abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 maart 2007 @ 22:16:34 #101
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_47353151
Hoi Mammietje,

Waarom drinkt Tinka maar 1x overdag? Wil ze niet vaker of krijgt ze ander drinken aangeboden? Hoelang drinkt ze al zo vaak tussen 20.00 en 7.30 uur? Zit daar een patroon in of is dit iets van de laatste tijd? Krijgt ze veel bijvoeding?En zo ja, wat dan precies?

Misschien kan iets doen met haar ritme? Het ziet er nu naaruit dat zij haar dag en nachtritme door elkaar heeft gegooid.

Ik weet trouwens helemaal niet of jij er een probleem mee hebt dat zij zo drinkt. Maar wellicht dat een kleine aanpassing haar schema verbetert. Zowel voor haar als voor jou? De meeste kindjes willen toch zo'n 500 cc aan mm binnenkrijgen. Tinka doet dat, naar mijn idee, 's nachts...

liefs Nen
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
  vrijdag 16 maart 2007 @ 22:19:18 #102
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47353248
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 17:14 schreef beefcake het volgende:
Herkenbaar E.T.! Quinten doet het ook regelmatig en ik denk inderdaad dat het nog een kwestie van wennen is. Wel een zielig gezicht, zijn gezicht helemaal rood en betraande ogen en dan zo piepend proberen lucht te happen
Idd een heel zielig gezicht en hij moet ook altijd even heel hard huilen als ie weer lucht heeft

Maar ik vind 't best eng, de eerste paar keer dacht ik echt dat het de laatste voeding was
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_47353783
ET, Ronja had dat ook erg en bij ons hielp blokvoeden goed (gedurende drie of vier uur een kant laten drinken en dat afwisselen).
pi_47353858
Jep, Fons ook, kweet nog dat je dat toen zei van Ronja en hier komt het intussen idd ook bijna niet meer voor.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 22:37:28 #105
3011 E.T.
pi_47353863
Dat doe ik ook regelmatig, owlet
Alleen als hij niet genoeg heeft aan 1 kant dan krijgt hij de andere kant ook nog. Maar dat is meestal maar 2 voedingen per dag (meestal de 2 nachtvoedingen).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_47355392
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 22:16 schreef ralphk het volgende:
Hoi Mammietje,

Waarom drinkt Tinka maar 1x overdag? Wil ze niet vaker of krijgt ze ander drinken aangeboden? Hoelang drinkt ze al zo vaak tussen 20.00 en 7.30 uur? Zit daar een patroon in of is dit iets van de laatste tijd? Krijgt ze veel bijvoeding?En zo ja, wat dan precies?

Misschien kan iets doen met haar ritme? Het ziet er nu naaruit dat zij haar dag en nachtritme door elkaar heeft gegooid.

Ik weet trouwens helemaal niet of jij er een probleem mee hebt dat zij zo drinkt. Maar wellicht dat een kleine aanpassing haar schema verbetert. Zowel voor haar als voor jou? De meeste kindjes willen toch zo'n 500 cc aan mm binnenkrijgen. Tinka doet dat, naar mijn idee, 's nachts...

liefs Nen
Tinka is vanaf dag 1 al een moeilijke drinker, is snel afgeleid (heb ook nog een peuter lopen), is na de tsr meestal al tevreden en daarna ook niet meer tot drinken aan te zetten en drinkt het het best (half) slapend. Daarbij is ze een erg moeilijke slaper (sliep binnen een paar weken al niet meer dan 2 keer een half uur per dag, nu tegenwoordig smiddags 2 uur met tussenvoeding) en heeft veel mamahonger, slaapt het best door als ze tegen mama aan ligt. (Dit scheelt zelfs smiddags minimaal een uur!) Omdat het altijd zo'n gevecht was en het voeden 'op verzoek' overdag alleen op mijn verzoek was, ben ik dat op een gegeven moment op gaan geven, mede in de hoop dat ze dan beter door zou drinken. (Ze groeide overigens altijd nét te weinig de eerste maanden.) Vanaf dat ze ongeveer 5 maanden oud was is hierdoor dit patroon ontstaan, ze is nu 11 maanden. Het lijkt er idd op dat ze dag en nachtritme omgegooid heeft, maar aangezien ze nogal 'ahum'... KARAKTER heeft, ben ik bang dat ze overdag zal blijven weigeren (zoals ze ook doet als we weg zijn), en mijn bv terug gaat lopen.
Haar voedingsschema:
9.30 pap van kunstmelk, 70 ml. hooguit.
11.00 koekje of doosje rozijntjes soms
12.15 flesje kunstmelk, 30 ml. hooguit.
12.30 broodje met boter, klein stukje fruit
daarna slapen, 14.00 borst tussendoor, 15.00 de andere borst
16.00 soms fruithapje, soms koekje, soms slokje ranja (als ze dat wil)
16.45 honger: dus potje babyvoer (neemt ze hooguit 1/3 van)
18.00 met de pot mee, half aardappeltje, eetlepeltje groente en stukjes fruit + hooguit 100 ml. vla
19.15 pap van kunstmelk, hooguit 70 ml, meestal gevolgd door borst op bed.
En dan dus: 22.00, 12.30, 2.30, 5.00 en 7.00 bv, en als ze niet helemaal lekker in haar vel zit, nog vaker.

Heb ik hier problemen mee? Eh... ja en nee. Vaak val ik in slaap tijdens het voeden en slapen we fijn samen verder, wel knus ook. (Ze is nou nog klein tenslotte!) Aan de andere kant hebben we ook van die nachten dat ze vaker komt (zoals de afgelopen 2 nachten) en beginnen de onderbroken nachten me toch aardig op te breken. Het lijkt soms ook wel alsof het niet om de melk gaat, maar om tegen me aan te slapen. En het irriteert me ook als ze een klein slokje drinkt om vervolgens niet meer te willen en een uurtje later me weer wakker te janken. En last maar zeker niet least.... de reacties van de buitenwereld die vindt dat ze snachts door hoort te slapen. (Mijn oudste deed dat overigens ook pas met 6 maanden.) En natuurlijk had ik dat ook het liefst, dat ze me gewoon mjn nachtrust gunt en zelf lekker doorslaapt, maar dan moet ik er wel zeker van zijn dat ze overdag voldoende drinkt... Voorlopig ben ik -omdat ze iedere fles weigert op die paar ml. na, wat ik er ook instop- alléén verantwoordelijk voor haar vochthuishouding en dat maakt het erg moeilijk om haar te laten huilen....
  zaterdag 17 maart 2007 @ 11:08:12 #107
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47362628
Mammietje, wat lijkt me dat moeilijk zeg. Aan de ene kant wil je graag dat ze 's nachts ook lekker slaapt. (Ze groeien immers als ze slapen). En aan de andere kant ben je bang dat ze te weinig binnenkrijgt qua vocht. Moeilijke situatie. Ik heb geen oplossing. En kan je alleen maar heel veel sterkte wensen. Misschien dat anderen wel tips hebben. Laten huilen lijkt me het zwaarste wat er is.
pi_47363761
Quinten wil meestal ook maar een borst, maar daardoor zit de andere wel weer erg vol bij de volgende voeding en komt het er weer zo hard uitzetten. Halverwege van borst wisselen helpt meestal niet, hij is dan suffig en hapt niet meer (maar komt een uur later wel weer omdat ie te weinig gedronken heeft). Als ik hem laat hangen aan de eerste borst dan drinkt hij wel door en drinkt dan ook genoeg om een paar uur op te teren.

Mammietje wat lastig dat Tinka zo vaak komt 's nachts! Helemaal als ze dan ook nog bijna niets drinkt, ik zou gek worden denk ik Helpt het niet om haar overdag aan te leggen ipv de kunstvoeding te geven? Of werk je, dat is dan helemaal erg met die gebroken nachten! Succes in ieder geval
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 17 maart 2007 @ 20:22:38 #109
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47378907
Dat blijft moeilijk Mammietje. Ik heb geen idee wat je er nog aan kunt doen.

Anna heeft vanavond voor het eerst een flesje kv gehad. Dat was echt moeilijk, vooral omdat ze er echt op aanviel en het supersnel leeg dronk. Ik denk wel dat ik nu opnieuw moet gaan rekenen ivm de medicijnen en mijn productie. Ze heeft rond 18 uur voor het laatst bij mij gedronken. om 20 uur heb ik gekolfd en om 22 uur doe ik dat weer. Daarna zit ik vast aan de 8 uur geen voeding ivm de medicijnen. Er zit dan wel erg lang tussen de live voedingen. Ik vind dat wel lastig, het zou jammer zijn als mijn productie te ver terug ging lopen. Wat een gereken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_47379156
Oei, een moeilijk moment voor je YPPY. Ik hoop dat het de productie gewoon ok blijft. Moet toch wel kunnen met kolven?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 17 maart 2007 @ 21:05:24 #111
3011 E.T.
pi_47380434
ik hoop dat je productie er niet onder te lijden heeft, Yppy

mammietje, wat lastig dat Tinka zo vaak komt 's nachts..

Hier hebben we een gevalletje jong geleerd...
pi_47380469
Om teruglopen van je productie tegen te gaan kan je ook kolven in die 'foute' 8 uur en die opbrengst weggooien. Of doe je dat al, dan begrijp ik het verkeerd Succes in ieder geval, hopelijk hebben jullie er veel baat bij
pi_47380486
Saskia
  Jubileum moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 21:07:22 #114
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_47380497
Geweldige foto ET
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_47381813
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 20:22 schreef YPPY het volgende:
Dat blijft moeilijk Mammietje. Ik heb geen idee wat je er nog aan kunt doen.

Anna heeft vanavond voor het eerst een flesje kv gehad. Dat was echt moeilijk, vooral omdat ze er echt op aanviel en het supersnel leeg dronk. Ik denk wel dat ik nu opnieuw moet gaan rekenen ivm de medicijnen en mijn productie. Ze heeft rond 18 uur voor het laatst bij mij gedronken. om 20 uur heb ik gekolfd en om 22 uur doe ik dat weer. Daarna zit ik vast aan de 8 uur geen voeding ivm de medicijnen. Er zit dan wel erg lang tussen de live voedingen. Ik vind dat wel lastig, het zou jammer zijn als mijn productie te ver terug ging lopen. Wat een gereken.
Kun je in die 8 uur niet kolven en de melk weggooien? Dan houdt je de productie makkelijker op peil?

Edit: Ah, was al gezegd
  zondag 18 maart 2007 @ 12:54:02 #116
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47394471
Ik ben weer een beetje opgeknapt. Productie is wat teruggelopen inderdaad en ik ben ook bijna door mijn voorraadje heen... We zien wel hoe dit af gaat lopen weer...
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_47396296
die foto
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_47399849
Jammer Neuk! (Niet dat je opgeknapt bent natuurlijk, dat is fijn! ) Brent extra vaak aanleggen is goed natuurlijk, maar als je nog ziekig bent heb je daar niet altijd zin in lijkt me Succes!
  zondag 18 maart 2007 @ 17:35:19 #119
167723 sanni
Acima de seu
pi_47405186
Even iets heel anders: Borstvoeding, dat doet toch pijn voor elke moeder? Of is
hetzelfde wanneer de man met haar erotisch bezig is?
  zondag 18 maart 2007 @ 17:49:11 #120
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_47405624
Sanni, ik begrijp je vraag niet helemaal......... Ik denk dat het erotische forum met sexverhalen, fantasieverhalen een heel ander deel van dit forum is. Misschien kan je daar terecht. Borstvoeding geven staat hier geheel los van. Dat is gewoon het voeden van je kind. Want uiteindelijk wil iedereen het beste voor zijn/haar kind (of dat nou kv of bv is). En dit mag totaal geen pijn doen.

Ik heb gezien in je profiel dat je een man bent........loopt de borstvoeding niet goed???? Doet het bij jou pijn dan?? (misschien geeft je vrouw bv, wil je niet kwetsen, maar je vraag (die ik niet begrijp) komt raar over.

Wat is je vraag???
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_47408739
Hoi,

Ik heb een eigen account aangemaakt. Hoef ik niet meer onder manlief zijn account in te loggen....

gr Nen
  zondag 18 maart 2007 @ 19:46:11 #122
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47409798
Leuke foto van Saskia.

Natuurlijk kan ik kolven in die 8 uur, maar dat betekent dat ik alsnog rond 3 uur 's nachts op moet staan, dus ik ga het eerst zo proberen.

Sanni zag dit topic vast toevallig in z'n AT lijst staan en ging meteen doordenken. Maar om antwoord te geven: als het goed gaat, doet borstvoeding normaal gesproken geen pijn. Het kan wel zijn dat je kloofjes hebt bijvoorbeeld, of spruw en dat het dan wel pijn gaat doen. Of een baby met tandjes, maar in principe kun je daar wat tegen doen. Dan doet het geen pijn meer.
Het is voor mij totaal anders dan wanneer mijn man bezig is. Dat kan ik niet vergelijken, ik vind er dan ook niks erotisch aan en mijn man ook niet. Hij reageert echt heel anders wanneer ik Anna drinken geef dan wanneer ik dat niet doe.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zondag 18 maart 2007 @ 19:47:42 #123
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47409859
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:35 schreef sanni het volgende:
Even iets heel anders: Borstvoeding, dat doet toch pijn voor elke moeder? Of is
hetzelfde wanneer de man met haar erotisch bezig is?
Nee, het doet geen pijn en nee het is niet erotisch.
Succes met je verdere onderzoek.
Iedere golf van de zee,
pi_47426001
Weten jullie of je je kindje kan overvoeden met bv? In de avonduren wil Elise alleen maar drinken en ze was in 1 week 400 gram aangekomen wat toch wel erg veel is dacht ik. Of moet ik niet toegeven aan haar drink-drang in de avond? Dat lijkt me maar zielig (ook voor ons! zo'n huilend hummeltje is ook niks he).
pi_47427161
Volgens mij kan dat niet Sidn3y! Ze zeggen juist altijd dat kindjes van bv zoveel mogen als ze willen
pi_47427218
Gewoon toegeven aan haar "drink"-drang. Maar geef haar een lege borst of drie uur lang dezelfde. Wat jij beschrijft heet clusteren, ze probeert aan je borst de dag te verwerken.
pi_47429015
Fijn dat ze dus niet teveel kan drinken, maar wel lastig dat ze steeds precies onder het avondeten begint (ik wil ook even rustig kunnen eten, maar dat kan ik dus steeds vergeten!). Ik zal vandaag eens proberen om steeds dezelfde te geven.
Ik neem aan dat dat clusteren een tijdelijk iets is....?
  Milf maandag 19 maart 2007 @ 11:51:42 #128
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_47429267
quote:
Op maandag 19 maart 2007 10:42 schreef beefcake het volgende:
Volgens mij kan dat niet Sidn3y! Ze zeggen juist altijd dat kindjes van bv zoveel mogen als ze willen
Dat kan dus wel .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_47429852
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:51 schreef nikky het volgende:

[..]

Dat kan dus wel .
Ja en nee. In ieder geval niet zoals met kunstvoeding, waarbij te veel voeding echt gevaarlijk voor de nieren kan zijn.
Te veel borstvoeding zorgt hooguit voor een ongemakkelijk gevoel, buikpijn en eventueel spugen. Da's ook vervelend, maar er is geen enkele reden om te stoppen met clusteren als je kindje er geen last van heeft.
Wat Randa schreef is een goede oplossing, door een paar uur één kant aan te bieden is de stroom op een gegeven moment niet zo sterk meer.
  maandag 19 maart 2007 @ 12:16:01 #130
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47429995
wil je met BV overvoeden dan moet je toch wel een x aantal uur non stop dat kind alleen maar voeding laten drinken. en dat ze het ook ehct binnenkrijgt.
Bij Fv ligt dat heel anders idd.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_47430042
Clusteren is inderdaad tijdelijk, alhoewel het ene kindje het vaker en langer doet dan een ander kindje. Meestal valt het samen met het zogenaamde huiluurtje, vaak aan het eind van de dag. Dat je eten koud wordt, dat herken ik wel, typisch zo'n moment dat je kindje moe is en clusteren wil een een huiluurtje heeft.

Je kindje is hoe oud? Elise heet ze toch? Is ze een week of 3 nou? (gefeliciteerd trouwens nog ) Ze kan ook aan het regelen zijn. (meestal rond de 10 dagen, 3 weken, 6 weken, 3 maanden in het begin). Dan regelen ze het vraag- en aanbodprincipe. Als je ze de kans geeft om dat te doen is het in principe snel weer voorbij.
Variety is the spice of life
pi_47430139
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:42 schreef Sidn3y het volgende:
Fijn dat ze dus niet teveel kan drinken, maar wel lastig dat ze steeds precies onder het avondeten begint (ik wil ook even rustig kunnen eten, maar dat kan ik dus steeds vergeten!). Ik zal vandaag eens proberen om steeds dezelfde te geven.
Ik neem aan dat dat clusteren een tijdelijk iets is....?
Meestal is het wel tijdelijk. Soms komt het na een paar maanden weer terug (bijvoorbeeld bij een groeispurtje of als het kind veel nieuwe indrukken op doet). Ik denk dat de ervaring van de meeste moeders is dat je er maar beter in mee kan gaan en zo veel mogelijk dingen om die avond te plannen. Installeer jezelf op de bank voor de tv, koppie thee en wat koekjes er bij en verstand op nul. Misschien je avondeten eten terwijl je op de bank zit? Dat soort dingen.

En vergeet niet dat clusteren niet hóeft. Als je kindje goed groeit en overdag genoeg drinkt is er niets slechts aan om je partner of iemand anders een uurtje te laten lopen met een huilend kind als jij het even niet meer fijn vind.
Ik vond zelfs soms het idee van die druk zo zwaar. het idee dat ik niets anders kon dan alleen maar met mijn shirt open op de bank zitten. En dan hielp het idee dat ik ook even een rondje met de hond zou kunnen lopen of even een paar boodschapjes doen wel erg goed.
pi_47430674
Het is helaas niet een uurtje dat ze meer wil drinken, maar echt de hele avond van 5 uur tot 11 a 12 uur, daarna gaat ze gelukkig naar een ritme van om de 3 uur (2 uur slapen voor mij dus). Elise is nu inderdaad 3 weken (gisteren was de uitgerekende datum, dat is echt gek), maar doet dit nu al sinds de 11e dag geloof ik (sommige avonden erger dan andere avonden). Daarvoor was de avond ook al haar wakkere tijd van de dag, maar hoefde ze niet de hele tijd te drinken. Nu drinkt ze zich helemaal vol en vervolgens moeten we d'r wel rechtop houden anders komt het er zo weer uit (paar dagen geleden oa via d'r neus!). Overigens dachten we eerst inderdaad dat ze aan het regelen was, maar ze blijft dit doen (en ik blijf gewoon aanleggen, vooral omdat ze in eerste instantie zo was afgevallen dus toen ze eindelijk goed ging drinken hield ik haar natuurlijk niet tegen he).
Ik ben ook nog een beetje aan het zoeken hoe ik het beste de borsten kan aanbieden, maar vanavond ga ik dus maar eens een tijdje 1 kant aanbieden.
Overigens ben ik wel blij dat het goed is gekomen met de bv, want in eerste instantie dronk ze zeer matigjes en moest ik haar de hele tijd stimuleren en dat hoeft nu niet meer
  Milf maandag 19 maart 2007 @ 12:37:45 #134
16000 nikky
pi_47430696
quote:
Op maandag 19 maart 2007 12:16 schreef _evenstar_ het volgende:
wil je met BV overvoeden dan moet je toch wel een x aantal uur non stop dat kind alleen maar voeding laten drinken. en dat ze het ook ehct binnenkrijgt.
Bij Fv ligt dat heel anders idd.
Goh, Dana lag niet non stop zoveel uur aan de borst en toch zat ik afgelopen vrijdag bij de huisarts en bleek dat ze overvoed was. En in de quote waarop ik reageerde stond heel duidelijk borstvoeding.

Voor degene die het vroeg: Ik laat de melk die met de tsr naar buiten komt zetten wegstromen. Dat scheelde al een hele hoop. Was een tip die ik van iemand kreeg. En wat je net zei van die 4 uur blokvoeden.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_47430857
Gelukkig dat het eigenlijk dus beter gaat sidn3y! Super!

Eén kant aanbieden een paar uur lang (zgd. blokvoeden) is een heel goed idee. Dan komt ze ook aan de wat vettere achtermelk toe en dat zal haar beter bevredigen.

Heb je veel melk misschien? Dat de toeschietreflex heel krachtig is en dat je borsten vol blijven aanvoelen? Dan is blokvoeden sowieso heel goed

Dat 's avonds steeds willen is idd clusteren, geef de leegste kant maar steeds. En geeft het maar eens over aan je man zoals owlet zegt als het je teveel wordt. Die kan, als ze echt wil sabbelen en geen echte honger heeft, ook even een pinkje geven.

Succes, gaat goed hoor
pi_47431692
Wij eten altijd al op de bank (overgebleven uit de tijd dat we nog geen eettafel hadden) maar echt handig vind ik dat niet met ook nog een kind op schoot. Zodra ze stopt met drinken dan probeer ik ook niet meer te geven, maarja als ze weer boos gaat zoeken en huilen enzo dan toch maar weer verder met voeden. Soms is dat een kwartier na de vorige keer, soms een uur, maar in ieder geval vaak. Soms houdt m'n vriend d'r stil met z'n pink (dan kan ik bijv. even slapen), maar daar trapt ze niet altijd in.
Wel rot om te horen dat ik dus toch kan overvoeden Nikky. Ik heb links volgens mij veel meer melk dan rechts en een flink tsr want ze kan zich aardig verslikken bij het aanleggen.
Ik vind het wel erg verwarrend allemaal, als het zo blijft vraag ik het ook wel een keer aan een lactatiekundige via de verzekering denk ik, dan weet ik het tenminste zeker.
  maandag 19 maart 2007 @ 13:11:43 #137
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47431778
Nikky, vertel eens meer over dat overoved zijn van bv? Ik heb daar namelijk nog nooit van gehoord en wil graag weten hoe en wat.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 19 maart 2007 @ 13:13:08 #138
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47431833
ik dacht dat Bv zich aanpaste aan het kind en je daarom niet kon overvoeden ? lees idd dat er verschillende meningen over zijn.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 19 maart 2007 @ 13:15:48 #139
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47431930
oja, oud-collega van mij ligt overhoop met de baas omdat ze van het werk weg wil om te voeden. Zei zeggen dat ze dat niet toe hoeven te laten omdat ze een geschikte ruimte aanbieden. Die ruimte is in naar de letter van de wet niet geschikt trouwens want hij kan niet op slot. Wie heeft er nog wat linkjes of ervaringen hiermee?
  maandag 19 maart 2007 @ 13:18:51 #140
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47432054
Dat aanpassen klopt Evenstar. Dat slaat dan weer op dat de samenstelling zich aanpast naar de behoeft van je kind (bvb meer vocht en minder voedingsstoffen als het warm is ) Ik ben/was ook altijd in de veronderstelling dat je niet te veel kan geven. Ben dus benieuwd naar je verhaal Nikky!
pi_47432721
Ik ben ook wel benieuwd.
Voor zover ik het weet kan je kindje wel eventueel door een grote toestroom last krijgen van een volle buik (Ik kon Ronja ook niet de hele avond laten clusteren, ze dronk slordig, slikte lucht en kreeg daar weer krampjes van), maar echt overvoeden....
pi_47434428
Ik zou er ook wel wat meer over willen weten, heb altijd alleen maar gehoord dat je nooit teveel kan geven (ook op de cursussen van vbn). Ik ben vooral benieuwd hoe je weet dat je je kind overvoed, wat de klachten dan zijn bij het kind. Hoe trekt de huisarts die conclusie?
  maandag 19 maart 2007 @ 14:43:18 #143
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47435131
Ik meende ook dat je ze niet teveel kon geven. Wat wel zo is is dat je ze te vaak kunt geven.
Iedere golf van de zee,
  maandag 19 maart 2007 @ 15:01:45 #144
3011 E.T.
pi_47435866
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:25 schreef beefcake het volgende:k ben vooral benieuwd hoe je weet dat je je kind overvoed, wat de klachten dan zijn bij het kind. Hoe trekt de huisarts die conclusie?
Dit dus.. en wat wordt er verstaan onder 'overvoed'?

Ik bedoel, Tijn groeit te veel etc en heeft veel symptomen van 'teveel melk' (of heb ik die symptomen?
Daar zou je ook van kunnen zeggen dat ie overvoed is, aan de andere kant.. dat trekt vanzelf weer recht (als je er goed mee omgaat) en tot die tijd is er niks aan de hand en is het alleen maar lastig (de krampjes, het verslikken en de krachtige TSR dus)
pi_47436065
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:43 schreef Neuk het volgende:
Ik meende ook dat je ze niet teveel kon geven. Wat wel zo is is dat je ze te vaak kunt geven.

Hoe doen ze dat in Afrika dan, waar die kinderen 25x per dag aan de tiet hangen? En er stond hier pas gelee nog een link over dat de samenstelling zodanig is, dat er eigenlijk uitgegaan moet worden van 10 korte sessies per uur.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_47436365
Ik denk ook dat het ligt aan welke definitie je geeft aan 'overvoeden' .

In geval van (te)veel melk, zoals owlet en ET zeggen, kan je zeggen er is sprake van overvoeding. Alhoewel overvloed(ig) dan een beter woord is? Dat is met beleid (zoals bv. blokvoeden) op te lossen.

Je kan je kind verder ten alle tijde en zolang laten drinken als het wil, ook als dat uren achtereen is.
Indien de echte buikhonger bevredigd is laat het kind zelf los. Alleen als er nog mamahonger is dan sabbelen ze voort. Zolang je de leegste borst geeft is er niets aan de hand. Dan komt er af een toe een slokje (vettere) melk binnen en dat is alleen maar weldadig. Krijgt een kind relatief veel voormelk (zoals soms bij teveel melk), dan kunnen ze er last van krijgen (krampjes, spugen, boeren enz.)

Ik denk dat Nikky dit ook bedoeld overigens Toch?

(als je overvoeden definieert als 'dat veroorzaakt overgewicht' dan kan het niet nee)
pi_47436577
quote:
Op maandag 19 maart 2007 15:01 schreef E.T. het volgende:

[..]

Dit dus.. en wat wordt er verstaan onder 'overvoed'?

Ik bedoel, Tijn groeit te veel etc en heeft veel symptomen van 'teveel melk' (of heb ik die symptomen?
Daar zou je ook van kunnen zeggen dat ie overvoed is, aan de andere kant.. dat trekt vanzelf weer recht (als je er goed mee omgaat) en tot die tijd is er niks aan de hand en is het alleen maar lastig (de krampjes, het verslikken en de krachtige TSR dus)
Inderdaad, dit is ook het enige waarbij ik me voor kan stellen dat er sprake is van overvoeding. En dan kan Nikky wel zeggen dat het over Bv gaat en dat de kunstvoeding er niet bij gehaald moet worden, maar er zit zo'n groot verschil tussen deze manier van 'overvoeden' en te veel kunstvoeding geven dat ik vind dat dat onderscheid best wel even duidelijk gemaakt mag worden als er iemand is die zich zorgen maakt dat haar kindje misschien te veel drinkt.
Ik kan nog wel een aantal redenen verzinnen waardoor minder Bv geven misschien beter zou zijn. Zoals wat hier boven is geschreven, of een moeder die de hele dag met haar kind aan de borst ligt en daar zelf ongelukkig van wordt. Of een kind met een zware reflux, noem maar op.
Maar overvoeden, puur zoals dat met kunstvoeding gaat, gelinkt aan het aantal cc's dat een kind zou mogen drinken? Daar geloof ik niet in.
  Milf maandag 19 maart 2007 @ 15:52:42 #148
16000 nikky
pi_47437959
quote:
Op maandag 19 maart 2007 15:13 schreef nebelung het volgende:
Ik denk ook dat het ligt aan welke definitie je geeft aan 'overvoeden' .

In geval van (te)veel melk, zoals owlet en ET zeggen, kan je zeggen er is sprake van overvoeding. Alhoewel overvloed(ig) dan een beter woord is? Dat is met beleid (zoals bv. blokvoeden) op te lossen.

Je kan je kind verder ten alle tijde en zolang laten drinken als het wil, ook als dat uren achtereen is.
Indien de echte buikhonger bevredigd is laat het kind zelf los. Alleen als er nog mamahonger is dan sabbelen ze voort. Zolang je de leegste borst geeft is er niets aan de hand. Dan komt er af een toe een slokje (vettere) melk binnen en dat is alleen maar weldadig. Krijgt een kind relatief veel voormelk (zoals soms bij teveel melk), dan kunnen ze er last van krijgen (krampjes, spugen, boeren enz.)

Ik denk dat Nikky dit ook bedoeld overigens Toch?

(als je overvoeden definieert als 'dat veroorzaakt overgewicht' dan kan het niet nee)
Dabedoel ik
Kindje krijgt teveel binnen en kan dit niet verwerken en dan komen er allerlei soorten klachten bij de uk. Ik heb veel advies gekregen van een lactate deskundige en is mij geadviseerd om te blokvoeden. En ik laat de melk die met de tsr eruit komt weglopen in de doek. En het werp al zijn vruchten af gelukkig. Frummel zou zich met enkele dagen weer goed moeten voelen en weer een "normaal" eetpatroon hebben.
pi_47438156
quote:
Op maandag 19 maart 2007 15:52 schreef nikky het volgende:

[..]

Dabedoel ik
Kindje krijgt teveel binnen en kan dit niet verwerken en dan komen er allerlei soorten klachten bij de uk. Ik heb veel advies gekregen van een lactate deskundige en is mij geadviseerd om te blokvoeden. En ik laat de melk die met de tsr eruit komt weglopen in de doek. En het werp al zijn vruchten af gelukkig. Frummel zou zich met enkele dagen weer goed moeten voelen en weer een "normaal" eetpatroon hebben.

Fijn dat het goed heeft geholpen! Ik blijf me er over verbazen hoe weinig aandacht er altijd is voor te veel melk, terwijl dat veel vaker voor komt dan te weinig melk!
  Milf maandag 19 maart 2007 @ 15:59:00 #150
16000 nikky
pi_47438226
quote:
Op maandag 19 maart 2007 15:19 schreef owlet het volgende:

[..]

Inderdaad, dit is ook het enige waarbij ik me voor kan stellen dat er sprake is van overvoeding. En dan kan Nikky wel zeggen dat het over Bv gaat en dat de kunstvoeding er niet bij gehaald moet worden, maar er zit zo'n groot verschil tussen deze manier van 'overvoeden' en te veel kunstvoeding geven dat ik vind dat dat onderscheid best wel even duidelijk gemaakt mag worden als er iemand is die zich zorgen maakt dat haar kindje misschien te veel drinkt.
Ik kan nog wel een aantal redenen verzinnen waardoor minder Bv geven misschien beter zou zijn. Zoals wat hier boven is geschreven, of een moeder die de hele dag met haar kind aan de borst ligt en daar zelf ongelukkig van wordt. Of een kind met een zware reflux, noem maar op.
Maar overvoeden, puur zoals dat met kunstvoeding gaat, gelinkt aan het aantal cc's dat een kind zou mogen drinken? Daar geloof ik niet in.
Volgens mij reageerde ik op een stelling dat kindjes die BV krijgen niet overvoed kunnen raken. En reageerde daarop dat het wel degelijk mogelijk is
quote:
Op maandag 19 maart 2007 10:42 schreef beefcake het volgende:
Dat kindjes die de fles krijgen met KV een andere manier van overvoeden kunnen krijgen, dat zal best. Maar volgens mij ging het hier duidelijk over BV en niet KV. En bij BV wordt ook de term overvoeden gebruikt. Dus om gelijk maar te zeggen dat het niet kan met BV vind ik nogal wat om te zeggen namelijk. Hetzij op een andere manier dan KV gevoedde kindjes.
  Milf maandag 19 maart 2007 @ 16:00:21 #151
16000 nikky
pi_47438286
quote:
Op maandag 19 maart 2007 15:57 schreef owlet het volgende:

[..]

Fijn dat het goed heeft geholpen! Ik blijf me er over verbazen hoe weinig aandacht er altijd is voor te veel melk, terwijl dat veel vaker voor komt dan te weinig melk!
Ja en ik dacht aldoor dat ze te weinig kreeg omdat ze zo vraak vroeg. En ze werd onrustig en was niet zo tevreden meer als ze net had gedronken. En ik snapte er helemaal niets van. Ik wist gewoon niet wat mijn moppie dwarszat.
Maar teveel melk dus.
  Milf maandag 19 maart 2007 @ 16:01:50 #152
16000 nikky
pi_47438341
ik ben er weer weg van hoor dames . Ik zit hier om een PC te installeren en niet om te FOK!ken .Maar wilde even reageren.
Toedels
pi_47440832
En wij samen zijn dan weer dat gemiddelde waar natuurlijk wel veel info over te vinden is!

Ik ben inmiddels aan het afbouwen voor overdag. Lis is bijna 6 maanden. iig tot 6 maanden dacht ik voordat ik wist dat ik te weinig melk had. En met alle ups en downs heb ik dat bijna al gehaald. Het was een flinke investering van mijn kant maar ik ben superblij dat ik het heb kunnen volhouden dat dubbelvoeden. Nu blijf ik haar 's avonds, eventueel 's nachts en 's ochtends nog wel voeden maar ik verwacht dat dat vanzelf steeds minder gaat worden.
pi_47441064
Toch vind ik het dan raar dat de term overvoeden wordt gebruikt bij een grote melkpoductie. Als je ook googlet op borstvoeding en overvoeden lees je alleen maar dat dat niet mogelijk is. Ik dacht dat sidn3y doelde op het overvoeden als bij kunstvoeding, vandaar mijn reactie
  maandag 19 maart 2007 @ 20:03:13 #155
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47447651
In dat geval de volgende vraag: Kun je je kind met bv overvoeden als deze in een fles wordt gegeven??? Of geldt dan toch nog steeds als ze vraagt mag je geven??? Ik vind het namelijk moeilijk. Maud krijgt in principe twee tot drie flessen op een dag, maar als ze bij de oppas heeft gedronken en na 2 uur eigenlijk weer wil, zou ze dan mogen of is het dan niet goed omdat ze dan net 150ml op heeft. Tot nu toe hebben we steeds gewoon gegeven (lees: afgelopen week, want nu drinkt ze eindelijk lekker uit de fles). Persoonlijk denk ik dat het wel kan, want de bv verschilt natuurlijk van samenstelling. Soms is ie iets meer waterig (veel voormelk gekolfd) en kan ik me voorstellen dat ze dan sneller weer wil drinken. Of is dit een rare denkwijze?
pi_47447998
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:03 schreef chacama het volgende:
In dat geval de volgende vraag: Kun je je kind met bv overvoeden als deze in een fles wordt gegeven??? Of geldt dan toch nog steeds als ze vraagt mag je geven??? Ik vind het namelijk moeilijk. Maud krijgt in principe twee tot drie flessen op een dag, maar als ze bij de oppas heeft gedronken en na 2 uur eigenlijk weer wil, zou ze dan mogen of is het dan niet goed omdat ze dan net 150ml op heeft. Tot nu toe hebben we steeds gewoon gegeven (lees: afgelopen week, want nu drinkt ze eindelijk lekker uit de fles). Persoonlijk denk ik dat het wel kan, want de bv verschilt natuurlijk van samenstelling. Soms is ie iets meer waterig (veel voormelk gekolfd) en kan ik me voorstellen dat ze dan sneller weer wil drinken. Of is dit een rare denkwijze?
Man, dat overvoeden-woord zorgt voor allerlei toestanden hier

Kindjes mogen zoveel en zovaak moedermelk drinken als ze willen, of dat nou uit de borst of de fles is. Dat is niet schadelijk voor de niertjes en ze worden er niet dik van.

Niet zo moeilijk doen mensen.

Laat Maud lekker drinken als ze wil. Geef wat extra mee, in klontjes of zo, dan kan de oppas naar eigen inzicht ontdooien. Zo, probleem opgelost.
pi_47448118
Mijn CB-arts zei ook dat ik BV niet mee hoefde te tellen bij de kunstvoeding.
  maandag 19 maart 2007 @ 20:13:20 #158
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47448146
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:10 schreef nebelung het volgende:

[..]

Man, dat overvoeden-woord zorgt voor allerlei toestanden hier

Kindjes mogen zoveel en zovaak moedermelk drinken als ze willen, of dat nou uit de borst of de fles is. Dat is niet schadelijk voor de niertjes en ze worden er niet dik van.

Niet zo moeilijk doen mensen.

Laat Maud lekker drinken als ze wil. Geef wat extra mee, in klontjes of zo, dan kan de oppas niets teveel ontdooien en wat meer als het te weinig is. Zo, probleem opgelost.
Zag het niet als probleem, maar ben nieuwsgierige van nature. Klontjes liggen al in de diepvriezer. Merk alleen dat ik niet kan rekenen. Ontdooide BV moet meteen op, toch? Had zaterdag 300ml ontdooid terwijl er nog een voeding stond. Domme ik.
pi_47448315
quote:
Op maandag 19 maart 2007 17:02 schreef snoopy het volgende:
En wij samen zijn dan weer dat gemiddelde waar natuurlijk wel veel info over te vinden is!

Ik ben inmiddels aan het afbouwen voor overdag. Lis is bijna 6 maanden. iig tot 6 maanden dacht ik voordat ik wist dat ik te weinig melk had. En met alle ups en downs heb ik dat bijna al gehaald. Het was een flinke investering van mijn kant maar ik ben superblij dat ik het heb kunnen volhouden dat dubbelvoeden. Nu blijf ik haar 's avonds, eventueel 's nachts en 's ochtends nog wel voeden maar ik verwacht dat dat vanzelf steeds minder gaat worden.
Supercalifragilisticexpialidocious! (komt in mij op)

Goe gedaan
pi_47448340
Chaca, daarom dus klontjes, als je een keer een klontje teveel ontdooit en weg moet gooien is het probleem nog niet. Een heel flesje is wel een probleem natuurlijk.

Ik ontdooide altijd liever te weinig (klontjes) dan te veel dus, een extra klontje is zo ontdooid.
pi_47458415
Fons weet zijn eten hoe dan ook te vinden.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 00:16:18 #162
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47458559
Leuke foto Bassmiss Fons is groot geworden
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 07:32:38 #163
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47460742
Inderdaad een lekker menneke die Fons maar dat weet BM nu wel een keer

Bar, hoe lang heb jij eigenlijk BV gegeven?
Iedere golf van de zee,
pi_47464106
Wat een leuke foto! En ook een prettige houding, al zeg ik het zelf.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 10:34:31 #165
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47464338
gave foto bm. Zo heeft Maud nog nooit gedronken. Kan ik ook wel eens proberen.

Oh, en hier begint de 4-maanden dip. Alles is interessanter dan eten. En vooral het geluid dat uit d'r eigen keeltje komt. 3 slokken, hagrrr, prrrrt.oh, ja ik was aan het drinken....ahvrieee, weer wat slokken en dan nog maar eens een grote lach naar mama. Wel heel gezellig.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 10:41:16 #166
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47464539
Ik vind het erg stoer snoopy, dat je het zo lang hebt volgehouden. Die Lis heeft maar geluk.

Fons is echt al groot. Ik vind het juist niet handig zo, Anna kan dan veel te veel rondkijken. Dan drinkt ze niet meer.

Het is ook weer fase chacama. Alles is een fase, een fase, een fase.
*OUD heilige*
pi_47464609
Het is een handige houding voor de mensen met teveel melk. Minder overstromingsgevaar in je kindje.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 10:44:22 #168
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47464636
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 07:32 schreef Neuk het volgende:
Inderdaad een lekker menneke die Fons maar dat weet BM nu wel een keer

Bar, hoe lang heb jij eigenlijk BV gegeven?
9 maanden, en toen was het ook echt op zeg maar
Thijs kwam ineens weer aldoor terug zetten overdag en snachts, en toen had mama zoiets van , jongen we gaan overstappen, want dit houd ik niet lang vol
  dinsdag 20 maart 2007 @ 10:46:11 #169
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47464687
Tot nu toe wel een gezellige fase. De fase van mama de melk komt niet snel genoeg...of te snel dus ik zal je even fijn knijpen hebben we gelukkig gehad. Ik ben nog wel bont en blauw op plekken, maar knijpen doet ze nu (klopt af) niet meer.
  † In Memoriam † dinsdag 20 maart 2007 @ 11:03:16 #170
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_47465189
quote:
Op maandag 19 maart 2007 17:02 schreef snoopy het volgende:

Snoopy, gefeliciteerd met het bereiken van je mijlpaal! Je mag heel erg trots op jezelf zijn.
(Ik ben zelfs trots op je )
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:45:49 #171
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47466467
* Jelief is ook heel trots op Snoopy, je hebt het maar mooi gedaan hoor! Petje af!
pi_47467214
Ik heb heel Snoopy gemist! Wat goed joh, je mag echt ontzettend trots op jezelf zijn. Wow!
pi_47467530
Goed zo Snoopy

Hier gaat alles nog naar wens, net voor het 3-mnd-bezoek op het cb geweest en ze is 64cm en 6310 gram. Langer en zwaarder dan Myrthe op die leeftijd was maar wel goed in verhouding (vinden wij ).
pi_47468408
Ik ben ook heel trots

en ik ook op jou Macka! Dat pakken ze ons niet meer af!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:16:08 #175
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47475870
Ik heb misschien een beginnende borstontsteking (hele pijnlijke borst, krimp van de pijn als ik een kind moet oppakken en het gaat niet over door Julia vaak daar aan te leggen op verschillende manieren (kinnetje juiste richting etc.) ...
Nou had mijn zus het over homeopatische middelen maar ik vroeg me af of jullie dat ook aanraden. Ik kom er op internet niet veel over tegen...
- crème bioforce (wordt ook voor tepelkloven gebruikt o.i.d.?)
- phylacca
- silicea b12 ...

Ze gaf ook de tip om een warme douche te nemen maar dat gaat op t moment helaas niet.

Oh ja, ik voel me zowiezo 'ineens' sinds ik die pijnlijke borst heb helemaal niet lekker, rillerig en grieperig, maar heb volgens mij geen koorts.
pi_47476053
Je moet hem iig warm houden Suzanna. Ik had zo'n gelpack dat je kon opwarmen en in je bh stoppen.
Sterkte!
pi_47476093
Warmte, warmte, warmte, warmte. Er zit een verstopping en met warmte gaan de melkkanaaltjes open, waardoor het weer gaat stromen en de verstopping kan worden opgeheven.

Hydrofiele washandjes warm maken en op de zere borst leggen als compres, of zo'n pitjeszakje, desnoods kruik of voorover hangen in een bak met warm water. Eventueel een compres (hydrofiel washandje vullen) met kwark en dat op de zere plek leggen, als je dat in huis hebt.

En inderdaad zoveel mogelijk aanleggen met kinnetje naar zere plek.

Creme's en dergelijke geloof ik niet in persoonlijk. Je kan je tijd beter steken in bovenstaande dingen. Zéker als je je al rillerig enzo voelt. Een BO moet je vóór zijn.

sterkte!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:29:58 #178
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47476509
Dank jullie wel. Weten jullie toevallig waar je zo'n gelpack / pittenzakje kunt kopen? Want mijn man komt nu naar huis toe maar ik zie het niet zitten als hij op zoek moet gaan naar zoiets, ik kan nu niet goed voor de kinderen zorgen voor mijn gevoel (gelukkig is alleen Noa wakker op het moment).
pi_47476580
Neem gewoon een bak met warm water en gebruik (hydrofiele) washandjes anders .)
En met je borst desnoods ondersteboven af en toe in de wasbak.

Dat heb je gewoon in huis en dan kan je man voor de meiden zorgen en hoeftie niet meer weg
pi_47476664
Een gelpack bij de apotheek.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:34:59 #181
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47476699
Ik wil zo graag lekker op de bank liggen ... bah helemaal geen zin om moeilijk te doen nu ik me niet lekker voel. Maar je hebt gelijk hoor! thnx.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:00:13 #182
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47477641
Suzanna met de mooie meisjes, wat rot voor je, ik hoop dat je snel opknapt.
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 10:44 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

9 maanden, en toen was het ook echt op zeg maar
Thijs kwam ineens weer aldoor terug zetten overdag en snachts, en toen had mama zoiets van , jongen we gaan overstappen, want dit houd ik niet lang vol
9 maand is toch hartstikke netjes!
Ik heb zelf besloten vanaf 6 maand af te bouwen. De combinatie werk en BV (kolven) vind ik echt frustrerend. Brent wil niet meer zo goed aan de borst (alleen als ie echt moe is en ook mamahonger heeft) want de fles gaat veel gemakkelijker dus hij is gewoon jengelig aan de borst.
Na de 6 maand ga ik minder moeite doen en dan zie ik wel hoe lang het goed gaat
Tenzij ik hier nog wat goeie tips krijg natuurlijk
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 20 maart 2007 @ 18:03:38 #183
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47479980
Suzanna, zoals gezegd warmte. Maar ook masseren tijdens het voeden/kolven! Ik heb 5x een beginnende ontsteking gehad zoals jij omschrijft, en consequent masseren, warmhouden en leegkolven (na het drinken) hebben gezorgd dat het elke keer na zo'n 24 uur over was.
Veel sterkte!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:49:47 #184
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47486838
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:00 schreef Neuk het volgende:
Suzanna met de mooie meisjes, wat rot voor je, ik hoop dat je snel opknapt.
[..]

9 maand is toch hartstikke netjes!
Ik heb zelf besloten vanaf 6 maand af te bouwen. De combinatie werk en BV (kolven) vind ik echt frustrerend. Brent wil niet meer zo goed aan de borst (alleen als ie echt moe is en ook mamahonger heeft) want de fles gaat veel gemakkelijker dus hij is gewoon jengelig aan de borst.
Na de 6 maand ga ik minder moeite doen en dan zie ik wel hoe lang het goed gaat
Tenzij ik hier nog wat goeie tips krijg natuurlijk
Dat heb ik nooit hoeven doen Kolven op het werk of wat dan ook, ben tot februari 2006 thuisgebleven om lekker huismama te zijn en te genieten van Thijs
Dus echt tips heb ik niet voor je
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:14:05 #185
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47487910
Ik zit te twijfelen of ik ook helemaal zal stoppen Eigenlijk heb ik het zo een beetje gehad, de tandjes zijn nu écht onderweg en ze komt snachts wel 2x. (Niet dat ik denk dat het meteen over is als ze alleen nog maar kv krijgt, maar dan kan peter dat wat makkelijker geven, nu zijn we zo snel geneigd om haar in bed te nemen en bv te geven terwijl ze volgens mij gewoon mamahonger heeft.)
ook wil ik evt. drama's voor zijn. Nu is ze denk ik nog net klein genoeg om er niet heel veel van te merken.

Aan de andere kant: het is wel gezellig enzo
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:22:45 #186
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_47488338
Suzanna, sterkte met je ontsteking, het is geen pretje.

En even een voor Snoopy, want ik vind het super dat je het zo lang hebt gedaan, die combinatie!

Neuk, ik begrijp het wel, dat je wil gaan afbouwen. Bv ivm met werk kost gewoon meer energie, althans zo ervaar ik het.

Bass-Miss, leuke foto! Simon wil zo ook wel eens drinken, met name als we in bed aan het knuffelen en spelen zijn, dan valt hij soms ineens aan zo! Maar hij houdt het niet lang vol, omdat hij zijn gezichtje dan helemaal smoort in mijn borst.
Verder loopt het hier goed, tweede tandje onderweg maar nog geen bijten.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:28:36 #187
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47488592
Zo'n bijna ontsteking heb ik twee keer gehad en die zijn beide met warmte overgegaan. 's Nachts sliep ik zelfs op een kruik. Dat lag niet fijn, maar het hielp wel. Beterschap!

Eigenlijk vind ik het kolven op mijn werk wel fijn, want het zijn de enige momenten van de dag dat ik even rust heb. Buiten het kolven kan ik me nooit afsluiten, er kan altijd iemand binnenlopen en zelfs als ik ga wandelen moet ik er rekening mee houden dat ik iemand van mijn werk tegen kan komen.
*OUD heilige*
pi_47488711
Knap hoor Snoopy, een half jaar!

Gek is het eigenlijk... ik heb het eerste half jaar niet anders gedaan dan me af te vragen of ik het wel vol zou houden met die lastige meid van me. Nu is ze bijna een jaar (!) en ik kan oprecht niet zeggen wanneer ik zou willen stoppen. Het is zo 'gewoon' inmiddels. En misschien wel de laatste keer... Ik zit daar al over na te denken sinds ik bij het CB het gesprek heb gehad over de vele nachtvoedingen. Ze vroeg me hoelang ik nog wilde geven en hoeveel voedingen dan. Praktisch gezien (met nog een peuter die opdringerig rondhuppelt ) zullen dat 3 voedingen per dag zijn, maar hoelang nog? Het was niet de bedoeling om een langvoeder te worden, maar Tinka is 'plotseling' bijna jarig?! Snif... wat is mijn kleine meissie stiekem ineens groot geworden al...
*is het heel raar als ze nog een tiet krijgt voordat ze gaat stappen straks?!*
pi_47489746
Snoopy ik ben ook trots op je! Al dat dubbele voeden, ik zou allang afgehaakt zijn

Suzanna klinkt lastig die beginnende borstontsteking! Beterschap maar

LadyS ik heb geen tips voor je helaas! Hoelang heb je Amber eigenlijk gevoed?

Mammietje wat gaat het hard he, al bijna een heel jaar!

Hier wil mijn peuter ineens ook uit mijn borst drinken Ik weet wel dat veel kindjes ook weer baby willen zijn als ze een broertje/zusje krijgen, maar Dylan heeft het alleen met het drinken uit de borst en dan ook zo drammerig ineens. Ik kon Quinten niet aanleggen vandaag of Dylan zat te zeuren dat ie ook wilde drinken uit mama's borst. Hij zat al aan mijn shirt te trekken die over de borst zat waar Quinten niet uit dronk. Ik had Dylan al een beker drinken gegeven, maar dat wilde hij niet. Herkent iemand dit? Ik wil dus niet dat Dylan aan de borst gaat, maar wil ook niet dat hij hierom jaloers wordt op Quinten. Ik weet niet of het misschien beter in het peutertopic past?
pi_47491887
Lijkt me dat het toch hier past, Beefcake.... als het om een flesje ging, zou je namelijk gemakkelijker er aan toe geven, toch?
Eén en al herkenning hier!!! Een paar maanden terug vroeg hij er al herhaaldelijk om. Hij kon nog maar net een beetje praten en zat ook nog eens in zijn bijtfase! Ik vond het zo moeilijk... want precies zoals je zegt, je wilt ook niet dat je peuter jaloers wordt. En voor volwassenen is het 'vreemd', een peuter aan de borst, maar het kind ziet alleen maar dat zijn/haar broertje/zusje het wél mag. Ik bedacht me dat hoe moeilijker ik er over zou doen, hoe meer het een item voor hem zou worden. Door zijn bijtfase vond ik het doodeng, maar heb gezegd dat het mocht voor één keertje. Hij nestelde zich helemaal als baby op schoot en gaf een heeeeeeel voorzichtig kusje op mijn tepel, en riep: "Hmmm, lekkuh"!!! Tot mijn verbazing wist hij gewoon absoluut niet wat hij er mee moest doen! Daarna de andere nog op dezelfde manier en klaar! Hij heeft er niet meer om gevraagd!
Doordat Tinka zo lastig drinkt als er anderen bij zijn (zeker haar drukke broer), is Randy er een paar maanden geen getuige meer van geweest, tot 2 weken terug. Ineens was het weer interessant. Toen heb ik zijn pop gepakt en 'door de trui heen' gevoed. (Dat deed hij na bij zichzelf trouwens, erg grappig om te zien!) Daarna mocht hij ook op die manier 'aan de tiet'! Hij nam er genoegen mee.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 22:56:32 #191
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47493031
Verstandige oplossing Mammietje...
Iedere golf van de zee,
pi_47493594
piet heeft er ook wel eens om gevraagd maar ik heb toen heel stellig gezegd dat die melk alleen voor anna was en daar nam hij genoegen mee. hij zou 't ook vrijwel zeker niet meer kunnen inderdaad, maar ik had er gewoon helemaal geen zin in dus 't was gewoon zo en punt uit. gelukkig was dat genoeg.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 23:28:04 #193
3011 E.T.
pi_47494384
Gelukkig heeft Saskia daar (nog) niet om gevraagd, zou nl. ook niet zo goed weten hoe ik dat zou moeten aanpakken.
  woensdag 21 maart 2007 @ 07:15:11 #194
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47498442
Het gaat hier al een stukje beter door de borst warm te houden. Ben lekker met de kinderen in bad geweest (helaas komen ze dan soms toch er tegenaan en dat is ... ) en daarna naar bed met gelpack, had mijn man toch nog gehaald. Was ik wel blij mee hoor, want het is véél zachter dan een kruik en je kunt het in je bh proppen ...

Ik voel me niet meer grieperig (wel moe, want Julia wilde vaaaaaak drinken vannacht ) maar de pijn is er nog wel. Ik geloof wel iets minder bedankt voor jullie adviezen en lieve reacties!!

Moonah, vijf keer een beginnende ontsteking! ...lijkt me echt vreselijk zeg. Hoe ontstaan die dingen nou eigenlijk? Ik heb geen idee...heb volgens mij niets 'fout' gedaan (te lang die borst niet gegeven o.i.d.) ...
  woensdag 21 maart 2007 @ 07:22:13 #195
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47498488
Da's goed nieuws Suzanna
Iedere golf van de zee,
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:06:13 #196
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47507356
ik deed altijd een latex handschoen vullen met heet water, ook keifijn, lekker zacht en vormbaar.
ik heb ook wat ervaring met mn tien borstontstekingen
ik heb er blijkbaar aanleg voor ofzo het begon al na een week.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:37:24 #197
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47508521
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:54 schreef beefcake het volgende:

LadyS ik heb geen tips voor je helaas! Hoelang heb je Amber eigenlijk gevoed?
een kleine 5 maanden (met 3,5 maand ofzo al niet meer volledig)

Gisterenavond heeft Iris geen bv gekregen maar kv. Vanmorgen wel weer bv

Suzanna, fijn dat het beter lijkt te gaan!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:52:18 #198
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47508995
Suzanne fijn dat het beter gaat.

Fleur heeft 1x bij me aan de borst geproeft toen ik Maud had gevoed. Zij wilde ook. Het is bij die ene keer gebleven en ze vraagt er ook niet meer naar. Het enige wat ze vraagt is al Maud drinkt of het eten of toetje is. De tweede borst is bij ons het toetje en dan weer Fleur dus dat Maud bijna klaar is en mama weer tijd voor haar heeft.

Maud heeft gisteren trouwens haar eerste fles met KV op. Ik ga het niet redden om 2x 180 ml per dag te kolven en heb nu met de oppas afgesproken dat ze 1,5 voeding bv krijgt en die ander halve krijgt ze dan kv. Zo hoop ik het nog een paar maanden vol te houden.

Ik wil de zes maanden volmaken en dan langzaam de kolfmomenten eruit gaan halen. Dit in combi met de kleine voorraad die ik heb staan zou er voor moeten zorgen dat Maud voorlopig nog voor 90% bv krijgt.

LadyS Maud komt nu ook nog steeds 2 keer op een nacht. Het is inderdaad vermoeiend en vooral de tweede voeding mond vaak uit in pure mama-honger en eindigt dus ook bij ons in bed uit. Geen antwoord op je vraag, maar wel herkenning.
pi_47510436
Welke van de volgende stellingen is juist? Motiveer je antwoord.
1. Baby's moeten slapen
2. Mama's ook.
3. Tepels hebben ook rust nodig

a) Alleen 1, moeders hebben niets te willen
b) 2 en 3, slapen baby's ook dan
c) Zowel 1, 2 als 3 zijn wenselijk
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:45:37 #200
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47510812
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:35 schreef Mwanatabu het volgende:
Welke van de volgende stellingen is juist? Motiveer je antwoord.
1. Baby's moeten slapen
2. Mama's ook.
3. Tepels hebben ook rust nodig

a) Alleen 1, moeders hebben niets te willen
b) 2 en 3, slapen baby's ook dan
c) Zowel 1, 2 als 3 zijn wenselijk
Stelling 1, 2 en 3 zijn juist. Het is alleen lastig deze op een dusdanige wijze te motiveren opdat de baby in kwestie overtuigd wordt van de correctheid van deze stellingen.

Stelling 1:
Baby's moeten slapen.
Ja, en dat doen baby's ook. Het probleem ligt alleen in het feit dat de baby niet slaapt wanneer moeders willen slapen.

Stelling 2:
Zie stelling 1.

Stelling 3:
Zie stelling 1.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')