Cool. Waarvoor? Werk? Word je overgeplaatst? Of een nieuwe baan?quote:Op zondag 4 maart 2007 17:12 schreef Tha_Dijkstra het volgende:
ik zit zoals het nu staat per 26 augustus in Hongkong!!
vooralsnog eerst studie, misschien nog een extra 5 maand voor een afstudeerstage..quote:Op zondag 4 maart 2007 17:19 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Cool. Waarvoor? Werk? Word je overgeplaatst? Of een nieuwe baan?
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:16 schreef popolon het volgende:
Doh, ik zie nu pas dat we een Nederlands consulaat 10 minuten van m'n werk hebben zitten.
Alleen doen ze niet aan paspoorten.
hier spreekt het consulaat geen nederlands. het is piepklein en er hangt een grote foto van beatrix in een mooie jurk en goed opgedirktquote:Op maandag 5 maart 2007 03:31 schreef Skeffie het volgende:
[..]Ja Mr. Henry Witte op 28th street toch? Ben ik ook een paar keer geweest aangezien en vriend van me toendertijd zijn paspoort was kwijtgeraakt. Kon daar toen wel gewoon geregeld worden (ze laten het via het consulaat in Chicago lopen).
Als we daar in de buurt waren gingen we wel eens langs voor een babbel en de gratis Wilhelmina pepermuntjes (tja je blijft Nederlands he!).
Paspoorten maken doen ze nergens meer, ze worden altijd teruggestuurd naar Nederland. De Consulaten beschikken niet over de machines om de verharde gegevenspagina te maken. Waarschijnlijk ging de jouwe ook niet via Parijs, maar gewoon via Nederland.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:45 schreef Prego het volgende:
paspoorten maken ze zelf ook niet maar dat regelen ze via parijs. binnen 1 week had ik hem al binnen.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:44 schreef Skeffie het volgende:
zo, heb een nieuwe baan, bij de European Union Chamber of Commerce in Shanghai... aankomend weekend naar Hong Kong om mijn visum te veranderen in een Business VIsum... Bye bye student life!!!
Huh? Lente?quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:57 schreef popolon het volgende:
Ik zie vogels, ze zijn teruggekomen uit 't zuiden.
Ik ruik de lente, nog even en de ijsbaan is weer een zwembad.
Gefeliciteerd, maar ben je nu een ambtenaar geworden?quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:44 schreef Skeffie het volgende:
zo, heb een nieuwe baan, bij de European Union Chamber of Commerce in Shanghai... aankomend weekend naar Hong Kong om mijn visum te veranderen in een Business VIsum... Bye bye student life!!!
Zo kijk je ergens naar uit.quote:Op donderdag 8 maart 2007 01:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Huh? Lente?
Die ene dag lente is allang geweest.... (naar korte mouwen kijkt).
Maar wel in een topic over Nederlanders in het buitenland, en in een gesprek met Nederlanders in de USquote:Op donderdag 8 maart 2007 14:33 schreef rameijer het volgende:
Vertaal je Fahrenheits even naar Celsius StefanP; je post op een Nederlands forum.
Ik zou het dan eerder warm vindenquote:Op donderdag 8 maart 2007 14:41 schreef Viajero het volgende:
[..]
Maar wel in een topic over Nederlanders in het buitenland, en in een gesprek met Nederlanders in de US![]()
Ik vind het ook altijd lastig om te rekenen, maar heb gelukkig een goed idee van wat een bepaalde temperatuur betekent in zowel F als C.
Ik vind het als Nederlander nog steeds cool als ik in de States ben en een thermometer zegt 100 graden![]()
Not a tough Texan, ey?quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:16 schreef StefanP het volgende:
Ik moet er niet aan denken... zonder lange mouwen heb ik het altijd koud. Ik slaap met 72 graden nog met een dekbed. Als ik collega's zie die dag in dag uit een t-shirt dragen, ook 's winters, dan krijg ik het er zelf koud van. Pas als het 80+ is, zijn korte mouwen mogelijk.
Over Texan gesproken, StefanP:quote:
Haha, ik ga overmorgen naar Bogota, en daar komt ie zondag aan.. nu zijn er normaal al veel soldaten en politie op straat in Bogota, maar dat zal nu nog iets meer zijn.quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:05 schreef qwerty_x het volgende:
en over Bush gesproken:
omdat die man het in z'n hoofd heeft gehaald om vandaag en morgen São Paulo te bezoeken, is er politie all over the place, vele straten afgesloten, nog meer files dan normaal. Kortom: een teringzooi.
Dat nummer geldt nog steeds. Uiteraard moet je wel een geldige werkvergunning/green card etc hebben, maar als je al eerder een SSN hebt verkregen, dan kun je die weer gewoon gebruiken. Kan ook handig zijn met je credit score als je op dat SSN in het verleden financieel vrij braaf bent gebleven.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:14 schreef Dizzee het volgende:
voor de lui die in Amerika werken:
ik heb een SSN nummer, gekregen toen ik daar werkte. ben nu weer in Nederland, maar stel dat ik daar weer ga werken. geldt dat nummer nog steeds, of moet ik een nieuwe aanvragen?
thanks.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat nummer geldt nog steeds. Uiteraard moet je wel een geldige werkvergunning/green card etc hebben, maar als je al eerder een SSN hebt verkregen, dan kun je die weer gewoon gebruiken. Kan ook handig zijn met je credit score als je op dat SSN in het verleden financieel vrij braaf bent gebleven.
Tja, dat geld eigenlijk voor elke Amerikaanse president, waar ook ter wereld. Ik kan me nog herinneren dat Clinton in Nederland was voor de Marshall Plan herdenkingen, en dat half Den Haag plat lag, en dat de A4 van Schiphol naar Den Haag urenlang was afgezet omdat de motorcade van meneer Bill er langs moest en half Nederland te laat op zijn/haar werk verscheen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:05 schreef qwerty_x het volgende:
en over Bush gesproken:
omdat die man het in z'n hoofd heeft gehaald om vandaag en morgen São Paulo te bezoeken, is er politie all over the place, vele straten afgesloten, nog meer files dan normaal. Kortom: een teringzooi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Credit_scorequote:Op donderdag 8 maart 2007 18:25 schreef Dizzee het volgende:
maar wat een is een credit score? daar heb ik nog nooit van gehoord.
Wat ga je precies studeren? Trouwens welkom in HK.quote:Op zondag 4 maart 2007 21:21 schreef Tha_Dijkstra het volgende:
[..]
vooralsnog eerst studie, misschien nog een extra 5 maand voor een afstudeerstage..
Nee, ik word gelukkig geen ambtenaar!! De Chamber werkt onafhankelijk van de EU. Het is een not for profit instelling waarbij de inkomsten komen uit memberships and corporate sponsorshipquote:Op donderdag 8 maart 2007 02:23 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, maar ben je nu een ambtenaar geworden?
Haha, heel bekend. Ik heb ook altijd moeite met liquid ounces. Ik weet dat 40 Oz. (to freedom) genoeg is om flink dronken van te rakenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 07:31 schreef StefanP het volgende:
Het ergste zijn gewichten en volumes. Recepten met tablespoons, quarts en cups krijg ik een rolberoerte van. Ik weet inmiddels redelijk hoeveel ounces ik moet hebben van iets, maar meer dan dat... pfff.
Temperatuur went redelijk snel, maar meer op gevoel. Even zeggen hoeveel graden celcius 85 graden fahrenheit is, is er niet bij zonder een paar seconden nadenken. Dat het lekker is, is genoeg
Ik denk dat ik een beetje de volgende lijst in mijn hoofd heb:
30 = 0
40 = 5
50 = 10
60 = 15
70 = 20
80 = 25
90 = 30
Of het klopt weet ik niet, maar het zal redelijk in de buurt komen.
Temperatuur,afstand en ook volumes (al wat lastiger) gaan vrij makkelijk maar de oppervlakte- en lengteafstanden is gewoon waardeloos met inches, feet en yards. Het rijtje van SteefP klopt aardig maar gaat niet voor alle temperaturen op.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 07:18 schreef LintuxCx het volgende:
Pffft, je bent wel heel erg veryankt als je in graden Fahrenheit gaat rekenen hoor.Het zou toch wel zo fijn zijn als ze hier eens gaan overwegen het metrische stelsel aan te nemen. In Ierland is de mijlen->kilometers overgang al bezig gelukkig. Auto's geven hier soms ook al beiden aan, dus er is een begin.
Lijstje op/in je keukenkast deurtje plakkenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 07:31 schreef StefanP het volgende:
Het ergste zijn gewichten en volumes. Recepten met tablespoons, quarts en cups krijg ik een rolberoerte van. Ik weet inmiddels redelijk hoeveel ounces ik moet hebben van iets, maar meer dan dat... pfff.
Temperatuur went redelijk snel, maar meer op gevoel. Even zeggen hoeveel graden celcius 85 graden fahrenheit is, is er niet bij zonder een paar seconden nadenken. Dat het lekker is, is genoeg
Ik denk dat ik een beetje de volgende lijst in mijn hoofd heb:
30 = 0
40 = 5
50 = 10
60 = 15
70 = 20
80 = 25
90 = 30
Of het klopt weet ik niet, maar het zal redelijk in de buurt komen.
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 07:31 schreef StefanP het volgende:
Ik zag in een ander topic dat je 't niet zo hebt op donkere mensen. En jij wilt naar de VS?quote:Op zondag 11 maart 2007 00:52 schreef ConQuestator het volgende:
Even een vraagje: is er in de VS veel vraag naar artsen?
Ik wil Nederland ontvluchten.
http://www.google.com/search?hl=en&q=foreign+doctor+immigration+to+the+usa&btnG=Google+Searchquote:Op zondag 11 maart 2007 00:52 schreef ConQuestator het volgende:
Even een vraagje: is er in de VS veel vraag naar artsen?
Ik wil Nederland ontvluchten.
Arts is hij?quote:Op zondag 11 maart 2007 05:18 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik zag in een ander topic dat je 't niet zo hebt op donkere mensen. En jij wilt naar de VS?
ik het ff negekeken en je hebt gelijk. het paspoort komt gewoon uit NLquote:Op maandag 5 maart 2007 15:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Paspoorten maken doen ze nergens meer, ze worden altijd teruggestuurd naar Nederland. De Consulaten beschikken niet over de machines om de verharde gegevenspagina te maken. Waarschijnlijk ging de jouwe ook niet via Parijs, maar gewoon via Nederland.
In de VS duurt het ongeveer 2 tot 3 weken, ik had de mijne een week of 2 later thuisbezorgd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |