abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47476053
Je moet hem iig warm houden Suzanna. Ik had zo'n gelpack dat je kon opwarmen en in je bh stoppen.
Sterkte!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_47476093
Warmte, warmte, warmte, warmte. Er zit een verstopping en met warmte gaan de melkkanaaltjes open, waardoor het weer gaat stromen en de verstopping kan worden opgeheven.

Hydrofiele washandjes warm maken en op de zere borst leggen als compres, of zo'n pitjeszakje, desnoods kruik of voorover hangen in een bak met warm water. Eventueel een compres (hydrofiel washandje vullen) met kwark en dat op de zere plek leggen, als je dat in huis hebt.

En inderdaad zoveel mogelijk aanleggen met kinnetje naar zere plek.

Creme's en dergelijke geloof ik niet in persoonlijk. Je kan je tijd beter steken in bovenstaande dingen. Zéker als je je al rillerig enzo voelt. Een BO moet je vóór zijn.

sterkte!
Variety is the spice of life
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:29:58 #178
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47476509
Dank jullie wel. Weten jullie toevallig waar je zo'n gelpack / pittenzakje kunt kopen? Want mijn man komt nu naar huis toe maar ik zie het niet zitten als hij op zoek moet gaan naar zoiets, ik kan nu niet goed voor de kinderen zorgen voor mijn gevoel (gelukkig is alleen Noa wakker op het moment).
pi_47476580
Neem gewoon een bak met warm water en gebruik (hydrofiele) washandjes anders .)
En met je borst desnoods ondersteboven af en toe in de wasbak.

Dat heb je gewoon in huis en dan kan je man voor de meiden zorgen en hoeftie niet meer weg
Variety is the spice of life
pi_47476664
Een gelpack bij de apotheek.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:34:59 #181
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47476699
Ik wil zo graag lekker op de bank liggen ... bah helemaal geen zin om moeilijk te doen nu ik me niet lekker voel. Maar je hebt gelijk hoor! thnx.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:00:13 #182
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47477641
Suzanna met de mooie meisjes, wat rot voor je, ik hoop dat je snel opknapt.
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 10:44 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

9 maanden, en toen was het ook echt op zeg maar
Thijs kwam ineens weer aldoor terug zetten overdag en snachts, en toen had mama zoiets van , jongen we gaan overstappen, want dit houd ik niet lang vol
9 maand is toch hartstikke netjes!
Ik heb zelf besloten vanaf 6 maand af te bouwen. De combinatie werk en BV (kolven) vind ik echt frustrerend. Brent wil niet meer zo goed aan de borst (alleen als ie echt moe is en ook mamahonger heeft) want de fles gaat veel gemakkelijker dus hij is gewoon jengelig aan de borst.
Na de 6 maand ga ik minder moeite doen en dan zie ik wel hoe lang het goed gaat
Tenzij ik hier nog wat goeie tips krijg natuurlijk
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 18:03:38 #183
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47479980
Suzanna, zoals gezegd warmte. Maar ook masseren tijdens het voeden/kolven! Ik heb 5x een beginnende ontsteking gehad zoals jij omschrijft, en consequent masseren, warmhouden en leegkolven (na het drinken) hebben gezorgd dat het elke keer na zo'n 24 uur over was.
Veel sterkte!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:49:47 #184
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47486838
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:00 schreef Neuk het volgende:
Suzanna met de mooie meisjes, wat rot voor je, ik hoop dat je snel opknapt.
[..]

9 maand is toch hartstikke netjes!
Ik heb zelf besloten vanaf 6 maand af te bouwen. De combinatie werk en BV (kolven) vind ik echt frustrerend. Brent wil niet meer zo goed aan de borst (alleen als ie echt moe is en ook mamahonger heeft) want de fles gaat veel gemakkelijker dus hij is gewoon jengelig aan de borst.
Na de 6 maand ga ik minder moeite doen en dan zie ik wel hoe lang het goed gaat
Tenzij ik hier nog wat goeie tips krijg natuurlijk
Dat heb ik nooit hoeven doen Kolven op het werk of wat dan ook, ben tot februari 2006 thuisgebleven om lekker huismama te zijn en te genieten van Thijs
Dus echt tips heb ik niet voor je
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_47487910
Ik zit te twijfelen of ik ook helemaal zal stoppen Eigenlijk heb ik het zo een beetje gehad, de tandjes zijn nu écht onderweg en ze komt snachts wel 2x. (Niet dat ik denk dat het meteen over is als ze alleen nog maar kv krijgt, maar dan kan peter dat wat makkelijker geven, nu zijn we zo snel geneigd om haar in bed te nemen en bv te geven terwijl ze volgens mij gewoon mamahonger heeft.)
ook wil ik evt. drama's voor zijn. Nu is ze denk ik nog net klein genoeg om er niet heel veel van te merken.

Aan de andere kant: het is wel gezellig enzo
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:22:45 #186
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_47488338
Suzanna, sterkte met je ontsteking, het is geen pretje.

En even een voor Snoopy, want ik vind het super dat je het zo lang hebt gedaan, die combinatie!

Neuk, ik begrijp het wel, dat je wil gaan afbouwen. Bv ivm met werk kost gewoon meer energie, althans zo ervaar ik het.

Bass-Miss, leuke foto! Simon wil zo ook wel eens drinken, met name als we in bed aan het knuffelen en spelen zijn, dan valt hij soms ineens aan zo! Maar hij houdt het niet lang vol, omdat hij zijn gezichtje dan helemaal smoort in mijn borst.
Verder loopt het hier goed, tweede tandje onderweg maar nog geen bijten.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:28:36 #187
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47488592
Zo'n bijna ontsteking heb ik twee keer gehad en die zijn beide met warmte overgegaan. 's Nachts sliep ik zelfs op een kruik. Dat lag niet fijn, maar het hielp wel. Beterschap!

Eigenlijk vind ik het kolven op mijn werk wel fijn, want het zijn de enige momenten van de dag dat ik even rust heb. Buiten het kolven kan ik me nooit afsluiten, er kan altijd iemand binnenlopen en zelfs als ik ga wandelen moet ik er rekening mee houden dat ik iemand van mijn werk tegen kan komen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_47488711
Knap hoor Snoopy, een half jaar!

Gek is het eigenlijk... ik heb het eerste half jaar niet anders gedaan dan me af te vragen of ik het wel vol zou houden met die lastige meid van me. Nu is ze bijna een jaar (!) en ik kan oprecht niet zeggen wanneer ik zou willen stoppen. Het is zo 'gewoon' inmiddels. En misschien wel de laatste keer... Ik zit daar al over na te denken sinds ik bij het CB het gesprek heb gehad over de vele nachtvoedingen. Ze vroeg me hoelang ik nog wilde geven en hoeveel voedingen dan. Praktisch gezien (met nog een peuter die opdringerig rondhuppelt ) zullen dat 3 voedingen per dag zijn, maar hoelang nog? Het was niet de bedoeling om een langvoeder te worden, maar Tinka is 'plotseling' bijna jarig?! Snif... wat is mijn kleine meissie stiekem ineens groot geworden al...
*is het heel raar als ze nog een tiet krijgt voordat ze gaat stappen straks?!*
pi_47489746
Snoopy ik ben ook trots op je! Al dat dubbele voeden, ik zou allang afgehaakt zijn

Suzanna klinkt lastig die beginnende borstontsteking! Beterschap maar

LadyS ik heb geen tips voor je helaas! Hoelang heb je Amber eigenlijk gevoed?

Mammietje wat gaat het hard he, al bijna een heel jaar!

Hier wil mijn peuter ineens ook uit mijn borst drinken Ik weet wel dat veel kindjes ook weer baby willen zijn als ze een broertje/zusje krijgen, maar Dylan heeft het alleen met het drinken uit de borst en dan ook zo drammerig ineens. Ik kon Quinten niet aanleggen vandaag of Dylan zat te zeuren dat ie ook wilde drinken uit mama's borst. Hij zat al aan mijn shirt te trekken die over de borst zat waar Quinten niet uit dronk. Ik had Dylan al een beker drinken gegeven, maar dat wilde hij niet. Herkent iemand dit? Ik wil dus niet dat Dylan aan de borst gaat, maar wil ook niet dat hij hierom jaloers wordt op Quinten. Ik weet niet of het misschien beter in het peutertopic past?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_47491887
Lijkt me dat het toch hier past, Beefcake.... als het om een flesje ging, zou je namelijk gemakkelijker er aan toe geven, toch?
Eén en al herkenning hier!!! Een paar maanden terug vroeg hij er al herhaaldelijk om. Hij kon nog maar net een beetje praten en zat ook nog eens in zijn bijtfase! Ik vond het zo moeilijk... want precies zoals je zegt, je wilt ook niet dat je peuter jaloers wordt. En voor volwassenen is het 'vreemd', een peuter aan de borst, maar het kind ziet alleen maar dat zijn/haar broertje/zusje het wél mag. Ik bedacht me dat hoe moeilijker ik er over zou doen, hoe meer het een item voor hem zou worden. Door zijn bijtfase vond ik het doodeng, maar heb gezegd dat het mocht voor één keertje. Hij nestelde zich helemaal als baby op schoot en gaf een heeeeeeel voorzichtig kusje op mijn tepel, en riep: "Hmmm, lekkuh"!!! Tot mijn verbazing wist hij gewoon absoluut niet wat hij er mee moest doen! Daarna de andere nog op dezelfde manier en klaar! Hij heeft er niet meer om gevraagd!
Doordat Tinka zo lastig drinkt als er anderen bij zijn (zeker haar drukke broer), is Randy er een paar maanden geen getuige meer van geweest, tot 2 weken terug. Ineens was het weer interessant. Toen heb ik zijn pop gepakt en 'door de trui heen' gevoed. (Dat deed hij na bij zichzelf trouwens, erg grappig om te zien!) Daarna mocht hij ook op die manier 'aan de tiet'! Hij nam er genoegen mee.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 22:56:32 #191
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47493031
Verstandige oplossing Mammietje...
Iedere golf van de zee,
pi_47493594
piet heeft er ook wel eens om gevraagd maar ik heb toen heel stellig gezegd dat die melk alleen voor anna was en daar nam hij genoegen mee. hij zou 't ook vrijwel zeker niet meer kunnen inderdaad, maar ik had er gewoon helemaal geen zin in dus 't was gewoon zo en punt uit. gelukkig was dat genoeg.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 23:28:04 #193
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47494384
Gelukkig heeft Saskia daar (nog) niet om gevraagd, zou nl. ook niet zo goed weten hoe ik dat zou moeten aanpakken.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 21 maart 2007 @ 07:15:11 #194
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47498442
Het gaat hier al een stukje beter door de borst warm te houden. Ben lekker met de kinderen in bad geweest (helaas komen ze dan soms toch er tegenaan en dat is ... ) en daarna naar bed met gelpack, had mijn man toch nog gehaald. Was ik wel blij mee hoor, want het is véél zachter dan een kruik en je kunt het in je bh proppen ...

Ik voel me niet meer grieperig (wel moe, want Julia wilde vaaaaaak drinken vannacht ) maar de pijn is er nog wel. Ik geloof wel iets minder bedankt voor jullie adviezen en lieve reacties!!

Moonah, vijf keer een beginnende ontsteking! ...lijkt me echt vreselijk zeg. Hoe ontstaan die dingen nou eigenlijk? Ik heb geen idee...heb volgens mij niets 'fout' gedaan (te lang die borst niet gegeven o.i.d.) ...
  woensdag 21 maart 2007 @ 07:22:13 #195
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47498488
Da's goed nieuws Suzanna
Iedere golf van de zee,
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:06:13 #196
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47507356
ik deed altijd een latex handschoen vullen met heet water, ook keifijn, lekker zacht en vormbaar.
ik heb ook wat ervaring met mn tien borstontstekingen
ik heb er blijkbaar aanleg voor ofzo het begon al na een week.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_47508521
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:54 schreef beefcake het volgende:

LadyS ik heb geen tips voor je helaas! Hoelang heb je Amber eigenlijk gevoed?
een kleine 5 maanden (met 3,5 maand ofzo al niet meer volledig)

Gisterenavond heeft Iris geen bv gekregen maar kv. Vanmorgen wel weer bv

Suzanna, fijn dat het beter lijkt te gaan!
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:52:18 #198
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47508995
Suzanne fijn dat het beter gaat.

Fleur heeft 1x bij me aan de borst geproeft toen ik Maud had gevoed. Zij wilde ook. Het is bij die ene keer gebleven en ze vraagt er ook niet meer naar. Het enige wat ze vraagt is al Maud drinkt of het eten of toetje is. De tweede borst is bij ons het toetje en dan weer Fleur dus dat Maud bijna klaar is en mama weer tijd voor haar heeft.

Maud heeft gisteren trouwens haar eerste fles met KV op. Ik ga het niet redden om 2x 180 ml per dag te kolven en heb nu met de oppas afgesproken dat ze 1,5 voeding bv krijgt en die ander halve krijgt ze dan kv. Zo hoop ik het nog een paar maanden vol te houden.

Ik wil de zes maanden volmaken en dan langzaam de kolfmomenten eruit gaan halen. Dit in combi met de kleine voorraad die ik heb staan zou er voor moeten zorgen dat Maud voorlopig nog voor 90% bv krijgt.

LadyS Maud komt nu ook nog steeds 2 keer op een nacht. Het is inderdaad vermoeiend en vooral de tweede voeding mond vaak uit in pure mama-honger en eindigt dus ook bij ons in bed uit. Geen antwoord op je vraag, maar wel herkenning.
pi_47510436
Welke van de volgende stellingen is juist? Motiveer je antwoord.
1. Baby's moeten slapen
2. Mama's ook.
3. Tepels hebben ook rust nodig

a) Alleen 1, moeders hebben niets te willen
b) 2 en 3, slapen baby's ook dan
c) Zowel 1, 2 als 3 zijn wenselijk
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:45:37 #200
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47510812
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:35 schreef Mwanatabu het volgende:
Welke van de volgende stellingen is juist? Motiveer je antwoord.
1. Baby's moeten slapen
2. Mama's ook.
3. Tepels hebben ook rust nodig

a) Alleen 1, moeders hebben niets te willen
b) 2 en 3, slapen baby's ook dan
c) Zowel 1, 2 als 3 zijn wenselijk
Stelling 1, 2 en 3 zijn juist. Het is alleen lastig deze op een dusdanige wijze te motiveren opdat de baby in kwestie overtuigd wordt van de correctheid van deze stellingen.

Stelling 1:
Baby's moeten slapen.
Ja, en dat doen baby's ook. Het probleem ligt alleen in het feit dat de baby niet slaapt wanneer moeders willen slapen.

Stelling 2:
Zie stelling 1.

Stelling 3:
Zie stelling 1.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')