abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 maart 2007 @ 10:07:19 #1
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47118098
Borstvoeding deel 29

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

[ Bericht 3% gewijzigd door Lois op 10-03-2007 21:11:41 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 10:08:31 #2
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47118117
Heb even geen tijd om laatste posts te quoten, dus lees maar even bij in het oude topic.
Ik ga mijn menneke voeden!
(Op verzoek, maar het is nu ook écht tijd voor hem.... ).
pi_47119013
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:23 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

hmm ik heb je hier ook niet mee willen kwetsen hoor...

Maar ik heb eens terug zitten denken, en Thijs had ook wel eens periodes dat hij heel wild dronk, paar slokken, loslaten, heel wild doen, dan weer drinken, loslaten en ga zo maar ff door.
Ik heb hem dan meestal maar even laten doen, en toen als het mij te lang duurde aan de andere kant gelegd maar daar had ik eigenlijk beetje het zelfde verhaal...

Toen maar niet meer aangelegd, Thijs tijdje laten doen en later opnieuw geprobeerd en toen was er niets aan de hand

Het zijn en blijven kinderen
Dit heb ik ook gehad. Alleen werkte het gewoon helemaal niet meer. Ook als ik even wachtte en het toen weer probeerde, werd het niets meer. En het deed zo'n zeer! Dit heeft uiteindelijk geleid tot al die problemen, borstontstekingen, blaren, verstopte melkkanaaltjes.
Kalm en ontspannen blijven is dan moeilijk en denken dat het ook maar een kind is, kon ik toen niet. Niet dat ik het hem kwalijk nam hoor..
Ik ben gewoon nog steeds blij dat ik ben gestopt voordat het me helemaal ging tegenstaan.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 12:28:47 #4
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47120699
ok help.... wie oh wie heeft nog een werkende adapter voor de mini-electric van medela.....hij doet het gelukkig ook op baterijen
pi_47121960
crosspost thx voor de tip tinkepink!
quote:
Hoi,

Mijn dochter is alweer (vandaag) 4 maanden oud (jemig wat vliegt de tijd, niet normaal gewoon)

Ze krijgt nog steeds borstvoeding en groeit als kool. Echter de laatste weken merken we dat als wij aan het eten zijn dat ze helemaal gefocussed is op wat we eten en constant zit te smakken. Als ze dan aangelegd wordt drinkt ze wel maar blijft kijken hoe wij eten.

Nu weet ik dat het verstandig is een kind dat BV krijgt de eerste zes maanden niets anders te geven (verminderd de kans op allergieën?) maar het lijkt erop dat ze toch graag iets anders wil proberen. Ze krijgt nog vitamine D op een lepeltje en dat hapt ze er af zodra ze de lepel ziet.

Wie heeft er ervaring met het 'bijvoeden' met bijvoorbeeld wat gepureerd vers fruit (en welk fruit) of iets van bambix? Ik hoorde van een kennis dat zij haar dochtertje met 4,5 maanden een broodkorst gaf maar een kind mag toch pas met 7 maanden brood?

Wie helpt me hier, ik wil haar voeding niet verstoren maar als ze graag iets te "happen" krijgt wil ik haar dat ook niet onthouden. Overigens lijkt het erop dat ze al met tandjes begint; verhoging, hangerig, overal op bijten en kwijlen als een gek. Kan dat ermee te maken hebben?

Marit, dank voor je advies. Ik neem aan dat het voor een kindje het beste is om verse worteltjes te nemen en die goed gaar te koken zonder toevoegingen? Uit potten is voor ons prima maar volgens mij zit dat wel vol met conservering, suiker en zout en andere troep die ik haar liever niet geef.

Het is inderdaad niet de bedoeling om bijvoeding te geven (ze krijgt meer dan genoeg moedermelk) maar inderdaad om haar een beetje te wennen aan de structuur van voedsel en om haar bijtbehoefte te bevredigen.

Kan ze zich niet verslikken in een stuk wortel (als ze het al niet tot moes knijpt bij het aanpakken)?!
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_47124766
Yep Moonah... dat was ik. (Had je goed onthouden!) Ik had in week 30 de eerste (lichte) bloeding, in week 34 een plens van een liter ofzo, week ziekenhuis en vanaf week 36 t/m geboorte heb ik non-stop de ene flinke bloeding na de andere gehad en bleef ik in het ziekenhuis. Ik had een laag liggende placenta en er bestond de kans dat die los zou laten en ik het kindje zou verliezen. (Uiteindelijk bleef dat kreng na de bevalling juist zitten en had ik met spoed een manuele curretage en een maximale bloedtransfusie nodig!) Ik had de hele zwangerschap al een naar gevoel erover en de laatste weken werd de kans dat ik haar zou verliezen zo reëel dat ik steeds meer afstand van haar nam om me in te dekken tegen het grote verlies, begon ook over 'mijn buik' te praten i.p.v. 'mijn kindje'. Dit zorgde ervoor dat ik na de bevalling aan haar komst 'wennen' moest en er een zekere afstand bestond. Juist door de bv (jaaah.. het wordt toch nog ontopic! ) had ik intimiteit met haar en kreeg ze waar ze recht op had. Ik had zo met haar te doen... Omdat ze niet alleen in de slaapkamer wilde liggen, ging ik bij haar liggen tot ze sliep en snachts mocht ze bij me blijven liggen. (Ik had een flinke weg van herstel te gaan dus viel ook vaak in slaap tijdens het voeden.) Ze had -misschien ook door de moeilijke start- heel veel mamahonger en dat was ook alleen van mama. (Ook voor mijn man was het hechtingsproces moeilijk en dat duurde nog veel langer.) Ze is nog steeds heel eenkennig en als ze niet optimaal in haar vel zit, zijn mama en haar tieten de beste troost!
En ja... dat nekt me nu! Moet wel zeggen dat ik aan het denken wordt gezet doordat jij er nu zo mee bezig bent. Misschien wil ze 'snachts wel gewoon tegen me aanliggen en weet ze dat ze dat mag als ze drinken wil. (En jaah... mama vindt dat ook nog zo lekker, zo'n klein frummeltje tegen haar buik! ) Ik geef haar nu wel in eerste instantie het speentje maar dan duurt het een kwartier en dan gaat ze gewoon rechtop in haar bed staan jengelen. En als mevrouw eenmaal wakker is... Misschien moet ik toch meer doorzetten en een soort schema van afbouwen opstellen ofzo...
pi_47125248
SadkingBilly... mij is altijd vertelt dat als ze het eten van je lepel kijken dat ze er dan aan toe zijn. En zo te lezen doet jouw dochter dat! Het mag wel vanaf 4 maanden, het moet niet, dat is pas vanaf 6 maanden. Zie die 2 maanden daar tussen als marge die per kind verschilt! Het hoeft toch ook niet meteen een voedingsbeurt te vervangen? Gewoon een paar hapjes voor het lekkere (desnoods na de voeding). Hier kreeg Randy vanaf 4 maanden, Tinka vanaf 6 maanden.
Brood moet je idd nog niet geven i.v.m. glutenallergie. Wat betreft verslikken, dat hangt er vanaf hoe jij je kind wil laten leren eten. Sommige ouders doen dat d.m.v. de Rapley-methode, daar is hier een speciaal topic over in 'ouders'. Eten uit pot geven als in de zin van de potten waar wij uit eten, moet je niet doen omdat dat inderdaad teveel toevoegingen heeft. Maar er zijn ook speciale potjes babyvoeding in elke supermarkt te krijgen die het zo fijn gemaakt hebben dat je dochter zich er echt niet in verslikken kan. Mooie kleine potjes die 3 dagen houdbaar zijn in de koelkast, dus net mooie 'testertjes' voor een paar hapjes per dag! Ook een mooie leidraad om te kijken wat ze al mogen eten op een bepaalde leeftijd, aangezien de leeftijd erop vermeld staat (Uit mijn hoofd is dat met 4 maanden; bloemkool, worteltjes, peer en banaan). Verder kan je ook in het groeiboekje kijken van het consultatiebureau... daar staat ook info in over de do's en don'ts rond eten.
Ik wens jou en je dochter veel plezier met de voedingsontdekkingstocht!
  zaterdag 10 maart 2007 @ 15:52:07 #8
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47125459
evt. bv met wat rijstenbloem.kan ze toch happen en blijft ze bv krijgen. evenstar correct me if i''m wrong...:D
pi_47126898
Sadkingbilly, ik reageer hier even.
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 14:28 schreef SadKingBilly het volgende:
maar de adviezen liggen ook hierbij nogal uit elkaar.
Dat is helemaal niet zo moeilijk hoor. Het officiele advies in Nederland (ik weet niet of je in nl. woont?) is het algemeen advies van de WHO. Dat is minimaal 6 maanden volledige borstvoeding (dan tot 2 jaar of zolang moeder en kind het willen) en bijvoeding starten vanaf de 6e maand.

Na ongeveer 6 maanden volledige borstvoeding ontstaat er een beschermende laag over de darmen en die kan aangetast worden door elke bijvoeding die er voor die tijd gegeven wordt.

En met 4 maanden ligt de wurgreflex nog vrij voor in de mond, het is met 6 maanden vroeg genoeg om een gekookt worteltje in dat mondje te stoppen. (en dan vinden mensen het al eng genoeg) . En ze kijken écht niet het eten uit je mond, ze krijgen gewoon interesse in wat papa en mama doen, eten kennen ze immers niet. Ze zijn net bezig dingen op te pakken en in hun mondje te stoppen en met dat gegeven kan je met 6 maanden je voordeel doen als je dan start met bijvoeden.
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 14:28 schreef SadKingBilly het volgende:
Overigens krijgt ze wel al regelmatig een flesje rooibos naast de voeding, niet alleen voor de darmpjes maar soms ook gewoon tegen de dorst.
Dat is niet nodig als je borstvoeding geeft. Moedermelk is eten en drinken tegelijk. Bovendien telt dat óók als bijvoeding en kan het beschermende laagje dus aantasten. En de bv kan aardig teruglopen als je voor minimaal 6 maanden drinken bijgeeft.
Variety is the spice of life
pi_47127585
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 15:43 schreef Mammietje het volgende:
SadkingBilly... mij is altijd vertelt dat als ze het eten van je lepel kijken dat ze er dan aan toe zijn. En zo te lezen doet jouw dochter dat! Het mag wel vanaf 4 maanden, het moet niet, dat is pas vanaf 6 maanden. Zie die 2 maanden daar tussen als marge die per kind verschilt! Het hoeft toch ook niet meteen een voedingsbeurt te vervangen? Gewoon een paar hapjes voor het lekkere (desnoods na de voeding). Hier kreeg Randy vanaf 4 maanden, Tinka vanaf 6 maanden.
Brood moet je idd nog niet geven i.v.m. glutenallergie. Wat betreft verslikken, dat hangt er vanaf hoe jij je kind wil laten leren eten. Sommige ouders doen dat d.m.v. de Rapley-methode, daar is hier een speciaal topic over in 'ouders'. Eten uit pot geven als in de zin van de potten waar wij uit eten, moet je niet doen omdat dat inderdaad teveel toevoegingen heeft. Maar er zijn ook speciale potjes babyvoeding in elke supermarkt te krijgen die het zo fijn gemaakt hebben dat je dochter zich er echt niet in verslikken kan. Mooie kleine potjes die 3 dagen houdbaar zijn in de koelkast, dus net mooie 'testertjes' voor een paar hapjes per dag! Ook een mooie leidraad om te kijken wat ze al mogen eten op een bepaalde leeftijd, aangezien de leeftijd erop vermeld staat (Uit mijn hoofd is dat met 4 maanden; bloemkool, worteltjes, peer en banaan). Verder kan je ook in het groeiboekje kijken van het consultatiebureau... daar staat ook info in over de do's en don'ts rond eten.
Ik wens jou en je dochter veel plezier met de voedingsontdekkingstocht!
Ze kijkt het inderdaad van je lepel Wel lachen!
Het is niet zo dat ik persé wil dat ze nu begint met groente / fruit (en zal zeker niet uit een potje komen, dat is rotzooi met allemaal toegevoegde ellende en het smaakt ook nog eens allemaal - door toegevoegd geconcentreerd appelsap - hetzelfde)

Wat dat betreft kan ze beter uit de pot mee gaan eten, het enige dat er op zit is kruiden (koop vrijwel nooit potten etc omdat daar geen smaak aan zit) echter wij eten veel buiten de grens en meestal is dat vrij pittig..

Ik hou het liever nog op BV en dan over twee maanden ofzo langzaam beginnen met wat smaakjes erbij (overigens is het geen eis om met 6 maanden bij te gaan voeden, zeker het eerste jaar is BV prima maar natuurlijk wil ik wel graag dat ze wat leert eten

Ach, de toekomst zal het wel leren, gelukkig zijn er nog hééél veel smaakjes die ze kan proberen
-
-
  zaterdag 10 maart 2007 @ 17:19:36 #11
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_47127799
Moonah, wat fijn dat de nacht goed is gegaan !

Chacama, helaas kan ik je niet helpen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 10 maart 2007 @ 17:43:09 #12
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_47128545
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 15:52 schreef chacama het volgende:
evt. bv met wat rijstenbloem.kan ze toch happen en blijft ze bv krijgen. evenstar correct me if i''m wrong...:D
Rijstebloem kan gebruikt worden om eten van een lepeltje te geven, geetf iets extra calorie-en, maar telt wel degelijk als bijvoeding
gezien SKB ernstige hooikoorts heeft is dit niet aan te raden.

evenstar weer
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_47130024
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 16:46 schreef nebelung het volgende:
Sadkingbilly, ik reageer hier even.
[..]

Dat is helemaal niet zo moeilijk hoor. Het officiele advies in Nederland (ik weet niet of je in nl. woont?) is het algemeen advies van de WHO. Dat is minimaal 6 maanden volledige borstvoeding (dan tot 2 jaar of zolang moeder en kind het willen) en bijvoeding starten vanaf de 6e maand.
Ik weet het, echter daar doe ik niets op (het officiële advies is ook om te beginnen met enten na twee maanden. Alsof een kindje dan al een tetanus-injectie nodig heeft Daarmee wachten we zéker tot 6 maanden. En dat advies wijkt ook internationaal heel erg af, in landen als Zweden en Noorwegen is het regel om 12 maanden BV te geven (daar is het verlof ook 12 maanden)
quote:
Na ongeveer 6 maanden volledige borstvoeding ontstaat er een beschermende laag over de darmen en die kan aangetast worden door elke bijvoeding die er voor die tijd gegeven wordt.
Dat heb ik ook gehoord, echter volgens mijn huisarts is dat onzin zolang je je kind maar niet volstopt met normaal voedsel, af en toe (rooibos krijgt ze twee tot drie keer per week) is dat geen probleem..
quote:
En met 4 maanden ligt de wurgreflex nog vrij voor in de mond, het is met 6 maanden vroeg genoeg om een gekookt worteltje in dat mondje te stoppen. (en dan vinden mensen het al eng genoeg) . En ze kijken écht niet het eten uit je mond, ze krijgen gewoon interesse in wat papa en mama doen, eten kennen ze immers niet. Ze zijn net bezig dingen op te pakken en in hun mondje te stoppen en met dat gegeven kan je met 6 maanden je voordeel doen als je dan start met bijvoeden.
Dat dacht ik dus ook
quote:
Dat is niet nodig als je borstvoeding geeft. Moedermelk is eten en drinken tegelijk. Bovendien telt dat óók als bijvoeding en kan het beschermende laagje dus aantasten. En de bv kan aardig teruglopen als je voor minimaal 6 maanden drinken bijgeeft.
Tsja, ook daarover weer heel verschillende verhalen. Wij hebben gemerkt dat rooibos heel goed werkt bij darmkrampjes en wanneer ze een beetje moeite heeft met poepen. Verder heeft ze soms geen zin om aan de borst te drinken maar wil ze wel wat rooibos. Gelukkig drinkt ze zeker nog 5 tot 6 keer per etmaal en heeft mijn vrouw nog voeding genoeg
-
-
pi_47130336
Wat jij wil. Eigenlijk vraag ik me af waarom ik de moeite gedaan heb om nog te posten.

Ik zou wel zeggen lees je eens in over die WHO-code, hij wijkt bijna nergens af. Maar in NL doet men alleen geen moeite nemen op de meeste CB's (en huisartsen zo te lezen) om het advies over te brengen. En dan krijg je dus dit soort gelul, dat advies overal zou afwijken.

En laat vooral je oren hangen naar die huisarts, dat lijkt me een goede. /sarcasme-mode off.

Tis toch in- en intriest dit eigenlijk.
pi_47130445
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:50 schreef nebelung het volgende:
Wat jij wil. Eigenlijk vraag ik me af waarom ik de moeite gedaan heb om nog te posten.

Ik zou wel zeggen lees je eens in over die WHO-code, hij wijkt bijna nergens af. Maar in NL doet men alleen geen moeite nemen op de meeste CB's (en huisartsen zo te lezen) om het advies over te brengen. En dan krijg je dus dit soort gelul, dat advies overal zou afwijken.

En laat vooral je oren hangen naar die huisarts, dat lijkt me een goede. /sarcasme-mode off.

Tis toch in- en intriest dit eigenlijk.
-edit- aangepast na reactie van nebe

Beetje te heftig gereageerd ben ik bang,
Kwam eigenlijk door:
quote:
En dat klonk dus nogal als een standje.
Sorry voor mijn reactie

Ik ga zeker ook niet volledig af op wat een huisarts (die tenslotte geen kinderarts is!) mij verteld, maar dat zelfde geldt voor vrijwel iedere bron. Ik ga in de eerste instantie van mijn gevoel uit en mijn gevoel zegt "alleen BV, liefst tot ze een jaar is". Ik weet wel dat ze ons het eten niet uit de mond kijkt (want als je haar een boterham voorhoudt zit ze er stompzinnig naar te kijken ) maar dat het gewoon interesse is. Zolang die interesse er is is het natuurlijk heel makkelijk om haar aan het eten te krijgen (als ze een beetje als haar vader is, eet ze gewoon alles dus is er niets aan de hand)

Opzet van het topic is eigenlijk om te kijken wat ervaringen van andere mensen waren, gewoon zoveel mogelijk informatie in mijn hoofd en dan beslissen

[ Bericht 44% gewijzigd door SadKingBilly op 10-03-2007 20:00:51 ]
-
-
pi_47130519
Ik heb het niet tegen jou, als je goed leest. Maar over zo'n domme huisarts

Ik vind jou juist verstandig door te informeren.

Ik vind het wél raar dat je een op onderzoek gebaseerd advies in de wind slaat. Ik vind het ook raar dat een CB-arts jou in het andere topic er niet eens op wijst en dan ook nog roept dat het geen kwaad kan.

Daar kan ik heel erg kwaad om worden. Vandaar dat ik ook hier reageer. Ik vroeg me af of je dat advies wel kende en of dat kon helpen bij het nemen van de beslissing van wel of niet bijvoeden.

Ik ben niet kwaad op jou dus, en ik geef je ook geen standje (hoe kom je erbij? ). Ik kan alleen laaiend worden op mensen die je ziet als je net een kind hebt, die je van alles wijs maken, maar je niets laten weten van officiele, op onderzoek berustende, adviezen. (zoals CB-artsen en huisartsen)
pi_47132444
reactie gewijzigd, zier hierboven
-
-
  zaterdag 10 maart 2007 @ 20:09:55 #18
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_47132771
Hallo,

Ik zal mij even voorstellen, mijn man hangt hier nogal rond op andere topics en ik ben even aan het rondkijken. Ik vond dit topic, en laat ik nou net 10 maanden borstvoeding geven.........

Leuk om jullie berichtjes te lezen, misschien zien jullie mij wel meer!!

En jouw reactie (van Nebelung) kan ik mij heel goed voorstellen. Daar heb ik ook regelmatig last van:)

gr Nen
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
  zaterdag 10 maart 2007 @ 20:12:15 #19
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_47132865
Zit ik nu eigenlijk wel in het juiste deeltje te posten of is deze oud?

Ik ga even op zoek...
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
  zaterdag 10 maart 2007 @ 20:16:40 #20
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47132998
Je zit prima, hoor Nen / Ralphk
In oude delen (die gesloten zijn) kun je ook niet meer posten.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 10 maart 2007 @ 20:18:09 #21
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47133052
rooibosthee kan in de eerste maanden ook dat beschermlaagje verpesten.
en een huisarts die beweert dat iets anders buiten moedermelk het laagje niet aantast kan wta mij betreft een herscholing doen.
Zelfs water direct aan het kind gegeven maakt dat laagje kapot
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 10 maart 2007 @ 20:22:38 #22
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_47133223
Ik heb zelfs een artikel voor je dat zelfs een enkel flesje water of iets anders erin, de darmlaag zo danig aantast, dat je kindje 2 weken nodig heeft om de darmflora weer te herstellen. Moet je ook een bron vermelden hier op het forum? Zo ja, dan staat dat op (even uit mijn hoofd) borstvoeding.com.

Bij het kdv van mijn dochter hadden ze de fout gemaakt haar overdag een flesje met thee te geven. WOEST was ik, want ik had het (dat ze uitsluitend borstvoeding mocht krijgen en zelfs geen flesje water etc) doorgegeven aan de hoofdleidster, en in haar schriftje geschreven.......en dus toch gebeurd!!

grrrrrr......
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
  zaterdag 10 maart 2007 @ 20:28:05 #23
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47133415
bronvermelding hoeft niet , maar is wel altijd handig
wel slecht dat er toch gewoon zomaar wat gedaan wordt juist bij de mensen wier je toch wel moet vertrouwen wat ze zomaar doen met je kind.. en dan zoiets
pi_47133449
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 20:22 schreef ralphk het volgende:
Ik heb zelfs een artikel voor je dat zelfs een enkel flesje water of iets anders erin, de darmlaag zo danig aantast, dat je kindje 2 weken nodig heeft om de darmflora weer te herstellen. Moet je ook een bron vermelden hier op het forum? Zo ja, dan staat dat op (even uit mijn hoofd) borstvoeding.com.

Bij het kdv van mijn dochter hadden ze de fout gemaakt haar overdag een flesje met thee te geven. WOEST was ik, want ik had het (dat ze uitsluitend borstvoeding mocht krijgen en zelfs geen flesje water etc) doorgegeven aan de hoofdleidster, en in haar schriftje geschreven.......en dus toch gebeurd!!

grrrrrr......
Ik zal eens zoeken naar die link, als je die nog voor me hebt; graag!
(omdat BV natuurlijk ook water bevat, vandaar)

Geef je alleen nog NB of nu ook bijvoeding? En doe je dat thuis of kolf je overdag?
En heb je enige idee hoe oud een kind moet zijn voordat dat 'laagje' niet meer verstoord kan worden door iets naast BV?
-
-
  zaterdag 10 maart 2007 @ 20:35:57 #25
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47133703
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 20:28 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Ik zal eens zoeken naar die link, als je die nog voor me hebt; graag!
(omdat BV natuurlijk ook water bevat, vandaar)

Geef je alleen nog NB of nu ook bijvoeding? En doe je dat thuis of kolf je overdag?
En heb je enige idee hoe oud een kind moet zijn voordat dat 'laagje' niet meer verstoord kan worden door iets naast BV?
http://www.borstvoedingsforum.nl/viewtopic.php?p=100694

kan ik zo snel vinden, maar zij weet behoorlijk wat van BV af.

en met 6 maanden is dat laagje zo af als mogelijk. uiteraad bestaat er altijd kans dat er toch allergie-en oid voor kunnen komen. zeker wanneer 1lijns ( ouders) er allergie-en zijn.
Mijn advies is dan ook langzaam aan heel voorzichtig te werk gaan na 6 maanden met bijvoeding.
Google maar eens op stefan kleintjes dan krijg je link van BV site hij weet best veel af van BV/bijvoeding en allergie-en
  zaterdag 10 maart 2007 @ 20:38:30 #26
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_47133803
Ik geef nu bostvoeding op verzoek met daarbij bijvoeding. Zowel een groenten als een fruit hap. Maar we zijn daar pas mee begonnen toen ze ruim 6 maanden was. Toen pas was ze er echt aan toe. Het was voor haar ook een groot, vreemd feest om een wortel in haar hand te houden( heel zacht gekookt, natuurlijk!)

Ik werk 24 uur en in die tijd kolf ik 1x melk af. Ze krijgt 's ochtends bv, als ik niet werk smiddags ook nog en 's avonds voordat ze naar bed gaat. Ook komt ze 's nachts ook nog wel eens drinken maar meestal slaapt ze door.

Je kindje kan je het beste een half jaar uitsluitend borstvoeding geven, zonder bijvoeding om de beschermlaag optimaal te maken. Lees maar op borstvoeding.com en het borstvoedingsforum. Daar kan je bij artikelen en links alles lezen wat hiermee te maken heeft. Ik zal vanavond wel even kijken naar de diverse linkjes. Heel interessant naar mijn idee!

gr Nen
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
  zaterdag 10 maart 2007 @ 20:54:20 #27
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_47134383
Hier is de link van een enkel flesje kan geen kwaad, of toch????

http://www.eurolac.net/index.php?p=5
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_47134583
dat hangt af van wat er in het flesje zit

Ik heb vandaag voor het eerst gekolfd! Zo'n 15cc (toen gestopt omdat ik nog weg moest ook) en Julietje heeft het netjes opgedronken. Kan ik een begin gaan maken met een voorraadje voor als ik zonder haar ga winkelen oid in een andere stad.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 21:01:16 #29
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_47134659
Hoe oud is je dochtertje??? Goed hoor!!! 15 cc is echt heel goed!
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_47134696
Bijna 3 mnd. Ik werk niet dus ze krijgt 't altijd 'live' maar voor "noodgevallen" lijkt een voorraadje thuis me wel handig.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 21:04:27 #31
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_47134756
Nou, het is niet alleen handig voor noodgevallen. Ik vond het zalig haar even bij mijn schoonouders te brengen zodat ik even alleen boodschappen kon gaan doen. Heerlijk om even alleen weg van huis te zijn. Of naar een verjaardag en het iets later maken....... of een keer een wijntje drinken......enz enz
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
  zaterdag 10 maart 2007 @ 21:07:39 #32
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_47134878
Heb je je al ingelezen over het bewaren van afgekolfde borstvoeding? Hier alvast de link: http://www.borstvoeding.c(...)_van_moedermelk.html
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
  zaterdag 10 maart 2007 @ 21:08:39 #33
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_47134916
Ik ben wel van de links vandaag...........
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_47134977
Bedankt Ralph ik zal t nog eens nalezen, maar dit beetje is meteen opgedronken
De linkjes ken ik op zich wel, oudste dochter heeft 2jr bv gehad (maar toen nooit gekolfd, vandaar dat ik het hier toch even kwam melden ). Nu zou ik een beetje meer vrijheid wel op prijs stellen, ook omdat we verhuist zijn en leuke winkels/vriendinnen ed wat verder weg zitten.
Wel aardig van je
  zaterdag 10 maart 2007 @ 21:15:21 #35
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_47135214
Ralphk is mijn man.......... mijn naam is Nennie, ben even onder zijn naam aan het typen en zit hier vandaag voor het eerst. Wel leuk trouwens.........
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
  zondag 11 maart 2007 @ 09:58:38 #36
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47147273
ja water ja toen Romijn geboren was, was het best heet. en de laatste dag dat de kraamzorg hier was zei ze heel mooi "met dit warme weer mag je hem wel extra gekookt afgekoeld water geven", ik zeg nog" hij krijgt bv, heeft hij niet nodig en is niet goed voor zn darmen". "jawel hoor, doe maar gewoon". gelukkig wist ik beter, maar wat slecht was dat
  zondag 11 maart 2007 @ 10:11:41 #37
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_47147382
Ja, water is niet zo goed......Ik ben ook al heel wat keren verbaasd over de onwetenheid van heeeeel veel mensen en specialisten. Van bijscholing hebben ze waarschijnlijk niet gehoord en heel veel informatie is van 20 jaar geleden.

Ik zit er zelf over na te denken om vrijwilligster te worden van NVB of LLL......alleen al om heel veel fabeltjes de wereld uit te helpen......
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_47147426
Merlijn heeft in het begin ook "water" gekregen, maar ja in het ziekenhuis had hij al Kunstvoeding gehad. Nu weet ik ook beter. Maar ja, ik kreeg hem niet aan de borst en hij "fladderde". Achteraf heb ik zoiets had ik maar meteen in het begin vaker aangelegd of gekolfd, dan hadden we hem dat gevingervoed kunnen geven. Merlijn snapte de borst gewoon niet meer. Vanaf dag 4, andere kraamphulp, mocht kolven en vingervoeden wel maar ja toen was ik dusdanig in paniek, dat er niets anders op zat, en Merlijn zelfs uiteindelijk kunstvoeding kreeg omdat ik mijn borstvoeding nu opgang moest brengen met de kolf, kreeg er niks uit. Gelukkig vond ik de kunstvoeding niet heel erg omdat ik mijn borstvoeding met de kolf goed op gang kreeg, hij heeft uiteindelijk maar 5 weken zo nu en dan kunstvoeding gehad. Brrr, akelige herinneringen, het idee dat ik Merlijn bijna niet aan de borst had gehad. Wordt er nog wel eens naar van, hoe het in het begin zo gelopen is. De verloskundige en de kraamphulp hadden nooit gedacht dat het nog zou lukken Merlijn aan de borst te krijgen maar na vier weken was het echt wel een groot succes.

Over bijvoeding, zelfs de vitamine D druppeltjes kunnen het laagje aantasten omdat alles wat je geeft naast de borstvoeding slecht is voor het laagje.
  zondag 11 maart 2007 @ 19:09:30 #39
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_47163982
Hoeveel voedingen krijgt Merlijn nu nog?
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_47165511
Zoveel hij wil, verschilt nogal wat we samen gaan doen. Hij krijgt in iedergeval nog voor ieder slaapje en regelmatig min. 2 's nachts. Ik tel ze nooit.

Hij krijgt de borst bij het opstaan, voor zijn ochtendslaapje (mits we thuis zijn, anders gaat hij in de auto al slapen en slaat hij deze over), Rond 12.00 als we thuis zijn en hij het overgeslagen heeft bij zijn ochtend slaapje. Zijn we bij mijn ouders of is het weekend dan rekt het nogal eens tot 14.00 en komt hij pas bij zijn middagslaapje, mits dat weer niet in de auto plaatsvindt. 's Avonds voor het slapen gaan en dan soms tussendoor nog een slokje ter geruststelling. Rond weer even echt volop drinken. De nacht is afhankelijk van hoe Merlijk zich voelt. Hij kan iedere twee uur komen, de hele nacht aan de borst liggen of zich pas na 4.30 melden. In de ochtend meldt hij zich vaker tot we opstaan.

Redelijk veel dus. Maar dat is niet erg.

[ Bericht 72% gewijzigd door Randa_v op 11-03-2007 20:09:37 ]
  zondag 11 maart 2007 @ 20:07:30 #41
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_47166077
Ik tel ze ook niet en kijk zeker niet meer op de klok! Maar ik moet zeggen, dat ze nu echt wel gaat doorslapen. Godzij dank! Maar ze is wel weer heel vroeg wakker, de laatste dagen toch wel om 6.30 uur. Pfffft, waar haalt ze het vandaan?? Wij zijn namelijk allemaal slaapkoppen en hebben heel wat uurtjes nodig.........

Maar goed, ik mag echt niet klagen
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_47168987
's Nachts kijk ik dus wel altijd op de klok, alleen weet ik het vaak de volgende ochtend niet meer. Ook moet ik zeggen dat ik soms overdag te makkelijk ben met mijn truitje omhooh hijsen. Maar Merlijn kan ook goed vragen, "die" en begint dan aan mijn vest of truitje te rukken. Als dit niet thuis is leid ik hem af, door iets anders aan te bieden. Water drinkt hij namelijk ook goed. Op het KDV krijgt hij alllang geen melk meer van mij mee, denk sinds begin oktober, net na de 9 maanden. Hij is daar na aandringen door de dames op het KDV, maar melk mee gaan drinken met de rest. Vind ik niet heel erg, hij krijgt nu gewoon hetzelfde als de andere kindjes al heeft hij het eigenlijk niet nodig.

Ik mag ook niet klagen en het loopt. Het doorslapen komt nog wel, Merlijn slaapt nu nog bij ons in bed en tegen de tijd dat hij twee wordt moet hij over en krijgt zijn eigen kamer, dus zal alles ws vanzelf minder worden.
  zondag 11 maart 2007 @ 22:36:48 #43
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_47172882
Ik ben ook heel makkelijk met mijn trui omhoog hijsen, ben echt een lopend buffet voor haar! Any time, any place........
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_47172986
Dat doe ik ook, het is ook zo makkelijk Baby huilt, hup, tiet erin

Heeft iemand ook wel eens dat je kind ineens de borst loslaat en begint te huilen? Niet een zielig huiltje, maar echt overstuur? Best vervelend en ik heb geen idee waarom hij het doet
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zondag 11 maart 2007 @ 22:40:50 #45
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_47173083
Waarschijnlijk komt het toeschietreflex niet zo snel als de baby zou willen. Gewoon ongeduldig! Of je borst is leeg, en willen ze meer, of het komt te snel...........gewoon even je borsten nakijken.........succes!
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
  Milf maandag 12 maart 2007 @ 00:35:24 #46
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_47177177
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:38 schreef beefcake het volgende:

Heeft iemand ook wel eens dat je kind ineens de borst loslaat en begint te huilen? Niet een zielig huiltje, maar echt overstuur? Best vervelend en ik heb geen idee waarom hij het doet
Heb ik ook wel eens. En ik heb het idee dat er dan iets dwarszat ofzo. Want daarna drinkt ze vaak weer gewoon tevreden door.

---------------

Ik geef trouwens en vitamine D en K aan Dana aangezien dit te weinig in de moedermelk zou zitten. Tevens geef ik haar bij hele erge krampen afgekoelde Venkelthee. ( En dat werkt als een speer! )
Maar nu lees ik dat dat niet mag? Als dat niet zo mogen waarom wordt het dan overal aangeraden?
Ik heb nl het idee dat er soms ook massahysterie ontstaat hoor. Ik lees namelijk dat kunstvoeding precies hetzelfde doet als bijvoorbeeld die pittenmeelpap en venkelthee.
Het kan gebeuren dat er "iets" gebeurd. Maar die kans is volgens mij verschrikkelijk klein.
Net als ik de staatloterij "kan" winnen maar ook die kans is erg klein .

Net als het inenten. Wie heeft zich daarin wel eens verdiept? Weet men wel eigenlijk wat er met je kind kan gebeuren? Er zijn zat kinderen met wie het niet zo goed is afgelopen door het vaccinatieplan. Kinderen die er iets aan overhouden en hun leven lang getekend zijn. Er zijn steeds meer ouders die ervoor kiezen om hun kinderen niet in te enten wegens de gevaren die eraan gebonden zijn.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 12 maart 2007 @ 02:27:01 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47178953
quote:
Op maandag 12 maart 2007 00:35 schreef nikky het volgende:

[..]

Heb ik ook wel eens. En ik heb het idee dat er dan iets dwarszat ofzo. Want daarna drinkt ze vaak weer gewoon tevreden door.

---------------

Ik geef trouwens en vitamine D en K aan Dana aangezien dit te weinig in de moedermelk zou zitten. Tevens geef ik haar bij hele erge krampen afgekoelde Venkelthee. ( En dat werkt als een speer! )
Maar nu lees ik dat dat niet mag? Als dat niet zo mogen waarom wordt het dan overal aangeraden?
Ik heb nl het idee dat er soms ook massahysterie ontstaat hoor. Ik lees namelijk dat kunstvoeding precies hetzelfde doet als bijvoorbeeld die pittenmeelpap en venkelthee.
Het kan gebeuren dat er "iets" gebeurd. Maar die kans is volgens mij verschrikkelijk klein.
Net als ik de staatloterij "kan" winnen maar ook die kans is erg klein .

Net als het inenten. Wie heeft zich daarin wel eens verdiept? Weet men wel eigenlijk wat er met je kind kan gebeuren? Er zijn zat kinderen met wie het niet zo goed is afgelopen door het vaccinatieplan. Kinderen die er iets aan overhouden en hun leven lang getekend zijn. Er zijn steeds meer ouders die ervoor kiezen om hun kinderen niet in te enten wegens de gevaren die eraan gebonden zijn.
Het is gewoon beter om het eerste halfjaar het kindje niets anders te geven.
Het "beschadigen" van de darmlaag kunnen eerder allergie-en uitkomen.. die waar ze anders misschien wel overheen zouden groeien.. ook voor andere dingetjes weet zo niet preciesd meer wat is de darmlaag belangrijk..
Er worden zoveel adviezen gegeven, zoals rooibosthee/venkelthee en telkens krijg je andere berichten.
feit blijft wel dat dat laagje beschadigt wordt..
vroeger deden ze ook van alles, en daarvoor ook weer. maar niet alles is altijd beter
ik denk ook dat je voor jezelf een afweging moet maken waarom je iets wel of niet doet, en dat je weet wat de risico's zijn en als je dan achter die keuze staat is het prima toch ?
  maandag 12 maart 2007 @ 08:55:12 #48
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47180444
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:38 schreef beefcake het volgende:

TSR te snel, te laat, geen melk meer in die ene borst of een boertje dat dwars zit. Dat is het hier meestal.
  maandag 12 maart 2007 @ 09:12:00 #49
108648 cattie
lieve moeder
pi_47180718
Nikky, venkelthee wordt tegenwoordig afgeraden omdat het schadelijke stoffen bevat. Hieronder een link:
venkelthee
Venkelthee is iets waar nog niet heel lang van bekend is dat het niet goed is.

En de druppels zullen waarschijnlijk ook het laagje aantasten, dus dat is een afweging die je maakt. Ik heb Ive wel vitamine k gegeven (de eerste 2 maanden), maar geen D. D gebrek is namelijk vooral voorkomend bij kindjes met een donkere huidskleur (die nemen minder d op uit zonlicht) die niet zoveel buiten komen. Ive is witter dan wit en komt elke dag een uur buiten, dus dat zit wel goed.

En het inenten: Ja, daar heb ik ook over nagedacht, maar ik vind het risico van niet inenten groter.

[ Bericht 1% gewijzigd door cattie op 12-03-2007 09:33:18 (aanvulling) ]
  maandag 12 maart 2007 @ 09:28:47 #50
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47180980
Je kunt je afvragen wie er heeft bepaald dat er te weinig vit d in moedermelk zit, de babyvoeding bij uitstek! meer info over vitamines geven kun je vinden op borstvoeden.com.

Wij hebben Emma pas laten inenten toen ze bijna een jaar was,niet zozeer vanwege de gevaren maar meer zodat ze eerst zelf een afweersysteem op kon bouwen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_47181100
quote:
Op maandag 12 maart 2007 00:35 schreef nikky het volgende:

[..]
Overal hoor je wat anders en da's de pest, want daar krijg je de zenuwen van als je nog met zo'n jong kind zit. Al die 'regeltjes', al die dingen waar je op moet letten, en dan ook nog eens op dertig verschillende manieren, pffff. Niet dat dat ooit anders is geweest of ooit zal veranderen, maar goed. .

'Toen' mocht water wel, want ook babies hebben dorst, werd mij gezegd.
Nu mag het niet. Of wel. Of soms. Of alleen als de zon schijnt rond 14:00u 's middags. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 12 maart 2007 @ 09:57:56 #52
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47181573
Als baby's die bv krijgen dorst hebben kunnen ze gewoon bij mama drinken... water is niet nodig, overbodig zelfs want het kan de produktie verminderen. In de zin van, dorst gestilt, minder drinken bij mama, minder produktie...
pi_47183432
Merlijn wordt wel gewoon volgens het boekje ingeent. De spuiten die hij met 14 maanden zou krijgen zijn nu wel uitgesteld. Merlijn heeft nooit rechtstreeks venkelthee gehad voor de krampen, de borst, het zuigen, werkte hier ook perfect. Vit. K en D ben ik mee gestopt op een gegeven moment ik vergat het steeds dus ben ik maar gaan zoeken of het kwaad kon en er toen ook niet meer mee verder gegaan. Je moet toch je eigen weg volgen in die dingen.
pi_47183620
quote:
Op maandag 12 maart 2007 09:35 schreef MUUS het volgende:
.

Nu mag het niet. Of wel. Of soms. Of alleen als de zon schijnt rond 14:00u 's middags. .
Ja, en dus worden we met zijn allen getracteerd op het standaard gezeik over borstvoeding. 'Nee, ik had echt niets meer, hoor' en 'het was helemaal op'. Ja, dat krijg je dus als je water en eten bij gaat geven. Dan moet je dus niet zeiken, klaar.

En als CB-artsen, kinderartsen en huisartsen zich nu eens bij gingen scholen hierin, en eens leren dit soort dingen te vertellen ipv 'prop maar vol hoor' en 'ja hoor, steek maar een wortel in een 3,5 maand oud keeltje, stikken, welneee' en onzin over dat er geen voedingsstoffen meer in zouden zitten en al van dat soort fabels aan hun onschuldige klanten te vertellen, dat zou de zon misschien écht eens gaan schijnen om 14 uur.
pi_47183824
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:22 schreef nebelung het volgende:

[..]

Ja, en dus worden we met zijn allen getracteerd op het standaard gezeik over borstvoeding. 'Nee, ik had echt niets meer, hoor' en 'het was helemaal op'. Ja, dat krijg je dus als je water en eten bij gaat geven. Dan moet je dus niet zeiken, klaar.
Ho, ho, ho, die moeder kan daar dan niets aan doen. Dan moet inderdaad de huisarts/cb-arts de schuld krijgen, maar de moeder deed ook alleen maar wat haar verteld was.
En nee, niet iedereen leest 30 sites en boeken over het onderwerp, de meesten vertrouwen blind op hun arts.

Dat zeg je zelf al, maar dan mag je niet over die moeder zeggen dat ze zeikt. Da's niet lief. .

Mij gaat het meer om het feit dat nikky zegt zoveel verschillende meningen te horen. Da's zo enorm verwarrend en je kan er zo onzeker van worden. Als je boft heb je nog een (schoon)moeder erbij die constant met een afkeurende blik zinnen begint met: "In mijn tijd....."
Mijn post was meer een ik-snap-je-en-het-is-stom-maar-iedereen-herkent-het-post. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_47184033
Ja ik snap je post duh

Ik bevestig alleen maar, maar dan algemener, want nikky is helaas niet de enige.

-----------
Zowel voor borstgevoede kinderen als voor kinderen die kunstvoeding krijgen geldt in dit land dat er geadviseerd wordt om tot (en met zelfs) 6 maanden te wachten met bijvoeden. Dat staat zelfs vermeldt in de groeiboekjes van het CB, maar zelfs zoiets simpels en duidelijks (en gedocumenteerd in een eigen uitgave) kunnen veel CB's niet overbrengen en dan krijg je zoiets als van het weekend: 'stop er maar een wortel in met 4 maanden, kan best' . En ja, dat kan ook best, maar je hoort gewoon uit te dragen dat het advies ánders is. Horen ze zich toch gewoon aan te houden? Ik vind dat dus erg, want als nieuwbakken ouder zijn dat dus de eerste mensen zowat die je ziet als het om je kind gaat. (dit was even terugkomend op van het weekend dus met dat hapjesgedoe)
  maandag 12 maart 2007 @ 12:14:10 #57
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47185361
[spuit-elf] daarbij is allergie voor voedsel een steeds groter worden probleem, en veel vaker voorkomend, ook daar wordt niet naar gekeken , technologie-en veranderen, maar ook de medische kennis groeit en groeit door onderzoeken e.d. maar een CB/huisarts/ dieetiste van wijkbureau weigert daar nieuwe lering op te doen. Terwijl dit zoveel ellende kan voorkomen [spui-elf]
  maandag 12 maart 2007 @ 16:52:42 #58
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47196229
We zijn weer terug van het weekendje weg.

Wat goed dat je door hebt geslapen Moonah. Heerlijk. Anna heeft ook een heel ander ritme als ik er niet bij. We geven haar nu 's avonds een flesje gekolfde melk en dan nog om 23 uur een nachtvoeding en dan slaapt ze tot ongeveer half 7 door. Meestal dan. Als ik de laatste voeding live geef, komt ze veel vaker.

Wij hebben bewust zes maanden gewacht met bijvoeden, om alle risico's uit te sluiten. Vitamines heeft ze wel even gehad, maar toen ik daar wat meer over ging lezen, zijn we gestopt.

Afgelopen weekend was het verschillende nachten behoorlijk drama, want Anna's tandjes zijn aan het doorkomen. Ze bijt nu dus. Dat is minder. Het was wel erg fijn dat we weg waren, daardoor kon ze tussen ons in slapen als het te erg werk. Kon ik haar tenminste makkelijk aanleggen. Daardoor kwam ze wel extra vaak, maar ik heb ondanks dat meer geslapen dan de nachten daarvoor. Voor de eerste keer heb ik in het zwembad zitten voeden. Ging goed. Anna viel er zelfs van in slaap.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 13 maart 2007 @ 09:35:29 #59
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47219061
We hebben Thies nu redelijk in een ritme qua voeden en (overdag...) slapen. Typisch is dat. Een aantal maanden terug werd het helemaal vrijblijvend op verzoek voeden me ook écht te veel, net als nu. En alsof Thies het aanvoelt dat er iets moet gebeuren... hij accepteert het nieuwe ritme vrijwel zonder mopperen. We zitten nu op 6 voedingen waarvan eentje 's nachts. Vandaag komt de wijkverpleegkundige om een plan te maken, want hij wordt nog wel een of twee keer écht wakker 's nachts. Maar dan kan ik hem al wél zonder extra voeding in slaap krijgen door hem uiteindelijk bij me in bed te nemen. Als we daarmee maar niet van de regen in de drup belanden...

Ik heb op mijn werk een extra kolftijd ingepland want ik dacht te merken dat mijn productie wat terugliep. Ik had eigenlijk maar tijd voor één keer. In de middagpauze. En dan moet ik ook werk voorbereiden en mijn brood naar binnen proppen. dat was veel te stressvol. Nu kolf ik 's ochtends een keertje extra en gaat het stukken beter!

Even jullie mening graag:
Ik ontdekte gisteren dat er in de groentela van de koelkast op mijn werk (basisschool) een afgedekt bakje met schrik niet.... spoelwormen staat..... Een collega had ze daar neergezet ivm een biologieles.
Ik ben er zó van over de zeik geweest!!!!!
Maar ja, waar laat ik dan mijn afgekolfde melk?
Ik heb uiteindelijk de flesjes in tissues verpakt en in een afgesloten trommeltje bovenin de koelkast gezet.
Ik meende te bemerken dat enkele collega's mijn reactie wat overdreven vonden. Immers, het was afgedekt en 'ons eten staat er toch ook in'.....

Yppy, gefeliciteerd met de tandjes....
Ik kan je zeggen, het went! Tenminste bij ons wel. Toen ik eenmaal doorhad wanneer Thies dreigde te gaan bijten kon ik op tijd ingrijpen. Al ben ik wel een aantal dagen bang geweest met voeden. Maar nu bijt hij nog maar zelden.
Succes!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 09:36:35 #60
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47219089
quote:
Op maandag 12 maart 2007 16:52 schreef YPPY het volgende:
Voor de eerste keer heb ik in het zwembad zitten voeden. Ging goed. Anna viel er zelfs van in slaap.
Wat leuk!
Maar was je niet bang dat ze chloorwater binnen zou krijgen?
pi_47219575
Moonah, mijn zwangere collega heeft een koeltasje met koelelementen gekocht, speciaal voor haar gekolfde melk. De koelkast bij ons op school is mini terwijl we een groot team hebben. Ze vindt een koeltasje fijner omdat ze dan alles zelf bij zich kan houden. Een ideetje voor jou misschien?
  dinsdag 13 maart 2007 @ 12:41:27 #62
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47224961
Tja, ik weet niet of een koeltasje voldoende koud is voor een hele dag.... Maar het is een optie.
Overigens heb ik betreffende collega gevraagd (per mail, ze was er gisteren niet) de spoelwormen weg te halen, dus dat zal ik eens afwachten.

Zeg, in het babietjestopic gaat het over tandjes poetsen. Wij waren net op het CB. En ze adviseerde het gebruik van peutertandpasta. Tast die rommel niet óók dat darmlaagje aan? De wijkverpleegkundige wist het niet, ze had er nog nooit van gehoord.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:01:59 #63
167723 sanni
Acima de seu
pi_47225706
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 09:36 schreef Moonah het volgende:
Maar was je niet bang dat ze chloorwater binnen zou krijgen?
Of dat overlastgevende mocro's kwijlend bij je kwamen staan?
pi_47225908
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 12:41 schreef Moonah het volgende:
Zeg, in het babietjestopic gaat het over tandjes poetsen. Wij waren net op het CB. En ze adviseerde het gebruik van peutertandpasta. Tast die rommel niet óók dat darmlaagje aan? De wijkverpleegkundige wist het niet, ze had er nog nooit van gehoord.
Vast wel, ze slikken het toch nog door op deze leeftijd. Maar ja rotte tandjes is ook weer zowat. Moeilijk hoor, kiezen tussen twee kwaden dan.

En wat betreft het doorslapen, Myrthe is pas rond haar tweede verjaardag eindelijk door gaan slapen, dus ik weet hoe zwaar het is. Na een dikke maand doorslapen voel ik me gewoon een ander mens. Vannacht kwam ze wel weer 5 keer, pfff dat is nog veel zwaarder als je een maand wel doorgeslapen hebt, je bent het gewoon niet meer gewend. Maar wat bij Myrthe dus het ei van columbus bleek te zijn was: haar bedje op een andere plek in de kamer (verder van het raam), deuren open van haar kamer en onze kamer (zodat het niet zo stil was) en haar echt warm aankleden (romper, t-shirtje met lange mouw, pyama, dikke slaapzak en een dekentje!). Als we een van deze dingen veranderen dan is het meteen weer hommeles.
pi_47226197
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 12:41 schreef Moonah het volgende:
Tja, ik weet niet of een koeltasje voldoende koud is voor een hele dag.... Maar het is een optie.
Overigens heb ik betreffende collega gevraagd (per mail, ze was er gisteren niet) de spoelwormen weg te halen, dus dat zal ik eens afwachten.

Zolang je alleen BV geeft is het niet nodig om de tandjes te poetsen Bv zelf veroorzaakt geen cariës en bovendien komt het bijna niet in contact met de tandjes.
Pas als ze er bij gaan eten wordt poetsen belangrijk.
De meningen over BV en caries bij kindjes die ook vast voedsel eten zijn verdeeld. BV zelf is geen cariesveroorzaker maar veel drinkmomenten zorgen wel weer voor een "zwakker afweersysteem" in de mond doordat het speeksel verdund is.
Er is wel onderzoek naar geweest meen ik me te herinneren en daar kwam uit dat er ook wel zuigflescaries voor kwam bij kinderen die nog lang een BV-nachtvoeding kregen. Alleen bleek later weer dat dat onderzoek niet zo heel veel waard is omdat er via een van de BV-verenigingen vrijwilligers zijn gezocht waarbij het onderzoeksdoel bekend was. Er hebben dus waarschijnlijk best wat mensen meegedaan die al met tandproblemen zaten. Daarnaast werd er weer geen onderscheid gemaakt tussen een nachtvoeding en met de tepel in de mond in slaap vallen.
Een nachtvoeding geeft één zwak moment, de hele nacht slokjes drinken (of het nou koemelk, water of borstvoeding is) verzwakt gedurende langere tijd.

[ Bericht 30% gewijzigd door owlet op 13-03-2007 13:22:25 ]
  Milf dinsdag 13 maart 2007 @ 13:16:55 #66
16000 nikky
pi_47226209
quote:
Op maandag 12 maart 2007 09:35 schreef MUUS het volgende:

[..]

Overal hoor je wat anders en da's de pest, want daar krijg je de zenuwen van als je nog met zo'n jong kind zit. Al die 'regeltjes', al die dingen waar je op moet letten, en dan ook nog eens op dertig verschillende manieren, pffff. Niet dat dat ooit anders is geweest of ooit zal veranderen, maar goed. .

Psies. En we zullen zien dat dit (alles) over tien jaar óók weer achterhaald is.
Doen wat je gevoel je ingeeft.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 14:26:34 #67
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47228457
Pfff, even op adem komen. Moonah...hoe heb je het volgehouden de afgelopen weken. Maud heeft me vanacht wakker gehouden. Er zit een poepbroek dwars en behoorlijk ook. Ze werd om half elf zelf waker (doet ze anders nooit) en toen werd het vervolgens kwart voor 2 voor de voeding, kwart over 3 voor d'r speen en kwart over 4 voor de voeding en kwart over 5 voor de speen en uiteindelijk heb ik ze om half zes dus bij me genomen en hebben we 'geslapen' tot zeven uur. Ik vind bv geven super, maar vanacht wilde ik toch wel graag dat het ritme van de voorgaande nacht had gehouden (11 uur en 4 uur). Maar goed, het hoort erbij. We hopen dat de poep er vandaag uitkomt en ze vannacht weer lekker gaat slapen.

En bij zijn natuurlijk de rode duivels op bezoek dus wat dat betreft moet ze ook meer moeite doen om d'r portie binnen te krijgen. Kolf nu ook maar 100 ipv 120 per keer. Gelukkig hebben we een voorraad in de vriezer. En Maud wordt deze week 4 maanden. Ik ben nog steeds verbaasd dat ik al die tijd dus al bv geef. En ben dus ook ontzettend blij dat het gaat en we gaan gewoon vrolijk door.
pi_47240016
Chacama, hoeveel drinkt Maud ongeveer? Ik weet dat 't niet zoveel over Juliette zal zeggen (lastig zoiets ) maar gisteravond had ik ook 120cc. En vrijdag moet ik 's morgens een paar uur weg, zou 't handigst zijn als ik Juliette dan met melk bij oma kan laten (anders gaat ze gewoon mee, dat was eigenlijk eerst ook de bedoeling), maar dan moet ik wel een beetje weten hoeveel ze nodig heeft.. en ik heb geen idee hoe zwaar ze is dus dat rekensommetje werkt ook niet echt.
/edit hmm misschien anders naar het inloopspreekuur gaan donderdag.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 21:17:16 #69
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47243157
Ik moet ook nog gaan uittesten hoeveel Tijn drinkt per voeding. Hij krijgt nu wel elke avond een flesje, maar die is vaak geen volledige voeding. Die fles is nl. op een vast moment (na het douchen 's avonds) en hoe laat hij daarvoor een voeding heeft gehad varieert.
we weten wel dat de fles beter gaat als hij echt honger heeft. Bij gewoon 'trek' vind ie die fles maar niks.

Ik denk trouwens wel dat een volledige voeding hier wel richting de 150cc gaat. (which reminds me; ik moet nog grote flessen kopen voor mee naar het kdv en om in te kolven)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:08:13 #70
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47260598
Maud zit tussen de 120 en 150 ml. Ik zorg altijd voor 3 voedingen van 150 ml en bij de oppas in de diepvriezer ligt een zak met bv-klontjes om evt. extra aan te vullen. Vannacht trouwens weer hommeles. Weer kwam ze tegen 2 uur. Rare meid. En toen om kwart over 4 weer piepen. Toen maar bij ons genomen. Die stomme poepbroek wil nog steeds niet. En maar trappen met die beentje. Om 6 uur gevoed en toen om 7 uur in bad gedaan in de hoop dat het voldoende zou ontspannen, maar helaas.
pi_47261082
Bedankt Chacama.
Nog een vraagje: als je voeding bevroren meegeeft, hoe lang duurt het ontdooien ongeveer (we hebben geen flessenwarmer) au-bain marie?
Vervelend dat Maud zo'n last van haar darmen heeft.

Succes met het testen ET

En trouwens petje af voor moeders die veel en vaak koiven, lijkt me niet iets wat je als hobby doet
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:30:55 #72
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47261319
Bevroren voeding haal ik (als ik er aan denk) de avond van te voren uit de vriezer en dan is ie voor 80% ontdooid de volgende morgen. Als ik het vergeet, dan warmt de oppas het inderdaad au-bain-marie op.

En ik hoor net dat ze d'r poepbroek heeft gehad en nu lekker in d'r bedje ligt te knorren. En ik ga nu kolven ondertussen lekker over Fok! heen sjeezen....
pi_47270636
kolven gaat op den duur makkelijker hoor, echt. (bij mij was 't tenminste wel zo).
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:24 schreef poemojn het volgende:
Nog een vraagje: als je voeding bevroren meegeeft, hoe lang duurt het ontdooien ongeveer (we hebben geen flessenwarmer) au-bain marie?
dat gaat vrij snel, maar ik kan niet precies zeggen hoe lang. ik heb trouwens nog een flessenwarmer over, zie V&A topic.
pi_47271016
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 13:16 schreef owlet het volgende:

[..]

Zolang je alleen BV geeft is het niet nodig om de tandjes te poetsen Bv zelf veroorzaakt geen cariës en bovendien komt het bijna niet in contact met de tandjes.
Maar het is WEL handig om alvast te wennen. Wij laten de tandpasta staan totdat Lucas het echt goed uitspuugt, op advies van de tandarts.
pi_47272237
Ik vind het kolven nog best een prettige bezigheid hoor Poemojn Ik doe het natuurlijk nog niet zo vaak, maar eens kijken of ik het nog steeds leuk vind als ik straks op mijn werk zit Maar ik ben er ook niet zo lang mee bezig, 5 minuutjes per borst en dan heb ik wel zo'n 180 ml bij elkaar
  woensdag 14 maart 2007 @ 18:54:02 #76
108648 cattie
lieve moeder
pi_47273826
Wow beefcake, dat doe je snel! Ik doe daar in totaal bijna een half uur over!
pi_47274732
Dat is wel als ik ipv een voeding kolf hoor cattie. Als Quinten nog wil uitslapen en mijn borsten graag leeg willen bijvoorbeeld Als ik tussendoor kolf heb ik ongeveer de helft minder.
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:26:29 #78
108648 cattie
lieve moeder
pi_47275012
Daar ging ik ook vanuit hoor! Ik kolf op mijn werk ongeveer 160 tot 180 ml in 25 tot 30 minuten. Dat is precies 1 voeding voor Ive dus dat komt mooi uit.
pi_47276764
Oh dat is erg fijn, dat je precies een voeding kolft. Ik heb geen idee hoeveel Quinten nu drinkt, we moeten toch maar eens wat gestructureerder gaan oefenen met de fles. Tot nu toe geef ik alleen kolfrestjes met de fles, zodat hij toch een beetje went. Hij drinkt er nog erg raar uit, smakkend, maar het gaat wel op
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:17:18 #80
3011 E.T.
pi_47281849
Hier doen we dagelijks na de douche een flesje door papa.

Bij Saskia waren we ook te laks in de fles oefenen en een week voor ze naar het kdv moest, wilde ze dus echt geen fles meer. Stress dus.
Vandaar nu een iets andere aanpak; Sinds Tijn een week of 5 is, krijgt hij dus elke avond de fles. Hij vindt er niks aan, maar uiteindelijk drinkt ie meestal wel.
En als hij echt honger heeft, gaat het wel beter dus op het kdv zal het ook wel goed gaan. (volgende week vrijdag al wennen )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:19:54 #81
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47281959
dan al ET Jeetje, wat gaat het hard
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_47282155
Hm net dus maar een fles gedaan ipv borst, maar hij dronk maar 80 ml en wilde toen niet meer. Daarna heeft hij nog een borst helemaal leeg gedronken En hij had echt honger, maar moet die fles dus gewoon niet! Toch maar dagelijks gaan doen ook.

En Tijn volgende week al wennen, wat gaat dat hard zeg!
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:38:12 #83
3011 E.T.
pi_47282841
het voelt ook zo dubbel.. Aan de ene kant zit ik al sinds oktober thuis en heb er best zin om weer eens andere praat te hebben (wilde zeggen nuttig maken, maar ben vandaag de hele dag met belastingaangiftes bezig geweest en dus nuttig, maar vond er geen ruk aan in m'n eentje )..
Aan de andere kant heb ik 't idee dat ik Tijn net pas leer kennen. Heb nog helemaal niet de kans gehad om de hele dag met hem te trutten op de bank ofzo..
pi_47283137
Oeh belastingaangiftes moeten hier de pc ook nog uit
Als je vanaf oktober thuis zit dan kan ik me er wat bij voorstellen ja! Wij hebben de opvang van Dylan gewoon door laten gaan, leuk voor de oma's en Dylan blijft in zijn ritme dus ik heb wel tut en frut dagen alleen met Quinten gehad gelukkig. Het is zo anders als je een drukke peuter erbij hebt En om ontopic te blijven de rust die ik zo had als Dylan er niet was, was ook bevorderlijk voor de borstvoeding, ik kon me er dan helemaal op concentreren
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:49:29 #85
3011 E.T.
pi_47283470
Saskia was ook wel gewoon naar de opvang, maar dat zijn dan dus bij uitstek dagen om dingen te doen waarbij je geen peuter kunt gebruiken (winkelen bij Xenos bijvoorbeeld )
in het kader van de ontopic: Xenos om te kijken of ze daar koeltasjes hebben voor mee naar het werk straks
pi_47283802
Ja je moet wel prioriteiten stellen he E.T.
Bij mijn kolf zat een koeltasje dus die heb ik al

Moonah, ik bedacht me nav jouw spoelwormverhaal dat een elektrische koelbox misschien iets voor je is? Ik zat er namelijk zelf ook aan te denken omdat ik geen zin heb om met mijn vers gekolfde melk straks het hele bedrijf door te lopen naar de kantine. Waar trouwens ook iedereen spullen in de koelkast zet en laat staan tot het wegloopt
  donderdag 15 maart 2007 @ 07:47:50 #87
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47290394
Vaak heeft de makro van die koelboxen in de aanbieding. Ik heb dan weer het voordeel dat we een eigen zaak hebben. Dus ik verantwoordelijk voor mijn eigen koelkast...
  donderdag 15 maart 2007 @ 16:58:16 #88
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47306404
Excuse moi voor het niet bijlezen. Ik heb alleen een vraag. Ik kan al ruim 2 dagen niets fatsoenlijk binnenhouden en alle eten staat me tegen (buikgriep). Ik drink wel voldoende en Brent is hartstikke vrolijk. In hoeverre heeft een griepje invloed op de bv?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_47306595
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 16:58 schreef Neuk het volgende:
Excuse moi voor het niet bijlezen. Ik heb alleen een vraag. Ik kan al ruim 2 dagen niets fatsoenlijk binnenhouden en alle eten staat me tegen (buikgriep). Ik drink wel voldoende en Brent is hartstikke vrolijk. In hoeverre heeft een griepje invloed op de bv?
Voor Brent zelf zal het niet zo veel gevolgen hebben maar zelf moet je wel, nog meer dan anders met een griepje, zorgen dat je voldoende vocht binnen krijgt. Indien mogelijk toch dingen zoeken die je wat beter binnen kan houden want je verbruikt een hoop energie door de BV.
Je productie zou iets naar beneden kunnen gaan.
Beterschap!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 10:46:09 #90
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47328932
Vooral goed drinken Neuk. Gaat het al wat beter?

Anna drinkt nu nog maar kort, een kwartier ongeveer ipv een half uur of langer. Ik was ergens bang dat ze dan te weinig zo krijgen, maar gelukkig geeft ze het duidelijk aan als ze honger heeft. Vanochtend heb ik haar laten wegen en ze is 200 gram aangekomen in 2 weken. Echt super fijn. Het bijten wordt minder, dus dat is ook goed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_47329227
jippie, yppy! dat gaat goed!
pi_47329477
Klinkt goed, yppy!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 11:10:48 #93
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47329773
Yppy wat lekker. Anna wat goed dat je effectiever bent gaan drinken bij mama.

Maud heeft nog steeds het ritme van 2x in de nacht drinken. Conclusie van de oppas: "Dat doet ze om te compeseren. Het is gewoon een echt borstkindje. De fles is mooi voor de voeding, maar die 2x fles....daar moeten toch echt 2x borst tegenoverstaan....

Tja, en geloof het of niet. Gisteren heeft ze drie keer de fles gehad en ze draaide d'r ritme zo dat ze inderdaad vanaf elf uur nog drie keer bij me heeft kunnen drinken. Namelijk, half 2, half 5 en 8 uur. Mijn lieve gekke meid. Ach, zolang ze meteen weer gaat slapen, vind hik het niet erg om dat warme lichaampje tegen me aan te kunnen drukken. Want Maud mist mama dan, maar mama mist Maud ook.
pi_47332503
Neuk beterschap!

Anna goed aangekomen

Maud heeft groot gelijk, zo'n lekkere warme borst van je mama is toch veel beter dan een flesje?
pi_47335666
Bedankt voor je flessenwarmervoorstel Bix maar aangezien Juliette woedend werd vanmorgen als ze de fles alleen al zag denk ik dat we daar voorlopig nog niet aan toe zijn.

Fijn dat Anna zo goed gegroeid is!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 14:05:04 #96
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47336072
Juliette klein eigen(w)meisje. Lekker bij mama aan de borst. De beste plek die je je maar kunt wensen....
  vrijdag 16 maart 2007 @ 15:07:17 #97
3011 E.T.
pi_47338202
Tijn vind die fles ook absoluut helemaal niks
Als het echt moet, dan doet hij het wel.. met moeite.. Maar dat gaat gepaard met een hoop geprotesteer.

Hij kan zich trouwens zo ongelovelijk verslikken als hij aan de borst drinkt.. Dat is bijna eng. Hij heeft dan echt moeite om weer lucht te vinden. Probeer het zo veel mogelijk in de gaten te houden.. Als hij drinkt dat hij dan goed ademt tussen de slokken door.. maar nog af en toe gaat het mis. Hij 'verdrinkt' een beetje in de grote toestroom denk ik. Heb al geprobeerd om de grote stroom na de TSR weg te laten lopen, maar het gebeurt ook pas na een paar minuten. En ook gewoon dagen of weken niet.
Ik denk dat 't gewoon moet wachten tot alles wat gecontroleerder wordt
pi_47342590
Herkenbaar E.T.! Quinten doet het ook regelmatig en ik denk inderdaad dat het nog een kwestie van wennen is. Wel een zielig gezicht, zijn gezicht helemaal rood en betraande ogen en dan zo piepend proberen lucht te happen
  vrijdag 16 maart 2007 @ 19:05:16 #99
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47346282
Yppy, wat moet dat heerlijk rustig voor je voelen, dat het zo goed gaat met anna!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_47352549
Tinka is vandaag weer APK-goedgekeurd door het CB. Qua gewicht was ze erg weinig gegroeid, maar volgt wel nog steeds de onderlijn. Met haar lengte boog de lijn wat naar beneden, vanaf het gemiddelde, dus de proporties worden beter zullen we maar zeggen! Ook met haar hoofdomtrek behoort ze tot de kleintjes.
Er was deze keer een vervangende wijkverpleegkundige, maar ook deze dame was erg relaxed. Ze vond het ook erg goed dat ik nog steeds bv gaf en vond dat ik dat vooral moest blijven doen als ik dat nog wilde. Ik tref het wat dat betreft erg met mijn CB, hoor wel eens andere geluiden. Ze kwam zo aardig over dat ik het (voor mij) gevoelige punt van het nachtelijke drinken durfde aan te kaarten. (Ze drinkt 1 keer overdag, alléén uit de borst en tussen 20.00 en 7.30 zo'n 4 á 5 keer!) Ze raadde me toch aan om Tinka op een eigen kamer te leggen en haar een paar nachten te laten krijsen, ze verwachtte dat ze dan overdag haar drinken wel zou gaan vragen. Blijf dat eng vinden (wat als ze dat niet doet? ) en het lijkt me de hel op aarde om haar huilen om drinken te negeren, maar ga toch maar eens haast maken met het opknappen van de zolderkamer.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 22:16:34 #101
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_47353151
Hoi Mammietje,

Waarom drinkt Tinka maar 1x overdag? Wil ze niet vaker of krijgt ze ander drinken aangeboden? Hoelang drinkt ze al zo vaak tussen 20.00 en 7.30 uur? Zit daar een patroon in of is dit iets van de laatste tijd? Krijgt ze veel bijvoeding?En zo ja, wat dan precies?

Misschien kan iets doen met haar ritme? Het ziet er nu naaruit dat zij haar dag en nachtritme door elkaar heeft gegooid.

Ik weet trouwens helemaal niet of jij er een probleem mee hebt dat zij zo drinkt. Maar wellicht dat een kleine aanpassing haar schema verbetert. Zowel voor haar als voor jou? De meeste kindjes willen toch zo'n 500 cc aan mm binnenkrijgen. Tinka doet dat, naar mijn idee, 's nachts...

liefs Nen
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
  vrijdag 16 maart 2007 @ 22:19:18 #102
3011 E.T.
pi_47353248
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 17:14 schreef beefcake het volgende:
Herkenbaar E.T.! Quinten doet het ook regelmatig en ik denk inderdaad dat het nog een kwestie van wennen is. Wel een zielig gezicht, zijn gezicht helemaal rood en betraande ogen en dan zo piepend proberen lucht te happen
Idd een heel zielig gezicht en hij moet ook altijd even heel hard huilen als ie weer lucht heeft

Maar ik vind 't best eng, de eerste paar keer dacht ik echt dat het de laatste voeding was
pi_47353783
ET, Ronja had dat ook erg en bij ons hielp blokvoeden goed (gedurende drie of vier uur een kant laten drinken en dat afwisselen).
pi_47353858
Jep, Fons ook, kweet nog dat je dat toen zei van Ronja en hier komt het intussen idd ook bijna niet meer voor.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 22:37:28 #105
3011 E.T.
pi_47353863
Dat doe ik ook regelmatig, owlet
Alleen als hij niet genoeg heeft aan 1 kant dan krijgt hij de andere kant ook nog. Maar dat is meestal maar 2 voedingen per dag (meestal de 2 nachtvoedingen).
pi_47355392
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 22:16 schreef ralphk het volgende:
Hoi Mammietje,

Waarom drinkt Tinka maar 1x overdag? Wil ze niet vaker of krijgt ze ander drinken aangeboden? Hoelang drinkt ze al zo vaak tussen 20.00 en 7.30 uur? Zit daar een patroon in of is dit iets van de laatste tijd? Krijgt ze veel bijvoeding?En zo ja, wat dan precies?

Misschien kan iets doen met haar ritme? Het ziet er nu naaruit dat zij haar dag en nachtritme door elkaar heeft gegooid.

Ik weet trouwens helemaal niet of jij er een probleem mee hebt dat zij zo drinkt. Maar wellicht dat een kleine aanpassing haar schema verbetert. Zowel voor haar als voor jou? De meeste kindjes willen toch zo'n 500 cc aan mm binnenkrijgen. Tinka doet dat, naar mijn idee, 's nachts...

liefs Nen
Tinka is vanaf dag 1 al een moeilijke drinker, is snel afgeleid (heb ook nog een peuter lopen), is na de tsr meestal al tevreden en daarna ook niet meer tot drinken aan te zetten en drinkt het het best (half) slapend. Daarbij is ze een erg moeilijke slaper (sliep binnen een paar weken al niet meer dan 2 keer een half uur per dag, nu tegenwoordig smiddags 2 uur met tussenvoeding) en heeft veel mamahonger, slaapt het best door als ze tegen mama aan ligt. (Dit scheelt zelfs smiddags minimaal een uur!) Omdat het altijd zo'n gevecht was en het voeden 'op verzoek' overdag alleen op mijn verzoek was, ben ik dat op een gegeven moment op gaan geven, mede in de hoop dat ze dan beter door zou drinken. (Ze groeide overigens altijd nét te weinig de eerste maanden.) Vanaf dat ze ongeveer 5 maanden oud was is hierdoor dit patroon ontstaan, ze is nu 11 maanden. Het lijkt er idd op dat ze dag en nachtritme omgegooid heeft, maar aangezien ze nogal 'ahum'... KARAKTER heeft, ben ik bang dat ze overdag zal blijven weigeren (zoals ze ook doet als we weg zijn), en mijn bv terug gaat lopen.
Haar voedingsschema:
9.30 pap van kunstmelk, 70 ml. hooguit.
11.00 koekje of doosje rozijntjes soms
12.15 flesje kunstmelk, 30 ml. hooguit.
12.30 broodje met boter, klein stukje fruit
daarna slapen, 14.00 borst tussendoor, 15.00 de andere borst
16.00 soms fruithapje, soms koekje, soms slokje ranja (als ze dat wil)
16.45 honger: dus potje babyvoer (neemt ze hooguit 1/3 van)
18.00 met de pot mee, half aardappeltje, eetlepeltje groente en stukjes fruit + hooguit 100 ml. vla
19.15 pap van kunstmelk, hooguit 70 ml, meestal gevolgd door borst op bed.
En dan dus: 22.00, 12.30, 2.30, 5.00 en 7.00 bv, en als ze niet helemaal lekker in haar vel zit, nog vaker.

Heb ik hier problemen mee? Eh... ja en nee. Vaak val ik in slaap tijdens het voeden en slapen we fijn samen verder, wel knus ook. (Ze is nou nog klein tenslotte!) Aan de andere kant hebben we ook van die nachten dat ze vaker komt (zoals de afgelopen 2 nachten) en beginnen de onderbroken nachten me toch aardig op te breken. Het lijkt soms ook wel alsof het niet om de melk gaat, maar om tegen me aan te slapen. En het irriteert me ook als ze een klein slokje drinkt om vervolgens niet meer te willen en een uurtje later me weer wakker te janken. En last maar zeker niet least.... de reacties van de buitenwereld die vindt dat ze snachts door hoort te slapen. (Mijn oudste deed dat overigens ook pas met 6 maanden.) En natuurlijk had ik dat ook het liefst, dat ze me gewoon mjn nachtrust gunt en zelf lekker doorslaapt, maar dan moet ik er wel zeker van zijn dat ze overdag voldoende drinkt... Voorlopig ben ik -omdat ze iedere fles weigert op die paar ml. na, wat ik er ook instop- alléén verantwoordelijk voor haar vochthuishouding en dat maakt het erg moeilijk om haar te laten huilen....
  zaterdag 17 maart 2007 @ 11:08:12 #107
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47362628
Mammietje, wat lijkt me dat moeilijk zeg. Aan de ene kant wil je graag dat ze 's nachts ook lekker slaapt. (Ze groeien immers als ze slapen). En aan de andere kant ben je bang dat ze te weinig binnenkrijgt qua vocht. Moeilijke situatie. Ik heb geen oplossing. En kan je alleen maar heel veel sterkte wensen. Misschien dat anderen wel tips hebben. Laten huilen lijkt me het zwaarste wat er is.
pi_47363761
Quinten wil meestal ook maar een borst, maar daardoor zit de andere wel weer erg vol bij de volgende voeding en komt het er weer zo hard uitzetten. Halverwege van borst wisselen helpt meestal niet, hij is dan suffig en hapt niet meer (maar komt een uur later wel weer omdat ie te weinig gedronken heeft). Als ik hem laat hangen aan de eerste borst dan drinkt hij wel door en drinkt dan ook genoeg om een paar uur op te teren.

Mammietje wat lastig dat Tinka zo vaak komt 's nachts! Helemaal als ze dan ook nog bijna niets drinkt, ik zou gek worden denk ik Helpt het niet om haar overdag aan te leggen ipv de kunstvoeding te geven? Of werk je, dat is dan helemaal erg met die gebroken nachten! Succes in ieder geval
  zaterdag 17 maart 2007 @ 20:22:38 #109
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47378907
Dat blijft moeilijk Mammietje. Ik heb geen idee wat je er nog aan kunt doen.

Anna heeft vanavond voor het eerst een flesje kv gehad. Dat was echt moeilijk, vooral omdat ze er echt op aanviel en het supersnel leeg dronk. Ik denk wel dat ik nu opnieuw moet gaan rekenen ivm de medicijnen en mijn productie. Ze heeft rond 18 uur voor het laatst bij mij gedronken. om 20 uur heb ik gekolfd en om 22 uur doe ik dat weer. Daarna zit ik vast aan de 8 uur geen voeding ivm de medicijnen. Er zit dan wel erg lang tussen de live voedingen. Ik vind dat wel lastig, het zou jammer zijn als mijn productie te ver terug ging lopen. Wat een gereken.
*OUD heilige*
pi_47379156
Oei, een moeilijk moment voor je YPPY. Ik hoop dat het de productie gewoon ok blijft. Moet toch wel kunnen met kolven?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 17 maart 2007 @ 21:05:24 #111
3011 E.T.
pi_47380434
ik hoop dat je productie er niet onder te lijden heeft, Yppy

mammietje, wat lastig dat Tinka zo vaak komt 's nachts..

Hier hebben we een gevalletje jong geleerd...
pi_47380469
Om teruglopen van je productie tegen te gaan kan je ook kolven in die 'foute' 8 uur en die opbrengst weggooien. Of doe je dat al, dan begrijp ik het verkeerd Succes in ieder geval, hopelijk hebben jullie er veel baat bij
pi_47380486
Saskia
  Jubileum moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 21:07:22 #114
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_47380497
Geweldige foto ET
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_47381813
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 20:22 schreef YPPY het volgende:
Dat blijft moeilijk Mammietje. Ik heb geen idee wat je er nog aan kunt doen.

Anna heeft vanavond voor het eerst een flesje kv gehad. Dat was echt moeilijk, vooral omdat ze er echt op aanviel en het supersnel leeg dronk. Ik denk wel dat ik nu opnieuw moet gaan rekenen ivm de medicijnen en mijn productie. Ze heeft rond 18 uur voor het laatst bij mij gedronken. om 20 uur heb ik gekolfd en om 22 uur doe ik dat weer. Daarna zit ik vast aan de 8 uur geen voeding ivm de medicijnen. Er zit dan wel erg lang tussen de live voedingen. Ik vind dat wel lastig, het zou jammer zijn als mijn productie te ver terug ging lopen. Wat een gereken.
Kun je in die 8 uur niet kolven en de melk weggooien? Dan houdt je de productie makkelijker op peil?

Edit: Ah, was al gezegd
  zondag 18 maart 2007 @ 12:54:02 #116
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47394471
Ik ben weer een beetje opgeknapt. Productie is wat teruggelopen inderdaad en ik ben ook bijna door mijn voorraadje heen... We zien wel hoe dit af gaat lopen weer...
Iedere golf van de zee,
pi_47396296
die foto
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_47399849
Jammer Neuk! (Niet dat je opgeknapt bent natuurlijk, dat is fijn! ) Brent extra vaak aanleggen is goed natuurlijk, maar als je nog ziekig bent heb je daar niet altijd zin in lijkt me Succes!
  zondag 18 maart 2007 @ 17:35:19 #119
167723 sanni
Acima de seu
pi_47405186
Even iets heel anders: Borstvoeding, dat doet toch pijn voor elke moeder? Of is
hetzelfde wanneer de man met haar erotisch bezig is?
  zondag 18 maart 2007 @ 17:49:11 #120
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_47405624
Sanni, ik begrijp je vraag niet helemaal......... Ik denk dat het erotische forum met sexverhalen, fantasieverhalen een heel ander deel van dit forum is. Misschien kan je daar terecht. Borstvoeding geven staat hier geheel los van. Dat is gewoon het voeden van je kind. Want uiteindelijk wil iedereen het beste voor zijn/haar kind (of dat nou kv of bv is). En dit mag totaal geen pijn doen.

Ik heb gezien in je profiel dat je een man bent........loopt de borstvoeding niet goed???? Doet het bij jou pijn dan?? (misschien geeft je vrouw bv, wil je niet kwetsen, maar je vraag (die ik niet begrijp) komt raar over.

Wat is je vraag???
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_47408739
Hoi,

Ik heb een eigen account aangemaakt. Hoef ik niet meer onder manlief zijn account in te loggen....

gr Nen
  zondag 18 maart 2007 @ 19:46:11 #122
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47409798
Leuke foto van Saskia.

Natuurlijk kan ik kolven in die 8 uur, maar dat betekent dat ik alsnog rond 3 uur 's nachts op moet staan, dus ik ga het eerst zo proberen.

Sanni zag dit topic vast toevallig in z'n AT lijst staan en ging meteen doordenken. Maar om antwoord te geven: als het goed gaat, doet borstvoeding normaal gesproken geen pijn. Het kan wel zijn dat je kloofjes hebt bijvoorbeeld, of spruw en dat het dan wel pijn gaat doen. Of een baby met tandjes, maar in principe kun je daar wat tegen doen. Dan doet het geen pijn meer.
Het is voor mij totaal anders dan wanneer mijn man bezig is. Dat kan ik niet vergelijken, ik vind er dan ook niks erotisch aan en mijn man ook niet. Hij reageert echt heel anders wanneer ik Anna drinken geef dan wanneer ik dat niet doe.
*OUD heilige*
  zondag 18 maart 2007 @ 19:47:42 #123
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47409859
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:35 schreef sanni het volgende:
Even iets heel anders: Borstvoeding, dat doet toch pijn voor elke moeder? Of is
hetzelfde wanneer de man met haar erotisch bezig is?
Nee, het doet geen pijn en nee het is niet erotisch.
Succes met je verdere onderzoek.
Iedere golf van de zee,
pi_47426001
Weten jullie of je je kindje kan overvoeden met bv? In de avonduren wil Elise alleen maar drinken en ze was in 1 week 400 gram aangekomen wat toch wel erg veel is dacht ik. Of moet ik niet toegeven aan haar drink-drang in de avond? Dat lijkt me maar zielig (ook voor ons! zo'n huilend hummeltje is ook niks he).
pi_47427161
Volgens mij kan dat niet Sidn3y! Ze zeggen juist altijd dat kindjes van bv zoveel mogen als ze willen
pi_47427218
Gewoon toegeven aan haar "drink"-drang. Maar geef haar een lege borst of drie uur lang dezelfde. Wat jij beschrijft heet clusteren, ze probeert aan je borst de dag te verwerken.
pi_47429015
Fijn dat ze dus niet teveel kan drinken, maar wel lastig dat ze steeds precies onder het avondeten begint (ik wil ook even rustig kunnen eten, maar dat kan ik dus steeds vergeten!). Ik zal vandaag eens proberen om steeds dezelfde te geven.
Ik neem aan dat dat clusteren een tijdelijk iets is....?
  Milf maandag 19 maart 2007 @ 11:51:42 #128
16000 nikky
pi_47429267
quote:
Op maandag 19 maart 2007 10:42 schreef beefcake het volgende:
Volgens mij kan dat niet Sidn3y! Ze zeggen juist altijd dat kindjes van bv zoveel mogen als ze willen
Dat kan dus wel .
pi_47429852
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:51 schreef nikky het volgende:

[..]

Dat kan dus wel .
Ja en nee. In ieder geval niet zoals met kunstvoeding, waarbij te veel voeding echt gevaarlijk voor de nieren kan zijn.
Te veel borstvoeding zorgt hooguit voor een ongemakkelijk gevoel, buikpijn en eventueel spugen. Da's ook vervelend, maar er is geen enkele reden om te stoppen met clusteren als je kindje er geen last van heeft.
Wat Randa schreef is een goede oplossing, door een paar uur één kant aan te bieden is de stroom op een gegeven moment niet zo sterk meer.
  maandag 19 maart 2007 @ 12:16:01 #130
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47429995
wil je met BV overvoeden dan moet je toch wel een x aantal uur non stop dat kind alleen maar voeding laten drinken. en dat ze het ook ehct binnenkrijgt.
Bij Fv ligt dat heel anders idd.
pi_47430042
Clusteren is inderdaad tijdelijk, alhoewel het ene kindje het vaker en langer doet dan een ander kindje. Meestal valt het samen met het zogenaamde huiluurtje, vaak aan het eind van de dag. Dat je eten koud wordt, dat herken ik wel, typisch zo'n moment dat je kindje moe is en clusteren wil een een huiluurtje heeft.

Je kindje is hoe oud? Elise heet ze toch? Is ze een week of 3 nou? (gefeliciteerd trouwens nog ) Ze kan ook aan het regelen zijn. (meestal rond de 10 dagen, 3 weken, 6 weken, 3 maanden in het begin). Dan regelen ze het vraag- en aanbodprincipe. Als je ze de kans geeft om dat te doen is het in principe snel weer voorbij.
pi_47430139
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:42 schreef Sidn3y het volgende:
Fijn dat ze dus niet teveel kan drinken, maar wel lastig dat ze steeds precies onder het avondeten begint (ik wil ook even rustig kunnen eten, maar dat kan ik dus steeds vergeten!). Ik zal vandaag eens proberen om steeds dezelfde te geven.
Ik neem aan dat dat clusteren een tijdelijk iets is....?
Meestal is het wel tijdelijk. Soms komt het na een paar maanden weer terug (bijvoorbeeld bij een groeispurtje of als het kind veel nieuwe indrukken op doet). Ik denk dat de ervaring van de meeste moeders is dat je er maar beter in mee kan gaan en zo veel mogelijk dingen om die avond te plannen. Installeer jezelf op de bank voor de tv, koppie thee en wat koekjes er bij en verstand op nul. Misschien je avondeten eten terwijl je op de bank zit? Dat soort dingen.

En vergeet niet dat clusteren niet hóeft. Als je kindje goed groeit en overdag genoeg drinkt is er niets slechts aan om je partner of iemand anders een uurtje te laten lopen met een huilend kind als jij het even niet meer fijn vind.
Ik vond zelfs soms het idee van die druk zo zwaar. het idee dat ik niets anders kon dan alleen maar met mijn shirt open op de bank zitten. En dan hielp het idee dat ik ook even een rondje met de hond zou kunnen lopen of even een paar boodschapjes doen wel erg goed.
pi_47430674
Het is helaas niet een uurtje dat ze meer wil drinken, maar echt de hele avond van 5 uur tot 11 a 12 uur, daarna gaat ze gelukkig naar een ritme van om de 3 uur (2 uur slapen voor mij dus). Elise is nu inderdaad 3 weken (gisteren was de uitgerekende datum, dat is echt gek), maar doet dit nu al sinds de 11e dag geloof ik (sommige avonden erger dan andere avonden). Daarvoor was de avond ook al haar wakkere tijd van de dag, maar hoefde ze niet de hele tijd te drinken. Nu drinkt ze zich helemaal vol en vervolgens moeten we d'r wel rechtop houden anders komt het er zo weer uit (paar dagen geleden oa via d'r neus!). Overigens dachten we eerst inderdaad dat ze aan het regelen was, maar ze blijft dit doen (en ik blijf gewoon aanleggen, vooral omdat ze in eerste instantie zo was afgevallen dus toen ze eindelijk goed ging drinken hield ik haar natuurlijk niet tegen he).
Ik ben ook nog een beetje aan het zoeken hoe ik het beste de borsten kan aanbieden, maar vanavond ga ik dus maar eens een tijdje 1 kant aanbieden.
Overigens ben ik wel blij dat het goed is gekomen met de bv, want in eerste instantie dronk ze zeer matigjes en moest ik haar de hele tijd stimuleren en dat hoeft nu niet meer
  Milf maandag 19 maart 2007 @ 12:37:45 #134
16000 nikky
pi_47430696
quote:
Op maandag 19 maart 2007 12:16 schreef _evenstar_ het volgende:
wil je met BV overvoeden dan moet je toch wel een x aantal uur non stop dat kind alleen maar voeding laten drinken. en dat ze het ook ehct binnenkrijgt.
Bij Fv ligt dat heel anders idd.
Goh, Dana lag niet non stop zoveel uur aan de borst en toch zat ik afgelopen vrijdag bij de huisarts en bleek dat ze overvoed was. En in de quote waarop ik reageerde stond heel duidelijk borstvoeding.

Voor degene die het vroeg: Ik laat de melk die met de tsr naar buiten komt zetten wegstromen. Dat scheelde al een hele hoop. Was een tip die ik van iemand kreeg. En wat je net zei van die 4 uur blokvoeden.
pi_47430857
Gelukkig dat het eigenlijk dus beter gaat sidn3y! Super!

Eén kant aanbieden een paar uur lang (zgd. blokvoeden) is een heel goed idee. Dan komt ze ook aan de wat vettere achtermelk toe en dat zal haar beter bevredigen.

Heb je veel melk misschien? Dat de toeschietreflex heel krachtig is en dat je borsten vol blijven aanvoelen? Dan is blokvoeden sowieso heel goed

Dat 's avonds steeds willen is idd clusteren, geef de leegste kant maar steeds. En geeft het maar eens over aan je man zoals owlet zegt als het je teveel wordt. Die kan, als ze echt wil sabbelen en geen echte honger heeft, ook even een pinkje geven.

Succes, gaat goed hoor
pi_47431692
Wij eten altijd al op de bank (overgebleven uit de tijd dat we nog geen eettafel hadden) maar echt handig vind ik dat niet met ook nog een kind op schoot. Zodra ze stopt met drinken dan probeer ik ook niet meer te geven, maarja als ze weer boos gaat zoeken en huilen enzo dan toch maar weer verder met voeden. Soms is dat een kwartier na de vorige keer, soms een uur, maar in ieder geval vaak. Soms houdt m'n vriend d'r stil met z'n pink (dan kan ik bijv. even slapen), maar daar trapt ze niet altijd in.
Wel rot om te horen dat ik dus toch kan overvoeden Nikky. Ik heb links volgens mij veel meer melk dan rechts en een flink tsr want ze kan zich aardig verslikken bij het aanleggen.
Ik vind het wel erg verwarrend allemaal, als het zo blijft vraag ik het ook wel een keer aan een lactatiekundige via de verzekering denk ik, dan weet ik het tenminste zeker.
  maandag 19 maart 2007 @ 13:11:43 #137
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47431778
Nikky, vertel eens meer over dat overoved zijn van bv? Ik heb daar namelijk nog nooit van gehoord en wil graag weten hoe en wat.
  maandag 19 maart 2007 @ 13:13:08 #138
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47431833
ik dacht dat Bv zich aanpaste aan het kind en je daarom niet kon overvoeden ? lees idd dat er verschillende meningen over zijn.
  maandag 19 maart 2007 @ 13:15:48 #139
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47431930
oja, oud-collega van mij ligt overhoop met de baas omdat ze van het werk weg wil om te voeden. Zei zeggen dat ze dat niet toe hoeven te laten omdat ze een geschikte ruimte aanbieden. Die ruimte is in naar de letter van de wet niet geschikt trouwens want hij kan niet op slot. Wie heeft er nog wat linkjes of ervaringen hiermee?
  maandag 19 maart 2007 @ 13:18:51 #140
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47432054
Dat aanpassen klopt Evenstar. Dat slaat dan weer op dat de samenstelling zich aanpast naar de behoeft van je kind (bvb meer vocht en minder voedingsstoffen als het warm is ) Ik ben/was ook altijd in de veronderstelling dat je niet te veel kan geven. Ben dus benieuwd naar je verhaal Nikky!
pi_47432721
Ik ben ook wel benieuwd.
Voor zover ik het weet kan je kindje wel eventueel door een grote toestroom last krijgen van een volle buik (Ik kon Ronja ook niet de hele avond laten clusteren, ze dronk slordig, slikte lucht en kreeg daar weer krampjes van), maar echt overvoeden....
pi_47434428
Ik zou er ook wel wat meer over willen weten, heb altijd alleen maar gehoord dat je nooit teveel kan geven (ook op de cursussen van vbn). Ik ben vooral benieuwd hoe je weet dat je je kind overvoed, wat de klachten dan zijn bij het kind. Hoe trekt de huisarts die conclusie?
  maandag 19 maart 2007 @ 14:43:18 #143
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47435131
Ik meende ook dat je ze niet teveel kon geven. Wat wel zo is is dat je ze te vaak kunt geven.
Iedere golf van de zee,
  maandag 19 maart 2007 @ 15:01:45 #144
3011 E.T.
pi_47435866
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:25 schreef beefcake het volgende:k ben vooral benieuwd hoe je weet dat je je kind overvoed, wat de klachten dan zijn bij het kind. Hoe trekt de huisarts die conclusie?
Dit dus.. en wat wordt er verstaan onder 'overvoed'?

Ik bedoel, Tijn groeit te veel etc en heeft veel symptomen van 'teveel melk' (of heb ik die symptomen?
Daar zou je ook van kunnen zeggen dat ie overvoed is, aan de andere kant.. dat trekt vanzelf weer recht (als je er goed mee omgaat) en tot die tijd is er niks aan de hand en is het alleen maar lastig (de krampjes, het verslikken en de krachtige TSR dus)
pi_47436065
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:43 schreef Neuk het volgende:
Ik meende ook dat je ze niet teveel kon geven. Wat wel zo is is dat je ze te vaak kunt geven.

Hoe doen ze dat in Afrika dan, waar die kinderen 25x per dag aan de tiet hangen? En er stond hier pas gelee nog een link over dat de samenstelling zodanig is, dat er eigenlijk uitgegaan moet worden van 10 korte sessies per uur.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_47436365
Ik denk ook dat het ligt aan welke definitie je geeft aan 'overvoeden' .

In geval van (te)veel melk, zoals owlet en ET zeggen, kan je zeggen er is sprake van overvoeding. Alhoewel overvloed(ig) dan een beter woord is? Dat is met beleid (zoals bv. blokvoeden) op te lossen.

Je kan je kind verder ten alle tijde en zolang laten drinken als het wil, ook als dat uren achtereen is.
Indien de echte buikhonger bevredigd is laat het kind zelf los. Alleen als er nog mamahonger is dan sabbelen ze voort. Zolang je de leegste borst geeft is er niets aan de hand. Dan komt er af een toe een slokje (vettere) melk binnen en dat is alleen maar weldadig. Krijgt een kind relatief veel voormelk (zoals soms bij teveel melk), dan kunnen ze er last van krijgen (krampjes, spugen, boeren enz.)

Ik denk dat Nikky dit ook bedoeld overigens Toch?

(als je overvoeden definieert als 'dat veroorzaakt overgewicht' dan kan het niet nee)
pi_47436577
quote:
Op maandag 19 maart 2007 15:01 schreef E.T. het volgende:

[..]

Dit dus.. en wat wordt er verstaan onder 'overvoed'?

Ik bedoel, Tijn groeit te veel etc en heeft veel symptomen van 'teveel melk' (of heb ik die symptomen?
Daar zou je ook van kunnen zeggen dat ie overvoed is, aan de andere kant.. dat trekt vanzelf weer recht (als je er goed mee omgaat) en tot die tijd is er niks aan de hand en is het alleen maar lastig (de krampjes, het verslikken en de krachtige TSR dus)
Inderdaad, dit is ook het enige waarbij ik me voor kan stellen dat er sprake is van overvoeding. En dan kan Nikky wel zeggen dat het over Bv gaat en dat de kunstvoeding er niet bij gehaald moet worden, maar er zit zo'n groot verschil tussen deze manier van 'overvoeden' en te veel kunstvoeding geven dat ik vind dat dat onderscheid best wel even duidelijk gemaakt mag worden als er iemand is die zich zorgen maakt dat haar kindje misschien te veel drinkt.
Ik kan nog wel een aantal redenen verzinnen waardoor minder Bv geven misschien beter zou zijn. Zoals wat hier boven is geschreven, of een moeder die de hele dag met haar kind aan de borst ligt en daar zelf ongelukkig van wordt. Of een kind met een zware reflux, noem maar op.
Maar overvoeden, puur zoals dat met kunstvoeding gaat, gelinkt aan het aantal cc's dat een kind zou mogen drinken? Daar geloof ik niet in.
  Milf maandag 19 maart 2007 @ 15:52:42 #148
16000 nikky
pi_47437959
quote:
Op maandag 19 maart 2007 15:13 schreef nebelung het volgende:
Ik denk ook dat het ligt aan welke definitie je geeft aan 'overvoeden' .

In geval van (te)veel melk, zoals owlet en ET zeggen, kan je zeggen er is sprake van overvoeding. Alhoewel overvloed(ig) dan een beter woord is? Dat is met beleid (zoals bv. blokvoeden) op te lossen.

Je kan je kind verder ten alle tijde en zolang laten drinken als het wil, ook als dat uren achtereen is.
Indien de echte buikhonger bevredigd is laat het kind zelf los. Alleen als er nog mamahonger is dan sabbelen ze voort. Zolang je de leegste borst geeft is er niets aan de hand. Dan komt er af een toe een slokje (vettere) melk binnen en dat is alleen maar weldadig. Krijgt een kind relatief veel voormelk (zoals soms bij teveel melk), dan kunnen ze er last van krijgen (krampjes, spugen, boeren enz.)

Ik denk dat Nikky dit ook bedoeld overigens Toch?

(als je overvoeden definieert als 'dat veroorzaakt overgewicht' dan kan het niet nee)
Dabedoel ik
Kindje krijgt teveel binnen en kan dit niet verwerken en dan komen er allerlei soorten klachten bij de uk. Ik heb veel advies gekregen van een lactate deskundige en is mij geadviseerd om te blokvoeden. En ik laat de melk die met de tsr eruit komt weglopen in de doek. En het werp al zijn vruchten af gelukkig. Frummel zou zich met enkele dagen weer goed moeten voelen en weer een "normaal" eetpatroon hebben.
pi_47438156
quote:
Op maandag 19 maart 2007 15:52 schreef nikky het volgende:

[..]

Dabedoel ik
Kindje krijgt teveel binnen en kan dit niet verwerken en dan komen er allerlei soorten klachten bij de uk. Ik heb veel advies gekregen van een lactate deskundige en is mij geadviseerd om te blokvoeden. En ik laat de melk die met de tsr eruit komt weglopen in de doek. En het werp al zijn vruchten af gelukkig. Frummel zou zich met enkele dagen weer goed moeten voelen en weer een "normaal" eetpatroon hebben.

Fijn dat het goed heeft geholpen! Ik blijf me er over verbazen hoe weinig aandacht er altijd is voor te veel melk, terwijl dat veel vaker voor komt dan te weinig melk!
  Milf maandag 19 maart 2007 @ 15:59:00 #150
16000 nikky
pi_47438226
quote:
Op maandag 19 maart 2007 15:19 schreef owlet het volgende:

[..]

Inderdaad, dit is ook het enige waarbij ik me voor kan stellen dat er sprake is van overvoeding. En dan kan Nikky wel zeggen dat het over Bv gaat en dat de kunstvoeding er niet bij gehaald moet worden, maar er zit zo'n groot verschil tussen deze manier van 'overvoeden' en te veel kunstvoeding geven dat ik vind dat dat onderscheid best wel even duidelijk gemaakt mag worden als er iemand is die zich zorgen maakt dat haar kindje misschien te veel drinkt.
Ik kan nog wel een aantal redenen verzinnen waardoor minder Bv geven misschien beter zou zijn. Zoals wat hier boven is geschreven, of een moeder die de hele dag met haar kind aan de borst ligt en daar zelf ongelukkig van wordt. Of een kind met een zware reflux, noem maar op.
Maar overvoeden, puur zoals dat met kunstvoeding gaat, gelinkt aan het aantal cc's dat een kind zou mogen drinken? Daar geloof ik niet in.
Volgens mij reageerde ik op een stelling dat kindjes die BV krijgen niet overvoed kunnen raken. En reageerde daarop dat het wel degelijk mogelijk is
quote:
Op maandag 19 maart 2007 10:42 schreef beefcake het volgende:
Dat kindjes die de fles krijgen met KV een andere manier van overvoeden kunnen krijgen, dat zal best. Maar volgens mij ging het hier duidelijk over BV en niet KV. En bij BV wordt ook de term overvoeden gebruikt. Dus om gelijk maar te zeggen dat het niet kan met BV vind ik nogal wat om te zeggen namelijk. Hetzij op een andere manier dan KV gevoedde kindjes.
  Milf maandag 19 maart 2007 @ 16:00:21 #151
16000 nikky
pi_47438286
quote:
Op maandag 19 maart 2007 15:57 schreef owlet het volgende:

[..]

Fijn dat het goed heeft geholpen! Ik blijf me er over verbazen hoe weinig aandacht er altijd is voor te veel melk, terwijl dat veel vaker voor komt dan te weinig melk!
Ja en ik dacht aldoor dat ze te weinig kreeg omdat ze zo vraak vroeg. En ze werd onrustig en was niet zo tevreden meer als ze net had gedronken. En ik snapte er helemaal niets van. Ik wist gewoon niet wat mijn moppie dwarszat.
Maar teveel melk dus.
  Milf maandag 19 maart 2007 @ 16:01:50 #152
16000 nikky
pi_47438341
ik ben er weer weg van hoor dames . Ik zit hier om een PC te installeren en niet om te FOK!ken .Maar wilde even reageren.
Toedels
pi_47440832
En wij samen zijn dan weer dat gemiddelde waar natuurlijk wel veel info over te vinden is!

Ik ben inmiddels aan het afbouwen voor overdag. Lis is bijna 6 maanden. iig tot 6 maanden dacht ik voordat ik wist dat ik te weinig melk had. En met alle ups en downs heb ik dat bijna al gehaald. Het was een flinke investering van mijn kant maar ik ben superblij dat ik het heb kunnen volhouden dat dubbelvoeden. Nu blijf ik haar 's avonds, eventueel 's nachts en 's ochtends nog wel voeden maar ik verwacht dat dat vanzelf steeds minder gaat worden.
pi_47441064
Toch vind ik het dan raar dat de term overvoeden wordt gebruikt bij een grote melkpoductie. Als je ook googlet op borstvoeding en overvoeden lees je alleen maar dat dat niet mogelijk is. Ik dacht dat sidn3y doelde op het overvoeden als bij kunstvoeding, vandaar mijn reactie
  maandag 19 maart 2007 @ 20:03:13 #155
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47447651
In dat geval de volgende vraag: Kun je je kind met bv overvoeden als deze in een fles wordt gegeven??? Of geldt dan toch nog steeds als ze vraagt mag je geven??? Ik vind het namelijk moeilijk. Maud krijgt in principe twee tot drie flessen op een dag, maar als ze bij de oppas heeft gedronken en na 2 uur eigenlijk weer wil, zou ze dan mogen of is het dan niet goed omdat ze dan net 150ml op heeft. Tot nu toe hebben we steeds gewoon gegeven (lees: afgelopen week, want nu drinkt ze eindelijk lekker uit de fles). Persoonlijk denk ik dat het wel kan, want de bv verschilt natuurlijk van samenstelling. Soms is ie iets meer waterig (veel voormelk gekolfd) en kan ik me voorstellen dat ze dan sneller weer wil drinken. Of is dit een rare denkwijze?
pi_47447998
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:03 schreef chacama het volgende:
In dat geval de volgende vraag: Kun je je kind met bv overvoeden als deze in een fles wordt gegeven??? Of geldt dan toch nog steeds als ze vraagt mag je geven??? Ik vind het namelijk moeilijk. Maud krijgt in principe twee tot drie flessen op een dag, maar als ze bij de oppas heeft gedronken en na 2 uur eigenlijk weer wil, zou ze dan mogen of is het dan niet goed omdat ze dan net 150ml op heeft. Tot nu toe hebben we steeds gewoon gegeven (lees: afgelopen week, want nu drinkt ze eindelijk lekker uit de fles). Persoonlijk denk ik dat het wel kan, want de bv verschilt natuurlijk van samenstelling. Soms is ie iets meer waterig (veel voormelk gekolfd) en kan ik me voorstellen dat ze dan sneller weer wil drinken. Of is dit een rare denkwijze?
Man, dat overvoeden-woord zorgt voor allerlei toestanden hier

Kindjes mogen zoveel en zovaak moedermelk drinken als ze willen, of dat nou uit de borst of de fles is. Dat is niet schadelijk voor de niertjes en ze worden er niet dik van.

Niet zo moeilijk doen mensen.

Laat Maud lekker drinken als ze wil. Geef wat extra mee, in klontjes of zo, dan kan de oppas naar eigen inzicht ontdooien. Zo, probleem opgelost.
pi_47448118
Mijn CB-arts zei ook dat ik BV niet mee hoefde te tellen bij de kunstvoeding.
  maandag 19 maart 2007 @ 20:13:20 #158
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47448146
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:10 schreef nebelung het volgende:

[..]

Man, dat overvoeden-woord zorgt voor allerlei toestanden hier

Kindjes mogen zoveel en zovaak moedermelk drinken als ze willen, of dat nou uit de borst of de fles is. Dat is niet schadelijk voor de niertjes en ze worden er niet dik van.

Niet zo moeilijk doen mensen.

Laat Maud lekker drinken als ze wil. Geef wat extra mee, in klontjes of zo, dan kan de oppas niets teveel ontdooien en wat meer als het te weinig is. Zo, probleem opgelost.
Zag het niet als probleem, maar ben nieuwsgierige van nature. Klontjes liggen al in de diepvriezer. Merk alleen dat ik niet kan rekenen. Ontdooide BV moet meteen op, toch? Had zaterdag 300ml ontdooid terwijl er nog een voeding stond. Domme ik.
pi_47448315
quote:
Op maandag 19 maart 2007 17:02 schreef snoopy het volgende:
En wij samen zijn dan weer dat gemiddelde waar natuurlijk wel veel info over te vinden is!

Ik ben inmiddels aan het afbouwen voor overdag. Lis is bijna 6 maanden. iig tot 6 maanden dacht ik voordat ik wist dat ik te weinig melk had. En met alle ups en downs heb ik dat bijna al gehaald. Het was een flinke investering van mijn kant maar ik ben superblij dat ik het heb kunnen volhouden dat dubbelvoeden. Nu blijf ik haar 's avonds, eventueel 's nachts en 's ochtends nog wel voeden maar ik verwacht dat dat vanzelf steeds minder gaat worden.
Supercalifragilisticexpialidocious! (komt in mij op)

Goe gedaan
pi_47448340
Chaca, daarom dus klontjes, als je een keer een klontje teveel ontdooit en weg moet gooien is het probleem nog niet. Een heel flesje is wel een probleem natuurlijk.

Ik ontdooide altijd liever te weinig (klontjes) dan te veel dus, een extra klontje is zo ontdooid.
pi_47458415
Fons weet zijn eten hoe dan ook te vinden.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 00:16:18 #162
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47458559
Leuke foto Bassmiss Fons is groot geworden
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 07:32:38 #163
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47460742
Inderdaad een lekker menneke die Fons maar dat weet BM nu wel een keer

Bar, hoe lang heb jij eigenlijk BV gegeven?
Iedere golf van de zee,
pi_47464106
Wat een leuke foto! En ook een prettige houding, al zeg ik het zelf.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 10:34:31 #165
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47464338
gave foto bm. Zo heeft Maud nog nooit gedronken. Kan ik ook wel eens proberen.

Oh, en hier begint de 4-maanden dip. Alles is interessanter dan eten. En vooral het geluid dat uit d'r eigen keeltje komt. 3 slokken, hagrrr, prrrrt.oh, ja ik was aan het drinken....ahvrieee, weer wat slokken en dan nog maar eens een grote lach naar mama. Wel heel gezellig.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 10:41:16 #166
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47464539
Ik vind het erg stoer snoopy, dat je het zo lang hebt volgehouden. Die Lis heeft maar geluk.

Fons is echt al groot. Ik vind het juist niet handig zo, Anna kan dan veel te veel rondkijken. Dan drinkt ze niet meer.

Het is ook weer fase chacama. Alles is een fase, een fase, een fase.
*OUD heilige*
pi_47464609
Het is een handige houding voor de mensen met teveel melk. Minder overstromingsgevaar in je kindje.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 10:44:22 #168
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47464636
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 07:32 schreef Neuk het volgende:
Inderdaad een lekker menneke die Fons maar dat weet BM nu wel een keer

Bar, hoe lang heb jij eigenlijk BV gegeven?
9 maanden, en toen was het ook echt op zeg maar
Thijs kwam ineens weer aldoor terug zetten overdag en snachts, en toen had mama zoiets van , jongen we gaan overstappen, want dit houd ik niet lang vol
  dinsdag 20 maart 2007 @ 10:46:11 #169
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47464687
Tot nu toe wel een gezellige fase. De fase van mama de melk komt niet snel genoeg...of te snel dus ik zal je even fijn knijpen hebben we gelukkig gehad. Ik ben nog wel bont en blauw op plekken, maar knijpen doet ze nu (klopt af) niet meer.
  † In Memoriam † dinsdag 20 maart 2007 @ 11:03:16 #170
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_47465189
quote:
Op maandag 19 maart 2007 17:02 schreef snoopy het volgende:

Snoopy, gefeliciteerd met het bereiken van je mijlpaal! Je mag heel erg trots op jezelf zijn.
(Ik ben zelfs trots op je )
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:45:49 #171
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47466467
* Jelief is ook heel trots op Snoopy, je hebt het maar mooi gedaan hoor! Petje af!
pi_47467214
Ik heb heel Snoopy gemist! Wat goed joh, je mag echt ontzettend trots op jezelf zijn. Wow!
pi_47467530
Goed zo Snoopy

Hier gaat alles nog naar wens, net voor het 3-mnd-bezoek op het cb geweest en ze is 64cm en 6310 gram. Langer en zwaarder dan Myrthe op die leeftijd was maar wel goed in verhouding (vinden wij ).
pi_47468408
Ik ben ook heel trots

en ik ook op jou Macka! Dat pakken ze ons niet meer af!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:16:08 #175
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47475870
Ik heb misschien een beginnende borstontsteking (hele pijnlijke borst, krimp van de pijn als ik een kind moet oppakken en het gaat niet over door Julia vaak daar aan te leggen op verschillende manieren (kinnetje juiste richting etc.) ...
Nou had mijn zus het over homeopatische middelen maar ik vroeg me af of jullie dat ook aanraden. Ik kom er op internet niet veel over tegen...
- crème bioforce (wordt ook voor tepelkloven gebruikt o.i.d.?)
- phylacca
- silicea b12 ...

Ze gaf ook de tip om een warme douche te nemen maar dat gaat op t moment helaas niet.

Oh ja, ik voel me zowiezo 'ineens' sinds ik die pijnlijke borst heb helemaal niet lekker, rillerig en grieperig, maar heb volgens mij geen koorts.
pi_47476053
Je moet hem iig warm houden Suzanna. Ik had zo'n gelpack dat je kon opwarmen en in je bh stoppen.
Sterkte!
pi_47476093
Warmte, warmte, warmte, warmte. Er zit een verstopping en met warmte gaan de melkkanaaltjes open, waardoor het weer gaat stromen en de verstopping kan worden opgeheven.

Hydrofiele washandjes warm maken en op de zere borst leggen als compres, of zo'n pitjeszakje, desnoods kruik of voorover hangen in een bak met warm water. Eventueel een compres (hydrofiel washandje vullen) met kwark en dat op de zere plek leggen, als je dat in huis hebt.

En inderdaad zoveel mogelijk aanleggen met kinnetje naar zere plek.

Creme's en dergelijke geloof ik niet in persoonlijk. Je kan je tijd beter steken in bovenstaande dingen. Zéker als je je al rillerig enzo voelt. Een BO moet je vóór zijn.

sterkte!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:29:58 #178
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47476509
Dank jullie wel. Weten jullie toevallig waar je zo'n gelpack / pittenzakje kunt kopen? Want mijn man komt nu naar huis toe maar ik zie het niet zitten als hij op zoek moet gaan naar zoiets, ik kan nu niet goed voor de kinderen zorgen voor mijn gevoel (gelukkig is alleen Noa wakker op het moment).
pi_47476580
Neem gewoon een bak met warm water en gebruik (hydrofiele) washandjes anders .)
En met je borst desnoods ondersteboven af en toe in de wasbak.

Dat heb je gewoon in huis en dan kan je man voor de meiden zorgen en hoeftie niet meer weg
pi_47476664
Een gelpack bij de apotheek.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:34:59 #181
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47476699
Ik wil zo graag lekker op de bank liggen ... bah helemaal geen zin om moeilijk te doen nu ik me niet lekker voel. Maar je hebt gelijk hoor! thnx.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:00:13 #182
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47477641
Suzanna met de mooie meisjes, wat rot voor je, ik hoop dat je snel opknapt.
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 10:44 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

9 maanden, en toen was het ook echt op zeg maar
Thijs kwam ineens weer aldoor terug zetten overdag en snachts, en toen had mama zoiets van , jongen we gaan overstappen, want dit houd ik niet lang vol
9 maand is toch hartstikke netjes!
Ik heb zelf besloten vanaf 6 maand af te bouwen. De combinatie werk en BV (kolven) vind ik echt frustrerend. Brent wil niet meer zo goed aan de borst (alleen als ie echt moe is en ook mamahonger heeft) want de fles gaat veel gemakkelijker dus hij is gewoon jengelig aan de borst.
Na de 6 maand ga ik minder moeite doen en dan zie ik wel hoe lang het goed gaat
Tenzij ik hier nog wat goeie tips krijg natuurlijk
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 20 maart 2007 @ 18:03:38 #183
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47479980
Suzanna, zoals gezegd warmte. Maar ook masseren tijdens het voeden/kolven! Ik heb 5x een beginnende ontsteking gehad zoals jij omschrijft, en consequent masseren, warmhouden en leegkolven (na het drinken) hebben gezorgd dat het elke keer na zo'n 24 uur over was.
Veel sterkte!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:49:47 #184
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47486838
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:00 schreef Neuk het volgende:
Suzanna met de mooie meisjes, wat rot voor je, ik hoop dat je snel opknapt.
[..]

9 maand is toch hartstikke netjes!
Ik heb zelf besloten vanaf 6 maand af te bouwen. De combinatie werk en BV (kolven) vind ik echt frustrerend. Brent wil niet meer zo goed aan de borst (alleen als ie echt moe is en ook mamahonger heeft) want de fles gaat veel gemakkelijker dus hij is gewoon jengelig aan de borst.
Na de 6 maand ga ik minder moeite doen en dan zie ik wel hoe lang het goed gaat
Tenzij ik hier nog wat goeie tips krijg natuurlijk
Dat heb ik nooit hoeven doen Kolven op het werk of wat dan ook, ben tot februari 2006 thuisgebleven om lekker huismama te zijn en te genieten van Thijs
Dus echt tips heb ik niet voor je
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:14:05 #185
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47487910
Ik zit te twijfelen of ik ook helemaal zal stoppen Eigenlijk heb ik het zo een beetje gehad, de tandjes zijn nu écht onderweg en ze komt snachts wel 2x. (Niet dat ik denk dat het meteen over is als ze alleen nog maar kv krijgt, maar dan kan peter dat wat makkelijker geven, nu zijn we zo snel geneigd om haar in bed te nemen en bv te geven terwijl ze volgens mij gewoon mamahonger heeft.)
ook wil ik evt. drama's voor zijn. Nu is ze denk ik nog net klein genoeg om er niet heel veel van te merken.

Aan de andere kant: het is wel gezellig enzo
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:22:45 #186
94046 PM-girl
pi_47488338
Suzanna, sterkte met je ontsteking, het is geen pretje.

En even een voor Snoopy, want ik vind het super dat je het zo lang hebt gedaan, die combinatie!

Neuk, ik begrijp het wel, dat je wil gaan afbouwen. Bv ivm met werk kost gewoon meer energie, althans zo ervaar ik het.

Bass-Miss, leuke foto! Simon wil zo ook wel eens drinken, met name als we in bed aan het knuffelen en spelen zijn, dan valt hij soms ineens aan zo! Maar hij houdt het niet lang vol, omdat hij zijn gezichtje dan helemaal smoort in mijn borst.
Verder loopt het hier goed, tweede tandje onderweg maar nog geen bijten.
*
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:28:36 #187
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47488592
Zo'n bijna ontsteking heb ik twee keer gehad en die zijn beide met warmte overgegaan. 's Nachts sliep ik zelfs op een kruik. Dat lag niet fijn, maar het hielp wel. Beterschap!

Eigenlijk vind ik het kolven op mijn werk wel fijn, want het zijn de enige momenten van de dag dat ik even rust heb. Buiten het kolven kan ik me nooit afsluiten, er kan altijd iemand binnenlopen en zelfs als ik ga wandelen moet ik er rekening mee houden dat ik iemand van mijn werk tegen kan komen.
*OUD heilige*
pi_47488711
Knap hoor Snoopy, een half jaar!

Gek is het eigenlijk... ik heb het eerste half jaar niet anders gedaan dan me af te vragen of ik het wel vol zou houden met die lastige meid van me. Nu is ze bijna een jaar (!) en ik kan oprecht niet zeggen wanneer ik zou willen stoppen. Het is zo 'gewoon' inmiddels. En misschien wel de laatste keer... Ik zit daar al over na te denken sinds ik bij het CB het gesprek heb gehad over de vele nachtvoedingen. Ze vroeg me hoelang ik nog wilde geven en hoeveel voedingen dan. Praktisch gezien (met nog een peuter die opdringerig rondhuppelt ) zullen dat 3 voedingen per dag zijn, maar hoelang nog? Het was niet de bedoeling om een langvoeder te worden, maar Tinka is 'plotseling' bijna jarig?! Snif... wat is mijn kleine meissie stiekem ineens groot geworden al...
*is het heel raar als ze nog een tiet krijgt voordat ze gaat stappen straks?!*
pi_47489746
Snoopy ik ben ook trots op je! Al dat dubbele voeden, ik zou allang afgehaakt zijn

Suzanna klinkt lastig die beginnende borstontsteking! Beterschap maar

LadyS ik heb geen tips voor je helaas! Hoelang heb je Amber eigenlijk gevoed?

Mammietje wat gaat het hard he, al bijna een heel jaar!

Hier wil mijn peuter ineens ook uit mijn borst drinken Ik weet wel dat veel kindjes ook weer baby willen zijn als ze een broertje/zusje krijgen, maar Dylan heeft het alleen met het drinken uit de borst en dan ook zo drammerig ineens. Ik kon Quinten niet aanleggen vandaag of Dylan zat te zeuren dat ie ook wilde drinken uit mama's borst. Hij zat al aan mijn shirt te trekken die over de borst zat waar Quinten niet uit dronk. Ik had Dylan al een beker drinken gegeven, maar dat wilde hij niet. Herkent iemand dit? Ik wil dus niet dat Dylan aan de borst gaat, maar wil ook niet dat hij hierom jaloers wordt op Quinten. Ik weet niet of het misschien beter in het peutertopic past?
pi_47491887
Lijkt me dat het toch hier past, Beefcake.... als het om een flesje ging, zou je namelijk gemakkelijker er aan toe geven, toch?
Eén en al herkenning hier!!! Een paar maanden terug vroeg hij er al herhaaldelijk om. Hij kon nog maar net een beetje praten en zat ook nog eens in zijn bijtfase! Ik vond het zo moeilijk... want precies zoals je zegt, je wilt ook niet dat je peuter jaloers wordt. En voor volwassenen is het 'vreemd', een peuter aan de borst, maar het kind ziet alleen maar dat zijn/haar broertje/zusje het wél mag. Ik bedacht me dat hoe moeilijker ik er over zou doen, hoe meer het een item voor hem zou worden. Door zijn bijtfase vond ik het doodeng, maar heb gezegd dat het mocht voor één keertje. Hij nestelde zich helemaal als baby op schoot en gaf een heeeeeeel voorzichtig kusje op mijn tepel, en riep: "Hmmm, lekkuh"!!! Tot mijn verbazing wist hij gewoon absoluut niet wat hij er mee moest doen! Daarna de andere nog op dezelfde manier en klaar! Hij heeft er niet meer om gevraagd!
Doordat Tinka zo lastig drinkt als er anderen bij zijn (zeker haar drukke broer), is Randy er een paar maanden geen getuige meer van geweest, tot 2 weken terug. Ineens was het weer interessant. Toen heb ik zijn pop gepakt en 'door de trui heen' gevoed. (Dat deed hij na bij zichzelf trouwens, erg grappig om te zien!) Daarna mocht hij ook op die manier 'aan de tiet'! Hij nam er genoegen mee.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 22:56:32 #191
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47493031
Verstandige oplossing Mammietje...
Iedere golf van de zee,
pi_47493594
piet heeft er ook wel eens om gevraagd maar ik heb toen heel stellig gezegd dat die melk alleen voor anna was en daar nam hij genoegen mee. hij zou 't ook vrijwel zeker niet meer kunnen inderdaad, maar ik had er gewoon helemaal geen zin in dus 't was gewoon zo en punt uit. gelukkig was dat genoeg.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 23:28:04 #193
3011 E.T.
pi_47494384
Gelukkig heeft Saskia daar (nog) niet om gevraagd, zou nl. ook niet zo goed weten hoe ik dat zou moeten aanpakken.
  woensdag 21 maart 2007 @ 07:15:11 #194
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47498442
Het gaat hier al een stukje beter door de borst warm te houden. Ben lekker met de kinderen in bad geweest (helaas komen ze dan soms toch er tegenaan en dat is ... ) en daarna naar bed met gelpack, had mijn man toch nog gehaald. Was ik wel blij mee hoor, want het is véél zachter dan een kruik en je kunt het in je bh proppen ...

Ik voel me niet meer grieperig (wel moe, want Julia wilde vaaaaaak drinken vannacht ) maar de pijn is er nog wel. Ik geloof wel iets minder bedankt voor jullie adviezen en lieve reacties!!

Moonah, vijf keer een beginnende ontsteking! ...lijkt me echt vreselijk zeg. Hoe ontstaan die dingen nou eigenlijk? Ik heb geen idee...heb volgens mij niets 'fout' gedaan (te lang die borst niet gegeven o.i.d.) ...
  woensdag 21 maart 2007 @ 07:22:13 #195
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47498488
Da's goed nieuws Suzanna
Iedere golf van de zee,
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:06:13 #196
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47507356
ik deed altijd een latex handschoen vullen met heet water, ook keifijn, lekker zacht en vormbaar.
ik heb ook wat ervaring met mn tien borstontstekingen
ik heb er blijkbaar aanleg voor ofzo het begon al na een week.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:37:24 #197
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47508521
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:54 schreef beefcake het volgende:

LadyS ik heb geen tips voor je helaas! Hoelang heb je Amber eigenlijk gevoed?
een kleine 5 maanden (met 3,5 maand ofzo al niet meer volledig)

Gisterenavond heeft Iris geen bv gekregen maar kv. Vanmorgen wel weer bv

Suzanna, fijn dat het beter lijkt te gaan!
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:52:18 #198
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47508995
Suzanne fijn dat het beter gaat.

Fleur heeft 1x bij me aan de borst geproeft toen ik Maud had gevoed. Zij wilde ook. Het is bij die ene keer gebleven en ze vraagt er ook niet meer naar. Het enige wat ze vraagt is al Maud drinkt of het eten of toetje is. De tweede borst is bij ons het toetje en dan weer Fleur dus dat Maud bijna klaar is en mama weer tijd voor haar heeft.

Maud heeft gisteren trouwens haar eerste fles met KV op. Ik ga het niet redden om 2x 180 ml per dag te kolven en heb nu met de oppas afgesproken dat ze 1,5 voeding bv krijgt en die ander halve krijgt ze dan kv. Zo hoop ik het nog een paar maanden vol te houden.

Ik wil de zes maanden volmaken en dan langzaam de kolfmomenten eruit gaan halen. Dit in combi met de kleine voorraad die ik heb staan zou er voor moeten zorgen dat Maud voorlopig nog voor 90% bv krijgt.

LadyS Maud komt nu ook nog steeds 2 keer op een nacht. Het is inderdaad vermoeiend en vooral de tweede voeding mond vaak uit in pure mama-honger en eindigt dus ook bij ons in bed uit. Geen antwoord op je vraag, maar wel herkenning.
pi_47510436
Welke van de volgende stellingen is juist? Motiveer je antwoord.
1. Baby's moeten slapen
2. Mama's ook.
3. Tepels hebben ook rust nodig

a) Alleen 1, moeders hebben niets te willen
b) 2 en 3, slapen baby's ook dan
c) Zowel 1, 2 als 3 zijn wenselijk
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:45:37 #200
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47510812
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:35 schreef Mwanatabu het volgende:
Welke van de volgende stellingen is juist? Motiveer je antwoord.
1. Baby's moeten slapen
2. Mama's ook.
3. Tepels hebben ook rust nodig

a) Alleen 1, moeders hebben niets te willen
b) 2 en 3, slapen baby's ook dan
c) Zowel 1, 2 als 3 zijn wenselijk
Stelling 1, 2 en 3 zijn juist. Het is alleen lastig deze op een dusdanige wijze te motiveren opdat de baby in kwestie overtuigd wordt van de correctheid van deze stellingen.

Stelling 1:
Baby's moeten slapen.
Ja, en dat doen baby's ook. Het probleem ligt alleen in het feit dat de baby niet slaapt wanneer moeders willen slapen.

Stelling 2:
Zie stelling 1.

Stelling 3:
Zie stelling 1.

pi_47511300
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:45 schreef chacama het volgende:

[..]

Stelling 1, 2 en 3 zijn juist. Het is alleen lastig deze op een dusdanige wijze te motiveren opdat de baby in kwestie overtuigd wordt van de correctheid van deze stellingen.

Stelling 1:
Baby's moeten slapen.
Ja, en dat doen baby's ook. Het probleem ligt alleen in het feit dat de baby niet slaapt wanneer moeders willen slapen.

Stelling 2:
Zie stelling 1.

Stelling 3:
Zie stelling 1.

Met vlag en wimpel geslaagd, ga door naar Start en win 10.000 Geeuwro
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:11:27 #202
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47511798
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:58 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Met vlag en wimpel geslaagd, ga door naar Start BED en win 10.000 Geeuwro
pi_47512125
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:11 schreef chacama het volgende:

[..]
Oeh ja. Bed
Waar stond het mijne ook alweer?
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:35:43 #204
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47512780
wat chaca zegt!

(ik heb nog nooit een prijs gewonnen...)
Iedere golf van de zee,
pi_47572790
Dan is dit iets voor jou Neuk en voor ouders van flesweigeraars
http://www.babyinfo.nl/wijjongeouders/belenverwen/maart_2007.asp
Die Tommee Tippee-set schijnt volgens sommigen op het bv-forum goed te zijn voor flesweigeraars. Ik kende t niet dus Googlede erop, en kwam deze link tegen, dacht 'ach ik doe eens gek' en won zojuist de set Misschien moeten ze op en maken jullie ook nog kans.
pi_47605070
Ik heb twee keer meegedaan Poemojn, maar won helaas niets Ik heb toen maar een flesje gekocht bij de Etos en Quinten moest eerst wel weer hard huilen, maar heeft uiteindelijk toch maar alles wat erin zat (50 ml) opgedronken Hopelijk geen beginnersgeluk voor het flesje
  zaterdag 24 maart 2007 @ 14:53:21 #207
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47610956
Het is opgedronken, beekcake, dat is al heel wat!
*OUD heilige*
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:34:24 #208
94046 PM-girl
pi_47716311
Suzanna, is de ontsteking helemaal weggegaan?
*
  dinsdag 27 maart 2007 @ 17:48:48 #209
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47718919
hier overgens is het weer helemaal gestopt, de ha d8 dat het lag aan mijn veranderde hormoonhuishouding...
Mocht het nu weer terug komen, dan gelijk weer langs.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 18:36:24 #210
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47720397
Doordat Maud gisteren niet bij me heeft kunnen drinken door gebruik van medicijnen en ik dus heb gekolfd (maar niet goed genoeg blijkbaar) ben ik nu een BO aan het bevechten. Dadelijk Maud aanleggen, en daarna douchen met handkolf van Beefcake....gelukkig dat ik hem heb.

wish me luck
pi_47722932
Shit Chacama..... good luck!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:22:24 #212
3011 E.T.
pi_47724591
Oe Chacama.. succes! (<- das nederlands voor good luck )
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:22:57 #213
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47729962
Dat is balen chacama. Succes!
*OUD heilige*
pi_47737634
Ok ik weet niet of ik hem al eerder gesteld heb die vraag. Maar dit is meer voor de lang voeders. Ik heb heel vaak dat mijn ongesteldheid langer uitblijft vanwege het nog steeds bv geven. Heel irritant vind ik zelf want je zit dan vaak te denken dat je zwanger zou kunnen zijn. Ik gebruik de pil niet zie je. Bij ons dus alleen condooms. Zijn er meer die hier last van hebben? Tan jij misschien? Of jij Poemojn?
  woensdag 28 maart 2007 @ 08:27:03 #215
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47737660
En ik heb gewonnen . Gisteravond al meteen begonnen met warmte compres en vervolgens dus onder douche en kolven en masseren. Toen boven op een hittepit in slaapgevallen en Maud hielp mama heel goed door om de 3 uur te komen. Andere nachten had ik het minder fijn gevonden, maar nu was het heel prettig om zo vaak leeggetrokken te worden.
En voor vandaag staat wat kolven betreft om de 3 uur op het programma. Dit nooit meer. Die pijn is werkelijk verschrikkelijk.
pi_47737858
He bah chacama, gelukkig is het gevaar alweer geweken
pi_47738271
Heb ik nu gewoon geluk dat het bij mij zo gemakkelijk gaat of overdrijven er zoveel van jullie?
Ik lees hier regelmatig dingen als: "heldinnen", "overwonnen" , "volhouden"...
Krijg er eerlijk gezegd een beetje de kriebels van.
Zo moeilijk is borstvoeding geven toch ook niet?
pi_47738646
Vergeleken met mij heb jij een makkie B-M.
  woensdag 28 maart 2007 @ 09:27:34 #219
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47738735
Bass miss, ik heb het ook wel eens. Ikheb nagenoeg geen problemen gehad na de kloven van het begin. Ik denk dat het voor de een moeilijker is dan de ander. Als je om de haverklap een (bijna) b-o hebt dan is een half jaar al heel wat laat staan doorgaan tot een jaar of langer.

Lewis, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik ontzettend regelmatig ongesteld ben. Ik word het wel steeds weer en dan is zo'n week of vier geleden Ik hou het dus niet zo precies in de gaten, zou ik wel moeten doen denk ik.
pi_47738855
b-m misschien heb jij wel geluk maar ik moet zeggen dat ik bv geven eerst wel moeilijk vond.
vooral na een moeilijke start en gelukkig geef ik het nu nog steeds.

chacama gelukkig gaat het nu beter.

gaat weer lurken
mama van 3 kids!
pi_47738931
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 09:24 schreef snoopy het volgende:
Vergeleken met mij heb jij een makkie B-M.
Ja, daar kan ik inkomen.
Maar jouw geval komt maar bij ongeveer 2 percent van de vrouwen voor, dacht ik.
pi_47739042
Ik vind het spijtig dat er dikwijls zo dramatisch over gedaan wordt. Het lijkt me (idd in de meeste gevallen) heel normaal dat men borstvoeding geeft. Het is toch helemaal niet zo een prestatie?
Toekomstige moeders zouden schrik krijgen om eraan te beginnen zo.
pi_47739319
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 09:38 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik vind het spijtig dat er dikwijls zo dramatisch over gedaan wordt. Het lijkt me (idd in de meeste gevallen) heel normaal dat men borstvoeding geeft. Het is toch helemaal niet zo een prestatie?
Toekomstige moeders zouden schrik krijgen om eraan te beginnen zo.
er word ook wel eens dramatisch overgedaan maar er word ook heel veel geromantiseerd terwijl dat ook niet zo is.
alles kent zijn tegenslagen maar ook zijn goede dingen.
maar iedereen ervaart dingen anders.

ik vond het in het begin alleen maar stressen en moeilijk vanwege een moeilijke start en als er dan ook nog een schoonmoeder staat te pushen dan ervaar je het ook anders.

maar iedereen moet het zelf ervaren en zo is dat ook voor de toekomstige moeders. wat ik wel jammer vind als je bij het cb bent is dat er moeders heel snel soms na een dag al kappen of niet eens geprobeerd hebben. het is ieders zijn eigen keus maar proberen is het zeker waard.
mama van 3 kids!
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:02:44 #224
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47739724
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 09:47 schreef Popples het volgende:

[..]

er word ook wel eens dramatisch overgedaan maar er word ook heel veel geromantiseerd terwijl dat ook niet zo is.
alles kent zijn tegenslagen maar ook zijn goede dingen.
maar iedereen ervaart dingen anders.

ik vond het in het begin alleen maar stressen en moeilijk vanwege een moeilijke start en als er dan ook nog een schoonmoeder staat te pushen dan ervaar je het ook anders.

maar iedereen moet het zelf ervaren en zo is dat ook voor de toekomstige moeders. wat ik wel jammer vind als je bij het cb bent is dat er moeders heel snel soms na een dag al kappen of niet eens geprobeerd hebben. het is ieders zijn eigen keus maar proberen is het zeker waard.
. vriendin van me heeft tot een jaar volgehouden. maar wel na eerst 3 weken met bloedende tepels gevoed te hebben en vervolgens alleen met tepelhoedje. haar opmerking. het is het beste wat ik mijn kind kan geven. nou ik was al afgehaakt dat zeg ik je. en me zus heeft de eerste 9 maanden en de tweede 7 maanden gevoed, maar ging van BO naar BO. Ik vind dat knap.

Aan de andere kant zie ik mezelf en hoe makkelijk ik geef en kolf. Dat geluk heb ik. en daar ben ik echt super blij mee,.
pi_47739996
Idd, als je die plaatjes bij de voorliching ziet, zo'n waxlenseffect van een supermooie en slanke moeder die in alle rust een baby recht in de ogen kijkt vol liefde en die tegelijkertijd aan heeft liggen, dan denk ik weleens vieze woorden.
Ze laten niet zien hoe je 3 uur 's nachts op een zakdoek kauwend van de pijn sliertjes zit te kolven met een koortshoofd.
Of dat terwijl je zo vredig zit als op het plaatje je schoonmoeder/buurvrouw/tante betje van op de hoek zich ermee komt bemoeien "dat je toch echt over op de fles moet, want je hebt duidelijk niet genoeg melk dat ie 's nachts nog komt".

Magoed, heeft dat soort materiaal ooit geklopt? Lees voor de lol eens informatie over bevallingen door. Daar hebben ze het ook over "de weeën opvangen" en "een rustige, prettige sfeer creëren". Nou, hulde voor de dames die dat kunnen. maar ik lig niet rustiek in m'n weeën te duiken.

Conclusie:
pi_47740055
zo he chacama dat is knap.
ik heb echt bewondering dat mensen dan volhouden.

ik vond de eerste weken echt niks aan. alleen maar moeilijk. en een tepelhoedje vond ik echt verschrikkelijk maar gelukkig kan mijn kleine meid het nu ook zonder.
maar ik moet wel toegeven dat ik 2 flesjes geef op een dag en 3 keer borst.
mama van 3 kids!
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:17:42 #227
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47740199
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:13 schreef Popples het volgende:
zo he chacama dat is knap.
ik heb echt bewondering dat mensen dan volhouden.

ik vond de eerste weken echt niks aan. alleen maar moeilijk. en een tepelhoedje vond ik echt verschrikkelijk maar gelukkig kan mijn kleine meid het nu ook zonder.
maar ik moet wel toegeven dat ik 2 flesjes geef op een dag en 3 keer borst.
maud drinkt 3x fles en 4x borst. als ze bij me is wel borst omdat kolven geen hobby .is.
pi_47740278
mwana het word ook geromantiseerd maar ik denk ook zeker dat iedereen het anders ervaart.

ik moet zeggen dat ik mijn bevalling bijv. veel prettiger terug kijk dan mijn kraamtijd.
ik kan bijv. lachen om mijn bevalling en huilen om mijn kraamtijd.
het is hoe je het zelf voorstelt en ervaart. zo ben ik dus met mijn neus in de boter gevallen dat borstvoeding geven wel vanzelf goed zou gaan. uhmmm niks van waar. maar ik had verwacht dat ik nog dagen in het ziekenhuis een helse bevalling moest doen. maar helemaal weer niets van waar.
mama van 3 kids!
pi_47740419
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:17 schreef chacama het volgende:

[..]

maud drinkt 3x fles en 4x borst. als ze bij me is wel borst omdat kolven geen hobby .is.
hier krijgt mevrouw wel flesvoeding en kolfvoeding en dan 3 keer aan de borst.
ik merk hier dat mijn kleine meid er gewoon niet genoeg aan heeft als ze alleen de borst drinkt.

hebben jullie ook wel eens dat de kleine overstuur aan de borst ligt?
hier is het al een paar dagen huilen en huilen. als ze drinkt dan begint ze in een keer zich van de borst af te duwen en heel hysterisch huilen en na 5min. ligt ze gewoon weer te drinken net als of er niks aan de hand is. ik vind het zo raar terwijl er niks is.
mama van 3 kids!
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:29:30 #230
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47740591
Het is zo jammer dat bv geven niet meer vanzelfsprekend is, dat het bijzonder is als je het wel doet. En dan lijkt/is het ook knap als je door de kloven heen doorzet al zou je dat ook doen als er geen keuze voor een fles zou zijn, toch?
pi_47740672
Ik begrijp wat je bedoelt BM, hoewel ik de situaties als bij Snoopy en Macka echt ontzettend bewonderingswaardig vind.
Dat romantiseren kan ik enerzijds wel begrijpen maar ik vraag me af of het je het niet groter moet zien in de zin van dat de hele kraamtijd eigenlijk een stuk makkelijker en leuker wordt voorgesteld dan hij eigenlijk is.
Ik vond het heel hard werken om borstvoeding geven te leren. Zowel voor mij als voor Ronja. Maar is dat niet ook zo bij het geven van kunstvoeding? En bij het doorslapen, krampjes, als moeder je rust nemen, de trap af proberen te komen met hechtingen van voor tot achter en proberen een kind te tillen terwijl je net een keizersnede hebt gehad?
Al die dingen, met uitzondering van de borstvoeding, worden als heel normaal gezien. Daarmee zetten we door, want het kan niet anders. Het geeft niet dat het veel gedoe is, pijn doet, vermoeiend of moeilijk is.
Alleen bij borstvoeding geven is het al snel allemaal dramatisch en wordt er gestopt. Misschien omdat het alternatief zo dichtbij is en makkelijk lijkt? Ik weet het niet.
Borstvoeding raakt natuurlijk twee heel primaire zaken. Je eigen lichaam en het in leven houden van je kind. Dé twee dingen om als moeder onzeker over te zijn, helemaal in de periode na de bevalling als je nog overstroomt van hormonen
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:40:00 #232
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47740912
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:24 schreef Popples het volgende:

[..]

ik merk hier dat mijn kleine meid er gewoon niet genoeg aan heeft als ze alleen de borst drinkt.

hier is het al een paar dagen huilen en huilen. als ze drinkt dan begint ze in een keer zich van de borst af te duwen en heel hysterisch huilen en na 5min. ligt ze gewoon weer te drinken net als of er niks aan de hand is. ik vind het zo raar terwijl er niks is.
, tsr te snel, niet snel genoeg of gewoon ff dwars. en dat is inderdaad raar.
pi_47740939
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:24 schreef Popples het volgende:

[..]

Kan het niet zijn dat de toeschietreflex te lang op zich laat wachten naar haar zin? In dat geval zou ik zelf doen alsof mijn neus bloed eigenlijk. De melk komt vanzelf en daarna is ze tevreden.
Maar als je denkt dat het drinken voor haar op dat moment pijn doet dan zou ik even laten controleren op spruw.
pi_47741121
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:29 schreef Jelief het volgende:
Het is zo jammer dat bv geven niet meer vanzelfsprekend is, dat het bijzonder is als je het wel doet. En dan lijkt/is het ook knap als je door de kloven heen doorzet al zou je dat ook doen als er geen keuze voor een fles zou zijn, toch?
Ja inderdaad.
Ik vind het van mezelf niet knap eigenlijk dat ik met kloven heb zitten voeden, mijn kind op een kussen voor me omdat ik bang was haar heel hard te knijpen. Er was gewoon geen alternatief (ja, dat was er natuurlijk wel, maar ik dacht er niet eens bij na dat het ook zou kunnen. Gewoon geen optie, klaar.)
Volgens mij, maar dit gaat me niet in dank afgenomen worden , zouden er veel meer kinderen borstvoeding krijgen als de kunstvoeding in de eerste paar weken niet verkrijgbaar zou zijn.
Want na die paar weken is het ineens zo veel makkelijker. Je kind kan beter drinken, je hebt het zelf onder de knie. De ergste emotionele glijbaan is voorbij en het is een stuk makkelijker om dingen helder te zien.
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:50:42 #235
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47741234
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:46 schreef owlet het volgende:

[..]

Ja inderdaad.
Ik vind het van mezelf niet knap eigenlijk dat ik met kloven heb zitten voeden, mijn kind op een kussen voor me omdat ik bang was haar heel hard te knijpen. Er was gewoon geen alternatief (ja, dat was er natuurlijk wel, maar ik dacht er niet eens bij na dat het ook zou kunnen. Gewoon geen optie, klaar.)
Volgens mij, maar dit gaat me niet in dank afgenomen worden , zouden er veel meer kinderen borstvoeding krijgen als de kunstvoeding in de eerste paar weken niet verkrijgbaar zou zijn.
Want na die paar weken is het ineens zo veel makkelijker. Je kind kan beter drinken, je hebt het zelf onder de knie. De ergste emotionele glijbaan is voorbij en het is een stuk makkelijker om dingen helder te zien.
en goede begleiding.
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:56:49 #236
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47741448
Even een vraagje...

Julia heeft vandaag ineens heel veel honger, regeldagje lijkt het. Is het nou het beste om achter elkaar aan te leggen, of om even rust tussendoor te nemen? Het lijkt wel of het 'op' is en dan lijkt het zo nutteloos om maar aan te leggen (en erg frustrerend voor Julia) ...

Ze was ook niet genoeg aangekomen bleek maandag, maar ze was toen nog heel tevreden eigenlijk. Nu begin ik wel te merken dat ze niet genoeg heeft aan een voeding en dat ze langer wil doordrinken maar dat was eerst niet zo...ik vind het maar vreemd.
pi_47741516
liever vaak kleine voedingen, dan minder vaak lange voedingen, Suzanna. Juist dat loze zuigen zorgt er voor dat er een heel duidelijk signaal wordt gegeven naar je lichaam
Heb je haar al eens langs de WHO curves gelegd?
pi_47741764
quote:

Hehe, of alleen maar met voorschrift.
Mijn moeder werkt als vroedvrouw in een ziekenhuis en ze kan er zich zo lastig om maken dat de kinderartsen op voorhand bij alle verse moeders een briefje meegeven welke voeding ze moeten gaan halen als ze geen bv meer zouden geven.
pi_47741901
quote:

[..]

Ja inderdaad.
iedereen heeft zijn eigen menig dus jij ook.
maar als er geen flesvoeding zou zijn dan zouden er wel meer kinder bv krijgen.
maar het is ook als moeder zijnde hoe je er tegen over staat.

ik heb bijv. de eerste weken heel vervelend ervaren.
mijn schoonoeder was zo aan het pushen ze zei bijv. bij iedereen lukt het en je moet want het is beter enz.

maar onder tussen had ik wel een baby die niet wilde drinken en overstuur was en meer afviel dan mocht ja dan moet je wel keuzes maken. het ging even erom wat het beste is om het kind en niet wat anderen zeggen en willen. ik kan me soms nog ergeren aan mijn schoonmoeder omdat ze gewoon zegt dat kunstvoeding troep is.

als ik al op mijn tepel druk sproeit het eruit dus lijkt me niet dat het aan het tsr ligt en pijn heeft ze ook niet met het drinken. het is gewoon raar maar zal ook wel overgaan.
vandaag is ze ook heel huilerig zal wel een paar regeldagen aan komen.
mama van 3 kids!
  woensdag 28 maart 2007 @ 11:14:31 #240
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47742005
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 09:08 schreef Bass-Miss het volgende:
Heb ik nu gewoon geluk dat het bij mij zo gemakkelijk gaat of overdrijven er zoveel van jullie?
Ik lees hier regelmatig dingen als: "heldinnen", "overwonnen" , "volhouden"...
Krijg er eerlijk gezegd een beetje de kriebels van.
Zo moeilijk is borstvoeding geven toch ook niet?
Waarschijnlijk gaat het jou net zo gemakkelijk af als met mij toendertijd, ik had nergens last van, Thijs dronk altijd goed, legde goed aan.
nooit last van borstontstekingen, stuwing, of wat dan ook, geen koorts niet..
Net een klein beetje een gevecht gehad met Thijs toen hij alles om zich heen interesanter vond dan mijn borst
Toen ben ik in het donker op bed gaan liggen, zonder geluiden, zonder licht, en toen drink hij wel.
Maar voor de rest is alles mij bespaard gebleven.
pi_47742193
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:14 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gaat het jou net zo gemakkelijk af als met mij toendertijd, ik had nergens last van, Thijs dronk altijd goed, legde goed aan.
nooit last van borstontstekingen, stuwing, of wat dan ook, geen koorts niet..
Net een klein beetje een gevecht gehad met Thijs toen hij alles om zich heen interesanter vond dan mijn borst
Toen ben ik in het donker op bed gaan liggen, zonder geluiden, zonder licht, en toen drink hij wel.
Maar voor de rest is alles mij bespaard gebleven.
Nu ja, de eerste week deed het ook pijn bij mij, lijkt me ook normaal als er plots iemand hele dagen aan je tepels hangt te zuigen.
En één keer had ik een pijnlijke plek. Maar ik was eerlijk gezegd telkens banger voor wat het zou kunnen worden (als je de verhalen leest), dan voor wat het was op die moment.
Volgens mij wordt er in het algemeen veel te veel spel rond gemaakt.
  woensdag 28 maart 2007 @ 11:26:00 #242
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47742367
Ik kreeg te horen in het ziekenhuis, dat Thijs echt heel goed aanhapte zeg maar, en dan voel je je wel trots, dus daar ook nooit moeite meegehad.

Denk alleen niet dat men overdrijft, qua zere plekken,koorts enz enz, er zijn ook genoeg andere voorbeelden.
  woensdag 28 maart 2007 @ 12:01:21 #243
94046 PM-girl
pi_47743494
Bass Miss, ja de reacties zijn soms erg enthousiast en in jouw ogen overdreven, dat vind ik ook wel. Maar juist daaraan heb ik veel gehad. Wat iedereen zegt, iedereen roept meteen o dan geef je toch een flesje ed.
Ik moet zeggen dat ik door dit topic (voor de bevalling) erg gebrand ben geraakt op het laten slagen van de bv. Na de geboorte heb ik de eerste weken echt moeten vechten tegen pijn, ontsteking en uberhaupt het laten aanhappen van Simon. Niet dat ik Fok nu wil verheerlijken, maar ik heb hier toen wel de ervaringen en steun gekregen die je in irl niet krijgt.
Ik werd voor gek versleten toen ik in de kraamtijd zei in ieder geval 3 maanden bv (desnoods gekolfd) te willen geven en moet je eens zien waar ik maandag sta! En dat is voor een groot deel dankzij de goede tips maar ook de stimulerende en super-enthousiaste aanmoedigingen hier!
*
  woensdag 28 maart 2007 @ 12:23:14 #244
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47744212
Jiiiiieeeehhhaaaaa!
PM, gij heldin!!!!

Ik heb ook behoorlijk moeten afzien tijdens het op gang brengen van mijn BV. Maar ik was/ben enorm gemotiveerd. Daarna een maand of 3-4 spruw gehad, inmiddels 6 dreigende BO's overwonnen, geklooi met kolven...
En toch vind ik het idd vanzelfsprekend dat ik Thies nog steeds volledig BV geef. Ik ben er niet speciaal trots op, vind het wel heel wonderbaarlijk dat hij gewoon puur door mijn melk zo groeit...
pi_47744415
Ok dan, verheerlijk elkaar dan maar verder.
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:23 schreef Moonah het volgende:
..., vind het wel heel wonderbaarlijk dat hij gewoon puur door mijn melk zo groeit...
Dat heb ik ook wel.
  woensdag 28 maart 2007 @ 12:35:24 #246
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47744602
Suzanna!!! Hebn je in de gaten dat Julia bijna 4 maanden is en 'de grote dip' er aan zit te komen? maar dus wat Owlet zegt,heb je haar (gewicht) al langs de whografiek gelegd? en anders wilik nog wel een keer Emma haar grafiek posten. Niet dat ik niet in de stress schoot toen ze te weinig aan kwam en in paniek rijstebloem heb geprobeerd (een schep rijstebloem geeft ongeveer net zoveel calorieën als een slok bv, dus vaker aanleggen is dan een betere oplossing.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Jelief op 28-03-2007 13:15:24 ]
  woensdag 28 maart 2007 @ 12:49:43 #247
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47745192
Yup, die 4maandendip hebben wij ook heel duidelijk gehad. Waar de curve eerst skyhigh steeg, was hij rond 4-5 maanden nagenoeg vlak.... Thies zit nu iets boven het gemiddelde qua gewicht.
Alleen heb ik niet ervaren wat Suzanna nu omschrijft.
pi_47745352
Bij Fons zie je de dip zelfs in de WHOgrafiek. Hij groeide in het begin heel erg snel en dan ineens maar 150 gram op een hele maand... Maar daarmee zit hij nog steeds boven het gemiddelde, met spekpootjes , dus maak ik me geen zorgen.
pi_47748374
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:01 schreef PM-girl het volgende:
Bass Miss, ja de reacties zijn soms erg enthousiast en in jouw ogen overdreven, dat vind ik ook wel. Maar juist daaraan heb ik veel gehad. Wat iedereen zegt, iedereen roept meteen o dan geef je toch een flesje ed.
Ik moet zeggen dat ik door dit topic (voor de bevalling) erg gebrand ben geraakt op het laten slagen van de bv. Na de geboorte heb ik de eerste weken echt moeten vechten tegen pijn, ontsteking en uberhaupt het laten aanhappen van Simon. Niet dat ik Fok nu wil verheerlijken, maar ik heb hier toen wel de ervaringen en steun gekregen die je in irl niet krijgt.
Ik werd voor gek versleten toen ik in de kraamtijd zei in ieder geval 3 maanden bv (desnoods gekolfd) te willen geven en moet je eens zien waar ik maandag sta! En dat is voor een groot deel dankzij de goede tips maar ook de stimulerende en super-enthousiaste aanmoedigingen hier!
dat is ook wel weer zo inderdaad. Het is soms echt fijn om aanmoedigingen te krijgen of om te horen dat je eigenlijk niet moet miepen want het gaat toch allemaal goed.
het zal ook vast wel wat vertekenen, het feit dat ik hier pagina's vol zou kunnen schrijven over borstvoeding en draagdoeken wil niet zeggen dat ik 'in het echte leven' alleen maar met mijn tieten bloot mijn kind draag
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:01:06 #250
108648 cattie
lieve moeder
pi_47757665
Niet Owlet? Wat jammer, weer een beeld in duigen..

Zelf vind ik het juist leuk, hoe iedereen hier elkaar aanmoedigt. Zelf heb ik nauwelijks borstvoedsters in mijn omgeving en als ik dan over de moeilijke momenten praat krijg je toch al snel te horen: "Waarom stap je dan niet over op de fles?" Het doet mij dan goed om hier een hart onder de riem te krijgen. En zelf ben ik er best trots op dat ik nu nog bv geef. Het zou vanzelfsprekend moeten zijn, maar is dat niet (in mijn omgeving). En ik heb er bij tijd en wijle hard mijn best voor moeten doen (in het begin toen Ive niet dronk, met de spruw, met het kolven wat even niet meer wilde, bij discussies met mijn man) en zo denk ik dat bijna iedereen hier er wel af en toe voor heeft moeten vechten en sommigen wel heel erg. En dat kan overkomen als dramatiseren, maar zo beleef ik dat niet.

Ondertussen geef ik nog fijn de borst, 3x op een dag, en daarnaast de fles, 2x op een dag. En dat gaat eigenlijk prima. Over een paar weken gaat de middelste bv er ook uit en dan hoef ik dus niet meer te kolven. Daar zal ik toch best blij mee zijn, want met het kolven ben ik nu wel klaar.
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:56:47 #251
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47759502
Eigenlijk vond ik de bv soms best wel dramatisch. Ik heb het echt vaak moeilijk gevonden en vroeg me dan af waar ik aan begonnen was. En mijn omgeving nog meer, die vonden het helemaal maar niks. Inmiddels hebben ze het gelukkig afgeleerd om me naar kv toe te praten. Het gaat nu goed, maar ik merk wel dat de steeds weer teruglopende productie nu weer gaat spelen (minder kunnen kolven). Gelukkig weet ik nu wel wat ik er aan kan doen, maar ik kan zeker niet zeggen dat het makkelijk is geweest.
*OUD heilige*
pi_47787303
Vandaag naar het CB geweest, even laten wegen en meten en dan zijn 2 prikken. Vooral het vragenlijstje aflopen bij de arts vond ik wel weer grappig. En krijgt hij gewone melk? Nee, hij krijgt nog steeds borstvoeding. Oh, zegt ze, dat is helemaal prima. Ze is zelf ook pas 9 maanden moeder, dus ik vond haar reactie wel leuk en was stiekem wel een beetje trots dat Merlijn alweer 15 maande borstvoeding krijgt.

De eerste maand ging bij mij destijds heel moeilijk, aanleggen niet goed aangeleerd en Merlijn was het te vlug weer kwijt en deed het verkeerd. Het deedpijn toen hij KV kreeg, maar ik was vooral blij toen hij weer aan de borst lag na 4 weken. Veel KV heeft hij in de eerste weken niet gehad, gelukkig. Ik wist dat het mogelijk was hem eraan te krijgen en het is gelukt.

Merlijn begint de nachten steeds wat meer zonder borst door te komen. Gewoon zomaar ineens vanzelf. En ik ben blij . Ook de laatste voeding die hij nog steeds krijgt rond 23.00 en de slokjes voor het slapen gaan zijn niet veel meer. Voor de nachtvoedingen was ik al op een bepaald emanier aan het afbouwen. Merlijn mocht nog maar 10 minuten drinken en dan wilde ik weer een uurtje kunnen slapen. Hij vond het niet echt leuk, maar uiteindelijk draaide hij zich om en kwam een paar uur later pas, nu is het ineens rustig dat hij 's ochtends vroeg pas komt en de rest van de nacht niet echt meer.
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2007 @ 13:34:01 #253
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_47788697
Wat leuk Randa, dat je kunt terugkijken op een succesvolle periode bv geven!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_47788923
Goed om te lezen, Randa! Dat geeft ook een beetje moed aan de nachtvoedende moeders met wallen tot op hun knieën
pi_47790537
wat goed randa.
ik weet niet hoe jullie het volhouden hoor die nachten voeden.
maar ik zou dan overdag als een lijk rond lopen.
mama van 3 kids!
pi_47791961
Je went er ook aan Popples, ik ben ook iemand die genoeg slaap nodig heeft, maar ondanks mijn nachtbrakertje (sinds 2 weken ofzo is het weer echt bal) gaat het best goed met me

Oh ja, dinsdag prikken gehaald en weer rondje Consternatie gedaan. Vorige keer zat er een fronsende mevrouwendokter omdat ik er een paar keer kv in gemikt had (de baby dan he ) en deze keer een koemelkactiviste ofzo. Waarom Nune niet "gewoon" 5 keer voeding kreeg. En nachtvoedingen !? Nou ja, ik heb dr lekker zitten pesten. "Neeh, ze krijgt soms nog wel 15 keer, ze krijgt op verzoek, ook 's nachts." Nou, dr wenkbrauwen verdwenen zowat onder dr haargrens
pi_47792567
`Merlijn slaapt bij ons in bed en dat was voor mij de manier om het een beetje vol te houden met regelmatige uitschieters dat ik het ook zat was hoor. Helemaal stoppen met voeden zal ik voorlopig nog niet, maar het is wel heerlijk dat Merlijn mij steeds minder nodig heeft.

Het doorslapen is nu eigenlijk wel te herleiden op een riante gewichtstoename en merlijn speelt meer en meer buiten en zal daardoor ook veel moeier zijn. Hij was in één maand tijd bijna 400 gram aangekomen. Wat anders dan 300 gram in 3 maanden tijd de vorige keer.
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:59:11 #258
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47792692
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Je went er ook aan Popples, ik ben ook iemand die genoeg slaap nodig heeft, maar ondanks mijn nachtbrakertje (sinds 2 weken ofzo is het weer echt bal) gaat het best goed met me
het went. En ik ben altijd zo blij om te lezen dat Nune en Maud zo netjes alles samen doen op afstand. Geeft me in elk geval het gevoel dat ik niet 6x per nacht in mijn eentje rond aan spoken ben in een huis. Maud had het afgelopen nacht goed voor elkaar. 10 uur drinken, 1 uur drinken, 2 uur piepen, 3 uur speen kwijt, 4 uur drinken.....5 uur wakker....bij mama in bed verder geslapen tot 7 uur.

Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:26:23 #259
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47793925
ik heb er echt helemaal geen zin meer in...

maarja ik heb ook een baaldag dus ik heb nergens zin in...
Iedere golf van de zee,
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:32:03 #260
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47794149
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:26 schreef Neuk het volgende:
ik heb er echt helemaal geen zin meer in...

maarja ik heb ook een baaldag dus ik heb nergens zin in...
Dan is het dus helemaal moeilijk. Een baaldag is echt rot. Kun je het evt. opvangen door bv uit de fles te laten geven. Dat jij even wegkunt en je zin kunt verzetten.....
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:42:54 #261
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47794594
Nee dat lukt vandaag dus niet. Ik heb ook vreselijke rugpijn. Al een aantal weken en het lijkt steeds erger te worden. Ik weet ook echt nietwaar het aan ligt. Misschien moet ik wel ongesteld worden en zet het niet door ofzo...
Iedere golf van de zee,
pi_47795816
krijg er spontaan slaap van. maar gelukkig slaapt mijn meisje goed door tot 6.30/7.30

neuk balen dus vandaag hopelijk is je dagje snel voorbij. sterkte
mama van 3 kids!
pi_47798648
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:59 schreef chacama het volgende:

[..]

het went. En ik ben altijd zo blij om te lezen dat Nune en Maud zo netjes alles samen doen op afstand. Geeft me in elk geval het gevoel dat ik niet 6x per nacht in mijn eentje rond aan spoken ben in een huis. Maud had het afgelopen nacht goed voor elkaar. 10 uur drinken, 1 uur drinken, 2 uur piepen, 3 uur speen kwijt, 4 uur drinken.....5 uur wakker....bij mama in bed verder geslapen tot 7 uur.

Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase
ik heb precies hetzelfde! Dan weet je iig even zeker dat je niet gek bent he, maar gewoon een vliegtuig mama

Fasefasefasefasefasefasefasefaseommanipadmehummmmfaaaaaaase
pi_47798701
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:42 schreef Neuk het volgende:
Nee dat lukt vandaag dus niet. Ik heb ook vreselijke rugpijn. Al een aantal weken en het lijkt steeds erger te worden. Ik weet ook echt nietwaar het aan ligt. Misschien moet ik wel ongesteld worden en zet het niet door ofzo...
Klinkt rot Neuk...chocola en de wetenschap dat vandaag nog maar 4,5 uur duurt helpen misschien?
  donderdag 29 maart 2007 @ 17:41:49 #265
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47799266
moet zo nog werken
Iedere golf van de zee,
pi_47799426
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 17:41 schreef Neuk het volgende:
moet zo nog werken
Oh oh...enige kans dat dat zowaar nog leuk wordt?
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:39:17 #267
94046 PM-girl
pi_47805347
Wat fijn Randa, die nachten!

Hier ben ik straks voor het eerst gebeten, zo'n 5 keer! Ik riep superhard, van schrik, Au! Niet dat het Simon deerde, hij lachte een keer en dronk weer verder. Hij bijt ook midden onder het drinken, niet voor de tsr of bij het tutteren, maar tijdens de volle actie zeg maar!
*
  donderdag 29 maart 2007 @ 22:52:43 #268
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47810930
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 17:46 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Oh oh...enige kans dat dat zowaar nog leuk wordt?
De dag is nu bijna over

PM ik ken het! Brent heeft het nu ook in de mode. Gelukkig niet zo vaak maar als het gebeurt drinkt ie gewoon door als ik auw roep. Volgens mij gaat het ook per ongeluk. Hij ligt de hele dag op dingen te kauwen... dus waarom niet op mijn niplets denk ik dat hij dan denkt...
Iedere golf van de zee,
pi_47810979
Heeft Brent ook al tanden?
  donderdag 29 maart 2007 @ 23:07:08 #270
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47811522
Nee maar die komen wel door heb ik het idee. Hij is echt aan het kauwen (en hard ook!) op van alles en nog wat en ik zag ook witte puntjes onderin zijn mondje.
Iedere golf van de zee,
pi_47812191
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 23:07 schreef Neuk het volgende:
Nee maar die komen wel door heb ik het idee. Hij is echt aan het kauwen (en hard ook!) op van alles en nog wat en ik zag ook witte puntjes onderin zijn mondje.
Kauwen en zeveren doet Fons ook al de hele tijd, maar geen spoor van tandjes hier.
pi_47872751
Beef wat goed. En hoe gaat 't nu?
Hier zijn ze nog niet aangekomen dus wij kunnen 't nog niet proberen.
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 08:24 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ok ik weet niet of ik hem al eerder gesteld heb die vraag. Maar dit is meer voor de lang voeders. Ik heb heel vaak dat mijn ongesteldheid langer uitblijft vanwege het nog steeds bv geven. Heel irritant vind ik zelf want je zit dan vaak te denken dat je zwanger zou kunnen zijn. Ik gebruik de pil niet zie je. Bij ons dus alleen condooms. Zijn er meer die hier last van hebben? Tan jij misschien? Of jij Poemojn?
Nee sorry, ik herken het niet, was meteen regelmatig alleen minder hevig. Misschien mensen op www.borstvoedingsforum.nl ?
pi_47884012
Het gaat heel goed uit de Tommee Tippee Ik heb tussendoor weer een keer de Avent geprobeerd maar dat ging beduidend een stuk minder! Quinten drinkt een flesje van 150 ml goed leeg, wel met een beetje gelummel tussendoor, maar dat zien we door de vingers
pi_47884114
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 23:24 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Kauwen en zeveren doet Fons ook al de hele tijd, maar geen spoor van tandjes hier.
Is zeveren synoniem aan drinken en jezelf tegelijk afzetten tegen mama, die je tegelijkertijd slaat en haar andere tepel tot moes knijpt? Want dan zevert Nune ook behoorlijk
  zondag 1 april 2007 @ 09:55:09 #275
94046 PM-girl
pi_47884496
Wat fijn Beefcake! Gek dat hoe klein de kindjes ook zijn, ze toch zo'n duidelijke voorkeur kunnen hebben he.

Mwana, nee hoorde dat maar bij het tandjes krijgen, hier is dat wat jij beschrijft, gewoon een constant iets....!
*
  zondag 1 april 2007 @ 20:45:18 #276
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47903386
quote:
Op zondag 1 april 2007 09:10 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Is zeveren synoniem aan drinken en jezelf tegelijk afzetten tegen mama, die je tegelijkertijd slaat en haar andere tepel tot moes knijpt? Want dan zevert Nune ook behoorlijk
Dan juich ik even dat Maud in dit opzicht niet helemaal op Nune lijkt. Ze knijpt mijn andere borst gelukkig niet fijn, daar pakt ze namelijk een flinke pluk haar voor in de plaats .

Allemaal zeveraars....lijken de familie Knots wel....

Maud heeft een raar ritme de afgelopen twee dagen...
7 uur, half 12, half 4, 6 uur, half 8, half 11, half 2, vijf uur. Lijkt een beetje of ze d'r ritme heeft verschoven. Heb liever dat ze het stuk van 7 uur tot half twaalf ergens in de nacht doet, maar goed, dat zal ooit weleens goed komen.
pi_47903712
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:45 schreef chacama het volgende:

[..]

Dan juich ik even dat Maud in dit opzicht niet helemaal op Nune lijkt. Ze knijpt mijn andere borst gelukkig niet fijn, daar pakt ze namelijk een flinke pluk haar voor in de plaats .
Oh ja, haar trekken is ook nog een optie
quote:
Allemaal zeveraars....lijken de familie Knots wel....

Maud heeft een raar ritme de afgelopen twee dagen...
7 uur, half 12, half 4, 6 uur, half 8, half 11, half 2, vijf uur. Lijkt een beetje of ze d'r ritme heeft verschoven. Heb liever dat ze het stuk van 7 uur tot half twaalf ergens in de nacht doet, maar goed, dat zal ooit weleens goed komen.
Klinkt toch re-de-lijk niet?

Oh ja, heeft Maud ook net ontdekt hoe je kan gillen?
  zondag 1 april 2007 @ 21:03:26 #278
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47904032
Oh, Ja en bij voorkeur als je ze rechtop houdt om te boeren. Dan zo lekker bij je oor. Op maximum volume.

Schema is ook redelijk. Zou het alleen echt prettig vinden als ze het sporadisch 1x per nacht om gaat zetten in consequent 1x keer. Nou, ja of gewoon oefening doorslapen gaat doen. Maar, daar denk ik voorlopig nog maar niet aan.
  zondag 1 april 2007 @ 21:31:23 #279
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47905198
Mijn vriend vind dat echt het allercoolste en heel stoer... dat Brent zo giga hard kan boeren.

Echt, dat geeft ie als antwoord als iemand vraagt wat zo leuk is aan babies...
Iedere golf van de zee,
pi_47906372
dat boeren valt hier nog mee, maar af en toe dan ploppert het zo hard in de broek dat iedereen kijkt van wat is dat.

mevrouwtje hier zevert al vanaf 1.5 maand. en nu begint ze die belletjes uit te vinden. leuk dat ze het vind.

mwana borsten fijn knijpen doet mevrouwtje hier ook en kei hard happen.
ze is net 3 maanden dus wie weet wat me nog te wachten staat.
mama van 3 kids!
  maandag 2 april 2007 @ 22:58:12 #281
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47945850
De kogel is hier door de kerk: Ik vervang vanaf morgen 1 BV door KV. Ik heb er lang (misschien wel veel te lang) over nagedacht en ik denk dat het het beste is. Het werd me te frustrerend en stressvol om elke dag te zorgen dat er 2 flessen klaar stonden eer ik naar mijn werk kon.
Soms kolfde ik op mijn werk (ook vanwege een beetje werkdruk wellicht) maar 150ml. Da's wel 300ml tekort voor de 2 flessen dag erop dus dan moest ik bijkolven met als gevolg dat ik 's avonds nog heel laat zat te kolven en 's morgens nog heel vroeg voor een extra paar ml's. Met het voeden van mijn kind erbij (en dan continu denkend als ik maar een beetje overhoud voor de kolf dalijk) word me dat gewoon teveel. Ik was alleen nog maar bezig met de BV! Nu ik dit besloten heb en mijn vriend er achter staat is er wel gelijk een last van me afgevallen. We zien wel, misschien gaat het zo wel erg goed en kan ik toch overwegend wel BV blijven geven. Zo niet is het ook goed.
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat als ik niet zou werken ik wel volledig door zou blijven voeden maar ik heb er op deze manier wel vrede mee. Misschien zijn er nog dames met goeie tips/opmerkingen/aanmerkingen etc. Die hoor ik uiteraard weer graag.
Iedere golf van de zee,
pi_47949631
Ik heb geen tips voor je neuk, maar als ik het zo lees lijkt het een goede oplossing. Ik zou er ook gek van worden! Succes
  FOK!fossiel dinsdag 3 april 2007 @ 08:29:32 #283
2628 Karin
pi_47952133
Neuk verstandige beslissing!
Ik heb bij Bram op een gegeven moment hetzelfde gedaan (hij was denk 4,5 maand ofzo). Ik werd helemaal gek van al dat gekolf en letten op die ml, ik kreeg het gewoon niet voor elkaar om 2 flessen bij elkaar te kolven. Dus kreeg hij 1 flesje bv mee en 1 fles kv. Dat gaf een hoop rust hier in huis. Wel merkte ik dat na 2 dagen werken (ik werkte 2 dagen achter elkaar, dit kwam oppas-technisch het beste uit) de productie aardig was teruggelopen en hadden we ook weer 2 dagen nodig dit weer op peil te krijgen. Dat werd op een gegeven moment wel een probleem.
  dinsdag 3 april 2007 @ 08:53:44 #284
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_47952440
EVen een klein berichtje hier alvast.

Wij zijn ook een beetje bv fans hier Riley heeft een Jaar gehad en toen wilde hij echt niet meer Volgende krijgt ook gewoon tot hij zelf niet meer wilt
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_47953663
Hele goeie oplossing hoor Neuk. Ik heb dat wel gedaan om alles te kolven en dat gaf me een hoop stress dat is niet leuk meer. Als je werkt dan is het ook bijna niet te doen om nog steeds volledig bv te blijven geven.
Ik had bij de tweede de mazzel dat ze 5 minuten bij mijn werk vandaan op het kdv zaten. En ik mocht bv geven zolang als dat ik zelf wilde (In Engeland is daar nog geen regel voor en op mijn werk zijn ze daar heel flexibel in). En dus ging ik netjes 2 keer per dag op en neer naar het kdv. Maar als dat zo had gelopen dan had ik het ook deels op moeten geven en vervangen door een fles kv.
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:06:51 #286
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47955617
Tnx voor de positieve reacties. Ben ik blij mee. Hij heeft nog geen KV gehad. Ben benieuwd of hij het wel lust.
Iedere golf van de zee,
pi_47959725
Nou daar had mijn eerste kindje helemaal geen problemen mee hoor Ik hoop dat Brent daar ook geen problemen mee heeft.
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:15:24 #288
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47962517
Nou hij had er inderdaad geen problemen mee. Zo lang het geen wortels zijn stopt ie alles naar binnen Hij bleef nog lang nasoppen aan de lege fles. Ik denk dat hij het lekker vond.
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:46:41 #289
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47963831
Goede beslissing Neuk. Het moet wel leuk blijven..:D en fijn dat Brent zijn KV lekker vind. Maud krijgt ook niet meer volledige bv. Ook omdat ik het niet bijgekolfd krijg. Ze krijgt bij de oppas nu flessen met 3/5 bv en 2/5 kv. Oftewel 60cc KV en 100cc BV.
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:51:45 #290
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47964050
Goede beslissing hoor Neuk. Borstvoeding is het beste maar niet als het ten koste van de mama gaat. Fijn dat hij kv ook lekker vind, scheelt weer een zorg.
pi_47976572
Ik ben blij dat mijn kolven goed lukt als ik dat hierboven zo lees, want Nune heeft dus echt last van kv, buikpijn, krijsen en eczeemplekken...het moet dus echt.
Gelukkig een meewerkende (nieuwe, net 2 dagen) werkplek met een warme kamer voor mij alleen en een eigen koelkastje brommend naast mijn pc Hopen dat het zo blijft.

Sterkte Neuk, ik kan me helemaal voorstellen dat het teveel wordt. Op mijn cursus moest ik best leuren met mijn melkhandel en dat werd dus echt zwaar merkte ik, ik zou het niet veel langer volgehouden hebben denk ik daar. Gewoon trots zijn dat je zover al gekomen bent he, en wie weet helpt die ontspanning dat hij ook lekker de fles kv pakt ook wat
  dinsdag 3 april 2007 @ 20:05:41 #292
108648 cattie
lieve moeder
pi_47976862
Neuk, als jij er rustiger van wordt is het een goede beslissing!

Hier is ook de kogel door de kerk, ik stop met kolven. Ive drinkt zijn flesjes moedermelk namelijk steeds slechter op het kdv en vandaag wilde hij helemaal niet. Hij vindt melk uit de koelkast niet zo lekker meer en melk uit de vriezer vindt hij erg vies. Deze week maak ik nog even af en vrijdag is dus de laatste dag dat ik ga kolven. Ik heb er gemengde gevoelens bij. Blij dat ik van het kolven af ben en dat Ive het zelf aangeeft, maar ik vind het ook wel een beetje het einde van een tijdperk en daar word ik wel emo van.

En over melk weggooien gesproken: Ik kan dus mijn hele diepvriesvoorraad van 12 voedingen door de gootsteen gaan spoelen... Dat mag mijn man mooi gaan doen.
  dinsdag 3 april 2007 @ 20:06:03 #293
108648 cattie
lieve moeder
pi_47976876
Mwana, wat een fijne werkplek heb jij! Super!
pi_47977587
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 20:05 schreef cattie het volgende:
Neuk, als jij er rustiger van wordt is het een goede beslissing!

Hier is ook de kogel door de kerk, ik stop met kolven. Ive drinkt zijn flesjes moedermelk namelijk steeds slechter op het kdv en vandaag wilde hij helemaal niet. Hij vindt melk uit de koelkast niet zo lekker meer en melk uit de vriezer vindt hij erg vies. Deze week maak ik nog even af en vrijdag is dus de laatste dag dat ik ga kolven. Ik heb er gemengde gevoelens bij. Blij dat ik van het kolven af ben en dat Ive het zelf aangeeft, maar ik vind het ook wel een beetje het einde van een tijdperk en daar word ik wel emo van.

En over melk weggooien gesproken: Ik kan dus mijn hele diepvriesvoorraad van 12 voedingen door de gootsteen gaan spoelen... Dat mag mijn man mooi gaan doen.
Aaah zonde idd. Jij met liefde en veel moeite die dingen vullen... Maar als Ive lekkerder vindt dan houdt het op he
  dinsdag 3 april 2007 @ 20:26:01 #295
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47977751
Moeilijke beslissing Neuk, maar ik denk dat het wel goed is als het kolven zoveel moeite kostte. Ik heb ook geen tips daarover (behalve midden in de nacht opstaan wat ik heb gedaan ) Hier is de vriezer bijna leeg, want ik kolf ook niet genoeg. Anna vertikt het nu om kv te drinken, dus we zijn nu langzaam aan het opbouwen.

En als je het zou mengen met kv cattie? Drinkt Ive het dan op? Dan hoef je het niet weg te gooien tenminste, lijkt me een veel fijner gevoel voor jezelf.
*OUD heilige*
pi_47977985
Neuk goede keuze en als brent het ook goed vind is het helemaal fijn. wat een mooi kereltje heb je

cattie wat erg 12 voedingen.
cattie je hebt al heel lang gegeven dus een schouderklop hoor.

mwana wat een fijne werkgever.

even een vraagje.
ik heb nu borstvoeding 2 maanden in de vriezer en heb zondag wat laten ontdooien in de koelkast zoals het gewoonlijk moet. maar nu vond ik het een beetje ruiken terwijl er niks is mee gebeurd. heb het voor de zekerheid weggedaan. heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
anders kan ik mijn hele voorraad weggooien.
mama van 3 kids!
pi_47978312
Popples niet weggooien hoor. Zonde joh. Ontdooide moedermelk ruikt raar, beetje zeepachtig. Dat is normaal.

Neuk, ik realiseer me weer eens wat een geluk ik had dat ik live kon voeden op mijn werk. Succes!

Cattie, tip van YPPY om te mengen totdat de voorraad op is zou ik ook doen. Doodzonde anders.
pi_47978350
N**k vervelend dat 't kolven zo moeilijk gaat, fijn dat je een beslissing erover hebt kunnen nemen.
Wat je misschien nog kunt proberen is die syntocinon-spray, mocht je dat nog willen.
Succes

Popples, dat gebeurt soms met bevroren melk. Aan de kook brengen (dus niet laten koken) zou die smaak moeten wegnemen. Er gaan dan wel wat voedingsstoffen verloren maar dat kan geen kwaad (en in kv zitten die ueberhaupt niet).
  dinsdag 3 april 2007 @ 20:44:17 #299
108648 cattie
lieve moeder
pi_47978629
Hmmm, dat mengen is wel een goed idee! Want 12 voedingen weggooien gaat me wel heel erg aan het hart. Ik zal eens kijken binnenkort of hij het dan wel drinkt.
  dinsdag 3 april 2007 @ 20:50:03 #300
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_47978860
syntocinon vragen bij de huisarts. Wekt toeschiet reflex op
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_47978879
dank je wel poemojn en nebelung, gelukkig om nou 2 maanden voeding weg tegooien gaat me een beter ver. maar beter dan een ziek kind.
mama van 3 kids!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')