Was er eerder nog geen sneeuw gevallen?quote:Op zondag 21 januari 2007 08:48 schreef ennuik het volgende:
Hoera! Sneeuw!
Tijden was het overdag een graad of 9 maar eindelijk, eindelijk hebben we sneeuw. Het is nog niet koud: +2 graden nu maar de weersverwachting voor de komende week geeft een dagtemp aan van -4! Gisteren begon het ineens te sneeuwen, 2 uur later lag er 20 cm en vandaag is er een heuse sneeuwstorm gaande! Ik blijf lekker binnen vandaag!
('k Vind het nu allemaal nog leuk maar als ik morgen naar mijn werk loop -heuvel op, heuvel af-, hoor je mij vloeken!)
[afbeelding]
Hoeveel ligt er nu zo'n beetje? Even een voorstelling van proberen te makenquote:Op zondag 21 januari 2007 08:56 schreef popolon het volgende:
Ik heb al een aardige spiermassa weten te kweken door het sneeuwschuiven.
Altijd handig zo'n shorttrackbaan.quote:Op zondag 21 januari 2007 09:03 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Hoeveel ligt er nu zo'n beetje? Even een voorstelling van proberen te maken
quote:Op zondag 21 januari 2007 09:12 schreef popolon het volgende:
[..]
Altijd handig zo'n shorttrackbaan.
[afbeelding]
Nee, op 1 november hadden we een dag natte sneeuw maar tot nu verder niets. De gekke Zweden waren helemaal in de war ("Dit kan toch niet? Zou het dan toch met global heating te maken hebben? Ik kan niet in mijn achtertuin skieen!") maar die kunnen nu met een gerust hart sneeuw schuiven!quote:Op zondag 21 januari 2007 08:54 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Was er eerder nog geen sneeuw gevallen?
haha.. kun je nagaan.. niet alleen in Nederland dus 'zorgen'. In Indonesie (Centraal Java) is het ook erg droog (en dat midden in het regenseizoen). Ik vind het niet zo heel erg, maar straks wordt het weer rijst importeren, dat is wel zeker.quote:Op zondag 21 januari 2007 09:20 schreef ennuik het volgende:
[..]
Nee, op 1 november hadden we een dag natte sneeuw maar tot nu verder niets. De gekke Zweden waren helemaal in de war ("Dit kan toch niet? Zou het dan toch met global heating te maken hebben? Ik kan niet in mijn achtertuin skieen!") maar die kunnen nu met een gerust hart sneeuw schuiven!
quote:
Kom je naar Jogja?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 02:30 schreef Libris het volgende:
En hier gewoon lekker koel, met 25 graden om 9:30 in de ochtend.. Iemand nog een leuke vakantietip in Azie? Heb nog niet besloten waar ik in Maart heen ga...
Goa!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 02:30 schreef Libris het volgende:
En hier gewoon lekker koel, met 25 graden om 9:30 in de ochtend.. Iemand nog een leuke vakantietip in Azie? Heb nog niet besloten waar ik in Maart heen ga...
en dan?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:40 schreef LintuxCx het volgende:
Nog zes dagen! o/
Ha, dan vertrek jij een dag later dan ik.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:10 schreef indahnesia.com het volgende:
en dan?
Nog 7 dagen en dan ga ik weer weg uit Nederland
Ja, een beetje een gevoel krijg ik wel, maar de volgende sla ik toch echt over hoor.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:15 schreef LintuxCx het volgende:
Je hebt nou in ieder geval toch nog een paar dagen om te zien wat winter hier nou precies hoort te zijn.
Dat was ook het eerste dat mij te binnen schoot na het lezen van de eerste alinea...quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:23 schreef StefanP het volgende:
Yeah baby. Ik ben gewoon een geboren Amerikaan die per ongeluk in NL beland is. Als baby intercontinentaal verwisseld of zo.
haha, cool!quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:30 schreef popolon het volgende:
Zo, net even bij de Dutch Store geweest.
[afbeelding]
Een hele echte winkel: http://www.thedutchstore.com/quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
haha, cool!
Is dat echt een Dutch Store of een hoekje in een international supermarket?
Ik mis eigenlijk heel weinig...quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Een hele echte winkel: http://www.thedutchstore.com/
Amerikaanse mayo is niet te pruimen, satesaus maak ik ook wel eens zelf maar goed, nasikruiden op z'n Nederlands, drop en natuurlijk de kroketten.quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:50 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik mis eigenlijk heel weinig...
Geweldig! Ze hebben alleen geen chocomel..quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Een hele echte winkel: http://www.thedutchstore.com/
Haring, KAAS!quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:30 schreef popolon het volgende:
Zo, net even bij de Dutch Store geweest.
[afbeelding]
Dat is altijd het 'probleem' van rondreizen;quote:Op vrijdag 26 januari 2007 06:27 schreef SeLang het volgende:
Aan de andere kant, als ik Taiwan binnenkort verlaat dan zijn er ook een hoop dingen die ik ga missen:
Dat zijn toch geen dingen om te missen? De meeste dingen zijn voor Nederlandse prijzen te verkrijgen in de steden in indonesie. Dat is als ik er zin in heb, want dergelijke dingen eet ik idd wel nu hier in Nederland, maar over een paar dagen niet meer.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:23 schreef Libris het volgende:
Ik heb vorig weekend nog Unox erwtensoep op, daarnaast nog 4 kleine rookworsten, een berg senseo, kaas (Old Amsterdam) Curry, hagelslag en ander zoet broodbeleg..
Hoe langer ik weg ben, hoe meer ik bepaalde dingen mis...
hehe.. mijn oma is inmiddels 80, ik kan weer terug naar Indonesie.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:28 schreef Prego het volgende:
echt missen? lekker een nederlandse snack na het stappen of een drukke dag op het werk. maar anderzijds zijn er genoeg lekkere alternatieven!!!
en des te lekkerder het is om wanner ik in NL ben eens lekker te snacken
maart![]()
dan wordt m'n moeder 50![]()
goede reis en wel thuisquote:Op zaterdag 27 januari 2007 09:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hehe.. mijn oma is inmiddels 80, ik kan weer terug naar Indonesie.![]()
Hier dus niet, oude kaas was te krijgen, maar de winkel is terecht. En tja, missen is natuurlijk relatief, ik kan heus wel zonder..quote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:16 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dat zijn toch geen dingen om te missen? De meeste dingen zijn voor Nederlandse prijzen te verkrijgen in de steden in indonesie. Dat is als ik er zin in heb, want dergelijke dingen eet ik idd wel nu hier in Nederland, maar over een paar dagen niet meer.
Schiphol taxi? of iemand eens lief aankijken die je kan wegbrengen?quote:Op maandag 29 januari 2007 07:24 schreef LintuxCx het volgende:
Heerlijk, als op de dag van je vertrek geen treinen rijden op een stuk van de route richting Schiphol...Eens zien hoe we dat op gaan lossen...
Dan heeft de NS zeker bussen klaarslaan, ik ben zo eens vanaf Utrecht afgezet op Schiphol, jaartje of drie geleden geloof ik. Was toen dus prima geregeld. Dit is trouwens ook de reden dat ik lekker vroeg vertrek, je weet maar nooit.quote:Op maandag 29 januari 2007 07:24 schreef LintuxCx het volgende:
Heerlijk, als op de dag van je vertrek geen treinen rijden op een stuk van de route richting Schiphol...Eens zien hoe we dat op gaan lossen...
Aah, okay, ik dacht dat je een kaas-junkie wasquote:Op maandag 29 januari 2007 07:58 schreef Libris het volgende:
[..]
Hier dus niet, oude kaas was te krijgen, maar de winkel is terecht. En tja, missen is natuurlijk relatief, ik kan heus wel zonder..
Veel plezier!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 00:08 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik ga rond 12 feb weer voor een weekje naar Nederland!![]()
Dank je!quote:Op maandag 29 januari 2007 12:42 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Veel plezier!
Die ene keer per jaar dat wij naar NL gaan slaan we voornamelijk drop in, kilo's!!!
Verder mis ik niet zoveel. Kroketten maken we zelf wel, en verder kan het me gestolen worden allemaal. Maar drop....!!![]()
![]()
![]()
![]()
Jiao ziquote:Op vrijdag 26 januari 2007 06:27 schreef SeLang het volgende:
Aan de andere kant, als ik Taiwan binnenkort verlaat dan zijn er ook een hoop dingen die ik ga missen:
Wat bedoel je met kindvriendelijk?quote:Op maandag 29 januari 2007 15:02 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Jiao zi![]()
Zijn je plannen al wat concreter A. (ik heb een tijdje niet meegelezen, nee)?
Libris, het zal niet helemaal je ding zijn, maar heb jij toevallig een idee voor een kind-vriendelijk hotel in Singapore? We wilden in april weer eens langs gaan.
En wat jouw vakantie betreft: in Bangkok was je niet zo lang geleden geweest he?
Je kan maar iets hebben om naar uit te kijken, toch?quote:Bangkok vind ik ook te druk en te chaotisch voor niet-vakantie hoor. Mja, nog maar drie jaar, een maand en twee dagen te gaan. Niet dat ik tel
Economisch vluchteling dus.quote:Op maandag 29 januari 2007 17:06 schreef Rewimo het volgende:
Mag ik vast een beetje meelezen hier?Wij gaan komende zomer naar het buitenland verhuizen. Nou ja okee, twee keer vallen en we zitten weer in NL
We gaan naar Duitsland, net over de grens bij Nijmegen.
coffeshopquote:Op maandag 29 januari 2007 13:25 schreef Viajero het volgende:
Wat ik wel af en toe mis is lekker ff chillen in een echte coffeeshop. In London en ook in de US (waar ik vaak ben voor werk) is het ook wel te vinden, maar toch lang niet zo relaxed als in een coffeeshop.
Wat is trouwens het drugsgebruik onder Fokkers in het buitenland? Zijn er onder jullie mensen die in je nieuwe land blowen, of die het in NL wel deden/doen, maar in hun nieuwe land niet? Wat zijn de regels in het land waar je woont, en is dat meer op papier of wordt er ook streng gecontroleerd en gestraft?
Om maar met mezelf te beginnen: wiet is hier een Class C drug, de laagste klasse. Het is verboden, maar er staan op gebruikershoeveelheden niet echt straffen en het is een lage prioriteit voor de politie.
Er wordt hier heel veel drugs gebruikt, zowel wiet als coke, acid, xtc etc.
Ikzelf rook af en toe thuis of op een concert eens een blowtje. Niet veel anders als in NL, alleen wat ik in NL in de coffeeshop rookte rook ik nu thuis.
In de VS zijn wetten per staat geregeld, dus het is een beetje afhankelijk van de staat. In Arizona kun je voor wietbezit een maand in de cel belanden, terwijl het in California "decriminalized" is.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:25 schreef Viajero het volgende:
Wat is trouwens het drugsgebruik onder Fokkers in het buitenland? Zijn er onder jullie mensen die in je nieuwe land blowen, of die het in NL wel deden/doen, maar in hun nieuwe land niet? Wat zijn de regels in het land waar je woont, en is dat meer op papier of wordt er ook streng gecontroleerd en gestraft?
Nee, niet goedkoper dan wat we nu hebben, wel stukken mooier en met een lap grond erbij. Voor een prijs waar je hier een rijtjeshuis van koopt...quote:Op maandag 29 januari 2007 22:20 schreef maartena het volgende:
Economisch vluchteling dus.
Goedkopere woning?
quote:Op maandag 29 januari 2007 22:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, niet goedkoper dan wat we nu hebben, wel stukken mooier en met een lap grond erbij. Voor een prijs waar je hier een rijtjeshuis van koopt...
[afbeelding]
Dat hele stuk grond hoort er ook bij
Fantastisch! Daarvoor zou je hier in London (nou ja aan de rand van..) makkelijk 1 miljoen pond voor betalen.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, niet goedkoper dan wat we nu hebben, wel stukken mooier en met een lap grond erbij. Voor een prijs waar je hier een rijtjeshuis van koopt...
[afbeelding]
Dat hele stuk grond hoort er ook bij
Mijn enige plan op dit moment is dat ik na Chinees Nieuwjaar ga nadenken over een planquote:Op maandag 29 januari 2007 15:02 schreef Gaoxing het volgende:
Zijn je plannen al wat concreter A. (ik heb een tijdje niet meegelezen, nee)?
Hier zit er gewoon een socket in de muur voor breedband internet, gewoon naast het stopcontact.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:14 schreef LintuxCx het volgende:
Bah, hoe verzinnen ze het, een appartement zonder goede Internet aansluiting!
Dan zal dat het wel zijn jaquote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:25 schreef Bleekwater het volgende:
In het Oosten van Engeland. Als je de boot van Rotterdam pakt, kom je daar aan;
[afbeelding]
Welkom in Engeland!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:41 schreef Bleekwater het volgende:
Bleekwater reporting live vanuit Hull, Engeland
Woon hier 2 maanden voor mijn stage. Ben hier vandaag precies een week, en het bevalt goedAlleen geen internet in mn huis, maarja dat valt wel te overleven.. en Engelse pubs rocken
Mezelf ook al op de kaart gezet trouwens![]()
Zit hier nu een week en nog geen thee aangeraaktquote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:15 schreef Viajero het volgende:
[..]
Welkom in Engeland!
Ik hoop dat je van thee met melk houdt.
Tsss.. ongeintegreerde buitenlander!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:17 schreef Bleekwater het volgende:
[..]
Zit hier nu een week en nog geen thee aangeraaktKoffie
Tsja, het is een tijdelijk appartement om de tijd te vullen tot ik iets blijvends vind. Maar ook al is het tijdelijk, nog is de policy van het gebouw dat mensen zelf telefoon en Internet regelen. Alleen TV zit bij de huur in, en wat heb je nou aan TV...quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:27 schreef SeLang het volgende:
Hier zit er gewoon een socket in de muur voor breedband internet, gewoon naast het stopcontact.
Zit ook gewoon inclusief in de huur van mijn appartement.
Wat voor snelheden haal je daar?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:27 schreef SeLang het volgende:
Hier zit er gewoon een socket in de muur voor breedband internet, gewoon naast het stopcontact.
Zit ook gewoon inclusief in de huur van mijn appartement.
Ik kon 't dus niet inwisselen, ik moest meteen afrijden.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 02:29 schreef StefanP het volgende:
Inwisselen gaat ook geloof ik, mocht je ooit naar NL terugkeren, in tegenstelling tot toen je hierheen kwam dus.
Ik weet niet wat de officiele specs zijn maar in de praktijk haal ik onder goede omstandigheden max 150 kByte/sec beide kanten op.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:58 schreef maartena het volgende:
Wat voor snelheden haal je daar?
Zo ziet het er bij ons ook ongeveer uitquote:Op zaterdag 3 februari 2007 06:37 schreef popolon het volgende:
[afbeelding]
De toegang naar de garage is nog steeds begaanbaar.
[afbeelding]
Uit de garage genomen foto.
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:03 schreef wonderer het volgende:
[..]
Zo ziet het er bij ons ook ongeveer uit
Hier schijnt de zon, we gaan zo lekker naar de mallquote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:16 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik kan op het moment niet naar buiten, zware sneeuwstorm komt nu over.
Vanuit welk land?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:12 schreef Rewimo het volgende:
Het is definitiefOver een poosje gaan we hier echt meepraten
![]()
Ik zal heel wat moeten schuiven wil ik hier wegkomenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:23 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hier schijnt de zon, we gaan zo lekker naar de mall
Ik ziet de VS niet staan op http://www.rijbewijs.nl/nl/faq/omwisselen.asp, raar. Toch maar even de moeite nemen dan, want opnieuw examen doen in NL (5 maanden wachttijd en torenhoge kosten) zie ik niet zitten, zelfs als is de kans op terugkeer klein.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 03:07 schreef maartena het volgende:
Een Amerikaans rijbewijs is inderdaad geldig om als toerist mee te rijden in Nederland.... maar je kunt het rijbewijs niet omruilen. Iemand met een Amerikaans rijbewijs moet dus in Nederland gewoon weer afrijden.
Ik voorzie het niet gebeuren, maar er is altijd een kans dat ik bijv. omwille familieomstandigheden weer naar Nederland verhuisd. En aangezien het 1 keer in de 10 jaar maar hoef kan ik em net zo goed aanhouden.Zeker gezien de kosten voor een rij-examen..... Rijbewijs kost maar iets van 30 euro ofzo, een examen onderhand 300 euro
leukquote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:52 schreef mistinguett het volgende:
massif-central in frankrijk,
tussen le puy en velay en monistrol, 100 km van st etienne.quote:
ff naar mappy.frquote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:21 schreef mistinguett het volgende:
[..]
tussen le puy en velay en monistrol, 100 km van st etienne.
aan de rand van het bos onder een 'suc' zoals de plaatselijke bergen genoemd worden, helemaal gaaf, zo onbeschrijvelijk mooi, maar ook wel koud hoor, zit op zo'n 900 meter namelijk.
hoewel het dit jaar vooralsnog best meevalt![]()
vlak bij jou dus zie ik net in het lijstje, lyon is zo'n 1 1/2 uur hiervandaan met een echte auto. ik heb een 2cvquote:
haute-loire, en schitterend inderdaad.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:28 schreef Prego het volgende:
[..]
ff naar mappy.fr
oooh jij woont erg mooi daarwelk departement is dat, is dat nog haute loire of is het al de ardeche?
le puy vind ik niks aan als stad, maar de omgeving naar het zuiden toe is erg mooi. erg rustig maar wat wil je, 100% campagne
Bovendien moet je kunnen aantonen dat je een bepaalde periode (ik meen dat het een maand of 5 was, maar het is een tijdje geleden dat ik ermee bezig ben geweest) in Nederland woonachtig bent.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:17 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik ziet de VS niet staan op http://www.rijbewijs.nl/nl/faq/omwisselen.asp, raar. Toch maar even de moeite nemen dan, want opnieuw examen doen in NL (5 maanden wachttijd en torenhoge kosten) zie ik niet zitten, zelfs als is de kans op terugkeer klein.
Jij, als echte ketteraar, zou nou juist niet je rijbewijs moeten verlengen.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:17 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik ziet de VS niet staan op http://www.rijbewijs.nl/nl/faq/omwisselen.asp, raar. Toch maar even de moeite nemen dan, want opnieuw examen doen in NL (5 maanden wachttijd en torenhoge kosten) zie ik niet zitten, zelfs als is de kans op terugkeer klein.
dan ben ik wel volledig geintegreerdquote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:15 schreef Viajero het volgende:
[..]
Welkom in Engeland!
Ik hoop dat je van thee met melk houdt.
Haha, heel herkenbaar, alleen drink ik bij voorkeur PG Tips/Grolsch.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:59 schreef don-diablo het volgende:
[..]
dan ben ik wel volledig geintegreerdthee met melk is lekker (vind ik inmiddels
)
iedereen heeft natuurlijk dingen die men mist aan thuis, zoals snackbar, mayonaise, in mijn geval nog extra: autorijden en fietsen (no way dat ik dat ga doen hier in londen) en wie weet wat nog meer.
Maar ik weet van mezelf dat ik andere dingen weer ga missen als ik thuis ben, zoals: de pub, carling, tetley's, fish & chips, supermarkt die bijna 24/7 open is, bepaalde winkels, het feit dat hier zo veel meer te verkrijgen is als in NL enz.
Maar voor de mensen die in Londen wonen, waar wonen jullie allemaal?
st etienne is nog erger dan le puy! erg trieste en sombere stad. lyon is natuurlijk prachtig (men zou eens van de snelweg moeten gaan en de stad bekijken!)quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:33 schreef mistinguett het volgende:
[..]
haute-loire, en schitterend inderdaad.
le puy is nul qua stad, daar heb je echt niet veel aan, st etienne daarintegen heeft wel alles wat je hebben wilt [minder als lyon natuurlijk, maar toch] en is niet echt ver, uurtje ongeveer met een echte auto
Vlak voor vertrek heb ik zowel mijn rijbewijs als paspoort opnieuw aangevraagd, dus ik kan nog 8 jaar vooruitquote:Op zondag 4 februari 2007 07:13 schreef popolon het volgende:
[..]
Jij, als echte ketteraar, zou nou juist niet je rijbewijs moeten verlengen.
Principes Steef, kom op.
-9quote:Op zondag 4 februari 2007 16:48 schreef PeuRac het volgende:
Zo, ik zit ondertussen ook alweer bijna een week op mn stekje buiten NederlandToen ik aankwam na 2u vliegen werd ik meteen vriendelijk beantwoord door een lekker zonnetje en bijna 20 graden temperatuursverschil, helaas richting de negative kant
-9 graden was het hier in Helsinki toen ik aankwamMaar tot nu toe bevalt het me hier prima, al moet ik toch ff gaan leren hoe alles in de supermarkt heet, ik heb nl geen idee welk vlees ik in de vriezer heb liggen
![]()
De zwitsers spreken gewoon Duits of Frans hoorquote:Op zondag 4 februari 2007 20:54 schreef StefanP het volgende:
[..]
-9
Ik heb een half jaar in Zweden gezeten, en dat taaltje kwam me al gauw m'n neus uit. Zwitsers lijkt me nog veel erger - al die kut klinkers achter elkaar.
komt de tube daar wel uberhaupt? hahah lolquote:Op zondag 4 februari 2007 16:12 schreef Viajero het volgende:
[..]
Haha, heel herkenbaar, alleen drink ik bij voorkeur PG Tips/Grolsch.
Ik woon in Blackheath, Zuidoost London.
Euh Finland inderdaad. Ik ben net wakker, maar dat was wel een hele domme fout.quote:Op zondag 4 februari 2007 21:03 schreef wonderer het volgende:
[..]
De zwitsers spreken gewoon Duits of Frans hoorJe bedoelt de Finnen.
Je wordt al een echte Amerikaan, geen idee meer hoe Europa in elkaar zit
Fins is inderdaad een ramp, gelukkig is de uitspraak makkelijker dan het lijkt, je spreekt namelijk elke letter gewoon apart, maar wel direct achter elkaar uit. En dan schijnen nederlanders al vrij snel vloeiend en duidelijk fins te kunnenquote:Op zondag 4 februari 2007 20:54 schreef StefanP het volgende:
[..]
-9
Ik heb een half jaar in Zweden gezeten, en dat taaltje kwam me al gauw m'n neus uit. Zwitsers lijkt me nog veel erger - al die kut klinkers achter elkaar.
Da's een slimme zet waar lang niet iedereen aan denkt. Voor een paar tientjes heb je nieuwe papieren en kun je er voorlopig mee vooruit. Binnen die tijd weet je ook vast wel of je terug wil of nietquote:Op zondag 4 februari 2007 20:52 schreef StefanP het volgende:
[..]
Vlak voor vertrek heb ik zowel mijn rijbewijs als paspoort opnieuw aangevraagd, dus ik kan nog 8 jaar vooruitTegen die tijd weet ik niet eens meer wat Nederland is dus verlengen zal er dan niet meer inzitten.
valence ben ik nog nooit geweest, lyon trouwens ook niet, alleen op het vliegveld geweest en een keer de trein genomen daar, maar niks van de stad gezien.quote:Op zondag 4 februari 2007 17:28 schreef Prego het volgende:
[..]
st etienne is nog erger dan le puy! erg trieste en sombere stad. lyon is natuurlijk prachtig (men zou eens van de snelweg moeten gaan en de stad bekijken!)
kom je vaak in valence? is dat een mooie stad?
een 2cv is toch een echte auro?
Binnen een uur nadat ik hem te koop zettequote:Op zondag 4 februari 2007 21:20 schreef don-diablo het volgende:
hey steef hoe is het met je supras? had je die quicksilver edition nog verkocht of niet?
Denk je er even aan dat een paspoort 5 jaar geldig is?quote:Op zondag 4 februari 2007 20:52 schreef StefanP het volgende:
Vlak voor vertrek heb ik zowel mijn rijbewijs als paspoort opnieuw aangevraagd, dus ik kan nog 8 jaar vooruitTegen die tijd weet ik niet eens meer wat Nederland is dus verlengen zal er dan niet meer inzitten.
Nee, daar komt de tube dus inderdaad niet.. bus naar North Greenwich of trein naar London Bridge, en daar verder met de tube.quote:Op zondag 4 februari 2007 21:04 schreef don-diablo het volgende:
[..]
komt de tube daar wel uberhaupt? hahah lol
ik woon zelf in kensington tussen high street ken. en earls court in, beide tubehaltes zijn 3 a 4 minuten lopen, lekker wonen hiero![]()
Paspoort kun je verlengen via het dichtstbijzijnde Consulaat in je land. Nadeel is wel dat je er persoonlijk heen moet, en dat je je paspoort 3 a 4 weken kwijt bent.....Het oude paspoort wordt ingenomen en naar Nederland gestuurd via de diplomatieke post, en vervolgens wordt in Nederland een nieuw paspoort gemaakt en terug gestuurd naar het consulaat. Het consulaat bericht je dan wanneer je het paspoort kan ophalen, of stuurt het (tegen extra betaling vooraf) naar je huisadres op. In de VS gebruiken ze standaard FedEx met handtekening hiervoor. Dus doe het in een periode waar je zeker geen reisjes buiten het land gepland hebt enzo, want je zit zo een paar weken zonder paspoort.quote:Op maandag 5 februari 2007 08:57 schreef Rewimo het volgende:
Denk je er even aan dat een paspoort 5 jaar geldig is?
Jezus... Die van mij is nog wel tot 2010 geldig, maar... jezus. Wat een gedoe. Dat ze in zo'n groot land als de VS maar vijf consulaten hebben... *hoofdschudt*quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:30 schreef maartena het volgende:
Als je uitgeschreven bent in Nederland kun je inderdaad niet meer in Nederland verlengen. Helaas...
Je kunt voor paspoorten verlengen ook naar de dichtsbijzijnde honoraire consul, daar zijn er ook een stuk of 20 van in de VS: http://www.mfa.nl/noord_amerika/verenigde_staten_vanquote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:33 schreef wonderer het volgende:
Jezus... Die van mij is nog wel tot 2010 geldig, maar... jezus. Wat een gedoe. Dat ze in zo'n groot land als de VS maar vijf consulaten hebben... *hoofdschudt*
Uh, ik zit in New Hampshire hoor...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Je kunt voor paspoorten verlengen ook naar de dichtsbijzijnde honoraire consul, daar zijn er ook een stuk of 20 van in de VS: http://www.mfa.nl/noord_amerika/verenigde_staten_van
Voor jou wordt dat denk ik naar New Orleans, Atlanta, Houston, Kansas City of St. Louis.... New Orleans zal wel het dichste bij zijn.
Had je maar niet in een redneck state moeten gaan wonen......![]()
Laat maar, ik ben in de war met iemand anders uit Mississippiquote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:33 schreef wonderer het volgende:
Uh, ik zit in New Hampshire hoor...
Dus dat is gelukkig toch Boston.
Sowieso het hele zuiden..... Nee dank jequote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:45 schreef wonderer het volgende:
Mississippi zou ik denk ik niet overleven
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:21 schreef wonderer het volgende:
Hull... waar ligt dat, de naam komt me zo bekend voor
2 weken wachten op en paspoort, terwijl een normale twee weken geleden 2 werkdagen kostte bij m'n eigen gemeente (ja, ik sta nog ingeschreven idd).quote:Op woensdag 7 februari 2007 02:35 schreef Gaoxing het volgende:
Paspoorten kun je wel degelijk in NL laten verlengen, maar alleen in Den Haag (mits je daar netjes als expat bent ingeschreven). Duurt een week of 2, als ik het me goed herinner.
Heh... ik ben in September 2 weken in Nederland, maar ik heb weinig zin om de kans te nemen dat het net fout gaatquote:Op woensdag 7 februari 2007 02:35 schreef Gaoxing het volgende:
Paspoorten kun je wel degelijk in NL laten verlengen, maar alleen in Den Haag (mits je daar netjes als expat bent ingeschreven). Duurt een week of 2, als ik het me goed herinner.
Dat begrijp ik.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:59 schreef don-diablo het volgende:
[..]
autorijden en fietsen (no way dat ik dat ga doen hier in londen) en wie weet wat nog meer.
goeie tipsquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:29 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat begrijp ik.
Ik heb (volgens m’n tellertje) zo’n 1,000km in de stad gefietst in 3 jaar tijd. Eerder fietste ik nog veel naar het werk, maar daar ben ik grotendeels mee opgehouden omdat ik last van m’n longen kreeg meteen na het fietsen. Fietsen hier is wel leuk, maar niet gezond.
De fiets is wel sneller dan de auto op veel trajecten, omdat altijd alles overal vast staat en veel wegen of afgesloten of eenrichtingsverkeer zijn.
De auto schiet gewoon niet op hier; er zijn er veel te veel en de wegen zijn veel te smal. Ik ken niemand die met de auto naar het werk gaat hier; A. Het duurt veel langer dan OV, B. Het is schreeuwend duur. (congestion charge a 8 pond + parkeren per dag a 35 pond)
Qua veiligheid op de fiets heb ik wel een tip: doe GEEN helm op. Er is onderzoek gedaan naar 'veiligheid op de fiets’ en daaruit bleek dat mensen zonder helm in minder ongelukken betrokken waren en dat auto’s ruimer om je heen gaan omdat ze als de dood zijn je te raken zonder helm. Ook denken automobilisten dat ze met een ‚professionele’ fietser te maken hebben als je gele vestjes aandoet en een helm op en dus minder voorzichtig.
Ik zit hier in een t-shirt, korte mouwen op mijn werk.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:38 schreef rameijer het volgende:
Hier in Griekenland sneeuwde het ook afgelopen weekend:
Ja idd, als je het centrum in wil moet je betalen: £8 per dag. Dat was een idee om de verstopping te verminderen en dat heeft gedeeltelijk gewerkt. Niet voor de straat waar mijn oude kantoor aan stond, dat was gemiddeld 2.3mph oid. Het gebied wordt ook steeds groter. Parkeren heb ik trouwens zelfs tot 65 pond per 9 uur gezien.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:59 schreef wonderer het volgende:
Wat is congestion? Soort wegenbelasting? Je moet 8 pond betalen om de stad uberhaupt in te mogen?
Zo zit ik het hele jaar door op m'n werk.quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zit hier in een t-shirt, korte mouwen op mijn werk.
quote:
Will Ferrell in een "legendarische" SNL sketch. Google maar eens op "more cowbell"quote:Op donderdag 8 februari 2007 02:35 schreef sanni het volgende:
[..]
is dat de Westkust nabij Venicebeach e.d.? en nu we toch bezig zijn: Wie is die
knakker in je avatar eigenlijk die zo staat te tokken?![]()
ik zit ook zo op mijn veranda wat te werken.quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zit hier in een t-shirt, korte mouwen op mijn werk.
http://webfeedcentral.com/2005/01/21/more-cowbell-video/quote:Op donderdag 8 februari 2007 02:40 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Will Ferrell in een "legendarische" SNL sketch. Google maar eens op "more cowbell"![]()
Idd. Christopher Walkenquote:Op donderdag 8 februari 2007 02:49 schreef popolon het volgende:
[..]
http://webfeedcentral.com/2005/01/21/more-cowbell-video/
Blijft geweldig.
Die zal wel seggen datie bij de commandos of de Mariniers heeft gezeten niet dusquote:Op donderdag 8 februari 2007 04:22 schreef wonderer het volgende:
Ik zag vandaag iemand in zijn korte broek lopen... bijn -10...
Hier in Engeland zie je zelfs pubermeisjes in korte rokjes lopen als het sneeuwt, soms zelfs zonder schoenen...quote:Op donderdag 8 februari 2007 04:22 schreef wonderer het volgende:
Ik zag vandaag iemand in zijn korte broek lopen... bijn -10...
Je had een van mn klasgenoten moeten zien, we gingen dinsdag uit hier in de stad, t was -25 en wat zij droeg was volgens mij nog kleiner als mijn boxershortquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:20 schreef Individual het volgende:
[..]
Hier in Engeland zie je zelfs pubermeisjes in korte rokjes lopen als het sneeuwt, soms zelfs zonder schoenen...![]()
dat is zo joss stonequote:Op donderdag 8 februari 2007 13:20 schreef Individual het volgende:
[..]
soms zelfs zonder schoenen...![]()
Inderdaad, op zaterdag avond stappen met zijn allen. Lekker rond het vriespunt en dan alleen de heren met een shirtje aan, dames (ook oude en lelijke) in mini rokje en ene heeeeeel klein topje.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:20 schreef Individual het volgende:
[..]
Hier in Engeland zie je zelfs pubermeisjes in korte rokjes lopen als het sneeuwt, soms zelfs zonder schoenen...![]()
Al die alcohol houdt je wel warm toch?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:38 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Inderdaad, op zaterdag avond stappen met zijn allen. Lekker rond het vriespunt en dan alleen de heren met een shirtje aan, dames (ook oude en lelijke) in mini rokje en ene heeeeeel klein topje.
Volgens mij hebben alle Engelsen op zondag de griep
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:07 schreef wonderer het volgende:
Al die alcohol houdt je wel warm toch?
quote:1. beer jacket:
The invisible coat you where over your tshirt/short sleeve/bare chest when walking home on a freezing night out without feeling the cold.
"Aren't you cold?"
"No i'm wearing my beer jacket!"
"Nice one"
quote:
Laguna Beach.quote:Op donderdag 8 februari 2007 02:35 schreef sanni het volgende:
is dat de Westkust nabij Venicebeach e.d.?
http://www.dutchusa.com/files/cowbell.wmvquote:en nu we toch bezig zijn: Wie is die
knakker in je avatar eigenlijk die zo staat te tokken?![]()
Barst er bij jullie een feest los?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 08:20 schreef Skeffie het volgende:
tvp, iedereen een gelukkig Chinees Nieuwjaar. Morgen avond barst het feest hier los en ben ik lekker een weekje vrij![]()
nou, fijne vakantie dan maarquote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:05 schreef SeLang het volgende:
Hier ook een week vrij !
Ik zelfs twee weken want ik ga even wat vakantiedagen opmaken
Veel beter dan dat nederlandse gedoe! Hier op Aruba zondag de main parade, niet zo groot als brasil, maar wel zelfde ideequote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:01 schreef qwerty_x het volgende:
en hier is het weer carnaval tijd !!!!!!!!!!!!
en, voor de goede orde: geen paard-in-de-gang carnaval, maar het ouderwetse Braziliaanse carnaval !!
pfff, en of het gebarst heeftquote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Barst er bij jullie een feest los?
Hier is het juist dodelijk stil (relatief gezien) want iedereen zit bij familie
Nee, er is competitie van een ander topic op het momentquote:Op maandag 26 februari 2007 04:14 schreef LintuxCx het volgende:
Zo, kwart over zeven 's avonds. Is dit niet zo'n moment dat juist dit topic drukker moet zijn dan de rest?
Ik denk dat veel Fokkers in het buitenland ook nog een leven hebben naast Fok!quote:
quote:Op maandag 26 februari 2007 16:16 schreef Viajero het volgende:
Ik denk dat veel Fokkers in het buitenland ook nog een leven hebben naast Fok!![]()
Dat zal wel goed komen. Heb je Irish pubs daar in Silicon Valley?quote:Op maandag 26 februari 2007 16:42 schreef LintuxCx het volgende:
Hehehe, goed punt. Moet dat leven hier nog even opbouwen. Ben er nog maar net, mmmkay?
Het schijnt dat het hier juist heel saai is wat dat soort dingen betreft. Maar volgens mij is er toevallig in Mountain View wel een te vinden ja. En anders moet ik maar een keer naar SFO afreizen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:13 schreef Viajero het volgende:
Dat zal wel goed komen. Heb je Irish pubs daar in Silicon Valley?
Had precies hetzelfde gedaan, Beide verlengd. Gelukkig maar want ik wil niet meer terug. Scheelt weer wat geld.quote:Op maandag 5 februari 2007 06:18 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Da's een slimme zet waar lang niet iedereen aan denkt. Voor een paar tientjes heb je nieuwe papieren en kun je er voorlopig mee vooruit. Binnen die tijd weet je ook vast wel of je terug wil of niet
Ja, mijn rijbewijs was nog tot 2013, en nu mijn paspoort ook tot begin 2012.. Da's wel lang genoeg om er tot die tijd niet meer wakker van te hoeven liggen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 07:51 schreef niet_links het volgende:
[..]
Had precies hetzelfde gedaan, Beide verlengd. Gelukkig maar want ik wil niet meer terug. Scheelt weer wat geld.
Jah, zelfs ik heb een leven naast Fokquote:Op maandag 26 februari 2007 16:16 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik denk dat veel Fokkers in het buitenland ook nog een leven hebben naast Fok!![]()
Het feit dat we vanuit huis werken geeft ons meer kans te fokken. Ook als je veel werk achter een computer doet Fok je meer.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:45 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Jah, zelfs ik heb een leven naast Fok
Op het kantoor heb ik heel weining te doen, dus ik fok de laatste tijd wel vrij veel. In het weekend juist weer een stuk minder of helemaal niet.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:35 schreef niet_links het volgende:
[..]
Het feit dat we vanuit huis werken geeft ons meer kans te fokken. Ook als je veel werk achter een computer doet Fok je meer.
Ik heb eens gehoord dat een Thaise bankrekening met US$20.000 erop (in Thais geld) al genoeg is om een verblijfsvergunning te krijgen. Zolang je maar zorgt dat je altijd die 20.000 hebt dan wordt je verblijfsvergunning elke keer verlengd. Klopt dat ??quote:Op dinsdag 27 februari 2007 07:45 schreef niet_links het volgende:
Zolang mn zaak blijft draaien wil ik nooit meer terug naar Nederland, ik mis af en toe de oude kaas, maar voor de rest totaal niets. Het eten is hier lekker het klimaat is hier goed. De mensen zijn leuk, als ik alleen die ellende met visa niet had was het hier perfect.
Mwah, een inkomen van 400 euri per maand, dat is dus maar 4800 per jaar.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:01 schreef niet_links het volgende:
Mocht je een Thaise vrouw hebben en je kan bewijzen dat je inkomen +/- 400 euro per maand is (belast ergens anders) Dan mag je ook blijven. Ik zit hier op die manier.
kern van waarheid, maar mijn werk-computer heeft geen verbinding met internet, alleen mijn laptop. Al het voorwerk doe ik lekker op mijn werkkamer, zonder dat ik moet gaan pielen op een laptop. Ik moet nog leren me te conformeren aan dat ding. Gaat ooit wel eens lukken.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:35 schreef niet_links het volgende:
[..]
Het feit dat we vanuit huis werken geeft ons meer kans te fokken. Ook als je veel werk achter een computer doet Fok je meer.
Vergelijkbaar met Indonesie dus. Op zich wel goed, dan komt niet al dat Europese tuig wat 'Nederland maar een kutland' vindt naar Azie toe.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:00 schreef niet_links het volgende:
Klopt niet meer de regels zijn veranderd. Het is nu vrij lastig om je te vestigen in Thailand, je zou een toeristenvisa kunnen proberen en dan kijken of een bedrijf je wil hebben. Als een bedrijf je wil hebben en je helpt een werkvergunning aan te vragen heb je geen probleem.
Hahaha, ook al mogen ze zich in Indonesie vestigen met behoud van Nederlandse uitkering, dan komen de meesten toch niet verder dan een weekje Lloret..quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:38 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met Indonesie dus. Op zich wel goed, dan komt niet al dat Europese tuig wat 'Nederland maar een kutland' vindt naar Azie toe.
De regels zijn erg verzwaard, het gaat dus echt om inkomen. Niet om banksaldo. Je moet met bewijzen van bijv de ned ambasade aankomen dat je dat inkomen heb. En voor deze regel heb je een vrouw nodig.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:12 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mwah, een inkomen van 400 euri per maand, dat is dus maar 4800 per jaar.
Dan moet een bankrekening met 20.000 toch ook volstaan? Dat is dan dus genoeg voor 4 jaar.
Of we zetten nog wat meer op die bankrekening, maakt mij niet uit.
En is zo'n vrouw persé nodig? (lijkt me overigens niet moeilijk te regelen als het echt moet... Of moet je ermee getrouwd zijn?)
Houden zo.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:44 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hahaha, ook al mogen ze zich in Indonesie vestigen met behoud van Nederlandse uitkering, dan komen de meesten toch niet verder dan een weekje Lloret..![]()
Ik vind het vrij lastig om hier een visa te krijgen, ik denk dat ik nu wat gevonden heb. Ik ben getrouwd, en heb al inkomen uit mn zaak. Ik denk dat ik de zaak op mn vrouw haar naam ga zetten (de zaak is niets meer als mijn arbeid). Maar zo komt dat geld bij die 400 euro en halen we dat makkelijk. Het is namelijk inkomen per koppel. Ik zal dan alleen een adviserende functie in het bedrijf hebben. (terwijl ik in werkelijkheid alles doe) Maar dat wordt niet gecontroleerd.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:38 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met Indonesie dus. Op zich wel goed, dan komt niet al dat Europese tuig wat 'Nederland maar een kutland' vindt naar Azie toe.
Yeah! Bruiloft!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:12 schreef SeLang het volgende:
En is zo'n vrouw persé nodig? (lijkt me overigens niet moeilijk te regelen als het echt moet... Of moet je ermee getrouwd zijn?)
Hoe breng je klanten uit NL op de hoogte? Doe je het werk alleen? Verwacht je lokaal geschikt personeel te kunnen vinden indien nodig?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:34 schreef niet_links het volgende:
Ik probeer een administratiekantoor op te zetten dat klanten uit Nederland trekt door de lage kostprijs. Het lijkt redelijk te gaan, maar ik verwacht er niet rijk mee te worden. Ik kan er zeker leuk van leven.
Ik kan me voorstellen dat hij iets aan 'bestaande klanten' meeneemt uit Nederland natuurlijk. Eerst opbouwen, dan vertrekken he.quote:Op woensdag 28 februari 2007 02:34 schreef StefanP het volgende:
[..]
Hoe breng je klanten uit NL op de hoogte? Doe je het werk alleen? Verwacht je lokaal geschikt personeel te kunnen vinden indien nodig?
Ik woon in nothaburi (in de buurt van Big King Bangyai) Het is niet zo ver uit bankok maar ver genoeg dat het rustig is. Ik denk dat mijn manier voor mij het beste is. Ik laat gewoon die inkomsten op mijn vriendin haar naam binnen komen. De inkomsten zijn er wel en ik wil er gewoon netjes belasting over betalen. Maar bedankt voor de tips.quote:Op woensdag 28 februari 2007 02:03 schreef Gaoxing het volgende:
niet-links, je kunt nog altijd een stuk rekken door een studentenvisum aan te vragen. Sinds de nieuwe toerisenvisumregeling zijn er taalscholen die er zo ongeveer in gespecialiseerd zijn. Een studentenvisum is 11 maanden geldig, en kan -als ik het goed heb- 1 keer met 10 maanden verlengd worden. Kost iets meer dan THB 20,000.
Ook een toeristenvisum valt trouwens nog te rekken, maar dan wordt het wel veel werk: iedere 3 mnd naar een consulaat, en dan ook nog iedere maand even de grens over. En je bent nooit zeker of je niet een ambtenaar in een slecht humeur twijfeld die maar eens geen stempeltje zet, vandaag.
Waar woon je?
Alles gaat via het internet, en mond op mond reclame, de bedrijven waarvan ik het doe zijn niet e grootste bedrijven zijn meestal eenmanszaken zonder loonadministratie. Alle contact loopt via msn skype en email. Ik verwacht totaal geen geschikt personeel te vinden. Er zullen niet veel thais zijn die Nederlands kunnen lezen. Ik verwacht wel dat ik voor bulk werk (inboeken van uitgaande facturen) mensen zou kunnen vinden want dat kan je iedereen leren. Dat het saaie werk wat ik ook dus heb.quote:Op woensdag 28 februari 2007 02:34 schreef StefanP het volgende:
[..]
Hoe breng je klanten uit NL op de hoogte? Doe je het werk alleen? Verwacht je lokaal geschikt personeel te kunnen vinden indien nodig?
Klinkt goed. Ik heb een paar weken gelden nog die kant op gekeken, maar uiteindelijk gewoon besloten te blijven zitten waar we zitten.quote:Op woensdag 28 februari 2007 04:43 schreef niet_links het volgende:Ik woon in nothaburi (in de buurt van Big King Bangyai) Het is niet zo ver uit bankok maar ver genoeg dat het rustig is.
Mwah, ik heb geen zin in al dat gedoe.quote:Op woensdag 28 februari 2007 05:26 schreef Gaoxing het volgende:
En ja, je hebt gelijk: als je het op deze manier enigszins legaal kunt doen, is het natuurlijk een stuk netter. Maar wellicht is het iets voor Se Lang
Veel dingen zijn hier heel makkelijk, waar zit jij dan ?quote:Op woensdag 28 februari 2007 05:31 schreef Gaoxing het volgende:
Ik moest trouwens net met een van de poezen naar de dierenarts. Geweldig (naja, relatief dan)! Zes jaar geleden liep dat in China nog op een drama uit, maar hier zijn die dingen zo vreselijk makkelijk
Ja, als je een baan vindt met alleen leuk werk, dan hoor ik het natuurlijk graag.quote:Op woensdag 28 februari 2007 04:45 schreef niet_links het volgende:
[..]
Alles gaat via het internet, en mond op mond reclame, de bedrijven waarvan ik het doe zijn niet e grootste bedrijven zijn meestal eenmanszaken zonder loonadministratie. Alle contact loopt via msn skype en email. Ik verwacht totaal geen geschikt personeel te vinden. Er zullen niet veel thais zijn die Nederlands kunnen lezen. Ik verwacht wel dat ik voor bulk werk (inboeken van uitgaande facturen) mensen zou kunnen vinden want dat kan je iedereen leren. Dat het saaie werk wat ik ook dus heb.
Wat houdt die inburgering in?quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:33 schreef maartena het volgende:
Ik zocht gisteren voor een Amerikaan die naar Nederland wil verhuizen (Nederlandse vriendin) even op hoeveel het gaat kosten..... de IND heeft de kosten wel flink opgejaagd zeg!
830 Euro voor de verblijfsvergunning + 350 Euro voor de inburgering. Da's ruim vier keer zo duur als voor de VS (alhoewel dat ook omhoog zal gaan dit jaar). Toen ik in 1998 mijn vrouw naar Nederland haalde was ik nog voor iets van 400 Gulden klaar.....
Zie: http://www.inburgeren.nl/inburgeraar/default.aspquote:Op woensdag 28 februari 2007 19:18 schreef Richie_Rich het volgende:
Wat houdt die inburgering in?
Toch niet die belachelijke test![]()
Ja, 1e jaar is duurder geworden, de kosten erna nog maar een paar tientjes per keer voor zover ik weet. De eerste stap is dus flink duurder om mensen af te schrikken. Kennelijk werkt dat dusquote:Op woensdag 28 februari 2007 18:33 schreef maartena het volgende:
Ik zocht gisteren voor een Amerikaan die naar Nederland wil verhuizen (Nederlandse vriendin) even op hoeveel het gaat kosten..... de IND heeft de kosten wel flink opgejaagd zeg!
830 Euro voor de verblijfsvergunning + 350 Euro voor de inburgering. Da's ruim vier keer zo duur als voor de VS (alhoewel dat ook omhoog zal gaan dit jaar). Toen ik in 1998 mijn vrouw naar Nederland haalde was ik nog voor iets van 400 Gulden klaar.....
pfffff WATJEquote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:51 schreef maartena het volgende:
[..]
Sowieso het hele zuiden..... Nee dank je
Cool. Waarvoor? Werk? Word je overgeplaatst? Of een nieuwe baan?quote:Op zondag 4 maart 2007 17:12 schreef Tha_Dijkstra het volgende:
ik zit zoals het nu staat per 26 augustus in Hongkong!!
vooralsnog eerst studie, misschien nog een extra 5 maand voor een afstudeerstage..quote:Op zondag 4 maart 2007 17:19 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Cool. Waarvoor? Werk? Word je overgeplaatst? Of een nieuwe baan?
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:16 schreef popolon het volgende:
Doh, ik zie nu pas dat we een Nederlands consulaat 10 minuten van m'n werk hebben zitten.
Alleen doen ze niet aan paspoorten.
hier spreekt het consulaat geen nederlands. het is piepklein en er hangt een grote foto van beatrix in een mooie jurk en goed opgedirktquote:Op maandag 5 maart 2007 03:31 schreef Skeffie het volgende:
[..]Ja Mr. Henry Witte op 28th street toch? Ben ik ook een paar keer geweest aangezien en vriend van me toendertijd zijn paspoort was kwijtgeraakt. Kon daar toen wel gewoon geregeld worden (ze laten het via het consulaat in Chicago lopen).
Als we daar in de buurt waren gingen we wel eens langs voor een babbel en de gratis Wilhelmina pepermuntjes (tja je blijft Nederlands he!).
Paspoorten maken doen ze nergens meer, ze worden altijd teruggestuurd naar Nederland. De Consulaten beschikken niet over de machines om de verharde gegevenspagina te maken. Waarschijnlijk ging de jouwe ook niet via Parijs, maar gewoon via Nederland.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:45 schreef Prego het volgende:
paspoorten maken ze zelf ook niet maar dat regelen ze via parijs. binnen 1 week had ik hem al binnen.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:44 schreef Skeffie het volgende:
zo, heb een nieuwe baan, bij de European Union Chamber of Commerce in Shanghai... aankomend weekend naar Hong Kong om mijn visum te veranderen in een Business VIsum... Bye bye student life!!!
Huh? Lente?quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:57 schreef popolon het volgende:
Ik zie vogels, ze zijn teruggekomen uit 't zuiden.
Ik ruik de lente, nog even en de ijsbaan is weer een zwembad.
Gefeliciteerd, maar ben je nu een ambtenaar geworden?quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:44 schreef Skeffie het volgende:
zo, heb een nieuwe baan, bij de European Union Chamber of Commerce in Shanghai... aankomend weekend naar Hong Kong om mijn visum te veranderen in een Business VIsum... Bye bye student life!!!
Zo kijk je ergens naar uit.quote:Op donderdag 8 maart 2007 01:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Huh? Lente?
Die ene dag lente is allang geweest.... (naar korte mouwen kijkt).
Maar wel in een topic over Nederlanders in het buitenland, en in een gesprek met Nederlanders in de USquote:Op donderdag 8 maart 2007 14:33 schreef rameijer het volgende:
Vertaal je Fahrenheits even naar Celsius StefanP; je post op een Nederlands forum.
Ik zou het dan eerder warm vindenquote:Op donderdag 8 maart 2007 14:41 schreef Viajero het volgende:
[..]
Maar wel in een topic over Nederlanders in het buitenland, en in een gesprek met Nederlanders in de US![]()
Ik vind het ook altijd lastig om te rekenen, maar heb gelukkig een goed idee van wat een bepaalde temperatuur betekent in zowel F als C.
Ik vind het als Nederlander nog steeds cool als ik in de States ben en een thermometer zegt 100 graden![]()
Not a tough Texan, ey?quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:16 schreef StefanP het volgende:
Ik moet er niet aan denken... zonder lange mouwen heb ik het altijd koud. Ik slaap met 72 graden nog met een dekbed. Als ik collega's zie die dag in dag uit een t-shirt dragen, ook 's winters, dan krijg ik het er zelf koud van. Pas als het 80+ is, zijn korte mouwen mogelijk.
Over Texan gesproken, StefanP:quote:
Haha, ik ga overmorgen naar Bogota, en daar komt ie zondag aan.. nu zijn er normaal al veel soldaten en politie op straat in Bogota, maar dat zal nu nog iets meer zijn.quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:05 schreef qwerty_x het volgende:
en over Bush gesproken:
omdat die man het in z'n hoofd heeft gehaald om vandaag en morgen São Paulo te bezoeken, is er politie all over the place, vele straten afgesloten, nog meer files dan normaal. Kortom: een teringzooi.
Dat nummer geldt nog steeds. Uiteraard moet je wel een geldige werkvergunning/green card etc hebben, maar als je al eerder een SSN hebt verkregen, dan kun je die weer gewoon gebruiken. Kan ook handig zijn met je credit score als je op dat SSN in het verleden financieel vrij braaf bent gebleven.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:14 schreef Dizzee het volgende:
voor de lui die in Amerika werken:
ik heb een SSN nummer, gekregen toen ik daar werkte. ben nu weer in Nederland, maar stel dat ik daar weer ga werken. geldt dat nummer nog steeds, of moet ik een nieuwe aanvragen?
thanks.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat nummer geldt nog steeds. Uiteraard moet je wel een geldige werkvergunning/green card etc hebben, maar als je al eerder een SSN hebt verkregen, dan kun je die weer gewoon gebruiken. Kan ook handig zijn met je credit score als je op dat SSN in het verleden financieel vrij braaf bent gebleven.
Tja, dat geld eigenlijk voor elke Amerikaanse president, waar ook ter wereld. Ik kan me nog herinneren dat Clinton in Nederland was voor de Marshall Plan herdenkingen, en dat half Den Haag plat lag, en dat de A4 van Schiphol naar Den Haag urenlang was afgezet omdat de motorcade van meneer Bill er langs moest en half Nederland te laat op zijn/haar werk verscheen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:05 schreef qwerty_x het volgende:
en over Bush gesproken:
omdat die man het in z'n hoofd heeft gehaald om vandaag en morgen São Paulo te bezoeken, is er politie all over the place, vele straten afgesloten, nog meer files dan normaal. Kortom: een teringzooi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Credit_scorequote:Op donderdag 8 maart 2007 18:25 schreef Dizzee het volgende:
maar wat een is een credit score? daar heb ik nog nooit van gehoord.
Wat ga je precies studeren? Trouwens welkom in HK.quote:Op zondag 4 maart 2007 21:21 schreef Tha_Dijkstra het volgende:
[..]
vooralsnog eerst studie, misschien nog een extra 5 maand voor een afstudeerstage..
Nee, ik word gelukkig geen ambtenaar!! De Chamber werkt onafhankelijk van de EU. Het is een not for profit instelling waarbij de inkomsten komen uit memberships and corporate sponsorshipquote:Op donderdag 8 maart 2007 02:23 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, maar ben je nu een ambtenaar geworden?
Haha, heel bekend. Ik heb ook altijd moeite met liquid ounces. Ik weet dat 40 Oz. (to freedom) genoeg is om flink dronken van te rakenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 07:31 schreef StefanP het volgende:
Het ergste zijn gewichten en volumes. Recepten met tablespoons, quarts en cups krijg ik een rolberoerte van. Ik weet inmiddels redelijk hoeveel ounces ik moet hebben van iets, maar meer dan dat... pfff.
Temperatuur went redelijk snel, maar meer op gevoel. Even zeggen hoeveel graden celcius 85 graden fahrenheit is, is er niet bij zonder een paar seconden nadenken. Dat het lekker is, is genoeg
Ik denk dat ik een beetje de volgende lijst in mijn hoofd heb:
30 = 0
40 = 5
50 = 10
60 = 15
70 = 20
80 = 25
90 = 30
Of het klopt weet ik niet, maar het zal redelijk in de buurt komen.
Temperatuur,afstand en ook volumes (al wat lastiger) gaan vrij makkelijk maar de oppervlakte- en lengteafstanden is gewoon waardeloos met inches, feet en yards. Het rijtje van SteefP klopt aardig maar gaat niet voor alle temperaturen op.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 07:18 schreef LintuxCx het volgende:
Pffft, je bent wel heel erg veryankt als je in graden Fahrenheit gaat rekenen hoor.Het zou toch wel zo fijn zijn als ze hier eens gaan overwegen het metrische stelsel aan te nemen. In Ierland is de mijlen->kilometers overgang al bezig gelukkig. Auto's geven hier soms ook al beiden aan, dus er is een begin.
Lijstje op/in je keukenkast deurtje plakkenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 07:31 schreef StefanP het volgende:
Het ergste zijn gewichten en volumes. Recepten met tablespoons, quarts en cups krijg ik een rolberoerte van. Ik weet inmiddels redelijk hoeveel ounces ik moet hebben van iets, maar meer dan dat... pfff.
Temperatuur went redelijk snel, maar meer op gevoel. Even zeggen hoeveel graden celcius 85 graden fahrenheit is, is er niet bij zonder een paar seconden nadenken. Dat het lekker is, is genoeg
Ik denk dat ik een beetje de volgende lijst in mijn hoofd heb:
30 = 0
40 = 5
50 = 10
60 = 15
70 = 20
80 = 25
90 = 30
Of het klopt weet ik niet, maar het zal redelijk in de buurt komen.
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 07:31 schreef StefanP het volgende:
Ik zag in een ander topic dat je 't niet zo hebt op donkere mensen. En jij wilt naar de VS?quote:Op zondag 11 maart 2007 00:52 schreef ConQuestator het volgende:
Even een vraagje: is er in de VS veel vraag naar artsen?
Ik wil Nederland ontvluchten.
http://www.google.com/search?hl=en&q=foreign+doctor+immigration+to+the+usa&btnG=Google+Searchquote:Op zondag 11 maart 2007 00:52 schreef ConQuestator het volgende:
Even een vraagje: is er in de VS veel vraag naar artsen?
Ik wil Nederland ontvluchten.
Arts is hij?quote:Op zondag 11 maart 2007 05:18 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik zag in een ander topic dat je 't niet zo hebt op donkere mensen. En jij wilt naar de VS?
ik het ff negekeken en je hebt gelijk. het paspoort komt gewoon uit NLquote:Op maandag 5 maart 2007 15:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Paspoorten maken doen ze nergens meer, ze worden altijd teruggestuurd naar Nederland. De Consulaten beschikken niet over de machines om de verharde gegevenspagina te maken. Waarschijnlijk ging de jouwe ook niet via Parijs, maar gewoon via Nederland.
In de VS duurt het ongeveer 2 tot 3 weken, ik had de mijne een week of 2 later thuisbezorgd.
Ja, gek hè, je hebt altijd een ander idee van een arts, maar als je er goed over nadenkt dan komt bigotterij ook bij artsen voor. Wel angstig toch.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |