Ja en ik dacht aldoor dat ze te weinig kreeg omdat ze zo vraak vroeg. En ze werd onrustig en was niet zo tevreden meer als ze net had gedronken. En ik snapte er helemaal niets van. Ik wist gewoon niet wat mijn moppie dwarszat.quote:Op maandag 19 maart 2007 15:57 schreef owlet het volgende:
[..]
![]()
Fijn dat het goed heeft geholpen! Ik blijf me er over verbazen hoe weinig aandacht er altijd is voor te veel melk, terwijl dat veel vaker voor komt dan te weinig melk!
Man, dat overvoeden-woord zorgt voor allerlei toestanden hierquote:Op maandag 19 maart 2007 20:03 schreef chacama het volgende:
In dat geval de volgende vraag: Kun je je kind met bv overvoeden als deze in een fles wordt gegeven??? Of geldt dan toch nog steeds als ze vraagt mag je geven??? Ik vind het namelijk moeilijk. Maud krijgt in principe twee tot drie flessen op een dag, maar als ze bij de oppas heeft gedronken en na 2 uur eigenlijk weer wil, zou ze dan mogen of is het dan niet goed omdat ze dan net 150ml op heeft. Tot nu toe hebben we steeds gewoon gegeven (lees: afgelopen week, want nu drinkt ze eindelijk lekker uit de fles). Persoonlijk denk ik dat het wel kan, want de bv verschilt natuurlijk van samenstelling. Soms is ie iets meer waterig (veel voormelk gekolfd) en kan ik me voorstellen dat ze dan sneller weer wil drinken. Of is dit een rare denkwijze?
Zag het niet als probleem, maar ben nieuwsgierige van nature. Klontjes liggen al in de diepvriezer. Merk alleen dat ik niet kan rekenen. Ontdooide BV moet meteen op, toch? Had zaterdag 300ml ontdooid terwijl er nog een voeding stond. Domme ik.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:10 schreef nebelung het volgende:
[..]
Man, dat overvoeden-woord zorgt voor allerlei toestanden hier![]()
Kindjes mogen zoveel en zovaak moedermelk drinken als ze willen, of dat nou uit de borst of de fles is. Dat is niet schadelijk voor de niertjes en ze worden er niet dik van.
Niet zo moeilijk doen mensen.![]()
Laat Maud lekker drinken als ze wil. Geef wat extra mee, in klontjes of zo, dan kan de oppas niets teveel ontdooien en wat meer als het te weinig is. Zo, probleem opgelost.
Supercalifragilisticexpialidocious! (komt in mij op)quote:Op maandag 19 maart 2007 17:02 schreef snoopy het volgende:
En wij samen zijn dan weer dat gemiddelde waar natuurlijk wel veel info over te vinden is!
Ik ben inmiddels aan het afbouwen voor overdag. Lis is bijna 6 maanden. iig tot 6 maanden dacht ik voordat ik wist dat ik te weinig melk had. En met alle ups en downs heb ik dat bijna al gehaald. Het was een flinke investering van mijn kant maar ik ben superblij dat ik het heb kunnen volhouden dat dubbelvoeden. Nu blijf ik haar 's avonds, eventueel 's nachts en 's ochtends nog wel voeden maar ik verwacht dat dat vanzelf steeds minder gaat worden.
9 maanden, en toen was het ook echt op zeg maarquote:Op dinsdag 20 maart 2007 07:32 schreef Neuk het volgende:
Inderdaad een lekker menneke die Fons maar dat weet BM nu wel een keer
Bar, hoe lang heb jij eigenlijk BV gegeven?
Snoopy, gefeliciteerd met het bereiken van je mijlpaal! Je mag heel erg trots op jezelf zijn.quote:Op maandag 19 maart 2007 17:02 schreef snoopy het volgende:
En wij samen zijn dan weer dat gemiddelde waar natuurlijk wel veel info over te vinden is!
Ik ben inmiddels aan het afbouwen voor overdag. Lis is bijna 6 maanden. iig tot 6 maanden dacht ik voordat ik wist dat ik te weinig melk had. En met alle ups en downs heb ik dat bijna al gehaald. Het was een flinke investering van mijn kant maar ik ben superblij dat ik het heb kunnen volhouden dat dubbelvoeden. Nu blijf ik haar 's avonds, eventueel 's nachts en 's ochtends nog wel voeden maar ik verwacht dat dat vanzelf steeds minder gaat worden.
9 maand is toch hartstikke netjes!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:44 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
9 maanden, en toen was het ook echt op zeg maar
Thijs kwam ineens weer aldoor terug zetten overdag en snachts, en toen had mama zoiets van , jongen we gaan overstappen, want dit houd ik niet lang vol
Dat heb ik nooit hoeven doen Kolven op het werk of wat dan ook, ben tot februari 2006 thuisgebleven om lekker huismama te zijn en te genieten van Thijsquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:00 schreef Neuk het volgende:
Suzanna met de mooie meisjes, wat rot voor je, ik hoop dat je snel opknapt.![]()
[..]
9 maand is toch hartstikke netjes!![]()
Ik heb zelf besloten vanaf 6 maand af te bouwen. De combinatie werk en BV (kolven) vind ik echt frustrerend. Brent wil niet meer zo goed aan de borst (alleen als ie echt moe is en ook mamahonger heeft) want de fles gaat veel gemakkelijker dus hij is gewoon jengelig aan de borst.
Na de 6 maand ga ik minder moeite doen en dan zie ik wel hoe lang het goed gaat
Tenzij ik hier nog wat goeie tips krijg natuurlijk
een kleine 5 maanden (met 3,5 maand ofzo al niet meer volledig)quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:54 schreef beefcake het volgende:
LadyS ik heb geen tips voor je helaas! Hoelang heb je Amber eigenlijk gevoed?
Stelling 1, 2 en 3 zijn juist. Het is alleen lastig deze op een dusdanige wijze te motiveren opdat de baby in kwestie overtuigd wordt van de correctheid van deze stellingen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:35 schreef Mwanatabu het volgende:
Welke van de volgende stellingen is juist? Motiveer je antwoord.
1. Baby's moeten slapen![]()
2. Mama's ook.![]()
3. Tepels hebben ook rust nodig![]()
a) Alleen 1, moeders hebben niets te willen![]()
b) 2 en 3, slapen baby's ook dan
c) Zowel 1, 2 als 3 zijn wenselijk![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |