Ik weet niet wat de officiele specs zijn maar in de praktijk haal ik onder goede omstandigheden max 150 kByte/sec beide kanten op.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:58 schreef maartena het volgende:
Wat voor snelheden haal je daar?
Zo ziet het er bij ons ook ongeveer uitquote:Op zaterdag 3 februari 2007 06:37 schreef popolon het volgende:
[afbeelding]
De toegang naar de garage is nog steeds begaanbaar.
[afbeelding]
Uit de garage genomen foto.
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:03 schreef wonderer het volgende:
[..]
Zo ziet het er bij ons ook ongeveer uit
Hier schijnt de zon, we gaan zo lekker naar de mallquote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:16 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik kan op het moment niet naar buiten, zware sneeuwstorm komt nu over.
Vanuit welk land?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:12 schreef Rewimo het volgende:
Het is definitiefOver een poosje gaan we hier echt meepraten
![]()
Ik zal heel wat moeten schuiven wil ik hier wegkomenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:23 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hier schijnt de zon, we gaan zo lekker naar de mall
Ik ziet de VS niet staan op http://www.rijbewijs.nl/nl/faq/omwisselen.asp, raar. Toch maar even de moeite nemen dan, want opnieuw examen doen in NL (5 maanden wachttijd en torenhoge kosten) zie ik niet zitten, zelfs als is de kans op terugkeer klein.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 03:07 schreef maartena het volgende:
Een Amerikaans rijbewijs is inderdaad geldig om als toerist mee te rijden in Nederland.... maar je kunt het rijbewijs niet omruilen. Iemand met een Amerikaans rijbewijs moet dus in Nederland gewoon weer afrijden.
Ik voorzie het niet gebeuren, maar er is altijd een kans dat ik bijv. omwille familieomstandigheden weer naar Nederland verhuisd. En aangezien het 1 keer in de 10 jaar maar hoef kan ik em net zo goed aanhouden.Zeker gezien de kosten voor een rij-examen..... Rijbewijs kost maar iets van 30 euro ofzo, een examen onderhand 300 euro
leukquote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:52 schreef mistinguett het volgende:
massif-central in frankrijk,
tussen le puy en velay en monistrol, 100 km van st etienne.quote:
ff naar mappy.frquote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:21 schreef mistinguett het volgende:
[..]
tussen le puy en velay en monistrol, 100 km van st etienne.
aan de rand van het bos onder een 'suc' zoals de plaatselijke bergen genoemd worden, helemaal gaaf, zo onbeschrijvelijk mooi, maar ook wel koud hoor, zit op zo'n 900 meter namelijk.
hoewel het dit jaar vooralsnog best meevalt![]()
vlak bij jou dus zie ik net in het lijstje, lyon is zo'n 1 1/2 uur hiervandaan met een echte auto. ik heb een 2cvquote:
haute-loire, en schitterend inderdaad.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:28 schreef Prego het volgende:
[..]
ff naar mappy.fr
oooh jij woont erg mooi daarwelk departement is dat, is dat nog haute loire of is het al de ardeche?
le puy vind ik niks aan als stad, maar de omgeving naar het zuiden toe is erg mooi. erg rustig maar wat wil je, 100% campagne
Bovendien moet je kunnen aantonen dat je een bepaalde periode (ik meen dat het een maand of 5 was, maar het is een tijdje geleden dat ik ermee bezig ben geweest) in Nederland woonachtig bent.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:17 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik ziet de VS niet staan op http://www.rijbewijs.nl/nl/faq/omwisselen.asp, raar. Toch maar even de moeite nemen dan, want opnieuw examen doen in NL (5 maanden wachttijd en torenhoge kosten) zie ik niet zitten, zelfs als is de kans op terugkeer klein.
Jij, als echte ketteraar, zou nou juist niet je rijbewijs moeten verlengen.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:17 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik ziet de VS niet staan op http://www.rijbewijs.nl/nl/faq/omwisselen.asp, raar. Toch maar even de moeite nemen dan, want opnieuw examen doen in NL (5 maanden wachttijd en torenhoge kosten) zie ik niet zitten, zelfs als is de kans op terugkeer klein.
dan ben ik wel volledig geintegreerdquote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:15 schreef Viajero het volgende:
[..]
Welkom in Engeland!
Ik hoop dat je van thee met melk houdt.
Haha, heel herkenbaar, alleen drink ik bij voorkeur PG Tips/Grolsch.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:59 schreef don-diablo het volgende:
[..]
dan ben ik wel volledig geintegreerdthee met melk is lekker (vind ik inmiddels
)
iedereen heeft natuurlijk dingen die men mist aan thuis, zoals snackbar, mayonaise, in mijn geval nog extra: autorijden en fietsen (no way dat ik dat ga doen hier in londen) en wie weet wat nog meer.
Maar ik weet van mezelf dat ik andere dingen weer ga missen als ik thuis ben, zoals: de pub, carling, tetley's, fish & chips, supermarkt die bijna 24/7 open is, bepaalde winkels, het feit dat hier zo veel meer te verkrijgen is als in NL enz.
Maar voor de mensen die in Londen wonen, waar wonen jullie allemaal?
st etienne is nog erger dan le puy! erg trieste en sombere stad. lyon is natuurlijk prachtig (men zou eens van de snelweg moeten gaan en de stad bekijken!)quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:33 schreef mistinguett het volgende:
[..]
haute-loire, en schitterend inderdaad.
le puy is nul qua stad, daar heb je echt niet veel aan, st etienne daarintegen heeft wel alles wat je hebben wilt [minder als lyon natuurlijk, maar toch] en is niet echt ver, uurtje ongeveer met een echte auto
Vlak voor vertrek heb ik zowel mijn rijbewijs als paspoort opnieuw aangevraagd, dus ik kan nog 8 jaar vooruitquote:Op zondag 4 februari 2007 07:13 schreef popolon het volgende:
[..]
Jij, als echte ketteraar, zou nou juist niet je rijbewijs moeten verlengen.
Principes Steef, kom op.
-9quote:Op zondag 4 februari 2007 16:48 schreef PeuRac het volgende:
Zo, ik zit ondertussen ook alweer bijna een week op mn stekje buiten NederlandToen ik aankwam na 2u vliegen werd ik meteen vriendelijk beantwoord door een lekker zonnetje en bijna 20 graden temperatuursverschil, helaas richting de negative kant
-9 graden was het hier in Helsinki toen ik aankwamMaar tot nu toe bevalt het me hier prima, al moet ik toch ff gaan leren hoe alles in de supermarkt heet, ik heb nl geen idee welk vlees ik in de vriezer heb liggen
![]()
De zwitsers spreken gewoon Duits of Frans hoorquote:Op zondag 4 februari 2007 20:54 schreef StefanP het volgende:
[..]
-9
Ik heb een half jaar in Zweden gezeten, en dat taaltje kwam me al gauw m'n neus uit. Zwitsers lijkt me nog veel erger - al die kut klinkers achter elkaar.
komt de tube daar wel uberhaupt? hahah lolquote:Op zondag 4 februari 2007 16:12 schreef Viajero het volgende:
[..]
Haha, heel herkenbaar, alleen drink ik bij voorkeur PG Tips/Grolsch.
Ik woon in Blackheath, Zuidoost London.
Euh Finland inderdaad. Ik ben net wakker, maar dat was wel een hele domme fout.quote:Op zondag 4 februari 2007 21:03 schreef wonderer het volgende:
[..]
De zwitsers spreken gewoon Duits of Frans hoorJe bedoelt de Finnen.
Je wordt al een echte Amerikaan, geen idee meer hoe Europa in elkaar zit
Fins is inderdaad een ramp, gelukkig is de uitspraak makkelijker dan het lijkt, je spreekt namelijk elke letter gewoon apart, maar wel direct achter elkaar uit. En dan schijnen nederlanders al vrij snel vloeiend en duidelijk fins te kunnenquote:Op zondag 4 februari 2007 20:54 schreef StefanP het volgende:
[..]
-9
Ik heb een half jaar in Zweden gezeten, en dat taaltje kwam me al gauw m'n neus uit. Zwitsers lijkt me nog veel erger - al die kut klinkers achter elkaar.
Da's een slimme zet waar lang niet iedereen aan denkt. Voor een paar tientjes heb je nieuwe papieren en kun je er voorlopig mee vooruit. Binnen die tijd weet je ook vast wel of je terug wil of nietquote:Op zondag 4 februari 2007 20:52 schreef StefanP het volgende:
[..]
Vlak voor vertrek heb ik zowel mijn rijbewijs als paspoort opnieuw aangevraagd, dus ik kan nog 8 jaar vooruitTegen die tijd weet ik niet eens meer wat Nederland is dus verlengen zal er dan niet meer inzitten.
valence ben ik nog nooit geweest, lyon trouwens ook niet, alleen op het vliegveld geweest en een keer de trein genomen daar, maar niks van de stad gezien.quote:Op zondag 4 februari 2007 17:28 schreef Prego het volgende:
[..]
st etienne is nog erger dan le puy! erg trieste en sombere stad. lyon is natuurlijk prachtig (men zou eens van de snelweg moeten gaan en de stad bekijken!)
kom je vaak in valence? is dat een mooie stad?
een 2cv is toch een echte auro?
Binnen een uur nadat ik hem te koop zettequote:Op zondag 4 februari 2007 21:20 schreef don-diablo het volgende:
hey steef hoe is het met je supras? had je die quicksilver edition nog verkocht of niet?
Denk je er even aan dat een paspoort 5 jaar geldig is?quote:Op zondag 4 februari 2007 20:52 schreef StefanP het volgende:
Vlak voor vertrek heb ik zowel mijn rijbewijs als paspoort opnieuw aangevraagd, dus ik kan nog 8 jaar vooruitTegen die tijd weet ik niet eens meer wat Nederland is dus verlengen zal er dan niet meer inzitten.
Nee, daar komt de tube dus inderdaad niet.. bus naar North Greenwich of trein naar London Bridge, en daar verder met de tube.quote:Op zondag 4 februari 2007 21:04 schreef don-diablo het volgende:
[..]
komt de tube daar wel uberhaupt? hahah lol
ik woon zelf in kensington tussen high street ken. en earls court in, beide tubehaltes zijn 3 a 4 minuten lopen, lekker wonen hiero![]()
Paspoort kun je verlengen via het dichtstbijzijnde Consulaat in je land. Nadeel is wel dat je er persoonlijk heen moet, en dat je je paspoort 3 a 4 weken kwijt bent.....Het oude paspoort wordt ingenomen en naar Nederland gestuurd via de diplomatieke post, en vervolgens wordt in Nederland een nieuw paspoort gemaakt en terug gestuurd naar het consulaat. Het consulaat bericht je dan wanneer je het paspoort kan ophalen, of stuurt het (tegen extra betaling vooraf) naar je huisadres op. In de VS gebruiken ze standaard FedEx met handtekening hiervoor. Dus doe het in een periode waar je zeker geen reisjes buiten het land gepland hebt enzo, want je zit zo een paar weken zonder paspoort.quote:Op maandag 5 februari 2007 08:57 schreef Rewimo het volgende:
Denk je er even aan dat een paspoort 5 jaar geldig is?
Jezus... Die van mij is nog wel tot 2010 geldig, maar... jezus. Wat een gedoe. Dat ze in zo'n groot land als de VS maar vijf consulaten hebben... *hoofdschudt*quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:30 schreef maartena het volgende:
Als je uitgeschreven bent in Nederland kun je inderdaad niet meer in Nederland verlengen. Helaas...
Je kunt voor paspoorten verlengen ook naar de dichtsbijzijnde honoraire consul, daar zijn er ook een stuk of 20 van in de VS: http://www.mfa.nl/noord_amerika/verenigde_staten_vanquote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:33 schreef wonderer het volgende:
Jezus... Die van mij is nog wel tot 2010 geldig, maar... jezus. Wat een gedoe. Dat ze in zo'n groot land als de VS maar vijf consulaten hebben... *hoofdschudt*
Uh, ik zit in New Hampshire hoor...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Je kunt voor paspoorten verlengen ook naar de dichtsbijzijnde honoraire consul, daar zijn er ook een stuk of 20 van in de VS: http://www.mfa.nl/noord_amerika/verenigde_staten_van
Voor jou wordt dat denk ik naar New Orleans, Atlanta, Houston, Kansas City of St. Louis.... New Orleans zal wel het dichste bij zijn.
Had je maar niet in een redneck state moeten gaan wonen......![]()
Laat maar, ik ben in de war met iemand anders uit Mississippiquote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:33 schreef wonderer het volgende:
Uh, ik zit in New Hampshire hoor...
Dus dat is gelukkig toch Boston.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |