Was er eerder nog geen sneeuw gevallen?quote:Op zondag 21 januari 2007 08:48 schreef ennuik het volgende:
Hoera! Sneeuw!
Tijden was het overdag een graad of 9 maar eindelijk, eindelijk hebben we sneeuw. Het is nog niet koud: +2 graden nu maar de weersverwachting voor de komende week geeft een dagtemp aan van -4! Gisteren begon het ineens te sneeuwen, 2 uur later lag er 20 cm en vandaag is er een heuse sneeuwstorm gaande! Ik blijf lekker binnen vandaag!
('k Vind het nu allemaal nog leuk maar als ik morgen naar mijn werk loop -heuvel op, heuvel af-, hoor je mij vloeken!)
[afbeelding]
Hoeveel ligt er nu zo'n beetje? Even een voorstelling van proberen te makenquote:Op zondag 21 januari 2007 08:56 schreef popolon het volgende:
Ik heb al een aardige spiermassa weten te kweken door het sneeuwschuiven.
Altijd handig zo'n shorttrackbaan.quote:Op zondag 21 januari 2007 09:03 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Hoeveel ligt er nu zo'n beetje? Even een voorstelling van proberen te maken
quote:Op zondag 21 januari 2007 09:12 schreef popolon het volgende:
[..]
Altijd handig zo'n shorttrackbaan.
[afbeelding]
Nee, op 1 november hadden we een dag natte sneeuw maar tot nu verder niets. De gekke Zweden waren helemaal in de war ("Dit kan toch niet? Zou het dan toch met global heating te maken hebben? Ik kan niet in mijn achtertuin skieen!") maar die kunnen nu met een gerust hart sneeuw schuiven!quote:Op zondag 21 januari 2007 08:54 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Was er eerder nog geen sneeuw gevallen?
haha.. kun je nagaan.. niet alleen in Nederland dus 'zorgen'. In Indonesie (Centraal Java) is het ook erg droog (en dat midden in het regenseizoen). Ik vind het niet zo heel erg, maar straks wordt het weer rijst importeren, dat is wel zeker.quote:Op zondag 21 januari 2007 09:20 schreef ennuik het volgende:
[..]
Nee, op 1 november hadden we een dag natte sneeuw maar tot nu verder niets. De gekke Zweden waren helemaal in de war ("Dit kan toch niet? Zou het dan toch met global heating te maken hebben? Ik kan niet in mijn achtertuin skieen!") maar die kunnen nu met een gerust hart sneeuw schuiven!
quote:
Kom je naar Jogja?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 02:30 schreef Libris het volgende:
En hier gewoon lekker koel, met 25 graden om 9:30 in de ochtend.. Iemand nog een leuke vakantietip in Azie? Heb nog niet besloten waar ik in Maart heen ga...
Goa!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 02:30 schreef Libris het volgende:
En hier gewoon lekker koel, met 25 graden om 9:30 in de ochtend.. Iemand nog een leuke vakantietip in Azie? Heb nog niet besloten waar ik in Maart heen ga...
en dan?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:40 schreef LintuxCx het volgende:
Nog zes dagen! o/
Ha, dan vertrek jij een dag later dan ik.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:10 schreef indahnesia.com het volgende:
en dan?
Nog 7 dagen en dan ga ik weer weg uit Nederland
Ja, een beetje een gevoel krijg ik wel, maar de volgende sla ik toch echt over hoor.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:15 schreef LintuxCx het volgende:
Je hebt nou in ieder geval toch nog een paar dagen om te zien wat winter hier nou precies hoort te zijn.
Dat was ook het eerste dat mij te binnen schoot na het lezen van de eerste alinea...quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:23 schreef StefanP het volgende:
Yeah baby. Ik ben gewoon een geboren Amerikaan die per ongeluk in NL beland is. Als baby intercontinentaal verwisseld of zo.
haha, cool!quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:30 schreef popolon het volgende:
Zo, net even bij de Dutch Store geweest.
[afbeelding]
Een hele echte winkel: http://www.thedutchstore.com/quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
haha, cool!
Is dat echt een Dutch Store of een hoekje in een international supermarket?
Ik mis eigenlijk heel weinig...quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Een hele echte winkel: http://www.thedutchstore.com/
Amerikaanse mayo is niet te pruimen, satesaus maak ik ook wel eens zelf maar goed, nasikruiden op z'n Nederlands, drop en natuurlijk de kroketten.quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:50 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik mis eigenlijk heel weinig...
Geweldig! Ze hebben alleen geen chocomel..quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Een hele echte winkel: http://www.thedutchstore.com/
Haring, KAAS!quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:30 schreef popolon het volgende:
Zo, net even bij de Dutch Store geweest.
[afbeelding]
Dat is altijd het 'probleem' van rondreizen;quote:Op vrijdag 26 januari 2007 06:27 schreef SeLang het volgende:
Aan de andere kant, als ik Taiwan binnenkort verlaat dan zijn er ook een hoop dingen die ik ga missen:
Dat zijn toch geen dingen om te missen? De meeste dingen zijn voor Nederlandse prijzen te verkrijgen in de steden in indonesie. Dat is als ik er zin in heb, want dergelijke dingen eet ik idd wel nu hier in Nederland, maar over een paar dagen niet meer.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:23 schreef Libris het volgende:
Ik heb vorig weekend nog Unox erwtensoep op, daarnaast nog 4 kleine rookworsten, een berg senseo, kaas (Old Amsterdam) Curry, hagelslag en ander zoet broodbeleg..
Hoe langer ik weg ben, hoe meer ik bepaalde dingen mis...
hehe.. mijn oma is inmiddels 80, ik kan weer terug naar Indonesie.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:28 schreef Prego het volgende:
echt missen? lekker een nederlandse snack na het stappen of een drukke dag op het werk. maar anderzijds zijn er genoeg lekkere alternatieven!!!
en des te lekkerder het is om wanner ik in NL ben eens lekker te snacken
maart![]()
dan wordt m'n moeder 50![]()
goede reis en wel thuisquote:Op zaterdag 27 januari 2007 09:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hehe.. mijn oma is inmiddels 80, ik kan weer terug naar Indonesie.![]()
Hier dus niet, oude kaas was te krijgen, maar de winkel is terecht. En tja, missen is natuurlijk relatief, ik kan heus wel zonder..quote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:16 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dat zijn toch geen dingen om te missen? De meeste dingen zijn voor Nederlandse prijzen te verkrijgen in de steden in indonesie. Dat is als ik er zin in heb, want dergelijke dingen eet ik idd wel nu hier in Nederland, maar over een paar dagen niet meer.
Schiphol taxi? of iemand eens lief aankijken die je kan wegbrengen?quote:Op maandag 29 januari 2007 07:24 schreef LintuxCx het volgende:
Heerlijk, als op de dag van je vertrek geen treinen rijden op een stuk van de route richting Schiphol...Eens zien hoe we dat op gaan lossen...
Dan heeft de NS zeker bussen klaarslaan, ik ben zo eens vanaf Utrecht afgezet op Schiphol, jaartje of drie geleden geloof ik. Was toen dus prima geregeld. Dit is trouwens ook de reden dat ik lekker vroeg vertrek, je weet maar nooit.quote:Op maandag 29 januari 2007 07:24 schreef LintuxCx het volgende:
Heerlijk, als op de dag van je vertrek geen treinen rijden op een stuk van de route richting Schiphol...Eens zien hoe we dat op gaan lossen...
Aah, okay, ik dacht dat je een kaas-junkie wasquote:Op maandag 29 januari 2007 07:58 schreef Libris het volgende:
[..]
Hier dus niet, oude kaas was te krijgen, maar de winkel is terecht. En tja, missen is natuurlijk relatief, ik kan heus wel zonder..
Veel plezier!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 00:08 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik ga rond 12 feb weer voor een weekje naar Nederland!![]()
Dank je!quote:Op maandag 29 januari 2007 12:42 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Veel plezier!
Die ene keer per jaar dat wij naar NL gaan slaan we voornamelijk drop in, kilo's!!!
Verder mis ik niet zoveel. Kroketten maken we zelf wel, en verder kan het me gestolen worden allemaal. Maar drop....!!![]()
![]()
![]()
![]()
Jiao ziquote:Op vrijdag 26 januari 2007 06:27 schreef SeLang het volgende:
Aan de andere kant, als ik Taiwan binnenkort verlaat dan zijn er ook een hoop dingen die ik ga missen:
Wat bedoel je met kindvriendelijk?quote:Op maandag 29 januari 2007 15:02 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Jiao zi![]()
Zijn je plannen al wat concreter A. (ik heb een tijdje niet meegelezen, nee)?
Libris, het zal niet helemaal je ding zijn, maar heb jij toevallig een idee voor een kind-vriendelijk hotel in Singapore? We wilden in april weer eens langs gaan.
En wat jouw vakantie betreft: in Bangkok was je niet zo lang geleden geweest he?
Je kan maar iets hebben om naar uit te kijken, toch?quote:Bangkok vind ik ook te druk en te chaotisch voor niet-vakantie hoor. Mja, nog maar drie jaar, een maand en twee dagen te gaan. Niet dat ik tel
Economisch vluchteling dus.quote:Op maandag 29 januari 2007 17:06 schreef Rewimo het volgende:
Mag ik vast een beetje meelezen hier?Wij gaan komende zomer naar het buitenland verhuizen. Nou ja okee, twee keer vallen en we zitten weer in NL
We gaan naar Duitsland, net over de grens bij Nijmegen.
coffeshopquote:Op maandag 29 januari 2007 13:25 schreef Viajero het volgende:
Wat ik wel af en toe mis is lekker ff chillen in een echte coffeeshop. In London en ook in de US (waar ik vaak ben voor werk) is het ook wel te vinden, maar toch lang niet zo relaxed als in een coffeeshop.
Wat is trouwens het drugsgebruik onder Fokkers in het buitenland? Zijn er onder jullie mensen die in je nieuwe land blowen, of die het in NL wel deden/doen, maar in hun nieuwe land niet? Wat zijn de regels in het land waar je woont, en is dat meer op papier of wordt er ook streng gecontroleerd en gestraft?
Om maar met mezelf te beginnen: wiet is hier een Class C drug, de laagste klasse. Het is verboden, maar er staan op gebruikershoeveelheden niet echt straffen en het is een lage prioriteit voor de politie.
Er wordt hier heel veel drugs gebruikt, zowel wiet als coke, acid, xtc etc.
Ikzelf rook af en toe thuis of op een concert eens een blowtje. Niet veel anders als in NL, alleen wat ik in NL in de coffeeshop rookte rook ik nu thuis.
In de VS zijn wetten per staat geregeld, dus het is een beetje afhankelijk van de staat. In Arizona kun je voor wietbezit een maand in de cel belanden, terwijl het in California "decriminalized" is.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:25 schreef Viajero het volgende:
Wat is trouwens het drugsgebruik onder Fokkers in het buitenland? Zijn er onder jullie mensen die in je nieuwe land blowen, of die het in NL wel deden/doen, maar in hun nieuwe land niet? Wat zijn de regels in het land waar je woont, en is dat meer op papier of wordt er ook streng gecontroleerd en gestraft?
Nee, niet goedkoper dan wat we nu hebben, wel stukken mooier en met een lap grond erbij. Voor een prijs waar je hier een rijtjeshuis van koopt...quote:Op maandag 29 januari 2007 22:20 schreef maartena het volgende:
Economisch vluchteling dus.
Goedkopere woning?
quote:Op maandag 29 januari 2007 22:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, niet goedkoper dan wat we nu hebben, wel stukken mooier en met een lap grond erbij. Voor een prijs waar je hier een rijtjeshuis van koopt...
[afbeelding]
Dat hele stuk grond hoort er ook bij
Fantastisch! Daarvoor zou je hier in London (nou ja aan de rand van..) makkelijk 1 miljoen pond voor betalen.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, niet goedkoper dan wat we nu hebben, wel stukken mooier en met een lap grond erbij. Voor een prijs waar je hier een rijtjeshuis van koopt...
[afbeelding]
Dat hele stuk grond hoort er ook bij
Mijn enige plan op dit moment is dat ik na Chinees Nieuwjaar ga nadenken over een planquote:Op maandag 29 januari 2007 15:02 schreef Gaoxing het volgende:
Zijn je plannen al wat concreter A. (ik heb een tijdje niet meegelezen, nee)?
Hier zit er gewoon een socket in de muur voor breedband internet, gewoon naast het stopcontact.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:14 schreef LintuxCx het volgende:
Bah, hoe verzinnen ze het, een appartement zonder goede Internet aansluiting!
Dan zal dat het wel zijn jaquote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:25 schreef Bleekwater het volgende:
In het Oosten van Engeland. Als je de boot van Rotterdam pakt, kom je daar aan;
[afbeelding]
Welkom in Engeland!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:41 schreef Bleekwater het volgende:
Bleekwater reporting live vanuit Hull, Engeland
Woon hier 2 maanden voor mijn stage. Ben hier vandaag precies een week, en het bevalt goedAlleen geen internet in mn huis, maarja dat valt wel te overleven.. en Engelse pubs rocken
Mezelf ook al op de kaart gezet trouwens![]()
Zit hier nu een week en nog geen thee aangeraaktquote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:15 schreef Viajero het volgende:
[..]
Welkom in Engeland!
Ik hoop dat je van thee met melk houdt.
Tsss.. ongeintegreerde buitenlander!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:17 schreef Bleekwater het volgende:
[..]
Zit hier nu een week en nog geen thee aangeraaktKoffie
Tsja, het is een tijdelijk appartement om de tijd te vullen tot ik iets blijvends vind. Maar ook al is het tijdelijk, nog is de policy van het gebouw dat mensen zelf telefoon en Internet regelen. Alleen TV zit bij de huur in, en wat heb je nou aan TV...quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:27 schreef SeLang het volgende:
Hier zit er gewoon een socket in de muur voor breedband internet, gewoon naast het stopcontact.
Zit ook gewoon inclusief in de huur van mijn appartement.
Wat voor snelheden haal je daar?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:27 schreef SeLang het volgende:
Hier zit er gewoon een socket in de muur voor breedband internet, gewoon naast het stopcontact.
Zit ook gewoon inclusief in de huur van mijn appartement.
Ik kon 't dus niet inwisselen, ik moest meteen afrijden.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 02:29 schreef StefanP het volgende:
Inwisselen gaat ook geloof ik, mocht je ooit naar NL terugkeren, in tegenstelling tot toen je hierheen kwam dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |