeten vanuit Bogota!

Nog even over het bezoek van Bush hier:

Ze hebben in zijn eer de hele dag "ley seca" oftewel er mag vandaag in de hele stad geen alcohol verkocht worden!
Het is ook rustiger op straat dan anders, de meeste mensen blijven thuis.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 12 maart 2007 @ 01:53:23 #13
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_47178606
quote:
Op zondag 11 maart 2007 09:56 schreef Rex_Mundi het volgende:
Ik meld me ook maar eens. Woon nu al weer 1,5 jaar in Kunming (china), City of Eternal Spring. De stad doet zeker deze tijd zijn naam eer aan. Het is hier al wekenlang een strakblauwe lucht met een graadje of 22. Ik zit hier niet verkeerd
Leuke plek om te wonen (afgezien van de geur van dat gefermenteerde sojaspul overal op straat )! Wat doe je er?
pi_47179213
Heeft iemand ervaring met het M formulier? Ik snap er weer niets van. Het schijnt dat ik mag kiezen of ik in Nederland belasting betaal of in Frankrijk, maar in het formulier komt dat helemaal niet naar voren..
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_47179573
Toch mezelf maar even melden.

Gisteren eens contact gemaakt met een band hier in een soort club/cafe. Ze spelen covers, maar ze doen het toch zeker niet slecht. Gelukkig herkennen ze me al van de vorige keer.. maar goed, zo gaat dat hier, want veel blanken zien ze niet eigenlijk.

Nu heb ik het idee om volgend jaar een feest te organiseren op het strand. Wordt hier nog niet veel gedaan, maar dat moet toch te organiseren zijn met wat sponsors (tabaksreclame mag hier gewoon) Nou ja, volgend jaar dus, niet nu.
  maandag 12 maart 2007 @ 04:58:48 #16
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_47179580
telt het ook als ik er nu zit en waarschijnlijk snel naartoe verhuis? (typ uit sparta, MO, USA )
16 april afspraak bij amerikaans consulaat amsterdam voor permanentje & verbllijfsvergunning
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_47182391
quote:
Op maandag 12 maart 2007 03:03 schreef tim2308 het volgende:
Heeft iemand ervaring met het M formulier? Ik snap er weer niets van. Het schijnt dat ik mag kiezen of ik in Nederland belasting betaal of in Frankrijk, maar in het formulier komt dat helemaal niet naar voren..
nee, omdat het formulier er zo goed als vanuit gaat dat je je belasting in NL betaald.
mijn ervaring met het M-formulier? 2 keer opgestuurd (braaf, elk jaar) en nooit meer iets van gehoord...
pi_47182731
Nu we het toch over belasting hebben: Weet je ook hoeveel belasting een SMICard (minimumloner) moet betalen. Frankrijk is zo'n beetje het enige EU land dat wel de sociale premies int van/via de werkgever, maar de belasting (impots) mag je later zelf regelen. Ik hoor verhalen van 1200 euro bijbetalen tot 300 euro terugkrijgen ("omdat je werkt")

Voor de sociale premies in Nederland is een heffingsdrempel. Wordt hier ook een evenredig deel van genomen (dagen in buitenland vs dagen in Nederland)? Zie ook http://www.belastingdiens(...)rticulieren-185.html

Bah, ik snap er niets meer van
  Official ESF Kreviewer maandag 12 maart 2007 @ 10:48:46 #19
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47182744
Ik woon in Enschede. Mag ik ook in het lijstje?
pi_47217028
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:48 schreef Kreator het volgende:
Ik woon in Enschede. Mag ik ook in het lijstje?
Jazeker mag dat, sinds ik het volgende op Schiphol zag:

Daar moest ik gewoon een foto van maken.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 13 maart 2007 @ 09:17:22 #21
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47219657
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:48 schreef tim2308 het volgende:
Nu we het toch over belasting hebben: Weet je ook hoeveel belasting een SMICard (minimumloner) moet betalen. Frankrijk is zo'n beetje het enige EU land dat wel de sociale premies int van/via de werkgever, maar de belasting (impots) mag je later zelf regelen. Ik hoor verhalen van 1200 euro bijbetalen tot 300 euro terugkrijgen ("omdat je werkt")

Voor de sociale premies in Nederland is een heffingsdrempel. Wordt hier ook een evenredig deel van genomen (dagen in buitenland vs dagen in Nederland)? Zie ook http://www.belastingdiens(...)rticulieren-185.html

Bah, ik snap er niets meer van
het hangt een beetje van je salaris af. wanneer je het echte minimum hebt betaal je geen impots. wel je tax d'habitation!!! en dat is per gemeente weer verschillend. vraag het na bij je prefecture (indien je zin hebt om lang te wachten
pi_47226117
Die tax d'habitation zit gelukkig al verwerkt in mijn huur. Ook daar hoor ik gruwelverhalen over...
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:48:31 #24
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47247678
Van -10°C naar 21°C binnen een week.

Het komende weekend nog een paar sneeuwbuien maar dat hoort bij maart.

Ik heb de korte broek al aan, 't is me nu al te warm.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 14 maart 2007 @ 01:27:52 #25
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_47253028
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:48 schreef popolon het volgende:

hier ook, het was toen ik aankwam -7 ofzo, en nu heerlijk 25 graden
(zit nu bij mn vader in sparta ( ) Missouri (usa)..
16 april afspraak bij USA consulaat in a'dam
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_47254602
Hier is t ook in 2 weken van -25 naar +10 gegaan

gisteren was t zelfs al 13 graden in Helsinki
pi_47257814
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 13:14 schreef tim2308 het volgende:
Die tax d'habitation zit gelukkig al verwerkt in mijn huur. Ook daar hoor ik gruwelverhalen over...
ik snap niet waar de hoogte van de tax van af hangt.
ik woonde voorheen in een dorpje ten noorden van lyon. per jaar betaalde ik 390¤ aan tax. nu woon ik in het centrum van lyon en ik betaal 200¤. een vriend van ons in parijs betaald maar 100¤.
pi_47257931
als je een hekel hebt aan belasting (wie niet ), kun je duitsland maar beter vermijden. gore bloedzuigers hier. verder wel lekker bier en zo hoor.
pi_47293889
dit weekend in lyon 18 graden en zon, ga ik naar NL dit weekend gaat het regenen
pi_47301715
quote:
Op maandag 12 maart 2007 01:53 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Leuke plek om te wonen (afgezien van de geur van dat gefermenteerde sojaspul overal op straat )! Wat doe je er?
Wonen bevalt hier inderdaad goed. Ik zit hier in de planten.
我要飞得更高 !
pi_47390005
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 10:50 schreef Byte_Me het volgende:
als je een hekel hebt aan belasting (wie niet ), kun je duitsland maar beter vermijden. gore bloedzuigers hier. verder wel lekker bier en zo hoor.
hier ook lekker bier, gewoon een lekker koud pilsje is voor mij voldoende. Het komt gewoon uit de lokale fabriek, maar gemaakt onder Heineken.
pi_47391524
Ik woon nu alweer 2 jaar in Macau (China), en het bevalt mij allemaal nog prima.
  zondag 18 maart 2007 @ 16:30:09 #34
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_47402711
Er is alweer een nieuw topic!

Individual is niet weg te branden uit London. Nu in het 7e jaar en denk nog vele te gaan.

Ben wel alweer 2x in NL geweest dit jaar.
reset
pi_47402845
Morgen hier een nationale vrije dag omdat een stelletje Hindu's per se op een vreemde dag nieuwjaar moeten vieren. Vooruit dan maar.
pi_47460569
Dit weekend naar Yosemite Park geweest. Best gaaf zeg, dan merk je pas hoe saai het platte kleine volgebouwde Nederland is.
pi_47461481
..ben een beetje laat hiermee misschien maar..LintuxCx, Welkom in de Bay Area (zit hier zelf sinds 1998! In San Francisco)! T bevalt je wel hier? Jammer dat dit jaar een slecht sneeuwjaar is in Tahoe..

enne..San Fran "best een leuke stad?" Ga weg man, t is met stip een van de mooiste steden ter wereld. So there!
pi_47474802
Hehehe, ik ben geen steden man verder. Maar je zou maar zo eens gelijk kunnen hebben hoor. Dank je! Ja, het is dus tijdelijk, maar drie maanden vind ik lang genoeg om het in mijn profiel te zetten in elk geval. 't Is allemaal heel leuk om te zien, ik baal alleen dat ik zelf geen auto (en/of rijbewijs) heb. Ga nog een fiets regelen, kan ik in elk geval een beetje rondreizen.

Maar toch moet ik wel zeggen dat ik blij ben dat ik over twee maanden weer terugkeer naar Dublin. Het is hier zo ver bij Europa vandaan en het brood smaakt hier zo gek. Wat dat betreft, ben je daar aan gewend of heb je een plaats gevonden waar de bakker niet altijd uitschiet met de suiker?

Maar goed, tot ik terug ga hoop ik hier nog wel een mooie tijd te hebben!

Wat doe jij in SF eigenlijk? Heb daar genoeg collega's wonen, reizen voor werk houdt men hier ook wel van kennelijk.
pi_47474846
Als je wel een rijbewijs hebt, mag je dan met je NL rijbewijs in Amerika rond rijden?

Is er sowiezo een lijst te vinden waar je het NL rijbewijs mag gebruiken?
pi_47475625
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 15:48 schreef PeuRac het volgende:
Als je wel een rijbewijs hebt, mag je dan met je NL rijbewijs in Amerika rond rijden?

ja hoor, je NL rijbewijs is gewoon geldig in de VS (of er moet iets veranderd zijn). er wordt geloof ik wel aangeraden zo'n internationaal rijbewijs aan te vragen, maar dat heb je helemaal niet nodig.
pi_47475997
In sommige landen heb je het internationale rijbewijs nodig als je er niet tijdelijk bent. Na een jaar moet je er dan een hebben.

Tenminste, zoiets begreep ik dit weekend. Maar dat ging over Ierland. Kan dus ook voor andere landen gelden misschien.
pi_47476185
De komende 5 jaar blijf ik toch nergens langer dan een jaar, maar als ik terug ben in NL voor de zekerheid maar een internationaal rijbewijs aanvragen.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:00:52 #43
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_47477668
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 15:47 schreef LintuxCx het volgende:
Maar toch moet ik wel zeggen dat ik blij ben dat ik over twee maanden weer terugkeer naar Dublin. Het is hier zo ver bij Europa vandaan en het brood smaakt hier zo gek. Wat dat betreft, ben je daar aan gewend of heb je een plaats gevonden waar de bakker niet altijd uitschiet met de suiker?
Haha ja ranzig he dat Amerikaanse brood?

Als je lekker brood wil moet je idd naar een 'warme bakker' of een deli oid, niet de supermarkt. Na een tijdje raak je er wel aan gewend, maar als je dan weer 'echt' brood eet merk je het wel.
reset
  woensdag 21 maart 2007 @ 00:33:28 #44
111528 Viajero
Who dares wins
pi_47496182
quote:
Hehehe, ik ben geen steden man verder. Maar je zou maar zo eens gelijk kunnen hebben hoor. Dank je! Ja, het is dus tijdelijk, maar drie maanden vind ik lang genoeg om het in mijn profiel te zetten in elk geval. 't Is allemaal heel leuk om te zien, ik baal alleen dat ik zelf geen auto (en/of rijbewijs) heb. Ga nog een fiets regelen, kan ik in elk geval een beetje rondreizen.

Maar goed, tot ik terug ga hoop ik hier nog wel een mooie tijd te hebben!

Wat doe jij in SF eigenlijk? Heb daar genoeg collega's wonen, reizen voor werk houdt men hier ook wel van kennelijk.
Je zal in SF toch wel eenOrganic of Farmers Supermarket hebben?

Ik was bijna naar SF gegaan, stond voor tweede helft april gepland. Maar ik heb nu een niuewe baan, dus ze zullen iemand anders moeten vinden die naar SF wil.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_47498226
Ja, ik eet nu dus maar gewoon zo goed als geen brood. Zou de Whole Foods geen goed brood hebben? Die supermarkt lijkt verder iig vrij goed te zijn. 'k Zit overigens in Mountain View, niet in San Francisco. Toch niet helemaal in de buurt dus.
pi_47498306
Brood is ook hier in Indonesie een echte ramp. Maar ik heb nu iets gevonden die bruine hompen brood verkopen. Echt lekker bruin brood met sesamzaad en zonnebloempitten erop. Het enige vreemde is dat het brood dagenlang vers blijft, dus wat erin zit wil ik niet weten eigenlijk
pi_47498317
quote:
Gewoon je rijbewijs HIER halen, heb ik ook gedaan!! Je kunt hier echt niet zonder auto (ja in San Fran wel maar daar zit jij dus niet)
quote:
Maar toch moet ik wel zeggen dat ik blij ben dat ik over twee maanden weer terugkeer naar Dublin. Het is hier zo ver bij Europa vandaan
Dat is juist het interessante hier! SF is supercosmopolitaans, Californie zelf is sowieso multicultureler dan welk land in Europa ook met uitzondering van Londen misschien, meer dan de helft van de bevolking hier is NIET blank. Sowieso veel chinezen, Afghanen, Indiers, noem maar op. EEN derde van de tech startups hier is opgericht door een minderheid/buitenlander. Bovendien is Californie azie-georienteerd, dat is interessanter dan de oost kust van Amerika, waar ze allemaal Europa proberen na te doen
quote:
en het brood smaakt hier zo gek. Wat dat betreft, ben je daar aan gewend of heb je een plaats gevonden waar de bakker niet altijd uitschiet met de suiker?
haha ik weet wat je bedoelt maar ik heb hier in SF een geweldige bakker in de buurt.

De Safeway supermarkt keten hier heeft ook enkele bakkers 'in huis' in hun eigen bakkerijen, daar wil nog wel eens iets lekkers uitkomen. Over t algemeen is men hier niet zo "boterham-voor-ontbijt-en-tussendemiddag" georienteerd dat is inderdaad een feit, t is hier meestal uit eten en dan California cuisine met veel gezonde spullen of Mexicaans, Italiaans, Vietnamees, etc. etc.
quote:
Wat doe jij in SF eigenlijk?
ik zit in het venture capital/startup wereldje, dus ik reis ook vrij veel. En jij? Kom een keer langs in SF als ik er ben, laat ik je 'MIJN' stad zien als je dat leuk vindt!
pi_47498328
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 00:33 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je zal in SF toch wel eenOrganic of Farmers Supermarket hebben?
Klopt. Dat hele Organic gedoe is hier zo ongeveer uitgevonden

http://en.wikipedia.org/wiki/Alice_Waters
quote:
Ik was bijna naar SF gegaan, stond voor tweede helft april gepland. Maar ik heb nu een niuewe baan, dus ze zullen iemand anders moeten vinden die naar SF wil.
nu zit je in Bogota toch of heb ik dat verkeerd?

edit: ik zie het al, heb het dus verkeerd: je staat op t lijstje als 'zetelend' in London
pi_47498335
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:48 schreef popolon het volgende:

dus jij ligt al lang en breed in je zwembad?
pi_47498432
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 06:14 schreef Walrik het volgende:
Gewoon je rijbewijs HIER halen, heb ik ook gedaan!! Je kunt hier echt niet zonder auto (ja in San Fran wel maar daar zit jij dus niet)
Hehe, ik heb erover gedacht ja. Het is ietwat verleidelijk om dat inderdaad te doen. Maar goed, zo snel zal dat niet gaan, denk dat ik er dan uiteindelijk nog geen maand plezier van kan hebben. Moet overdag gewoon werken enzo, waar houd ik dan tijd over voor rijles enzo?
quote:
Dat is juist het interessante hier! SF is supercosmopolitaans, Californie zelf is sowieso multicultureler dan welk land in Europa ook met uitzondering van Londen misschien, meer dan de helft van de bevolking hier is NIET blank. Sowieso veel chinezen, Afghanen, Indiers, noem maar op. EEN derde van de tech startups hier is opgericht door een minderheid/buitenlander.
Yep, waaronder "mijn" startup. Één van de oprichters is een Rus, als ik 't goed heb. Heb sowieso veel positiefs over Calfornië en vooral SF gehoord ja. Deze week hoorde ik tijdens de lunch dat er in SF een straat is waar men regelmatig in het openbaar seks heeft. Toen ik me hardop afvroeg of ik nou echt in het Amerika van schijnheil Bush zat werd me ook al uitgelegd dat San Francisco ook echt zo ongeveer de enige plaats is waar zoiets kan.
quote:
Over t algemeen is men hier niet zo "boterham-voor-ontbijt-en-tussendemiddag" georienteerd dat is inderdaad een feit, t is hier meestal uit eten en dan California cuisine met veel gezonde spullen of Mexicaans, Italiaans, Vietnamees, etc. etc.
Inderdaad, heb tegenwoordig dus vaak warm eten rond de middag en zo af en toe frommel ik voor ik naar huis ga nog even een burrito naar binnen. Bevalt ook wel.
quote:
ik zit in het venture capital/startup wereldje, dus ik reis ook vrij veel. En jij? Kom een keer langs in SF als ik er ben, laat ik je 'MIJN' stad zien als je dat leuk vindt!
Klinkt leuk! Ik zit hier nog wel een maand of twee dus daar is vast wel tijd voor. Ik heb nu even een lange reis, hierna zal het wel een beetje meevallen, dan moet ik aan het werk in het Europese hoofdkwartier te Dublin. Ik werk sinds zo'n anderhalf maand voor een groot Internet bedrijf met een kleurrijk logo, zullen we maar zeggen.
pi_47500871
het sneeuwt en alles is wit! maar volgens mij in nederland ook
pi_47513476
Waarom staat er trouwens nog Eindhoven in je profiel?
pi_47515052
luiheid

en ik ben regelmatig in eindhoven, zo ver is het niet
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:05:22 #54
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47516546
Ik vroeg me al af waar dit topic gebleven was..... wist niet deeltje 15 alweer vol zat.

Intussen zit ik alweer 5 jaar in de Verenigde Staten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:23:44 #55
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47517318
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 15:48 schreef PeuRac het volgende:

Je mag in een land BUITEN de EU meestal voor 3 tot 6 maanden rijden op een Nederlands rijbewijs. Meestal komt dat overeen met de periode dat een toeristenvisum mogelijk is. Ga je op vakantie, dan kun je dus gewoon in Amerika, Canada, etc rondrijden zonder probleem.

Emigreer je echter, dan moet je een rijbewijs halen. Binnen de EU is dat heel simpel, je gaat naar de lokale oveheid en wisselt je rijbewijs om. Buiten de EU is het afhankelijk per land. Sommige landen erkennen het Nederlands rijbewijs wel, en kun je het zo omwisselen, in andere landen moet je gewoon weer examen doen.

In de VS en Canada kun je je Nederlandse rijbewijs NIET omwisselen en moet je opnieuw rijexamen doen. Gelukkig is dat vrij goedkoop, ik was in 2002 iets van $25 kwijt voor theorie, praktijk, en het rijbewijs zelf. Nu kun je in California voor iets van $45 helemaal klaar zijn. Rijbewijs vernieuwen kost $25, elke 4 jaar. Een prikkie dus, vergeleken bij Nederland. Als je al een Nederlands rijbewijs hebt is het rijexamen een fluitje van een cent. Ik was nog geen 10 minuten op de weg, en mijn examinator had zoiets van.... Nah, jij kunt gewoon rijden dus laten we onze tijd niet verder verdoen, rij maar weer terug naar het DMV kantoor. Ik moest voor de officiële papieren nog wel even langs een 4-way stop, en even achteruit inparkeren, want dat moet hij aanstrepen op het examen formulier. 15 minuten na vertrek stond ik weer bij de DMV met een foutloos examen.

Op de theorie had ik 1 fout, ik was zelf wat strenger met het promillage alcohol dat toegestaan is, en streepte 0.5 aan ipv de toegestane 0.7. Eigenlijk kan ik dat ook geen echte fout noemen natuurlijk, want als ik 0.5 in mijn hoofd hou zit ik altijd goed bij de wet!

Mijn Nederlandse rijbewijs is trouwens in 2005 verlopen. En het is echt een enorme doffe bureaucratische ellende om dat verlengd te krijgen vanuit het buitenland. Gelukkig mag je verlopen rijbewijzen nog gewoon omwisselen verder.... ik denk dat ik het nog 1 keer doe voor 10 jaar, maar waarschijnlijk ga ik mijn Nederlandse rijbewijs ook gewoon niet meer nodig hebben.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:26:46 #56
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47517442
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 05:58 schreef LintuxCx het volgende:
Dit weekend naar Yosemite Park geweest. Best gaaf zeg, dan merk je pas hoe saai het platte kleine volgebouwde Nederland is.
Behalve de parken is het sowieso wel leuk met al die heuvels. Ik kijk dagelijks regen de heuvels aan in de buurt (500, 600 meter hoog misschien) en als het helder weer is kan ik de Los Angeles mountains zien, met toppen van rond de 4 kilometer enzo. Ik vind dat toch mooi, berglandschappen.
-
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:28:50 #57
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_47517548
iets ten zuiden van de USA is het officieel het zelfde,
officieus kun je met je NL rijbewijs echter een locaal exemplaar bemachtigen.

en helaas: sinds vandaag is het herfst
maar gelukkig nog steeds met 30+
zonnig Brasil
pi_47517635
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Je mag in een land BUITEN de EU meestal voor 3 tot 6 maanden rijden op een Nederlands rijbewijs. Meestal komt dat overeen met de periode dat een toeristenvisum mogelijk is. Ga je op vakantie, dan kun je dus gewoon in Amerika, Canada, etc rondrijden zonder probleem.

Emigreer je echter, dan moet je een rijbewijs halen. Binnen de EU is dat heel simpel, je gaat naar de lokale oveheid en wisselt je rijbewijs om. Buiten de EU is het afhankelijk per land. Sommige landen erkennen het Nederlands rijbewijs wel, en kun je het zo omwisselen, in andere landen moet je gewoon weer examen doen.
serieus? ik ben al anderhalf jaar in duitsland met een nederlands rijbewijs

nou is het wel zo dat ik alleen af en toe een auto huur en dus niet regelmatig rij. maar bij de verhuur hebben ze er nooit iets van gezegd.
  woensdag 21 maart 2007 @ 18:24:06 #59
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47519763
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:30 schreef Byte_Me het volgende:
serieus? ik ben al anderhalf jaar in duitsland met een nederlands rijbewijs
Sterker nog, binnen de EU MOET je het rijbewijs bij de lokale overheid omwisselen voor een rijbewijs van het lokale land als in dat land woont. Verder ook geen problemen als je weer terug gaat naar Nederland, dan wissel je het weer gewoon om voor een Nederlands rijbewijs.
quote:
nou is het wel zo dat ik alleen af en toe een auto huur en dus niet regelmatig rij. maar bij de verhuur hebben ze er nooit iets van gezegd.
Nee, die denken gewoon dat je een Nederlandse toerist bent verder. Nu zul je in Duitsland er denk ik niet heel veel problemen mee krijgen, maar mocht je in een ongeluk terecht komen, en er volgen allerlei legale handelingen en papierwinkels etc, dan KAN het een probleem zijn.

Aangezien je in Duitsland woont, gewoon even omwisselen, dan ben je van het gezeur af. Je kunt er nog gewoon als toerist mee in Nederland rijden, en als je weer naar Nederland verhuisd kun je bij de gemeente je Duitse rijbewijs weer omzetten naar een Nederlands rijbewijs.
-
pi_47519918
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:24 schreef maartena het volgende:

[..]

Sterker nog, binnen de EU MOET je het rijbewijs bij de lokale overheid omwisselen voor een rijbewijs van het lokale land als in dat land woont. Verder ook geen problemen als je weer terug gaat naar Nederland, dan wissel je het weer gewoon om voor een Nederlands rijbewijs.
[..]

Nee, die denken gewoon dat je een Nederlandse toerist bent verder. Nu zul je in Duitsland er denk ik niet heel veel problemen mee krijgen, maar mocht je in een ongeluk terecht komen, en er volgen allerlei legale handelingen en papierwinkels etc, dan KAN het een probleem zijn.

Aangezien je in Duitsland woont, gewoon even omwisselen, dan ben je van het gezeur af. Je kunt er nog gewoon als toerist mee in Nederland rijden, en als je weer naar Nederland verhuisd kun je bij de gemeente je Duitse rijbewijs weer omzetten naar een Nederlands rijbewijs.
onhandig eigenlijk, je zou verwachten dat zulke dingen overbodig worden door de EU. mja, ik ben hier nog een halfjaartje, ik denk niet dat ik het nog ga omwisselen.
  woensdag 21 maart 2007 @ 19:32:55 #61
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47522278
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:28 schreef Byte_Me het volgende:
onhandig eigenlijk, je zou verwachten dat zulke dingen overbodig worden door de EU. mja, ik ben hier nog een halfjaartje, ik denk niet dat ik het nog ga omwisselen.
Nee, dan heeft het ook weinig zin. Maar tot de EU een EU rijbewijs en een EU burgeradministratie heeft zul je nog wel jaren tegen dit soort bureaucratie aanlopen. En alle landen willen niets van hun eigen systemen opgeven en 1 enkel EU systeem invoeren. De EU werkt eigenlijk alleen maar fatsoenlijk als iedereen meewerkt natuurlijk.

Volgens mij zijn er wel plannen voor een EU rijbewijs.
-
  woensdag 21 maart 2007 @ 23:40:50 #62
111528 Viajero
Who dares wins
pi_47533035
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 06:19 schreef Walrik het volgende:

[..]

Klopt. Dat hele Organic gedoe is hier zo ongeveer uitgevonden

http://en.wikipedia.org/wiki/Alice_Waters
[..]

nu zit je in Bogota toch of heb ik dat verkeerd?

edit: ik zie het al, heb het dus verkeerd: je staat op t lijstje als 'zetelend' in London
Ik was vorige week in Bogota, nu in Sao Paulo en 31 maart weer terug naar London, waar ik inderdaad woon

Ik reis nogal veel voor mijn werk.
pi_47536214
die euro is voor mij erg handig hier in Indonesie, verder heeft de EU volgens mij geen voordelen voor mij hier.
pi_47536333
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 23:40 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik was vorige week in Bogota, nu in Sao Paulo en 31 maart weer terug naar London, waar ik inderdaad woon

Oh wat lijkt me dat heerlijk
enge ziektes sucks :'(
pi_47536543
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 23:40 schreef Viajero het volgende:

[..]

wat voor werk doe je dan, als ik vragen mag?

(verkapte ik wil ook zo'n baan vraag)
  donderdag 22 maart 2007 @ 04:00:07 #66
111528 Viajero
Who dares wins
pi_47536570
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 03:46 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

wat voor werk doe je dan, als ik vragen mag?

(verkapte ik wil ook zo'n baan vraag)
Als je ervaring hebt met het geven van software training en Engels, Spaans en Portugees spreekt zit mijn bedrijf om je te springen! (ik ga namelijk per 10 april weg, hetzelfde doen voor een ander bedrijf dat me beter betaalt )

Ik ben dus software trainer
pi_47536646
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 07:13 schreef LintuxCx het volgende:

Yep, waaronder "mijn" startup. Één van de oprichters is een Rus, als ik 't goed heb.
Sergei bedoel je? Google is nu onderhand wel startup-af, hoor!
quote:
Klinkt leuk! Ik zit hier nog wel een maand of twee dus daar is vast wel tijd voor. Ik heb nu even een lange reis, hierna zal het wel een beetje meevallen, dan moet ik aan het werk in het Europese hoofdkwartier te Dublin. Ik werk sinds zo'n anderhalf maand voor een groot Internet bedrijf met een kleurrijk logo, zullen we maar zeggen.
Doen we! Wordt mijn eerst e Fok meet dan!
Nog meer Fokkers zin in een dagje San Francisco? Meldt u aan!
pi_47536704
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 04:00 schreef Viajero het volgende:

[..]

Als je ervaring hebt met het geven van software training en Engels, Spaans en Portugees spreekt zit mijn bedrijf om je te springen! (ik ga namelijk per 10 april weg, hetzelfde doen voor een ander bedrijf dat me beter betaalt )

Ik ben dus software trainer
dat Spaans en Portugees van me is niet zo sterk
pi_47536975
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 04:49 schreef Walrik het volgende:
Sergei bedoel je? Google is nu onderhand wel startup-af, hoor!
Yeps, Sergey. Goed, 't is niet echt meer een startup hè? Ja, tenzij je Steve Ballmer moet geloven natuurlijk, maarja.

Hij is overigens jood las ik net, maar is idd wel in Rusland geboren. Maar goed.
quote:
Doen we! Wordt mijn eerst e Fok meet dan!
Nog meer Fokkers zin in een dagje San Francisco? Meldt u aan!
Hehe, geen idee of er verder veel Fokkers in deze omgeving zitten, AFAIK hebben we verder alleen een maartena ergens rond LA, de anderen zitten niet eens in CA.

[edit] Had overigens net mij ma aan de lijn, kennelijk heeft de belastingdienst me een fikse vragenlijst toegestuurd. Kan me zo gauw even geen vraag bedenken die er niet op stond.
pi_47537288
De Belastingdienst... leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker.
pi_47537355
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 07:47 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Yeps, Sergey. Goed, 't is niet echt meer een startup hè? Ja, tenzij je Steve Ballmer moet geloven natuurlijk, maarja.

Hij is overigens jood las ik net, maar is idd wel in Rusland geboren. Maar goed.
[..]

Hehe, geen idee of er verder veel Fokkers in deze omgeving zitten, AFAIK hebben we verder alleen een maartena ergens rond LA, de anderen zitten niet eens in CA.

[edit] Had overigens net mij ma aan de lijn, kennelijk heeft de belastingdienst me een fikse vragenlijst toegestuurd. Kan me zo gauw even geen vraag bedenken die er niet op stond.
Ik heb t ff heel slecht gedaan, maar omdat ik in januari weer terug verhuis naar NL, heb ik me niet uitgeschreven, puur om die belastingzooi te ontwijken.
pi_47540417
Ik meld me ook maar weer hier. Komende dinsdag is het zover en verhuis ik definitief naar Boston (tenminste, in elk geval voor drie jaar ). Kan iemand me nog advies geven hoe het halen van je motorrijbewijs in zijn werk gaat in de US/Massachusetts?
Jesus saves but death prevails.
pi_47540427
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:24 schreef maartena het volgende:

[..]

[..]
Volgens mij valt het met het MOETEN wel mee als ik de website van de ambassade in Parijs bekijk
http://www.amb-pays-bas.f(...)_frankrijk#RIJBEWIJS
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:52:39 #74
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_47550309
Als mn gesprek bij het amerikaans consulaat 16 april goed gaat enzo, ga ik 15 juni verhuizen naar de USA (naar een klein dorpje in missouri).
Ik zit er nu ook, ga zaterdag ochtend weer terug naar rotterdam
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_47550443
En wat ga je daar dan doen. Wat maakt het leven in zo'n klein plaatsje in the middle of nowhere beter dan in r'dam?
enge ziektes sucks :'(
  donderdag 22 maart 2007 @ 17:01:55 #76
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47552913
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:50 schreef Shivo het volgende:
Kan iemand me nog advies geven hoe het halen van je motorrijbewijs in zijn werk gaat in de US/Massachusetts?
Volgens mij kan wonderer je daarbij helpen. In de meeste staten van de VS ben je voor minder dan $50 klaar, of het nu een autorijbewijs of motorrijbewijs is.

In California was het stappenplan ongeveer zo:

1) theorie halen.
2) "learning permit" halen waarmee je als leerling de weg op mag met een volwassene of rijschool. Hoe dit precies gaat met een motor weet ik trouwens niet.
3) met de "learning permit" kun je vervolgens toegevoegd worden aan de verzekering van de auto/motor waarmee je examen gaat doen. (examen in verzekerde auto of motor is verplicht, maar het mag ook een gehuurde motor of auto zijn, mits de hoofdbestuurder een volwassen Amerikaan is, 25 jaar of ouder)
4) examen doen.
5) rijbewijs halen.

Voor een motor zal het misschien net ietsje anders liggen. Ik geloof dat je in sommige staten eerst een autorijbewijs moet hebben voor je een motorrijbewijs mag halen, maar in California is het een apart rijbewijs net als in Nederland.

Kijk eens rond op http://www.mass.gov/rmv/

In California heet het DMV, in Massachusetts blijkbaar RMV
-
  donderdag 22 maart 2007 @ 20:30:59 #77
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_47559802
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:56 schreef plae het volgende:

En wat ga je daar dan doen. Wat maakt het leven in zo'n klein plaatsje in the middle of nowhere beter dan in r'dam?
mn vader woont er
Mijn stiefmoeder is Amerikaanse, en ze wonen hier nu iets langer dan 4 of 5 jaar volgens mij,
En hier heb ik de ruimte om te doen wat ik wil (binnen bepaalde grenzen natuurlijk ), en ik mis/miste mijn vader heel erg enzo.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 02:41:25 #78
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_47569960
Wie weet trouwens of je jezelf MOET uitschrijven als je in het buitenland woont? Ik sta nog altijd ineschreven in NL bij mijn gemeente... kan dit complicaties opleveren?
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
pi_47570266
Je moet niets qua uitschrijven, maar je moet er dan wel rekening mee houden dat er verzekeringen en belastingen zijn die je moet betalen als je ingeschreven staat.

Ikzelf ben ook niet uitgeschreven, kennis van me die al 40 jaar in het buitenland woont staat ook nog gewoon ingeschreven. Moeten? Nee dus. Is het handig? Zelf bekijken wat je voor en nadelen zijn en dan de beslissing maken.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 04:08:06 #80
111528 Viajero
Who dares wins
pi_47570290
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 05:56 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

dat Spaans en Portugees van me is niet zo sterk
Helaas, dan gaat deze baan voor jou niet door..

Spreek je wel Maleis/Bahasa? (noemen ze het daar trouwens inderdaad Bahasa Indonesia?) staat nog steeds op mijn verlangslijstje van talen die ik wil leren, schijnt ook niet zo moeilijk te zijn. Als je het spreekt, is het waar dat het niet zo heel moeilijk is?
  vrijdag 23 maart 2007 @ 04:35:04 #81
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47570334
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 02:41 schreef Skeffie het volgende:
Wie weet trouwens of je jezelf MOET uitschrijven als je in het buitenland woont? Ik sta nog altijd ineschreven in NL bij mijn gemeente... kan dit complicaties opleveren?
Niet echt.... alleen is het een beetje afhankelijk van waar je gewoond hebt. Veel gemeenten heffen namelijk gemeentebelasting op de gezinsgrootte (meer gezinsleden, meer afval, etc) en dat doen ze gewoon op hoeveel personen er ingeschreven staan op een bepaald adres. Nu stelt dat weinig voor (hooguit een paar tientallen euro per jaar ofzo, ook een beetje afhankelijk van e.e.a.), maar tis maar dat je het weet.

Verder kun je niet vanuit het buitenland stemmen, hiervoor moet je uitgeschreven staan (en eigenlijk ingeschreven als "Nederlander in het buitenland" in Den Haag. Verder kloppen de CBS statistiekjes dan weer niet, want die halen ook gegevens uit de burgerlijke stand om te bepalen hoeveel Nederlanders per jaar vertrekken etc....

Voor jezelf heeft het weinig gevolgen. Je hebt geen inkomen in Nederland, dus geen belasting etc, dus dat gaat meestal wel goed enzo.
-
pi_47570669
Het heeft vooral als groot voordeel dat je niet elke keer die belasting zooi hebt, als je (net als ik) dan weer een jaar hier, ff naar Nederland, een jaartjes daar, weer naar Nederland, weer een jaartje weg.

Dat is erg veel gedoe als je elke keer alles weer opnieuw moet invullen en regelen.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 11:00:23 #83
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_47574447
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 02:41 schreef Skeffie het volgende:
Hier ook ja. Officieel woon ik nog steeds in Nederland. Dat wil dus zeggen dat ik niet ben opgenomen in de statistieken van het Centraal Bureau voor de Staatspropaganda. Ik heb ooit projecten voor ze gedaan, dus ik neem CBS cijfers met een vrachtwagen vol zout.
reset
pi_47580345
Ik "woon" ook nog altijd in Amsterdam
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_47583288
terug van een klein weekje NL
erg nederlands, het waaide, het is er koud, we hebben sneeuw regen en hagel gehad
bijgekletst met m'n ouders, m'n broer en zijn vriendin. m'n moeder herstelt van een hernia dus die kon helaas niet veel doen. bossebol, kroketten, een vaasje bavaria en veel uit eten. daarna een goede joint in de coffeeshop en slapen
wat is fatsoenlijk uit eten trouwens duur in NL eigenlijk. dan moet je ook nog betalen voor het brood dat je bestelt en je betaalt 15¤ voor een fles rode château migraine nederlandse wiet of hash doet altijd goed. ik rook hier nooit meer iets nadat ik het idee had dat ik een autoband op zat te roken

prochaine visite : sensation white met m'n vriend en 2 vrienden uit parijs
pi_47584371
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 11:00 schreef Individual het volgende:

[..]

Hier ook ja. Officieel woon ik nog steeds in Nederland. Dat wil dus zeggen dat ik niet ben opgenomen in de statistieken van het Centraal Bureau voor de Staatspropaganda. Ik heb ooit projecten voor ze gedaan, dus ik neem CBS cijfers met een vrachtwagen vol zout.
Je wilt toch niet beweren dat het CBS niet zorgvuldig werkt!
Ik ben trouwens bezig om te kijken of ik voor 3 jaar naar Luxemburg kan.
pi_47602968
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 07:47 schreef LintuxCx het volgende:

klopt ja, voor zover ik weet, zijn er niet al te veel Fokkers hier in Nor Cal

..maartena zit inderdaad So Cal met nog enkele andere fokkers (iemand in San Diego dacht ik)
pi_47602990
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 14:02 schreef rameijer het volgende:
Ik "woon" ook nog altijd in Amsterdam
ik ook! maar zit intussen alweer sinds 1995 in de Us of A
pi_47603553
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 04:08 schreef Viajero het volgende:

[..]

Helaas, dan gaat deze baan voor jou niet door..

Spreek je wel Maleis/Bahasa? (noemen ze het daar trouwens inderdaad Bahasa Indonesia?) staat nog steeds op mijn verlangslijstje van talen die ik wil leren, schijnt ook niet zo moeilijk te zijn. Als je het spreekt, is het waar dat het niet zo heel moeilijk is?
Bahasa Indonesia is niet vreselijk moeilijk om te spreken, maar officiele brieven en dergelijke is een ander verhaal. Het spreken met een flink basis-pakket woorden lukt me al aardig, maar ik leer nog altijd bij natuurlijk.

Maleis is voor Maleisie zelf. Het zijn twee aparte talen. Ze zullen elkaar wel verstaan trouwens, zeker de mensen uit westelijk Indonesie.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 02:51:52 #90
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47603921
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 01:15 schreef Walrik het volgende:
Ben je ook al Amerikaan?
-
pi_47604180
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 01:15 schreef Walrik het volgende:

[..]

de tijd vliegt he.
  maandag 26 maart 2007 @ 07:29:53 #92
46960 StefanP
polemicist
pi_47662097
Eindelijk! Mijn GC is "ordered for production." Nederland, tot nooit meer ziens!

* veel bier gaat drinken
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_47662528
GC = greencard?

In dat geval gefeliciteerd dan

Ik drink er vanavond ook 1e voor je (meer omdat ik 250 dagen in het buitenland zit, maar toch)
pi_47662603
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:53 schreef LintuxCx het volgende:
Waarom staat er trouwens nog Eindhoven in je profiel?

nu niet meer
  maandag 26 maart 2007 @ 11:44:42 #95
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_47666677
quote:
Op maandag 26 maart 2007 07:29 schreef StefanP het volgende:
Eindelijk! Mijn GC is "ordered for production." Nederland, tot nooit meer ziens!

* veel bier gaat drinken
Gefeliciteerd, maar waarom ben je eigenlijk zo boos op Nederland?
reset
pi_47669517
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:44 schreef Individual het volgende:

[..]

Breek z'n bek niet open, want dan is dit topic gelijk vol.
  maandag 26 maart 2007 @ 15:58:44 #97
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47675509
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:44 schreef Individual het volgende:
Oh boy....

StefanP is een Texaan die op het verkeerde continent geboren is.
-
pi_47675537
quote:

* veel bier gaat drinken
Ga je ook je FOK!-account opzeggen?

You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  maandag 26 maart 2007 @ 18:50:55 #99
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47681644
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:59 schreef rameijer het volgende:
Ga je ook je FOK!-account opzeggen?
Nee natuurlijk niet....

.nl websites zijn niet "echt" Nederlands natuurlijk.
-
  maandag 26 maart 2007 @ 18:51:48 #100
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47681668
quote:

* veel bier gaat drinken
Nou gefeliciteerd dan maar . Over 5 jaar een paspoort?

Wat voor type visum heb je eigenlijk?
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')