abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 februari 2007 @ 03:46:04 #101
78918 SeLang
Black swans matter
pi_45935627
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 18:58 schreef maartena het volgende:
Wat voor snelheden haal je daar?
Ik weet niet wat de officiele specs zijn maar in de praktijk haal ik onder goede omstandigheden max 150 kByte/sec beide kanten op.

Maar Fok is wel traag
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 3 februari 2007 @ 06:37:41 #102
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45936053

De toegang naar de garage is nog steeds begaanbaar.

Uit de garage genomen foto.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 18:03:24 #104
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_45946866
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 06:37 schreef popolon het volgende:
[afbeelding]

De toegang naar de garage is nog steeds begaanbaar.

[afbeelding]

Uit de garage genomen foto.
Zo ziet het er bij ons ook ongeveer uit
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 3 februari 2007 @ 18:16:05 #105
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45947156
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 18:03 schreef wonderer het volgende:

[..]

Zo ziet het er bij ons ook ongeveer uit

Ik kan op het moment niet naar buiten, zware sneeuwstorm komt nu over.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 februari 2007 @ 20:12:59 #106
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_45951063
Het is definitief Over een poosje gaan we hier echt meepraten
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 3 februari 2007 @ 20:23:57 #107
71919 wonderer
pi_45951588
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 18:16 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik kan op het moment niet naar buiten, zware sneeuwstorm komt nu over.
Hier schijnt de zon, we gaan zo lekker naar de mall
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_45952227
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:12 schreef Rewimo het volgende:
Het is definitief Over een poosje gaan we hier echt meepraten
Vanuit welk land?

Het is hier trouwens ook maar raar. Sta je ik te rekenen in de supermarkt, staat er een gast naast me doodleuk met een Postbank pas te betalen. (Of iig, hij ondernam een poging.) Nederland is duidelijk niet ver weg...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 februari 2007 @ 20:40:42 #109
13151 crew  Rewimo
pi_45952278
Duitsland
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 3 februari 2007 @ 20:48:13 #110
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45952582
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:23 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hier schijnt de zon, we gaan zo lekker naar de mall
Ik zal heel wat moeten schuiven wil ik hier wegkomen , er is zeker een halve meter sneeuw gevallen vannacht en vandaag.

Tot nu toe. 'The Lake Effect', sneeuw ontstaat boven Lake Michigan.

En grats voor Rewino.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 februari 2007 @ 20:49:49 #111
13151 crew  Rewimo
pi_45952647
Dankeschön
  zaterdag 3 februari 2007 @ 20:52:24 #112
167797 mistinguett
seul dieu peu me judge
pi_45952792
massif-central in frankrijk, voel me erg op mijn plek, en mis nederland helemaal niet.
kan hier ook alles kopen qua eten, kwam er alleen pas achter [na drie-en-half jaar] dat je hier geen rookworst kunt kopen, wel knakworstjes natuurlijk, maar dat is toch anders...
volgende bezoek maar mee laten nemen, hoewel dat natuurlijk pas het voorjaar zal worden dus dan zal mijn stamppot-behoefte ook wel weer zijn gaan [winter]slapen.
well, my heart knows me better then i know myself
so i'm gonna let it do all the talking
pi_45953432
Ohja, qua eten heb ik hier ook nog een probleem. Broodbeleg ... wat doen die Ieren in hemelsnaam op hun brood??? Heb plakjes kaas en plakjes vlees, maar meer heb ik niet kunnen vinden. En nee, heb geen zin in marmite.

Rewino: Succes en plezier! Werk gevonden daar? Of is dat de volgende stap?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 februari 2007 @ 21:16:14 #114
13151 crew  Rewimo
pi_45953835
Ik werk bij een bedrijf met meerdere vestigingen en ik hoop in de buurt aan de slag te komen van de zomer.
pi_45953899
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 03:07 schreef maartena het volgende:
Een Amerikaans rijbewijs is inderdaad geldig om als toerist mee te rijden in Nederland.... maar je kunt het rijbewijs niet omruilen. Iemand met een Amerikaans rijbewijs moet dus in Nederland gewoon weer afrijden.

Ik voorzie het niet gebeuren, maar er is altijd een kans dat ik bijv. omwille familieomstandigheden weer naar Nederland verhuisd. En aangezien het 1 keer in de 10 jaar maar hoef kan ik em net zo goed aanhouden. Zeker gezien de kosten voor een rij-examen..... Rijbewijs kost maar iets van 30 euro ofzo, een examen onderhand 300 euro
Ik ziet de VS niet staan op http://www.rijbewijs.nl/nl/faq/omwisselen.asp, raar. Toch maar even de moeite nemen dan, want opnieuw examen doen in NL (5 maanden wachttijd en torenhoge kosten) zie ik niet zitten, zelfs als is de kans op terugkeer klein.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45955512
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:52 schreef mistinguett het volgende:
massif-central in frankrijk,
leuk
waar zit je ongeveer?
  zaterdag 3 februari 2007 @ 22:21:22 #117
167797 mistinguett
seul dieu peu me judge
pi_45956204
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:56 schreef Prego het volgende:

[..]

leuk
waar zit je ongeveer?
tussen le puy en velay en monistrol, 100 km van st etienne.
aan de rand van het bos onder een 'suc' zoals de plaatselijke bergen genoemd worden, helemaal gaaf, zo onbeschrijvelijk mooi, maar ook wel koud hoor, zit op zo'n 900 meter namelijk.
hoewel het dit jaar vooralsnog best meevalt
pi_45956389
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 22:21 schreef mistinguett het volgende:

[..]

tussen le puy en velay en monistrol, 100 km van st etienne.
aan de rand van het bos onder een 'suc' zoals de plaatselijke bergen genoemd worden, helemaal gaaf, zo onbeschrijvelijk mooi, maar ook wel koud hoor, zit op zo'n 900 meter namelijk.
hoewel het dit jaar vooralsnog best meevalt
ff naar mappy.fr

oooh jij woont erg mooi daar welk departement is dat, is dat nog haute loire of is het al de ardeche?
le puy vind ik niks aan als stad, maar de omgeving naar het zuiden toe is erg mooi. erg rustig maar wat wil je, 100% campagne
  zaterdag 3 februari 2007 @ 22:30:24 #119
167797 mistinguett
seul dieu peu me judge
pi_45956424
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:56 schreef Prego het volgende:

[..]

leuk
waar zit je ongeveer?
vlak bij jou dus zie ik net in het lijstje, lyon is zo'n 1 1/2 uur hiervandaan met een echte auto. ik heb een 2cv
  zaterdag 3 februari 2007 @ 22:33:35 #120
167797 mistinguett
seul dieu peu me judge
pi_45956505
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 22:28 schreef Prego het volgende:

[..]

ff naar mappy.fr

oooh jij woont erg mooi daar welk departement is dat, is dat nog haute loire of is het al de ardeche?
le puy vind ik niks aan als stad, maar de omgeving naar het zuiden toe is erg mooi. erg rustig maar wat wil je, 100% campagne
haute-loire, en schitterend inderdaad.
le puy is nul qua stad, daar heb je echt niet veel aan, st etienne daarintegen heeft wel alles wat je hebben wilt [minder als lyon natuurlijk, maar toch] en is niet echt ver, uurtje ongeveer met een echte auto
  zondag 4 februari 2007 @ 05:51:07 #121
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_45963469
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:17 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik ziet de VS niet staan op http://www.rijbewijs.nl/nl/faq/omwisselen.asp, raar. Toch maar even de moeite nemen dan, want opnieuw examen doen in NL (5 maanden wachttijd en torenhoge kosten) zie ik niet zitten, zelfs als is de kans op terugkeer klein.
Bovendien moet je kunnen aantonen dat je een bepaalde periode (ik meen dat het een maand of 5 was, maar het is een tijdje geleden dat ik ermee bezig ben geweest) in Nederland woonachtig bent.
  zondag 4 februari 2007 @ 07:13:59 #122
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45963550
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:17 schreef StefanP het volgende:

[..]

Jij, als echte ketteraar, zou nou juist niet je rijbewijs moeten verlengen.

Principes Steef, kom op.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 februari 2007 @ 10:10:02 #123
13151 crew  Rewimo
pi_45964169
Wat meer over ons toekomstige huis: Op zoek naar een huis... in Duitsland (en gevonden) #2
  zondag 4 februari 2007 @ 15:59:45 #124
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_45973913
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 17:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

Welkom in Engeland!

Ik hoop dat je van thee met melk houdt.
dan ben ik wel volledig geintegreerd thee met melk is lekker (vind ik inmiddels )

iedereen heeft natuurlijk dingen die men mist aan thuis, zoals snackbar, mayonaise, in mijn geval nog extra: autorijden en fietsen (no way dat ik dat ga doen hier in londen ) en wie weet wat nog meer.

Maar ik weet van mezelf dat ik andere dingen weer ga missen als ik thuis ben, zoals: de pub, carling, tetley's, fish & chips, supermarkt die bijna 24/7 open is, bepaalde winkels, het feit dat hier zo veel meer te verkrijgen is als in NL enz.

Maar voor de mensen die in Londen wonen, waar wonen jullie allemaal?
Love will tear us apart (Joy Division)
  zondag 4 februari 2007 @ 16:12:50 #125
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45974315
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:59 schreef don-diablo het volgende:

[..]

dan ben ik wel volledig geintegreerd thee met melk is lekker (vind ik inmiddels )

iedereen heeft natuurlijk dingen die men mist aan thuis, zoals snackbar, mayonaise, in mijn geval nog extra: autorijden en fietsen (no way dat ik dat ga doen hier in londen ) en wie weet wat nog meer.

Maar ik weet van mezelf dat ik andere dingen weer ga missen als ik thuis ben, zoals: de pub, carling, tetley's, fish & chips, supermarkt die bijna 24/7 open is, bepaalde winkels, het feit dat hier zo veel meer te verkrijgen is als in NL enz.

Maar voor de mensen die in Londen wonen, waar wonen jullie allemaal?
Haha, heel herkenbaar, alleen drink ik bij voorkeur PG Tips/Grolsch.

Ik woon in Blackheath, Zuidoost London.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_45975559
Zo, ik zit ondertussen ook alweer bijna een week op mn stekje buiten Nederland Toen ik aankwam na 2u vliegen werd ik meteen vriendelijk beantwoord door een lekker zonnetje en bijna 20 graden temperatuursverschil, helaas richting de negative kant

-9 graden was het hier in Helsinki toen ik aankwam Maar tot nu toe bevalt het me hier prima, al moet ik toch ff gaan leren hoe alles in de supermarkt heet, ik heb nl geen idee welk vlees ik in de vriezer heb liggen
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_45977271
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 22:33 schreef mistinguett het volgende:

[..]

haute-loire, en schitterend inderdaad.
le puy is nul qua stad, daar heb je echt niet veel aan, st etienne daarintegen heeft wel alles wat je hebben wilt [minder als lyon natuurlijk, maar toch] en is niet echt ver, uurtje ongeveer met een echte auto
st etienne is nog erger dan le puy! erg trieste en sombere stad. lyon is natuurlijk prachtig (men zou eens van de snelweg moeten gaan en de stad bekijken!)
kom je vaak in valence? is dat een mooie stad?

een 2cv is toch een echte auro?
  zondag 4 februari 2007 @ 20:52:50 #128
46960 StefanP
polemicist
pi_45985824
quote:
Op zondag 4 februari 2007 07:13 schreef popolon het volgende:

[..]

Jij, als echte ketteraar, zou nou juist niet je rijbewijs moeten verlengen.

Principes Steef, kom op.
Vlak voor vertrek heb ik zowel mijn rijbewijs als paspoort opnieuw aangevraagd, dus ik kan nog 8 jaar vooruit Tegen die tijd weet ik niet eens meer wat Nederland is dus verlengen zal er dan niet meer inzitten.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 4 februari 2007 @ 20:54:35 #129
46960 StefanP
polemicist
pi_45985933
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:48 schreef PeuRac het volgende:
Zo, ik zit ondertussen ook alweer bijna een week op mn stekje buiten Nederland Toen ik aankwam na 2u vliegen werd ik meteen vriendelijk beantwoord door een lekker zonnetje en bijna 20 graden temperatuursverschil, helaas richting de negative kant

-9 graden was het hier in Helsinki toen ik aankwam Maar tot nu toe bevalt het me hier prima, al moet ik toch ff gaan leren hoe alles in de supermarkt heet, ik heb nl geen idee welk vlees ik in de vriezer heb liggen
-9

Ik heb een half jaar in Zweden gezeten, en dat taaltje kwam me al gauw m'n neus uit. Zwitsers lijkt me nog veel erger - al die kut klinkers achter elkaar.
-Mark Steyn
  zondag 4 februari 2007 @ 21:03:56 #130
71919 wonderer
pi_45986510
quote:
Op zondag 4 februari 2007 20:54 schreef StefanP het volgende:

[..]

-9

Ik heb een half jaar in Zweden gezeten, en dat taaltje kwam me al gauw m'n neus uit. Zwitsers lijkt me nog veel erger - al die kut klinkers achter elkaar.
De zwitsers spreken gewoon Duits of Frans hoor Je bedoelt de Finnen.

Je wordt al een echte Amerikaan, geen idee meer hoe Europa in elkaar zit
  zondag 4 februari 2007 @ 21:04:10 #131
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_45986527
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:12 schreef Viajero het volgende:

[..]

Haha, heel herkenbaar, alleen drink ik bij voorkeur PG Tips/Grolsch.

Ik woon in Blackheath, Zuidoost London.
komt de tube daar wel uberhaupt? hahah lol

ik woon zelf in kensington tussen high street ken. en earls court in, beide tubehaltes zijn 3 a 4 minuten lopen, lekker wonen hiero
  zondag 4 februari 2007 @ 21:06:32 #132
46960 StefanP
polemicist
pi_45986705
quote:
Op zondag 4 februari 2007 21:03 schreef wonderer het volgende:

[..]

De zwitsers spreken gewoon Duits of Frans hoor Je bedoelt de Finnen.

Je wordt al een echte Amerikaan, geen idee meer hoe Europa in elkaar zit
Euh Finland inderdaad. Ik ben net wakker, maar dat was wel een hele domme fout.
-Mark Steyn
  zondag 4 februari 2007 @ 21:20:51 #133
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_45987499
hey steef hoe is het met je supras? had je die quicksilver edition nog verkocht of niet?
pi_45990527
quote:
Op zondag 4 februari 2007 20:54 schreef StefanP het volgende:

[..]

-9

Fins is inderdaad een ramp, gelukkig is de uitspraak makkelijker dan het lijkt, je spreekt namelijk elke letter gewoon apart, maar wel direct achter elkaar uit. En dan schijnen nederlanders al vrij snel vloeiend en duidelijk fins te kunnen We zullen wel zien
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_45998059
quote:
Op zondag 4 februari 2007 20:52 schreef StefanP het volgende:

[..]

Vlak voor vertrek heb ik zowel mijn rijbewijs als paspoort opnieuw aangevraagd, dus ik kan nog 8 jaar vooruit Tegen die tijd weet ik niet eens meer wat Nederland is dus verlengen zal er dan niet meer inzitten.
Da's een slimme zet waar lang niet iedereen aan denkt. Voor een paar tientjes heb je nieuwe papieren en kun je er voorlopig mee vooruit. Binnen die tijd weet je ook vast wel of je terug wil of niet
  maandag 5 februari 2007 @ 07:18:44 #136
167797 mistinguett
seul dieu peu me judge
pi_45998210
quote:
Op zondag 4 februari 2007 17:28 schreef Prego het volgende:

[..]

st etienne is nog erger dan le puy! erg trieste en sombere stad. lyon is natuurlijk prachtig (men zou eens van de snelweg moeten gaan en de stad bekijken!)
kom je vaak in valence? is dat een mooie stad?

een 2cv is toch een echte auro?
valence ben ik nog nooit geweest, lyon trouwens ook niet, alleen op het vliegveld geweest en een keer de trein genomen daar, maar niks van de stad gezien.
ik bedoelde ook vooral dat st etienne qua stad beter is als le puy in de zin van winkels en dergelijke, maar niet mooier, dat is dan le puy met overal die beelden op de bergen en mooie kerken enzo.

een 2cv is wel een echte auto, maar ik doe er minstens een half uur langer over om naar lyon te rijden als iemand met een gewone auto.
pi_45998315
quote:
Op zondag 4 februari 2007 21:20 schreef don-diablo het volgende:
hey steef hoe is het met je supras? had je die quicksilver edition nog verkocht of niet?
Binnen een uur nadat ik hem te koop zette De andere is lastiger, maar dat heeft misschien ook met het seizoen te maken.
-Mark Steyn
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 februari 2007 @ 08:57:40 #138
13151 crew  Rewimo
pi_45998933
quote:
Op zondag 4 februari 2007 20:52 schreef StefanP het volgende:
Denk je er even aan dat een paspoort 5 jaar geldig is?

Mijn paspoort verloopt ergens in augustus, voor die tijd ga ik voor zoon en mij ook nieuwe ID-kaartjes aanvragen. Mijn rijbewijs verloopt over 2 jaar, misschien laat ik dat wel gewoon omzetten in een Duits (dat blijft levenslang geldig).
  maandag 5 februari 2007 @ 11:10:30 #139
111528 Viajero
Who dares wins
pi_46001411
quote:
Op zondag 4 februari 2007 21:04 schreef don-diablo het volgende:

[..]

komt de tube daar wel uberhaupt? hahah lol

ik woon zelf in kensington tussen high street ken. en earls court in, beide tubehaltes zijn 3 a 4 minuten lopen, lekker wonen hiero
Nee, daar komt de tube dus inderdaad niet.. bus naar North Greenwich of trein naar London Bridge, en daar verder met de tube.

Ik zit wel op vijf minuten van Greenwich Park, imo het mooiste park van London
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 5 februari 2007 @ 22:40:30 #140
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_46024540
@viajero:

doe je goed! is idd een mooi park, voor mij is het 10 a 15 minuten lopen om hyde park in te komen en das anders ook wel een leuk park om te hardlopen etc.

@stefanp:
wat wil je nu precies aanschaffen dan? (heb je topics eerder wel gevolgd in pta, maar toen was ik nog geen lid en ik ben het alweer vergeten)
  dinsdag 6 februari 2007 @ 01:32:46 #141
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_46029440
quote:
Op maandag 5 februari 2007 08:57 schreef Rewimo het volgende:
Denk je er even aan dat een paspoort 5 jaar geldig is?
Paspoort kun je verlengen via het dichtstbijzijnde Consulaat in je land. Nadeel is wel dat je er persoonlijk heen moet, en dat je je paspoort 3 a 4 weken kwijt bent.....Het oude paspoort wordt ingenomen en naar Nederland gestuurd via de diplomatieke post, en vervolgens wordt in Nederland een nieuw paspoort gemaakt en terug gestuurd naar het consulaat. Het consulaat bericht je dan wanneer je het paspoort kan ophalen, of stuurt het (tegen extra betaling vooraf) naar je huisadres op. In de VS gebruiken ze standaard FedEx met handtekening hiervoor. Dus doe het in een periode waar je zeker geen reisjes buiten het land gepland hebt enzo, want je zit zo een paar weken zonder paspoort.

Wat dat betreft is dat tweede paspoort wel enorm handig als je toch in een noodgeval DIRECT naar Nederland moet ofzo! (Een noodpaspoort duurt namelijk ook 48 uur, is vrij duur, en moet zowel persoonlijk aangevraagd worden als persoonlijk opgehaald..... en dus dien je onderhand 2 dagen in een hotel naast het consulaat te zitten voor je naar NL vliegt).

Ik moet voor mijn paspoort naar Los Angeles, het dichtstbijzijnde consulaat. Gelukkig is dat voor mij slechts anderhalf uur rijden..... In de VS zijn trouwens naast de 5 hoofdconsulaten in Houston, Chicago, Miami, Los Angeles en New York en de ambassade in Washington D.C. ook nog een 20-tal "honoraire consuls" verspreid over de VS. Hier kun je meestal maar 1 dag per week terecht (dit zijn veelal Nederlanders met een andere baan die 1 dag per week voor de Nederlandse staat werken) en vaak alleen op afspraak. Ook kun je daar niet terecht voor een noodpaspoort omdat zij niet beschikken over de nodige verificatiemiddelen. De honoraire consuls zijn aangesloten bij 1 van de 5 hoofdconsulaten in de VS, en het enige wat ze eigenlijk doen is de papieren innemen, je geld laten betalen voor de diensten die je nodig hebt, en de spullen doorsturen naar het hoofdconsulaat waar de boel afgehandeld wordt. Op zich wel handig natuurlijk als je ver van een consulaat woont.....

Maar goed, zover dus over paspoorten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 6 februari 2007 @ 01:35:42 #142
71919 wonderer
pi_46029486
Wat een gezeik... kan ik hem niet verlengen als ik op vakantie ben in Nederland?
pi_46030733
Lekker inderdaad. Open tussen 8 en 1 terwijl het 5 uur rijden is. Zoooo handig ook dat het slechts 5 jaar geldig is - da's natuurlijk makkelijk cashen!

Nederland.
-Mark Steyn
pi_46030763
Dat wordt dan een keer vroeg opstaan geloof ik. Wel weer kut geregeld dus.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 20:30:12 #145
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_46052701
Als je uitgeschreven bent in Nederland kun je inderdaad niet meer in Nederland verlengen. Helaas...

Het is ook nog eens duurder dan in Nederland, in Nederland betaal je iets van 40 Euro voor een paspoort, en in de VS is het geloof ik iets van 60 Euro, die dan weer in Dollars voldaan moeten worden, dus +/- $75, plus nog eens $10 om het paspoort aangetekend naar je toe te sturen.

Met alle reiskosten en benzinekosten ben je inderdaad makkelijk $100 - $150 kwijt voor een paspoort vernieuwing.

De VS is trouwens niet goedkoper, $90 kost een paspoort hier als je het LANGZAAM wil hebben (6 tot 8 weken) en $150 als je het binnen 2 weken wil hebben.

Per April gaan de naturalisatiekosten ook weer omhoog (Thank you, Republican Congress, hebben ze NET voor de Democratische meerderheid er nog doorheen geduwd). Ik heb nog $400 betaald, maar iedereen die NA 1 April 2007 (kan nog iets verschoven worden) de naturalisatie aanvraagt moet dus in 1 klap met $665 op de proppen komen...... Ook gaan een groot deel van de andere kosten mbt immigratie ook omhoog.

Da's ook weer mooi cashen..... die oorlog moet toch ergens van betaald worden, waarom dan maar niet over de rug van buitenlanders die graag Amerikaan willen worden! ......

USCIS
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 6 februari 2007 @ 20:33:37 #146
71919 wonderer
pi_46052856
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 20:30 schreef maartena het volgende:
Als je uitgeschreven bent in Nederland kun je inderdaad niet meer in Nederland verlengen. Helaas...
Jezus... Die van mij is nog wel tot 2010 geldig, maar... jezus. Wat een gedoe. Dat ze in zo'n groot land als de VS maar vijf consulaten hebben... *hoofdschudt*
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:28:52 #147
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_46055111
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 20:33 schreef wonderer het volgende:
Jezus... Die van mij is nog wel tot 2010 geldig, maar... jezus. Wat een gedoe. Dat ze in zo'n groot land als de VS maar vijf consulaten hebben... *hoofdschudt*
Je kunt voor paspoorten verlengen ook naar de dichtsbijzijnde honoraire consul, daar zijn er ook een stuk of 20 van in de VS: http://www.mfa.nl/noord_amerika/verenigde_staten_van

Voor jou wordt dat denk ik naar New Orleans, Atlanta, Houston, Kansas City of St. Louis.... New Orleans zal wel het dichste bij zijn.

Had je maar niet in een redneck state moeten gaan wonen......
-
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:33:56 #148
71919 wonderer
pi_46055329
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:28 schreef maartena het volgende:

[..]

Je kunt voor paspoorten verlengen ook naar de dichtsbijzijnde honoraire consul, daar zijn er ook een stuk of 20 van in de VS: http://www.mfa.nl/noord_amerika/verenigde_staten_van

Voor jou wordt dat denk ik naar New Orleans, Atlanta, Houston, Kansas City of St. Louis.... New Orleans zal wel het dichste bij zijn.

Had je maar niet in een redneck state moeten gaan wonen......
Uh, ik zit in New Hampshire hoor...

Dus dat is gelukkig toch Boston.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:37:25 #149
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_46055490
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:33 schreef wonderer het volgende:
Uh, ik zit in New Hampshire hoor...

Dus dat is gelukkig toch Boston.
Laat maar, ik ben in de war met iemand anders uit Mississippi

[ Bericht 2% gewijzigd door maartena op 06-02-2007 21:50:24 ]
-
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:45:06 #150
71919 wonderer
pi_46055813
Mississippi zou ik denk ik niet overleven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')