Dit heb ik ook gehad. Alleen werkte het gewoon helemaal niet meer. Ook als ik even wachtte en het toen weer probeerde, werd het niets meer. En het deed zo'n zeer! Dit heeft uiteindelijk geleid tot al die problemen, borstontstekingen, blaren, verstopte melkkanaaltjes.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:23 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
hmm ik heb je hier ook niet mee willen kwetsen hoor...
Maar ik heb eens terug zitten denken, en Thijs had ook wel eens periodes dat hij heel wild dronk, paar slokken, loslaten, heel wild doen, dan weer drinken, loslaten en ga zo maar ff door.
Ik heb hem dan meestal maar even laten doen, en toen als het mij te lang duurde aan de andere kant gelegd maar daar had ik eigenlijk beetje het zelfde verhaal...
Toen maar niet meer aangelegd, Thijs tijdje laten doen en later opnieuw geprobeerd en toen was er niets aan de hand
Het zijn en blijven kinderen
quote:Hoi,
Mijn dochter is alweer (vandaag) 4 maanden oud (jemig wat vliegt de tijd, niet normaal gewoon)
Ze krijgt nog steeds borstvoeding en groeit als kool. Echter de laatste weken merken we dat als wij aan het eten zijn dat ze helemaal gefocussed is op wat we eten en constant zit te smakken. Als ze dan aangelegd wordt drinkt ze wel maar blijft kijken hoe wij eten.
Nu weet ik dat het verstandig is een kind dat BV krijgt de eerste zes maanden niets anders te geven (verminderd de kans op allergieën?) maar het lijkt erop dat ze toch graag iets anders wil proberen. Ze krijgt nog vitamine D op een lepeltje en dat hapt ze er af zodra ze de lepel ziet.
Wie heeft er ervaring met het 'bijvoeden' met bijvoorbeeld wat gepureerd vers fruit (en welk fruit) of iets van bambix? Ik hoorde van een kennis dat zij haar dochtertje met 4,5 maanden een broodkorst gaf maar een kind mag toch pas met 7 maanden brood?
Wie helpt me hier, ik wil haar voeding niet verstoren maar als ze graag iets te "happen" krijgt wil ik haar dat ook niet onthouden. Overigens lijkt het erop dat ze al met tandjes begint; verhoging, hangerig, overal op bijten en kwijlen als een gek. Kan dat ermee te maken hebben?
Marit, dank voor je advies. Ik neem aan dat het voor een kindje het beste is om verse worteltjes te nemen en die goed gaar te koken zonder toevoegingen? Uit potten is voor ons prima maar volgens mij zit dat wel vol met conservering, suiker en zout en andere troep die ik haar liever niet geef.
Het is inderdaad niet de bedoeling om bijvoeding te geven (ze krijgt meer dan genoeg moedermelk) maar inderdaad om haar een beetje te wennen aan de structuur van voedsel en om haar bijtbehoefte te bevredigen.
Kan ze zich niet verslikken in een stuk wortel (als ze het al niet tot moes knijpt bij het aanpakken)?!
Dat is helemaal niet zo moeilijk hoor. Het officiele advies in Nederland (ik weet niet of je in nl. woont?) is het algemeen advies van de WHO. Dat is minimaal 6 maanden volledige borstvoeding (dan tot 2 jaar of zolang moeder en kind het willen) en bijvoeding starten vanaf de 6e maand.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 14:28 schreef SadKingBilly het volgende:
maar de adviezen liggen ook hierbij nogal uit elkaar.
Dat is niet nodig als je borstvoeding geeft. Moedermelk is eten en drinken tegelijk. Bovendien telt dat óók als bijvoeding en kan het beschermende laagje dus aantasten. En de bv kan aardig teruglopen als je voor minimaal 6 maanden drinken bijgeeft.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 14:28 schreef SadKingBilly het volgende:
Overigens krijgt ze wel al regelmatig een flesje rooibos naast de voeding, niet alleen voor de darmpjes maar soms ook gewoon tegen de dorst.
Ze kijkt het inderdaad van je lepelquote:Op zaterdag 10 maart 2007 15:43 schreef Mammietje het volgende:
SadkingBilly... mij is altijd vertelt dat als ze het eten van je lepel kijken dat ze er dan aan toe zijn. En zo te lezen doet jouw dochter dat!Het mag wel vanaf 4 maanden, het moet niet, dat is pas vanaf 6 maanden. Zie die 2 maanden daar tussen als marge die per kind verschilt! Het hoeft toch ook niet meteen een voedingsbeurt te vervangen? Gewoon een paar hapjes voor het lekkere (desnoods na de voeding). Hier kreeg Randy vanaf 4 maanden, Tinka vanaf 6 maanden.
Brood moet je idd nog niet geven i.v.m. glutenallergie. Wat betreft verslikken, dat hangt er vanaf hoe jij je kind wil laten leren eten. Sommige ouders doen dat d.m.v. de Rapley-methode, daar is hier een speciaal topic over in 'ouders'. Eten uit pot geven als in de zin van de potten waar wij uit eten, moet je niet doen omdat dat inderdaad teveel toevoegingen heeft. Maar er zijn ook speciale potjes babyvoeding in elke supermarkt te krijgen die het zo fijn gemaakt hebben dat je dochter zich er echt niet in verslikken kan. Mooie kleine potjes die 3 dagen houdbaar zijn in de koelkast, dus net mooie 'testertjes' voor een paar hapjes per dag! Ook een mooie leidraad om te kijken wat ze al mogen eten op een bepaalde leeftijd, aangezien de leeftijd erop vermeld staat (Uit mijn hoofd is dat met 4 maanden; bloemkool, worteltjes, peer en banaan). Verder kan je ook in het groeiboekje kijken van het consultatiebureau... daar staat ook info in over de do's en don'ts rond eten.
Ik wens jou en je dochter veel plezier met de voedingsontdekkingstocht!
Rijstebloem kan gebruikt worden om eten van een lepeltje te geven, geetf iets extra calorie-en, maar telt wel degelijk als bijvoedingquote:Op zaterdag 10 maart 2007 15:52 schreef chacama het volgende:
evt. bv met wat rijstenbloem.kan ze toch happen en blijft ze bv krijgen. evenstar correct me if i''m wrong...:D
Ik weet het, echter daar doe ik niets op (het officiële advies is ook om te beginnen met enten na twee maanden. Alsof een kindje dan al een tetanus-injectie nodig heeftquote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:46 schreef nebelung het volgende:
Sadkingbilly, ik reageer hier even.
[..]
Dat is helemaal niet zo moeilijk hoor. Het officiele advies in Nederland (ik weet niet of je in nl. woont?) is het algemeen advies van de WHO. Dat is minimaal 6 maanden volledige borstvoeding (dan tot 2 jaar of zolang moeder en kind het willen) en bijvoeding starten vanaf de 6e maand.
Dat heb ik ook gehoord, echter volgens mijn huisarts is dat onzin zolang je je kind maar niet volstopt met normaal voedsel, af en toe (rooibos krijgt ze twee tot drie keer per week) is dat geen probleem..quote:Na ongeveer 6 maanden volledige borstvoeding ontstaat er een beschermende laag over de darmen en die kan aangetast worden door elke bijvoeding die er voor die tijd gegeven wordt.
Dat dacht ik dus ookquote:En met 4 maanden ligt de wurgreflex nog vrij voor in de mond, het is met 6 maanden vroeg genoeg om een gekookt worteltje in dat mondje te stoppen. (en dan vinden mensen het al eng genoeg) . En ze kijken écht niet het eten uit je mond, ze krijgen gewoon interesse in wat papa en mama doen, eten kennen ze immers niet. Ze zijn net bezig dingen op te pakken en in hun mondje te stoppen en met dat gegeven kan je met 6 maanden je voordeel doen als je dan start met bijvoeden.
Tsja, ook daarover weer heel verschillende verhalen. Wij hebben gemerkt dat rooibos heel goed werkt bij darmkrampjes en wanneer ze een beetje moeite heeft met poepen. Verder heeft ze soms geen zin om aan de borst te drinken maar wil ze wel wat rooibos. Gelukkig drinkt ze zeker nog 5 tot 6 keer per etmaal en heeft mijn vrouw nog voeding genoegquote:Dat is niet nodig als je borstvoeding geeft. Moedermelk is eten en drinken tegelijk. Bovendien telt dat óók als bijvoeding en kan het beschermende laagje dus aantasten. En de bv kan aardig teruglopen als je voor minimaal 6 maanden drinken bijgeeft.
-edit- aangepast na reactie van nebequote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:50 schreef nebelung het volgende:
Wat jij wil. Eigenlijk vraag ik me af waarom ik de moeite gedaan heb om nog te posten.
Ik zou wel zeggen lees je eens in over die WHO-code, hij wijkt bijna nergens af. Maar in NL doet men alleen geen moeite nemen op de meeste CB's (en huisartsen zo te lezen) om het advies over te brengen. En dan krijg je dus dit soort gelul, dat advies overal zou afwijken.
En laat vooral je oren hangen naar die huisarts, dat lijkt me een goede. /sarcasme-mode off.
Tis toch in- en intriest dit eigenlijk.
En dat klonk dus nogal als een standje.quote:Wat jij wil. Eigenlijk vraag ik me af waarom ik de moeite gedaan heb om nog te posten.
Ik zal eens zoeken naar die link, als je die nog voor me hebt; graag!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:22 schreef ralphk het volgende:
Ik heb zelfs een artikel voor je dat zelfs een enkel flesje water of iets anders erin, de darmlaag zo danig aantast, dat je kindje 2 weken nodig heeft om de darmflora weer te herstellen. Moet je ook een bron vermelden hier op het forum? Zo ja, dan staat dat op (even uit mijn hoofd) borstvoeding.com.
Bij het kdv van mijn dochter hadden ze de fout gemaakt haar overdag een flesje met thee te geven. WOEST was ik, want ik had het (dat ze uitsluitend borstvoeding mocht krijgen en zelfs geen flesje water etc) doorgegeven aan de hoofdleidster, en in haar schriftje geschreven.......en dus toch gebeurd!!
grrrrrr......
http://www.borstvoedingsforum.nl/viewtopic.php?p=100694quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:28 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Ik zal eens zoeken naar die link, als je die nog voor me hebt; graag!
(omdat BV natuurlijk ook water bevat, vandaar)
Geef je alleen nog NB of nu ook bijvoeding? En doe je dat thuis of kolf je overdag?
En heb je enige idee hoe oud een kind moet zijn voordat dat 'laagje' niet meer verstoord kan worden door iets naast BV?
Heb ik ook wel eens. En ik heb het idee dat er dan iets dwarszat ofzo. Want daarna drinkt ze vaak weer gewoon tevreden door.quote:Op zondag 11 maart 2007 22:38 schreef beefcake het volgende:
Dat doe ik ook, het is ook zo makkelijkBaby huilt, hup, tiet erin
![]()
Heeft iemand ook wel eens dat je kind ineens de borst loslaat en begint te huilen? Niet een zielig huiltje, maar echt overstuur? Best vervelend en ik heb geen idee waarom hij het doet
Het is gewoon beter om het eerste halfjaar het kindje niets anders te geven.quote:Op maandag 12 maart 2007 00:35 schreef nikky het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens. En ik heb het idee dat er dan iets dwarszat ofzo. Want daarna drinkt ze vaak weer gewoon tevreden door.
---------------
Ik geef trouwens en vitamine D en K aan Dana aangezien dit te weinig in de moedermelk zou zitten. Tevens geef ik haar bij hele erge krampen afgekoelde Venkelthee. ( En dat werkt als een speer! )
Maar nu lees ik dat dat niet mag? Als dat niet zo mogen waarom wordt het dan overal aangeraden?
Ik heb nl het idee dat er soms ook massahysterie ontstaat hoor. Ik lees namelijk dat kunstvoeding precies hetzelfde doet als bijvoorbeeld die pittenmeelpap en venkelthee.
Het kan gebeuren dat er "iets" gebeurd. Maar die kans is volgens mij verschrikkelijk klein.
Net als ik de staatloterij "kan" winnen maar ook die kans is erg klein.
Net als het inenten. Wie heeft zich daarin wel eens verdiept? Weet men wel eigenlijk wat er met je kind kan gebeuren? Er zijn zat kinderen met wie het niet zo goed is afgelopen door het vaccinatieplan. Kinderen die er iets aan overhouden en hun leven lang getekend zijn. Er zijn steeds meer ouders die ervoor kiezen om hun kinderen niet in te enten wegens de gevaren die eraan gebonden zijn.
TSR te snel, te laat, geen melk meer in die ene borst of een boertje dat dwars zit. Dat is het hier meestal.quote:Op zondag 11 maart 2007 22:38 schreef beefcake het volgende:
Dat doe ik ook, het is ook zo makkelijkBaby huilt, hup, tiet erin
![]()
Heeft iemand ook wel eens dat je kind ineens de borst loslaat en begint te huilen? Niet een zielig huiltje, maar echt overstuur? Best vervelend en ik heb geen idee waarom hij het doet
Overal hoor je wat anders en da's de pest, want daar krijg je de zenuwen van als je nog met zo'n jong kind zit. Al die 'regeltjes', al die dingen waar je op moet letten, en dan ook nog eens op dertig verschillende manieren, pffff. Niet dat dat ooit anders is geweest of ooit zal veranderen, maar goed.quote:Op maandag 12 maart 2007 00:35 schreef nikky het volgende:
[..]
Maar nu lees ik dat dat niet mag? Als dat niet zo mogen waarom wordt het dan overal aangeraden?
Ja, en dus worden we met zijn allen getracteerd op het standaard gezeik over borstvoeding. 'Nee, ik had echt niets meer, hoor' en 'het was helemaal op'. Ja, dat krijg je dus als je water en eten bij gaat geven. Dan moet je dus niet zeiken, klaar.quote:Op maandag 12 maart 2007 09:35 schreef MUUS het volgende:
.
'Toen' mocht water wel, want ook babies hebben dorst, werd mij gezegd.
Nu mag het niet. Of wel. Of soms. Of alleen als de zon schijnt rond 14:00u 's middags..
Ho, ho, ho, die moeder kan daar dan niets aan doen. Dan moet inderdaad de huisarts/cb-arts de schuld krijgen, maar de moeder deed ook alleen maar wat haar verteld was.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:22 schreef nebelung het volgende:
[..]
Ja, en dus worden we met zijn allen getracteerd op het standaard gezeik over borstvoeding. 'Nee, ik had echt niets meer, hoor' en 'het was helemaal op'. Ja, dat krijg je dus als je water en eten bij gaat geven. Dan moet je dus niet zeiken, klaar.
Wat leuk!quote:Op maandag 12 maart 2007 16:52 schreef YPPY het volgende:
Voor de eerste keer heb ik in het zwembad zitten voeden. Ging goed. Anna viel er zelfs van in slaap.
Of dat overlastgevende mocro's kwijlend bij je kwamen staan?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:36 schreef Moonah het volgende:
Maar was je niet bang dat ze chloorwater binnen zou krijgen?
Vast wel, ze slikken het toch nog door op deze leeftijd. Maar ja rotte tandjes is ook weer zowat. Moeilijk hoor, kiezen tussen twee kwaden dan.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:41 schreef Moonah het volgende:
Zeg, in het babietjestopic gaat het over tandjes poetsen. Wij waren net op het CB. En ze adviseerde het gebruik van peutertandpasta. Tast die rommel niet óók dat darmlaagje aan? De wijkverpleegkundige wist het niet, ze had er nog nooit van gehoord.
Zolang je alleen BV geeft is het niet nodig om de tandjes te poetsenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:41 schreef Moonah het volgende:
Tja, ik weet niet of een koeltasje voldoende koud is voor een hele dag.... Maar het is een optie.
Overigens heb ik betreffende collega gevraagd (per mail, ze was er gisteren niet) de spoelwormen weg te halen, dus dat zal ik eens afwachten.
Zeg, in het babietjestopic gaat het over tandjes poetsen. Wij waren net op het CB. En ze adviseerde het gebruik van peutertandpasta. Tast die rommel niet óók dat darmlaagje aan? De wijkverpleegkundige wist het niet, ze had er nog nooit van gehoord.
Psies. En we zullen zien dat dit (alles) over tien jaar óók weer achterhaald is.quote:Op maandag 12 maart 2007 09:35 schreef MUUS het volgende:
[..]
Overal hoor je wat anders en da's de pest, want daar krijg je de zenuwen van als je nog met zo'n jong kind zit. Al die 'regeltjes', al die dingen waar je op moet letten, en dan ook nog eens op dertig verschillende manieren, pffff. Niet dat dat ooit anders is geweest of ooit zal veranderen, maar goed..
'Toen' mocht water wel, want ook babies hebben dorst, werd mij gezegd.
Nu mag het niet. Of wel. Of soms. Of alleen als de zon schijnt rond 14:00u 's middags..
dat gaat vrij snel, maar ik kan niet precies zeggen hoe lang. ik heb trouwens nog een flessenwarmer over, zie V&A topic.quote:Op woensdag 14 maart 2007 12:24 schreef poemojn het volgende:
Nog een vraagje: als je voeding bevroren meegeeft, hoe lang duurt het ontdooien ongeveer (we hebben geen flessenwarmer) au-bain marie?
Maar het is WEL handig om alvast te wennen. Wij laten de tandpasta staan totdat Lucas het echt goed uitspuugt, op advies van de tandarts.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:16 schreef owlet het volgende:
[..]
Zolang je alleen BV geeft is het niet nodig om de tandjes te poetsenBv zelf veroorzaakt geen cariës en bovendien komt het bijna niet in contact met de tandjes.
Voor Brent zelf zal het niet zo veel gevolgen hebben maar zelf moet je wel, nog meer dan anders met een griepje, zorgen dat je voldoende vocht binnen krijgt. Indien mogelijk toch dingen zoeken die je wat beter binnen kan houden want je verbruikt een hoop energie door de BV.quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:58 schreef Neuk het volgende:
Excuse moi voor het niet bijlezen. Ik heb alleen een vraag. Ik kan al ruim 2 dagen niets fatsoenlijk binnenhouden en alle eten staat me tegen (buikgriep). Ik drink wel voldoende en Brent is hartstikke vrolijk. In hoeverre heeft een griepje invloed op de bv?
Idd een heel zielig gezichtquote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:14 schreef beefcake het volgende:
Herkenbaar E.T.! Quinten doet het ook regelmatig en ik denk inderdaad dat het nog een kwestie van wennen is. Wel een zielig gezicht, zijn gezicht helemaal rood en betraande ogen en dan zo piepend proberen lucht te happen
Tinka is vanaf dag 1 al een moeilijke drinker, is snel afgeleid (heb ook nog een peuter lopen), is na de tsr meestal al tevreden en daarna ook niet meer tot drinken aan te zetten en drinkt het het best (half) slapend. Daarbij is ze een erg moeilijke slaper (sliep binnen een paar weken al niet meer dan 2 keer een half uur per dag, nu tegenwoordig smiddags 2 uur met tussenvoeding) en heeft veel mamahonger, slaapt het best door als ze tegen mama aan ligt. (Dit scheelt zelfs smiddags minimaal een uur!) Omdat het altijd zo'n gevecht was en het voeden 'op verzoek' overdag alleen op mijn verzoek was, ben ik dat op een gegeven moment op gaan geven, mede in de hoop dat ze dan beter door zou drinken. (Ze groeide overigens altijd nét te weinig de eerste maanden.) Vanaf dat ze ongeveer 5 maanden oud was is hierdoor dit patroon ontstaan, ze is nu 11 maanden. Het lijkt er idd op dat ze dag en nachtritme omgegooid heeft, maar aangezien ze nogal 'ahum'... KARAKTER heeft, ben ik bang dat ze overdag zal blijven weigeren (zoals ze ook doet als we weg zijn), en mijn bv terug gaat lopen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:16 schreef ralphk het volgende:
Hoi Mammietje,
Waarom drinkt Tinka maar 1x overdag? Wil ze niet vaker of krijgt ze ander drinken aangeboden? Hoelang drinkt ze al zo vaak tussen 20.00 en 7.30 uur? Zit daar een patroon in of is dit iets van de laatste tijd? Krijgt ze veel bijvoeding?En zo ja, wat dan precies?
Misschien kan iets doen met haar ritme? Het ziet er nu naaruit dat zij haar dag en nachtritme door elkaar heeft gegooid.
Ik weet trouwens helemaal niet of jij er een probleem mee hebt dat zij zo drinkt. Maar wellicht dat een kleine aanpassing haar schema verbetert. Zowel voor haar als voor jou? De meeste kindjes willen toch zo'n 500 cc aan mm binnenkrijgen. Tinka doet dat, naar mijn idee, 's nachts...
liefs Nen
Kun je in die 8 uur niet kolven en de melk weggooien? Dan houdt je de productie makkelijker op peil?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:22 schreef YPPY het volgende:
Dat blijft moeilijk Mammietje. Ik heb geen idee wat je er nog aan kunt doen.
Anna heeft vanavond voor het eerst een flesje kv gehad. Dat was echt moeilijk, vooral omdat ze er echt op aanviel en het supersnel leeg dronk. Ik denk wel dat ik nu opnieuw moet gaan rekenen ivm de medicijnen en mijn productie. Ze heeft rond 18 uur voor het laatst bij mij gedronken. om 20 uur heb ik gekolfd en om 22 uur doe ik dat weer. Daarna zit ik vast aan de 8 uur geen voeding ivm de medicijnen. Er zit dan wel erg lang tussen de live voedingen. Ik vind dat wel lastig, het zou jammer zijn als mijn productie te ver terug ging lopen. Wat een gereken.![]()
Nee, het doet geen pijn en nee het is niet erotisch.quote:Op zondag 18 maart 2007 17:35 schreef sanni het volgende:
Even iets heel anders: Borstvoeding, dat doet toch pijn voor elke moeder? Of is
hetzelfde wanneer de man met haar erotisch bezig is?![]()
Dat kan dus welquote:Op maandag 19 maart 2007 10:42 schreef beefcake het volgende:
Volgens mij kan dat niet Sidn3y! Ze zeggen juist altijd dat kindjes van bv zoveel mogen als ze willen
Ja en nee. In ieder geval niet zoals met kunstvoeding, waarbij te veel voeding echt gevaarlijk voor de nieren kan zijn.quote:
Meestal is het wel tijdelijk. Soms komt het na een paar maanden weer terug (bijvoorbeeld bij een groeispurtje of als het kind veel nieuwe indrukken op doet). Ik denk dat de ervaring van de meeste moeders is dat je er maar beter in mee kan gaan en zo veel mogelijk dingen om die avond te plannen. Installeer jezelf op de bank voor de tv, koppie thee en wat koekjes er bij en verstand op nul. Misschien je avondeten eten terwijl je op de bank zit? Dat soort dingen.quote:Op maandag 19 maart 2007 11:42 schreef Sidn3y het volgende:
Fijn dat ze dus niet teveel kan drinken, maar wel lastig dat ze steeds precies onder het avondeten begint (ik wil ook even rustig kunnen eten, maar dat kan ik dus steeds vergeten!). Ik zal vandaag eens proberen om steeds dezelfde te geven.
Ik neem aan dat dat clusteren een tijdelijk iets is....?
Goh, Dana lag niet non stop zoveel uur aan de borst en toch zat ik afgelopen vrijdag bij de huisarts en bleek dat ze overvoed was. En in de quote waarop ik reageerde stond heel duidelijk borstvoeding.quote:Op maandag 19 maart 2007 12:16 schreef _evenstar_ het volgende:
wil je met BV overvoeden dan moet je toch wel een x aantal uur non stop dat kind alleen maar voeding laten drinken. en dat ze het ook ehct binnenkrijgt.
Bij Fv ligt dat heel anders idd.
Dit dus.. en wat wordt er verstaan onder 'overvoed'?quote:Op maandag 19 maart 2007 14:25 schreef beefcake het volgende:k ben vooral benieuwd hoe je weet dat je je kind overvoed, wat de klachten dan zijn bij het kind. Hoe trekt de huisarts die conclusie?
quote:Op maandag 19 maart 2007 14:43 schreef Neuk het volgende:
Ik meende ook dat je ze niet teveel kon geven. Wat wel zo is is dat je ze te vaak kunt geven.
Inderdaad, dit is ook het enige waarbij ik me voor kan stellen dat er sprake is van overvoeding. En dan kan Nikky wel zeggen dat het over Bv gaat en dat de kunstvoeding er niet bij gehaald moet worden, maar er zit zo'n groot verschil tussen deze manier van 'overvoeden' en te veel kunstvoeding geven dat ik vind dat dat onderscheid best wel even duidelijk gemaakt mag worden als er iemand is die zich zorgen maakt dat haar kindje misschien te veel drinkt.quote:Op maandag 19 maart 2007 15:01 schreef E.T. het volgende:
[..]
Dit dus.. en wat wordt er verstaan onder 'overvoed'?
Ik bedoel, Tijn groeit te veel etc en heeft veel symptomen van 'teveel melk' (of heb ik die symptomen?
Daar zou je ook van kunnen zeggen dat ie overvoed is, aan de andere kant.. dat trekt vanzelf weer recht (als je er goed mee omgaat) en tot die tijd is er niks aan de hand en is het alleen maar lastig (de krampjes, het verslikken en de krachtige TSR dus)
Dabedoel ikquote:Op maandag 19 maart 2007 15:13 schreef nebelung het volgende:
Ik denk ook dat het ligt aan welke definitie je geeft aan 'overvoeden' .
In geval van (te)veel melk, zoals owlet en ET zeggen, kan je zeggen er is sprake van overvoeding. Alhoewel overvloed(ig) dan een beter woord is? Dat is met beleid (zoals bv. blokvoeden) op te lossen.
Je kan je kind verder ten alle tijde en zolang laten drinken als het wil, ook als dat uren achtereen is.
Indien de echte buikhonger bevredigd is laat het kind zelf los. Alleen als er nog mamahonger is dan sabbelen ze voort. Zolang je de leegste borst geeft is er niets aan de hand. Dan komt er af een toe een slokje (vettere) melk binnen en dat is alleen maar weldadig. Krijgt een kind relatief veel voormelk (zoals soms bij teveel melk), dan kunnen ze er last van krijgen (krampjes, spugen, boeren enz.)
Ik denk dat Nikky dit ook bedoeld overigensToch?
(als je overvoeden definieert als 'dat veroorzaakt overgewicht' dan kan het niet nee)
quote:Op maandag 19 maart 2007 15:52 schreef nikky het volgende:
[..]
Dabedoel ik
Kindje krijgt teveel binnen en kan dit niet verwerken en dan komen er allerlei soorten klachten bij de uk. Ik heb veel advies gekregen van een lactate deskundige en is mij geadviseerd om te blokvoeden. En ik laat de melk die met de tsr eruit komt weglopen in de doek. En het werp al zijn vruchten af gelukkig. Frummel zou zich met enkele dagen weer goed moeten voelen en weer een "normaal" eetpatroon hebben.
Volgens mij reageerde ik op een stelling dat kindjes die BV krijgen niet overvoed kunnen raken. En reageerde daarop dat het wel degelijk mogelijk isquote:Op maandag 19 maart 2007 15:19 schreef owlet het volgende:
[..]
Inderdaad, dit is ook het enige waarbij ik me voor kan stellen dat er sprake is van overvoeding. En dan kan Nikky wel zeggen dat het over Bv gaat en dat de kunstvoeding er niet bij gehaald moet worden, maar er zit zo'n groot verschil tussen deze manier van 'overvoeden' en te veel kunstvoeding geven dat ik vind dat dat onderscheid best wel even duidelijk gemaakt mag worden als er iemand is die zich zorgen maakt dat haar kindje misschien te veel drinkt.
Ik kan nog wel een aantal redenen verzinnen waardoor minder Bv geven misschien beter zou zijn. Zoals wat hier boven is geschreven, of een moeder die de hele dag met haar kind aan de borst ligt en daar zelf ongelukkig van wordt. Of een kind met een zware reflux, noem maar op.
Maar overvoeden, puur zoals dat met kunstvoeding gaat, gelinkt aan het aantal cc's dat een kind zou mogen drinken? Daar geloof ik niet in.
Dat kindjes die de fles krijgen met KV een andere manier van overvoeden kunnen krijgen, dat zal best. Maar volgens mij ging het hier duidelijk over BV en niet KV. En bij BV wordt ook de term overvoeden gebruikt. Dus om gelijk maar te zeggen dat het niet kan met BV vind ik nogal wat om te zeggen namelijk. Hetzij op een andere manier dan KV gevoedde kindjes.quote:Op maandag 19 maart 2007 10:42 schreef beefcake het volgende:
Volgens mij kan dat niet Sidn3y! Ze zeggen juist altijd dat kindjes van bv zoveel mogen als ze willen
Ja en ik dacht aldoor dat ze te weinig kreeg omdat ze zo vraak vroeg. En ze werd onrustig en was niet zo tevreden meer als ze net had gedronken. En ik snapte er helemaal niets van. Ik wist gewoon niet wat mijn moppie dwarszat.quote:Op maandag 19 maart 2007 15:57 schreef owlet het volgende:
[..]
![]()
Fijn dat het goed heeft geholpen! Ik blijf me er over verbazen hoe weinig aandacht er altijd is voor te veel melk, terwijl dat veel vaker voor komt dan te weinig melk!
Man, dat overvoeden-woord zorgt voor allerlei toestanden hierquote:Op maandag 19 maart 2007 20:03 schreef chacama het volgende:
In dat geval de volgende vraag: Kun je je kind met bv overvoeden als deze in een fles wordt gegeven??? Of geldt dan toch nog steeds als ze vraagt mag je geven??? Ik vind het namelijk moeilijk. Maud krijgt in principe twee tot drie flessen op een dag, maar als ze bij de oppas heeft gedronken en na 2 uur eigenlijk weer wil, zou ze dan mogen of is het dan niet goed omdat ze dan net 150ml op heeft. Tot nu toe hebben we steeds gewoon gegeven (lees: afgelopen week, want nu drinkt ze eindelijk lekker uit de fles). Persoonlijk denk ik dat het wel kan, want de bv verschilt natuurlijk van samenstelling. Soms is ie iets meer waterig (veel voormelk gekolfd) en kan ik me voorstellen dat ze dan sneller weer wil drinken. Of is dit een rare denkwijze?
Zag het niet als probleem, maar ben nieuwsgierige van nature. Klontjes liggen al in de diepvriezer. Merk alleen dat ik niet kan rekenen. Ontdooide BV moet meteen op, toch? Had zaterdag 300ml ontdooid terwijl er nog een voeding stond. Domme ik.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:10 schreef nebelung het volgende:
[..]
Man, dat overvoeden-woord zorgt voor allerlei toestanden hier![]()
Kindjes mogen zoveel en zovaak moedermelk drinken als ze willen, of dat nou uit de borst of de fles is. Dat is niet schadelijk voor de niertjes en ze worden er niet dik van.
Niet zo moeilijk doen mensen.![]()
Laat Maud lekker drinken als ze wil. Geef wat extra mee, in klontjes of zo, dan kan de oppas niets teveel ontdooien en wat meer als het te weinig is. Zo, probleem opgelost.
Supercalifragilisticexpialidocious! (komt in mij op)quote:Op maandag 19 maart 2007 17:02 schreef snoopy het volgende:
En wij samen zijn dan weer dat gemiddelde waar natuurlijk wel veel info over te vinden is!
Ik ben inmiddels aan het afbouwen voor overdag. Lis is bijna 6 maanden. iig tot 6 maanden dacht ik voordat ik wist dat ik te weinig melk had. En met alle ups en downs heb ik dat bijna al gehaald. Het was een flinke investering van mijn kant maar ik ben superblij dat ik het heb kunnen volhouden dat dubbelvoeden. Nu blijf ik haar 's avonds, eventueel 's nachts en 's ochtends nog wel voeden maar ik verwacht dat dat vanzelf steeds minder gaat worden.
9 maanden, en toen was het ook echt op zeg maarquote:Op dinsdag 20 maart 2007 07:32 schreef Neuk het volgende:
Inderdaad een lekker menneke die Fons maar dat weet BM nu wel een keer
Bar, hoe lang heb jij eigenlijk BV gegeven?
Snoopy, gefeliciteerd met het bereiken van je mijlpaal! Je mag heel erg trots op jezelf zijn.quote:Op maandag 19 maart 2007 17:02 schreef snoopy het volgende:
En wij samen zijn dan weer dat gemiddelde waar natuurlijk wel veel info over te vinden is!
Ik ben inmiddels aan het afbouwen voor overdag. Lis is bijna 6 maanden. iig tot 6 maanden dacht ik voordat ik wist dat ik te weinig melk had. En met alle ups en downs heb ik dat bijna al gehaald. Het was een flinke investering van mijn kant maar ik ben superblij dat ik het heb kunnen volhouden dat dubbelvoeden. Nu blijf ik haar 's avonds, eventueel 's nachts en 's ochtends nog wel voeden maar ik verwacht dat dat vanzelf steeds minder gaat worden.
9 maand is toch hartstikke netjes!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:44 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
9 maanden, en toen was het ook echt op zeg maar
Thijs kwam ineens weer aldoor terug zetten overdag en snachts, en toen had mama zoiets van , jongen we gaan overstappen, want dit houd ik niet lang vol
Dat heb ik nooit hoeven doen Kolven op het werk of wat dan ook, ben tot februari 2006 thuisgebleven om lekker huismama te zijn en te genieten van Thijsquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:00 schreef Neuk het volgende:
Suzanna met de mooie meisjes, wat rot voor je, ik hoop dat je snel opknapt.![]()
[..]
9 maand is toch hartstikke netjes!![]()
Ik heb zelf besloten vanaf 6 maand af te bouwen. De combinatie werk en BV (kolven) vind ik echt frustrerend. Brent wil niet meer zo goed aan de borst (alleen als ie echt moe is en ook mamahonger heeft) want de fles gaat veel gemakkelijker dus hij is gewoon jengelig aan de borst.
Na de 6 maand ga ik minder moeite doen en dan zie ik wel hoe lang het goed gaat
Tenzij ik hier nog wat goeie tips krijg natuurlijk
een kleine 5 maanden (met 3,5 maand ofzo al niet meer volledig)quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:54 schreef beefcake het volgende:
LadyS ik heb geen tips voor je helaas! Hoelang heb je Amber eigenlijk gevoed?
Stelling 1, 2 en 3 zijn juist. Het is alleen lastig deze op een dusdanige wijze te motiveren opdat de baby in kwestie overtuigd wordt van de correctheid van deze stellingen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:35 schreef Mwanatabu het volgende:
Welke van de volgende stellingen is juist? Motiveer je antwoord.
1. Baby's moeten slapen![]()
2. Mama's ook.![]()
3. Tepels hebben ook rust nodig![]()
a) Alleen 1, moeders hebben niets te willen![]()
b) 2 en 3, slapen baby's ook dan
c) Zowel 1, 2 als 3 zijn wenselijk![]()
Met vlag en wimpel geslaagd, ga door naar Start en win 10.000 Geeuwroquote:Op woensdag 21 maart 2007 14:45 schreef chacama het volgende:
[..]
Stelling 1, 2 en 3 zijn juist. Het is alleen lastig deze op een dusdanige wijze te motiveren opdat de baby in kwestie overtuigd wordt van de correctheid van deze stellingen.
Stelling 1:
Baby's moeten slapen.
Ja, en dat doen baby's ook. Het probleem ligt alleen in het feit dat de baby niet slaapt wanneer moeders willen slapen.
Stelling 2:
Zie stelling 1.
Stelling 3:
Zie stelling 1.
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Met vlag en wimpel geslaagd, ga door naar Start BED en win 10.000 Geeuwro
Oeh ja. Bedquote:
Ja, daar kan ik inkomen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:24 schreef snoopy het volgende:
Vergeleken met mij heb jij een makkie B-M.
er word ook wel eens dramatisch overgedaan maar er word ook heel veel geromantiseerd terwijl dat ook niet zo is.quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:38 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik vind het spijtig dat er dikwijls zo dramatisch over gedaan wordt. Het lijkt me (idd in de meeste gevallen) heel normaal dat men borstvoeding geeft. Het is toch helemaal niet zo een prestatie?
Toekomstige moeders zouden schrik krijgen om eraan te beginnen zo.
quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:47 schreef Popples het volgende:
[..]
er word ook wel eens dramatisch overgedaan maar er word ook heel veel geromantiseerd terwijl dat ook niet zo is.
alles kent zijn tegenslagen maar ook zijn goede dingen.
maar iedereen ervaart dingen anders.
ik vond het in het begin alleen maar stressen en moeilijk vanwege een moeilijke start en als er dan ook nog een schoonmoeder staat te pushen dan ervaar je het ook anders.
maar iedereen moet het zelf ervaren en zo is dat ook voor de toekomstige moeders. wat ik wel jammer vind als je bij het cb bent is dat er moeders heel snel soms na een dag al kappen of niet eens geprobeerd hebben. het is ieders zijn eigen keus maar proberen is het zeker waard.
maud drinkt 3x fles en 4x borst. als ze bij me is wel borst omdat kolven geen hobby .is.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:13 schreef Popples het volgende:
zo he chacama dat is knap.
ik heb echt bewondering dat mensen dan volhouden.![]()
ik vond de eerste weken echt niks aan. alleen maar moeilijk. en een tepelhoedje vond ik echt verschrikkelijk maar gelukkig kan mijn kleine meid het nu ook zonder.
maar ik moet wel toegeven dat ik 2 flesjes geef op een dag en 3 keer borst.
hier krijgt mevrouw wel flesvoeding en kolfvoeding en dan 3 keer aan de borst.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:17 schreef chacama het volgende:
[..]
maud drinkt 3x fles en 4x borst. als ze bij me is wel borst omdat kolven geen hobby .is.
quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:24 schreef Popples het volgende:
[..]
hier krijgt mevrouw wel flesvoeding en kolfvoeding en dan 3 keer aan de borst.
ik merk hier dat mijn kleine meid er gewoon niet genoeg aan heeft als ze alleen de borst drinkt.
hebben jullie ook wel eens dat de kleine overstuur aan de borst ligt?
hier is het al een paar dagen huilen en huilen. als ze drinkt dan begint ze in een keer zich van de borst af te duwen en heel hysterisch huilen en na 5min. ligt ze gewoon weer te drinken net als of er niks aan de hand is. ik vind het zo raar terwijl er niks is.
Kan het niet zijn dat de toeschietreflex te lang op zich laat wachten naar haar zin? In dat geval zou ik zelf doen alsof mijn neus bloed eigenlijk. De melk komt vanzelf en daarna is ze tevreden.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:24 schreef Popples het volgende:
[..]
hier krijgt mevrouw wel flesvoeding en kolfvoeding en dan 3 keer aan de borst.
ik merk hier dat mijn kleine meid er gewoon niet genoeg aan heeft als ze alleen de borst drinkt.
hebben jullie ook wel eens dat de kleine overstuur aan de borst ligt?
hier is het al een paar dagen huilen en huilen. als ze drinkt dan begint ze in een keer zich van de borst af te duwen en heel hysterisch huilen en na 5min. ligt ze gewoon weer te drinken net als of er niks aan de hand is. ik vind het zo raar terwijl er niks is.
Ja inderdaad.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:29 schreef Jelief het volgende:
Het is zo jammer dat bv geven niet meer vanzelfsprekend is, dat het bijzonder is als je het wel doet. En dan lijkt/is het ook knap als je door de kloven heen doorzet al zou je dat ook doen als er geen keuze voor een fles zou zijn, toch?
en goede begleiding.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:46 schreef owlet het volgende:
[..]
Ja inderdaad.
Ik vind het van mezelf niet knap eigenlijk dat ik met kloven heb zitten voeden, mijn kind op een kussen voor me omdat ik bang was haar heel hard te knijpen. Er was gewoon geen alternatief (ja, dat was er natuurlijk wel, maar ik dacht er niet eens bij na dat het ook zou kunnen. Gewoon geen optie, klaar.)
Volgens mij, maar dit gaat me niet in dank afgenomen worden, zouden er veel meer kinderen borstvoeding krijgen als de kunstvoeding in de eerste paar weken niet verkrijgbaar zou zijn.
Want na die paar weken is het ineens zo veel makkelijker. Je kind kan beter drinken, je hebt het zelf onder de knie. De ergste emotionele glijbaan is voorbij en het is een stuk makkelijker om dingen helder te zien.
Hehe, of alleen maar met voorschrift.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:46 schreef owlet het volgende:
Volgens mij, maar dit gaat me niet in dank afgenomen worden, zouden er veel meer kinderen borstvoeding krijgen als de kunstvoeding in de eerste paar weken niet verkrijgbaar zou zijn.
iedereen heeft zijn eigen menig dus jij ook.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:46 schreef owlet het volgende:
[..]
Ja inderdaad.
Ik vind het van mezelf niet knap eigenlijk dat ik met kloven heb zitten voeden, mijn kind op een kussen voor me omdat ik bang was haar heel hard te knijpen. Er was gewoon geen alternatief (ja, dat was er natuurlijk wel, maar ik dacht er niet eens bij na dat het ook zou kunnen. Gewoon geen optie, klaar.)
Want na die paar weken is het ineens zo veel makkelijker. Je kind kan beter drinken, je hebt het zelf onder de knie. De ergste emotionele glijbaan is voorbij en het is een stuk makkelijker om dingen helder te zien.
Waarschijnlijk gaat het jou net zo gemakkelijk af als met mij toendertijd, ik had nergens last van, Thijs dronk altijd goed, legde goed aan.quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:08 schreef Bass-Miss het volgende:
Heb ik nu gewoon geluk dat het bij mij zo gemakkelijk gaat of overdrijven er zoveel van jullie?
Ik lees hier regelmatig dingen als: "heldinnen", "overwonnen" , "volhouden"...
Krijg er eerlijk gezegd een beetje de kriebels van.
Zo moeilijk is borstvoeding geven toch ook niet?![]()
Nu ja, de eerste week deed het ook pijn bij mij, lijkt me ook normaal als er plots iemand hele dagen aan je tepels hangt te zuigen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:14 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaat het jou net zo gemakkelijk af als met mij toendertijd, ik had nergens last van, Thijs dronk altijd goed, legde goed aan.
nooit last van borstontstekingen, stuwing, of wat dan ook, geen koorts niet..
Net een klein beetje een gevecht gehad met Thijs toen hij alles om zich heen interesanter vond dan mijn borst
Toen ben ik in het donker op bed gaan liggen, zonder geluiden, zonder licht, en toen drink hij wel.
Maar voor de rest is alles mij bespaard gebleven.
Dat heb ik ook wel.quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:23 schreef Moonah het volgende:
..., vind het wel heel wonderbaarlijk dat hij gewoon puur door mijn melk zo groeit...
dat is ook wel weer zo inderdaad. Het is soms echt fijn om aanmoedigingen te krijgen of om te horen dat je eigenlijk niet moet miepen want het gaat toch allemaal goed.quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:01 schreef PM-girl het volgende:
Bass Miss, ja de reacties zijn soms erg enthousiast en in jouw ogen overdreven, dat vind ik ook wel. Maar juist daaraan heb ik veel gehad. Wat iedereen zegt, iedereen roept meteen o dan geef je toch een flesje ed.
Ik moet zeggen dat ik door dit topic (voor de bevalling) erg gebrand ben geraakt op het laten slagen van de bv. Na de geboorte heb ik de eerste weken echt moeten vechten tegen pijn, ontsteking en uberhaupt het laten aanhappen van Simon. Niet dat ik Fok nu wil verheerlijken, maar ik heb hier toen wel de ervaringen en steun gekregen die je in irl niet krijgt.
Ik werd voor gek versleten toen ik in de kraamtijd zei in ieder geval 3 maanden bv (desnoods gekolfd) te willen geven en moet je eens zien waar ik maandag sta! En dat is voor een groot deel dankzij de goede tips maar ook de stimulerende en super-enthousiaste aanmoedigingen hier!
quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Je went er ook aan Popples, ik ben ook iemand die genoeg slaap nodig heeft, maar ondanks mijn nachtbrakertje (sinds 2 weken ofzo is het weer echt bal) gaat het best goed met me
Dan is het dus helemaal moeilijk. Een baaldag is echt rot. Kun je het evt. opvangen door bv uit de fles te laten geven. Dat jij even wegkunt en je zin kunt verzetten.....quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:26 schreef Neuk het volgende:
ik heb er echt helemaal geen zin meer in...![]()
maarja ik heb ook een baaldag dus ik heb nergens zin in...
ik heb precies hetzelfde!quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:59 schreef chacama het volgende:
[..]het went. En ik ben altijd zo blij om te lezen dat Nune en Maud zo netjes alles samen doen op afstand.
Geeft me in elk geval het gevoel dat ik niet 6x per nacht in mijn eentje rond aan spoken ben in een huis. Maud had het afgelopen nacht goed voor elkaar. 10 uur drinken, 1 uur drinken, 2 uur piepen, 3 uur speen kwijt, 4 uur drinken.....5 uur wakker....bij mama in bed verder geslapen tot 7 uur.
Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase-Hetiseenfase
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Klinkt rot Neuk...chocola en de wetenschap dat vandaag nog maar 4,5 uur duurt helpen misschien?quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:42 schreef Neuk het volgende:
Nee dat lukt vandaag dus niet. Ik heb ook vreselijke rugpijn. Al een aantal weken en het lijkt steeds erger te worden. Ik weet ook echt nietwaar het aan ligt. Misschien moet ik wel ongesteld worden en zet het niet door ofzo...
Oh oh...enige kans dat dat zowaar nog leuk wordt?quote:
De dag is nu bijna overquote:Op donderdag 29 maart 2007 17:46 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh oh...enige kans dat dat zowaar nog leuk wordt?
Kauwen en zeveren doet Fons ook al de hele tijd, maar geen spoor van tandjes hier.quote:Op donderdag 29 maart 2007 23:07 schreef Neuk het volgende:
Nee maar die komen wel door heb ik het idee. Hij is echt aan het kauwen (en hard ook!) op van alles en nog wat en ik zag ook witte puntjes onderin zijn mondje.
Nee sorry, ik herken het niet, was meteen regelmatig alleen minder hevig. Misschien mensen op www.borstvoedingsforum.nl ?quote:Op woensdag 28 maart 2007 08:24 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ok ik weet niet of ik hem al eerder gesteld heb die vraag. Maar dit is meer voor de lang voeders. Ik heb heel vaak dat mijn ongesteldheid langer uitblijft vanwege het nog steeds bv geven. Heel irritant vind ik zelf want je zit dan vaak te denken dat je zwanger zou kunnen zijn. Ik gebruik de pil niet zie je. Bij ons dus alleen condooms. Zijn er meer die hier last van hebben? Tan jij misschien? Of jij Poemojn?
Is zeveren synoniem aan drinken en jezelf tegelijk afzetten tegen mama, die je tegelijkertijd slaat en haar andere tepel tot moes knijpt? Want dan zevert Nune ook behoorlijkquote:Op donderdag 29 maart 2007 23:24 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Kauwen en zeveren doet Fons ook al de hele tijd, maar geen spoor van tandjes hier.
quote:Op zondag 1 april 2007 09:10 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Is zeveren synoniem aan drinken en jezelf tegelijk afzetten tegen mama, die je tegelijkertijd slaat en haar andere tepel tot moes knijpt? Want dan zevert Nune ook behoorlijk![]()
Oh ja, haar trekken is ook nog een optiequote:Op zondag 1 april 2007 20:45 schreef chacama het volgende:
[..]Dan juich ik even dat Maud in dit opzicht niet helemaal op Nune lijkt. Ze knijpt mijn andere borst gelukkig niet fijn, daar pakt ze namelijk een flinke pluk haar voor in de plaats
.
Klinkt toch re-de-lijk niet?quote:Allemaal zeveraars....lijken de familie Knots wel....
Maud heeft een raar ritme de afgelopen twee dagen...
7 uur, half 12, half 4, 6 uur, half 8, half 11, half 2, vijf uur. Lijkt een beetje of ze d'r ritme heeft verschoven. Heb liever dat ze het stuk van 7 uur tot half twaalf ergens in de nacht doet, maar goed, dat zal ooit weleens goed komen.
Aaah zonde idd. Jij met liefde en veel moeite die dingen vullen... Maar als Ive lekkerder vindt dan houdt het op hequote:Op dinsdag 3 april 2007 20:05 schreef cattie het volgende:
Neuk, als jij er rustiger van wordt is het een goede beslissing!![]()
Hier is ook de kogel door de kerk, ik stop met kolven. Ive drinkt zijn flesjes moedermelk namelijk steeds slechter op het kdv en vandaag wilde hij helemaal niet.Hij vindt melk uit de koelkast niet zo lekker meer en melk uit de vriezer vindt hij erg vies. Deze week maak ik nog even af en vrijdag is dus de laatste dag dat ik ga kolven. Ik heb er gemengde gevoelens bij. Blij dat ik van het kolven af ben en dat Ive het zelf aangeeft, maar ik vind het ook wel een beetje het einde van een tijdperk en daar word ik wel emo van.
![]()
En over melk weggooien gesproken: Ik kan dus mijn hele diepvriesvoorraad van 12 voedingen door de gootsteen gaan spoelen...Dat mag mijn man mooi gaan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |